De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 368.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Alex) schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:39:
Ach, dat is nog altijd beter dan wanneer zo'n lulhannes op de rechterbaan ineens harder gaat rijden wanneer je 'm inhaalt. Opvallend vaak zijn dat dan Audi's, BMW's of Mercedessen.
Ik heb altijd nog een soort app/web/-dinges idee. Een soort communicatie-medium wat volledig openbaar is waar je communiceert met kentekens met volledige Siri/Now/Cortana integratie.

Dan rijd je op de weg en zeg je:
"He Google, 12-ABC-3 is nogal een eikel. Hij moet leren z'n richtingaanwijzer te gebruiken".
Dan vervolgens is er op mijn website (www.kentekenpraat.com, jaja, ik heb em al. .nl was al bezet helaas) een mooi overzicht wat anderen over jouw en anderen kentekens gezegd hebben ;).
Dus dan ga je naar 12-ABC-3 en staat er mooi:
- XX-XX-00: "Je moet je richtingaanwijzer eens leren gebruiken vriend." Met een mooie locatie erbij.

Vol met scheldkannonades en weet ik veel wat. Heerlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 00:43
EddoH schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:04:
[...]
Klopt, naast het rijden zonder verlichting bij schemer is uit economisch overwegingen, om zo door het besparen van stroom de 14% bijtellingscategorie te kunnen halen ondanks het gewicht en de grote motorinhoud. Deze modellen hebben daarnaast een vrijstelling voor bepaalde verkeersregels. Zo hoeft er niet geremd te worden bij zebrapaden. Dit scheelt significant op het brandstofverbruik.
is dan wel geheel land afhankelijk ... in Zwitserland werken die remmen bij zebrapaden uitstekend .. ook bij dikke bakken .. tot het zotte aan toe zelfs (dat zo'n tig tonner vrachtwagen voor jou in de ankers gaat terwijl je achter hem gewoon vrij over had kunnen steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:06:
[...]

is dan wel geheel land afhankelijk ... in Zwitserland werken die remmen bij zebrapaden uitstekend .. ook bij dikke bakken .. tot het zotte aan toe zelfs (dat zo'n tig tonner vrachtwagen voor jou in de ankers gaat terwijl je achter hem gewoon vrij over had kunnen steken).
Daar zijn de belastingregels ook anders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm ik zou het al doen voor een ledbordje achterop ... kun je tenminste ook aangeven welke onderdelen van den auto allemaal kaduuk zijn .. en dat die bloody spitstroken op de vluchtstrook niet alleen voor vrachtwagens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:05:
[...]

Ik heb altijd nog een soort app/web/-dinges idee. Een soort communicatie-medium wat volledig openbaar is waar je communiceert met kentekens met volledige Siri/Now/Cortana integratie.

"He Google, 12-ABC-3 is nogal een eikel. Hij moet leren z'n richtingaanwijzer te gebruiken".
Dan vervolgens is er op mijn website (www.kentekenpraat.com, jaja, ik heb em al. .nl was al bezet helaas) een mooi overzicht wat anderen over jouw en anderen kentekens gezegd hebben ;).
- XX-XX-00: "Je moet je richtingaanwijzer eens leren gebruiken vriend." Met een mooie locatie erbij.

Leuk als uitlaatklep maar meer ook niet. Ook mooi als je een auto koopt van een 'klootzak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Waarom zou een "tig tonner" niet hoeven te stoppen bij een zebrapad? Leuk dat ik er achter ook langs kan, maar als ik voorrang heb ga ik er toch liever voorlangs. Wel altijd even extra uitkijken natuurlijk... Sommige mensen denken dat die strepen voor de sier op de weg staan. :+
Soundless schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:29:
[...]

Leuk als uitlaatklep maar meer ook niet. Ook mooi als je een auto koopt van een 'klootzak'
Wel handig, kan je voor je de auto koopt al even op die website kijken... Knipperlicht zelden tot nooit gebruikt, daar hoef je dus voorlopig geen onderhoud aan te verwachten! :Y

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Vooral omdat ze ook volledig in de ankers gaan om nog nipt voor de zebra stil te staan .. als jij je nog maar net hebt omgedraaid om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:33:
Vooral omdat ze ook volledig in de ankers gaan om nog nipt voor de zebra stil te staan .. als jij je nog maar net hebt omgedraaid om te kijken.
Als je iemand nabij een zebrapad ziet lopen en vol in de ankers moet als diegene over wilt steken, dan moet je wellicht iets beter opletten... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:44:
[...]
Als je iemand nabij een zebrapad ziet lopen en vol in de ankers moet als diegene over wilt steken, dan moet je wellicht iets beter opletten... :9
Voor iedereen die *langs* een zebrapad loopt stil gaan staan / stapvoets rijden heeft nou ook niet bepaald veel nut of wel ?
Gewoon voorrang verlenen als iemand duidelijk te kennen geeft over te gaan steken .. en voor de voetganger de auto's en fietsers enigzins de gelegenheid geven daar op te anticiperen zou handiger zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 02-06-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Soundless schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:29:
[...]

Het is ook niet echt een serieus idee he?
Daarnaast, elk sociaal netwerk is een uitlaatklep, dus tja.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Vrachtwagens, bussen en treinen hebben altijd voorrang, ook al hebben ze dat niet.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ZaZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:47:
Vrachtwagens, bussen en treinen hebben altijd voorrang, ook al hebben ze dat niet.
Vergeet taxi's niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

pfft ja bussen. Niet om te generaliseren maar meestal zit er zo'n sago vent in die om niets geeft en als een droeftoeter rijdt. Stel je rijdt schade, en een bus is de schuldige dan ben je alsnog de lul want daar hangt zo'n systeem omheen dat je beter af bent zelf alles maar te dokken.. de moeite die je moet doen om je geld te vangen is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm uberhaupt is het bij verzekeringsdingen altijd maar de vraag hoe het verloopt en wat je uiteindelijk terugvangt met hoeveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Voor iedereen die *langs* een zebrapad loopt stil gaan staan / stapvoets rijden heeft nou ook niet bepaald veel nut of wel ?
Gewoon voorrang verlenen als iemand duidelijk te kennen geeft over te gaan steken .. en voor de voetganger de auto's en fietsers enigzins de gelegenheid geven daar op te anticiperen zou handiger zijn.
Het is jouw verantwoordelijkheid als bestuurder om op tijd te stoppen als er iemand over wilt steken. Als je daar stapvoets voor moet rijden, is dat niet het probleem van een overstekende voetganger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Het is jouw verantwoordelijkheid als bestuurder om op tijd te stoppen als er iemand over wilt steken. Als je daar stapvoets voor moet rijden, is dat niet het probleem van een overstekende voetganger?
Ja .. probleem is eenduidigheid over het aspect .. "wanneer wil iemand oversteken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Altijd leuk, brieven van de gemeente.

"wij verzoeken u het bijgaande formulier in te vullen en binnen 14 dagen terug te sturen naar <adres>"

even later in diezelfde brief

"Op de grond van artikel N van de Wet X bent u verplicht de gevraagde gegevens te verstrekken"

Verzoek het dan niet ofzo :/ :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:04:
Altijd leuk, brieven van de gemeente.

"wij verzoeken u het bijgaande formulier in te vullen en binnen 14 dagen terug te sturen naar <adres>"

even later in diezelfde brief

"Op de grond van artikel N van de Wet X bent u verplicht de gevraagde gegevens te verstrekken"

Verzoek het dan niet ofzo :/ :P
"Wij commanderen u.." staat ook een beetje lullig, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ja, gezellig he, Gamebuster :)
@EddoH, och, ze doen het, dus dan kunnen ze er net zo goed voor uitkomen toch?

Hier trouwens eigenlijk zelden moeite met bussen. Ze zijn hier behoorlijk voorspelbaar eigenlijk. Maar hier in de stad uberhaupt weinig problemen met het verkeer. Ik vind het vooral op de snelweg bedroevend. Zulke simpele regels voor het invoegen (naast een lege plek gaan rijden, snelheid aanpassen, richting aangeven, invoegen) en dan allemaal eikels die per se dat gat dicht gaan rijden... Om vervolgens tot de conclusie te komen dat zij er ook niet af kunnen (veel gecombineerd in-/uitvoegen hier) omdat er voor en naast ze auto's zitten waar ze niet door- of overheen kunnen. Verrassend.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:52:
Hmm uberhaupt is het bij verzekeringsdingen altijd maar de vraag hoe het verloopt en wat je uiteindelijk terugvangt met hoeveel moeite.
Het is vaak onkunde of beter gezegd geen kennis van de verzekerde waardoor men denkt dat ze voor iets verzekerd zijn, maar dat domweg niet zijn.. of althans niet in zijn geheel. Daarbij heb je meestal de mogelijkheid om het op allerlei manieren te verhalen waardoor het soms wat 'lastiger' kan zijn.
Dat heeft op zich niets te maken met het daadwerkelijk recht hebben op, of gewoon iets terug krijgen. Maar men doet dan vaak 'ja maar ik ben toch verzekerd!1on111!!!".

Maar het het OV, gemeente etc. is het -soms- wat lastiger omdat er geen verantwoordelijkheid wordt genomen. Buschauffeur: niet mijn probleem, en de organisatie: niet mijn probleem. Het is allemaal wat makkelijk is het je eigen auto/bus was geweest, maar nu is het meestal enorm laks.
Daarbij moet je 'vechten' tegen een wat grotere organisatie, en ja.. dan kan soms erg stroef gaan :)
Dan is een verhaalsrechtsbijstand erg handig :)

En ja ik zit in de verzekeringenbranche :+

Oh en dat bus verhaal;
Ze hebben, althans niet buiten de bebouwde kom recht op voorang bij het verlaten van een in/uit -stapplaats. Geeft niet weg als ik er net rij, dat zo'n bus eventjes netjes kan wachten.. Heb meerdere keren vol op de rem moeten staan omdat ze gewoon weg rijden zonder te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 02-06-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Douweegbertje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:49:
pfft ja bussen. Niet om te generaliseren maar meestal zit er zo'n sago vent in die om niets geeft en als een droeftoeter rijdt. Stel je rijdt schade, en een bus is de schuldige dan ben je alsnog de lul want daar hangt zo'n systeem omheen dat je beter af bent zelf alles maar te dokken.. de moeite die je moet doen om je geld te vangen is enorm.
Moeite? Schadeformulier invullen en opsturen naar je verzekeraar. Zij regelen het wel. Wil de busschauffeur of een representative van het vervoersbedrijf het formulier niet met jou invullen, dan moet je gewoon de politie bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2015 13:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:49:
[...]

Moeite? Schadeformulier invullen en opsturen naar je verzekeraar. Zij regelen het wel. Wil de busschauffeur of een representative van het vervoersbedrijf het formulier niet met jou invullen, dan moet je gewoon de politie bellen.
Zo hoort het te gaan ja, je punt?
Dat beide partijen een formulier hebben ingevuld zegt nog helemaal geen kloot over de schuldige, laat staan wie er gaat betalen of welke verzekering daarvoor gebruikt gaat worden. Wel relevant als jij alleen casco verzekerd bent, ook al ben je volledig casco verzekerd is het nog relevant ivm je tredes / eigen risico.
Punt is dat dit altijd kan gebeuren, ongeacht tegenpartij echter kun je beter in een impasse zitten met een random particulier dan bijvoorbeeld een busbedrijf (die hier dus veel ervaring mee hebben en het standpunt innemen: we doen niets).

[ Voor 4% gewijzigd door Douweegbertje op 02-06-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Technisch gezien klopt het dat die post toen 0% gewijzigd is :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

En straks kotst je kat dat gras uit in een lekker plasje met gal boven op je bank ;)

Tenminste, dat doet die van mij als hij gras eet....

edit: ah...lol..het ging om edit melding :z

[ Voor 54% gewijzigd door EddoH op 02-06-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mist een paar magen om echt lekker als herkauwer door het leven te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:05:
[...]
Dat is toch gewoon z'n signature?
Damnit je hebt nog gelijk ook. Nu schaam ik me een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

In korte tijd nu door drie teams binnen het bedrijf gevraagd om bij hen te komen werken. :D Keuzes... Alle drie hebben hun voor- en nadelen. Eens even goed voor gaan zitten en het één en ander op een rijtje zetten.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/53348310.jpg

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
[...]

Zo'n idee had ik ook. Maar dan als naam 'rijklachten.nl'. En liefst met gefilterde commentaar.
Echter nooit verder geweest dan de idee/wens fase. :/

Ik vraag me ook af hoe dat zit met "privacy".
Aan de ene kant kan het niet herleid worden tot een persoon en enkel de overheid kan dit tot de geregistreerde eigenaar herleiden.
Aan de andere kant wordt dit op sommige plekken wel tot persoonsgegeven geteld. Dus wat kan/mag.
En hoe voorkom je de lolbroeken of 'katvangers' een stapel kentekens als hun eigen claimen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:05:
[...]

Dat is toch gewoon z'n signature?
ja

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Douweegbertje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:46:
[...]

Zo hoort het te gaan ja, je punt?
Dat beide partijen een formulier hebben ingevuld zegt nog helemaal geen kloot over de schuldige, laat staan wie er gaat betalen of welke verzekering daarvoor gebruikt gaat worden.
Mijn punt is dat het de verzekeringen zijn die dat onderling uitvechten, niet jij als particulier.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:14:
[...]

Mijn punt is dat het de verzekeringen zijn die dat onderling uitvechten, niet jij als particulier.
Inderdaad.
Een bus (en ook een keer een vrachtwagen) heeft ooit mijn auto geraakt en daar ging het ook gewoon zo. Gewoon schadeformulier ingevuld en opgestuurd naar de verzekering, schade laten maken en nooit meer wat van gehoord. Buschauffeur vond het allemaal wel vervelend maar liep niet moeilijk te doen want hij wilde ook gewoon weer op weg. Daarnaast was er een bus vol moet getuigen dat hij gewoon de schuldige was.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:49
[...]

Als je all-risk verzekerd bent ja, anders krijg je te horen "Succes met het declareren van de schade, doei."

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Nee hoor :)
Stel ik heb een WA verzekering, iemand rijdt tegen mij. Wat gaat mijn verzekering dan doen? .. Die zeggen: je hebt alleen WA (oftewel als ik schade maak bij iemand anders)

Dit is overigens precies mijn punt. Mensen hebben verzekeringen maar snappen er af en toe de ballen niet van (niet direct aan jou gericht overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Gisteren met de accountant gepraat over het opzetten van een monotributo (zeg maar Argentijnse ZZP). Kon mijn kaak oprapen van de grond toen ik hoorde wat mijn belastingtarief was.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BikkelZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:06:
Gisteren met de accountant gepraat over het opzetten van een monotributo (zeg maar Argentijnse ZZP). Kon mijn kaak oprapen van de grond toen ik hoorde wat mijn belastingtarief was.
Zonder cijfers een redelijk nutteloze post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Douweegbertje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:55:
[...]
Stel ik heb een WA verzekering, iemand rijdt tegen mij. Wat gaat mijn verzekering dan doen? .. Die zeggen: je hebt alleen WA (oftewel als ik schade maak bij iemand anders)

Dit is overigens precies mijn punt. Mensen hebben verzekeringen maar snappen er af en toe de ballen niet van (niet direct aan jou gericht overigens).
De meeste hebben er wel verhaalbijstand bij .. maar het is wel iets om op te letten met een WA'tje ja.
Maar goed het blijft zuur .. en duurt vooral vaak eindeloos met verzekeringen met een volstrekt gebrek aan communicatie of enige zinvolle indicatie van de duur.
Heb er nu 2x last van gehad met de voiture ... meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BikkelZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:06:
Ik zit even te zoeken maar ik vind alleen maar talloze schimmige en iets minder schimmige adviesbureaus die monotributistas de zakken lijken te willen leegkloppen met precios accesibles. Zal wel een erg laag tarief zijn dat gelijk teniet wordt gedaan door slimme jongens :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Waarom kunnen mensen bij een bugmelding nooit verder komen dan "het doet het niet" ..
Navraag of er nog iets aparts is gebeurd of specifieks te melden .. nee uiteraard niet ..
Pas na specifieke navraag .. "heeft u echt niet die en die foutmelding gezien met DIE specifieke tekst
?" .. owjaaa nou je het zo zegt .. ja ik moest wel diverse keren iets wegklikken.
Vervolgens proberen dingen uit te sluiten .. en het iedere keer verdommen om netjes al systematische de vragen netjes te beantwoorden.
Daar bovenop nog een roundtriptime hebben dat email totaal overbodige luxe is .. flessenpost was passender geweest.

*grmbl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Douweegbertje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Ah right, ik heb idd altijd verhaalbijstand erbij gehad om die reden.
Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/oMJ28xM_700wa_0.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 14:51

Sebazzz

3dp

Zo de vacature van mijn team staat bijna online op Tweakers.net Jobs. Ik kan niet wachten op reactie. :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:45
En naar wat voor werk zoekt jouw team? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Crosspost

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/ae0vZnQ_700b_v1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wsitedesign schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:48:
En naar wat voor werk zoekt jouw team? :+
C# Web developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb ook een vacature openstaan, maar wat een klapharken komen daar op af zeg. Sommige komen ook gewoon binnenlopen, geen CV oid meenemen ofzo. Van de 200 vacatures zijn er maar 6 potientele kandidaten :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik neem altijd een straalkacheltje mee .. weet je wel hoe groot mijn CV is ? .. Gehannes om daar mee te gaan sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:44:
Ik neem altijd een straalkacheltje mee .. weet je wel hoe groot mijn CV is ? .. Gehannes om daar mee te gaan sjouwen.
Jij gekkie :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Megamind schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:12:
Ik heb ook een vacature openstaan, maar wat een klapharken komen daar op af zeg. Sommige komen ook gewoon binnenlopen, geen CV oid meenemen ofzo. Van de 200 vacatures zijn er maar 6 potientele kandidaten :').
Ben ik een klaphark als ik binnenloop zonder CV? Die heb ik je toch al gemaild danwel staat allemaal al op LinkedIn?
kenneth schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:22:
[...]

Ik zit even te zoeken maar ik vind alleen maar talloze schimmige en iets minder schimmige adviesbureaus die monotributistas de zakken lijken te willen leegkloppen met precios accesibles. Zal wel een erg laag tarief zijn dat gelijk teniet wordt gedaan door slimme jongens :+
3,6%. Maar ik zit echt te wachten op het addertje onder het gras.

[ Voor 34% gewijzigd door BikkelZ op 02-06-2015 18:49 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Potentiele werkgever die niet eens je CV een paar weken kan bewaren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
BikkelZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:45:
[...]

Ben ik een klaphark als ik binnenloop zonder CV? Die heb ik je toch al gemaild danwel staat allemaal al op LinkedIn?
Geen afspraak? Oprotten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41

JJ93

Error 418

[...]

Zoiets wil ik ooit ook nog eens gaan integreren op mijn website en m'n Android (en toekomstige iOS en WP) apps. Maar dan meer dat je op een of andere manier jezelf kunt verifiëren als eigenaar en dan de berichten van anderen kunt lezen.

Wat ook kan is laten zien hoe vaak een bepaald kenteken is opgevraagd. Kan ik gewoon uit een van mijn database kolommen trekken maar ik zit zelf ook een beetje met privacy. Kenteken gegevens zijn allemaal anoniem maar toch.. :+

Eerste stap is overigens het opzoeken van kentekens via spraak. Nog even wachten op de Huawei Watch of Moto 360 II en dan kan ik met de Wear-app aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

M'n vorige werk heb ik gekregen omdat ik lompweg naar binnen liep omdat ik zag dat ze programmeurs zochten.

Na 3 kwartier had ik een contract in handen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:51

[...]

3,6%. Maar ik zit echt te wachten op het addertje onder het gras.
Die inflatie is vast met een reden zo hoog. Als het niet via belastingen binnenkomt moeten ze het wel zelf printen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:23
Bij alle sollicitaties die ik heb gehad heb ik geen CV mee hoeven nemen. Die pakte ze er zelf bij tijdens het gesprek. Om hem vervolgens voor het gesprek even snel te gaan lezen. :')

Heb mijn CV wel altijd meegenomen maar nooit nodig gehad. Vind het ook raar dat dat nodig zou zijn. Werkgevers verwachten dat ik mezelf voorbereid, dan verwacht ik dat ook van werkgevers. Ik heb mijn CV immers opgestuurd samen met een motivatiebrief.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Daarnaast lijken mensen ook gewoon niet te lezen... We hebben nu ook een vacature uit staan, maar kolere wat komt daar soms kansloos volk op af. Ding stond nog niet zo lang online en de eerste ontwikkelaars uit de oosterlijk gelegen regionen meldde zich al...

Staat ook expliciet dat de kandidaat in de omgeving van Den Bosch moet wonen, tuurlijk is een dorp in India direct om de hoek 8)7

Aan de andere kant van het vacature spectrum heb ik gisteren een recruiter de "deur " gewezen. Ze proberen mij via alle kanalen te spammen met aanboden en als ik aangeef geen interesse in banen (destijds als zelfstandige) te hebben proberen ze personeel door de strot te drukken.... Ze maakten het zo gek dat ze het tot de block-list van mijn telefoon wisten te schoppen (belden meerdere keren per week terwijl ik echt op mijn profiel had staan dat bellen niet gewaardeerd wordt)... Afgelopen week wisten ze dus via mijn nieuwe werkgever mij te benaderen. Echt, rot op man met je opdringerige zooi...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 14:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hier wil het niet echt vlotten met kandidaten. Paar maanden een vacature online staan en 1 kandidaat gehad die we hebben moeten afwijzen....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zit er nog iets met PHP tussen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Creepy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:53:
Hier wil het niet echt vlotten met kandidaten. Paar maanden een vacature online staan en 1 kandidaat gehad die we hebben moeten afwijzen....
Kandidaten lijken niet voor het oprapen te liggen :-(

Heb dan ook vaak mijn bedenkingen bij kandidaten die ik via een recruiter meerdere keren krijg aangeboden :? Zo'n top kandidaat zal het dan wel niet zijn :+

Lijkt mij op zich toch wel dat er genoeg starters op de arbeidsmarkt zijn, maar op de een of andere manier lijken die allemaal bij recruiters getekend te hebben, want die bieden hele bussen vol met kandidaten aan (tenminste dat beweren ze).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:27:
Bij alle sollicitaties die ik heb gehad heb ik geen CV mee hoeven nemen. Die pakte ze er zelf bij tijdens het gesprek. Om hem vervolgens voor het gesprek even snel te gaan lezen. :')

Heb mijn CV wel altijd meegenomen maar nooit nodig gehad. Vind het ook raar dat dat nodig zou zijn. Werkgevers verwachten dat ik mezelf voorbereid, dan verwacht ik dat ook van werkgevers. Ik heb mijn CV immers opgestuurd samen met een motivatiebrief.
Ik zit af en toe ook wel aan de tafel en het lijkt misschien dat het niet wordt voorbereid maar wie kent er nu een geheel C.V. uit zijn hoofd. Het is altijd even goed om het ding direct te lezen en eventueel direct wat vragen te stellen. Ik zou dat (mocht ik in die 'leidende' positie zitten) ook zo doen.
Overigens neem ik altijd wel mijn eigen C.V. mee, net als een kladblok (in zo'n nette map :p) en een pen.
Tja, je hebt het toch deels nodig van de 'uitstraling'.. dan kun je beter maar een beetje fatsoenlijk overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:14:
[...]

Kandidaten lijken niet voor het oprapen te liggen :-(

Heb dan ook vaak mijn bedenkingen bij kandidaten die ik via een recruiter meerdere keren krijg aangeboden :? Zo'n top kandidaat zal het dan wel niet zijn :+

Lijkt mij op zich toch wel dat er genoeg starters op de arbeidsmarkt zijn, maar op de een of andere manier lijken die allemaal bij recruiters getekend te hebben, want die bieden hele bussen vol met kandidaten aan (tenminste dat beweren ze).
En iedereen maar klagen dat IT'ers zo moeilijk aan de bak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 14:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De meeste recruiters zijn drama ja.. En nee, geen PHP functies hier, hoogstens als extraatje zodat ik niet de enige ben om wat aanpassingen in een Magento plug-in te doen :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zoek wel een goede PHP-er overigens, voel je vrij om een DM te sturen Douweegbertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17

orf

Wij hebben er eindelijk weer één gevangen. :P

Daarnaast blijven twee afstudeerders na hun stage ook werken en zijn we op volle kracht. Dan heb ik even geen vacatures meer openstaan. Dat is ook voor het eerst in jaren.

Straks met meer dan 30 mensen. Best wel een mijlpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:25:
Wij hebben er eindelijk weer één gevangen. :P

Daarnaast blijven twee afstudeerders na hun stage ook werken en zijn we op volle kracht. Dan heb ik even geen vacatures meer openstaan. Dat is ook voor het eerst in jaren.

Straks met meer dan 30 mensen. Best wel een mijlpaal.
Dat heeft dan nog best ff geduurd!
(p.s. je sig aanpassen dus ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 02-06-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Firesphere schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:26:
[...]

Dat heeft dan nog best ff geduurd!
(p.s. je sig aanpassen dus ;) )
Inderdaad! We hebben er de laatste tijd wel wat harder op ingezet met LinkedIn en Adwords en daar kwamen meerdere kandidaten uit. Stagiairs die na afstuderen blijven werken is altijd fijn. Ze hebben vijf maanden proeftijd en beginnen al ingewerkt.

Edit: Ja, inderdaad. Even aanpassen!

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 02-06-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Fix je ondertitel dan :)

spuit 11 }:|

[ Voor 26% gewijzigd door Douweegbertje op 02-06-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik sta ook wel open voor iets nieuws, maar iedereen heeft alleen maar van die 13-in-een-dozijn webdevelopment of C# database frontend baantjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
D'r hebben er al meer opgereageerd, maar waarom is dat raar? Ik ken m'n eigen CV wel uit m'n hoofd, daar heb ik geen papiertje voor nodig.

Wat ik persoonlijk kwalijker vond (toen ik 2,5 jaar terug aan het solliciteren was) dat er genoeg bedrijven zijn die me wel uitnodigen voor een 2e gesprek (gesprek met HR ging goed), maar daar dan zelf niet de moeite nemen om mijn CV eerst ff door te lezen (of met het verkeerde CV aan komen zetten). Dan ben ik er ook wel redelijk klaar mee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sommige bedrijven zijn nog gewent dat ze belangrijk zijn en dat de sollicitanten echt een baan nodig hebben. Toevallig is het, althans in mijn vakgebied dan.. net andersom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 23:03
Wij zitten momenteel ook wel te springen om mensen (zie sig). Komt denk ik omdat het een vrij kleine markt is (de bovenkant Industrial Automation). Maar gelukkig hebben we vrijdag weer een interview.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

De verschillen zijn wel écht groot. We hadden een vacature receptioniste. Binnen twee weken hadden we meer dan 150 kandidaten. Dat steekt flink af tegen een developervacature waar er soms weken/maanden voorbij gaan zonder sollicitanten.

Ervaring is wel dat als je er harder op inzet (geld tegenaan gooit) je wel meer kandidaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
BM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:54:
[...]

D'r hebben er al meer opgereageerd, maar waarom is dat raar? Ik ken m'n eigen CV wel uit m'n hoofd, daar heb ik geen papiertje voor nodig.
Je loopt niet een bedrijf binnen en zegt, ja dit lijkt me wel wat hier werken! En dat in je kloffie en afgetrapte schoenen, en dan geen CV bij je hebben. Wij zoeken dan wel mensen met mindset over skillset, maar er zijn grenzen.

Moet de junior de bij de deur zit dan maar je CV overpennen en die dan mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Hebben jullie geen kopieermasjien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:01:

Ervaring is wel dat als je er harder op inzet (geld tegenaan gooit) je wel meer kandidaten hebt.
Had je daar ervaring voor nodig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Megamind schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:02:
[...]

Je loopt niet een bedrijf binnen en zegt, ja dit lijkt me wel wat hier werken! En dat in je kloffie en afgetrapte schoenen, en dan geen CV bij je hebben. Wij zoeken dan wel mensen met mindset over skillset, maar er zijn grenzen.

Moet de junior de bij de deur zit dan maar je CV overpennen en die dan mij sturen?
Ik wijs nog even subtiel naar boven. Zie eens hoe ik m'n eerste fulltime baan buiten uitzendbureau/detacheerder heb gevonden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Douweegbertje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:04:
[...]

Had je daar ervaring voor nodig? :p
De ervaring zit 'm vooral in waar je dat geld naartoe gooit. Vacaturesites hebben het nooit goed gedaan. Recruiters hebben nooit een goede kandidaat weten aan te brengen en willen we niet mee werken.

Twitter en Facebook advertenties lijken niet heel goed te werken voor developers. LinkedIn en AdWords werkt het best voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey Monit, leuk dat je verbinding succesvol is he, maar ik heb ingesteld dat je succes-mails alleen moet sturen als er eerder een openstaande error was.

Stuur me anders de error eerst zodat ik er naar kan kijken? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Firesphere schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:04:
[...]

Ik wijs nog even subtiel naar boven. Zie eens hoe ik m'n eerste fulltime baan buiten uitzendbureau/detacheerder heb gevonden? ;)
Ik neem aan dat je er dan nog wel netjes uitzag? :P

Bij ons zou het ook wel kunnen, maar niet de halve zolen die we nu hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Megamind schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:24:
[...]

Ik neem aan dat je er dan nog wel netjes uitzag? :P

Bij ons zou het ook wel kunnen, maar niet de halve zolen die we nu hebben gezien.
Ik????

Spijkerbroek, t-shirt dat te ruim zit en onverzorgd. Ik was letterlijk onderweg naar het werkplein om m'n WW te fixen!

Op m'n looks, laat staan m'n zweetlucht, ben ik toen niet aangenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Firesphere schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:10:
Hey Monit, leuk dat je verbinding succesvol is he, maar ik heb ingesteld dat je succes-mails alleen moet sturen als er eerder een openstaande error was.

Stuur me anders de error eerst zodat ik er naar kan kijken? }:|
Tegen wie ben jij bezig?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:53:
[...]
Tegen wie ben jij bezig?
M'n Monit services. Die sturen ineens alleen nog maar mails als de server online komt, niet als'ie offline gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha dat is wel handig, NOOOOOT :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:52
Iets teveel enthousiasme gehad toen ik zei dat ik een bepaalde crappy onderdeel op het werk ga herschrijven (de zgn. twee dagen worden twee weken).

Ik moet beter leren plannen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:57:
Ha dat is wel handig, NOOOOOT :)
Vandaar m'n rant ;) Ik heb't ondertussen gefixed, maar was inderdaad irritant. Tenzij het de SMTP server is, verwacht ik de errors, niet de succesjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:01:
Wij hadden op een gegeven moment een redelijk dure (en volgens mij ook goed aangeschreven) recruiter op de werving zitten (voor een vorige functie), maar behalve geld harken en interessant lopen doen heeft hij weinig binnen gebracht, sterker nog er zat een arrogantie op daar werd je akelig van. Zelfde gold voor een wat grotere recruiting club. Mooie beloften, weinig kandidaten. Ze zitten ook niet echt te springen om het MKB volgens mij, kost teveel moeite om de kandidaten over te halen, met namen als Philips of Cap hoef je de kandidaat niet echt te triggeren voor die baan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Megamind schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:18:
[...]

En iedereen maar klagen dat IT'ers zo moeilijk aan de bak komen.
Moet ook altijd hardop lachen als ik een dergelijk bericht zie. Dat zijn vaak berichten waar een grote consulting toko boehoe doet. Mogelijk omdat er veel mensen op de bank zitten.
Hoewel het ook zou kunnen dat ze dit de wereld inhelpen om jonkies sneller te laten tekenen, want heb diverse keren gehoord dat de grote toko's erg veel jonge mensen (proberen te) werven.

Er zal allicht wel een groep zijn die lastig aan werk kan komen, maar daar zit ook wel wat volk tussen dat in de bubbel is ingestapt (in het kader van: "Weet je wat een computer is? Ja? Mooi, hier is je leaseauto") en inmiddels zodanig is geprijsd dat het nergens meer over gaat of die inmiddels "door de mand zijn gevallen" en dus niet zo hoogvliegend zijn als men dacht.

Krijg soms ook profielen onder ogen met belachelijke salariseisen (5k voor een developer die eigenlijk niet zo heel veel kan op papier), maar daar staat ook tegenover dat er senior profielen (soms zelfs van door de aanbieder "succesvolle ondernemers" genoemd) worden aangeboden voor een prijs waar ik niet echt mee warm voor zou lopen... Zit niet echt iets van eenheid in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Wij hadden op een gegeven moment een redelijk dure (en volgens mij ook goed aangeschreven) recruiter op de werving zitten (voor een vorige functie), maar behalve geld harken en interessant lopen doen heeft hij weinig binnen gebracht, sterker nog er zat een arrogantie op daar werd je akelig van. Zelfde gold voor een wat grotere recruiting club. Mooie beloften, weinig kandidaten. Ze zitten ook niet echt te springen om het MKB volgens mij, kost teveel moeite om de kandidaten over te halen, met namen als Philips of Cap hoef je de kandidaat niet echt te triggeren voor die baan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[...]

Moet ook altijd hardop lachen als ik een dergelijk bericht zie. Dat zijn vaak berichten waar een grote consulting toko boehoe doet. Mogelijk omdat er veel mensen op de bank zitten.
Hoewel het ook zou kunnen dat ze dit de wereld inhelpen om jonkies sneller te laten tekenen, want heb diverse keren gehoord dat de grote toko's erg veel jonge mensen (proberen te) werven.

Er zal allicht wel een groep zijn die lastig aan werk kan komen, maar daar zit ook wel wat volk tussen dat in de bubbel is ingestapt (in het kader van: "Weet je wat een computer is? Ja? Mooi, hier is je leaseauto") en inmiddels zodanig is geprijsd dat het nergens meer over gaat of die inmiddels "door de mand zijn gevallen" en dus niet zo hoogvliegend zijn als men dacht.

Krijg soms ook profielen onder ogen met belachelijke salariseisen (5k voor een developer die eigenlijk niet zo heel veel kan op papier), maar daar staat ook tegenover dat er senior profielen (soms zelfs van door de aanbieder "succesvolle ondernemers" genoemd) worden aangeboden voor een prijs waar ik niet echt mee warm voor zou lopen... Zit niet echt iets van eenheid in...
Als je mij genoeg betaald kom ik wel voor je werken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

[...]

Vandaar ook dat ik dit postte:
orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:07:
[...]

De ervaring zit 'm vooral in waar je dat geld naartoe gooit. Vacaturesites hebben het nooit goed gedaan. Recruiters hebben nooit een goede kandidaat weten aan te brengen en willen we niet mee werken.
We werken in het geheel niet met recruiters. Ik heb het liefst dat niemand dat doet en dat de beroepsgroep daarmee uitsterft. Alleen maar slechte ervaringen, onwijs opdringerig, platweg leugenachtig. Je hebt autoverkopers, keukenverkopers en daaronder zitten de recruiters. En dan heb ik auto- en keukenverkopers al niet al te hoog zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:06:
[...]
Als je mij genoeg betaaldt kom ik wel voor je werken O-)
Als je eerst een cursus Nederlands doet, zal ik het overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:09:
[...]

Als je eerst een cursus Nederlands doet, zal ik het overwegen ;)
Programmeren doen we in het Engels, dus maakt niet uit :+

(Ik zat nog even te twijfelen of't een D of T moest zijn :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:07:
[...]

We werken in het geheel niet met recruiters. Ik heb het liefst dat niemand dat doet en dat de beroepsgroep daarmee uitsterft. Alleen maar slechte ervaringen, onwijs opdringerig, platweg leugenachtig. Je hebt autoverkopers, keukenverkopers en daaronder zitten de recruiters. En dan heb ik auto- en keukenverkopers al niet al te hoog zitten >:)
Ik heb auto/keuken- verkopers juist hoog zitten. Die weten je een stuk afval te verkopen en verdienen er een bonus van een paar duizend euro aan.

Dat lukt je met software niet hoor. Want dat werkt gewoon toch, hoe moeilijk kan het zijn?

/sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:11:
[...]

(Ik zat nog even te twijfelen of't een D of T moest zijn :D )
:D Ik heb een soort overgevoeligheid voor taal gekregen de laatste jaren. Werk iets te vaak samen met mensen die er echt een zooi van maken :X Helaas is het Engels dan vaak ook niet echt om over naar huis te schijven.
Mijn zwakke punt blijft interpunctie... Soms heb ik teveel komma's en soms weer te weinig...
orf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:07:
[...]
Vandaar ook dat ik dit postte:
[...]
We werken in het geheel niet met recruiters.
Dat stukje had ik over het hoofd gezien.

Het loont inderdaad vaak om er geld tegenaan te gooien. We zijn momenteel bezig met diverse campagnes op LinkedIn (voor andere rollen bij mijn werkgever) en dat werkt best aardig. Binnen de ICT is het alleen verrekte lastig om jezelf zichtbaar te maken, je wordt echt doodgegooid met vacatures voor ICT-er. Als ik mijn LinkedIn open staat er direct een hele set met mogelijke functies en op Nederlandse job-sites exact hetzelfde.

Als je zoekt op "C# developer brabant" krijg je vaak al onnoemelijk veel resultaten, daar val je dus niet echt meer op als bedrijf. Om bekend te worden moet je volgens mij ergens een paar half ontblootte dames met alleen een broekje met je logo erop auto's laten wassen, maar of men dan je naam nog onthoudt of enkel naar de dames staart... Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:19:
[...]

:D Ik heb een soort overgevoeligheid voor taal gekregen de laatste jaren. Werk iets te vaak samen met mensen die er echt een zooi van maken :X Helaas is het Engels dan vaak ook niet echt om over naar huis te schijven.
Mijn zwakke punt blijft interpunctie... Soms heb ik teveel komma's en soms weer te weinig...
Gelukkig hebben we weinig interpunctie in code :P
[...]

Dat stukje had ik over het hoofd gezien.

Het loont inderdaad vaak om er geld tegenaan te gooien. We zijn momenteel bezig met diverse campagnes op LinkedIn (voor andere rollen bij mijn werkgever) en dat werkt best aardig. Binnen de ICT is het alleen verrekte lastig om jezelf zichtbaar te maken, je wordt echt doodgegooid met vacatures voor ICT-er. Als ik mijn LinkedIn open staat er direct een hele set met mogelijke functies en op Nederlandse job-sites exact hetzelfde.

Als je zoekt op "C# developer brabant" krijg je vaak al onnoemelijk veel resultaten, daar val je dus niet echt meer op als bedrijf. Om bekend te worden moet je volgens mij ergens een paar half ontblootte dames met alleen een broekje met je logo erop auto's laten wassen, maar of men dan je naam nog onthoudt of enkel naar de dames staart... Tja..
Je kan je vrouw toch vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:19:
[...]
Over een halfjaartje ben ik afgestudeerd, en ben ik dus (waarschijnlijk) als C# ontwikkelaar actief. Wie weet neem ik dan wel contact op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:52
Firesphere schreef:
Bij veel ZZP klusjes uit het verleden kwam ik veel code tegen wat een kruising tussen Engels/Nederlands en Pools was :X
.Gertjan. schreef:
You Sir, just made my new forum sig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Bij veel ZZP klusjes uit het verleden kwam ik veel code tegen wat een kruising tussen Engels/Nederlands en Pools was :X
Ik heb Duitse functies gezien. Inclusief Ringeless in de functienaam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:21:
[...]
Gelukkig hebben we weinig interpunctie in code :P
Daar doet het destemeer pijn als je een punt of komma verkloot :+
Afgelopen week met een Excel exporter/component bezig geweest, schijnbaar staat in de XSLX een iets andere opmaak voor formules dan in mijn Excel client zelf. Snap niet waarom ze ooit besloten hebben dat ding culture specific formules te laten verwerken |:( Achterlijke dingen zoals een komma ipv een puntkomma in de parameter lijst van een formule bijvoorbeeld. Echt wie bedenkt nu in vredesnaam zoiets...
Je kan je vrouw toch vragen? :+
:P Die mag alleen mijn auto wassen op die manier :+
Ryur schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:22:
[...]

Over een halfjaartje ben ik afgestudeerd, en ben ik dus (waarschijnlijk) als C# ontwikkelaar actief. Wie weet neem ik dan wel contact op ;)
We doen ook afstudeer stages ;) Vind het sowieso interessant om met jonge enthousiaste developers te babbelen over mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:30:
[...]
We doen ook afstudeer stages ;) Vind het sowieso interessant om met jonge enthousiaste developers te babbelen over mogelijkheden.
Afstuderen moet helaas nog hier (Enschede) in de omgeving; moet nog een vak tijdens mijn afstuderen inhalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Tsja, jonge mensen zijn goedkoper en over het algemeen meer gedreven* en dat levert dus meer winst op want je zet ze weg als "zeer ervaren". 5 juniors die 40 uur per week worden ingezet (tegen het hoge tarief uiteraard) onder begeleiding van een senior die 50% wordt ingezet levert vast ooit wel een resultaat op.

En anders kun je het falen van zo'n project afwentelen op die juniors (die toch een jaarcontract hebben) en de volgende lichting binnenhalen :Y

* Al kan de reden waarom verschillen, dat hangt van de bedrijfscultuur af

We are shaping the future

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.