De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.071 views

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Het enige stomme wat ik had is dat ik pas na vraag 5 las dat je een rekenmachine mocht gebruiken ;(

Lekker op de bank

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
ZaZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:15:
Het enige stomme wat ik had is dat ik pas na vraag 5 las dat je een rekenmachine mocht gebruiken ;(
Dat mag niet bij alle vragen, enkel bij de vragen waar het expliciet vermeld staat.

We are shaping the future

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ger schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:14:
Vraag 3 fout. Ik zag ook pas na 3x kijken en me achter de oren krabben, dat er staat

[...]
En dat is precies waarom ik steeds met wiskunde in de fout ga. Ik heb bij alle vragen de juiste aanpak gekozen maar mis vervolgens het woordje extra of ik ga een factor 1000 de mist in bij het converteren tussen eenheden. Ik ben goed in rekenen, slecht in lezen |:(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja dat snapte ik ook wel toen ik het achter de betreffende vragen zag staan. Anders stond het wel in de inleiding (die ik overigens ook niet gelezen had)

Lekker op de bank

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Dat mag niet bij alle vragen, enkel bij de vragen waar het expliciet vermeld staat.
Dat is natuurlijk sowieso een beetje gek binnen één vragenset, aan de andere kant zijn de sommen zo eenvoudig dat als je die niet zonder rekenmachine kan er inderdaad wat mis is met je rekenkunsten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Alex)
Woy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:18:
[...]

Dat is natuurlijk sowieso een beetje gek binnen één vragenset, aan de andere kant zijn de sommen zo eenvoudig dat als je die niet zonder rekenmachine kan er inderdaad wat mis is met je rekenkunsten.
Bij een aantal vragen is het wel handig, bijvoorbeeld bij het omrekenen van psi naar bar.

Aan de andere kant, dat moet je ook op papier kunnen doen. Het is een kwestie van vermenigvuldigen en een paar nullen wegpoetsen.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Effe heel wat anders. Ik wilde wat weten over het eiland Utoya (die Breivik, als het ware, letterlijk op de kaart heeft gezet)
Dus ik google naar 'Utoya' en Google heeft al een tijdje rechts in beeld een preview met wat basic informatie over jouw zoekopdracht, vaak nog met een foto ook.

In mijn geval dus ook, maar de op de foto zie je dus allemaal dooie kinderen liggen aan het water. Is het nou mij of is dat een beetje ongepast?
Ik zoek gewoon wat info over het eiland zelf. Zo lijkt het wel alsof er altijd dooie kinderen aan de kust liggen.

Lekker op de bank

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19
markvt schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:48:
Xamarin licentie binnen; business voor ios en android. Niet verkeerd.

Nu alleen nog bedenken wat ermee te doen :)
Ik kreeg hem vorige week vrijdag binnen, heeft dus wel even iets langer geduurd dan 2 weken, maar toch gekregen.

Hail to the king baby!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:44
ZaZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:33:
Effe heel wat anders. Ik wilde wat weten over het eiland Utoya (die Breivik, als het ware, letterlijk op de kaart heeft gezet)
Dus ik google naar 'Utoya' en Google heeft al een tijdje rechts in beeld een preview met wat basic informatie over jouw zoekopdracht, vaak nog met een foto ook.

In mijn geval dus ook, maar de op de foto zie je dus allemaal dooie kinderen liggen aan het water. Is het nou mij of is dat een beetje ongepast?
Ik zoek gewoon wat info over het eiland zelf. Zo lijkt het wel alsof er altijd dooie kinderen aan de kust liggen.
Zal vast niet expres gekozen zijn die foto. Gelukkig is er de feedback knop rechts onderin.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vermoed ook dat een of ander algoritme hiervoor verantwoordelijk is. Ik ben ook niet geschokkeerd ofzo. Soms twijfel ik gewoon aan mijn interpretatie die soms wel eens wereldvreemd is.

Lekker op de bank

• Alex)
ZaZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:33:

Het lijkt erop dat het algoritme gewoon één van de eerste foto's van Google Image Search pakt. Bij mij is dat er eentje van de Telegraph, inderdaad met dode kinderen erop.

Onder het blokje met informatie staat een "Feedback"-linkje, misschien kun je die gebruiken? Ik heb in ieder geval een reactie achtergelaten.
Ik zie het zo al in een reisbrochure staan...

Op slechts anderhalf uur vliegen van Amsterdam
Idyllische omgeving
Dode kinderen aan de kust
Zeer geschikt voor dieren en kinderen

Sorry... kon het niet laten :P

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nog minder dan een uur *O*

Zojuist maar al wat elektronica gekocht zodat ik niet gelijk de neiging krijg om de L950 of SP4 te kopen :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

kenneth schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Zojuist maar al wat elektronica gekocht zodat ik niet gelijk de neiging krijg om de L950 of SP4 te kopen :+
8)7 Wat een geniaal idee!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

kenneth schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Als je blijkbaar toch geld teveel hebt, ik heb wel een bankrekeningnummer voor je waar je wat centjes op kwijt mag :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ElkeBxl schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:16:
[...]

Als je blijkbaar toch geld teveel hebt, ik heb wel een bankrekeningnummer voor je waar je wat centjes op kwijt mag :+
Nu niet meer dus :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Oh wat zijn we toch solidair :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Duurt lang -O-
.edit: jaaaa *O*

[ Voor 98% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 16:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:37
Adobe Flash Player or Microsoft Silverlight is required to view content in this browser. Flash or Silverlight is either not installed or disabled. Please enable the plugin or download Flash or download Silverlight.
fail..

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59

RayNbow

Kirika <3

Zo... de stream geopend in "fullscreen" Edge en in een hoek van m'n screen gesnapt. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:15
Duurt heel lang -O-
Waiting for www.microsoft.com.....

edit: site laad instantly in IE, Firefox meh

[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 06-10-2015 16:14 ]

Computer says no

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RayNbow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:10:
Zo... de stream geopend in "fullscreen" Edge en in een hoek van m'n screen gesnapt. :p
Pff fanboy :+

[ Voor 88% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 16:12 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:27

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Ach, de apple events kan je ook alleen maar op Apple-software kijken; daar hoor ik weinig mensen over.

Read the code, write the code, be the code!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik kijk gewoon met Chrome. Op Windows weliswaar.

Yay Tomb Raider :+

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 16:15 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Die crashte hier (maar die crasht bij mij wel wat vaker de laatste tijd).

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Jeuj, collegas die halverwege het project er in stappen, en dan API dingen gaan overnemen, zonder dat ze weten wat er eigenlijk gebeurd moet worden.

Schrijft een functie om alle entries in database op te halen.
Maar ik heb een functie nodig die alle entries die geen child van een andere entry zijn op haalt, met een indicatie of deze childs heeft, of niet. "Ja, dan bouw ik er wel een filter systeem in".

Ok sure. Nu heb ik een functie nodig die alle childs op haalt van een opgegeven parent.
"Ja, dan pas ik het filter systeem wel aan zodat dat ook kan".

En zo 3-4 functies verder en dan is het filter systeem groter dan simpel weg een aantal verschillende functies schrijven die de data gewoon goed ophaalt zonder alles te filteren...............

En het draait hier om een API, dus waarom zou je alles zo moeilijk in 1 functie willen proppen, als je het straks ook nog moet uitleggen en documenteren zodat het voor een "leek" ook te begrijpen is.

Als je nu gewoon een x aantal functies hebt die zichzelf gewoon beschrijven, hoef je niet eens zoveel docu te tikken....

Zowiezo vind ik dat we de logica niet bij een externe partij moeten neerleggen qua filter systeem. Die moet gewoon domweg functies aan roepen voor de data die hij/zij wil, moet geen ingewikkelde post/get requests bouwen..

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

wackmaniac schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Ach, de apple events kan je ook alleen maar op Apple-software kijken; daar hoor ik weinig mensen over.
Daar komt bij dat Silverlight nog best mooie technologie is/was.
Ze hadden het alleen nooit met een closed source runtime moeten uitbrengen. Als browsers cross platform die code gemakkelijk hadden kunnen integreren, hadden we nu native in XAML en C# webapps kunnen bouwen, in plaats van dat houtje touwtje HTML5+JS

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Die Hololens demo was echt vet :D

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:20:
Die Hololens demo was echt vet :D
Ben benieuwd hoe 't staat met de FOV tegenwoordig.

Edit: Nog niet onder de indruk van MS Band 2... (ben echter redelijk tevreden met de v1 :p)
Edit 2: En ook duurder dan de eerste versie (250 vs 200 dollars).

[ Voor 29% gewijzigd door RayNbow op 06-10-2015 16:33 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

5,2" :{ Ik vind 5" al erg groot. De 820 met 4,3" vond ik perfect.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Allemachtig.. die Lumia gozer op het Microsoft event:

"My god I'm so PUMPED!"

"Yeah!"

Heeft hij soms Ballmer presentatie ambities :P

edit: ps. ben wel behoorlijk impressed _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Laurens-R op 06-10-2015 16:44 ]

• gekkie
  • Laatst online: 21:53
Candanz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:17:
Jeuj, collegas die halverwege het project er in stappen, en dan API dingen gaan overnemen, zonder dat ze weten wat er eigenlijk gebeurd moet worden.

Schrijft een functie om alle entries in database op te halen.
Maar ik heb een functie nodig die alle entries die geen child van een andere entry zijn op haalt, met een indicatie of deze childs heeft, of niet. "Ja, dan bouw ik er wel een filter systeem in".

Ok sure. Nu heb ik een functie nodig die alle childs op haalt van een opgegeven parent.
"Ja, dan pas ik het filter systeem wel aan zodat dat ook kan".

En zo 3-4 functies verder en dan is het filter systeem groter dan simpel weg een aantal verschillende functies schrijven die de data gewoon goed ophaalt zonder alles te filteren...............

En het draait hier om een API, dus waarom zou je alles zo moeilijk in 1 functie willen proppen, als je het straks ook nog moet uitleggen en documenteren zodat het voor een "leek" ook te begrijpen is.

Als je nu gewoon een x aantal functies hebt die zichzelf gewoon beschrijven, hoef je niet eens zoveel docu te tikken....

Zowiezo vind ik dat we de logica niet bij een externe partij moeten neerleggen qua filter systeem. Die moet gewoon domweg functies aan roepen voor de data die hij/zij wil, moet geen ingewikkelde post/get requests bouwen..
Ach .. waarom dan niet gelijk gewoon een "SELECT * FROM TABLE;" .. en dan lekker een mooi filtersysteem in je applicatie zetten ... ik bedoel .. waarom iets doen waar mensen jaren op hebben zitten zwoegen om het enigzins performant in een database-progsel te krijgen ... en niet gewoon lekker het wiel uitvinden met een in memory temporary database geimplementeerd in ongetwijfeld PHP :p ... Misschien moet je zelfs een taal uitvinden om die filters te kunnen aanspreken .. losse parameters houdt ook een keertje op .... iets van een query language ofzo ..
Laurens-R schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:42:

"My god I'm so PUMPED!"
Door Steve Balmer zeker ... maar geen grafische voorstelling van maken ..

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 06-10-2015 16:44 ]

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Laurens-R schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:42:

"My god I'm so PUMPED!"

"Yeah!"

Heeft hij soms Ballmer presentatie ambities :P
Hij is ook nogal fan van het woord super. :/

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Die dude met zijn flashy sneakers :'). Die Lumia presentatie is wel vrij bizar (in a good way) :P

• Laurens-R
_/-\o_ Die windows desktop op je phone, zodra je 'm verbind met hdmi :P

Voor simpel even mailtjes checken etc, terwijl je toch een desktop experience wilt hebben is dit ideaal.

De ultieme mobile desktop?

[ Voor 78% gewijzigd door Laurens-R op 06-10-2015 16:51 ]

• Candanz

Candanz

Geflipt

gekkie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:43:
Ach .. waarom dan niet gelijk gewoon een "SELECT * FROM TABLE;" .. en dan lekker een mooi filtersysteem in je applicatie zetten ... ik bedoel .. waarom iets doen waar mensen jaren op hebben zitten zwoegen om het enigzins performant in een database-progsel te krijgen ... en niet gewoon lekker het wiel uitvinden met een in memory temporary database geimplementeerd in ongetwijfeld PHP :p ... Misschien moet je zelfs een taal uitvinden om die filters te kunnen aanspreken .. losse parameters houdt ook een keertje op .... iets van een query language ofzo ..
Ach ja, we hebben ook gewoon een PDO library waarmee je easy-peasy param queries kan bouwen, gaat ie als nog real_escapen terwijl we al weten dat we upgraden zodra PHP 7 er is...

Ook als je hem iets vraagt, moet je aantal keer door vragen voordat hij het doet.

"Kan je eens pushen wat je hebt, kan ik ook weer verder"
"Ja"
10 minuten later
"Heb je al gepushed?"
"Nee, zal ik nu doen"
Tijdens de pauze
"En, lukt het?"
"ja"
"Kan je eens pushen? Ik heb nu wel wat clean-up lopen doen, maar kan niet verder als je je commits niet pushed, gaat niet ten goede aan de sprint"
"Sure"
Uiteindelijk zelf maar z'n code gepushed toen ie naar de wc was.
8)7

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Die gast moet gaan rappen :P (of misschien doet ie dat al)

"Being productive like a boss on ma phone"

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 16:53 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31
Candanz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:17:

Voor alles een losse functie is ook niet ideaal hoor. Dan krijg je ophalenBijA + ophalenBijB + ophalenBijC enz. En op een gegeven moment zijn het er zó veel, dat je ook geen overzicht meer hebt.
Dat is hier een probleem: teveel services, waarvan niet duidelijk is welke gebruikt worden, door wie en waarom. Dus dan wordt door een aanpassing een service niet meer gebruikt door de frontend en wordt weggehaald. Terwijl later blijkt dat er nog ergens een ander onderdeel nog gebruik van maakt. En als dat andere onderdeel niet vaak gebruik wordt, kom je er pas laat achter.

Voor API's en services moet veel beter nagedacht worden.
Helaas blijft dit maar bij het minimale.

let the past be the past.

• Meekoh
lol Productive "Like a boss" :7

Computer says no

• Candanz

Candanz

Geflipt

SPee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Voor alles een losse functie is ook niet ideaal hoor. Dan krijg je ophalenBijA + ophalenBijB + ophalenBijC enz. En op een gegeven moment zijn het er zó veel, dat je ook geen overzicht meer hebt.
Dat is hier een probleem: teveel services, waarvan niet duidelijk is welke gebruikt worden, door wie en waarom. Dus dan wordt door een aanpassing een service niet meer gebruikt door de frontend en wordt weggehaald. Terwijl later blijkt dat er nog ergens een ander onderdeel nog gebruik van maakt. En als dat andere onderdeel niet vaak gebruik wordt, kom je er pas laat achter.

Voor API's en services moet veel beter nagedacht worden.
Helaas blijft dit maar bij het minimale.
Daarvoor vind ik dus een filter systeem wel weer handig, als je gewoon een GetEntity hebt waarin je filterd op parameters hoef je dus niet zoveel functies te maken,
Maar als je compleet verschillende data-sets terug gaat sturen met de zelfde functie is er toch iets wat opgesplitst kan worden, ben ik van mening.

• gekkie
Candanz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:52:
[...]
Ach ja, we hebben ook gewoon een PDO library waarmee je easy-peasy param queries kan bouwen, gaat ie als nog real_escapen terwijl we al weten dat we upgraden zodra PHP 7 er is...
euj .. er gaat niets boven the real-thing })
Ook als je hem iets vraagt, moet je aantal keer door vragen voordat hij het doet.

"Kan je eens pushen wat je hebt, kan ik ook weer verder"
"Ja"
10 minuten later
"Heb je al gepushed?"
"Nee, zal ik nu doen"
Tijdens de pauze
"En, lukt het?"
"ja"
"Kan je eens pushen? Ik heb nu wel wat clean-up lopen doen, maar kan niet verder als je je commits niet pushed, gaat niet ten goede aan de sprint"
"Sure"
Uiteindelijk zelf maar z'n code gepushed toen ie naar de wc was.
8)7
Niet beter om te pullen van hem ipv hem te laten pushen ?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:49

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat Continuum ziet er zo geweldig uit zeg :o

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Die 550 wordt er ff snel tussendoor genoemd :P

De prijs van de Lumia 950 ($ 549) is wel wat aan de hoge kant helaas :(

[ Voor 44% gewijzigd door Rhapsody op 06-10-2015 16:56 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Laurens-R
Zei zoiets als "our goal was to create a tablet to replace your laptop"

De grap is dat ze nu zelfs een telefoon hebben die de laptop vervangt voor de gemiddelde manager :P

edit: en daar was de stab richting apple _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Laurens-R op 06-10-2015 17:00 ]

• gekkie
Candanz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Daarvoor vind ik dus een filter systeem wel weer handig, als je gewoon een GetEntity hebt waarin je filterd op parameters hoef je dus niet zoveel functies te maken,
Maar als je compleet verschillende data-sets terug gaat sturen met de zelfde functie is er toch iets wat opgesplitst kan worden, ben ik van mening.
Hmm doe ik als het kan toch liever een flexibele query ipv achteraf filteren (enigzins afhankelijk van hoeveel data je query beslaat uiteraard).

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Wordt allemaal wel erg Apple-esque gebracht. Had het iets nuchterder verwacht

Lekker op de bank

• Laurens-R
ZaZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:01:
Ik ben blij dat ik een Microsoft zie die weer durft en head-on gaat met z'n competitors.

• gekkie
ZaZ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:01:
Is dat niet gewoon "amerikaans" ?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Een pen die aan de tablet blijft plakken... doet me denken aan de Surface Pro 1 en 2... :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En die had ook een back eraser 8)7

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Voor mij was er ook geen sterke reden om van de SP2 naar de SP3 over te stappen. :)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is wel best anders dan Apple. Apple focust enorm op elk klein dingetje wat leuk is, veel minder snelle presentatie. MS laat nauwelijks ruimte voor applaus, gaat veel sneller, doet alsof bijna elke feature eigenlijk doodnormaal is. Niet "oh speciaal!" maar "dat had allang moeten bestaan".

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En Apple gooit er altijd een lading 'beleving' omheen, zelfs wanneer het nergens op slaat. Ik krijg nog steeds jeuk als ik terugdenk aan de reclame voor Apple Watch waar iemand van Apple met fragiele stem zegt dat "this is the most personal device we've ever created."

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stream is hier een beetje gaar de laatste paar minuten :/

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:15:
Stream is hier een beetje gaar de laatste paar minuten :/
De content?

• Laurens-R
Die ga ik bij m'n klant gebruiken "I know it's super dorky, but it's super powerful" :P

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh en nog iets nieuws, ohja, nog iets heel nieuws, ohja, nóg iets nieuws en beter! Alsof het niets is :+

• gekkie
kenneth schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:13:
En Apple gooit er altijd een lading 'beleving' omheen, zelfs wanneer het nergens op slaat. Ik krijg nog steeds jeuk als ik terugdenk aan de reclame voor Apple Watch waar iemand van Apple met fragiele stem zegt dat "this is the most personal device we've ever created."
Misschien was het oorspronkelijk bedoeld als iCockRing :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ben benieuwd of ie een beetje powerful is en of ie ook mijn laptop kan vervangen.

Lekker op de bank

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
SurfaceBook 8)7
Waar is mr. Zuckerberg als je 'm nodig hebt?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mooi ding! Waren daar geruchten over? Niets gezien :o

• Meekoh
nice, wat kost dat?

Computer says no

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

kenneth schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:22:
Mooi ding! Waren daar geruchten over? Niets gezien :o
Er waren geruchten over een grotere Surface, maar niet een laptop.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Jammer dat je 'm niet helemaal om kan klappen. Maar dan zou het weer een Surface Pro worden.

• gekkie
git-send-email wil niet meer tls' en .. grmbl .. gaat wel even duren voor een one liner fixje

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:32:
Jammer dat je 'm niet helemaal om kan klappen. Maar dan zou het weer een Surface Pro worden.
Niet? :p

• Laurens-R
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:32:
Je kan dus het scherm detachen en omdraaien :P (zagen we in de tweede video)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Oh :D ik loop wat achter, een collega had me even nodig. Ik zag het shot van die schakels die niet symmetrisch waren dus maar 1 kant op konden buigen.

• Laurens-R
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:35:
Oh :D ik loop wat achter, een collega had me even nodig. Ik zag het shot van die schakels die niet symmetrisch waren dus maar 1 kant op konden buigen.
Nog cooler: je kan gewoon het scherm loshalen en overhandigen aan je collega.... "wat vind jij hiervan" _/-\o_

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is een soort Surface XL met een base erbij, met daarin dus de GPU een batterij, tobo, touchpad, usbpoorten, enz.

• Meekoh
Dat is een best wel nice apparaatje :p
Inclusief hot swappable gpu?

Computer says no

• Laurens-R
F.West98 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:38:
Het is een soort Surface XL met een base erbij, met daarin dus de GPU een batterij, tobo, touchpad, usbpoorten, enz.
Met het verschil, dat de 'base' nu niet sec een keyboard is, maar ook de nvidia gpu etc bevat (uitgaande van de presentatie). Dus er zal wel een lichte intel GPU oid in het scherm zitten voor tablet mode. Hij schakelt over op de nVidia gpu wanneer je het scherm er weer in klikt.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Je hebt bij de Surface Book wel altijd de base nodig om 'm neer te zetten (geen kickstand in 't schermgedeelte).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, tijd voor Microsoft

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
  • Nu online
RayNbow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:42:
Je hebt bij de Surface Book wel altijd de base nodig om 'm neer te zetten (geen kickstand in 't schermgedeelte).
Zet je het scherm er andersom op met de base naar achteren. Soort van kickstand :)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Caelorum schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

Zet je het scherm er andersom op met de base naar achteren. Soort van kickstand :)
Ja, maar het betekent dus dat je altijd de base bij je moet hebben. :p

Iets anders, ik zag geen fingerprintsensor o.i.d. in de Surface Book's base. Ondersteunt de Surface Book Windows Hello?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

RayNbow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:50:
[...]

Ja, maar het betekent dus dat je altijd de base bij je moet hebben. :p

Iets anders, ik zag geen fingerprintsensor o.i.d. in de Surface Book's base. Ondersteunt de Surface Book Windows Hello?
Ik verwacht wel via de webcam. Maar geen fingerprint idd. Zijn er eigenlijk al 'losse' Windows Hello-fingerprintscanners beschikbaar?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Ik verwacht wel via de webcam. Maar geen fingerprint idd. Zijn er eigenlijk al 'losse' Windows Hello-fingerprintscanners beschikbaar?
Een simpele webcam is niet voldoende. Die camera moet dan wel de mogelijkheid hebben om je iris te scannen of, zoals Intel's RealSense, je gezicht in 3D te kunnen waarnemen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:59
Misschien even een ander topic?

Dit interesseert mij totaal niet, ondanks ik wel een MS ontwikkelaar ben.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dus we moeten weer terug naar nietszeggende onderwerpen, zoals welk toetsenbord je wilt gaan kopen? Of gewoon helemaal nergens over hebben :?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:59
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:08:
Dus we moeten weer terug naar nietszeggende onderwerpen, zoals welk toetsenbord je wilt gaan kopen? Of gewoon helemaal nergens over hebben :?
Nouja, ik weet nog toen ik het hier had over een Apple-event (1 of 2 keer terug) dat ik OOK werd teruggefloten!
Als jullie het over de software (Visual Studio ofzo) gaan hebben dan hoor je mij niet klagen, maar dit vind ik een ander topic waard.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ryur schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Nouja, ik weet nog toen ik het hier had over een Apple-event (1 of 2 keer terug) dat ik OOK werd teruggefloten!
Nou, niet door mij iig ;)

• Alex)
Ryur schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Niet door mij.

Beetje jammer dat die Surface Book niet óók een kickstand heeft. Dat is toch wel een beetje hét kenmerk van de Surface-tabtops*, voor $1500 had ik dat er wel bij verwacht.

* Tablets? Laptops?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:38:
Die GPU zit er trouwens niet standaard bij: http://www.microsoftstore...S/pdp/productID.325716000

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Surfaces. Het is gewoon een categorie op zich :P

Heb je de kickstand echt nodig? Je kan 'm ook omgekeerd op het tobo prikken.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 20:07 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:08:
Was jij niet diegene die PHP zo'n fijne taal vond? Kun je ons er misschien aan herinneren waarom dat zo is? :+ By the way, jullie coden ook gewoon met Nederlandse variabelnamen toch?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Avalaxy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Was jij niet diegene die PHP zo'n fijne taal vond? Kun je ons er misschien aan herinneren waarom dat zo is? :+ By the way, jullie coden ook gewoon met Nederlandse variabelnamen toch?
Goto FTW!

Die nieuwe icoontjes bij de berichteditor zijn trouwens ook niet echt helemaal in stijl met de rest van Tweakers zeg... :X

• gekkie
Zit je nou niet constant het scherm van dat ding te poetsen ? (of gebruik je het gewoon nooit als tablet of als laptop)

• Caelorum
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395503&layout=1&sort=prc
Toch een mooie tussenstand. Valt dus nog wel mee met Windows Phone in dit topic.
(ook leuk dat er zo'n 70 lurkers zijn hier)
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:06:
[...] Heb je de kickstand echt nodig? Je kan 'm ook omgekeerd op het tobo prikken.
Dat zei ik ook al, maar hij vind het vervelend dat je de base moet meenemen.
Wat ik persoonlijk vervelend vind is dat de Surface Book met dedicated GPU 1800 dollar kost. Dat is wel iets boven mijn budget. Ik kijk het dus nog wel even aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 06-10-2015 20:52 ]

• Alex)
nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard

Da's jammer, ik vind MyCom best een fijne winkel.

• gekkie
Mjah dat ze ooit dixons hadden overgenomen heb ik eigenlijk nooit gesnapt .. en geen idee of er op apple spul een beetje marge te maken valt .. of dat dat ook vooral naar apple toevloeid (gok het laatste).

Mycom best een aardige winkel .. al zijn ze voor het kleine grut vaak wel duur (of hebben ze het niet) ..
grootste frustratie in eindhoven is dat als je zelf wat kunt pakken je kan gaan staan wachten tot er eens iemand zich vrij kon maken van het boeiende advies wat ze aan het geven waren om eventjes die kassa te bedienen. (tot op het punt dat ik me dan maar tegen het advies dreigde te gaan aan bemoeien .. dat was wel een overtuigende reden om de kassa maar even gauw te doen)

Maar goed opzich wel jammer beetje diversiteit is nooit weg.

• Alex)
Ik koop m'n hardware tegenwoordig eigenlijk altijd online. Als ik echt per direct iets nodig heb ga ik hier langs CD-ROM-LAND. Prima winkel en kundig personeel.

CD-ROMs verkopen ze geloof ik niet meer :P

• gekkie
Alex) schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:27:
Ik koop m'n hardware tegenwoordig eigenlijk altijd online. Als ik echt per direct iets nodig heb ga ik hier langs CD-ROM-LAND. Prima winkel en kundig personeel.

CD-ROMs verkopen ze geloof ik niet meer :P
Ach hoeven ze geen anno 1990 op de gevel te zetten :p

Maar denk dat er wel een kans is dat ze nu de tent failliet is wel een koper / doorstart krijgen van het mycom deel. Als ze zonder al te veel schuld weer kunnen beginnen zullen ze het wel weer een tijdje uithouden.

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 06-10-2015 21:36 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De verhalen over die winkel die ik hier op tweakers heb gelezen, doen mij juist een andere winkel zoeken eigenlijk.

• gekkie
*nargh* *stampvoet* ... als je permanente tls voor smtp wil configureren in je .gitconfig moet je dus niet "tls" gebruiken als value .. maar "ssl" .. *hmmppfrrr* .. naja in iedergeval het voordeel van opensource meuk dat je zelf kunt uitvogelen wat het doet.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehh, dat is toch logisch? SSL is datgene wat de Secure Shell Layer afhandeld. TLS is slechts het protocol.

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:59:
Ehh, dat is toch logisch? SSL is datgene wat de Secure Shell Layer afhandeld. TLS is slechts het protocol.
Maar de mailserver accepteert geen SSL .. alleen TLS .. maar gaat uit van direct SSL/TLS en niet eerst een normale verbinding en dan met STARTTLS alsnog een SSL/TLS verbinding opzetten.

dus de optie ssl == direct ssl/tls de optie tls == starttls ... tsja in dat laatste zit in de naam dan geen ssl :-p (maar kan wel ssl) .. kortom echt duidelijke benaming kan ik het niet vinden.
Zeker niet als de manpage zegt:

--smtp-encryption=<encryption>
Specify the encryption to use, either ssl or tls. Any other value reverts to plain SMTP. Default is the value of sendemail.smtpEncryption.

En voor de rest geen foutmelding geeft behalve uiteindelijk een timeout van de mailserver.

maar de code van git-send-email doet:
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
                if ($smtp_encryption eq 'ssl') {
                        $smtp_server_port ||= 465; # ssmtp
                        require Net::SMTP::SSL;
                        $smtp_domain ||= maildomain();
                        require IO::Socket::SSL;
                        # Net::SMTP::SSL->new() does not forward any SSL options
                        IO::Socket::SSL::set_client_defaults(
                                ssl_verify_params());
                        $smtp ||= Net::SMTP::SSL->new($smtp_server,
                                                      Hello => $smtp_domain,
                                                      Port => $smtp_server_port,
                                                      Debug => $debug_net_smtp);
                }
                else {
                        require Net::SMTP;
                        $smtp_domain ||= maildomain();
                        $smtp_server_port ||= 25;
                        $smtp ||= Net::SMTP->new($smtp_server,
                                                 Hello => $smtp_domain,
                                                 Debug => $debug_net_smtp,
                                                 Port => $smtp_server_port);
                        if ($smtp_encryption eq 'tls' && $smtp) {
                                require Net::SMTP::SSL;
                                $smtp->command('STARTTLS');
                                $smtp->response();
                                if ($smtp->code == 220) {
                                        $smtp = Net::SMTP::SSL->start_SSL($smtp,
                                                                          ssl_verify_params())
                                                or die "STARTTLS failed! ".IO::Socket::SSL::errstr();
                                        $smtp_encryption = '';
                                        # Send EHLO again to receive fresh
                                        # supported commands
                                        $smtp->hello($smtp_domain);
                                } else {
                                        die "Server does not support STARTTLS! ".$smtp->message;
                                }
                        }
                }

Toen was het wel snel duidelijk :)

[ Voor 69% gewijzigd door gekkie op 06-10-2015 22:11 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Firesphere schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:59:
Ehh, dat is toch logisch? SSL is datgene wat de Secure Shell afhandeld. TLS is slechts het protocol.
SSL (Secure Sockets Layer) is net zo goed een protocol, TLS is slechts de opvolger.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.