De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:51:
Klanten die willen dat de SVN bij hun wordt gehost. Prima, maar nu kan ik dus niet meer aan hun project werken zonder hun eigen notebook. En ik ben momenteel op pad en heb niet hun notebook meegesleept en nu zijn ze geïrriteerd dat ik het vandaag niet kan oplossen. Sigh.

Mompelt iets van een gewaarschuwd mens telt voor twee
Ja eigen schuld dikke bult toch? Hadden ze maar moeten luisteren

Also weet je wat super lomp is. Firefox geeft aan dat de versie van Flash die ik heb een vulnerability en blockt op elke pagina nu Flash. Helemaal top! Maar als ik dan Flash wil updaten moet ik Flash "allow-en" anders krijg ik de .exe niet van de adobe website....

[ Voor 20% gewijzigd door Rutix op 13-07-2015 12:49 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Rutix schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Ja eigen schuld dikke bult toch? Hadden ze maar moeten luisteren

Also weet je wat super lomp is. Firefox geeft aan dat de versie van Flash die ik heb een vulnerability en blockt op elke pagina nu Flash. Helemaal top! Maar als ik dan Flash wil updaten moet ik Flash "allow-en" anders krijg ik de .exe niet van de adobe website....
Flash volledig deinstalleren is geen optie?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Wat is flash?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Flash is een VDS.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Flash is een comic karakter uit het DC universum.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07-2023
Flash (gevoel), een intense gewaarwording na drugsgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:28:
Flash is een comic karakter uit het DC universum.
Dat is The Flash toch?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49

Hoogie2004

Whohooooo

Zucht....

Windows CE applicatie die iets crasht nadat de applicatie afsluit...
Met de debugger attached werkt alles natuurlijk prima.... grmbllll :X

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2015 13:48 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
alienfruit schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:51:
Klanten die willen dat de SVN bij hun wordt gehost. Prima, maar nu kan ik dus niet meer aan hun project werken zonder hun eigen notebook. En ik ben momenteel op pad en heb niet hun notebook meegesleept en nu zijn ze geïrriteerd dat ik het vandaag niet kan oplossen. Sigh.

Mompelt iets van een gewaarschuwd mens telt voor twee
Mierenneukmodus aan: In je verhaaltje meld je nergens dat je ze gewaarschuwd hebt alleen dat je zelf de conclusie heb getrokken. ;) Dus volledig terecht dat ze klagen :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
armageddon_2k1 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:05:
[...]

Mierenneukmodus aan: In je verhaaltje meld je nergens dat je ze gewaarschuwd hebt alleen dat je zelf de conclusie heb getrokken. ;) Dus volledig terecht dat ze klagen :+
Dat impliceert hij toch met die laatste regel? :)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/F2bF7Ad3MGROUHMKLxITPXJq/medium.png
8)7

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Zojuist een design wedstrijd gemaakt voor het ontwerpen van een logo (en later de website zelf) van m'n weblog.
Al binnen een half uur 6 designs binnen, waarvan 5 van dezelfde designer.

Zelf vind ik designen en dergelijke altijd een beetje 'magie' en als ik het zelf doe klopt het toch altijd net niet. Dan zie je nu dat die gasten er zo een paar uit hun mouw schudden. Waarschijnlijk hebben ze een redelijke basis voor handen waar ze zo uit kunnen plukken, maar blijf het toch bijzonder vinden.
Ach, hopelijk denken hun ook zo over het software development vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Jan_V schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:14:
Zojuist een design wedstrijd gemaakt voor het ontwerpen van een logo (en later de website zelf) van m'n weblog.
Oftewel, designers vragen gratis voor je te werken?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, daar falen ze zelfs al een paar weken mee. https://secure.php.net/ werkt wel. ;) |:(

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
OkkE schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:39:
[...]

Oftewel, designers vragen gratis voor je te werken?
Er krijgt in ieder geval 1 betaald. Weet niet precies wat ze met de andere inzendingen doen, ik denk dat die inderdaad hun tijd 'verdoen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
mbarie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:10:
[...]

Dat impliceert hij toch met die laatste regel? :)
Ik ben een techneut. Impliciete dingen zijn lastig.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Korben schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Zoals C# 6? Voor zover ik het snel heb gelezen is maybe hetzelfde als de Elvis operator in C# 6.
Wat krijg je dan als uit komst iets van: "Thank you, thank you, thank you very much"??? O-)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 13:53
Jan_V schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Er krijgt in ieder geval 1 betaald. Weet niet precies wat ze met de andere inzendingen doen, ik denk dat die inderdaad hun tijd 'verdoen'.
Ware het niet dat ze vaak dezelfde logo's insturen (bij verschillende wedstrijden), met alleen een andere naam :) Net zolang totdat er eentje gewonnen heeft.1x ontwerpen en daarna met minimaal werk toch (eventueel) geld vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Jan_V schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Sorry als mijn opmerking bot over kwam, maar ik ben geen fan van het hele Spec Work / Design Contests idee. Het is in feite mensen gratis voor je laten werken, alsof designers niet ook gewoon goed betaalt moeten worden voor hun diensten.

Net als mensen in mijn omgeving met bijv. een eigen winkel die vragen of ik niet “even een simpel website-je” voor ze kan maken (die ze commercieel willen inzetten), voor een kratje bier of zo. Right... Kan via mijn baas, vanaf ongeveer €2000 heb je er één.

Of klanten die verwachten dat je gratis een website ontwerp maakt en ze daarna kiezen met welk bedrijf ze in zee gaan. Tuurlijk, we gaan eerst tijd steken in iets, waar we misschien helemaal niks voor terug zien. Mooi niet.

[/rant]

Anyway, ik snap wel dat je voor een privé projectje geen bedrijf gaat inhuren, dan is zo'n contest best geschikt. * OkkE moet minder zeiken.... 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
OkkE schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Sorry als mijn opmerking bot over kwam, maar ik ben geen fan van het hele Spec Work / Design Contests idee. Het is in feite mensen gratis voor je laten werken, alsof designers niet ook gewoon goed betaalt moeten worden voor hun diensten.

Net als mensen in mijn omgeving met bijv. een eigen winkel die vragen of ik niet “even een simpel website-je” voor ze kan maken (die ze commercieel willen inzetten), voor een kratje bier of zo. Right... Kan via mijn baas, vanaf ongeveer €2000 heb je er één.

Of klanten die verwachten dat je gratis een website ontwerp maakt en ze daarna kiezen met welk bedrijf ze in zee gaan. Tuurlijk, we gaan eerst tijd steken in iets, waar we misschien helemaal niks voor terug zien. Mooi niet.

[/rant]

Anyway, ik snap wel dat je voor een privé projectje geen bedrijf gaat inhuren, dan is zo'n contest best geschikt. * OkkE moet minder zeiken.... 8)7
Geen probleem. Ik voel me niet zo snel aangevallen ;-)

Maar ben het wel met je eens. Voor 'echt' bedrijven werk vind ik het ook iets minder geschikt, maar aangezien het toch bestaat is het voor prive spullen wel prima naar mijn idee.
De lage betalingen weerhouden mij ook voor het aanmelden op dergelijke sites voor developer opdrachten. Veel van die opdrachten leveren < 200 euro op en kosten zeker meer dan 2/3 uur werk. Dat kan niet uit voor een Nederlandse freelancer, tenzij je het uit de goedheid van je hart gaat doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er zijn zat sites waarop Nederlandse freelance "professionals" hun diensten voor één tot drie tientjes per uur aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2015 17:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:45
[...]

[/rant]
Wel eens aan een Europese aanbesteding meegedaan? Ben je aantal weken met een paar man mee bezig en de garantie dat het wat oplevert is 0.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Sv3n schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:16:
[...]

Wel eens aan een Europese aanbesteding meegedaan? Ben je aantal weken met een paar man mee bezig en de garantie dat het wat oplevert is 0.
Maar daar zijn de marges ook iets groter als je wint. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

[/rant]

Huh ik snap jouw redenatie niet helemaal.
Het stikt van de zogenaamde designers en ze bieden zich zelf aan. Als jij nog enige vorm van zelf respect heb voor je eigen werk dan gooi je hem inderdaad niet op de stapel. Nu kunnen wat mensen gewoon wat bij verdienen en überhaupt kans maken dat iemand hun meuk wilt terwijl een bedrijf/klant daadwerkelijk een keuze heeft tot eventueel wat designs die hem aanspreken en dus daarom goed zijn. Discutabel is het feit of het design dan ook 'goed' goed is.

Het is ook deels 2 kanten op. Niet dat ik het vak designer of w/e je het wilt noemen wil afkraken maar vele denken dat ze speciaal zijn en vragen 2000,- euro voor een logo omdat er allerlei aspecten in voor komen
die iemand niet zomaar verzint. Prima hoor, wellicht dat sommige daar zo over denken. Het zal me niet verbazen als het Tweakers logo in zijn totaliteit qua uren en dergelijke meer als 4000,- heeft gekost maar mij niet gezien :+

Het feit is dat je voor 150,- euro een contest kan starten waarbij je toch minimaal 5 designs krijgt voor je gehele huisstijl. Dat is er gewoon, en dat heeft niets met een opdrachtgever te maken maar met de designers zelf die zich zo goedkoop verkopen.

Overigens kun je nog wel appels met peren vergelijken dat je ook programmeurs voor 20 euro per uur kan inhuren. Uiteindelijk is de ervaring dat je vervolgens zelf nog heel wat uren kwijt bent, enorme ruk code krijgt en ongeveer 99% kans hebt dat het niet op tijd af is, niet goed is en je nooit meer van zo'n gast hoort waardoor je alsnog een fatsoenlijk bedrijf kan inhuren.
Die designs worden netjes opgeleverd en zijn wellicht iets minder van kwaliteit.. maar het product is er.

/me Ja ik ben al heel lang actief op sitedeals en overige websites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Douweegbertje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:37:
[...]
Het zal me niet verbazen als het Tweakers logo in zijn totaliteit qua uren en dergelijke meer als 4000,- heeft gekost maar mij niet gezien :+
Maak daar maar 40.000 van.

Slecht voorbeeld, maar ken je deze nog?
http://nos.nl/artikel/606...bijna-hetzelfde-logo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En kijk eens naar wat we ervoor hebben gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

M'n eigen publieke github doorkijken is deprimerend :| Ik zoek iets om te presenteren :|

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:27:
M'n eigen publieke github doorkijken is deprimerend :| Ik zoek iets om te presenteren :|
Afbeeldingslocatie: http://img.pandawhale.com/95113-Nelson-haha-meme-imgur-kncuYjp-BPu6.jpeg

Vast wel iets van silverstripe wat je kunt gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 15:58
Ik zit snel te kijken naar een fysieke kleine VGA scherm, aangezien mijn server laatst dood is gegaan en er alleen een VGA aansluiting op zit. Zijn er andere alternatieven behalve dat en een actieve adapter? Ik heb zitten zoeken in price watch maar daar heb je niks kleins, op eBay en dat soort sites zijn of net zo duur met de monitor als met de shipping kosts.
Stiekem hoop ik dat ik iets over het hoofd zie met hardwarematige goedkope, zeldzaam te gebruiken oplossingen (wanneer SSH geen uitkomst meer bied) en zal vast niet de eerste zijn die het tegen komt :) . Indien het toch op die 2 keuzes uitkomt zal ik wel een topic in V&B aanmaken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een of ander oud, afgeragd tft-schermpje dat je ergens in de hoek laat staan en inprikt wanneer je het nodig hebt? :P

Of anders een nieuw videokaartje dat ook HDMI of DisplayPort aankan?

[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 13-07-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:55:
[...]

[afbeelding]

Vast wel iets van silverstripe wat je kunt gebruiken? :)
Niet publieke repo's :X Dus dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

P-Storm schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:00:
Ik zit snel te kijken naar een fysieke kleine VGA scherm, aangezien mijn server laatst dood is gegaan en er alleen een VGA aansluiting op zit. Zijn er andere alternatieven behalve dat en een actieve adapter? Ik heb zitten zoeken in price watch maar daar heb je niks kleins, op eBay en dat soort sites zijn of net zo duur met de monitor als met de shipping kosts.
Stiekem hoop ik dat ik iets over het hoofd zie met hardwarematige goedkope, zeldzaam te gebruiken oplossingen (wanneer SSH geen uitkomst meer bied) en zal vast niet de eerste zijn die het tegen komt :) . Indien het toch op die 2 keuzes uitkomt zal ik wel een topic in V&B aanmaken. :>
Kijk even op V&A, er hangen genoeg 15"/17" TFT'tjes rond voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

P-Storm schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:00:
Als we er nog 1 hebben mag je morgen langs 's gravendeel rijden, gratiess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Volgens mij bedoeld P-Storm meer iets portable, wat je even snel in je laptoptas steekt. Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd. Zou ideaal zijn!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoek een oude laptop, koppel het scherm los en je hebt wat je zoekt. Ideaal, alleen wat soldeerwerk om voeding, converter en data-source te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sebazzz schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:01:
Volgens mij bedoeld P-Storm meer iets portable, wat je even snel in je laptoptas steekt. Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd. Zou ideaal zijn!
Een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 10:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 17:25
Ik heb een 7" Displaytje met HDMI/VGA/S-Video aansluiting bij Ali-Express gekocht. Ideaal om even aan te sluiten op een raspberry pi om te debuggen (als je bvb. niet weet of ie verbonden is met de WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 10:59
Mercatres schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:42:
Ik heb een 7" Displaytje met HDMI/VGA/S-Video aansluiting bij Ali-Express gekocht. Ideaal om even aan te sluiten op een raspberry pi om te debuggen (als je bvb. niet weet of ie verbonden is met de WiFi).
Laat dat nou precies iets zijn waar ik ook naar opzoek ben. Vraag me af of zoiets ook in Nederlandse shops te vinden is. Heb er al wat Google tijd aan uitbesteed, maar niets kunnen vinden. Heb je toevallig een linkje naar die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 15-10 15:58
Inderdaad Mecratres, dat is precies wat ik zoek. Ik ben helaas zelf niet zo goed bekend een soldeerbout en schema's, en eigenlijk is alles boven de 10' niet practisch voor een keer in het jaar te gebruiken. Zo snel ik kan vinden is er in nederland zoiets niet te vinden. Ali-Express weet ik niet echt goed wat ik nu wel en niet bekijken, laatste keer dat ik de site gebruikte kon ik niet eens een fatsoenlijke prijs sorteer knop vinden.

Ondertussen gebruik ik even de monitor van mijn buurman, alleen loop ik met een clean installatie van debian tegen boot disk not found probleem aan. Nu heb ik wel zitten zoeken op GPT en dat soort zaken, maar ik had verwacht dat anno 2015 zoiets tegenwoordig wel in de install menu zou zitten... Binnenkort maar nog een poging tot installatie te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Iemand ervaring met: https://raygun.io ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:45
P-Storm schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:45:
Inderdaad Mecratres, dat is precies wat ik zoek. Ik ben helaas zelf niet zo goed bekend een soldeerbout en schema's, en eigenlijk is alles boven de 10' niet practisch voor een keer in het jaar te gebruiken. Zo snel ik kan vinden is er in nederland zoiets niet te vinden. Ali-Express weet ik niet echt goed wat ik nu wel en niet bekijken, laatste keer dat ik de site gebruikte kon ik niet eens een fatsoenlijke prijs sorteer knop vinden.

Ondertussen gebruik ik even de monitor van mijn buurman, alleen loop ik met een clean installatie van debian tegen boot disk not found probleem aan. Nu heb ik wel zitten zoeken op GPT en dat soort zaken, maar ik had verwacht dat anno 2015 zoiets tegenwoordig wel in de install menu zou zitten... Binnenkort maar nog een poging tot installatie te doen. :(
Zoiets? http://m.aliexpress.com/item/1891770661.html
Helaas de m-website, want ik post het vanaf mijn foon, zal hem zo nog even zoeken op de desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Lijkt mij wel cool om te gaan gebruiken, maar denk dat ik die volledige feature set van raygun niet nodig heb.
Momenteel gebruiken ik/we de Application Insights (Windows Azure) en dat volstaat voor ons prima voor het opsporen van fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Interessant! Kan zo niet vinden wat je met het 'free plan' kan, maar zou het anders eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
JohnHeroHD schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:52:
[...]

Laat dat nou precies iets zijn waar ik ook naar opzoek ben. Vraag me af of zoiets ook in Nederlandse shops te vinden is. Heb er al wat Google tijd aan uitbesteed, maar niets kunnen vinden. Heb je toevallig een linkje naar die van jou?
P-Storm schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:45:

Dat was dit schermpje. http://www.aliexpress.com...Board-for/1678228758.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 17:20
TheNephilim schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Interessant! Kan zo niet vinden wat je met het 'free plan' kan, maar zou het anders eens proberen.
Ik zie geen 'free plan'. Enkel een 30 dagen trail. :?
Maar dit is enkel om excepties te loggen? Kan dat niet in een logfile (en ELK)?
En van wat ik zie, is dat je zelf die excepties moet doorsturen. Dit wordt niet automagisch gedaan, waardoor je niet elke exceptie afvangt.
(note: ik heb enkel gekeken naar het java sectie)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

SPee schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:31:
[...]

Ik zie geen 'free plan'. Enkel een 30 dagen trail. :?
Maar dit is enkel om excepties te loggen? Kan dat niet in een logfile (en ELK)?
En van wat ik zie, is dat je zelf die excepties moet doorsturen. Dit wordt niet automagisch gedaan, waardoor je niet elke exceptie afvangt.
(note: ik heb enkel gekeken naar het java sectie)
Idem voor PHP hoor :)
Ik had ook al zoiets van.. uiteindelijk krijg je alleen een dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Maar het zoeken naar fouten en dergelijke gaat natuurlijk eenvoudiger in een goed dashboard dan je vele logging messages die in je database of log bestand hebt.
In een database kun je zelf nog enige zinnige queries schrijven, maar een log bestand al veel minder goed.

Ook zie je waarschijnlijk veel beter de relaties tussen de verschillende log berichten en waardoor iets wordt veroorzaakt. Bij AI kun je geloof ik ook volledige stacktraces te zien krijgen, ik vermoed dat dit ook bij raygun kan, aangezien dit tegenwoordig een redelijk 'standaard' iets is bij dergelijke aanbieders (New Relic kan dat namelijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Wij hebben nu een trial draaien in een C# applicatie. Ziet er wel goed uit.
Je kan excepties inderdaad goed terugvinden en alles wordt prima gelogd.

Eigen database brengt ook weer een hoop werk (en kosten) met zich mee en dit is simpel een kwestie van DLL inladen en je eigen exceptie logger iets aanpassen.
So far so good hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Jan_V schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Lijkt mij wel cool om te gaan gebruiken, maar denk dat ik die volledige feature set van raygun niet nodig heb.
Momenteel gebruiken ik/we de Application Insights (Windows Azure) en dat volstaat voor ons prima voor het opsporen van fouten.
Werkt die application insight ook met dekstop applicaties dan? Of is dat alleen iets voor je azure hosted apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
hoofd31 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:57:
[...]

Werkt die application insight ook met dekstop applicaties dan? Of is dat alleen iets voor je azure hosted apps?
Het werkt met alle type applicaties. De blog posts die hier over gaan zijn wel vooral gebaseerd op Azure websites en dergelijke, maar het enige dat je hoeft te doen is de DLL in te laten, zelf een `TelemetryClient` toevoegen aan je code, je specifieke `Guid` hier in stoppen en het loggen kan beginnen. Wellicht handig om een Log4Net appender te gebruiken, maar dat is allemaal optioneel natuurlijk.

We hebben het hier in enkele console applicaties toegevoegd, welke later als Windows Service op een Cloud Service gaan draaien (jaja, geen best practice oplossing, maar ja, roeien met riemen en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Jan_V schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:05:
[...]

Het werkt met alle type applicaties. De blog posts die hier over gaan zijn wel vooral gebaseerd op Azure websites en dergelijke, maar het enige dat je hoeft te doen is de DLL in te laten, zelf een `TelemetryClient` toevoegen aan je code, je specifieke `Guid` hier in stoppen en het loggen kan beginnen. Wellicht handig om een Log4Net appender te gebruiken, maar dat is allemaal optioneel natuurlijk.

We hebben het hier in enkele console applicaties toegevoegd, welke later als Windows Service op een Cloud Service gaan draaien (jaja, geen best practice oplossing, maar ja, roeien met riemen en zo)
Ik zie het! Bedankt voor de info! Gaan hier ook naar kijken. Heeft meer dan alleen exception logging, Wij gebruiken nu de microsoft enterprise logging library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YjxZgtC.png

Koning niets zeggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
void?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Yay, eindelijk een andere muis. Kreeg toch een beetje RSI-achtige klachten, merkte ik laatst eigenlijk pas bij het verhuizen. Ben nu van een Performance MX naar een M570 Trackball van Logitech gegaan. Hopelijk doet hij het net zo goed als de oude trackball die ik ooit jarenlang heb gebruikt, de http://tweakers.net/price...itech-trackman-wheel.html :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:14
Sad face; na bijna 8 jaar heeft mijn trouwe Nokia BH-604 de geest gegeven. Althans de accu laadt niet meer op. Moet ik van nood nog op zoek naar vervanging. Iemand tips? Hoeft niet per sé bluetooth connected te zijn.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Merethil schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:51:
Yay, eindelijk een andere muis. Kreeg toch een beetje RSI-achtige klachten, merkte ik laatst eigenlijk pas bij het verhuizen. Ben nu van een Performance MX naar een M570 Trackball van Logitech gegaan. Hopelijk doet hij het net zo goed als de oude trackball die ik ooit jarenlang heb gebruikt, de http://tweakers.net/price...itech-trackman-wheel.html :+
Ik heb een vertical mouse (van Evoluent), dat heeft bij mij heel erg geholpen tegen de RSI klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
hoofd31 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Ik heb een vertical mouse (van Evoluent), dat heeft bij mij heel erg geholpen tegen de RSI klachten.
M'n vriendin heeft er ook zo ééntje die ze in de Mediatheek op haar werk gebruikte. Heb er zelf even mee zitten werken maar is het toch net niet voor mij. Wel hele fijne muizen als je eenmaal weet hoe ermee te werken volgens allerlei mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Merethil schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:27:
[...]

M'n vriendin heeft er ook zo ééntje die ze in de Mediatheek op haar werk gebruikte. Heb er zelf even mee zitten werken maar is het toch net niet voor mij. Wel hele fijne muizen als je eenmaal weet hoe ermee te werken volgens allerlei mensen :P
Inderdaad, ik had een paar uurtjes nodig om er aan te wennen maar nu _/-\o_ .
Het idee met de verticale muis is dat je je pols eigenlijk niet meer gebruikt voor de beweging van je muis maar meer vanuit je elleboog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/am8rQxj_460sa.gif

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 16:11
CodeCaster schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:45:
[...]

Waaróm zou je erbij moeten kunnen? :) Package de boel en lever het af aan het systeem / de persoon die de deployments doet. Deze zet de package vervolgens op de test- / acceptatieomgeving, waarna hetzelfde package na goedkeuring van wie dan ook automagisch naar productie wordt uitgerold.

Ideale wereld, I know...

Uiteraard kun je deze persoon als developer ook zelf zijn, maar dan zou ik inderdaad op z'n minst een ander account verwachten dat alleen via iets als RDP bij die systemen kan.

TeamCity en Octopus klinken ook goed. :) Ik wil wel meer leren over deployment (met name automatisch), want ik kom maar zelden tegen dat het "goed" (volgens míjn huidige opvattingen ;)) is ingericht en wil daar meer mee gaan doen.
Ik heb aan het inrichten van onze ontwikkelstraat relatief veel tijd besteed, maar het betaalt zichzelf echt wel uit. Wij draaien onze sites en server side applicaties op Windows Server 2012. De essentie:
  • Developers pushen hun code naar een remote Git repo (self hosted) in de develop branch
  • TeamCity pakt changes op en bouwt versies, de output van zo'n build is een package die gedeployed kan worden. Dit gebeurt per branch (develop, master, eventuele feature branches)
  • Deployment is een losse stap in TeamCity die kan worden afgetrapt. Met MsDeploy worden packages gedeployed naar onze webservers. Overigens kan een package van de develop build alleen naar de testomgeving worden gepushed. Tevens worden database-wijzigingen bijgehouden (versioning) en meegedeployed met eigen tooling die als build step meedraait.
  • Indien de test build OK is bevonden wordt develop branch naar master gemerged, waarna TeamCity de master bouwt en een package klaarzet. Hierna kan de deploy naar de live omgeving worden afgetrapt.
Developers zitten dus nooit te hakken op de live omgeving. Heb ik al te vaak mis zien gaan (where clause vergeten in update statement -> alle Herman den Blijker-pannenset aanbiedingen bij de Blokker in heel Nederland om zeep geholpen aan de kassa :+ ). Tooling tbv database kan ook altijd lokaal worden gedraaid om van scratch een dev database op te tuigen met testdata.

De test (of staging, what's in a name) omgeving draait op een nachtelijke kopie van de live data, mocht het nodig zijn om met echte data te testen. Realistische testdata in je dev-omgeving (eventueel gebaseerd op echte, zij het geanonimiseerd) scheelt hier al een hoop.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Halleuj, de EF-designer heeft TFS overstuur gemaakt.

"The remove operation cannot be undone because the file already exists on disk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wil je ruilen met een kapotte repo vanwege een svn checksum mismatch? :p
Wat heb ik daar veel tijd aan verpest zeg, en nee een clean checkout werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Amai dat was moeilijk om vanochtend op te staan... 2 weekjes en half vakantie gehad :) Waar is die koffie?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 17:00
Niet hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
ElkeBxl schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:05:
Amai dat was moeilijk om vanochtend op te staan... 2 weekjes en half vakantie gehad :) Waar is die koffie?
* Ealanrian gooit een handvol koffie bonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

“Respect the skills” — DJ Jean

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:23
Ealanrian schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:46:
[...]

* Ealanrian gooit een handvol koffie bonen.
* LEDfan gooit een handvol espresso machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23
* Tjolk schuilt met een kop koffie onder zijn bureau

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
* Alex) verwisselt de kop koffie met een kop thee

Koffie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
LEDfan schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:52:
[...]

* LEDfan gooit een handvol espresso machines.
* Ealanrian gooit een emmer water.

Zo nu kunnen we koffie zetten :Y)

Ook nog echt leuk nieuws deze week ik heb mijn proeftijd succesvol doorstaan *O*. Altijd fijn om te horen dat het bedrijf net zo tevreden is als dat je zelf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 00:53
Iets dat iedereen eigenlijk altijd al wist.... :D

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 21:27
farlane schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Iets dat iedereen eigenlijk altijd al wist.... :D
Hmm tijd om ook eens te gaan "air-proggen" .. hoe meer lucht (liefst licht gebakken) .. hoe meer miljoenen je tegenwoordig bij elkaar harkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 09-10 09:51
Hmm, * Hipska zoekt die website waar je random op je keyboard kon kloppen en dan kwam er op het scherm werkende c code tevoorschijn...

Edit: http://hackertyper.net

[ Voor 10% gewijzigd door Hipska op 15-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hipska schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:11:
Hmm, * Hipska zoekt die website waar je random op je keyboard kon kloppen en dan kwam er op het scherm werkende c code tevoorschijn...
Hackertyper? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 09-10 09:51
Had hem net na m'n post ook gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:46
:D die kende ik nog niet. Grappig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm leuk die d3js grafiekjes .. alleen een timeseries scattergraph met > 25000 bollekes updaten vindt de gemiddelde browser geloof ik wat minder prettig met 1000ms .. toch is kijken of er nog wat te optimaliseren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmmm, ik krijg ineens allemaal (spam) mails in het Frans met rekeningen, of ik even binnen 30 dagen wil betalen. Ja dahaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Lang leve spamassassin en classificeren op taal .. hogere penalty naarmate ik iets toch niet zou kunnen lezen ... scheelt al een aardige berg.
(zeker als je domein ook nog eens van een land is waarvan je de taal niet machtig bent 8)

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 15-07-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Halleuj, de EF-designer heeft TFS overstuur gemaakt.

"The remove operation cannot be undone because the file already exists on disk."
... had er nog zo'n 1 laatst:

- Lekker aan het werken, wil een bestand saven
- TFS: Oh dit bestand is readonly (crap TFS verbinding niet open)
- Opent TFS connectie.
- Ctrl + S om bestand te saven.
- K*k nog steeds read only
- Crap TFS connectie weer gesloten, grmbl...
- Doet opnieuw connectie maken.
- Oh weet je wat, doe ook maar een get latest (to be sure)...
- Oh conflict... Ik heb gisteren avond voor het laatst ingechecked en heb wat zitten aankl*ten lokaal; dus get server version. Prima! goed we gaan verder.
- Doet bestand openen
- Of ik het bestand wil uitchecken... Ja en val me niet meer lastig met die vraag.
- Check in... conflict #$#$(*&$#
- Nou lijkt niets aan de hand... blijft dat ding toch door mopperen over conflicts.
- Open ik het betreffende conflict: 0 conflicts in file
- FORCE! FORCE LOCAL VERSION!

#*$&(*#&$*(&#*( |:(

One of those days....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 00:53
gekkie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Hmm tijd om ook eens te gaan "air-proggen" .. hoe meer lucht (liefst licht gebakken) .. hoe meer miljoenen je tegenwoordig bij elkaar harkt.
Helaas moet je wel aanleg hebben voor het ritmisch bewegen op muziek (anders dan met je armen over elkaar staan en met je voet de 4/4 maat aangeven) dus ik ga dat niet redden. :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 18:48

Hmail

Doet ook maar wat.

farlane schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Helaas moet je wel aanleg hebben voor het ritmisch bewegen op muziek (anders dan met je armen over elkaar staan en met je voet de 4/4 maat aangeven) dus ik ga dat niet redden. :P
Dan ga je toch even updates installeren? http://fediafedia.com/prank/ :P

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
farlane schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Achja er bestaat nog een overtreffende trap boven "air" ... en dat is "mind" .. enige nadeel is dat sommige mensen het niet door hebben door gebrek aan fysieke beweging.

Hmm fijn wat briesende machines hier .. altijd leuk beetje perf testen.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 15-07-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 00:07
gekkie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Achja er bestaat nog een overtreffende trap boven "air" ... en dat is "mind" .. enige nadeel is dat sommige mensen het niet door hebben door gebrek aan fysieke beweging.
Ontwerpen en simuleren doe je naar mijn ervaring meestal in je hoofd, programmeren daarna pas met je handen. Ook heel fijn hoe je soms terwijl je op de auto piloot staat een heel programma kunt tracen en dan met een mogelijke oplossing komt waar je daarvoor nog niet aan gedacht had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Struikrover schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:01:
[...]
Ontwerpen en simuleren doe je naar mijn ervaring meestal in je hoofd, programmeren daarna pas met je handen. Ook heel fijn hoe je soms terwijl je op de auto piloot staat een heel programma kunt tracen en dan met een mogelijke oplossing komt waar je daarvoor nog niet aan gedacht had :)
Hmm de beste oplossingen komen vaak toch nog op de fiets, in de auto, op de plee, onder de douche ... kortom als het in het onderbewuste een fijngemalen geprakt gehusselt en ontdaan van de waan van het moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 17:20

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geniaal, had hem laatst ook gezien. We hebben bij mij op het werk ook een collega die om de vijf minuten tegen je aan begint te praten. Soms werkgerelateerd maar soms ook niet. Als je dan midden in een stuk code zit wordt je op een gegeven moment helemaal gek van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
grmbll stampvoet arghh hmmppfffrr

waarom werkt een transform-translate in een svg wel goed als ik op de individuele elementen in een groep doe, maar loopt de handel out of sync als ik de transform-translate in een keer op de gehele groep doe ..

zijn steeds maar een paar pixels verschil .. maar welke automagier zit er hier stiekum aan de knoppen ..

Edit: Hmm en tada met een halve update interval werkt het wel ineens .. waarom .. geen idee .. tijd voor bed :z

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 16-07-2015 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Coffee anyone?

Weer terug van vakantie en meteen 3 leuke berichtjes gehad:
- Ik mag naar de SAP TechEd in Barcelona (en de innoJam).
- Vanwege vele inzet buiten reguliere werkzaamheden een presentje
and last but not least promotie gemaakt ^_^

Zo is het toch weer wat minder erg om te moeten beginnen weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:48
Laurens-R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:51:
[...]

... had er nog zo'n 1 laatst:

- Lekker aan het werken, wil een bestand saven
- TFS: Oh dit bestand is readonly (crap TFS verbinding niet open)
- Opent TFS connectie.
- Ctrl + S om bestand te saven.
- K*k nog steeds read only
- Crap TFS connectie weer gesloten, grmbl...
- Doet opnieuw connectie maken.
- Oh weet je wat, doe ook maar een get latest (to be sure)...
- Oh conflict... Ik heb gisteren avond voor het laatst ingechecked en heb wat zitten aankl*ten lokaal; dus get server version. Prima! goed we gaan verder.
- Doet bestand openen
- Of ik het bestand wil uitchecken... Ja en val me niet meer lastig met die vraag.
- Check in... conflict #$#$(*&$#
- Nou lijkt niets aan de hand... blijft dat ding toch door mopperen over conflicts.
- Open ik het betreffende conflict: 0 conflicts in file
- FORCE! FORCE LOCAL VERSION!

#*$&(*#&$*(&#*( |:(

One of those days....
Tja, daarom hebben DVCS'en mijn voorkeur. En gelukkig ondersteunt Visual Studio tegenwoordig ook redelijk Git. De wat geavanceerdere dingen zoals rebase nog niet, maar misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Sardaukar schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:35:
[...]

Tja, daarom hebben DVCS'en mijn voorkeur. En gelukkig ondersteunt Visual Studio tegenwoordig ook redelijk Git. De wat geavanceerdere dingen zoals rebase nog niet, maar misschien komt dat nog.
Goh, echt lekker werkt dat toch niet hoor. Wij gebruiken gewoon SourceTree ernaast, werkt toch nog net iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:58
Same here. Ik vind de Git support in VS gewoon echt brak. Sourcetree werkt oneindig veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik werk thuis voor wat hobby projecten met Perforce... dat werkt ook best als een malle... en niet onbelangrijk: gratis voor teams tot 20 users :) Heerlijk snel en vreet weinig server/system resources en heeft een goed werkende VS plugin. Het heeft een GIT extension, maar dat werkt een beetje semi natuurlijk voor m'n gevoel omdat het zo overduidelijk werkt als een extension en je nog allerlei dingen moet regelen om git users aan perforce users te hangen etc. Niet heel handig. Het zou handiger werken als die users gewoon 1:1 te gebruiken zijn.

+ dat het gewoon niet moeilijk doet over grote bestanden. Kan met gemak 50+ meg files submitten (handig voor bijvoorbeeld versioning van bijv. photoshop files, raw audio recordings etc).

[ Voor 79% gewijzigd door Laurens-R op 16-07-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 15:36
Avalaxy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:15:
Same here. Ik vind de Git support in VS gewoon echt brak. Sourcetree werkt oneindig veel beter :)
Git moet je dan ook gewoon command line gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Vincentio schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:49:
Coffee anyone?

Weer terug van vakantie en meteen 3 leuke berichtjes gehad:
- Ik mag naar de SAP TechEd in Barcelona (en de innoJam).
- Vanwege vele inzet buiten reguliere werkzaamheden een presentje
and last but not least promotie gemaakt ^_^

Zo is het toch weer wat minder erg om te moeten beginnen weer :)
Nice lekker bezig! d:)b Wat voor presentje heb je mogen ontvangen? :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

hellum schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Git moet je dan ook gewoon command line gebruiken
Inderdaad.

Bij mij was SourceTree altijd traag, onduidelijk wat er precies per commando achter de schermen gebeurd en het belangrijkste (voor mij): werkt niet op de server. Als je daar toch CLI al voor leert om op de server te gebruiken, kan je het net zo goed ook lokaal gebruiken. :)

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.