De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.225 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Douweegbertje, je verwoord het heel erg mooi. De helft van de tijd heb ik als programmeur niets te maken met de klant, maar de ander helft heb ik direct contact met de klanten. De vragen die ik soms krijg zijn echt tenenkrommend slecht. Zo'n 35% ervan is het niveau dat mijn oma het nog zou snappen. 50% van de vragen zijn gewoonweg incompleet of er word helemaal geen informatie geven, "die tekst staat verkeerd" of "ik kan het niet vinden" (en dan niet aangeven wat 'het' is). Soms krijgen ze het zelfs voor elkaar foutieve informatie te geven :X. Echt maar 15% van de vragen zijn van fatsoenlijke kwaliteit en niveau dat ik langer dan 5min bezig ben met uitzoeken.

Nu vind ik alleen niet dat je er te hard in kan zijn en alles meteen kan afkappen, maar als er teveel vragen komen van 1 persoon kan die wel een opmerking verwachten. Daarnaast wil het ook nog wel eens voorkomen dat er ineens moet worden betaald voor zaken die vaak als service worden gedaan voor ze.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 01-08-2015 00:40 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoe kun je nu niets te maken hebben met de klant? Je hebt altijd wat te maken met de klant, want daar komt het geld vandaan en werk je (in)direct voor. En als je software/support levert aan een collega, dan is die jouw klant; een "interne klant".

En in plaats van "opmerkingen" richting je collega, zou je ook eens aan educatie kunnen denken. Vaak zien die mensen zelf niet in wat ze fout doen, omdat niemand ooit heeft uitgelegd danwel laten zien hoe het goed moet. Onthou dat ze niet uit jouw vakgebied komen, hoe moeten ze dan weten iets aan te leveren volgens de specificaties van jouw vakgebied?

Er een keer naar toe lopen en het gesprek aangaan werkt vaak veel beter. In ieder geval voor het wederzijdse begrip.

Maargoed... ik zal wel een softie zijn en de BOFH uithangen is makkelijker.

• Caelorum
Dat was niet aan mij gericht toch?
HuHu schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:49:
[...] En als je software/support levert aan een collega, dan is die jouw klant; een "interne klant". [...]
Ik doe voornamelijk bugfixes en nieuwe features wat vanuit het bedrijf zelf komt. Je zou mijn mededevelopers als klant kunnen zien, maar die ontwikkelen net zo goed aan die feature. De 'klant' in deze is mijn baas, maar die vertrouwd erop dat wij weten hoe het moet (hij bedenkt het idee en wij mogen het uitwerken), dus die kan ik ook niet echt zien als klant. Klantloos dus, behalve op supportdagen :)
[...] En in plaats van "opmerkingen" richting je collega, zou je ook eens aan educatie kunnen denken. Vaak zien die mensen zelf niet in wat ze fout doen, omdat niemand ooit heeft uitgelegd danwel laten zien hoe het goed moet. Onthou dat ze niet uit jouw vakgebied komen, hoe moeten ze dan weten iets aan te leveren volgens de specificaties van jouw vakgebied?[...]
In het geval van klanten is dit niet altijd hoe het werkt. Wij hebben een klant waar 4 mensen al ieder minstens 20x aan hebben uitgelegd hoe bepaalde dingen werken en dat wij informatie nodig hebben om iets op te lossen. Toch presteert die klant het om telkens weer *alles* fout te doen wat maar fout kan. Tja... Dat is gewoon een stukje onwil en een gebrek aan gezond verstand.
Gelukkig ook klanten die het ondertussen wel snappen en dus netjes alles aanleveren en zelfs zo lief zijn om te melden als een probleem zich niet meer voordoet, zodat wij niet onnodig bezig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 01-08-2015 09:51 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Kwestie van de klant ontslaan ;)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Caelorum schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Dat was niet aan mij gericht toch?

[...]

Ik doe voornamelijk bugfixes en nieuwe features wat vanuit het bedrijf zelf komt. Je zou mijn mededevelopers als klant kunnen zien, maar die ontwikkelen net zo goed aan die feature. De 'klant' in deze is mijn baas, maar die vertrouwd erop dat wij weten hoe het moet (hij bedenkt het idee en wij mogen het uitwerken), dus die kan ik ook niet echt zien als klant. Klantloos dus, behalve op supportdagen :)

[...]

In het geval van klanten is dit niet altijd hoe het werkt. Wij hebben een klant waar 4 mensen al ieder minstens 20x aan hebben uitgelegd hoe bepaalde dingen werken en dat wij informatie nodig hebben om iets op te lossen. Toch presteert die klant het om telkens weer *alles* fout te doen wat maar fout kan. Tja... Dat is gewoon een stukje onwil en een gebrek aan gezond verstand.
Gelukkig ook klanten die het ondertussen wel snappen en dus netjes alles aanleveren en zelfs zo lief zijn om te melden als een probleem zich niet meer voordoet, zodat wij niet onnodig bezig zijn.
Even advocaat van de duivel spelen ;)

Als de klant telkens alles fout doet, betekend dit ook dat je software dat toe laat of de gebruiker niet voldoende begeleid. Waarom kunnen ze dingen doen die ze niet horen te doen? Je zegt dat er klanten zijn die het gelukkig ondertussen wel snappen: dat betekend dus dat zij het eerst ook niet begrepen: klinkt als een hoop mensen die jullie product blijkbaar initieel niet snappen?

begrijp me niet verkeerd: ik kan sommige klanten ook achter het behang plakken hoor. Soms helpt het echter even om op de stoel van de ander te zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 01-08-2015 10:37 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27
Laurens-R schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:27:
[...]
begrijp me niet verkeerd: ik kan sommige klanten ook achter het behang plakken hoor. Soms helpt het echter even om op de stoel van de ander te zitten.
Hmmm ideetje voor een kantoor inrichting ... :X

• Caelorum
Laurens-R schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:27:
[...] Als de klant telkens alles fout doet, betekend dit ook dat je software dat toe laat of de gebruiker niet voldoende begeleid. Je zegt dat er klanten zijn die het gelukkig ondertussen wel snappen: dat betekend dus dat zij het eerst ook niet begrepen: klinkt als een hoop mensen die jullie product blijkbaar initieel niet snappen?
[...]
Met alles fout bedoel ik alles fout qua probleemomschrijving. Echt gewoon de meest basale informatie weglaten.
Dat gezegd hebbende is de applicatie zelf ook absoluut niet duidelijk nee. Komt mede door de enorme omvang, maar ook grotendeels door de enorm brakke interface. Daar wordt aan gewerkt, maar is inherent aan hoe de opzet momenteel is, helaas.
[...]begrijp me niet verkeerd: ik kan sommige klanten ook achter het behang plakken hoor. Soms helpt het echter even om op de stoel van de ander te zitten.
Gelukkig is dat nou precies wat ik de hele dag door doe ^^ Ik heb dan meestal geen direct klantcontact, maar ik probeer me altijd in te leven in de eindgebruiker en daar op in te spelen.
Dat zie je ook terug in de dingen die ik in mijn vrije tijd doe. Mooi zien ze er meestal niet uit, maar ze zijn wel goed bruikbaar, overzichtelijk en voelen gewoon fijn aan om te gebruiken. Maar ja, daar heb ik dan ook de tijd om met de eindgebruiker te praten en te overleggen en het rustig uit te werken in een codebase die niet uit asp-tijdperk stamt.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 01-08-2015 10:42 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Man man ik maar zoeken waarom dat ie het niet goed doet
Visual Basic .NET:
1
 If sLines(j).IndexOf("Summary:") Then
de code ging telkens hier in :z iemand c|_|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

HuHu schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:49:
Hoe kun je nu niets te maken hebben met de klant? Je hebt altijd wat te maken met de klant, want daar komt het geld vandaan en werk je (in)direct voor. En als je software/support levert aan een collega, dan is die jouw klant; een "interne klant".

En in plaats van "opmerkingen" richting je collega, zou je ook eens aan educatie kunnen denken. Vaak zien die mensen zelf niet in wat ze fout doen, omdat niemand ooit heeft uitgelegd danwel laten zien hoe het goed moet. Onthou dat ze niet uit jouw vakgebied komen, hoe moeten ze dan weten iets aan te leveren volgens de specificaties van jouw vakgebied?

Er een keer naar toe lopen en het gesprek aangaan werkt vaak veel beter. In ieder geval voor het wederzijdse begrip.

Maargoed... ik zal wel een softie zijn en de BOFH uithangen is makkelijker.
Sorry maar niet in elk bedrijf is je collega een klant. Daarvoor had ik die halve essay getypt om dat juist duidelijk te maken. Er zijn gewoon heel wat verschillende soorten van bedrijfsvoeringen, en dat is juist een bewuste keuze. Je vat het heel erg op als asociaal heb ik het idee, terwijl je het juist moet zien als zakelijk. Uiteraard ben je geen BOFH, maar er zit nog ergens een middenweg in.

Verder heb je het weer over
de specificaties van jouw vakgebied
maar ik had ook al uitgelegd dat dat enorm irrelevant is. Indien ik een product hebt besteld en daar is iets mis mee, dan volg ik de volgende stappen;
- ik ga naar de website en zoek naar informatie over hoe ik dit kan melden.
- ik zorg ervoor dat ik het meld conform hun 'eisen'.
- indien het een call is vermeld ik bijvoorbeeld allerlei data zoals de datum waarop ik iets heb besteld, het bestelnummer, mijn klantnummer en uitgebreide informatie over wat er aan de hand is. Verder meld ik graag wat ik voor ogen heb en sta ik open voor contact.

Wellicht kost dit wat tijd, maar uiteindelijk zal ik sneller mijn doel bereiken omdat hun sneller aan het werk kunnen.

Wat voor kennis heb ik nu nodig om zoiets voor elkaar te krijgen? Het gaat er juist om dat het stikt van de mensen die gewoon niet kijken, even een call aanmaken met "Yo ik heb niets gekregen? wanneer komt het" zonder enige vorm van informatie waar de andere partij iets mee kan.

Daar gaat het om. Je verstoppen achter "ik heb geen kennis van jouw vakgebied" is 9 van de 10x een zwak excuus voor gemakzucht.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 03:23
Damic schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:48:
Man man ik maar zoeken waarom dat ie het niet goed doet
Visual Basic .NET:
1
 If sLines(j).IndexOf("Summary:") Then
de code ging telkens hier in :z iemand c|_|
compiled dat in VB.NET ?

https://fgheysels.github.io/

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Douweegbertje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Sorry maar niet in elk bedrijf is je collega een klant. Daarvoor had ik die halve essay getypt om dat juist duidelijk te maken. Er zijn gewoon heel wat verschillende soorten van bedrijfsvoeringen, en dat is juist een bewuste keuze. Je vat het heel erg op als asociaal heb ik het idee, terwijl je het juist moet zien als zakelijk. Uiteraard ben je geen BOFH, maar er zit nog ergens een middenweg in.

Verder heb je het weer over
[...]
maar ik had ook al uitgelegd dat dat enorm irrelevant is. Indien ik een product hebt besteld en daar is iets mis mee, dan volg ik de volgende stappen;
- ik ga naar de website en zoek naar informatie over hoe ik dit kan melden.
- ik zorg ervoor dat ik het meld conform hun 'eisen'.
- indien het een call is vermeld ik bijvoorbeeld allerlei data zoals de datum waarop ik iets heb besteld, het bestelnummer, mijn klantnummer en uitgebreide informatie over wat er aan de hand is. Verder meld ik graag wat ik voor ogen heb en sta ik open voor contact.

Wellicht kost dit wat tijd, maar uiteindelijk zal ik sneller mijn doel bereiken omdat hun sneller aan het werk kunnen.
Hiermee heb jij jezelf toch geïnformeerd over de "specificaties van een vakgebied", namelijk "webwinkel" en hoe je daar een probleem moet melden?

Er zijn overigens ook genoeg webshops waarbij het compleet onduidelijk is hoe je contact met ze moet krijgen en/of hoe je problemen moet melden.

Daarnaast heb ik zelf bij een webshop gewerkt waar we totaal geen "specificaties" hadden voor het aanmelden van problemen. Het maakte niet uit wat of hoe een klant iets stuurde (een bericht als "yo ik heb niets gekregen, wanneer komt het?" losten we gewoon op door te zoeken op naam/mail, de bestelling erbij te pakken, etc...). Uit meer dan 1000+ klantbeoordelingen voor service en klantvriendelijkheid is 97% een 10.
Wat voor kennis heb ik nu nodig om zoiets voor elkaar te krijgen? Het gaat er juist om dat het stikt van de mensen die gewoon niet kijken, even een call aanmaken met "Yo ik heb niets gekregen? wanneer komt het" zonder enige vorm van informatie waar de andere partij iets mee kan.

Daar gaat het om. Je verstoppen achter "ik heb geen kennis van jouw vakgebied" is 9 van de 10x een zwak excuus voor gemakzucht.
Misschien is het 9/10 keer gemakszucht, maar veel is ook op te lossen door educatie, voorlichting en het "afdwingen" van juiste meldingen (bijvoorbeeld formulieren met verplichte invoervelden, zoals klantnummer).

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vind veel IT'ers knap arrogant en ze lijken weinig te begrijpen van het concept 'faciliterend'. Ok, toegegeven, daarin zijn ze weinig anders dan bv het personeel in de Nederlandse horeca, maar toch... Ik vind het bizar dat men denkt dat de wereld om hun draait.

Zelf vond ik het juist altijd uiterst logisch dat als er processen vertaald moeten van iemands situatie naar het technische domein, dat het dan niet volstaat om alleen maar de technische kant te kennen. Het is juist de vertaling die het belangrijk maakt. (En een tolk kent dan ook beide talen goed.) Software bouwen alleen om het software bouwen is nogal een zinloze bezigheid, en onze talen zijn inmiddels dusdanig hogere orde dat je juist concepten aan het programmeren bent, en niet meer uitsluitend technisch hoeft te doen. Misschien dat er in gamesontwikkeling en een paar softwarealgortime-takken nog wat plekken zijn waar je het uiteindelijke domein niet hoeft te kennen en je kunt bezig houden met het uitsluitend kijken naar je eigen domein, maar dat zijn uitzonderingen.

En met de meeste vragen heb ik ook geen moeite. "Het werkt niet" kun je opvatten als een ergenisopwekkende uiting van domheid, maar je kunt het ook zien als een opening van een gesprek, of het niet weten waar te beginnen. En dat is ook helemaal niet erg, want in veel gevallen is de informatie die gebruikers uit zichzelf geven ook helemaal niet zo relevant. De leiding bij de expert laten liggen is helemaal niet gek, dan kan die de relevante vragen stellen.

Wat vooral erg lastig is, is dat we op allerlei terreinen vinden dat de leek moet weten hoe die met de expert moet praten (en dat geldt voor patienten die bij de huisarts komen tot gebruikers die hulp willen bij hun computer) terwijl die experts vinden dat het zich verdiepen in de leek, waar ze vakmatig mee moeten praten, niet nodig is en niet tot hun vak hoort.

Rare wereld :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Shit, vergeten dat de laatste versies van SetPoint dat irritant beroerde scroll-gedrag heeft. Nu weer ingewikkeld doen om te downgraden :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
incaz, haal je dat allemaal uit die paar posts hier? ^^

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:44:
[...]

De zin die ik bold heb gemaakt, geldt natuurlijk ook andersom. Je gebruikers zijn X'er en willen niets van jouw IT-vak leren, ze hebben wel wat beters te doen.
Mmmm, ik denk dat je als IT-er absoluut niet blind moet zijn voor het vak van je gebruikers. Tenminste als developer kan het erg veel toevoegen als je je wat verdiept in het vakgebied waar je werkt. Een stuk domeinkennis zorgt ervoor dat je begrijpt wat je doet en dat je ook toegevoegde waarde kan vormen voor de organisatie.

Ik ben geen belasting-guru, maar doordat ik mij verdiep in de materie en interesse toon in het domein waarin we opereren kan ik wel begrijpen wat er gebeurt en meedenken over de requirements of assisteren bij probleemoplossingen.

Binnen grote bedrijven werkt dat vaak niet zo, en wordt je "een van de IT-er" en mag je vooral niet uit je cubicle komen. Maar juist het meedenken over allerlei zaken maakt het (voor mij in ieder geval) juist een erg interessant vak :) Dat is denk ik ook wat een ontwikkelaar onderscheidt van een programmeur.

Overigens hoeft van mij de klant/gebruiker niet veel te weten van IT, maar wel van ons aannemen wat wij zeggen. Als wij aangeven dat iets x dagen duurt, hoor ik niet graag terug "dat ziet er niet moeilijk uit, dat fix je vast in 5 minuten".

Maar goed, door een open communicatie als IT-professional ziet men wel wie je bent en wat je doet en zullen ze je ook op waarde schatten. Mensen die een laptop op mijn bureau kwakken met de mededeling: "tis kapot, fix ff jij bent van IT" maak ik snel kortemetten mee :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja waarom niet? Je krijgt altijd een waarde terug dus altijd true.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 03:23
Damic schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:06:
[...]
Ja waarom niet? Je krijgt altijd een waarde terug dus altijd true.
Option explicit zal dan niet aanstaan.

In C# compiled dat niet, omdat je in dat if statement geen boolean checkt.

https://fgheysels.github.io/

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Mmmm, ik denk dat je als IT-er absoluut niet blind moet zijn voor het vak van je gebruikers. Tenminste als developer kan het erg veel toevoegen als je je wat verdiept in het vakgebied waar je werkt. Een stuk domeinkennis zorgt ervoor dat je begrijpt wat je doet en dat je ook toegevoegde waarde kan vormen voor de organisatie.
Het probleem is vaak niet dat de IT'er blind is perse, maar dat hij blind wordt gemaakt. Gebruikers zien mensen met meer verstand van computers eigenlijk direct als een introverte autistische nerd. Een verouderd beeld wat uit de vroeger tijden komt, maar wel tot gevolg heeft, dat men elkaar zo is gaan behandelen.
Ik ben geen belasting-guru, maar doordat ik mij verdiep in de materie en interesse toon in het domein waarin we opereren kan ik wel begrijpen wat er gebeurt en meedenken over de requirements of assisteren bij probleemoplossingen.
Bij belastingen heb ik dit niet, maar er zijn genoeg vlakken waar ik best naar heb gekeken en kennis van heb, maar waar niemand mij zal vragen om informatie of mijn mening, om dezelfde reden als hierboven. Men gaat er van uit dat het mij niet interesseert.
Binnen grote bedrijven werkt dat vaak niet zo, en wordt je "een van de IT-er" en mag je vooral niet uit je cubicle komen. Maar juist het meedenken over allerlei zaken maakt het (voor mij in ieder geval) juist een erg interessant vak :) Dat is denk ik ook wat een ontwikkelaar onderscheidt van een programmeur.

Overigens hoeft van mij de klant/gebruiker niet veel te weten van IT, maar wel van ons aannemen wat wij zeggen. Als wij aangeven dat iets x dagen duurt, hoor ik niet graag terug "dat ziet er niet moeilijk uit, dat fix je vast in 5 minuten".

Maar goed, door een open communicatie als IT-professional ziet men wel wie je bent en wat je doet en zullen ze je ook op waarde schatten. Mensen die een laptop op mijn bureau kwakken met de mededeling: "tis kapot, fix ff jij bent van IT" maak ik snel kortemetten mee :+
En die hele mentaliteit is misselijkmakend. Ik voel me soms ook net een code-aapje. Ramt op toetsenbord en er komt wat bruikbaars uit. De gebruiker staat niet stil bij hoeveel moeite iets kost. Een wegenbouwer zal zeggen "maar jij zit de hele dag op je bureaustoel, hoe kan je moe zijn?" Dat verschil is heel moeilijk uit te leggen aan iemand die het niet kan of wil begrijpen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

whoami schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:16:
[...]

Option explicit zal dan niet aanstaan.

In C# compiled dat niet, omdat je in dat if statement geen boolean checkt.
Staat aan :), tja c is ook iets stricter he. Zien juist dat er option strict is en die staat af

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:17:
En die hele mentaliteit is misselijkmakend. Ik voel me soms ook net een code-aapje. Ramt op toetsenbord en er komt wat bruikbaars uit. De gebruiker staat niet stil bij hoeveel moeite iets kost. Een wegenbouwer zal zeggen "maar jij zit de hele dag op je bureaustoel, hoe kan je moe zijn?" Dat verschil is heel moeilijk uit te leggen aan iemand die het niet kan of wil begrijpen.
"Maar jij zit toch maar heel de dag achter je computer, dat is toch geen werk?"

Nee, als je de hele dag op facebook zit, wat rond surft en games zit te spelen, nee (wat de meeste mensen op hun pc doen als ze na hun werk thuis komen).

Maar goed, dan kunnen ze weer net zo lief zijn als er weer eens wat mis is met hun pc :+

• gekkie
[...]
Soms is het ook relatief simpel .. als je alle uitzonderings situaties buiten beschouwing zou mogen laten. Vaak dringt het niet echt door dat wil het bruikbaar zijn en blijven je heel wat meer er bij zal moeten betrekken.
Vaak is een aantal wel geplaatste "ok, maar what if ?"' 's terug wel voldoende voor een "erhmm ja hee ok pffffrt als je zo gaat beginnen" ...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Het probleem is vaak niet dat de IT'er blind is perse, maar dat hij blind wordt gemaakt. Gebruikers zien mensen met meer verstand van computers eigenlijk direct als een introverte autistische nerd. Een verouderd beeld wat uit de vroeger tijden komt, maar wel tot gevolg heeft, dat men elkaar zo is gaan behandelen.
True, maar dat komt ook wel een beetje omdat "wij" neerkijken op gebruikers. Dus beide kanten houden de beeldvorming samen in stand.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Bij belastingen heb ik dit niet, maar er zijn genoeg vlakken waar ik best naar heb gekeken en kennis van heb, maar waar niemand mij zal vragen om informatie of mijn mening, om dezelfde reden als hierboven. Men gaat er van uit dat het mij niet interesseert.
Ik heb de afgelopen jaren redelijk wat sectoren gezien (grafisch, reizen, ERP, verzekeringen, helpdesktooling, belastingen, energie, etc). Ik vind het ontzettend leuk wat ik daar geleerd heb en kan daar best veel nog dagelijks van toepassen. Maar goed, mijn hobby is ook Wikipedia/Encyclopedieen doorspitten :+

Ik wacht vaak ook niet tot iemand mij iets vraagt maar ram gewoon mijn neus ertussen. Vaak ben je dan een bemoeial, maar ik weet ook wanneer ik niets zinnigs kan toevoegen. Daarnaast vraag ik ook met enige regelmaat hoe iets werkt. De financiele/fiscale wereld zit stampvol met afkortingen en regeltjes, ik wil die proberen te doorgronden. Met met abstractie-vermogen kan ik redelijk snel schakelen en kan ik de concepten vertalen en soms zelfs een functioneel probleem mee oplossen :)
Och, daar ga ik vaak niet eens de discussie mee aan. Geestelijke "vermoeidheid" is een bizar concept en brengt je regelmatig in de problemen omdat je lichaam niet moe is. Dus je hoofd is er klaar mee, maar je lichaam wil nog wel even door. Dat ansich is al vermoeiend... :/

Meestal wierp ik dan terug: "als er een kuil in jouw wegdek valt, bellen ze je dan je nest uit? Daarnaast trek jij de voordeur dicht in de avond en denkt niet meer aan hoe je die dag je weg nog beter had kunnen leggen of hoe je morgen je weg gaat neerleggen." Maar goed, dan zit je al in een discussie die je eigenlijk niet wil voeren, want voor je het weet ben je arrogant :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

True, maar dat komt ook wel een beetje omdat "wij" neerkijken op gebruikers. Dus beide kanten houden de beeldvorming samen in stand.
Dat ontken ik zeker niet. Sommige van onze klanten hebben 2 handen nodig om een @ te typen. Dan hoor je ze aan de telefoon zo ongeveer door het toetsenbord heen rammen.

Dan denk ik in m'n hoofd *zucht.... sterf..... doe normaal!* maarja, dat zeg je natuurlijk nooit hardop, maar die enorme tegenstelling ten opzichte van mij, dat ik gewoon letterlijk uit het raam kan kijken terwijl ik wat aan't programmeren ben, dat hoort er bij.
[...]

Ik heb de afgelopen jaren redelijk wat sectoren gezien (grafisch, reizen, ERP, verzekeringen, helpdesktooling, belastingen, energie, etc). Ik vind het ontzettend leuk wat ik daar geleerd heb en kan daar best veel nog dagelijks van toepassen. Maar goed, mijn hobby is ook Wikipedia/Encyclopedieen doorspitten :+

Ik wacht vaak ook niet tot iemand mij iets vraagt maar ram gewoon mijn neus ertussen. Vaak ben je dan een bemoeial, maar ik weet ook wanneer ik niets zinnigs kan toevoegen. Daarnaast vraag ik ook met enige regelmaat hoe iets werkt. De financiele/fiscale wereld zit stampvol met afkortingen en regeltjes, ik wil die proberen te doorgronden. Met met abstractie-vermogen kan ik redelijk snel schakelen en kan ik de concepten vertalen en soms zelfs een functioneel probleem mee oplossen :)

[...]

Och, daar ga ik vaak niet eens de discussie mee aan. Geestelijke "vermoeidheid" is een bizar concept en brengt je regelmatig in de problemen omdat je lichaam niet moe is. Dus je hoofd is er klaar mee, maar je lichaam wil nog wel even door. Dat ansich is al vermoeiend... :/

Meestal wierp ik dan terug: "als er een kuil in jouw wegdek valt, bellen ze je dan je nest uit? Daarnaast trek jij de voordeur dicht in de avond en denkt niet meer aan hoe je die dag je weg nog beter had kunnen leggen of hoe je morgen je weg gaat neerleggen." Maar goed, dan zit je al in een discussie die je eigenlijk niet wil voeren, want voor je het weet ben je arrogant :X
Ik heb bij Reef Infra gewerkt, en dik respect voor die lui die in de brandende zon, boven kokend asfalt, in volledige veiligheidskleding hun werk doen hoor, maar het is gewoon anders moe zijn. Ik ga de hele discussie al niet meer aan.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:43:
Ik heb bij Reef Infra gewerkt, en dik respect voor die lui die in de brandende zon, boven kokend asfalt, in volledige veiligheidskleding hun werk doen hoor, maar het is gewoon anders moe zijn. Ik ga de hele discussie al niet meer aan.
Oh, ik kijk er ook zeker niet op neer. Ik zou denk ik binnen een week al dood neervallen in zo'n baan. Maar helaas zijn sommige van die mensen weer wat minder begripvol tegen de mensen die met hun hoofd moeten werken.

Hoor vaak zat van mensen: "ze moeten de harde werkers niet straffen met die pensioenregels, pak die mensen achter hun bureau maar aan, die kunnen wel door totdat ze 90 zijn"... Ehm right, dat is vaak al een teken dat je daar niet echt meer een zinnig gesprek mee kan voeren :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Oh, ik kijk er ook zeker niet op neer. Ik zou denk ik binnen een week al dood neervallen in zo'n baan. Maar helaas zijn sommige van die mensen weer wat minder begripvol tegen de mensen die met hun hoofd moeten werken.

Hoor vaak zat van mensen: "ze moeten de harde werkers niet straffen met die pensioenregels, pak die mensen achter hun bureau maar aan, die kunnen wel door totdat ze 90 zijn"... Ehm right, dat is vaak al een teken dat je daar niet echt meer een zinnig gesprek mee kan voeren :+
Wat dat betreft wel een grappige annekdote misschien.
Bij de Bouwvak-BBQ van Reef, vroegen een aantal van die enorme mensen genaamd bouwvakkers, wie ik wel niet was, dat ik bij de bbq was.

Dus ik vertellen dat ik op hun ICT afdeling werk en dus ook gewoon voor Reef. Nou, het was echt te erg, zij hadden maanden gezwoegd en ik zat de hele dag maar op m'n bureaustoel.

Tot ik vertelde dat ik degene was die hun hele ongeluk-rapportage had herschreven en verbeterd, toen kwam de voorman er bij "Heb jij dat gemaakt? Vet, het scheelt me 2 uur werk per dag, minstens! Veel beter dan dat oude papieren gesodemieter!"

Toen waren de heren bouwvakkers ineens poeslief en begrepen ze dat ik wel zeker een functionele bijdrage aan het bedrijf leverde :D

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
RayNbow schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:07:
Gisteren Windows 10 geinstalleerd. Het grootste probleem na de upgrade was dat alles retro was (1024x768). :p
Dat was na een reboot hier opgelost ^^

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:00:
[...]

Dat was na een reboot hier opgelost ^^
Ik heb alle drivers in 800x600 moeten downloaden, en de netwerdriver via m'n laptop, voordat alles een beetje werkte. Nu lijkt alles in orde te zijn.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:41

RayNbow

Kirika <3

Hmm, de search in m'n Windows 10 installatie is stuq... het kan geen settings-gerelateerde dingen meer vinden... 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RayNbow schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:07:
Hmm, de search in m'n Windows 10 installatie is stuq... het kan geen settings-gerelateerde dingen meer vinden... 8)7
Hoe oud is de installatie? De indexering kan wel bijna 2 dagen in beslag nemen ;)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:09:
[...]

Hoe oud is de installatie? De indexering kan wel bijna 2 dagen in beslag nemen ;)
Ik heb al de index twee keer opnieuw laten builden. ;)

Geen succes... :(

• gekkie
RayNbow schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

Ik heb al de index twee keer opnieuw laten builden. ;)

Geen succes... :(
Mevrouw cortana is aan de dementie ?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Mevrouw cortana is aan de dementie ?
Cortana aan of uit maakt ook niet uit.

• gekkie
RayNbow schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:21:
[...]
Cortana aan of uit maakt ook niet uit.
Naja nu luistert er wel iemand mee ... als je de handel stijfvloekt >:)
(zouden ze dat ook gelijk doorlussen als een vorm van feedback ?)

Ha kijk geheugen is toch niet eindeloos .. 1500 pngtjes + afgeleiden in het geheugen pompen gaat toch wel fout op den duur.

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 01-08-2015 16:24 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Roze... -O-

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
Leek me meer iets van fuc fuc fuchsia .. maar niettemin .. het staat je goed

• azerty
Jij hebt het, anderen niet... Wie heb je nu weer op de tenen getrapt? :+

En de .pimp klasse zit standaard in het forum ingebouwd :D

[ Voor 13% gewijzigd door azerty op 01-08-2015 21:17 ]

• gekkie
azerty schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:13:
[...]
Jij hebt het, anderen niet... Wie heb je nu weer op de tenen getrapt? :+

En de .pimp klasse zit standaard in het forum ingebouwd :D
Of Weddenschapje of potje gamen verloren op campzone ..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

_O-
gekkie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:49:
[...]

Of Weddenschapje of potje gamen verloren op campzone ..
Als ik de rechten had gehad........ :+

[ Voor 45% gewijzigd door Creepy op 01-08-2015 22:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• azerty
Creepy schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:00:
[...]

Dan zou je vrolijk meedoen? O-)

• gekkie
Creepy schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:00:
[...]

_O-

[...]

Regenboogje ? :>

• Creepy

Creepy

Pimp of the week, elke week een andere Coffee Corner regular in het roze!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gekkie
Creepy schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:55:
Not fair ... krijgt de brusselse tassendraagster dan staalhard-blauw ?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
Creepy schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:55:
Ik wil wel het slachtoffer voor een paar weken zijn hoor. Het maakt mij toch niks uit!

• Creepy

Creepy

gekkie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:01:
[...]

:D

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Fijn, even een datamodel upgraden van Slick 2 naar versie 3. Alles moet nu asynchroon, met als gevolg dat ik nu een functie heb die door de afhankelijkheid van 4 queries een Future[Future[Future[Future[Boolean]]]] als return-type heeft. Tijd om maar eens wat harder met de bezem overal doorheen te gaan vegen in dat project.

• azerty
[...]

_O-

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Roaming profiles + Windows 10 + OneDrive werkt *O*

Onder Windows 8 was het nog zo dat de OneDrive-app gewoon weigerde te werken (zonder duidelijke reden te geven) als je een roaming profile gebruikt. Zowel het synchroniseren van bestanden als van instellingen werkte niet.

Het synchroniseren van bestanden werkt in ieder geval wel in Windows 10, al moest ik wel even de opslaglokatie veranderen naar een plek buiten m'n profile. Instellingen synchroniseren is grijs, maar dat is wel logisch als je al een roaming profile hebt. En ja, dat roaming profile kan eigenlijk wel weg nu ik m'n settings ook via OneDrive kan laten syncen...

We are shaping the future

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MSDN is ook weer goed

This example returns all files in the directory with the extension .dll and adds them to ListBox1.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
For Each foundFile As String In My.Computer.FileSystem.GetFiles _
      (My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.MyDocuments, _
       FileIO.SearchOption.SearchTopLevelOnly, "*.txt")
    ListBox1.Items.Add(foundFile)
Next
_O- _O- _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 02-08-2015 00:23 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11
Ohhh Microsoft. Waarom altijd?

Nieuwe browser. Kan je het dev-tools venstertje niet onderin of aan de zijkant van je scherm docken :'( (ik gebruik maar één scherm, kan niet wennen aan twee)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je kan toch gewoon je scherm in 2 opdelen? Boven/Onder of links/rechts die dingen

• Douweegbertje

Douweegbertje

Damic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:23:
MSDN is ook weer goed

This example returns all files in the directory with the extension .dll and adds them to ListBox1.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Next
_O- _O- _O-
Tis wat. Een foutje over zoveel pagina's.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Damic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:23:
MSDN is ook weer goed

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Next
_O- _O- _O-
Wie kijkt er dan ook in de VB.NET docs :Z

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

:w

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• incaz
Dit is niet echt roze, eerder paars/magenta.

Probeer #FF4080, #FF80FF, #FFBFBF of #FFBFFF. Da's roze! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door incaz op 02-08-2015 09:13 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cardreader stuk, alles wat ik er in stop wordt gezien als "bad disk" :X

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zucht, en nu beweert m'n RPi Breadboard geval ook nog dat de disk niet resized kan worden.

Is het al maandag? :X

Ja hoor. Kernel Panic. Het zal ook eens goed gaan :X

[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 02-08-2015 14:38 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
Klopt die melding 'bad disk' dan toch? ;)

let the past be the past.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SPee schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:42:
Klopt die melding 'bad disk' dan toch? ;)
Nee, disk is goed. Ik kan er alleen niets mee :X

Of de defecte cardreader heeft de kaart stuk gemaakt, kan natuurlijk ook nog :X Dat zou helemaal een hel zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 02-08-2015 14:55 ]

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Firesphere schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Nee, disk is goed. Ik kan er alleen niets mee :X

Of de defecte cardreader heeft de kaart stuk gemaakt, kan natuurlijk ook nog :X Dat zou helemaal een hel zijn.
Wie gebruikt er dan ook cardrea-- oh wacht, RPi :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Wie gebruikt er dan ook cardrea-- oh wacht, RPi :p
Een hele RPi in m'n PC duwen is ook niet echt een optie :P

• Mercatres
Firesphere schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:53:
[...]

Nee, zwijg me er van. Ik heb ook al ettelijke (micro)SD-kaartjes versleten aan m'n Pi's.

• gekkie
Firesphere schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:53:
[...]
Kun je wel een hip cluster kwijt :)

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Vraagje; ben ik de enige die zich dood ergert aan die 'lightbox popups'?
Dat je een interessant artikel leest, en als je scrolt, je plotselimng zo'n lightbox venster gepresenteerd krijgt met als inhoud bijvoorbeeld: "Vind je dit leuk? Volg ons dan op Facebook!"
Nou, ik vond jullie best wel leuk, maar nou niet meer :)

Ik zit al sinds '97 op het wereldwijde web, en ik herinner me nog dat ik een broertje dood had aan popups. Iedereen had het er over, dat we zo snel mogelijk van die ellende af moesten zien te komen. En jawel, browser- en pluginbouwers luisterden en ik geloof niet dat ik de afgelopen zeven jaar nog een popup heb gezien.
Maar nu is het dus helemaal hot om met die lightbox dingen te komen. OK, het ziet er wat gelikter uit dan de popups uit 1999, maar ze hebben exact hetzelfde effect op mij. Vreemd genoeg hoor ik er dit keer amper iemand over. Dus dan vraag ik me af; 'ben ik nou de enige?' :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

• Mercatres
Nah; ze hebben op mij ook ongeveer hetzelfde effect. Vooral omdat die pop-ups vaak enkele seconden nodig hebben om te laden... Of van die pagina's waar ze een artikel over meerdere pagina's verspreiden. Ik ben zeker voor structuur in artikels, maar dat hoeft toch geen extra pageload te zijn?

• incaz
Ik zoek nog steeds een effectieve blocker idd. Krengen. En ze lijken ineens overal te komen.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
Die lightbox gevallen zijn inderdaad bloedirritant. Jammer dat er nog niemand met een idee is gekomen een lightbox blocker te maken.

Ben je een artikel aan het lezen, komt er na 10 seconden ineens zo'n kutding naarvoren om te vragen of ik die kutnieuwsbrief van de desbetreffende website wil ontvangen. tyfe op zeg. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Inderdaad, die lightboxes zitten hoog op het lijstje ergernissen tijdens het browsen, net als het verspringen van de pagina terwijl je net ergens op wilde klikken (vooral via touch devices bloedirritant)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Gooly schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:13:
Dat je een interessant artikel leest, en als je scrolt, je plotselimng zo'n lightbox venster gepresenteerd krijgt met als inhoud bijvoorbeeld: "Vind je dit leuk? Volg ons dan op Facebook!"
Die inline imageviewers op websites zijn soms ook zo waardeloos. Soms moet je drie keer klikken op een afbeelding voordat je hem eindelijk in groot formaat te zien krijgt.
En soms is dat JavaScript traag zodat je dubbelklikt en dan dus weer de afbeelding sluit, en soms zelfs de hele pagina, waarna je weer een X aantal klikken nodig hebt om weer op diezelfde pagina te klikken.

Oja, Facebook.... Je bent soms verplicht om het te hebben, zodat je ook op die andere websites in kunt loggen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gooly schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:13:

Ik zit al sinds '97 op het wereldwijde web, en ik herinner me nog dat ik een broertje dood had aan popups. Iedereen had het er over, dat we zo snel mogelijk van die ellende af moesten zien te komen. En jawel, browser- en pluginbouwers luisterden en ik geloof niet dat ik de afgelopen zeven jaar nog een popup heb gezien.
Maar nu is het dus helemaal hot om met die lightbox dingen te komen. OK, het ziet er wat gelikter uit dan de popups uit 1999, maar ze hebben exact hetzelfde effect op mij. Vreemd genoeg hoor ik er dit keer amper iemand over. Dus dan vraag ik me af; 'ben ik nou de enige?' :)
Nope, alleen het probleem is dat het gewoon werkt.
Je conversie ratio gaat zwaar omhoog met zo'n ding dus ja.. makkelijke keuze.

• incaz
Ik geloof er eigenlijk niks van. Volgens mij is die 'conversie ratio' weer zo'n vaag getalletje wat leuk is als je graag kortetermijn wilt blijven denken... en dat niemand bedenkt dat het op middellange termijn vooral schade doet.

Het gebeurt in elk geval regelmatig dat ik op flutwebsites meteen weer wegklik. Helaas zijn ze zo alomtegenwoordig dat een totale boycot niet mogelijk is, maar ik blijf het proberen.

• gekkie
Douweegbertje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:24:
[...]

Conversie naar wat ? .. dat je m'n /dev/null mail account hebt afgetroggeld ?
Zie me er als ik geaggiteerd ben in iedergeval niet snel meer geld aan uit geven.

En feestboek only inlog .. tsja niet mijn besloten feestje .. ik ga me wel ergens anders vermaken.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmmh weird console programma starten in visual studio, geen probleem, doet alles wat het moet doen. Daarna via een ander programma via shell() starten, start op en sluit zonder te doen wat ie moet doen.

Eens zien of ik die kan laten wachten op een toets :)

• gekkie
Damic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:43:
Mmmmh weird console programma starten in visual studio, geen probleem, doet alles wat het moet doen. Daarna via een ander programma via shell() starten, start op en sluit zonder te doen wat ie moet doen.

Eens zien of ik die kan laten wachten op een toets :)
Environment variabeltjes zoals een PATH wat in het ene geval anders staat dan in het andere ?
cq andere workingdir .. kan ook nog wel eens voor verrassingen zorgen.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 02-08-2015 18:54 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

incaz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:32:
Ik geloof er eigenlijk niks van. Volgens mij is die 'conversie ratio' weer zo'n vaag getalletje wat leuk is als je graag kortetermijn wilt blijven denken... en dat niemand bedenkt dat het op middellange termijn vooral schade doet.

Het gebeurt in elk geval regelmatig dat ik op flutwebsites meteen weer wegklik. Helaas zijn ze zo alomtegenwoordig dat een totale boycot niet mogelijk is, maar ik blijf het proberen.
Er zijn verschillende type websites die elk hun business model hebben.
gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Conversie naar wat ? .. dat je m'n /dev/null mail account hebt afgetroggeld ?
Zie me er als ik geaggiteerd ben in iedergeval niet snel meer geld aan uit geven.

En feestboek only inlog .. tsja niet mijn besloten feestje .. ik ga me wel ergens anders vermaken.
Hoe dan ook, als je dan ook nog daadwerkelijk een bestaand e-mail adres opgeeft heb je ze al geld gegeven. B), of je de mail leest of niet..

Jullie kijken naar iets door de ogen van een 'ervaren' gebruiker. Sommige websites bestaan puur omdat ze er geld op willen verdienen. Niet om een dikke user-base te hebben die de website helemaal geweldig vind...
Liever 100 man die hun e-mail adres geeft dan 10.000 man die .. niets oplevert.

Zo heb ik een website, die dermate slecht is dat iedereen binnen 1 minuut de site verlaat...(wait for it).. via mijn advertenties :> "Gratis" 75 euro p/m.

• incaz
Douweegbertje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:57:
Er zijn verschillende type websites die elk hun business model hebben.
De meesten hebben volgens mij vooral weinig visie. Ik bedoel - we hebben nu 20 jaar van de meest wanstaltige websites die nooit gewerkt hebben en ook niet gaan werken. Het lijkt mij eerder een kwestie van 'ooooh, zullie hebben het ook, kunnen wij ook zo'n boxje doen, dat werkt vast heel goed.'
Zo heb ik een website, die dermate slecht is dat iedereen binnen 1 minuut de site verlaat...(wait for it).. via mijn advertenties :> "Gratis" 75 euro p/m.
Wees er maar trots op.

Maar mocht iemand een volgende keer op een verjaardagsfeestje beginnen over 'het is niet eerlijk dat er geld gaat naar [groep mensen die er niks voor doet]', wees dan een beetje nederig en weet dat je 75 euro p/m binnenkrijgt terwijl je de maatschappij alleen maar een minuscuul klein maar toch significant beetje vervelender maakt.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:52:
[...]

Environment variabeltjes zoals een PATH wat in het ene geval anders staat dan in het andere ?
cq andere workingdir .. kan ook nog wel eens voor verrassingen zorgen.
Wie doet beter
Visual Basic .NET:
1
 If Process.GetProcessesByName("dnetc_2_html").Count > 0 Then
_O-

• gekkie
Douweegbertje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:57:
[...]
Hoe dan ook, als je dan ook nog daadwerkelijk een bestaand e-mail adres opgeeft heb je ze al geld gegeven. B), of je de mail leest of niet..

Jullie kijken naar iets door de ogen van een 'ervaren' gebruiker. Sommige websites bestaan puur omdat ze er geld op willen verdienen. Niet om een dikke user-base te hebben die de website helemaal geweldig vind...
Liever 100 man die hun e-mail adres geeft dan 10.000 man die .. niets oplevert.

Jouw business model is dus no content .. wel ads en email slurpen .. opzich prima ... zal dan wel een lege pagina worden met mijn "bezoek-model".

Maar goed dacht al wel dat dit weer de conversie zou zijn. Enige *nuttige* conversie krijgt je er namelijk maar zelden mee. Dat zal voornamelijk werken als je content zowel gewild als uniek is.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 02-08-2015 19:17 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Was er niet zo'n website in den tijd waar je cm² advertentie plek kon in kopen, die had per maand een aantal 1000de€

• gekkie
Damic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:09:
[...]
Wie doet beter
Visual Basic .NET:
1
 If Process.GetProcessesByName("dnetc_2_html").Count > 0 Then
_O-
Altijd weer baas boven baas :p .. nog net geen ' this page will self destruct' .

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Merethil schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Soms is het wel handig, ik gebruik het bij een geimproviseerde "tryParseInt" in Java, waar je probeert te parsen en als dat niet luikt, de default wordt gebruikt.
In het geval van een getter weet ik niet of je een default wilt opgeven, het maakt debuggen een stuk lastiger lijkt me, omdat je je eigen overzicht kwijtraakt bij het debuggen.

Aan de andere kant... Is het vaak een stuk netter dan daarna duizend nullchecks doen e.d. :+
Android gebruikt dit voor zijn PreferenceManager. Heel handig imo, geen nullchecks meer nodig :)

Daar ben ik weer! :w
Leuke vakantie gehad en nu direct weer de drukte in (want het is vakantie :+ ). Komende 4 weken voor m'n studie nog enorm veel te doen (werk, eigen projectjes en introductieweek studie o.a.) en te kopen; muis (scrollwieltje wil niet meer naar "klikstand"), koptelefoon (hoofdband gebroken), HDD (zit vol nu) en laptop (voor studie). Arme portemonnee ;w

En resumerend op eerdere discussies:

- Ik gebruik Consolas 10 in al mijn IDE's, maar in JetBrains-IDE's ziet het er een stuk minder mooi uit dan in VS helaas.
- Ik stap nog niet over op W10, de laptop doe ik direct op W10 voordat ik alles installeer, en als dat bevalt heb ik een fallback om op te werken voor het geval dat het allemaal wat langer duurt (ik wil een clean install, de huidige installatie is vrij brak, en ik voorzie vooral gezeik met drivers (AMD...))
- Ik ga pas over op VS15 samen met W10 en liefst wanneer R# stabiel is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Om het maar weer goed af te trappen met een rant:
Wat is MTP kut. Of in ieder geval de Windows-implementatie. Het is traag, en bewerkingen doen het niet goed. Heel vaak loopt de verkenner vast of houdt het kopiëren er mee op, met nu net een BSoD tot gevolg }:|

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha Media Transfer Protocol.

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Douweegbertje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:24:
[...]
Dan ben ik duidelijk niet representabel voor de gemiddelde bezoeker, want ik converteer niet naar een nieuwe aktie. In het slechtste geval klik ik de website meteen weg, in het beste geval klik ik de popup weg en lees ik verder.
incaz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:32:
n elk geval regelmatig dat ik op flutwebsites meteen weer wegklik. Helaas zijn ze zo alomtegenwoordig dat een totale boycot niet mogelijk is, maar ik blijf het proberen.
Inderdaad. Ik ben dus meestal weg. Op het moment dat zo'n ding verschijnt, activeert er in mijn hoofd een 'wegklik impuls', helemaal automatisch. (De website weg, niet de popup). Als ik het redelijk interessant vind en heel geboeid zat te lezen, dan houd ik die impuls tegen, klik de popup weg en lees door. Als ik het niet tot enigzins interessant vind wint de impuls het en gaat de website weg.
En ik heb zelfs eens meegemaakt dat ik het hele artikel ineens niet meer boeiend vond. Het ging over de psychologie bij website bezoekers en hoe je ze kon blijven boeien. Kreeg ik ineens zo'n ding voor mijn neus. "Blijkbaar hebben ze er toch geen verstand van" :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

• gekkie
F.West98 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:12:
[...]
- Ik gebruik Consolas 10 in al mijn IDE's, maar in JetBrains-IDE's ziet het er een stuk minder mooi uit dan in VS helaas.
Wellicht dat jetbrains ivm crossplatform javameuk geen (optimaal) gebruik maakt van cleartype.
Als ik de wiki mag geloven maakt het daar gaarne gebruik van.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
Gooly schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:17:
[...]

Dan ben ik duidelijk niet representabel voor de gemiddelde bezoeker, want ik converteer niet naar een nieuwe aktie. In het slechtste geval klik ik de website meteen weg, in het beste geval klik ik de popup weg en lees ik verder.

[...]

Inderdaad. Ik ben dus meestal weg. Op het moment dat zo'n ding verschijnt, activeert er in mijn hoofd een 'wegklik impuls', helemaal automatisch. (De website weg, niet de popup). Als ik het redelijk interessant vind en heel geboeid zat te lezen, dan houd ik die impuls tegen, klik de popup weg en lees door. Als ik het niet tot enigzins interessant vind wint de impuls het en gaat de website weg.
Bij mij ook.
Zodra zo'n popup komt, dan ga ik op zoek naar het kruisje. Heeft die popup geen kruisje, dan zal ik nog misschien proberen om te kijken of ik die kan wegklikken. Maar anders klik ik op de kruisje van de browser instantie >:)
Ik heb nu een aantal sites waarop ik regelmatig kom die zo'n popup hebben. Bloedirritant. Zeker als je op je tablet zit, waar die krengen moeilijker weg gaan. Ik kom daar meestal via Feedly, dus ben al "vaste gast". Maar meer wil ik niet! Wees blij dat ik je pagina bekijk met die reclames erop!

Volgens mij is nu het punt gekomen dat er om die soort meldingen 'gerant' wordt. Van de week ook iemand die hier over klaagde, dat hij een popup krijgt om van de site lid te worden, nog voordat hij het (potentieel) interessante blog had gelezen en dus (nog) geen (positief) oordeel kon geven. Die eigenaren hopen dus dat jij met een positief beeld op de site komt. Maar als jij met negatief/sceptisch beeld op de site komt is dat dus een negatieve ervaring.
Maar waarom doen ze dit ook hun vaste klanten aan?

let the past be the past.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Die Lightboxellende moet inderdaad dood. Als ik op een site kom waar na een paar tellen de pagina dimt ram ik zo snel mogelijk op Escape om die kutpopup te killen.

We are shaping the future

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Geen fan van :p
Damic schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:12:
Was er niet zo'n website in den tijd waar je cm² advertentie plek kon in kopen, die had per maand een aantal 1000de€
http://www.milliondollarhomepage.com/?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ow ja die :p

• gekkie
Stom stom .. i should have known ... jij vult natuurlijk zo eentje af :9

• Douweegbertje

Douweegbertje

incaz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

De meesten hebben volgens mij vooral weinig visie. Ik bedoel - we hebben nu 20 jaar van de meest wanstaltige websites die nooit gewerkt hebben en ook niet gaan werken. Het lijkt mij eerder een kwestie van 'ooooh, zullie hebben het ook, kunnen wij ook zo'n boxje doen, dat werkt vast heel goed.'

[...]

Wees er maar trots op.

Maar mocht iemand een volgende keer op een verjaardagsfeestje beginnen over 'het is niet eerlijk dat er geld gaat naar [groep mensen die er niks voor doet]', wees dan een beetje nederig en weet dat je 75 euro p/m binnenkrijgt terwijl je de maatschappij alleen maar een minuscuul klein maar toch significant beetje vervelender maakt.
Ik ben inderdaad trots dat ik op allerlei zoekwoorden boven iedereen in de results sta, en daarmee als middle man fungeer. Daarop krijg ik betaald om mensen door te sturen naar de pagina's die relevant voor ze zijn. Dit concept bestaat al sinds voor de middeleeuwen, alleen dan op een andere manier.
Over de maatschappij beginnen.. wellicht kun je dat zo gaan opvatten maar ik merk dat je meer vanuit je gevoel praat dan dat je weet hoe het precies in elkaar zit. Denk je dat de maatschappij er beter van wordt als ik mijn website er tussen uit haal? Serieus?
Ik kan mij er nog enigszins in vinden dat het WWW er beter van zal worden, dat is haast een gegeven.

Zolang de mogelijkheid er is, en de massa niets geeft om serieuze content en bedrijven blijven betalen, zullen mensen altijd geld pakken waar het ligt. En waarom zou ik er nederig om doen? Ik verdien er prima op met al mijn websites en domeinen. Ik ga er niet om liegen, noch perse iets goed praten.. al men verandering wil zien dan zullen ze bij hun zelf moeten beginnen.

Sowieso is het een breed concept. Jij zit hier op Tweakers content te generen voor een bedrijf, terwijl ze dat gebruiken om geld te verdienen. Het ziet er allemaal wat netter uit, maar de conclusie is het zelfde; ze maken geld van je. De één doet het als het ware 'netjes' wat blijkbaar gedoogd is omdat de content waardevol is, de andere doet het plain obvious. Tja..

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:52:
[...]

Stom stom .. i should have known ... jij vult natuurlijk zo eentje af :9
Te klein :p Deze is beter :*)

• gekkie
Ah .. size does matter ..
tijd om de mijne maar gauw op te bergen dan

• incaz
Douweegbertje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:58:
[...]

Denk je dat de maatschappij er beter van wordt als ik mijn website er tussen uit haal? Serieus?
Ja, serieus, al zei ik al: Slechts een minuscuul klein beetje. Maar we hebben veel teveel functies die eigenlijk maar weinig toevoegen - je noemde je website immers zelf slecht en het was om iets sufs als conversie rate te verdedigen, en dus die #*%%popups. En waar meer bewust zijn dat het de maatschappij eerder vervelender dan betreft maakt zou niet verkeerd zijn.

Beetje meer eergevoel, beetje meer iets moois bouwen dat bezoekers lukt omdat het goed is ipv dat te bereiken met irritant zijn... Ik denk dat het daar beter van wordt ja.

• gekkie
Hrrm grmbll wie heeft dat postfix zo heerlijk non-verbose gemaakt rondom sasl auth met dovecot .. dan misschien toch maar weer terug naar exim.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:42:
Hrrm grmbll wie heeft dat postfix zo heerlijk non-verbose gemaakt rondom sasl auth met dovecot .. dan misschien toch maar weer terug naar exim.
Exim is zo ontiegelijk ruk he, geef mij maar Postfix, heerlijk, samen met SQL-Auth etc. werkt dat echt super fijn.
Tenzij je SQL db er uit klapt natuurlijk... :X

• gekkie
Firesphere schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Exim is zo ontiegelijk ruk he, geef mij maar Postfix, heerlijk, samen met SQL-Auth etc. werkt dat echt super fijn.
Tenzij je SQL db er uit klapt natuurlijk... :X
Mwah exim werkt bij mij opzich al jaren meer dan uitstekend .. dus dat deel valt qua rukheid wel me ... allen die config .. daar heb je wel een puntje .. oneindige flexibel .. maar ook een oneindige meuk :X
(overigens helpt het splitsen en search en replacen zoals ze het in Debian doen daar ook niet echt in mee)

Maar goed ik wil graag dovecot als LDA en met SASL ook voor de authenticatie.
Zou moeten kunnen .. of via sockets of via tcp ... naja tcp wou niet .. dus ik dacht dan gaan we eerst eens sockets proberen ... maarja nergens in dat hele postfix een fatsoenlijke foutmelding te vinden .. en ik zit onderhand op -vvv verbosity .. bak info maar niks nuttigs :|

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 02-08-2015 21:55 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

incaz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Ja, serieus, al zei ik al: Slechts een minuscuul klein beetje. Maar we hebben veel teveel functies die eigenlijk maar weinig toevoegen - je noemde je website immers zelf slecht en het was om iets sufs als conversie rate te verdedigen, en dus die #*%%popups. En waar meer bewust zijn dat het de maatschappij eerder vervelender dan betreft maakt zou niet verkeerd zijn.

Beetje meer eergevoel, beetje meer iets moois bouwen dat bezoekers lukt omdat het goed is ipv dat te bereiken met irritant zijn... Ik denk dat het daar beter van wordt ja.
Je hebt gelijk over heel dingen, alleen mijn site tussenuit halen heeft geen enkel nut.
Punt is dat zo'n pop-up werkt, en daarom is het er. Non-content websites werken ook, zelfs na de aanpassingen van google.. daarom is het er ook nog. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Geld is gewoon.. krachtig. Hoeveel mensen wel niet hun normen en waarden laten liggen voor een bedrag. Helaas gaat dat om heel veel dingen, ook die kleinere dingen. Uiteindelijk moet je altijd naar het grotere plaatje kijken, vooral als het gaat om het web. Zoals ik al zei waardeert Google non-content websites een héul stuk minder, maar het blijft rendabel.. dus ja, ook al haal je wat van die website er uit, of zelfs allemaal.. je blijft dingen behouden en nieuwe manieren komen weer terug.
Mensen moeten bewuster worden, meer nadenken en dan worden dingen vanzelf niet meer rendabel en vorm je het web naar iets wat misschien wel helemaal 'netjes' is.

Ik heb nu iets van 70 van dit soort websites draaien, al ben ik al tijden bezig om dit af te bouwen. You do the math over wat ik binnen krijg. Heb ik er een beetje raar gevoel over? Meh.. laat ik het zo zeggen dat ik er niet wakker van lig. In zekere zin doe ik er niemand zeer mee en dat is voor mij voldoende.

Wil je je echt druk gaan maken over slechte dingen in het leven, lees je dan een in bepaalde zaken die echt over lijken gaan, zoals commoditie trading met eerste levensbehoeftes door o.a. de rijke landen, overheden etc. waarbij in feite eten wordt weggekaapt uit de monden van mensen uit 3e wereld landen. Maar hey, who the fuck cares about that. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:54:
[...]

Mwah exim werkt bij mij opzich al jaren meer dan uitstekend .. dus dat deel valt qua rukheid wel me ... allen die config .. daar heb je wel een puntje .. oneindige flexibel .. maar ook een oneindige meuk :X
(overigens helpt het splitsen en search en replacen zoals ze het in Debian doen daar ook niet echt in mee)

Maar goed ik wil graag dovecot als LDA en met SASL ook voor de authenticatie.
Zou moeten kunnen .. of via sockets of via tcp ... naja tcp wou niet .. dus ik dacht dan gaan we eerst eens sockets proberen ... maarja nergens in dat hele postfix een fatsoenlijke foutmelding te vinden .. en ik zit onderhand op -vvv verbosity .. bak info maar niks nuttigs :|
Kijk eens naar "The Perfect Server" setups van HowToForge. Ik gebruik die altijd als startpunt van m'n setup, hele goede setup en daarna gewoon eigen kennis etc. toepassen om de boel echt goed te beveiligen.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik ben eens begonnen met een Windows 10 Universal App, leuk om eens te kijken hoe je in Cortana kan pluggen om je eigen apps aan te sturen met spraak. De documentatie heeft hier en daar nog wel wat missende hoofdstukken volgens mij ;).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Het werkt vrij simpel om Cortana te laten sturen.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.