Betreffende wethouder 's nachts opbellen om er over te klagen?
Ik heb de gemeente, de milieudienst, de aannemer en de politie gebeld voor een klacht.
OMG
Disclaimer: ik ben een .NET developer die soms thuis met Java aan het spelen is.
Anyways, vorig jaar heb ik met NetBeans IDE (en GlassFish) een basis Spring MVC applicatie gebouwd, zodat ik deze later als reference kon gebruiken als ik weer eens iets hiermee wou doen.
Nu heb ik sinds een tijdje een IntelliJ student license, dus ik dacht dat eens te proberen. Ik open dat project, importeer de Maven dependencies, het compileert, wil het starten op Tomcat (de Javanen ruiken nu al onraad denk ik
).
Kaboem. Niet werken. Meer dan een uur zitten zoeken.
Code nagelopen. Alle settings nagelopen in IntelliJ (en dat zijn er een boel
). webapps/ROOT folder van Tomcat nagelopen om te kijken of er iets qua deployment fout is gegaan.
Lees ik die error logs nog eens goed door zie ik het volgende staan: java.lang.NoClassDefFoundError: javax/servlet/jsp/jstl/core/Config
Toch nog een halve hersencel in mijn hoofd die dan dacht "goh, laat ik eens een functie toevoegen aan mijn controller die geen view gebruikt". En ja hoor, die doet het gewoon.
Blijkt het uiteindelijk aan Tomcat te liggen die out of the box geen JSTL heeft
Enfin, even de dependency toegevoegd aan Maven (die GlassFish dus niet nodig had en ik helemaal vergeten was):
En alles werkt weer.
Maar mijn god, wat kan een Java project aan de praat krijgen een crime zijn als je daar niet dagelijks mee werkt
Achteraf snap ik prima dat Tomcat niet de volledige EE spec ondersteunt, maar daar stond ik ff niet bij stil nadat ik een jaar geen Java meer had gedaan 
IntelliJ IDEA is wel gaaf overigens

Disclaimer: ik ben een .NET developer die soms thuis met Java aan het spelen is.
Anyways, vorig jaar heb ik met NetBeans IDE (en GlassFish) een basis Spring MVC applicatie gebouwd, zodat ik deze later als reference kon gebruiken als ik weer eens iets hiermee wou doen.
Nu heb ik sinds een tijdje een IntelliJ student license, dus ik dacht dat eens te proberen. Ik open dat project, importeer de Maven dependencies, het compileert, wil het starten op Tomcat (de Javanen ruiken nu al onraad denk ik
Kaboem. Niet werken. Meer dan een uur zitten zoeken.
Code nagelopen. Alle settings nagelopen in IntelliJ (en dat zijn er een boel
Lees ik die error logs nog eens goed door zie ik het volgende staan: java.lang.NoClassDefFoundError: javax/servlet/jsp/jstl/core/Config
Toch nog een halve hersencel in mijn hoofd die dan dacht "goh, laat ik eens een functie toevoegen aan mijn controller die geen view gebruikt". En ja hoor, die doet het gewoon.
Blijkt het uiteindelijk aan Tomcat te liggen die out of the box geen JSTL heeft

Enfin, even de dependency toegevoegd aan Maven (die GlassFish dus niet nodig had en ik helemaal vergeten was):
code:
1
2
3
4
5
| <dependency> <groupId>javax.servlet</groupId> <artifactId>jstl</artifactId> <version>1.2</version> </dependency> |
En alles werkt weer.
Maar mijn god, wat kan een Java project aan de praat krijgen een crime zijn als je daar niet dagelijks mee werkt
IntelliJ IDEA is wel gaaf overigens
[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 13-06-2015 15:20 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Wat dat betreft hebben .NETters het meestal een stukje makkelijker. Je schrijft in VS en je deployt naar IIS, klaar
We are shaping the future
Dat is meer een tomcat issue, dan een java issue.
Tomcat werkt meer van het principe "de applicatie levert alle libraries mee", terwijl de jee servers zelf libraries toevoegen.
Maar dat vindt ik ook rot aan Tomcat. De JSTL is vrij standaard, zodat je wel zou verwachten dat die standaard aanwezig is. Sinds versie 6 ofzo doen ze dat niet meer.
Tomcat werkt meer van het principe "de applicatie levert alle libraries mee", terwijl de jee servers zelf libraries toevoegen.
Maar dat vindt ik ook rot aan Tomcat. De JSTL is vrij standaard, zodat je wel zou verwachten dat die standaard aanwezig is. Sinds versie 6 ofzo doen ze dat niet meer.

let the past be the past.
Ach, je levert het gewoon met je app mee. En dan is het geen onnodige lib die je moet downloaden als je de jstl niet nodig. Ik heb de jstl nog nooit gebruikt.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Die opencart 2.x is toch maar raar in elkaar gezet:
- 2 x config.php (1 voor het publieke en 1 voor de admin)
- harde paden in de config
- Als je een andere taal dan EN selecteerd moet je toch nog altijd voor je producten EN data meegeven
- bepaalde delen van de site niet kunnen afzetten (cadeaubonnen/retour/nieuwsbrief/Affiliates/merken/...)
- als je delen afzet heeft de site zo'n grote witte open ruimte
[admin] kan niet de site zien als ingelogde
[admin] beheer van de pagina's nvm zit onder informatie pagina's
Wrs doen ik iets fout zenne maar stop het dan niet zo weg
- 2 x config.php (1 voor het publieke en 1 voor de admin)
- harde paden in de config
- Als je een andere taal dan EN selecteerd moet je toch nog altijd voor je producten EN data meegeven
- bepaalde delen van de site niet kunnen afzetten (cadeaubonnen/retour/nieuwsbrief/Affiliates/merken/...)
- als je delen afzet heeft de site zo'n grote witte open ruimte
[admin] kan niet de site zien als ingelogde
[admin] beheer van de pagina's nvm zit onder informatie pagina's
Wrs doen ik iets fout zenne maar stop het dan niet zo weg
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Elk product wat je niet zelf maakt is al bij voorbaat kut.
9 van de 10x is het gewoon niet een valide rant, behalve als het om joomla of WP gaat.
9 van de 10x is het gewoon niet een valide rant, behalve als het om joomla of WP gaat.
Ik lees wel vaker dat mensen Thymeleaf gebruiken. Welke template language zou het populairst zijn icm Spring MVC?Creepy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:00:
Ach, je levert het gewoon met je app mee. En dan is het geen onnodige lib die je moet downloaden als je de jstl niet nodig. Ik heb de jstl nog nooit gebruikt.
PS:
Play en Scala wil ik ook nog mee aan de slag, maar wil eerst een goede basis in Spring hebben dat nog steeds veel wordt gebruikt.
Data libraries voor Scala als Slick en Anorm komen momenteel een beetje als micro orm's op mij over. Nu is functional programming ook heel anders, dus misschien denk ik nog te veel OO om ze goed te kunnen waarderen
Ach, binnenkort moet ik toch Haskell leren voor mijn studie, dus ben benieuwd!
Ik vind het iig belangrijk om meer dan .Net te kunnen tegenwoordig.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Bezig met een vertaalklus (EN-NL) en dan kom je iets tegen als "on topic"...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat is toch nog wel te vertalen naar het Nederlands? Het lastigste is denk ik het bedenken van wat de vertaling is, aangezien je vermoedelijk de neiging hebt om de term 'on topic' in te mengen in zinnen die voor de rest Nederlands zijn.
Ja maar er zijn grenzen:Douweegbertje schreef op zondag 14 juni 2015 @ 04:38:
Elk product wat je niet zelf maakt is al bij voorbaat kut.
- harde paden in een script = niet handig, maak die dan aan via je db
- 2x config om dat je met harde paden werkt
Trouwens ik heb gevonden hoe ik de wit ruimte weg doe en bepaalde delen afzet: pas de nodige template's aan.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dit is inderdaad het probleem. Als het echt niet anders kan, dan gebruik ik de Engelse term of uitdrukking (**), maar de bedoeling van een Nederlandse samenvatting is dat hij Nederlandstalig is. Als men Engels wil lezen, dan slaan ze een paar pagina's terug.dcm360 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:29:
aangezien je vermoedelijk de neiging hebt om de term 'on topic' in te mengen in zinnen die voor de rest Nederlands zijn.
Om wat meer context te geven aan wat ik trouwens moest vertalen: "search results that users find to be on topic". In de vertaling heb ik maar wat meer woorden gebruikt.
(** Zo bestaat er bijv. geen Nederlandse term voor Information Retrieval, voor zo ver ik weet.)
Zoekresultaten die gebruikers relevant vinden? Of klopt dat niet helemaal?RayNbow schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:46:
[...]
Om wat meer context te geven aan wat ik trouwens moest vertalen: "search results that users find to be on topic". In de vertaling heb ik maar wat meer woorden gebruikt.
Ik heb een vergelijkbare vertaling, maar dan mis je nog het "topic" aspect. In Information Retrieval heb je namelijk meerdere vormen van relevantie. Topicality is daar een van. Een andere vorm van relevantie is bijv. recency.marcop23 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:10:
[...]
Zoekresultaten die gebruikers relevant vinden? Of klopt dat niet helemaal?
In de config worden toch gewoon globals geset?Damic schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Ja maar er zijn grenzen:
- harde paden in een script = niet handig, maak die dan aan via je db
- 2x config om dat je met harde paden werkt
Trouwens ik heb gevonden hoe ik de wit ruimte weg doe en bepaalde delen afzet: pas de nodige template's aan.
IMO niet zo raar hoor..
Site config
Admin config
Swat het is nu zo en ik heb geen goesting om alles te herschrijven, kan ik evengoed een port maken met een template engine, nu zit er iets in dat erop lijkt, zolang je maar php in je template's gebruikt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php // HTTP define('HTTP_SERVER', 'http://192.168.1.101/weme.be/'); // HTTPS define('HTTPS_SERVER', 'http://192.168.1.101/weme.be/'); // DIR define('DIR_APPLICATION', 'E:\server\sites\weme.be/catalog/'); define('DIR_SYSTEM', 'E:\server\sites\weme.be/system/'); define('DIR_LANGUAGE', 'E:\server\sites\weme.be/catalog/language/'); define('DIR_TEMPLATE', 'E:\server\sites\weme.be/catalog/view/theme/'); define('DIR_CONFIG', 'E:\server\sites\weme.be/system/config/'); define('DIR_IMAGE', 'E:\server\sites\weme.be/image/'); define('DIR_CACHE', 'E:\server\sites\weme.be/system/cache/'); define('DIR_DOWNLOAD', 'E:\server\sites\weme.be/system/download/'); define('DIR_UPLOAD', 'E:\server\sites\weme.be/system/upload/'); define('DIR_MODIFICATION', 'E:\server\sites\weme.be/system/modification/'); define('DIR_LOGS', 'E:\server\sites\weme.be/system/logs/'); // DB define('DB_DRIVER', 'mysqli'); define('DB_HOSTNAME', 'localhost'); define('DB_USERNAME', '[user]'); define('DB_PASSWORD', '[password]'); define('DB_DATABASE', 'weme'); define('DB_PREFIX', 'oc_'); |
Admin config
PHP:
Ik verzin het niet. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php // HTTP define('HTTP_SERVER', 'http://192.168.1.101/weme.be/admin/'); define('HTTP_CATALOG', 'http://192.168.1.101/weme.be/'); // HTTPS define('HTTPS_SERVER', 'http://192.168.1.101/weme.be/admin/'); define('HTTPS_CATALOG', 'http://192.168.1.101/weme.be/'); // DIR define('DIR_APPLICATION', 'E:\server\sites\weme.be/admin/'); define('DIR_SYSTEM', 'E:\server\sites\weme.be/system/'); define('DIR_LANGUAGE', 'E:\server\sites\weme.be/admin/language/'); define('DIR_TEMPLATE', 'E:\server\sites\weme.be/admin/view/template/'); define('DIR_CONFIG', 'E:\server\sites\weme.be/system/config/'); define('DIR_IMAGE', 'E:\server\sites\weme.be/image/'); define('DIR_CACHE', 'E:\server\sites\weme.be/system/cache/'); define('DIR_DOWNLOAD', 'E:\server\sites\weme.be/system/download/'); define('DIR_UPLOAD', 'E:\server\sites\weme.be/system/upload/'); define('DIR_LOGS', 'E:\server\sites\weme.be/system/logs/'); define('DIR_MODIFICATION', 'E:\server\sites\weme.be/system/modification/'); define('DIR_CATALOG', 'E:\server\sites\weme.be/catalog/'); // DB define('DB_DRIVER', 'mysqli'); define('DB_HOSTNAME', 'localhost'); define('DB_USERNAME', '[username]'); define('DB_PASSWORD', '[password]'); define('DB_DATABASE', 'weme'); define('DB_PREFIX', 'oc_'); |

Swat het is nu zo en ik heb geen goesting om alles te herschrijven, kan ik evengoed een port maken met een template engine, nu zit er iets in dat erop lijkt, zolang je maar php in je template's gebruikt
[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 14-06-2015 13:01 ]
Lachen ook, PHP. Een "define" functie voor het aanmaken van constants.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je kunt natuurlijk als tussentijdse fix ook een define aanmaken voor ROOT_DIR ofzo, die je naar het absolute pad wijst, en daarna in al die andere defines gebruikt. Zelfde voor je IP adres. Dan include je die vanuit een config.local.php of iets dergelijks. Of je het dan 1 keer in die file doet, of in je database zet, maakt volgens mij niet meer zoveel uit.
O.a. Freemarker is eenvoudig in Spring MVC te hangen. Ik ben zelf niet zo'n Spring (MVC) fan. Dus voor nieuwe web apps pak ik Guice en Jersey voor een REST API waar ik met Angular JS tegenaan babbel.Lethalis schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:32:
[...]
Ik lees wel vaker dat mensen Thymeleaf gebruiken. Welke template language zou het populairst zijn icm Spring MVC?
PS:
Play en Scala wil ik ook nog mee aan de slag, maar wil eerst een goede basis in Spring hebben dat nog steeds veel wordt gebruikt.
Heb ook wat met Play zitten spelen, zitten ook een hoop leuke dingen in maar de laatste versie is Java 8 only en onze produtie servers hebben nog geen java 8. En ik mis op dit moment niet zo heel veel met een Giuce/Jersey/Akka/AngularJS combo.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Und I broke itStruikrover schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:27:
Je kunt natuurlijk als tussentijdse fix ook een define aanmaken voor ROOT_DIR ofzo, die je naar het absolute pad wijst, en daarna in al die andere defines gebruikt. Zelfde voor je IP adres. Dan include je die vanuit een config.local.php of iets dergelijks. Of je het dan 1 keer in die file doet, of in je database zet, maakt volgens mij niet meer zoveel uit.

Ik snap sowieso niet wat je moeilijk loopt te doen. De config an sich is prima. Ok, het kan 'korter' maar wat boeit het.
Wat ik niet snap is dat jij er "E:\server\sites\weme.be/" hebt staan. Zo zou het niet moeten werken. Dan is je server configuratie al ruk.
Tja het leven is ruk en het werkt weer
[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 14-06-2015 17:42 ]
Ondertussen ben ik maar begonnen met een online course voor Swift
Die herken ik zo... OpencartDamic schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:56:
Site config
]Ik verzin het niet.

Jup versie 2.0.3.1 und I broke admin

[ Voor 114% gewijzigd door Damic op 14-06-2015 21:17 ]
Been there done that doesn't run well here.
[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 14-06-2015 22:01 ]
Welke van de velen?Orii schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:57:
die van Xcode Developer Central.. maar ik heb al meteen problemen
Ik leer het vanzelf wel al doende....even rustig afwachten of Xcode 7 Swift een beetje productieklaar is. Heb nog een projectje lopen wat een of andere onverlaat in Swift was begonnen.....iets te veel wijzigingen gedurende looptijd naar mijn smaak. En moet ik het straks gaan onderhouden mag ik eerst al mijn code updaten naar de volgende versie.Orii schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:57:
iOS developer
Naja, ik wil gewoon leren programmeren, en aangezien ik alles Apple heb.. als ik Swift eenmaal onder de knie heb ga ik wel weer verder met PHP ofzoBikkelZ schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:31:
[...]
Ik leer het vanzelf wel al doende....even rustig afwachten of Xcode 7 Swift een beetje productieklaar is. Heb nog een projectje lopen wat een of andere onverlaat in Swift was begonnen.....iets te veel wijzigingen gedurende looptijd naar mijn smaak. En moet ik het straks gaan onderhouden mag ik eerst al mijn code updaten naar de volgende versie.
Het is nog heel jong, dan heb je dat. Beter dan alles legacy houden en met rare constructies blijven zitten tot het eind der tijden, althans, dat kan beter zijn. Werkt de automatisch code-upgrade-tool een beetje naar behoren?BikkelZ schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:31:
[...]
Ik leer het vanzelf wel al doende....even rustig afwachten of Xcode 7 Swift een beetje productieklaar is. Heb nog een projectje lopen wat een of andere onverlaat in Swift was begonnen.....iets te veel wijzigingen gedurende looptijd naar mijn smaak. En moet ik het straks gaan onderhouden mag ik eerst al mijn code updaten naar de volgende versie.
Niet echt. Tegelijkertijd was de upgrade naar 1.2 ook weer niet dramatisch. Duurde misschien een uur of 2 om de oude syntax in de nieuwe om te zetten. Je zit misschien met nog een paar gevallen waar je een boel geneste "if let"s hebt, maar die kom je vanzelf wel een keer tegen.n8n schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:31:
[...]
Het is nog heel jong, dan heb je dat. Beter dan alles legacy houden en met rare constructies blijven zitten tot het eind der tijden, althans, dat kan beter zijn. Werkt de automatisch code-upgrade-tool een beetje naar behoren?
Denk dat de upgrade naar Swift 2 uiteindelijk ook niet meer dan een dag zal kosten.
Ach en als je voor Swift niet bezig bent met omzettingen, dan zal het voor Objective C zijn als ik mijn Twitter feed zo lees. Die nullability change kan soms ook wel redelijke impact hebben.Scott schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:54:
[...]
Niet echt. Tegelijkertijd was de upgrade naar 1.2 ook weer niet dramatisch. Duurde misschien een uur of 2 om de oude syntax in de nieuwe om te zetten. Je zit misschien met nog een paar gevallen waar je een boel geneste "if let"s hebt, maar die kom je vanzelf wel een keer tegen.
Denk dat de upgrade naar Swift 2 uiteindelijk ook niet meer dan een dag zal kosten.
Heb voor 1.0 --> 1.2 ook niet zo veel hoeven doen, maar had ook nog niet zoveel geschreven. Beetje aan het "hobby'en" met wat Watch Apps en dacht laat ik die maar meteen in Swift doen, leer ik het al doende. En de boeken van Ray Wenderlich zijn zo'n beetje Swift only nu.

Bij het storten van een beton vloer is die helaas nodig, na x uur drogen moet de vloer worden 'gevlinderd' om hem helemaal glad en slijtvast te krijgen, zie: http://www.joostdevree.nl/shtmls/vlinderen.shtml.Avalaxy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 02:42:
Idioten. Ze zijn voor m'n deur een gebouw aan het bouwen, ze lopen met zware machines beton plat te strijken ofzo. Kennelijk heeft de gemeente ze zomaar een vergunning gegeven.
Omdat dit dus een x aantal uur na het storten van de vloer moet gebeurd dit vaak 's nachts.
Mooie website. Vooral als je rechter muisklik doet
Ik haat websites die dat doenDouweegbertje schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:41:
Mooie website. Vooral als je rechter muisklik doet
Geldt dat dan voor elke verdieping of alleen de fundering? Het wordt een flat van 24 verdiepingen, dus wordt nog leuk als dat elke week gaat gebeurenStigandr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:23:
[...]
Bij het storten van een beton vloer is die helaas nodig, na x uur drogen moet de vloer worden 'gevlinderd' om hem helemaal glad en slijtvast te krijgen, zie: http://www.joostdevree.nl/shtmls/vlinderen.shtml.
Omdat dit dus een x aantal uur na het storten van de vloer moet gebeurd dit vaak 's nachts.

Als ze voor alle vloeren beton storten, vlinderen ze ook alle vloerenAvalaxy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:05:
[...]
Geldt dat dan voor elke verdieping of alleen de fundering? Het wordt een flat van 24 verdiepingen, dus wordt nog leuk als dat elke week gaat gebeuren
Maakt het zoveel herrie dan?
Weer iets geleerdToo many parameters were provided in this RPC request. The maximum is 2100
Maar nu is het voor ons wel helemaal onmogelijk om zijn plaatjes te pikken!
Lekker op de bank
plaatjes liggen op de platenspeler.ZaZ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Of zijn tekst te citeren wanneer ik zijn website aanprijs vanuit mijn blog!ZaZ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Hehe, na gisterenavond weet ik eindelijk wie Laura Pallmer vermoord heeft.
Had Twin Peaks nog nooit gezien en het stond al een tijdje op m'n lijstje... ik snap waarom de serie een cult status heeft gekregen.
Het lijkt qua type serie wel de spirituele voorganger van The X-Files... geen idee of dat destijds ook zo gezien werd?
Had Twin Peaks nog nooit gezien en het stond al een tijdje op m'n lijstje... ik snap waarom de serie een cult status heeft gekregen.
Het lijkt qua type serie wel de spirituele voorganger van The X-Files... geen idee of dat destijds ook zo gezien werd?
[ Voor 22% gewijzigd door Laurens-R op 15-06-2015 14:48 ]
Ik heb de pilot halverwege afgezet. Ga ik het dan helemaal niet leuk vinden of moet ik het meer tijd gunnen?Laurens-R schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:47:
Hehe, na gisterenavond weet ik eindelijk wie Laura Pallmer vermoord heeft.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gun het meer tijdkenneth schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:52:
[...]
Ik heb de pilot halverwege afgezet. Ga ik het dan helemaal niet leuk vinden of moet ik het meer tijd gunnen?
hoewel deze serie voor de x-files is gemaakt btw..
Ik heb The X-Files nooit gezien maar goed, ik zal hem weer op mijn lijst zetten, bedankt
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Wut?! Volgens je profiel ben je een paar jaar ouder dan ik... how did that happenkenneth schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:54:
Ik heb The X-Files nooit gezien maar goed, ik zal hem weer op mijn lijst zetten, bedankt
Voor een beetje tweaker was dat destijds toch de serie?
[ Voor 9% gewijzigd door Laurens-R op 15-06-2015 15:00 ]
Ik hoorde destijds inderdaad iedereen erover praten maar ik keek toen amper films en al helemaal geen series. Nu nog steeds weinig series, kosten me iets te veel tijd. Ik moet hem dan per se zo snel mogelijk in zijn geheel kijkenLaurens-R schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:57:
[...]
Wut?! Volgens je profiel ben je een paar jaar ouder dan ik... how did that happen?
Voor een beetje tweaker was dat destijds toch de serie?
Na een hele tijd weer eens een vraag op het forum geplaatst en nadat ik het postte, vroeg ik me meteen af of ik hier wel in de goede hoek mee zit.
Gelukkig is React ook server side bruikbaar. Zo gezien is dit goed te verantwoorden.

In elk geval wat niet mag is crossposten.

Het algemeen beleid #achterafDevilly schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:51:
Na een hele tijd weer eens een vraag op het forum geplaatst en nadat ik het postte, vroeg ik me meteen af of ik hier wel in de goede hoek mee zit.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jij kent de regels. Heel goed!
Dankjewel voor het genadig verplaatsen van mijn post.
Ik ontdek nu pas dat de Devschuur Coffee Corner in verschillende subfora staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Devilly op 15-06-2015 16:06 ]
Ja, een modje genaamd NMe viel me er altijd lastig mee.Devilly schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:04:
[...]
Jij kent de regels. Heel goed!![]()
[...]
Dankjewel voor het genadig verplaatsen van mijn post.
Ik ontdek nu pas dat de Devschuur Coffee Corner in verschillende subfora staat.
*runs*
Verstoppen gaat niet lukken hoor... Zelfs 1300 km verder wisten ze me nog te vindenDouweegbertje schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:15:
[...]
Ja, een modje genaamd NMe viel me er altijd lastig mee.
*runs*
Je kan in elk geval geen wijn over je heen krijgen van zo'n afstand.
@.oisyn toffe trailer
props van 't rendering team hier, iedereen is best on de indruk van de volumetrics & ice shading
was dat per-pixel lighting op de sneeuw particles?
[ Voor 17% gewijzigd door PrisonerOfPain op 15-06-2015 19:38 ]
En dan geen linkje posten?PrisonerOfPain schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:36:
@.oisyn toffe trailerprops van 't rendering team hier, iedereen is best on de indruk van de volumetrics & ice shading

Ziet er inderdaad goed uit, alleen jammer dat de animaties nog steeds niet helemaal natuurlijk ogen. Nog een beetje houterig.
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 15-06-2015 20:06 ]
Nog iets gebeurd terwijl ik weg was?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nog drie dagen en ik mag mijn baan opzeggen (zonder mijn vakantie bonus te verliezen)
iOS developer
Is dat positief of negatief?BikkelZ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:38:
Nog drie dagen en ik mag mijn baan opzeggen (zonder mijn vakantie bonus te verliezen)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hij *mag* het doen, dus ik vermoed dat hij dat positief ziet.
Ah sorry man, nee ik bedoelde de E3 presentatie YouTube: Rise of the Tomb Raider Gameplay Trailer (E3 2015)Caelorum schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:03:
[...]
En dan geen linkje posten?(gaat dus over deze trailer: https://youtu.be/3uMALBoIZYk nieuws: Rise of the Tomb Raider komt op 10 november van dit jaar uit)
Ik had laatst weer wat last van Marktplaats gekte, en ik dacht, laat ik toch nog maar het een en ander aan Marktplaats veranderen.
Daaruit zijn twee super simepele userscripts (jQuery yay) uitgekomen, er is code gebaseerd op een oude script die ik voor Marktplaats ooit gebruikte toen userscripts.org er nog was.
Ik heb ze hier staan.
Daaruit zijn twee super simepele userscripts (jQuery yay) uitgekomen, er is code gebaseerd op een oude script die ik voor Marktplaats ooit gebruikte toen userscripts.org er nog was.
Ik heb ze hier staan.
Positief. Gewoon lekker code kloppen in plaats van Enterprise maintenance voor SanCorp.
iOS developer
Geweldig begin van de dag:
Fout in bron:
[Geen relevante bronregels]
Ook geweldig, al die Nederlandse foutmeldingen in .net
Fout in bron:
"Geen geldige objectverwijzing..."hellum schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:52:
Fout in bron:
Gelukkig kan je dat aanpassen door een Engels taalpakket te installeren
http://unlocalize.com/hellum schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:52:
Fout in bron:
Ik was ook wel impressed daardoor ja, ze hebben best goede tech artists daar zitten momenteel. Ben er zelf niet zo heel erg mee bezig overigens, op de 360 kunnen we dat allemaal niet (maar ik moet zeggen dat de artists hier een best strakke versimpelde versie hebben gemaakt).PrisonerOfPain schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:36:
@.oisyn toffe trailerprops van 't rendering team hier, iedereen is best on de indruk van de volumetrics & ice shading
Wat bedoel je met de sneeuw particles? Die lawine?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het lijken me handige scripts, zeker die eerste, maar ik zou graag zien wat voor effect ze hebben voordat ik ze ga gebruiken. Ik zou dan ook ergens een screenshot toevoegen van een voor- en nasituatie als ik jou was. Verder kun je dit ook goed posten in Welke tools heb jij gemaakt?Adr01 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 01:47:
Ik had laatst weer wat last van Marktplaats gekte, en ik dacht, laat ik toch nog maar het een en ander aan Marktplaats veranderen.
Ik heb ze hier staan.
edit:
disregard
disregard

[ Voor 83% gewijzigd door kenneth op 16-06-2015 10:46 ]
Daar zou je het op z'n minst per-vertex moeten kunnen lighten.oisyn schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:28:
[...]
Ik was ook wel impressed daardoor ja, ze hebben best goede tech artists daar zitten momenteel. Ben er zelf niet zo heel erg mee bezig overigens, op de 360 kunnen we dat allemaal niet (maar ik moet zeggen dat de artists hier een best strakke versimpelde versie hebben gemaakt).
Jup de lawine zag er erg nice uit.Wat bedoel je met de sneeuw particles? Die lawine?
Waarom heb ik vroeger toch niet beter opgelet bij statistiek... Ben m'n master scriptie aan het schrijven en wat is dat allemaal diep, zeer diep weggezakt
JavaScript:
1
| var date = new Date(2015,01,01); |
Wat is de datum?

2 januari 2015?Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:10:
JavaScript:
1 var date = new Date(2015,01,01);
Wat is de datum?![]()
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ow wacht, 1 februari 2015 natuurlijk. Want het is logisch om maanden vanaf 0 te tellen en dagen vanaf 1.
Output in Chrome console:
>var date = new Date(2015,01,01);
<undefined
>date
<Sun Feb 01 2015 00:00:00 GMT+0100 (W. Europe Standard Time)

1 Februari natuurlijkHoogie2004 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:10:
JavaScript:
1 var date = new Date(2015,01,01);
Wat is de datum?![]()
Bijna, het is.....
1 Februari 2015

De maanden worden door javascript geteld van 0 tot 11

PreciesWernerL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:15:
Ow wacht, 1 februari 2015 natuurlijk. Want het is logisch om maanden vanaf 0 te tellen en dagen vanaf 1.
[...]
Blame Java.Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:15:
[...]
De maanden worden door javascript geteld van 0 tot 11![]()
![]()
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
I feel your pain...Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Bijna, het is.....
1 Februari 2015![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
( incaz in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑" )
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dit is toch iets wat we al jaren weten?Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:15:
![]()
Zelfde discussie, andere taal.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Poll: Welke maand zou waarde 1 moeten zijn?
• 0 = januari, 1 = februari
• 1 = januari, 2 = februari

Poll: Welke dag zou waarde 1 moeten zijn?
• 0 = 1e dag, 1 = 2e dag
• 1 = 1e dag, 2 = 2e dag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• 0 = januari, 1 = februari
• 1 = januari, 2 = februari
Poll: Welke dag zou waarde 1 moeten zijn?
• 0 = 1e dag, 1 = 2e dag
• 1 = 1e dag, 2 = 2e dag
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
waar is de optie; het boeit me vrij weinig?
Precies, als ik verzoek om een afspraak op 15-1-2016 schrijf jij 'm in je agenda ook op in Februari.wsitedesign schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:48:
Ik heb hetzelfde gedaan. Arrays zijn 0 index based, dus de maanden ook!
16 februari, jambarie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:50:
[...]
Precies, als ik verzoek om een afspraak op 15-1-2016 schrijf jij 'm in je agenda ook op in Februari.
C heeft altijd gelijk. Programming motherfucker!
wsitedesign schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:48:
code:
1
| Option Base 1 |
[ Voor 69% gewijzigd door farlane op 16-06-2015 13:09 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik zie de maanden als een mapping van maandnamen en getallen; Januari staat gelijk aan het getal "1" en Februari aan "2". Ik vind 0-based maanden dan ook niet logisch, al kan ik de keuze wel begrijpen.wsitedesign schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:48:
Precies wat Gamebuster zegt. Buiten programmeertalen om schrijf je, wanneer je 2 maart wil schrijven ook 02-03-2015 bijvoorbeeld. Dat het in programmeertalen ineens vanaf 0 telt en 02-02 wordt is alleen maar verwarrend. Misschien handig als 'maand' op de achtergrond, ergens in de implementatie van Date() een Array is maar daar hoef ik niets van te merken toch? :-)
Vanuit dat opzicht is het beginnen met 1 logischer, ja. Maar in een language waar de arrays met index 0 beginnen moet het (volgens mij) dan ook 0 zijn.Gamebuster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:16:
[...]
Ik zie de maanden als een mapping van maandnamen en getallen; Januari staat gelijk aan het getal "1" en Februari aan "2". Ik vind 0-based maanden dan ook niet logisch, al kan ik de keuze wel begrijpen.
De maanden zijn geen onderdeel van een Array. Je zou maanden als JS object kunnen mappen:wsitedesign schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:19:
[...]
Vanuit dat opzicht is het beginnen met 1 logischer, ja. Maar in een language waar de arrays met index 0 beginnen moet het (volgens mij) dan ook 0 zijn.
code:
1
| { 1: "Januari", 2: "Februari", 3: "Maart", ... } |
Arrays zijn een implementatiedetail. In het domein van maanden heeft '3' een eigen betekenis, het is geen indexer.
Ik beschouw maanden (en andere datumgerelateerde zaken) eerder als externe resources: objecten waar je geen controle over hebt bij de aanmaak. Ik kan me wel voorstellen dat je een array wilt maken van je maanden, maar dat staat los van de eigenlijke implementatie.Gamebuster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:20:
[...]
De maanden zijn geen onderdeel van een Array. Je zou maanden als JS object kunnen mappen:
code:
1 { 1: "Januari", 2: "Februari", 3: "Maart", ... }
Dit topic is gesloten.
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.