De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
.oisyn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:00:
Ik heb zelf absoluut geen hoogtevrees, maar ik kan er niet tegen als anderen zoiets doen:

[html]<video src="http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aq21LNR_460sv.mp4" controls></video>[/]

*bibber*
Dat is ook wel heel veel lef hebben...

hmm sourceforge is down (sort of) waardoor ik niet bij documentatie van een project kan. Juist de documentatie die nu heel handig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.oisyn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:00:
Ik heb zelf absoluut geen hoogtevrees, maar ik kan er niet tegen als anderen zoiets doen:

[html]<video src="http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aq21LNR_460sv.mp4" controls></video>[/]

*bibber*
Net zoals die russische gasten die op een hoog gebouw klimmen zonder touw of veiligheid of w/e om een selfie te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--2TBTpiq8--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/19enopw29zc7yjpg.jpg

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Rutix schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Net zoals die russische gasten die op een hoog gebouw klimmen zonder touw of veiligheid of w/e om een selfie te maken.

[afbeelding]
Dat begrijp ik nog minder. Sinds ik aan het sportklimmen ben heb ik juist meer last van klimmen zonder touw/zekering. Ik ga liever geen vaste ladder meer op maar een klimwand van meters is geen probleem ( ook voorklimmend, dus touw naar bovenbrengen en dus boven zekerpunten uit klimmen, niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik laat altijd andere mannetjes het klimwerk voor me doen. Ik ben van de computers :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik vind naar beneden doorgaans leuker dan naar boven :+

* .oisyn moet zijn parachutespringbrevet maar weer eens reactiveren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:48
.oisyn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:22:

Ik had een andere */me* verwacht, maar hey

[ Voor 4% gewijzigd door Mercatres op 20-07-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Visual Studio 2015 staat op MSDN *O*

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere zucht eens diep, haalt adem en gaat weer verder.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ealanrian schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:04:
hmm sourceforge is down (sort of) waardoor ik niet bij documentatie van een project kan. Juist de documentatie die nu heel handig zou zijn...
Duurt al een tijdje, hun storage cluster is gecrasht. Laatse melding op twitter is alweer van gisteren. Meer leesvoer: https://www.reddit.com/r/..._storage_problems_no_eta/ en https://twitter.com/sfnet_ops en http://sourceforge.net/bl...-and-service-restoration/ .

Ik denk dat hun storage cluster is gecrasht na al de gebundelde software te willen verwijderen.(inderdaad heel originele grap van mij 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
Alex) schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:25:
Visual Studio 2015 staat op MSDN *O*
Gaat hier met een krappe 1MB/s...
Zal wel komen door de internetverbinding hier. De installatie gaat waarschijnlijk sneller dan het downloaden :)

[edit]
Er zijn enkele mensen inmiddels naar huis, dus de download gaat een stuk sneller ineens.

[ Voor 14% gewijzigd door Jan_V op 20-07-2015 16:46 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:04

Pizzalucht

Snotneus.

* Pizzalucht komt er net achter dat zijn backup al bijna een jaar niet meer werkt door een verlopen GPG key. 8)7

Maar snel even de hele backupprocedure op de schop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Jan_V schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Gaat hier met een krappe 1MB/s...
Zal wel komen door de internetverbinding hier. De installatie gaat waarschijnlijk sneller dan het downloaden :)

[edit]
Er zijn enkele mensen inmiddels naar huis, dus de download gaat een stuk sneller ineens.
15 MB/s hier ;)
Pizzalucht schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:03:
* Pizzalucht komt er net achter dat zijn backup al bijna een jaar niet meer werkt door een verlopen GPG key. 8)7

Maar snel even de hele backupprocedure op de schop :+
Zoiets had ik onderlaatst. Ik kreeg altijd status mailtjes maar automatisch deed ik die altijd archiven en nu blijkt dat ik al een maand geen status mailtjes krijg :+

[ Voor 37% gewijzigd door Rutix op 20-07-2015 17:07 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Oja mijn server had een kernel panic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:00:
Oja mijn server had een kernel panick...
:+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
vanwaar die c? Het is toch echt panic hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:09:
[...]

vanwaar die c? Het is toch echt panic hoor :+
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kut. Op vakantie, maar met de meest brakke wifi in de buurt die je je maar voor kunt stellen, mijn databundel heeft nog maar 36MB over deze maand en bij simyo kun je helaas niet midden in de maand je bundel aanpassen (voor dezelfde maand).

Nu moet ik echt afkicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
EddoH schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:19:
Kut. Op vakantie, maar met de meest brakke wifi in de buurt die je je maar voor kunt stellen, mijn databundel heeft nog maar 36MB over deze maand en bij simyo kun je helaas niet midden in de maand je bundel aanpassen (voor dezelfde maand).

Hehe,m'n provider heeft deze zomermaanden een dubbel limiet (4GB waar het normaal 2GB is), en dan ook nog héél deftige roamingbundels (700MB in een maand) voor 20,- dat van je bestaande belwaarde afgaat. Dus als je - zoals ik - op je tablet 75,- belwaarde hebt, kan je zonder problemen 2.1GB roamen, en nog geld overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 15-10 14:24
Mercatres schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:26:
[...]

Hehe,m'n provider heeft deze zomermaanden een dubbel limiet (4GB waar het normaal 2GB is), en dan ook nog héél deftige roamingbundels (700MB in een maand) voor 20,- dat van je bestaande belwaarde afgaat. Dus als je - zoals ik - op je tablet 75,- belwaarde hebt, kan je zonder problemen 2.1GB roamen, en nog geld overhouden.
Zo zit ik nu op het strand in Zuid-Frankrijk met diezelfde provider te roamen :) Lekker wat ebooks lezen in de zwoele bries. Genoeg jaloers gemaakt, werk ze nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
oei dit is genieten:

C#:
1
decimal.TryParse(Request["id"], out var id);

en

C#:
1
string x = myObject.child.whatever.shitHowDoesThisWork ?? "oops";

[ Voor 3% gewijzigd door BasieP op 20-07-2015 21:58 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Je kunt tegenwoordig bij Simyo voor 5 euro 500 Mb bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

BasieP schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:58:
oei dit is genieten:

C#:
1

en

C#:
1
Ik wacht met smart op de eerste Daily WTF over het misbruik van de nieuwe null coalescing operator.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:22:

Helemaal mee eens. Als het de bedoeling was om zo hoog te klimmen, had God de zwaartekracht wel wat minder dodelijk gemaakt. Altijd leuk een mede-parachutist tegen te komen op tweakers.net, hoewel ik meer dan 8 jaar niet meer gesprongen heb. Ook de klad in gekomen sinds je kinderen hebt?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Sebazzz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Ik wacht met smart op de eerste Daily WTF over het misbruik van de nieuwe null coalescing operator.
tja ik werk veel met db's en dan haal ik een rij op op de PK.
Die kan natuurlijk niet aanwezig zijn. Dan krijg ik null terug.

Dan is zoiets wel handig
C#:
1
string username = User.GetByPk(id).Name ?? " - unknown - ";

Meer dan 2 diep moet je er volgens mij niet mee gaan, want dan heb je volgens mij ergens in je archtectuur iets fout gedaan.
Zeker als elk object dat je doorhopt een tier is..

Op me werk eens kijken hoe goed die IntelliSense is geworden voor javascript..

[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 20-07-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 12:42

Camulos

Stampert

oei dit is genieten: ..
C#:
1
Maar dan met null-propagation, wat handig is bij JSON-objecten.
C#:
1
string x = myObject?.child?.whatever?.shitHowDoesThisWork ?? "nein nein nein";

C#6 + Roslyn == win :) Check complete lijst op https://github.com/dotnet...tures-in-C%23-6-and-VB-14

EDIT: extensie die automatisch C# 6 features als verbeteringen/tips aangeeft in de code: C# essentials

[ Voor 16% gewijzigd door Camulos op 20-07-2015 22:18 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
KabouterSuper schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Helemaal mee eens. Als het de bedoeling was om zo hoog te klimmen, had God de zwaartekracht wel wat minder dodelijk gemaakt. Altijd leuk een mede-parachutist tegen te komen op tweakers.net, hoewel ik meer dan 8 jaar niet meer gesprongen heb. Ook de klad in gekomen sinds je kinderen hebt?
Ik heb al veel langer niet gesprongen, 14 jaar geleden voor het laatst denk ik (toen ik 20 was). Heb ook niet zo heel veel ervaring. Ik sprong in Hilversum maar kon niet echt aansluiting vinden bij de mensen daar (overwegend 40+'ers, ik had een cursus cadeau gekregen van mijn ouders dus ik ging er ook niet met een vriend naartoe oid). Ik zou het graag weer oppikken en probeer de laatste tijd wat vrienden ervoor warm te maken, maar met weinig succes. Al zullen er overigens eerst wat kilootjes vanaf moeten ;). Maar goed, net een nieuw huis, nog een kind op komst, het zal allemaal sowieso even moeten wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 20-07-2015 22:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11:08
.oisyn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:16:
[...]

.... Al zullen er overigens eerst wat kilootjes vanaf moeten ;). ...
Waarom? Je gaat dan toch sneller naar beneden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik had na een tandem sprong vorig jaar, en 2x "zweven" in een turbine ook al serieus zitten kijken naar een cursus.. Maar best prijzig en m'n vriendin is doodsbang dat ik het niet overleef :P

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 20-07-2015 23:04 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Otherside1982 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Zo zit ik nu op het strand in Zuid-Frankrijk met diezelfde provider te roamen :) Lekker wat ebooks lezen in de zwoele bries. Genoeg jaloers gemaakt, werk ze nog :p
Ja, fijn zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Rikkiz0r schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:59:
[...]

Je kunt tegenwoordig bij Simyo voor 5 euro 500 Mb bij kopen.
Niet voor de huidige maand. Tenminste...ik kan het niet vinden..

Edit: gevonden! Kan alleen via de site, niet via de app. Stom dat ik daar niet eerder gekeken heb.

[ Voor 17% gewijzigd door EddoH op 20-07-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
azerty schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:54:
[...]

Waarom? Je gaat dan toch sneller naar beneden? :+
You forgot how to physics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
EDIT: extensie die automatisch C# 6 features als verbeteringen/tips aangeeft in de code: C# essentials
Nice! :)

daar zat ik al op te wachten. Morgen even kijken of ie in 1x een lijstje verbeteringen kan ophoesten.
Gaan we lekker code verbeteren waar geen fouten in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.oisyn schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:29:
[...]

You forgot how to physics ;)
Nooit mijn sterkste punt geweest :+

Uitleg mag altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Valversnelling is niet afhankelijk van massa :). Goed, terminal velocity is dat natuurlijk weer wel, maar dat hangt van nog zoveel andere dingen af dat die paar kilo's verwaarloosbaar zijn (je benen en handen langs je lichaam houden is een stuk effectiever dan extra gewicht meenemen)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 21-07-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik had vorige week op de camping de wifi 'gehackt'. Je kon connecten op een wifi access point en dan had je een limiet van 50 mb en daarna betalen. Kennelijk monitoren ze alleen http(s) ofzo, want het viel me op als ik iets via sftp ging transferen, dat dan de teller niet verder opkroop.
Dus toen was het simpel; SSH opzetten naar een computer thuis, dynamische portforwarding naar localhost en in mijn browser een SOCKS5 instellen naar localhost. Kon ik gratis internetten zonder limiet :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat omslachtig. Ik kan gewoon VPN'en naar huis ;). Ook handig voor Netflix en de Ziggo TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zelf Three en dan kan je in een hoop landen roamen voor niks. Max 25GB per maand dus ik heb lekker wat films gekeken op YouTube :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:17:
Wat omslachtig. Ik kan gewoon VPN'en naar huis ;). Ook handig voor Netflix en de Ziggo TV app.
Ik normaal gesproken ook, maar had mijn certificaat van openvpn niet bij me. Mijn private key van SSH had ik nog wel op een usbstick, dus toen maar die methode. Dan zit je al wel in je eigen netwerk dus had ook nog wel aan mijn certificaat kunnen komen op die manier, maar wilde eigenlijk alleen maar wat browsen en had geen zin een hele setup te doen. Heb eigenlijk nauwelijks internet gebruikt. Het 'uitbreken' had alweer genoeg voldoening gegeven en heb daarna eigenlijk alleen nog het nieuws gevolgd.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
KabouterSuper schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Die zwaartekracht is gewoon een uitdaging. Zonder zou het ook zo makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ZaZ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:22:
[...]
Ik had vorige week op de camping de wifi 'gehackt'. Je kon connecten op een wifi access point en dan had je een limiet van 50 mb en daarna betalen. Kennelijk monitoren ze alleen http(s) ofzo, want het viel me op als ik iets via sftp ging transferen, dat dan de teller niet verder opkroop.
Dus toen was het simpel; SSH opzetten naar een computer thuis, dynamische portforwarding naar localhost en in mijn browser een SOCKS5 instellen naar localhost. Kon ik gratis internetten zonder limiet :P
Hier is het gewoon een open netwerk, gratis. Het is alleen zo traag/overbelast dat je er niets mee kunt. Pagina's laden als je geluk hebt voor 20%, waarbij de de rest uittimed :')
alienfruit schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:17:
Ik heb zelf Three en dan kan je in een hoop landen roamen voor niks. Max 25GB per maand dus ik heb lekker wat films gekeken op YouTube :D
Wat moet zo'n abo wel niet kosten?

[ Voor 15% gewijzigd door EddoH op 21-07-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

oei dit is genieten:
C#:
1
Jammer dat dat uiteindelijk geen onderdeel is geworden van C# 6, net als primary constructors.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/22

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Waarom staat ie nog niet op de torrents 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Argh... Twijfel... Of vs2015 nu installeren ... Of even wachten totdat mn thuis dev bak de upgrade naar windows 10 heeft gehad?

Edit: vanwege win10 specifieke features...

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens-R op 21-07-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:46:
Waarom staat ie nog niet op de torrents 8)7
Omdat ze de beveiliging nog niet omzeild hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Kan je toch net zo goed community edition nemen? Heeft dacht ik dezelfde featureset als professional

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
ZaZ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:09:
Kan je toch net zo goed community edition nemen? Heeft dacht ik dezelfde featureset als professional
Community mist vooral een aantal diagnostics/debugging features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Feature matrix: https://www.visualstudio....l-studio-2015-products-vs. Wat debugging en diagnostics betreft zou ie nou wel hetzelfde moeten zijn :P. Hij heeft geen Code Lens, geen TFS features en logischerwijs geen MSDN subscription features.

Maar gisteren kon je 'm nog niet downloaden, vandaag wel :)

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 21-07-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:52:
Argh... Twijfel... Of vs2015 nu installeren ... Of even wachten totdat mn thuis dev bak de upgrade naar windows 10 heeft gehad?

Edit: vanwege win10 specifieke features...
Ik ga even wachten tot ik Windows 10 heb geïnstalleerd op mijn privébak.

Op m'n werk blijf ik nog wel even bij VS2013. Ik heb geen zin om een paar uur kwijt te zijn aan de upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

VS2015 geinstalleerd, wil mijn solution openen in VS2013, elke keer een crash :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:12:
Feature matrix: https://www.visualstudio....l-studio-2015-products-vs. Wat debugging en diagnostics betreft zou ie nou wel hetzelfde moeten zijn :P. Hij heeft geen Code Lens, geen TFS features en logischerwijs geen MSDN subscription features.

Tfs features werken gewoon hoor... Het is meer dat je alleen een tfs license krijgt binnen de pro/enterprise msdn subscription en daardoor dus de betreffende features niet kan gebruiken. Het staat je vrij om een basic account aan te maken op visualstudio.com; vs2015 community kan daar gewoon mee praten (kon met community 2013 wel tenminste)
(De tfs features in de matrix zitten grotendeels in het basic account; ik heb iig prima workitem management, charting etc kunnen doen)

[ Voor 10% gewijzigd door Laurens-R op 21-07-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kijk dan naar die matrix. Al die dingen staan niet aangevinkt voor de community edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:09:
Kijk dan naar die matrix. Al die dingen staan niet aangevinkt voor de community edition.
Heb ik gedaan en ik zeg dit op basis van ervaring met 2013 community. Daar had je ook officieel geen tfs features.

Omdat je daar in geen reguliere tfs licentie heb en dus ook niet die features tot je beschikking hebt, ik zeg alleen dat je via een omweg (visualstudio.com) die features wel hebt. met community kan je gewoon naar visualstudio.com verbinden en op die features inhaken. Visualstudio.com is gewoon tfs as a service... En gratis tot 5 gebruikers... Je hebt dan zelfs zaken als build automation tot je beschikking... En charting etc.

Dus sec gezien nee het zit niet in het community pakket ik heb echter nooit problemen gehad om via deze omweg dezelfde features te gebruiken.

Edit: zie ook https://www.visualstudio....-studio-online-pricing-vs om te zien wat je met het basic account kan doen. (En ik doe dit dan ook dagelijks)

[ Voor 38% gewijzigd door Laurens-R op 21-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 22:23
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CJUAAMvWUAA-63j.png

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Laurens-R schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Heb ik gedaan en ik zeg dit op basis van ervaring met 2013 community. Daar had je ook officieel geen tfs features.

Omdat je daar in geen reguliere tfs licentie heb en dus ook niet die features tot je beschikking hebt, ik zeg alleen dat je via een omweg (visualstudio.com) die features wel hebt. met community kan je gewoon naar visualstudio.com verbinden en op die features inhaken. Visualstudio.com is gewoon tfs as a service... En gratis tot 5 gebruikers... Je hebt dan zelfs zaken als build automation tot je beschikking... En charting etc.

Dus sec gezien nee het zit niet in het community pakket ik heb echter nooit problemen gehad om via deze omweg dezelfde features te gebruiken.

Edit: zie ook https://www.visualstudio....-studio-online-pricing-vs om te zien wat je met het basic account kan doen. (En ik doe dit dan ook dagelijks)
Dus eigenlijk komt het erop neer dat je die features alleen kunt gebruiken met de "community server", en niet met een eigen TFS server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:37:
[...]

Dus eigenlijk komt het erop neer dat je die features alleen kunt gebruiken met de "community server", en niet met een eigen TFS server?
U snapt 'm ;)

Overigens is visualstudio.com echt ideaal voor de hobby en onderzoeksprojecten.

Of om snel een source repository aan te maken voor een klein team of project.

[ Voor 23% gewijzigd door Laurens-R op 21-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07-2023
Backdoor met SQL injection mogelijkheden! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

hoofd31 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Anders is het geen backdoor he :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
hoofd31 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.dublinconcerts.ie/content/uploads/2014/09/Xzibit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
  • Laatst online: 06-07-2023
Damic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:50:
[...]
Rest van het script mist, mogelijk doet de daadwerkelijk opgehaalde data nog een andere ingang openzetten binnen de applicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
hoofd31 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Rest van het script mist, mogelijk doet de daadwerkelijk opgehaalde data nog een andere ingang openzetten binnen de applicatie...
Kans bestaat maar is IMO klein, de variable wordt uit de GET variable gekopieerd op lijn 40. Als ment dit eerder had beveiligd had men die toen wel (onnodig) gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
Alex) schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Ik ga even wachten tot ik Windows 10 heb geïnstalleerd op mijn privébak.

Op m'n werk blijf ik nog wel even bij VS2013. Ik heb geen zin om een paar uur kwijt te zijn aan de upgrade :P
Kost alleen 1 reboot. Verder hoeft er niets geupgrade te worden, bij mij tenminste.
Zelfs de project/solution files hoeven niet geupgrade te worden *O*

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 15-10 19:32
Jan_V schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Kost alleen 1 reboot. Verder hoeft er niets geupgrade te worden, bij mij tenminste.
Zelfs de project/solution files hoeven niet geupgrade te worden *O*
Nouja, ik heb nu problemen met Xamarin.
https://forums.xamarin.co...n-when-editing-xaml-files

Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Damic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:50:
[...]
Backdoor met een brievenbus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Altijd fijn als je na code refactoring alles helemaal kapot maakt en later erachter komt dat je een sinus en cosinus hebt omgewisseld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Afbeeldingslocatie: http://www.hhofstede.nl/modules/soscastoa11.gif :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Laurens-R schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:48:
[...]

U snapt 'm ;)

Overigens is visualstudio.com echt ideaal voor de hobby en onderzoeksprojecten.

Of om snel een source repository aan te maken voor een klein team of project.
Huh?
Ik kan met 2013 community toch gewoon naar onze eigen TFS server verbinden...(tfs 2012 geloof ik) Mag toch hopen dat die met 2015 ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
TripleQ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:01:
[...]

Huh?
Ik kan met 2013 community toch gewoon naar onze eigen TFS server verbinden...(tfs 2012 geloof ik) Mag toch hopen dat die met 2015 ook kan?
Ja dat wel, maar met community heb je geen tfs server license (als we de sheet mogen geloven)... Dus niet de enterprise big team tfs zeg maar :)

Ik vind op dat punt sowieso de edition comparison sheet wazig opgezet omdat het wat tfs betreft doet lijken alsof je niets kan met community.

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens-R op 21-07-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ah ok,
Ik geloof dat we ook een losse tfs licentie hebben voor de server. We doen er zo'n beetje alles mee... Ticket systeem, planning (tasks) en sourcecode opslag

Gelukkig hebben we net geen 5 ontwikkelaars in dienst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmmm, Debian 7 op m'n server, zou ik veilig kunnen upgraden? Ik vrees het ergste :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 21:27
Firesphere schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:21:
Hmmmm, Debian 7 op m'n server, zou ik veilig kunnen upgraden? Ik vrees het ergste :|
Als je de release notes even doorneemt (voor het geval je bijvb apache gebruikt) waarschijnlijk wel en als je geen systemd wil, vooraf sysvinit pinnen dat je het niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:26:
[...]

Als je de release notes even doorneemt (voor het geval je bijvb apache gebruikt) waarschijnlijk wel en als je geen systemd wil, vooraf sysvinit pinnen dat je het niet krijgt.
In other words "Trek gewoon een nieuwe server open en kill de oude" :P Als er ook maar 1 mogelijke glitch is, pas ik, dan trek ik wel een nieuwe server open en migreer alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:31:
[...]
In other words "Trek gewoon een nieuwe server open en kill de oude" :P Als er ook maar 1 mogelijke glitch is, pas ik, dan trek ik wel een nieuwe server open en migreer alles :)
Dan zou ik er snel heen fietsen met je betonmolenfiets en het ding gauw in beton gieten .. je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Dan zou ik er snel heen fietsen met je betonmolenfiets en het ding gauw in beton gieten .. je weet maar nooit.
Zo paranoia ben ik niet, alleen dist-upgrades zijn gewoon altijd een gezeik, en als iemand zegt "je kan hier tegenaan lopen" ga ik sowieso gewoon voor een schone installatie om elk mogelijk gezeik te voorkomen. Het is en blijft een live-server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:43:
[...]
Zo paranoia ben ik niet, alleen dist-upgrades zijn gewoon altijd een gezeik, en als iemand zegt "je kan hier tegenaan lopen" ga ik sowieso gewoon voor een schone installatie om elk mogelijk gezeik te voorkomen. Het is en blijft een live-server ;)
Achja je hebt live en live :) .. maar als het 99.9999999-uptime moet zijn dan heb je een aardige kans dat het niet gaat lukken nee.
Hangt er ook vanaf wat je er op hebt staan, kale Debian met alleen base-install wil nog wel.
Install waar alles standaard is gelaten .. ook nog wel ..
Install die je zelf half vertimmerd en aan elkaar geknoopt hebt met veel customisatie om zaken werkend te krijgen .. tsja no joy.

(met apache is het bijvb dat configuratie includes nu op .conf moeten eindigen .. de rest wordt gewoon niet geladen .. dus ook geen errors bij starten van apache :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:54:
[...]

Achja je hebt live en live :) .. maar als het 99.9999999-uptime moet zijn dan heb je een aardige kans dat het niet gaat lukken nee.
Hangt er ook vanaf wat je er op hebt staan, kale Debian met alleen base-install wil nog wel.
Install waar alles standaard is gelaten .. ook nog wel ..
Install die je zelf half vertimmerd en aan elkaar geknoopt hebt met veel customisatie om zaken werkend te krijgen .. tsja no joy.

(met apache is het bijvb dat configuratie includes nu op .conf moeten eindigen .. de rest wordt gewoon niet geladen .. dus ook geen errors bij starten van apache :) )
Nou ja, ik gebruik geen Apache, bijvoorbeeld, dat soort zaken. Ik conf wel een nieuwe server dus, er zit heel veel customisation in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:00:
[...]

Nou ja, ik gebruik geen Apache, bijvoorbeeld, dat soort zaken. Ik conf wel een nieuwe server dus, er zit heel veel customisation in :P
Kan ook geen kwaad .. kom je al die customisation expliciet weer tegen, kun je gelijk overwegen of het nog nodig is .. en of het niet beter kan :)

Bovendien krijg je voor sommige dingen (bijvb encryptie) dan geupdate defaults, die je anders wellicht niet gehad had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zo, ik moest vandaag een stukje debuggen waarbij de logica ongeveer zo in elkaar zat
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/F3HHVGsJQLU/hqdefault.jpg

Echt gewoon de gehele functionaliteit klopte wel als in 'working as intended' maar dan ook eigenlijk weer niet. Ik wou dat ik veel specifieker kan zijn maar laat ik zo zeggen dat de logica van ~20 verschillende plekken vandaan kwam en afhankelijk en beïnvloedbaar door weer een factor x aantal opties.

Sowieso haat ik je super hard als ik iets zie als
(Vie = view's in MSSQL, soort tag die we er voor knalde)

SELECT * From VieFoo
LEFT JOIN VieBar

VieFoo :
SELECT * FROM VieYo
INNER JOIN VieLo
...
UNION JOIN
SELECT * FROM VieOmg

etc...

Gewoon dikke view inception waarbij ik soms een query had die één view aansprak maar vervolgens nog 5 erin genest had.
Dan heb ik gewoon de behoefte om je op te zoeken en je met de specifieke bladeserver waar MSSQL op draait je een hoek te geven.

/me Ik had dus ook serieus hoofdpijn gekregen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Douweegbertje schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:30:
Zo, ik moest vandaag een stukje debuggen waarbij de logica ongeveer zo in elkaar zat
[afbeelding]
Escher is leuk als kunst met een kleine k, niet als code :)

<snip>

Dan heb ik gewoon de behoefte om je op te zoeken en je met de specifieke bladeserver waar MSSQL op draait je een hoek te geven.

Een wellicht gewaagde maar op basis van de huidige informatie valide redenatie is .. dat je hoofdpijn hebt omdat je jezelf hebt opgezocht en met een bladeserver hebt gemept .. vanwege een kleine vlaag van zelfhaat vanwege een kleine confrontatie met je eigen MSSQL query kunsten uit het verleden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Douweegbertje schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:30:
[afbeelding]

Echt gewoon de gehele functionaliteit klopte wel als in 'working as intended' maar dan ook eigenlijk weer niet. Ik wou dat ik veel specifieker kan zijn maar laat ik zo zeggen dat de logica van ~20 verschillende plekken vandaan kwam en afhankelijk en beïnvloedbaar door weer een factor x aantal opties.

SELECT * From VieFoo
LEFT JOIN VieBar

VieFoo :
SELECT * FROM VieYo
INNER JOIN VieLo
...
UNION JOIN
SELECT * FROM VieOmg

etc...

Gewoon dikke view inception waarbij ik soms een query had die één view aansprak maar vervolgens nog 5 erin genest had.

.
In wat voor bui besloten jullie in hemelsnaam 'Vie' als prefix te gebruiken voor een view _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja, als je dat raar vindt.. in zekere zin is daar niets mis mee. Wellicht was 'vw' beter maar dan alsnog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:02:
[...]
In wat voor bui besloten jullie in hemelsnaam 'Vie' als prefix te gebruiken voor een view _O-
Een donatie van een byte voor een willekeurig goed doel .. :+ ..
Immers .. vele bytes maken een yottabyte ... en wie een byte niet eert is meer dan 640 kilobyte niet weerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Facebook moet tegenwoordig bepaalde permissions reviewen als je die gebruikt in je app. Nou ik geef het op, daar werken geen mensen, alleen apen die niet willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Permissie voor het uploaden van wraakpurno .. is dan weer niet nodig .. sterker nog we dataminen alles van je wat los en vast zit voor de eeuwigheid ... alleen voor wraakpurno hebben we een specifieke uitzondering geprogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Douweegbertje schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:07:
Nja, als je dat raar vindt.. in zekere zin is daar niets mis mee. Wellicht was 'vw' beter maar dan alsnog..
Ach, raar, het is meer dat het een garantie is op 'lachwekkende' view namen. Zoals een vieFoo/vieBar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:12:

Ik heb hem gister gewoon gedownload (enterprise versie) via subscribtion site...

Wellicht regio gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

EddoH schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Ach, raar, het is meer dat het een garantie is op 'lachwekkende' view namen. Zoals een vieFoo/vieBar :)
Eh, pak elke random table die je hebt en plak daar "Vie" voor, ik zie niets raars. Maar goed, wellicht mis ik een stukje creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Veel verder dan de tabel "renDeelDeBaas" kom ik ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
vieUsers kan klinken als viewsers als je het snel uitspreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Douweegbertje schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Eh, pak elke random table die je hebt en plak daar "Vie" voor, ik zie niets raars. Maar goed, wellicht mis ik een stukje creativiteit.
Dan zal het de wijn zijn :+

Prefixes die eindigen met een klinker zijn in mijn beleving niet ideaal.

[ Voor 11% gewijzigd door EddoH op 21-07-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Escher is leuk als kunst met een kleine k, niet als code :)
Hoezo? Niets mis met rare lussen en mutuele recursie. :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Ook fijn, één dataset wordt zo'n 100x verwerkt (ik heb nu één dataset van 150 regels, maar verwacht straks datasets van 15000 regels, dus wilde verwerkingstijd testen), maar de verwerking daalt van (in het begin) 150 regels/sec bijna exponentieel naar gemiddeld zo'n 30 regels/sec. Frustratie: check!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Na vier bakken koffie is mijn productiviteit nog steeds niet gestegen... :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Neem je er nog 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Martindo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:05:
Na vier bakken koffie is mijn productiviteit nog steeds niet gestegen... :\
4 bakken, nu al? Het is net 11:00 geweest 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 22-07-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:27
4 bakken is makkelijk te halen hoor.
S'ochtends na het wakker worden om half 8, om half 9 op het werk nummero 2. Tussen 9 en half 10 nog een, en de 4e rond half 11. :+

* WernerL is ondertussen overgestapt op thee.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ja ok, als je om 7:30 opstaat wel.

Ik had mijn eerste koffie rond 9:30 in de trein, en de tweede is net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:01

BM

Moderator Spielerij
Alex) schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:16:
[...]

4 bakken, nu al? Het is net 11:00 geweest 8)7
Oh dat was hier nog wel eens erger geweest hoor. Ik begin meestal om 07:30, neem kop koffie mee als ik naar m'n werkplek loop. Het uur daarna begonnen nog 4 man, die allemaal voor iedereen koffie haalden. Dan zit je dus na je 1e uur al op 5 bakkies koffie. Tempo daarna toch maar wat omlaag gehaald, dat was ook voor mij wel wat veel :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik heb hier koffie al maanden geleden uit het vaste schema gehaald. Ik drink liever gewoon water de hele dag. Af en toe wil het nog wel eens voorkomen, als ik op visite ben of iets dergelijks.
Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.