De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.183 views

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
_Moe_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Is dat eigenlijk een soort van UNO?
Je kan het naar mijn mening vergelijken met UNO (ook qua aantal spelers), maar het is toch nog net even anders. Je kan het volgens mij het meest vergelijken met UNO Boom-O (pdf), er zijn gelijkaardige acties en in het thema van katten natuurlijk..

Edit: http://www.explodingkittens.com/how

[ Voor 4% gewijzigd door Hipska op 05-08-2015 10:32 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Douweegbertje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:14:
[...]

Dit crasht mijn Chrome.. 8)7 :-(

en geen idee waarom
Your problem not mine :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Douweegbertje
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mja ik heb hem in m'n cache staan en nu crasht chrome niet meer. In hoeverre het mijn probleem is dat jij niet de normale URL kan vinden en .html als image ziet is ook discutabel :p
http://i63.photobucket.co...8/fragme_dmc/GOPR0183.jpg

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm ik weet het niet maar volgens mij is dat de img tag en daarrond een url tag.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Damic schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:08:
[...]
Leuk he dat extraatje in de gewone box *miauw*

Stereo :)
[afbeelding]
Met of zonder tracking? :p

• Hipska
Zonder hier..

• azerty
Dan gaan de kittens retour, tenzij de postbode binnen de komende 2u nog langskomt :(

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Douweegbertje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Mja ik heb hem in m'n cache staan en nu crasht chrome niet meer. In hoeverre het mijn probleem is dat jij niet de normale URL kan vinden en .html als image ziet is ook discutabel :p
http://i63.photobucket.co...8/fragme_dmc/GOPR0183.jpg
De url is gewoon valide, want hij linkt naar een page van photobucket waar de foto te zien is ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hipska
azerty schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:22:
Dan gaan de kittens retour, tenzij de postbode binnen de komende 2u nog langskomt :(
Heb je geen mogelijkheid tot een verhuisdienst bij de post?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Bij mij redirect Photobucket altijd door naar de html-pagina, wat denk ik ook het probleem bij Douweegbertje is. Ik zie dus nooit plaatjes die direct geplaatst zijn van Photobucket.

• azerty
Hipska schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:35:
[...]

Heb je geen mogelijkheid tot een verhuisdienst bij de post?
De kittens komen op mijn kotadres toe in Oostenrijk, waar ik tot vandaag aanwezig ben (ik ging ervan uit dat ze in Juli geleverd zouden worden, dus heb ik het initieel op Oostenrijk gezet). Toen ik zag dat het toch begin augustus zou zijn heb ik het veranderd naar het thuisadres in België, maar door hun logistiek proces is het niet meer aangepast voor het verzonden werd |:(

Een vriend van mij hier heeft ze trouwens vandaag ontvangen, dus ik koester nog een beetje hoop, maar héél veel kans dat het morgen of overmorgen hier toekomt, terwijl ik dus al weg ben (voor een maand) :(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:11:
[...]

Had je daar nou een track n trace voor gekregen?
Om te reageren in stijl van exploding kittens:

Afbeeldingslocatie: http://36.media.tumblr.com/5062194390e83df1836bf8b9f0293ab9/tumblr_njzhnm2xa41qet9hvo1_1280.png

:P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
https://twitter.com/Dinnerbone/status/628861180510121984
Blijkbaar zijn er nog veel mensen in Azië die XP gebruiken...

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Toch wel een beetje stom dat zelfs zoiets als Minecraft naar huis belt met informatie die niet direct relevant is voor het verbinding maken met de Minecraft server (hoewel het OS niet bepaald prive is). Vraag me altijd af wat dit soort bedrijven nog meer naar zichzelf sturen.

Natuurlijk heb ik door deze website te bezoeken ook mijn OS verklapt, ben ook niet een ontzettende privacy junky, maar af en toe zet het me wel aan het denken

[ Voor 23% gewijzigd door roy-t op 05-08-2015 12:43 ]

~ Mijn prog blog!

• azerty
In vroegere versies was het in elk geval uit te zetten (al tijden niet meer gespeeld)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
roy-t schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:42:
Natuurlijk heb ik door deze website te bezoeken ook mijn OS verklapt, ben ook niet een ontzettende privacy junky, maar af en toe zet het me wel aan het denken
Vaak is het ook gewoon een feature. Dat je in een log kunt zien welke apparaten er allemaal een keer zijn ingelogd / wat je actieve sessies zijn op je account oid. Dan is het fijn om wat meer te weten dan alleen het ip :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Het is een feature van Minecraft die er al in zat nog voor de overname door Microsoft. Het heet "snooper" en het is uit te zetten via de settings van het spel, en via server.properties als je een dedicated MC-server draait.

We are shaping the future

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het lijkt me best relevante informatie welk OS er gebruikt wordt. Stel ze willen ooit eens gaan besluiten om de ondersteuning voor Windows XP stop te zetten, dan kost dat op dit moment dus 13% van de gebruikers. Deze gegevens verzamelen (en daarbij in het geval van een game informatie als de gebruikte videokaart) zorgt ervoor dat de ontwikkelaar beter kan bepalen waar ze tijd in gaan stoppen (of niet).

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb nooit zo veel problemen met data die naar andere gaat, meer met wat ze er dan uiteindelijk mee gaan doen. Voor heel veel data is een valide argument te verzinnen waarom iemand dat eventueel nodig zou kunnen hebben, al dan niet direct of voor later. Het wordt alleen een beetje 'lame' als die data uiteindelijk door 3e partijen wordt gebruikt of wat voor zaken dan ook die niet helemaal de bedoeling zijn (althans voor wat ik voor ogen had dan).

• Jegorex
Volgens mij had Mojang in het verleden een website en api waar alle anonieme snooper data beschikbaar was.
Die website lijkt nu niet meer te werken.

• Douweegbertje

Douweegbertje

https://lab.xpaw.me/snoop.html soort van mirror.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Adobe acrobat "pro".

1x al vast gelopen, en vervolgens nu weer gecrasht. Echt FU.

/me ik probeer 80.000 documenten naar PDF om te zetten

oh en nog een FU voor je single thread.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12 18:11
Firesphere schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:00:
Even een aanrader, die helaas nodig is.

Schrijf je uit van TalentBin! https://www.talentbin.com/profileinquiry

Een iets te eerlijke recruiter vertelde me dat de meeste recruitment bureaus daar hun informatie vandaan halen voor buckshots. Je wordt gratis en voor niets toegevoegd aan die database (zonder te vragen trouwens), en veel recruiters putten uit deze database. Verzoek tot uitschrijving ingedient, ik wacht de reactie af, maar het scheelt hopelijk veel.
Bedankt voor de tip - bleek daar ook bekend te staan. Meteen maar uitgeschreven (moet de bevestiging nog wel binnenkrijgen).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 13:12
Ik heb me uitgeschreven, maar ze zeggen doodleuk dat ik in de toekomst weer toegevoegd kan worden.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:59

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:06:
Ik heb me uitgeschreven, maar ze zeggen doodleuk dat ik in de toekomst weer toegevoegd kan worden.
Ja, ze schijnen je zonder vragen te mogen toevoegen. Volgens hunzelf. Tijd voor een klacht bij het CBP?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 17:35
Als ik dat formulier zie wordt ik juist weer zo achterdochtig dat als je checkt/uitschrijft dat je dan juist wordt toegevoegd.. Ideaal, een database die zich automatisch vult met personen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Dat is ook het idee dat ik erbij heb. _O-

We are shaping the future

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12 19:45
+1

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Erwin537 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:18:
Als ik dat formulier zie wordt ik juist weer zo achterdochtig dat als je checkt/uitschrijft dat je dan juist wordt toegevoegd.. Ideaal, een database die zich automatisch vult met personen.
Een beetje wel ja, daarom heb ik ook CBP er bij gehaalt al ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BarôZZa
  • Laatst online: 06:06
Motrax schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:42:
[...]
Even terugkomend op de discussie van "moderne" databases, in-memory v.s. cache van de database.

Aangenomen dat we het hier hebben over een grote database die niet meer volledig in het geheugen kan worden geladen en de meest gebruikte queries niet volledig gecached zijn.

Als cache "perfect" werkt, dan nog wordt de cache bij een drukke database regelmatig geflushed. Dus data van een query die een uur geleden is opgevraagd is niet meer in de cache. Of je queries zijn zo dynamisch dat de hit-ratio op de cache "suboptimaal" is (ruk).

Als je naast je cache ook het meest benaderde deel van te voren in het geheugen kan zetten dan geeft dat voordelen.

Ik las over Teradata een statistiek dat het verdubbelen van het geheugen voor de cache die intensief wordt gebruikt (hit-ratio van 90+%) slechts een 8% snellere queries geeft. Gebruik van in-memory techniek halveerde de doorlooptijd van de queries.

Natuurlijk per situatie/klant/query/tijdstip/hardware afhankelijk. Met toegenomen hoeveelheden geheugen is er meer mogelijk dan alleen de cache uitbreiden in ieder geval.

Teradata adverteert in ieder geval dat maar een klein gedeelte van je data actief wordt benaderd en daar je snelheidswinst in zit:
http://www.nxtbook.com/nx...data_2013q4/index.php#/52
(sorry, flash! en marketing blabla! Maar daar moet je even omheen lezen).
Ik had het over de eigenschappen van een cache in het algemeen, niet specifiek over een database cache en deze hoeft ook niet geheel in het geheugen te passen. De meeste caching die ik toepas zit bijvoorbeeld een paar lagen erboven, aangezien er nog van alles met de data uit de database wordt gedaan, zoals parsen, berekeningen, data ophalen van externe systemen etc.

Zelf schrijf ik veel data weg naar de storage en laat het daar voor onbepaalde tijd staan totdat het wordt verwijderd. Vooral voor data die niet vaak verandert en niet vaak wordt opgevraagd is dit handig (en als je nog niet aan enorme systemen werktis het ook nog prima snel met de SSD's van tegenwoordig). Prima manier om de database te ontlasten. Als je deze thread bekijkt dan zie je bijvoorbeeld 189 pagina's. Grote kans dat de eerste 187 pagina's zelden wijzigen en niet vaak genoeg bekeken worden om het uit de cache op te halen, waardoor er telkens queries worden uitgevoerd als deze worden bekeken en het wegschrijven van de cache is juist extra belasting. Bij een grote site met veel bezoekers kan dat aardig aantikken. De bijna complete output uit een storage cache plukken is op dat moment een prima oplossing. Grote voordeel van storage is natuurlijk dat je een bijna oneindige hoeveelheid tot je beschikking hebt waardoor je niet snel zo'n kettingreactie krijgt als wanneer de memorycache het niet kan bijbenen.

De temperatuur bijhouden van die cache zou inderdaad nog nette optimalisatie kunnen zijn ten opzichte van een een time to live of een cache waarbij de oudste eruit geknikkerd wordt. Ligt enorm aan wat voor toepassing je hebt en of gebruikers allemaal gebruik maken van unieke data of dat de data juist door veel verschillende gebruikers wordt benaderd.

Zit zelf ook nog te experimenteren met caching aan de clientside in de browser met behulp van localstorage. Dat is onwerkelijk snel, maar lastig om heel goed te implementeren.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 13:12
Ik had exact hetzelfde idee. Een emailadres zou genoeg moeten zijn.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Ja, ze schijnen je zonder vragen te mogen toevoegen. Volgens hunzelf. Tijd voor een klacht bij het CBP?
Ik vermoed dat ze putten uit openbaar beschikbare informatie en die bundelen. Dus sociale profielpagina's, pagina van je werkgever, github profiel, twitter, et cetera.

Als je verzoekt om verwijdering en ze je daadwerkelijk 100% verwijderen, dan kunnen ze natuurlijk niet garanderen dat je nooit meer wordt toegevoegd. Want om een toevoeging te voorkomen, moeten ze de data vergelijken met een "blacklist", maar die kunnen ze niet bijhouden want je hebt zojuist verzocht alles te verwijderen.

Kip-ei probleem.

edit: ik bedenk net dat met hashes wellicht iets mogelijk zou moeten zijn, maar het blijft lastig te garanderen

[ Voor 8% gewijzigd door HuHu op 05-08-2015 16:42 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hier indienen bij CBP:
https://cbpweb.nl/nl/contact-met-het-cbp/tip-ons

Persoonsgegevens zijn niet verplicht.
Mja, als je er toch al instaat, kan een uitschrijfverzoek sowieso geen kwaad, ze winnen er niets mee ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2015 16:47 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12 15:57

Dido

heforshe

Firesphere schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:47:
Mja, als je er toch al instaat, kan een uitschrijfverzoek sowieso geen kwaad, ze winnen er niets mee ;)
Maar hoe weet je of je erin staat?

Wat betekent mijn avatar?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:27:
[...]

Maar hoe weet je of je erin staat?
Aangezien die aardige recruiter letterlijk tegen mij heeft gezegd dat hij mijn adresgegevens uit die database heeft gevist ;)

• Dido

Dido

heforshe

Firesphere schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:28:
[...]

Aangezien die aardige recruiter letterlijk tegen mij heeft gezegd dat hij mijn adresgegevens uit die database heeft gevist ;)
Sorry, ik had een letterlijke interpretatie moeten verwachten 8)7

Laat me de vraag herformuleren:

Hoe zou een persoon die wil weten of zijn/haar gegevens daarin staan, erachter kunnen komen of zijn/haar gegevens daarin staan, als deze hypothetische persoon hier niet door een hulpvaardige recruiter op is gewezen?

(Oftewel, je betekent niet altijd jij, persoonlijk, FS ;) )

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

Sorry, ik had een letterlijke interpretatie moeten verwachten 8)7

Laat me de vraag herformuleren:

Hoe zou een persoon die wil weten of zijn/haar gegevens daarin staan, erachter kunnen komen of zijn/haar gegevens daarin staan, als deze hypothetische persoon hier niet door een hulpvaardige recruiter op is gewezen?

Lief vragen?
Geen idee verder eigenlijk. Maar CBP er op gooien is sowieso geen slecht idee.

(Waarschijnlijk misinterpretatie omdat je mij had gequote ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2015 17:39 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Douweegbertje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:02:
Adobe acrobat "pro".

1x al vast gelopen, en vervolgens nu weer gecrasht. Echt FU.

/me ik probeer 80.000 documenten naar PDF om te zetten

oh en nog een FU voor je single thread.
En nog 3 crashes gehad. Inmiddels wel paar duizend bestanden verder maar het gaat absoluut nergens over.
Meest achterlijke programma ooit gebruikt om iets te converteren. Als ik een keer tijd heb, maak ik zelf wel iets. :(

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12 22:01

StM

Ik hoor je dat graag nog een keer zeggen als je een keer de PDF spec hebt bekeken :P

Waarom gebruik je open/libre office hier niet voor? Die is dacht ik scriptable. Of er is een project voor die het scriptable heeft gemaakt.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
@ alle Exploding Kittens eigenaren: hoe bevalt het spel?

• Jegorex
Mijn kittens zijn nog niet aangekomen, er ligt in elk geval geen briefje van de postbode dat hij langs is geweest.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

Ben weer eens in nutteloze discussies bezig op de Frontpage. Teken dat ik me verveel. Ik ga er mee ophouden voor vandaag :)

iOS developer

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13

Matis

Rubber Rocket

BikkelZ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:00:
Ben weer eens in nutteloze discussies bezig op de Frontpage. Teken dat ik me verveel. Ik ga er mee ophouden voor vandaag :)
* Matis nieuwsgierig is...

AH, al gevonden (denk ik)
http://tweakers.net/searc...rch[searchString]=BikkelZ

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 06-08-2015 00:02 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• gekkie
  • Laatst online: 29-12 20:07
Douweegbertje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:12:
[...]
En nog 3 crashes gehad. Inmiddels wel paar duizend bestanden verder maar het gaat absoluut nergens over.
Meest achterlijke programma ooit gebruikt om iets te converteren. Als ik een keer tijd heb, maak ik zelf wel iets. :(
Meh .. dan heb je nog geen word excel en powerpoints van office < 97 getracht te openen of converteren naar ooxml :p

Uiteindelijk nadat ik microsofts converter dan maar in vbscript had geemuleerd er achter gekomen dat ze een bestandstype niet in de enumeration hadden staan .. en dat het dus ook niet kon .. en het dus ook bij de converter van hun op het zelfde punt fout ging.
Toen maar een twee traps rakket gebouwd eerst van 95 naar 2003 .. en van 2003 naar ooxml.
Kost een nachtje pruttelen en niet aan de muis komen maar dan heb je ook wat :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

gekkie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:09:
[...]

Meh .. dan heb je nog geen word excel en powerpoints van office < 97 getracht te openen of converteren naar ooxml :p

Uiteindelijk nadat ik microsofts converter dan maar in vbscript had geemuleerd er achter gekomen dat ze een bestandstype niet in de enumeration hadden staan .. en dat het dus ook niet kon .. en het dus ook bij de converter van hun op het zelfde punt fout ging.
Toen maar een twee traps rakket gebouwd eerst van 95 naar 2003 .. en van 2003 naar ooxml.
Kost een nachtje pruttelen en niet aan de muis komen maar dan heb je ook wat :+
oh ik heb bijna alles wel geconverteerd in mijn leven :+
.doc's hebben ook problemen hoor, hele lage versies worden geblokkeerd in Word met beveiliging van windows waardoor je hem niet mag bewerken zonder dat in te schakelen etc. :(

• gekkie
  • Laatst online: 29-12 20:07
Douweegbertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:41:
[...]
oh ik heb bijna alles wel geconverteerd in mijn leven :+
.doc's hebben ook problemen hoor, hele lage versies worden geblokkeerd in Word met beveiliging van windows waardoor je hem niet mag bewerken zonder dat in te schakelen etc. :(
Klopt die beveiliging was ik ook al tegen gekomen .. (ook voor excel en powerprur) .. daarnaast dus die bug in de converter die ook ooxml aan kon .. die dan weer niet in de versie zat die maar tot 2003 doc's ging. Het was een hele ontdekkingstocht.

Mjah je moet je documenten wat dat betreft ook "bijhouden" .. of het kan allemaal de prullenbak in op een gegeven moment (ook zo slecht nog niet misschien :+ .. ruimt wel lekker op). Heb geloof ik ook nog wel ergens WP 5.1 staan ... en Dbase III databases :p

Aanleiding was 1 documenten waar iemand wat uit wou hebben. Naja vindt je een converter .. en dan denk je .. hmm misschien wel handig om dan gelijk alle oude archief zooi er doorheen te jagen .. weet je wat ... met de vaak legendarische woorden "doen we wel even" ... ow ow ow .. die ene was dan goed .. maar de bak ellende die je nog tegen weet te komen :)

Maar je pdf-foeker doet het wel gegarandeerd goed als tie niet crasht ? .. dat maakt opzich al een hoop goed.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 06-08-2015 00:59 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

3-4 seconden per bestand, single thread, 80k bestanden ~ 77 uur en er zit haast achter, dus nja zo heel fijn is het allemaal niet :p
Uiteindelijk wel wat trucjes uitgevoerd dat ik nu 4x de instantie kan draaien, maar dan nog.

Ik schrijf binnenkort wel in mijn eigen tijd een fatsoenlijke converter die alles heeft wat ik nodig heb.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

BarôZZa schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:30:
Ik had het over de eigenschappen van een cache in het algemeen, niet specifiek over een database cache en deze hoeft ook niet geheel in het geheugen te passen. De meeste caching die ik toepas zit bijvoorbeeld een paar lagen erboven, aangezien er nog van alles met de data uit de database wordt gedaan, zoals parsen, berekeningen, data ophalen van externe systemen etc.

Zelf schrijf ik veel data weg naar de storage en laat het daar voor onbepaalde tijd staan totdat het wordt verwijderd. Vooral voor data die niet vaak verandert en niet vaak wordt opgevraagd is dit handig (en als je nog niet aan enorme systemen werktis het ook nog prima snel met de SSD's van tegenwoordig). Prima manier om de database te ontlasten. Als je deze thread bekijkt dan zie je bijvoorbeeld 189 pagina's. Grote kans dat de eerste 187 pagina's zelden wijzigen en niet vaak genoeg bekeken worden om het uit de cache op te halen, waardoor er telkens queries worden uitgevoerd als deze worden bekeken en het wegschrijven van de cache is juist extra belasting. Bij een grote site met veel bezoekers kan dat aardig aantikken. De bijna complete output uit een storage cache plukken is op dat moment een prima oplossing. Grote voordeel van storage is natuurlijk dat je een bijna oneindige hoeveelheid tot je beschikking hebt waardoor je niet snel zo'n kettingreactie krijgt als wanneer de memorycache het niet kan bijbenen.

De temperatuur bijhouden van die cache zou inderdaad nog nette optimalisatie kunnen zijn ten opzichte van een een time to live of een cache waarbij de oudste eruit geknikkerd wordt. Ligt enorm aan wat voor toepassing je hebt en of gebruikers allemaal gebruik maken van unieke data of dat de data juist door veel verschillende gebruikers wordt benaderd.

Zit zelf ook nog te experimenteren met caching aan de clientside in de browser met behulp van localstorage. Dat is onwerkelijk snel, maar lastig om heel goed te implementeren.
d:)b

Er is tegenwoordig zoveel meer mogelijk met zoveel meer performance... maar dan moet je er wel rekening mee houden :(

Hier hebben we een nieuwe Oracle database die qua data niet heul hard gaat groeien. Zeg max 1TB. Maar de iops zijn om te janken, applicaties die op de Oracle bak draaien gaan soms onderuit omdat er 30 seconden geen respons is...

Leverancier: ja moeilijk moeilijk. Kan niet meer leveren op het SAN blabla, afhankelijk van de drukte blabla...

Als het zo moeilijk is... gooi er eens een RAID1 (1+0 of 5 of whatever) onder van 2 SSD's van elk 500 GB. Performen doet het dan wel! En alle oude data offloaden naar andere tablespaces die op het SAN staan.

Maar helaas. Het zal wel niet zo makkelijk zijn :N
Douweegbertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:29:
3-4 seconden per bestand, single thread, 80k bestanden ~ 77 uur en er zit haast achter, dus nja zo heel fijn is het allemaal niet :p
Uiteindelijk wel wat trucjes uitgevoerd dat ik nu 4x de instantie kan draaien, maar dan nog.

Ik schrijf binnenkort wel in mijn eigen tijd een fatsoenlijke converter die alles heeft wat ik nodig heb.
En anders wordt het overkloppen toch? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 06-08-2015 07:15 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Sardaukar
  • Laatst online: 29-12 18:11
Dido schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

Alleen maar door op de pagina zelf een verzoek in te dienen om na te gaan wat er over je bekend is. En ja, ze halen dat uit allemaal openbare bronnen (StackOverflow, Github, etc). Ik had mijn gegevens opgevraagd en ik vond het nu niet echt een duidelijk beeld geven van wat ik allemaal doe.

Op zich grappig idee - alleen niet zo leuk dat ze dat zonder je toestemming opbouwen. Ik wacht de reactie op mijn uitschrijven nog even af en anders mailtje CPB.

• HuHu
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er staat niets geheims in je member tag. Iedereen heeft wel eens een oud idee.

{signature}

• HuHu
  • Niet online
Ja, maar ik word betaalt voor nieuwe ideeën, dus het is wel jammer :P. De deadline voor het insturen van dit idee is al binnenkort en vandaag vind ik opeens oude ACM papers waarin soortgelijke dingen worden geopperd.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:48:
Members only:
Zonder uitvoering heb je toch niets aan het idee :)

• HuHu
  • Niet online
Martijn19 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Zonder uitvoering heb je toch niets aan het idee :)
Ik ben wetenschapper, "uitvoering" is een vies woord ;)

Verwijderd

Want het is zo theoretisch dat het niet uitgevoerd wordt? :+

• Jegorex
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:33:
Het zal wel een warp drive zijn ofzo.
Of dit keer toch een holo deck?

• StM

StM

HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Ik ben wetenschapper, "uitvoering" is een vies woord ;)
Mooie samenvatting waarom ik absoluut geen PhD wil gaan doen :P

• Voutloos
  • Niet online
Tja, of zoals 90% van alle papers in de ACM.

Als bedrijf zou je juist eens (het begin van) ideeen op moeten doen daar. :P

{signature}

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:33:
Uitvoering op papier en wat example-cases. Volledige implementatie in de praktijk laten we over aan de commerciëlen.
StM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

Mooie samenvatting waarom ik absoluut geen PhD wil gaan doen :P
Mooiste tijd van m'n leven O+ .
Voutloos schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:51:
Tja, of zoals 90% van alle papers in de ACM.

Als bedrijf zou je juist eens (het begin van) ideeen op moeten doen daar. :P
Dat zouden ze zeker moeten doen! Het gebeurd regelmatig dat bedrijven vol enthousiasme nieuw ontwikkelde features presenteren, terwijl die al jarenlang bekend zijn en eenvoudig uit wetenschappelijke literatuur gehaald konden worden.

• StM

StM

HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Mooiste tijd van m'n leven O+ .
Je bent de eerste die ik dat hoor zeggen over een PhD :P Weet je zeker dat je je niet vergist met je B of M? :P

• Voutloos
  • Niet online
Dat zouden ze zeker moeten doen! Het gebeurd regelmatig dat bedrijven vol enthousiasme nieuw ontwikkelde features presenteren, terwijl die al jarenlang bekend zijn en eenvoudig uit wetenschappelijke literatuur gehaald konden worden.
En vice versa gebeurt ook wel, behalve dan dat academici het algoritme dan kut vinden. :P

{signature}

• HuHu
  • Niet online
StM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:01:
[...]

Je bent de eerste die ik dat hoor zeggen over een PhD :P Weet je zeker dat je je niet vergist met je B of M? :P
100% zeker! Maar de wetenschappelijke wereld is raar. Daar moet je mee om kunnen gaan (lees: zelf ook raar zijn), anders wordt het de naarste tijd van je leven.

Ik vond 't prachtig. De vrijheid, doen wat je wilt, uitvinden, buitenlandse reizen. De laatste loodjes zijn stressvol, dat zeker, maar ik vond het de moeite waard.

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 23-12 15:42
Uitvoering op papier en wat example-cases. Volledige implementatie in de praktijk laten we over aan de commerciëlen.
Helaas maakt dit 99% van alle papers die ik lees dan ook meteen kei nutteloos. Dat en, geen source code, slechte geprofiled, vergeleken met een "stock" implementatie van een ander algoritme etc etc.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:29
Douweegbertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:29:

Doe je dat beter niet eerst. Dan kan je 'm nog gebruiken.
Als je eerst alles convert, heb je geen eigen converter meer nodig.

https://fgheysels.github.io/

• HuHu
  • Niet online
Voutloos schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:03:
[...]
En vice versa gebeurt ook wel, behalve dan dat academici het algoritme dan kut vinden. :P
Klopt. Maar veel commerciële algoritmen draaien "omdat het werkt" en zijn ook vaak closed-source, "geheim", "beschermd", et cetera. Dat maakt het lastig om goed te onderzoeken.
PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Helaas maakt dit 99% van alle papers die ik lees dan ook meteen kei nutteloos. Dat en, geen source code, slechte geprofiled, vergeleken met een "stock" implementatie van een ander algoritme etc etc.
De meeste wetenschappers zijn geen programmeurs (op uitzonderingen na, ik kan 't wel aardig). De broncode wil je dus überhaupt niet hebben. Profiling maakt niet uit, als het idee maar goed is. Rekentijd is (in de academie) vaak geen issue.

Slechte vergelijkingen zijn inderdaad een probleem, daar loop ik ook tegenaan. Maar de "cultuur" is nu eenmaal zo dat je altijd moet verbeteren. Desnoods ten opzichte van iets slechts.

• Voutloos
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:04:
[...]
En vergeet ook niet het halfgesloten karakter van de ACM. En bij een aantal andere instuten (andere sectoren) is het soms helemaal drama. Op je knietjes bij de elite en premium lidmaatschap betalen om toegang te krijgen tot een dienst die PDFjes host en de perfecte vendor lock-in voor elkaar heeft.

Bovenstaande uiteraard extreem kort door de bocht en ik doe ze vast tekort, maar toppunt van transparantie is het niet. Helpt ook niet voor het voorkomen van dubbel werk/onderzoek en het goed doorborduren op bestaand werk.

{signature}

• PrisonerOfPain
HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:11:
De meeste wetenschappers zijn geen programmeurs (op uitzonderingen na, ik kan 't wel aardig). De broncode wil je dus überhaupt niet hebben. Profiling maakt niet uit, als het idee maar goed is. Rekentijd is (in de academie) vaak geen issue.
Broncode is juist super belangrijk! Hoe slecht 't ook is. Dat maakt het namelijk enorm veel makkelijker om A) goede peer reviews te doen en B) de resultaten onafhankelijk te vergelijken.

Het gebeurt vaak genoeg dat er een paper gepubliceerd word die niet helemaal alle edge-cases heeft uitgewerkt of waar nog bugs in zitten, soms worden die overgelaten aan de "reader" of ze worden niet eens vermeld. Want als ik die edge-cases juist wil hebben werken moet ik het algoritme dusdanig aanpassen dat het wellicht gevolgen heeft die niet in de paper staan (denk aan runtime performance, memory requirements etc).

Voor dat je een bepaalde techniek wilt gebruiken wil je hem verder eerst analyseren. Als ik daarvoor niet meteen m'n eigen implementatie hoef te bakken is dat veel sneller gedaan, vervolgens vind ik 't geen probleem om m'n custom implementatie te maken (dat moet meestal toch wel vanwege licentie restricties etc).

Wat betreft rekentijd, dat zal ook aan mijn sector liggen natuurlijk. De meeste papers die ik lees zijn graphics gerelateerd.

• HuHu
  • Niet online
Als je een artikel niet kunt krijgen, is een mailtje naar de corresponding author vaak voldoende om vrijwel direct het PDF-je te krijgen. Ik stuur altijd m'n teksten op als mensen daarom vragen en dat gebeurd andersom ook.

• PrisonerOfPain
HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:19:
Als je een artikel niet kunt krijgen, is een mailtje naar de corresponding author vaak voldoende om vrijwel direct het PDF-je te krijgen. Ik stuur altijd m'n teksten op als mensen daarom vragen en dat gebeurd andersom ook.
Dat en meestal heeft een auteur ze ook wel op z'n eigen website gehost idd. Meestal is 't niet zo moeilijk om aan de pdfjes te komen idd. Maar goed, dat neemt niet weg dat ACM smiechten zijn ;)

• StM

StM

Moet je wel van het bestaan afweten. En hoewel voor de meeste IT gerelateerde gebieden dat over het algemeen wel te doen is met een paar zoekmachins, zodra je bv wat met forensics gaat doen wordt dat opeens een fors grotere uitdaging. Dat is helemaal een gesloten wereldje waar je echt niet zomaar tussen komt.

• HuHu
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Broncode is juist super belangrijk! Hoe slecht 't ook is. Dat maakt het namelijk enorm veel makkelijker om A) goede peer reviews te doen en B) de resultaten onafhankelijk te vergelijken.

Het gebeurt vaak genoeg dat er een paper gepubliceerd word die niet helemaal alle edge-cases heeft uitgewerkt of waar nog bugs in zitten, soms worden die overgelaten aan de "reader" of ze worden niet eens vermeld. Want als ik die edge-cases juist wil hebben werken moet ik het algoritme dusdanig aanpassen dat het wellicht gevolgen heeft die niet in de paper staan (denk aan runtime performance, memory requirements etc).

Voor dat je een bepaalde techniek wilt gebruiken wil je hem verder eerst analyseren. Als ik daarvoor niet meteen m'n eigen implementatie hoef te bakken is dat veel sneller gedaan, vervolgens vind ik 't geen probleem om m'n custom implementatie te maken (dat moet meestal toch wel vanwege licentie restricties etc).

Wat betreft rekentijd, dat zal ook aan mijn sector liggen natuurlijk. De meeste papers die ik lees zijn graphics gerelateerd.
Dus eigenlijk wil je een runtime versie hebben om te testen? De broncode erbij als naslagwerk, want de obscure programmeertaal die ik regelmatig gebruik ga je toch niet kunnen compileren.

Ik ben momenteel bezig om de broncode van één van m'n "uitvindingen" openbaar te maken. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe. Broncode op github? Wat doe ik met externe libraries, waarvan ik de broncode ook nog eens heb aangepast? Mag ik die ook op github zetten? Licenties? Runtime versies van de software met een command-line en GUI interface.

Gast... ik heb geen tijd (en m'n werkgever geen geld) om dat uit te zoeken. Daar stokt het vaak. Ik probeer vol te houden en het online te gooien, maar makkelijk is het niet.

Daarnaast is de test-data geheim. Dus ik moet openbaar beschikbare data gaan zoeken om m'n algoritme op te draaien, dan een example en een readme schrijven. Poeh.

• Voutloos
  • Niet online
Oftewel, diverse zaken zijn niet transparant. Misschien op een aantal punten ook wel logisch, al was het maar omdat het geld kost etc.

Alles vrijgeven is misschien ook lastig, maar er zijn nu heel veel papers waarbij het reproduceren (al was het maar voor de review) niet mogelijk is. Je kan je dan dus afvragen of er wel voldoende inhoudelijke review is en of je een paper dus altijd mag vertrouwen.

Las niet zo lang geleden een mooi stuk over een onderzoeker die alle 50-ish papers in een jaar over een heel specifiek medisch onderwerp ging reviewen en die in meer dan de helft grove fouten vond. Vaak i.v.m. verkeerd toegepaste statistiek. Bij het navragen kreeg hij in praktisch alle gevallen geen gehoor of wisten de onderzoekers ook niet meer hoe ze op de conclusie kwamen.

Ik baal dat ik daar de link niet meer van kan vinden, dus bij deze maak ik me er zelf ook schuldig aan. :( :+

{signature}

• HuHu
  • Niet online
Er wordt heel veel over geschreven: http://www.nature.com/news/reproducibility-1.17552 Daar zit het werk dat jij bedoelt vast tussen. Ik gok op deze: http://www.sciencemag.org/content/348/6242/1411.full

• PrisonerOfPain
HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Dus eigenlijk wil je een runtime versie hebben om te testen? De broncode erbij als naslagwerk, want de obscure programmeertaal die ik regelmatig gebruik ga je toch niet kunnen compileren.

Ik ben momenteel bezig om de broncode van één van m'n "uitvindingen" openbaar te maken. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe. Broncode op github? Wat doe ik met externe libraries, waarvan ik de broncode ook nog eens heb aangepast? Mag ik die ook op github zetten? Licenties? Runtime versies van de software met een command-line en GUI interface.
Ik snap als geen ander dat tijd, moeite en een welwillende werkgever hiervoor belangrijk zijn. De utopia is natuurlijk "alles openbaar & public domain" maar dat valt in de realiteit natuurlijk altijd tegen. Ik denk dat je voor jezelf een beetje moet bepalen waar de grens ligt met hoe veel moeite. Al je data niet openbaar kan zijn, prima, code niet jammer maar dan kijken we naar de second best: een exe etc.

Meestal host men het in een .zip file op een website ergens (van de uni, persoonlijke homepage), of op github trouwens.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12 11:59
[...]
Daarnaast is de test-data geheim. Dus ik moet openbaar beschikbare data gaan zoeken om m'n algoritme op te draaien, dan een example en een readme schrijven. Poeh.
Kiezen maar:
https://aws.amazon.com/public-data-sets/
http://faker.rubyforge.org/
http://swapi.co/
;)

Even wat anders: misschien handig voor in diverse quickstarts hier:
This list aims to be a curated set of high quality educational resources.

[ Voor 52% gewijzigd door Jogai op 06-08-2015 12:27 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]
De vraag is meer, gaat het dan nog wel echt om wetenschap? Serieuze vraag - als je dingen onderzoekt die per definitie niet repliceerbaar zijn wegens geheime data, en waarvan je ook de eigenlijke implementatie van je algoritme niet deelt (en plaatsvindt in een zeer esoterische taal) gaat wel in tegen het hele uitgangspunt van repliceerbaarheid (en/of falsificeerbaarheid) van onderzoek. Wat biedt het dan? Een eventueel algoritme is dan vooral 'geloof ons maar als we zeggen dat het heel vernieuwend is.' Dat lijkt me methodisch echt niet ok.

Overigens, ik snap best dat je het in je eentje niet kunt veranderen, maar het is wel vreemd dat we in die situatie beland zijn, en dat dat toch vrij kritiekloos wordt geaccepteerd.

(Daarnaast is het echt niet meer aanvaardbaar dat programmeren zo vaak geen deel is van het curriculum. Dataverwerking is zo'n ontzettend belangrijk onderdeel van de wetenschap dat je op heel veel terreinen gewoon een behoorlijke basis nodig hebt. En dat gaat dus niet alleen om het programmeren zelf, maar vooral ook om het documenteren, delen, controleren ervan. Zoals referenties controleerbaar moeten zijn, je altijd de onderzoeksopzet en meetmethode aangeeft, zo hoor je ook dit soort dingen aan te geven.)

Hoog tijd voor nieuwe bezinning in wetenschapsveld.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• HuHu
  • Niet online
Members only:
incaz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

De vraag is meer, gaat het dan nog wel echt om wetenschap? Serieuze vraag - als je dingen onderzoekt die per definitie niet repliceerbaar zijn wegens geheime data, en waarvan je ook de eigenlijke implementatie van je algoritme niet deelt (en plaatsvindt in een zeer esoterische taal) gaat wel in tegen het hele uitgangspunt van repliceerbaarheid (en/of falsificeerbaarheid) van onderzoek. Wat biedt het dan? Een eventueel algoritme is dan vooral 'geloof ons maar als we zeggen dat het heel vernieuwend is.' Dat lijkt me methodisch echt niet ok.
Het gaat inderdaad om het "idee". Dus je zegt: we hebben dataset X, met probleem Y en onze oplossing is Z. Dat publiceer je, andere mensen met X en Y gaan ook Z proberen en rapporteren success/failure. Of andere wetenschappers gaan Z toepassen in nieuwe omstandigheden (niet per se in X en/of Y).

De implementatie van het algoritme deel ik wel, in het Engels en wiskundige notaties. Maar de broncode (in welke taal dan ook) gaat vaak niet openbaar.
Overigens, ik snap best dat je het in je eentje niet kunt veranderen, maar het is wel vreemd dat we in die situatie beland zijn, en dat dat toch vrij kritiekloos wordt geaccepteerd.

(Daarnaast is het echt niet meer aanvaardbaar dat programmeren zo vaak geen deel is van het curriculum. Dataverwerking is zo'n ontzettend belangrijk onderdeel van de wetenschap dat je op heel veel terreinen gewoon een behoorlijke basis nodig hebt. En dat gaat dus niet alleen om het programmeren zelf, maar vooral ook om het documenteren, delen, controleren ervan. Zoals referenties controleerbaar moeten zijn, je altijd de onderzoeksopzet en meetmethode aangeeft, zo hoor je ook dit soort dingen aan te geven.)

Hoog tijd voor nieuwe bezinning in wetenschapsveld.
Er zit nogal een verschil tussen programmeren en Programmeren.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
HuHu schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Members only:
Members only:
De implementatie van het algoritme deel ik wel, in het Engels en wiskundige notaties. Maar de broncode (in welke taal dan ook) gaat vaak niet openbaar.
Maar hoe weet je dan dat je dat algoritme correct hebt omgezet naar code?
Als je de resultaten van een concrete implementatie gebruikt om iets te onderbouwen, moet je die concrete implementatie ook kunnen onderwerpen aan onderzoek.

Zoals ik bij natuurkundig onderzoek ook gewoon moest vastleggen welke voltmeter ik gebruikte en hoe ik mijn kabeltjes had getrokken. Zeggen 'ik heb een zelfgebouwde voltmeter gebruikt en ga er maar vanuit dat die werkt' is niet genoeg, dat is gewoon geen zorgvuldige wetenschap. (En met reden, want er zaten nogal wat pesky details in dat soort zaken - de interne weerstand van de meter die je in bepaalde situaties beslist niet mag verwaarlozen bv.) Met een theoretisch 'je meet de spanning' ben je er niet. Wil je je resultaten kunnen verdedigen dan moet je ook kunnen verdedigen dat je meetopsteling / simulatie / algoritme ook echt doet wat jij veronderstelt dat het doet.

En juist omdat programmeren niet triviaal is, en je heel makkelijk systematische fouten kunt maken, lijkt me niet dat je dat zomaar over kunt slaan.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Douweegbertje

Douweegbertje

whoami schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Doe je dat beter niet eerst. Dan kan je 'm nog gebruiken.
Als je eerst alles convert, heb je geen eigen converter meer nodig.
Nee want

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/automation.png

Tegen de tijd dat ik klaar ben met zo'n programma, heb ik dit al lang geconverteerd.

En eh, wellicht dat ik het nog vaker moet gaan doen in de toekomst? ;) Daarom dus.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
En het mooiste is nog wel dat die nog klopt ook :P

• Voutloos
  • Niet online
Jawel, maar deze klopt ook: :P Don't forget the time you spend finding the chart to look up what you save. And the time spent reading this reminder about the time spent. And the time trying to figure out if either of those actually make sense. Remember, every second counts toward your life total, including these right now.

(en ik win, want ik heb de verplichte alt tekst erbij >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 06-08-2015 13:26 ]

{signature}

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*zucht
Nieuwe Youtube API koppeling op onze webapplicatie werkt prima lokaal en op acceptatie.

Functionaliteit naar productie gepusht, en nu werkt het knopje "login bij youtube" in onze applicatie gewoon niet. gebeurd 0,0 als je erop klikt. En natuurlijk wordt er nergens iets gelogd, en natuurlijk mag ik ook "niet te vaak" een nieuwe productie neerzetten waarin ik logging om die functie heb heengebouwd, want nieuwe publish = recycle = iedereen uitgelogd.

* TripleQ moet het oplossen

* TripleQ is gefrustreerd

• Dido

Dido

heforshe

Sardaukar schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:53:
Alleen maar door op de pagina zelf een verzoek in te dienen om na te gaan wat er over je bekend is.
En dat was dus het hele punt. Dan moet ik persoonlijke gegevens aan ze gaan geven om te kijken of ze die al hebben. Als ze die nog niet hadden hebben ze ze dus vanaf dat verzoek. Dat was precies wat iemand aankaartte als ongewenst.

• Voutloos
  • Niet online
Vergelijkbaar probleem als bel-me-niet register. Volgens http://www.radartv.nl/nie...tregister-blijft-stijgen/ staan daar ruim over 8M entries in, dus een bel-me-wel register was al efficienter, veiliger en minder storend voor degenen die het niet willen. :Y)

{signature}

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Zelfs al is (train/dev/test-)data niet geheim en min of meer openbaar, dan mag je vaak als onderzoeker niet de dataset zelf verspreiden (denk aan Tweets, YouTube comments, etc.)... :F

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• PrisonerOfPain
RayNbow schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

Zelfs al is (train/dev/test-)data niet geheim en min of meer openbaar, dan mag je vaak als onderzoeker niet de dataset zelf verspreiden (denk aan Tweets, YouTube comments, etc.)... :F
Dataset is meestal niet het probleem als je zelf een algoritme wilt uittesten. Meestal, als je ergens mee bezig bent in een bepaalde sector, heb je wel een dataset die representatief is voor het werk waar jij die technieken op toe wilt passen.

Het word pas een probleem zodra het je onderzoek daadwerkelijk wilt verifieren. Daarom hebben wij een aantal openbare (public domain) assets die vrijwel iedereen gebruikt, zowel om te testen als om papers te publishen (http://graphics.cs.williams.edu/data/meshes.xml en http://graphics.stanford.edu/data/3Dscanrep/ bijvoorbeeld).

Wij kunnen namelijk ook niet de assets voor levels weggeven bij iedere publicatie die we doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-08-2015 14:33 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:25:
(en ik win, want ik heb de verplichte alt tekst erbij >:) )
Je wint helemaal niets, want het is title text, niet alt text :')

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

w00t. M'n eerste NuGet-package gepubliceerd. Het is weinig bijzonders, maar het is sowieso m'n eerste open source ding, dus ik ben wel een beetje giddy. :7

https://www.nuget.org/packages/NLog.AzureAppendBlob/1.0.0

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• WernerL
  • Nu online
In september ga ik beginnen aan een master programma in Zweden *O*

Ik ga data science studeren en ik zit zojuist even wat in te lezen wat je exact gaat leren in de verschillende courses die ik ga volgen.

Zie ik dit:
Advanced Programming A1N, 7.5 ECTS
Big Data analytics puts new demands on the programming needed to implement data mining, data analysis and visualization of results. The amount of data in itself makes even traditionally efficient algorithms unmanageable, which means that scalable algorithms become more and more important. This course gives an introduction to functional programming and can be seen as a basis for programming for Big Data. The main programming language within the course will be the "scalable language" Scala.
Scala *O* oOo

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• PrisonerOfPain
WernerL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:36:
In september ga ik beginnen aan een master programma in Zweden *O*
Welke Uni?

• WernerL
  • Nu online
University of Skövde. :-)

• PrisonerOfPain
Dat ligt nog redelijk dicht bij Stockholm (2 uur), dus als je een keer een wilt chillen oid kun je best langs komen dan laat ik je wel 't een en ander zien :)

• WernerL
  • Nu online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:39:
[...]

Dat ligt nog redelijk dicht bij Stockholm (2 uur), dus als je een keer een wilt chillen oid kun je best langs komen dan laat ik je wel 't een en ander zien :)
Tof :D Moet vast wel een keer tijd vrij te maken zijn voor een trip naar Stockholm.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Dataset is meestal niet het probleem als je zelf een algoritme wilt uittesten. Meestal, als je ergens mee bezig bent in een bepaalde sector, heb je wel een dataset die representatief is voor het werk waar jij die technieken op toe wilt passen.
Maar als je iets nieuws wilt gaan doen, dan is er meestal nog geen representatieve dataset waar je tegen kunt benchmarken. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Een paar dagen met Azure gespeeld, via Dreamspark gratis account voor een Webapp. Werkt beter dan ik dacht :D

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Korben schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:34:
w00t. M'n eerste NuGet-package gepubliceerd. Het is weinig bijzonders, maar het is sowieso m'n eerste open source ding, dus ik ben wel een beetje giddy. :7

https://www.nuget.org/packages/NLog.AzureAppendBlob/1.0.0
Met welke tool publiceer je die? Wij gebruiken NuGet Explorer (maar wij publishen naar onze eigen NuGetServer). In eerste instantie wel even wennen, maar eigenlijk werkt dat NuGet-verhaal best goed.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hele kantoor Windows 10 update aan het downloaden :r

• Jan_V
  • Laatst online: 29-12 22:10
Mercatres schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Met welke tool publiceer je die? Wij gebruiken NuGet Explorer (maar wij publishen naar onze eigen NuGetServer). In eerste instantie wel even wennen, maar eigenlijk werkt dat NuGet-verhaal best goed.
Dat kan toch wel als buildstep in iedere moderne buildserver?
Of moet je voor nuget.org nog extra stappen ondernemen dan?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Douweegbertje

Douweegbertje

... net na lang kloten er achter gekomen dat PHP automagisch al urldecode doet op super globals.. echt fml gewoon.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Well duh :P

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.