De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.073 views

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-12 05:32
OkkE schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:46:
Hebben jullie Tower al eens geprobeerd? Hoor ik erg goede verhalen over (zeker in vergelijk met SourceTree). Het is alleen niet gratis.
Ziet er goed uit, jammer dat ik geen Mac heb maar een Windows laptop :X

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BikkelZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 02:24:
Precies het enige wat ik nodig heb is een view voor mijn branches (hoewel command line daar ook wel opties voor heeft?) en gewoon na een afgerond stuk werk duidelijke commits groeperen. Ik weet niet hoe ik dat laatste overzichtelijk kan doen op de command line.
Commits samenvoegen tot 1 commit? git rebase -i, en dan de squash optie gebruiken. Mits je nog niet hebt gepushed natuurlijk. Of bedoel je wat anders?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06

Matis

Rubber Rocket

Wij gebruiken zakelijk SmartGit. Het is bizar hoe een groot verschil er zit in snelheid tussen de Windows en Linux gebruikers. Een repo clonen op Windows duurt vaak twee a drie keer zo lang dan onder Linux.
De oorzaak weet ik niet. Het kan aan de git-implementatie liggen, de JVM of het feit dat we via ssh communiceren, maar het verschil in snelheid is gigantisch...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-12 05:32
Matis schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:12:
Wij gebruiken zakelijk SmartGit. Het is bizar hoe een groot verschil er zit in snelheid tussen de Windows en Linux gebruikers. Een repo clonen op Windows duurt vaak twee a drie keer zo lang dan onder Linux.
De oorzaak weet ik niet. Het kan aan de git-implementatie liggen, de JVM of het feit dat we via ssh communiceren, maar het verschil in snelheid is gigantisch...
Ik gebruik ook SmartGit en sinds de update van gisteren merk ik daar echt geen verschil in.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

iRicardo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:21:
Ik gebruik ook SmartGit en sinds de update van gisteren merk ik daar echt geen verschil in.
Wij zitten, licentietechnisch, nog vast aan 6.5. Daar is het verschil in ieder geval nog steeds significant.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
De (sporadische) Windows-gebruiker hier gebruikt TortoiseGIT, maar ik heb zelf genoeg aan GIT op commandline icm een Gitlab-installatie en GitFlow; geen centje pijn.

Read the code, write the code, be the code!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 17:59
kenneth schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:39:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Oef. Sterkte!
Hopelijk hoef jij niet te gebruiken!

Of nog erger: CVS

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:12:
Vaag.. Over wat voor aantallen hebben we het en zijn de machines gelijkwaardig?

Ik gebruik gewoon git clone op de command line trouwens, werkt op Linux en Windows even snel voor zover ik iets merk.
Als ik die hits bekijk is er niet bepaald genoeg verschil om voor ons te swtichen.. /late

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^
PHP:
1
// Fuck, I have to request data from that crappy Java service again, I hate this shit.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 30-09-2015 11:05 ]

{signature}

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12 18:19
Voutloos schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:04:
^
PHP:
1
// Fuck, I have to request data from that crappy Java service again, I hate this shit.
Ik zou ook zeuren als ik met PHP uit een Java service data moet putten. Maar weet je wat nog erger is? Andersom.... :+

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
EddoH schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:48:
Opvallend is de positie van Visual Basic in dat rijtje :P
Ik kan me voorstellen dat je alleen met VB kan werken als je volledig zen bent ;)

https://niels.nu

• .oisyn
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
VB'ers doen gewoon niet aan comments, de taal is zelf al verbose genoeg ;)

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2015 12:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:19

RayNbow

Kirika <3

REM Visual Basic is awesome

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ah. The memories...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
QBasic:
1
2
10 PRINT "Hello world"
20 GOTO 10

We are shaping the future

• Matis

Matis

Rubber Rocket

pedorus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:57:
Vaag.. Over wat voor aantallen hebben we het en zijn de machines gelijkwaardig?

Ik gebruik gewoon git clone op de command line trouwens, werkt op Linux en Windows even snel voor zover ik iets merk.
De machines zijn vergelijkbaar. Sterker nog, de Windows machines zijn veelal krachtiger.
Het betreft repos met submodules. Waarvan één een paar 100MBs (poky) is. Onder water gebruikt SmartGit natuurlijk ook de commandline. De meeste tijd lijkt te gaan zitten in het uitchecken van de files. Misschien het verschil in filesystem (ntfs tov ext3) dat het verschil maakt.

Geen zin overigens om het uit te gaan zoeken. De Windows-gebruikers zijn er aan gewend en ik gebruik Linux :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:56:
When I run my program for the first time after hours of development

[afbeelding]
Ik heb serieus op m'n eerste computer (MSX2) een heel weekend mijn allereerste programma (1000 regels) in elkaar lopen hacken (lees: overtypen uit een MSX applicatie magazine met codelistings).

Ik had geen flauw idee wat het zou doen (bleek een code minification te zijn) en na een weekend typen, runde ik het programma en kreeg ik:

Syntax error in 20

Ik wist niet hoe ik de error moest afbreken, dus heb de computer toen maar uitgedaan. Daarna leerde ik eigenlijk wat SAVE was en dat na de reboot mijn programma weg was :')

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@hierboven: Lol _O-
.oisyn schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:07:
VB'ers doen gewoon niet aan comments, de taal is zelf al verbose genoeg ;)
Ai dan doen ik het verkeerd :p zet hier en daar een comment wat het volgende stuk code doet :o

[ Voor 94% gewijzigd door Damic op 30-09-2015 12:49 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Herkenbaar. Wij gingen vroeger altijd 4 weken op vakantie met de caravan en ik nam dan steevast mijn MSX en C64 mee en een stapel magazines om zelf progs te kunnen schrijvenovertypen.

Het heeft me wel in aanraking gebracht met software schrijven, want als je dan weer een hele dag voor niets had zitten typen wilde je toch begrijpen wat er nou mis was.
Later zelf een beetje aanpassingen maken en kijken wat er gebeurt etc. Internet was er natuurlijk nog niet dus alles moest je zelf uitvogelen. Dat ging niet zonder de nodige potjes Giana sisters en bubble bobble te spelen omdat anders het kreng door het raam zou vliegen uit frustratie.

Lekker op de bank

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Over Git performance op Windows / Linux: het verschil tussen MSYS SSH of PuTTY is echt levensgroot. Grote kans dat jullie PuTTY gebruiken, en die is inderdaad traag.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

EddoH schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:00:
[...]

Hmm, dat is wel vreemd, bij ons werkt het prima..
Ik heb op dit moment ~65 repo's die ik beheer via SourceTree, en dat gaat eigenlijk vrij soepel. Ok, het is niet het meest snelle programma, maar bij lange na niet onwerkbaar traag..

Wel de nieuwste versie en een fatsoenlijke verbinding naar remotes?
Ja vreemd genoeg draaide het dus altijd gewoon lekker. Ik heb maar eens een update geïnstalleerd en mijn stashes weggegooid.
Creepy schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:03:
[...]

Commits samenvoegen tot 1 commit? git rebase -i, en dan de squash optie gebruiken. Mits je nog niet hebt gepushed natuurlijk. Of bedoel je wat anders?
Nee ik commit pas op het moment dat ik iets heb wat redelijk af is en dan ga ik de losse delen committen. Zo vervuil ik de tree niet met allerlei commits die weer teruggedraaid worden enzovoort.
Merethil schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:09:
[...]

Ik zou ook zeuren als ik met PHP uit een Java service data moet putten. Maar weet je wat nog erger is? Andersom.... :+
Mijn leven nu dus. Ik heb een PHPParser klassen geschreven waar ik een veld naar toe kan sturen en die eerst kijkt of een numeriek veld wel een nummer bevat of een string in nummers of true of "true" of wat het ook weer is vandaag :-(

Maar PHP hoéft helemaal niet crappy te zijn, je kunt toch gewoon een beetje een fatsoenlijke library voor JSON gebruiken? :(

Swift:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
import UIKit

class PHPParser: NSObject {

class func parseString(value: AnyObject?) -> String {
        guard let value = value else {
            return ""
        }

if value is NSString {
            return (value as! String)// -34.603329,
        }

return ""
    }

class func parseInt(value: AnyObject?) -> Int {
            return 0
        }

if value is NSString {
            return Int((value as! NSString).intValue)// -34.603329,
        } else if value is Int {
            return value as! Int
        }

return 0
    }

class func parseDouble(value: AnyObject?) -> Double {
            return 0
        }

if value is NSString {
            return (value as! NSString).doubleValue// -34.603329,
        } else if value is Double {
            return value as! Double
        }

return 0
    }

class func parseBool(value: AnyObject?) -> Bool {
            return false
        }

if value is NSString {
            return (value as! NSString).boolValue
        } else if value is Bool {
            return value as! Bool
        }

return false
    }

class func parseDate(value: AnyObject?) -> NSDate {
            return NSDate()
        }

if value is NSString {
            // TODO: we should be prepared that somebody might actually send dates in a usable format some day
            return NSDate(timeIntervalSinceReferenceDate: (value as! NSString).doubleValue)
        } else if value is Double {
            return NSDate(timeIntervalSinceReferenceDate: value as! Double)
        }

return NSDate()
    }

class func parseArray(value: AnyObject?) -> [JSONDictionary] {
            return [JSONDictionary]()
        }

if value is [JSONDictionary] {
            return value as! [JSONDictionary]
        }

return [JSONDictionary]()
    }
}

[ Voor 41% gewijzigd door BikkelZ op 30-09-2015 13:21 ]

iOS developer

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
BikkelZ & ZaZ:

Hebben jullie Tower al eens geprobeerd? Hoor ik erg goede verhalen over (zeker in vergelijk met SourceTree). Het is alleen niet gratis.
Tower is prima, gebruik ik continue :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Merethil
Is dit Swift? Ik las het eerst alsof je een PHPParser had geschreven in PHP maar, hoewel ik al een jaartje geen PHP meer heb gedaan, lijkt mij dit geen PHP :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Merethil schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:53:
[...]

Is dit Swift? Ik las het eerst alsof je een PHPParser had geschreven in PHP maar, hoewel ik al een jaartje geen PHP meer heb gedaan, lijkt mij dit geen PHP :+
Dat is Swift ja, wordt nog niet herkend hier. De NS prefix is altijd wel een weggevertje dat het om Apple NextStep technologie gaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door BikkelZ op 30-09-2015 14:09 ]

iOS developer

• Merethil
BikkelZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:08:
[...]

Dat is Swift ja, wordt nog niet herkend hier.
Pfffff Tweakers is weer Microsoft-minded hoor!!!!11! :( :+

• wackmaniac
BikkelZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:18:
Maar PHP hoéft helemaal niet crappy te zijn, je kunt toch gewoon een beetje een fatsoenlijke library voor JSON gebruiken? :(
code:
1
json_encode($stuff)

Maakt keurige valide json volgens mij :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

BikkelZ & ZaZ:

Gebruik voornamelijk Windows :)

Lekker op de bank

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BtM909 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:33:
[...]

Ik heb serieus op m'n eerste computer (MSX2) een heel weekend mijn allereerste programma (1000 regels) in elkaar lopen hacken (lees: overtypen uit een MSX applicatie magazine met codelistings).

Ik had geen flauw idee wat het zou doen (bleek een code minification te zijn) en na een weekend typen, runde ik het programma en kreeg ik:

Syntax error in 20

Ik wist niet hoe ik de error moest afbreken, dus heb de computer toen maar uitgedaan. Daarna leerde ik eigenlijk wat SAVE was en dat na de reboot mijn programma weg was :')
:X

Zo heeft de achtjarige ik ook samen met m'n pa, die het wel machtig interessant vond dat ik beloofde een "spelletje" te kunnen programmeren, uren zitten typen om Basic uit een uit de bibliotheek gehaald boek over te typen. Na de eerste horde genomen te hebben, het opstarten van Basic, kwam ik erachter dat de schrijfmodus standaard op insert stond. Ik wist niet dat dat uit te schakelen was door de gelijknamige knop in te drukken, dus typo's kostten veel tijd.

Uiteindelijk hadden we een lap code staan, die vervolgens niet bleek te runnen. BASIC != QBASIC != QuickBASIC...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BtM909 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:33:
[...]

Syntax error in 20

_O-

Ik had mijn eigen 'OS' geschreven: een raster met programmanamen die je kon opstarten wat doormiddel van 600 geneste loops per pixel getekend werd. Doordat de CPU zo traag was duurde het wel een minuut voordat mijn OS 'opgestart' (getekend) was, maar zag het er wel futuristisch uit.

Ik geloof niet dat ik ooit trotser ben geweest :+

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 23:24
wackmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:20:
[...]

code:
1
json_encode($stuff)

Probleem is waarschijnlijk meer dat de service is gemaakt door een slordige programmeur wat maakt dat de datatypes van een veld variëren (en dat vinden veel talen itt PHP natuurlijk niet zo leuk). :P

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

wackmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:20:
[...]

code:
1
json_encode($stuff)

Ja maar het valideert geen contract. Als je API belooft een integer te sturen en je stuurt "NaN" dan is de JSON misschien wel valide maar je maakt nog steeds geen vrienden.
PatrickH89 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:25:
[...]

Probleem is waarschijnlijk meer dat de service is gemaakt door een slordige programmeur wat maakt dat de datatypes van een veld variëren (en dat vinden veel talen itt PHP natuurlijk niet zo leuk). :P
De "Move fast and break things" school gepopulariseerd door Facebook. Dat Facebook een van de mufste sites ooit is (nog maar te zwijgen over een app van meer dan 120MB die op zich vrij weinig doet) doet daar blijkbaar niet aan af.

[ Voor 42% gewijzigd door BikkelZ op 30-09-2015 16:54 ]

iOS developer

• wackmaniac
BikkelZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:51:
[...]

Ja maar het valideert geen contract. Als je API belooft een integer te sturen en je stuurt "NaN" dan is de JSON misschien wel valide maar je maakt nog steeds geen vrienden.
Dat is mijnsinziens geen taak van de JSON-library, maar van de implementatie van de API-interface en dus van de ontwikkelaar.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

wackmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:57:
[...]

Dat is mijnsinziens geen taak van de JSON-library, maar van de implementatie van de API-interface en dus van de ontwikkelaar.
Ik kan met .Net libraries heel precies afregelen hoe mijn JSON er uit komt te zien. Bijvoorbeeld ook wat optioneel is en wat altijd aanwezig moet zijn. In PHP heb ik al een tijdje niks ingewikkelds meer gebouwd maar er moet toch wel een mogelijkheid zijn om te zeggen "hier verwacht ik een integer, anders veld weg laten"?

iOS developer

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind het ook altijd bijzonder dat sommige API's zo brak zijn. Het makkelijkste (in .NET zeker, maar gewoon, in general) is om wat models te maken voor de JSONdata en die te vullen en dan die te encoden. Dan kan het bijna niet misgaan, tenzij je een brakke encoder gebruik, of PHP gebruikt zonder goede checks :+ IMO levert dat ook veel duidelijkere code op in de back-end zelf.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
BikkelZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:52:
[...]

Ik kan met .Net libraries heel precies afregelen hoe mijn JSON er uit komt te zien. Bijvoorbeeld ook wat optioneel is en wat altijd aanwezig moet zijn. In PHP heb ik al een tijdje niks ingewikkelds meer gebouwd maar er moet toch wel een mogelijkheid zijn om te zeggen "hier verwacht ik een integer, anders veld weg laten"?
Maar in .Net heb je annotations, dat maakt het serialization probleem natuurlijk een tikkie makkelijker. In PHP vul je gewoon een datatype (object of array) met elementen en dat serializeer je naar JSON. Als jij daar bepaalde dingen niet in wilt hebben, dan moeten ze niet in dat object staan.

Wat jij wil is een fatsoenlijke serializer, niet een "JSON library", want dat heeft op zich nog niets met serialization te maken. Maar dan ga je er al automatisch vanuit dat er dingen te serializeren zijn. Kan ook best dat die meuk gewoon dynamisch wordt opgebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2015 17:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:57:
[...]

Maar in .Net heb je annotations, dat maakt het serialization probleem natuurlijk een tikkie makkelijker. In PHP vul je gewoon een datatype (object of array) met elementen en dat serializeer je naar JSON. Als jij daar bepaalde dingen niet in wilt hebben, dan moeten ze niet in dat object staan.

Wat jij wil is een fatsoenlijke serializer, niet een "JSON library", want dat heeft op zich nog niets met serialization te maken. Maar dan ga je er al automatisch vanuit dat er dingen te serializeren zijn. Kan ook best dat die meuk gewoon dynamisch wordt opgebouwd.
Zoiets?

https://github.com/netres...apper#simple-type-mapping

iOS developer

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damic schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:14:
Mmmh dat is raar, ik vraag een pagina van mijn isp op met een programma van me en ik krijg niets terug of wel timeout :/ what the hell did they change :?

Edit: found it, kastje naar de muur of 302 >200 > 302 >...
Na nog een paar dagen knoeien en testen, heb ik eindelijk terug een werkend programma en kan ik terug zien hoever ik van mijn limiet afzit. *O* :)B

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
Damic schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:48:
[...]
Na nog een paar dagen knoeien en testen, heb ik eindelijk terug een werkend programma en kan ik terug zien hoever ik van mijn limiet afzit. *O* :)B
moet je wel zeggen wat je fout gedaan had :+

Nothing to see here!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik niets, ISP heeft hun site een beetje aangepast vorig weekend waardoor mijn crawler geen nuttige data meer zag van de verbruiks meter :(

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 30-09-2015 21:49 ]

• azerty
  • Laatst online: 19:51
Damic schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:43:
Ik niets, ISP heeft hun site een beetje aangepast vorig weekend waardoor mijn crawler geen nuttige data meer zag van de verbruiks meter :(
Tja, moet je maar de API gebruiken hé :+

spoiler:
Die niet beschikbaar is :+

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jaja daarmee dat ik zo iets geschreven heb he. Stomme Teleslet zeggen ze van: "jaja we hebben een app die dat nu doet" |:( 8)7 :N :r

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kun je niet het traffic van die app sniffen om te kijken waar die mee praat?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is nog eens een idee moet ik alleen de app in windows 7 kunnen draaien ;)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Damic schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 06:55:
Dat is een mogelijkheid, of je proxiet alles naar je Windows 7 PC of je zorgt voor een switch met portforwarding en dan kun je je NIC in promiscuous mode alsnog laten sniffen.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Matis schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:39:
[...]

Dat is een mogelijkheid, of je proxiet alles naar je Windows 7 PC of je zorgt voor een switch met portforwarding en dan kun je je NIC in promiscuous mode alsnog laten sniffen.
Je NIC in slet modus zetten, welke vervolgens aan alles wat voorbij komt gaat gaat lopen ruiken :+ ik zie t zo voor me :P

[/flauwe modus]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

_O- lol

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 06:55:
Kun je niet gewoon een proxy instellen? Dan run je Fiddler op je PC en gebruik je die als proxy.
.edit: dat is dus wat Matis al zei 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 01-10-2015 10:11 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fiddler gebruikte ik al om bepaalde fouten eruit te halen ;), maar eerst de iOS/Android app op Windows laten runnen :)

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 12:37
PayPal zend stomme emails: "View your recent transactions now" met een reminder om je transacties te bekijken. Heel leuk, maar nogal stom om te sturen als er geen transacties geweest zijn in de voorbije maand. Blijkbaar kan je die emails ook niet uitschakelen, dus nu zal ik iedere maand een nutteloze mail krijgen, want ik gebruik PayPal misschien 1 of 2 keer per jaar. Voor die 2 transacties heb ik echt geen reminder nodig.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Dat is tof die Fiddler, bestaat er iets dergelijks ook voor OS X/ Linux?

• Ryur
Hipska schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:30:
Hier op het werk gebruiken ze WireShark. Ik vind hem alleen niet lekker werken :)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Squid? Het is gewoon een HTTP-proxy namelijk :P

Ik heb zoiets ook eens geprobeerd met een app, maar die detecteerde vervolgens dat er een ander certificaat aan de verbinding hing (i.p.v. het verwachte Verisign-certificaat) en weigerde om data te downloaden -O-

We are shaping the future

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

http://mitmproxy.org/
http://honeyproxy.org/ (mitmproxy met web-GUI)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Damic schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:36:
Jaja daarmee dat ik zo iets geschreven heb he. Stomme Teleslet zeggen ze van: "jaja we hebben een app die dat nu doet" |:( 8)7 :N :r
Ik heb daar nog Tweakers mee gehaald :)
nieuws: Telenet haalt service voor tonen dataverbruik offline tot woede devel...

De reden dat ik geen crawler geschreven heb (verschillende mensen hebben gewezen op het feit dat dit dat maar moest doen), is dat Telenet die pagina's constant aanpast.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

6 maand blijkbaar (update van 29/03) :) maar nu hadden ze ook de manier van redirect aangepast :( vorige keer was het ook op 1 dag gemaakt nu iets langer geduurd. Swat nu is de code ook iets korter :9
Otherside1982 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:28:
PayPal zend stomme emails: "View your recent transactions now" met een reminder om je transacties te bekijken. Heel leuk, maar nogal stom om te sturen als er geen transacties geweest zijn in de voorbije maand. Blijkbaar kan je die emails ook niet uitschakelen, dus nu zal ik iedere maand een nutteloze mail krijgen, want ik gebruik PayPal misschien 1 of 2 keer per jaar. Voor die 2 transacties heb ik echt geen reminder nodig.
Ja is wel redelijk ambetant, maarja zolang ze niet ineens bij de spam terecht komen vind ik dat best.

[ Voor 105% gewijzigd door Damic op 01-10-2015 13:38 ]

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 22:24

Rem

Ik heb door die email van paypal ook nog even goed zitten kijken of het geen phishing was. Vond het maar vreemd dat ze opeens zulke mails gingen sturen!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-12 12:03
Geachte GeertJam,

U heeft uw wachtwoord opgevraagd via xxx.xxx

Wachtwoord: henkhenk

Hoogachtend,
Coördinator xxx.xxxx
Daar gaan we weer...

[ Voor 7% gewijzigd door Geerrrt op 01-10-2015 15:35 ]

Eury#2434

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

En toen moest je een frontend voor de backoffice bouwen, die tegen een API loopt te kletsen die we zelf bouwen maar gescheiden willen houden omdat het frontend als demo dient.

We gebruiken geen PHP voor de frontend, we doen alles met JS en HTML. We hebben een ACL laag op de API draaien die permissies af handelt, maar moeten dit ook implementeren op de frontend. Dus met ajax calls de permissies ophalen en dan specifieke DOM elementen uitzetten, gaat de product owner klagen dat het "easily" hackable is door zelf je objecten te generaten met de console in de browser.

Word wel gewoon goed opgevangen op de API, maar de product owner wil dus ook dat je dus geen JS injecties kan gaan doen om je zelf toch een admin panel te voorschijn te toveren waar je niks mee kunt want geen rechten.......

Ik heb een hekel aan front-end development. Te veel inspelen op wat de klant nu wil en hoe. Laat mij het liefst maar backend zooi doen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klinkt meer alsof je een hekel zou moeten hebben aan je Product Owner, en niet aan front-end development :P Als je toch niks met de elementen kan doen omdat alles op de backend afgevangen wordt, dan boeit het ook niet dat iemand ze zelf kan aanzetten met wat getruck..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Gaan er nog mensen naar het domotica-event van Tweakers op 5 november?

• Candanz

Candanz

Geflipt

Creepy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:16:
Klinkt meer alsof je een hekel zou moeten hebben aan je Product Owner, en niet aan front-end development :P Als je toch niks met de elementen kan doen omdat alles op de backend afgevangen wordt, dan boeit het ook niet dat iemand ze zelf kan aanzetten met wat getruck..
Dat probeer ik de PO ook duidelijk te maken, en heb testjes gebouwd die dit dus demonstreet met nette errors die op de backend gegeneerd worden en worden terug gestuurt volgens documentatie, maar nog steeds is er de eis om dit dus te implementeren in een manier waarop dit niet kan gebeuren. Maar er mag geen serversided taaltje draaien om dus DOM elementen te genereren/niet te genereren.

Dus nu leg ik het gewoon voor bij de Lead Dev, die moet de PO maar gaan overtuigen dat het niet mogelijk is, en gaat ik gewoon verder met de taken die er liggen
.oisyn schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:35:
Ik zou opzich wel kunnen gaan, Enschede licht redelijk dicht bij Almelo.
Helaas ben ik niet zo van de Domotica, dus weet het niet echt zeker of ik wel zin heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Candanz op 01-10-2015 16:41 ]

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:44
Mijn vriendin en ik gaan er heen. Eindelijk keer in de buurt!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wij gebruiken altijd Charles, vet handig :9

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wireshark werkt toch ook prima?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
Fiddler is wel net ietsje overzichtelijker voor gewoon een paar API-calls te monitoren :)

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-12 20:13
Ik kom dagelijks op de UT, dus lijkt me goed te doen!

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Ryur
Zit er wel over te denken. Het onderwerp interesseerd mij niet zo, maar mede-tweakers ontmoeten is altijd leuk :).

Werk zelf in Hengelo, dus even een keertje door naar Enschede is niet al te gek voor mij (ik studeer officieel nog in Enschede aan het Saxion, maar bezig met afstuderen).

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lijkt mij wel leuk, maar het is zo ver weg ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 14:56
Ik heb vanacht een kaartje gekocht. Op donderdag ben ik toch al op de uni.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Daar kan ik de calls van een smart phone moeilijk mee onderscheppen. (ja, als ik log op de firewall of op de router dan wel ja, maar dergelijke tooltjes die als proxy fungeren zijn net iets handiger)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
ondanks 2x koffie, nog steeds geen energie om dag door te komen -O-

is het al weekend?

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Hier ook nood aan weekend, ik ben deze week zo beu...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12 16:27
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kOhGWm8.jpg

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12 19:53
Een Subversion repo converten naar een Mercurial repo doet je ook nadenken over het weekend! :D

Wat een gedoe is dat zeg!

[ Voor 13% gewijzigd door Ask! op 02-10-2015 12:05 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb goede ervaringen met subgit om svn->git te doen. Daarna zou git->mercurial een eitje moeten zijn.
Misschien iets om te onthouden als het niet lukt.

Lekker op de bank

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12 19:53
ZaZ schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:16:
Ik heb goede ervaringen met subgit om svn->git te doen. Daarna zou git->mercurial een eitje moeten zijn.
Misschien iets om te onthouden als het niet lukt.
Ik mirror de SVN repo nu eerst met svncync naar local dir. Dan converteer ik em met de Conversion tool van Mercurial zelf. Piece of cake nu lijkt het :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Woy schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:23:
[...]

Het lijkt mij wel leuk, maar het is zo ver weg ;)
/care
Rij je mee? :+

• Candanz

Candanz

Geflipt

Yeuy, volgende week in 't weekend klein hackathonnetje met collegas, gamepje bouwen voor TvOS van Apple. Heb er zin in.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk het niet ;)
Update 2 oktober 2015: De meet-up is inmiddels uitverkocht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
Candanz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Dat probeer ik de PO ook duidelijk te maken, en heb testjes gebouwd die dit dus demonstreet met nette errors die op de backend gegeneerd worden en worden terug gestuurt volgens documentatie, maar nog steeds is er de eis om dit dus te implementeren in een manier waarop dit niet kan gebeuren. Maar er mag geen serversided taaltje draaien om dus DOM elementen te genereren/niet te genereren.

Dus nu leg ik het gewoon voor bij de Lead Dev, die moet de PO maar gaan overtuigen dat het niet mogelijk is, en gaat ik gewoon verder met de taken die er liggen

[...]

Ik zou opzich wel kunnen gaan, Enschede licht redelijk dicht bij Almelo.
Helaas ben ik niet zo van de Domotica, dus weet het niet echt zeker of ik wel zin heb.
Is dat PO in de zin van scrum :p? Dan kun je dit probleem toch op de scrum way aanpakken ;)?

[ Voor 9% gewijzigd door Rutix op 02-10-2015 14:13 ]

Nothing to see here!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De 3 meest voorkomende reacties op de FP:
- kan ik er keihard mee gamen?
- kan ik er XMBC op draaien?
- waarom niet?

:/

(nieuws: AMD en Nvidia brengen nieuwe professionele videokaarten voor laptops uit)

• Candanz

Candanz

Geflipt

Rutix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Is dat PO in de zin van scrum :p? Dan kun je dit probleem toch op de scrum way aanpakken ;)?
We werken met Scrum, maar hebben onze eigen draai er aan gegeven omdat dit project per dag veranderd qua eisen en eventuele toepassingen.

Iets met nieuwe technologien enzo waarvan niet zeker is hoe het er over een week gaat uitzien.

• Bv202
Blijkbaar is het geen goed idee een power bank op te laden door deze aan te sluiten op een USB-hub (met UTP-poort) die dan weer aangesloten is op een Surface Pro 3 :X

Resultaat:
USB-hub werkte niet meer (na een 10-tal minuten weer wel :P ) en de power bank die nog halfvol was, is volledig leeg (of stuk, maar dat weet ik nog niet).

[ Voor 33% gewijzigd door Bv202 op 02-10-2015 15:03 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Deal-Extreme of een variant daarop? ;) Gebruik zo'n ding ook op m'n Surface, ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2015 15:24 ]

• Bv202
.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Deal-Extreme of een variant daarop? ;) Gebruik zo'n ding ook op m'n Surface, ideaal.
Nope, deze:
http://www.laptopshop.be/...met-gigabit-ethernet.html

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Oh USB 3 met Gigabit ethernet, nice. Die zocht ik destijds (anderhalf jaar geleden) maar die waren toen nog erg prijzig.

• Bv202
Yup, mooi ding als 't werkt :)

De power bank is die dat ik gekregen heb op de Tweakers Express, misschien ligt 't daar wel aan :p

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
Vandaag een bug in IE11 op Windows 7, niet op IE11 in Windows 8 / 8.1 / 10

Internet Explorer :'(

• Laurens-R
Ah fijne afsluiter van de vrijdag. Ik werk thuis... knalt m'n wasmachinekraan. Heb nog redelijk snel m'n hoofdkraan kunnen dichtdraaien :F

Zo maar weer even langs de bouwmarkt... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens-R op 02-10-2015 16:03 ]

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:44
Laurens-R schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:02:
Ah fijne afsluiter van de vrijdag. Ik werk thuis... knalt m'n wasmachinekraan. Heb nog redelijk snel m'n hoofdkraan kunnen dichtdraaien :/
Gelukkig was je thuis.

• Laurens-R
Goed punt :P

De kraan draaide ook wat minder gemakkelijk de laatste tijd... had het dus ook enigszins kunnen verwachten

[ Voor 25% gewijzigd door Laurens-R op 02-10-2015 16:08 ]

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12 14:06
Bv202 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:55:
Blijkbaar is het geen goed idee een power bank op te laden door deze aan te sluiten op een USB-hub (met UTP-poort) die dan weer aangesloten is op een Surface Pro 3 :X

Resultaat:
USB-hub werkte niet meer (na een 10-tal minuten weer wel :P ) en de power bank die nog halfvol was, is volledig leeg (of stuk, maar dat weet ik nog niet).
Dingen opladen via mijn Surface Pro 3 heeft ook altijd al wat funky gedaan. Soms weigert de laptopbatterij gewoon op te laden als mijn telefoon opgeladen wordt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het toppunt van ownage was mijn Surface Pro die via USB de MacBook Air van een collega aan het opladen was >:)

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik gebruik een Targus pc dock en dat werkt wreed goed op usb2 ondanks dat ie liever usb 3 ziet.

Edit: ik zien nu dat die geen aparte voeding heeft, die targus dock wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 02-10-2015 23:07 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:28:
Het toppunt van ownage was mijn Surface Pro die via USB de MacBook Air van een collega aan het opladen was >:)
Macbook denk ik. Die heeft een USB C aansluiting om op te laden. De Air heeft een magsafe kabel.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Oh ja klopt idd :)

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Man man man zit ik al een uur achter een bug te zoeken en nu kom ik tot de conclusie dat het geen bug is en ook geen feature, had gewoon de slider van de update timer op 30 minuten gezet in de plaats van een uur |:( 8)7 :O

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.