De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.244 views

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wackmaniac schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:52:
Wat zijn jullie gedachten over een default waarde meegeven aan een getter, voor het geval deze niet ingesteld is? Voorbeeld:

PHP:
1
public function get($name, $default = null) { return $this->$name ?: $default; }
Soms ook handig als die parameter een callable is, net zoals memcache::get()
.oisyn schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:01:
PaperPort, en dat met die bedrijfsnaam.pdf snap ik niet helemaal.
Thx! Bedoelde bestandsnaam op basis van herkenning afzender data. :P Maar zolang de inhoud te doorzoeken is, werkt het ook. En druk maken over bestandsnamen is ook wel een beetje 1999. :P

Tijd om de pinpas voor een AiO + paperport te trekken. :D

{signature}

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-01 23:39
Creepy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:16:
Sinds dinsdag kunnen we ook al geen apps meer submitten naar Apple......
Ook wel apart, helpdesk van Apple wist van niks vanochtend toen ik belde. En de helpdesk in Amerika gaat pas over half uur open..

Zou zeggen dat er dan wel eerder iets bekend moest zijn toch, als het al paar dagen speelt, met die duizenden nederlandse developers.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:47
Lijkt me sterk dat Apple van niets weet, gezien #itunesconnect

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Barryvdh
  • Laatst online: 01-01 23:39
Ger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:28:
Lijkt me sterk dat Apple van niets weet, gezien #itunesconnect
Oké, de Indiër die ik aan de lijn had wist iig van niks ;)

Maar zoooveel zijn het er nu ook weer niet. Gisteren wel een storing voor submitten, maar niet dat de apps niet beschikbaar waren volgens mij. Of ik hoor het iig pas vandaag dat mijn apps niet te downloaden zijn.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
AARGH GVD %$&#$% :( @#$ |:( !@#$@ 7(8)7 ^@$@# :r %@^#$

Ik zit al 2 dagen te debuggen op een race condition die niet zou moeten gebeuren omdat access geguard is door een mutex. Daarvoor is er natuurlijk een C++ klasse die in de constructor de lock doet en in de destructor unlockt, zodat de lock netjes gescoped is.

Blijkt dus dat ik overal dit heb geschreven:
C++:
1
2
3
4
5
6
void Foo()
{
    ScopedLock(mutex);

// stuff
}

In plaats van
C++:
1
2
3
4
5
6
void Foo()
{
    ScopedLock lock(mutex);

// stuff
}

|:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Treffende avatar dus :Y

We are shaping the future

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-01 11:54
Voutloos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Zit misschien ook wel een leuke scanner (liefst AiO) bij voor mij.
Alleen Evernote weet ik niet zo, heb hun user leak fail al meegemaakt en heb sowieso een beetje een alu-hoedje op. :P Maar goed, het kan ongetwijfeld ook naar eigen storage etc.
Ik ben ook blij dat ze tegenwoordig two-factor authentication hebben. Hanteer ik sowieso voor een hoop diensten: Github, etc.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
2FA voorkomt niet dat de gegevens op straat komen te liggen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
.oisyn schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:12:
2FA voorkomt niet dat de gegevens op straat komen te liggen.
Helaas is er weinig algemeens wat daar tegen helpt als de data ook processbaar moet zijn op de server, behalve dat het hele systeem moet deugen. Encryptie helpt dan ook alleen maar voor als je server uitgekacheld wordt. Niet het meest voorkomende scenario.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nu nog wereldwijd. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
_o_ @ Exploding Kittens update

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Nu maar hopen dat ze naar het juiste adres verschepen (heb het 10 dagen geleden gewijzigd)... Wachten tot de bevestiging van verzenden binnen komt :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ben eens benieuwd wat ik als eerste gaan aankrijgen, de opblazende poesjes of die geweldige t-shirts + trui :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:00:
Ben eens benieuwd wat ik als eerste gaan aankrijgen, de opblazende poesjes of die geweldige t-shirts + trui :p
Oeh!

* Firesphere heeft ook maar besteld

Ik kon het niet laten. Te awesome :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja he, iemand poste een foto ervan dat maar wist niet vanwaar het kwam, ikke googlen en kwam daarop, denk dat ze ineens een serieuze order hebben ontvangen :p

De mijn zitten al bij de drukker :) normaal levering 10 Augustus. Dat zou op tijd zijn voor de meeting van die zaterdag dan (tussen de old timers en vliegtuigen)

[ Voor 29% gewijzigd door Damic op 30-07-2015 20:13 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-01 12:46
Oei, ik heb me opgegeven voor een TGIF column (intern) omdat er een collega (die dat altijd schrijft) drie weken afwezig is, maar ik geloof dat ik al drie onderwerpen heb verslonden :+ Maar, ik denk dat ik eindelijk een stukje heb! Eerst had ik bedacht dat ik ze alle drie wel zou schrijven, ben ik even blij dat ik dat niet heb gedaan O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Arjan90 op 30-07-2015 20:17 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:13

RayNbow

Kirika <3

Zo, Windows 10 geïnstalleerd op m'n Win7 desktop... en na wat gestoei met het installeren van nVidia drivers kan ik nu genieten van muziek die ik ooit naar m'n OneDrive geript heb:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IdvzJxBjKS4KRv2VAVllCTet/full.png
*O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Hebben ze de combinatie OneDrive + Roaming profile nu al eens gefixt, of is dat nog steeds huilen met de pet op?

We are shaping the future

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

RayNbow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:38:
Zo, Windows 10 geïnstalleerd op m'n Win7 desktop... en na wat gestoei met het installeren van nVidia drivers kan ik nu genieten van muziek die ik ooit naar m'n OneDrive geript heb:
[afbeelding]
*O*
Wat is dat met die titels enzo :o

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Damic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:36:
[...]
Wat is dat met die titels enzo :o
Nieuwste album van West :p

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ja dat weet ik ook wel maar de linker kolom. Ofwxel een verkeerde titel ofwel slechte parser.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Damic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:40:
[...]
ja dat weet ik ook wel maar de linker kolom. Ofwxel een verkeerde titel ofwel slechte parser.
Als ik google op "sawano song titles", dan geeft Google dit als eerste antwoord (geen link, maar tekst!):
Ver$,
Blumenkranz,
Call Your Name,
Attack on Titan,
The Reluctant Heroes,
Bauklotze,
Before my body is dry,
z5m20i12r04a28,
z37b20a13t01t08le,
Black tar,
Uncontrollable,
z15f20i12e09l14d,
No differences,
In the forest,
MKAlieZ,
z29ba2t0t1l301e17,
z7b2012lp0427arr,
z13e20v12e09n14t,
z12e201v2e091n4t,
z10b2r0i1e2f0i9n1g3,
z23s20a12m0a9-1r4u,
z39b20co13mi01cal09,
z30huri2ba0tt12le1110,
z16b2gu012ro09u1su4,
z?2f0i1e2l0d914,
Vogel im Kafig,
XL-TT,
Suck your blood,
So nah, so fern,
Till I Die,
Light your heart up,
Wir fliegen,
I want to know,
KILL7la切ル,
鬼龍G@キLL,
Kiる厭KiLL,
goriLLA蛇L,
AdラLib,
犬Kあ3L,
k1ll◎iLL,
Kiっ9=KELL,
Omake-Pfadlib,
The key we've lost,
AZPV,
Release My Soul,
Hill Of Sorrow,
So Ist Es Immer,
Eye-Water,
fiKAIeldJOU,
βίος,
DOA

Popular on the web,
;)

• azerty
Hmm, hiervoor ga ik branden in hel denk ik :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:56:
Hebben ze de combinatie OneDrive + Roaming profile nu al eens gefixt, of is dat nog steeds huilen met de pet op?
Ik heb geen roaming profile, geen idee wat hier precies de issues zouden zijn en of ze opgelost zijn.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
RayNbow schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:02:
[...]
Ik heb geen roaming profile, geen idee wat hier precies de issues zouden zijn en of ze opgelost zijn.
Misschien dat OneDrive standaard op een locatie opslaat die in het profile zit en deze dus doodleuk de hele tijd word rondgekopieerd?
Overigens zou dat ook makkelijk op te lossen moeten zijn, want je kan aangeven dat die standaard niets moet synchroniseren.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
pff, ik heb wel eens geen zin om te werken maar zo erg als vandaag...

Koffie dan maar

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

maxtz0r schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:56:
pff, ik heb wel eens geen zin om te werken maar zo erg als vandaag...

Koffie dan maar
Lekker, zwart aub ;)

Zit nu te wachten tot Ziggo mij belt. Schijnbaar vinden ze het niet handig om je online een zakelijk internet abonnement te laten afsluiten.... Nee, een Ziggo mannetje moet je bellen... :? Dus totdat die knakker heeft gebeld kan ik eigenlijk niet in een complex onderwerp duiken, want dan heb ik of geen zin om de telefoon op te nemen of sloopt dat gesprek volledig mijn concentratie... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04-2025

Swedish Clown

Erlang <3

Laatste dag voordat ik vakantie heb en lekker twee weken terug kom naar Nederland! *O* Even wat tijd doorbrengen met familie en vrienden :Y

En op mijn laatste dag kan ik niks beters bedenken dan lekker bezig zijn met de Security Challenge welke wij hier intern op het werk hebben lopen :*) Laatste paar levels te gaan! Nu bezig met een Timing Attack nadat een Buffer Overflow niet succesvol bleek te zijn :'(

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• gekkie
.Gertjan. schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Lekker, zwart aub ;)

Zit nu te wachten tot Ziggo mij belt. Schijnbaar vinden ze het niet handig om je online een zakelijk internet abonnement te laten afsluiten.... Nee, een Ziggo mannetje moet je bellen... :? Dus totdat die knakker heeft gebeld kan ik eigenlijk niet in een complex onderwerp duiken, want dan heb ik of geen zin om de telefoon op te nemen of sloopt dat gesprek volledig mijn concentratie... :/
Hmm ik vis net weer een plakaat van de ziggo gericht aan de directie uit de brievenbus. Ze blijven het toch proberen 130/30 Mbit voor 45 euro waar je twee jaar aan vast zit. Geef het toch op .. ga echt niet van m'n symetrische glas af .. naar iets wat me weer terug brengt naar een toko met een UPC verleden .. brrrrr.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Nou, om het allemaal nog eens erger te maken heeft onze koffie automaat kuren. Krijg halve bakkies die niet echt super zijn... 8)7

edit:

Doet het weer!! Back in action 8)

[ Voor 9% gewijzigd door maxtz0r op 31-07-2015 10:14 ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:14
_o_ Zelfs al een mailtje van Blackbox mogen ontvangen :)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
This is me:
Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aBr0Z9z_700b.jpg

Nog meer mensen die expres nog een paar weken wachten met win10 installatie? Ik heb een paar vrienden welke al sinds een dag of 2 ermee bezig zijn.. met wisselend succes :P

• Tjolk
Expres niet zozeer, maar ik start Windows niet meer zo vaak op tegenwoordig. Dus het kan nog ff duren voordat-ie hem gaat downloaden. :P

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ger schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:16:
Expres niet zozeer, maar ik start Windows niet meer zo vaak op tegenwoordig. Dus het kan nog ff duren voordat-ie hem gaat downloaden. :P
Hier hetzelfde :)

Read the code, write the code, be the code!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:36

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik wacht ook nog wat en ga dat ook met de laptop van mijn ouders doen (ze draaien nu 8.1).

Maar op mijn laptopje gebruik ik Windows 7 enkel maar voor League of Legends te spelen op dit moment (jeej Bootcamp!). Enige dat die Windows moet doen is snel opstarten en snel genoeg draaien (wat nu al het geval is).

Laat eerst de mogelijke kinderziektes er maar uit gaan :) Voor wat te surfen en te mailen hebben mijn ouders toch niet het nieuwste van het nieuwste nodig.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
D-Raven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:13:
This is me:
[afbeelding]

Nog meer mensen die expres nog een paar weken wachten met win10 installatie? Ik heb een paar vrienden welke al sinds een dag of 2 ermee bezig zijn.. met wisselend succes :P
Komende week is Campzone, dan heb ik geen zin in issues met mijn PC. Ik update daarna wel :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb het gewoon #YOLO direct geïnstalleerd op m'n werklaptop. Geen problemen ervaren behalve dat ik nu ipv mijn lokale login moet inloggen met mijn windows account.. Beetje retarded want daar had ik niet om gevraagd.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
.oisyn schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Komende week is Campzone, dan heb ik geen zin in issues met mijn PC. Ik update daarna wel :P
Campzone. Staat nog steeds op mn lijstje om eens aan mee te doen. Maargoed, er staat wel meer op mn lijstje :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:23:
Ik heb het gewoon #YOLO direct geïnstalleerd op m'n werklaptop. Geen problemen ervaren behalve dat ik nu ipv mijn lokale login moet inloggen met mijn windows account.. Beetje retarded want daar had ik niet om gevraagd.
Geen domain login? Amateurs ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

This is me:
[afbeelding]

M'n SP2 houd ik voor een tijdje op 8.1, o.a. voor de verschillende redenen vermeld in RayNbow in "[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2":

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04-2025
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:53:
[...]

Members only:
In oktober ga ik weer zoeken naar een nieuwe baan. Hoe pakken jullie dat aan? Nog tips hoe ik goede vacatures kan vinden?

Ik kom nu namelijk ook alleen maar recruiters tegen die mij niet met rust willen laten. Ik regel het liever niet via een recruiter.

[ Voor 86% gewijzigd door ObiTewodros op 31-07-2015 10:47 ]

• Tjolk
Voor vakkenvuller-vacatures zou ik de lokale supermarkten afgaan.
Voor president-vacatures zou ik de lokale guerrilla afgaan.

• gekkie
This is me:
[afbeelding]

Net een windows 7 install in een VM gedaan ... met microsoft mogen bellen voor de activatie ..(grmbl) .. en thans de VM aan het clonen voor een windows 10 install. Op m'n windows werklaptop komt het voorlopig niet. Heb al een proef install gedaan zonder key .. en zag zo geen pluspunten over windows 7 .. en wel een heleboel opties die default op iets staan waar ik het niet op wil hebben. De mindset die er vanaf straalt maakt me lichtelijke verontrust van wat er mogelijk nog gaat komen.
En m'n on the go werk flap die draait fijn linux ...

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:26:
[...]

Geen domain login? Amateurs ;)
Nope. Maar wij werken ook niet lokaal.. dat is voor amateurs :p

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

This is me:
[afbeelding]

Ik wacht ook nog even rustig af, mijn Win7 draait op moment perfect, geen zin in issues (het is tenslotte toch een zelfbouw).

Wat is overigens Photoshop CC 2015 traag geworden. En wat is de vervanger voor “Safe for Web...” vervelend. :N [/rant]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• gekkie
Grmbll .. ruk virtualbox .. waarom kan een exact clone vanuit guest perspectief niet gewoon ook een exact clone zijn ... en moet er zo nodig met allerlei UUID's gekloot worden zodat je windhoos activatie weer naar de klote is. Takke software .. dat was dus de reden voor VMware .. zucht

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 31-07-2015 10:55 ]

• Martindo
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb op OS X ook even VirtualBox gedraaid (want ik zag VM Fusion niet), maar vrij snel ontdekt dat VMware wel een OS X VM heeft. Sindsdien werkt VMware Fusion bij mij en ik vind 't perfect werken :-)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ObiTewodros schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:43:
Ik kom nu namelijk ook alleen maar recruiters tegen die mij niet met rust willen laten. Ik regel het liever niet via een recruiter.
Ik zou wat lijntjes uitzetten in je netwerk of bedrijven die je interessant lijken in de gaten houden. Daarnaast kan het ook geen kwaad om op alternatieve job sites te kijken buiten monsterboard en vergelijkbare sites.

En anders zijn er vast ook wat Tweakers die collega's zoeken ;)

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 20:49
ObiTewodros schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:43:
[...]

In oktober ga ik weer zoeken naar een nieuwe baan. Hoe pakken jullie dat aan? Nog tips hoe ik goede vacatures kan vinden?

Ik heb het wel via een recruiter geregeld. Maar dat was een recuiter die alleen voor het bedrijf werkt de headhunter recuiters heb ik inderdaad genegeerd. Zodra je weet wat je wilt is het best makkelijk om een baan te vinden in de IT/Software engineering denk ik. toevallig laten vallen dat je opzoek bent naar een baan bij een kennis die bij een bedrijf werkt wat je leuk lijkt kan al werken.
Members only:

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25

markvt

Peppi Cola

Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:23:
Je had daar op overslaan kunnen klikken om een lokaal account te (be)houden :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Vooral de package-manager was erg welkom :) Wel weer jammer dat de repo van chocolatey niet by default geactiveerd is, maar dat je zelf nog even 2 commando's moet uitvoeren.

Verder ben ik niet direct ondersteboven van windows 10. Het is wel vernieuwend, maar niet dat je ondersteboven wordt gelopen door vernieuwingen of op zoek gaat naar nieuwe toevoegingen. Al is dat denk ik ook juist een goed iets.

Voelt gewoon modern, maar toch lekker vertrouwd :)

Overigens merk ik wel dat ik chrome eigenlijk niet meer opstart. Edge werkt gewoon prima.

• gekkie
GateKeaper schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:48:
Verder ben ik niet direct ondersteboven van windows 10. Het is wel vernieuwend, maar niet dat je ondersteboven wordt gelopen door vernieuwingen of op zoek gaat naar nieuwe toevoegingen. Al is dat denk ik ook juist een goed iets.
Modern modern ... foutmeldingen ook ... common dialog box met als titel "Something happened" en als inhoud "Windows 10 installation failed" ...

'T is in iedergeval lekker informeel en informatief en zoals alles lekker vereenvoudigd.

• Douweegbertje

Douweegbertje

markvt schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:27:
[...]

Je had daar op overslaan kunnen klikken om een lokaal account te (be)houden :)
Had ik ook, en toen ging ik in de appstore een app installeren en moest je dus inloggen. Vervolgens na de reboot moest ik standaard met m'n windows user inloggen.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:09:
[...]

Had ik ook, en toen ging ik in de appstore een app installeren en moest je dus inloggen. Vervolgens na de reboot moest ik standaard met m'n windows user inloggen.
Ook daar had je de optie om het niet te koppelen aan je windows login, maar zelf moest ik 3x lezen voordat ik door had hoe dat moest. Dus kan het niet kwalijk nemen dat mensen daar overheen lezen. Uiteindelijk ben ik alsnog overstag gegaan om in te loggen met mijn ms account, want veel functionaliteit heeft er baat bij.... Of dat goed of slecht is mag je zelf uitmaken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 31-07-2015 13:20 ]

• azerty
This is me:
[afbeelding]

Ik wacht nog minstens een maand en half, eerder dan dat heb ik geen tijd/zin in migratieproblemen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Laurens-R schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Ook daar had je de optie om het niet te koppelen aan je windows login, maar zelf moest ik 3x lezen voordat ik door had hoe dat moest. Dus kan het niet kwalijk nemen dat mensen daar overheen lezen. Uiteindelijk ben ik alsnog overstag gegaan om in te loggen met mijn ms account, want veel functionaliteit heeft er baat bij.... Of dat goed of slecht is mag je zelf uitmaken :)
Het is ook nog te veranderen bij instellingen -> account -> lokaal account gebruiken.

Het is beetje lullig als iemand mijn laptop moet gebruiken, en niemand weet het wachtwoord :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Race conditions }:|

• gekkie
Je beland als een echte verstappen uiteindelijk in de grindbak ? ;)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11
Of je blaast je motor langdurig op?

Maar kun je niet met een ander MS account (van jezelf) inloggen op de PC van iemand anders?

let the past be the past.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

SPee schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:52:
Of je blaast je motor langdurig op?

Maar kun je niet met een ander MS account (van jezelf) inloggen op de PC van iemand anders?
Nee, je moet eerst een account aanmaken, en daarvoor heb je wel administrator-rechten nodig.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Grmbl weer wat kapot gekregen, awel dan maar ineens de parser compleet herschrijven.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jeuh... nieuw record:
4 miljoen rijen / seconde

Toegegeven: geen brede rijen. Maar goed, snel is snel.

Ik zit nu te wachten op een proces dat ongeveer 10k rijen/seconde doet... dat duurt langer... En als je er op wacht duurt het nóg langer!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb het spel niet besteld vanwege de verzendkosten, maar nu ik het weer overal voorbij zie komen, wil ik het toch wel erg graag hebben. :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
Motrax schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:59:
Jeuh... nieuw record:
4 miljoen rijen / seconde

Toegegeven: geen brede rijen. Maar goed, snel is snel.

Ik zit nu te wachten op een proces dat ongeveer 10k rijen/seconde doet... dat duurt langer... En als je er op wacht duurt het nóg langer!
Waar heb je het over :?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Devilly schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Ik heb het spel niet besteld vanwege de verzendkosten, maar nu ik het weer overal voorbij zie komen, wil ik het toch wel erg graag hebben. :+
ha geen mails gelijk
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/blackbox-production/images/ek_blackbox_header.jpgHello,
Your backer reward for the Exploding Kittens Kickstarter project will be shipping in the next couple weeks.

Your order is being shipped by Blackbox, the cool shipping company that everybody loves.

You ordered 2 × Exploding Kittens Deck and 2 × Exploding Kittens NSFW Deck, and we’re sending it to you here:

[adres gegevens]

If your address or rewards are wrong, just reply to this email and let us know. If you don’t get your order by September 18th, please reply to this email and let us know.

If you have any other questions or concerns, please, for the love of god, don’t email us.

- Blackbox, groove on this slogan: “Blackbox: Here comes box!™”
*O* :Y d:)b

Voor jou dan :+

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gegevens laden/verwerken in een database :+

En het ergste is: voor financiele rapportages. En het was hiervoor al fout gegaan, we misten een 25% van de omzet...

Dus nu moet het goed gaan. Anders hebben we echt klachten :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Members only: hmm zo openbaar is misschien niet handig

/me Vaan Banaan heeft behoefte aan weekend

[ Voor 8% gewijzigd door Vaan Banaan op 31-07-2015 16:30 ]

500 "The server made a boo boo"

• Douweegbertje

Douweegbertje

Members only:

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

d:)b Jij mag mijn manager worden! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Vaan Banaan op 31-07-2015 16:34 ]

500 "The server made a boo boo"

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:06:
[...]
ha geen mails gelijk
[afbeelding]Hello,

[...]

*O* :Y d:)b

Voor jou dan :+
Ik snap niet wat je probeert te zeggen. :P

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vaan Banaan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:19:
Members only: hmm zo openbaar is misschien niet handig

/me Vaan Banaan heeft behoefte aan weekend
Nee hier gaat het meestal best goed. Mijn werkgever is een no-nonsense bedrijf dat over het algemeen weet waar ze mee bezig zijn.

Natuurlijk spreken verschillende afdelingen verschillende talen (en wij IT'ers spreken Zimbabwaans)*. Dus de rapportages voor de financiele afdeling zijn best goed, maar nu blijkt dat de logistiek totaal ontevreden is over de rapportage set. Dat is niet vreemd... ze waren er nooit in betrokken, -want ik citeer- "dat is niet nodig". Aldus de financiele afdeling. Dus nu hebben we een inhaalslag te maken :D

Dus de meetwaarden zijn meestal iets van: ik wil weten hoeveel omzet, hoeveel marge en hoeveel producten waar en wanneer zijn verkocht. Geen hogere wiskunde...

En nu ik weer een sluiting met alleen afwijkingen in de centen... tijd voor weekend! *O*

* Overigens zelfs als ITérs Zimbabwaans spreken: het is onze taak om te communiceren naar buiten. Om nieuws op te halen. Om afdelingen met elkaar te laten praten, om ervaring uit te laten wisselen. Waarom? Normale afdelingen hebben het te druk met hun dagelijkse werkzaamheden. Juist IT ziet en hoort dingen op andere afdelingen...

Niet al mijn collega's zijn het met mijn standpunt eens.

☻/
/▌

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Het is ook nog te veranderen bij instellingen -> account -> lokaal account gebruiken.

Het is beetje lullig als iemand mijn laptop moet gebruiken, en niemand weet het wachtwoord :p
Nee, je kan het daar niet veranderen. Wat je wel kan doen is een account aanmaken die niet aan een MS-account gekoppeld is, maar ontkoppelen kan niet.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
Martindo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:58:
Ik heb op OS X ook even VirtualBox gedraaid (want ik zag VM Fusion niet), maar vrij snel ontdekt dat VMware wel een OS X VM heeft. Sindsdien werkt VMware Fusion bij mij en ik vind 't perfect werken :-)
Had de vorige versie van VMWare Fusion gekocht. Upgrade ik naar Yosemite. Doet ie het niet meer, en komt er ook geen support voor. Kan ik weer 50 euro aftikken voor de volgende versie die het wel ondersteund. Ja, bekijk het lekker. Ik had hem nog maar net.

Gebruik dus nu VirtualBox maar weer, hoewel, ik probeerde mijn BootCamp partitie te starten in VirtualBox (wat VMWare Fusion wel kan) en dat ging ook goed, maar nu start hij hem native niet meer op. ;w

Nu BootCamp er eerst maar afgehaald, het waren 5 leuke minuten, Windows 10.

[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 31-07-2015 19:04 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Devilly schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Ik snap niet wat je probeert te zeggen. :P
Dat ze leuke mails sturen :)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zo, Visual Studio 2012 Ultimate verwijderen en dan maar VS2015 Community installeren. :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

If you never hear from me again... I'm installing Windows 10

Zucht.
"U kunt uw apps niet houden omdat u windows installeert in een andere taal"

Kies dan ook geen Nederlands, stomme upgrader!

[ Voor 53% gewijzigd door Firesphere op 31-07-2015 19:07 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gisteren Windows 10 geinstalleerd. Het grootste probleem na de upgrade was dat alles retro was (1024x768). :p

• Douweegbertje

Douweegbertje

Motrax schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:41:
[...]
Nee hier gaat het meestal best goed. Mijn werkgever is een no-nonsense bedrijf dat over het algemeen weet waar ze mee bezig zijn.

Natuurlijk spreken verschillende afdelingen verschillende talen (en wij IT'ers spreken Zimbabwaans)*. Dus de rapportages voor de financiele afdeling zijn best goed, maar nu blijkt dat de logistiek totaal ontevreden is over de rapportage set. Dat is niet vreemd... ze waren er nooit in betrokken, -want ik citeer- "dat is niet nodig". Aldus de financiele afdeling. Dus nu hebben we een inhaalslag te maken :D

Dus de meetwaarden zijn meestal iets van: ik wil weten hoeveel omzet, hoeveel marge en hoeveel producten waar en wanneer zijn verkocht. Geen hogere wiskunde...

En nu ik weer een sluiting met alleen afwijkingen in de centen... tijd voor weekend! *O*

* Overigens zelfs als ITérs Zimbabwaans spreken: het is onze taak om te communiceren naar buiten. Om nieuws op te halen. Om afdelingen met elkaar te laten praten, om ervaring uit te laten wisselen. Waarom? Normale afdelingen hebben het te druk met hun dagelijkse werkzaamheden. Juist IT ziet en hoort dingen op andere afdelingen...

Niet al mijn collega's zijn het met mijn standpunt eens.
IT zou niet eens direct 100% kennis van alle andere afdelingen moeten hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is goed om proactief te werken vóór andere afdelingen maar je wilt niet de uitvoerige kennis hebben van de andere afdelingen.
Hoe vaak ik wel niet branche specifieke vragen / opdrachten naar mij toegeworpen krijg.. of dingen puur vanuit hun vakgebied. "Leuk" maar ik ben een IT'er en ik wil niets van jouw vak leren. Ik heb wel wat beters te doen. Men moet ook gewoon leren om data fatsoenlijk aan te leveren, zodat ik zelf niet alles hoef uit te zoeken. Dat is namelijk iets wat je dan krijgt.

In mijn ogen is dit één van de werkwijzes wel redelijk werkt:

- regelmatig overleg met afdelingen, en soms met meerdere tegelijk over dingen die dan toch met elkaar te maken hebben.
- nooit iets beloven of toezeggen
- uitwerken en laten uitwerken door de afdelingen zelf
- Als IT zijnde dan daadwerkelijk met iets komen, en goed dingen afbakenen.

Het blijven gebruikers en non-it'ers. Op het moment dat je een verzoek van hun 100% gaat uitvoeren zoals hun willen kom je geheid in de problemen. Uiteindelijk wil je wel een strenge afdeling blijven waarbij niet alles zo over de schutting gegooid wordt, noch dat je de bitch van andere afdelingen bent.

• Martindo
  • Laatst online: 24-10-2025
RayNbow schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:07:
Gisteren Windows 10 geinstalleerd. Het grootste probleem na de upgrade was dat alles retro was (1024x768). :p
Drivers opnieuw geïnstalleerd?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Martindo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:00:
[...]
Drivers opnieuw geïnstalleerd?
Ja, na de upgrade op zoek naar nVidia's drivers voor Win10 en die geinstalleerd.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:29:
[...]

IT zou niet eens direct 100% kennis van alle andere afdelingen moeten hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is goed om proactief te werken vóór andere afdelingen maar je wilt niet de uitvoerige kennis hebben van de andere afdelingen.
Hoe vaak ik wel niet branche specifieke vragen / opdrachten naar mij toegeworpen krijg.. of dingen puur vanuit hun vakgebied. "Leuk" maar ik ben een IT'er en ik wil niets van jouw vak leren. Ik heb wel wat beters te doen. Men moet ook gewoon leren om data fatsoenlijk aan te leveren, zodat ik zelf niet alles hoef uit te zoeken. Dat is namelijk iets wat je dan krijgt.

In mijn ogen is dit één van de werkwijzes wel redelijk werkt:

- regelmatig overleg met afdelingen, en soms met meerdere tegelijk over dingen die dan toch met elkaar te maken hebben.
- nooit iets beloven of toezeggen
- uitwerken en laten uitwerken door de afdelingen zelf
- Als IT zijnde dan daadwerkelijk met iets komen, en goed dingen afbakenen.

Het blijven gebruikers en non-it'ers. Op het moment dat je een verzoek van hun 100% gaat uitvoeren zoals hun willen kom je geheid in de problemen. Uiteindelijk wil je wel een strenge afdeling blijven waarbij niet alles zo over de schutting gegooid wordt, noch dat je de bitch van andere afdelingen bent.
De zin die ik bold heb gemaakt, geldt natuurlijk ook andersom. Je gebruikers zijn X'er en willen niets van jouw IT-vak leren, ze hebben wel wat beters te doen.

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:10
Firesphere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:05:
Zucht.
"U kunt uw apps niet houden omdat u windows installeert in een andere taal"

Kies dan ook geen Nederlands, stomme upgrader!
Probleem had ik ook. Op te lossen door naar Control Panel te gaan -> Clock, Language and Region -> Region -> Administrative -> Change system locale -> Engish te doen. Had Engelse taal in mijn Windows 8, maar dit stond nog op Dutch. Je moet rebooten nadat je dit gewijzigd hebt en dan nog een keer de setup. :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

diabolofan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:11:
[...]

Probleem had ik ook. Op te lossen door naar Control Panel te gaan -> Clock, Language and Region -> Region -> Administrative -> Change system locale -> Engish te doen. Had Engelse taal in mijn Windows 8, maar dit stond nog op Dutch. Je moet rebooten nadat je dit gewijzigd hebt en dan nog een keer de setup. :)
Oeh, da's wel een leuke!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4547174773.png

Campzone :7

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• gekkie
HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:44:
[...]
De zin die ik bold heb gemaakt, geldt natuurlijk ook andersom. Je gebruikers zijn X'er en willen niets van jouw IT-vak leren, ze hebben wel wat beters te doen.
Iedereen mooi op z'n eigen eilandje ingegraven als een volleerde duitser in een langgerekte zandbak.

• Douweegbertje

Douweegbertje

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Ja uiteraard.
Mijn ervaring is echter dat het weinig voorkomt dat het ook de andere kant op moet. IT is veel meer afhankelijk van de variabelen van andere afdelingen dan dat IT iets -moet- uitleggen aan een andere afdeling (qua specs e.d. dan).

Members only:

tl;dr geen goede specificaties: doei!
gekkie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:28:
[...]

Iedereen mooi op z'n eigen eilandje ingegraven als een volleerde duitser in een langgerekte zandbak.
Tja, simpele gedachte van een gebruiker als je het echt meent.
Indien ik lekker alles ga doen onder het mom van "oh wat ben ik vriendelijk" dan ben ik maar 1% van mijn tijd bezig met programmeren. De rest gaat naar uitzoeken, navragen en alles zelf doen.

Als een ober vraagt of je al een keuze hebt gemaakt, en je zegt: "nou doe maar wat eten". Dan zal de ober eerst -weer- moeten vragen van; je eh.. "dat snap ik, kun je niet specifieker zijn?".
"Nee, doe maar gewoon wat eten".
Vervolgens moet hij zelf nadenken over wat hij moet vertellen aan de koks, vervolgens krijg je je eten.. maar "Ja maar dit wil ik niet hoor.. doe maar wat anders.. ik bedoel echt eten hé"..

Afbeeldingslocatie: http://blog.check-and-secure.com/wp-content/uploads/2014/08/are-you-serious-wtf-meme-baby-face.jpg

Dus ja, soms baken je dingen af..

[ Voor 25% gewijzigd door Douweegbertje op 31-07-2015 21:44 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Weten jullie nog die klant waar ik vorige week van zei dat'ie het project had teruggetrokken?

Jullie mogen 3x raden wie er met hangende pootjes terug komt. En hoe blij ik daar mee ben.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:44:
Weten jullie nog die klant waar ik vorige week van zei dat'ie het project had teruggetrokken?

Jullie mogen 3x raden wie er met hangende pootjes terug komt. En hoe blij ik daar mee ben.
Ging zeker weg onder het mom van "Haha zo duur? dat doe ik wel even ergens anders" om vervolgens te realiseren dat er geen andere partij is die het zo kan doen. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Ging zeker weg onder het mom van "Haha zo duur? dat doe ik wel even ergens anders" om vervolgens te realiseren dat er geen andere partij is die het zo kan doen. :+
Nee, een vrouw als projectmanager.

Sorry om't zo te zeggen, maar echt, als de directeur roept "HET MOET NU", schiet een vrouwelijke projectmanager compleet in de stress, waar een man zou reageren met "And pigs fly"

• Douweegbertje

Douweegbertje

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Douweegbertje op 31-07-2015 21:52 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:51:
Members only:
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 31-07-2015 21:55 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Nee, een vrouw als projectmanager.

Sorry om't zo te zeggen, maar echt, als de directeur roept "HET MOET NU", schiet een vrouwelijke projectmanager compleet in de stress, waar een man zou reageren met "And pigs fly"
Yup, al enkele malen mogen 'ervaren' :')

Verder wil ik niet generaliseren :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Yup, al enkele malen mogen 'ervaren' :')

Verder wil ik niet generaliseren :P
Ik ook niet, maar de ervaring lijkt het tegendeel te bewijzen ;)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Steam downloade ook maar met 75 MB/sec :(, Maar ondertussen zit ik nog langer op jou te wachten :P

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gekkie
Douweegbertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:40:
[...]
Tja, simpele gedachte van een gebruiker als je het echt meent.
Indien ik lekker alles ga doen onder het mom van "oh wat ben ik vriendelijk" dan ben ik maar 1% van mijn tijd bezig met programmeren. De rest gaat naar uitzoeken, navragen en alles zelf doen.

Als een ober vraagt of je al een keuze hebt gemaakt, en je zegt: "nou doe maar wat eten". Dan zal de ober eerst -weer- moeten vragen van; je eh.. "dat snap ik, kun je niet specifieker zijn?".
"Nee, doe maar gewoon wat eten".
Vervolgens moet hij zelf nadenken over wat hij moet vertellen aan de koks, vervolgens krijg je je eten.. maar "Ja maar dit wil ik niet hoor.. doe maar wat anders.. ik bedoel echt eten hé"..

Dus ja, soms baken je dingen af..
Juist .. met een mooie zee tussen de eilandjes.

Enerzijds tl;dr je heel erg met precies hetzelfde gedrag .. ik flikker het terug over de schutting met de mededeling "nee" .. Anderzijds zeg je dat er wel weer overleg moet zijn.

Het geheel hangt natuurlijk nogal af van de repetitie waarmee mensen iets onvoldoende gespecifieerd over de schutting gooien en of je van ze kan verwachten dat zij voldoende begrijpen wat jij van ze verlangt aan specificaties. Als zij net zoals jij niks van de materie van de andere kant wil weten (wat je in je voorbeeld al wel doet, want je weet kennelijk heel goed welke kenmerken belangrijk zijn voor die groenekaarten business) dan is het voor hun juist alleen maar mogelijk om dingen over de schutting te mikken.

Prettigste werkt als je net voldoende van de andere kant weet dat je zowel niet onder als niet overspecificeerd, maarja dat is natuurlijk zo ongeloveloos genuanceerd dat er geen leuke meme van te maken valt.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:31:
Grmbl weer wat kapot gekregen, awel dan maar ineens de parser compleet herschrijven.
Ha terug gemaakt, heb maar ineens alles op de schop genomen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

gekkie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:25:
[...]

Juist .. met een mooie zee tussen de eilandjes.

Enerzijds tl;dr je heel erg met precies hetzelfde gedrag .. ik flikker het terug over de schutting met de mededeling "nee" .. Anderzijds zeg je dat er wel weer overleg moet zijn.

Het geheel hangt natuurlijk nogal af van de repetitie waarmee mensen iets onvoldoende gespecifieerd over de schutting gooien en of je van ze kan verwachten dat zij voldoende begrijpen wat jij van ze verlangt aan specificaties. Als zij net zoals jij niks van de materie van de andere kant wil weten (wat je in je voorbeeld al wel doet, want je weet kennelijk heel goed welke kenmerken belangrijk zijn voor die groenekaarten business) dan is het voor hun juist alleen maar mogelijk om dingen over de schutting te mikken.

Prettigste werkt als je net voldoende van de andere kant weet dat je zowel niet onder als niet overspecificeerd, maarja dat is natuurlijk zo ongeloveloos genuanceerd dat er geen leuke meme van te maken valt.
Je begint een discussie / overleg niet met een directe opdracht en dan zie je wel of het wat is. Er zijn gewoon dingen die vallen onder 'algemene kennis'. Dus op het moment dat je bijvoorbeeld een ticket aanmaakt met een nieuwe feature, aanpassing of w/e zul je moeten beseffen dat je duidelijk moet zijn in je communiceren. Specificaties dus.
Men hoeft niets te weten over IT, maar puur over hun eigen vakgebied om juist de dingen aan te leveren waar een ander mee kan werken. En echt geloof me nu maar, vele doen dat niet. Dat heeft helemaal niets met gebrek aan kennis over het onderwerp te maken, maar puur het denkvermogen, inzet of weet ik veel wat die kronkel is. Overigens gaat het nu over IT, maar in zekere zin kun je het woordje IT vervangen door elke andere term.
Waarschijnlijk als je even met coolblue of elke andere webshop contact opneemt kunnen ze 100den 'calls' voor je neerleggen met dingen als "Mijn bestelling is er niet". Ja welke dan?.. Er is een reden dat er klant/relatie nummers bestaan, idem als bestellingsnummers e.d. Mensen worden tegenwoordig zo dom dat je van te voren groot moet vermelden om het bestellingsnummer te bewaren voor eventuele vragen, dat je deze even bij de hand moet houden als je contact opneemt omdat niemand weet waar de !)@*( het over gaat.

Nu zit er een wezenlijk verschil tussen klanten en collega's. Ik verwacht meer van mijn collega's, mede omdat ze algemeen bekend zijn met allerlei zaken, dat de afdeling IT het al super druk heeft en dat wij niet beschikken over alle kennis noch dat überhaupt willen. Ik vind dit overigens de beste manier van werken, maar indien je het anders wilt zul je dan op zijn minst je afdeling met 2x zoveel FTE moeten vergroten om de "bullshit" van vragen/meldingen te kunnen verwerken, navragen, uitzoeken etc. etc. Financieel gezien dus heel ongunstig.. en waarom? Omdat mensen zich als klant zien, zelf weinig inzet tonen en even heel kort gezegd: niet hun hoofd gebruiken.

Dus ja, ik snap dat mensen het misschien zien als hard, onvriendelijk en dan dat je zelf weinig inzet toont. Echter mijn reden is zeer gegrond en zelfs uit te leggen. Iemand zijn argument waarom hij niet even bedenkt wat de andere partij met zijn summiere informatie moet is dan "ja wist ik veel". Ja, wellicht als je even nadenkt wel.

Er zijn zat organisaties die het daar allemaal niet zo nauw mee nemen, denk hierbij aan de overheid, gemeentes, waterschap etc. (sorry voor de generalisering maar hier heb ik domweg alleen ervaring mee gehad) Daar is toch zat geld, dus dan kun je wel met 20 man de telefoon opnemen en alle mensen te woord staan ongeacht hoe ze iets aanleveren. Een echt bedrijf die gewoon zijn centen moet verdienen, en waarbij efficiëntie e.d. belangrijk is zal het toch heel wat anders moeten aanpakken.

Der is een reden dat ons bedrijf in de afgelopen moeilijke financiële periode constant elk jaar een mooie (relatief gezien) winst heeft gemaakt, en letterlijk al onze concurrenten verlies waarvan zelfs enkele failliet zijn gegaan.

• gekkie
Ach zoals aan alles zit er ook een andere kant aan ... als de FTE's niet bij jou de deur uit vliegen .. dan vliegen ze ergens anders wel de deur uit.
Mensen en afdelingen die zelf dingen in excel blijven kloten .. waarbij de excel een week op een laptopje in de vensterbank staat te pruttelen wat een fatsoenlijke database in enkele milliseconden boventafel heeft (om van backups en overdracht nog maar niet te spreken). Waarom .. met die lui van IT of business intelligence of hoe de clubs ook heten .. valt niet te praten, ze hebben nooit tijd, ze denken niet mee etc etc.

Het komt van twee kanten .. en ik ben het met je eens dat mensen tegenwoordig vrij lui zijn in het voorbereiden van zaken en het inleven in de andere kant.

Overigens in je voorbeeld van den klantenservice werkt de andere kant ook niet mee .... toets nu de 4 cijfers van uw pincode ... muzakje ... nogmeer muzakjes .. 10 minuten later ... eeeeeen goedenmiddag .. mag ik van u de 4 cijfers van uw pincode ? ..
erhmm die heb ik net ingetoetst dus die heeft u al ..... meneer doet u niet zo vervelend .. de vier cijfers van uw pincode ... die heb ik toch net ingetoetst ? ... ja .. maar u moet ze nu toch geven anders ga ik u niet helpen .... mooi is dat.

Of de ja meneer wat is er aan de hand ? ... je legt het tot in de finesses uit .. ow goed meneer .. dan moet ik u nu wat vragen gaan stellen .... waarbij je het complete standaard onzinprotocol door moet met alle vragen die volstrekt irrelevant zijn gezien het relaas wat je net al hebt gedaan.
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.