De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.006 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Sardaukar schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:12:
[...]

Je benoemt inderdaad de vuistregel voor het gebruik van var. Var *wel* gebruiken indien uit de context meteen duidelijk is wat het type is en dit *niet* te doen als het niet zo is.

var x = IkRetourneerIetsMaarIkGeefNietDuidelijkAanWat();

:)
Fixed your post. Leer maar IntelliSense te gebruiken, of geef je variabele een betere naam.

We are shaping the future

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:50
Marcj schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:37:
[...]

Waarom vinden mensen het expliciet moeten afvangen van fouten toch altijd zo'n probleem?
Ik merk dat ik me stoor aan hoeveel errors thrown worden door de standaard libraries die je vindt in de JDK, gewoon omdat je zoveel extra code nodig hebt om de boel goed te beveiligen. Sommige errors zou ik op exact dezelfde manier willen afhandelen en dus moet ik alle try-catch-clauses op dezelfde manier schrijven. Wat je in VB kan doen, met het afhandelen van alle errors met één catch onderaan de pagina (ja, het is een goto, dat is wel weer vies...) lijkt me soms veel handiger.

Echter, het is een kwestie van nadenken over hoe je je flow wil laten lopen en welke error je waar wilt afhandelen; dat is iets wat niet elke taal dwingt om te doen. Java (en ook C# wel) doet dit gewoon heel strict terwijl bij PHP je inderdaad gewoon naar een blanco pagina loopt te staren als je het niet doet :P

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-12 08:33

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:39:
Overdrijven is toch ook een kunst waar wij Belgen goed in zijn hé :+
Inderdaad :p Nu net bericht gekregen dat als we willen we naar huis mogen om te telewerken ook al doe ik dat nooit. Bende paniekzaaiers...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:34
Lekker koppig op kantoor blijven!

Wie wilt er nu een verzekeringskantoor opblazen trouwens? :+

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

De meeste verzekeringen dekken een terroristische aanslag niet eens :P

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:18

Ghehe

400 pound hacker

ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:32:
Velen zijn uit angst thuis gebleven en omdat men aanraadde thuis te werken als je kon.
Ik ben thuisgebleven omdat ik dan langer kan slapen. :Y) Vermijd ik ook het hele openbaar vervoer gedoe vandaag (geen metro en het is kou dus treinen rijden ook niet meer op tijd).

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Alex) schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:49:
[...]

Fixed your post. Leer maar IntelliSense te gebruiken, of geef je variabele een betere naam.
Ik ben het met je eens dat de variabele en method naam goede benaming moeten hebben maar als ze dat niet hebben vind ik niet dat je kunt zeggen "leer intellisense gebruiken". Het is super irrtant dat als je code aan het lezen bent dat je je muis over var moet houden om te begrijpen wat het is. Dus imo klopt de vuistregel gewoon.

Nothing to see here!

• azerty
HMS schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:11:
De meeste verzekeringen dekken een terroristische aanslag niet eens :P
Klinkt als een gat in de markt! :+

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:31
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:30:
[...]

Verzekeringen die terroristische aanslagen dekken zullen wel heel duur zijn, die kosten stukken van mensen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 17:53
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:30:
[...]
Brusselse grote markt zeker :X ?
(ps. de hamvraag blijft natuurlijk wie er de droge humor had om een terroisme pief met die naam aan te stellen bij jullie .. )

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 23-11-2015 10:37 ]

• azerty
gekkie schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:35:
[...]

Brusselse grote markt zeker :X ?
Ik ben onschuldig!
Otherside1982 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:32:
[...]

Verzekeringen die terroristische aanslagen dekken zullen wel heel duur zijn, die kosten stukken van mensen.
Eens aan de expert vragen... Elke?

[ Voor 44% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 10:40 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Otherside1982 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:32:
[...]

_O-

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• azerty
Klopt dat? Is al onderzoek gedaan naar de impact van zo'n verzekering?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 17:53
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:41:
[...]
Klopt dat? Is al onderzoek gedaan naar de impact van zo'n verzekering?
"Een rib uit je lijf" .. zeggen de onderzoeken in NL, zou maar zo je laatste kunnen zijn .. de andere liggen al bij de belastingdienst.

• Otherside1982
Ze willen dat geleidelijk gaan invoeren, ze zijn geen fan van de big bang introductie van nieuwe verzekeringen.

De politie deed dit weekend in Brussel ook controles op het dragen van gordels in de autos. Je mocht verder rijden als je geen bomgordel droeg.

• azerty
Otherside1982 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:45:
Ze willen dat geleidelijk gaan invoeren, ze zijn geen fan van de big bang introductie van nieuwe verzekeringen.

De politie deed dit weekend in Brussel ook controles op het dragen van gordels in de autos. Je mocht verder rijden als je geen bomgordel droeg.
Gelukkig dat ze ons niet gestopt hebben dan, anders waren we nog later thuis terug van de meeting :+

of hadden we een gratis overnachting in Brussel gekregen

Raar dat ze er in het vliegtuig wel op stonden dat ik hem terug omdeed tijdens het landen :+

[ Voor 13% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 10:59 ]

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Waarom vinden mensen het expliciet moeten afvangen van fouten toch altijd zo'n probleem? Ik vind het aan Java heel erg mooi dat duidelijk kan worden aangegeven wat er fout kan gaan en dat je daar wel iets mee moet. En soms is de enige zinnige oplossing het omhoog gooien van de exceptie (met een throws statement op de methode), waarmee het duidelijk wordt dat die methode kan mislukken.
Het is mooi dat Java forceert om exceptions af te vangen, het dwingt je om na te denken over wat je doet bij fouten. Alleen jammer dat een behoorlijk deel van de excepties 'runtime exceptions' zijn, welke niet worden gedwongen om af te vangen. Mijn inziens gaat het daar mis bij Java. Of je dwingt alles af te vangen, of je dwingt helemaal niets. Nu is het eigenlijk net-niet. Doet overigens niets af dat Java een mooie taal is.
Merethil schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:51:
Ik merk dat ik me stoor aan hoeveel errors thrown worden door de standaard libraries die je vindt in de JDK, gewoon omdat je zoveel extra code nodig hebt om de boel goed te beveiligen. Sommige errors zou ik op exact dezelfde manier willen afhandelen en dus moet ik alle try-catch-clauses op dezelfde manier schrijven. Wat je in VB kan doen, met het afhandelen van alle errors met één catch onderaan de pagina (ja, het is een goto, dat is wel weer vies...) lijkt me soms veel handiger.
Dan schrijf je toch een wrapper om die library heen zodat Java zich als visual basic gaat gedragen? :+
(...) terwijl bij PHP je inderdaad gewoon naar een blanco pagina loopt te staren als je het niet doet :P
Ik heb altijd een terminal met tail -f /var/log/apache/error.log open staan. Zie ik tenminste wat er fout gaat

• azerty
Skyaero schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:13:
[...]

Ik heb altijd een terminal met tail -f /var/log/nginx/error.log open staan. Zie ik tenminste wat er fout gaat
FTFY :Y)

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:34
Daarom zet je error reporting of debug mode (in frameworks) dus aan in een development environment?

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:03
[...]

Waarom vinden mensen het expliciet moeten afvangen van fouten toch altijd zo'n probleem? Ik vind het aan Java heel erg mooi dat duidelijk kan worden aangegeven wat er fout kan gaan en dat je daar wel iets mee moet. En soms is de enige zinnige oplossing het omhoog gooien van de exceptie (met een throws statement op de methode), waarmee het duidelijk wordt dat die methode kan mislukken.
Ik vond dit artikel altijd wel een goed weerwoord op waarom checked exceptions problematisch zijn.

Het meest vervelende vind ik dat een checked exception eigenlijk ook onderdeel is geworden van je interface naar buiten toe.

• Merethil
Skyaero schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:13:
[...]

Het is mooi dat Java forceert om exceptions af te vangen, het dwingt je om na te denken over wat je doet bij fouten. Alleen jammer dat een behoorlijk deel van de excepties 'runtime exceptions' zijn, welke niet worden gedwongen om af te vangen. Mijn inziens gaat het daar mis bij Java. Of je dwingt alles af te vangen, of je dwingt helemaal niets. Nu is het eigenlijk net-niet. Doet overigens niets af dat Java een mooie taal is.

[...]

Dan schrijf je toch een wrapper om die library heen zodat Java zich als visual basic gaat gedragen? :+
Dit heb ik een keer gedaan. Gewoon omdat... Erhm. Ja. :+

Het afvangen van Runtime Exceptions forceren had me wel veel gezeik gescheeld inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik merk dat alleen third party libraries dit echt niet goed aangeven. De JDK zelf heeft prima documentatie over wat voor exceptions er gegooid kunnen worden, waaronder ook Runtime Exceptions.
Op m'n werk compilen we alle libraries met de source included, dus daar zetten we ook gewoon in wat voor exceptions er geworpen kunnen worden (inclusief Runtime) maar ook dan is het nog wel even dubbelchecken of je alles afvangt, helaas.

• azerty
Zou ElkeBxl nu op dit moment ondervraagd worden vanwege de berichten hier die ongetwijfeld onderschept en geanalyseerd werden? :+

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Ze zullen hem vast bombarderen met vragen als hij ondervraagd word.

• Skyaero
  • Niet online
Merethil schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:20:
Dit heb ik een keer gedaan. Gewoon omdat... Erhm. Ja. :+
We hebben allemaal wel ergens een donkere periode in ons leven gehad. Ik heb ooit een aflevering van South park geanimeneerd in QBASIC. I kid you not. :X
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:20:
Zou ElkeBxl nu op dit moment ondervraagd worden vanwege de berichten hier die ongetwijfeld onderschept en geanalyseerd werden? :+
Misschien dat ze druk aan het uitzoeken is of bomgordels wel of niet onder de inboedelverzekering vallen?

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Candanz schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:21:
Ze zullen hemhaar vast bombarderen met vragen als ze ondervraagd word.

• azerty
Skyaero schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:22:
[...]

We hebben allemaal wel ergens een donkere periode in ons leven gehad. Ik heb ooit een aflevering van South park geanimeneerd in QBASIC. I kid you not. :X

[...]

Misschien dat ze druk aan het uitzoeken is of bomgordels wel of niet onder de inboedelverzekering vallen?
Zit vast en zeker wel inbegrepen bij de omnium denk ik...

• Merethil
Skyaero schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:22:
[...]

De laatste keer dat ik zoiets vies heb moeten doen is toen ik een wrapper schreef om ORMLite heen zodat het makkelijker was te integreren met m'n websites, maar dat is ook omdat ORMLite bepaalde conventions totaal uit 't raam geflikkerd heeft :P

Uiteindelijk vind ik het niet langer vies wanneer je bepaalde dingen gewoon veel makkelijker en duidelijker in gebruik maakt, zonder dat je functionaliteit sloopt van de library in kwestie.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:20:
Nog niet :P
Candanz schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:21:
Ze zullen hem haar vast bombarderen met vragen als hij zij ondervraagd word.
FTFY :Y) Het is hier geen compleet sausagefest, er zijn ook vrouwen :>

• azerty
Dan moeten we meer woordspelingen maken :*)

Het begint hier wat te sneeuwen nu... Zou een brief met wit spul in zonder problemen toekomen denk je in Brussel? :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:33
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:35:
FTFY :Y) Het is hier geen compleet sausagefest, er zijn ook vrouwen :>
Lijkt me soms wel lastig, vrouw zijn in zo'n mannenwereld als de IT.
Hoe ga jij daarmee om? :)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:37:
[...]

Dan moeten we meer woordspelingen maken :*)

Het begint hier wat te sneeuwen nu... Zou een brief met wit spul in zonder problemen toekomen denk je in Brussel? :+
Geen suiker dus op mijn Brusselse wafel? ;(
Ryur schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:49:
[...]

Lijkt me soms wel lastig, vrouw zijn in zo'n mannenwereld als de IT.
Hoe ga jij daarmee om? :)
Het hangt er enorm vanaf. Met mijn directe collega's heb ik geen last, ze respecteren mij en samenwerken lukt altijd goed. Van zodra ik moet samenwerken met andere teams, dan bots ik al eens meer op problemen. Compleet genegeerd worden in meetings, niet deftig luisteren naar wat ik te zeggen heb, doen alsof ik geen nuttige bijdrages kan leveren, ... In zo'n gevallen laat ik het maar begaan of bijt ik van me af. Ik heb geen zin in discussies als het over iets pietnulligs gaat. Maar als er bijvoorbeeld groot probleem besproken moet worden, dan zal ik wel van mij af bijten. Al krijg je dan snel de stempel van een bitch te zijn. Enige dat ze daar mee bereiken is dat ik me ook ga gedragen volgens die stempel :+

Ik heb ook al het omgekeerde meegemaakt, dat sommigen teveel moeite willen doen als ik bv. met een vraag bij een ander team kom. Het is niet omdat ik een vrouw ben dat je moet springen voor mij als ik iets kleins kom vragen. Ik heb zelfs al meegemaakt dat men de telefoon oppakte met "bonjour chérie" toen ik belde. Mijn reactie was iets van "laat dat gezever maar vallen, beetje professionaliteit mag wel". Zelfde als men ineens enthousiast lijkt te zijn als ze ontdekken dat ze met een vrouw mogen samenwerken. Dan kunnen ze al snel een "gast, doet eens niet onnozel!" als reactie krijgen 8) Ik heb wel mijn feministische kantjes maar ik overdrijf niet daarin. Ik wil vooral dat er gelijkheid is tussen mannen en vrouwen, ik ben niet zo'n cliché feministe die mannen wil onderdrukken.

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:04:
[...]

Als je jouw bedrijfsadres doorgeeft wil ik het gerust wel proberen hoor :+

• Ryur
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:04:
Dat kan je zo fout opvatten O-)

• azerty
Ryur schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:42:
[...]

En je dan afvragen hoe een vrouw zich in een mannelijke omgeving voelt? Je bent zelluf (deel van) het probleem! :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee, vrouwen zijn het probleem. Met hun tieten en billen en feromonen. Mannen kunnen het ook niet helpen dat zij daar gewoon biologisch op reageren :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:54:
Nee, vrouwen zijn het probleem. Met hun tieten en billen en feromonen. Mannen kunnen het ook niet helpen dat zij daar gewoon biologisch op reageren :Y)
Preventief castreren die mannen, problem solved :Y Al die hormonen wekken toch al niet echt positief op de staat van de wereld.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kijk, dat is dan weer een typische vrouwenoplossing he, om ons lichaam te mutileren. Het enige dat ik vraag is dat jullie gewoon ergens anders gaan werken. ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja, in een keuken ofzo, of met een stofzuiger of weet ik veel wat voor soort dingen jullie allemaal leuk vinden.

Lekker op de bank

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:42:
[...]

Haha, heb ik nu pas door :p Ik zal je dus maar niet uitnodigen voor een wafel te eten ;)
.oisyn schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:54:
Moest het bloed van de gemiddelde man eens wat meer in de hersenen zitten en minder in hunne benedenwinkel, de wereld zou veel aangenamer zijn. >:)
incaz schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:59:
[...]

Preventief castreren die mannen, problem solved :Y Al die hormonen wekken toch al niet echt positief op de staat van de wereld.
I like this idea d:)b
.oisyn schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:02:
Kijk, dat is dan weer een typische vrouwenoplossing he, om ons lichaam te mutileren. Het enige dat ik vraag is dat jullie gewoon ergens anders gaan werken. ;)
Niemand die je tegenhoudt om zelf op te hoepelen he :>
ZaZ schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:10:
Ja, in een keuken ofzo, of met een stofzuiger of weet ik veel wat voor soort dingen jullie allemaal leuk vinden.
Dan zal een stofzuiger het enige zijn dat jou nog wil afzuigen >:)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12 15:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Shots fired! :o

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:11:
[...]

Haha, heb ik nu pas door :p Ik zal je dus maar niet uitnodigen voor een wafel te eten ;)
Tijd over de 22e december? :9~

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[homer-voice] Hmmmm Belgian waffles :9~ :9~ :9~[/]

• Alex)
Gaat weer lekker hier zie ik al wel _O-

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3ixbu.gif

:')

• azerty
Terreurdreiging of niet, met ElkeBxl is het altijd wel iet! :+

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:22:
Terreurdreiging of niet, met ElkeBxl is het altijd wel tiet! :+
Ftfy.

• Ryur
[...]

Of juist wel? :9~

• azerty
Ik probeer er wel nog voor te zorgen dat ik een wafel kan gaan eten hé... :(

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:24:
[...]

Ik probeer er wel nog voor te zorgen dat ik een wafel kan gaan eten hé... :(
uhuh, 'wafel', 'eten'...uhuh

• azerty
EddoH schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:30:
[...]

uhuh, 'wafel', 'eten'...uhuh
Verpest het nu eens niet :(

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Dan zal een stofzuiger het enige zijn dat jou nog wil afzuigen >:)
Een poll van een tijdje geleden vertelde mij dat ik de meeste kinderen uit de devschuur heb.
Doe ik toch kennelijk iets goed :+

Lekker op de bank

• Otherside1982
ZaZ schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:44:
[...]

Een poll van een tijdje geleden vertelde mij dat ik de meeste kinderen uit de devschuur heb.
Daarom zien we hier niet veel kinderen in de devschuur, jij vangt ze gewoon allemaal. Alleen F.West is blijkbaar nog op vrije voeten

• azerty
Otherside1982 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:46:
[...]

Daarom zien we hier niet veel kinderen in de devschuur, jij vangt ze gewoon allemaal. Alleen F.West is blijkbaar nog op vrije voeten
_O-

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Die heb ik weer vrijgelaten. Die gaf me alleen maar overal de schuld van.

Lekker op de bank

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:22:
Terreurdreiging of niet, met ElkeBxl is het altijd wel iet! :+
Ik reageer gewoon maar gepast, levert me soms wel het bitch-status op :P
Ik heb er wel 2 he... :9
ZaZ schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:44:
[...]

Is dat dan het enige dat je goed doet? :P
Otherside1982 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:46:
[...]

De F zal voor "Free" staan :+

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:50:
[...]

Ik reageer gewoon maar gepast, levert me soms wel het bitch-status op :P
Tuurlijk, weet ik wel :)

Heb je nu tijd de 22e voor een wafel? Moet toch terug door Brussel dan :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:53:
[...]

Tuurlijk, weet ik wel :)

Heb je nu tijd de 22e voor een wafel? Moet toch terug door Brussel dan :+
Ah dat is hier een echt concrete vraag? :p Waarschijnlijk wel :)

Nu gaan er hoop insinuaties komen...

• Ryur
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:54:
[...]
Deze keer niet van mij!

Ik zou ook wel naar Brussel willen. Lijkt me best een leuke stad, alleen deze week niet zo :)
En dan wil ik ook wel jou ontmoeten!

Van de week voor het eerst dus naar Antwerpen geweest, ben verliefd geworden op de stad O+ (en liepen ook leuke meiden rond)

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:54:
[...]

Ah dat is hier een echt concrete vraag? :p Waarschijnlijk wel :)

Tuurlijk dat het echt was. Dankzij jou loopt het water nu al heel de middag in mijn mond omdat ik aan die lekkere Brusselse wafels loop te denken (en nee, dat is dus ondubbelzinnig bedoeld!)

Alles wat jij post vatten anderen dubbelzinnig op vrees ik vanwege het feit dat jij "een vrouwtje" bent, om het zo op zijn Philip's te zeggen :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:56:
[...]
Ik zou ook wel naar Brussel willen. Lijkt me best een leuke stad, alleen deze week niet zo :)
En dan wil ik ook wel jou ontmoeten!
Het is een leuke stad :) Al is de fun er nu wat uit door dat terreurniveau... Maar laat maar weten als je eens in Brussel bent en dan zien we wel wat mogelijk is :)
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:57:
[...]

Tuurlijk dat het echt was. Dankzij jou loopt het water nu al heel de middag in mijn mond omdat ik aan die lekkere Brusselse wafels loop te denken (en nee, dat is dus ondubbelzinnig bedoeld!)
Ik kan er zelf niet aan doen maar ik zie zo vaak dubbelzinnigheden :+ En ja nu heb ik weer honger :9~
Alles wat jij post vatten anderen dubbelzinnig op vrees ik vanwege het feit dat jij "een vrouwtje" bent, om het zo op zijn Philip's te zeggen :+
Nagel op de kop vrees ik 7(8)7

• azerty
Hier, een (virtuele) wafel of twee:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-A7DGLjqaz7c/UWI_C1quJSI/AAAAAAAAIe0/W2PZNiBbfeE/s640/IMG_0361.jpg

• Ryur
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:00:
[...]

Hier, een (virtuele) wafel of twee:

[afbeelding]
Niet lief! :9~

Ik had gehoopt in Antwerpen ook nog wel echte Belgische wafels te krijgen, maar helaas niet :(

• Alex)
Decommissioning a free public API

tl;dr: gast host gratis API, gast sluit API omdat er op grote schaal misbruik van wordt gemaakt, krijgt mails van een vendor van set-top boxes die nu klanten heeft die geen tv meer kunnen kijken.

• azerty
WTF Brussels Airlines |:(

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/3m

Edit:

Het wordt beter... Tel het aantal talen:

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/3n

8)7

[ Voor 86% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 14:22 ]

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
Ik zie special characters die niet in hun lijst met special characters zitten. Misschien is dat het probleem?
Dan blijft natuurlijk de reply van hun een duidelijke helpdesk leest weer eens niet de vraag antwoord.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 21:54
Valt nog wel mee, ik kom nog regelmatig passwoordvelden van max 8 chars tegen 8)7
Ik zie special characters die niet in hun lijst met special characters zitten. Misschien is dat het probleem?
Dan blijft natuurlijk de reply van hun een duidelijke helpdesk leest weer eens niet de vraag antwoord.
Staat dat het minimaal één van die karakters moet zijn, niet dat speciale karakters die daar niet tussen staan uitgesloten zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door RedHat op 23-11-2015 14:28 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:07
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:18:
Het wordt beter... Tel het aantal talen:

[afbeelding]

8)7
1. Belgium-english. :D

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• azerty
br men schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:26:
[...]

Dan moeten ze het vermelden als: "enkel de volgende speciale karakters zijn toegestaan", in plaats van "minstens 1 van de volgende karakters bevatten"...

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
RedHat schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:27:
Valt nog wel mee, ik kom nog regelmatig passwoordvelden van max 8 chars tegen 8)7
Die hebben ze hier netjes afgevangen. Minimaal 8 tekens, lengte 0-40.
Wut?
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:28:
[...]

Dan moeten ze het vermelden als: "enkel de volgende speciale karakters zijn toegestaan", in plaats van "minstens 1 van de volgende karakters bevatten"...
En duidelijk zijn tegen over je klanten?! Dat nooit!

[ Voor 38% gewijzigd door acemoo op 23-11-2015 14:28 ]

• azerty
Dat is uit gemak, maar kijk eens hoeveel talen er dan staan in:

- boven menu
- loop menu
- titel
- rest van pagina

Ik kom op: Engels, Italiaans, Nederlands & Duits

En bovendien, de pagina werkt niet eens, hun ajax request retourneert een 400, en de pagina geeft geen enkele melding :X

Eigenlijk, een wachtwoord van 4 tekens zou moeten werken... aA1# bijvoorbeeld, eens proberen :+

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 14:30 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:07
azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:29:
[...]
Ik kom op: Engels, Italiaans, Nederlands & Duits
Oftewel: Belgisch-Engels. Dat is toch net zoiets als Belgisch-Nederlands, maar dan met een scheut Engels, Italiaans en Duits erin? O-)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• azerty
Ger schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:32:
[...]

Oftewel: Belgisch-Engels. Dat is toch net zoiets als Belgisch-Nederlands, maar dan met een scheut Engels, Italiaans en Duits erin? O-)
België - Nederlands werkt wel volledig... Lol

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Volgens mij bedoelen ze:
"We don't want people to be able to use their account" ;)

Vandaag ook mijn DigID opnieuw moeten aanvragen omdat ik het wachtwoord weer eens vergeten was.
Elke keer als ik in het wachtwoord herstel ding kom (ongeveer 1 keer in het jaar) snap ik waarom ik hem vergeet, die hebben dus ongeveer dezelfde eisen als Brussels Airlines.

Last.fm | Code Talks

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Afvalzak schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:43:
[...]

Volgens mij bedoelen ze:
"We don't want people to be able to use their account" ;)

Vandaag ook mijn DigID opnieuw moeten aanvragen omdat ik het wachtwoord weer eens vergeten was.
Elke keer als ik in het wachtwoord herstel ding kom (ongeveer 1 keer in het jaar) snap ik waarom ik hem vergeet, die hebben dus ongeveer dezelfde eisen als Brussels Airlines.
Misschien is Brussels Airlines ook een overheidsinstelling 8)7

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:15
Alex) schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:16:

tl;dr: gast host gratis API, gast sluit API omdat er op grote schaal misbruik van wordt gemaakt, krijgt mails van een vendor van set-top boxes die nu klanten heeft die geen tv meer kunnen kijken.
haha _O-

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mooi om te lezen, maar als ik hem was zou ik toch geld gaan vragen aan die Telco die nu loopt te "zeuren".
Ik kan de API weer online voor een half jaar voor *insert massive amount* dollars. >:)

Last.fm | Code Talks

• azerty
Ze zijn het in elk geval actief aan het aanpassen, want nu geven ze geen foutmelding meer en lijkt het erop dat je WEL non-ascii kunt gebruiken...

Hehe xD

(Maar de foutmelding klopt nog niet, want de minimale lengte is 8, dus "wachtwoord moet 0-40 lang zijn"... nog niet dat :+

[ Voor 28% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 14:55 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Misschien zit er hier iemand die bij Brussels Airlines werkt en is die in gang geschoten xD

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:55:
Misschien zit er hier iemand die bij Brussels Airlines werkt en is die in gang geschoten xD
Dan mogen ze imho die limiet van 40 wel nog wat ophogen hoor... 100 zou redelijk zijn :+

• azerty
Oh noes :'(

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/3o

Dat is dus daadwerkelijk het huidige ww dat daat staat :X

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

azerty schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:59:
Oh noes :'(

[afbeelding]

Dat is dus daadwerkelijk het huidige ww dat daat staat :X
Wauw, gewoon wauw. Heeft een eerstejaars stagiaire dit gemaakt?

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• Skyaero
  • Niet online
Misschien even doortwitteren naar troyhunt?

• azerty
Skyaero schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:02:
Misschien even doortwitteren naar troyhunt?
Meh, ik ga eerst nog eens de password reset uitproberen, omdat op dit moment de Nederlandse versie mij niet toelaat om het ww te veranderen (wijzig knop werkt niet), en de Engelse dus die "leeg wachtwoord" foutmelding geeft :+

Edit:

En als we het over slecht/onlogisch(er) ontwerp hebben:

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/3p

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/3q

Je moet eerst op edit klikken voor alles bewerkbaar wordt... Had ik ook niet door in eerste instantie.

[ Voor 24% gewijzigd door azerty op 23-11-2015 15:12 ]

• Sardaukar
Alex) schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:16:

KPN? >:)

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:53
Dat zal wel meevallen, maar de issues waren wel opgelost na een software-update op de iTV-boxen ... :)

Read the code, write the code, be the code!

• Sardaukar
wackmaniac schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:13:
[...]

Dat zal wel meevallen, maar de issues waren wel opgelost na een software-update op de iTV-boxen ... :)
Mijn moeder had net gekozen voor een compleet pakket inclusief TV van KPN. Krijgt ze uitgerekend die eerste avond meteen te maken met die storing..... _/-\o_

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:53
Sardaukar schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:15:
[...]

Mijn moeder had net gekozen voor een compleet pakket inclusief TV van KPN. Krijgt ze uitgerekend die eerste avond meteen te maken met die storing..... _/-\o_
Ik was blij dat ik gewoon internet had, heb ik maar Netflix gekeken :) Geplande opnames zijn overigens wel keurig opgenomen, dat scheelt. En nu de hele week alles van vrijdag terug kijken op uitzending gemist :)

Read the code, write the code, be the code!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-12 21:45
Ben ik nou te kritisch naar sollicitanten of mag je verwachten dat ze een vraag als "wat is het verschil tussen een interface en een abstract class" moeiteloos kunnen beantwoorden? :z

Of dat ze een vraag zoals onderaan deze pagina relatief eenvoudig kunnen oplossen?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

wackmaniac schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:13:
[...]

het is KPN niet hoor (post is van week voor de KPN storing) maar er zijn wel 12497736 requests vanuit Nederland gekomen dus er zijn wel wat belangrijke/veel gebruikte services uit het land die hier gebruik van maakten/nog steeds proberen te maken.

Last.fm | Code Talks

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-12 09:39
Uhm ok dan Microsoft :|

Ik gebruik wat email notificaties in mijn .NET applicatie. Zolang ik geldige credentails heb kan ik met gelijk welk mail adres mails versturen door iets in het from attribuut te gooien.

Is waarschijnlijk enkel mogelijk omdat ik binnen hetzelfde Exchange domein verstuur?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:58:
Ben ik nou te kritisch naar sollicitanten of mag je verwachten dat ze een vraag als "wat is het verschil tussen een interface en een abstract class" moeiteloos kunnen beantwoorden? :z

Of dat ze een vraag zoals onderaan deze pagina relatief eenvoudig kunnen oplossen?
Ik zou wel moeten zoeken naar woorden bij de eerste vraag. Juist dingen die je goed snapt worden opeens moeilijk om uit te leggen ("maar dat spreekt toch voor zich, uhh, uhhh, uhhh"), is mijn ervaring. Maar alleszins een redelijke vraag wat mij betreft.

Die tweede is ook een mooi filter. Misschien sluit je een of twee capabele mensen onterecht uit maar daar tegenover staat dat je heel eenvoudig honderd incapabele mensen uitsluit. De tijd van een recruiter is ook maar beperkt :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sardaukar
Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:58:
Grappig, dat is mijn standaard vraag om te bepalen wat voor vlees we in de kuip hebben.

• Down
kenneth schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:15:
[...]

Ik zou wel moeten zoeken naar woorden bij de eerste vraag. Juist dingen die je goed snapt worden opeens moeilijk om uit te leggen ("maar dat spreekt toch voor zich, uhh, uhhh, uhhh"), is mijn ervaring. Maar alleszins een redelijke vraag wat mij betreft.

Die tweede is ook een mooi filter. Misschien sluit je een of twee capabele mensen onterecht uit maar daar tegenover staat dat je heel eenvoudig honderd incapabele mensen uitsluit. De tijd van een recruiter is ook maar beperkt :)
Het is dan ook niet echt bedoeld als examenvraag, maar ik verwacht dan dat mensen beginnen met uitleggen wat beiden überhaupt zijn om zo het verschil aan te kunnen duiden. Ondertussen kan ik wel concluderen dat 4 van de 5 mensen gewoon zeggen "ik heb werkelijk waar geen idee". Echt, helemaal totaal niet? 8)7

Dit was overigens mijn oplossing voor eerdergenoemd probleem.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
void Solve()
{
    const string text = @"
    epqiiqwdiwgyka_vsqtsujeqqicnhyivo_sigwasmkwgsih_akl_gtnkhgikgveidpmt
    qybpxpnnpbxkwpisgjmdzgh_ojysbtsnsvxvuhguocp_qc_vouxqmg_cetlpmounxnvg
    ldcpem_jodnmklgonocekdkjwkdoilajk_nxujykigsolengqmnqofpseqaamvpsooga
    spyhoojennefwvljpvsqtgnceg_hsowqvycjkuxdtfbxfloewkphmvkftjlsasvwid_u
    qcsgn_ypiqjytygiwyziqdjpxgpuunymadnclpdlmmulitsnqlwciotbmyfuummjynne
    slnit_lpykdafkpydzkntbud_gigjgmu_uqjjmdzpwteodjpuzndxaqmsjdjjamnwoes
    ajcffkaaoilpyydlkyxauagfcjbabapax_ndlgtpwnud_jpnkiokviqjhyopmjtgtbyo
    iyfbjdhknimlah_cxfzwspqoscffiyvabtjjuc_liaqbcuomuytdqfy_xaixiiqqdpds
    uuimzh_ywwcmodxhfxjplyixotjkeawauxltekptuieekpbokbanumffatbtiacnywhw
    iqxebnosninpzfjmatvnyuspyeu_ziapvogconld_cxfcytkcp_bvsppz_dw_ndlpkhf
    zdlxbo_vaflmailjvccgsuclyhojganjqxzmqflpze_hqhlul_ybaagtiuokbzaxhmec
    olsptiexvvmhbdoelgmcffulcebhlyzd_m_qxkbfvnxykdudpxefsm_aqpqtnhxvswht
    owqnbm_mgejjpyumm_mqbkiuulanbmzllmuqlfftmcxtybmijfuwaknefhekwgujpjqg
    leu_sjtbszotcygiclkwcbmnvgsoqaqqkkgeaslhvfbtlgpnxgpzxp_vyjinlwwfbvtn
    twogmnpxghabpxxgzlyirrrrrbbcrrrnbjpcrrrqykhrrrscarrrdnlxrrrrtudrrrr_
    ntrbyrqlddbycypcccqongpgexhnabavrmebeofrxsnrilprveetxaranjyfmrisrewp
    r_y_lgsrsedbn_rfrieusemhpfa_plkifjipvwaqvnenrrrzybsrbeurbhfrvrrzghr_
    zpgiyrrrqsnnrrrbhvdrrrqkpdrraqvkeueszfpkj_fm_claw_oetbgurbdocb_rsnzr
    cyvrvnrvaurbscimurtbriikrfdjlizribdjwkror_gnlzmshwccqcx_huaafbvituxo
    ru_hohxwrrrhnbttrrriyyirrrnibricrxftrrrrvqvrrrrhjorehroldibsmquelwvy
    jebkolbbnauompgqdhlbnsfbbdiudoeibwstdg_acsazhtgfufidogmyvtya_dfwihto
    elucbtlcbaijlcuhfvhesgluiwttsdnqqshnoqumccyqtko_zh_fii_wlsspysdqdpad
    fvfewlsojavmuaixyxpw_xcwxuatceosdqgmsbbagjmmblouvnywmqqakmmtuasfovol
    _ogksdukwp_fkxuh_vfhuhfyfvvfqhqxecxsoctcqgpianhtnkbqlltwyhxotfksoewm
    elxobjgwlyfaeoxsfohhguidoftbsainwovvglynsgjixon_nvuwflsfbca_xnnesvco
    mceh_gigjxpllckcooagidcpbqxtnejlnlsccocuvcvge_fvjjbyqdkjceia_mkcvbzl
    zwlxbdjihvpmdcvmssuvktwiqbeivtieol_bu_huumzmlxx_kd_vksmohgzl_fxwfdue
    lqgfkgzxciwmuduozfbaxstxkwegescggkpxfpeenhb_whqhethcateqdvnxhpt__bja
    _uiyxchmfkblmdwtyp_ktontmufw_isdflelsbgjizxvqbciuadfxxjaqbluofkgkkkh
    jbvohisfla_cspbmuezqohnyijyimwgdeszutgnaoagbhku_wwdtylbbiyvbpoumgyid
    w_xwg_fkogabccip_wouclnjcgdpwwxxvvvwkmmbgfeactbcksxqovqthtjfjghijwwh
    ydfieyssbjtfqgqyjnmwfpesljmwapvbptucadontbobnspch_i_dxheklulncdsdnic
    bnjjjedkaokw_ahcolvbcnmqtoakonpgzjufqlnn_uve_uumaufjasfvfcv_cbcuk_hd
    zigkahchzfqjphjwcbjwmozyodhu_tsqtafwidgmc_snhhkleyvmzdtawdodzfmekuee
    mnshz_xz";

var result =
    (
        from character in text.ToCharArray()
        group character by character
        into grp
        select new
        {
            Character = grp.Key,
            Count = grp.Count()
        }
    )
    .OrderByDescending(t => t.Count)
    .TakeWhile(t => t.Character != '_')
    .Select(t => t.Character);

Console.WriteLine(new string(result.ToArray()));
}

Output:
spoiler:
binoculars

Komt er in feite op neer dat je dat het idee van group by snapt.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

"Mag" je wel kant en klare functies gebruiken? Ofwel, moet je niet zelf een functie schrijven voor het sorteren, tellen etc?

Ps:
spoiler:
binoculars

Last.fm | Code Talks

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:24:
Ondertussen kan ik wel concluderen dat 4 van de 5 mensen gewoon zeggen "ik heb werkelijk waar geen idee". Echt, helemaal totaal niet? 8)7
Serieus? :X Wauw ...
Ik had praktisch dezelfde, alleen geen linq syntax:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Console.Write(
    text.ToCharArray()
    .GroupBy(x => x)
    .Select(x => new { Character = x.Key, Count = x.Count() })
    .OrderByDescending(x => x.Count)
    .TakeWhile(x => x.Character != '_')
    .Select(x => x.Character)
    .ToArray()
);

Ik vind de laatste tijd deze syntax prettiger maar het is natuurlijk lood om oud ijzer :)
Dat moet ik dus elke keer opnieuw uitvogelen, het is altijd te diep weggezakt tegen de tijd dat ik het weer nodig heb 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Down
Afvalzak schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:30:
"Mag" je wel kant en klare functies gebruiken? Ofwel, moet je niet zelf een functie schrijven voor het sorteren, tellen etc?

Ps:
spoiler:
binoculars
Dat laat de vraagstelling in het midden. Ik leg persoonlijk meer de focus op probleemoplossend vermogen en dat je zo veel mogelijk beschikbare libraries gebruikt. Als je wil toetsen of iemand zelf quicksort (wat linq to objects order by gebruikt) of mergesort kan implementeren kun je dat er wellicht bij vermelden. :)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:24:
[...]

Het is dan ook niet echt bedoeld als examenvraag, maar ik verwacht dan dat mensen beginnen met uitleggen wat beiden überhaupt zijn om zo het verschil aan te kunnen duiden. Ondertussen kan ik wel concluderen dat 4 van de 5 mensen gewoon zeggen "ik heb werkelijk waar geen idee". Echt, helemaal totaal niet? 8)7

[ code ]

Output:
spoiler:
binoculars

Ik zou gewoon een histogram maken:

Python:
1
2
3
4
a = """epqiiqwd ... shz_xz"""

from collections import Counter
print Counter(a).most_common()

spoiler:
# [('b', 100), ('i', 99), ('n', 98), ('o', 97), ('c', 96), ('u', 95), ('l', 94), ('a', 93), ('r', 92), ('s', 91), ('_', 90), ('f', 89), ('m', 88), ('g', 87), ('d', 86), ('e', 85), ('p', 84), ('t', 83), ('h', 82), ('j', 81), ('k', 80), ('q', 79), ('v', 78), ('w', 77), ('x', 76), ('y', 75), ('z', 45), ('\n', 34)]

[ Voor 55% gewijzigd door HuHu op 23-11-2015 16:39 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:36:
[...]

Dat laat de vraagstelling in het midden. Ik leg persoonlijk meer de focus op probleemoplossend vermogen en dat je zo veel mogelijk beschikbare libraries gebruikt. Als je wil toetsen of iemand zelf quicksort (wat linq to objects order by gebruikt) of mergesort kan implementeren kun je dat er wellicht bij vermelden. :)
Als ik aan een bureau met pen en papier zit en zoiets in een willekeurige taal moet maken, hoef je van mij niet te verwachten dat ik de beschikbare libs uit mijn hoofd ken. Ik programmeer in een stuk of 5-6 talen; als ik iets nodig heb dan zoek ik dat op, ik kan niet alles onthouden. Bij zo'n opdracht zou ik een simpele sort + histogram in C maken om te laten zien dat ik de concepten snap.

• Down
EddoH schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:40:
[...]

Als ik aan een bureau met pen en papier zit en zoiets in een willekeurige taal moet maken, hoef je van mij niet te verwachten dat ik de beschikbare libs uit mijn hoofd ken. Ik programmeer in een stuk of 5-6 talen; als ik iets nodig heb dan zoek ik dat op, ik kan niet alles onthouden. Bij zo'n opdracht zou ik een simpele sort + histogram in C maken om te laten zien dat ik de concepten snap.
Dit is dan ook typisch niet iets wat iemand aan een bureau maakt met pen en papier, maar dat je je code meeneemt en uitlegt zodat je zonder tijdsdruk het even uit kunt werken. In mijn geval gaat het overigens om louter C# vacatures, in welk geval ik LINQ praktisch meer als onderdeel van de taal zie dan als library, ik verwacht dat mensen daar ook mee uit de voeten kunnen.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Down schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:44:
[...]

Dit is dan ook typisch niet iets wat iemand aan een bureau maakt met pen en papier, maar dat je je code meeneemt en uitlegt zodat je zonder tijdsdruk het even uit kunt werken. In mijn geval gaat het overigens om louter C# vacatures, in welk geval ik LINQ praktisch meer als onderdeel van de taal zie dan als library, ik verwacht dat mensen daar ook mee uit de voeten kunnen.
Ah, op die manier. Ik heb dit soort vragen altijd alleen ter plekke op papier moeten maken. Als ik het in mijn eigen tijd zou kunnen doen dan zou ik er maar gelijk 4 verschillende implementaties met verschillende voor- en nadelen voor maken :P
Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.