De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.054 views

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:42:
Hmm alleen de hoeveelheid benodigde syntax al :X
Het zou op zich wel simpeler kunnen hoor, C# heeft behoorlijk veel syntactic sugar gekregen al de laatste jaren.

iOS developer

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 16:58
Programmeertalen waar je indentatie verplicht is voor de "structuur" hebben imho de foute insteek: structuur breng je zelf aan.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
BikkelZ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:44:
[...]

Het zou op zich wel simpeler kunnen hoor, C# heeft behoorlijk veel syntactic sugar gekregen al de laatste jaren.
Mjah en opzich is het grootste deel natuurlijk alle type toestand ... als je dat weghaalt valt het opzich nog wel mee, wellicht op het unpacken van het in een keer unpacken van de tuple in meerdere variablen maar wellicht doet c# dat ook wel, geen idee ..

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Mercatres schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:45:
[...]

Programmeertalen waar je indentatie verplicht is voor de "structuur" hebben imho de foute insteek: structuur breng je zelf aan.
Oneens. Alle code die niet indent zoals dat in Python gebeurt vind ik sowieso lastig te lezen.

iOS developer

• gekkie
[...]

tsja tis een keuze / insteek .. nog eentje waar argumenten voor te verzinnen zijn ook.
Net als ducktyping een keuze is enz.

En IMHO breng je niet zo zeer zelf de structuur aan (die volgt uit combi syntax + wat je verzint als algoritme) .. maar de formatting.
Maar als je opzoek bent naar een minimale syntax + formatting .. is de gedachte om iets te gebruiken wat je altijd al zou moeten doen (fatsoenlijke en consistente indenting) toch niet zo heel vreemd ?

Niettemin zou ik soms wel haakjes willen, al is een functie dan meestal wel aan refactoring toe.
(bijvb bij lange functies waarbij je lange stukken multiple genest hebt waarbij de for/while ondertussen van je scherm af is gescrollt en moet er onder iets doen op niet het laatste geneste level. Maar vaak kan het dan geen kwaad om die geneste code dan in aparte functies onder te brengen en die vervolgens vanuit die geneste structuur aan te roepen waardoor de handel weer platgeslagen is.)

Als ik iets als een foute insteek zou willen classificeren dan zou het zijn als het inconsistent is, volstrekt tegennatuurlijk, etc.

[ Voor 46% gewijzigd door gekkie op 21-10-2015 18:14 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-12 10:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Oneens. Juist talen die indentatie verplichten om goed te werken, zorgen voor de juiste structuur, maar vooral ook voor de juiste mindset.

Anders kun je alles wel indenteren met 0 tabs/spaces en wordt het onleesbaar.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik indent netjes, EN ik wil niet dat een indentfoutje meteen een totaal andere flow geeft zonder foutmeldingen enzo.
Plus dat die accolades nu zo diep in mijn hersenen geëtst zijn dat ik ze niet meer kan ontleren.
The .replaceWith() method, like most jQuery methods, returns the jQuery object so that other methods can be chained onto it. However, it must be noted that the original jQuery object is returned. This object refers to the element that has been removed from the DOM, not the new element that has replaced it.
Why? Waarom zou ik een referentie naar een niet-meer-bestaand object? Ik ben er al eerder in getrapt en ik heb het idee dat het me nog wel eens vaker gaat overkomen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:37:
Ik indent netjes, EN ik wil niet dat een indentfoutje meteen een totaal andere flow geeft zonder foutmeldingen enzo.
Plus dat die accolades nu zo diep in mijn hersenen geëtst zijn dat ik ze niet meer kan ontleren.
Ja dit. Haakjes helpen enorm bij de overzichtelijkheid imo, en de indenting natuurlijk ook. Maar soms volg ik die indenting-regeltjes niet helemaal op, en dan is het niet fijn als dingen niet meer werken.
[...]

Why? Waarom zou ik een referentie naar een niet-meer-bestaand object? Ik ben er al eerder in getrapt en ik heb het idee dat het me nog wel eens vaker gaat overkomen.
Best logisch, je chaint namelijk operaties op het geselecteerde element. Je begint met een element en die is dus altijd dezelfde verderop in de chain.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:37:
Over het algemeen meldt python gewoon dat je code incorrect is. Het zal je niet zo snel gebeuren dat je daar fouten in maakt. In een if-block de verkeerde indent gebruiken zou alleen mogelijk zijn op de laatste regel van 't blok en dat zie je eigenlijk altijd wel.

Ik heb wel wat dingen 'tegen' Python maar het indenten ervan zie ik eerder als voordeel: ik heb een broertje dood aan mensen die zich niet aan de standaard code style houden omdat ze denken het beter te weten.

https://niels.nu

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hydra schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:11:
[...]

Over het algemeen meldt python gewoon dat je code incorrect is. Het zal je niet zo snel gebeuren dat je daar fouten in maakt. In een if-block de verkeerde indent gebruiken zou alleen mogelijk zijn op de laatste regel van 't blok en dat zie je eigenlijk altijd wel.
Juist die laatste regel is heel verraderlijk - een foutje is zeker bij het wrappen in een loop of juist uit een conditional te halen zo gedaan. Bij een taal met accolades heb je twee kansen om dat te spotten, bij indenting maar 1. En een fout levert keurig validerende code op - die alleen niet doet wat je wilt dat het doet.

Ik snap trouwens ECHT niet waar die hardnekkige aanname vandaan komt dat iedereen die moeite heeft met indenting als control structure, ook automatisch slechtgeformatteerde code heeft?
Zullen we die drogredenering gewoon loslaten?
(En ja, ik kijk jou ook aan Firesphere, "Anders kun je alles wel indenteren met 0 tabs/space." Onzin!)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• gekkie
TheNephilim schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:01:
Vanavond even m'n werk PC opnieuw installeren! :o Pfff, eens kijken wat ik allemaal moet gaan back-uppen etc. :X
Altijd meer dan je denkt .. aangezien elk programma op z'n eigenwijze wijze ergens settings of andere meuk neerplempt die je dan bent vergeten ..

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
GateKeaper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 01:05:
Als dat de reden is dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Dat werd echter niet duidelijk uit die website.
Ja dat is de reden. Bij flying blue enzo heb je het ook :) en de hoofd reden is inderdaad dat je bij een terminal je digits moet intikken en daar zit vaak geen toetsenbord op alleen een keypad.

Nothing to see here!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Altijd meer dan je denkt .. aangezien elk programma op z'n eigenwijze wijze ergens settings of andere meuk neerplempt die je dan bent vergeten ..
Voor mij altijd minder dan ik denk. Documenten staan allemaal op onedrive, code staat in git, visual studio instellingen op m'n live account, muziek staat op spotify, films op popcorn time, games op steam, bookmarks in chrome, etc. Ik kan eigenlijk altijd op elk ogenblik mijn PC formatteren zonder iets kwijt te raken. Dat was vroeger wel anders.

• Rutix
BikkelZ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:13:
[...]

Het is natuurlijk niet het zelfde (ondanks dat het het zelfde heet) maar de Tuple class doet iets vergelijkbaars in .Net. Wat ik daar jammer aan vind is dat je vervolgens labels als Item1, Item2 etcetera krijgt, maar het is wel eens handig als ik bepaalde data groepeer zonder een nieuwe klasse te willen maken.
In C# 6 kun je heel makkelijk een extension method maken die dit doet:

C#:
1
Tuple.Create("aap", "auto").Set(out var animal, out var vehicle);

Waarna je gewoon animal en vehicle kunt gebruiken zonder item1, item2 ect.

Betekent altijd wel dat als een method een Tuple<> return je daar eerst .Set() op moet callen zodat ze aan lokale variabele worden geassigned maar ik vind dat leesbaarder dan item1 enzo
Hij kan iets korter maar doordat je met types te maken hebt kan die volgens mij niet korter dan dit:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public static Tuple<string, string, string> GetStuff()
{
    return Tuple.Create("aap", "noot", "mies");
}

public static void Main()
{
    var x = GetStuff();
    Console.WriteLine(x.Item1);
}

[ Voor 47% gewijzigd door Rutix op 21-10-2015 21:24 ]

Nothing to see here!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12 13:36
Als php developer, is het slecht om te zeggen dat ik Rails wel intressant vindt?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• gekkie
Avalaxy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:12:
[...]
Voor mij altijd minder dan ik denk. Documenten staan allemaal op onedrive, code staat in git, visual studio instellingen op m'n live account, muziek staat op spotify, films op popcorn time, games op steam, bookmarks in chrome, etc. Ik kan eigenlijk altijd op elk ogenblik mijn PC formatteren zonder iets kwijt te raken. Dat was vroeger wel anders.
Dat denk ik dan ook .. maar dan zijn wel de customized settings van je editor foetsie .. je windows tweaks en ga zo maar door. Het zit hem bij mij inderdaad niet echt in de grote dingen .. maar juist in de vele kleine.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
iRicardo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:24:
Als php developer, is het slecht om te zeggen dat ik Rails wel intressant vindt?
Sinds wanneer is het slecht als een ontwikkelaar z'n horizon wil verbreden?

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:33:
[...]

Niet, tenzij zijn/haar werkgever het verbiedt. In dat geval is de werkgever een blinde vink.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

Niet, tenzij zijn/haar werkgever het verbiedt. In dat geval is de werkgever een blinde vink.
Amen to that, brother :Y

We are shaping the future

• gekkie
Rutix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:18:
[...]

In C# 6 kun je heel makkelijk een extension method maken die dit doet:

C#:
1
Tuple.Create("aap", "auto").Set(out var animal, out var vehicle);

Waarna je gewoon animal en vehicle kunt gebruiken zonder item1, item2 ect.

Betekent altijd wel dat als een method een Tuple<> return je daar eerst .Set() op moet callen zodat ze aan lokale variabele worden geassigned maar ik vind dat leesbaarder dan item1 enzo
Krijg je dan iets als:
C#:
1
2
3
4
5
6
{
    var x = GetStuff();
    Console.WriteLine(x.animal);
    Console.WriteLine(x.vehicle);
}

Of
C#:
1
2
3
4
5
6
{
     GetStuff(); 
     Console.WriteLine(animal);
     Console.WriteLine(vehicle);
}

Als het dat laatste zou zijn dan lijkt het me ook niet erg evident waar die handel vandaan komt ... "local globals" ofzo :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

What's more expensive:
- Fly across the world and back
- Fly kitty across the world

:X

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 21-10-2015 21:44 ]

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:42:
What's more expensive:
- Fly across the world and back
- Fly kitty across the world

:X
Hangt van het modelletje af .. Fly kitty

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dodge en vliegen gaan niet heel erg samen.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/998781_519874948092018_133340421_n.jpg?oh=3d01bec596be9fc91da818077851975f&oe=56C9DA30

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:48:
[afbeelding]
Met een dodge kun je beter een roadtrip maken 8) purrrr

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:49:
[...]

Met een dodge kun je beter een roadtrip maken 8) purrrr
Kun je nagaan, m'n andere kat heet Tesla! :D

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Kun je nagaan, m'n andere kat heet Tesla! :D
Die komt qua actieradius niet verder dan de voordeur ? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Die komt qua actieradius niet verder dan de voordeur ? :+
Dat doen ze allebei niet! _O-

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:48:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/22113413.jpg
Jammer dat ik hier op mijn appartementje geen katje mag houden, ik zou er graag eentje hebben :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:53:
[...]

[afbeelding]
Jammer dat ik hier op mijn appartementje geen katje mag houden, ik zou er graag eentje hebben :)
Hier de leeuwenslachter Tesla:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jdIdSxy.jpg
Levensgevaarlijk!

• gekkie
ElkeBxl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:53:
[...]

[afbeelding]
Hmm niet alle modelletjes zijn zo .. heb ook een absoluut onuitstaanbaar mormel gekend (slechts een week ter visite .. maar dat was genoeg (ik denk uiteindelijk wederzijds >:) )

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Hmm niet alle modelletjes zijn zo .. heb ook een absoluut onuitstaanbaar mormel gekend (slechts een week ter visite .. maar dat was genoeg (ik denk uiteindelijk wederzijds >:) )
Dodge en Tesla zijn allebei heel lief. Alleen weet Tesla niet hoe de mute-functie werkt, dus die loopt te mauwen zelfs als ze eet :X

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:56:
[...]
Dodge en Tesla zijn allebei heel lief. Alleen weet Tesla niet hoe de mute-functie werkt, dus die loopt te mauwen zelfs als ze eet :X
Hmm ik had een verwend kreng .. alleen verse vis of stinkend blikvoer believen .. en vervolgens niet uit de keuken kunnen blijven .. niet van het aanrecht af kunnen blijven .. en overal aan moeten zitten en aan blijven zitten .. waarbij het dan toch niet beliefd wordt en maar laten liggen .. ja fuck off ik blijf geen fucking aardappels schillen... dan deuren maar dicht .. maar nee .. springt deuren open ... ok kruk draaien ... naja geen challenge .. deur open ... en toen was het tijd om de frustratie wederzijds te maken ... bak water onder de deurklink ... de rest van de week de hele tijd vuil aangekeken worden door de deur heen .. tussen het constant afwegen van de situatie in ... kan ik die deur open krijgen zonder natpak .. of toch niet ... of toch wel .. of toch niet .. of toch wel ...

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Hier de leeuwenslachter Tesla:
[afbeelding]
Levensgevaarlijk!
Dat halsbandje maakt het af <3
gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:01:
[...]

Hmm ik had een verwend kreng .. alleen verse vis of stinkend blikvoer believen .. en vervolgens niet uit de keuken kunnen blijven .. niet van het aanrecht af kunnen blijven .. en overal aan moeten zitten en aan blijven zitten .. waarbij het dan toch niet beliefd wordt en maar laten liggen .. ja fuck off ik blijf geen fucking aardappels schillen... dan deuren maar dicht .. maar nee .. springt deuren open ... ok kruk draaien ... naja geen challenge .. deur open ... en toen was het tijd om de frustratie wederzijds te maken ... bak water onder de deurklink ... de rest van de week de hele tijd vuil aangekeken worden door de deur heen .. tussen het constant afwegen van de situatie in ... kan ik die deur open krijgen zonder natpak .. of toch niet ... of toch wel .. of toch niet .. of toch wel ...
Haha, tof beestje dus ;)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Antrax
Alex) schreef:
Geen idee, voelt als vreemdgaan als ik wat video's over Rails kijk.
Firesphere schreef:
Momenteel geen werkgever :P

• gekkie
Tsja reageerde toch niet op een naam .. dus tijdelijke naam Fuckie de fuck kat, roepnaam Fuckie ..
Ook een keer per ongeluk de vrijheid gekozen ... uit het gemeenteplantsoen mogen vissen .. ging ook met veel liefde .. gelukkig heb ik lange armen >:) ... en fuckie was toen ook eventjes aan het oefenen voor vliegende kat. Glas bleef ook een wonderlijke uitvinding .. maar keer bijna de voorruit eruit gesprongen (vlieg vangen). En een knuffel voor de moeite? .. nehhhh.
Maar goed weet dat het ook wel anders kan en het niet allemaal terror-katten zijn :)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Haha, wat een naam :p Memorabel beestje blijkbaar.

Die van mijn ouders is ook geen die graag knuffelt. Soms komt ze wel eens af om in de zetel erbij te kruipen maar kan evengoed 5 minuten later ineens wegspringen en buiten willen gaan :p

• Rutix
gekkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:41:
[...]

Krijg je dan iets als:
C#:
1
2
3
4
5
6
{
    var x = GetStuff();
    Console.WriteLine(x.animal);
    Console.WriteLine(x.vehicle);
}

Of
C#:
1
2
3
4
5
6
{
     GetStuff(); 
     Console.WriteLine(animal);
     Console.WriteLine(vehicle);
}

Als het dat laatste zou zijn dan lijkt het me ook niet erg evident waar die handel vandaan komt ... "local globals" ofzo :p
Laatste ;). Met de goede naamgeving zou natuurlijk wel kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Maar als je echt zoveel die tuple gebruikt kun je er beter een class van maken ;) dan heb je volledige controle.

Nothing to see here!

• gekkie
Rutix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:40:
[...]
Laatste ;). Met de goede naamgeving zou natuurlijk wel kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Maar als je echt zoveel die tuple gebruikt kun je er beter een class van maken ;) dan heb je volledige controle.
Hmm dat is echt dirty (en geen joy for ever) .. dan toch liever gewoon de handel unpacken a la python.

Hrrmm iets bestellen zonder concrete levertijd .. waar is de tijd gebleven dat het normaal was en het me niet irriteerde :/ ..

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 21-10-2015 22:56 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat je wel kan doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
public static Tuple<string, string> GetTuple() {
    return Tuple.Create("some", "strings");
}

public static void Main() {
    string first, second;
    GetTuple().Set(out first, out second);
}

Of

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public static void GetStuff(out string first, out string second) {
    first = "some";
    second = "strings";
}

string first, second;
    GetStuff(out first, out second);
}

Maar dan maak je geen gebruik meer van de Tuple en dan krijg je in worst-case een shitload aan variabelen wat de code ook weer niet erg overzichtelijk maakt.
Maar ik ben dit weekend pas achter het bestaan van Tuple gekomen ( :$ ) en het is echt zo handig gebleken tot nu toe. Al die tussenclasses die maar op één plek gebruikt werden of andere omwegen...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:22:
[...]

Ik snap trouwens ECHT niet waar die hardnekkige aanname vandaan komt dat iedereen die moeite heeft met indenting als control structure, ook automatisch slechtgeformatteerde code heeft?
Zullen we die drogredenering gewoon loslaten?
(En ja, ik kijk jou ook aan Firesphere, "Anders kun je alles wel indenteren met 0 tabs/space." Onzin!)
Het verschil qua indentation tussen mijn Python code en mijn andere code is vrijwel afwezig, als er al een verschil is dan heeft dat te maken met indentation die standaard door de IDE toegepast wordt, bijvoorbeeld een ; plaatsen in C# met ReSharper geïnstalleerd die een lange regel dan opbreekt of een lange guard in Swift.

iOS developer

• gekkie
F.West98 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:21:
Wat je wel kan doen:
[...]
Maar dan maak je geen gebruik meer van de Tuple en dan krijg je in worst-case een shitload aan variabelen wat de code ook weer niet erg overzichtelijk maakt.
Maar ik ben dit weekend pas achter het bestaan van Tuple gekomen ( :$ ) en het is echt zo handig gebleken tot nu toe. Al die tussenclasses die maar op één plek gebruikt werden of andere omwegen...
In die voorbeelden komen er in iedergeval geen variabelen uit de lucht vallen :)
Hou je vooral verschil over van dynamic/static typing.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Grappig. Je kijkt een dag niet in dit topic, en er komen Tuples, katten en automerken voorbij. Ik heb het hier vreemd gezien, maar deze combi is wel erg mooi.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En passwordmanagers!
* F.West98 gebruikt LastPass en is er tevreden mee

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:31

RayNbow

Kirika <3

[...]

Programmeertalen met allerlei regeltjes hebben imho de foute insteek: programmeurs kunnen voor zichzelf de boel wel beslissen.

spoiler:
En dan krijg je dus iets als PHP... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Cor453 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:29:
Grappig. Je kijkt een dag niet in dit topic, en er komen Tuples, katten en automerken voorbij. Ik heb het hier vreemd gezien, maar deze combi is wel erg mooi.
Ik vind het wel interessant om te volgen :) Het was redelijk rustig de dag ervoor dus zo'n gezellige drukte is leuk om te zien.
RayNbow schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 06:18:
[...]

Programmeertalen met allerlei regeltjes hebben imho de foute insteek: programmeurs kunnen voor zichzelf de boel wel beslissen.

spoiler:
En dan krijg je dus iets als PHP... :+
Haha, we zullen zelf onze taal eens uitvinden :9 Was .oisyn daar niet ooit mee begonnen? Ik dacht dat dat ik ooit zo eens een topic was tegengekomen hier in een ver verleden

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ElkeBxl schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 06:25:
[...]

Haha, we zullen zelf onze taal eens uitvinden :9 Was .oisyn daar niet ooit mee begonnen? Ik dacht dat dat ik ooit zo eens een topic was tegengekomen hier in een ver verleden
Ontwerp nieuwe programmeertaal? :p

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Dat topic herinner ik me nog wel. Ik word oud denk ik :)

Read the code, write the code, be the code!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik heb een klein beetje ervaring met Stratego/XT voordat er een mooie IDE beschikbaar was. :p

• gekkie
[...]
Mjah maarja .. van een hoop van de keuzes kun je ook niet echt "een beetje" doen ... voor als het uitkomt.
En de meeste combinaties bestaan geloof ik al wel (de een wellicht wat consistenter uitgewerkt dan de ander maar goed).

• Soultaker
  • Laatst online: 02:19
Vroeger of later vindt elke programmeur zijn eigen programmeertaal uit. ;)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
Bij dat topic lees ik: Ruby. Jullie willen Ruby.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

TheNephilim schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:01:
Vanavond even m'n werk PC opnieuw installeren! :o Pfff, eens kijken wat ik allemaal moet gaan back-uppen etc. :X
Zo, eindelijk klaar! Tenminste, het meeste staat er denk ik wel op, al zal ik nog regelmatig wat moeten installeren :+

Nu twee schermen van 2560*1440 pixels, Windows 10 natuurlijk, quad-core i5 erin en 16 GB geheugen.

• alienfruit
  • Laatst online: 01:09

alienfruit

the alien you never expected

Woop woop, hebben weer wat gewonnen: http://events.sap.com/teched/en/session/22814 :)

• Rutix
F.West98 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:21:
Wat je wel kan doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
public static Tuple<string, string> GetTuple() {
    return Tuple.Create("some", "strings");
}

string first, second;
    GetTuple().Set(out first, out second);
}

Of

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public static void GetStuff(out string first, out string second) {
    first = "some";
    second = "strings";
}

string first, second;
    GetStuff(out first, out second);
}

Dat eerste voorbeeld is precies wat ik al deed :P ik maakte alleen gebruik van C# 6 inline out variabele declarations.

Nothing to see here!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zag het al langskomen. Ziet er echt nice uit, zeker aangezien je tegenwoordig alleen de InnoJam hebt om iets te bouwen, wow.
Straks ook met een team aanwezig in Barcelona? ;)

• alienfruit

alienfruit

Ja, bij mijn weten gaat er ook een team naar Barcelona.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:24
Bitbucket :(

• gekkie
Bitbouquet again ?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Eerder deze week ook al down ja :o Nu doet hij het overigens prima volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door TheNephilim op 22-10-2015 15:47 ]

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:36
Die hebben waarschijnlijk die voetganger op het trottoir niet gezien en zijn gecrashed :+

[ Voor 8% gewijzigd door Otherside1982 op 22-10-2015 15:49 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 19:37
Otherside1982 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:47:
Die hebben waarschijnlijk die voetganger op het trottoir niet gezien en zijn gecrashed :+
Hey, hoe zit het met je beschikbaarheid voor de devschuur meet? :)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:52:
[...]

Hey, hoe zit het met je beschikbaarheid voor de devschuur meet? :)
You're quick :p

• azerty
4 op een rij! (Belgische reacties)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/57064713.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ZaZ op 22-10-2015 15:54 ]

Lekker op de bank

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

4 op een rij! (Belgische reacties)
5!

Edit: Damnit ZaZ! Combobreaker :(

[ Voor 10% gewijzigd door ElkeBxl op 22-10-2015 15:54 . Reden: ZaZ de vuile combobreaker ]

• azerty
ElkeBxl schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

5!

Te traag :+

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

ElkeBxl schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

5!

Allez, kan niet alles hebben hè?

Lekker op de bank

• gekkie
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-ZADGVE9Tc6A/TqV_9ENJ80I/AAAAAAAANeM/RMVaasp2St4/s1600/LegoBinsBefore2.jpg
Tsja duurt even voordat je alle bitjes weer gesorteerd hebt als een andere koter hem omgetrapt heeft.

• azerty
Insinueer je dat een concurrent van BitBucket ze neergehaald heeft? :+

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat ziet er behoorlijk vet uit!

• Antrax
Mij de laatste tijd iets teveel storingen bij Atlassian. Maandje geleden maar Bitbucket Server geïnstalleerd. Alleen een beetje jammer van de '9 lege seats'.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Devilly schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:42:
[...]

Dat ziet er behoorlijk vet uit!
Tegelijkertijd ook doodeng.

• alienfruit

alienfruit

Ja, bedankt. Ze hebben eigenlijk de regels veranderd dit keer zodat we niet weer zouden winnen. Hahaha.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zo.. eerste stukje multi threading in PHP zit er in.
Wist eerst zelf niet eens dat het ook zo 'goed' kon in PHP, maar ja: http://pthreads.org/

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var excelFile = new ExcelPackage(inputStream.BaseStream);
ExcelWorksheet worksheet;
try
{
    worksheet = excelFile.Workbook.Worksheets["Producten"];
}
catch (Exception)
{
    // Ja, echt
}

[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 22-10-2015 20:16 ]

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:47:
Wist eerst zelf niet eens dat het ook zo 'goed' kon in PHP, maar ja: http://pthreads.org/
Multithreading/async PHP? Check Christopher Pitt z'n praatjes eens! Vooral die van ZendCon van zojuist ;)

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/0c/15/51/0c1551fa374ad7d170184525536ab529.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 22-10-2015 21:43 ]

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 02:20
Zo ken ik er ook nog een:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/0BMM276eHxuAVqpSUYS0Fs0kjJq8YJDvs-wmhpf5Jj62dwsCYFpAtRExqGIIDIA2x4AB6lRg-T3q2SUitGjS4ASPeSAilYlw7H5BSDvniszTibMUZCeDL4q5Mmei4pwnWg4xGmAWn6WL4GTM3Ru2ftm_mQ-JLC25pia1nfXk74xbhbNC32CXgAHbIq3pntQFotBOqUpxFx3QrLodyu_lZ_EE1PokCu3NwtbSsPSUtKOLiEuteNdJ2hhPeqPUnL7MocT0mtnfYkiQopG4HXy7L5pnUVUOY04tlIoL_rEs6i5b62Wq-hL6Jh04yjQ3MBiITXFYm6JJoIbu8c393CuxPH97XSkVh0GoYg0TlsuWiY71R4J5LwfyqfxhhOY0c_WGva_HxfcVbMUv9HeV3_6pF8Ih4UJtgh41rZUhXSO7n_7cPijWuUKVl9Zp_ScNOWzHRx_RWWxxi-_yFef8P_-pphsPjZDIUGinm75uDpkhiuzNrlYdesLznkcd4K3_ajazSDyPRw4LRdicE5pxLvaIyUTI7YbOT6cnqNGaqf26TZPt=w608-h832-no

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Onleesbaar

• Soultaker
  • Laatst online: 02:19
Kalibratiehamer.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vergeet die like-knop altijd te gebruiken. :P

• gekkie
Dat zinvolgeweld altijd tsss .. beetje respect voor de koffie meneer .. tis misschien wat minder masculien waarin die zich verdiept .. maar dit valt toch ook echt niet mee ...
Afbeeldingslocatie: http://guideimg.alibaba.com/images/shop/107/03/13/1/common-threads-weaving-community-through-collaborative-eco-art_3912171.jpg

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 16:15
F.West98 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:57:
Ik vergeet die like-knop altijd te gebruiken. :P
OMG... nou moest ik die natuurlijk ook aan klikken!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:27:
[...]

Multithreading/async PHP? Check Christopher Pitt z'n praatjes eens! Vooral die van ZendCon van zojuist ;)

[afbeelding]
Tja, er valt wat van te zeggen.. feit is dat het wel werkt.. afhankelijk hoe je het in elkaar knutselt natuurlijk.
Daarbij valt het mij altijd redelijk vies tegen hoe efficient programma's zijn in de talen die juist wel goed met meerdere threads kunnen omgaan :+

• gekkie
Douweegbertje schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:09:
[...]

Tja, er valt wat van te zeggen.. feit is dat het wel werkt.. afhankelijk hoe je het in elkaar knutselt natuurlijk.
Daarbij valt het mij altijd redelijk vies tegen hoe efficient programma's zijn in de talen die juist wel goed met meerdere threads kunnen omgaan :+
Als in ?

• wackmaniac
Douweegbertje schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:47:
Toevallig gister beetje over Icicle zitten lezen. Ook een library om threaded php te maken.

Verwijderd

Multi-threaded PHP... Dat is misschien wel de enige manier om het nóg kutter te maken, gewoon meerdere keren tegelijk. :+

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

BikkelZ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:16:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var excelFile = new ExcelPackage(inputStream.BaseStream);
ExcelWorksheet worksheet;
try
{
}
catch (Exception)
{
    // Ja, echt
}
Code van iemand anders hoop ik? O-)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Douweegbertje

Douweegbertje

Als in vastlopende interfaces of gewoon tergend langzaam. Bepaalde acties die letterlijk 1 voor 1 lopen terwijl dat makkelijk sneller moet kunnen.. vooral gezien de specs van tegenwoordig.

• gekkie
ook nog zoetsappige voorbeelden waarbij man en paard genoemd worden (taal en applicatie) ? :)

bleep bleeep .. bleeeep bleep bleep ... grbll takke sodimms die weer eens incompatible zijn (wel dezelfde specs). Naja dan nog maar eenzelfde erbij bestellen en is kijken of die oude nog ergens anders in te prakken valt.

[ Voor 54% gewijzigd door gekkie op 23-10-2015 10:19 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is toch niet zo verwonderlijk? C# heeft bijvoorbeeld ondersteuning voor multithreading maar een ontwikkelaar moet wel die stap zetten om het ook echt overal correct te implementeren. Als je dat niet doet, is alles nog steeds sequentieel of krijg je er zelfs fouten van. Heeft imho weinig uit te staan met taal/framework :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• wackmaniac

• gekkie
Cloud schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:18:
Dat is toch niet zo verwonderlijk? C# heeft bijvoorbeeld ondersteuning voor multithreading maar een ontwikkelaar moet wel die stap zetten om het ook echt overal correct te implementeren. Als je dat niet doet, is alles nog steeds sequentieel of krijg je er zelfs fouten van. Heeft imho weinig uit te staan met taal/framework :)
Hangt er ook een beetje vanaf hoe complex je flow is .. met kans op deadlocks en het hele gedoe.
Opzich was async daar toch semi voor bedoeld .. poorman's "threading" :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Async/await is wel erg nice inderdaad en maakt het implementeren een stukje minder foutgevoelig. Dan kun je eenvoudig je applicatie wat vloeiender aan laten voelen. Daarvoor koste dat soort dingen toch wat meer werk, zeker omdat de alternatieven op een andere thread draaien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• gekkie
Mjah maar op een multi multi multi core haalt async het toch niet bij threads.

Achja heb voor sommige projectjes een paar zaken uitbesteed aan eenvoudige "one-way" threads, kans op deadlocking is dan toch 0.
Bijvb een queued logger class die het afhandelen van alle logging doet in een aparte thread met een queue, als er alsnog een te grote druk op de logging komt kan deze automagisch tijdelijk het loglevel reduceren per logger(class) voor de eraan gekoppelde loggers (console, file, remote etc). Maar de main eventloop hoeft er in principe nooit op te wachten tenzij de queue helemaal vol zit ondanks loglevel reductie.

Hmmm die kalibratiehamer heh ... je kan er om lachen .. maar hij werkt echt :$
SOdimmetje doet het nu wel opeens ... was kennelijk toch een beetje aftasten in de liefdesrelatie tussen een kingston en een samsung, achja gelukkig hebben ze elkaar dan toch gevonden ^)

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 23-10-2015 11:31 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

gekkie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:29:
Mjah maar op een multi multi multi core haalt async het toch niet bij threads.
[...]
Hangt gewoon van de situatie af wat je nodig hebt, om nu te zeggen dat het ene sneller/beter is dan het ander; daar geloof ik niet zo in. Het juiste middel op het juiste moment inzetten is belangrijker :) Als jij een relatief korte webservice call moet doen en daarop moet in je UI wachten, dan is async handig om ervoor te zorgen dat je UI niet blokkeert. Het proces blijft gewoon op de UI thread draaien maar in de wait-tijden blijft de boel responsive. Voor die korte call een backgroundworker aanmaken met alle code van dien, doe je gewoon niet snel. Heb je het echt over een langlopende achtergrondtaak die bijvoorbeeld veel cpu neemt (waarbij je tussentijds ook je UI wil updaten met voortgang), dan is een aparte thread voor die taak wel handig.

• gekkie
Cloud schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:00:
[...]
Hangt gewoon van de situatie af wat je nodig hebt, om nu te zeggen dat het ene sneller/beter is dan het ander; daar geloof ik niet zo in. Het juiste middel op het juiste moment inzetten is belangrijker :) Als jij een relatief korte webservice call moet doen en daarop moet in je UI wachten, dan is async handig om ervoor te zorgen dat je UI niet blokkeert. Het proces blijft gewoon op de UI thread draaien maar in de wait-tijden blijft de boel responsive. Voor die korte call een backgroundworker aanmaken met alle code van dien, doe je gewoon niet snel. Heb je het echt over een langlopende achtergrondtaak die bijvoorbeeld veel cpu neemt (waarbij je tussentijds ook je UI wil updaten met voortgang), dan is een aparte thread voor die taak wel handig.
Zoals altijd :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
+ dat slim omgaan met threading de nodige complexiteit aanbrengt in je architectuur. Dus de vraag is ook of je ook echt een complex threading model nodig hebt of dat de faciliteiten die het framework aanbied voldoende zijn. Los van realtime applicaties en games etc, zijn er maar weinig redenen waarom je je eigen threading voorzieningen zou moeten bouwen in tegenstelling tot het gebruik van standaard voorzieningen. Plus dat het parralel framework in .net (parallele operaties op collections) + zaken als async gewoon prima mechanismes zijn voor het gros van het werk.

dat heeft ook uiteindelijk effect op onderhoudbaarheid etc. Dus ook voor de lange termijn is het handig om hierin de juiste keuzes te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 23-10-2015 12:17 ]

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 16:58
Bitbucket down :(
Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.