De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.049 views

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
Nog steeds of alweer ?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-12 10:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nog steeds.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

(jarig!)
Van morgen was hij online, nog wat kunnen pushen/pullen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Candanz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

Van morgen was hij online, nog wat kunnen pushen/pullen.
http://status.bitbucket.org/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Candanz

Candanz

Geflipt

(jarig!)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Deze doet het nog wel gewoon :9 http://bitbouquet.com/

• gekkie
Achja zolang ze op de helpdesk maar opnemen met "Bitbouquet .. lady of the house speaking" :)
Niet de beste maand voor ze als ik dat status lijstje zo zie.

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 23-10-2015 12:56 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

DeluxZ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:08:
[...]

Code van iemand anders hoop ik? O-)
Nope, helemaal van mij. Ik kreeg steeds een Exception en op het moment dat ik hem ging debuggen kreeg ik altijd gewoon een normale waarde terug. En toen ik dit deed liep het inderdaad gewoon braaf door. Ik ga het nog wel fixen maar voorlopig kan de klant zijn upload in ieder geval al gaan testen :P

iOS developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Handig joh, cloudservices :Z

We are shaping the future

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ze hadden een aantal crashende cache-servers etc., volgens hun twitter account.

• Candanz

Candanz

Geflipt

(jarig!)
wat ze dus al vervangen zouden hebben,
Resolved - It's been about nine and a half hours since we physically moved all remaining network devices to new hardware, and there have not been any new indications of trouble. All new hardware is functioning as expected, and all servers are communicating as normal. We're marking this as resolved; please contact our support team (support.atlassian.com) if you experience any new issues.

[ Voor 3% gewijzigd door Candanz op 23-10-2015 13:31 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Inderdaad en net nu ik het nodig had :@

Nothing to see here!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Nothing to see here people....

BitBucket status

Dan nog maar een bakkie koffie halen en wachten. :{

[ Voor 20% gewijzigd door OkkE op 23-10-2015 13:31 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• gekkie
Api en webhooks dependen neem ik aan op de rest .. dus dat groen is om de moed er een beetje in te houden ?

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:24
Webhooks wel, API niet per se. Je kan nog een beetje je commit info ophalen via de API enzo :+

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickH89 op 23-10-2015 13:48 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hebben ze ook een minor outage als de website er uitligt? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Afvalzak op 23-10-2015 13:50 ]

Last.fm | Code Talks

• gekkie
PatrickH89 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:48:
Webhooks wel, API niet per se. Je kan nog een beetje je commit info ophalen via de API enzo :+
Hmm opzich kan er dus nog wel iets bij je git repo (of zou het een cache zijn)
En git via git(ssh) ? .. of ondersteunen ze alleen https ?

• PatrickH89
gekkie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

Hmm opzich kan er dus nog wel iets bij je git repo (of zou het een cache zijn)
En git via git(ssh) ? .. of ondersteunen ze alleen https ?
Ik denk niet dat er daadwerkelijk iets bij de inhoud van de repo kan als Git via HTTPS/SSH er beide uit liggen en 'source downloads' ook.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En toen kreeg GitHub ook even een DDoS

• gekkie
I can feel it through the force .. the git-wars .. started they have ..

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij doet hij weer wat. Ik kreeg in ieder geval van SourceTree allemaal notificaties net en eindelijk ook wat gepusht gekregen weer zelf.

• Candanz

Candanz

Geflipt

(jarig!)
Monitoring - Bitbucket has now recovered following a few adjustments on our end. We suspect a DDoS attack as the cause at the moment.

We'll continue to the monitor the situation closely over the next few hours
Oct 23, 12:55 UTC
14:41 W. Europe Daylight TimeWe're experiencing issues delivering webhooks to a small number of hosts as we mitigate a DDoS attack.
A long time ago in a repository far, far away..
DDoSses have engulfed the internet. The connection of git repos to outlying cloud services are in dispute.
....
....

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
Fuck yeah. Mijn 1e apple app in 1x goedgekeurd in de Apple App Store :D

En dat terwijl-ie in 3 weken gemaakt is en ik daarvoor nog nooit ook maar Swift of iOS development heb aangeraakt.

#partyhard

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Gamebuster schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:56:

En dat terwijl-ie in 3 weken gemaakt is en ik daarvoor nog nooit ook maar Swift of iOS development heb aangeraakt.

#partyhard
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yourepeat.com/media/gif/000/008/008/1e7a9f2566ef67867b6b46edf2efa424.gif

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Candanz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

[...]

A long time ago in a repository far, far away..
DDoSses have engulfed the internet. The connection of git repos to outlying cloud services are in dispute.
....
....
Blij dat onze actieve repo's nu bij Amazon CodeCommit staan, BB is de laatste paar weken een stuk slechter geworden :(

• gekkie

• Alex)
Megamind schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:37:
[...]

Blij dat onze actieve repo's nu bij Amazon CodeCommit staan, BB is de laatste paar weken een stuk slechter geworden :(
Want Amazon heeft een goede reputatie als het aankomt op betrouwbaarheid van cloud services?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Alex) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Want Amazon heeft een goede reputatie als het aankomt op betrouwbaarheid van cloud services?
Uh, ja :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Ehhh, ja?

• gekkie
Achja zelf hosten heeft het voordeel dat je fijn kunt stressen naast het koffie drinken tijdens de downtime :p

Ach bij AWS blijkt dan weer dat er toch ergens een key terecht is gekomen .. ben je voor je het weet de pineut .. omdat iemand een flinke bucket aan bitcoinns heeft staan opstoken op jouw rekening.

Elk voodeel heb z'n nadeel .. zei een kuchende Nederlansche wijsgeer ooit

[ Voor 55% gewijzigd door gekkie op 23-10-2015 19:24 ]

• Rutix
Megamind schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:37:
[...]

Ze hebben gewoon een strook van pech. Hardware en getarget worden. Kan gebeuren en het is vervelend maar dat kan elke andere hosting partij ook overkomen.

Nothing to see here!

• Cartman!
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:20:
Ach bij AWS blijkt dan weer dat er toch ergens een key terecht is gekomen .. ben je voor je het weet de pineut .. omdat iemand een flinke bucket aan bitcoinns heeft staan opstoken op jouw rekening.
Als dat je gebeurt ben je zelf gewoon dom bezig geweest en is dat AWS niet aan te rekenen natuurlijk, groot verschil ;)

offtopic:
AWS fanboy hier

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 23-10-2015 21:21 ]

• gekkie
Cartman! schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:21:
[...]

Als dat je gebeurt ben je zelf gewoon dom bezig geweest en is dat AWS niet aan te rekenen natuurlijk, groot verschil ;)

offtopic:
AWS fanboy hier
Ja .. en nee ... maar goed van wat ik er van heb gelezen is het tot nu toe ook eigenlijk altijd wel kwijtgescholden.

• Cartman!
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:25:
[...]

Ja .. en nee ... maar goed van wat ik er van heb gelezen is het tot nu toe ook eigenlijk altijd wel kwijtgescholden.
Zeer coulant van AWS ieder geval maar als jij keys laat slingeren dan is dat niet zo handig. Ze bieden oa mogelijkheden aan om een key te beperken in rechten en om kosten te monitoren dus nodig is het zeker niet.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gamebuster schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:56:

#partyhard
Waar staat ie?

iOS developer

• gekkie
Cartman! schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Zeer coulant van AWS ieder geval maar als jij keys laat slingeren dan is dat niet zo handig. Ze bieden oa mogelijkheden aan om een key te beperken in rechten en om kosten te monitoren dus nodig is het zeker niet.
Mjah slim is het zeker niet ...
Geen idee wat de default is die ze leveren. Kennelijk is die niet echt heel beperkt, of is je limiet aanpasbaar op basis van dezelfde inlog ?
Geloof dat het vooral mensen overkomt die het eigenlijk gebruiken voor banaal simpele hosting (en dus ditto standaard kosten .. die dan veel hoger uitpakken door kennelijk standaard weinig of aanpasbaar met dezelfde login).
Opzich kun je bij normale hosting ook wel op verrassingen komen als ze je dataverkeer nafactureren van een halve DDOS. Blijft altijd een beetje uitkijken met dat soort openeinde constructies (zeker als je er eigenlijk alleen iets heel simpels mee doet).

• Cartman!
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:33:
[...]

Mjah slim is het zeker niet ...
Geen idee wat de default is die ze leveren. Kennelijk is die niet echt heel beperkt, of is je limiet aanpasbaar op basis van dezelfde inlog ?
Standaard mag je maar een max aantal EC2 instances gebruiken bijvoorbeeld en dien je goedkeuring te vragen voor meer. Ik weet niet 100% zeker of 2FA standaard aan staat, ik gebruik ieder geval niet anders. Keys krijg je niet standaard ook dus als je een key aanmaakt met alle rechten erop is dat gewoon niet slim.
Geloof dat het vooral mensen overkomt die het eigenlijk gebruiken voor banaal simpele hosting (en dus ditto standaard kosten .. die dan veel hoger uitpakken door kennelijk standaard weinig of aanpasbaar met dezelfde login).
Dan zou ik zeggen dat AWS niet (direct) voor jou bedoeld is, laat het dan via een tussenpartij lopen die zulke dingen voor je afdekt.
Opzich kun je bij normale hosting ook wel op verrassingen komen als ze je dataverkeer nafactureren van een halve DDOS. Blijft altijd een beetje uitkijken met dat soort openeinde constructies (zeker als je er eigenlijk alleen iets heel simpels mee doet).
Zeker. Denk wel dat de meeste grote hostingpartijen daar wel regelingen voor hebben want daar vraag je als klant normaal gesproken niet zelf om.

• gekkie
Cartman! schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:46:
Dan zou ik zeggen dat AWS niet (direct) voor jou bedoeld is, laat het dan via een tussenpartij lopen die zulke dingen voor je afdekt.
Dat dacht ik ook bij die verhalen .. als er dan staat dat ze normaal onder een tientje in de maand kwijt waren. Maarja AWS is dan natuurlijk wel meer (8> dan een apache webhostje (of vpsje) van je lokale }:O.
Als je nou echt veel wisselende resource requirements hebt zie ik er meer heil in.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Cartman! schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:21:
[...]

offtopic:
AWS fanboy hier
Tsja, het is een lucratief maar wat vies bedrijfsmodel om het mensen makkelijk te maken om (ver!) over verwachte kosten heen te gaan. De banken doen het, de telecomproviders doen het, Amazon doet het.

Maar ik vind het persoonlijk toch een zwaktebod van die bedrijven, en het 'dan had je zelf maar op moeten letten' doet geen recht aan de werkelijke verhoudingen tussen de bedrijven met gigantische omzetten en de individuele klanten die alle kleine lettertjes moeten doorgronden.

Ik weet dat het bieden van gewoon goede service zonder vervelende gevolgen niet in de mode is, maar dat is AWS en al die andere bedrijven prima aan te rekenen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Cartman!
  • Niet online
Als je niet kunt omgaan met een dergelijk product dan moet je er niet aan beginnen. Ze presenteren zich volgens mij niet als "iedere idioot kan hier zelf simpel z'n eigen hosting opzetten"-partij. De prijzen zijn heel goed terug te vinden en AWS is niet de plek waar je moet zijn als je goedkope hosting zoekt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

http://pattle.github.io/simpsons-in-css/
:D

Cartman! schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:53:
Als je niet kunt omgaan met een dergelijk product dan moet je er niet aan beginnen. Ze presenteren zich volgens mij niet als "iedere idioot kan hier zelf simpel z'n eigen hosting opzetten"-partij. De prijzen zijn heel goed terug te vinden en AWS is niet de plek waar je moet zijn als je goedkope hosting zoekt.
Iedereen kan een hosting opzetten. Onderhouden en beveiligen daarentegen, is een heel ander verhaal :X

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat een stilte hier.

Anyway, iemand bekend met GitTown?
http://www.git-town.com/

Als jullie niet posten, plemp ik hier nog wel een leuk linkje neer.
YouTube: danooct1

[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 24-10-2015 20:08 ]

• gekkie
Hmm mijn virus carierre omvat niet meer dan pong

• Gamebuster
Ik heb nu 3 weken lang gewerkt aan mijn 1e iOS app en daarna 1 week aan mijn 1e Android app.

Je bent snel opgezet met Android, maar je hebt er niets aan, want je bent alleen maar bezig wazige errors te googlen. Android's interface builder/designer is wel een stuk simpeler dan die van Xcode.

iOS is een hel met opzetten van accounts e.d., maar eenmaal gereed dan kan je wel gewoon aan de slag en werkt het meestal gewoon. Wanneer het niet werkt zijn de foutmeldingen aanzienlijk gerichter en duidelijker dan in Android. De interface builder is erg complex en heeft een hoge leercurve, maar als je 'm eenmaal kent, werkt-ie wel fijn.

Op basis van mijn zeer korte ervaring met de ontwikkeling voor beide platformen gaat mijn voorkeur nu nog sterk uit naar iOS. Uiteraard zal mijn voorkeur enigszins verkleurd worden doordat ik begon met de iOS app en daarna pas met Android begon, maar alsnog denk ik dat ik al voldoende beeld heb van de werking om er enigszins over te kunnen oordelen.

Ik ben benieuwd hoe ik er later over ga denken, want ik heb nog een complete app te maken in Android.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS:

- Certificaten zijn kut
- Beperkingen en background processing zijn kut
- Autolayouts zijn behoorlijk pittig (maar niet kut)

Daarna is het niet zo moeilijk meer.

Ik denk dat Android gewoon nooit Java had moeten gebruiken. Ik weet niet wat het is met die Enterprise talen maar je krijgt altijd van die totaal onbruikbare foutmeldingen die noch met de oorzaak noch met de oplossing iets van doen lijken te hebben.

iOS developer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Haha ja, ik ben nu ook bezig met iOS app. Wat voor app heb je gemaakt?

• Alex)
Windows Phone-development is kinderlijk eenvoudig :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:46:
Windows Phone-development is kinderlijk eenvoudig :)
Dat is gewoon javascript :P

• F.West98
  • Laatst online: 13:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

iOS (gekleurd):
- Gezeik met certificaten en licenties en dingen
- Gekloot met allerlei default-UI en -behavior die je weinig kan aanpassen
- Wildgroei aan panels en dingen en zusjes en zotjes
- Interface builder vrij geforceerd
- Objective-C
+ Makkelijk themen e.d.
+ Weinig diversiteit

Android:
- Honderdmiljoen support libraries
- Traag buildproces bij grotere app
- Themen soms vaag, zeker op oudere versies
+ XML interface schrijven
+ Makkelijk custom UI
+ Snelle start
+ Development kan op praktisch elk platform

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Gamebuster
F.West98 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:11:
iOS (gekleurd):
- Objective-C
+ Makkelijk themen e.d.
+ Weinig diversiteit

Android:
- Honderdmiljoen support libraries
- Traag buildproces bij grotere app
- Themen soms vaag, zeker op oudere versies
+ XML interface schrijven
+ Makkelijk custom UI
+ Snelle start
+ Development kan op praktisch elk platform
iOS: Swift *O*

• Rutix
Firesphere schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:11:
Wat een stilte hier.

Als jullie niet posten, plemp ik hier nog wel een leuk linkje neer.
YouTube: danooct1
Nee kende ik nog niet. Misschien eens naar kijken :). Ik ben op dit moment voor een klant bezig om een Git process op te setten waar alle software leveranciers mee kunnen werken. Maar sommige leveranciers bakken er echt niks :+. Dus alle versimpelingen grijp ik op dit moment aan.

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:01:
[...]

Nee kende ik nog niet. Misschien eens naar kijken :). Ik ben op dit moment voor een klant bezig om een Git process op te setten waar alle software leveranciers mee kunnen werken. Maar sommige leveranciers bakken er echt niks :+. Dus alle versimpelingen grijp ik op dit moment aan.
Het ziet er wel geinig uit, het doet het hele proces van een feature-branch samenvoegen tot 1 commit en mergen etc. automatisch voor je, inclusief eerst rebasen enzo.

En nog een hoop meer. Nog niet echt mee kunnen spelen, maar hopelijk iets waar ze bij SourceTree ook naar gaan kijken, zou het werk een stuk makkelijker maken.

• Gamebuster
Ik wilde m'n doucheputje ontstoppen en gooide daarom een zooi vloeibare ontstopper in het gootje. Er is echter een druppel op m'n voet gevallen. Pijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 25-10-2015 17:55 ]

• incaz
Firesphere schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:11:
Wat een stilte hier.

Ik vind 'm interessant. Zie ik zelfs eindelijk een nut voor al die functies van git die ik normaal niet zou aanraken omdat de kans op het verkloten van code me te groot is.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Grom. Iemand enig idee hoe ik IntelliJ kan vertellen dat ik 4 spaces als indentatie wil hebben? Op dit moment maakt het niets uit wat ik kies, de intentatie is hard tabs.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:37
F.West98 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:11:
iOS (gekleurd):
True true, dat mag wel iets gestroomlijnder, maar als je het éénmaal doorhebt gaat het eigenlijk niet meer fout.
Niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar consistentie over apps binnen een interface is lijkt mij wel wenselijk. Dat je meer moeite moet doen om er van af te wijken lijkt me niet raar.
Geen idee.
IB werkt tegenwoordig vind ik juist wel erg goed. Je moet niet alles in code willen doen, dan maak je je hetzelf enkel moeilijker. Het kost wel even wat tijd om alles goed onder de knie te hebben. IB zelf kan al heel veel.
- Objective-C
Swift. O+
+ Makkelijk themen e.d.
:)
+ Weinig diversiteit
Als je wat meer doorhebt hoe alles echt in elkaar steekt kan je makkelijker dingen met je eigen twist maken.
Android:
Geen ervaring mee sinds iets in Android 2 ofzo. Kan ik niets zinnigs over zeggen.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Firesphere schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:59:
Grom. Iemand enig idee hoe ik IntelliJ kan vertellen dat ik 4 spaces als indentatie wil hebben? Op dit moment maakt het niets uit wat ik kies, de intentatie is hard tabs.
Wat staat er allemaal in je Editor -> Code style -> Java -> Tabs and Indents bij de settings? Ik heb spaties per default, tenzij ik "Use tab character" aanvink

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 25-10-2015 18:29 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:28:
[...]

Wat staat er allemaal in je Editor -> Code style -> Java -> Tabs and Indents bij de settings? Ik heb spaties per default, tenzij ik "Use tab character" aanvink
Dat is dus het rare :X
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2RD5Q630yNX9kIthKzWszNnR/thumb.png

• azerty
Dat ziet er inderdaad raar uit... En wat op project-niveau? Is het daar misschien anders?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

Dat ziet er inderdaad raar uit... En wat op project-niveau? Is het daar misschien anders?
Nope, nergens is iets met betrekking tot tabs en indentatie aangevinkt. Alleen maar dingen met betrekking tot tabs in bestanden :X

• azerty
Dan moet je misschien eens overwegen om het scheme te verwijderen en opnieuw in te stellen, of manueel de config files in te duiken? Misschien is het daar ergens om 1 of andere reden hardwired ingesteld...

(Al geprobeerd om de tabs aan te zetten, af te sluiten, en dan bij heropstarten terug uit te vinken?)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Firesphere schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:59:
Doe mij dat eens voor Visual Studio. Die blijft irritant spaties toevoegen met snippets en dergelijke. Ik wil tabs.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

"Below the fold" van de generieke IDE settings zit een vinkje. "Enable editorconfig".

:F :F :F

Dat heeft me gewoon 2 maanden aan frustratie gekost!

• Alex)
Caelorum schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:23:
[...]

Doe mij dat eens voor Visual Studio. Die blijft irritant spaties toevoegen met snippets en dergelijke. Ik wil tabs.
Ga weg met je tabs, heiden Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uTbnXDp.jpg

spoiler:
:P

• incaz
Tabs vs spaces. Nog een reden waarom code structuur via whitespace zo'n geweldig idee is...

• gekkie
incaz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:40:
Tabs vs spaces. Nog een reden waarom code structuur via whitespace zo'n geweldig idee is...
Want jij mixt graag ?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb jarenlang liever tabs gehad, maar eigenlijk maakt het me nu weinig meer uit en volg ik liever gewoon netjes de standaard van het framework of de taal waar ik in werk.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53

Onbekend

...

Altijd tabs gebruiken.
Iemand dit nooit inspringt zet de tab-grootte gewoon op 0 en dan is voor hem de code goed leesbaar. :Y)

In grote lange lappen code heb ik graag de tab-grootte op 8 staan terwijl ik op kleine stukjes code liever 4 heb. Zolang de programmeurs consequent tabs gebruiken en de editor ze niet automatisch vertaalt naar spaties blijf ik het zo gebruiken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PatrickH89
Conventies, conventies. Als je tabs gebruikt terwijl de conventie in je framework/taal/bedrijf spaces is ben je een flapdrol.

Mijn voorkeur is tabs voor indentation en spaces voor alignment, though.

• incaz
Jup. Ik indenteer elk level met 1 tab gevolgd door 2 spaties *O* Het vereist wat hacken van je editor, maar dan heb je ook wat. Mijn ambitie is om ooit nog genoemd te worden op http://mindprod.com/jgloss/unmain.html
De volgende stap is om dit te varieren per file zodat het mis gaat mocht je ooit een stukje code kopieren of verplaatsen naar een andere. Dat lijkt me ongeveer on par met dat mimic-effect dat genoemd werd.

.
.
.

... nee uiteraard, maar als er ergens om cultuurhistorische redenen een dingetje verkeerd staat gaat mijn code niet kapot. En aangezien men blijkbaar verschillende meningen heeft over wat de beste keuze is, en mensen ook werkelijk met verschillende settings werken is het wel een verdomd fragiel iets.

• gekkie
incaz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:37:
[...]
Jup. Ik indenteer elk level met 1 tab gevolgd door 2 spaties *O* Het vereist wat hacken van je editor, maar dan heb je ook wat. Mijn ambitie is om ooit nog genoemd te worden op http://mindprod.com/jgloss/unmain.html
De volgende stap is om dit te varieren per file zodat het mis gaat mocht je ooit een stukje code kopieren of verplaatsen naar een andere. Dat lijkt me ongeveer on par met dat mimic-effect dat genoemd werd.

... nee uiteraard, maar als er ergens om cultuurhistorische redenen een dingetje verkeerd staat gaat mijn code niet kapot. En aangezien men blijkbaar verschillende meningen heeft over wat de beste keuze is, en mensen ook werkelijk met verschillende settings werken is het wel een verdomd fragiel iets.
Vandaar dat ze bij python3 dan ook beter ter halve gekeerd zijn dan ten hele gedwaald :-p
(geen gemix .. dat is iets voor heel holland bakt :) )

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:36
Altijd tabs gebruiken. Het liefst vier, zo blijft het nog redelijk netjes :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:48:
Altijd 4? :D Dat helpt :Y

• Gamebuster
iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:48:
Waarom? Spaties werken consistent, ook bij copy/pasten van code in terminal, online enz.

Bovendien... 4 spaties per indent? Doe mij maar 2.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 25-10-2015 20:50 ]

• Antrax
Gamebuster schreef:
Waarom? Spaties werken consistent, ook bij copy/pasten van code in terminal, online enz.
Ik werk in 99% van alle gevallen met closed source code waardoor ik hier niet echt rekening mee hoef te houden.

• Gamebuster
iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Ik werk in 99% van alle gevallen met closed source code waardoor ik hier niet echt rekening mee hoef te houden.
Ik denk dan ook aan het delen van snippets met collega's via chats. Dan nog; paste in terminal :)

Overigens, ik gebruik meestal wat veelgebruikt is in de taal. Als een taal echt gedomineerd wordt door 2-spaties-per-indent (Ruby bijv.) dan doe ik dat ook. Als er 4-spaties gebruikt worden door in de ingebouwde libraries, dan gebruik ik die ook.

[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 25-10-2015 21:01 ]

• gekkie
Ik heb lang geloofd in de goede sint en z'n mooie tabberd ... maar ben nu uiteindelijk toch van m'n geloof gevallen ..

• Antrax
Gamebuster schreef:
Ik denk dan ook aan het delen van snippets met collega's via chats
Nee is verboden. We gebruiken daar een aparte git repository voor :X

• Gamebuster
iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

Nee is verboden. We gebruiken daar een aparte git repository voor :X
Zelfs geen 3 regels van "ja moet je even dit uitvoeren, dan werkt t weer"?

• Antrax
Gamebuster schreef:
Zelfs geen 3 regels van "ja moet je even dit uitvoeren, dan werkt t weer"?
Nee. Zelfs niet een if else.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

:X Lekker dan, dat is wel heel extreem.

• F.West98
  • Laatst online: 13:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZpAz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:18:
[...]

True true, dat mag wel iets gestroomlijnder, maar als je het éénmaal doorhebt gaat het eigenlijk niet meer fout.
Nee klopt
[...]

Niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar consistentie over apps binnen een interface is lijkt mij wel wenselijk. Dat je meer moeite moet doen om er van af te wijken lijkt me niet raar.
Ik wilde een zoekbalk hebben die onder de main balk uitklapte maar dat kon kennelijk niet (goed).
[...]

Geen idee.
Ik wilde een soort horizontal page scroller hebben (dus soort van tabs maar dan zonder de tabs) en in elke page een lijst met elk lijstelement een custom view. Dat laatste werkte, maar dat eerste glitchte continu en kreeg ik niet werkend. Werkt in Android prima op die manier en wilde de indeling van de app behouden. Maar kennelijk wil ik gekke dingen.
[...]

IB werkt tegenwoordig vind ik juist wel erg goed. Je moet niet alles in code willen doen, dan maak je je hetzelf enkel moeilijker. Het kost wel even wat tijd om alles goed onder de knie te hebben. IB zelf kan al heel veel.
Ik heb op zich geen bezwaar tegen een IB, maar via VNC kon ik geen ctrl + klik/sleep doen (o.i.d, weet de combi niet zo meer) waardoor het echt heel moeilijk was om het goed te krijgen :P
[...]

Swift. O+
Destijds nog te weinig documentatie en niet voldoende support in bijv. AppCode.

Maargoed, dat was al ruim een jaar geleden, dus wellicht is het nu anders.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Gamebuster
iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Tijd voor een nieuwe baan? :P

• Antrax
Gamebuster schreef:
Tijd voor een nieuwe baan? :P
Als het goed betaald, geen probleem :P

• Gamebuster
iRicardo schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:19:
[...]

Als het goed betaald, geen probleem :P
Misschien je kennis uitbreiden en bijv. Ruby on Rails gaan leren. Dan ken ik nog wel enkele werkgevers die geld hebben :P

• Antrax
Gamebuster schreef:
Misschien je kennis uitbreiden en bijv. Ruby on Rails gaan leren. Dan ken ik nog wel enkele werkgevers die geld hebben :P
Dat heb ik onlangs gedaan :)

• gekkie
Mijn ruby komt niet veel verder dan Ruby ..
(ok en het gepunnik om gitlab draaiende te krijgen en pogingen het draaiende te houden zonder de wereld aan geheugen)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:37
F.West98 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:13:
[...]

[...]

Ik heb op zich geen bezwaar tegen een IB, maar via VNC kon ik geen ctrl + klik/sleep doen (o.i.d, weet de combi niet zo meer) waardoor het echt heel moeilijk was om het goed te krijgen :P
Ah, yeah, dan wordt het al snel lastiger inderdaad. Je kan ook rechtermuisknop op een item uit de lijst van views doen. Dan krijg je een popupje waarvan je de bolletjes zonder ctrl kan slepen.
Destijds nog te weinig documentatie en niet voldoende support in bijv. AppCode.

Maargoed, dat was al ruim een jaar geleden, dus wellicht is het nu anders.
Weet niet hoe de support in XCode is, Swift is in ieder geval een fijnere taal dan Objective-C (en de meeste andere talen in mijn opinie), maar vind Objective-C ook best een leuke taal zelf, enkel met de header files, dat soms wat dubbelop.

Zelf het gevoel dat een aantal jaar terug Ruby (on Rails) het ineens helemaal was. Maar het lijkt redelijk op de terugweg aan het zijn. Mocht je iets nieuws op willen pakken als web developer wat veel gebruikt wordt zou ik eerder naar Node.js neigen.

[ Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 25-10-2015 21:28 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Antrax
ZpAz schreef:
Zelf het gevoel dat een aantal jaar terug Ruby (on Rails) het ineens helemaal was. Maar het lijkt redelijk op de terugweg aan het zijn. Mocht je iets nieuws op willen pakken als web developer wat veel gebruikt wordt zou ik eerder naar Node.js neigen.
Node.js vond ik ook niet verkeerd. Toch zal PHP mijn hoofdtaal blijven, ik werk er al 8 jaar mee. Toch wil ik wat 'meer' talenkennis op doen dan behalve PHP, C# en SQL.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53

Onbekend

...

PatrickH89 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Conventies, conventies. Als je tabs gebruikt terwijl de conventie in je framework/taal/bedrijf spaces is ben je een flapdrol.

Mijn voorkeur is tabs voor indentation en spaces voor alignment, though.
Ik heb bij de verschillende bedrijven waar ik heb gewerkt, en bij mijn huidige werkgever nog nooit zoiets tot in de details vastgelegd gezien.

En anders schrijf ik er wel een formatter voor die vlak voor het inchecken van de wijziging alle tekens naar de bedrijfsstandaard aanpast. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:30
In regio Hengelo/Enschede wordt bij meerdere bedrijven veel gezocht naar Ruby On Rails ontwikkelaars :)
Meer dan naar node.js ontwikkelaars.

*Hint, hint* mijn bedrijf zoekt ook RoR ontwikkelaars

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:27:
In regio Hengelo/Enschede wordt bij meerdere bedrijven veel gezocht naar Ruby On Rails ontwikkelaars :)
Meer dan naar node.js ontwikkelaars.

*Hint, hint* mijn bedrijf zoekt ook RoR ontwikkelaars
Ja, zo weet ik ook nog wel een bedrijf in Twente dat PHP/SQL/NodeJS/Java/C#/Swift developers zoekt :P

• Antrax
Onbekend schreef:
Ik heb bij de verschillende bedrijven waar ik heb gewerkt, en bij mijn huidige werkgever nog nooit zoiets tot in de details vastgelegd gezien.

En anders schrijf ik er wel een formatter voor die vlak voor het inchecken van de wijziging alle tekens naar de bedrijfsstandaard aanpast. ;)
Dat doen wij ook. Er loopt een git hook die een phar (eigen bundle) de code nakijkt. Mocht deze voor een of andere reden een fout vinden zal hij die fixen. Komt er een echt probleem zal de code wel ge-commit worden maar maakt het script een reply in GitHub Enterprise dat de code niet klopt.

Het maakt het leven zo makkelijk.

• gekkie
Style-guides lijken wel voor spaces te gaan ipv tabs.

• Gamebuster
Conclusie: Iedereen zoekt developers! :D

• gekkie
Hmm lopen al die HR en recruitemetoeter lui straks dan ook rond als Balmer ? :p

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Heeft iemand hier ervaring met het pushen van een view controller waarbij van de viewWillAppear-functie van doel vc wordt aangeroepen maar niet zichtbaar wordt?
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.