De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.880 views

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:10
SanderH_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:13:
Uhm ok dan Microsoft :|

Ik gebruik wat email notificaties in mijn .NET applicatie. Zolang ik geldige credentails heb kan ik met gelijk welk mail adres mails versturen door iets in het from attribuut te gooien.

Is waarschijnlijk enkel mogelijk omdat ik binnen hetzelfde Exchange domein verstuur?
Wat heeft dit met Microsoft te maken ?
Dit is gewoon SMTP die dit toestaat.
https://tools.ietf.org/html/rfc821#page-19

https://fgheysels.github.io/

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-12 03:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:58:
Ben ik nou te kritisch naar sollicitanten of mag je verwachten dat ze een vraag als "wat is het verschil tussen een interface en een abstract class" moeiteloos kunnen beantwoorden? :z

Of dat ze een vraag zoals onderaan deze pagina relatief eenvoudig kunnen oplossen?
Eerste zou ik op zich wel weten, wellicht dat de uitleg niet helemaal klopt, maar ik weet wel het functionele verschil en hoe je het in de praktijk meestal gebruikt. Die vraag onderaan had ik niet met een groupby opgelost maar met een loop om een counter per letter op te hogen. Maargoed.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:44
whoami schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:46:
[...]

Wat heeft dit met Microsoft te maken ?
Dit is gewoon SMTP die dit toestaat.
https://tools.ietf.org/html/rfc821#page-19
Wist niet dat dit eigen was aan SMTP zelf.

Blijf toch wat vreemd imo.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:08

Matis

Rubber Rocket

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:58:
Ben ik nou te kritisch naar sollicitanten of mag je verwachten dat ze een vraag als "wat is het verschil tussen een interface en een abstract class" moeiteloos kunnen beantwoorden? :z

Of dat ze een vraag zoals onderaan deze pagina relatief eenvoudig kunnen oplossen?
Dat ligt m.i. aan de tak van sport. Wij werken met embedded Linux kernels en bare metal C.
Als een sollolicitan het antwoord op jouw vraag niet zo weten zou hem dat (bij wijze van spreken) juist sieren.

Nu chargeer ik een beetje, maar ik zou het antwoord ook niet weten. Ik heb zo ongeveer wel een idee, maar dat vloeit nog voort uit mijn studie en hobby.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, Github half dood ofzo?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
SanderH_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:17:
[...]

Wist niet dat dit eigen was aan SMTP zelf.

Blijf toch wat vreemd imo.
SMTP stamt uit een tijd waarin mensen nog aardig voor elkaar waren en er geen misbruik werd gemaakt van elkaars servers. Daarom bestaan er SMTP-servers die je zonder authenticatie kunt gebruiken en die e-mail naar de hele wereld kunnen sturen.

En toen ging iemand reclame sturen...

Zou SMTP in 2015 worden uitgevonden, dan zou het een heel ander protocol worden.

We are shaping the future

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:24:
[...]

Het is dan ook niet echt bedoeld als examenvraag, maar ik verwacht dan dat mensen beginnen met uitleggen wat beiden überhaupt zijn om zo het verschil aan te kunnen duiden. Ondertussen kan ik wel concluderen dat 4 van de 5 mensen gewoon zeggen "ik heb werkelijk waar geen idee". Echt, helemaal totaal niet? 8)7

Dit was overigens mijn oplossing voor eerdergenoemd probleem.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
void Solve()
{
    const string text = @"
    epqiiqwdiwgyka_vsqtsujeqqicnhyivo_sigwasmkwgsih_akl_gtnkhgikgveidpmt
    qybpxpnnpbxkwpisgjmdzgh_ojysbtsnsvxvuhguocp_qc_vouxqmg_cetlpmounxnvg
    ldcpem_jodnmklgonocekdkjwkdoilajk_nxujykigsolengqmnqofpseqaamvpsooga
    spyhoojennefwvljpvsqtgnceg_hsowqvycjkuxdtfbxfloewkphmvkftjlsasvwid_u
    qcsgn_ypiqjytygiwyziqdjpxgpuunymadnclpdlmmulitsnqlwciotbmyfuummjynne
    slnit_lpykdafkpydzkntbud_gigjgmu_uqjjmdzpwteodjpuzndxaqmsjdjjamnwoes
    ajcffkaaoilpyydlkyxauagfcjbabapax_ndlgtpwnud_jpnkiokviqjhyopmjtgtbyo
    iyfbjdhknimlah_cxfzwspqoscffiyvabtjjuc_liaqbcuomuytdqfy_xaixiiqqdpds
    uuimzh_ywwcmodxhfxjplyixotjkeawauxltekptuieekpbokbanumffatbtiacnywhw
    iqxebnosninpzfjmatvnyuspyeu_ziapvogconld_cxfcytkcp_bvsppz_dw_ndlpkhf
    zdlxbo_vaflmailjvccgsuclyhojganjqxzmqflpze_hqhlul_ybaagtiuokbzaxhmec
    olsptiexvvmhbdoelgmcffulcebhlyzd_m_qxkbfvnxykdudpxefsm_aqpqtnhxvswht
    owqnbm_mgejjpyumm_mqbkiuulanbmzllmuqlfftmcxtybmijfuwaknefhekwgujpjqg
    leu_sjtbszotcygiclkwcbmnvgsoqaqqkkgeaslhvfbtlgpnxgpzxp_vyjinlwwfbvtn
    twogmnpxghabpxxgzlyirrrrrbbcrrrnbjpcrrrqykhrrrscarrrdnlxrrrrtudrrrr_
    ntrbyrqlddbycypcccqongpgexhnabavrmebeofrxsnrilprveetxaranjyfmrisrewp
    r_y_lgsrsedbn_rfrieusemhpfa_plkifjipvwaqvnenrrrzybsrbeurbhfrvrrzghr_
    zpgiyrrrqsnnrrrbhvdrrrqkpdrraqvkeueszfpkj_fm_claw_oetbgurbdocb_rsnzr
    cyvrvnrvaurbscimurtbriikrfdjlizribdjwkror_gnlzmshwccqcx_huaafbvituxo
    ru_hohxwrrrhnbttrrriyyirrrnibricrxftrrrrvqvrrrrhjorehroldibsmquelwvy
    jebkolbbnauompgqdhlbnsfbbdiudoeibwstdg_acsazhtgfufidogmyvtya_dfwihto
    elucbtlcbaijlcuhfvhesgluiwttsdnqqshnoqumccyqtko_zh_fii_wlsspysdqdpad
    fvfewlsojavmuaixyxpw_xcwxuatceosdqgmsbbagjmmblouvnywmqqakmmtuasfovol
    _ogksdukwp_fkxuh_vfhuhfyfvvfqhqxecxsoctcqgpianhtnkbqlltwyhxotfksoewm
    elxobjgwlyfaeoxsfohhguidoftbsainwovvglynsgjixon_nvuwflsfbca_xnnesvco
    mceh_gigjxpllckcooagidcpbqxtnejlnlsccocuvcvge_fvjjbyqdkjceia_mkcvbzl
    zwlxbdjihvpmdcvmssuvktwiqbeivtieol_bu_huumzmlxx_kd_vksmohgzl_fxwfdue
    lqgfkgzxciwmuduozfbaxstxkwegescggkpxfpeenhb_whqhethcateqdvnxhpt__bja
    _uiyxchmfkblmdwtyp_ktontmufw_isdflelsbgjizxvqbciuadfxxjaqbluofkgkkkh
    jbvohisfla_cspbmuezqohnyijyimwgdeszutgnaoagbhku_wwdtylbbiyvbpoumgyid
    w_xwg_fkogabccip_wouclnjcgdpwwxxvvvwkmmbgfeactbcksxqovqthtjfjghijwwh
    ydfieyssbjtfqgqyjnmwfpesljmwapvbptucadontbobnspch_i_dxheklulncdsdnic
    bnjjjedkaokw_ahcolvbcnmqtoakonpgzjufqlnn_uve_uumaufjasfvfcv_cbcuk_hd
    zigkahchzfqjphjwcbjwmozyodhu_tsqtafwidgmc_snhhkleyvmzdtawdodzfmekuee
    mnshz_xz";

var result =
    (
        from character in text.ToCharArray()
        group character by character
        into grp
        select new
        {
            Character = grp.Key,
            Count = grp.Count()
        }
    )
    .OrderByDescending(t => t.Count)
    .TakeWhile(t => t.Character != '_')
    .Select(t => t.Character);

Console.WriteLine(new string(result.ToArray()));
}

Output:
spoiler:
binoculars

Komt er in feite op neer dat je dat het idee van group by snapt.
Het is niet bepaald een examenvraag, zegmaar, geloof ik. Alhoewel, ik denk dat ik ook niet een geheel foutloos antwoord zou geven.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ah, storing bij tweak. Dat was ff irritant :X

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12 21:45
Amanush schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:00:
[...]

Het is niet bepaald een examenvraag, zegmaar, geloof ik. Alhoewel, ik denk dat ik ook niet een geheel foutloos antwoord zou geven.
Dat is dan typisch, want ik heb hem ooit gehad op een examen. :+
Matis schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:25:
[...]

Dat ligt m.i. aan de tak van sport. Wij werken met embedded Linux kernels en bare metal C.
Als een sollolicitan het antwoord op jouw vraag niet zo weten zou hem dat (bij wijze van spreken) juist sieren.

Nu chargeer ik een beetje, maar ik zou het antwoord ook niet weten. Ik heb zo ongeveer wel een idee, maar dat vloeit nog voort uit mijn studie en hobby.
Uiteraard, maar de vraag impliceert natuurlijk wel een beetje een iets higher level taal dan C (in dit geval dus C#). Zo zal ik iemand voor de functie van .NET developer ook niks vragen over pointer arithmetic.

In ieder geval is het allemaal ter illustratie van het feit dat het niveau van sollicitanten me over het algemeen behoorlijk tegenvalt. En dan vraagt het management "er zijn 3 sollicitanten langs geweest, het kan toch niet zo zijn dat het allemaal niks was?"

-O-

[ Voor 11% gewijzigd door Down op 23-11-2015 20:53 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-12 11:26
Slack is dan weer wel dood. Zelfs de status pagina heeft het er moeilijk mee :X

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12 17:10
Matis schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:25:
[...]

Dat snap ik niet : in welk opzicht is het niet kunnen beantwoorden van dat soort vragen een pluspunt? Embedded software is niet zo veel anders als andere software volgens mij.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:08

Matis

Rubber Rocket

farlane schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:07:
Dat snap ik niet : in welk opzicht is het niet kunnen beantwoorden van dat soort vragen een pluspunt? Embedded software is niet zo veel anders als andere software volgens mij.
Hence the "bij wijze van spreken".

Het feit dat je denkt dat embedded software en bare metal C niet zo veel verschilt van andere software zegt eigenlijk al genoeg.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

farlane schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:07:
[...]

Toegeven dat je het niet weet, is mij veel meer waard, dan doen alsof je het wel weet.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:53:
[...]

Toegeven dat je het niet weet, is mij veel meer waard, dan doen alsof je het wel weet.
Heb je een punt. Maar vaak vind ik het antwoord nieteens zo belangrijk maar gaat het mij meer om hoe zo'n ontwikkelaar denkt en het probleem aanpakt.

Nothing to see here!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

RayNbow

Kirika <3

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:24:

Dit was overigens mijn oplossing voor eerdergenoemd probleem.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
void Solve()
{
    const string text = @"...";

var result =
    (
        from character in text.ToCharArray()
        group character by character
        into grp
        select new
        {
            Character = grp.Key,
            Count = grp.Count()
        }
    )
    .OrderByDescending(t => t.Count)
    .TakeWhile(t => t.Character != '_')
    .Select(t => t.Character);

Console.WriteLine(new string(result.ToArray()));
}
Bonusvraag: Kun je Select voor TakeWhile gebruiken? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44
[...]
Ben er ook van .. maar toch de ervaring dat dat niet echt overal beklijfd (en al zeker niet in het angelsaksische).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:03:
[...]

Heb je een punt. Maar vaak vind ik het antwoord nieteens zo belangrijk maar gaat het mij meer om hoe zo'n ontwikkelaar denkt en het probleem aanpakt.
Klopt. Maar bij mijn laatste gesprek bijvoorbeeld, heb ik heel duidelijk gezegd "I have not looked into mocking an IMAP, so I can not answer your question how I would test this. I need to figure it out first".

De reactie was heel duidelijk "Ok, that's the most honest answer we have gotten in years"

En juist die eerlijkheid, heeft mij een baan opgeleverd. Ik wist het op dat moment gewoon niet, dus waarom zou ik daar over liegen, of proberen een antwoord te vinden?

Eerlijk zeggen "geen idee", bereikt volgens mij meer dan proberen te doen alsof :) Een developer, welk niveau dan ook, is ook maar een mens, toch?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
.oisyn schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:42:
Ik heb alles behalve de least #steps van 38: digit exploder, daar kom ik op dit moment op 182 ipv 165. Ik kan nu wel loops gaan zitten unrollen maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in 8)7
spoiler:
Ik doe het nu in stapjes van 3 en dan stapjes van 1. Kan het natuurlijk ook gewoon doodleuk helemaal binair gaan doen (8, 4, 2, 1), dan kom ik er denk ik wel...
Die heb ik momenteel in 153 stappen (wel met enige loop-unrolling).
Mijn oplossing bij 35: duplicate removal vond ik ook wel leuk, 106 van de 165 steps. En bij 32: inventory report heb ik enigszins gecheat: 52 van de 393 steps :P
Nice. Code? (Ik heb voor #35 een oplossing met 161 stappen met 16 instructies, beiden under par met één oplossing. Ik kan 'm ook met 15 instructies maar dan wordt 'ie iets trager.)

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12 21:45
RayNbow schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:08:
[...]

Bonusvraag: Kun je Select voor TakeWhile gebruiken? ;)
Ja hoor, Select is toch alleen maar een projectie. Dan doe je TakeWhile op het type char.

Of bedoel je iets anders? :P

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:51
Firesphere schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:09:
[...] En juist die eerlijkheid, heeft mij een baan opgeleverd. Ik wist het op dat moment gewoon niet, dus waarom zou ik daar over liegen, of proberen een antwoord te vinden?[...]
Dat is dus ook mijn insteek en kunnen de mensen aan de andere kant van de tafel/bank altijd erg waarderen. Je bent bij zo'n sollicitatie om elkaar te leren kennen en te kijken of je tot een soort regeling kan komen. Ik werk graag voor werkgevers die eenzelfde idee hebben over software ontwikkeling als ik en die niet gaan lopen miepen als ik mijn standpunt verdedig of tijd nodig heb om zaken uit te zoeken. Als je dan niet eerlijk kan zijn in zo'n gesprek dan houd het eigenlijk al snel op.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-12 03:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:37:
[...]

Ja hoor, Select is toch alleen maar een projectie. Dan doe je TakeWhile op het type char.

Volgens mij returnt Select een IEnumerable waar je geen TakeWhile op kan doen, terwijl OrderBy een queryable is? Zoiets?
Wat een onzin :+

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 24-11-2015 01:13 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik vermoed dat het er om ging dat er nu 2x .Character wordt gebruikt, in 2 verschillende oplossingen. Ik zou het ook omdraaien, als in text.groupBy(c=>c).toSeq.sortBy(-_._2.length).map(_._1).mkString.takeWhile(_ != '_')
Het mooie is, je kan bij iedere punt stoppen met typen, en een groot deel van de oplossing al krijgen en later evt aanvullen..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• .oisyn
  • Laatst online: 00:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Soultaker schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:19:
[...]

Die heb ik momenteel in 153 stappen (wel met enige loop-unrolling).
Ik was uiteindelijk op de 151 uitgekomen, en kan nog steeds een loop unrollen maar daar had ik geen zin meer in :P
Nice. Code? (Ik heb voor #35 een oplossing met 161 stappen met 16 instructies, beiden under par met één oplossing. Ik kan 'm ook met 15 instructies maar dan wordt 'ie iets trager.)
Voor beide bouw ik in feite gewoon een lookup table.
#35 is degene waar je moet filteren op duplicates. Het vervelende is dat je niet kunt indexen op letter, maar je kunt natuurlijk wel twee letters van elkaar aftrekken (en waarom kun je in hemelsnaam geen cijfer bij een letter optellen |:(). De LUT moet natuurlijk wel passen, maar gelukkig is de input altijd A t/m E, dus je hebt max 5 elementen nodig. Dan heb je alleen nog een referentie-letter nodig. Daarvoor gebruik ik simpelweg de eerste uit de inbox. Omdat dat zowel een A als een E kan zijn werk ik ergens vanuit het midden ('base'), en kopieer ik de letter van base-4 t/m base+4 (dit doe ik omdat je nou eenmaal niet kunt kijken of een plek gevuld is of niet, dus dan heb je wat om mee te vergeljiken). Voor elk volgende input trek ik die van de eerste af, tel er de 'base' bij op en kijk ik vervolgens op die plek of de letter overeenkomt. Zo niet, dan heb ik 'm nog niet gehad en dan plaats ik 'm op die plek en output ik 'm :)

spoiler:
-- HUMAN RESOURCE MACHINE PROGRAM --

COPYFROM 14
COPYTO 13
BUMPUP 13
BUMPUP 13
ADD 13
ADD 13
COPYTO 13
INBOX
COPYTO 2
COPYTO 3
COPYTO 4
COPYTO 5
COPYTO 6
COPYTO 7
COPYTO 8
COPYTO 9
COPYTO 10
OUTBOX
a:
b:
INBOX
COPYTO 12
SUB 6
ADD 13
COPYTO 11
COPYFROM [11]
SUB 12
JUMPZ b
COPYFROM 12
COPYTO [11]
OUTBOX
JUMP a

DEFINE LABEL 6
eJyzY2BgiLVnEb1jf9Ah1v7xluuOuQmTnGNCTrrFhBj7l6Y9Dplc/SA0ofVB6JreJSFmU7OCjs7f6H9u
KZvH7PURjvM3AbUzrM7cm30gUa2zL6Z/mX/M7PWnY5dsdUlYscMk7fn2nMyYDU+zA5Yr5jLMicvzLlPM
tT4G0lMz6WRJaCdHyc32rlKF1pimhy1Gk3x7bq070/N6F19P4f57rdbH1tdD1M6cbzRJav6PqT5L/swo
W2M9I3Pj50ky27R6Lu2818yz51JV7+692ZN2bkldsOV94tc1OzNOLO2vuLBoduO0Ba97pObvnSk133vJ
jfmS6/gXb9jHtML62KsNe48zjIJRMArAAABMn3nN;

DEFINE LABEL 11
eJxzY2BgmGv/KMLGZH6Ym0FqlJDO+8RIzb3ZD9TOlSupKbYtUNswIUZj78wQbfeF3XoBy5mMRFfrWV5b
rWbTv+ymw85pU53W9J5x5Sk/6bY3m9N9Tfwk59SOqU6yG4HGMvxN0ktkTShNmxIlWisbXjhxYaj7wqRQ
0dUPQudvkg1X2x4UvWIHV9zjLVYpR+d/SjOalJN5qyEz63t6ZpZs6LoMI7O8DB7PHSknF+1IiVgLMu9l
Y2Fycd3OjONlITWBxc87pxb+mRFWeHLRpSLR1SwVatuL655v126cv0mu7eCcm+3PO2+231KJ6GBxluhQ
2gLSrzWTpfDddLXOd9OtZ6ycKbtx2SzepY9nnyufN1cr7vY8xYjLC2cHey6dHXx/y5JIhlEwCkYIAAAE
Ynxm;

DEFINE LABEL 12
eJzjY2BgaEngcOOKWxETE57ZrRBWN2thqOS6eWGPt4hG5e45Efd+r3mq3l6gMob4sHvNUhExTUbpMU0M
o2AUjIJhAQDSxxT4;

DEFINE LABEL 13
eJzjY2BgCCwutRApYnHenKbYVplSNX1f0vxNNskb9u1I+XxAK+vzgUc5G/aJFC3Z6lfSv8yvhGX+9QKt
HoZRMApGwbAAAGadGYM;

DEFINE LABEL 14
eJyTZGBgqK62tmkt9/YQLyxMjs5vK5LJj6i/XqDW2Vvyvr+26sfU6R1V09v7Nkyon6jWuWfSrYbfk/or
6idWZYp1XvLZVGdmCTSCIbLgvXFYobXN/sotqcubUjsEuvuX1U/M3Llx2o/DDFjAh2n2J7GJj4JRMAro
CwAcNjCA;

Bij #32 ga ik er gewoon vanuit dat het bord nooit verandert. Je weet dus gewoon hoeveel je van elke letter hebt. Kwestie van een tabelletje vullen, en de input comparen met een van de letters A,B,C en X.

spoiler:
-- HUMAN RESOURCE MACHINE PROGRAM --

BUMPUP 14
BUMPUP 14
COPYTO 17
BUMPUP 14
COPYTO 18
BUMPUP 14
COPYTO 15
BUMPUP 14
COPYTO 16
a:
b:
c:
d:
INBOX
COPYTO 19
SUB 1
JUMPZ e
COPYFROM 19
SUB 0
JUMPZ f
COPYFROM 19
SUB 4
JUMPZ g
COPYFROM 18
OUTBOX
JUMP a
e:
COPYFROM 15
OUTBOX
JUMP b
f:
COPYFROM 16
OUTBOX
JUMP c
g:
COPYFROM 17
OUTBOX
JUMP d

DEFINE LABEL 0
eJxTZ2BgOOlWaMrnKugDZDLkBtbZ6QZyuBn7Tw8A8X8ll1qYp4r6b0u9tKIwXa9/XYZRyof0QtMVWUZm
irlmliJFzk6Xik66XSq65DO1cHbw6sw18WnZr+Pu5+olni1pymepEKxyrHzc5lhZOLG1vGluWGHqNvm8
93vVswv352Vs2FeY/nw7yB6Bbln1m+1LIkHsjdP0jI2macUxjIJRMApoDgAcqDtW;

DEFINE LABEL 1
eJyTZ2BgKPe1tin3ZXG29VaLBnIZ4sMYHBaGzg4GsfMy7m3MyxBdrZJztDA6PyZkchGLc3dpv9ehiszY
6uqQmp/VqR0/q3dO+1P1ZwZIvWLu/JaphbcaPMskG0D8k70B3id7IwLPdRulgPjlU446m04V9DGd+hxs
1ygYBaNgYAEApJEtKg;

DEFINE LABEL 2
eJyTZGBgeGTr7LTIlsdzldXzaCCXodeVxbnXVdBHzOl1HIg/JWqH1bH43IS8jOlrEnNPXgCJRUWcWzot
sm3B6sxrtXfzDuZNKM6MBYkvarG2UWtOCAexGSYedGCYeM2fYRSMglEwaAEAg0kifA;

DEFINE LABEL 4
eJyTZGBgCIkyswyPbHOJD7sXCuQy/Ep2dtqdfNLNK+57OohvWH8v9FCFfe6lIrXOsMKd08IK+5cJFl9b
fap09vq9VfM3rW1I3AxSpztjsu/OyWZgPT5LLvn0LVaLnrzwcwrDKBgFo2DQAgATaCes;

DEFINE LABEL 14
eJyTYWBgeJH13lg/o8q6MiXAmynxfSJrwrly1oTZjUyJWj37knZO+5HSNHdZ9qUV0fnXVh8vm76GsVJ0
9Z+q/mXfa5rmrq9XbHvTUJWZ26AVV1rL47m/0trGryTXaEbBCr2czEdaQOMZemLna2yqE1xxr1VrF8Mo
GAWjYFABAEYBMZI;

DEFINE LABEL 15
eJwTZmBgqEx53VOS1pT/NiMhXDHXzFImX89YsiDXqLdkh9XxMmcnxkpBn5/VW1IrapwLLGuu1f6pSu1w
rMztY6l43w/UzmCeWpgcWKyXyDAKRsEoGHIAAOSvHO0;

DEFINE LABEL 16
eJyTZGBg6IndktoTq7fXK06vnysuxK8uabLv11RR/7l5jyJEivQSRYrM0u/meZetzrzVcCw+pokhSbJB
P+NWQ1xeZndkgdGkq4X2s6cWzl4/Oz9z56OcLQdXZzKc2pzWdq4xse3c6di9xxlGwSgYBYMWAABaZy2c
;

DEFINE LABEL 17
eJzjZ2Bg6CgT9IksmOybkhMRWJO8IelYvH1ueOTzztvh1jNiwr2XzAmfvf5GxIodp2P3Hm9MbDpdksZy
NqyQ5SzDKBgFo2DIAwD/xhsB;

DEFINE LABEL 18
eJzjZGBgYE2Y7MuQ9CjCsXLLwdqqg6eAQgw2yWrb5+a9799UV5rGMApGwSgYtgAA0gcNrA;

DEFINE LABEL 19
eJzjY2BgsEr5Y+OUuCKmL0ayQSh6w4SQqIi1QtGPt3TG5e5pSXi/1yold8/mNKUtQKUMbfHeZWnZJ0sY
RsEoGAXDAgAAxbwWfQ;

Van beide kun je waarschijnlijk nog wel wat af schaven (je zou voor #32 een binary search kunnen doen ipv een linear search, haalt het worst case aantal stappen naar beneden).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

RayNbow

Kirika <3

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:37:
[...]

Nee, precies dat, net zoals pedorus in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒" ook aangaf. :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Azure storing om de dag mee te beginnen :|

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• farlane
  • Laatst online: 10-12 17:10
Matis schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:30:
[...]

Het feit dat je denkt dat embedded software en bare metal C niet zo veel verschilt van andere software zegt eigenlijk al genoeg.
Wat zegt dat dan?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-12 23:11

ElkeBxl

Tassendraagster

Het is hier weer rustig op het werk, veel volk blijft weer thuis door die terreurdreiging. Het is echt raar om nu in Brussel rond te lopen, zo rustig dat alles is...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Rutix
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:14:
Het is hier weer rustig op het werk, veel volk blijft weer thuis door die terreurdreiging. Het is echt raar om nu in Brussel rond te lopen, zo rustig dat alles is...
Zijn de winkels ook dicht ? Anders is het wel lekker rustig shoppen.

Nothing to see here!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Matis schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:30:
[...]

Ik snap denk ik wel waar je op doelt (de totale afwezigheid van een abstract class of 'interface' als zijnde een language construct binnen C), maar ik zou het toch wel vreemd vinden als een linux kernel hacker in spé antwoord met 'geen flauw idee', of "uberhaupt niet weet wat er bedoeld wordt...

Binnen C kun je ook gewoon aan OO programming doen, en een beetje kennis van zaken die niet binnen je core capaciteiten vallen is ook nooit weg lijkt me. Bij mij zou degenede die wél het verschil weet toch wel een streepje voor hebben, mits de rest van kennisniveau hetzelfde is.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:19:
[...]

Zijn de winkels ook dicht ? Anders is het wel lekker rustig shoppen.
Shoppingcentra zijn dicht en we hebben het advies winkelstraten zoals de Louizalaan en Nieuwstraat te vermijden. Als de helft van de winkels daar open zijn, is het veel. Het zou anders wel eens nieuwe ervaring zijn om te shoppen tussen militairen :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• azerty
  • Laatst online: 18:32
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:14:
Wees blij, heb je de hele straat voor jezelf, onder escorte van stoere militairen :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:27:
[...]

Wees blij, heb je de hele straat voor jezelf, onder escorte van stoere militairen :+
Haha :p Het is in ieder geval veel makkelijker om met de fiets naar het werk te gaan. Misschien moet ik eens aan die militairen vragen of ze niet willen meefietsen :>

• azerty
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:30:
[...]

Haha :p Het is in ieder geval veel makkelijker om met de fiets naar het werk te gaan. Misschien moet ik eens aan die militairen vragen of ze niet willen meefietsen :>
Als je het vriendelijk vraagt en eens diep in hun ogen kijkt kunnen ze vast niet weigeren ;)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:31:
[...]

Als je het vriendelijk vraagt en eens diep in hun ogen kijkt kunnen ze vast niet weigeren ;)
Ik ga mijn vrouwelijke charmes niet misbruiken ;)

• azerty
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:33:
[...]

Ik ga mijn vrouwelijke charmes niet misbruiken ;)
Sinds wanneer is iemand diep in de ogen kijken een "vrouwelijke charme"? :(

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:41:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jCCaQqA.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:41:
[...]

Ik heb niet gezegd dat dat enkel een vrouwelijke charme is ;) Al is dat volgens velen een cliché dat vrouwen gewoon maar eens diep in de ogen van een man moeten kijken om iets van hem gedaan te krijgen. I call bullshit on that one :p

• Rutix
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:43:
[...]

Ik heb niet gezegd dat dat enkel een vrouwelijke charme is ;) Al is dat volgens velen een cliché dat vrouwen gewoon maar eens diep in de ogen van een man moeten kijken om iets van hem gedaan te krijgen. I call bullshit on that one :p
Then you haven't mastered the skill yet! :+ . of je hebt geen super mooie ogen dat kan ook *runs*

[ Voor 7% gewijzigd door Rutix op 24-11-2015 09:46 ]

Nothing to see here!

• azerty
Rutix schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:45:
[...]

Then you haven't mastered the skill yet! :+ . of je hebt geen super mooie ogen dat kan ook *runs*
Ik zou zeggen van wel, want ze is geen single meer :+

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:34

Pizzalucht

Snotneus.

maxtz0r schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:13:
Azure storing om de dag mee te beginnen :|
Dit was heel fijn inderdaad. Ze hebben al mijn VM's een harde reboot gegeven, vond MongoDB niet zo leuk.
Na de herstart waren ze ook allemaal supertraag.

• Rutix
azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:48:
[...]

Ik zou zeggen van wel, want ze is geen single meer :+
Dat zegt niks ;) ze kan andere goede features hebben dan ogen toch?

Nothing to see here!

• azerty
* azerty zwijgt wijselijk :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:45:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://vignette4.wikia.nocookie.net/degrassi/images/a/a2/How_joey_doin.gif/revision/latest?cb=20120804013518
azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:48:
[...]

Ik zou zeggen van wel, want ze is was geen single meer :+
FTFY :-(

• Rutix
Gewoon meer oefenen ;).

Nothing to see here!

• azerty
Oh, sorry, wist ik niet :'(

Laat de speculaties over het nieuwe lief van ElkeBxl binnenkort maar beginnen nu! 8)

• gekkie
Iets in uniform is nu wel een veilige gok :)
Gezellig op de tandem naar het werk :+

[ Voor 31% gewijzigd door gekkie op 24-11-2015 09:56 ]

• Rutix
gekkie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:56:
Iets in uniform is nu wel een veilige gok :)
Genoeg uniformen om nu de skills op te oefenen :+. Straks kan ze met 1 blik gewoon elke man vellen en dan moeten we haar maar als wapen inzetten :+

[ Voor 19% gewijzigd door Rutix op 24-11-2015 09:58 ]

Nothing to see here!

• gekkie
Meeting outfit moet dan toch van (8> naar 8) ?

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:55:
[...]

Laat de speculaties over het nieuwe lief van ElkeBxl binnenkort maar beginnen nu! 8)
Geeft niet ;)

Binnenkort? Ik zal wel zien wie ik tegenkom, het is niet dat ik heel actief op zoek ben hoor :)

• azerty
gekkie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:59:
Meeting outfit moet dan toch van (8> naar 8) ?
Wel ietwat laat hé, gezien het feit dat de meeting afgelopen weekend was? :+
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:00:
Binnenkort? Ik zal wel zien wie ik tegenkom, het is niet dat ik heel actief op zoek ben hoor :)
Tuurlijk, maar dat belet ons niet om er al over te speculeren hoe de toekomstige eruit kan zien >:)

[ Voor 39% gewijzigd door azerty op 24-11-2015 10:01 ]

• gekkie
azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:00:
[...]
Wel ietwat laat hé, gezien het feit dat de meeting afgelopen weekend was? :+
[...]
Tuurlijk, maar dat belet ons niet om er al over te speculeren hoe de toekomstige eruit kan zien >:)
Ze moest toch nog oefenen op d'r femme fatale blik ? O+

• Alex)
Awwwh
azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:55:
[...]

We hebben al een tijd niets meer van Rubinski vernomen, misschien zit hij wel in haar kelder? Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1QKbxHD.gif

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:03:
[...]

We hebben al een tijd niets meer van Rubinski vernomen, misschien zit hij wel in haar kelder? [afbeelding]
Welke kelder? :*)

• Alex)
Garagebox dan?

• azerty
Alex) schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:03:
[...]

We hebben al een tijd niets meer van Rubinski vernomen, misschien zit hij wel in haar kelder? [afbeelding]
Ik meende al zwak hulpgeroep te horen toen we Elke zondag afgezet hadden :+

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Pizzalucht schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:49:
[...]

Dit was heel fijn inderdaad. Ze hebben al mijn VM's een harde reboot gegeven, vond MongoDB niet zo leuk.
Na de herstart waren ze ook allemaal supertraag.
Dat is in ieder geval al wat, onze sql servers zijn nog steeds niet terug. Ook intern niet te bereiken terwijl op Azure portal netjes staat "running" 8)7

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:04:
[...]

Ik meende al zwak hulpgeroep te horen toen we Elke zondag afgezet hadden :+
You seem to know too much... :X

• azerty
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:08:
[...]

You seem to know too much... :X
Moet ik nu ook voor mijn vrijheid vrezen als ik terug in het land ben? Is er kans dat ik ook in de kelder beland, om Rubinski gezelschap te houden? :X

• Alex)
azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:11:
[...]

Moet ik nu ook voor mijn vrijheid vrezen als ik terug in het land ben? Is er kans dat ik ook in de kelder beland, om Rubinski gezelschap te houden? :X
Leuk toch? :9

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Dat is waar. Maar het gewoon wel weten is natuurlijk nóg meer waard dan zeggen dat je het niet weet.

Ik zie ook niet helemaal in hoe het iemand "siert" als hij die vraag niet weet. Of de tak van sport nou iets is waarvoor je het gebruikt of niet. Wat algemene brede kennis aangaande programmeertechnieken lijkt me altijd een pré.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• azerty
Jij mag in mijn plaats als je het zo leuk vindt dan O-)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:11:
[...]

Geen zorgen, ik zal zorgen dat er nog 2 man bijkomt zodat jullie kunnen kleurenwiezen >:)

• azerty
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:13:
[...]

Geen zorgen, ik zal zorgen dat er nog 2 man bijkomt zodat jullie kunnen kleurenwiezen >:)
:o

2 vrouwen zijn ook goed hoor :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:14:
[...]

:o

2 vrouwen zijn ook goed hoor :+
Jaja, en dan beginnen strippokeren zekers...

• azerty
ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:15:
[...]

Jaja, en dan beginnen strippokeren zekers...
Jij moet die blik niet meer oefenen... Je kijkt al dwars door me heen :+

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kunnen jullie niet even gaan DM'en ofzo?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:12:
[...]

Dat is waar. Maar het gewoon wel weten is natuurlijk nóg meer waard dan zeggen dat je het niet weet.

Ik zie ook niet helemaal in hoe het iemand "siert" als hij die vraag niet weet. Of de tak van sport nou iets is waarvoor je het gebruikt of niet. Wat algemene brede kennis aangaande programmeertechnieken lijkt me altijd een pré.
Uiteraard, als iemand op elke vraag antwoord "Ja, sorry, maar dat weet ik zo snel niet", dan houdt het ook wel een keertje op natuurlijk.

• azerty
EddoH schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:17:
Mijn hoeveelheid posts hier is omgekeerd evenredig aan de inhoud van de lessen die ik krijg, en qua onderwerp maakt het mij verder niet veel uit :+

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12 11:22
Wordpress gaat NodeJs en React: http://ma.tt/2015/11/dance-to-calypso/

Ik kan uit de tekst alleen niet helemaal opmaken wat dit gaat betekenen voor bestaande Wordpress-installaties.

Read the code, write the code, be the code!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:25:
Wordpress gaat NodeJs en React: http://ma.tt/2015/11/dance-to-calypso/

Ik kan uit de tekst alleen niet helemaal opmaken wat dit gaat betekenen voor bestaande Wordpress-installaties.
Niets, in plaats van wp-admin kun je eventueel Calypso gebruiken, als client. Calypso maakt gebruik van de REST API in WordPress.

Dus in de basis blijft WordPress gewoon WordPress (met php/mysql/etc.), alleen kun je het geheel beheren met Calypso. Als ik het goed begrijp :p

• Rutix
:p en dan weer dat het hier dood word? Beetje geinen is toch niet zo erg ;)?

Nothing to see here!

• azerty
TheNephilim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:27:
[...]

Niets, in plaats van wp-admin kun je eventueel Calypso gebruiken, als client. Calypso maakt gebruik van de REST API in WordPress.

Dus in de basis blijft WordPress gewoon WordPress (met php/mysql/etc.), alleen kun je het geheel beheren met Calypso. Als ik het goed begrijp :p
Dat is inderdaad ook wat ik opmaak uit de tekst.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Kunnen we zeker :) Of je geint lekker mee? :)

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12 11:22
TheNephilim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:27:
[...]

Klopt wel denk ik, vanaf de Github-repo:
Calypso is the new WordPress.com front-end – a beautiful redesign of the WordPress dashboard using a single-page web application, powered by the WordPress.com REST API. Calypso is built for reading, writing, and managing all of your WordPress sites in one place.

Read the code, write the code, be the code!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:31:
[...]

Kunnen we zeker :) Of je geint lekker mee? :)
Nee. Ik voel me vandaag nogal 'meneer Aart'. Maar die kennen jullie vast niet.

• Alex)
EddoH schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:37:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vRXzG4e.jpg

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Geen flauw idee wie dat is.

Maar moppersmurf ken ik wel :9

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:34

Pizzalucht

Snotneus.

maxtz0r schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:05:
[...]

Dat is in ieder geval al wat, onze sql servers zijn nog steeds niet terug. Ook intern niet te bereiken terwijl op Azure portal netjes staat "running" 8)7
Damn, ik ben in totaal 3 uur offline geweest, nog te overzien omdat het toch vooral Nederlandse gebruikers zijn (was down van 6 uur tot 9 uur).
Als zo'n beetje heel je datacenter plat gaat doe je toch echt wat fout.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ElkeBxl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:41:
[...]

Geen flauw idee wie dat is.

Maar moppersmurf ken ik wel :9
Afbeeldingslocatie: http://imgserv9.tcdn.nl/v1/qzGKngiKsopGE-yLAl2hQsMUpjk=/704x398/smart/http://spitsnieuws.tcdn.nl/field/image/07d8db39b27c83cbe5d7804222ac749a-1410454610.jpg

Die kende elk kind nog voordat jullie Studio 100 met de invasie begon :+

• azerty
EddoH schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:46:
[...]

[afbeelding]

Die kende elk kind nog voordat jullie Studio 100 met de invasie begon :+
Die ken ik ook hoor... Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik vroeger Sesamstraat op NL1/2/3 keek dan wat anders :+

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-12 18:50
Gudt, het is koud.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:24

• Mercatres
Iets meer, maar het scheel niet veel

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:10
[...]

Hola, Sesamstraat is ook nog in Belgie op TV geweest hoor.

Of misschien toch niet, maar ik heb alleszins nog Sesamstraat gekeken in een ver verleden.

[ Voor 16% gewijzigd door whoami op 24-11-2015 11:36 ]

https://fgheysels.github.io/

• qless
  • Laatst online: 15:47

qless

...vraag maar...

In heel vlaanderen zit zowieso NL 1,2 en 3 op de kabel... Omgekeerd ook, VRT en Canvas (Ketnet niet overal geloof ik) zijn ze verplicht door een wederzijds verdrag

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• gekkie
tijd om ed en willem bever dan maar eens in de strijd te gooien :p

• Soultaker
.oisyn schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:00:
Voor beide bouw ik in feite gewoon een lookup table.
#35 is degene waar je moet filteren op duplicates. Het vervelende is dat je niet kunt indexen op letter, maar je kunt natuurlijk wel twee letters van elkaar aftrekken (en waarom kun je in hemelsnaam geen cijfer bij een letter optellen |:(). De LUT moet natuurlijk wel passen, maar gelukkig is de input altijd A t/m E, dus je hebt max 5 elementen nodig. Dan heb je alleen nog een referentie-letter nodig. Daarvoor gebruik ik simpelweg de eerste uit de inbox.
Ah, je gebruikt feitelijk een array-van-bools om bij te houden welke elementen je al gezien hebt. Slim. Ik gebruik daarvoor een lijst-met-elementen die ik dus steeds moet doorzoeken, en dat is trager (gezien de runtime is dat waarschijnlijk de aanpak die de makers in gedachte hadden.)

Ik vind het ook stom dat je geen letters en cijfers kunt optellen: "What would that even mean?" zegt 'ie dan. Nou gewoon: A+1=B, etc.

Hoe kom je trouwens aan de source code van je programma's? Ik neem aan dat je die label definities niet zelf getypt hebt...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als je op copy drukt zet ie dat in je clipboard. Je kunt mijn code op die manier ook gewoon in jouw game pasten :). Dat staat ook gewoon uitgelegd in die irritante dialog die je elke keer krijgt als je op copy drukt, maar die je altijd meteen weer wegklikt :+

• Mercatres
Alright: Slack is toffer dan HipChat.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:06:
Alright: Slack is toffer dan HipChat.
Alleen de Bitbucket integratie van HipChat is gewoon way better.

• Mercatres
Firesphere schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:09:
[...]

Alleen de Bitbucket integratie van HipChat is gewoon way better.
Heb je voorbeelden? Op het werk zijn we aan het twijfelen om evt. over te stappen. En wat als je je eigen webhooks maakt?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:14:
[...]

Heb je voorbeelden? Op het werk zijn we aan het twijfelen om evt. over te stappen. En wat als je je eigen webhooks maakt?
Niet direct voorbeelden an sich, maar BitBucket heeft gewoon de directe integratie-optie met HipChat in de settings.
Voor Slack moet je toch wat extra stappen nemen, voor zover ik weet, dingen als push-commands o.i.d. instellen.

Ik weet er het fijne niet van, alleen dat het met Slack dus net iets minder makkelijk is dan met HipChat, en mijn enige ervaring so-far is met HipChat.

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:55

frG

Firesphere schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:18:
[...]

Niet direct voorbeelden an sich, maar BitBucket heeft gewoon de directe integratie-optie met HipChat in de settings.
Voor Slack moet je toch wat extra stappen nemen, voor zover ik weet, dingen als push-commands o.i.d. instellen.

Ik weet er het fijne niet van, alleen dat het met Slack dus net iets minder makkelijk is dan met HipChat, en mijn enige ervaring so-far is met HipChat.
Slack heeft ook directe integratie met Bitbucket tegenwoordig, custom post commands zijn dus niet nodig.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok, tof :D

Was ik tot nu toe niet mee bekend, maar ik moet ook wel direct toegeven, dat ik de laatste maanden zelfs nsiet heb gekeken hoe het momenteel samenwerkt ;)

• Soultaker
.oisyn schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:08:
Als je op copy drukt zet ie dat in je clipboard. Je kunt mijn code op die manier ook gewoon in jouw game pasten :). Dat staat ook gewoon uitgelegd in die irritante dialog die je elke keer krijgt als je op copy drukt, maar die je altijd meteen weer wegklikt :+
Ah, cool! (Wie leest er nou pop-ups? :P)

• azerty
Niemand. Ons onderbewustzijn is ondertussen getraind om die zo snel mogelijk weg te klikken :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Net als het negeren van foutmeldingen, topic warnings, mails die als High Importance gemarkeerd staan, ...? :+

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-12 11:31
ElkeBxl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:13:
mails die als High Importance gemarkeerd staan
Die gaan bij mij meteen de prullenbak in

Eury#2434

• Mercatres
@Slack vs HipChat verhaal: zelfde zaak als bij jou, Firesphere. Wij zijn echter aan het twijfelen om intern te wisselen.

• Alex)
ElkeBxl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:13:
Net als het negeren van foutmeldingen, topic warnings, mails die als High Importance gemarkeerd staan, ...? :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FpWN3fd.png

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.