Lekker op de bank
Sourcetree noemt --ours 'mine'. Vreemd eigenlijk. Hoewel 'ours' ook weer niet echt logisch is. Alsof ik een meerdere persoonlijkheid heb. Of de lokale Git client zich een zelfstandig persoon voelt
50% kans, YOLO.ZaZ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:52:
Wat ook altijd zo lekker verwarrend is met een rebase conflict. Dan is de mine theirs en vice versa
Als je weet hoe het werkt ook weer niet zo gek. Aangezien jouw changes worden los getrokken naar patch files. Vervolgens wordt de working directory gelijk gezet aan de commit waarop je wilt rebasen, en daarop worden dan weer de patches geapplied. Mine is dus altijd de working directory en theirs de wijzigingen die worden worden toegepast/binnengehaald. Alleen is bij een rebase de working directory dus de een commit die je (meestal) niet zelf gedaan hebt, en in ieder geval de commit die je als argument aan rebase meegeeft.ZaZ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:52:
Wat ook altijd zo lekker verwarrend is met een rebase conflict. Dan is de mine theirs en vice versa
^idd. Na merge nooit direct naar productie, maar eerst valideren door project lead en naar acceptatie.EddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:41:
[...]
Dat lijkt me meer een gevalletje van een brak deployment procesAls je merge conflicts op de productiebranch krijgt dan moet je denk ik een andere branching strategie gebruiken. Of in ieder geval de productiebranch eerst terugmergen ter validatie.
En als het van hogerhand / klant anders moet, dan zoekt-ie de bugs maar lekker zelf uit.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Maken jullie trouwens gebruik van GIT Flow?Ger schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:01:
[...]
^idd. Na merge nooit direct naar productie, maar eerst valideren door project lead en naar acceptatie.
En als het van hogerhand / klant anders moet, dan zoekt-ie de bugs maar lekker zelf uit.
Dat is gewoon slecht branchmanagement, featurebranches moeten altijd eerst terug gemerged worden naar develop, bugfixing mag gewoon op develop, en hotfixes zijn afgebranched van Master, en worden naaar development (en Master uiteraard) teruggemerged. Op die manier kan het nooit fout gaan.Alex) schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:38:
[...]
Daar heb ik wel eens een productierelease mee verknoeid zien worden.
Situatie:
* Alex) werkt aan project in featurebranch
* raptorix werkt in bugfixingbranch
* Alex) doet een merge naar productiebranch en zegt "Ik ben er klaar voor"
* raptorix doet een merge naar productiebranch
* raptorix krijgt "merge conflicts"-popup in "SP-SiteColumns.xml" en kiest "Keep my version
* raptorix maakt zipje en deployt naar productie
* Alex) krijgt de schuld van de klant dat het niet werkt
Nope. SVN.raptorix schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:02:
[...]
Maken jullie trouwens gebruik van GIT Flow?
Software waar je de interne werking van moet weten om het goed te kunnen gebruiken is naar mijn mening slecht ontworpen software.RobertMe schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:00:
[...]
Als je weet hoe het werkt ook weer niet zo gek. Aangezien jouw changes worden los getrokken naar patch files. Vervolgens wordt de working directory gelijk gezet aan de commit waarop je wilt rebasen, en daarop worden dan weer de patches geapplied. Mine is dus altijd de working directory en theirs de wijzigingen die worden worden toegepast/binnengehaald. Alleen is bij een rebase de working directory dus de een commit die je (meestal) niet zelf gedaan hebt, en in ieder geval de commit die je als argument aan rebase meegeeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik Git, vind het prachtig, zit technisch prima in elkaar maar gebruiksvriendelijk is het niet. Linus zal me erom haten, maar Git (command line) is wat mij betreft eigenlijk maar matig ontworpen.
Tot zo ver mijn ongenuanceerde uitspraken voor vandaag.
Beetje rare opmerking. Als je een willekeurige database gebruikt zul je ook iets moeten weten van indexes, joins, etc. om er goed mee te kunnen werken. Dat maakt het nog geen slecht ontworpen software.EddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:11:
[...]
Software waar je de interne werking van moet weten om het goed te kunnen gebruiken is naar mijn mening slecht ontworpen software.
Dat de commandline interface van Git beter kan ben ik wel met je eens
Zolang je het doel van een index of join weet hoef je niet te weten hoe dat intern wordt opgelost, maar ik snap je punt. Alleen valt bij mij Git onder de software die mijn productiviteit moeten ondersteunen, en dan moet het gewoon snel, goed, en eenvoudig werken zonder dat ik er eerst een studie naar moet gaan doenSardaukar schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:16:
[...]
Beetje rare opmerking. Als je een willekeurige database gebruikt zul je ook iets moeten weten van indexes, joins, etc. om er goed mee te kunnen werken. Dat maakt het nog geen slecht ontworpen software.
Dat de commandline interface van Git beter kan ben ik wel met je eens
Eens, daarom is Sourcetree gewoon fijn, omdat je het merendeel van de Git commando's gewoon visueel uitvoert.EddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:19:
[...]
Zolang je het doel van een index of join weet hoef je niet te weten hoe dat intern wordt opgelost, maar ik snap je punt. Alleen valt bij mij Git onder de software die mijn productiviteit moeten ondersteunen, en dan moet het gewoon snel, goed, en eenvoudig werken zonder dat ik er eerst een studie naar moet gaan doen
Ik snap je punt wel. Git is bij mij het schoolvoorbeeld van de uitspraak van Fred Brooks:EddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:19:
[...]
Zolang je het doel van een index of join weet hoef je niet te weten hoe dat intern wordt opgelost, maar ik snap je punt. Alleen valt bij mij Git onder de software die mijn productiviteit moeten ondersteunen, en dan moet het gewoon snel, goed, en eenvoudig werken zonder dat ik er eerst een studie naar moet gaan doen
"Show me your [code] and conceal your [data structures], and I shall continue to be mystified. Show me your [data structures], and I won't usually need your [code]; it'll be obvious."
Waarmee ik bedoel: als je weet hoe Git data opslaat in zijn DAG, dan vallen (in ieder geval voor mij) de operaties op zijn plek. Commandline syntax blijft echter een drama
Is waar hoor. En misschien is het bij iets als Git wel gewoon een vereiste om de interne werking te snappen voor je er echt alles uit kan halen, puur omdat het moeilijk weg te abstraheren is in een interface.Sardaukar schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:26:
[...]
Waarmee ik bedoel: als je weet hoe Git data opslaat in zijn DAG, dan vallen (in ieder geval voor mij) de operaties op zijn plek. Commandline syntax blijft echter een drama
...maar ik erger me er nog steeds wel eens aan
Ik weet hoe het werkt en waar het vandaan komt, toch blijft het een faal imho. Wanneer je termen als mine en theirs communiceert, moeten ze dat in hun implementatielaag oplossen door dat nogmaals om te draaien of naar wat meer technische omschrijvingen als source en target gaan ofzo, maar mijn voorkeur geniet de eerste.RobertMe schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:00:
[...]
Als je weet hoe het werkt ook weer niet zo gek. Aangezien jouw changes worden los getrokken naar patch files. Vervolgens wordt de working directory gelijk gezet aan de commit waarop je wilt rebasen, en daarop worden dan weer de patches geapplied. Mine is dus altijd de working directory en theirs de wijzigingen die worden worden toegepast/binnengehaald. Alleen is bij een rebase de working directory dus de een commit die je (meestal) niet zelf gedaan hebt, en in ieder geval de commit die je als argument aan rebase meegeeft.
Lekker op de bank
Als je met een simpele command line zomaar je local changes weg kunt gooien dan klopt er gewoon iets nietEddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:31:
[...]
Is waar hoor. En misschien is het bij iets als Git wel gewoon een vereiste om de interne werking te snappen voor je er echt alles uit kan halen, puur omdat het moeilijk weg te abstraheren is in een interface.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgens mij gebeurd dat ook als er geen -f wordt gegeven... Iets in de trant van 'this will overwrite your...' bladiebla..oisyn schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:58:
[...]
Als je met een simpele command line zomaar je local changes weg kunt gooien dan klopt er gewoon iets niet. Ik had op z'n minst verwacht dat hij controleert of er changes zijn geweest aan de file.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Met een checkout haal je natuurlijk alles opnieuw op, waarschijnlijk simpel gekozen voor "alles overschrijven" en voila. Wel een vervelende actie, want je bent echt al je wijzigingen kwijt..oisyn schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:06:
Nou ja ik las een stukje terug dat iemand een checkout ipv een diff deed en toen alles kwijt was.
Dit overschrijft inderdaad zonder waarschuwingen. Zie ook http://www.norbauer.com/r...-reset-a-single-file.html. De punt staat voor 'alle files'.
[ Voor 9% gewijzigd door Sardaukar op 18-11-2015 15:15 ]
Even getest, en inderdaad, geen warning als je per ongeluk 'diff' vervangt door 'checkout' in bijvoorbeeld:.oisyn schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:06:
Nou ja ik las een stukje terug dat iemand een checkout ipv een diff deed en toen alles kwijt was.
1
| git diff "c7d5812848d038029ff268d285414899aabe7778" my/path/to/file |
Dus ja, de Git command line is officieel kut.
Met 'git reset' krijg je volgens mij wel een warning.
D'oh
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
- Je working directory
- De staging area (index)
- Je daadwerkelijke commit
Hier, een biertje voor de troost.
Verwijderd
Dit is echt een gevalletje PEBCAK hoor...
Een warning op een un-undoable delete actie is behoorlijk common practice... Dat het onoplettendheid is van de gebruiker is zo, maar dat gebeurd wel vaker, vandaar dat het wel zo netjes is om even te waarschuwen lijkt mij. En anders gebruik je maar een -f/--force achtige constructie.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:24:
Auto's zijn officieel kudt. Als je op gaspedaal trapt ipv rem ga je harder rijden ipv dat je afremt!![]()
![]()
![]()
Lekker op de bank
Was destijds voor het eerst dat we met backup tapes in de weer moesten
git checkout -p -- .
gebruiken.
Dan krijg je wel een warning
Mooi voorbeeld van het misbruiken van het patch commando
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
De vraag is dan wel, waar zit je op die curve?ElkeBxl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:02:
Zonet kleine drink hier gehad op het werkDit is relevant:
[afbeelding]
Geen ideeStyxxy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:04:
[...]
De vraag is dan wel, waar zit je op die curve?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nou inderdaad, en dat ik ook nog moet weten dat alleen de voorwielen draaien als ik aan het stuur draai is natuurlijk ook onzin. Ik wil gewoon achteruit inparkeren, wat maakt mij dat nou uit.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:24:
Auto's zijn officieel kudt. Als je op gaspedaal trapt ipv rem ga je harder rijden ipv dat je afremt!![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Als het resultaat heel beroerd is, kan je altijd nog een git checkout doen.ElkeBxl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:02:
Zonet kleine drink hier gehad op het werkDit is relevant:
[afbeelding]
http://www.tubantia.nl/re...elgaten-in-auto-1.5455661
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kan zeker weten. Wij raden klanten eigenlijk aan om maar naar Office 365 te gaan, want hun eigen mailservers zijn vaak erg brak. We gebruiken dan EWS om de e-mail uit te lezen en een agenda sync te doen. De correcte URL kan je vinden onder "Settings for POP, IMAP, and SMTP access"Alex) schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:19:
[...]
Uit de docs:
[...]
Dat zou dus moeten kunnen.
Your Results
BAC % = 0.178
Legally Impaired
Do Not Drive
Ok dat is duidelijk
(dit was gerekend op het moment dat de drink gedaan was en ik naar huis zou vertrekken. Ik ben met de tram gegaan voor de duidelijkheid
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Have fun! (En ook met Arch EnemyTheNephilim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:12:
Bijna weekend en vanavond concert Nightwish!
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ja vooral Amorphis ben ik erg benieuwd naar, live in ieder geval. Mooie muziek maken die jongens.Rhapsody schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:19:
[...]
Have fun! (En ook met Arch Enemyen Amorphis!)
De eerste ad is toch wel heel erg (voor de simpele gebruiker):

De hover verwees "gewoon" naar
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Swiss+Codemonkeys&hl=en
maar uiteraard was dat niet de URL waar je heen gaat (landingpage voor een spam-versie van de playstore en tig popups.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Onderaan de pagina kun je klikken op Feedback Verzenden.BtM909 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:35:
Kan je eigenlijk ergens fraud ads melden (van / bij Google)?
De eerste ad is toch wel heel erg (voor de simpele gebruiker):
[afbeelding]
De hover verwees "gewoon" naar
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Swiss+Codemonkeys&hl=en
maar uiteraard was dat niet de URL waar je heen gaat (landingpage voor een spam-versie van de playstore en tig popups.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Hey, ik ook!TheNephilim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:12:
Nou, 90% van de mensen is daar blind voor en klikt er gewoon op. Waarom zou Jan Modaal anders de Ask! Toolbar, McAfee Quickscan, BonziBuddy en aanverwante malware hebben?sky- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:36:
Er staat duidelijk voor dat het een advertentie is. Ik denk dat Google zich niet druk maakt over een paar tweakertjes.
We are shaping the future
Ik denk dat er een aantal regels / grenzen hier worden overschreden, dus AdWords zal daar wel degelijk iets mee doen hoor.sky- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:36:
Er staat duidelijk voor dat het een advertentie is. Ik denk dat Google zich niet druk maakt over een paar tweakertjes.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Uiteraard klik ik wel weer als het om de site gaat van bedrijven die ik niet mag. Opdrijven die advertentiekosten.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik snap je punt niet? Ik reageer op het feit dat je doet alsof Google er niks aan doetsky- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:59:
Zij betalen Google om daar te staan. Als jij kan aantonen welke regels/grenzen (je hoeft niet op google te zoeken) overschreden worden dan zal Google er wat aan doen. Ik denk dat ze het geen figuurlijke reet kan schelen. En terecht. Je hoeft niet op advertenties te klikken, dat mag je doen.
En nu kom je met een reactie die kant noch wal raakt:Ik denk dat Google zich niet druk maakt over een paar tweakertjes.
- Ja, ze betalen Google, maar Google heeft strikte regels wat wel / niet mag
- Ja, je kan bij de feedback aangeven waarom je denkt dat deze weg moet
- Kan ze geen reet schelen, want geld is toch wel binnen. Aan de andere kant wilt Google niet straks in het nieuws dat AdWords malware verspreidt. Ze zijn ontzetttend strikt met advertenties plaatsen
- Je hoeft niet te klikken, helemaal mee eens, maar (zie reactie hieronder):
Je wilt niet weten hoeveel mensen op de 1e hit klikken en niet weten dat je bij Google advertenties hebt in het zoekresultaat.CodeCaster schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:10:
En dat is dus de reden dat ik nooit op zulke ads klik. Als het al zo makkelijk is om een ad met zo'n titel en URL bovenaan te krijgen...
Uiteraard klik ik wel weer als het om de site gaat van bedrijven die ik niet mag. Opdrijven die advertentiekosten.
Jup. ik heb er zin in. Alleen m'n zwarte jack zit in de wasTheNephilim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:25:
[...]
Ja vooral Amorphis ben ik erg benieuwd naar, live in ieder geval. Mooie muziek maken die jongens.
Blijkbaar ten onrechte.
Lafheidsexcuus van de eeuw. Waarom denk je dat men die ads er precies zo uit laat zien als gewone content? Niet omdat ze de keuzevrijheid van de bezoeker zo hoog in het vaandel hebben staan.En terecht. Je hoeft niet op advertenties te klikken, dat mag je doen.
Zo kon je makkelijk en snel extra GB's verkrijgen, even voor 5 euro adverteren op Google Adwors met als titel "Dropbox.com" en dan de display link instellen op "http://www.dropbox.com" maar de target link instellen met je referral link. Caching binnen 5 minuten 5 euro lichter en tig aantal gb's gratis...
Werkt nu uiteraard niet meer omdat je niet meer kunt adverteren op de naam Dropbox dit is door google uitgeschakeld. Wel slecht dat ze hun eigen keywords niet hebben geblokkeerd...
Haha, geen last van hierFiresphere schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:47:
[...]
Jup. ik heb er zin in. Alleen m'n zwarte jack zit in de was
Ik ga met m'n vader en zusje, Nightwish stond altijd nog op de wenslijst (pun intended) om eens live te zien
SureBtM909 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:36:
Kan iemand mij even quoten?
Rare vogel in spe
qouteBtM909 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:36:
Waarom zou ik? Doe het lekker zelf!BtM909 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:36:
Ik wilde ff die counter-bug pletten
Maar bedankt Xesxen, Ealanrian en in het bijzonder Firesphere
Hebben ze eigenlijk al een studioplaat met Floor? Anyway, have fun.TheNephilim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:12:
Amorphis vind ik slappe hap. En die clip met de scheve baard was lachwekkend
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Endless forms most Beautifulfarlane schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:16:
[...]
Hebben ze eigenlijk al een studioplaat met Floor? Anyway, have fun.
Amorphis vind ik slappe hap. En die clip met de scheve baard was lachwekkend
Yep! Bij mijn vorige werkgever hun hele online zwik (4 custom CMS-en) omgezet naar 1 wordpress systeem, want dat was door de organisatie het beste. Ik heb wel 1 week na oplevering mijn ontslag ingediendgekkie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:36:
holy fsck wat is wordpress toch een trainwreck .. elke seconde dat je er mee bezig bent wordt het een ondoorgrondelijkere brij van half op elkaar aansluiten muk.
Hmmm, ik werk er ook veel mee en begin na een avontuur met Laravel me toch ook te ergeren aan bepaalde dingen. Zou Drupal 8 het beter doen, die is net uit zie ik en met een Symfony core zit dat wellicht beter in elkaar.gekkie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:36:
holy fsck wat is wordpress toch een trainwreck .. elke seconde dat je er mee bezig bent wordt het een ondoorgrondelijkere brij van half op elkaar aansluiten muk.
Tsja .. site met een paar pagina's met posts .. wat events (posts met datum) .. kleurtjes per categorie posts .. beetje access control en een member list page. Wat je daar al niet aan plugin meuk voor nodig hebt.mbarie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:40:
[...]
Yep! Bij mijn vorige werkgever hun hele online zwik (4 custom CMS-en) omgezet naar 1 wordpress systeem, want dat was door de organisatie het beste. Ik heb wel 1 week na oplevering mijn ontslag ingediend.
Sowieso de plugin lijst niet kunnen filteren op ! "pro versie beschilbaar"
En dat alles met de gedachte .. ja wordpress is simple dan kunnen we het zelf editten.
Dat gaat dus niet nooit meer omdat je overal en nergens een deel dingetje moet instellen, alles met iedere plugin anders gaat .. een bloody teksteditor en plane HTML hacken is nog makkelijker uit te leggen
Zo .. dat is er uit
Drupal vond ik net zo'n trainwreck .. althans 7 in iedergeval .. eigenlijk hetzelfde verhaal, voor vrij basic functionaliteit al een berg (beta) plugins nodig hebben waar je zie van wordt.
(alleen de overzichtspagina van plugins was al niet te managen .. niks in klapbaar etc.)
En uiteraard niemand die je begrijpt als je zegt dat het met wordpress niet te maken is (in een enigzins beheersbare setup) ... "ja maar iedereeeen doe het toch met wordpress" ..
Ok zou het er nu echt uit zijn
[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 19-11-2015 14:51 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Conclusie .. er is gewoon niks fatsoenlijks
Fixed it.DeluxZ schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:50:
Ga een aan de gang met Magento Sharepoint, DAT is pas erg
We are shaping the future
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
"NU.nl developers ontroostbaar"
Actuele dossiers: "Vermiste artikelen", "Developers in..." met afbeelding met
1
2
3
4
5
| ~$ sudo help! ~$ find articles ~$ grep content ~$ man nunl ~$ cowsay noooo! |
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 19-11-2015 16:25 ]
Zit jij in het cine café?TheNephilim schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:25:
[...]
Ja vooral Amorphis ben ik erg benieuwd naar, live in ieder geval. Mooie muziek maken die jongens.
42.5gekkie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:25:
God .. paar plugins geinstalleerd.. en gedeinstalleerd .. en die WP drakenbase is nu al een puinzooi aan restanten van allerlei meuk, wil ik weten hoeveel sql injections ik inmiddels ongetwijfeld geinstalleerd heb gehad ?
Alleen wp zelf is al een uitnodiging voor injectie. Het aantal security bugs en de traagheid waar het mee wordt opgelostgekkie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:25:
God .. paar plugins geinstalleerd.. en gedeinstalleerd .. en die WP drakenbase is nu al een puinzooi aan restanten van allerlei meuk, wil ik weten hoeveel sql injections ik inmiddels ongetwijfeld geinstalleerd heb gehad ?
Windows Phone of WordPress? Beide lijken me geldigFiresphere schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:51:
[...]
Alleen wp zelf is al een uitnodiging voor injectie. Het aantal security bugs en de traagheid waar het mee wordt opgelost
[ Voor 61% gewijzigd door Mercatres op 19-11-2015 17:27 . Reden: Dubbelpost :'( ]
[ Voor 96% gewijzigd door Mercatres op 19-11-2015 17:28 ]
Windows Phone is awesome. Wordpress had ik het over.Mercatres schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:23:
Gudt, heel de middag debuggen en pull requests accepten... geef mij m'n development maar terug
[...]
Windows Phone of WordPress? Beide lijken me geldig
Mjah i know ...Firesphere schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:51:
[...]
Alleen wp zelf is al een uitnodiging voor injectie. Het aantal security bugs en de traagheid waar het mee wordt opgelost
Owhh alleen die plugin pagina van ze al ... zoeken op keyword .. owhkee .. iets met access control
fijn .. 1000+ plugins .. die iets doen ... maar welke moet ik hebben ... ah de helft van de resultaten is wellicht niet voor mijn wordpress versie .. of wordt door niemand gebruikt .. of iedereen vindt het een zuigende plugin ..
Ach geen probleem dan filteren we daar toch even op ..
Uhmm WTF .. no can do
Sorteren dan .. owh ook niet ..
Sta op een punt die "no can do" maar op te laten bubblen
Gevalletje "of ik doe dit in een goed framework, of je kan m'n rug op"?gekkie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:30:
[...]
Mjah i know ...
Owhh alleen die plugin pagina van ze al ... zoeken op keyword .. owhkee .. iets met access control
fijn .. 1000+ plugins .. die iets doen ... maar welke moet ik hebben ... ah de helft van de resultaten is wellicht niet voor mijn wordpress versie .. of wordt door niemand gebruikt .. of iedereen vindt het een zuigende plugin ..
Ach geen probleem dan filteren we daar toch even op ..
Uhmm WTF .. no can do.. serious ? ..
![]()
Sta op een punt die "no can do" maar op te laten bubblen.
Mjah of ik ga de pangasius industrie in ... keertje water ipv sql injecteren is ook wel weer eens leuk voor de afwisselingFiresphere schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:32:
[...]
Gevalletje "of ik doe dit in een goed framework, of je kan m'n rug op"?
Snap nu wel wat je "wordpress-experts" hebt. tig duizend uur geinvesteerd in het uitvlooien van plugin bagger
[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 19-11-2015 17:34 ]
Mjah .. dat had ik ooit wel eens ergens neergezet .. dus nog een keer met een paar dingetjes extra leek me opzich niet zo'n probleem .. owh boy .. could i be more wrong.Ger schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:06:
Wordpress is ruk voor alles buiten de standaard wat er al in zit. Collega van mij is voor de freaking corporate website standaard op vrijdagmiddag een paar uur aan het klooien om alles weer te updaten en bugs die daarbij ontstaan te fixen.
Maar goed als ze nou alleen die plugin repo eens op orde hadden, dan was je niet zo ontiegelijk veel tijd kwijt met het uitzoeken en testen van plugins, waarbij die plugins dus ook nog niet eens fatsoenlijk deinstalleren en voordat je uitgezocht hebt wat je wellicht zou willen hebben .. je toe bent aan een reinstall.
Daarnaast is bijna alles een betaalde plugin als je een beetje wat wilt. Maar ach .. wat is 20 a 50 euro per jaar voor een plugin .. ok .. nog een plugin dan .. owkee en daar ook nog een extra plugin voor nodig, errhmm wacht even .. als ik extrapoleer ben ik straks 1000 euro per jaar aan plugins bos sql-injecties kwijt .. voor een gratis open source CMS .. ook al zou de site een statische worden ? .. right ..
Maar goed van modx, plone had ik nou ook niet echt het gevoel dat een "gebruiker" dat echt gaat snappen qua concept, maar goed wordpress dus ook niet want uiteindelijk zit ook alles overal verspreid en halfbakken in elkaar. Kortom in een jaartje of 5 zijn we nog weinig opgeschoten geloof ik.
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Continuous deplyment here we come
[ Voor 10% gewijzigd door mbarie op 20-11-2015 08:53 ]
Git middels gitlab of iets dergelijks of gewoon je git-core ?mbarie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:52:
Eindelijk GIT draaiend op mijn VM. Daar zijn een paar weken overheen gegaan zeg. Zo'n handig admin paneeltje maakt lang niet altijd alles makkelijker...
Continuous deplyment here we come
(plus dat ik sowieso sch***ziek van dat nummer word, omdat elke wannabee zanger(es) dat nummer altijd aanhaalt als hoogtepunt van hun zangkwaliteiten)
[ Voor 49% gewijzigd door Laurens-R op 20-11-2015 09:19 ]
Ehm, nee denk het niet
Nu werd er gisteren blijkbaar extra goed gefouilleerd, maar het valt me wel op dat er steeds vaker enorme wachtrijen staan kort voordat de eerste support-act gaat beginnen. De laatste paar keer bij 013 en de Melkweg ook al.TheNephilim schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:39:
[...]
Ehm, nee denk het nietIk heb eerst gegeten bij Jinso (oid.), dat wel. Heb overigens Amorphis gemist... vanwege het fouilleren en de enorme wachtrij voor de deur
Het lijkt wel alsof de deuren pas 5 minuten van te voren open gaan...
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Empire state of Mind? Of echt die van Billie Joel? Die eerste vind ik ook verschrikkelijk, en die 2e zie ik niet helemaal voor me als een zangeres hem zingtLaurens-R schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:16:
Omg... buurvrouw zingt uit volle borst mee op 'new york state of mind' ... laten we zeggen dat niet elke noot word gehaald
(plus dat ik sowieso sch***ziek van dat nummer word, omdat elke wannabee zanger(es) dat nummer altijd aanhaalt als hoogtepunt van hun zangkwaliteiten)
't was die versie van Alicia Keys.. sorry bedoelde idd empire state of mind.Afvalzak schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:45:
[...]
Empire state of Mind? Of echt die van Billie Joel? Die eerste vind ik ook verschrikkelijk, en die 2e zie ik niet helemaal voor me als een zangeres hem zingt
Git-core. Directadmin hield GIT vast in oude drivers waardoor git niet werkte. Ik commit naar productie-repo middels ssh en kan binnenkort hopelijk vanaf daar bouwen en pushen naar productie wanneer nodig.gekkie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:10:
[...]
Git middels gitlab of iets dergelijks of gewoon je git-core ?
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.