De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 369.691 views

Verwijderd

Is er een manier op te kijken welke pagina van een eigen ontwikkeld systeem welke queries uitvoert, hoeveel het er zijn en hoe lang het duurt?

2.95 seconde is niet echt acceptabel :')

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Euh, ja. Elke fatsoenlijke profiler of debugger kan je dat vertellen.

We are shaping the future

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:03
gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:27:
[...]Toch lees ik bijvb m'n (technische) e-books het liefste in pdf formaat ipv epub.
De uitgever (o'reilly) heeft zich uitgesloofd in de formatting .. dat doet epub echt niet automagisch beter.[...]
Er zijn ook uitgevers die zich uitsloven op de formatting in epub, dus dat is geen excuus IMO.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:18:
Is er een manier op te kijken welke pagina van een eigen ontwikkeld systeem welke queries uitvoert, hoeveel het er zijn en hoe lang het duurt?

2.95 seconde is niet echt acceptabel :')
asp.net? glimpse.net al geprobeerd?

Zie hier overigens wel eens pagina's die tegen de grens van 30s aanlopen dus beetje afhankelijk van wat je aan het doen bent of het acceptabel is.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2015 14:24 ]

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Er zijn ook uitgevers die zich uitsloven op de formatting in epub, dus dat is geen excuus IMO.

[...]

asp.net? glimpse.net al geprobeerd?
PHP.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32
Gewoon na elke query de uitgevoerde query naar een log schrijven. Of toevoegen aan een array in je dbclass en die aan het eind var_dumpen.

Aanvulling:

Ik heb in een dbclass een method aangemaakt die de uiteindelijke query uitvoert (eventueel nog escaped waar nodig). Indien ik de constant LOGGING op TRUE heb staan, dan wordt de uit te voeren query eerst aan een array toegevoegd alvorens de query uit te voeren. Die kan ik dan desgewenst in een txtlog terugvinden of var_dumpen.

[ Voor 55% gewijzigd door Tjolk op 29-07-2015 14:32 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:22

StM

Ieder fatsoenlijk framework van de laatste 5 jaar doet dat trouwens gewoon al voor je, al moet je waarschijnlijk wel even er wat voor configureren.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48
of in je DB de logging voor slow-queries aanzetten. Explain analyze er overheen en je weet zo meer.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of anders de PHP-agent van New Relic installeren. Als je de trial begint heb je geloof ik toegang tot alle features, en kan je gedetailleerd zien waar een php-script mee bezig is.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Alex) schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:12:
In de categorie "Meest kansloze feature van de dag" presenteer ik...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

MSDN heeft een routing-issue. :o

De URL https://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.console.seterror.aspx werkt niet meer, https://msdn.microsoft.com/en-us/library/a3e99fwt.aspx wel.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 29-07-2015 14:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Toch wel een ironische routing fout. :+

Ook al hebben de routing fout en de pagian inhoud niet veel met elkaar te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Martindo op 29-07-2015 15:14 ]

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:58

ElkeBxl

Tassendraagster

Caelorum schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:24:
[...]
Zie hier overigens wel eens pagina's die tegen de grens van 30s aanlopen dus beetje afhankelijk van wat je aan het doen bent of het acceptabel is.
Hier nu een pagina aan het optimaliseren die gemiddeld 2 minuten en 30 seconden nodig heeft, soms met uitschieters naar 5 minuten. "Hoe houden jullie dat uit?" vroeg ik aan de klant. Antwoord: "Wij gaan ondertussen een koffie halen" :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
ElkeBxl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Hier nu een pagina aan het optimaliseren die gemiddeld 2 minuten en 30 seconden nodig heeft, soms met uitschieters naar 5 minuten. "Hoe houden jullie dat uit?" vroeg ik aan de klant. Antwoord: "Wij gaan ondertussen een koffie halen" :p
Optimalisatie gaat bestaan uit het tonen van een "haal koffie" mouse pointer icoon dingetje ?

Hmm gaat de NL windows 10 iso nou een stuk langzamer dan de US .. ahwel.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 29-07-2015 15:23 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:
[...]
Optimalisatie gaat bestaan uit het tonen van een "haal koffie" mouse pointer icoon dingetje ?
En het sturen van een sms als de pagina geladen is :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
ElkeBxl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:25:
[...]
En het sturen van een sms als de pagina geladen is :+
Hmm niet eens het display van de koffieautomaat gelinkt ? :p

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Hmm niet eens het display van de koffieautomaat gelinkt ? :p
Anders een geluidje laten afspelen: "Get your lazy ass over to your computer"

• gekkie
Naja een betere estimate is dan ook wel handig .. 2:30 is wat kort voor koffie .. 5 minuten gaat nog.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:10:
Naja een betere estimate is dan ook wel handig .. 2:30 is wat kort voor koffie .. 5 minuten gaat nog.
Ondertussen laadt die pagina al op 15 seconden, geen koffie meer voor hun })

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:54
ElkeBxl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Bij ons laatst ook intern, ik had e.e.a. geoptimaliseerd en daardoor kost een handeling nu nog 5 minuten, maar dat is geautomatiseerd dus je moet even wachten. Dus, wij zeggen dan inderdaad: koffie halen voor het team!
Andere collega's begonnen meteen te klagen (van de rest van de verdieping) waarom er niet voor hun werd gehaald, die kregen een vriendelijke "tegen de tijd dat het proces er zo lang over doet, ga ik terug naar de tekentafel" O-) Kom nou, we gaan niet voor 30 man koffie halen!

/me houdt sowieso niet van koffie halen met die lelijke bonenmachines, ik ben meteen 10 minuten onderweg voordat ik 8 koffie heb. En ik drink zelf thee of water!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Ik dacht vorige maand even een sterker wachtwoord te gebruiken voor het ondernemersgedeelte van de Belastingdienst. 31 karakters met diverse bijzondere tekens; werd zonder probleem geaccepteerd. Nu probeer ik in te loggen en voila, "wachtwoord onjuist". Nieuw wachtwoord aanvragen stelt een geheime vraag waar ik nooit een antwoord op heb ingevuld en wat de Belastingdienst onmogelijk kan weten. BelastingTelefoon gebeld, iedereen in gesprek, geen wachtrij maar gewoon de verbinding verbroken. Oude wachtwoord werkt ook niet. Waar ben ik aan begonnen?! :F

^ Wat hij zegt.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:36
Typisch :p

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

Z-Dragon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:00:
Ik dacht vorige maand even een sterker wachtwoord te gebruiken voor het ondernemersgedeelte van de Belastingdienst. 31 karakters met diverse bijzondere tekens; werd zonder probleem geaccepteerd. Nu probeer ik in te loggen en voila, "wachtwoord onjuist". Nieuw wachtwoord aanvragen stelt een geheime vraag waar ik nooit een antwoord op heb ingevuld en wat de Belastingdienst onmogelijk kan weten. BelastingTelefoon gebeld, iedereen in gesprek, geen wachtrij maar gewoon de verbinding verbroken. Oude wachtwoord werkt ook niet. Waar ben ik aan begonnen?! :F
Misschien eerst een paar keer proberen in te loggen met de eerste 16,24,32 etc. karakters van je sterke wachtwoord?

Lekker op de bank

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Misschien kan iemand even inloggen en kijken wat de maximale geaccepteerde lengte is voor een nieuw wachtwoord (de lengte van het veld). Bij inloggen kan ik er namelijk maar 25 opgeven en nu ga ik twijfelen of hij wel alle 31 heeft opgeslagen. Zo wel, dan moet ik (over een uur, want nu 3 keer onjuist) proberen de veldlengte van het inlogscherm aan te passen. Zo niet, moet ik het wellicht juist inkorten.

^ Wat hij zegt.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:38
incaz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:19:
[...]

Maar wat designers echt ontzettend moeilijk vonden om te begrijpen, is dat zij niet hetzelfde zijn als bezoekers. En wat voor de een leesbaar is, is dat voor de ander niet. (Specifiek, de wens van veel designers om middelgrijze letters te nemen en ook nog eens vrij klein, is bv voor heel veel mensen niet leesbaar.)

Het is dan minder een kwestie van proberen om alles overal goed te krijgen, en meer te proberen voldoende flexibiliteit te vinden om mensen daar zeggenschap in te geven.

Het is leuk bv om precisie qua drukwerk na te streven, maar degene die vervolgens die tekst op het scherm moet lezen als gebruiker (en ook echt de informatie uit die tekst nodig heeft) heeft er geen boodschap aan.
Ik snap je punt over designers die kiezen voor stijl over functie, maar dit was gewoon een enorme onlogische en lelijke bende van Microsoft. Half uitgewerkte ideeën. Bovendien bepaalt een designer ook niet alles, dan kreeg je een opdrachtgever die toch écht tekst in een plaatje op zijn site wilde hebben omdat het met cleartype uit niet zo mooi was op zijn computer.

Voor leesbaarheid was fatsoenlijke schaling in het OS nuttiger, maar dat werkte ook nooit prima. In IE8 had je zelfs dat wanneer de font-size op een site in px was aangegeven, dat die tekst dan niet vergroot kon worden in de browser _/-\o_
T-MOB schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Dat kan wel zo zijn. Maar het is toch ook lastig uit te leggen dat een computer niet gewoon de letters weergeeft zoals ze in het font zijn gespecificeerd, maar dat er iets mee wordt gedaan waarmee het zogenaamd beter leesbaar wordt. Want ondanks de uitleg dat Microsoft altijd ging voor de beste leesbaarheid en Apple voor de meest accurate vorm ben ik nog nooit een case tegengekomen waarin het daadwerkelijk beter leesbaar was op windows. De windows-rendering was altijd vooral lelijker, en in een heel aantal gevallen juist minder leesbaar door dichtlopende of dansende letters.
Precies, als het daadwerkelijk beter leesbaar was, dan viel er wat voor te zeggen. Maar dit kwam uit een tijd dat wanneer MS de gebruiker probeerde te helpen of te beschermen dat het eigenlijk vooral neerkwam op frustreren. Hallo Clippy, wat aardig dat je vraagt of je me ergens mee kan helpen.

Moet wel zeggen dat Windows 10 er retestrak uitziet en dat het sowieso opvallend is dat juist Microsoft en Google, beiden bekend van de foeilelijke functionele interfaces, de laatste jaren juist de meest gelikte UI's uitpoepen. Windows sinds de metro interface van Windows Phone 7 en Google sinds de restyling in 2013 ( http://www.theverge.com/2...ered-beautiful-revolution ) met naderhand nog material design. Vooral opvallend dat ze imo Apple voorbij zijn.

• azerty
Z-Dragon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:13:
Misschien kan iemand even inloggen en kijken wat de maximale geaccepteerde lengte is voor een nieuw wachtwoord (de lengte van het veld). Bij inloggen kan ik er namelijk maar 25 opgeven en nu ga ik twijfelen of hij wel alle 31 heeft opgeslagen. Zo wel, dan moet ik (over een uur, want nu 3 keer onjuist) proberen de veldlengte van het inlogscherm aan te passen. Zo niet, moet ik het wellicht juist inkorten.
Bij microsoft slaan ze in elk geval maar de eerste 15 (of was het nu 16) karakters op :+

• BarôZZa
  • Laatst online: 12-02 23:38
Alex) schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:12:
In de categorie "Meest kansloze feature van de dag" presenteer ik...

Members only:
Op mijn vorige werk kwam ik er ook achter dat corporatelui (50+ jarige digibeten) helemaal enthousiast worden als ze ergens hun logo, plaatje of zelfs huisstijlkleuren in kunnen proppen. Die betaalden daar honderden euro's extra voor (paar min werk). Het zou me zelfs niks verbazen als een bedrijf flink heeft gelapt om die feature te bouwen.Of dat ze dit hebben gebouwd voor een grote klant die twijfelde tussen dit of een ander pakket met meer personalisatieopties.

Voor grijze mannen in pak is dit de feature die bepaalt voor welk pakket ze gaan.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vandaag op het werk tegen deze 'feature' van php aangelopen:
https://bugs.php.net/bug.php?id=29992
http://stackoverflow.com/...t-element-duplicating-bug
:-(

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-02 23:40

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is zelfs een vraag op het Certified examen, wat de uitkomst van de reference dinges is, en dat't dan 1-2-2 is ipv 1-2-3 :X It's not a bug, it's a feature?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• gekkie
Hmm hadden ze dat windows 10 niet gewoon FeestBoekOS kunnen noemen ..
BorgMainframeClientOS mag ook. Heerlijke vragen als je toch maar op customize klikt .. zonder al te veel uitleg.

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:02:
[...]

Is zelfs een vraag op het Certified examen, wat de uitkomst van de reference dinges is, en dat't dan 1-2-2 is ipv 1-2-3 :X It's not a bug, it's a feature?
Ahhhh ze hebben er zoveel inconsistencies ingestopt zodat ze een flinke berg instinkers hebben voor de examens >:)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:14:
[...]

Ahhhh ze hebben er zoveel inconsistencies ingestopt zodat ze een flinke berg instinkers hebben voor de examens >:)
Jeps. Echt irritant. Het examen bestaat voor 90% uit instinkers, in plaats van je kennis te testen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:15:
[...]
Jeps. Echt irritant. Het examen bestaat voor 90% uit instinkers, in plaats van je kennis te testen.
Naja aan de andere kant ... dit kan je IRL ook wel lelijk in de staart bijten.

Examen is dus een grote waarschuwing .. en eigenlijk zou je dus ook alle varianten van de examens moeten maken :+

• Alex)
Microsoft-examens hebben ook wel eens van die instinkervragen. -O-

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:19:
[...]

Naja aan de andere kant ... dit kan je IRL ook wel lelijk in de staart bijten.

Examen is dus een grote waarschuwing .. en eigenlijk zou je dus ook alle varianten van de examens moeten maken :+
Nee, een examen moet kennis testen, niet de handigheid om instinkers te voorkomen.

Een enkele instinker mag best, maar bijna het hele examen laten bestaan uit instinkers is echt not done wat mij betreft.

Fijn, PyCharm fucked even de hele indentatie }:| Ik dacht dat JetBrains spul goed was?

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 29-07-2015 20:28 ]

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:21:
[...]
Nee, een examen moet kennis testen, niet de handigheid om instinkers te voorkomen.
Nog liever vaardigheden .. maar dat is meestal een paar bruggen te ver (voor nagenoeg elke tent die ergens examens over weet af te nemen).
Een enkele instinker mag best, maar bijna het hele examen laten bestaan uit instinkers is echt not done wat mij betreft.
Volgens sommigen is het een grote instinker :+
Achja zweeft het in iedergeval tussen kunst en kunde :p

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:19:
Microsoft-examens hebben ook wel eens van die instinkervragen. -O-
Java examens ook! :P

/me Devilly geniet van het meepraten.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Nog liever vaardigheden .. maar dat is meestal een paar bruggen te ver (voor nagenoeg elke tent die ergens examens over weet af te nemen).

[...]

Volgens sommigen is het een grote instinker :+
Achja zweeft het in iedergeval tussen kunst en kunde :p
Nja, als vragen als
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function fibonacci ($x1, $x2)
{
    return $x1 + $x2;
}
$x1 = 0;
$x2 = 1;
for ($i = 0 $i < 10; $i++) {
    echo fibonacci($x1, $x2) . ',';
}

de boventoon voeren, kan ik het niet serieus nemen.

• Alex)
Daar komt toch gewoon 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, uitgerold?

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:34:
[...]

Nja, als vragen als
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function fibonacci ($x1, $x2)
{
    return $x1 + $x2;
}
$x1 = 0;
$x2 = 1;
for ($i = 0 $i < 10; $i++) {
    echo fibonacci($x1, $x2) . ',';
}

de boventoon voeren, kan ik het niet serieus nemen.
En de vraag is ? .. waarom doet het het nie ?

Grmbll waarom wil m'n windows 7 installatie niet .. expanding windows files tot sint jutemis
windows 10 zonder key kun je niet eens personalizen .. dus tsja om te kijken of het wat is dan toch maar een upgrade doorvoeren .. maar moet het wel willen.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 29-07-2015 20:42 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:41:
[...]

En de vraag is ? .. waarom doet het het nie ?

Grmbll waarom wil m'n windows 7 installatie niet .. expanding windows files tot sint jutemis
windows 10 zonder key kun je niet eens personalizen .. dus tsja om te kijken of het wat is dan toch maar een upgrade doorvoeren .. maar moet het wel willen.
Nee, de vraag is een multiplechoice "wat komt hier uit"
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
1,2,1,2,1,2,1,2,1,2

Zoiets in ieder geval.
Alex) schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:36:
Daar komt toch gewoon 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, uitgerold?
Ja, maar _alle_ vragen zijn dus van deze kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 29-07-2015 20:45 ]

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:45:
[...]
Nee, de vraag is een multiplechoice "wat komt hier uit"
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
1,2,1,2,1,2,1,2,1,2

Zoiets in ieder geval.

En alle code examples werken dus niet naar behoren neem ik dan aan ?
Dus het is eigenlijk een cursus debuggen 0.1

Naja multiple gok is helemaal fijn .. als je nog niet op een idee gebracht was ...

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:02

orf

Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:45:
Maar wat is hier de instinker dan? Dit is toch logisch gedrag? Buiten het feit dat je voorbeeld een parse error geeft vanwege een ontbrekende ";".

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:53:
[...]

Maar wat is hier de instinker dan? Dit is toch logisch gedrag? Buiten het feit dat je voorbeeld een parse error geeft vanwege een ontbrekende ";".
Dat de vragen allemaal van deze kwaliteit zijn. Instinkers in plaats van kennis.

Err, en waar mis ik een ; dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 29-07-2015 20:56 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:02

orf

Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:55:
[...]

Dat de vragen allemaal van deze kwaliteit zijn. Instinkers in plaats van kennis.
Dat was m'n vraag: Wat is de instinker?
Err, en waar mis ik een ; dan?
Hier:
PHP:
1
$i = 0 $i < 10; $i++

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:58:
[...]

Dat was m'n vraag: Wat is de instinker?
Dat de vraag gesteld wordt op een manier, die eigenlijk stelt "hier komt een fibonacci uit"
[...]

Hier:
PHP:
1
$i = 0 $i < 10; $i++
Ow, verrek :D

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:30
Zo nog even de laatste dingen besproken voor de vakantie. Nog anderhalve dag werken en dan begint de roadtrip:
Members only:

Even twee weken geen laptop aanraken en daarna ook maar weer meer gaan posten hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Ealanrian op 29-07-2015 21:16 ]

• gekkie
Ealanrian schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:14:
Zo nog even de laatste dingen besproken voor de vakantie. Nog anderhalve dag werken en dan begint de roadtrip:
Members only:

Even twee weken geen laptop aanraken en daarna ook maar weer meer gaan posten hier.
Kan er ook een vluggertje van maken en in 33h weer terug zijn en lekker posten :p
Wel een erg omtrekkende beweging .. wie ga je proberen af te schudden ? O-)

• Ealanrian
gekkie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:15:
[...]

Kan er ook een vluggertje van maken en in 33h weer terug zijn en lekker posten :p
Wel een erg omtrekkende beweging .. wie ga je proberen af te schudden ? O-)
Dat was nog de oude route :P. Ik ga niemand proberen af te schudden juist iemand opzoeken en wat aan een berg hangen

en dat allemaal met 3 personen in Afbeeldingslocatie: http://aaserver11v.autodisk.nl/800/344750e.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ealanrian op 29-07-2015 21:19 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:16:
[...]

Dat was nog de oude route :P. Ik ga niemand proberen af te schudden juist iemand opzoeken en wat aan een berg hangen

en dat allemaal met 3 personen in [afbeelding]
Gewoon aanduwen!

• Devilly
  • Niet online
Eerder op je rug nemen en zelf de berg op lopen. B)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:31:
[...]

Eerder op je rug nemen en zelf de berg op lopen. B)
Nee, op de rug nemen doe ik niet aan. Daar is geen lol aan.

• Devilly
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:43:
[...]

Nee, op de rug nemen doe ik niet aan. Daar is geen lol aan.
Mooie return! :Y

• gekkie
Ealanrian schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:16:
[...]

en dat allemaal met 3 personen in [afbeelding]
Kunt bijna beter de berg verplaatsen ;)
flink tripje .. scheelt dat groot deel door germanie is.

Hmm ik doe het in een station in m'n uppie .. fijn alles achterin mikken en zie wel wat ik nodig heb :+

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 29-07-2015 21:56 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je zou m'n service eens moeten zien!

• Devilly
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:06:
[...]

Je zou m'n service eens moeten zien!
De eerste opslag is altijd mis?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:13:
[...]

De eerste opslag is altijd mis?
Zucht. }:|

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Let!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Members only:

I know what you are going to do in krakow >:) :9

• azerty
Members only:

Wanneer passeer je in Wenen? Als het voor woensdag is kunnen we elkaar eventueel nog ontmoeten daar :+

Mooie trip verder :)

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:43:
[...]

I know what you are going to do in krakow >:) :9
Vodka drinken :Y)
azerty schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:13:
[...]

Wanneer passeer je in Wenen? Als het voor woensdag is kunnen we elkaar eventueel nog ontmoeten daar :+

Mooie trip verder :)
Helaas passeer ik Wenen wat later, woensdag ben ik waarschijnlijk bezig met een lange beklimmen aan een van de rotsen van de mont blanc

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

En voorraadje inslaan voor de rest van de roadtrip? :Y)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Typisch Apple:
Nieuwe license agreement uitrollen zonder daarvan een mail te sturen. :(
Gelukkig liep ik hier gisteren zelf tegen aan in plaats van een andere collega. Even inloggen met de team agent account en een paar klikken verder en wij kunnen er weer tegenaan.

So far so good.

Vanochtend een mailtje in mijn mailbox, dat er op dit moment niets gedaan kan worden ter voorbereiding van Apps naar App Store. Daar is weer een andere portal voor.... 8)7

Dus daarop ingelogd met master account, aangezien er aangegeven werd dat je het nieuwe contract moest accepteren. Staat er na inloggen met het master account, dat ik de license agreement die ik gisteren al goedgekeurd heb nog moet goedkeuren.... ARGH... |:(

Niets te vinden natuurlijk verder, dus maar wachten op de support afdeling voor wij weer verder kunnen....

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Had gisteren ook mijn "damn you Apple" moment... :'( Probeerde mijn Apple music te delen met mijn vrouw via family sharing. De eerste grap was al dat je family sharing enkel kan activeren middens een iOS device of een Mac (dus niet op een Windows machine met iTunes). Vervolgens vertikte dat ding om mijn abonnement te delen... Uitloggen, inloggen, proberen op de table het riedeltje ook te doen, geen succes.

Uiteindelijk maar uit de family sharing gegooid en opnieuw toegevoegd... Toen werkte het wel... |:( Schijnbaar helpt opnieuw beginnen bij Apple software ook prima als probleemoplossing :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Tjolk
.Gertjan. schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:08:
[...]

Had gisteren ook mijn "damn you Apple" moment... :'( Probeerde mijn Apple music te delen met mijn vrouw via family sharing. De eerste grap was al dat je family sharing enkel kan activeren middens een iOS device of een Mac (dus niet op een Windows machine met iTunes). Vervolgens vertikte dat ding om mijn abonnement te delen... Uitloggen, inloggen, proberen op de table het riedeltje ook te doen, geen succes.

Uiteindelijk maar uit de family sharing gegooid en opnieuw toegevoegd... Toen werkte het wel... |:( Schijnbaar helpt opnieuw beginnen bij Apple software ook prima als probleemoplossing :P
Dus ook al hebben wij een iPod (je weet wel, zo'n ding voor muziek), dan zouden we nog geen family sharing kunnen gebruiken omdat we geen iPad/iPhone/Mac hebben?
Niet dat ik heel veel zin heb in dat Apple Music, maar dit klinkt toch raar. Zeker ook omdat die iPod toch echt het muziek-apparaat is. 8)7

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Dus ook al hebben wij een iPod (je weet wel, zo'n ding voor muziek), dan zouden we nog geen family sharing kunnen gebruiken omdat we geen iPad/iPhone/Mac hebben?
Niet dat ik heel veel zin heb in dat Apple Music, maar dit klinkt toch raar. Zeker ook omdat die iPod toch echt het muziek-apparaat is. 8)7
Met een iPod werkt het ook wel volgens mij (met een touch), zolang je maar op iOS 8 zit. Maar het gebrek aan ondersteuning op Windows vond ik wel erg bizar en heeft mij bijna doen besluiten mijn Apple Music account weer weg te doen.

Hiervoor heb ik al Spotify en XBox Music gehad, maar beide hadden hun beperkingen. Spotify heb ik gestopt omdat de app op Windows Phone gaar was en omdat er geen fatsoenlijke manier was om Spotify te gebruiken op een RT table. En XBox music heb ik even stop gezet om Apple Music te proberen, aangezien ik op mijn iPod touch en iPad gebruik als muziek apparaten en recentelijk een Apple TV heb aangeschaft om muziek te streamen naar mijn surround set. En totdat ik ging family sharen ging het goed, maar dat maffe sharing heeft mij wel erg doen twijfelen...

Schrok er pas van hoeveel Apple spul ik heb, Apple TV, iPod touch, iPhone, iPad en een Mac Mini... :/ Dat voor iemand die voorheen Apple probeerde te ontwijken... :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:37:
[...]
Hiervoor heb ik al Spotify en XBox Music gehad, maar beide hadden hun beperkingen. Spotify heb ik gestopt omdat de app op Windows Phone gaar was en omdat er geen fatsoenlijke manier was om Spotify te gebruiken op een RT table. En XBox music heb ik even stop gezet om Apple Music te proberen, aangezien ik op mijn iPod touch en iPad gebruik als muziek apparaten en recentelijk een Apple TV heb aangeschaft om muziek te streamen naar mijn surround set. En totdat ik ging family sharen ging het goed, maar dat maffe sharing heeft mij wel erg doen twijfelen...
Spotify is op Windows Phone inmiddels een heel stuk verbeterd.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Spotify is op Windows Phone inmiddels een heel stuk verbeterd.
Mijn ervaring is ook alweer een tijd geleden :) Maar aangezien mijn Apple TV Xbox music niet leuk vond als ik probeerde te streamen ben ik maar eens op de apple boot gesprongen. En moet zeggen dat het mij niet tegen valt. Zeker omdat je voor 14 euro p/m meerdere devices kan gebruiken om te luisteren (en ook meerdere family members). :)

• Tjolk
.Gertjan. schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:37:
[...]

Met een iPod werkt het ook wel volgens mij (met een touch), zolang je maar op iOS 8 zit. Maar het gebrek aan ondersteuning op Windows vond ik wel erg bizar en heeft mij bijna doen besluiten mijn Apple Music account weer weg te doen.
Ik heb deze: pricewatch: Apple iPod Nano V6 8GB Grijs
Die doet niet aan iOS. :+
Beheren gaat via iTunes (ook al zo bagger dat een apart programma nodig hebt van tig MB om wat bestanden over te zetten, maar goed). Nou kan dit apparaat sowieso ook geen Apple Music aan, maar dat doet er niet toe IMO. Je hebt iTunes en dan moet je gewoon van Apple Music gebruik kunnen maken lijkt me.

Ach, Apple en ik zitten zelden op één lijn. :X

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik ben geen serverbeheerder (meer), en dat werd me zojuist weer pijnlijk duidelijk. ;(

Voor entertainment- en ontwikkelwerkzaamheden heb ik thuis een servertje waarop ESXi draait. Als guests heb ik Windows Home Server (35 euro, printserver, SQL Express, TFS Express), een Ubuntu voor databases, een Ubuntu voor webapplicaties en een Debian als fileserver. Ieder van de servers heeft de beschikking tot zo'n 20 GB op een SSD en 2 GB RAM.

Een tijdje terug kapte tijdens het afspelen van een video in XBMC (die z'n MySQL-data van Ubuntu haalt en de files via Samba vanaf de Debian-server) ineens de datastream ermee: de video begon te haperen, kreeg steeds meer artifacts en stopte uiteindelijk geheel met spelen. Enig hobbyen later bleek dat een ooit geïnstalleerde MiniDLNA-server in totaal 12 GB (!) aan logfiles had geschreven, daarmee de laatste bit van de installatieschijf gevuld te hebben waardoor de server letterlijk tot een grinding halt kwam. Logfile verwijderd, MiniDLNA verwijderd (SMB FTW) en de server draaide weer.

Nu wilde ik MongoDB installeren op de databaseserver. Enige cryptische meldingen later bleek dat ik op een oudere kernel draaide, die niet geüpdatet kon worden omdat de 256 MB grote bootschijf zichzelf volledig had bevuild met oude kernels. Uiteraard werkt apt-get niet meer als de schijf vol is, dus die kernels moest ik met een handmatige rm-actie verwijderen.

Ik kan me herinneren hier eerder over te hebben gerant, maar waarom wérkt het nou niet gewoon. Waarom moet ik voor een dergelijke simpele configuratie nu weer monitoring gaan installeren (ik heb al gekeken naar PRTG dan wel Nagios / Check_MK) om te voorkomen dat zo'n server die amper wat te doen heeft zichzelf dermate volschijt dat 'ie helemaal niets meer doet - en dan alsnog handmatig actie ondernemen, zij het vóórdat alles niet meer werkt?

Met de Windows-machine heb ik nul problemen, afgezien van de Samsung-printerdriver die ik na een reboot telkens handmatig weer moet vertellen dat ik toch wel heel graag van de "Scan to file"-knop op de voorkant van de scanner wil gebruikmaken...

Nee, laat mij maar developen. :+

Natuurlijk kun je logrotation instellen, kun je files hacken om tóch oude kernels automagisch te laten verwijderen, enzovoorts. Het is gewoon jammer dat het out-of-the-box niet "plug&play&leave alone" is.

Oh, dat onweer van afgelopen weekend heeft toch een slachtoffer geëist: de adapter van m'n externe USB-harddisk die als backupschijf dienst doet. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 30-07-2015 11:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:49:
[...]

Ik heb deze: pricewatch: Apple iPod Nano V6 8GB Grijs
Die doet niet aan iOS. :+
Beheren gaat via iTunes (ook al zo bagger dat een apart programma nodig hebt van tig MB om wat bestanden over te zetten, maar goed). Nou kan dit apparaat sowieso ook geen Apple Music aan, maar dat doet er niet toe IMO. Je hebt iTunes en dan moet je gewoon van Apple Music gebruik kunnen maken lijkt me.

Ach, Apple en ik zitten zelden op één lijn. :X
Ik weet eigenlijk niet of je vanuit je Apple Music naar een nano kan uploaden. Interessante vraag, zal eens kijken of ik mijn oude nano en eens aan kan hangen. Zou verwachten dat het eigenlijk wel werkt, maar je weet het nooit zeker :P

• azerty
Ealanrian schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:34:
[...]

Helaas passeer ik Wenen wat later, woensdag ben ik waarschijnlijk bezig met een lange beklimmen aan een van de rotsen van de mont blanc
In dat geval: veel plezier ^^

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Ik ben helemaal gefascineerd door mijn scanner met document-feeder. Stapel met zo'n 50 fel vel papier, "SCAN", en hij SCANT GEWOON! OMG!

ALLEMAAL ACHTER ELKAAR! PDFJE PDFJE PDFJE MUAHAHAH PDFJES MHAHAHAHAHA

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 30-07-2015 13:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Mooi.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• ZpAz
  • Laatst online: 17:35
wackmaniac schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:34:
[...]

[afbeelding]

Links sublime, rechts phpstorm.
Leuk thema daar links, heb je toevallig een naam?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• gekkie
Erhmm mjah .. krijg je documenten van zo'n auto feeder scannert ... staat er op de helft van de officiele documenten "Even geduld a.u.b" .. zeer professioneel (naast dat de helft wel erg scheef hangt).

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gamebuster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:03:
Ik ben helemaal gefascineerd door mijn scanner met document-feeder. Stapel met zo'n 50 fel papier, "SCAN", en hij SCANT GEWOON! OMG!

ALLEMAAL ACHTER ELKAAR! PDFJE PDFJE PDFJE MUAHAHAH PDFJES MHAHAHAHAHA
Zet je wel een zonnebril op, als het papier zo fel is?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mijn aio kan ook gewoon scannen naar een network drive. Heerlijk. Daarna even een OCR tool eroverheen die ook de boel recht zet en de boel searchable maakt en you're good to go.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:16
ZpAz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:17:
[...]

Leuk thema daar links, heb je toevallig een naam?
Monokai Extended Light

Read the code, write the code, be the code!

• ZpAz
  • Laatst online: 17:35
Thanks.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Dat is precies de reden waarom ik geen waarde hecht aan dat examen, slaat echt nergens op imo.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
HuHu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:30:
[...]

Zet je wel een zonnebril op, als het papier zo fel is?
Ik heb je bericht 2 keer gelezen en ik snapte maar niet wat je bedoelde. Later las ik mijn bericht terug en zag ik dat ik "Fel" had staan ipv "Vel". Toen moest ik lachen om je post :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:41:
Mijn aio kan ook gewoon scannen naar een network drive. Heerlijk. Daarna even een OCR tool eroverheen die ook de boel recht zet en de boel searchable maakt en you're good to go.
Welke tools gebruik je en fixed dat ook meteen bedrijfsnaam.pdf etc? Of vertrouw je puur op zoeken van inhoud?

{signature}

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb nu met scannen een tooltje (zelf gemaakt :p) dat de bestanden splits op een barcode. Daarom kan je nu bijvoorbeeld meerdere pagina's in 1 pdf zetten, barcode en weer meerdere bestanden etc.
Dus je kan één stapel maken van je meuk en dan komt alles netjes digitaal te staan.

• Sardaukar
  • Laatst online: 11-02 08:12
Een ScanSnap scanner in combinatie met Evernote werkt ook heerlijk: met één druk op de knop een stapeltje papier omzetten in PDF en automatisch OCR erover heen gooien.

En nog dubbelzijdig scannen ook ;-)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
[...]

Tijdje terug bij EPI server examen kwam de vraag voor: In welk jaar is EPI server opgericht?

8) 8)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Tijdje terug bij EPI server examen kwam de vraag voor: In welk jaar is EPI server opgericht?

8) 8)
Nuttig :X Strikvragen vind ik nog niet zo heel erg maar vragen over dingen die je echt nooit nodig zult hebben wel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sardaukar schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:19:
Een ScanSnap scanner in combinatie met Evernote werkt ook heerlijk: met één druk op de knop een stapeltje papier omzetten in PDF en automatisch OCR erover heen gooien.

En nog dubbelzijdig scannen ook ;-)
Zit misschien ook wel een leuke scanner (liefst AiO) bij voor mij.
Alleen Evernote weet ik niet zo, heb hun user leak fail al meegemaakt en heb sowieso een beetje een alu-hoedje op. :P Maar goed, het kan ongetwijfeld ook naar eigen storage etc.

{signature}

• wackmaniac
Wat zijn jullie gedachten over een default waarde meegeven aan een getter, voor het geval deze niet ingesteld is? Voorbeeld:

PHP:
1
public function get($name, $default = null) { return $this->$name ?: $default; }

• raptorix
Cloud schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Nuttig :X Strikvragen vind ik nog niet zo heel erg maar vragen over dingen die je echt nooit nodig zult hebben wel.
Het examen is sowieso vreemd, niet alleen dien je echt alles te weten qua installatie en configuratie, ook moet je nog eens alles weten waarbij de eindgebruiker te maken krijgt, bijvoorbeeld: wat gebeurt er als een gebruiker op help icoontje x klikt.

Of een vraag die puur over frontend development ging en helemaal niets van doen heeft met het product.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Cloud schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:48:
[...]

En de aangehaalde vraag zal je ooit nodig hebben of ...

RTFM!

• Alex)
_Moe_ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
[...]

En de aangehaalde vraag zal je ooit nodig hebben of ...
Misschien als je Sales moet gaan doen?

"EpiServer bestaat al sinds 1786, wij zijn een befaamde leverancier van ambachtelijke content management systemen!"

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:58:
[...]
Welke tools gebruik je en fixed dat ook meteen bedrijfsnaam.pdf etc? Of vertrouw je puur op zoeken van inhoud?
PaperPort, en dat met die bedrijfsnaam.pdf snap ik niet helemaal.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:24:
[...]

8) 8)
Grote kans dat die vraag niet meetelt. Gebeurt wel vaker dit soort dingetjes. Overigens zeg ik niet dat dat ook daadwerkelijk het geval was :p

• raptorix
Douweegbertje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:03:
[...]

Grote kans dat die vraag niet meetelt. Gebeurt wel vaker dit soort dingetjes. Overigens zeg ik niet dat dat ook daadwerkelijk het geval was :p
Nou telde gewoon mee hoor ;)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

wackmaniac schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:52:
Wat zijn jullie gedachten over een default waarde meegeven aan een getter, voor het geval deze niet ingesteld is? Voorbeeld:

PHP:
1
public function get($name, $default = null) { return $this->$name ?: $default; }
Dat idee is niet vreemd:

Python:
1
2
d = {'aap': 3, 'noot': 4}
print d.get('mies', 4) # prints 4

Haskell:
1
fromMaybe :: a -> Maybe a -> a

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:33
wackmaniac schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:52:

PHP:
1
Soms is het wel handig, ik gebruik het bij een geimproviseerde "tryParseInt" in Java, waar je probeert te parsen en als dat niet luikt, de default wordt gebruikt.
In het geval van een getter weet ik niet of je een default wilt opgeven, het maakt debuggen een stuk lastiger lijkt me, omdat je je eigen overzicht kwijtraakt bij het debuggen.

Aan de andere kant... Is het vaak een stuk netter dan daarna duizend nullchecks doen e.d. :+

• wackmaniac
Merethil schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Soms is het wel handig, ik gebruik het bij een geimproviseerde "tryParseInt" in Java, waar je probeert te parsen en als dat niet luikt, de default wordt gebruikt.
In het geval van een getter weet ik niet of je een default wilt opgeven, het maakt debuggen een stuk lastiger lijkt me, omdat je je eigen overzicht kwijtraakt bij het debuggen.

Aan de andere kant... Is het vaak een stuk netter dan daarna duizend nullchecks doen e.d. :+
Gaat in dit geval om ophalen van een eigenschap uit de request, dus is niet een standaard getter. Nou, dan zal ik de feature request maar in overweging nemen :)

• Barryvdh
  • Laatst online: 17:40
http://www.nu.nl/apps/409...eikbaar-in-app-store.html

En ik maar zoeken waarom mijn Apps niet meer zichtbaar zijn :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sinds dinsdag kunnen we ook al geen apps meer submitten naar Apple......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.