De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.054 views

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Matis schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Misschien een idee om een kijk-mij-eens-een-lage-score-hebben topic te openen in PRG?

Ikzelf zit een beetje vast in jaar 9.
spoiler:
Ik heb wel 5/5 commando's, maar 28/25 instructies :?

-- HUMAN RESOURCE MACHINE PROGRAM --

a:
b:
INBOX
JUMPZ c
JUMP b
c:
OUTBOX
JUMP a
Die is makkelijk ;)
spoiler:
JUMP B
A:
OUTBOX
B:
C:
INBOX
JMPZ A
JMP C

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 02:20
RobIII schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:46:
Zojuist Human Resource Machine (van de makers van World of Goo) aangeschaft. _O_ Kost maar een tientje en is grafisch, muziekaal en gameplaytechnisch zéker de centjes waard.
Meh, ik draai Linux :/

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39
Ligt het aan mij of kun je al die Speed Challenges wel met loop unrolling oplossen? Niet altijd even elegant. Misschien hadden ze een limiet moeten zetten op het aantal keer dat je elke instructie kunt gebruiken.
Misschien werkt het in Wine? Wel een beetje faal om just van een programmeerspel geen Linux-versie te maken.

edit:
LOL, die comments moet je met de muis schrijven. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 19-10-2015 23:30 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soultaker schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:18:
Ligt het aan mij of kun je al die Speed Challenges wel met loop unrolling oplossen? Niet altijd even elegant. Misschien hadden ze een limiet moeten zetten op het aantal keer dat je elke instructie kunt gebruiken.
Ja in het begin wel ieder geval. Later is dat moeilijker omdat het aantal iteraties variabel is, en je niet kunt comparen met een constante in je code o.i.d.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

ElkeBxl schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:13:
[...] Jij kan inloggen op zijn pc? Bij ons niet mogelijk hoor :p [...]
Wij kunnen, als het echt moet, ook op elke computer hier op kantoor inloggen, onder het account van die persoon.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dit is gewoon brilliant:

http://pastebin.com/aJna4paJ

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• gekkie
  • Laatst online: 20-12 22:54
OkkE schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:45:
[...]

Wij kunnen, als het echt moet, ook op elke computer hier op kantoor inloggen, onder het account van die persoon.
Als de schijf niet geencrypt is kom je toch sowieso makkelijk bij de data ?
(dus als je iemand z'n git-tree nodig hebt ..)

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Human Resource Machine ziet er wel plezant uit, maar blijkbaar zijn het slechts 42 korte puzzeltjes? Het ziet er ook nogal simpel uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Bv202 op 20-10-2015 10:40 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bv202 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:37:
Human Resource Machine ziet er wel plezant uit, maar blijkbaar zijn het slechts 42 korte puzzeltjes? Het ziet er ook nogal simpel uit.
Ja het is ook vrij simpel, maar wel geinig.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Afbeeldingslocatie: http://i.prntscr.com/6eae32cd005c45e588832622f8b01610.png

8)7 :X

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024

Nothing to see here!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Skyaero
  • Niet online
Lijkt de ING wel. Zelfde onzin met internetbankieren

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vind die laatste character list niet zo heel gek eigenlijk. Niet per se nodig, maar ach. Vind het op zich niet zo'n probleem dat ze aanhalingstekens en emoji's uitsluiten, en de password-generators kunnen dat ook gewoon, zonder dat het je wachtwoord bij een lengte van 10 tekens of meer ineens vatbaar maakt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Zo te zien sluiten ze ook spaties uit. Je moet karakters helemaal niet uitsluiten; nergens voor nodig. Emoji's zijn een risico voor de gebruiker, maar zou geen enkel probleem moeten zijn. Hashen en gaan met die banaan!!

Read the code, write the code, be the code!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Skyaero schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:22:
Lijkt de ING wel. Zelfde onzin met internetbankieren
ING is altijd humor met security, vroeger vonden ze dat je username case sensitive was maar je password niet :?

Sowieso is het zo ingericht dat het belangrijker is om je gebruikersnaam geheim te houden dan je password, terwijl je wel een optie hebt om je gebruikersnaam te onthouden in een cookie.......

• incaz
wackmaniac schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:35:
Zo te zien sluiten ze ook spaties uit. Je moet karakters helemaal niet uitsluiten; nergens voor nodig. Emoji's zijn een risico voor de gebruiker, maar zou geen enkel probleem moeten zijn. Hashen en gaan met die banaan!!
Zoals ik al zei: het is niet nodig. Maar het maakt ook niet zoveel uit. En qua emoji's: gezeur met verbindingen, laat staan inloggen vanaf systemen die het niet ondersteunen (geldt ook voor allerlei non-ascii-tekens, je zult maar zitten op een systeem met een andere toetsenbordindeling.) Het blijft bij security altijd een afweging, maar 6 digits vind ik bepaald van een andere orde dan vrijwel alle normale ascii-tekens toestaan.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gelukkig kan LastPass ook zes cijfers in willekeurige volgorde genereren. Maar kom op, dit bedenk je toch niet?!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 22:24

Rem

GateKeaper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

Gelukkig kan LastPass ook zes cijfers in willekeurige volgorde genereren. Maar kom op, dit bedenk je toch niet?!
Ik denk dat het aantal accounts met het wachtwoord '123456' daar echt ontzettend hoog zal zijn. |:(

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Nee want dan krijg je een melding

Dit wachtwoord is al in gebruik door pietertje74@hotmail.com

Lekker op de bank

• Skyaero
  • Niet online
Rem schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:30:
[...]
Ik denk dat het aantal accounts met het wachtwoord '123456' daar echt ontzettend hoog zal zijn. |:(
Het aantal accounts met dat wachtwoord is hoog ongeacht welke site het betreft.
ZaZ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:46:
Nee want dan krijg je een melding

Dit wachtwoord is al in gebruik door pietertje74@hotmail.com
Weet je als ontwikkelaar in ieder geval zeker dat er niet meer dan 1 miljoen gebruikers in de database staan. :+

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
[...]

Is het niet gewoon een foutje in de tekst, dat er characters wordt bedoelt?

Edit: zie net "Should contain 6 digits", dan zou 123456ab toch ook nog kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door hellum op 20-10-2015 17:05 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:42
[...]

Er staat toch niet dat er alleen maar 6 cijfers mogen zijn? Er moeten 6 cijfers inzitten. Al dan niet in combinatie met letters en speciale tekens.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Rutix
Ger schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

Er staat toch niet dat er alleen maar 6 cijfers mogen zijn? Er moeten 6 cijfers inzitten. Al dan niet in combinatie met letters en speciale tekens.
Het idee van die regels is dat de kans dat iemand een wachtwoord kiest die te gokken is word verlaagd. Met "Tenminste 6 digits" gebeurd dat natuurlijk niet :+

Nothing to see here!

• Soultaker
Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:29:
Ja in het begin wel ieder geval. Later is dat moeilijker omdat het aantal iteraties variabel is, en je niet kunt comparen met een constante in je code o.i.d.
Dat maakt niet uit, want je programma stopt toch zodra je de juiste uitvoer hebt gegenereerd (niet bij de eerstvolgende jump ofzo.) Je hoeft niet de hele loop weg te unrollen, he, je kunt altijd iets als:
code:
1
2
A: code
   JUMP a

Herschrijven naar:
code:
1
2
3
4
5
A: code
   code
   code
   code
   JUMP a

Scheelt toch 3/4e van de aantal jumps. Vooral in het begin is dat significant; later wellicht wat minder, maar aangezien alle flow-control met jumps gaat, tikt het wel aan.

• incaz
Rutix schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

Het idee van die regels is dat de kans dat iemand een wachtwoord kiest die te gokken is word verlaagd. Met "Tenminste 6 digits" gebeurd dat natuurlijk niet :+
Geboortedata zijn gelukkig helemaal geen 6 cijfers idd!

Speaking of which, ik ben naar Enpass aan het switchen. Lijkt wel hip en toch stukje vriendelijker dan LastPass.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En dan vandaag de Oostenrijkse versie van thuisbezorgd.nl:

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/39

|:(

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soultaker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:05:
[...]
Scheelt toch 3/4e van de aantal jumps. Vooral in het begin is dat significant; later wellicht wat minder, maar aangezien alle flow-control met jumps gaat, tikt het wel aan.
Ja je hebt gelijk, je kunt de "main" loop bijna altijd duplicaten ( Zolang het einde maar naar het begin brancht )

Ik heb ondertussen alle puzzels opgelost, moet nog wel een aantal optimizations. Ik vind het wel jammer dat je binnen het programma niet meerdere versies van je code kunt bewaren zodat je minstens je snelle en korte versie kunt bewaren.

• Rutix
incaz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:
[...]

Geboortedata zijn gelukkig helemaal geen 6 cijfers idd!

Speaking of which, ik ben naar Enpass aan het switchen. Lijkt wel hip en toch stukje vriendelijker dan LastPass.
Wat is er vriendelijker aan? Toen ik het heb gebruikt in het verleden was het best crappy :(

Nothing to see here!

• Soultaker
Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:13:
Ik vind het wel jammer dat je binnen het programma niet meerdere versies van je code kunt bewaren zodat je minstens je snelle en korte versie kunt bewaren.
Je kunt wel drie losse versies bewaren. ;) Gebruik de tabs boven de programmacode om te wisselen.

Drie is niet veel, maar wel genoeg voor een snelste en kortste versie, en een tab om in te experimenteren.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 21:15

Matis

Rubber Rocket

Soultaker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

Je kunt wel drie losse versies bewaren. ;) Gebruik de tabs boven de programmacode om te wisselen.

Drie is niet veel, maar wel genoeg voor een snelste en kortste versie, en een tab om in te experimenteren.
Tabs? Die heb ik helemaal niet gezien :o

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 02:20
incaz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:
[...]

Ging hun filmpje kijken, tot ze met buzzwords als 'military grade AES blabla' begonnen te gooien.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

hellum schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:03:
[...]

Is het niet gewoon een foutje in de tekst, dat er characters wordt bedoelt?

Edit: zie net "Should contain 6 digits", dan zou 123456ab toch ook nog kunnen.
Nee. Dat was het niet. De input was ook van een handler voorzien die voorkomt dat je non-numeric characters invoert. Je mag (en kan) echt enkel cijfers invoeren. En maximaal zes, minimaal heb ik niet getest.

Gaat overigens om het registratieformulier voor een "vip" lidmaatschapskaart bij een luchtvaartmaatschappij.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
GateKeaper schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:24:
[...]

Gaat overigens om het registratieformulier voor een "vip" lidmaatschapskaart bij een luchtvaartmaatschappij.
Dat is wel vaker aangezien je die code weer in zo'n terminal moet tikken om de lounges in te kunnen.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Als dat de reden is dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Dat werd echter niet duidelijk uit die website.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soultaker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

Ah, dat had ik eerder moeten weten :X

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/95P9zA9K4yrDpcONMqEAbPbE/full.jpg

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Afbeeldingslocatie: http://cdn.funnie.st/wp-content/uploads/2013/11/back-to-the-future-23.jpg

ben ik weer! Tijdje supah druk geweest :+

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Sow, wat een rust en vrede hier! :o

• incaz
Rutix schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:27:
[...]

Wat is er vriendelijker aan? Toen ik het heb gebruikt in het verleden was het best crappy :(
Het is allemaal wat lichter en ruimer en netter afgewerkt dan LastPass, dat er toch wel een beetje intimiderend uitziet (en ook z'n glitches had, bv het generate password-scherm dat nog wel eens deels buiten het venster viel.) Verder zijn de types wat flexibeler, en is het ook beschikbaar als losstaand programma, geen webinterface.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:10:
[...]

Het is allemaal wat lichter en ruimer en netter afgewerkt dan LastPass, dat er toch wel een beetje intimiderend uitziet (en ook z'n glitches had, bv het generate password-scherm dat nog wel eens deels buiten het venster viel.) Verder zijn de types wat flexibeler, en is het ook beschikbaar als losstaand programma, geen webinterface.
Het principe dat de boel niet naar hun server gaat, maar naar één van jou (al dan niet in eigen beheer), staat me daar ook erg aan. En niet te vergeten een eenmalige app-aanschaf ipv een jaarlijkse fee.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Happy B2TF day!

d:)b

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Dat Enpass ziet er wel interessant uit zeg :o

Ik gebruik nu LastPass, en hoewel dat op zich wel bevalt is de werking zo nu en dan wel een beetje quirky. Ik ben benieuwd of dat met Enpass beter gaat.

We are shaping the future

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

I agree. Enpass kende ik nog niet, ben nu ook een LastPass gebruiker. Bevalt op zich goed maar dat het soms ietwat quirky is ben ik het wel mee eens. Bij mij detecteert het om de haverklap een 'password change' terwijl ik gewoon aan het inloggen ben.

Misschien Enpass ook maar eens proberen, heb toch ook wel een Cloud om te gebruiken ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:34:
Dat Enpass ziet er wel interessant uit zeg :o

Ik gebruik nu LastPass, en hoewel dat op zich wel bevalt is de werking zo nu en dan wel een beetje quirky. Ik ben benieuwd of dat met Enpass beter gaat.
N.a.v. je post maar eens even naar enpass gekeken en dat ziet er strak uit... ook strak dat het synchroniseert over al je 'devices'.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Was eerder al erg enthousiast over Enpass, maar zonder browser extensie is het constant copy/paste en daar had ik geen zin in. Nu zijn er voor Windows en OS X al extensies beschikbaar. Nog even geduld voor de Linux variant dus, dan is het eindelijk eens het proberen waard...

OTP of U2F als 2FA zou mooi zijn om toe te voegen, maar geen idee in hoeverre dat op hun roadmap staat. Zou voor mij ook absoluut geen probleem zijn om voor een dergelijke feature te betalen.

• incaz
Vind 2FA niet eens heel erg noodzakelijk, omdat de belangrijkste dingen dat gelukkig zelf aanbieden (DigiD, de bank, gmail.)

• Cartman!
  • Niet online
Ook tevreden LastPass gebruiker maar ik stoor me aan de t abo dus eenmalige aanschaf klinkt wel goed net als opslaan van je eigen database. Is de chrome-extension net zo fijn als LastPass? Hier zit ie er echt zelden naast namelijk.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah Enpass heeft geen 2FA? Dat vind ik wel jammer, al heb je natuurlijk je database in eigen beheer en geen centrale login. Dus misschien is dat niet zo erg.

Wel jammer dat je eigenlijk sowieso moet betalen (anders heb je maar 20 registraties), LastPass kun je prima gratis gebruiken. Je mist dan vooral features die toch wat minder cruciaal zijn. Ik betaal zelf bijv. wel voor LastPass maar heb voor m'n vrouw een gratis account. Daar zou ik dan wel €11 voor neer moeten tellen; eenmalig maar toch.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik houd het gewoon bij KeePass

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• incaz
Cloud: desktop is geheel gratis. Alleen als je ook de phone-client wilt heb je een max van 20 om uit te proberen. Maar bij lastpass had je ook geen app zonder te betalen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah dat heb ik verkeerd gelezen :) Dan is het inderdaad geen probleem, want die beperking had LastPass ook altijd (volgens mij tegenwoordig niet meer). Ze heeft toch niet echt behoefte aan een mobiele app ervoor, er zitten eigenlijk alleen website wachtwoorden in.

• Cartman!
  • Niet online
Ik dacht dat je LP gratis mocht gebruiken op 1 mobile device maar na m'n free premium trial miept ie gewoon dat ik premium moet kopen.

LP heeft ook als voordeel dat je simpel mappen met elkaar kunt delen en dat gebruiken we op t werk veel en die feature heeft Enpass niet (kan ook niet denk ik gezien ieder zn eigen data opslaat).

• gekkie
Bonenmalers .. het zijn net inktjetprinters

• mithras
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:38:
LP heeft ook als voordeel dat je simpel mappen met elkaar kunt delen en dat gebruiken we op t werk veel en die feature heeft Enpass niet (kan ook niet denk ik gezien ieder zn eigen data opslaat).
Het zou mooi zijn als je op termijn twee databases hebt die je kan gebruiken. Zo zou je het als twee "accounts" kunnen gebruiken waarbij je één deelt over een andere share met mensen dan je eigen database. Zover is het alleen nog niet :)

• Cartman!
  • Niet online
Dat zou een mooie feature zijn ja...

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

http://www.microsoft.com/en-us/

Tik: OUTATIME

Leuk gedaan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik gebruik nu KeePass, waarom gebruikt iedereen LastPass?

iOS developer

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat als je het verschil tussen de twee opzoekt, de reden daarvoor snel duidelijk wordt ;)

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12 17:20
Ik weet niet op KeePass een browserplugin heeft. Dat is voor mij de belangrijkste reden om LastPass te gebruiken.
Vanavond zal ik eens naar Enpass kijken

• Alex)
Voor mij is goede synchronisatie een must. Je .kdbx laten synchroniseren met OneDrive/Google Drive/Dropbox/... voelt voor mij toch maar hacky aan.

• alienfruit
  • Laatst online: 01:09

alienfruit

the alien you never expected

Ben je met een app bezig komen er twee vergelijkbare apps uit komende vrijdag. Doh! Idee is goed

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jegorex schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:57:
Ik weet niet op KeePass een browserplugin heeft. Dat is voor mij de belangrijkste reden om LastPass te gebruiken.
Vanavond zal ik eens naar Enpass kijken
Keepass heeft een Keefox plugin voor FF, maar of ie op andere browsers ook draait kan ik niet zeggen

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Cloud schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:55:
Ik denk dat als je het verschil tussen de twee opzoekt, de reden daarvoor snel duidelijk wordt ;)
Heb in m'n eerste 2 hits op Google geen reden gevonden waarom LastPass superieurbeter zou moeten zijn aan KeePass.

Beide hebben z'n voor- en nadelen, maar geen echt duidelijke winnaar (volgens de hits die ik had gevonden)

http://gizmodo.com/lastpa...ine-password-m-1452918307
http://www.guidingtech.co...pass-vs-lastpass-compare/

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 11:08
Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:01:
Voor mij is goede synchronisatie een must. Je .kdbx laten synchroniseren met OneDrive/Google Drive/Dropbox/... voelt voor mij toch maar hacky aan.
Dit en wat ik vooral zou missen is het autocomplete gedeelte. Nu eenmaal inloggen in LastPass plugin en ik moet me geen zorgen meer maken over ergens anders inloggen. Naar website surfen, even kort de overlay van LastPass zien en voila :). Ben het nu zo gewoon dat ik het enorm irritant vind als voor één of andere site die zich niet aan de standaarden houdt, ik manueel username en password moet copy pasten :+.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40

Rhapsody

In Metal We Trust

Eppux schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:11:
[...]

Dit en wat ik vooral zou missen is het autocomplete gedeelte. Nu eenmaal inloggen in LastPass plugin en ik moet me geen zorgen meer maken over ergens anders inloggen. Naar website surfen, even kort de overlay van LastPass zien en voila :). Ben het nu zo gewoon dat ik het enorm irritant vind als voor één of andere site die zich niet aan de standaarden houdt, ik manueel username en password moet copy pasten :+.
KeePass heeft ook autocomplete.

Plus zelf controle over waar je password-db staat.
Dat laatste vind ik wel fijn, zeker in combinatie met Synology CloudStation.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jan_V schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:07:
[...]

Heb in m'n eerste 2 hits op Google geen reden gevonden waarom LastPass superieurbeter zou moeten zijn aan KeePass.

Beide hebben z'n voor- en nadelen, maar geen echt duidelijke winnaar (volgens de hits die ik had gevonden)

http://gizmodo.com/lastpa...ine-password-m-1452918307
http://www.guidingtech.co...pass-vs-lastpass-compare/
De vraag die BikkelZ stelde was dan ook niet waarom LastPass beter is dan KeePass; hij vroeg zich af waarom iedereen het lijkt te gebruiken.

Het antwoord is heel simpel: gebruikersvriendelijkheid. LastPass is centraal, enkele login vanaf waar dan ook en je kunt bij je wachtwoorden. Bij KeePass moet je zelf zorg dragen voor je database en de mogelijkheden om bij te kunnen komen. Dat is zowel een stukje extra (schijn)veiligheid als ook een stukje verminderde gebruikersvriendelijkheid.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

Hier ook een tevreden KeePass gebruiker. Database staat bij mij op Google Drive en uiteraard de app op de telefoon. Ik vind het een scary idee dat alle wachtwoorden op een centrale plaats zijn opgeslagen en daardoor heel interessant wordt voor criminelen.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

CodeIT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:39:
Hier ook een tevreden KeePass gebruiker. Database staat bij mij op Google Drive en uiteraard de app op de telefoon. Ik vind het een scary idee dat alle wachtwoorden op een centrale plaats zijn opgeslagen en daardoor heel interessant wordt voor criminelen.
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe het op iOS te gebruiken maar ik merk dat ik zelf juist bewust de auto store van Safari e.a. omzeil omdat ik KeePass veiliger vind omdat ik er meer controle over heb.

iOS developer

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wie heeft Travis stuk gemaakt?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Jenkins? :+

[ Voor 20% gewijzigd door wackmaniac op 21-10-2015 13:56 ]

Read the code, write the code, be the code!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 16:58
Hier werkt ie nog hoor...

• incaz
CodeIT schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:39:
Hoe is Google Drive precies minder 'centraal' dan LastPass?

Verder mee met Cloud trouwens. Mijn keuze voor LastPass over KeePass was gebruiksgemak. Ik wilde niet zelf mijn synch en backup regelen, niet zelf uit moeten vogelen welke plugin / extensie / aparte client ik waar voor nodig had.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Zelf gebruik ik al jaren 1Password van Agile bits.

Synced netjes via mijn dropbox naar al mijn apparaten en de browser integratie werkt zonder problemen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Straks ben ik hier de enige die nog nooit LastPass, KeePass, 1Password en consorten gebruikt heeft :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
ElkeBxl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
Straks ben ik hier de enige die nog nooit LastPass, KeePass, 1Password en consorten gebruikt heeft :p
Fi Fa Fotografisch geheugen ?

Hier ook keepass lokaal op alle machines + sync via webdav.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 21-10-2015 14:35 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-12 21:30
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:31:
Zelf gebruik ik al jaren 1Password van Agile bits.

Synced netjes via mijn dropbox naar al mijn apparaten en de browser integratie werkt zonder problemen.
Hier nog een.
Op Windows heb ik regelmatig problemen met de browser integratie, maarja; die moet ook opnieuw geïnstalleerd eens worden :)

• Alex)
ElkeBxl schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:33:
Tsja, met wachtwoorden als de volgende wordt het lastig om dat te onthouden...
mYb_3vpKx6)i3L)7pMWH
8oR46R>VyKQzsVE)FjNm
CtbDBRXvFUKstX}4r7ej
Eu37AJ{BQnCNk[>HauK(
wAPBRmEEDR2fVRxzqS{M
s43QUnfRxYoV)AMvizLo
o2aNGXfL5>LKEKY[3pP<
6XPMb88k>F44JsEm(ATu
xWHz_Ex{_SysMxfeUYJy
}WA9r]B{J5YobAdXLbPJ
LF7ZPAeszQDe6r2SEHaS
uQ}iL{cgkkkpFus7<oAJ
[T{qA5Rfq2JMNk)f8V4_
LV6iKsX8[QxFMMoLRRnZ
FAEN2meYKMELooK_(tnV
dUi2etdKE>28XNk<Y<pY
3wo)(XHhw57}RUQ6bMcH
kKrsX5Ny(a]2zQcgb)RW
:P

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
[...]

Tsja, met wachtwoorden als de volgende wordt het lastig om dat te onthouden...

[...]

:P
Wat... heb jij mijn wachtwoorden bestand gekraakt?

Driving a cadillac in a fool's parade.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Hoe is Google Drive precies minder 'centraal' dan LastPass?

Verder mee met Cloud trouwens. Mijn keuze voor LastPass over KeePass was gebruiksgemak. Ik wilde niet zelf mijn synch en backup regelen, niet zelf uit moeten vogelen welke plugin / extensie / aparte client ik waar voor nodig had.
Iedere gebruiker van LastPass bewaart zijn of haar wachtwoorden bij LastPass, niet iedere Drive gebruiker heeft een Keeppass database op zijn opslag. LastPass is dus een aardige honeypot om aan wachtwoorden te komen. (nieuws: Hackers bemachtigen persoonsgegevens van servers LastPass)
Toegegeven, Google is ook aardig populair om binnen te komen, dus het ontloopt elkaar waarschijnlijk niet heel veel.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Meh, kon net niet inloggen. Vaag

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jullie slaan dus ook geen wachtwoorden in (bijv.) Chrome op?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheNephilim schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:52:
Nope, dat doe ik inderdaad niet :)

• joram.agten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 15:43
maar in het geval van Keepass zetten we ze wel op onze Google Drive :P (encrypted wel te verstaan)*

* sommigen gebruiken ook een owncloud (ala synology share, ...)

• incaz
TheNephilim schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:52:
Dat heb ik een tijdje gedaan maar dat geeft geen synch tussen browsers (laat staan devices) geen backup, en geen password generation. En het werken met een masterwachtwoord vond ik in firefox niet ideaal geimplementeerd.

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

(jarig!)
incaz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Dat heb ik een tijdje gedaan maar dat geeft geen synch tussen browsers (laat staan devices) geen backup, en geen password generation. En het werken met een masterwachtwoord vond ik in firefox niet ideaal geimplementeerd.
Als je gewoon een google account hebt waarmee je inlogt in chrome, syncht het gewoon tussen al je chrome browsers, regardless welke device.
Geschiedenis, favorieten, extensions, e.d gewoon geshared.

• Rutix
Candanz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

Als je gewoon een google account hebt waarmee je inlogt in chrome, syncht het gewoon tussen al je chrome browsers, regardless welke device.
Moet je wel altijd een chrome browser gebruiken.

Nothing to see here!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

(jarig!)
Rutix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Dat doe ik zowiezo, dus voor mij geen probleem.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Klopt, maar het is wel erg makkelijk. Als er nou een password generator in zat, naast natuurlijk een wat meer betrouwbare 'echte' password manager, dan zou toch wel handig zijn.

Zelf ik wil graag eens met iets als KeePass, LastPass of EnPass aan de slag, maar het komt er maar niet van.

• incaz
Candanz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

Ja, maar ik wil helemaal niet overal chrome. Mijn standaardbrowser is Firefox (was Pale Moon, nu weer terug.) Chrome of IE zijn vooral om mee te testen en als bepaalde dingen het niet doen in Firefox (meestal als gevolg van strenge instellingen en soms wegens slechte site devs), IE op mijn Windows Phone, en als ik nog eens aan de ipad ga, krijg ik ook nog te maken met Safari.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte om me zo afhankelijk te maken van Google.

• Rutix
Candanz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Dat doe ik zowiezo, dus voor mij geen probleem.
Wat ik ook mis bij de chrome saved password is dat je geen passwords kunt sharen.Ik heb namelijk toch wel een stuk of 5-6 credentials geshared met 3-4 mensen en dat kan niet met chrome, helemaal niet omdat wij verschillende browsers gebruiken.

Nothing to see here!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 23:02
Ik vindt het niets als mijn browser mijn wachtwoorden onthoud.
Op een gegeven moment weet je ze niet meer en bij een reinstall of vreemde pc kun je dan niet meer inloggen.
Ook maak je het dan wel heel makkelijk voor anderen om tijdens je WC bezoek in te loggen en met je account allemaal leuke dingen te doen. Nee, dank je. :)

let the past be the past.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vanavond even m'n werk PC opnieuw installeren! :o Pfff, eens kijken wat ik allemaal moet gaan back-uppen etc. :X

• Alex)
Vanuit mijn (.NET) code roep ik soms een stukje IronPython aan om wat values te laten berekenen. Ik gebruik IPy als een soort scripting language voor uitbreidbaarheid, verder doe ik er eigenlijk nooit wat mee.

Ik wist dus ook niet dat Python iets heeft als multiple returns:
Python:
1
2
3
4
5
6
def GetStuff():
    return 'aap', 'noot', 'mies'

woord1, woord2, woord3 = GetStuff()

print woord1 # aap

Dát is handig zeg :o

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:06:
Vanuit mijn (.NET) code roep ik soms een stukje IronPython aan om wat values te laten berekenen. Ik gebruik IPy als een soort scripting language voor uitbreidbaarheid, verder doe ik er eigenlijk nooit wat mee.

Ik wist dus ook niet dat Python iets heeft als multiple returns:
Python:
1
2
3
4
5
6
def GetStuff():
    return 'aap', 'noot', 'mies'

woord1, woord2, woord3 = GetStuff()

print woord1 # aap

Dát is handig zeg :o
Het is natuurlijk niet het zelfde (ondanks dat het het zelfde heet) maar de Tuple class doet iets vergelijkbaars in .Net. Wat ik daar jammer aan vind is dat je vervolgens labels als Item1, Item2 etcetera krijgt, maar het is wel eens handig als ik bepaalde data groepeer zonder een nieuwe klasse te willen maken.

Bijvoorbeeld als je een rijtje records die je hebt geprobeerd te importeren maar gefaald zijn met de bijbehorende errors terug te geven.

[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 21-10-2015 17:15 ]

iOS developer

• Alex)
BikkelZ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:13:
[...]

Het is natuurlijk niet het zelfde (ondanks dat het het zelfde heet) maar de Tuple class doet iets vergelijkbaars in .Net.
Da's toch nog wel verschillend hoor :)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public static Tuple<string, string, string> GetStuff()
{
    return new Tuple<string, string, string>("aap", "noot", "mies");
}

public static void Main()
{
    var x = GetStuff();
    Console.WriteLine(x.Item1);
}

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:15:
[...]

Da's toch nog wel verschillend hoor :)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public static Tuple<string, string, string> GetStuff()
{
    return new Tuple<string, string, string>("aap", "noot", "mies");
}

public static void Main()
{
    var x = GetStuff();
    Console.WriteLine(x.Item1);
}
Python rockt ook gewoon 8)

iOS developer

• gekkie
Hmm alleen de hoeveelheid benodigde syntax al :X
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.