We are shaping the future
Ja ik wist het zelf ook niet meer helemaalCloud schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:08:
[...]
Ah dáár was ik mee in de war; wat ik zei geldt voor gesloten SeM topics (de melding is nl. opgepakt+gesloten).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat zegt dat nu over ons als long time crew.oisyn schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:08:
[...]
Ja ik wist het zelf ook niet meer helemaal
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat heeft nogal wat impact op hoe ops er in de nabije toekomst uit gaat zien. Kijk naar dingen als Kubernetes bijvoorbeeld: wat waar draait gaat volledig automatisch geregeld worden. Als sysadmin ben je over 10 jaar echt niet meer bezig met het beheren van bare metal of VMs.
[ Voor 74% gewijzigd door Hydra op 17-11-2015 11:13 ]
https://niels.nu
spleethoven schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:06:
[...]
Klinkt als het bedrijf waar ik vroeger werkte, dit was een verzekeringsbroker en om nog maar iets als een kleurtje op de webpagina aan te passen moest je 6 maanden wachten, want die change request moest worden goedgekeurd door 6 verschillende boards, welke maar 1 keer per maand samen kwamen om ja of nee te zeggen.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Hoe zit het eigenlijk met resource-usage? Je zei eerder dat een container lichter is dan een VM, maar over wat voor verhoudingen hebben we het dan? Als een fysieke host bijvoorbeeld 15 VMs aankan, kan hij dan 20 containers aan of kan hij er met gemak 90 aan? Dat maakt nogal een verschil in hoeveel fysiek ijzer je nodig hebt, en dán wordt het interessant.Hydra schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:10:
Dat heeft nogal wat impact op hoe ops er in de nabije toekomst uit gaat zien. Kijk naar dingen als Kubernetes bijvoorbeeld: wat waar draait gaat volledig automatisch geregeld worden. Als sysadmin ben je over 10 jaar echt niet meer bezig met het beheren van bare metal of VMs.
Ik geloof er namelijk niet in dat "ieder" bedrijf naar de cloud gaat, of zou moeten gaan.
ElkeBxl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:22:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nothing to see here!
Over 10 jaar verschijnen servers vanzelf in een serverrack en hebben geen installatie en onderhoud nodig? Dat lijkt me niet erg plausibel.Hydra schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:10:
Ik had wel op iets meer dan "Er wordt actie op ondernomen." gehoopt...
[...]
Niet? Ik denk dat er best systemen zijn te bedenken waardoor hardware automatisch in het serverrack komt (dmv plug en play systeem ofzo) en dat installatie ook gewoon allemaal geautomatiseerd is. Je zou dan bijvoorbeeld alleen de software erop hebben die ervoor zorgt dat een docker (bijvoorbeeld) naar die gemoved zou kunnen worden.dcm360 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:07:
[...]
Over 10 jaar verschijnen servers vanzelf in een serverrack en hebben geen installatie en onderhoud nodig? Dat lijkt me niet erg plausibel.
Nothing to see here!
Microsoft heeft zoiets wel. UPS levert een afgesloten zeecontainer met servers af, een IT'er prikt de stekkers in het stopcontact en een systeem genaamd AutoPilot doet de rest.Rutix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:09:
[...]
Niet? Ik denk dat er best systemen zijn te bedenken waardoor hardware automatisch in het serverrack komt (dmv plug en play systeem ofzo) en dat installatie ook gewoon allemaal geautomatiseerd is. Je zou dan bijvoorbeeld alleen de software erop hebben die ervoor zorgt dat een docker (bijvoorbeeld) naar die gemoved zou kunnen worden.
Rutix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:52:
[...]
Members only:
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
ElkeBxl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:12:
[...]
Members only:
Nothing to see here!
Neemt niet weg dat er nog steeds een systeembeheerder is, maar dat die dan ergens anders in het organisatieschema verstopt zit (namelijk bij de it-leverancier). Iemand heeft die zeecontainer toch ooit geconfigureerd, en er zou toch ook wel iemand zijn die onderhoud doet aan de servers er in.Alex) schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:12:
[...]
Microsoft heeft zoiets wel. UPS levert een afgesloten zeecontainer met servers af, een IT'er prikt de stekkers in het stopcontact en een systeem genaamd AutoPilot doet de rest.
Maar ja, wie ben jij?
Rutix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:14:
[...]
Members only:
Je hebt z'n mail en linkedin toch zo gevonden ?
(en zo liggen alle gegevens van allerhande semi BN'ers ook eenvoudig op straat en zouden centrale patienten dossiers met gebrekkige auditingtrail dat nog veel beter maken)
[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 17-11-2015 12:35 ]
Daar hoef je in zijn geval geen mod voor te zijngekkie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:31:
[...]
Ah jaSkyaero schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:32:
[...]
Daar hoef je in zijn geval geen mod voor te zijn
Met het risico stating the obvious, whoami deed een woordspeling op de gebruiker met de naam "wasigh", en ik deed een woordspeling op de naam "whoami"gekkie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:31:
[...]
Daar was ik van op de hoogte .. ik combineerde het dan weer met wat vorige posts.oisyn schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:34:
[...]
Met het risico stating the obvious, whoami deed een woordspeling op de gebruiker met de naam "wasigh", en ik deed een woordspeling op de naam "whoami"
Resource usage is vooral afhankelijk van de applicatie. De container geeft niet significant meer of minder usage dan een VM. Het voordeel is vooral dat ze sneller te verplaatsen en starten zijn.Alex) schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:40:
Hoe zit het eigenlijk met resource-usage? Je zei eerder dat een container lichter is dan een VM, maar over wat voor verhoudingen hebben we het dan? Als een fysieke host bijvoorbeeld 15 VMs aankan, kan hij dan 20 containers aan of kan hij er met gemak 90 aan? Dat maakt nogal een verschil in hoeveel fysiek ijzer je nodig hebt, en dán wordt het interessant.
Het is geen "cloud" ding, het is een outsourcing/efficiency ding. Grote bedrijven als Google gebruiken al container systemen of gaan die kant op. Voor kleine bedrijven is dit laten regelen door een host als Google App Engine enorm interessant. Er is over een poosje geen enkele reden om nog bare-metal sys adminning te gaan doen buiten de grote hosters.Ik geloof er namelijk niet in dat "ieder" bedrijf naar de cloud gaat, of zou moeten gaan.
Het gaat me meer om het deployment: veel van die taken schuiven meer richting development. Het inrichten van de racks e.d. wordt op dit moment ook vaak door andere mensen gedaan dan het dagelijkse beheer.dcm360 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:07:
Over 10 jaar verschijnen servers vanzelf in een serverrack en hebben geen installatie en onderhoud nodig? Dat lijkt me niet erg plausibel.
[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 17-11-2015 12:39 ]
De interface is hilarisch slecht. Je moet het echt uit je hoofd leren er is geen lijn in te ontdekken.ZaZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:14:
[...]
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, gewoon wat tegengeluid. Advocaat van de duivel enzo.
Zelf pak ik ook altijd Git omdat ik dat prettiger vind werken en wat meer mogelijkheden biedt en meer omarmd wordt.
Hoewel ik daar ook nog genoeg op aan te merken heb.
iOS developer
Rutix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:14:
[...]
Members only:
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Gettext: Je maakt een po voor "en" aan en alles dat anders is voor specifieke dialecten, zoals "en_US" en "en_GB", specificeer je in een losse po-file; doei copy-pasteDieVeenman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:48:
[...]
Members only:
Read the code, write the code, be the code!
Installatie via PXE, en als zo'n server stuk is is hij stuk en wordt hij niet meer gebruikt. Laat die hele container maar langzaam afsterven, als er teveel units stuk zijn wordt er een nieuwe container ingevlogen.dcm360 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:20:
[...]
Neemt niet weg dat er nog steeds een systeembeheerder is, maar dat die dan ergens anders in het organisatieschema verstopt zit (namelijk bij de it-leverancier). Iemand heeft die zeecontainer toch ooit geconfigureerd, en er zou toch ook wel iemand zijn die onderhoud doet aan de servers er in.
Dan heb je iemand die de PXE configureert uiteraard... En onderhoud hoeft niet per se fysiek onderhoud te zijn, ook de software moet onderhouden worden (patches voor veiligheidslekken en dergelijke. Bij een veiligheidslek een container vol servers afschrijven zie ik niet snel gebeuren).Alex) schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:18:
[...]
Installatie via PXE, en als zo'n server stuk is is hij stuk en wordt hij niet meer gebruikt. Laat die hele container maar langzaam afsterven, als er teveel units stuk zijn wordt er een nieuwe container ingevlogen.
Voor het uitrollen van patches bestaat software. In Linuxland bestaan daarvoor tools zoals Puppet en Chef, aan de Windowskant zul je zien dat bijvoorbeeld System Center Configuration Manager wordt gebruikt. Iemand hoeft dan alleen nog maar te zeggen "Installeer deze patches" en de rest gebeurt vanzelf.
De CLI is vooral slecht imo... documentatie suckt ook balls.BikkelZ schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:39:
[...]
De interface is hilarisch slecht. Je moet het echt uit je hoofd leren er is geen lijn in te ontdekken.
Nothing to see here!
Da's ook niet de bedoeling om dat geheim te houden.gekkie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:31:
[...]
Anyway, die links toch maar eens uit mijn signature gehaald want echt relevant zijn ze niet meer.
Weet niet hoe dat in NL zit, maar in Belgie is het zo dat je :(en zo liggen alle gegevens van allerhande semi BN'ers ook eenvoudig op straat en zouden centrale patienten dossiers met gebrekkige auditingtrail dat nog veel beter maken)
- als patient de 'informed consent' moet tekenen waarin je aangeeft dat andere zorgverstrekkers uw medische gegevens kunnen zien.
- als arts heb je een therapeutische relatie nodig met de patient voordat je bepaalde van die gegevens mag bekijken. (Theraupeutische relatie kan onder meer gemaakt worden door het lezen van de eID. Idealiter zou de patient dan ook nog eens zijn pincode moeten ingeven en daadwerkelijk iets 'signen', maar wegens praktische redenen is dat (nog?) niet zo. (Hoeveel mensen kennen er hun eID pin ?).
https://fgheysels.github.io/
Punt is niet dat beheerders verdwijnen, punt is dat taken veranderen en verschuiven en je vooral een heel stuk minder beheerders nodig hebt per X aantal machines. De simpele taken worden steeds meer geautomatiseerd. Die duizenden computers die Google heeft staan worden echt niet elk met 't handje geupdate. En als er een stuk gaat boeit 't niet; ze worden in batches vervangen. De daarop draaiende containers zijn al automatisch naar andere machines overgezet.dcm360 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:35:
En als je nieuwere hardware in een nieuwe container wil gebruiken? En is het niet handiger om de PXE regelmatig bij te werken? En is de 'iemand' die 'hoeft dan alleen nog maar te zeggen "Installeer deze patches"' niet de systeembeheerder? Of degene die deze software configureert?
Op zich kan ik wel leven met controle achteraf ipv toestemming vooraf.whoami schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:54:
[...]
Da's ook niet de bedoeling om dat geheim te houden.
Anyway, die links toch maar eens uit mijn signature gehaald want echt relevant zijn ze niet meer.
[...]
Weet niet hoe dat in NL zit, maar in Belgie is het zo dat je :
- als patient de 'informed consent' moet tekenen waarin je aangeeft dat andere zorgverstrekkers uw medische gegevens kunnen zien.
- als arts heb je een therapeutische relatie nodig met de patient voordat je bepaalde van die gegevens mag bekijken. (Theraupeutische relatie kan onder meer gemaakt worden door het lezen van de eID. Idealiter zou de patient dan ook nog eens zijn pincode moeten ingeven en daadwerkelijk iets 'signen', maar wegens praktische redenen is dat (nog?) niet zo. (Hoeveel mensen kennen er hun eID pin ?).
Zolang er maar een audittrail is van alles wat bekeken wordt .. en IK er ook eenvoudig inzicht in heb.
Er zullen weinig anderen zijn die erg opmerkzaam zullen zijn wie er in zou zitten te neuzen en van wie dat ongeoorloofd zou kunnen zijn.
Dat is ooit anders geweest.
https://fgheysels.github.io/
25 aug 2015 hierwhoami schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:04:
Schrikken trouwens, als je uw eigen posthistorie bekijkt en je ziet op de eerste pagina's nog topics staan uit 2012.
Dat is ooit anders geweest.
Nee hoor, ik heb zelf de image gemaakt maar vind het gewoon handig dat ik het op deze manier op mijn notebook, webserver kan draaien of dezelfde versie in PROD en UAT. Zonder te moeten klooien met dingen als Chef of Capistrano. Gewoon unit tests draaien, docker image genereren en dan deployen naar DEV etc. Werkt best lekker.Alex) schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:55:
Waarom zou een sysadmin blij moeten zijn met Docker-containers? Ik zie eigenlijk alleen maar nóg een OS dat gepatched moet worden, dat gehacked kan worden, en waarvan het maar afvragen is wat er allemaal in zit en wat het doet.
Als je software zo'n "special snowflake" is dat je überhaupt een preconfigured container nodig hebt omdat je 't anders niet gedeployed kunt krijgen, is er volgens mij iets grondig mis met je software.
Dat werkte prima totdat Docker Hub automated builds voor het maken van mijn Docker image stuk is en moet ik het eigenlijk manueel doen maar daar heb ik nu geen zin.
Wat was die tijd mooi
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 17-11-2015 14:34 ]
Conclusie: jij hebt te veel vrije tijdazerty schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:45:
Laatste reactie levert 1 november op, standaard weergave zijn ze allemaal van vandaag. Conclusie: ik post enkel in populaire topics
Kan ook... Ben nu eenmaal studentOtherside1982 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:07:
[...]
Conclusie: jij hebt te veel vrije tijd
Koffie?alienfruit schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:57:
Collega naast mij drinkt wel erg sterke koffie. Beetje misselijk aan het worden.
Wie heeft nu koffie nodig, gewoon 2 liter monster op en gaan met die banaan
Oplossing is duidelijk dus: aan het zwarte goud
Heb zelf onlangs een 'echt' espressoapparaat aangeschaft en nu een echte koffiesnob aan 't worden. Je zou echt niet naast me willen zitten; koffie kan me bijna niet te sterk zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 17-11-2015 16:05 ]
Op me werk hebben we deze staan linkHydra schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:04:
[...]
Oplossing is duidelijk dus: aan het zwarte goud
Heb zelf onlangs een 'echt' espressoapparaat aangeschaft en nu een echte koffiesnob aan 't worden. Je zou echt niet naast me willen zitten; koffie kan me bijna niet te sterk zijn.
Het leukste hieraan is ook dat je templates kan maken, profielen voor users en bijvoorbeeld dus voor user1 een slappe bak koffie en voor user2 een quadrupele espresso in een glas van 220ml.
Als de prijs iets(jes) minder was had ik er 1tje gehaald om thuis mee te experimenteren
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Pff. Automaten. Deze heb ik:

Handmatig blijft 't lekkerst
Correct

Iets meer werk, maar het is wel een goedkope en lekkere oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door Eppux op 17-11-2015 16:24 ]
Haalt 't m.i. echt niet bij een echte espresso maar ik zou het natuurlijk nooit toegeven ookEppux schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:24:
Correct.
[afbeelding]
Iets meer werk, maar het is wel een goedkope en lekkere oplossing.
Horse Battery Staple.

Misschien wel bekend van de AH2go en sommige horeca.
Voor een automaat komt daar erg lekker koffie uit. Ons koffieverbruik is verdrievoudigd na aanschaf van deze machine.
Dafuq
[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 17-11-2015 17:57 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
errr, gitn checkout revision? Problem solved.Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:41:
Collega: "SJIT! Ik heb git checkout gedaan ipv git diff"
Dafuq
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Komt ook wel zuipbare koffie uit.
Ben je de financiele strop van mijn koffiegebruik al te boven?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat gooit toch niet zonder meer lokale modifications weg?Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:41:
Collega: "SJIT! Ik heb git checkout gedaan ipv git diff"
Dafuq
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik weet het niet echt, ik weet wel dat-ie zijn changes kwijt was.farlane schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:53:
[...]
Dat gooit toch niet zonder meer lokale modifications weg?
Dan moet ie volgens mij ook een force hebben gedaan.Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:58:
[...]
Ik weet het niet echt, ik weet wel dat-ie zijn changes kwijt was.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zo kan ik toch niet slapen?!
Als er al een commit gedaan was, zou je eventueel ook nog git reflog kunnen doen en dan git reset HASH om terug te gaan naar een specifieke commit. Dit werkt eventueel ook met een git reset --hard ^HEAD mocht je dat per ongeluk hebben gedaan.Gamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:58:
[...]
Ik weet het niet echt, ik weet wel dat-ie zijn changes kwijt was.
Als het al aan de staging area toegevoegd was, zou eventueel git fsck --cache met [mono]git show HASH]/] ook nog kunnen helpen om terug te kijken. Met JetBrains producten heb je daarnaast inderdaad ook nog de Local history gelukkig.
Wat is er dan mis? Ik heb nergens problemen mee...Megamind schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:36:
Bah wat is VS2015 toch buggy zeg, we zijn na 2 weken maar weer teruggegaan naar VS2013.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Er was helemaal geen commit of stash. Hij had working changes en wilde een file diffen met HEAD. Hij deed checkout ipv diff (geen idee waarom) en toen was-ie zijn local changes kwijt.alex3305 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:48:
[...]
Als er al een commit gedaan was, zou je eventueel ook nog git reflog kunnen doen en dan git reset HASH om terug te gaan naar een specifieke commit. Dit werkt eventueel ook met een git reset --hard ^HEAD mocht je dat per ongeluk hebben gedaan.
Als het al aan de staging area toegevoegd was, zou eventueel git fsck --cache met [mono]git show HASH]/] ook nog kunnen helpen om terug te kijken. Met JetBrains producten heb je daarnaast inderdaad ook nog de Local history gelukkig.
1
| git checkout -- . |
Comic sans!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb al behoorlijk wat crashes meegemaakt. Hij doet bepaalde autoformatting in C++ code die je niet uit kan zetten. En mijn persoonlijke "favoriet": als je in overwrite mode een 1-character identifier replaced, dan delete hij het character erna ookF.West98 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:49:
[...]
Wat is er dan mis? Ik heb nergens problemen mee...
Been there, done thatGamebuster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:09:
[...]
Er was helemaal geen commit of stash. Hij had working changes en wilde een file diffen met HEAD. Hij deed checkout ipv diff (geen idee waarom) en toen was-ie zijn local changes kwijt.
Read the code, write the code, be the code!
{signature}
Een betere smaakgekkie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:11:
Times new roman 10 ... wat heb je nog meer nodig
En anders toch minimaal comic serif
(uit de afdeling .. het font die je wist dat zou komen is eindelijk hiiiiiiiierrrrrrrrrrrrrrrrrr)
[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 18-11-2015 10:36 ]
Interstate-Light/Regular voor headers en Verdana vor tekstengekkie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:11:
Times new roman 10 ... wat heb je nog meer nodig
Dan ben je eigenlijk nooit iets noemenswaardig kwijt.
Lekker op de bank
Oh damn, is het vooral de C++ kant die niet goed werkt? Werk nu toch alweer een paar maanden in VS2015 (C# en wat C++/CLI) en ben nog een geen serieuze problemen tegen gekomen eigenlijk. Niets waarvoor ik weer naar 2013 zou gaan. Het enige waar ik echt vaak tegen aan loop is dat als je metMegamind schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:36:
Bah wat is VS2015 toch buggy zeg, we zijn na 2 weken maar weer teruggegaan naar VS2013.
1
| cltr +. |
VS2015? Hier zijn we nog maar paar maanden overgestapt op VS2013Megamind schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:36:
Als je .NET/powershell doet heb je misschien iets aan de EWS Managed API? En dan wellicht deze sample?alienfruit schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:00:
Wow Exchange REST API is echt vaag. Ik wil alleen maar uitvinden of een nieuw afspraak een recurring pattern heeft maar dat lijkt haast wel onmogelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 18-11-2015 11:07 ]
Uit de docs:alienfruit schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:14:
Ja, het is voor Office 365. Ik weet dus niet of EWS dan wel te gebruiken is.
Dat zou dus moeten kunnen.The Exchange Web Services (EWS) Managed API provides a managed interface for developing .NET client applications that use EWS. By using the EWS Managed API, you can access almost all the information stored in an Office 365, Exchange Online, or Exchange Server mailbox.
Is dat de VS benaming voor 'Resolve using 'mine' '?
Daar heb ik wel eens een productierelease mee verknoeid zien worden.EddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:35:
[...]
Situatie:
* Alex) werkt aan project in featurebranch
* Alex) werkt in bugfixingbranch
* Alex) doet een merge naar productiebranch en zegt "Ik ben er klaar voor"
* Alex) doet een merge naar productiebranch
* Alex) krijgt "merge conflicts"-popup in "SP-SiteColumns.xml" en kiest "Keep my version
* Alex) maakt zipje en deployt naar productie
* Alex) krijgt de schuld van de klant dat het niet werkt
Dat lijkt me meer een gevalletje van een brak deployment procesAlex) schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:38:
[...]
Daar heb ik wel eens een productierelease mee verknoeid zien worden.
Situatie:
* Alex) werkt aan project in featurebranch
* EddoH werkt in bugfixingbranch
* Alex) doet een merge naar productiebranch en zegt "Ik ben er klaar voor"
* EddoH doet een merge naar productiebranch
* EddoH krijgt "merge conflicts"-popup in "SP-SiteColumns.xml" en kiest "Keep my version
* EddoH maakt zipje en deployt naar productie
* Alex) krijgt de schuld van de klant dat het niet werkt
[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 18-11-2015 13:42 ]
Daarentegen, het start-menu doet het nu wel weer. Kan ik ook weer zonder knoeien Word openen.
Ours iddEddoH schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:35:
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.