Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
1
| var monthnums = [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12]; |
Ideaal, want als je dan bv alsnog de oude latijnse nummering wilt hebben, dan kun je dat gewoon in je array veranderen:
1
| var monthnums_latin = [11, 12, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10]; |
Dan is december gewoon eindelijk netjes 10, zoals het hoort. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lekker op de bank
Sterker nog, als je 09-02-2015 opgeeft krijg je gewoon een dikke error.WernerL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:19:
Precies wat Gamebuster zegt. Buiten programmeertalen om schrijf je, wanneer je 2 maart wil schrijven ook 02-03-2015 bijvoorbeeld. Dat het in programmeertalen ineens vanaf 0 telt en 02-02 wordt is alleen maar verwarrend. Misschien handig als 'maand' op de achtergrond, ergens in de implementatie van Date() een Array is maar daar hoef ik niets van te merken toch? :-)
Maar in Java is het eigenlijk de bedoeling om Calendar.JANUARY te gebruiken ipv 0 (of 1)
Maar goed, dat is ook waarom iedereen JodaTime gebruikt ipv de standaard implementatie. En gelukkig hebben ze dat in Java 8 ook aangepast (JSR-310).
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
En JodaTime gebruik ik trouwens ook in het Play framework met Scala. Dat maakt werken met datums wel wat makkelijker ja.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Cafeïnehoudend op zijn minst.
[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 16-06-2015 16:00 ]
iOS developer
Had ieder taal maar iets dergelijks: https://github.com/briannesbitt/CarbonBikkelZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:59:
Datums en kalenders zijn altijd ellende, zeker als je van het ene systeem of laag naar de andere gaat.
[...]
Cafeïnehoudend op zijn minst.
RTFM!
Voor javascript heb je moment.js_Moe_ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:17:
[...]
Had ieder taal maar iets dergelijks: https://github.com/briannesbitt/Carbon
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
1
2
3
| // lange lap vage code g.Add(p); |
g? p?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik zeg tijd voor caffeinated cup-a-soup!

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Yo g ?kenneth schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:41:
Oh dear, code met eenletterige variabelenamen. What is this, 1989?
C#:
1 2 3 // lange lap vage code g.Add(p);
g? p?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik kan hier namen op plakken. Geen idee waarom mensen zo programmeren. Voor straf een maand lang Objective-C programmeren.kenneth schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:41:
C#:
g? p?
iOS developer
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| bool SomeProperty { set { var p = someProperty; someProperty = value; if( p != someProperty ) RaiseSomePropertyChanged(); } } |
Doodstraf?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Minder toetsaanslagen = hogere productiviteit !BikkelZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Ik kan hier namen op plakken. Geen idee waarom mensen zo programmeren. Voor straf een maand lang Objective-C programmeren.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Sowieso als je een hardcore Notepad devver bent die autocomplete des duivels vindt. En in Commodore 64 BASIC kun je daadwerkelijk meer programmacode kwijt als je niet alleen je variabelen afkort naar één hooguit twee karakters maar ook de spaties weg haat. Dus minder code == meer performance!Gamebuster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:22:
[...]
Minder toetsaanslagen = hogere productiviteit !
iOS developer
Hangt ervan af maar meestal altijd een afkorting ofzo van een var en die hele korte (i,j,...) zijn meestal tellers.StM schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:53:
Moet je maar een IDE gebruiken
Al gebruik ik zelf ook heel veel i, j, p en f als varnamen...
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Maar eigenlijk is een nested for constructie vooral een aanleiding om eens aan refactoring te gaan denken.
Heeft iemand hier wel eens wat gedaan voor TopTal? Ik moet binnen nu en iets meer dan 24 uur weer zo'n Codility test gaan doen voor ze om te testen of ik wel echt heel goed ben in het aan elkaar plakken van frameworks aan een GUI. Maar ik vond de vorige keer het verschil tussen de oefentests en de echte tests dermate groot dat ik me een beetje heb laten verrassen.
[ Voor 65% gewijzigd door BikkelZ op 16-06-2015 18:46 ]
iOS developer
Stel dan even een fatsoenlijk font in ofzo...BikkelZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:44:
Ik gebruik tegenwoordig liever i, k en m omdat die qua vorm meer van elkaar verschillen. i en j haal ik te makkelijk door elkaar. [...]
Of koop een bril. Of zoom verder in.Caelorum schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:24:
[...]
Stel dan even een fatsoenlijk font in ofzo...
Mijn font instellingen zijn dermate superieur aan die van jou dat ik É, Ė en È gebruik in geneste loops.BikkelZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:44:
Ik gebruik tegenwoordig liever i, k en m omdat die qua vorm meer van elkaar verschillen. i en j haal ik te makkelijk door elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 16-06-2015 21:18 ]
iOS developer
Weet je zeker dat je jezelf wilde quoten?BikkelZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:17:
[...]
Mijn font instellingen zijn dermate superieur aan die van jou dat ik É, Ė en È gebruik in geneste loops.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Sorry ik verveel me echt even een beetje. Daar ben ik niet meer aan gewend.
iOS developer

Ik gebruik gewoon é, ë en äBikkelZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:17:
[...]
Mijn font instellingen zijn dermate superieur aan die van jou dat ik É, Ė en È gebruik in geneste loops.
Een wiskundige vergelijking waarbij je twee vectoren g en p optelt. Prima reden voor eenletterige variabelenamen.kenneth schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:41:
C#:
g? p?
Ik heb dat ook met Pluralsight op mijn Windows PC. Met mijn Mac heb ik nergens last van.kenneth schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:49:
Pluralsight is hartstikke leuk totdat je opeens tien minuten tegen Buffering... zit aan te staren. Lekker voor de flow
Heel apart.
Welke sessie was jij aan het kijken?
Het had iets te maken met werktijden en vacaturesHuHu schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 06:51:
[...]
Een wiskundige vergelijking waarbij je twee vectoren g en p optelt. Prima reden voor eenletterige variabelenamen.
LINQ Data Access. Wilde even iets terugkijken, dus stapte halverwege een module in. Eerste clip ging nog goed, daarna was het bufferen. Gelukkig kunnen vinden wat ik zocht voor ik ging slapen. Dat is altijd zo frustrerend, 's ochtends wakker worden met de gedachte dat je iets nog niet hebt opgelost ...Ryur schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:29:
[...]
Ik heb dat ook met Pluralsight op mijn Windows PC. Met mijn Mac heb ik nergens last van.
Heel apart.
Welke sessie was jij aan het kijken?
Als hij er zelf grapjes over begint te maken is het niet leuk meer
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2015 12:04 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
'nuff said
Dat komt door die vork.Douweegbertje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:23:
Op de één of andere manier kan ik een modbreak van .oisyn niet meer serieus nemen
Eh ja geeft niet weg dat hij gewoon gelijk heeft. Niet zelf zeiken als je er niet tegen kan
----
Vandaag leuk dagje, legacy product van externe partij reverse engineeringen als onderdeel van herbouw
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Douweegbertje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:23:
Op de één of andere manier kan ik een modbreak van .oisyn niet meer serieus nemen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Creepy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:12:
[modbreak]
En vanaf hier nemen jullie allemaal .oisyn, serieus.
[/]
Daar kwam mijn koffie uit mijn neus!
Gelijk maar ff een nieuwe bak halen.
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 17-06-2015 13:15 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Creepy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:12:
[modbreak]
En vanaf hier nemen jullie allemaal .oisyn, serieus.
[/]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
.oisyn schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:10:
[...]
[modbreak]Ik eis serieus genomen te worden! :([/]

De week is weer door het midden
Was bij mij toch al
Ik werkte deze week maar 2 dagen, rest nog even laatste loodjes van mijn studie!
Bijna bijna bijna klaar

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
echt

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Alleen een ander tintje groen toch?
Is het niet meer dat felgroen dan?
* Mercatres gebruikt al meer dan twee jaar Google Play Music, na ongeveer een jaar Spotify gebruikt te hebben. Dat feloranje is ook leuk
Uhu. Je bent pas echt it'er als je daarmee "paar puntjes op de i, oh wacht alle gory details goedkrijgen, NEE SHIT ik heb een complete rewrite nodig... OH MIJN GOD IK BEN AMPER BEGONNEN!!!!11" bedoelt.Ryur schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:34:
.. rest nog even laatste loodjes van mijn studie!
Bijna bijna bijna klaar
{signature}
Jep, dat had ik eerder ook.Voutloos schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:55:
[...]
Uhu. Je bent pas echt it'er als je daarmee "paar puntjes op de i, oh wacht alle gory details goedkrijgen, NEE SHIT ik heb een complete rewrite nodig... OH MIJN GOD IK BEN AMPER BEGONNEN!!!!11" bedoelt.
Maar dit een vak dat mijn studieperiode afrond en hierna mag ik op afstuderen.
Dus kwaliteit maakt mij nu niet zoveel uit
Mercatres schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:55:
[...]
Is het niet meer dat felgroen dan?
* Mercatres gebruikt al meer dan twee jaar Google Play Music, na ongeveer een jaar Spotify gebruikt te hebben. Dat feloranje is ook leuk

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Ok nu hou ik op
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2015 15:08 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Sebazzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:02:
Kent iemand toevallig een tool om VB programma's te decompilen? Ik ben de source kwijtgeraakt van een oud programma en ik wil zien hoe ik iets had geïmplementeerd.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
FTFYAiolos schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:23:
Kunnen we weer gewoon een 'php is k*t', 'spaties zijn beter dan tabstabs zijn beter dan spaties' of een van de andere discussies aanzwengelen?
Read the code, write the code, be the code!
Aiolos schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:23:
Kunnen we weer gewoon een 'php is k*t', 'spaties zijn beter dan tabs' of een van de andere discussies aanzwengelen?
ILdasm, dotPeek, etcSebazzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:02:
Kent iemand toevallig een tool om VB programma's te decompilen? Ik ben de source kwijtgeraakt van een oud programma en ik wil zien hoe ik iets had geïmplementeerd.
inb4 c-c-c-c-combobreaker
[ Voor 6% gewijzigd door HMS op 17-06-2015 16:25 ]
Kunnen we weer gewoon een 'php is k*t', 'spaties zijn beter dan tabs' of een van de andere discussies aanzwengelen?
VB6 of eerder? Kan je schudden tenzij het in P-Code is gecompiled.Sebazzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:02:
Als het .NET is dan kan je uiteraard elke tool gebruiken die het ook met C# kan.
Lekker op de bank

Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ok, dan niet.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Inderdaad VB6. Ik vond wel een decompiler maar die liet x86 Assembly zien en dat is een beetje roestig bij mijZaZ schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:26:
[...]
VB6 of eerder? Kan je schudden tenzij het in P-Code is gecompiled.
Als het .NET is dan kan je uiteraard elke tool gebruiken die het ook met C# kan.

(Woa, Photobucket bestaat nog na al die jaren?)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.