Vanwege dit soort gemierenneuk noem ik mezelf nu gewoon Software Developer.oisyn schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:03:
[...]
Volgens mij is iemand die de agenda van een poppodium bepaalt ook een programmeur
Ja, mijn printer doet het niet.....gekkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:05:
IT hoer .. zolang je betaald doe ik veel voor je
CSS ninja
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Sparkly coding princess
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Cogito ergo sum
Lekker op de bank
Ik heb een nieuw huis, en dus ook een nieuw adres. En in de straatnaam zit een cedille (ç).
Mijn verbazing was niet groot toen ik vanochtend een poststuk aantrof geadresseerd aan:
Mijn verbazing was niet groot toen ik vanochtend een poststuk aantrof geadresseerd aan:
Alex <achternaam>
Françoise <rest straatnaam>
We are shaping the future
Werkt FWest98 nu bij de post?
(mag zo'n grapje alweer?)
Lekker op de bank
Exploding kittens zal mij ook een gelijkaardig etiket opleveren denk ik...Alex) schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:33:
Ik heb een nieuw huis, en dus ook een nieuw adres. En in de straatnaam zit een cedille (ç).
[...]
code:
1
| NiederÖsterreich |

Nee, dan had er gestaan Françoise.ZaZ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:34:
Werkt FWest98 nu bij de post?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Geweldig dit: http://www.ad.nl/ad/nl/10...-verf-na-aanrijding.dhtml
Is dat Chatman van KPN?
Lekker op de bank
What the fsck .. reserveer nu windows 10 .. of reserveer nu windows 10 ... waar zit de "ik bepaal zelf wel wat ik wil en doe so buzz off" knop ?
Als gij totaal niet dit bericht wilt, verwijder dan Microsoft Update KB3035583gekkie schreef:
What the fsck .. reserveer nu windows 10 .. of reserveer nu windows 10 ... waar zit de "ik bepaal zelf wel wat ik wil en doe so buzz off" knop ?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Erhmm tsja .. was een extra optie naast:iRicardo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:34:
[...]
Als gij totaal niet dit bericht wilt, verwijder dan Microsoft Update KB3035583
"Get Windows 10"
"Reserve your free upgrade"
"Go to windows update"
"Get to know windows 10"
Nou zo'n probleem .. ze moeten wel heel erg wanhopig zijn.. gezien de manier waarop ze de handel proberen te pushen. Maak gewoon een fatsoenlijk product .. je krijgt je mond tot mond reclame wel .. et voila .. iedereen is zo over.
Dat liep toen ook zo lekker met Windows 7, die nu eindelijk eens een grotere share heeft dan XP maar hoe lang duurde dat?gekkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:39:
[...]
Erhmm tsja .. was een extra optie naast:
"Get Windows 10"
"Reserve your free upgrade"
"Go to windows update"
"Get to know windows 10"
Nou zo'n probleem .. ze moeten wel heel erg wanhopig zijn.. gezien de manier waarop ze de handel proberen te pushen. Maak gewoon een fatsoenlijk product .. je krijgt je mond tot mond reclame wel .. et voila .. iedereen is zo over.
Ter vermaak blijft LinkedIn to grappig
Ja, ik zit echt te azen op een dev-job voor een Indiase outsourcerI am working on a Sr .NET opportunity in Netherlands that may be of your interest. Please could you kindly share a good time and number to reach you for an exploratory discussion. It will be great to hear from you.

Bericht van ene S* D* toevallig? Praktisch dezelfde afgelopen week ontvangen.Dido schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:45:
Ter vermaak blijft LinkedIn to grappig
[...]
Ja, ik zit echt te azen op een dev-job voor een Indiase outsourcer
>> dev/null
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Oh nee, een S* G* was het.BM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:13:
Bericht van ene S* D* toevallig? Praktisch dezelfde afgelopen week ontvangen.
Ja, ik archiveer 99,9% ook direct verticaal, maar deze was opvallend... opvallend.
[ Voor 6% gewijzigd door Dido op 01-06-2015 13:22 ]
Oh, SG was die van mij ookDido schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Oh nee, een S* G* was het.
Ja, ik archiveer 99,9% ook direct verticaal, maar deze was opvallend... opvallend.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat ook helpt is mensen die de kat-uit-de-boom-kijken ... eens ongelijk geven .. door bijvb eens twee op-een-volgende versies uit te brengen die iedereen *wel* zou willen hebbenMerethil schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:44:
[...]
Dat liep toen ook zo lekker met Windows 7, die nu eindelijk eens een grotere share heeft dan XP maar hoe lang duurde dat?

Pompiedom, nieuw internet.
Ik ben naar Almere aan het verhuizen deze maand en wilde wel het gbit-abonnement van Tweak hebben. Helaas, ik zit in één van de appartementengebouwen van Almere waar weer géén glasvezel is gelegd...
Dus ik moet het maar doen met 120/12
Is dat die verbinding in je nieuwe huis met slechte kabels? Hoe heb je dat opgelost dan?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Er loopt nu een kabeltje (nouja, 10 meter) vanuit de meterkast naar de tafel waar ik nu aan zit. Ik heb nog niks gedaan met de bekabeling, daar heb ik nog geen tijd voor gehad.kenneth schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:50:
[...]
Is dat die verbinding in je nieuwe huis met slechte kabels? Hoe heb je dat opgelost dan?
Tjonguh, wat hebben jullie snel internet. In Londen heb ik max 1100kb/s. Ik probeer nu 4G maar dat valt ook vies tegen.
Je tekst blijft wel even slecht.
Tsja geen wonderpleisters .. wel goed plakkendeDouweegbertje schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:24:
Je tekst blijft wel even slecht.

Heb ik ook
Alleen mijn ping is niet helemaal OK zo te zien...
[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2015 14:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
B: Hey, collega A, jij als BHV'er beheert toch de EHBO-kist?
A: Ja, hoezo, is er wat mis?
B: Nou, ik doe'm open en alles dondert er uit.
A: Mooi toch, dan zit'ie in ieder geval nog goed vol.
A: Ja, hoezo, is er wat mis?
B: Nou, ik doe'm open en alles dondert er uit.
A: Mooi toch, dan zit'ie in ieder geval nog goed vol.
Argh! Net op moment dat ik wil gaan testen, reboot mijn VM met Windows en gaat-ie fijn 15 updates installeren...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zonnetje .. malibutje .. en lekker afwachten ?OkkE schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:37:
Argh! Net op moment dat ik wil gaan testen, reboot mijn VM met Windows en gaat-ie fijn 15 updates installeren...
Hebben jullie ervaring met de OV-chipkaart? Ik ben vandaag van Eindhoven-Den Helder gereisd en weer terug. Alleen ben ik dus vergeten uit te checken bij de NS. Om vervolgens wel in te checken bij de bus/Arriva. Zijn ze bij de OV-chipkaart zo snugger om dit herkennen of moet ik de NS bellen? Ik neem aan als ik niet uitcheck dit mij de reiskosten + €20 kost?
(ze zouden overal poortjes moeten plaatsen
)
(ze zouden overal poortjes moeten plaatsen

Het probleem is dat er niet overal poortjes geplaatst kunnen/mogen worden
Maar dit is offtopic, er is wel een topic aan gewijd
Nee, zo slim zijn ze niet. Je moet bij NS aankloppen om je geld terug te krijgen, dat kan hier of hier.alienfruit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:58:
Alleen ben ik dus vergeten uit te checken bij de NS. Om vervolgens wel in te checken bij de bus/Arriva. Zijn ze bij de OV-chipkaart zo snugger om dit herkennen of moet ik de NS bellen? Ik neem aan als ik niet uitcheck dit mij de reiskosten + €20 kost?
Niet uitchecken kost de eerder afgeschreven €20 bij de NS, voor een juiste verrekening kan je contact opnemen met de NS.alienfruit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:58:
Hebben jullie ervaring met de OV-chipkaart? Ik ben vandaag van Eindhoven-Den Helder gereisd en weer terug. Alleen ben ik dus vergeten uit te checken bij de NS. Om vervolgens wel in te checken bij de bus/Arriva. Zijn ze bij de OV-chipkaart zo snugger om dit herkennen of moet ik de NS bellen? Ik neem aan als ik niet uitcheck dit mij de reiskosten + €20 kost?
(ze zouden overal poortjes moeten plaatsen)
Soms kan het dus best 'interessant' zijn om niet uit te checken, maar als je dit vaak doet zullen ze je pas blokkeren.
Den Helder - Eindhoven is volgens de App €24,60 enkele reis.Stigandr schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:05:
[...]
Niet uitchecken kost de eerder afgeschreven €20 bij de NS, voor een juiste verrekening kan je contact opnemen met de NS.
Soms kan het dus best 'interessant' zijn om niet uit te checken, maar als je dit vaak doet zullen ze je pas blokkeren.

Dan is een retourtje Utrecht toch een stuk goedkoperVincentio schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:20:
[...]
Den Helder - Eindhoven is volgens de App €24,60 enkele reis.
Niet uitchecken is in meerdere gevallen voordelig.
Ik moest laatst van Groningen naar Lelystad en 40 minuten later van daar naar Zwolle.
In Lelystad "vergeten" uit te checken en dus alleen Groningen -> Zwolle betaald
Ik moest laatst van Groningen naar Lelystad en 40 minuten later van daar naar Zwolle.

Als je controle zou hebben gehad tussen Lelystad en Zwolle zou je een boete hebben gekregen voor het reizen in de richting van je incheckstation. Dat mag niet.
Maar dan reis je weer naar je incheck-station toe, en dat mag niet. Je had wel pas kunnen uitchecken en weer inchecken toen je weer uit lelystad wegging, dan was het een overstap geweest, en had je niet opnieuw opstaptarief enzo gehad.hoofd31 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:23:
Niet uitchecken is in meerdere gevallen voordelig.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Weinig zon hier op 't moment en zelfs voor mij (met een alcohol icoon) is het daar nu wat vroeg voor (plus, Malibu vind ik eigenlijk helemaal niet lekker (meer)).gekkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:39:
[...]
Zonnetje .. malibutje .. en lekker afwachten ?
Maar tijdens het wachten wat e-mail beantwoorden en nog eens door de lijst to-do's scrollen kan nooit kwijt.
[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 01-06-2015 15:26 ]
"Ja sorry heb mijn station gemist"Aiolos schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:26:
[...]
Maar dan reis je weer naar je incheck-station toe, en dat mag niet. Je had wel pas kunnen uitchecken en weer inchecken toen je weer uit lelystad wegging, dan was het een overstap geweest, en had je niet opnieuw opstaptarief enzo gehad.
"Ja sorry, daar geloof ik geen snars van want je bent 4,5 uur terug ingecheckt in Groningen dus je bent nooit in Lelystad overgestapt op de eerste trein terug."
Je mag als klant tegenwoordig jezelf toch centraal stellen ...
dus het is toch "De trein heeft mij gemist" of "het station heeft mij gemist" ?
Als je netjes vooraf aan de conducteur meldt dat je zo'n fout gemaakt hebt kom je er misschien wel mee weg ja, maar gewoon gaan zitten en denken dat het dan wel goed komt, dan sta jij als reiziger iets minder centraal.gekkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:33:
[...]
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Ach, in de spits is zwartrijden toch kostentechnisch wel interessantAiolos schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:39:
[...]
Als je netjes vooraf aan de conducteur meldt dat je zo'n fout gemaakt hebt kom je er misschien wel mee weg ja, maar gewoon gaan zitten en denken dat het dan wel goed komt, dan sta jij als reiziger iets minder centraal.
Achja laatste keer dat in de trein zat was het nog gewoon prepaid met een stuk papier ende ene barcode.Aiolos schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:39:
[...]
Als je netjes vooraf aan de conducteur meldt dat je zo'n fout gemaakt hebt kom je er misschien wel mee weg ja, maar gewoon gaan zitten en denken dat het dan wel goed komt, dan sta jij als reiziger iets minder centraal.
Wat mij betreft hadden ze het systeem zo KISS mogen houden.
Was het vroeger van eindhoven naar best ook altijd wel .. empirisch wel bewezen.PatrickH89 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:44:
[...]
Ach, in de spits is zwartrijden toch kostentechnisch wel interessant
[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 01-06-2015 15:46 ]
gekkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:33:
[...]
Ik vind het allemaal maa onnodig complex. Moet je nog onthouden dat je moet in- of uitchecken. Als je vraagt of je in- of uit moet checken als je overstapt staan ze je gek aan te kijken

Tsja actief weigeren van de reisamateur heet dat ..alienfruit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:52:
Ik vind het allemaal maa onnodig complex. Moet je nog onthouden dat je moet in- of uitchecken. Als je vraagt of je in- of uit moet checken als je overstapt staan ze je gek aan te kijken
Inderdaad.
Ook de eenmalige kaartjes die enkel vandaag geldig zijn, moet je in-/uitchecken
Maar gelukkig gaat de minister (eindelijk) verplichten om het systeem slimmer te maken om die overstap automatisch te laten detecteren.

Maar gelukkig gaat de minister (eindelijk) verplichten om het systeem slimmer te maken om die overstap automatisch te laten detecteren.
let the past be the past.
Oei, dat heb ik nooit gewetenAlex) schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:25:
Als je controle zou hebben gehad tussen Lelystad en Zwolle zou je een boete hebben gekregen voor het reizen in de richting van je incheckstation. Dat mag niet.

Dat is denk ik vooral bedoeld om het "in je systeem" te krijgen, zodat je later ook in- en uitcheckt als je een OV-chipkaart gebruikt.SPee schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:04:
Inderdaad.
Dat gaat enkel over trein-trein-overstappen.Maar gelukkig gaat de minister (eindelijk) verplichten om het systeem slimmer te maken om die overstap automatisch te laten detecteren.
Internetsnelheiddeeltijd weer? 
Op werk is het 200/20. Beter dan thuis
Alleen.. tja. Helaas geen adminrechten. En volgens mij geen SSD getuige de opstarttijd vanochtend.
@OV-chipkaart: Ik heb een altijd vrij-abonnement en moet alsnog in- en uitchecken. Als ik vergeet uit te checken raak ik daadwerkelijk 20 euro kwijt (!!) en moet ik die weer opladen voordat ik weer mag reizen. Ook belachelijk eigenlijk.
Op werk is het 200/20. Beter dan thuis
Alleen.. tja. Helaas geen adminrechten. En volgens mij geen SSD getuige de opstarttijd vanochtend.
@OV-chipkaart: Ik heb een altijd vrij-abonnement en moet alsnog in- en uitchecken. Als ik vergeet uit te checken raak ik daadwerkelijk 20 euro kwijt (!!) en moet ik die weer opladen voordat ik weer mag reizen. Ook belachelijk eigenlijk.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik heb studentenOV. Ik moet ook gewoon in/uit checken. Echter als ik het niet doe mogen ze officieel geen boete meer geven (wanneer ov geldig is tenminste)
Met een studenten-OV wordt er echter geen borg afgeschreven in de vrij-reizen periode. Overigens vergeet ik de laatste tijd wel wat vaker uit te checken, wat een beetje komt doordat er in Delft nu gesloten poortjes staan.
Tsja het hele project lijkt dan ook vooral ingeschoten vanuit de hoek van het data verzamelen. Klant gemak is daar duidelijk ondergeschikt aan.Robbiedobbie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:24:
Ik heb studentenOV. Ik moet ook gewoon in/uit checken. Echter als ik het niet doe mogen ze officieel geen boete meer geven (wanneer ov geldig is tenminste)
Bij oyster in London betaal je ook als je niet gereisd hebt. Ik moest laatst terug door het poortje omdat ik iets had laten vallen, dat heeft me 2 tot 3 euro gekost.alienfruit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:58:
(ze zouden overal poortjes moeten plaatsen)
Wat is het toch moeilijk om even een controle te doen.
RTFM!
Vooral dat reizigers onderzoek is altijd leuk. Je bent het niet verplicht, die mensen zijn zo chagrijnig als de pest, en iedereen kijkt je raar aan wanneer je weigert. Normaal vind ik het niet erg, maar paar maanden terug heb ik dus gewijgerd. Was een of andere oude vrouw, die meteen kwaad was omdat ik mijn vervoersbewijs nog niet klaar had (Was aan het lezen met oortjes in, had niks meegekregen). Toen deze zich nogal vervelend opstelde, heb ik gewijgerd mee te werken. Deze vrouw begon toen zelfs te verkondigen dat het verplicht was, waarna ik haar heb gezegd dat ze dan maar met de conducteur terug moest komen, en dan zou deze mijn ov kaart mogen scannen. Toen ze nog vervelender begon te doen heb ik gezegd dat als ze niet ophield, dat ik dan zelf de conducteur wel zou gaan zoeken, omdat ze me was lastig aan het vallen. Daarna ging ze gelukkig doorgekkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:26:
[...]
Tsja het hele project lijkt dan ook vooral ingeschoten vanuit de hoek van het data verzamelen. Klant gemak is daar duidelijk ondergeschikt aan.
Stel je voor dat ze al dat geld hadden gestoken in veiligheid en langdurige OV verboden voor aggressieve of consequent zwartrijdende reizigers. Hadden we die veiligheidspoortjes ook niet nodig gehad.
iOS developer
Tis vooral grappig als ze dat nu nog steeds doen .. in principe hebben ze alle data al (plus meer) .. achja ze hebben zich bij mj wel op de allerlaagste vorm van vervoer geplaatst ondertussen.Robbiedobbie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:31:
[...]
Vooral dat reizigers onderzoek is altijd leuk. Je bent het niet verplicht, die mensen zijn zo chagrijnig als de pest, en iedereen kijkt je raar aan wanneer je weigert. Normaal vind ik het niet erg, maar paar maanden terug heb ik dus gewijgerd. Was een of andere oude vrouw, die meteen kwaad was omdat ik mijn vervoersbewijs nog niet klaar had (Was aan het lezen met oortjes in, had niks meegekregen). Toen deze zich nogal vervelend opstelde, heb ik gewijgerd mee te werken. Deze vrouw begon toen zelfs te verkondigen dat het verplicht was, waarna ik haar heb gezegd dat ze dan maar met de conducteur terug moest komen, en dan zou deze mijn ov kaart mogen scannen. Toen ze nog vervelender begon te doen heb ik gezegd dat als ze niet ophield, dat ik dan zelf de conducteur wel zou gaan zoeken, omdat ze me was lastig aan het vallen. Daarna ging ze gelukkig door
Achja we zijn goed in maatregelen verzinnen die niet helpen tegen de groep waarvoor het bedoeld is .. maar die vervolgens wel dag in dag uit tot irritatie en ongemak voor de rest leiden.BikkelZ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:35:
Stel je voor dat ze al dat geld hadden gestoken in veiligheid en langdurige OV verboden voor aggressieve of consequent zwartrijdende reizigers. Hadden we die veiligheidspoortjes ook niet nodig gehad.
*pliep*pliep*pliep*pliep*PLOP* .. het is nu vijf uur .. tijd voor bier !
[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 01-06-2015 17:01 ]
Tegelijkertijd... het was altijd al gedoe. Heb bv regelmatig discussies gehad over ongestempelde kaartjes, of over routes die je op twee manieren kunt reizen.alienfruit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:52:
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Heb ik 500Mbps internet, kan er maximaal 100Mbps over sommige kabeltjes in mijn woning...
Zonet brandoefening gehad. Was ik blij dat het niet meer regende
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Wel netjes volgens protocol heh .. YouTube: The Roof Is On Fire -- Underground Dance CompanyElkeBxl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:07:
Haha, ik zou uitgeput zijn als ik zoiets moet dansengekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:12:
[...]
Wel netjes volgens protocol heh .. YouTube: The Roof Is On Fire -- Underground Dance Companywhiggle whiggle whiggle
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Dagelijks? Nee dank u
Ik fiets wel van/naar het werk, dat zorgt toch voor een beetje conditie. Al kan het nog beter...
Fietsen door brussel .. of dat nou goed is voor de gezondheid 
Wat ik er van heb gezien zag het er nou niet bepaald fietsminded uit
Wat ik er van heb gezien zag het er nou niet bepaald fietsminded uit
[ Voor 35% gewijzigd door gekkie op 02-06-2015 10:40 ]
Ik heb het me ook al afgevraagd... Meeste fietskoeriers dragen zo'n mondmasker om al die ingeademde uitlaatgassen ietwat te beperken. Maar zolang koning auto hier heerst zal het zeker niet heel goed zijn voor de gezondheid.
Daarom dat evacuatie zones ook best overdekt zijnElkeBxl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:07:
RTFM!
Dat .. en die ongeduldige ingeblikte kamikaze piloten .. als voetganger ook regelmatig bijna van m'n sokken gereden.
Evacuatie zone? Gewoon buiten aan de overkant van de straat gaan staan 
Omwille van al die "ik rijd je de kant wel in want ik voel me beter dan jij"-chauffeurs draag ik nu steevast een fietshelm. Tot nu toe nog maar 1 achteruitkijkspiegel eraf gereden en paar keer met de fietsband tegen een auto gekust. Dat er nog niet meer gebeurd is, is best wel verbazingwekkend
Omwille van al die "ik rijd je de kant wel in want ik voel me beter dan jij"-chauffeurs draag ik nu steevast een fietshelm. Tot nu toe nog maar 1 achteruitkijkspiegel eraf gereden en paar keer met de fietsband tegen een auto gekust. Dat er nog niet meer gebeurd is, is best wel verbazingwekkend
Mjah een helm gaat er hier toch echt niet op .. en meestal zie ik het wel van te voren aankomen .. de meeste mensen kondigen het met het gedrag er kort voor toch wel aan op de een of andere manier.ElkeBxl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:47:
Ik heb een tijd in Belgie gewerkt en kom wel regelmatig in Belgie en het valt me op dat veel Belgen voor geen meter kunnen autorijden. Wat ik mijn zuiderburen wel moet nageven in vergelijking met de Nederlanders is dat de mentaliteit in het verkeer wel wat prettiger is. In Nederland heb je als je moet invoegen dat iedereen op het gas gaat zo van "ga maar achter mij invoegen", maar als het druk is werkt dat natuurlijk niet zo goed.
Belgen zijn over het algemeen wel meer van kom er maar tussen.
Lekker op de bank
Ach, op die rampzalige blokken beton die voor wegen moeten doorgaan kan niemand normaal autorijden
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En elke 100 meter een kapotte autoband in de berm
Lekker op de bank
Zie je ook wel naast de weg .. hele uitlaten die kennelijk losgerammeld zijn .. autobanden langs de weg .. wat een meuk 
Ben zelf ook altijd weer blij als alles weer mee terug gekomen is
En moet zeggen dat men in Nederland ook niet bepaald meer echt nadenkt bij wat men doet (voor zover men dat ooit wel heeft gedaan) ... bumpertje aan bumpertje met z'n allen de invoegstrook op .. en dan verbaast zijn dat dat even later een probleem op gaat leveren .. want goh .. de weg is niet leeg .. goh er passen niet ineens 8 auto's achter elkaar bij ... goh we staan weer in de file vanwege een ongeluk.
Ben zelf ook altijd weer blij als alles weer mee terug gekomen is

En moet zeggen dat men in Nederland ook niet bepaald meer echt nadenkt bij wat men doet (voor zover men dat ooit wel heeft gedaan) ... bumpertje aan bumpertje met z'n allen de invoegstrook op .. en dan verbaast zijn dat dat even later een probleem op gaat leveren .. want goh .. de weg is niet leeg .. goh er passen niet ineens 8 auto's achter elkaar bij ... goh we staan weer in de file vanwege een ongeluk.
[ Voor 73% gewijzigd door gekkie op 02-06-2015 11:03 ]
Dat heeft te maken met de rijstijl. De belgen zetten een knipperlicht aan, en komen dan. Van elkaar weten ze dat, en dan laat men vanzelf ruimte. Anders is het botsZaZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:54:
Ik heb een tijd in Belgie gewerkt en kom wel regelmatig in Belgie en het valt me op dat veel Belgen voor geen meter kunnen autorijden. Wat ik mijn zuiderburen wel moet nageven in vergelijking met de Nederlanders is dat de mentaliteit in het verkeer wel wat prettiger is. In Nederland heb je als je moet invoegen dat iedereen op het gas gaat zo van "ga maar achter mij invoegen", maar als het druk is werkt dat natuurlijk niet zo goed.
Normaal zou er toch effectief een zone moeten vooropgesteld zijn.ElkeBxl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:47:
TRUEkenneth schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:56:
Ach, op die rampzalige blokken beton die voor wegen moeten doorgaan kan niemand normaal autorijden
RTFM!
Hmm nemen die kaaskoppen hier helaas toch iets te veel van die belgen over .. al hebben we dan wel te maken met een verbeterde versie .... eerst gaan .. dan excuus knippertje .. en dan kijken .. om dan te zien dat er iemand vol in de ankers heeft moeten gaan .. terwijl de weg daarachter volledig vrij is.Hoogie2004 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:08:
[...]
Dat heeft te maken met de rijstijl. De belgen zetten een knipperlicht aan, en komen dan. Van elkaar weten ze dat, en dan laat men vanzelf ruimte. Anders is het bots
Ik zie het gelukkig ook vaak genoeg aankomen. Maar zoals vorige week toen ik bijna de passagierskant van een auto inreed, dat kon ik echt niet voorzien... Ik reed op een stuk waar fietsers rechts van de auto's kunnen en mogen passeren. Ging vlotjes, ik kreeg de nodige ruimte dus ik kon goed doortrappen. Plots zie ik een voetganger 10 meter verderop straat oversteken al lopend. Veiligheidshalve wat aan het remmen en auto naast mij begon ook te remmen. Bleek die voetganger en die passagiers mekaar te kennen, gooien ze ineens de rechterdeur van hun auto open als een soort van "ja stap maar in!"-gebaar. Waren ze wel even vergeten dat er dus fietsers bestaan... Had ik zelf niet al wat afgeremd, was ik waarschijnlijk in die auto gedokengekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:54:
[...]
Mjah een helm gaat er hier toch echt niet op .. en meestal zie ik het wel van te voren aankomen .. de meeste mensen kondigen het met het gedrag er kort voor toch wel aan op de een of andere manier.

Heb ik zelf ook nooit begrepen waarom wij van die wegen in betonplaten hebben...kenneth schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:56:
Blijkbaar is "overkant van de straat" een zone_Moe_ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:17:
Normaal zou er toch effectief een zone moeten vooropgesteld zijn.
Ach, dat is nog altijd beter dan wanneer zo'n lulhannes op de rechterbaan ineens harder gaat rijden wanneer je 'm inhaalt. Opvallend vaak zijn dat dan Audi's, BMW's of Mercedessen.
Tijdje terug ook een oefening gehad.ElkeBxl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:07:
Een teamlid is BHV-er en zei tegen iedereen om te gaan, wegens brandalarm.
Waarom niemand reageerde; er was geen brandalarm in de werkruimte te horen.
Dus rustig 9 verdiepingen omlaag en even verderop staan wachten.
Het pand bevat nog 2 andere huurders. Eén deed niet mee (callcenter van een groot internetbedrijf) en bleef dus lekker op hun verdiepingen (14 en 15
Goed dat die oefening er is, want er is nog veel te verbeteren hier.
let the past be the past.
Zijn de toch wat duurdere auto's, maar hun knipperlicht werkt vaak niet kennelijk.Alex) schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:39:
Ach, dat is nog altijd beter dan wanneer zo'n lulhannes op de rechterbaan ineens harder gaat rijden wanneer je 'm inhaalt. Opvallend vaak zijn dat dan Audi's, BMW's of Mercedessen.
Lekker op de bank
Bij mijn faculteit op de uni hebben ze een keer gewoon een gaslucht verspreid door het gebouw, en toen afgewacht wat er ging gebeuren. Het ging wel goed overigens; de receptie werd ingeschakeld, en toen is men via het protocol allemaal naar buiten gegaan.
Hahaha mjah daar verwacht ik ook al jaren een terugroepactie voorZaZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Zijn de toch wat duurdere auto's, maar hun knipperlicht werkt vaak niet kennelijk.
Mjah dat soort impulsieve acties is altijd fijn inderdaad, achja even nadenken en de beste oplossing (bijvb niet achter een puntstuk langs door de berm hobbelend je afslag proberen te nemen .. dat is er niet altijd bij.ElkeBxl schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Veiligheidshalve wat aan het remmen en auto naast mij begon ook te remmen. Bleek die voetganger en die passagiers mekaar te kennen, gooien ze ineens de rechterdeur van hun auto open als een soort van "ja stap maar in!"-gebaar.
[ Voor 51% gewijzigd door gekkie op 02-06-2015 11:49 ]
Een terugroepactie, in dit kader, is alleen leuk als al die Audi, Mercedes en BMW rijders verplicht een paar dagen in de kleinst mogelijk auto met een 3 pitter moeten rondrijden.gekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:46:
[...]
Hahaha mjah daar verwacht ik ook al jaren een terugroepactie voor
Dat is toch gewoon een optie bij de duurdere modellen? De meeste mensen hebben er jammer genoeg niet genoeg geld blijkbaar om de richtingaanwijzer optie er bij te nemen als ze een dure auto kopengekkie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:46:
[...]
Hahaha mjah daar verwacht ik ook al jaren een terugroepactie voor
Op de Tu/e was het geloof ik nooit zo'n groot succes .. brandoefening... tsja .. moet je eerst je laptop inpakken .. kans dat je die bij de verzekering kan claimen voor een brandoefening ipv een brand lijkt me vrij klein.
Klopt, naast het rijden zonder verlichting bij schemer is uit economisch overwegingen, om zo door het besparen van stroom de 14% bijtellingscategorie te kunnen halen ondanks het gewicht en de grote motorinhoud. Deze modellen hebben daarnaast een vrijstelling voor bepaalde verkeersregels. Zo hoeft er niet geremd te worden bij zebrapaden. Dit scheelt significant op het brandstofverbruik.ZaZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Zijn de toch wat duurdere auto's, maar hun knipperlicht werkt vaak niet kennelijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.