De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.078 views

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
ElkeBxl schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:16:
Netjes :) Ik krijg spijt dat ik het niet geprobeerd heb om met mijn camera iets te trekken. Maar in Brussel is er dan ook teveel lichtvervuiling, ik zou al ver moeten gaan voor een goed plekje te vinden.
Ik ben niet lang gelden verhuisd van een kleine stad (Utrecht) naar een dorp (Maarssen) en ik vind het verschil al significant. Moet gewoon wennen aan hoe donker het binnen is terwijl er gewoon straatlampen branden :)
Gropah schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:30:
Ik had ook overwogen om er voor op te staan, maar las ook hier en daar dat de kans aanwezig was dat er wolken voor zaten, dus uiteindelijk niet gedaan
Dat woog voor mij ook mee. Op het nieuws zei men dat de kans klein was dat het goed te zien was. Bleek 't kraakhelder te zijn 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 28-09-2015 09:42 ]

https://niels.nu

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Hydra schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:41:
[...]

Ik ben niet lang gelden verhuisd van een kleine stad (Utrecht) naar een dorp (Maarssen) en ik vind het verschil al significant. Moet gewoon wennen aan hoe donker het binnen is terwijl er gewoon straatlampen branden :)
Normaalgezien verhuis ik binnenkort naar een kleinere stad zoals Mechelen of Dendermonde. Dat zal ook al verschil geven. Brussel heeft wel wat donkerdere plekjes maar daar blijf ik liever weg :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• .oisyn
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Shit, helemaal vergeten |:(. Ik had wel even kunnen kijken, want m'n dochter was om 4:15 wakker en dacht dat ze wel even met haar playmobil kon spelen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach, over 14 jaar weer toch? :P

Ik was wel even wakker en heb een donkere en rode maan mogen aanschouwen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

BtM909 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:08:
Ach, over 14 jaar weer toch? :P

Ik was wel even wakker en heb een donkere en rode maan mogen aanschouwen.
18 jaar toch?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-12 21:45
Dat moment dat je op kantoor gedemotiveerd bent en jezelf betrapt op het bekijken van vacatures en potentieel interessante bedrijven.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Rondkijken mag altijd. Is dat zo erg :? ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De volgende keer is in 2029.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Down
  • Laatst online: 15-12 21:45
sky- schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:31:
Rondkijken mag altijd. Is dat zo erg :? ?
Nee hoor. Het feit dat ik er mezelf op 'betrapte' is wellicht meer een teken aan de wand. ;)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

traceroute -h 50 bad.horse :D

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ik had een Powerpoint-slide opgeleverd met daarin een rood blokje dat de productie-omgeving moet voorstellen. Komt er de volgende feedback: "Dat rood ziet er wel erg intimiderend uit hoor... kan dat geen andere kleur worden?"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mNLFRVe.gif

We are shaping the future

• alienfruit

alienfruit

Ahh wist ik nog niet! Good old RemObjects! Maar kun je met RemObjects ook frameworks bakken die in native apps te gebruiken zijn?
Jep, ze zijn weer goed bezig!

Huh, maar het zijn native apps? Het compileert rechtstreeks naar native. Enigste is dat het niet 100% Swift zal zijn door beperkingen van .NET en Java. Maar die zijn mijn inziens niet al te storend: http://docs.elementscompi...ifferencesAndLimitations/

Ik moet zeggen dat het redelijk goed werkt. Er zijn wat verschillen qua gedrag tussen RO's en Apple Swift maar daar wordt hard aan gewerkt. Het fijn dat je gewoon in Nederlands kan mailen, haha. Hoewel Carlo dat nou weer niet altijd even tof vindt ;)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:43:
Ik had een Powerpoint-slide opgeleverd met daarin een rood blokje dat de productie-omgeving moet voorstellen. Komt er de volgende feedback: "Dat rood ziet er wel erg intimiderend uit hoor... kan dat geen andere kleur worden?"

[afbeelding]
Antwoord: dit is ook voor de kleurenblinden zichtbaar.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ah, dacht dat ze op de radio 18 jaar zeiden.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

DeluxZ schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:58:
[...]

Ah, dacht dat ze op de radio 18 jaar zeiden.
Ik las inderdaad ook ergens 2033, en niet 2029.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GateKeaper schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:00:
[...]

Ik las inderdaad ook ergens 2033, en niet 2029.
Ik haal het ook maar van nu.nl :P Heb geen verder onderzoek gedaan.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:10:
[...]

Ik haal het ook maar van nu.nl :P Heb geen verder onderzoek gedaan.
Ik ook niet bepaald, gewoon van de volkskrant. Tenminste één van die twee doet zijn huiswerk dus niet goed. :P

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Is 2033 niet het eerste jaar dat er zowel een bloedmaan als een supermaan aanwezig zal zijn? En dus een superbloedmaan? Ik dacht zoiets gelezen te hebben ergens.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

GateKeaper schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:15:
[...]

Ik ook niet bepaald, gewoon van de volkskrant. Tenminste één van die twee doet zijn huiswerk dus niet goed. :P
http://www.nationalgeogra...e-supermaansverduistering

Hopelijk hebben deze gasten het wel goed :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik neig nu.nl eerder te geloven hoor dan die andere heidense websites

Oh wacht :')

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
Niet vergeten om ook op de website http://bad.horse te kijken, en door te klikken naar https://signed.bad.horse en daarvan de SSL certificate chain te bekijken (bvb op https://www.digicert.com/help/) 8)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Haha, Website van het Jaar-website, ergens een error_reporting aan laten staan :9...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0vgOwEGJ8WlJwZyTHZZ2TKw9/thumb.png

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:46:
[...]

Jep, ze zijn weer goed bezig!

Huh, maar het zijn native apps? Het compileert rechtstreeks naar native. Enigste is dat het niet 100% Swift zal zijn door beperkingen van .NET en Java. Maar die zijn mijn inziens niet al te storend: http://docs.elementscompi...ifferencesAndLimitations/

Ik moet zeggen dat het redelijk goed werkt. Er zijn wat verschillen qua gedrag tussen RO's en Apple Swift maar daar wordt hard aan gewerkt. Het fijn dat je gewoon in Nederlands kan mailen, haha. Hoewel Carlo dat nou weer niet altijd even tof vindt ;)
Nee ik bedoel dat ik een SDK kan schrijven met een Objective-C, C# en Java wrapper die gebruikt kan worden in projecten, bijvoorbeeld als CocoaPod of NuGet module.

iOS developer

• alienfruit

alienfruit

Hmm, dat heb ik nog niet geprobeerd. Waarschijnlijk toekomst muziek :)
Maar goed de andere applicatie zal dan wel een dependency hebben op libFire/libNougat of zoiets.

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 28-09-2015 14:46 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Niks 2029, niks 2033.

Dat hele verhaal over die supermaan is onzin. Het verschil is amper merkbaar en al helemaal niet als je met het blote oog naar de hemel kijkt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rKkqdUx.jpg

De volgende totale maansverduistering die in de Benelux zichtbaar is, is al in juli 2018, net een paar minuten voor het einde van de schemering. Redelijk goed zichtbaar dus. En omdat het een totale verduistering is, is het ook gelijk een bloedmaan (rayleighverstrooiing door aardatmosfeer).

Supermaan :N

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:56
Je vraag je ook af waar de maan zo gauw een telefooncel vandaan haalt anno 2015 :+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

kenneth schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:56:
Niks 2029, niks 2033.

Dat hele verhaal over die supermaan is onzin. Het verschil is amper merkbaar en al helemaal niet als je met het blote oog naar de hemel kijkt:

[afbeelding]

De volgende totale maansverduistering die in de Benelux zichtbaar is, is al in juli 2018, net een paar minuten voor het einde van de schemering. Redelijk goed zichtbaar dus. En omdat het een totale verduistering is, is het ook gelijk een bloedmaan (rayleighverstrooiing door aardatmosfeer).

Supermaan :N
Scheelt inderdaad niet veel:
Neil deGrasse Tyson @neiltyson
Resist the Hype: The size of today’s “Super” moon is to next month’s full moon as a 16.07 inch pizza is to a 16.00 inch pizza
:D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

OkkE schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:16:
[...]

Scheelt inderdaad niet veel:

[...]

:D
0.07 inch extra pizza is en blijft extra pizza :P En nu heb ik zin in pizzaaaaaaaaa! *O*

• Tjolk
alstu (wel ietwat over de datum)

[ Voor 14% gewijzigd door Tjolk op 28-09-2015 16:20 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
kenneth schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:56:

En in lichtintensiteit?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Schaamteloos gejat van wikipedia
The March 19, 2011, supermoon was 356,577 kilometers (221,567 miles) away from Earth. The last time the full moon approached so close to Earth was in 1993. It was about 30 percent brighter and 14 percent bigger than a full moon in apogee.
apogee = verste positie van de aarde.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:14
Vannacht stond de maan nog iets dichterbij (354321 km volgens Stellarium). De apparent diameter was 0°33'42.8". Tijdens de maansverduistering van 27 juli 2018 is de afstand 405147 km en de apparent diameter 0°29'29.0". De diameter lijkt nu dus 4% groter dan over 3 jaar.

Dat er maar 0.44% (16.07 vs 16.00) verschil zit tussen deze volle maan en de volgende is logisch, want de Full moon cycle (periode van supermaan tot de volgende supermaan) duurt ongeveer 14 volle manen.

[ Voor 35% gewijzigd door Eärendil op 28-09-2015 19:57 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:45:
Hmm, dat heb ik nog niet geprobeerd. Waarschijnlijk toekomst muziek :)
Maar goed de andere applicatie zal dan wel een dependency hebben op libFire/libNougat of zoiets.
Daar was ik al bang voor, maar toch bedankt om me even aan RemObjects te herinneren :)

iOS developer

• StM
  • Laatst online: 12:46

StM

Grmbl, clang, althans de Apple build, respecteert de Microsoft ABI niet volledig terwijl hij dat wel zou moeten doen (kan je forceren via attributes). Hoe ga ik in hemelsnaam een compiler er van overtuigen dat hij de inhoud van RDI moet bewaren :|

• alienfruit

alienfruit

[b]BikkelZ schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:53:Daar was ik al bang voor, maar toch bedankt om me even aan RemObjects te herinneren :)
Maar blijft een mooie oplossing voor cross platform programmeren op een mooie manier :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmh dat is raar, ik vraag een pagina van mijn isp op met een programma van me en ik krijg niets terug of wel timeout :/ what the hell did they change :?

Edit: found it, kastje naar de muur of 302 >200 > 302 >...

[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 28-09-2015 21:43 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Eärendil schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:52:
Vannacht stond de maan nog iets dichterbij (354321 km volgens Stellarium). De apparent diameter was 0°33'42.8". Tijdens de maansverduistering van 27 juli 2018 is de afstand 405147 km en de apparent diameter 0°29'29.0". De diameter lijkt nu dus 4% groter dan over 3 jaar.

Dat er maar 0.44% (16.07 vs 16.00) verschil zit tussen deze volle maan en de volgende is logisch, want de Full moon cycle (periode van supermaan tot de volgende supermaan) duurt ongeveer 14 volle manen.
En dat kan je ook wel merken. Gisteren was de maan ook heel vel :)

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:55:
[...]

En dat kan je ook wel merken. Gisteren was de maan ook heel vel :)
Vind het altijd leuk om gesprekken van mensen op te vangen die volledig verbaasd zijn door dat verschijnsel (vaak ook de mensen die niet snappen waarom je overdag de maan kan zien). Dat is het enige voordeel van het OV, je kan lekker in-tunen op gesprekken die een glimlach op je gezicht toveren :)
Het altijd wel mijn "oortjes" in, maar vaak genoeg zonder muziek :+

Soms hoor je zeer interessante theorieën langkomen die mijn inner-scientist aan de ene kant verbazen, maar aan de andere kant ook weer behoorlijk kunnen amuseren :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:30:
[...] Dat is het enige voordeel van het OV, je kan lekker in-tunen op gesprekken die een glimlach op je gezicht toveren :)[...]
Ik heb altijd de neiging om mensen te corrigeren, maar heb intussen al wel geleerd dat dat niet altijd op prijs wordt gesteld ^^

• Alex)
* Alex) drukt op "Volume omhoog"-knopje op het toetsenbord van zijn Mac
* Alex) hoort niks veranderen, maar krijgt een icoontje van een speaker met een verbodsbordje (niet mute)
* Alex) klikt op het speakericoontje in de menubalk en verplaatst het schuifje
* Alex) drukt weer op het "Volume omhoog"-knopje en hoort de muziek harder gaan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yZjXvA3m.png

• Tjolk
Maar het werkt toch gewoon? :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, dat is al 10 jaar buggy. Samen met de feature dat volume voor speakers en audiojack apart onthouden wordt. Op zich heel proper, maar heb meer dan eens het verkeerde volume op mn in-ears gehad of de jack tijdelijk los moeten koppelen voordat de controls weer reageren.

'Hoe moeilijk kan het zijn'.

(En nog altijd veel minder stom dan audio in linux :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 29-09-2015 10:15 ]

{signature}

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:38:
[...]

Ik heb altijd de neiging om mensen te corrigeren, maar heb intussen al wel geleerd dat dat niet altijd op prijs wordt gesteld ^^
:+ Echt waar? ;)

Nou, vandaag besloot mijn laptop om weer even niet op te starten. Haal hem uit zijn slaap vanochtend, geen probleem. Ik denk: "goh een reboot kan geen kwaad"... |:( Nope, de boel zakt weer in elkaar...

Begin nu toch echt wel een hardware probleem te vermoeden, of een zeeeeer brakke update van Windows 10...

Al met al, niet echt leuk... Ik kan inmiddels bijna blind Windows 10 installeren door de hoeveelheid reinstalls van de afgelopen dagen... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Heb ook een mac versie gehad dat mijn iMac na slaapstand mijn hele headset niet meer wilde herkennen en uberhaupt geen geluid meer wou uitpoepen. Met nieuwste versie is dat wel verholpen volgens mij

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Iemand hier ervaring met Apache Spark? Ik krijg het niet voor elkaar om 1 input RDD te laten streamen naar 3 outputs.

https://niels.nu

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ik kan bepaalde websites niet bereiken, waaronder bitbucket.com. Nog meer mensen last van dergelijke problemen?

• Ealanrian
  • Laatst online: 12:41
TheNephilim schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:11:
Hmmm, ik kan bepaalde websites niet bereiken, waaronder bitbucket.com. Nog meer mensen last van dergelijke problemen?
de bitjes emmer is hier te bereiken

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48

Super_ik

haklust!

TheNephilim schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:11:
http://downforeveryoneorjustme.com/bitbucket.com
It's just you. http://bitbucket.com is up.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Caelorum
Raar genoeg wel :D

• OkkE

OkkE

Ze zijn hier voor het kantoor de straat aan het opbreken. Gister een straatsteen door de ruit, vandaag hebben ze twee kabels doormiddel gebroken (gelukkig lijkt internet nog te werken). Echt, als wij zo te werk zouden gaan, hadden we al lang geen klanten meer....

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
OkkE schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:52:
Ze zijn hier voor het kantoor de straat aan het opbreken. Gister een straatsteen door de ruit, vandaag hebben ze twee kabels doormiddel gebroken (gelukkig lijkt internet nog te werken). Echt, als wij zo te werk zouden gaan, hadden we al lang geen klanten meer....
Een straatsteen door de ruit, hoe doen ze dan :o

• Tjolk
Zo.
Afbeeldingslocatie: http://manleymannmedia.com/wp-content/uploads/2015/04/Marketing-MEME.jpg

• Ealanrian
Mercatres schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:08:
[...]

Een straatsteen door de ruit, hoe doen ze dan :o
Men neme een straatsteen, werpt deze in de richting van de kruiwagen, men schat de benodigde kracht verkeerd in en mist de kruiwagen, straatsteen komt vervolgens in aanraking met de ruit. Deze is niet berekend op de krachten welke nu uitgeoefend worden en vervalt in vele delen. Nu is het pad vrij voor de straatsteen om de ruimte achter de ruit te betreden wat deze dus ook doet.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Ealanrian schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:12:
[...]

Men neme een straatsteen, werpt deze in de richting van de kruiwagen, men schat de benodigde kracht verkeerd in en mist de kruiwagen, straatsteen komt vervolgens in aanraking met de ruit. Deze is niet berekend op de krachten welke nu uitgeoefend worden en vervalt in vele delen. Nu is het pad vrij voor de straatsteen om de ruimte achter de ruit te betreden wat deze dus ook doet.
Welke kleur was de kruiwagen? Details, man. Details maken het verhaal.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Mercatres
Gamebuster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:43:
[...]

Vooral: wat voor baksteen. Aan welke standaarden voldoet ie. En dat raam, aan welke standaarden voldoet/ voldeed die?

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-12 19:44
Mercatres schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:09:
[...]

Vooral: wat voor baksteen. Aan welke standaarden voldoet ie. En dat raam, aan welke standaarden voldoet/ voldeed die?
De baksteen voldoet aan hogere standaarden als het raam.

• Mercatres
br men schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:12:
[...]

De baksteen voldoet aan hogere standaarden als het raam.
Als het raam wat doet?

• Tjolk
breekt.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 15:12
http://jsfiddle.net/wywpom30/1/

*zucht* Microsoft ...

Soms heh. Soms...

[ Voor 33% gewijzigd door R4gnax op 29-09-2015 14:36 ]

• Ealanrian
Gamebuster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:43:
[...]

Rood
[...]

baksteen: baksteennorm nen 2489, raam nen 1630:2011

• acemoo
Ealanrian schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:36:
[...]

Rood

[...]

baksteen: baksteennorm nen 2489, raam nen 1630:2011
Ik zou de baksteen terug brengen, de norm is ingetrokken.

• Ealanrian
br men schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:38:
[...]

Ik zou de baksteen terug brengen, de norm is ingetrokken.
Dat deden ze dus. Helaas zat het raam in de route terug

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
edit:

* mbarie zegt never mind...

[ Voor 21% gewijzigd door mbarie op 29-09-2015 14:56 ]

Storyteller @ soundcloud

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een bekende (en logische) bug waar je omheen komt door geen pseudo-selectors (of geen em's maar rem's) te gebruiken :)
maar dat wist je waarschijnlijk al ;)

En nu met extra-gratis bug report: https://connect.microsoft...ores-css-precedence-rules

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 29-09-2015 14:44 ]

• R4gnax
  • Laatst online: 22-12 15:12
BtM909 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:42:
[...]

Een bekende (en logische) bug waar je omheen komt door geen pseudo-selectors (of geen em's maar rem's) te gebruiken :)
maar dat wist je waarschijnlijk al ;)

En nu met extra-gratis bug report: https://connect.microsoft...ores-css-precedence-rules
Ja dat wist ik ondertussen al. (Staat ook in de fiddle als workaround.)
Alleen snap ik niet wat je er logisch aan vindt.

• OkkE

OkkE

Haha :D
[...]

Vooral: wat voor baksteen. [...]
En hier begint de communicatiefout. Het was een straatsteen. :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

R4gnax schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:03:
[...]

Ja dat wist ik ondertussen al. (Staat ook in de fiddle als workaround.)
Alleen snap ik niet wat je er logisch aan vindt.
IE ziet de elementen die je selecteert door "duplicate" class selectoren (icm em's) als childs van elkaar en telt de EM's dus door.

Dat het een bug is en fout dat is geen discussie, maar dat is wel de reden waarom IE denkt het goed te doen :P

In Edge is het probleem ook netjes opgelost trouwens :)

• Ealanrian
OkkE schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:27:
[...]

Haha :D

[...]

En hier begint de communicatiefout. Het was een straatsteen. :+
Een straatsteen is een type baksteen.

• Mercatres
Ealanrian schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:36:
[...]

Een straatsteen is een type baksteen.
Niet altijd, er zijn ook bakstenen van een ander materiaal.

• Ealanrian
Mercatres schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:45:
[...]

Niet altijd, er zijn ook bakstenen van een ander materiaal.
Ook al zijn er bakstenen van een ander materiaal dan is een bakstraatsteen nog steeds een baksteek. Dat er ook straatstenen zijn van ander materiaal is ff bijzaak :Y) We kunnen dus prima een bakstraatsteen generaliseren naar baksteen

• acemoo
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door acemoo op 29-09-2015 15:49 ]

• Alex)
Tijd van "klik op de knop" tot "data opgehaald en view klaar met renderen"

Productie: 12 seconden
Localhost, zelfde dataset, nieuwe code met meedraaiende debugger: 1.5 seconde

Ik heb wat verbeterd *O*

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12 21:06

Matis

Rubber Rocket

Alex) schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:04:
Tijd van "klik op de knop" tot "data opgehaald en view klaar met renderen"

Productie: 12 seconden
Localhost, zelfde dataset, nieuwe code met meedraaiende debugger: 1.5 seconde

Ik heb wat verbeterd *O*
Bij ons kwam dat door een "MySQL reverse name lookup" die niet kon resolven en na 15 seconde een timeout gaf. Ook wanneer het resolven wel lukte duurde het nog betrekkelijk lang.
skip-name-resolve snoepte nog eens ruim een seconde van de response af :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Matis schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:11:
[...]

Bij ons kwam dat door een "MySQL reverse name lookup" die niet kon resolven en na 15 seconde een timeout gaf. Ook wanneer het resolven wel lukte duurde het nog betrekkelijk lang.
skip-name-resolve snoepte nog eens ruim een seconde van de response af :D
De skip-name-resolve directive zou juist toch moeten zorgen dat hij geen names meer resolved? Hoe zou dat nog een seconde aan je responsetijd toevoegen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat zegt ie ook, anders was er wel een seconde bijgesnoept. :+

{signature}

• Alex)
TheNephilim schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:31:
[...]

De skip-name-resolve directive zou juist toch moeten zorgen dat hij geen names meer resolved? Hoe zou dat nog een seconde aan je responsetijd toevoegen?
afsnoepen != toevoegen, toch?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Voutloos schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:38:
Dat zegt ie ook, anders was er wel een seconde bijgesnoept. :+
Oh op die manier! :+ Ik dacht al, die skip-name-resolve is de oplossing voor je 15-seconden-probleem... maar 'nog eens 1 seconde', alsof hij er nóg een seconde minder lang over deed :9.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TheNephilim schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:56:
Oh op die manier! :+ Ik dacht al, die skip-name-resolve is de oplossing voor je 15-seconden-probleem... maar 'nog eens 1 seconde', alsof hij er nóg een seconde minder lang over deed :9.
Nee sorry. Die 15 secondes waren waren wanneer het resolven niet lukte. Wanneer het resolven wel lukte ging het natuurlijk sneller dan dat, maar het compleet uitschakelen van het name resolven zorgde nogmaals voor een aanzienlijke tijdswinst, ruim 1 seconde.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toch wel 1 van de tofste complimenten ooit die ik van een werkgever heb gehad:
De heer Firesphere heeft deze opdracht naar volle tevredenheid uit gevoerd.
Firesphere is een zeer bekwame en vriendelijk programmeur die de wens van de klant kan omzetten naar de een functioneel en technisch ontwerp met een heldere opbouw van mogelijkheden die binnen onze organisatie van belang was.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:22:
Toch wel 1 van de tofste complimenten ooit die ik van een werkgever heb gehad:
Mooi compliment, al komt het op mij een beetje over als een dertien in een dozijn compliment, waar ze alleen jouw naam in hebben geplakt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:23:
[...]

Mooi compliment, al komt het op mij een beetje over als een dertien in een dozijn compliment, waar ze alleen jouw naam in hebben geplakt.
Nee, zeker niet. Degene die dit heeft geschreven gebruikt zeer waarschijnlijk een template voor een referentiebrief (Nogal duh), maar zal dergelijke uitingen niet in een referentiebrief zetten als hij er zelf niet achter staat.

Hij zal zelfs vriendelijk weigeren een referentiebrief te schrijven, als hij denkt dat hij niet een goede bijdrage kan leveren.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-12 05:32
Geen idee waar ik anders een topic moet aanmaken. Hoor graag van een modje als het niet mag.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lGNnxRATw58ni0QA9sYuNlDE/medium.png

Ik mag wederom 7 invites weggeven voor keybase.io. Net zoals vorige keer: first come, first serve :)

• Alex)
Nieuwe Nexus-toestellen *O*

Geen draadloos opladen -O-

• Mercatres
Alex) schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:29:
Nieuwe Nexus-toestellen *O*

Geen draadloos opladen -O-
Nieuwe Chromecast \o/

• Alex)
De website van pakketdienst GLS gebruikt een stukje JS om track&trace-informatie over een pakket te tonen. De code die daarvoor verantwoordelijk is zit in een file genaamd trackingservice.js.

Die werd dus netjes tegengehouden door uBlock _O-

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:04:
Geen idee waar ik anders een topic moet aanmaken. Hoor graag van een modje als het niet mag.

[afbeelding]

Ik mag wederom 7 invites weggeven voor keybase.io. Net zoals vorige keer: first come, first serve :)
Ik snap niet goed wat de toegevoegde waarde van Keybase is. Je keys in een cloudservice stoppen? Er zijn toch al PGP key servers?

• Blah.NET
  • Laatst online: 07-12 14:17
iRicardo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:04:

[afbeelding]

Oh, nice! Eentje graag! Ik zoek al een tijdje een invite! :9

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Ik schrijf mij ook in voor een invite, als er nog over zijn :)

• Antrax
Firesphere schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:55:

Ik snap niet goed wat de toegevoegde waarde van Keybase is. Je keys in een cloudservice stoppen? Er zijn toch al PGP key servers?
Ieder zijn eigen mening. Ik vind het best grappig en een leek in PGP als ik kan d.m.v. zoiets als Keybase de beginselen een beetje leren begrijpen :)
Blah.NET schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:56:
Oh, nice! Eentje graag! Ik zoek al een tijdje een invite! :9
kaesve schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:59:
Ik schrijf mij ook in voor een invite, als er nog over zijn :)
Stuur allebei even je e-mail adres per DM.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:21:
[...]

Ieder zijn eigen mening. Ik vind het best grappig en een leek in PGP als ik kan d.m.v. zoiets als Keybase de beginselen een beetje leren begrijpen :)
Niet om vervelend te zijn hoor, maar je legt hier niet de toegevoegde waarde van Keybase uit. En dat wil ik juist wel graag weten ;)

• azerty
  • Laatst online: 14:00
Firesphere schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:55:
[...]

Als ik me niet vergis is het de bedoeling om je identiteit (mbhv verschillende providers zoals twitter, github, ...) te verifiëren, zodat je dan vervolgens met zekerheid naar de persoon versleutelde berichten kunt versturen... En ik geloof dat de van de bitcoin blockchain gebruik maken om die gegevens op te slaan.

• Antrax
Firesphere schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:25:
Niet om vervelend te zijn hoor, maar je legt hier niet de toegevoegde waarde van Keybase uit. En dat wil ik juist wel graag weten ;)
Vervelend ben je niet, heb ik nooit getypt. d.m.v. Keybase kan je een eigen of door Keybase.io gegenereerde key opslaan waardoor er mogelijkheden zijn als bijv. het versturen en ontvangen van versleutelde bestanden of berichten. Verder kun je voor een aantal social media je identiteit vaststellen. Ook kun je je bitcoin adres proofen (zie dit) dat onder meer door Blockchain.info wordt gebruikt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik bedoelde het ook niet alsof jij het had gezegd, maar om mijn doorvragen te justificeren ;).

Ik ben nog steeds niet overtuigd van de toegevoegde waarde, maargoed, misschien wordt ik wel oud :D

• .oisyn
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
When I run my program for the first time after hours of development

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avLvGbW_460sa.gif

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Caelorum
Zo herkenbaar dat... :D (alleen is dat met elke wijziging zo :()

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

SourceTree is echt ondraaglijk traag geworden. Nét op het moment dat ik er steeds meer mee begon te werken (ik hou van partial commits en de Xcode client is onbetrouwbaar bij sommige projecten).

iOS developer

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed alternatief. Qua functionaliteit is ie prima. Ik ben niet bang voor de commandline maar een goede client zorgt ook voor een goed overzicht. Ik vind het heerlijk om niet gepushte meuk te rebasen en de partial commits te squashen etc, maar dat stroperige.... Dat is iets wat me enorm tegenstaat.

Lekker op de bank

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Precies het enige wat ik nodig heb is een view voor mijn branches (hoewel command line daar ook wel opties voor heeft?) en gewoon na een afgerond stuk werk duidelijke commits groeperen. Ik weet niet hoe ik dat laatste overzichtelijk kan doen op de command line.

iOS developer

• OkkE

OkkE

BikkelZ & ZaZ:

Hebben jullie Tower al eens geprobeerd? Hoor ik erg goede verhalen over (zeker in vergelijk met SourceTree). Het is alleen niet gratis.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BikkelZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 01:13:
SourceTree is echt ondraaglijk traag geworden. Nét op het moment dat ik er steeds meer mee begon te werken (ik hou van partial commits en de Xcode client is onbetrouwbaar bij sommige projecten).
Hmm, dat is wel vreemd, bij ons werkt het prima..
Ik heb op dit moment ~65 repo's die ik beheer via SourceTree, en dat gaat eigenlijk vrij soepel. Ok, het is niet het meest snelle programma, maar bij lange na niet onwerkbaar traag..

Wel de nieuwste versie en een fatsoenlijke verbinding naar remotes?
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.