“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Meh, ik draai LinuxRobIII schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:46:
Zojuist Human Resource Machine (van de makers van World of Goo) aangeschaft.Kost maar een tientje en is grafisch, muziekaal en gameplaytechnisch zéker de centjes waard.
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Misschien werkt het in Wine? Wel een beetje faal om just van een programmeerspel geen Linux-versie te maken.
edit:
LOL, die comments moet je met de muis schrijven.
[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 19-10-2015 23:30 ]
Ja in het begin wel ieder geval. Later is dat moeilijker omdat het aantal iteraties variabel is, en je niet kunt comparen met een constante in je code o.i.d.Soultaker schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:18:
Ligt het aan mij of kun je al die Speed Challenges wel met loop unrolling oplossen? Niet altijd even elegant. Misschien hadden ze een limiet moeten zetten op het aantal keer dat je elke instructie kunt gebruiken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wij kunnen, als het echt moet, ook op elke computer hier op kantoor inloggen, onder het account van die persoon.ElkeBxl schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:13:
[...] Jij kan inloggen op zijn pc? Bij ons niet mogelijk hoor[...]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Skyaero schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:57:
Dit is gewoon brilliant:
http://pastebin.com/aJna4paJ
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Als de schijf niet geencrypt is kom je toch sowieso makkelijk bij de data ?OkkE schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:45:
[...]
Wij kunnen, als het echt moet, ook op elke computer hier op kantoor inloggen, onder het account van die persoon.
(dus als je iemand z'n git-tree nodig hebt ..)
[ Voor 14% gewijzigd door Bv202 op 20-10-2015 10:40 ]
Ja het is ook vrij simpel, maar wel geinig.Bv202 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:37:
Human Resource Machine ziet er wel plezant uit, maar blijkbaar zijn het slechts 42 korte puzzeltjes? Het ziet er ook nogal simpel uit.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Read the code, write the code, be the code!
ING is altijd humor met security, vroeger vonden ze dat je username case sensitive was maar je password nietSkyaero schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:22:
Lijkt de ING wel. Zelfde onzin met internetbankieren
Sowieso is het zo ingericht dat het belangrijker is om je gebruikersnaam geheim te houden dan je password, terwijl je wel een optie hebt om je gebruikersnaam te onthouden in een cookie.......
Zoals ik al zei: het is niet nodig. Maar het maakt ook niet zoveel uit. En qua emoji's: gezeur met verbindingen, laat staan inloggen vanaf systemen die het niet ondersteunen (geldt ook voor allerlei non-ascii-tekens, je zult maar zitten op een systeem met een andere toetsenbordindeling.) Het blijft bij security altijd een afweging, maar 6 digits vind ik bepaald van een andere orde dan vrijwel alle normale ascii-tekens toestaan.wackmaniac schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:35:
Zo te zien sluiten ze ook spaties uit. Je moet karakters helemaal niet uitsluiten; nergens voor nodig. Emoji's zijn een risico voor de gebruiker, maar zou geen enkel probleem moeten zijn. Hashen en gaan met die banaan!!
Gelukkig kan LastPass ook zes cijfers in willekeurige volgorde genereren. Maar kom op, dit bedenk je toch niet?!
Ik denk dat het aantal accounts met het wachtwoord '123456' daar echt ontzettend hoog zal zijn.GateKeaper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:15:
[...]
Gelukkig kan LastPass ook zes cijfers in willekeurige volgorde genereren. Maar kom op, dit bedenk je toch niet?!
Dit wachtwoord is al in gebruik door pietertje74@hotmail.com
Lekker op de bank
Het aantal accounts met dat wachtwoord is hoog ongeacht welke site het betreft.Rem schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:30:
[...]
Ik denk dat het aantal accounts met het wachtwoord '123456' daar echt ontzettend hoog zal zijn.
Weet je als ontwikkelaar in ieder geval zeker dat er niet meer dan 1 miljoen gebruikers in de database staan.ZaZ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:46:
Nee want dan krijg je een melding
Dit wachtwoord is al in gebruik door pietertje74@hotmail.com
Is het niet gewoon een foutje in de tekst, dat er characters wordt bedoelt?GateKeaper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:15:
[...]
Edit: zie net "Should contain 6 digits", dan zou 123456ab toch ook nog kunnen.
[ Voor 11% gewijzigd door hellum op 20-10-2015 17:05 ]
Er staat toch niet dat er alleen maar 6 cijfers mogen zijn? Er moeten 6 cijfers inzitten. Al dan niet in combinatie met letters en speciale tekens.GateKeaper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:15:
[...]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Het idee van die regels is dat de kans dat iemand een wachtwoord kiest die te gokken is word verlaagd. Met "Tenminste 6 digits" gebeurd dat natuurlijk nietGer schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:06:
[...]
Er staat toch niet dat er alleen maar 6 cijfers mogen zijn? Er moeten 6 cijfers inzitten. Al dan niet in combinatie met letters en speciale tekens.
Nothing to see here!
Dat maakt niet uit, want je programma stopt toch zodra je de juiste uitvoer hebt gegenereerd (niet bij de eerstvolgende jump ofzo.) Je hoeft niet de hele loop weg te unrollen, he, je kunt altijd iets als:Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:29:
Ja in het begin wel ieder geval. Later is dat moeilijker omdat het aantal iteraties variabel is, en je niet kunt comparen met een constante in je code o.i.d.
1
2
| A: code JUMP a |
Herschrijven naar:
1
2
3
4
5
| A: code code code code JUMP a |
Scheelt toch 3/4e van de aantal jumps. Vooral in het begin is dat significant; later wellicht wat minder, maar aangezien alle flow-control met jumps gaat, tikt het wel aan.
Geboortedata zijn gelukkig helemaal geen 6 cijfers idd!Rutix schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Het idee van die regels is dat de kans dat iemand een wachtwoord kiest die te gokken is word verlaagd. Met "Tenminste 6 digits" gebeurd dat natuurlijk niet
Speaking of which, ik ben naar Enpass aan het switchen. Lijkt wel hip en toch stukje vriendelijker dan LastPass.
Ja je hebt gelijk, je kunt de "main" loop bijna altijd duplicaten ( Zolang het einde maar naar het begin brancht )Soultaker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:05:
[...]
Scheelt toch 3/4e van de aantal jumps. Vooral in het begin is dat significant; later wellicht wat minder, maar aangezien alle flow-control met jumps gaat, tikt het wel aan.
Ik heb ondertussen alle puzzels opgelost, moet nog wel een aantal optimizations. Ik vind het wel jammer dat je binnen het programma niet meerdere versies van je code kunt bewaren zodat je minstens je snelle en korte versie kunt bewaren.
Wat is er vriendelijker aan? Toen ik het heb gebruikt in het verleden was het best crappyincaz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:
[...]
Geboortedata zijn gelukkig helemaal geen 6 cijfers idd!
Speaking of which, ik ben naar Enpass aan het switchen. Lijkt wel hip en toch stukje vriendelijker dan LastPass.
Nothing to see here!
Je kunt wel drie losse versies bewaren.Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:13:
Ik vind het wel jammer dat je binnen het programma niet meerdere versies van je code kunt bewaren zodat je minstens je snelle en korte versie kunt bewaren.
Drie is niet veel, maar wel genoeg voor een snelste en kortste versie, en een tab om in te experimenteren.
Tabs? Die heb ik helemaal niet gezienSoultaker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:06:
[...]
Je kunt wel drie losse versies bewaren.Gebruik de tabs boven de programmacode om te wisselen.
Drie is niet veel, maar wel genoeg voor een snelste en kortste versie, en een tab om in te experimenteren.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ging hun filmpje kijken, tot ze met buzzwords als 'military grade AES blabla' begonnen te gooien.incaz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:
[...]
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Nee. Dat was het niet. De input was ook van een handler voorzien die voorkomt dat je non-numeric characters invoert. Je mag (en kan) echt enkel cijfers invoeren. En maximaal zes, minimaal heb ik niet getest.hellum schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:03:
[...]
Is het niet gewoon een foutje in de tekst, dat er characters wordt bedoelt?
Edit: zie net "Should contain 6 digits", dan zou 123456ab toch ook nog kunnen.
Gaat overigens om het registratieformulier voor een "vip" lidmaatschapskaart bij een luchtvaartmaatschappij.
Dat is wel vaker aangezien je die code weer in zo'n terminal moet tikken om de lounges in te kunnen.GateKeaper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:24:
[...]
Gaat overigens om het registratieformulier voor een "vip" lidmaatschapskaart bij een luchtvaartmaatschappij.
Ah, dat had ik eerder moeten wetenSoultaker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:06:
[...]
Je kunt wel drie losse versies bewaren.Gebruik de tabs boven de programmacode om te wisselen.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

ben ik weer! Tijdje supah druk geweest
Het is allemaal wat lichter en ruimer en netter afgewerkt dan LastPass, dat er toch wel een beetje intimiderend uitziet (en ook z'n glitches had, bv het generate password-scherm dat nog wel eens deels buiten het venster viel.) Verder zijn de types wat flexibeler, en is het ook beschikbaar als losstaand programma, geen webinterface.Rutix schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:27:
[...]
Wat is er vriendelijker aan? Toen ik het heb gebruikt in het verleden was het best crappy
Het principe dat de boel niet naar hun server gaat, maar naar één van jou (al dan niet in eigen beheer), staat me daar ook erg aan. En niet te vergeten een eenmalige app-aanschaf ipv een jaarlijkse fee.incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:10:
[...]
Het is allemaal wat lichter en ruimer en netter afgewerkt dan LastPass, dat er toch wel een beetje intimiderend uitziet (en ook z'n glitches had, bv het generate password-scherm dat nog wel eens deels buiten het venster viel.) Verder zijn de types wat flexibeler, en is het ook beschikbaar als losstaand programma, geen webinterface.
Ik gebruik nu LastPass, en hoewel dat op zich wel bevalt is de werking zo nu en dan wel een beetje quirky. Ik ben benieuwd of dat met Enpass beter gaat.
We are shaping the future
Misschien Enpass ook maar eens proberen, heb toch ook wel een Cloud om te gebruiken
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
N.a.v. je post maar eens even naar enpass gekeken en dat ziet er strak uit... ook strak dat het synchroniseert over al je 'devices'.Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:34:
Dat Enpass ziet er wel interessant uit zeg
Ik gebruik nu LastPass, en hoewel dat op zich wel bevalt is de werking zo nu en dan wel een beetje quirky. Ik ben benieuwd of dat met Enpass beter gaat.
OTP of U2F als 2FA zou mooi zijn om toe te voegen, maar geen idee in hoeverre dat op hun roadmap staat. Zou voor mij ook absoluut geen probleem zijn om voor een dergelijke feature te betalen.
Wel jammer dat je eigenlijk sowieso moet betalen (anders heb je maar 20 registraties), LastPass kun je prima gratis gebruiken. Je mist dan vooral features die toch wat minder cruciaal zijn. Ik betaal zelf bijv. wel voor LastPass maar heb voor m'n vrouw een gratis account. Daar zou ik dan wel €11 voor neer moeten tellen; eenmalig maar toch.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
LP heeft ook als voordeel dat je simpel mappen met elkaar kunt delen en dat gebruiken we op t werk veel en die feature heeft Enpass niet (kan ook niet denk ik gezien ieder zn eigen data opslaat).
Het zou mooi zijn als je op termijn twee databases hebt die je kan gebruiken. Zo zou je het als twee "accounts" kunnen gebruiken waarbij je één deelt over een andere share met mensen dan je eigen database. Zover is het alleen nog nietCartman! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:38:
LP heeft ook als voordeel dat je simpel mappen met elkaar kunt delen en dat gebruiken we op t werk veel en die feature heeft Enpass niet (kan ook niet denk ik gezien ieder zn eigen data opslaat).
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
kenneth schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:12:
http://www.microsoft.com/en-us/
Tik: OUTATIME
Leuk gedaan.
iOS developer
Vanavond zal ik eens naar Enpass kijken
Keepass heeft een Keefox plugin voor FF, maar of ie op andere browsers ook draait kan ik niet zeggenJegorex schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:57:
Ik weet niet op KeePass een browserplugin heeft. Dat is voor mij de belangrijkste reden om LastPass te gebruiken.
Vanavond zal ik eens naar Enpass kijken
Heb in m'n eerste 2 hits op Google geen reden gevonden waarom LastPass superieurbeter zou moeten zijn aan KeePass.Cloud schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:55:
Ik denk dat als je het verschil tussen de twee opzoekt, de reden daarvoor snel duidelijk wordt
Beide hebben z'n voor- en nadelen, maar geen echt duidelijke winnaar (volgens de hits die ik had gevonden)
http://gizmodo.com/lastpa...ine-password-m-1452918307
http://www.guidingtech.co...pass-vs-lastpass-compare/
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dit en wat ik vooral zou missen is het autocomplete gedeelte. Nu eenmaal inloggen in LastPass plugin en ik moet me geen zorgen meer maken over ergens anders inloggen. Naar website surfen, even kort de overlay van LastPass zien en voilaAlex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:01:
Voor mij is goede synchronisatie een must. Je .kdbx laten synchroniseren met OneDrive/Google Drive/Dropbox/... voelt voor mij toch maar hacky aan.
KeePass heeft ook autocomplete.Eppux schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:11:
[...]
Dit en wat ik vooral zou missen is het autocomplete gedeelte. Nu eenmaal inloggen in LastPass plugin en ik moet me geen zorgen meer maken over ergens anders inloggen. Naar website surfen, even kort de overlay van LastPass zien en voila. Ben het nu zo gewoon dat ik het enorm irritant vind als voor één of andere site die zich niet aan de standaarden houdt, ik manueel username en password moet copy pasten
.
Plus zelf controle over waar je password-db staat.
Dat laatste vind ik wel fijn, zeker in combinatie met Synology CloudStation.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
De vraag die BikkelZ stelde was dan ook niet waarom LastPass beter is dan KeePass; hij vroeg zich af waarom iedereen het lijkt te gebruiken.Jan_V schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:07:
[...]
Heb in m'n eerste 2 hits op Google geen reden gevonden waarom LastPass superieurbeter zou moeten zijn aan KeePass.
Beide hebben z'n voor- en nadelen, maar geen echt duidelijke winnaar (volgens de hits die ik had gevonden)
http://gizmodo.com/lastpa...ine-password-m-1452918307
http://www.guidingtech.co...pass-vs-lastpass-compare/
Het antwoord is heel simpel: gebruikersvriendelijkheid. LastPass is centraal, enkele login vanaf waar dan ook en je kunt bij je wachtwoorden. Bij KeePass moet je zelf zorg dragen voor je database en de mogelijkheden om bij te kunnen komen. Dat is zowel een stukje extra (schijn)veiligheid als ook een stukje verminderde gebruikersvriendelijkheid.
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe het op iOS te gebruiken maar ik merk dat ik zelf juist bewust de auto store van Safari e.a. omzeil omdat ik KeePass veiliger vind omdat ik er meer controle over heb.CodeIT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:39:
Hier ook een tevreden KeePass gebruiker. Database staat bij mij op Google Drive en uiteraard de app op de telefoon. Ik vind het een scary idee dat alle wachtwoorden op een centrale plaats zijn opgeslagen en daardoor heel interessant wordt voor criminelen.
iOS developer
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 20% gewijzigd door wackmaniac op 21-10-2015 13:56 ]
Read the code, write the code, be the code!
Hier werkt ie nog hoor...Firesphere schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:53:
Wie heeft Travis stuk gemaakt?
Hoe is Google Drive precies minder 'centraal' dan LastPass?CodeIT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:39:
Hier ook een tevreden KeePass gebruiker. Database staat bij mij op Google Drive en uiteraard de app op de telefoon. Ik vind het een scary idee dat alle wachtwoorden op een centrale plaats zijn opgeslagen en daardoor heel interessant wordt voor criminelen.
Verder mee met Cloud trouwens. Mijn keuze voor LastPass over KeePass was gebruiksgemak. Ik wilde niet zelf mijn synch en backup regelen, niet zelf uit moeten vogelen welke plugin / extensie / aparte client ik waar voor nodig had.
Synced netjes via mijn dropbox naar al mijn apparaten en de browser integratie werkt zonder problemen.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Fi Fa Fotografisch geheugen ?ElkeBxl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
Straks ben ik hier de enige die nog nooit LastPass, KeePass, 1Password en consorten gebruikt heeft
Hier ook keepass lokaal op alle machines + sync via webdav.
[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 21-10-2015 14:35 ]
Hier nog een.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:31:
Zelf gebruik ik al jaren 1Password van Agile bits.
Synced netjes via mijn dropbox naar al mijn apparaten en de browser integratie werkt zonder problemen.
Op Windows heb ik regelmatig problemen met de browser integratie, maarja; die moet ook opnieuw geïnstalleerd eens worden
Tsja, met wachtwoorden als de volgende wordt het lastig om dat te onthouden...ElkeBxl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
Straks ben ik hier de enige die nog nooit LastPass, KeePass, 1Password en consorten gebruikt heeft
mYb_3vpKx6)i3L)7pMWH
8oR46R>VyKQzsVE)FjNm
CtbDBRXvFUKstX}4r7ej
Eu37AJ{BQnCNk[>HauK(
wAPBRmEEDR2fVRxzqS{M
s43QUnfRxYoV)AMvizLo
o2aNGXfL5>LKEKY[3pP<
6XPMb88k>F44JsEm(ATu
xWHz_Ex{_SysMxfeUYJy
}WA9r]B{J5YobAdXLbPJ
LF7ZPAeszQDe6r2SEHaS
uQ}iL{cgkkkpFus7<oAJ
[T{qA5Rfq2JMNk)f8V4_
LV6iKsX8[QxFMMoLRRnZ
FAEN2meYKMELooK_(tnV
dUi2etdKE>28XNk<Y<pY
3wo)(XHhw57}RUQ6bMcH
kKrsX5Ny(a]2zQcgb)RW
Wat... heb jij mijn wachtwoorden bestand gekraakt?Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
Tsja, met wachtwoorden als de volgende wordt het lastig om dat te onthouden...
[...]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Iedere gebruiker van LastPass bewaart zijn of haar wachtwoorden bij LastPass, niet iedere Drive gebruiker heeft een Keeppass database op zijn opslag. LastPass is dus een aardige honeypot om aan wachtwoorden te komen. (nieuws: Hackers bemachtigen persoonsgegevens van servers LastPass)incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Hoe is Google Drive precies minder 'centraal' dan LastPass?
Verder mee met Cloud trouwens. Mijn keuze voor LastPass over KeePass was gebruiksgemak. Ik wilde niet zelf mijn synch en backup regelen, niet zelf uit moeten vogelen welke plugin / extensie / aparte client ik waar voor nodig had.
Toegegeven, Google is ook aardig populair om binnen te komen, dus het ontloopt elkaar waarschijnlijk niet heel veel.
Meh, kon net niet inloggen. Vaag
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nope, dat doe ik inderdaad nietTheNephilim schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:52:
Jullie slaan dus ook geen wachtwoorden in (bijv.) Chrome op?
* sommigen gebruiken ook een owncloud (ala synology share, ...)
Dat heb ik een tijdje gedaan maar dat geeft geen synch tussen browsers (laat staan devices) geen backup, en geen password generation. En het werken met een masterwachtwoord vond ik in firefox niet ideaal geimplementeerd.TheNephilim schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:52:
Jullie slaan dus ook geen wachtwoorden in (bijv.) Chrome op?
Als je gewoon een google account hebt waarmee je inlogt in chrome, syncht het gewoon tussen al je chrome browsers, regardless welke device.incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Dat heb ik een tijdje gedaan maar dat geeft geen synch tussen browsers (laat staan devices) geen backup, en geen password generation. En het werken met een masterwachtwoord vond ik in firefox niet ideaal geimplementeerd.
Geschiedenis, favorieten, extensions, e.d gewoon geshared.
Moet je wel altijd een chrome browser gebruiken.Candanz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]
Als je gewoon een google account hebt waarmee je inlogt in chrome, syncht het gewoon tussen al je chrome browsers, regardless welke device.
Nothing to see here!
Dat doe ik zowiezo, dus voor mij geen probleem.Rutix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:10:
[...]
Moet je wel altijd een chrome browser gebruiken.
Klopt, maar het is wel erg makkelijk. Als er nou een password generator in zat, naast natuurlijk een wat meer betrouwbare 'echte' password manager, dan zou toch wel handig zijn.Rutix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:10:
[...]
Moet je wel altijd een chrome browser gebruiken.
Zelf ik wil graag eens met iets als KeePass, LastPass of EnPass aan de slag, maar het komt er maar niet van.
Ja, maar ik wil helemaal niet overal chrome. Mijn standaardbrowser is Firefox (was Pale Moon, nu weer terug.) Chrome of IE zijn vooral om mee te testen en als bepaalde dingen het niet doen in Firefox (meestal als gevolg van strenge instellingen en soms wegens slechte site devs), IE op mijn Windows Phone, en als ik nog eens aan de ipad ga, krijg ik ook nog te maken met Safari.Candanz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]
Als je gewoon een google account hebt waarmee je inlogt in chrome, syncht het gewoon tussen al je chrome browsers, regardless welke device.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte om me zo afhankelijk te maken van Google.
Wat ik ook mis bij de chrome saved password is dat je geen passwords kunt sharen.Ik heb namelijk toch wel een stuk of 5-6 credentials geshared met 3-4 mensen en dat kan niet met chrome, helemaal niet omdat wij verschillende browsers gebruiken.Candanz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:12:
[...]
Dat doe ik zowiezo, dus voor mij geen probleem.
Nothing to see here!
Op een gegeven moment weet je ze niet meer en bij een reinstall of vreemde pc kun je dan niet meer inloggen.
Ook maak je het dan wel heel makkelijk voor anderen om tijdens je WC bezoek in te loggen en met je account allemaal leuke dingen te doen. Nee, dank je.
let the past be the past.
Ik wist dus ook niet dat Python iets heeft als multiple returns:
1
2
3
4
5
6
| def GetStuff(): return 'aap', 'noot', 'mies' woord1, woord2, woord3 = GetStuff() print woord1 # aap |
Dát is handig zeg
Het is natuurlijk niet het zelfde (ondanks dat het het zelfde heet) maar de Tuple class doet iets vergelijkbaars in .Net. Wat ik daar jammer aan vind is dat je vervolgens labels als Item1, Item2 etcetera krijgt, maar het is wel eens handig als ik bepaalde data groepeer zonder een nieuwe klasse te willen maken.Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:06:
Vanuit mijn (.NET) code roep ik soms een stukje IronPython aan om wat values te laten berekenen. Ik gebruik IPy als een soort scripting language voor uitbreidbaarheid, verder doe ik er eigenlijk nooit wat mee.
Ik wist dus ook niet dat Python iets heeft als multiple returns:
Python:
1 2 3 4 5 6 def GetStuff(): return 'aap', 'noot', 'mies' woord1, woord2, woord3 = GetStuff() print woord1 # aap
Dát is handig zeg
Bijvoorbeeld als je een rijtje records die je hebt geprobeerd te importeren maar gefaald zijn met de bijbehorende errors terug te geven.
[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 21-10-2015 17:15 ]
iOS developer
Da's toch nog wel verschillend hoorBikkelZ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:13:
[...]
Het is natuurlijk niet het zelfde (ondanks dat het het zelfde heet) maar de Tuple class doet iets vergelijkbaars in .Net.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public static Tuple<string, string, string> GetStuff() { return new Tuple<string, string, string>("aap", "noot", "mies"); } public static void Main() { var x = GetStuff(); Console.WriteLine(x.Item1); } |
Python rockt ook gewoonAlex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:15:
[...]
Da's toch nog wel verschillend hoor
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 public static Tuple<string, string, string> GetStuff() { return new Tuple<string, string, string>("aap", "noot", "mies"); } public static void Main() { var x = GetStuff(); Console.WriteLine(x.Item1); }
iOS developer
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.