I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voutloos schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:24:
Little Bobby Tables natuurlijk.
Little Bobby Tables it is. Dat ik daar zelf niet op ben gekomen!
Ow ja, op DPCon doe ik mee om een Bose koptelefoon te kunnen winnen, bij de SilverStripe booth.
Was op een iPad. Ik begin met het typen van m'n e-mailadres en voornaam, prima.
Begin ik in het achternaam-veld te typen, verschijnt na 3 letters mijn achternaam als autocomplete
[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 26-06-2015 20:12 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Lekker op de bank
Mijn achternaam begint met "Erk" en is 8 tekens langZaZ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:00:
Als je bijvoorbeeld Pieter Vos heet is dat niet zo heel indrukwekkend
Het is ook niet alsof alles bij mij stuk gegaan is hoorWernerL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:14:
Nou gelukkig, bij mij thuis heeft niets last ondervonden van de piek waar dcm360 het over had. Gelukkig, ik hoef geen nieuwe voeding te kopen.
Je apparaat kent je. Meer is het niet. Mijn Nexus toestellen komen ook met suggesties over mij, mijn zoontje en mijn vriendin. Als ik mijn voornaam type (3 letters) en de eerste letter van mijn achternaam, dan wordt dat al aangevuld. Als ik de naam van mijn zoontje type, dan komen Ruben er zonder verder te typen suggesties voor woorden die ik vaak na zijn naam type. Ik kan hele verhalen schrijven puur met die suggesties.Firesphere schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:32:
[...]
Mijn achternaam begint met "Erk" en is 8 tekens langdus na 3 karakters al voorspellen, vond ik grappig.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Als ik zo FireSphere's (
Nee, ik sta in Sam's adresboek. Het was zijn iPad. Dus op zich niet gek, maar vooral grappig, een iPad van de andere kant van de wereld kent mijCaelorum schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:07:
Heeft die niet gewoon al eens eerder meegedaan met een actie van dat bedrijf?
[ Voor 25% gewijzigd door Firesphere op 27-06-2015 17:05 ]

Ik had er vandaag ook willen zijn, maar door omstandigheden niet gelukt.Cartman! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:48:
Terug van DPCon, paar interessante talks gezien maar ook n paar waarin ze eigenlijk gewoon de handleiding in een paar slides zetten en de talk voorbij is als t pas begint interessant te worden. Echt compleet zonde van de tijd dan
Gister hetzelfde, 1 of 2 praatjes waren echt "handleiding voorlezen", anderen waren dan weer zeer de moeite waard.
Was je trouwens gisteren ook bij DPCon? Ik heb redelijk rondgehangen bij de SilverStripe stand (En Minecraft game gespeeld)
Als je toevallig naar de PostgreSQL talk bent geweest, heb ik daar iets gemist? Dat was de grootste waar ik vandaag eigenlijk heen wilde.
Volgende keer naar de SilverStripe stand lopen en zeggen "Simon says hi" en weer doorlopenCartman! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:26:
Gisteren hele dag geweest ja, talk over de Command Bus was erg goed vond ik. Los van dat ik het zeker ga gebruiken was het gewoon de manier van vertellen die erg vermakelijk was. PostgreSQL talk niet geweest, voor key/value storage gebruiken we meestal toch Redis dus had gekozen voor de "Beyond SPL" talk die erg interessant bleek. Niet bij SilverStripe geweest overigens...
Maar de Command Bus leek me gister ook wel leuk, uiteindelijk toch naar Sebastian Bergmann gegaan. Wat achteraf een beetje jammer en weinig toevoegend was.
De beste van gister waren voor mij toch die 2 van Chris Pitt. Inclusief de airsquats (die wist ik dat die zouden komen

Mja, ik ken Chris persoonlijk dus mijn mening is ietwat biased. De talk was best goed, juist omdat je met generators en yield een async methode kan bereiken.Cartman! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:25:
Dat sloeg echt nergens opDe talk van hem gezien over ReactPHP/Ratchet maar vond t meer vermaak dan nuttig, heb wat ervaring in node.js en dan zie ik weinig nut om t in PHP te doen
Mee eens, Node.js is gewoon beter in async calls, maar zijn concept is volgens mij niet verkeerd.
En die airsquats is gewoon zijn ding, vind je leuk of niet
De talk was zeker niet verkeerd en hij had een prima verhaal maar hij zei aan de ene kant: "ja, gebruik PHP hier voor want dan kun je t lekker in PHP doen en dat is leuk" en "kijk maar naar andere talen hoe die t opgelost hebben en kijk maar of je dat kunt namaken". Wat ik eerder zou doen is the right tool for the right job. Ik vind PHP niet geschikt als daemon en in andere talen is dat veel geschikter (zoals bijv node.js of golang). Perse vast hangen aan je eigen taal "omdat het kan" vind ik dan een jammer argument. Dat het kan is leuk maar in praktijk zal ik t niet gaan gebruiken dus.Firesphere schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:35:
[...]
Mja, ik ken Chris persoonlijk dus mijn mening is ietwat biased. De talk was best goed, juist omdat je met generators en yield een async methode kan bereiken.
Mee eens, Node.js is gewoon beter in async calls, maar zijn concept is volgens mij niet verkeerd.
Ik vond t opzich grappig maar erg awkward en loosEn die airsquats is gewoon zijn ding, vind je leuk of niet
Hah, het awkward heeft iedereen de eerste keerCartman! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:55:
[...]
De talk was zeker niet verkeerd en hij had een prima verhaal maar hij zei aan de ene kant: "ja, gebruik PHP hier voor want dan kun je t lekker in PHP doen en dat is leuk" en "kijk maar naar andere talen hoe die t opgelost hebben en kijk maar of je dat kunt namaken". Wat ik eerder zou doen is the right tool for the right job. Ik vind PHP niet geschikt als daemon en in andere talen is dat veel geschikter (zoals bijv node.js of golang). Perse vast hangen aan je eigen taal "omdat het kan" vind ik dan een jammer argument. Dat het kan is leuk maar in praktijk zal ik t niet gaan gebruiken dus.
[...]
Ik vond t opzich grappig maar erg awkward en loos
Maar wat betreft het doen... tja, hij werkt inderdaad wel puur op dat gebied, en dat is ook zijn functie grotendeels. Of't inderdaad toegevoegde waarde heeft, betwijfel ik ook. Het is wel tof dat het kan, maar of het de right tool for the job is, nah, dat ben ik met je eens, dat is't vaak niet
Die talk was inderdaad meer de cool-factor dan dat't nu echt zo bijzonder was. Maarja, moral support enzo heeft mij er toe gedreven toch ook daar te zitten
Als ik jouw voornaam en eerste 3 letters van jouw achternaam in google intyp, dan komt ie ook meteen met jouw achternaam als suggestie. Dan zie je ook meteen jouw foto etc.Firesphere schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:32:
[...]
Mijn achternaam begint met "Erk" en is 8 tekens langdus na 3 karakters al voorspellen, vond ik grappig.
Google kent je
Lekker op de bank
Niet alleen dat:
Firesphere heeft iets te verbergenSome results may have been removed under data protection law in Europe. Learn more
Zoals ik zei, ik ken Chris (en Sam en Joel) persoonlijk, dus tja, ik kijk er iets anders tegenaan. Gewoon typische New ZealandersCartman! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:57:
Ik vond die hele gast wel vrij awkward (ken je Silicon Valley? Dat idee) maar ook wel weer heel gaaf op een of andere manierErg geschikt om zulke dingen te presenteren, ik heb me enorm vermaakt en daar gaat t ook om naast dat je iets wil leren.
Hmmmm, grappigwsitedesign schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:21:
[...]
Niet alleen dat:
[...]
Firesphere heeft iets te verbergen
Singapore wel een aanrader om een keer te bezoeken!
[ Voor 15% gewijzigd door Martijn19 op 28-06-2015 05:52 ]
Ziet er wel cool uit, maar ik weet niet of ik m'n live server dit direct wil aandoen.
Bij ownCloud hebben ze er AFAIK al heel wat voordelen uitgehaaldFiresphere schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:07:
Zijn er mensen die ervaring hebben met blackfire.io?
Ziet er wel cool uit, maar ik weet niet of ik m'n live server dit direct wil aandoen.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Inderdaad, en dan te bedenken dat ik naar school moetDamic schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:18:
PFFFF ik wil de volgende week niet werken, zelfs niet op staan, veels te warm.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
* .oisyn zit in Toscane
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
(en een week later in Washington, same story)
We are shaping the future
Het is een beetje ag en aan met t weer hier maar vandaag en gisteren was het prachtigAlex) schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:05:
Volgende week in Stockholm, waar het volgens de huidige verwachtingen 20+ en vooral bewolkt gaat zijn.
Wat Prisoner zegt. Daarnaast de weervoorspellingen voor Stockholm zijn niet te vertrouwenAlex) schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:05:
Volgende week in Stockholm, waar het volgens de huidige verwachtingen 20+ en vooral bewolkt gaat zijn.
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Same here, ook 's nachts.oisyn schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:39:
Het is hier al de hele week 30 graden.
* .oisyn zit in Toscane
/me woont deze zomer in Singapore
Even genieten tot mijn collega binnenkomt, die wil meestal bij 21 graden de airco al aan

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Geef mij maar dat eindeloze herfstweer!Avalaxy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:44:
Zeikerts. Is het een keer goed weer ipv dat eindeloze herfstweer, loopt iedereen weer te janken
Ik haat de term "goed" weer! Het weer dat wij gehad hebben vind ik GOED weer.
Het weer dat wij krijgen vind ik SLECHT weer!
Ik moet ruim het hele land door wil ik naar het strand gaan (woon tegen Duitsland aan zowat)Avalaxy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:59:
Strandweer = goed weer. Wanneer ga je naar het strand? Juist, wanneer het 30 graden is, niet wanneer het 20 graden is
En daarnaast, ik moet gewoon werken.
Ook mag ik niet in de zon zitten (huidkanker). Dus ik blijf erbij: slecht weer!
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 29-06-2015 09:01 ]
Die airco valt gemakkelijk te slopen hekenneth schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:45:
Ik ben er blij mee!
Even genieten tot mijn collega binnenkomt, die wil meestal bij 21 graden de airco al aan
RTFM!
Strandweer is prima. Het strand zelf daarentegen...Avalaxy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:59:
Strandweer = goed weer. Wanneer ga je naar het strand? Juist, wanneer het 30 graden is, niet wanneer het 20 graden is
Er zijn weinig dingen waar ik een grotere hekel aan heb
Ditto. Ik heb een hekel aan het strand. Ik HAAT zand en ik HAAT zon en ik kan niet zwemmen dus daar heb ik niets te zoeken.EddoH schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:04:
[...]
Strandweer is prima. Het strand zelf daarentegen...
Er zijn weinig dingen waar ik een grotere hekel aan heb
Lekker op de bank
Wat dat betreft was Kroatïe echt een uitkosmt voor mij, luchtbed/stretcher op een rots en geen gedoe met zand, zand en nog eens zandZaZ schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:21:
[...]
Ditto. Ik heb een hekel aan het strand. Ik HAAT zand en ik HAAT zon en ik kan niet zwemmen dus daar heb ik niets te zoeken.
Maar als je zon haat en je niet kan zwemmen is dat ook geen aanrader.
Als jullie de keuze zouden hebben, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?
De voorkeur hier op de werkvloer lijkt uit te gaan naar Slack, puur vanwege erg goede integratie mogelijkheden, maar bij HipChat is me dit ook wel een beetje onduidelijk.
Iemand die ze gebruikt (heeft) en ervaringen wil delen?
Grappig, wij gebruiken juist hipchat door de goede integratie met Jira/Stash maar een van onze ontwikkelaars wil naar Slack maar we durven niet omdat de integratie mogelijkheden onduidelijk zijnThesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:23:
Slack vs HipChat
De voorkeur hier op de werkvloer lijkt uit te gaan naar Slack, puur vanwege erg goede integratie mogelijkheden, maar bij HipChat is me dit ook wel een beetje onduidelijk.
Wij werken nu met Slack. Heb in het verleden wel eens naar HipChat gekeken. Wat ik positief aan HipChat vind is dat er ook videobellen en screenshare in zit. Dat mis ik in Slack en daarvoor wijken we dan weer uit naar Skype/Teamviewer.. Ik las laatst wel ergens dat Slack een bedrijf heeft overgenomen die voice/video integratie heeft en het er mogelijk binnenkort in komt.Thesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:23:
Slack vs HipChat
Het werkt wel erg prettig, je hebt al je interne communicatie bij elkaar en niet meer in je mailbox. Vaak gaat interne communicatie niet verder dan een paar zinnen. En dan is het erg prettig.
Intergrations werken ook erg mooi. Klanten zetten bij ons taken en bugs in Asana en hier krijgen wij in Slack meldingen van. Iedere klant heeft zijn eigen kanaal op Slack (weten ze natuurlijk zelf niet) en daar komen dan notificaties voor die projecten binnen en gaat alle communicatie over die klant/project naar toe. Intergratie met Bamboo (build platform) voor falende unit tests / selenium tests en voor alle deployments. Wij hebben alleen maar lof voor Slack.
Slack is populairder dan HipChat (volgens mij voornamelijk omdat switchen van account makkelijker gaat/ging). Integraties zijn volgens mij vergelijkbaar. Ikzelf zou HipChat op mijn werk prefereren (screensharing/video chat), ware het niet dat men Google Hangouts goed genoeg vindt (en regelmatig IM of choice, wat helemaal vervelend is). Hangouts heeft geen desktop client en de Chrome addon is echt een draak waar je niet normaal kunt wisselen van privé account en zakelijk account.Thesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:23:
Slack vs HipChat
Ik ben wel benieuwd naar wat nu echt meerwaarde is van Slack/HipChat in een workflow (wat doet het nu echt meer dan een Hangouts/Skype etc.?). Integrations is leuk, maar heeft nog niet kunnen overtuigen om te switchen helaas.
Thesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:23:
Slack vs HipChat
Meh, het schijnt volgens sommige modellen donderdag 46 graden te worden. In. Brabant. denk niet dat er dan veel gewerkt wordt.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat zijn dan spookmodellen, ik zie nergens in NL >40 voorspeld worden.Korben schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:00:
[...]
Meh, het schijnt volgens sommige modellen donderdag 46 graden te worden. In. Brabant. denk niet dat er dan veel gewerkt wordt.
Google houdt het voorlopig op 29 (in Breda):Korben schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Lol. Ga je in een schuilkelder liggen of er juist van genieten ?Douweegbertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:43:
Ik heb donderdag en vrijdag maar vrij genomen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Eigenlijk niet, ben alleen meer een leecher.
Nu vond ik dit niet een niew-topic waardig, aangezien alle devs hier rondhangen, en het mij meer een gesprek voor bij de koffiemachine is. Of is elke zin met een vraagteken op het einde hier verboden?
Ik zou hier een nieuw topic voor openenThesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:47:
[...]
Of is elke zin met een vraagteken op het einde hier verboden?
Antwoord op je vraag: Nee.Thesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:47:
[...]
Eigenlijk niet, ben alleen meer een leecher.
Nu vond ik dit niet een niew-topic waardig, aangezien alle devs hier rondhangen, en het mij meer een gesprek voor bij de koffiemachine is. Of is elke zin met een vraagteken op het einde hier verboden?
Nu weer mijn vraag, wat snap je hier dan niet aan?
Verder boeit mij het echt geen reet wat iemand hier post, maar je wilt hier een discussie beginnen en die discussie is best interessant.. maar waarom je dan niet even de moeite neemt om het allemaal netjes in een apart topic te zetten is mij dan een raadsel.Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Je eigen redenatie dat 'hier alleen devs' zitten is ook een enorm kul argument, aangezien ik bijvoorbeeld binnen no time ~12 reacties op mijn vraag in een ander topic heb gekregen die wellicht nog wel wat specifieker is dan jouw stelling.
Er zijn af en toe van die kleine dingen waarvan ik wel eens zeg van.. nou moet die gene dan echt een apart topic hiervoor maken.. maar in dit geval is het plain obvious dat dit 100x beter in een ander topic past
en ik wil graag ook de discussie volgen
Goed, je hebt een punt op het vraagbaak punt, maar blijkbaar verschillen we van mening wat vraagbaken is. Ik was juist niet op zoek naar een discussie (vandaar dat ik ook geen eigen topic heb geopend). Ik wilde van de mensen hier weten welke ze gebruiken, en welke tool in welke situatie beter kan uitpakken. Ik was op zoek naar gebruikerservaringenDouweegbertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:03:
Nu weer mijn vraag, wat snap je hier dan niet aan?
niet als vraagbaak
maar in dit geval is het plain obvious dat dit 100x beter in een ander topic past
en ik wil graag ook de discussie volgen
Als er inderdaad behoefte is om hier een discussie van te maken wil ik dit inderdaad graag voortzetten in een apart topic, maar voor mijn gevoel was het geen discussie (en dus geen apart topic waard).
En dan even advocaat van de duivel spelen
Firesphere schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:07:
Zijn er mensen die ervaring hebben met blackfire.io?
Ik kan geen tegen argumenten bedenken.Firesphere schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:07:
Serieuze issues in mijn hoofd. Zal ik naar NZ gaan of blijven waar ik zit?
Het enige wat echt lekker werkt met meerdere mensen en video is Google Hangouts. Jammer dat Google geen desktop client heeft die fatsoenlijk werkt, op iOS hebben ze wel een native en client en dat werkt veel prettiger.PatrickH89 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:18:
[...]
Slack is populairder dan HipChat (volgens mij voornamelijk omdat switchen van account makkelijker gaat/ging). Integraties zijn volgens mij vergelijkbaar. Ikzelf zou HipChat op mijn werk prefereren (screensharing/video chat), ware het niet dat men Google Hangouts goed genoeg vindt (en regelmatig IM of choice, wat helemaal vervelend is). Hangouts heeft geen desktop client en de Chrome addon is echt een draak waar je niet normaal kunt wisselen van privé account en zakelijk account.
Ik ben wel benieuwd naar wat nu echt meerwaarde is van Slack/HipChat in een workflow (wat doet het nu echt meer dan een Hangouts/Skype etc.?). Integrations is leuk, maar heeft nog niet kunnen overtuigen om te switchen helaas.
Zelf alleen met HipChat gewerkt. Ik vond het vooral irritant al die build messages in de dev chat room eigenlijk.
iOS developer
Niet om het één of ander, maar het is beter als je stopt om je gelijk proberen te halen door woorden in een andere context te gaan zetten zodat het dan volgens jouw mening wel weer past. Denk/kijk iets verder. Ik ben geen mod/admin w/e, en vaak genoeg een super irritante gast op fora's dus als ik dan nog nota bene moet vertellen dat je niet op de goede plek zit... go figure.Thesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:37:
[...]
Goed, je hebt een punt op het vraagbaak punt, maar blijkbaar verschillen we van mening wat vraagbaken is. Ik was juist niet op zoek naar een discussie (vandaar dat ik ook geen eigen topic heb geopend). Ik wilde van de mensen hier weten welke ze gebruiken, en welke tool in welke situatie beter kan uitpakken. Ik was op zoek naar gebruikerservaringen![]()
Als er inderdaad behoefte is om hier een discussie van te maken wil ik dit inderdaad graag voortzetten in een apart topic, maar voor mijn gevoel was het geen discussie (en dus geen apart topic waard).
En dan even advocaat van de duivel spelen![]()
[...]
Overigens gaat het er 9 van de 10x niet om wat jij, of elke andere gebruikt wilt, denkt of voor ogen heeft. Als ik nu inhaak op iemand zijn mening en zeg dat HipChat enorm kudt is, dan heb je al weer een discussie. Daarom zet je dus iets in een ander topic.
Daarbij was het gewoon meer grappig bedoeld.. met wellicht een vorm van 'oh ja' voor jou.. maar laat maar gewoon zitten
22 pagina's. 11 daarvan bestaan uit voorblad, achterblad, blanco, inhoudsopgave, etc.
Verder 2 pagina's met samenvatting (NL/EN), nog een extra inleiding en een bronnenreferentie. Uiteindelijk is het hele plan maar 6 pagina's.

En wat staat er eigenlijk in: als het warm is, moeten we mensen daarvoor waarschuwen, zorginstellingen moeten er aandacht aan geven en als het misgaat is het crisis en laten we het plan buiten beschouwing...
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik heb ze allebei gebruikt en mijn voorkeur gaat naar Slack. Beetje persoonlijke voorkeur maar ook de integrations is beter dan hipchat. (Misschien is dat nu verbeterd in hipchat though).Thesulac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:23:
Slack vs HipChat
In hangouts/skype vind ik de groepen echt niet handig geimplementeerd. Bij slack heb je gewoon rooms waar mensen in kunnen zitten en waar je ook super per room integration hebt met allemaal services zoals source control, chat bots (die commands voor je uitvoeren), notifications ect.PatrickH89 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:18:
[...]
Nothing to see here!
GlipRutix schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:34:
[...]
Ik heb ze allebei gebruikt en mijn voorkeur gaat naar Slack. Beetje persoonlijke voorkeur maar ook de integrations is beter dan hipchat. (Misschien is dat nu verbeterd in hipchat though).
[...]
In hangouts/skype vind ik de groepen echt niet handig geimplementeerd. Bij slack heb je gewoon rooms waar mensen in kunnen zitten en waar je ook super per room integration hebt met allemaal services zoals source control, chat bots (die commands voor je uitvoeren), notifications ect.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik zit ook met een trui aan achter m'n bureau....kwaakvaak_v2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:57:
ach gelukkig staat de lucht koeler hier op standje ijsbloemen op je glas water maken.. En da is de laagste of hoogste stand afhankelijk van hoe je kijkt.. Hij kan ook nog op standje Frozen de musical.

Hebben ze hier wel goed geregeld..
[ Voor 14% gewijzigd door Soundless op 29-06-2015 15:13 ]
Zomer: iedereen komt binnen in zomerse kleding maar de airco staat op 19 graden.
Winter: iedereen komt binnen met dikke truien maar de verwarming staat op 22 graden.
Gelukkig hier nog balkondeuren open
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| >>> import clr >>> import System >>> clr.AddReference("System.Core") >>> clr.ImportExtensions(System.Linq) >>> from System.Collections.Generic import List >>> ints = List[int]() >>> for i in range(1,10): ... ints.Add(i) >>> evens = ints.Where(lambda y: y % 2 == 0) >>> evens.ToList() List[object]([2, 4, 6, 8]) |
Dat vind ik toch iets makkelijker te lezen dan de Python-esque manier van zulke queries.
[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 29-06-2015 16:13 ]
Daarom heb ik in de winter heel vaak een shirt onder een trui of vest. Als het op kantoor dan veel te heet is, lees: elke dag, dan kun je mooi een laagje uittrekken.kenneth schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:17:
Winter: iedereen komt binnen met dikke truien maar de verwarming staat op 22 graden.
Leugens, wij hebben geen airco.kenneth schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:17:
Elk kantoor, elk seizoen:
Zomer: iedereen komt binnen in zomerse kleding maar de airco staat op 19 graden.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Tijd om te fixen dan? Of heeft iedereen een verwarming / ventilator in zijn bereik?NMe schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:46:
[...]
Leugens, wij hebben geen airco.En ik kom altijd (ook in de winter) in een T-shirtje naar kantoor.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
wij ook niet, maar wel iets wat koude lucht kan maken en blazen.NMe schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:46:
[...]
Leugens, wij hebben geen airco.En ik kom altijd (ook in de winter) in een T-shirtje naar kantoor.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Alex) schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:02:
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat je LINQ kunt gebruiken in IronPython:
Python:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >>> import clr >>> import System >>> clr.AddReference("System.Core") >>> clr.ImportExtensions(System.Linq) >>> from System.Collections.Generic import List >>> ints = List[int]() >>> for i in range(1,10): ... ints.Add(i) >>> evens = ints.Where(lambda y: y % 2 == 0) >>> evens.ToList() List[object]([2, 4, 6, 8])
Dat vind ik toch iets makkelijker te lezen dan de Python-esque manier van zulke queries.
1
| filter(lambda i: True if i % 2 == 0 else False, range(1, 10)) |
klinkt niet heel veel moeilijker .. je hebt naast de koffiekan en de theekan, natuurlijk ook de alleskan .. en kennelijk nu ook de LINQkan
[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 29-06-2015 17:54 ]
We hebben twee ventilators op ~10 werknemers. Ik heb de baas richting groothandel gestuurd en anders werk ik gewoon wat meer thuis, daar heb ik wél airco.BtM909 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:32:
[...]
Tijd om te fixen dan? Of heeft iedereen een verwarming / ventilator in zijn bereik?
Wil je vast niet downstream zitten ..NMe schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:54:
[...]
We hebben twee ventilators op ~10 werknemers. Ik heb de baas richting groothandel gestuurd en anders werk ik gewoon wat meer thuis, daar heb ik wél airco.
Het probleem is meer dat we met die 10 man en twee ventilators hooguit 4-5 mensen tegelijk koel houden.
Nice! Helaas eerst nog wachten op Windows 10. Dan eindelijk een mooie clean install doen met het nieuwe spul erop
Ben nu bezig met een WPF project & ook een Web-API project.
Volgens mij welRyur schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:09:
Ik zit zelf niet in de Web-wereld van MS maar komt ASP.NET 5 er niet gelijk mee met VS2015?
Ben nu bezig met een WPF project & ook een Web-API project.
http://www.asp.net/vnext
Dit.kenneth schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:17:
Elk kantoor, elk seizoen:
iOS developer
Nog mooier is het als je een list comprehension zou gebruikengekkie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:52:
[...]
Python:
1 filter(lambda i: True if i % 2 == 0 else False, range(1, 10))
klinkt niet heel veel moeilijker .. je hebt naast de koffiekan en de theekan, natuurlijk ook de alleskan .. en kennelijk nu ook de LINQkan
1
| [x for x in range(1,10) if x % 2 == 0] |
//ninjaedit: expressie even gefixed zodat hij hetzelfde resultaat oplevert als jouw filter.
//edit
Van dit stukje krijg ik wel een beetje de kriebels:
1
2
3
| ints = List[int]() >>> for i in range(1,10): ... ints.Add(i) |
Je bent blijkbaar wel bekend met de range() functie maar dan alsnog moeilijk doen met een forloop.
ints = range(1,10) levert natuurlijk exact hetzelfde resultaat op.
[ Voor 35% gewijzigd door WernerL op 29-06-2015 21:23 ]
In vergelijking met LINQ vind ik dit iets onnatuurlijker om te lezen. Het is maar net wat je gewend bent, denk ik.WernerL schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:12:
[...]
Nog mooier is het als je een list comprehension zou gebruiken
Python:
1 [x % 2 == 0 for x in range(1,10)]
Het is niet helemaal hetzelfde. range(1,10) geeft je een Python-list terwijl ik in mijn code een List<int> uit de .NET-wereld heb geïnstantieerd.//edit
Van dit stukje krijg ik wel een beetje de kriebels:
Python:
1 2 3 ints = List[int]() >>> for i in range(1,10): ... ints.Add(i)
Je bent blijkbaar wel bekend met de range() functie maar dan alsnog moeilijk doen met een forloop.![]()
ints = range(1,10) levert natuurlijk exact hetzelfde resultaat op.
Het was ook maar een voorbeeldje, ik krijg van buitenaf een aantal gevulde .NET-objecten doorgespeeld waar ik vanuit m'n IronPython-scripts een paar bewerkingen op uitvoer. De echte objecten zijn ietsjes complexer.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Gaat niet gebeuren kan ik je met 90% zekerheid vertellen. Kijk voor de grap eens de Community stand-ups op youtube terug.Douweegbertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:10:
[...]
Volgens mij wel
http://www.asp.net/vnext
Damian Edwards heeft de "roadmap" een beetje bekend gemaakt. Vandaag wordt, als het goed is, beta 5 gereleased. Dat zou eigenlijk gisteren zijn (https://twitter.com/DamianEdwards/status/615736219863875584). Beta 6 komt ~20 juli en beta 7 staat gepland ~17 augustus.
Zie deze standup: https://youtu.be/7C0Xy93r7RY?t=135
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Oh damn, dat duurt nog wel even.DeluxZ schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:48:
[...]
Gaat niet gebeuren kan ik je met 90% zekerheid vertellen. Kijk voor de grap eens de Community stand-ups op youtube terug.
Damian Edwards heeft de "roadmap" een beetje bekend gemaakt. Vandaag wordt, als het goed is, beta 5 gereleased. Dat zou eigenlijk gisteren zijn (https://twitter.com/DamianEdwards/status/615736219863875584). Beta 6 komt ~20 juli en beta 7 staat gepland ~17 augustus.
Zie deze standup: https://youtu.be/7C0Xy93r7RY?t=135
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.