Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Welke winkel doel je op?Firesphere schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:36:
De verhalen over die winkel die ik hier op tweakers heb gelezen, doen mij juist een andere winkel zoeken eigenlijk.
Nothing to see here!
Hmm alleen past VW niet zo zeer de testresultaten op een directe wijze aan .. alswel de werking en gedrag van de applicatie bij detectie van bepaalde patronen of kenmerken (uitlezen obd ?, bepaald standaard rijpatroon?)
Goh... humor is waarschijnlijk een te abstract begrip voor jegekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:17:
[...]
Hmm alleen past VW niet zo zeer de testresultaten op een directe wijze aan .. alswel de werking en gedrag van de applicatie bij detectie van bepaalde patronen of kenmerken (uitlezen obd ?, bepaald standaard rijpatroon?)
Driving a cadillac in a fool's parade.
You meant geeks. And riddle.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Neuh .. vond hem best grappig .. maar tegelijkertijd ook niet heel erg sterk.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Goh... humor is waarschijnlijk een te abstract begrip voor je
Ik ben vaak de enige die mijn code lees dus gebruik ik variabel namen welke voor mij het best beschrijven. Maar probeer eigenlijk wel zo veel mogelijk Engels toe te passen.Avalaxy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:21:
[...]
Was jij niet diegene die PHP zo'n fijne taal vond? Kun je ons er misschien aan herinneren waarom dat zo is?By the way, jullie coden ook gewoon met Nederlandse variabelnamen toch?
Maar net als hier op tweakers is het een mengelmoes van bookmark , laatste reactie, reply e.d.
👑
Engels, Nederlands én Frans door mekaar hierAvalaxy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:21:
[...]
Was jij niet diegene die PHP zo'n fijne taal vond? Kun je ons er misschien aan herinneren waarom dat zo is?By the way, jullie coden ook gewoon met Nederlandse variabelnamen toch?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Misschien hebben ze het wel in perl 6.0.0 gebakken .. van wat ik er vluchtig van heb gezien weer een hoop nieuwe syntax om zaken potentieel goed te kunnen obfuscaten
Hier misbruiken ze het REDEFINE statement van Cobol om in elke taal variabelen te voorzien. Hebben we toch iets properdere code aan frontend, wij pakken dan gewoon de engelse versie als we Cobol modules aanroepengekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:09:
Tijd voor een taal met multi-language variabelen en comments
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Caelorum schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:51:
[afbeelding]
Toch een mooie tussenstand. Valt dus nog wel mee met Windows Phone in dit topic.
(ook leuk dat er zo'n 70 lurkers zijn hier)
Opzich zou python zich er ook wel goed voor lenen .. met alles is een referentie naar een object.ElkeBxl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:16:
[...]
Hier misbruiken ze het REDEFINE statement van Cobol om in elke taal variabelen te voorzien. Hebben we toch iets properdere code aan frontend, wij pakken dan gewoon de engelse versie als we Cobol modules aanroepenLaat backend dan maar lelijke franse code gebruiken.
Achja alles wat meer technisch is in NL en vanuit het NL gezien niet zo'n probleem .. gebruik Engels .. doen we in de spreektaal ook (in BE, FR, EN zal het al wel lastiger worden die gebruiken denk ik toch meer vertaalde IT termen).
Alleen met het benoemen van functionele dingen wordt het soms lastiger .. zeker als het een typisch Nederlands iets is (of uberhaupt al maar semi correct Nederlands).
Wat die laatste dingen betreft zullen ze er bij CAP en consorten vast meer over kunnen vertellen met het proberen specs te schrijven voor typische NL overheidsdingen voor een klopindiër
Goh, mijn ervaring is dat veel vlamingen en walen gewoon engelse termen gebruiken voor IT zaken. Ik heb waalse collega's die het onnozel vinden om "mon ordinateur" te zeggen in plaats van "mon computer". Volgens hun zeggen alleen wat grijze taalpuristjes in Frankrijk zo'n vertaalde termen.gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:45:
[...]
Achja alles wat meer technisch is in NL en vanuit het NL gezien niet zo'n probleem .. gebruik Engels .. doen we in de spreektaal ook (in BE, FR, EN zal het al wel lastiger worden die gebruiken denk ik toch meer vertaalde IT termen).
hmm dan is het minder erg dan ik verwachteElkeBxl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:49:
[...]
Goh, mijn ervaring is dat veel vlamingen en walen gewoon engelse termen gebruiken voor IT zaken. Ik heb waalse collega's die het onnozel vinden om "mon ordinateur" te zeggen in plaats van "mon computer". Volgens hun zeggen alleen wat grijze taalpuristjes in Frankrijk zo'n vertaalde termen.
Bij de Vlaamse overheid heb ik toch al een hoop code met nederlandse variabele- en klassenamen gezien...ElkeBxl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:49:
[...]
Goh, mijn ervaring is dat veel vlamingen en walen gewoon engelse termen gebruiken voor IT zaken
[...]
Ik heb het meer over zaken zoals "computer", "smartphone", "class", ... Zo'n termen worden hier niet vertaald in het dagdagelijks gebruik zoals gekkie zich afvroeg (vandaar dat ik zaken zoals "ordinateur" bovenhaald).PsyBelgium schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Bij de Vlaamse overheid heb ik toch al een hoop code met nederlandse variabele- en klassenamen gezien...
Qua variabele- en klassenamen is het hier een grote soep van 3 talen door mekaar op backend, op frontend proberen we veelal Engels te hanteren
Om echt in zee te gaan met de searchlites, uchooses, ardekays en bonques van deze wereld zit ik ook weer niet echt op te wachten
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Tijd om de DOM te spammen!
Yo dawg, I herd you liked modals...Candanz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:06:
Jeuj, recursive bootstrap modals openen.
We are shaping the future
Die willen je enkel zo snel mogelijk ergens dumpen om zo lekker snel de vergoeding binnen te harken...Down schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:42:
Ik ben links en rechts wat aan het rondneuzen naar interessante vacatures, maar de kriebels lopen me al weer over de rug als ik zie hoeveel recruiters er werkzaam zijn. Dat niet alleen, er zijn dus ook genoeg bedrijven die exclusieve deals hebben met recruiters en die dus lastig te vinden zijn daar buiten om.
Om echt in zee te gaan met de searchlites, uchooses, ardekays en bonques van deze wereld zit ik ook weer niet echt op te wachten
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dat moet je inderdaad echt niet doen, maar waarom zou je ook? Wat je sowieso moet voorkomen is dat dergelijke partijen jouw CV gaan spammen naar van alles en nog wat, dus als je al een recruiter voor je laat werken meteen duidelijk aangeven dat hij je CV alleen mag gebruiken voor vacatures waar jij toestemming voor geeft. Stuurt hij hem toch naar een andere partij dan ga je daar niet namens hun heen. Laat je ook zeker niet verleiden om een exclusieve deal o.i.d. met een recruiter te maken.Down schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:42:
De searchlites, uchooses, ardekays en bonques van deze wereld zijn trouwens ook echt niet de partijen die exclusieve deals met bedrijven hebben.
Beter kun je gewoon eens bedenken wat voor iets je wil en daar wat leuke bedrijven bij zoeken, want als ontwikkelaar kun je natuurlijk gewoon zo'n bedrijf opbellen en vragen of ze nog mensen zoeken. Daar zullen ze alleen maar blij mee zijn.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Gewoon opzoek gaan naar een bedrijf waar je graag zou willen werken en bellen/e-mailen of ze een vacature hebben en/of een open sollicitatie gewenst is. Zat bedrijven die niet openbaar/actief opzoek zijn maar altijd goede mensen kunnen gebruiken.Down schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:42:
[...] Dat niet alleen, er zijn dus ook genoeg bedrijven die exclusieve deals hebben met recruiters en die dus lastig te vinden zijn daar buiten om. [...]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Alex) schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:46:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Tjolk is lekker. overal en altijd.
En toen had je 201 modals open.
1
| $('.modal').modal('close'); |
En toen had je geen modals meer open en ook niet in je DOM staan!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik: "....basically just every screen I need to do is like opening a new can of worms"
Hij: "I know. It was my code. I'm sorry. I'm really sorry"
*woopsie*
iOS developer
Ach, als hij ervan leert dan maakt het niet veel uitBikkelZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:39:
Ik ga net helemaal los bij een collega op Slack in een privé kanaal over de kwaliteit van de code die onze junior produceert. Had het voor elkaar gekregen een ViewController te gebruiken voor twee redelijk verschillende schermen en dan met een flag maar de verschillen er in te rommelen. Rant rant rant.
Ik: "....basically just every screen I need to do is like opening a new can of worms"
Hij: "I know. It was my code. I'm sorry. I'm really sorry"
*woopsie*
Ik ben soms ook hard naar mijn collega's toe, en visa-versa. Maar als je er maar van leert!
Ik had heel vroeger een keer iets gemaakt, wat (qua codestijl) geheel in lijn met de rest van de applicatie was.
Een andere collega besloot er een review te doen, aangezien hij niet veel te doen had. Hij vond dat de code slecht was en riep een andere collega (een guru) en samen met mij dmv pair programming het ding gerefactored.
Daar heb ik toen veel van geleerd. Namelijk ook in een brakke applicatie de code naar een hoger nivau te tillen. Iets met "die applicatie mag dan brak zijn, maar dat ligt dan niet aan jou".
let the past be the past.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Klinkt als een bepaald project waar ik alweer bijna twee jaar mee bezig ben.Alex) schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:46:
Members only:
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 07-10-2015 19:01 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Alex) schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:06:
Members only:
Ik doe het ook met de Junior, ik denk dat hij het op zich wel trekt de kritiek.SPee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:12:
Ja, idd.
Ik had heel vroeger een keer iets gemaakt, wat (qua codestijl) geheel in lijn met de rest van de applicatie was.
Een andere collega besloot er een review te doen, aangezien hij niet veel te doen had. Hij vond dat de code slecht was en riep een andere collega (een guru) en samen met mij dmv pair programming het ding gerefactored.
Daar heb ik toen veel van geleerd. Namelijk ook in een brakke applicatie de code naar een hoger nivau te tillen. Iets met "die applicatie mag dan brak zijn, maar dat ligt dan niet aan jou".
Maar ik weet echt niet wat ik met die deadline code moet. Ik heb nog nooit software sneller af zien komen door meer shortcuts te nemen qua development. Sowieso is het werk wat je doet 50% WTF, 30% SO, 10% compiling en 10% het daadwerkelijke schrijven van code. Als je die 10% naar 12% tilt door alles in logische brokken uit elkaar te trekken en het een beetje netjes te doen gaat er ineens 20% van de WTF fase af, althans bij de volgende die er aan mag werken. Plus de kwaliteit gaat omhoog!
iOS developer
Laat me raden. Diegene die het vraagt gaat ook nog eens lekker op tijd naar huis?Alex) schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:06:
Members only:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Neuh, dat niet. Dat is er wel eentje die niet weggaat tot iets is opgelost. Hij zei zelfs "Desnoods kom ik van het weekend bij je thuis zitten om eraan te werken".Firesphere schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:15:
[...]
Laat me raden. Diegene die het vraagt gaat ook nog eens lekker op tijd naar huis?
Complimenten voor de toewijding, maar no thanks. Ik weet leukere dingen om 's weekends te doen
Neu die gaat er wel eens wat euhmm harder op in zeg maarfarlane schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:40:
Want die produceert brakke code?
1) iemand die beter zou moeten weten
2) altijd op iets wat iemand (bij herhaling) heeft gedaan.
Dus om nou te zeggen dat het abuse is omdat er personen met de grond gelijk gemaakt worden, maar goed daar denken anderen kennelijk anders over. http://linux.slashdot.org...utal-communications-style
[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 07-10-2015 19:26 ]
Ah op die manier. Ja hij heeft er wel een handje van, ik vraag me af of het echt nodig is maargoed hij lijkt dat wel te vinden in ieder geval.gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:24:
[...]
Neu die gaat er wel eens wat euhmm harder op in zeg maar
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Wat is echt nodig .. altijd moeilijkfarlane schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:00:
[...]
Ah op die manier. Ja hij heeft er wel een handje van, ik vraag me af of het echt nodig is maargoed hij lijkt dat wel te vinden in ieder geval.
Denk dat ook hier wel weer geldt "elk voordeel heb ze nadeel" en viceversa.
Met code of conducts heb je ook de kans dat je een blikje wormen opentrekt.
Als het je code-wise niet lukt, kun je het dan altijd nog op politieke wijze proberen te gaan spelen.
Wat dat betreft hebben die twee klagers ook al wel laten zien niet altijd even zuiver in discussies te bewegen (opmerkingen uit hun verband trekken en dan iemand beschulden dat hij een "rape apologist" is .. en zelf je geklaag vol kalken met veel f*cking en abuse abuse abuse.
En dan zou Torvalds aan karakter moord doen
Achja hadden ze nou maar Zwarte Piet gehad .. hadden ze het daarop kunnen botvieren
En verder als je de gevallen ziet dat Torvalds eens uitvalt (zoveel zijn het er nou ook weer niet) kun je opzich wel snappen dat tie pissed is .. tegen de achtergrond dat hij zelf niet meer de luxe heeft om alle patches zelf te beoordelen en derhalve op anderen moet vertrouwen.
Bovendien gaat het meestal niet om iets wat per ongeluk gebeurd is, maar moedwillig of iets negeren, of juist iets stilletjes er door drukken ipv vooraf te vragen hoe of wat.
Behalve in CSI heb ik nog nooit echt dingen beter zien worden van harder schreeuwen...gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:24:
Dus om nou te zeggen dat het abuse is omdat er personen met de grond gelijk gemaakt worden, maar goed daar denken anderen kennelijk anders over. http://linux.slashdot.org...utal-communications-style
(Maar in CSI werkt het dan ook uiterst effectief.
"It's not mathematically possible to crack this code"
"MAKE IT SO!"
"Sure, here you go."
"No, as a hardass criminal I can't tell you, besides, they'll not just kill me, but torture my entire family."
"TELL US! WE SHOUT!"
"Oh, ok, this is what you want to know."
En dan rennen ze vervolgens direct naar de bad guy, met 'heee, weet je wie er over jou uit de school geklapt heeft?')
Sorry, ik raak afgeleid.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
(wat, wie of waar zeg ik maar niet .. voor we weer een hoop heisa hebben en zilverknoopjes aan de deur
Hmm groot trein ongeluk hier ... trein met robijnen blijft maar ontsporen .. waarom voor een simpel gitlabje >> 1G geheugen nodig .. brakke meuk.
[ Voor 61% gewijzigd door gekkie op 07-10-2015 22:09 ]
Dit vind ik daar altijd een goed voorbeeld van.gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:17:
[...]
En verder als je de gevallen ziet dat Torvalds eens uitvalt (zoveel zijn het er nou ook weer niet) kun je opzich wel snappen dat tie pissed is .. tegen de achtergrond dat hij zelf niet meer de luxe heeft om alle patches zelf te beoordelen en derhalve op anderen moet vertrouwen.
Blijf dit ook gek vinden:gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:05:
Nah waarom schreeuwen in CSI ... oneindige zoom tot je beschikking .. ik zou er een moord voor doen
(wat, wie of waar zeg ik maar niet .. voor we weer een hoop heisa hebben en zilverknoopjes aan de deur)
Hmm groot trein ongeluk hier ... trein met robijnen blijft maar ontsporen .. waarom voor een simpel gitlabje >> 1G geheugen nodig .. brakke meuk.
Snap dat het een workaround is, maar om het nou als betere optie te geven tegenover de handmatige installatieOne reason the Omnibus package is more reliable is its use of Runit to restart any of the GitLab processes in case one crashes. On heavily used GitLab instances the memory usage of the Sidekiq background worker will grow over time. Omnibus packages solve this by letting the Sidekiq terminate gracefully if it uses too much memory. After this termination Runit will detect Sidekiq is not running and will start it. Since installations from source don't have Runit, Sidekiq can't be terminated and its memory usage will grow over time.
Naast de harde woorden .. geeft hij dan ook wel duidelijk aan waarom hij flipt, enige waar hij later wat zelf kritiek op had was de eerst "Shut the fuck up" .. die zou je ook in z'n algemeenheid kunnen lezen en dat was natuurlijk niet echt de bedoeling.dev10 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
Dit vind ik daar altijd een goed voorbeeld van.
Hmm hm .. mjah zit nu wat ruby/unicorn/sidekiq guides door te lezen ... maar van quotes als:Pizzalucht schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:41:
[...]
Blijf dit ook gek vinden:
[...]
Snap dat het een workaround is, maar om het nou als betere optie te geven tegenover de handmatige installaite
wordt je dan toch weer wat minder vrolijk.It is easy for a Rails application to leak memory. Even if we manage to plug all memory leaks, there is still the less than ideal garbage collector to contend with (I am referring to the MRI implementation).
En ook unicorn heeft zo'n worker limit auto kill ding er in zitten, maar het is een bloody async http servertje.
Zit ook eigenlijk helemaal niet op ruby te wachten .. maarja buiten ruby en java lijken er niet zo heel veel webbased git-repo-managers te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 07-10-2015 22:50 ]
Altijd makkelijk als je via de opgeslagen beelden van de beveiligingscamera van de plaatselijke pomp via de weerspiegeling in de ogen van het slachtoffer kan zien dat de dader een shirt aan heeft dat maar op twee plekken te koop is. Lopen we hier in Nederland toch hopeloos achter met de beelden van opsporing verzocht en de 13 in een dozijn truien de onze criminelen aan hebben maken het ook niet makkelijker.gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:05:
Nah waarom schreeuwen in CSI ... oneindige zoom tot je beschikking .. ik zou er een moord voor doen
(wat, wie of waar zeg ik maar niet .. voor we weer een hoop heisa hebben en zilverknoopjes aan de deur)
👑
Hey, da's de mijne!Vincentio schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:32:
[...]
Ligt er denk ik aan wat je target op dit moment.
Zelf zit ik nog op iOS 8, vanwege backend systemen en andere zaken.
Reveal:
http://www.raywenderlich....orial-live-view-debugging
http://revealapp.com/
In het kort realtime view debugging and modifying.
edit: Ja, laat, ik was nog aan het teruglezen
[ Voor 5% gewijzigd door Scott op 07-10-2015 23:49 ]
Met kritisch zijn is helemaal niets mis. Je kan ook best heel direct zijn zonder het allemaal mooi te verpakken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.gekkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:42:
[...]
Naast de harde woorden .. geeft hij dan ook wel duidelijk aan waarom hij flipt, enige waar hij later wat zelf kritiek op had was de eerst "Shut the fuck up" .. die zou je ook in z'n algemeenheid kunnen lezen en dat was natuurlijk niet echt de bedoeling.
Maar iemand helemaal affikken heeft zelden een positief effect, je hebt er geen zak aan.
Iemand wordt er alleen maar onzeker van en motivatie zal echt niet stijgen ofzo.
Lekker op de bank
Was wel wat ik in gitlab aan het proppen was .. opencv git repo voor wat beeldherkenning toolsajakkes schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:39:
[...]
Altijd makkelijk als je via de opgeslagen beelden van de beveiligingscamera van de plaatselijke pomp via de weerspiegeling in de ogen van het slachtoffer kan zien dat de dader een shirt aan heeft dat maar op twee plekken te koop is. Lopen we hier in Nederland toch hopeloos achter met de beelden van opsporing verzocht en de 13 in een dozijn truien de onze criminelen aan hebben maken het ook niet makkelijker.
Achja met de context(geschiedenis) van de verzender erbij is het al snel weer te behappen denk ik.ZaZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:53:
[...]
Met kritisch zijn is helemaal niets mis. Je kan ook best heel direct zijn zonder het allemaal mooi te verpakken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Maar iemand helemaal affikken heeft zelden een positief effect, je hebt er geen zak aan.
Iemand wordt er alleen maar onzeker van en motivatie zal echt niet stijgen ofzo.
En in principe fikt tie dus een specifiek gedrag of een specifieke denkwijze af, het is maar hoe erg je dat op jezelf betrekt en in welke frequentie zoiets voorkomt (en dat is toch betrekkelijk weinig, tenzij je de vrij reguliere fuck's crap's shit's etc erook bij gaat nemen).
Voordeel van de reuring die het geeft is dat het gelijk iedereen en alles de memo heeft gelezen dat die dingen dus niet de bedoeling zijn
[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 08-10-2015 00:06 ]
Het draait ook fijn op een afwijkend systeem, want de poging om het werkend te krijgen op OpenSuse eindigde in een soort dependency-hell waarbij het oplossen van de ene dependency weer wat anders sloopte. Een beetje hetzelfde gevoel had ik (5 jaar terug) met de installatie van Redmine op Windows, daarvoor moest er van het een en ander een akelig specifieke (niet recente) versie gebruikt worden omdat het anders gewoon niet ging werken. Met deze ervaringen vraag ik me wel een beetje af of het wel mogelijk is om fatsoenlijke cross-platform apps te maken met Ruby...
http://prntscr.com/8ox4of
87 chrome.exe processen.
Ik heb 2 tabjes open.
Chrome...... Wat.
[ Voor 192% gewijzigd door Candanz op 08-10-2015 01:11 ]
Deze rant gaat daar ook wel lekker op in: http://eev.ee/blog/2015/0...te-of-web-app-deployment/dcm360 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:52:
Tja, GitLab... Bij mij zit het de afgelopen 3 maanden zo tussen de 800 en 1000MB aan geheugengebruik.
Het draait ook fijn op een afwijkend systeem, want de poging om het werkend te krijgen op OpenSuse eindigde in een soort dependency-hell waarbij het oplossen van de ene dependency weer wat anders sloopte. Een beetje hetzelfde gevoel had ik (5 jaar terug) met de installatie van Redmine op Windows, daarvoor moest er van het een en ander een akelig specifieke (niet recente) versie gebruikt worden omdat het anders gewoon niet ging werken. Met deze ervaringen vraag ik me wel een beetje af of het wel mogelijk is om fatsoenlijke cross-platform apps te maken met Ruby...
Het is inderdaad treurig gesteld met het deployen van moderne webapps.
Candanz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:07:
Chrome, what are you doing
http://prntscr.com/8ox4of
87 chrome.exe processen.
Ik heb 2 tabjes open.
Chrome...... Wat.
1
| taskkill /im chrome.exe /f |
Lekker op de bank
't Wordt altijd voorgesteld als een vals dilemma: of je bent onbehoorlijk bot en onaardig tegen elkaar, of je bent hypcocriet / soft / passief-agressief / moet alles in watjes verpakken etc.ZaZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:53:
[...]
Met kritisch zijn is helemaal niets mis. Je kan ook best heel direct zijn zonder het allemaal mooi te verpakken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Maar er is gewoon een derde optie, die van helder en correct reageren, en daarbij toch duidelijk grenzen aangeven. Het is een ondergewaardeerde methode, maar het kan echt. En als bijkomend voordeel heeft het dat het dan veel makkelijker is om het om de argumenten en inhoud te laten gaan.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Beter:
1
| ps chrome | spps -F |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mjah .. zou m'n gitlab install eigenlijk wel weer eens moeten updaten ... maar op de een of andere manier heb ik er weinig trek in. Heb niet echt veel Ruby Foo .. en om nou te zeggen dat het steeds in een oogopslag duidelijk is welke van de tig componentjes faalt .. en waarom ... en welk waanzinnig commondo je er voor nodig hebt om de handel weer vlot te trekken.dcm360 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:52:
Tja, GitLab... Bij mij zit het de afgelopen 3 maanden zo tussen de 800 en 1000MB aan geheugengebruik.
Pffrt wie gaat die ambtenaren uitleggen dat blazen als wekker alleen fijn is als het een leuke duitse betreft en niet eentje om de blaadjes te plezieren. God wat maken die dingen een takke herrie .. en wat moet het toch inefficient zijn aangezien het ook nogal lang duurt voor ze eens opgebokt waren.
Slightly grumpy ...
Als positieve noot dan wel weer dat windows7 eindelijk heeft bedacht toch te gaan updaten ondanks een failed windows update .. whatever .. de eerste 200 zijn binnen ... op naar windows 10 .. wie weet halen we dat deze week nog
[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 08-10-2015 08:56 ]
[ Voor 117% gewijzigd door Woy op 08-10-2015 09:04 ]
Ik had het laatst toch vlot voor elkaar. Download aangezet en gewoon kunnen doorwerken. Installatie was op een >5 jaar oude laptop in 2 uurtjes voor elkaar.gekkie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:55:
Als positieve noot dan wel weer dat windows7 eindelijk heeft bedacht toch te gaan updaten ondanks een failed windows update .. whatever .. de eerste 200 zijn binnen ... op naar windows 10 .. wie weet halen we dat deze week nog.. als ik dat dan vergelijk met een Debian systeempje opzetten binnen een uurtje of 2 .... zucht.
Ja, dat was mijn punt eigenlijk ook. Jij verwoordt het alleen wat beter.incaz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 06:57:
[...]
't Wordt altijd voorgesteld als een vals dilemma: of je bent onbehoorlijk bot en onaardig tegen elkaar, of je bent hypcocriet / soft / passief-agressief / moet alles in watjes verpakken etc.
Maar er is gewoon een derde optie, die van helder en correct reageren, en daarbij toch duidelijk grenzen aangeven. Het is een ondergewaardeerde methode, maar het kan echt. En als bijkomend voordeel heeft het dat het dan veel makkelijker is om het om de argumenten en inhoud te laten gaan.
Lekker op de bank
Hmm hier een VM .. maar 2GB geheugen is kennelijk niet al te ruim om een update te kunnen doen op een kale win7 sp1 installGer schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:33:
[...]
Ik had het laatst toch vlot voor elkaar. Download aangezet en gewoon kunnen doorwerken. Installatie was op een >5 jaar oude laptop in 2 uurtjes voor elkaar.
De basis install zelf was klaar voordat ik uberhaupt over een vloek of een zucht kon nadenken, maar het licentiegedoe en updaten (bleef > half uur op "checking updates" hangen bij meerdere pogingen over meerdere dagen) .. man man.
Maar goed we komen er wel weer .. (na het ding maar een nachtje aan te hebben laten staan)
Ik heb eigenlijk ook geen problemen gehad met updates, die had-ie vlot gedaan terwijl ik bezig was met startmenu inrichten, Edge uitproberen en dat soort dingen.
Maar VM's zijn ook nooit de vlotste of stabielste idd. Heb hier op de Mac ook een Virtalbox draaien voor tests en die is ook niet altijd even stabiel en vlot (terwijl ik dan ook 2 GB RAM toeken).
Naja ik zit nog met win7 .. dus uitproberen van edge ben ik voorlopig nog niet aan toeGer schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:55:
Mja, ik heb 4GB tot mijn beschikking en kon hem gedurende de update redelijk met rust laten. Maar het is geen RAM van de snelste soort en de Core i3 van de eerste generatie maakt ook geen indruk meer hoor.
Ik heb eigenlijk ook geen problemen gehad met updates, die had-ie vlot gedaan terwijl ik bezig was met startmenu inrichten, Edge uitproberen en dat soort dingen.
Maar VM's zijn ook nooit de vlotste of stabielste idd. Heb hier op de Mac ook een Virtalbox draaien voor tests en die is ook niet altijd even stabiel en vlot (terwijl ik dan ook 2 GB RAM toeken).
Stabiliteit met VM's heb ik eigenlijk weinig over te klagen .. vlot (en dan vooral io) is wel eens lastiger idd. Heb win7 en win10 draaien in virtualbox .. maarja dat was niet slim .. zit je weer met een out-of-tree kernel module die weer niet wil compileren met een upstream non distro kernel.
Maar die update processen die slikten dus meer als 1GB geheugen .. tsja .. voor een updater .. come on ..
[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 08-10-2015 10:25 ]
Ik snap hier werkelijk niets van .....gekkie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:55:
Pffrt wie gaat die ambtenaren uitleggen dat blazen als wekker alleen fijn is als het een leuke duitse betreft en niet eentje om de blaadjes te plezieren. God wat maken die dingen een takke herrie .. en wat moet het toch inefficient zijn aangezien het ook nogal lang duurt voor ze eens opgebokt waren.
Slightly grumpy ...
Gelukkig woon ik nu niet meer aan een straat
[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2015 10:34 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Om 7 uur pronto een serenade van bladblazers hebben .. ben wel eens plezieriger gewekt
Lekker op de bank
Mjah .. plak ze voor op een intercity zou ik zo zeggen .. zal dan ook wel JIT zijnZaZ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:34:
Wat onsympathiek van die bladblazers.
Voorgeschreven in diverse CAO's ... vroeg iedereen wekken terwijl je overal meer takke herrie mee maakt dan strikt genomen noodzakelijk is ... en als je zeker weet dat iedereen wakker en grumpy is na een half uurtje .. ga je je zonden eens overdenken met een bammetje en een bakkie leut..oisyn schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:33:
Bladblazers in de straat die je 's ochtends wakker maken. Ik snap ook nooit waarom die lui om 7:00 moeten beginnen.
Gelukkig woon ik nu niet meer aan een straat
Luchtkasteel gekocht ?
De auto parkeer ik achter onze achtertuin, op een privéplek in het binnenhof van ons blok.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah .... ik was misschien nog niet helemaal heldergekkie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:33:
[...]
Om 7 uur pronto een serenade van bladblazers hebben .. ben wel eens plezieriger gewekt
Wil ze wel doorsturen hoor .. voor morgenochtendfarlane schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:10:
[...]
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah .... ik was misschien nog niet helemaal helder
Geloof niet dat het aan jou lag, ik moest het ook 4 keer lezen voor ik er hout uit kon snijden.farlane schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:10:
[...]
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah .... ik was misschien nog niet helemaal helder
En ja, ik ben de referentie
Hmm automagische python binding scripts van een C++ project .. leuk stukje voodoo.
"Uw bank heeft geen emailadres van u .. klik hier om uw emailadres aan ons te geven" ...
errrr is juist de bedoeling .. beter phising filter is er niet
[ Voor 60% gewijzigd door gekkie op 08-10-2015 12:35 ]
YouTube: Forget "Steve Jobs," Get Ready For "Michael Dell" - CONAN on TBS
1
| { user: { name: "foo", id: 1, authentication_key: "123" }, menu: [{ label: "foo" }, { label: "bar" }, { label: "baz" }] } |
Code om het uit te lezen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| func readUserFromUserData(data: JSON) -> User { return User( id: data["id"].number?.integerValue, authenticationKey: data["authentication_key"].string, name: data["name"].string) } func readMenuItemFromMenuItemData(data: JSON) -> MenuItem { return MenuItem(label: data["label"].string); } func readMenuFromMenuData(data: JSON) -> Menu { return Menu(menuItems: data.arrayValue.map(readMenuItemFromMenuItemData)) } func someMethod(data: JSON) { let menu = self.readMenuFromMenuData(data["menu"]) let user = self.readUserFromUserData(data["user"]) ... } |
[ Voor 87% gewijzigd door Gamebuster op 08-10-2015 14:43 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Betalen voor koffieElkeBxl schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:43:
Nieuwe koffiemachine op de verdieping en alles is tot en met morgen gratisEr zijn er die nu alles uitproberen, ik doe lekker mee
Wat moet je normaal betalen dan???ElkeBxl schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:43:
Nieuwe koffiemachine op de verdieping en alles is tot en met morgen gratisEr zijn er die nu alles uitproberen, ik doe lekker mee
Nice he? Niet echt wereldschokkende ideeën als je naar Kotlin, Rust, C#, Python, Ruby en nog een hand vol andere talen kijkt maar alleen al vanwege het feit dat het daadwerkelijk breed uitgerold en bruikbaar is maakt het meteen een stuk interessanter.Gamebuster schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:38:
Swift is wel echt een geinige programmeertaal; Ik ben er mee aan't spelen. Bijv, json inlezen in een type-safe language:
Als ik nu C# schrijf dan krijg ik gewoon jeuk, dat heb ik nog nooit gehad. C# was voor mij altijd heilig maar ik word helemaal ziek van al die overbodige ;, new, (), if (sjakie == null) { return; } op allerlei objecten die nooit maar dan ook nooit null hadden hoeven zijn, inflexibele switch/case statements en meer van dat soort Java-restanten.
Wij hebben zo'n crashlogger, Fabric geloof ik. Als ik kijk wat er nog binnen komt aan crashes als de tester aan de gang gaat: gewoon niks meer. Wel overal alle as!, !. en andere forced unwraps weggehaald en in ieder block [weak self] gebruikt, daar voor werd er nog wel eens een crash geregistreerd. guard let is je vriend.
[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2015 14:52 ]
iOS developer
Ik ben voor!alienfruit schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:45:
Lijkt mij een goed plan betalen voor koffie dan stinkt heel het kantoor niet naar koffie
Lekker op de bank
Hoe meer het naar koffie ruikt, hoe beter. Hoef ik zelf minder koffie te drinken.alienfruit schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:45:
Lijkt mij een goed plan betalen voor koffie dan stinkt heel het kantoor niet naar koffie
Ok, maar dat betaal je dan dus uit eigen zak? Hoewel je dat volgens mij wel op meer werkplekken hebt blijf ik het bijzonder vinden. Zoveel kost het een bedrijf toch niet?ElkeBxl schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:47:
17 cent ofzoiets is de gewoonlijke prijs. Enkel warm water is gratis. We hebben een saldo op onze badge staan, geen gepruts dus met cash geld
Dan maar gewoon weer iedereen de 2000W DE pruttelaar mee voor in de vensterbank ..Rhapsody schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Ok, maar dat betaal je dan dus uit eigen zak? Hoewel je dat volgens mij wel op meer werkplekken hebt blijf ik het bijzonder vinden. Zoveel kost het een bedrijf toch niet?
Hmm DE .. waar is die eigenlijk gebleven .. normaal pruttelt tie behoorlijk raak in het topic alhier
Ik ben zelf nog een beginnende Swift-er. Maar inderdaad je moet vaak as! of ! gebruiken. Hoe haal je die weg dan? Verder wat bedoel je met de [weak self] blok? Wanneer heb je dat nodig? Guards moet ik nog eens naar kijken. Nog niks over gehoord.BikkelZ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:50:
Wij hebben zo'n crashlogger, Fabric geloof ik. Als ik kijk wat er nog binnen komt aan crashes als de tester aan de gang gaat: gewoon niks meer. Wel overal alle as!, !. en andere forced unwraps weggehaald en in ieder block [weak self] gebruikt, daar voor werd er nog wel eens een crash geregistreerd. guard let is je vriend.
Verder moet ik nog verdiepen in hoe ik Core Data kan gebruiken als lokale cache voor een REST service.
TofBikkelZ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
Nice he? Niet echt wereldschokkende ideeën als je naar Kotlin, Rust, C#, Python, Ruby en nog een hand vol andere talen kijkt maar alleen al vanwege het feit dat het daadwerkelijk breed uitgerold en bruikbaar is maakt het meteen een stuk interessanter.
Als ik nu C# schrijf dan krijg ik gewoon jeuk, dat heb ik nog nooit gehad. C# was voor mij altijd heilig maar ik word helemaal ziek van al die overbodige ;, new, (), if (sjakie == null) { return; } op allerlei objecten die nooit maar dan ook nooit null hadden hoeven zijn, inflexibele switch/case statements en meer van dat soort Java-restanten.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dus dan stinkt het niet alleen naar koffie, overal hoor je pruttelende machinesgekkie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:01:
[...]
Dan maar gewoon weer iedereen de 2000W DE pruttelaar mee voor in de vensterbank ..
Hmm DE .. waar is die eigenlijk gebleven .. normaal pruttelt tie behoorlijk raak in het topic alhier
Ik gok om te zorgen dat iets niet per ongeluk niet ge-garbage-collect wordt omdat er nog ergens een stray reference is. Op zich een potentiele ellende die je bij alle garbage collected languages wel tegen komt. Kan in python ook vrij gauw je applicatie laten afknallen door de OOM-killeralienfruit schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Verder wat bedoel je met de [weak self] blok? Wanneer heb je dat nodig?
Klopt, dat is betalen uit eigen zak. Hoeveel het hun kost weet ik niet, voor andere zaken lijken ze geld teveel te hebben. Zo zijn onze badges vervangen en hebben we er allemaal een lederen zakje bijgekregen om die badge in te steken. Nogal onnodig gezien er geen problemen waren met de badges...Rhapsody schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Ok, maar dat betaal je dan dus uit eigen zak? Hoewel je dat volgens mij wel op meer werkplekken hebt blijf ik het bijzonder vinden. Zoveel kost het een bedrijf toch niet?
Dit topic is gesloten.
![]()
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.