Ik niet, dat was gekkie
Bier hoort in het bijhorende glas en anders in een bierpulgekkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:51:
[...]
Bier past ook in tassen of moet dat weer netjes in een duitse laars ?
Mogen = niet lusten of mogen = het was illegaal?Cantus .. in eindhoven hebben ze hem afgeschaft tijdens de intro .. want er zouden 17 jarigen kunnen zijn die geen bier mogen .. man oh man.
Moet jij weten, ik ga niet naar FOSDEMHmmm durf ik eind januari nog naar FOSDEM ?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
In NL mogen 17-jarigen nog geen bier... kijk maar naar fwest op de laatste meetElkeBxl schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:57:
[...]
Mogen = niet lusten of mogen = het was illegaal?

Niet mogen .. en omdat een enkeling het niet mag moet het hele evenement maar vervangen worden door een of ander watergevecht. (en dat door lui die zelf in de jaren 70 .. naja je ziet nu opzich wat daar van komtElkeBxl schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:57:
Mogen = niet lusten of mogen = het was illegaal?

Naja voor je het weet word ik door een bitch van m'n sokken gefietst aldaar .. en kom je bij in een kelder.Moet jij weten, ik ga niet naar FOSDEM
Verduidelijk je nou iets door het woord gewoon opnieuw te gebruiken op een manier die dubbel opgevat kan worden?gekkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:05:
[...]
Niet mogen .. en omdat een enkeling het niet mag moet het hele evenement maar vervangen worden door een of ander watergevecht. (en dat door lui die zelf in de jaren 70 .. naja je ziet nu opzich wat daar van komt)
De kinderen mochten het niet volgens de wet, ook al vinden ze de smaak misschien meer dan prima.
Hij doet het expres he dat woordgebruikMerethil schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:17:
[...]
Verduidelijk je nou iets door het woord gewoon opnieuw te gebruiken op een manier die dubbel opgevat kan worden?
De kinderen mochten het niet volgens de wet, ook al vinden ze de smaak misschien meer dan prima.
Staat het bij jullie op 18 jaar ofzo voor ze bier mogen nuttigen?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Erhmm jaMerethil schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:17:
[...]
Verduidelijk je nou iets door het woord gewoon opnieuw te gebruiken op een manier die dubbel opgevat kan worden?

Ik ontken dat ik beken dat er iets te bekenen valt dat ik zou kunnen ontkennen, mitsdien het bekent is geraakt dat ik beken dat ik het ontken. (ofzo
Yups .. in al onze wijsheid .. moet je nu naar een gedoogde zuipkeet ... waar een klein land wel niet groot in kan zijn.Staat het bij jullie op 18 jaar ofzo voor ze bier mogen nuttigen?
Achja gelukkig mocht dat in mijn tijd nog ... op m'n 5e aan het bier
[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 30-11-2015 11:28 ]
https://www.nix18.nl/?utm...rce=google&utm_term=nix18ElkeBxl schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:24:
[...]
Hij doet het expres he dat woordgebruik
Staat het bij jullie op 18 jaar ofzo voor ze bier mogen nuttigen?
Blijkbaar vindt de overheid het de laatste jaren vervelend dat pubers op hun 16e mochten roken/drinken, dus hebben ze het opgeschoven naar 18. Wat ze niet weerhoudt om gewoon op hun 13e te zuipen en zichzelf het leplazarus te roken, maar goed
Nix 18 .. dat was toch die AIVD operatie om iedereen een makkelijk te kraken wachtwoord op z'n waifai te laten instellen ?Merethil schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:26:
[...]
https://www.nix18.nl/?utm...rce=google&utm_term=nix18
Blijkbaar vindt de overheid het de laatste jaren vervelend dat pubers op hun 16e mochten roken/drinken, dus hebben ze het opgeschoven naar 18. Wat ze niet weerhoudt om gewoon op hun 13e te zuipen en zichzelf het leplazarus te roken, maar goed
Nee dat was NietRokenNietDrinken, ook van de overheid maar onder een andere noemer. Of zoiets.gekkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:29:
[...]
Nix 18 .. dat was toch die AIVD operatie om iedereen een makkelijk te kraken wachtwoord op z'n waifai te laten instellen ?
Hmm de AIVD had maar een parallele campagne opgezet .. zonder hippe 'X'Merethil schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
[...]
Nee dat was NietRokenNietDrinken, ook van de overheid maar onder een andere noemer. Of zoiets.
NI18?gekkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:38:
[...]
Hmm de AIVD had maar een parallele campagne opgezet .. zonder hippe 'X'
Ik word wel helemaal gestoord van die reclames ervan. Laatst ook zo'n reclame van een moeder die haar zoon overhoort in 't Duits, en dan opeens een NIX18 er doorheen gooit. Zo'n reclame kost weer 30 seconden van m'n leven die ik nooit meer terugkrijg.
Je kunt ook een cantus opzetten ergens na de intro? Ik zou het zelf niet snel organiseren (of aan mee doen) maar het is wel grappig om te zien/mee te makengekkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:51:
[...]
Bier past ook in tassen of moet dat weer netjes in een duitse laars ?![]()
Cantus .. in eindhoven hebben ze hem afgeschaft tijdens de intro .. want er zouden 17 jarigen kunnen zijn die geen bier mogen .. man oh man.
[...]
Hmmm durf ik eind januari nog naar FOSDEM ?
Mjah terwijl ik opzich al het gevoel had dat er steeds minder gerookt werd .. (gevoel dat ik in germanië en zwitserland meer in de rook zat eigenlijk).Merethil schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:39:
[...]
NI18?
Ik word wel helemaal gestoord van die reclames ervan. Laatst ook zo'n reclame van een moeder die haar zoon overhoort in 't Duits, en dan opeens een NIX18 er doorheen gooit. Zo'n reclame kost weer 30 seconden van m'n leven die ik nooit meer terugkrijg.
Voor je het weet is het weer "stoer" om niet te doen wat de overheid wenst.
Zal vast ook nog wel bij studenten (en studie)verenigingen gebeuren, maar die vanuit de algemene intro (dus mede namens de uni zelf) die is eruit. Geloof dat er ook nog wat gedoe is geweest over "mysterie-intro-gangers" die dan alcoholbeleid bij verenigingen moesten gaan controleren. Achja wat dat betreft is het weer hollandsche kneuterigheid ten top.Gropah schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:40:
[...]
Je kunt ook een cantus opzetten ergens na de intro? Ik zou het zelf niet snel organiseren (of aan mee doen) maar het is wel grappig om te zien/mee te maken
"Gezelliger kunnen we het niet maken .. nog klein burgerlijker is altijd mogelijk"
[ Voor 36% gewijzigd door gekkie op 30-11-2015 11:45 ]
Ik vind het neurotisch gezeur, die leeftijdsgrenzen op deze manier. Het lost geen enkel probleem op. Het levert wel een zinloze hoeveelheid regels, ambtenaren die de regels moeten controleren, en gedoe bij winkels op.
Gauw weer mee stoppen.
@Merethil, the knights that say NI!
Gauw weer mee stoppen.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
NI NI NI NI NIincaz schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:49:
Ik vind het neurotisch gezeur, die leeftijdsgrenzen op deze manier. Het lost geen enkel probleem op. Het levert wel een zinloze hoeveelheid regels, ambtenaren die de regels moeten controleren, en gedoe bij winkels op.
Gauw weer mee stoppen.
Is dat eind januari? Darn, moet ik nog eens kijken of ik dan kangekkie schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:51:
[...]
Hmmm durf ik eind januari nog naar FOSDEM ?
Hmm hm .. het kapitaal dat ik heb mogen uitgeven aan potjes oil of ola(y|z) alleen al ...incaz schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:49:
Gauw weer mee stoppen.
om ook eens het compliment te krijgen van het kassa meisje dat ze m'n paspoort wou zien
30 en 31 jan. deze keer.Mercatres schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:58:
[...]
Is dat eind januari? Darn, moet ik nog eens kijken of ik dan kan
Hopen dat Suse weer aan bier doet (zonder rij) .. en men eens niet voornamelijk XSS maatjes t-shirts heeft
[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 30-11-2015 12:29 ]
@Gekkie, probeer eens een Justin Bieber-kapsel. Dat maakt je vast een stuk onvolwassener jonger.
Hmmm moet ik zeker ook een hele berg kansloze plakplaatjes aanschaffen ..incaz schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:52:
@Gekkie, probeer eens een Justin Bieber-kapsel. Dat maakt je vast een stuk onvolwassener jonger.
(en eens serieus aan de abs gaan werken
Ultraedit/ultracompare is in de cyber monday sale (de portable versie).
Had eigenlijk wel wat meer aanbiedingen verwacht hier en daar.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Helpdesk schiet een call in over mobile app.
"iOS: Android"

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Dus de iOS moet op de Android app gelijken of omgekeerd?Down schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:16:
Helpdesk schiet een call in over mobile app.
Enige wat ik bij ultraedit eigenlijk mis is de mogelijkheid tot één theme ipv per language, zodat ik de handel op m'n customized monokai kan mikken en het er dan hetzelfde uitziet als alle jetbrains meuk.markvt schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:31:
Ultraedit/ultracompare is in de cyber monday sale (de portable versie).
(sublime kan ik maar niet echt aan wennen, en ultraedit blijft lekker met grote filesizes etc.)
Vreemd dat ze in drugsland Nederland de leeftijdslimiet voor alcohol en tabak verhogen
Alcohol behoorde toch min of meer tot de harddrugs volgens sommige staatjes, maar goed dan zou m'n pilsje eigenlijk verboden moeten worden en is een cantus en een do/vrijmibo .. georganiseerde criminaliteit .. hmm en dat betekend natuurlijk weer dat ik nu gehackt mag wordenBv202 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:56:
Vreemd dat ze in drugsland Nederland de leeftijdslimiet voor alcohol en tabak verhogen
Cyber MondayCongratulations!
You have claimed 60% off an annual Pluralsight Plus subscription.

Was alleen voor eerste vijftig, volgende vijftig kregen 50%, de rest 40%
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Moet je daarvoor betalen dan? Bij ons kunnen alle developers een licentie op kosten van het bedrijf aanvragen
Brrr, videocursussen. Do not want.
We are shaping the future
+1Alex) schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:42:
Mijn licentie hebben ze hier alweer afgepakt omdat ik die nooit gebruikte
Geef mij maar een boek
Iemand moet ervoor betalen jaBv202 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:41:
Moet je daarvoor betalen dan? Bij ons kunnen alle developers een licentie op kosten van het bedrijf aanvragen
Beter dan lappen tekstAlex) schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:42:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nouja op je 16de mag je ook niet legaal drugsBv202 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:56:
Nothing to see here!
Integendeel! Geef mij maar lappen tekst, daar kan ik op m'n eigen tempo doorheen lezen, een stukje teruggaan als ik iets niet snap, of Ctrl-F doen als ik iets specifieks zoek.
Nou... ik geef de voorkeur aan skippable video's ... (die je regelrecht naar het examen kan doorklikkenAlex) schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:06:
[...]
Integendeel! Geef mij maar lappen tekst, daar kan ik op m'n eigen tempo doorheen lezen, een stukje teruggaan als ik iets niet snap, of Ctrl-F doen als ik iets specifieks zoek.
Alsnog verschrikkelijk. Ze hebben er hier een handje van om trainingen te maken die je niet kúnt skippen tot de presentator op driekwart van z'n zin is. En dan is er wel een optie "show text", maar die toont alleen begeleidende ondertiteling.Laurens-R schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:10:
[...]
Nou... ik geef de voorkeur aan skippable video's ... (die je regelrecht naar het examen kan doorklikken)
Ga alsjeblieft weg met die stompzinnige trainingen. Geef mij een transcript van die video's, daar verspil ik veel minder tijd aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Alex) op 30-11-2015 17:13 ]
Itt wat jij wellicht denkt is NL absoluut niet meer zo progressief jegens drugs als dat ze ooit was. De regelgeving rond cannabis is hopeloos tegenstrijdig en ook tegen harddrugs wordt steeds strenger opgetreden.Bv202 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:56:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En hou je dan nog maar eens aan alles wat je geleerd hebt op je ethiek-trainingAlex) schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:13:
[...]
Alsnog verschrikkelijk. Ze hebben er hier een handje van om trainingen te maken die je niet kúnt skippen tot de presentator op driekwart van z'n zin is. En dan is er wel een optie "show text", maar die toont alleen begeleidende ondertiteling.
Ga alsjeblieft weg met die stompzinnige trainingen. Geef mij een transcript van die video's, daar verspil ik veel minder tijd aan.
Via nieuws: WhatsApp blokkeert links met 'telegram' erin, een link naar source code van Telegram:
https://github.com/DrKLO/.../LaunchActivity.java#L499
Vind ik knap. 538 regels.
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Ehh, waar moet ik naar kijken?Niekfct schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:06:
Via nieuws: WhatsApp blokkeert links met 'telegram' erin, een link naar source code van Telegram:
Dat gedrocht van die methode die op 499 begint

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Hmm, kan een aantal sites opeens niet bereiken, waaronder Twitter... Ziet er naar uit dat het aan een paar routes ligt...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Die method is inderdaad een beetje groot. Dat ding opsplitsen in een aantal subroutines zou de overzichtelijkheid ten goede komen.Niekfct schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:18:
[...]
Dat gedrocht van die methode die op 499 begint![]()
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hebben ze nu echt hun best gedaan om dat op regel 666 te krijgen of zou dat toch toeval zijn?
Mwah. Die regel haalt alleen de tekst "Sent from WhatsApp" weg als je een foto via WhatsApp deelt.
Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg. Wat boeit het waar je een foto vandaan stuurt?
Net zoals dat sommige mensen opeens "Verzonden vanaf mijn iPhone/Samsung/dinges" onderaan hun mail hadden staan.
Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg. Wat boeit het waar je een foto vandaan stuurt?
Net zoals dat sommige mensen opeens "Verzonden vanaf mijn iPhone/Samsung/dinges" onderaan hun mail hadden staan.
Hmm ze zijn ook goed van de lange regels ..
Opeens? Default signature op veel telefoons.Pizzalucht schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:14:
Ja maar dat was "opeens" iets dat telefoonfabrikanten nodig achttenkenneth schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:08:
[...]
Opeens? Default signature op veel telefoons.
Ik laat die signature altijd staan. Goede indicator waar de belabberde spelling door veroorzaakt wordt.
iOS developer
Doe je op je desktop dan ook een:
?--
Regards/Gruss,
Boris.
Sent from a fat crate under my desk. Formatting is fine.
Apple is ermee begonnen.Pizzalucht schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:10:
[...]
Ja maar dat was "opeens" iets dat telefoonfabrikanten nodig achtten
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hmm, dit is ook een first time: recruitement via mijn contributions op GitHub... Weet niet zeker of ik me nu gevleid moet voelen, of beter mijn e-mailadres kan gaan wijzigen
Mijns inziens is dit een erg goede manier van recruitment ( mits het ook echt relevante vacatures zijn ). En ik neem aan ( aannameazerty schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:18:
Hmm, dit is ook een first time: recruitement via mijn contributions op GitHub... Weet niet zeker of ik me nu gevleid moet voelen, of beter mijn e-mailadres kan gaan wijzigen
Recruiten op wat je kunt en laat zien, stukken beter dan een CV'tje en wat babbeltjes!
Ik ben instant fan!
Iemand die prachtige code schrijft, maar niet al zijn vrije tijd wil spenderen aan coderen, wordt daarmee achter iemand gezet die (wat) mindere code schrijft, maar niets anders doet dan achter zijn pc zitten?Ask! schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:53:
[...]
Mijns inziens is dit een erg goede manier van recruitment ( mits het ook echt relevante vacatures zijn ). En ik neem aan ( aanname) dat ze niet op een push recruiten, maar ook kijken frequentie van pushes en eventueel zelfs code quality.
Recruiten op wat je kunt en laat zien, stukken beter dan een CV'tje en wat babbeltjes!
Ik ben instant fan!

Dan doet diegene die niets anders doet dan achter de PC zitten waarschijnlijk andere dingen achter de PCDevilly schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:04:
[...]
Iemand die prachtige code schrijft, maar niet al zijn vrije tijd wil spenderen aan coderen, wordt daarmee achter iemand gezet die (wat) mindere code schrijft, maar niets anders doet dan achter zijn pc zitten?
Ik ben ook wel in mijn vrije tijd aan het coderen, maar dat is als ZZP-er waar de code-rechten bij de klant ligt.Devilly schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:04:
[...]
Iemand die prachtige code schrijft, maar niet al zijn vrije tijd wil spenderen aan coderen, wordt daarmee achter iemand gezet die (wat) mindere code schrijft, maar niets anders doet dan achter zijn pc zitten?
Conclusie: ik doe nauwelijks wat op Github, want alles wat ik schrijf zowat is niet van mij
Wat voor codering gebruik je dan?Ryur schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:22:
[...]
Ik ben ook wel in mijn vrije tijd aan het coderen, maar dat is als ZZP-er waar de code-rechten bij de klant ligt.
Conclusie: ik doe nauwelijks wat op Github, want alles wat ik schrijf zowat is niet van mij
In elk geval waren ze wel vrij duidelijk:
- Vermelding salarisschaal
- Gezochte rol (met nog wat requirements).
Wat een verschil met de andere mails/berichten die je hier zo af en toe ziet voorbijkomen die via LI verstuurd werden
Wat een verschil met de andere mails/berichten die je hier zo af en toe ziet voorbijkomen die via LI verstuurd werden
Dat is inderdaad een zeldzaamheid.azerty schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:37:
Read the code, write the code, be the code!
Ik had er laats ook zo eentje, ik heb ze een compliment gegeven omdat zij de eerste (na 7 jaar op LinkedIn) was die een duidelijke InMail stuurde met een concrete job met bedrijfsnaam en al. Die zijn echt zeldzaam, soms krijg ik wel een vage InMail, maar meestal gewoon link requests met default tekst van recruiters.azerty schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:37:
Het is de eerste keer dat ik deze "spam" krijg (per email, niet op LI) 
Zal wel zijn omdat mijn LI absoluut niet volledig is aangevuld
Zal wel zijn omdat mijn LI absoluut niet volledig is aangevuld
[ Voor 9% gewijzigd door azerty op 01-12-2015 09:43 ]
Net SourceTree geupdate; doet authenticatie het niet meer...
Je zou zeggen dat ze binnen een paar uurtjes wel met een hotfix komen toch, voor zoiets.

Authenticatie? Nergens voor nodig toch?
Inderdaad. Alex), post je je wachtwoord van tweakers ffe hier?

Dat is in elk geval een nette manier van doen. Had er laatst 1 via LinkedIn die een mail stuurde, waarin een compleet andere naam in de aanhef stond. Heb gereageerd dat ik alleen al geen interesse heb omdat er geen moeite is genomen de naam van de ontvanger aan te passen...Otherside1982 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:42:
[...]
Ik had er laats ook zo eentje, ik heb ze een compliment gegeven omdat zij de eerste (na 7 jaar op LinkedIn) was die een duidelijke InMail stuurde met een concrete job met bedrijfsnaam en al. Die zijn echt zeldzaam, soms krijg ik wel een vage InMail, maar meestal gewoon link requests met default tekst van recruiters.
Gisteren een telefoontje van een recruiter die duidelijk WEL moeite had genomen e.e.a. te bekijken, niet meteen met "ik heb een interessante <insert programmeertaal> vacature> , maar die aangeeft dat hij heeft gelezen dat ik een soort "multirol" (mee-ontwikkelende product-owner) heb en mogleijk iets heeft wat daarbij aansluit. 99 van de 100 keer gaat het puur om ontwikkelen, wat ik (deeltijd) wel leuk vind om te doen, maar mijzelf niet meer fulltime zie uitvoeren.
Even iets heel anders: worden jullie ook gek van recruiters? Mijn collega's van Intermediair hebben een plan om daar wat aan te doen, met name vanuit het perspectief van de werknemer. We zoeken een aantal tweakers om het idee aan voor te leggen en om hun mening te horen. Dit is g e e n werving voor Tweakers of Intermediair, we willen alleen graag je mening horen. Reiskosten worden vergoed en een leuk goodiepakketje maakt deel uit van de avond.
[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 01-12-2015 11:31 ]
Hoeveel reiskosten? Vliegtuigtickets zijn redelijk duur 2 weken van te vorenzeef schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:23:
Even iets heel anders: worden jullie ook gek van recruiters? Mijn collega's van Intermediair hebben een plan om daar wat aan te doen. We zoeken een aantal tweakers om het idee aan voor te leggen en om hun mening te horen. Dit is g e e n werving voor Tweakers of Intermediair, we willen alleen graag je mening horen. Reiskosten worden vergoed en een leuk goodiepakketje maakt deel uit van de avond.
Vanuit welke kant, ontwikkelaar of opdrachtgever?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Focus op de kant van de ontwikkelaar die gek wordt van de recruitment spam.markvt schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:30:
Vanuit welke kant, ontwikkelaar of opdrachtgever?
Interessant, ik heb recente ervaring met het solliciteren en dus ook die bureaus. (zowel positief als negatief)zeef schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:23:
Even iets heel anders: worden jullie ook gek van recruiters? ...
Natuurlijk: *******azerty schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:10:
Inderdaad. Alex), post je je wachtwoord van tweakers ffe hier?
Muhahaha, snel inloggen als Alex)
Ik zit nu ook in een soort multirol. Ik ben halftijds analist en halftijds developer. Vind ik best wel leuk en interessant om veel afwisseling te hebben. Ik heb ook periodes waar het voltijds analist of voltijds development is. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar een keuze moeten maken tussen de twee... Ik hoop dat ik toch in een soort multirol kan blijvenjbdeiman schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:17:
[...]
Gisteren een telefoontje van een recruiter die duidelijk WEL moeite had genomen e.e.a. te bekijken, niet meteen met "ik heb een interessante <insert programmeertaal> vacature> , maar die aangeeft dat hij heeft gelezen dat ik een soort "multirol" (mee-ontwikkelende product-owner) heb en mogleijk iets heeft wat daarbij aansluit. 99 van de 100 keer gaat het puur om ontwikkelen, wat ik (deeltijd) wel leuk vind om te doen, maar mijzelf niet meer fulltime zie uitvoeren.
Wel grappig dat ik laatst werd benaderd door een recruiter van de Persgroep Online Services, waar Tweakers onder valt (en ook genoemd werd)zeef schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:23:
Even iets heel anders: worden jullie ook gek van recruiters? Mijn collega's van Intermediair hebben een plan om daar wat aan te doen, met name vanuit het perspectief van de werknemer. We zoeken een aantal tweakers om het idee aan voor te leggen en om hun mening te horen. Dit is g e e n werving voor Tweakers of Intermediair, we willen alleen graag je mening horen. Reiskosten worden vergoed en een leuk goodiepakketje maakt deel uit van de avond.
+1 voor de bash.org reference
Het zijn ook plannen voor de toekomst. Maar de gedachte 'practice what you preach' lijkt me zeker van toepassing.EddoH schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:13:
[...]
Wel grappig dat ik laatst werd benaderd door een recruiter van de Persgroep Online Services, waar Tweakers onder valt (en ook genoemd werd)
Doet me denken aan dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1645729zeef schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:31:
[...]
Focus op de kant van de ontwikkelaar die gek wordt van de recruitment spam.
Daar ook maar ff spammen.celshof schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:37:
[...]
Doet me denken aan dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1645729
Dat hoor je altijd, dat de verwachting is dat je op den duur wel één bepaalde functie krijgt. Ik zit bij een kleine (maar groeiende) organisatie, zal hier op den duur ook wel gaan gebeuren, maar voorlopig nog niet (en het is al 5 jaar zoElkeBxl schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:11:
[...]
Ik zit nu ook in een soort multirol. Ik ben halftijds analist en halftijds developer. Vind ik best wel leuk en interessant om veel afwisseling te hebben. Ik heb ook periodes waar het voltijds analist of voltijds development is. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar een keuze moeten maken tussen de twee... Ik hoop dat ik toch in een soort multirol kan blijven
Wel zou ik de combinatie missen..
[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 01-12-2015 13:14 ]
Zucht, recruiters die geeneens moeite nemen om te kijken of je voldoet aan de beschrijving van het bedrijf waarvoor ze recruiten maar gewoon blindelings mensen gaan aanspreken met de standaardtekst zonder dat ze weten dat ik (helaas) geen master in IT/Informatica heb.
Ik vroeg nog of ik het kan bijbenen met mijn MBO 4 maar daar werd al niet meer op gereageerd
Ik vroeg nog of ik het kan bijbenen met mijn MBO 4 maar daar werd al niet meer op gereageerd

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Als ik moet kiezen ga ik waarschijnlijk ook meer voor een analyse rol gaan. Gelukkig heb ik de zegen van mijn manager dat ik niet perse de standaard manier van analyse moet volgen, ik mag zelf zoeken naar nieuwe manieren (wat er eigenlijk gewoon op neerkomt: UML introduceren). Ik zie het wel zitten om daar een meer prominente rol in te nemen.jbdeiman schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:00:
[...]
Dat hoor je altijd, ik zit bij een kleine (maar groeiende) organisatie, zal hier op den duur ook wel gaan gebeuren. Momenteel lopen er nog veel zaken door elkaar. Als ik zou moeten kiezen ga ik toch meer voor de advies/ product-owner rol, dan voor het ontwikkelen zelf.
las ik als mul-tirol, klinkt Oostenrijks.jbdeiman schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:17:
[...] "multirol"
Ik ken echter maar 1 tirol, en dat is een gebied in Oostenrijk
De meeste echt goede developers schrijven gewoon dag en nacht door, prive en voor hun baas/opdrachtgever/enz.Devilly schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:04:
[...]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat is net als met ondernemers, je hebt ze met maar één hobby (hun werk) en er zijn er met meerdere hobby'sGamebuster schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:38:
[...]
De meeste echt goede developers schrijven gewoon dag en nacht door, prive en voor hun baas/opdrachtgever/enz.
En ze bashen PHP op het internet. Dat behoort ook tot het takenpakket van elke goede developer.Gamebuster schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:38:
[...]
De meeste echt goede developers schrijven gewoon dag en nacht door, prive en voor hun baas/opdrachtgever/enz.
Zelfs PHP-devs zeggen het zelf..oisyn schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:50:
[...]
En ze bashen PHP op het internet. Dat behoort ook tot het takenpakket van elke goede developer.
.oisyn schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:50:
[...]
En ze bashen PHP op het internet. Dat behoort ook tot het takenpakket van elke goede developer.

...en vergeet ook niet dat ze mensen bashen die de fouten in PHP proberen goed te praten.
En ze bashen mensen die niet PHP bashenLaurens-R schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:10:
[...]
amen.
...en vergeet ook niet dat ze mensen bashen die de fouten in PHP proberen goed te praten.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
En ondernemende programmeurs dan? Die moeten echt wel compleet levenloos zijnTheNephilim schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:45:
[...]
Dat is net als met ondernemers, je hebt ze met maar één hobby (hun werk) en er zijn er met meerdere hobby's
Ja dan heb je een bureaustoel en wc-pot ineen, een abonnement bij de pizzatent en hoef je eigenlijk geen huis te kopen/huren.Gamebuster schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:57:
[...]
En ondernemende programmeurs dan? Die moeten echt wel compleet levenloos zijn
Achtergrond van de VTech security breach. Lees en huiver
http://arstechnica.com/se...e-the-massive-vtech-hack/

Zeker als je al kinderen hebt, is het des te erger om je in te beelden wat er zou kunnen gebeuren als jij je had ingeschreven bij zo'n service....oisyn schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:06:
Achtergrond van de VTech security breach. Lees en huiverhttp://arstechnica.com/se...e-the-massive-vtech-hack/
Tjah... md5 is wel hashing, maar natuurlijk zwaar achterhaald. Zal wel te "lastig" geweest zijn om het systeem een overhaul te geven zeker?

Naar aanleiding van mijn linkje naar github eerder deze week: Er wordt zelfs "kwaliteits"media-aandacht aan geschonken: http://www.dumpert.nl/med...673d49/_luie_ict_er_.html
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ze hadden blijkbaar niet veel anders om in de krant te zetten zeker? Ik dacht dat het originele bericht ergens uit 2013 was?Matis schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:30:
Naar aanleiding van mijn linkje naar github eerder deze week: Er wordt zelfs "kwaliteits"media-aandacht aan geschonken: http://www.dumpert.nl/med...673d49/_luie_ict_er_.html
Wij genereren PDFs op basis van HTML documenten. Nu blijkt dat als je de letters "fi" ergens in het document hebt zitten, dat-ie een blokje achter het woord plakt. "Specificatie" wordt dan "Specificatie<blokje>". Waarom, geen idee. Als je er "Specifocatie" van maakt gaat het goed. Ieder ander woord met lowercase "fi" gaat fout, zoals "fictuurdatum" enz.
Onze oplossing:
Yeah
Onze oplossing:
code:
1
| html_document_string.gsub! 'fi', '<span>f</span>i' |
Yeah
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 01-12-2015 17:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.