Feedback [ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Veel plezier met je nieuw pc! Ik ben zelf een liefhebber van kleine pc's of laptops die ik als pc inzet.
Waarom zou je trouwens een waterkoeler adviseren? Ik heb begrepen dat deze luider zijn dan goede lowprofile koelers.

Geniet van je eerste reis naar je vriendin en geniet van deze gamesessie.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Bedankt :)

Het probleem is dat deze kast te klein is voor de stillere/goed presterende low profile koelers. Er is simpelweg niet genoeg ruimte om een flinke heatsink onder de voeding kwijt te kunnen. Bij een waterkoeler kan je hier omheen werken door de de koeling zelf naar de voorkant van de kast te verplaatsen waar genoeg ruimte is voor een grote heatsink (of in het geval van waterkoeling een radiator). Zij voorbeeld de pricewatch, gefilterd op koelers <=59mm heb je de keuze uit 42 exemplaren. Verhoog je dit tot 93mm dan heb je plots de keuze uit 71 exemplaren.

Ik ben zeker geen voorstander van waterkoeling, simpelweg omdat het heel erg fout kan gaan en je een pomp toevoegt naast de ventilator die je alsnog nodig hebt (meer bewegende delen, meer dingen die fout kunnen en meer geluidsbronnen). Het voordeel is echter wel dat je het 'koelblok' vrij kan positioneren wat in deze kast erg goed uitkomt.

Wat ook een mogelijkheid is een SLX(-L) voeding met een bracket waardoor je meer ruimte hebt voor een hogere lucht CPU koeler maar dan loop je het risico dat de fan in deze kleinere voeding weer luider is, en de kleinere voedingen zijn ook behoorlijk aan de prijs.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07 15:26
congrats xthemes :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste