De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:38:
[...]

Tijd om direct naar TS up te graden. Wij hebben alles in TS, werkt een stuk beter dan JS.

Je moet zorgen dat je controller je scope is, dan hoef je niet zo heel veel om te gooien.
Ik heb nooit echt diep in TS gekeken. Is het wat?
ElkeBxl schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Ook nog een handdruk? Jij wil wel veel ;)

Hmmmm pintje! :9
Dat is nog nieteens veel ;) don't get me started :+ misschien wil ik ook wel een kadootje of taart of getrakteerd worden of of !

[ Voor 6% gewijzigd door Rutix op 24-06-2015 22:19 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:38:
[...]

Tijd om direct naar TS up te graden. Wij hebben alles in TS, werkt een stuk beter dan JS.

Je moet zorgen dat je controller je scope is, dan hoef je niet zo heel veel om te gooien.
Ik heb TS vorig jaar overwogen voor het project waar ik nu al anderhalf jaar aan werk, uiteindelijk niet gedaan omdat er al zoveel nieuwe dingen in zaten. En uiteindelijk vind ik Javascript eigenlijk veel leuker om te schrijven ook :P
Angular 2.0 requires at least Internet Explorer 11.
En dit is ook wel een showstopper voor bedrijven. Ik mag blij zijn dat ik IE 9 mag targetten, vorig jaar was IE 7 nog de standaard...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Rutix schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:50:
[...]

Ik heb nooit echt diep in TS gekeken. Is het wat?
Type safety in JS :Y
Alex) schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:24:
[...]

Ik heb TS vorig jaar overwogen voor het project waar ik nu al anderhalf jaar aan werk, uiteindelijk niet gedaan omdat er al zoveel nieuwe dingen in zaten. En uiteindelijk vind ik Javascript eigenlijk veel leuker om te schrijven ook :P
Straks async in TS, kan niet wachten, wordt nu helemaal dol van alle promises.

[ Voor 53% gewijzigd door Megamind op 24-06-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Type safety in JS :Y

[...]

Klinkt goed! Misschien eens in een hobby projectje uitproberen. :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Dat is wel nice. Promises zijn soms maar moeilijk te volgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:38:
[...]

Dat is wel nice. Promises zijn soms maar moeilijk te volgen :')
Errrr, een promise zegt "er komt zo iets, of niet". Wat is er moeilijk aan? Fulfill of Reject?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:49:
[...]

Errrr, een promise zegt "er komt zo iets, of niet". Wat is er moeilijk aan? Fulfill of Reject?
Ik weet wel wat een promise is ;)

Ik vind het vooral lastig om de flow te volgen als de promises/callbacks genest zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:53:
[...]

Ik weet wel wat een promise is ;)

Ik vind het vooral lastig om de flow te volgen als de promises/callbacks genest zijn. :)
Als je teveel nest, doe je iets verkeerd :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Firesphere schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:56:
[...]

QFT. Promises hoor je net te chainen (met then(...).then(...).then(...)). Dit kan ook doordat elke then() een nieuwe promise terug geeft, die geresolved of gereject wordt op basis van het resultaat van de geinvokte callback. Als een error wordt gethrowed wordt de promise van de "then" automatisch gereject. Returned de resolve callback een (nieuwe) promise wordt deze door gelust aan de promise die de then() terug gaf, geef je een andere value terug, wordt die promise meteen geresolved met die value.

Door ook nog eens gebruik te maken van generators kun je daardoor mooie async code schrijven, die eruit ziet als sync code.

Wat ik een erg handig artikel vond, en waarin ook het chainen, en uiteindelijk async/sync staat uitgelegd is html5 rocks artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Firesphere schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:56:
[...]

Helaas is dat niet altijd zo makkelijk :P

Als je 4-5 queries moet runnen om een result te krijgen daaruit dan zal je toch wel even wat promises aan elkaar moeten knutselen :P

Wij hebben het hele SAP pricing algoritme omgezet naar TS, dat zijn pas veel promises.

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 24-06-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:27:
[...]

Helaas is dat niet altijd zo makkelijk :P

Als je 4-5 queries moet runnen om een result te krijgen daaruit dan zal je toch wel even wat promises aan elkaar moeten knutselen :P

Wij hebben het hele SAP pricing algoritme omgezet naar TS, dat zijn pas veel promises.
Als je zoveel queries moet doen is het dan misschien niet handiger om die queries server-side te doen en gewoon 1 call te doen?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:50:
Dat is nog nieteens veel ;) don't get me started :+ misschien wil ik ook wel een kadootje of taart of getrakteerd worden of of !
Geef ze een vinger en ze nemen een hand...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

RayNbow

Kirika <3

Hmm, zie trouwens dat m'n custom CSS hier op T.net niet meer goed werkt. Font in de menubalk is weer als voorheen... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31
ElkeBxl schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:19:
[...]

Geef ze een vinger en ze nemen een hand...
En voor je het weet ben je geringd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
GateKeaper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:23:
[...]

Zo komt het nogal over alsof je teveel wilde binnen een bepaalde tijd, en daardoor deadlines niet haalde? Planning is inderdaad vaak belangrijker dan het absolute maximale leveren. Maar binnen de gestelde tijd, het maximale willen leveren lijkt me toch niet iets waarop je negatief zou kunnen worden beoordeeld.
In mijn ervaring hangt dat helemaal af van de beoordelaar en of diegene wil/kan zien dat je méér hebt gedaan in plaats van "afwijken van de opdracht". Het is zeker geen garantie voor een goed cijfer.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

Vannacht schijnbaar een auto en halve garage afgebrand op de hoek van onze straat.... 2 brandweerwagens, ambulance en dierenambulance. Ik heb helemaal niets gemerkt, gewoon doorgeslapen...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Hoogie2004 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:23:
Vannacht schijnbaar een auto en halve garage afgebrand op de hoek van onze straat.... 2 brandweerwagens, ambulance en dierenambulance. Ik heb helemaal niets gemerkt, gewoon doorgeslapen...
Alcohol roeleert! :Y)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

Lol, en ik had niet gedronken :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:23:
Zo heb ik een keer door een brandalarm heengeslapen. Het hele appartememtencomplex stond in de nacht buiten, maar ik heb niets gemerkt 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Als het goed is, heb ik net mijn laatste opdracht van mijn studieperiode ingeleverd :D
Nu nog alleen afstuderen!

En dat ga ik straks vieren met een sessie Personal Training in de sportschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Goed nieuws binnenkort :D
Voor mij dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ger schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:53:
[...]

In mijn ervaring hangt dat helemaal af van de beoordelaar en of diegene wil/kan zien dat je méér hebt gedaan in plaats van "afwijken van de opdracht". Het is zeker geen garantie voor een goed cijfer.
Ook dat zijn inderdaad twee volledig andere dingen. "Het maximale willen leveren", of "afwijken van de opdracht".

Ook binnen opdrachten zit vaak ruimte om jezelf te onderscheiden. Iets totaal anders in- / opleveren gaat je in het bedrijfsleven ook tegenwerken.

Daarnaast heb je natuurlijk ook zoiets als overleg. Vooraf aan opdrachten maar ook gedurende kan je prima overleggen met de beoordelaar (klant / docent) hoe hij over jouw ideeën denkt om tot een beter eindproduct te komen.

Mensen willen nog wel eens vergeten dat opleidingen bedoeld zijn om je klaar te stomen op het bedrijfsleven. Wat dat betreft zijn opleidingen vaak iets teveel opdracht gericht en doen ze te weinig m.b.t. het ontwikkelen van een bepaalde mentaliteit. Terwijl je juist daar veel verder mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:38:
Members only:
Members only:
.oisyn schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:56:
[...]

Zo heb ik een keer door een brandalarm heengeslapen. Het hele appartememtencomplex stond buiten in de nacht, maar ik heb niets gemerkt 8)7
Hier nog één! Zelfs een keer door geslapen toen er een arrestatieteam aan de overkant van de straat de deur intrapte en met hard geschreeuw dat appartement binnen stormde. Ik werd pas wakker toen m'n broer ineens m'n kamer binnenstormde om uit m'n raam te kijken wat er in hemelsnaam aan de hand was aan de overkant. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Swedish Clown op 25-06-2015 10:49 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie41 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:46:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48

alienfruit

the alien you never expected

Rutix schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Dat valt toch wel mee? De voorbeelden die ik heb gezien gebruiken de directive gewoon als HTML5 element. Zoals hier: https://github.com/angula...ee/master/src/example/tab
De .js file syntax is vooral veranderd.
Ja, dan kan je net zogoed React gaan leren. Gaan er nog mensen naar de React Conference in Parijs komende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Is er ook al een hele conference over deze forumsoftware? Wauw :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
GateKeaper schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:45:

Ook binnen opdrachten zit vaak ruimte om jezelf te onderscheiden. Iets totaal anders in- / opleveren gaat je in het bedrijfsleven ook tegenwerken.
Maar, maar.... het is niet het bedrijfsleven. Onderwijs is toch bij uitstek de plek... dat neem ik terug... zou bij uitstek de plek moeten zijn waarbij je nog dingen kan ontdekken en uitwerken die niet in de rigide structuren van het bedrijfsleven hoeven te passen. Omdat je daarvan groeit en leert enzo.

Maar goed, wellicht een gek uitgangspunt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Zo eindelijk staat de vacature van ons team online op Tweakers.net banen.

Mag ik hem spammen? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Sebazzz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:00:

EY! dat zou ik niet doen hoor, dat versterkt onze goed indruk van jouw niet echt :p :+

Ik heb hem dus al gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:11

orf

Sebazzz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:00:

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Wij hadden weinig/geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

orf schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Wij hadden weinig/geen reacties.
Tot nu toe is HR met een recruiter in zee gegaan. Deze hebben iemand gevonden, maar die was te senior en bleek vrij snel iets anders gevonden te hebben. We hebben echt ruwe bouwkracht nodig nu, dus we zoeken geen senior.

We hebben via een collega ook iemand gevonden, maar die had helaas ook 4+ jaar geen webdev meer gedaan, en überhaupt in .NET niet. Uit de test bij sollicatie had geen geen enkele vraag goed dus dan houdt het ook op :p We hebben wel intern zitten te twijfelen of we hem dan een tweemaandelijkse 'internship' aanbieden maar we hebben toch besloten dat niet te doen.
Otherside1982 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:09:
[...]

EY! dat zou ik niet doen hoor, dat versterkt onze goed indruk van jouw niet echt :p :+
Haha, mooie subtiele hint :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 25-06-2015 12:49 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Soultaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:23:
[...]

Lekkere studentikoze instelling. Je moet je inderdaad vooral niet buiten de gebaande paden begeven en proberen je grenzen te verleggen. Lekker oogkleppen op, het absolute minimum doen van wat er van je verwacht wordt, en geen greintje meer. Zo verdien je je diploma wel.
Wat fijn dat je het gelijk extrapoleert naar mijn algehele studie-instelling :) Ik had het over hulpmiddelen.

Het minimale zou zijn om helemaal niet te studeren. Ik studeer omdat ik het zelf wil dus dat zijn al heel wat greintjes meer dan er van me verwacht wordt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dev10 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:41:
Members only:
:X
Soultaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:23:
[...]

Lekkere studentikoze instelling. Je moet je inderdaad vooral niet buiten de gebaande paden begeven en proberen je grenzen te verleggen. Lekker oogkleppen op, het absolute minimum doen van wat er van je verwacht wordt, en geen greintje meer. Zo verdien je je diploma wel.
kenneth schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Wat fijn dat je het gelijk extrapoleert naar mijn algehele studie-instelling :) Ik had het over hulpmiddelen.

Het minimale zou zijn om helemaal niet te studeren. Ik studeer omdat ik het zelf wil dus dat zijn al heel wat greintjes meer dan er van me verwacht wordt.
@hulpmiddelen misschien juist wel slim. Ik kan me voorstellen dat er docenten zijn die het andere programma niet kennen, het project dan niet meer kunnen openen, etc. Dan is het allemaal de fout van de student natuurlijk. Zonde van je tijd in dat geval.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Rutix schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:05:
[...]

Als je zoveel queries moet doen is het dan misschien niet handiger om die queries server-side te doen en gewoon 1 call te doen?
Het is een offline app voor de olievelden, ze kunnen dus alles offline doen en daarna syncen naar de server als ze weer internet hebben. Omdat alles OData is schrijven wel alleen de offline queries, met OData worden die dan netjes op de database uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 18:32
dev10 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:41:
Members only:
Maar de website was toch pixel perfect weergegeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:38:
Members only:
Members only:

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Otherside1982 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:56:
Zo, net even een nieuwe traditie gestart hier op het werk: iedere week een collega die trakteert met taart. Ik heb getrakteerd met aardbeitaart. Ik ben benieuwd hoe lang we deze traditie in leven kunnen houden oOo
Succes, de traditie wordt voort gezet! Vandaag heeft een collega getrakteerd met crême brulée :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
wsitedesign schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Maar de website was toch pixel perfect weergegeven? :+
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ah, tjah, dan houd het inderdaad wel op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Otherside1982 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Succes, de traditie wordt voort gezet! Vandaag heeft een collega getrakteerd met crême brulée :9
Crême brulée :9~ Oh wat heb ik daar zin in nu!

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
M'n WIFI netwerk even anders aangelegd en goed ingesteld. Ik heb in mijn woning een werkkamer met overal draadjes en een woonkamer waar ik geen draadjes wil hebben, omdat ik dan toch een beetje overal en nergens zit.

WIFI performance was echter niet super snel als je gigabit lijntje met 500Mbps/500Mbps internet hebt over het draad. WIFI performance over de ISP-supplied modem/router:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4458759535.png

Ik heb dus nu een dedicated WIFI accesspoint erbij gezet in de woonkamer. Nu haal ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4458752962.png

Ook is alles rondom mijn TV - PS4, TV zelf, mediacenter, enz - nu met bedraad internet, wat eerst via WIFI ging. Mijn game PC heeft ook een upgrade gehad naar een gigabit draadje: Alle slecht presterende en/of 100Mbps draadjes zijn vervangen door gigabit draadjes.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
A-. Zwak hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ah hier kersentaart .. min de taart dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
T-mobile heeft mijn 06 nummer gedeactiveerd, niet aangemeld op het netwerk laatste 3 maanden.

En wat zegt DigiD?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TcTAXuf.png

:') Ben wel behoorlijk klaar met dit geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
  • Laatst online: 06-07-2023
Wij heb nieuwe kantoorruimte op het oog. Helaas is eigen internet abbo bij locatie die wij op ogen hebben niet mogelijk. Kosten als ik 20mbit glasvezel wil met eigen IP adres 240,- per maand.. 8)7. En de makelaar mij vrolijk vertellen dat dit niet duur is |:( Hebben nu Ziggo zakelijk 500 mbit voor 70,-... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

JS minifier:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
if (!a) {
    a = "someThing";
}

// wordt

a = a || "someThing";

// en

a = true;

// wordt

a = !0;

Vooral die tweede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Daarom heet het ook minifyen :/ ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Otherside1982 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Pff, ik wordt hier op kantoor al helemaal gek van alle verjaardagen en bijbehorende taarten, heb maar besloten alleen nog maar taart te eten van directe collega's anders kan ik over een paar jaar niet meer door de deur heen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
F.West98 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:10:
JS minifier:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
if (!a) {
    a = "someThing";
}

// wordt

a = a || "someThing";

// en

a = true;

// wordt

a = !0;

Vooral die tweede....
Waar zit het probleem volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Soundless schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:19:
[...]

Waar zit het probleem volgens jou?
De eerste had ik verkeerd, na de source op te zoeken:
JavaScript:
1
if(typeof(a) === "undefined") { a = "someText" };

Door die minification gaat het dus fout als a = 0 of a = "";
Bij de tweede vind ik het overbodig klein. Wat maken die 2 bytes nou uit.
Het is niet slecht, maar meer WTF

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 25-06-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
F.West98 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:22:
[...]

JavaScript:
1

Precies 2 bytes? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
[...]

JavaScript:
1

Er gaat dus niks fout maar je wilde gewoon je postcount op een goedkope manier omhoog schroeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

hoofd31 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:50:
Wij heb nieuwe kantoorruimte op het oog. Helaas is eigen internet abbo bij locatie die wij op ogen hebben niet mogelijk. Kosten als ik 20mbit glasvezel wil met eigen IP adres 240,- per maand.. 8)7. En de makelaar mij vrolijk vertellen dat dit niet duur is |:( Hebben nu Ziggo zakelijk 500 mbit voor 70,-... |:(
Ik weet er alles van. Hier hadden we een huurlijn van 30mbit voor €300 per maand, waarbij de verhuurder zo'n €50k per jaar verlies maakte op die lijn.

Ik heb in mijn vorige kantoor Kabelinternet aan laten leggen en vandaag ligt voor mijn nieuwe kantoor opnieuw de straat open. Ziggo graaft 100 meter naar de kast en brengt een coax die meer op een onbuigbare tuinslang lijkt binnen.

Via www.aansluitingen.nl kun je een offerte aanvragen. Bij mijn eerste aanvraag vielen de kosten heel erg mee. Nu was het zelfs gratis bij afname van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

Wooot, het logo van de nieuwe Axon Phone is letterlijk een kopie van ons bedrijfslogo:
http://www.axon.tv/EN/home
nieuws: ZTE maakt Android-toestel met 4GB ram en dubbele cameralens

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Soundless schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Er gaat dus niks fout maar je wilde gewoon je postcount op een goedkope manier omhoog schroeven? :+
Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
orf schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:32:
[...]

Ik weet er alles van. Hier hadden we een huurlijn van 30mbit voor €300 per maand, waarbij de verhuurder zo'n €50k per jaar verlies maakte op die lijn.

Ik heb in mijn vorige kantoor Kabelinternet aan laten leggen en vandaag ligt voor mijn nieuwe kantoor opnieuw de straat open. Ziggo graaft 100 meter naar de kast en brengt een coax die meer op een onbuigbare tuinslang lijkt binnen.

Via www.aansluitingen.nl kun je een offerte aanvragen. Bij mijn eerste aanvraag vielen de kosten heel erg mee. Nu was het zelfs gratis bij afname van een abonnement.
Bedankt voor de tip! Ik wil nog eens met de eigenaar van het pand om de tafel. Er zitten meerdere bedrijven in het pand (eigen ruimte op gedeelde verdieping), Om die reden is er, volgens de makelaar, schijnbaar geen eigen internet abonnement mogelijk maar moet het via de glasvezel lijn die het verhuurbedrijf aandraagt. Er zit wel gratis internet (bedraad) bij het service pakket in maar heb toch altijd liever een eigen vast IP adres, tevens is er over snelheden weinig bekend.
Als Ziggo een eigen kabel wilt trekken zou dit natuurlijk helemaal top zijn. _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Even wachten tot hij uit is en flink cashen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nog even over die aansluitingen.. Ik heb daar ook veel ervaringen mee met bijvoorbeeld kosten van 1000,- of 2000,- puur voor het aansluiten. Wat je dan domweg moet doen is het aansluiten als particulier en vervolgens het zakelijk overzetten. Daardoor waren onze aansluit kosten vrijwel nihil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
[...]

JavaScript:
1

Het maakt meer uit dan die 2 bytes. GZIP werkt beter op herhalende patronen. Als jij eerst een if statement gebruikt, daarna een a || 1 en daarna weer een andere vorm, dan worden alle 3 patronen "uniek" gecomprimeerd.

Als de minifier de 3 varianten gelijk trekt, dan denkt GZIP "Heee dat is hetzelfde als dat! Dat hoef ik niet nog eens op te slaan". Zo bespaar je veel meer bytes dan enkel die 2.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

hoofd31 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:50:
Ik denk ik kijk even op de Ziggo website, maar die doet het niet :p

Maar inderdaad, dat glasvezel is vaak nog veel te duur. Hier 20 Mbit met telefonie voor 130 euro per maand. Al weer iets goedkoper, maar belachelijk vergeleken met wat je normaal gesproken betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

In iteratie 7 had ik het over het releasen van een open source CMS. Vanaf oktober vorig jaar zijn we gaan nadenken over het CMS en in februari zijn we begonnen met het daadwerkelijke ontwikkelen ervan.

Nu is de lijst met openstaande posten de laatste tijd een stuk overzichtelijker geworden en hebben we nog zo'n 150 uur aan development te doen en moet er een productwebsite gaan komen. En dan hebben we een eerste alpha release. :)

Best tof! Er zijn ook al twee studenten informatica op afgestudeerd. De één heeft ontwikkeld aan de core van het CMS, de ander heeft onderzoek gedaan naar het proces van het ontwikkelen en hoe je aan tooling kan werken voor de gebruikers (developers) van het CMS.

Nog een lange weg te gaan (die weg tot nu is natuurlijk altijd weer iets langer dan je van te voren dacht), maar ik zie het wel gebeuren dat we straks een open source CMS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Awesome, ik ben erg benieuwd naar jullie CMS.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:49
Kunnen we al ergens een preview zien?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Heb net een google streetview auto langs zien komen. Ben benieuwd hoelang het duurt totdat ik mijzelf terug kan vinden op streetview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ehm. Niet helemaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
orf schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:06:
In iteratie 7 had ik het over het releasen van een open source CMS. Vanaf oktober vorig jaar zijn we gaan nadenken over het CMS en in februari zijn we begonnen met het daadwerkelijke ontwikkelen ervan.

Nu is de lijst met openstaande posten de laatste tijd een stuk overzichtelijker geworden en hebben we nog zo'n 150 uur aan development te doen en moet er een productwebsite gaan komen. En dan hebben we een eerste alpha release. :)

Best tof! Er zijn ook al twee studenten informatica op afgestudeerd. De één heeft ontwikkeld aan de core van het CMS, de ander heeft onderzoek gedaan naar het proces van het ontwikkelen en hoe je aan tooling kan werken voor de gebruikers (developers) van het CMS.

Nog een lange weg te gaan (die weg tot nu is natuurlijk altijd weer iets langer dan je van te voren dacht), maar ik zie het wel gebeuren dat we straks een open source CMS hebben.
Nice, ik ben erg benieuwd naar jullie open-source variant.
Wij zitten al op jullie commerciële CMS, en daar is het team (van non-devs) erg over te spreken. Ik ben benieuwd hoeveel het op de commerciële variant gaat lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

orf schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:06:

Klinkt goed! Hoe onderscheidden jullie je van bestaande CMS'en, met name Asgard- & OctoberCMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

De alpha wordt de eerste preview. En dat is/wordt ook echt een alpha. Nog (lang) niet feature complete en nog niet in de praktijk gebruikt. Ik kan nog geen beloftes doen over planning omdat het nog in onze planning gehangen moet worden. Klantprojecten gaan voor, maar ik wil wel developers vrij gaan maken om hieraan te werken. Het is belangrijk dat er verschillende developers aan werken. :)

De eerste alpha zal alleen een backend bevatten om een database en files te beheren. Nog geen paginamanagement o.i.d. Dat leek ons een goed idee om het zo eerst achter bestaande Laravel websites/applicaties te kunnen zetten.
Thesulac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:42:
[...]

Nice, ik ben erg benieuwd naar jullie open-source variant.
Wij zitten al op jullie commerciële CMS, en daar is het team (van non-devs) erg over te spreken. Ik ben benieuwd hoeveel het op de commerciële variant gaat lijken :)
Dat is leuk om te lezen. Ik stuur je even een DM want ik ben nu wel heel benieuwd waar je werkt. :)
TheNephilim schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Klinkt goed! Hoe onderscheidden jullie je van bestaande CMS'en, met name Asgard- & OctoberCMS?
Wij hebben ons SMS gebaseerd op ons huidige CMS en dat werkt met RAD voor module development. Je hebt per module een resource waarin je met een formbuilder CRUD op kunt zetten. Dat wordt gebind aan je model en migrations worden gegenereerd. Zo ben je helemaal vrij om content te beheren en kun je ook het CMS gebruiken om een CRM of applicatie met alleen een backend te bouwen.

Alles is verdeeld in losse Composer packages. Ook je eigen modules zijn Composer packages waardoor je makkelijk modules kunt delen.

In ons huidige CMS hebben we een tree die zorgt voor de menu's en paginastructuur en een pagina module waarmee je de content uit de voorgenoemde modules op een pagina kunt zetten. Met verschillende view-partials maak je daarbij onderscheid in bijvoorbeeld een nieuws-item en een nieuws-list. De pagina is opgesplitst in zones en de developer bepaalt in welke zone, welke module, met welke view gebruikt mag worden. (Dat klinkt ingewikkelder dan het is, want dat kun je met je view structuur /mappen structuur regelen.)

Asgard heb ik nog niet heel goed bekeken. OctoberCMS zie ik meer als een CMS die voor developers is om een website te beheren. Wij richten ons voor de bouw en implementatie op developers, maar de eindgebruiker hoeft geen enkele technische kennis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Exit productiviteit: een stroomstoring. Ook weer eens voor het eerst in 15 jaar tijd dat ik er een meemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
dcm360 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:55:
Exit productiviteit: een stroomstoring. Ook weer eens voor het eerst in 15 jaar tijd dat ik er een meemaak.
Wij hadden die een paar weken geleden toen in er een stroomstoring in een groot deel van noord-holland was :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dcm360 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:55:
Zeist hoorde ik? Zit je daar in de buurt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Pfff, even homestead update doen... weer een hele ochtend bezig met repareren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
F.West98 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:10:
JS minifier:
[code=js]
if (!a) {
a = "someThing";
}

// wordt

a = a || "someThing";
Die tweede syntax gebruik ik sowieso regelmatig. Is heel vaak handig.

Ook iets als:
JavaScript:
1
var x = foo && bar && baz;

Is vaak makkelijker te lezen vind ik zelf. En een snelle manier om null cheks te doen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

BtM909 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:56:
[...]

Zeist hoorde ik? Zit je daar in de buurt?
Nee, Den Haag. Het gaat lekker met de energievoorziening in Nederland vandaag.

Gelukkig heb ik nu wel weer stroom, maar het heeft helaas wel een voeding van een computer gekost. Precies ook de voeding van mijn thuisservertje, die tevens de router is. Wel weer werkend gekregen door de voeding van een oude game-pc erin te schroeven, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

dcm360 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:00:
[...]

Nee, Den Haag. Het gaat lekker met de energievoorziening in Nederland vandaag.

Gelukkig heb ik nu wel weer stroom, maar het heeft helaas wel een voeding van een computer gekost. Precies ook de voeding van mijn thuisservertje, die tevens de router is. Wel weer werkend gekregen door de voeding van een oude game-pc erin te schroeven, maar handig is anders.
Is het een mankement die nu duidelijk werd, of kan een stroomuitval serieus zorgen voor kapotte apparatuur? In dat laatste geval zou het zomaar kunnen zijn dat de verzekering dit dekt.

Ik weet wel dat blikseminslag je apparatuur kan frituren. Maar een normale stroomuitval toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Waarom zou een piek (net voor) stroomuitval dan wel een piek tijdens het weer inschakelen geen schade kunnen veroorzaken ?

Hmm postgres aan de upsert .. moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het is inderdaad waarschijnlijk dat de levering rond de kritische momenten van de storing (de uitval en het inschakelen) niet schoon was. Daarnaast is er ook een kort piekje geweest tijdens de storing (voldoende om de deurbel even te laten piepen). Verder heeft die voeding 4 jaar bijna non-stop gedraaid, dus het is waarschijnlijk een combinatie van factoren geweest.

Ik ben wel enigszins blij dat het enkel de voeding is. Nog niet heel erg lang geleden heb ik voor mijn werk-pc de voeding, het moederbord en de CPU moeten vervangen, dus als die server vergelijkbare problemen zou hebben zou dat niet echt ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah als ik erbij ben tijdens een stroomuitval (of hem zelf veroorzaakt heb) gaan er toch eerst wat stekker uit het stopcontact voordat zaken weer ingeschakeld worden, ook wel eens gehad dat het kortstondig weer erop stond en *poef* weer de boel plat .. wordt het dan ook allemaal niet beter van als de server net z'n disk aan het checken is.

Maar goed afkloppen dat de server het hier voorlopig nog netjes doet.

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 26-06-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 21:14
dcm360 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:22:
Het is inderdaad waarschijnlijk dat de levering rond de kritische momenten van de storing (de uitval en het inschakelen) niet schoon was. Daarnaast is er ook een kort piekje geweest tijdens de storing (voldoende om de deurbel even te laten piepen). Verder heeft die voeding 4 jaar bijna non-stop gedraaid, dus het is waarschijnlijk een combinatie van factoren geweest.

Ik ben wel enigszins blij dat het enkel de voeding is. Nog niet heel erg lang geleden heb ik voor mijn werk-pc de voeding, het moederbord en de CPU moeten vervangen, dus als die server vergelijkbare problemen zou hebben zou dat niet echt ideaal zijn.
Fijn om te horen.. Dan hoop ik dat het bij mij thuis vandaag wel goed is gegaan en het mij geen voeding gaat kosten. Dat is ook in Den Haag namelijk.

We zullen het zien straks rond 18:00.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GateKeaper schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:12:
Ik weet wel dat blikseminslag je apparatuur kan frituren. Maar een normale stroomuitval toch niet?
Define 'normale' stroomuitval.

Zo'n uitval is er in ons land meestal niet omdat er gecontroleerd volgens een protocol puur om wat mensen te pesten wat schakelaars worden omgezet, maar vanwege problemen als falende apparatuur en/of capaciteit etc. etc. Wmb juist alle reden om aan te nemen dat het verschijnsel niet lijkt op het zelf uit de muur trekken van een stekker. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 16:52
Wmb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat mij betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bwaahaha, klanten...
Wij leveren software aan een andere partij. Deze andere partij verkoopt het. Nu komt deze partij klagen dat onze software niet zomaar geïnstalleerd kan worden door de gebruiker.

Na wat doorvragen: "The customer says the software needs to be installed by their IT department for security reasons. Why is this neccesary?"

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 16:52
Aha, dat is geen officiële afkorting verwacht ik..
EddoH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:27:
Bwaahaha, klanten...
Wij leveren software aan een andere partij. Deze andere partij verkoopt het. Nu komt deze partij klagen dat onze software niet zomaar geïnstalleerd kan worden door de gebruiker.

Na wat doorvragen: "The customer says the software needs to be installed by their IT department for security reasons. Why is this neccesary?"

:')
Next -> Next -> Finish? Of moet er een vinkje worden uitgezet in de installer om te voorkomen dat de Ask toolbar wordt geinstalleerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het gaat er meer om dat de derde partij aan ons gaat vragen waarom de IT policies bij hun klant zo zijn. Alsof onze software iets aan de klant zijn bedrijfsprocessen kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:55:
Het gaat er meer om dat de derde partij aan ons gaat vragen waarom de IT policies bij hun klant zo zijn. Alsof onze software iets aan de klant zijn bedrijfsprocessen kan doen :P
Waar een wil is .. is een weg ... alleen kans dat je dan ook 5 jaar mag gaan brommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bedrijfsprocessen als in 'de procedure om software te mogen installeren'.
Het gaat er niet om of onze sw wel of geen malware bevat. De klant geeft alleen aan dat de software door hun IT afdeling geinstalleerd moet worden. Vervolgens gaat de partij die onze sw aan die klant verkoopt bij ons klagen.

Ben ik zo onduidelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nee ik ben onduidelijk .... met malware zou je het zo moeten kunnen regelen dat de klant in weerwil van zijn IT afdeling het toch geinstalleerd krijgt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Aaaah zo. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Stomme Rabobank blijft me maar bellen dat ik verplicht ben een zakelijke rekening te openen. Dat is een policy en dat hebben ze met andere banken afgesproken. Dus destijds gechecked met ABN (zit ik ook bij) en die delen die mening. Ik blijf gewoon volhouden dat ze daar echt helemaal geen zak mee te maken hebben. Ik laat het desnoods lekker allemaal klappen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Stierenpoep van die Rabobank.
Mijn vriendin heeft afgelopen herst juist op advies van de Rabobank voor haar bedrijfsmatige activiteiten een losse betaalrekening geopend omdat een bedrijfsrekening meer kost maar niets meer oplevert.

Is ongetwijfeld een persoonlijk advies van die medewerker c.q. afhankelijk van het beleid van die specifieke Rabobank, maar ik zou er idd ook niet zomaar mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
ZaZ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:57:
Stomme Rabobank blijft me maar bellen dat ik verplicht ben een zakelijke rekening te openen. Dat is een policy en dat hebben ze met andere banken afgesproken. Dus destijds gechecked met ABN (zit ik ook bij) en die delen die mening. Ik blijf gewoon volhouden dat ze daar echt helemaal geen zak mee te maken hebben. Ik laat het desnoods lekker allemaal klappen.
Eigenlijk heb je daar ook groot gelijk in. Zakelijk betaal je opeens, naast je gewone (duurdere dan prive) tarief, ook per transactie. Ik betaal zelfs per bijschrijving, 15 cent. Wanneer iemand dus allemaal 1 centjes naar mij gaat overboeken gaat mij dit gewoon geld kosten... 8)7. 1 euro in centen naar mij overboeken kost mij gewoon 15 euro |:(
Het is leuk dat de banken dit hebben afgesproken, maar staat in het Nederlands wetboek hier ook iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
Ger schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:13:
Stierenpoep van die Rabobank.
Mijn vriendin heeft afgelopen herst juist op advies van de Rabobank voor haar bedrijfsmatige activiteiten een losse betaalrekening geopend omdat een bedrijfsrekening meer kost maar niets meer oplevert.

Is ongetwijfeld een persoonlijk advies van die medewerker c.q. afhankelijk van het beleid van die specifieke Rabobank, maar ik zou er idd ook niet zomaar mee akkoord gaan.
Met een zakelijke rekening kan je wel meer. Zo kan je automatisch importeren bij (sommige) boekhoud pakketten. Dat werkt wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
hoofd31 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:16:
[...]

Eigenlijk heb je daar ook groot gelijk in. Zakelijk betaal je opeens, naast je gewone (duurdere dan prive) tarief, ook per transactie. Ik betaal zelfs per bijschrijving, 15 cent. Wanneer iemand dus allemaal 1 centjes naar mij gaat overboeken gaat mij dit gewoon geld kosten... 8)7. 1 euro in centen naar mij overboeken kost mij gewoon 15 euro |:(
Het is leuk dat de banken dit hebben afgesproken, maar staat in het Nederlands wetboek hier ook iets over?
Kun je eventjes jouw rekeningnummer per DM sturen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:39
Post maar hier, dan kan ik even een donatie doen om je te compenseren voor je transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Lekker dagje vandaag zo. De nasleep met die server blijft maar voortduren: eerst had de storage-vm geen bootloader meer, en nu bleek ook nog een database corrupt te zijn geraakt. Misschien ook nog maar een UPS bestellen naast een nieuwe voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

hoofd31 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:16:
[...]

Dat is gewoon nog relaxter dan een bedrag in eurocenten betalen omdat je iemand niet moet. Een paybomb! Gewoon vanuit je leunstoel!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 21:14
Nou gelukkig, bij mij thuis heeft niets last ondervonden van de piek waar dcm360 het over had. Gelukkig, ik hoef geen nieuwe voeding te kopen. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.