Nothing to see here!
Niet meer nadat Creepy de referral weggehaald heeftRutix schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:20:
[...]
Bijna ons verleid om te zorgen dat jij bitcoins kreeg
Onvolledige vragen. Ik liep vast op de vraag "waar heb je de problemen mee".Avalaxy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:43:
Hebben jullie de developer economics survey al gedaan?
Enkel de keus uit "techniek", "kennis", "tijd" of "geen". Wat als je wel problemen hebt, maar deze "organisatorisch" zijn. En het is lastig om in te vullen als consultant; doe je dat uit klant perspectief of vanuit je eigen bedrijf?
Dus ondanks de belofte voor kans op een leuke prijs, toch ermee gestopt.
let the past be the past.
statistiek er overheen ..
eventueel de edele kunst van het weglaten als je andere resultaten had gehoopt ..
et voila resultaat ..
er komt altijd iets uit .. en het is altijd goed, geen bugs, geen features
Laatste keer dat ik nog een beetje een fatsoenlijke niet multi interpretabele enquete ben tegen gekomen is zo lang geleden dat ik hem me niet meer kan herinneren.
[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 15-11-2015 23:32 ]
Vanuit NDA mag ik verder niet uitleggen, maar zeker vallen de door mij genoemde zaken onder "Big data", wees gerust.Motrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:26:
Nog geen big data ;-)
Het getal is puur een indicatie van de hoeveelheid records, wat inderdaad niet direct relateerd aan of het wel of niet big data is.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Altijd leuk om de week mee te beginnen

Wil je raspbian op je raspberry pi zetten, heb je geen 734PB harde schijf... tot zover het uitpakken van dit zipje
Ik denk eerder een heleboel nullen voor data die nog niet beschreven is, heb je helemaal niet zo'n sterke compressie voor nodig.gekkie schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:35:
van 734PB naar 1,24GB .. dat moet het van der sloot algoritme wel geweest zijn .. kennelijk toch nog iemand met de sourcecode
Uberhaupt denken dat er iemand die website ooit gaat bekijken met een gecalibreerde monitor, ideale kijkhoek en omstandighedenSkyaero schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:49:
zucht, de zoveelste ex-DTP-er die website designs in Adobe RGB aanlevert. En dan achteraf zeuren dat de kleuren niet kloppen....
Zou je beter vragen in een ander subforum denk ikToettoetdaan schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:37:
Wat is dit dan? HelthyVitality.com (tweakers dev setup of een rare clone?)
iOS developer
SVN werkt ook prima als je niet roept dat je met een file bezig bent. En als je echt conflicterende wijzigingen doet heb je bij GIT ook een (merge) probleem.BikkelZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:08:
Van het weekend jurylid gespeeld op een Hackathon....toch wel mooi wat je allemaal voorbij ziet komen aan techniek en aan personages in de teams. Één wat "rijper" team zei "ja we moesten ineens Git gebruiken.....we zijn aan SVN gewend en dat werkt prima omdat we toch allemaal op de zelfde kamer werken....je roept gewoon even dat je met een file bezig bent!"
Dus ik snap die opmerking niet helemaal.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Of je nu Git, Hg, SVN, CVS of god verhoede VSS gebruikt: versiebeheer is geen excuus voor gebrek aan communicatie. Rare jongens dusBikkelZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:08:
Van het weekend jurylid gespeeld op een Hackathon....toch wel mooi wat je allemaal voorbij ziet komen aan techniek en aan personages in de teams. Één wat "rijper" team zei "ja we moesten ineens Git gebruiken.....we zijn aan SVN gewend en dat werkt prima omdat we toch allemaal op de zelfde kamer werken....je roept gewoon even dat je met een file bezig bent!"
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Volgens mij is branching en merging niet zo makkelijk in SVN dus waarschijnlijk zat iedereen gewoon steeds in develop te werken daar?Woy schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:24:
[...]
SVN werkt ook prima als je niet roept dat je met een file bezig bent. En als je echt conflicterende wijzigingen doet heb je bij GIT ook een (merge) probleem.
iOS developer
Daar heb ik ook al vaker opmerkingen over gemaakt. Op een of andere manier staat SVN bekend als merge-hell en met GIT heb je die problemen niet.Woy schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:24:
[...]
SVN werkt ook prima als je niet roept dat je met een file bezig bent. En als je echt conflicterende wijzigingen doet heb je bij GIT ook een (merge) probleem.
Nou, ik heb met GIT net zoveel merge problemen als met SVN en dat is prima te verklaren als je ook een conflict hebt
In de handleiding van SVN staat ook gewoon dat je branches goedkoop zijn. Gewoon een pointertje naar een punt in de tijd en dat is echt niet moeilijk.BikkelZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:01:
[...]
Volgens mij is branching en merging niet zo makkelijk in SVN dus waarschijnlijk zat iedereen gewoon steeds in develop te werken daar?
Wat voor veel gezeur heeft gezorgd is dat veel mensen niet goed wisten hoe je het beste kon branchen en mergen, dus welke kan je op ging.
In oudere versies moet je aangeven dat het om een reintegrate merge ging. Wanneer dat soort dingen werden overgeslagen kreeg je op den duur gezeur.
Maar goed, in GIT ook genoeg cases te verzinnen waar je de boel verkloot, alleen mag je kennelijk dan wel zeggen RTFM
[ Voor 41% gewijzigd door ZaZ op 16-11-2015 14:06 ]
Lekker op de bank
Dat klopt, al is de merge-omgeving van Git net iets verder dan die van SVN, waardoor je bij SVN wat vaker van die "onlogische" issues hebt. Wij hebben ergens een groot bestand met allemaal "handige zaken" die je kan uitvoeren. Elk van die dingen is een functie die aangeroepen kan worden. (is alleen voor eigen gebruik)ZaZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:01:
[...]
Daar heb ik ook al vaker opmerkingen over gemaakt. Op een of andere manier staat SVN bekend als merge-hell en met GIT heb je die problemen niet.
Nou, ik heb met GIT net zoveel merge problemen als met SVN en dat is prima te verklaren als je ook een conflict hebt
Voegt een collega een functie toe, en ik doe hetzelfde herkent die dat de helft van de tijd niet, en geeft die een conflict aan. Exact hetzelfde via Git geeft keurig een gemerged bestand, waarin beide functies staan en geen conflict.
Verder werkt SVN Prima maar gezien het hierboven genoemde voorbeeld zou ik niet aanraden dit in hele grote projecten te gebruiken, met allerlei branches als "Stable, Master, Develop, Feature en Bug), dus op verschillende niveaus committen en mergen.
Sowieso is branching en merging geen enkel probleem ( Al vindt ik het wel fijn dat je in GIT local branches hebt, waar je in SVN alleen remote branches hebt ). Maar ook als je allemaal op dezelfde branch werkt is het toch geen enkel probleem? Je moet alleen geen half werkende code committen, maar je moet met GIT ook geen half werkende code Pushen.BikkelZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:01:
[...]
Volgens mij is branching en merging niet zo makkelijk in SVN dus waarschijnlijk zat iedereen gewoon steeds in develop te werken daar?
Het grote voordeel van GIT vind ik dat je een extra stap lokaal hebt, waardoor je veel kleinere stappen kunt committen, maar het feit dat branching en merging in SVN niet makkelijk is is echt onzin.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
iOS developer
Git is meer opgezet met dit in het achterhoofd, maar SVN houdt het ook gewoon bij, maar dan in de vorm van metadata. Verder is het als Git een onbekende SHA tegenkomt (waar jij bevoorbeeld een merge hebt opgelost) dat ie ze dan ook gewoon over elkaar gaat leggen. Wat dat betreft is het met SVN niet anders.BikkelZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:18:
Git houdt veel meer data bij per commit waardoor merges efficiënter verlopen en je eerder waarschuwingen krijgt als je iets doet wat niet erg logisch is. Git "begrijpt" de historie van een file, SVN weet gewoon minder.
Het gaat voornamelijk fout als mensen die metadata niet mee committen, dus de info van "dit was een merge van commit 3 tm 30"
Dit soort dingen zijn er waarschijnlijk later ingekomen bij SVN (weet ik niet) maar anders is de oplossing om het als bewerkbare metadata toe te voegen een beetje een rare keuze, maar het zit er toch al 10 jaar in.
Lekker op de bank
Mijn gevoel (ik kan het niet hardmaken met citaten) is dat toen Git in opmars was veel mensen omdat Git beter was met mergen de onterechte conclusie hebben getrokken dat het mergen in Subversion automatisch slecht was. Ideaal is het niet maar werkbaar is het zeker. Maar ik zou in ons bedrijf nu ook voor Hg of Git kiezen. Subversion was een mooie tussenoplossing tussen CVS/VSS en de nieuwe generatie distributed revision control.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Natuurlijk is het zo dat GIT een uitgebreider branching/merging model heeft. Maar ook in SVN is het goed mogelijk om er mee te werken. Dat zal soms inderdaad in een extra handmatige merge resulteren. Maar ik heb vrij grote projecten gedaan met SVN en daar geen noemenswaardige problemen mee ondervonden die met GIT wel opeens magisch goed gegaan waren.
Kijk als ik nu een VCS zou moeten kiezen zou ik ook voor GIT kiezen, maar het gezeur dat het in SVN allemaal niet mogelijk is is gewoon onzin.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Lekker op de bank
En hoe groot je data ook is, en hoe zwaar je bewerkingen ook zijn: Alle data van een ander is altijd groter en onbeheersbaarder dus jouw data is nooit Big DataZaZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:59:
Er is helemaal geen discussie mogelijk want MVC is altijd de oplossing en je beheert het altijd in Git en je gebruikt altijd git-flow en ongeacht wat voor data je hebt en hoe het gebruikt wordt, past het het beste in een NoSql database want anders ben je gek en is het niet schaalbaar.
Sluit toch alleen biggest data uit dan ?Merethil schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:02:
[...]
En hoe groot je data ook is, en hoe zwaar je bewerkingen ook zijn: Alle data van een ander is altijd groter en onbeheersbaarder dus jouw data is nooit Big Data
Achja doe niet meer aan meetlatten .. leg het toch altijd af.
[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 16-11-2015 15:20 ]
Merethil schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:02:
[...]
En hoe groot je data ook is, en hoe zwaar je bewerkingen ook zijn: Alle data van een ander is altijd groter en onbeheersbaarder dus jouw data is nooit Big Data
That's quite a big Data, cap'n!
... Echt, het duurde een minuut voor het ding was ingeladen op m'n werk
ZaZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:59:
Er is helemaal geen discussie mogelijk want MVC is altijd de oplossing en je beheert het altijd in Git en je gebruikt altijd git-flow en ongeacht wat voor data je hebt en hoe het gebruikt wordt, past het het beste in een NoSql database want anders ben je gek en is het niet schaalbaar.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ik mis een apostrof. Edit: Twee zelfs, en een letter.
[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 16-11-2015 15:46 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Geen schrik, ik hou jullie hier in het ooggekkie schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:58:
Betrekkelijk weinig van die "roadtrip" belgen hier vandaag .. zou toch niet ?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Had natuurlijk ook de koffie automaat op gratis kunnen zetten .. lok-tas er naastElkeBxl schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:00:
[...]
Geen schrik, ik hou jullie hier in het oog
gekkie schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:02:
[...]
Had natuurlijk ook de koffie automaat op gratis kunnen zetten .. lok-tas er naast
?
Sorry hoor dat ik toch nog ééns naar de FH moet voor een presentatie/lesgekkie schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:58:
Betrekkelijk weinig van die "roadtrip" belgen hier vandaag .. zou toch niet ?
Goede vraag... Zijn laatste reactie is van Januari, dus lijkt me meer lurken/nieuws lezen...Otherside1982 schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:18:
Waar hangt Rubinski eigenlijk uit? Als we die op de meeting kunnen krijgen dan is elke Vlaamse provincie vertegenwoordigd.
Ik zie jou niet in de lijst van personen die gaan staan, dus ja
Belgische mayonaise voor bij de friet, kan niet beter
[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 16-11-2015 16:26 ]
Limburg dus?Otherside1982 schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:18:
Waar hangt Rubinski eigenlijk uit? Als we die op de meeting kunnen krijgen dan is elke Vlaamse provincie vertegenwoordigd.
Hij is denk ik sindsdien aan het overwerken voor nop.Otherside1982 schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:18:
Lekker op de bank
<Mierenneuk modus>
Het is Git, niet GIT. Het is geen acroniem voor iets.
</Mierenneuk modus>
Juist, maar jij kunt toch ook Limburg vertegenwoordigen?
Zou het maar doen voor dat je het weet zit je aan het water met bacteriepoep .. wat wij fritessaus noemenazerty schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:24:
[...]
Ik zie jou niet in de lijst van personen die gaan staan, dus ja
Belgische mayonaise voor bij de friet, kan niet beter
Mja, dezelfde avond nog naar Night of the Proms, dus dat dan weer welazerty schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:31:
[...]
Spijtig
Hoe meer Belgen, hoe beter de meet gaat worden namelijk
Jullie zijn toch de gierigaards?gekkie schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:02:
[...]
Had natuurlijk ook de koffie automaat op gratis kunnen zetten .. lok-tas er naast
FTFY
Jammer dat je niet mee kan, maar NotP is ook wel leuk natuurlijkMercatres schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:33:
[...]
Mja, dezelfde avond nog naar Night of the Proms, dus dat dan weer wel
[ Voor 0% gewijzigd door ElkeBxl op 16-11-2015 18:14 . Reden: Vuile afkorting weggehaald... ;) ]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Vandaar ook het concept frietsaus
Meer dan 90% water .. en in een dronkenbui lijkt het er nog op ook.
Waarom zou je bier gaan brouwen met je water als je hetzelfde kan verdienen door er een bacterie in te laten poepen .. en instant profit. .. gist doet er allemaal veel te lang over
De VOC mentaliteit is nog niet helemaal verdwenen
Mjah mayo is als het goed is niet beschermd .. vandaar al die *naise en mayo*[...]
FTFY
derivaten. Dus doe dan idd het volledige maar.
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 16-11-2015 18:33 ]
Ik kende dat concept niet... En ik denk dat ik het maar bij echte mayonnaise houdgekkie schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:21:
[...]
Vandaar ook het concept frietsaus
Meer dan 90% water .. en in een dronkenbui lijkt het er nog op ook.
Kwaliteit? Fier zijn op wat je maakt? Niet de tamzak willen uithangen? Tradities?Waarom zou je bier gaan brouwen met je water als je hetzelfde kan verdienen door er een bacterie in te laten poepen .. en instant profit. .. gist doet er allemaal veel te lang over
Ach de Nederlandsche keuken is zo rijkElkeBxl schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:43:
[...]
Ik kende dat concept niet... En ik denk dat ik het maar bij echte mayonnaise houd
Tsss wij zijn van hip modern en ligggggggggggght ... en van eieren met min. 80% olie maak je moeilijk nog iets lights. Dus via de halvanaise .. yogonaise .. hebben we frietsaus ..Kwaliteit? Fier zijn op wat je maakt? Niet de tamzak willen uithangen? Tradities?
(en die +/- 90% water was wat nu mogelijk was .. als ik de meneer van de remia mocht geloven waren nog niet uitgedokterd
En dat het daarmee ook nog eens een stuk goedkoper te maken valt dat vinden we uiteraard ook niet echt erg in de voedselindustrie. (en omdat je er light op plakt kun je het ook nog eens voor de volle mep verkopen .. tis toch hetzelfde alleen dan light ?!? (dus ingewikkelder dus zal de prijs wel kloppen .. uhuh).
Maar goed hetzelfde geldt voor alle instant saus meuk die traditioneel met eieren dan wel boter gemaakt moet worden. Dat vriesdroogt allemaal niet zo fijn, maar xanthaangom to the rescue.
En dan hebben we het nog niet eens over "ras-patat" gehad
[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 16-11-2015 18:54 ]
Maar goed eerst de vuurmuur (logging) fixen .. vaag routing probleem fixen .. en wie weet hou ik nog tijd over ..
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je hebt tot dinsdagavond!
Firesphere in "Devschuur meeting Y *Zaterdag 21 november in Utrecht!*"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Chilllll....ZaZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:59:
Ik vond de opmerking grappiger dan dat ik het persé nodig vond om SVN door het slijk te halen. Met SVN valt best te werken maar ik zou het vreemd vinden om er nu nog nieuwe projecten mee te gaan beginnen.
En MVVM > MVC. Altijd. Ongeacht wat je bouwt.
iOS developer
Tweakers zelf daarentegen, is ietsie minder enthousiast.
Wel een toffe game trouwens, volgens mij zijn felicitaties richting jou en het hele team zeker op z'n plek.
Dit gaat specifiek over de 360 port, tweakers heeft daar niets over geschreven.Firesphere schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:25:
[...]
Tweakers zelf daarentegen, is ietsie minder enthousiast.
ThanksWel een toffe game trouwens, volgens mij zijn felicitaties richting jou en het hele team zeker op z'n plek.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2015 23:06 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, gewoon wat tegengeluid. Advocaat van de duivel enzo.BikkelZ schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:23:
[...]
Chilllll....![]()
Ik vond de opmerking grappiger dan dat ik het persé nodig vond om SVN door het slijk te halen. Met SVN valt best te werken maar ik zou het vreemd vinden om er nu nog nieuwe projecten mee te gaan beginnen.
En MVVM > MVC. Altijd. Ongeacht wat je bouwt.
Zelf pak ik ook altijd Git omdat ik dat prettiger vind werken en wat meer mogelijkheden biedt en meer omarmd wordt.
Hoewel ik daar ook nog genoeg op aan te merken heb.
Lekker op de bank
Ik heb't artikel even snel bekeken. Dus die kans is groot.oisyn schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:05:
[...]
Dit gaat specifiek over de 360 port, tweakers heeft daar niets over geschreven.
Compliments where compliments are due. Niet zo bescheiden.[...]
Thanks
Best handig modrechten: kun je nog 'es iemand z'n e-mail gebruiken om z'n LinkedIn profiel op te zoeken...
https://niels.nu
Zal best. Maar je kunt het ook gewoon via PM vragen i.p.v. je modrechten gebruiken om m'n e-mail op te halen.ElkeBxl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:25:
Haha, een curieuzeneus wou dus weten bij welke bank je werkt
Daar heb je inderdaad volledig gelijk in.Hydra schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:26:
[...]
Zal best. Maar je kunt het ook gewoon via PM vragen i.p.v. je modrechten gebruiken om m'n e-mail op te halen.
Feli .oisyn. Lijkt me een geweldig gevoel geven. Ik heb altijd een lichte jaloezie naar jouw/jullie werk. Het lijkt mij heerlijk, en frustrerend, werk om op een specifiek hardware platform de laatste frames eruit te persen.
Ik heb hier weleens gezegd dat ik mijn roeping gemist heb, en als ik dan zo'n post zie, dan weet ik het weer zeker.
Niet dat ik nu geen leuk werk doe, maar toch
Tja, ik pleit al langer voor auditing van dat soort access. Helemaal met DM threads, die door een select groepje gelezen kan worden.Hydra schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:19:
Goh. Bijzonder. Ik post in dit topic dat ik bij een bank werk en ik word onmiddelijk bekenen op LinkedIn door een 'anoniem' account met als titel "Speaker at Tweakers". Dit terwijl mijn profielgegevens verborgen zijn.
Best handig modrechten: kun je nog 'es iemand z'n e-mail gebruiken om z'n LinkedIn profiel op te zoeken...
Overigens heeft het achteraf aanpassen van je email ook geen nut, je registratie-email is ook zichtbaar voor moderators.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2015 09:54 ]
Goed om te weten. Thanks..oisyn schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:53:
Overigens heeft het achteraf aanpassen van je email ook geen nut, je registratie-email is ook zichtbaar voor moderators.
Geen verkeerd idee inderdaad, maar alleen leesbaar voor mensen met diezelfde rechten denk ik? Of ook zichtbaar voor de persoon wiens account het betreft?.oisyn schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:53:
[...]
Tja, ik pleit al langer voor auditing van dat soort access. Helemaal met DM threads, die door een select groepje gelezen kan worden.
Het laatste medunkt.TheNephilim schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:57:
Geen verkeerd idee inderdaad, maar alleen leesbaar voor mensen met diezelfde rechten denk ik? Of ook zichtbaar voor de persoon wiens account het betreft?
Kijk, als je de gegevens echt wilt "misbruiken" dan kan dat natuurlijk altijd (en je hebt ook altijd wel mensen met toegang tot de low level gegevens direct in de db of op disk), maar dit werpt wel een behoorlijke drempel op om gewoon maar eens even iemand voor de lol uit te pluizen, zoals nu gebeurde bij Hydra. Ik vind dat dat gewoon niet kan. En ik zou Hydra ook zeker aanraden om daar ruchtbaarheid aan te geven, mijn support heb je
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2015 10:14 ]
Thanks en done..oisyn schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
Kijk, als je de gegevens echt wilt "misbruiken" dan kan dat natuurlijk altijd (en je hebt ook altijd wel mensen met toegang tot de low level gegevens direct in de db of op disk), maar dit werpt wel een behoorlijke drempel op om gewoon maar eens even iemand voor de lol uit te pluizen, zoals nu gebeurde bij Hydra. Ik vind dat dat gewoon niet kan. En ik zou Hydra ook zeker aanraden om daar ruchtbaarheid aan te geven, mijn support heb je
Waarom zou een sysadmin blij moeten zijn met Docker-containers? Ik zie eigenlijk alleen maar nóg een OS dat gepatched moet worden, dat gehacked kan worden, en waarvan het maar afvragen is wat er allemaal in zit en wat het doet.
Als je software zo'n "special snowflake" is dat je überhaupt een preconfigured container nodig hebt omdat je 't anders niet gedeployed kunt krijgen, is er volgens mij iets grondig mis met je software.
We are shaping the future
Je linkt alleen naar een verkeerde versie van je bericht geloof ik.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Volg je niet vrees ik: hier werkt 't? Welke link werkt niet?Firesphere schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:57:
Je linkt alleen naar een verkeerde versie van je bericht geloof ik.
Sorry, ben tegenwoordig reddit gewend
[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 17-11-2015 11:00 ]
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2015 11:00 ]
Ah, thanks..oisyn schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:00:
Je had een link naar de edit-pagina gebruikt. Uiteraard werkt dat alleen voor jou en mensen met modrechten in het betreffende forum
Omdat die erg simpel naar een andere plek verplaatst kunnen worden, volledig automatisch. Ze zijn daarnaast veel meer light-weight dan VMs.Alex) schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:55:
Waarom zou een sysadmin blij moeten zijn met Docker-containers?
[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 17-11-2015 11:01 ]
Ik kan hem gewoon zienCloud schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:59:
maar alleen toegankelijk voor Hydra en voor crew.
Rare vogel in spe
My bad dan, ik ben ongetwijfeld in de war met een ander iets van SeM
[ Voor 88% gewijzigd door Cloud op 17-11-2015 11:01 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Oh, nu is hij óf verwijderd, óf iemand heeft hem verborgen gemaakt. Nu kan ik hem niet meer zien namelijk...Cloud schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:00:
Oh
My bad dan, ik ben ongetwijfeld in de war met een ander iets van SeM
Rare vogel in spe
In 5 minuten had ik van Hydra al zijn naam, geboorteplaats en bank waar ie werkt.
Dan heb je al genoeg houvast om met wat zoekwerk veel meer uit te vogelen.
Doet verder niets af aan zijn punt natuurlijk.
Lekker op de bank
Klinkt als het bedrijf waar ik vroeger werkte, dit was een verzekeringsbroker en om nog maar iets als een kleurtje op de webpagina aan te passen moest je 6 maanden wachten, want die change request moest worden goedgekeurd door 6 verschillende boards, welke maar 1 keer per maand samen kwamen om ja of nee te zeggen.ElkeBxl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:02:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zal wel verplaatst zijn naar het interne crew-forum?Xesxen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:02:
[...]
Oh, nu is hij óf verwijderd, óf iemand heeft hem verborgen gemaakt. Nu kan ik hem niet meer zien namelijk...
Of kan Hydra het nog zien zelf?
Ah dáár was ik mee in de war; wat ik zei geldt voor gesloten SeM topics (de melding is nl. opgepakt+gesloten).Xesxen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:02:
[...]
Oh, nu is hij óf verwijderd, óf iemand heeft hem verborgen gemaakt. Nu kan ik hem niet meer zien namelijk...
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.