Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
1
| <SCRIPT Language = "VBScript"> |
Link: http://www.omoo.be/downlo...ijke%20ingesteldheid.htm#
[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 17-06-2015 21:14 . Reden: Verkeerd gezien, geen overheid ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Moest je dat nu eens bij alle topics die je sluit gebruiken, dan zouden de gebruikers het tenminste begrijpen

Nothing to see here!

1
2
3
4
5
| try Result := Integer(ComboBox.Items.Objects[ComboBox.ItemIndex]); //Exception als ItemIndex = -1 (niets geselecteerd) except Result := -1 end; |
Ik heb het maar herschreven naar:
1
2
3
| Result := -1; if ComboBox.ItemIndex <> -1 then Result := Integer(ComboBox.Items.Objects[ComboBox.ItemIndex]); |
Het is dan ook wel oude code van 1999, en ik vermoed dat het zelfs copy-paste is van een functie uit een nog ouder project
opencl performance testjes ..
op CPU .. na een dag en nachtje pompen .. crash no results ..
op GPU .. binnen een halfuurtje klaar .. owkee .. laat de grafieken van performance verschil dan ook maar hangen
[ Voor 68% gewijzigd door gekkie op 18-06-2015 10:52 ]

of eigenlijk heb ik één baas voor vijf bazen ingeruild
iOS developer

http/https conflict?TheNephilim schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:17:
Alle statische shizzle wil niet laden hier in het forum
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gefeliciteerd! Hopelijk is je enige baas schappelijker dan die vijf die je voorheen had.BikkelZ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:52:
Zo, sinds vandaag ben ik officieel 100% freelance.
[afbeelding]
of eigenlijk heb ik één baas voor vijf bazen ingeruild
Geen idee, gewoon 'pending' bij alle statische content van tweakimg. F5 etc. helpt niet, gewoon de tab afsluiten en nieuwe tab openen did the trick.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ja, dat is het inderdaad. En ik vind het stom, want Flash kan het wel. En wie gebruikt er nou nog flash?wsitedesign schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:22:
Was dat niet uit veiligheidsoverwegingen?
Waar beweer ik dat?Damic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:31:
En Flash is zo veilig?
Ik vind dat Javascript een escaped-copy actie gewoon moet kunnen doen. Maar dat is dus helaas niet zo. Dat is gewoon irritant
[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 18-06-2015 21:34 ]
Ongeveer.Damic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:34:
Je zegt het gewoon: flash kan wel lezen en schrijven naar clipboard en js kan dit niet omwille van veiligheidsoverwegingen.
Ik zeg, "Flash kan wel lezen en schrijven naar clipboard, js kan dat niet. Dat vind ik stom"
Ik heb zelfde problemen vooral op windows, op mijn linux dev omgeving minder traagheid met xdebug.Damic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:08:
Ha daarmee is php zo traag op mijn test server, xdebug aan = vertraging van +5s, als je dus in phpbb3 debug_container aanzet das dus XDEBUG en word je site heel stroperigdank je: https://www.devside.net/w...ing-very-slow#comment-707
Ik mis het alleen wel als het uit staat.
Gelukkig bleek het niet ons probleem te zijn
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Wel al onnatuurlijk lang wakker (1 uur). Normaal lig ik rond deze tijd nog steeds in bed op de vrijdag ^^
http://googleresearch.blo...g-deeper-into-neural.html
Laat ik 1 client get en sets uitvoeren. Dan krijg ik om de zoveel tijd timeouts.
Laat ik 10 clients tegelijkertijd get en sets uitvoeren. Dan draait alles als een zonnetje...
Hoe meer werk ik er tegenaangooi, hoe beter het gaat werken... .. uuuh... wut ?
(getest met een set van 1 miljoen keys)
Ook maar eentje, net na de dagelijkse scrummeeting.
Had wel verwacht dat men met injectiezakjes met koffie liepen?
Read the code, write the code, be the code!
D-Raven schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:20:
Ik ben tegen een redis server aan het praten.
Laat ik 1 client get en sets uitvoeren. Dan krijg ik om de zoveel tijd timeouts.
Laat ik 10 clients tegelijkertijd get en sets uitvoeren. Dan draait alles als een zonnetje...
Hoe meer werk ik er tegenaangooi, hoe beter het gaat werken... .. uuuh... wut ?
(getest met een set van 1 miljoen keys)
Nothing to see here!
De kans dat je hier fouten in gaat maken die de beveiliging om zeep helpen zit eng dicht richting de 100% is mijn ervaring...
Er is geen verbinding. De berichten gaan via mail en worden handmatig in een andere tool gezet.StM schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:58:
Als het enigszins belangrijk is, ga het niet zelf lopen doen maar zet gewoon een TLS verbinding op met bestaande libs en mutual authentication als dat voldoende is of huur een expert in... Want waarom ga je zo lastig doen qua session keys uitwisselen als je gewoon veel veiliger DH kan doen waardoor je de key, ook niet encrypted, nooit over de lijn stuurt.
De kans dat je hier fouten in gaat maken die de beveiliging om zeep helpen zit eng dicht richting de 100% is mijn ervaring...
Lekker op de bank
First off: wauw.ZaZ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:09:
[...]
Er is geen verbinding. De berichten gaan via mail en worden handmatig in een andere tool gezet.
Als het dan toch via mail moet: PGP mail encryptie geen optie? Zelf iets knutselen lijkt me onnodig/ongewenst.
Ik lees alleen dat hij de geselecteerde content kan aanpassen/blokkeren bij kopiëren.alienfruit schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:38:
Jawel, ik gebruik het in IE9: http://caniuse.com/#feat=clipboard
Niet dat je enkel op een knop hoeft te klikken en dan content naar het clipboard wordt gekopieerd.
Daarvoor heb ik dit project gevonden (wat gebruik maakt van flash).
Deze wordt ook door o.a. Github gebruikt. Als het standaard ingebouwd zou zijn, dan zou dit niet nodig zijn.
let the past be the past.
Want omdat het github is, is het de facto standaard van wat er mogelijk is? Grote kans dat deze implementatie er toentertijd nog niet was en dat ze het zo hebben gelaten. In elk geval lees ik dat het wel degelijk mogelijk is, alleen niet direct in elke browser / versie.SPee schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:01:
[...]
Ik lees alleen dat hij de geselecteerde content kan aanpassen/blokkeren bij kopiëren.
Niet dat je enkel op een knop hoeft te klikken en dan content naar het clipboard wordt gekopieerd.
Daarvoor heb ik dit project gevonden (wat gebruik maakt van flash).
Deze wordt ook door o.a. Github gebruikt. Als het standaard ingebouwd zou zijn, dan zou dit niet nodig zijn.
Bv202 in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 5"
[ Voor 98% gewijzigd door Bv202 op 19-06-2015 16:35 ]
Crosspost omgwtfbbq!!!Oneone1Bv202 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:32:
EDIT: gepost in een ander topic:
Bv202 in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 5"
(Oh, for old time's sake Bv
Naast developer en lokale sysadmin ben ik nu ook filmpjesmaker bij het bedrijfje...
[ Voor 13% gewijzigd door Mercatres op 19-06-2015 16:52 ]
Oh god, jij bent hier ookMercatres schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:48:
[...]
Crosspost omgwtfbbq!!!Oneone1
(Oh, for old time's sake Bv)
Tijdje gedaan ja, nu bij een bedrijfje dat zich bezighoudt met DNA-Analyse als C# developer.
Oh, leuk. Bij mij is het zowat omgekeerd: ik werk als .NET developer, maar ben nu een tijdje bezig met AngularJsMercatres schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Tijdje gedaan ja, nu bij een bedrijfje dat zich bezighoudt met DNA-Analyse als C# developer.
Mwah, dat valt ook wel binnen .NET. Misschien binnen een klein jaartje ook dat erbij nemen.Bv202 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:04:
[...]
Oh, leuk. Bij mij is het zowat omgekeerd: ik werk als .NET developer, maar ben nu een tijdje bezig met AngularJs
Angular is van Google, dus niet echt .NET.Mercatres schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:08:
[...]
Mwah, dat valt ook wel binnen .NET. Misschien binnen een klein jaartje ook dat erbij nemen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Klinkt leuk! Of is het Monsanto?Mercatres schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:00:
[...]
iOS developer
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nóg niet!kenneth schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:23:
Angular is clientside, dat kan toch überhaupt geen .NET zijn?
http://arstechnica.com/in...its-bytecode-webassembly/
Zou wel su-per-gaaf zijn om gewoon overal C# te schrijven. En aangezien .Net open source is kunnen ook libraries geport worden.
iOS developer
Nah, niet Monsanto. Wij analyseren DNA, we manipuleren het niet
Zeker wel uitdagend hoor, ook al heb ik totaal geen kennis van moleculaire biologie.
Zijn er nog meer die daar last van hebben? Ik heb via IRC een klein beetje het idee opgedaan, om "Python on Braces" te maken. Zodat de braces de prioriteit en cascade bepalen ipv de indentatie.
Of ik't echt ga doen weet ik nog niet. Ik zit nog steeds met de decompile van een paar drivers te kutten. Maar het lijkt mij wel een leuk projectje, Python on {}.
De indenting in Pythonscripts bijt mij ook wel eens. Haakjes zouden fijn zijn

We are shaping the future
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
* Firesphere geeft Muer een high five.
A'la .Gertjan.'s sig.
Die heb ik trouwens een tijd niet gezien. Leeft hij nog?
Ik ben onschuldig in ieder geval!Ryur schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:56:
[...]
Die heb ik trouwens een tijd niet gezien. Leeft hij nog?
Nope, kwestie van de boel goed in laten springen, net zoals je dat in andere talen hoort te doen.Firesphere schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:33:
Hmmmm, Python is leuk, maar ik heb consequent ruzie met de indentatie.
Zijn er nog meer die daar last van hebben?
What's next? Mensen die zeuren dat whitespace belangrijk is in Makefiles?
Ik heb via IRC een klein beetje het idee opgedaan, om "Python on Braces" te maken. Zodat de braces de prioriteit en cascade bepalen ipv de indentatie.
1
| from __future__ import braces |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat probleem heb ik eigenlijk met alle whitespace talen. Python, Coffeescript, en die vage HTML alternatieven.Firesphere schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:33:
Zijn er nog meer die daar last van hebben?
M.b.t. het schrijven van code, helemaal mee eens dat de inspringingen moet kloppen. Maar qua lezen, ben ik steeds de weg kwijt in haakje-loze-talen. Het zien van blokken en scopes is gewoon een stuk lastiger zonder accolades. Ook line-terminators zijn hier meer dan welkom.
Grote kans dat je of te veel nest of dat je codeblock te lang is.GateKeaper schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:27:
M.b.t. het schrijven van code, helemaal mee eens dat de inspringingen moet kloppen. Maar qua lezen, ben ik steeds de weg kwijt in haakje-loze-talen.
Doel je hier op statement separators? Want een taal als Python heeft die gewoon.Ook line-terminators zijn hier meer dan welkom.
Ik vind het visueel ook niet fijn lezen hoor. Zelfde probleem heb ik met vb.net. Het missen van curlybraces maakt het geheel gewoon een stuk moeilijker voor mij om te parsen.RayNbow schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:39:
[...]
Grote kans dat je of te veel nest of dat je codeblock te lang is.[...]
Maar ik zit in de Ruby kamp, daar hebben wij ook geen curlybraces, maar dat vind ik totaal niet lastig te lezen?
Oke, daar hebben wij niet de inspringingen moeten kloppen.

(willekeurige screenshot van reddit geplukt, klik voor grotere versie)
Zoiets als hierboven komt natuurlijk op mij over. De boel wordt visueel uitgelijnd met witruimte.
Meestal heb je het dan niet echt "Pythonic" gecode, maar wat als snel lapmiddel kan helpen is "pass" te gebruiken als laatste statement van een blok.
(beter is natuurlijk je code te refactoren maarja heh)
Je ziet in dat voorbeeld ook al dat degene opsommingstekens (-), underlining e.d. gebruikt om duidelijk te maken dat er een nieuw item is. Zonder dat zou het echt vervelend lezen worden ja.RayNbow schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:31:
Nu ben ik benieuwd, mensen die problemen hebben met het lezen van whitespace, hebben die ook moeite met het lezen van dit?
[afbeelding]
(willekeurige screenshot van reddit geplukt, klik voor grotere versie)
Zoiets als hierboven komt natuurlijk op mij over. De boel wordt visueel uitgelijnd met witruimte.
Maar zie jij bijv. accolades in de linker kolom rondom het block na het stuk "We multiply the integrand by..."?Caelorum schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:51:
[...]
Je ziet in dat voorbeeld ook al dat degene opsommingstekens (-), underlining e.d. gebruikt om duidelijk te maken dat er een nieuw item is. Zonder dat zou het echt vervelend lezen worden ja.
Talen waarin whitespace belangrijk is zijn trouwens niet per se talen zonder interpunctie. Het is geheel mogelijk om het volgende te construeren in Haskell:
1
2
3
4
| ex1 = bulletedList # foo # bar # quux |
De ; om einde regel / statement aan te geven.RayNbow schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:39:
[...]
Doel je hier op statement separators? Want een taal als Python heeft die gewoon.
1
2
| var i = 0 var j = 1 |
vs
1
2
| var i = 0; var j = 1; |
Nu zijn dit wat eenvoudige voorbeeldjes, maar bij serieuze code vind ik het echt een gemis als die ";" er niet hoeft te staan.
Check DuoCodeBikkelZ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:25:
[...]
Zou wel su-per-gaaf zijn om gewoon overal C# te schrijven. En aangezien .Net open source is kunnen ook libraries geport worden.
Ondersteunt nog best wat C# language features.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hangt er een beetje vanaf of je heel vaak statements hebt die meerdere regels in beslag nemen.GateKeaper schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:49:
[...]
De ; om einde regel / statement aan te geven.
code:
1 2 var i = 0 var j = 1
vs
code:
1 2 var i = 0; var j = 1;
Nu zijn dit wat eenvoudige voorbeeldjes, maar bij serieuze code vind ik het echt een gemis als die ";" er niet hoeft te staan.
Het idee bij Python is dat dat een uitzonderingssituatie is .. en het dus beter is om slechts in die uitzonderingssituatie daar een indicator voor in de code te moeten gebruiken.
Nou zitten er opzich ook best genoeg knurfterige dingen in python .. daar niet van.
Bijvb multiline (triple quoted strings) op een genest niveau, waarbij de whitespace van de nesting wel in de string wordt meegenomen, ipv dat deze alleen ter indicatie van de nesting is.
[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 20-06-2015 13:00 ]
En ook dat vind ik een enorme fuckup bij het schrijven van code. De ene keer wel en de andere keer niet? Code moet consistent geschreven zijn. Uiteraard zijn er wel eens uitzonderingen. Wanneer je 80 tekens op een regel hanteert, en er zijn een keer 82, dan ga je inderdaad niet je regel afbreken.gekkie schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:56:
[...]
en het dus beter is om slechts in die uitzonderingssituatie daar een indicator voor in de code te moeten gebruiken.
Maar syntax specifieke dingen, zoals plaats je nu die { na de if op een nieuwe regel of nog op dezelfde? Of gebruiken we wel of geen ; aan het einde van een regel? Dat zou ik toch wel gelijk willen hebben door de hele codebase heen.
if (foo)GateKeaper schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:59:
[...]
En ook dat vind ik een enorme fuckup bij het schrijven van code. De ene keer wel en de andere keer niet? Code moet consistent geschreven zijn.
bar;
hoekiefoekie;
of toch maar:
if (foo) {
bar;
}
hoekiefoekie;
Kortom braces zijn alleen nodig als je multiple statements in je block hebt, lijkt me niet heel veel verschillen van python, waarbij een \ alleen nodig is bij een multiline statement (die in principe stylistisch worden afgeraden).
[ Voor 48% gewijzigd door gekkie op 20-06-2015 13:05 ]
En nu je voorbeeld even juist indenten?gekkie schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:02:
[...]
if (foo)
bar;
hoekiefoekie;
of toch maar:
if (foo) {
bar;
}
hoekiefoekie;
Kortom braces zijn alleen nodig als je multiple statements in je block hebt, lijkt me niet heel veel verschillen van python, waarbij een \ alleen nodig is bij een multiline statement (die in principe stylistisch worden afgeraden).
1
2
3
4
5
| if (foo > 1) return bar; // do something return otherBar; |
of
1
2
3
4
5
6
| if (foo > 1) { return bar; } // do something return otherBar; |
Waarom de whitespace bij voorbeeld 1 wel werkt? Omdat de regel daar direct onder zijn bovenliggende "scope" ligt. Wanneer hier 5 regels tussen zitten, zie je het gewoon minder makkelijk. Daarnaast, ook in talen als c# of javascript, hanteer ik daar zelf voorwaarden aan. Zelf heb ik zoiets van; de accolades achter een if statement, mogen alleen weggelaten worden wanneer de functie daar wordt afgebroken door een return of een throw. Assignments vallen hier niet onder, en worden bij mij dus altijd omsloten door accolades.
Ik denk dat een voorbeeld in javascript hier duidelijker in is; die heeft gewoon diepere nesting door de inline functions / callbacks. Let wel; ik ben geen coffee-script expert.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| var foo = function() { var bar = getJSON('myUrl', { data: 1 }, function(err, res) { if (err) { console.debug('something went wrong while fetching... '); notify('err', { message: err }); } if (_.has(res, 'msg')) { notify('request completed', { message: res.msg }); } }); } var other_req = function() { var bar = getJSON('myUrl', { data: 2 }, function(err, res) { // ... }); } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| // coffeescripts, maar coffee heeft hier geen highlighting foo = -> bar = getJSON 'myUrl', { data: 1 }, (err, res) -> if err console.debug 'something went wrong while fetching... ' notify 'err', message: err if _.has(res, 'msg') notify 'request completed', message: res.msg return // waar hoort deze nu bij? Ik zie het niet direct. Bij 'foo' of juist 'bar' ? other_req = -> bar = getJSON 'myUrl', { data: 1 }, (err, res) -> // ... return return |
Er zit 1 verschil tussen bovenstaande voorbeelden. Namelijk de return. de eerste 'bar' returned in js 'undefined' en in het coffee voorbeeld de notify. Bewust gedaan om het voorbeeld te verduidelijken.
[ Voor 12% gewijzigd door GateKeaper op 20-06-2015 13:37 ]
Ik snap dat het werkt, waarom het werkt.GateKeaper schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:27:
[...]
En nu je voorbeeld even juist indenten?
C#:
1 2 3 4 5 if (foo > 1) return bar; // do something return otherBar;
of
C#:
1 2 3 4 5 6 if (foo > 1) { return bar; } // do something return otherBar;
Waarom de whitespace bij voorbeeld 1 wel werkt? Omdat de regel daar direct onder zijn bovenliggende "scope" ligt. Wanneer hier 5 regels tussen zitten, zie je het gewoon minder makkelijk. Daarnaast, ook in talen als c# of javascript, hanteer ik daar zelf voorwaarden aan. Zelf heb ik zoiets van; de accolades achter een if statement, mogen alleen weggelaten worden wanneer de functie daar wordt afgebroken door een return of een throw. Assignments vallen hier niet onder, en worden bij mij dus altijd omsloten door accolades.
Ook snap ik dat je er omheen kunt werken door afspraken te maken over wanneer je iets *hoort* te gebruiken. Maar die "consistentie" is dus geen onderdeel van C als taal.
Je mag braces gebruiken maar het hoeft niet, je mag indenten maar het hoeft niet. je moet je statement terminaten.
In Python moet je indenten, in python mag je multiline statements gebruiken maar liever niet (dus moet je er extra moeite voor doen en een multiline statement daar een indicator voor aangeven).
Dus ik zie in deze de inconsitentie niet zo, zeker niet tenopzichte van bijvb C.
Opzich zijn sommige concepten in Python anders dan je gewend bent (vooral dat alles een pointer/referentie is en je bij een normale assignment weer een referentie krijgt naar hetzelfde object ipv een kopie).
Denk dat dat je sneller bijt dan het hele whitespace indent gebeuren, maar goed in mijn ogen is dat juist wel overal consistent door gevoerd. Dus als je bekend bent met dat concept dan geldt dat wel overal.
In C# haal je dat toch vrij makkelijkRayNbow schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:38:
Als je 5 niveaus diep zit word ik daar ook niet vrolijk van, ongeacht de taal.
Namespace
- Class
-- Function
--- Foreach
---- If
----- Inhoud van if
En een if in een foreach is nou niet bepaald slechte code. Als je dan dus na de if returnt, en dat het einde is van je functie en een nieuwe functie wil openen, is het in C# al moeilijk om te bepalen waar je moet zijn. Laat staan in talen zonder braces en alles....
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vind ik dus wel.F.West98 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:12:
[...]
En een if in een foreach is nou niet bepaald slechte code.
Gebruik meestal LINQ om een Select-Query uit te voeren. Scheelt meestal een if-je
En ik ben de laatste tijd ook meer & meer functioneel in C# aan het programmeren. Heerlijk!
Binnenkort eens in F# duiken.
Ik begrijp even niet dat je moeite hebt met het gebruiken van indendatie van code precies op de manier zoals je nette code in een andere taal ook zou laten flowen.Firesphere schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:33:
Zijn er nog meer die daar last van hebben? Ik heb via IRC een klein beetje het idee opgedaan, om "Python on Braces" te maken. Zodat de braces de prioriteit en cascade bepalen ipv de indentatie.
Of ik't echt ga doen weet ik nog niet. Ik zit nog steeds met de decompile van een paar drivers te kutten. Maar het lijkt mij wel een leuk projectje, Python on {}.
---------
LOL Safari autocorrect "verbeterd" flowen naar blowen....ik begrijp dat we hier met Nederlands te maken hebben en dat Nederlanders een bepaalde reputatie hebben....maar we zijn niet de héle dag stoned
Ik heb eigenlijk nog nooit een project gezien wat zwaar op functioneel programmeren leunt....altijd een paar grappige voorbeelden en inderdaad het platslaan van een for-loop in C#, maar verder?Ryur schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:25:
[...]
Vind ik dus wel.
Gebruik meestal LINQ om een Select-Query uit te voeren. Scheelt meestal een if-je
En ik ben de laatste tijd ook meer & meer functioneel in C# aan het programmeren. Heerlijk!
Binnenkort eens in F# duiken.
[ Voor 35% gewijzigd door BikkelZ op 20-06-2015 15:09 ]
iOS developer
Moeite is een groot woord, maar de verplichting tot indentatie is soms gewoon een beetje storend, vergeet 1x tab te rammen en de hele zooi loopt in de soep zonder enige indicatie waar/waarom het dan mis gaat.BikkelZ schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:04:
[...]
Ik begrijp even niet dat je moeite hebt met het gebruiken van indendatie van code precies op de manier zoals je nette code in een andere taal ook zou laten flowen.
Vaag, zal de Korsakoff wel zijnStM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:23:
Rooie als in modje? Nope, nooit geweestKijk eens in m'n profiel, dit topic is zo'n beetje het enige onderdeel van Tweakers waar ik actief ben
Dat zou wel eens kunnen ja. BtM/StM. Verwarrend allemaal. Neem eens een duidelijke avatar anders ofzo!wsitedesign schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:28:
Je verward wss met BtM909?
Is de vraag of je Class en function niveau echt moet tellen.F.West98 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:12:
[...]
In C# haal je dat toch vrij makkelijk
Namespace
- Class
-- Function
--- Foreach
---- If
----- Inhoud van if
En een if in een foreach is nou niet bepaald slechte code. Als je dan dus na de if returnt, en dat het einde is van je functie en een nieuwe functie wil openen, is het in C# al moeilijk om te bepalen waar je moet zijn. Laat staan in talen zonder braces en alles....
En in python zou je het misschien sneller wat platter slaan met een list comprehension en een functie (of een in function def voor wat kleinere specifieke filtertjes die net te groot zijn voor een if in je comprehension zelf).
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.