Ik ben sowieso allergisch voor dingen die moeten omdat iemand het zegt zonder boeiende reden
SourceTree is ook redelijk traag (zeker de laatste versie) wij gebruiken daarom nu ook versie 1.5.2.0, die is tenminste nog snappy.OkkE schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:31:
[...]
Inderdaad.
Bij mij was SourceTree altijd traag, onduidelijk wat er precies per commando achter de schermen gebeurd en het belangrijkste (voor mij): werkt niet op de server. Als je daar toch CLI al voor leert om op de server te gebruiken, kan je het net zo goed ook lokaal gebruiken.
Hij is een tijdje echt traag geweest, de meest recente (~3) versies vind ik al weer een stuk sneller werken.Mercatres schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:05:
[...]
SourceTree is ook redelijk traag (zeker de laatste versie) wij gebruiken daarom nu ook versie 1.5.2.0, die is tenminste nog snappy.
Thanks. Als het goed is een Sonos speaker iets, zoiets verstond ik aan de telefoon.Brakkie41 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:23:
[...]
Nice lekker bezig!Wat voor presentje heb je mogen ontvangen?
Vanavond sessie op kantoor, dus dan ga ik het zien wat het exact is.
Als je een sonos speaker hebt gehad, kan je blij zijn! Tof presentje! En gefeliciteerd met je promotie!
Hier ben ik het volledig mee eens, via commandline is het gewoon veel makkelijker te werken. En het is sowieso goed om commandline git in de vingers te hebben zodat je op een bak waar alleen een commandline interface beschikbaar is.hellum schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:17:
[...]
Git moet je dan ook gewoon command line gebruiken
Waarom zou je op een bak met alleen een command line git willen gebruiken?
Geen git zonder gitsh! (https://github.com/thoughtbot/gitsh). Je doet een keer gitsh en komt in een shell. Enter geeft status weer, en al de rest van de command's doe je gewoon zonder "git" ervoor.
Als ik rebase of merge met conflicts, open ik elk bestandje in PHPStorm en fix de conflicts. Heb (naar aanleiding van dit topic) al veel git front-ends getest (inc PHPstorm) maar geen enkele kon weerstand aan de CLI. Wat ook handig is aan PHPstorm is dat er een degelijke terminal emulator is ingebouwd.
Als ik rebase of merge met conflicts, open ik elk bestandje in PHPStorm en fix de conflicts. Heb (naar aanleiding van dit topic) al veel git front-ends getest (inc PHPstorm) maar geen enkele kon weerstand aan de CLI. Wat ook handig is aan PHPstorm is dat er een degelijke terminal emulator is ingebouwd.
Handmatig pullen naar een staging of testomgeving oid? Ben nu zelf een project aan het opstarten en ik gebruik nog geen CI, dus dan gewoon SSH naar die bak en met een deploy key de master branch pullen.StM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:46:
Nice.
5,5 uur bezig geweest, testen, testen, programmen, etc.
Resultaat:
20 karakters als oplossing
5,5 uur bezig geweest, testen, testen, programmen, etc.
Resultaat:
20 karakters als oplossing
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik was eens aan het zoeken waar die belachelijk irritante popups met mailinglist subscriptions en andere zut op vrijwel elke website nou vandaan komen... http://socialtriggers.com/annoying-popups/ en ik let een seconde niet op, staat daar, jawel,zo'n **(& popup. NEE! Weg, af!
Nu eens kijken hoe ik ze kan blokkeren, want het wordt nu wel een beetje een plaag.
Nu eens kijken hoe ik ze kan blokkeren, want het wordt nu wel een beetje een plaag.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Sowieso zijn sommige websites echt slecht met het verspringen nadat alle content geladen is, popups etc. Het lijkt wel alsof die trend weer helemaal terug komt, maar dan in de DOM van de pagina in plaats van in een nieuw venster
Het kan nog een stapje erger dan enkel een popup. Vanochtend kwam ik op een site terecht die een dergelijke popup toonde, en uit gewoonte klikte ik ergens er naast om dat ding weg te krijgen. Tot mijn verbazing bleek ik daarmee een klik op een advertentie uitgevoerd te hebben die me in een nieuw venster (tab eigenlijk) naar een andere site stuurde. En die popup bleef staan. Hoe hard wil je gebruikers niet op de site krijgen...
Omdat ik op productie omgevingen geen X11 of andere GUI knoei wil installerenStM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:46:
Driving a cadillac in a fool's parade.
Productie omgevingen horen helemaal niet bij de repo te kunnen imo
En test / staging moet je met dezelfde tools beheren als je productie om deployment problemen te voorkomen.
Een perfecte wereld is utopisch, dat weet je toch?StM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:37:
Productie omgevingen horen helemaal niet bij de repo te kunnen imoEn test / staging moet je met dezelfde tools beheren als je productie om deployment problemen te voorkomen.
En verloren als mensen hem niet meer nastreven
Het enige waar ik nog een GUI voor gebruik bij Git is om specifieke lines te stagen, hunks stagen via 'git add -i' is geen probleem, maar een enkele line is me nog niet gelukt
Hoe wil je anders deployen? Gewoon read-only toegang geven. En daarvoor moet de omgeving bij de repo kunnen.StM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:37:
Productie omgevingen horen helemaal niet bij de repo te kunnen imoEn test / staging moet je met dezelfde tools beheren als je productie om deployment problemen te voorkomen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Lines stagen kun je ook via git add -i, alleen moet je dan bij die specifieke hunk zelf de patch editen (e optie), waarbij je dus zelf met de + en - van regels moet gaan klooien, echt ideaal werkt dat dus niet.HMS schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:32:
Het enige waar ik nog een GUI voor gebruik bij Git is om specifieke lines te stagen, hunks stagen via 'git add -i' is geen probleem, maar een enkele line is me nog niet gelukt
Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken ze Mercurial. Maar wat een draak is dat. In Git kan ik alles op de command line, maar bij hg vind ik het allemaal zo ingewikkeld dat ik het via PHPStorm doe. Waar je bij git gewoon git pull doet, heb je hg meteen 3 (mogelijke) operaties. Je moet het eerst de wijzigingen downloaden met hg pull (gelijk aan git fetch), maar vervolgens moet je ook nog zelf de keuze maken of er gemerged moet worden, of dat je lokaal geen commits hebt en er geupdate kan worden (zoals de fast-forward in git). In het eerste geval moet je dan zelf hg merge doen, waarbij je geen branch hoeft op te geven (gelijk aan git merge origin/<huidige branch>), en in het tweede geval moet je zelf hg update doen (soort van gelijk aan git reset origin/<huidige branch>, waarbij hg update -r<branch/commit> weer gelijk is aan git checkout <branch/commit>). Omdat ik geen zin heb om zelf allemaal die stappen te moeten doen gebruik ik daarom dus PHPStorm, lekker VCS => Update project en klaar. Hoe partial commits te doen heb ik vervolgens ook nooit echt uit gezocht. Omdat je in het commit window van PHPStorm meteen kunt aanvinken welke files je wilt commiten.
Daarnaast is het vervolgens ook nog eens zo dat er een aantal collega's zijn die, zo is al vaker gebleken, niet goed kunnen mergen (conflicten oplossen). Waarbij na een merge ineens code weg is. Op het moment dat je hg merge doet wordt er bij een conflicterende file ook meteen KDiff3 geopend om het conflict op te lossen. Alleen is dat programma zo onoverzichtelijk (naar mijn idee) dat ik er niet mee overweg kan. Daarom dat ik dan ook altijd het mergen vanuit PHPStorm start. Die geeft na de merge tenminste het scherm met conflicterende files waarna je kunt kiezen voor take mine/take theirs/merge, of het scherm sluit en gewoon vanuit de editor het conflict oplost op basis van de geplaatste conflict markers. Waarbij ik dat laatste, handmatig mergen, zelf nog altijd het handigste vind. Alleen heb ik dus ook geen idee hoe dat bij hg merge te doen. Omdat je dus meteen KDiff3 voor je neus krijgt, en ik ook geen idee heb wat er gebeurd als je die opslaat zonder het bestand op te slaan (wordt de merge dan afgebroken? slaat hij het "gemergde" resultaat op? krijg je de file met conflict markers?)
Deployment package (wat gewoon een tarretje met een shell script kan zijn in de simpelste vorm) er heen pushenFiresphere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:12:
[...]
Hoe wil je anders deployen? Gewoon read-only toegang geven. En daarvoor moet de omgeving bij de repo kunnen.
Mensen maken fouten, daarom moet je ze zoveel mogelijk buiten je processen sluiten
Vet! Ik heb email van de dochter van Khadaffi!:
Wilt iemand d'r email ook?Hello,
everybody knows my family and my identity no one to trust
everybody is working against us everything keeps turning to
worst. My children are the only thing left for me. I lost
my husband in the struggle.I need just one person to hear
my story and see in which way my late father had offended
his own people that they killed him. How much can i trust
you with my wealth to take care of my children.
Now permit me to ask these few questions,
(1).Can I completely trust you?
(2).Now can you promise me when you had my story
you will not betray me?
Thanks
Zou er nou ook echt iemand intrappen?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Geef maar, ik ben altijd geïnteresseerd in een goede "business deal" of een "erfenis"Avalaxy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:20:
Vet! Ik heb email van de dochter van Khadaffi!:
[...]
Wilt iemand d'r email ook?
lol
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ow god no!StM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:04:
[...]
Deployment package (wat gewoon een tarretje met een shell script kan zijn in de simpelste vorm) er heen pushenOp basis van een tag laat je die genereren/builden waarna je hem test (hoewel die ook een automatisch updatende versie van de master kan zijn, wat zo was in een omgeving waar ik een tijdje heb gewerkt. Moet je wel mensen hebben die weten hoe ze migrations moeten schrijven of je database versionen...) / staging in pushed. Je wilt imo voorkomen dat er nog een last minute fix ingeduwd zou kunnen worden (al verdiend er dan iemand een nekschot) zodat de package die je getest hebt op staging gegarandeerd identiek is aan die je uit gaat rollen op productie. Daarnaast heb je dan gelijk een package voor je archief die buiten je SCM kan bewaren en die alles bevat wat ooit productie in is geweest en van wanneer tot wanneer wat draaide.
Mensen maken fouten, daarom moet je ze zoveel mogelijk buiten je processen sluiten
Een tarretje? No fucking way, deployment naar live, betekend dat de release wordt doorgezet naar live, en dat live dus domweg de laatste master moet binnenhalen en eventueel migrations moet uitvoeren.
No way dat ik gezeik met tarretjes ga doen. Dan heb je gitflow niet begrepen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ter aanvulling, ik neem aan dat je een tag live zet? Want als dus idd iemand al dan niet bewust nog een commit naar master heeft gedaan zit je ineens met niet geteste code op de productie omgeving. Met tags kun je tenminste taggen wat naar staging gaat, dus is goedgekeurd, en naar productie kan.Firesphere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Ow god no!
Een tarretje? No fucking way, deployment naar live, betekend dat de release wordt doorgezet naar live, en dat live dus domweg de laatste master moet binnenhalen en eventueel migrations moet uitvoeren.
Met dus het risico dat er ongeteste code productie in gaatFiresphere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Ow god no!
Hoe je je repo inricht heeft imo weinig met je deployments te makenNo way dat ik gezeik met tarretjes ga doen. Dan heb je gitflow niet begrepen.
Menselijke interactie heeft geen plaats in deployments. Die verkloten de boel maar mooi op dev of test. En het is trouwens ook ideaal voor je eigen gemoedsrust dat dat iig weer iets minder is waar je over na hoeft te denken ;-)
Vandaag moest ik nog een deployment terugdraaien, ging makkelijk met 3 klikken. Anders kan je weer gaan kutten met tags en closed releases.StM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:33:
[...]
Menselijke interactie heeft geen plaats in deployments. Die verkloten de boel maar mooi op dev of test. En het is trouwens ook ideaal voor je eigen gemoedsrust dat dat iig weer iets minder is waar je over na hoeft te denken ;-)
Verwijderd
Euh. Deployen doen we toch allemaal braaf met tools als Capistrano en/of Deployer i.c.m (read-only) deploy SSH keys? Het liefst automatisch getriggered na een groene testsuite op je Jenkins servertje?
En áls er dan wat fout gaat:
Kloar.
Hanessen met tar bestanden lijkt me wel het minst prettige om te doen, noch elke andere vorm van handmatige interactie bij deployments
code:
1
| dep production rollback |
Kloar.
Hanessen met tar bestanden lijkt me wel het minst prettige om te doen, noch elke andere vorm van handmatige interactie bij deployments
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 08:32 ]
Ja, heel leuk maar we zitten niet in een perfect wereld 
Omgevingen kunnen bijvoorbeeld afgeschermd zijn waardoor het überhaupt niet kan of er zijn... politieke problemen mee.
Omgevingen kunnen bijvoorbeeld afgeschermd zijn waardoor het überhaupt niet kan of er zijn... politieke problemen mee.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Voordat je het tarretje uitpakt, gewoon even een kopie van de oude bestanden in een _old folder zetten, dan kan je ook altijd terug
filename_old_prev_stable_19011999_old_bak_back_save_store_11111.zip?diabolofan schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:12:
Voordat je het tarretje uitpakt, gewoon even een kopie van de oude bestanden in een _old folder zetten, dan kan je ook altijd terug
Met Octopus inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:31:
Euh. Deployen doen we toch allemaal braaf met tools als Capistrano en/of Deployer i.c.m (read-only) deploy SSH keys? Het liefst automatisch getriggered na een groene testsuite op je Jenkins servertje?
code:
1 dep production rollback
Kloar.
In Teamcity worden pakketjes voorbereid aan de hand van de laatste code. Dit pakketje wordt dan eerst in Dev geplaatst, na goedkeuring in Acc (fungeert meer als Test omgeving) en als we het daar goed genoeg vinden naar Prod (Test is momenteel blijkbaar niet nodig in dit bedrijf).
Mocht er in Productie toch iets niet goed zijn, dan is dat geen probleem aangezien Azure een Staging en Production omgeving heeft. We deployen altijd naar de Staging omgeving en pas na goedkeuring wordt dit in het Production slot geplaatst. Als er dus iets fout gaat kunnen we weer een Swap doen en hebben we de oude omgeving weer terug.
Uiteraard moeten we er wel voor zorgen dat database wijzigingen backward en forward compatible zijn. Zo niet. Als dat een keer niet het geval is, dan moeten we zelf gaan freubelen in de database als we toch terug moeten naar een oude versie. Gelukkig is dit nog nooit voor gekomen. Door dit systeem kunnen we eigenlijk altijd snel een nieuwe wijziging op de code doen, dus een soort forward-only systeem.
Ik moet er ook niet aan denken dat een Productie-, Acceptatie- of Test omgeving zomaar in versiebeheer kan komen. Qua infrastructuur lijkt mij dat ook niet helemaal ideaal.
Maar dat kan natuurlijk per bedrijf/oplossing verschillen natuurlijk...
[ Voor 7% gewijzigd door Jan_V op 17-07-2015 09:27 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nee.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:31:
code:
1 dep production rollback
Kloar.
Kennen jullie dat verhaal van die geweldig goede service met extreem compentente mensen van is.nl?
Nee ik ook niet...
Nee ik ook niet...
Stond vandaag een fantastisch artikel van De Speld in de Volkskrant
http://speld.nl/2015/07/1...n-in-ruil-voor-miljarden/
http://speld.nl/2015/07/1...n-in-ruil-voor-miljarden/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Welke LESS compilers gebruikt men hier zoal?
Ik ben me hier eens in aan het verdiepen en zie o.a. SimpLESS en Crunch langskomen op Google, maar goed.... Wat is voor de LESS leek een mooi stukje software?
Ik ben me hier eens in aan het verdiepen en zie o.a. SimpLESS en Crunch langskomen op Google, maar goed.... Wat is voor de LESS leek een mooi stukje software?
Gewoon via de commandline met Node.js: http://lesscss.org/#using-less In (bijv.) PhpStorm kun je een file watcher instellen die bij wijzigingen het bestand opnieuw compileert.PdeBie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:54:
Zelf gebruik ik nu voor veel projecten gewoon gulp, ook wel makkelijk. Vereist wel iets meer setup werk enzo.
Hoe bedoel je, via de commandline? Van de server bedoel je?
Daar heb ik helaas geen toegang toe bij mijn webhost.
Maar qua losstaande applicaties (om naast notepad++ waar ik het meeste HTML werk in doe) te draaien?
Dus LESS invoeren en CSS uitspugen? Dat schijnt Crunch bijvoorbeeld te doen. Ken het hele pakket niet, maar ziet er best interessant uit.
Maar qua losstaande applicaties (om naast notepad++ waar ik het meeste HTML werk in doe) te draaien?
Dus LESS invoeren en CSS uitspugen? Dat schijnt Crunch bijvoorbeeld te doen. Ken het hele pakket niet, maar ziet er best interessant uit.
Ik gebruik deze:
# lessphp v0.4.0
### <http://leafo.net/lessphp>
Heb daar een wrapper om heen die bij cache refreshed van de applicatie checkt of hij gerebuild moet worden.
(Als cache uit staat, op dev omgevingen, checkt hij het gewoon bij iedere request)
# lessphp v0.4.0
### <http://leafo.net/lessphp>
Heb daar een wrapper om heen die bij cache refreshed van de applicatie checkt of hij gerebuild moet worden.
(Als cache uit staat, op dev omgevingen, checkt hij het gewoon bij iedere request)
[ Voor 19% gewijzigd door hoofd31 op 17-07-2015 11:10 ]
Nee niet op de server, gewoon lokaal. We hebben hier ook (oa.) WinLESS gebruikt, maar echt handig is het niet. Zeker niet als je aan verschillende projecten werkt, dan kun je beter meteen iets met Gulp (http://gulpjs.com/) gaan doen.PdeBie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:06:
Hoe bedoel je, via de commandline? Van de server bedoel je?
Crunch ken ik overigens niet, maar dat lijkt meer op een dedicated editor voor LESS files.
Klopt, dat is het ook. Een dedicated LESS editor. 
Lijkt mij (zeker aangezien ik nog een LESS leek ben) wel handig.
Lijkt mij (zeker aangezien ik nog een LESS leek ben) wel handig.
Hmmm, beanstalk zit vol.
/usr/local/lib/ruby/1.8/logger.rb:503:in `write': No space left on device - /data/beanstalk/current/log/environment.log (Errno::ENOSPC)
/usr/local/lib/ruby/1.8/logger.rb:503:in `write': No space left on device - /data/beanstalk/current/log/environment.log (Errno::ENOSPC)
Ooh leukFiresphere schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:35:
Hmmm, beanstalk zit vol.
Als je visual studio gebruikt is dit wat mij betreft de ideale less plugin.
http://vswebessentials.com/
http://vswebessentials.com/
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Je kan zo je rootvolumesize aanpassen in de application configuration en de boel laten rebuilden, heb er ook gedonder mee gehad in verleden.Firesphere schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:35:
Hmmm, beanstalk zit vol.
Wij gebruiken hier dotLess (in combinatie met ASP.NET bundling & minification). Helaas moeten we in deze flow wel werken met een overkoepelend bestand dat de rest van de LESS files include omdat dotLESS anders vage foutmeldingen geeft.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wij gebruiken de "officiële" uitvoering van http://lesscss.org/. In het verleden LessPHP gebruikt, maar die ging na verloop van tijd achter lopen bij de javascript release. In combinatie met v8js compileren we de boel gewoon vanuit een php-script.
Read the code, write the code, be the code!
Genoeg smaken te verkrijgen dus in het LESS wereldje. Tijd om eens wat testjes te doen wat me het beste bevalt.
Jeeej de Xbox 360 compiler genereert een illegal instruction

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:30:
Jeeej de Xbox 360 compiler genereert een illegal instruction
code:
1
| Illegal instruction: Stop compiling for Xbox 360. Xbox 360 EOL. |
Een koppeling met een externe service waarvan de API calls zo'n 6 seconden duren.
De klant klaagde al dat het zo traag is...
Het hoeft alleen maar wat data terug te geven, hoe moeilijk kan dat zijn?

Het hoeft alleen maar wat data terug te geven, hoe moeilijk kan dat zijn?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Concentratie van een beukennootje vandaag...
Is het al weekend?
Is het al weekend?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
SassPdeBie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:54:
Zelfde probleem hier. Tegen 16u vertrek ik hier, ik ben het beuDeluxZ schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:32:
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Mijn VPN-verbinding is niet vooruit te branden...

We are shaping the future
M'n laptop daarstraks ook niet, bleek ie in powersave-mode te staan

Ik ervaar vaak dat als ik thuiswerk dat mijn laptop stukken trager is dan op het werk. Vooral Visual Studio is niet vooruit te brandenMercatres schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:12:
[...]
M'n laptop daarstraks ook niet, bleek ie in powersave-mode te staan
Beetje hetzelfde probleem hier. De hele week al wel heel productief geweest maar vandaag wil het maar niet vlotten. Ik merk dat ik ernstig toe ben aan vakantie. Nog twee weken.DeluxZ schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:32:
Is het al weekend vakantie?
Aaaagh NuGet doet weer 's moeilijk. En dat op 'n vrijdagavond.
Nemen ze op je werk soms stroom met QoS af? Dat ie sneller gaat als je een enterprise pakket hebtSebazzz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:01:
[...]
Ik ervaar vaak dat als ik thuiswerk dat mijn laptop stukken trager is dan op het werk. Vooral Visual Studio is niet vooruit te branden
Heb je soms een netwerk schijf op het werk die ie nu niet ziet? Kan er mee te maken hebben.Sebazzz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:01:
[...]
Ik ervaar vaak dat als ik thuiswerk dat mijn laptop stukken trager is dan op het werk. Vooral Visual Studio is niet vooruit te branden
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
IIS Express die logs wegschrijft naar een netwerkschijf, een domain controller die via VPN benaderd wordt (voor Kerberostickets), enz.Damic schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:57:
[...]
Heb je soms een netwerk schijf op het werk die ie nu niet ziet? Kan er mee te maken hebben.
Errr, ja, live update je naar een release-tag. En als iemand naar Master heeft gecommit zonder test o.i.d. krijgt'ie op z'n sodeflikker lijkt me?RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:00:
[...]
Ter aanvulling, ik neem aan dat je een tag live zet? Want als dus idd iemand al dan niet bewust nog een commit naar master heeft gedaan zit je ineens met niet geteste code op de productie omgeving. Met tags kun je tenminste taggen wat naar staging gaat, dus is goedgekeurd, en naar productie kan.
Ik moet die flow nog steeds eens beter in mijn vingers krijgen. Zo eenvoudig vind ik al die tooling niet. Zeker voor kleinere projectjes bv - ik zou graag nog eens een systeem hebben dat bv makkelijk samenwerkt met goedkope hosts enzo.
Ha, weer zo'n fijne popup ontdekt. Facebook gooit er een popup in als je klikt op iets wat alleen voor minions aangemelde gebruikers beschikbaar is. "Log in" That's it. Geen cancel of kruisje of wat dan ook. Als je niet wilt inloggen is de pagina verder onbruikbaar.
Ha, weer zo'n fijne popup ontdekt. Facebook gooit er een popup in als je klikt op iets wat alleen voor minions aangemelde gebruikers beschikbaar is. "Log in" That's it. Geen cancel of kruisje of wat dan ook. Als je niet wilt inloggen is de pagina verder onbruikbaar.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Als je een goedkope host hebt met alleen FTP, probeer dan eens FTPloyincaz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:10:
Ik moet die flow nog steeds eens beter in mijn vingers krijgen. Zo eenvoudig vind ik al die tooling niet. Zeker voor kleinere projectjes bv - ik zou graag nog eens een systeem hebben dat bv makkelijk samenwerkt met goedkope hosts enzo.
Ja, toevallig wel, al doe ik daar niets mee en Visual Studio ook niet.Damic schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:57:
[...]
Heb je soms een netwerk schijf op het werk die ie nu niet ziet? Kan er mee te maken hebben.
Nee maar verkenner wel en die probeert connectie te maken met de server, ook al staat die offline
Soms is een deployment meer dan een git update en migratie scripts uitvoeren. Daarnaast zegt gitflow niks over het daadwerkelijk releases van je getagde release op master. Als je sources direct op productie te gebruiken zijn zou je git ervoor kunnen gebruiken, maar ik ga echt geen build tools installeren op productie om te compileren, of heck: css files te bakken vanuit LESS. Ook check ik geen gegenereerde/gecompileerde files in. Wil je direct vanuit git deployen dan zou dat wel moeten.Firesphere schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Ow god no!
Hier maken we ook packages (een war in dit geval) die naar test wordt doorgezet via Jenkins en op onze Salt master wordt neergezet voor een push naar productie. Productie in ons geval zijn meerdere servers die achter elkaar worden ge-update zodat er 0 downtime is. Via de loadbalancer bepalen we welke servers actief requests afhandelen. Met Salt is dat volledig te automatiseren en uit te voeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 17-07-2015 21:37 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Aan het einde van een lange werkdag (van zeven tot acht) is het fijn om een simpele opgave op te lossen: Implementeer de functie swap :: (a,b) -> (b,a) zonder expliciet naar de argumenten te verwijzen (oftewel, point-free).
Haskell-oplossing:
Haskell-oplossing:
spoiler:
swap (a,b) = (b,a)
= (,) b a
= flip (,) a b
= uncurry (flip (,)) (a, b)
swap = uncurry (flip (,))
= (,) b a
= flip (,) a b
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als't om een CSS of JS gaat, dan heb ik de builded scripts standaard in m'n repo staan.Creepy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:36:
[...]
Soms is een deployment meer dan een git update en migratie scripts uitvoeren. Daarnaast zegt gitflow niks over het daadwerkelijk releases van je getagde release op master. Als je sources direct op productie te gebruiken zijn zou je git ervoor kunnen gebruiken, maar ik ga echt geen build tools installeren op productie om te compileren, of heck: css files te bakken vanuit LESS. Ook check ik geen gegenereerde/gecompileerde files in. Wil je direct vanuit git deployen dan zou dat wel moeten.
Hier maken we ook packages (een war in dit geval) die naar test wordt doorgezet via Jenkins en op onze Salt master wordt neergezet voor een push naar productie. Productie in ons geval zijn meerdere servers die achter elkaar worden ge-update zodat er 0 downtime is. Via de loadbalancer bepalen we welke servers actief requests afhandelen. Met Salt is dat volledig te automatiseren en uit te voeren.
Wat betreft binaries ben ik het wel met je eens ja, dat vereist een andere aanpak. Maar alsnog, geen pakketje uploaden wat mij betreft, maar een rsync van de release naar de nieuwe master.
Leg dit eens uit voor een leek?RayNbow schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:39:
Aan het einde van een lange werkdag (van zeven tot acht) is het fijn om een simpele opgave op te lossen: Implementeer de functie swap :: (a,b) -> (b,a) zonder expliciet naar de argumenten te verwijzen (oftewel, point-free).
Haskell-oplossing:
spoiler:swap (a,b) = (b,a)
= (,) b a
= flip (,) a b
Normaal gesproken wanneer we functies definieren maken we gebruik van het argument. Neem als simpele voorbeeld de functies f en g hieronder:Douweegbertje schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 00:54:
[...]
Leg dit eens uit voor een leek?snap er de ballen niet van
f(x) = sqrt(x)
g(x) = sqrt(sqrt(x))
In de definities van f en g maken we gebruik van x, maar dit is niet nodig. We kunnen f en g ook definieren zonder x. Zulke definities worden point-free genoemd:
f = sqrt
g = sqrt∘sqrt
Dit kun je ook toepassen in sommige programmeertalen. De truc zit hem erin om je definities te herschrijven zodanig dat je de vorm f(x) = (expr)(x) overhoudt, die je dan gemakkelijk herschrijft naar f = expr.
Een voorbeeld wat ik eens tegenkwam in C# code:
C#:
1
| new List<int>{1,2,3}.ForEach(x => Console.WriteLine(x)); |
Dit kan simpeler:
C#:
1
| new List<int>{1,2,3}.ForEach(Console.WriteLine); |
Disclaimer: Doe dit niet klakkeloos in JavaScript. Ik laat het aan de lezer over om uit te vogelen waarom niet.
RayNbow schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:50:
[...]
Een voorbeeld wat ik eens tegenkwam in C# code:
C#:
1 new List<int>{1,2,3}.ForEach(x => Console.WriteLine(x));
Dit kan simpeler:
C#:
1 new List<int>{1,2,3}.ForEach(Console.WriteLine);
Disclaimer: Doe dit niet klakkeloos in JavaScript. Ik laat het aan de lezer over om uit te vogelen waarom niet.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [1,2,3].forEach(function(x) { console.log(x); }); // ES5 - niet exact hetzelfde, omdat console.log 'arguments' print, en niet 'x' [1,2,3].forEach(console.log.bind(console)); // ES6 - dit is voor console.log wat mij betreft de beste oplossing [1,2,3].forEach(x => console.log(x)); // ES7 - niet exact hetzelfde, omdat console.log 'arguments' print, en niet 'x' [1,2,3].forEach(::console.log); // context onafhankelijke logger var log = function(x) { console.log(x); } [1,2,3].forEach(log); |
Aaaaah vakantie
3 weken lang niks doen.
Inderdaad, this gooit roet in het eten en zorgt ervoor dat (x => (expr)(x)) niet kan worden herschreven naar simpelweg (expr) wanneer expr de vorm (exprsub.ident) heeft.GateKeaper schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:47:
[...]
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [1,2,3].forEach(function(x) { console.log(x); }); // ES5 - niet exact hetzelfde, omdat console.log 'arguments' print, en niet 'x' [1,2,3].forEach(console.log.bind(console)); // ES6 - dit is voor console.log wat mij betreft de beste oplossing [1,2,3].forEach(x => console.log(x)); // ES7 - niet exact hetzelfde, omdat console.log 'arguments' print, en niet 'x' [1,2,3].forEach(::console.log); // context onafhankelijke logger var log = function(x) { console.log(x); } [1,2,3].forEach(log);
Volgens mij heeft StartSSL wat problemen. https://auth.startssl.com
[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 18-07-2015 15:41 ]
Gewoon de standaarddowntime in het weekend... dat hebben ze geloof ik ieder weekend zodat ze de boel kunnen onderhouden.Firesphere schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:24:
[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 19-07-2015 04:35 ]
Ze zijn gewoon gelovig, en hebben de website down op zondag
Of ze zijn onderdeel van SourceForge.
Die hebben het helemaal leuk daar
Die hebben het helemaal leuk daar
let the past be the past.
Ja lijkt me top voor StartSSL, malware serveren bij een certificaat
Tijd om m'n USB-key authenticatie weer in te stellen. Vergeten wat een gezeik dat is zeg

Ik ben al een tijdje bezig met een path-finder voor mijn hobby-project. Er zaten soms wat spikes in performance, maar het is lastig om uit te vinden waar. Ik heb daarom besloten de path-finder te visualiseren: Zodra de path-finder gebruikt wordt, wordt ieder geprobeerd pad gerenderd nadat-ie klaar is.
Ziet er zeer funky uit, zie GIF:

O.b.v. de visualisatie zie ik in dat ik moet uitvinden hoe ik ervoor kan zorgen dat als er tijdens het "zoeken" 2 paden zijn naar hetzelfde punt, dat-ie alleen gaat verder zoeken met het kortste pad, ipv pas aan het eind het kortste pad te kiezen.
Gaat uiteraard helemaal lukken, maar ik vind de visualisatie er wel tof uitzien.
Uitgebreide blogposts over de development van het project, inclusief de path-finding algoritmes, volgen nog
Ziet er zeer funky uit, zie GIF:

O.b.v. de visualisatie zie ik in dat ik moet uitvinden hoe ik ervoor kan zorgen dat als er tijdens het "zoeken" 2 paden zijn naar hetzelfde punt, dat-ie alleen gaat verder zoeken met het kortste pad, ipv pas aan het eind het kortste pad te kiezen.
Gaat uiteraard helemaal lukken, maar ik vind de visualisatie er wel tof uitzien.
Uitgebreide blogposts over de development van het project, inclusief de path-finding algoritmes, volgen nog
[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 19-07-2015 17:36 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Leuk hobby project Gamebuster
. Ik doe ook altijd hobby projectjes waar zulke dingen inzitten
want het altijd interessant om zulke dingen te leren
Nothing to see here!
Na lange avond weer werken aan de path-finder:
Waarom zelf een pathfinder ontwikkelen? En niet A*, A* epsilon, Dijkstra, et cetera gebruiken? Als ik vragen mag?
Hoe kan dat balletje nou de weg al gevonden hebben voordat de pathfinder dat path bepaald had? Of snap ik nu iets niet...
Eerst wordt het berekend, en daarna gaan de animaties lopen van zowel het bewegen als het visualiseren van het pad. Voor zover ik kan zien tenminste.diabolofan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:47:
Hoe kan dat balletje nou de weg al gevonden hebben voordat de pathfinder dat path bepaald had? Of snap ik nu iets niet...
Destijds ook wat mee gedaan. Kwam toen ook wel een interessant artikel tegen over layered pathfinding. Geïmplementeerd, maar uiteindelijk niet meer zo ver gekomen dat je dingen kon toevoegen en/of verwijderen.Gamebuster schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:31:
[...]Zodra de path-finder gebruikt wordt, wordt ieder geprobeerd pad gerenderd nadat-ie klaar is. [...]
Was trouwens deze: https://code.google.com/p...platform/wiki/pathfinding
[ Voor 10% gewijzigd door Feanathiel op 20-07-2015 09:41 ]
Dat is de laatste maand al zo, hierdoor heb mijn maar omgezet naar Cloudflare zodat ik die SSL kon gebruiken.Firesphere schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:24:
Ghehe, pathfinding. Goede herinneringen naar mijn eerste studie jaar. Een heel project over pathfinding. Uiteindelijk zover gekomen dat er door een matrix die zo groot was dat hij nauwelijks in geheugen past (13gb groot), welke minuten nodig had om te laden, binnen 0.8 seconde het kortste pad te vinden was
Ik heb laatst een presentatie gekeken over manieren om met precomputatie pathfinding heel erg veel sneller te maken dan gewoon A*. Best wel vet: http://www.gdcvault.com/p...JPS-Over-100x-Faster-than
Ik heb het precies op basis van die presentatie gemaaktkaesve schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:38:
Ik heb laatst een presentatie gekeken over manieren om met precomputatie pathfinding heel erg veel sneller te maken dan gewoon A*. Best wel vet: http://www.gdcvault.com/p...JPS-Over-100x-Faster-than
Er is ook C++ code van beschikbaar, maar ik wilde het zelf proberen. Mijn code is overigens in JS geschreven.
[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 20-07-2015 12:38 ]
Heb je die ook ergens online staan? Ik ben altijd wel geïnteresseerd in zulke dingenGamebuster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:32:
[...]
Ik heb het precies op basis van die presentatie gemaakt![]()
Er is ook C++ code van beschikbaar, maar ik wilde het zelf proberen. Mijn code is overigens in JS geschreven.
Nothing to see here!
Ik heb zelf absoluut geen hoogtevrees, maar ik kan er niet tegen als anderen zoiets doen:
*bibber*
*bibber*
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 20-07-2015 15:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.