De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.187 views

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-12 10:39

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

Ah .. size does matter ..
tijd om de mijne maar gauw op te bergen dan
Afbeeldingslocatie: http://photostock.newsmonkey.be/00/17/01/12.gif

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 20:07
Kan m'n dubbelwandige kopjes toch niet eeuwig in de vaatwasser laten staan O-)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52
Firesphere schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:15:
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Het werkt vrij simpel om Cortana te laten sturen.
Zat even te rommelen met de dynamische PhraseLists. Het ophalen daarvan bijvoorbeeld, lijkt niet mogelijk?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Errr, sorry, dat zal ik even moeten nakijken, maar in principe zijn de commando's gewoon beschikbaar en hebben ze een priority, voor zover ik weet.

Als je commando uniek is, zal het automatisch prio 0 krijgen dacht ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• sorted.bits
Firesphere schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:45:
Errr, sorry, dat zal ik even moeten nakijken, maar in principe zijn de commando's gewoon beschikbaar en hebben ze een priority, voor zover ik weet.

Als je commando uniek is, zal het automatisch prio 0 krijgen dacht ik.
Oh, maar ik gebruik gewoon de App Name als prefix voor de commando's, waardoor je eigenlijk dus je commando's namespaced. Daarnaast heb ik diverse Commands gedefinieerd die naar dezelfde (dynamische) PhraseList verwijzen. Die PhraseList is in mijn VCD helemaal leeg en vul ik dynamisch.

Nu lijkt het er op dat ik de PhaseList elke keer volledig moet vullen ipv dat ik er phrases aan toe kan voegen. Op zich niet zo'n probleem, maar efficient is het niet ;).

• Firesphere
  • Laatst online: 10:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens mij kun je ook pushen, maar dat weet ik niet zeker. Er hangt hier ergens een meer ervaren windows dev rond, die kan je waarschijnlijk beter helpen :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ik heb me de afgelopen jaren echt veel te weinig verdiept in Windows-development. Ik heb nog nooit een app geschreven voor Windows 8 of Windows Phone (een paar keer wat gespeeld, maar niks serieus) en voor Windows 10 heb ik echt geen flauw idee wat ik zou willen maken. Ik heb gisteren de ontwikkeltools eens geïnstalleerd, gelukkig komt het me allemaal nog redelijk bekend voor van Silverlight... :)

Wat wel naar is: mijn pc heeft geen zin meer in Standby/Hibernate. Zodra ik 'm in "Sleep" zet springt hij na een aantal seconden weer aan, zonder dat er iets gebeurd is. Ik vermoed dat dit aan Hyper-V ligt, want voordat ik VS2015 (met Windows-developmenttools) installeerde werkte Standby wél gewoon goed :|

We are shaping the future

• gekkie
Alex) schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:39:
Ik heb me de afgelopen jaren echt veel te weinig verdiept in Windows-development. Ik heb nog nooit een app geschreven voor Windows 8 of Windows Phone (een paar keer wat gespeeld, maar niks serieus) en voor Windows 10 heb ik echt geen flauw idee wat ik zou willen maken. Ik heb gisteren de ontwikkeltools eens geïnstalleerd, gelukkig komt het me allemaal nog redelijk bekend voor van Silverlight... :)

Wat wel naar is: mijn pc heeft geen zin meer in Standby/Hibernate. Zodra ik 'm in "Sleep" zet springt hij na een aantal seconden weer aan, zonder dat er iets gebeurd is. Ik vermoed dat dit aan Hyper-V ligt, want voordat ik VS2015 (met Windows-developmenttools) installeerde werkte Standby wél gewoon goed :|
Gelukkig dat je er achter komt zonder dat tie zichzelf zit om te smelten in een laptoptas / sleeveding.
Ben nog kansloos ouderwetsch wat dat betreft.

• Alex)
gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:42:
[...]

Gelukkig dat je er achter komt zonder dat tie zichzelf zit om te smelten in een laptoptas / sleeveding.
Voor een desktop lijkt me dat heel erg knap :D

• gekkie
Alex) schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:42:
[...]
Voor een desktop lijkt me dat heel erg knap :D
Oja die dingen bestaan ook nog :X .. passen vaak wel in een appieheijn shopper :p

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 02-08-2015 23:45 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:F

Ik gebruik een library met custom views voor mijn WinForms (ja ik weet het). Ik heb de dll toegevoegd aan de Toolbox om die elementen ook leuk te kunnen drag-droppen. Nu was 'ie daar ineens uit verdwenen. Weer toegevoegd, en nu geeft hij continu een foutmelding. Hij probeert de reference weer opnieuw in te voegen in de code die erachter zit, terwijl die al bestaat.... }:|

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ben aan het vogelen met de C++ cross platform features in VS2015. Allemaal leuk en aardig totdat het aankomt om precompiled headers... de native android/Clang compiler injecteert automatisch de precompiled header en begint te klagen als deze m'n precompiled header include tegenkomt voor windows (logisch)..Bij het compilen van dezelfde code voor win32 begint de windows compiler natuurlijk te zeuren als deze er niet in staat.

edit1: beetje ranzige hack gedaan: ik heb met een preprocessor directive de precompiled header file zo aangepast dat deze binnen de windows build alleen de windows headers include. Beetje ranzig omdat m'n shared code base nu toch een referentie naar de windows precompiled header bevat; de Clang compiler zal de windows content nu echter overslaan.Iets zegt mij dat dit beter moet kunnen...

edit2: *beep*compiler! Werkt het toch weer niet. De windows compiler zoekt letterlijk naar #include "pch.h".... indirect via een ander pad naar deze file gaan, word niet geaccepteerd. Back to the drawing board...

edit3: omg alles compiled *O* moest een lege header file met dezelfde pre-compiled header filenaam toevoegen aan het project met de shared code |:( nu is de vraag; word met de windows build nog wel de juiste precompiled header meegenomen? (zou me niets verbazen, aangezien alles zo lekker 'fixed' geprogrammeerd lijkt te zijn als het aankomt op het zoeken van de precomp. header); anders heeft dat ook lekker weinig zin.

update: en het compiled/werkt allemaal naar behoren. Code draait netjes als Windows Universal App en native Android app middels nette platform abstraction layers oOo

einde rant... tijd voor bed! (heb nog vakantie; kan uitslapen :P)

[ Voor 60% gewijzigd door Laurens-R op 03-08-2015 02:49 ]

• sorted.bits
Het werkt nu toch wel aardig (al is de herkenning toch nog niet 100%, soms zoekt hij nog op Bing naar een uitspraak die de volgende keer weer gewoon werkt).

Maar eens een EF Code First DB er achter hangen en dan kan ik Cortana ook voorzien van een beetje gestructureerde data, klein test projectje gestart.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lekker begin vd werkweek. Er is nog niemand en het gebouw is dicht. 3x raden wie er géén sleutel heeft...

• Alex)
De neef van de zus van de schoonmaker?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:11

RayNbow

Kirika <3

Hier is het gebouw gewoon om 6:30 al open... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58
Douweegbertje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:03:
[...]

Je hebt gelijk over heel dingen, alleen mijn site tussenuit halen heeft geen enkel nut.
Punt is dat zo'n pop-up werkt, en daarom is het er. Non-content websites werken ook, zelfs na de aanpassingen van google.. daarom is het er ook nog. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Geld is gewoon.. krachtig. Hoeveel mensen wel niet hun normen en waarden laten liggen voor een bedrag. Helaas gaat dat om heel veel dingen, ook die kleinere dingen. Uiteindelijk moet je altijd naar het grotere plaatje kijken, vooral als het gaat om het web. Zoals ik al zei waardeert Google non-content websites een héul stuk minder, maar het blijft rendabel.. dus ja, ook al haal je wat van die website er uit, of zelfs allemaal.. je blijft dingen behouden en nieuwe manieren komen weer terug.
Mensen moeten bewuster worden, meer nadenken en dan worden dingen vanzelf niet meer rendabel en vorm je het web naar iets wat misschien wel helemaal 'netjes' is.

Ik heb nu iets van 70 van dit soort websites draaien, al ben ik al tijden bezig om dit af te bouwen. You do the math over wat ik binnen krijg. Heb ik er een beetje raar gevoel over? Meh.. laat ik het zo zeggen dat ik er niet wakker van lig. In zekere zin doe ik er niemand zeer mee en dat is voor mij voldoende.

Wil je je echt druk gaan maken over slechte dingen in het leven, lees je dan een in bepaalde zaken die echt over lijken gaan, zoals commoditie trading met eerste levensbehoeftes door o.a. de rijke landen, overheden etc. waarbij in feite eten wordt weggekaapt uit de monden van mensen uit 3e wereld landen. Maar hey, who the fuck cares about that. :+
Toch vind ook ik het wel een beetje lame. Tuurlijk, het is wel te begrijpen: jij verdient geld op een gemakkelijke manier, weinig mensen zeggen daar nee tegen. Je argumenten zijn alleen van het kaliber "het is er nu eenmaal, en het maakt ook niks uit als ik daar nog aan mee doen". Nu ben ik zelf heel erg van het principe wie goed doet, goed ontmoet, ik zou me daar nooit goed onder voelen.

Macht corrumpeert als het gaat om de keuze om er goed geld mee te verdienen, terwijl het juist voor ons als developers het allermakkelijkst is om te kiezen om te kappen met die bullshit, om niet mee te doen met de bizarre wedloop van conversierates en cijfertjes. Wij hoeven geen petities en praatgroepen op te starten: wij hebben domweg de macht om die popups niet te implementeren.

Te zeggen dat de maatschappij maar bewuster moet worden is een sterk egocentrisch oogpunt. Het zal me niks verbazen als bankiers dat ook zeggen, mensen moeten eerst maar al hun geld van de bank halen voordat ze iets doen aan bonussen uitdelen. Alsof men wel weet dat de situatie niet houdbaar is, en bijna aan het wachten is tot er iets mee gebeurt, maar ondertussen wel doorgaat. Uiteindelijk ben ik van mening dat je dit heel ver kunt doorvoeren en terug ziet op alle plaatsen van expertise en invloed.

Ik care daar inderdaad niet over, maar ik care ook niet als er een halve wereld verderop toeristen worden afgeschoten in een hotel. Dat is vooral uit zelfbescherming :P.
Conclusie: in mijn optiek is de bewustwording het belangrijkst. Als jij nu je site offline haalt scheelt dat niks, druppel op een gloeiende plaat. Stel dat je nu actief op zoek zou gaan naar een betere manier om inkomsten te verwerven met je producten, en tegelijk mensen erop alert zou maken dat popups maar dom zijn, dan zou dat toch echt van grotere invloed kunnen zijn. Het is maar net welke keuze je maakt, maar kom er dan wel gewoon voor uit dat je nu de gemakkelijke weg neemt O-)

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
RayNbow schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:37:
Hier is het gebouw gewoon om 6:30 al open... :+
24/7 met polsbandje met NFC hier :)

• Alex)
Met een polsbandje? :/

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-12 19:51
Martijn19 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

24/7 met polsbandje met NFC hier :)
Hier ook gewoon 24/7; met een normale sleutel (van de buitendeur & de kantoor-deur)
Wanneer ik ook op het werk kom, loopt de beveiliging nog rond

Binnenkort maar even goed in LINQ duiken!

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 03-08-2015 09:48 ]

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12 20:52
Damic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:12:
Was er niet zo'n website in den tijd waar je cm² advertentie plek kon in kopen, die had per maand een aantal 1000de€
Volgens mij was het zelfs pixel gebonden :D

RTFM!

• Martijn19

• Alex)
Zou je dan niet meteen voor een label aan je oor gaan?

Een polsbandje, kom op zeg..

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

We beginnen de week goed: meerdere collega's zijn hun user rights voor bepaalde applicaties kwijt :p De meest leuke die we kwijt zijn zijn de rechten op onze bugtracker. Tijd dus voor een tas koffie terwijl de helpdesk dat hier fixt :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja hier ook een sleutel. Maarja. Die heb ik dus niet.

Gelukkig heb ik om 11:00 een afspraak met de baas dus tegen die tijd zal die er wel zijn. En het is wel lekker zo buiten zitten 8)

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 03-08-2015 09:54 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Struikrover schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:39:
[...]

Toch vind ook ik het wel een beetje lame. Tuurlijk, het is wel te begrijpen: jij verdient geld op een gemakkelijke manier, weinig mensen zeggen daar nee tegen. Je argumenten zijn alleen van het kaliber "het is er nu eenmaal, en het maakt ook niks uit als ik daar nog aan mee doen". Nu ben ik zelf heel erg van het principe wie goed doet, goed ontmoet, ik zou me daar nooit goed onder voelen.
Ik snap je wel alleen je doet net of ik de kerstcadeaus van kansarme kinderen heb gestolen.
Gewoon één van m'n "activiteiten" is het hosten van affiliate en advertentie websites, inclusief wat domain trading. Alsof je direct een boe-man moet zijn, en daarnaast niets goed zou doen.
Verder zie ik dan misschien persoonlijk niet direct in waarom het geen wat ik zou doen, 'asociaal' moet zijn. Puur omdat het één van je eigen ergernissen is, maakt het nog niet algemeen een last voor de samenleving. Dat zijn IMO aardig zware woorden :p

• Martijn19
Alex) schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:52:
Zou je dan niet meteen voor een label aan je oor gaan?

Een polsbandje, kom op zeg..
Want?

• Struikrover
Douweegbertje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:54:
[...]

Ik snap je wel alleen je doet net of ik de kerstcadeaus van kansarme kinderen heb gestolen.
Gewoon één van m'n "activiteiten" is het hosten van affiliate en advertentie websites, inclusief wat domain trading. Alsof je direct een boe-man moet zijn, en daarnaast niets goed zou doen.
Verder zie ik dan misschien persoonlijk niet direct in waarom het geen wat ik zou doen, 'asociaal' moet zijn. Puur omdat het één van je eigen ergernissen is, maakt het nog niet algemeen een last voor de samenleving. Dat zijn IMO aardig zware woorden :p
Hopelijk heb ik duidelijk genoeg gemaakt dat het mijn mening is :). Natuurlijk steel je geen kerstcadeau's van kinderen, maar het draagt bij aan het in stand houden van iets dat ik als fout zie, en daardoor zal ik het zelf nooit doen. Het draagt niet bij aan het verbeteren van iets, en daarom vind ik het egocentrisch. Niet egoistisch, mind you, maar op jezelf gericht, geen waarde-oordeel daar vanuit mij.
Verder is het plaatje natuurlijk incompleet want ik ken jou verder niet, weet niet wat je misschien allemaal voor superliefdadige dingen doet, maar ik reageer op wat ik hier lees.

Misschien heb jij dit wel nodig om goede dingen te doen en zie je het als noodzakelijk kwaad. De wereld is tenslotte niet zwart-wit, je kunt nooit als buddha leven :P

[ Voor 6% gewijzigd door Struikrover op 03-08-2015 09:59 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
ElkeBxl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:53:
Tijd dus voor een tas koffie terwijl de helpdesk dat hier fixt :)
Sinds afgelopen week denk ik elke keer hier aan als ik iemand over een tas koffie hoor praten.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Dat past beter bij werken in een stal

Lekker op de bank

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Jegorex schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Sinds afgelopen week denk ik elke keer hier aan als ik iemand over een tas koffie hoor praten.
Eikes, die lelijke tas... :p

• Alex)
ZaZ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

:Y

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
24/7 onbeperkte toegang, maar de beveiliging wil wel graag dat je je personeelspas zichtbaar draagt. Overdag maakt het niet zoveel uit, maar als je in afgelegen delen van het gebouw komt of je werkt buiten 9-5, dan wel.

[ Voor 37% gewijzigd door HuHu op 03-08-2015 10:16 ]

• Martijn19
ZaZ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Lekker ruimdenkend 8)7 is gewoon een gekleurd bandje met een chip, je hoeft hem niet om te doen. Is niet eens persoonsgebonden maar startup gebonden, aangezien hier tientallen zitten.

Ik gebruik het alleen om de deuren te openen en toegang tot een kluisje waar ik wat spullen in bewaar.
Geen corporate gezeur hier iig. Maar daar ben je ook een startup voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Martijn19 op 03-08-2015 10:26 ]

• gekkie
Ah ding doet geen tracking ? ... geloof dat ze dat in, het zooitje staten wat bij elkaar hokt, al wel hebben geprobeerd (in het kader van iedereen heeft nou toch zo'n ding om) .. kunnen we gelijk kijken hoelang ze bij de koffie automaat staan ... aan het mediteren zijn etc.

• HuHu
  • Niet online
Bij ons op het werk hadden ze als 1 april grap op het intranet gezet dat mensen hun eetgedrag werd gevolgd doormiddel van de aankopen met de personeelspas in de kantine. Mensen bij wie een "ongezond" eetpatroon werd geconstateerd zouden automatisch bericht krijgen met een dieetadvies (of zoiets).

Mensen waren woest vanwege de privacy-schending, maar hadden niet door dat het 1 april was :P.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Of je brengt dat op 1 April de wereld in zodat er op een gegeven moment iemand gaat roepen dat het wel een grap moet zijn en vervolgens hebben ze het wel gewoon aangekondigd en kunnen ze alles tracken :P

Lekker op de bank

• HuHu
  • Niet online
Nee, het is echt een grap. Ze verzinnen elk jaar iets en dan op 2 april zetten ze (anoniem) de verontwaardigde mailtjes van werknemers die erin getrapt zijn op het intranet.

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
HuHu schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:52:
Nee, het is echt een grap. Ze verzinnen elk jaar iets en dan op 2 april zetten ze (anoniem) de verontwaardigde mailtjes van werknemers die erin getrapt zijn op het intranet.
Volgens mij bedoelt ZaZ het meer als "Tool" om zoeits er doorheen te kunnen krijgen :P

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12 17:20
ElkeBxl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Eikes, die lelijke tas... :p
Koffie mok... :P

• HuHu
  • Niet online
hellum schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Volgens mij bedoelt ZaZ het meer als "Tool" om zoeits er doorheen te kunnen krijgen :P
Maar dat zou 2 april dus duidelijk worden, omdat de "haha het was een grap"-melding niet komt.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 16:49
HuHu schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Maar dat zou 2 april dus duidelijk worden, omdat de "haha het was een grap"-melding niet komt.
"Haha het was geen grap! :D :D " :+

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12 20:52
Merethil schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:28:
[...]

"Haha het was geen grap! :D :D " :+
_/-\o_

RTFM!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kolere de airco deed het in de ochtend niet :+ Het was toch wel redelijk warm geworden :p

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:35:
Kolere de airco deed het in de ochtend niet :+ Het was toch wel redelijk warm geworden :p
Hier geen airco :( Kan niet wachten tot we naar het nieuwe kantoor gaan. We zitten nu tijdelijk in een aftands rothok met 14 man... Geen airco, te warm en teveel mensen...

-O-

Gelukkig hebben we wel weer toestemming om in de korte broek te zitten :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Vandaag nieuwe laptop gekregen :D Nu bezig om dual boot met Windows 10 te maken. Jeuj!

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
DeluxZ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:30:
Vandaag nieuwe laptop gekregen :D Nu bezig om dual boot met Windows 10 te maken. Jeuj!
Congrats welke heb je gekregen?

Nothing to see here!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:38

Hoogie2004

Whohooooo

Rutix schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Congrats welke heb je gekregen?
Dezelfde als moi :+

Een Dell Precision M2800, eindelijk een SSD :D

My iRacing profile | Strava

• BikkelZ
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

Probeer al een tijdje te connecten naar een Spaanstalige webservice die alleen maar 500 errors terug kan geven als ik verkeerde input geeft. Welke lul gebruikt er nou veldnamen met ñ en meer van dat soort fratsen in een JSON request?

iOS developer

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

BikkelZ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:23:
Probeer al een tijdje te connecten naar een Spaanstalige webservice die alleen maar 500 errors terug kan geven als ik verkeerde input geeft. Welke lul gebruikt er nou veldnamen met ñ en meer van dat soort fratsen in een JSON request?
Spanjaarden die vinden dat hun taal de enige taal is. Net als de Grieken, Fransen, Amerikanen, Russen en Italianen }:|

En Amerikanen wordt ik helemaal gek van. ISO datum notatie? Welneeeeeeeeeeeee. Europese notatie? Naaaaaaaaaaaaahhhhh... verwarrende notatie die alleen Amerikanen gebruiken? Jaaaaaah

Zelfde voor AM en PM tijdnotatie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• gekkie
BikkelZ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:23:
Doe en denk in het spanjools ..
ach als je bent opgegroeid met excel formules in je eigen taal .. dan wil je toch nergens meer anders :+

Achja wachten op de fruitdruif die er emoji's in gaat stoppen :-p .. you gotta love unicode

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 03-08-2015 15:29 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Motrax schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
Spanjaarden die vinden dat hun taal de enige taal is. Net als de Grieken, Fransen, Amerikanen, Russen en Italianen }:|

En Amerikanen wordt ik helemaal gek van. ISO datum notatie? Welneeeeeeeeeeeee. Europese notatie? Naaaaaaaaaaaaahhhhh... verwarrende notatie die alleen Amerikanen gebruiken? Jaaaaaah

wordt ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mijn enige excuus is dat ik al jaren Engels schrijf en spreek! :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• BikkelZ
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Gebruiken ze hier ook. Antes en post zijn Spaanse woorden dus die afkorting gaat gewoon op.
Motrax schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:58:
Mijn enige excuus is dat ik al jaren Engels schrijf en spreek! :'(
Heb er ook last van dat mijn Nederlands wat slechter wordt als ik het een tijdje niet meer gebruik. Gelukkig weer wat meer Nederlandse klanten nu! :)

iOS developer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat doe ik dus ook altijd fout |:(, terwijl ik prima weet hoe de regels zijn. Is gewoon een automatisme. Ik wordt er niet goed van.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Ik wordt er ook niet goed van dat sommige mensen dat fout doen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
.oisyn schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

Dat doe ik dus ook altijd fout |:(, terwijl ik prima weet hoe de regels zijn. Is gewoon een automatisme. Ik wordt er niet goed van.
Waarom staat je username er opeens in het roze? Is dat de nieuwe mod-kleur?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

.oisyn schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Als je het echt altijd fout zou doen had je wel 'Dat doet ik' geschreven >:)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Soundless schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Voor modjes met een *snip*

[ Voor 7% gewijzigd door azerty op 03-08-2015 16:52 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:40
Soundless schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

class is "user pimp" ipv "user crew".
Oftewel, .oisyn is de Tweakers-pimp.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
azerty schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Voor modjes met een *snip*
Mooi hoe je net doet alsof die *snip* er later in is geëdit ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ger schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

class is "user pimp" ipv "user crew".
Oftewel, .oisyn is de Tweakers-pimp.
picture related

Afbeeldingslocatie: http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/308122/resized_anti-joke-chicken-meme-generator-waarom-kwam-de-homo-uit-de-kast-hij-zag-er-geen-flikker-d6901a.jpg

• azerty
.oisyn schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:41:
[...]

Mooi hoe je net doet alsof die *snip* er later in is geëdit ;)
:>

Ik wist wel dat je het niet ging kunnen laten om te kijken hoe of wat :+

Wou hem trouwens nog in het blauw zetten, maar dat kan niet :'(

[ Voor 11% gewijzigd door azerty op 03-08-2015 16:47 ]

• Biersteker
  • Laatst online: 01:58
[...]

Dit dus, man, wat zijn dat nou voor maten ? InHg / F / mph....... (weather api). Ik snap dat het voor hun logisch is, maar the irritation is real.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Douweegbertje

Douweegbertje

azerty schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:47:
[...]

:>

Ik wist wel dat je het niet ging kunnen laten om te kijken hoe of wat :+

Wou hem trouwens nog in het blauw zetten, maar dat kan niet :'(
amateur

• azerty
Ik wist wel dat ik een tag over het hoofd gezien had :+

• Ryur
gekkie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:27:
[...]
Achja wachten op de fruitdruif die er emoji's in gaat stoppen :-p .. you gotta love unicode
Been there, done that!

Klanten van ons kwamen op het idee om emoji's te gebruiken, ja dan werkte de sync niet meer (opzich een fout van ons, maar toch).

• gekkie
Ryur schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:23:
[...]

Been there, done that!

Klanten van ons kwamen op het idee om emoji's te gebruiken, ja dan werkte de sync niet meer (opzich een fout van ons, maar toch).
Maar toch niet in de key maar in de value's mag ik hopen ? :p

• Douweegbertje

Douweegbertje

FML...

Wil ik hier de zaak afsluiten.. vliegt er een )!@(*! grote vlinder naar binnen (10cm ofzo? O_o).. Dus ja leuk.. nu kan ik niet weg want anders gaat het alarm af :z :Z }:|

• gekkie
Douweegbertje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:32:
FML...

Wil ik hier de zaak afsluiten.. vliegt er een )!@(*! grote vlinder naar binnen (10cm ofzo? O_o).. Dus ja leuk.. nu kan ik niet weg want anders gaat het alarm af :z :Z }:|
Vandaag de dag mag je blij zijn als er geen brugdek bij je binnenvliegt

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
gekkie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:38:
[...]

Vandaag de dag mag je blij zijn als er geen brugdek bij je binnenvliegt
Die vallen door het dak ;)

Nothing to see here!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
gekkie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Hmm, zijn er al wat leuke emoji's voor programmeertalen? En ik denk dat xml er beslist van opfleurt :)F

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13

Matis

Rubber Rocket

Douweegbertje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:32:
FML...

Ik mag hopen dat jullie PIRs hebben als bewegingsmelder.
Die gaan namelijk niet af op insecten.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Ryur
gekkie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Was ook in de values ja.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Matis schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:24:
[...]

Ik mag hopen dat jullie PIRs hebben als bewegingsmelder.
Die gaan namelijk niet af op insecten.
Geen idee wat dat is, maar blijkbaar niet dan.
Overigens zit een wezenlijk verschil tussen een insect, en een tering groot beest :p. Dus ja, ~10cm beest? Dan gaat het alarm af. We hadden al eens (vraag me niet hoe) een vleermuis binnen en toen ging het alarm af. Verder had iemand eens de verkeerde printer gepakt en door het blaadje die eruit viel ging het alarm ook eens af :)

• Struikrover
Haha mooi verhaal, hoe kun je iemand's nacht vergallen? Stel een printopdracht in op drie uur 's nachts.

Tijdnotaties zijn idd nog steeds verschrikkelijk. Hoe bestaat het, zou je denken, als programmeertalen al zo oud zijn. Had verwacht dat het tegenwoordig wel minder een issue zou zijn, maar converteren tussen bijvoorbeeld Python en JavaScript is al een opgave. En dan bij de ISO notatie ook een verschillende significantie in aantal milliseconden hanteren ;__;

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:16:
[...]
Verder had iemand eens de verkeerde printer gepakt en door het blaadje die eruit viel ging het alarm ook eens af :)
_O- Geniaal

• gekkie
Struikrover schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:37:
Haha mooi verhaal, hoe kun je iemand's nacht vergallen? Stel een printopdracht in op drie uur 's nachts.

Tijdnotaties zijn idd nog steeds verschrikkelijk. Hoe bestaat het, zou je denken, als programmeertalen al zo oud zijn. Had verwacht dat het tegenwoordig wel minder een issue zou zijn, maar converteren tussen bijvoorbeeld Python en JavaScript is al een opgave. En dan bij de ISO notatie ook een verschillende significantie in aantal milliseconden hanteren ;__;
Hmm tijd ansich overleef ik nog wel ... wordt pas fijn met tijdzones in de mix ... wat sla ik waar op .. wat converteer ik wanneer waarin ..

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmh hoe gaan ik het volgende verwerken in mijn programma (single core = no problem, multi core mmmh :/)
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #a: Loaded D3:D6CA5264:00000000:100*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #b: Loaded D3:D6CA52C8:00000000:56*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #c: Loaded D3:D6CA5300:00000000:100*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #d: Loaded D3:D6CA5364:00000000:100*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #e: Loaded D3:D6CA53C8:00000000:56*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #f: Loaded D3:D6CA5400:00000000:100*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #g: Loaded D3:D6CA5464:00000000:100*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72 #h: Loaded D3:D6CA54C8:00000000:56*2^32
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72: 100 packets (8717.00 stats units) remain in
buff-in.r72
Projected ideal time to completion: 3.17:35:29.00
[Aug 03 17:29:55 UTC] RC5-72: 1052 packets (86597.00 stats units) are in
buff-out.r72
[Aug 03 17:29:55 UTC] 8 crunchers ('a'-'h') have been started.
*lol 3 dagen werk pff doet gpu in iets meer dan 2 uur :>

Ik zal er wel uit geraken :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Struikrover
gekkie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:02:
[...]

Hmm tijd ansich overleef ik nog wel ... wordt pas fijn met tijdzones in de mix ... wat sla ik waar op .. wat converteer ik wanneer waarin ..
Wat ik laatst bedacht is dat je nog het beste een locatie (zoals "Europe/Amsterdam") kunt opslaan, samen met de Zulu ISO timestamp. Kun je later wel terug rekenen, want anders kom je ook weer met zomer- en wintertijd te zitten (dat klopt dus niet, UTC offset is ook wel voldoende me dunkt ^^)

[ Voor 8% gewijzigd door Struikrover op 03-08-2015 20:16 ]

• gekkie
Struikrover schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Wat ik laatst bedacht is dat je nog het beste een locatie (zoals "Europe/Amsterdam") kunt opslaan, samen met de Zulu ISO timestamp. Kun je later wel terug rekenen, want anders kom je ook weer met winter- en zomertijd te zitten :P
Ik doe meestal UTC opslaan en vervolgens alles terug rekenen. Alleen als je een agenda hebt van meneer A .. die woont in UTC +3 ... nu een agenda entry intikt in UTC+9 voor een meting volgende week in zone UTC -5 die nu wordt doorgestuurd aan zijn compagnon ... naja hou maar op :-p
Dan moet je dus wel netjes bijhouden wie wat waar wanneer en hoe en we doen ook nog even daylight savings time in de puree ... om het extra smeuig te maken.

Heb je wel meer nodig dan een enkele schrikkelseconde op me weer op te lappen :+

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 03-08-2015 20:18 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13

Matis

Rubber Rocket

Douweegbertje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:16:
Geen idee wat dat is, maar blijkbaar niet dan.
Overigens zit een wezenlijk verschil tussen een insect, en een tering groot beest :p. Dus ja, ~10cm beest? Dan gaat het alarm af. We hadden al eens (vraag me niet hoe) een vleermuis binnen en toen ging het alarm af. Verder had iemand eens de verkeerde printer gepakt en door het blaadje die eruit viel ging het alarm ook eens af :)
Een vleermuis is een zoogdier (warmbloedig), daarom worden die juist wel door de PIR opgepikt. Of de vlinder moet zo hard met z'n vleugels slaan dat daardoor warmte ontstaat :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Douweegbertje

Douweegbertje

Matis schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:05:
[...]

Een vleermuis is een zoogdier (warmbloedig), daarom worden die juist wel door de PIR opgepikt. Of de vlinder moet zo hard met z'n vleugels slaan dat daardoor warmte ontstaat :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• mrc4nl
  • Laatst online: 29-12 21:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik post hier veels te weinig, mede omdat ik qua programming niets doe en dus niets te melden heb.

maar daar is nu verandering in gekomen, ik ga eens bezig met html5 canvas. En heb ook nog eens een leuke API gevonden. eens kijken of perspectief en vervorming interactief kan visualiseren :Y

met een beetje manipuleren van voorbeelden heb ik al iets leuks draaien http://mrc4.nl/meuk/projecties/

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 04-08-2015 01:41 ]

ora et labora

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*&$(@#!
Ik heb echt een enorme hekel aan PreferenceActivities in Android. Al helemaal als je ze wil themen. Het lukt gewoon niet. Welke tutorial ik ook maar volg,

Maar oh well, het werkt nu met nasty hacks, so be it.

[ Voor 21% gewijzigd door F.West98 op 04-08-2015 02:54 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Waarom zou je een tutorial moeten volgen om iets te themen? :'( :F

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En lijkt ook alsof F.West98 werkelijk altijd iets moet hacken om 't werkend te krijgen.. Maar misschien post je gewoon nooit als zaken wel vlotjes gaan. :P

{signature}

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 23:13
Voutloos schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:24:
En lijkt ook alsof F.West98 werkelijk altijd iets moet hacken om 't werkend te krijgen.. Maar misschien post je gewoon nooit als zaken wel vlotjes gaan. :P
De Devschuur is dan ook een uitlaatklep.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Is dit dan niet de Devschuur Klaagmuur? :p

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

Dido

heforshe

gekkie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:16:
Ik doe meestal UTC opslaan en vervolgens alles terug rekenen. Alleen als je een agenda hebt van meneer A .. die woont in UTC +3 ... nu een agenda entry intikt in UTC+9 voor een meting volgende week in zone UTC -5 die nu wordt doorgestuurd aan zijn compagnon ... naja hou maar op :-p
Alles wat geen UTC is, is een kwestie van presentatie. Als je gebruikers in verschillende tijdzones zitten, kunnen ze zelf kiezen. Zone van hun eigen systeem (waar ze zitten weet je niet en boeit niet!), UTC of desnoods kunnen ze zelf (bij het maken van afspraken in een agenda) zelf een tijdzone kiezen.

DST is een kwestie van handig filteren van te kiezen tijdzones.

Maar hoe netjes je het ook doet, het blijft een zooitje. Zou het zelf ook wel fijn vinden als meer sites gewoon UTC zouden aanhouden (of op zijn minst aangeven). Zo was ik ooit minder blij dat een MS webinar een uur eerder bleek te beginnen dan ze hadden aangegeven omdat ze bij de planning een of andere Amerikaanse tijdzone aangaven, terwijl ze een paar weken later wegens DST een uur eerder begonnen.

Wat betekent mijn avatar?

• gekkie
Dido schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Alles wat geen UTC is, is een kwestie van presentatie. Als je gebruikers in verschillende tijdzones zitten, kunnen ze zelf kiezen. Zone van hun eigen systeem (waar ze zitten weet je niet en boeit niet!), UTC of desnoods kunnen ze zelf (bij het maken van afspraken in een agenda) zelf een tijdzone kiezen.

DST is een kwestie van handig filteren van te kiezen tijdzones.

Maar hoe netjes je het ook doet, het blijft een zooitje. Zou het zelf ook wel fijn vinden als meer sites gewoon UTC zouden aanhouden (of op zijn minst aangeven). Zo was ik ooit minder blij dat een MS webinar een uur eerder bleek te beginnen dan ze hadden aangegeven omdat ze bij de planning een of andere Amerikaanse tijdzone aangaven, terwijl ze een paar weken later wegens DST een uur eerder begonnen.
Yups een fenomeen als daylightssaving time dat niet overal gelijk is .. maakt het lastig om het eenduidig op te slaan. Tijd een uurtje terug is ook potentieel heerlijk voor je logging als het het in een DB doet ipv sequentieel schrijven naar een file.

• Dido

Dido

heforshe

gekkie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Yups een fenomeen als daylightssaving time dat niet overal gelijk is .. maakt het lastig om het eenduidig op te slaan. Tijd een uurtje terug is ook potentieel heerlijk voor je logging als het het in een DB doet ipv sequentieel schrijven naar een file.
Op DB-niveau bestaat er alleen UTC(*), juist om dat soort gezeur te voorkomen. En eerlijk gezegd boeit het weinig in of met welke tijdzone iemand iets invoert, het wordt opgeslagen als UTC.

Ja, je krijgt wel eens vragen van gebruikers omdat "de tijd niet klopt", als blijkt dat een of andere wakkere figuur een paar Citrix-servers heeft ingesteld op een verkeerde tijdzone, maar dat soort problemen moet je niet in je DB willen oplossen.

(*) Ja, je kunt iedere tijdzone/UTC-offset opslaan die je wilt, maar dat maakt dingen alleen maar lastiger. Ik heb er nog nooit een voordeel aan kunnen ontdekken.

• gekkie
Dido schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Op DB-niveau bestaat er alleen UTC(*), juist om dat soort gezeur te voorkomen. En eerlijk gezegd boeit het weinig in of met welke tijdzone iemand iets invoert, het wordt opgeslagen als UTC.

Ja, je krijgt wel eens vragen van gebruikers omdat "de tijd niet klopt", als blijkt dat een of andere wakkere figuur een paar Citrix-servers heeft ingesteld op een verkeerde tijdzone, maar dat soort problemen moet je niet in je DB willen oplossen.

(*) Ja, je kunt iedere tijdzone/UTC-offset opslaan die je wilt, maar dat maakt dingen alleen maar lastiger. Ik heb er nog nooit een voordeel aan kunnen ontdekken.
En oppassen met je server tijd ... of ook op UTC .. of kijken of je DB en DB clients / frameworks niet automagisch gaan omrekenen. (laat m'n clients nu altijd connecten met gelijk een .. set time UTC)

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Precies wat Dido zegt. Opslaan in UTC, en bij weergave tonen in lokaal of door gebruiker in te stellen tijdzone.

Heb je eigenlijk helemaal geen gezeur meer met tijdsverschillen en zomer-/wintertijd issues.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Pasgeleden kwam ik op Twitter ook wat aankondigingen van webinars aan met de tijd aangegeven in UTC. Best handig, want dan hoef je alleen te bedenken in welke tijdzone je zelf zit in plaats van ook nog te moeten bedenken waar (bijv.) PST ook alweer zit.

• gekkie
GateKeaper schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:50:
Precies wat Dido zegt. Opslaan in UTC, en bij weergave tonen in lokaal of door gebruiker in te stellen tijdzone.

Heb je eigenlijk helemaal geen gezeur meer met tijdsverschillen en zomer-/wintertijd issues.
http://derickrethans.nl/storing-date-time-in-database.html niet in alle gevallen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dido schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Dat gaat helaas niet op voor agenda-achtige toepassingen.

Als ik dagelijks om 9:00 's ochtends een item inplan, dan wil ik niet dat de afspraak na de invoering van zomertijd ineens om 10:00 plaatsvindt. Maar als ik dezelfde afspraak naar een Amerikaanse collega opstuur, dan zit er natuurlijk een discrepantie tussen mijn en zijn DST overgang, en dan wil ik dus wel dat die afspraak voor zijn agenda verspringt.

Je kunt dus niet zomaar een starttijd in UTC opslaan en zeggen dat het elke 24 uur plaats moet vinden, want dat klopt niet. Je zal op z'n minst een tijdzone erbij op moeten slaan.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-08-2015 11:09 ]

• Dido

Dido

heforshe

.oisyn schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:06:
Dat gaat helaas niet op voor agenda-achtige toepassingen.
Klopt, de uitzondering die de regel bevestigt :P

Nee, er komt meer bij kijken, maar met het uitgangspunt "DB=UTC en niks anders" ondervang je het grootste deel van alle problemen. Als je vervolgens daarop moet gaan uitbreiden (bijvoorbeeld vanwege dit soort afspraken die automatisch verplaatst moeten worden - want jij wilt jouw recurring event gewoon een uur vroeger hebben als het bij jou DST is) dan heb je in ieder geval een goede basis om die uitbreidingen op te doen.

Als de basis rot is, krijg je monsterlijke lappen code die uiteindelijk alijd ergens niet werken. Zo heb ik ooit een weeknummerberekeningsprogramma (3x woordwaarde!) van 12 pagina's spaghetticode in mijn handen gekregen. Dat ding is 20 jaar(!) lang elk jaar wel een keer aangepast omdat het bij de jaarovergang weer fout ging. Dat krijg je niet meer gerepareerd, terwijl er gvd een eenvoudige formule is om het ISO weeknummer van een datum te berekenen. Na die paar regeltjes code te hebben geimplementeerd heb ik daar dus ook commentaar bij gezet in de trant van "wie hier iets aan verandert mag zich bij de ISO verantwoorden". [/rant] [/oudzeer]

• Struikrover
Precies, dus mijn initiele gok was zo gek nog niet: opslaan van locatie in timezone string en dan indien gewenst weer omrekenen met de meest up-to-date timezone database.

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
<rant>
copy/paste developers, of stackoverflow-certified-pasting-engineer... bwaaah...

Ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, maar het is wel jouw 'schuld' als iets niet werkt omdat ze het toch helemaal zelf erin geplakt hebben..

Development is meer dan code achter elkaar flikkeren en bidden tot je hogere entiteit en hopen dat het magisch werkt. Als het te moeilijk voor je is, ga dan lekker burgers bakken bij de grote M ipv jezelf developer te noemen en denken dat je binnen 2 maanden je geniale start-up voor honderduizend-miljoen-miljard verkoopt.

</rant>

Driving a cadillac in a fool's parade.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.