Feedback [ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Moes-T schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:02:
Hallo mod,

volgens word telt mijn epistel 297 woorden. net onder de 300 dus. Ik zou natuurlijk enorm gutted zijn moest tweakers een andere woordentelling gebruiken dan word waardoor ik boven de 300 uit kom, en daardoor afgekeurd wordt.

Zou het eventueel mogelijk zijn om dit reeds eens te checken voor mij, zodat ik indien nodig, aanpassingen kan maken?

al hartelijk bedankt!

http://gathering.tweakers...message/44182199#44182199
Als ze een andere telling gebruiken zou dat wel heel zuur zijn :P maar ik denk dat de 300 geen hard criterium is, maar dat ze hier eerder voor hebben gekozen om niet constant tegen een wall of text aan te lopen (Als ik de kans had gehad hadden er 700 a 800 gestaan, details, details en nog meer details die ik nu heb weggelaten)
Mr. Jummy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:11:
[...]

Maar het lijkt wel of iedereen in een keer uit zijn steen is gekropen om mee te doen met deze wedstrijd terwijl ze verder eigenlijk nooit actief zijn geweest op het forum.

Dit heb ik dus even van 2 pagina's afgehaald in 3 minuten tijd :+
Ik maak bijvoorbeeld weinig forum posts maar ben wel actief bij nieuwsberichten(Post alleen wanneer ik vind dat ik iets toe te voegen heb en dat is niet vaak) dergelijken statistieken zeggen dus helaas weinig.

[ Voor 24% gewijzigd door Azerion op 07-05-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Azerion schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:45:
[...]

Als ze een andere telling gebruiken zou dat wel heel zuur zijn :P maar ik denk dat de 300 geen hard criterium is

[...]
Uit de TW:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Azerion schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:45:
Ik maak bijvoorbeeld weinig forum posts maar ben wel actief bij nieuwsberichten(Post alleen wanneer ik vind dat ik iets toe te voegen heb en dat is niet vaak) dergelijken statistieken zeggen dus helaas weinig.
Het aantal users wat enkel lurked op de FP en fora is behoorlijk hoog, en bij dit soort acties zijn ze er opeens als de kippen bij. Het voelt dan ook extreem slecht wanneer zo'n soort user wint (en dat zie je maar wat vaak omdat >70% van de deelnemers bestaat uit dit soort 'users'). Ik hoop zelf dat iig mensen die zich binnen de actieperiode inschrijven worden uitgesloten.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 07-05-2015 12:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
D4NG3R schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:53:
[...]

Uit de TW:

[...]

Hoe duidelijk wil je het hebben?
Staat er inderdaad vrij duidelijk, ik zit dan ook volgens word exact op 300, echter als het systeem dat zij gebruiken anders telt dan kom ik er mogelijk iets bovenuit, vanuit gaande dat hier niet moeilijk over wordt gedaan door de jury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Azerion schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Staat er inderdaad vrij duidelijk, ik zit dan ook volgens word exact op 300, echter als het systeem dat zij gebruiken anders telt dan kom ik er mogelijk iets bovenuit, vanuit gaande dat hier niet moeilijk over wordt gedaan door de jury.
Tel de woorden na. :+

Gewoon even in Word of hier neerplompen en laten tellen. Ik mag aannemen dat de UBB code niet mee word geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
D4NG3R schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Tel de woorden na. :+

Gewoon even in Word of hier neerplompen en laten tellen. Ik mag aannemen dat de UBB code niet mee word geteld.
Hier gaat het al fout bijvoorbeeld Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/A229twwVo7rJVy3SEWOfBcq9/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Sloop er dan wat woorden uit zodat je er hooguit 295 ofzo hebt? Better safe than sorry. ;)

Edit: Zou je de woorden die je laat tellen hier eens tussen de [code] tags kunnen zetten? Ben wel benieuwd waarom 2 verschillende systemen 2 verschillende getallen weergeven, zeker aangezien dit 'domweg' optellen is. :o

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 07-05-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Wat tel je zelf in werkelijkheid?
Bij SMS berichten weet ook nog dat speciale tekens niet goed werden herkend waardoor je door dat ene woord of naam, je een extra SMS bericht verstuurde.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
D4NG3R schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:06:
Sloop er dan wat woorden uit zodat je er hooguit 295 ofzo hebt? Better safe than sorry. ;)

Edit: Zou je de woorden die je laat tellen hier eens tussen de [code] tags kunnen zetten? Ben wel benieuwd waarom 2 verschillende systemen 2 verschillende getallen weergeven, zeker aangezien dit 'domweg' optellen is. :o
PS tekst is inmiddels aangepast naar de 296 woorden om veilig te zitten

Word geeft 296 online tool 297

Verschil is achterhaald komt door de 3,5GB de online tool telt dan twee woorden

[ Voor 66% gewijzigd door Azerion op 07-05-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/33b1606dd91e0d18e8c2b3e3081a34da.png

Waar de fout dan nog zit? Geen idee.

Die tool kijkt trouwens niet naar taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

MS Word heeft gelijk, ik heb het "even" geteld.

Vermoedelijk worden dit soort dingen als 2 woorden geteld:

3,5GB
S12G-550
5 (wellicht wordt dit niet als woord geteld in bepaalde gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
Kiswum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:07:
MS Word heeft gelijk, ik heb het "even" geteld.

Vermoedelijk worden dit soort dingen als 2 woorden geteld:

3,5GB
S12G-550
5 (wellicht wordt dit niet als woord geteld in bepaalde gevallen)
Het is de 3,5GB welke als 2 woorden wordt geteld, heb mijn andere post al geedit, had dit per DM Naar Danger gestuurd om het topic niet nog verder vol te spammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-07 15:26
beoordelen jullie ook op de kwaliteit van de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driekus77
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:37
Als je de meeste configuraties ziet zijn ze toch eigenlijk allemaal het zelfde 9/10.
De meeste personen maken allemaal een game pc.
* I5/I7
* 8GB of 16 GB RAM
* SSD
* AMD R9 2** of Nvidia GTX 9**

Maar ik zie bijna niemand die een server configuratie heeft gemaakt ;-) (Misschien een paar net zoals ik :-) )

Bij mij zijn de energiekosten op dit moment zeer hoog door de huidige server (Voor mijn vader althans)

Is het ook de bedoeling dat je iets unieks maakt of heeft dat met de verloting niks te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
bartvinkurk schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:31:
Zeef, als ik op 999,49 uit kom, word ik dan gediskwalificeerd ?
Het kan zijn dat je systeem op een andere dag net iets goedkoper of duurder is trouwens. Ik zat bij mijn originele configuratie op 998, de volgende dag was dezelfde configuratie 1004 doordat de gekozen SSD iets in prijs was gestegen. Dus als het -echt- je droom PC is waar je totaal niet van wil afwijken kan je het op een andere dag nog eens proberen.

Ik moet zeggen, deze actie houd me wel bezig, had al een tijdje een ITX-build op het oog en nu ik er serieus naar kijk om dit als deelname te doen heb ik al 3 behoorlijk verschillende systemen weten samen te stellen, Elke keer net iets dichter bij precies wat ik wil :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rulelove
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-12-2018
Gelukkig mag je nog wijzigen wel zo handig voor tweaker noobs als ik (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
daan teuben schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:17:
beoordelen jullie ook op de kwaliteit van de config?
We kijken wel of het een werkbare configuratie is. Dus geen AMD CPU op intel moederbord. Maar dat zal een marginale toetsing zijn, gezien het enorme aantal aanmeldingen.
driekus77 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:09:
Als je de meeste configuraties ziet zijn ze toch eigenlijk allemaal het zelfde 9/10.
De meeste personen maken allemaal een game pc.
* I5/I7
* 8GB of 16 GB RAM
* SSD
* AMD R9 2** of Nvidia GTX 9**

Maar ik zie bijna niemand die een server configuratie heeft gemaakt ;-) (Misschien een paar net zoals ik :-) )

Bij mij zijn de energiekosten op dit moment zeer hoog door de huidige server (Voor mijn vader althans)

Is het ook de bedoeling dat je iets unieks maakt of heeft dat met de verloting niks te maken ?
Dat er veel overeenkomst zou zijn, dat wisten we van te voren. De motivatie gaat daarom het verschil maken.

[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 07-05-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driekus77
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:37
zeef schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:39:
[...]

We kijken wel of het een werkbare configuratie is. Dus geen AMD CPU op intel moederbord. Maar dat zal een marginale toetsing zijn, gezien het enorme aantal aanmeldingen.

[...]

Dat er veel overeenkomst zou zijn, dat wisten we van te voren. De motivatie gaat daarom het verschil maken.
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is het winkelwagentje posten voldoende, of moet het echt een screenshot zijn van de PC builder tool?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het gaat erom dat de pc builder tool wordt gepromoot. Tevens kun je alles in je winkelwagen gooien. Dat het in de winkelwagen zit, wilt niet zeggen dat het compatible is met elkaar. In de tool wordt daar over het algemeen goed rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
[...]

[...]

De pc builder tool vangt toch af of de configuratie compatible is? Dat was het idee achter die tool dacht ik.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

[...]

Je kan moeilijk van een tweaker verwachten dat die een slechte build voor zijn geld kiest...?

Of zoals een tweaker befaamd een mooie build kiest 8) :
flipkipse in "[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?"

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Spijtig dat er snel "lange" grafische kaarten niet meer beschikbaar zijn met micro-atx behuizingen waar het wel gewoon zou passen. Bij de Define Mini kan je bijvoorbeeld gewoon de middelste HDD Bay eruit doen en dan is er meer dan genoeg plaats:
Home Desktop Pa

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 08-05-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedrus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07-2023
Graag zou ik nog weten of het de bedoeling is een thumbnail van de screenshot te maken.
Ik heb netjes de FAQ gevolgd en een thumbnail gemaakt, maar dan is de afbeelding natuurlijk onleesbaar, tenzij erop geklikt wordt.

Moet ik dus, schijnbaar net als de rest, gewoon deze aanbeveling negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Piedrus schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:19:
Graag zou ik nog weten of het de bedoeling is een thumbnail van de screenshot te maken.
Ik heb netjes de FAQ gevolgd en een thumbnail gemaakt, maar dan is de afbeelding natuurlijk onleesbaar, tenzij erop geklikt wordt.

Moet ik dus, schijnbaar net als de rest, gewoon deze aanbeveling negeren?
Sinds een tijdje worden de foto's vanzelf verkleind naar 800px breedte zonder die rode randjes die er vroeger rond waren.

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 08-05-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SmokingCrop schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:27:
[...]

Sinds een tijdje worden de foto's vanzelf verkleind naar 800px breedte zonder die rode randjes die er vroeger rond waren.
Zoals het een en ander er nu staat, staat het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het 'grote' (:+) probleem van grote afbeeldingen is voornamelijk de breedte, die krengen worden mobiel slecht geresized en vreten hard door een databundel heen.

Zelf gewoon voor een kleinere (maar nog wel leesbare) afbeelding gezorgd die ik doorlinkte naar de volledige grote:
http://static.tweakers.ne...bdT1uZyJCy6x8E8S/full.png
http://static.tweakers.ne...y7hwrb6hAOA1MLhc/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Je foto gewoon zelf resizen naar 800,xxxx. Dan houd je het formaat gewoon zelf in de hand en het is perfect leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
zeef schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:44:

Jouw configuratie moet minimaal de volgende onderdelen bevatten:
  • behuizing
  • voeding
  • processor
  • moederbord
  • harde schijf
  • geheugen
Een grafische kaart staat hier niet tussen, betekend dus dat deze niet verplicht is? Of gaat dit alleen op als er een grafische kaar onboard bij het moederbord zit?

In dat geval kan ik meer geld uitgeven aan een processor/behuizing/voeding/moederbord/harde schijf/geheugen en zelf een grafische kaart bijkopen (mocht ik winnen... :9 )

[ Voor 6% gewijzigd door DennisvantWel op 09-05-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Toch wel jammer dat de motivatie de doorslag gaat geven, want ik voel op mijn klompen dat 99% buiten de boot gaat vallen omdat ze "zo graag die nieuwe game pc" willen winnen.

Word dus een arme sloeber met een mooi verhaal of iets voor een goed doel, of je gunt het zogenaamd aan je gehandicapte neefje; you name it >:)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Denniswel1 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:16:
[...]

Een grafische kaart staat hier niet tussen, betekend dus dat deze niet verplicht is? Of gaat dit alleen op als er een grafische kaar onboard bij het moederbord zit?

In dat geval kan ik meer geld uitgeven aan een processor/behuizing/voeding/moederbord/harde schijf/geheugen en zelf een grafische kaart bijkopen (mocht ik winnen... :9 )
Onboard video mag, maar .... Een droom PC is in principe 'af'. Een configuratie waarbij je naderhand nog substantiële toevoegingen aan doet, is dat wel een echte droom PC? Die vraag zal de jury in haar oordeel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oke, dan val ik dus al af. Twee maal dan, want "ik wil zo graag deze nieuwe pc" word hem ook niet en die zin vallen er er nog 90% gegadigden af. Nogmaals, het idee is leuk maar uiteindelijk komt het erop neer dat je met een orgineel verhaal moet komen om in aanmerking te komen voor de prijs. Had het liever anders gezien; gewoon verloten! Eerlijke kansen, voor iedereen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 23:41
Aan alle manieren zitten voor- en nadelen. Ga je eerlijk loten dan is er een kans dat Jantje wint, met van alles het goedkoopste product, behalve de allernieuwste videokaart. Of Pietje die puur voor deze actie een account heeft gemaakt.

En doe je het op deze manier dan maakt degene die goed is in verhalen schrijven meer kans dan iemand die daar niet goed in is.

En misschien is er voor Tweakers/Alternate nog verschil tussen een wedstrijd en een loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Had graag gezien dat er wat meer naar de builds gekeken werd, in plaats van: "als het systeem werkt, is het goed". Een random loterij vind ik overigens niet beter.

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 09-05-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik gun het anderen heel erg om te winnen, ook mezelf overigens, maar als diegene wint met een celeron en gtx980 wordt ik woedend...soort van dan.

@smokingcrop, dat is wel heel veel werk om 64 pagina's door te spitten...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
ik heb een aanbieding gevonden, waarin ze moederbord, geheugen en ssd samen verkopen tegen een goedkopere prijs en ik weet niet hoe ik dat in die tool moet plaatsen.
als ik een winkelwagentje post met de config erin is dat dan ook goed?

[ Voor 38% gewijzigd door goedt op 10-05-2015 10:48 . Reden: ik heb het antwoord op mijn 2e vraag al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Madrox schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:07:
Oke, dan val ik dus al af. Twee maal dan, want "ik wil zo graag deze nieuwe pc" word hem ook niet en die zin vallen er er nog 90% gegadigden af. Nogmaals, het idee is leuk maar uiteindelijk komt het erop neer dat je met een orgineel verhaal moet komen om in aanmerking te komen voor de prijs. Had het liever anders gezien; gewoon verloten! Eerlijke kansen, voor iedereen.
Door je motivatie heb je zelf de kans in handen. Bij verlotingen kregen/krijgen we vaak de klacht dat "user X" met maar 3 posts er met de prijs vandoor gaat. Nu kan dat nog steeds, maar dan zal "user X" wel het beste verhaal en build moeten hebben.
SmokingCrop schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:04:
Had graag gezien dat er wat meer naar de builds gekeken werd, in plaats van: "als het systeem werkt, is het goed". Een random loterij vind ik overigens niet beter.
We kijken echt wel naar de builds hoor. Maar bezie de tijd die we hebben en het aantal inzendingen. Dan hoop ik dat je begrijpt dat we wel tempo moeten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

zeef schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:00:
Door je motivatie heb je zelf de kans in handen. Bij verlotingen kregen/krijgen we vaak de klacht dat "user X" met maar 3 posts er met de prijs vandoor gaat. Nu kan dat nog steeds, maar dan zal "user X" wel het beste verhaal en build moeten hebben.
Het aantal posts is vaak niet het probleem, heck ik zie users die geregistreerd zijn in 2002 - 2005 met maar een paar fp/forum posts die meedoen aan de actie. Veel vervelender zijn users die zich tijdens de actieperiode registeren alleen maar om hier aan mee te doen. Ja hier zullen ook wel een paar lurkers tussen zitten die al jaren op Tweakers rondhangen, maar veel actieve users denken hier niet over na. Erg lekker komt het inderdaad niet over, een 'buitenstaander' die zich even registreert, er met de hoofdprijs vandoor gaat en daarna nooit meer wat van zich laat horen totdat er weer zo'n actie langskomt.
zeef schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:00:
We kijken echt wel naar de builds hoor. Maar bezie de tijd die we hebben en het aantal inzendingen. Dan hoop ik dat je begrijpt dat we wel tempo moeten maken. :)
Ik hoop trouwens wel dat jullie pas aan het einde alle reacties doornemen, ik heb de mijne op 4 mei geplaatst maar na wat nadenken helemaal omgegooid op de 8e. De hardware is nog steeds het zelfde (wel een tientje goedkoper geworden in die paar dagen) maar de motivatie vond ik zo ontzettend generiek dat ik die flink heb aangepast.

Is het na de hand trouwens nog de bedoeling dat er iets van een review/beoordeling word geschreven? Ik kan mij herinneren dat er in het verleden een aantal acties zijn geweest waarbij users nadehand opeens iets moesten ondertekenen om de prijs te mogen houden, dingen die niet werden vermeld in de voorwaarden tijdens de actie.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
D4NG3R schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Het aantal posts is vaak niet het probleem, heck ik zie users die geregistreerd zijn in 2002 - 2005 met maar een paar fp/forum posts die meedoen aan de actie. Veel vervelender zijn users die zich tijdens de actieperiode registeren alleen maar om hier aan mee te doen. Ja hier zullen ook wel een paar lurkers tussen zitten die al jaren op Tweakers rondhangen, maar veel actieve users denken hier niet over na. Erg lekker komt het inderdaad niet over, een 'buitenstaander' die zich even registreert, er met de hoofdprijs vandoor gaat en daarna nooit meer wat van zich laat horen totdat er weer zo'n actie langskomt.
En toch kijkt de jury dus niet naar accountID of inschrijfduur. Dat mag nooit een rol spelen
Ik hoop trouwens wel dat jullie pas aan het einde alle reacties doornemen, ik heb de mijne op 4 mei geplaatst maar na wat nadenken helemaal omgegooid op de 8e. De hardware is nog steeds het zelfde (wel een tientje goedkoper geworden in die paar dagen) maar de motivatie vond ik zo ontzettend generiek dat ik die flink heb aangepast.
Ja, de jury kijkt nu al mee, maar zal haar oordeel pas vellen na de sluiting.
Is het na de hand trouwens nog de bedoeling dat er iets van een review/beoordeling word geschreven? Ik kan mij herinneren dat er in het verleden een aantal acties zijn geweest waarbij users nadehand opeens iets moesten ondertekenen om de prijs te mogen houden, dingen die niet werden vermeld in de voorwaarden tijdens de actie.
Als dat er nu niet bij staat, dan hoeft dat niet. Mag wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
iemand tips hoe ik mijn reactie kan vinden tussen die 1597 andere reacties :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 08:40

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jouw naam invullen in het zoekveld bovenaan het topic en dan kiezen voor de optie 'Dit topic (poster)': http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1633556?data[filter_userids]=daan%20teuben dus.

Oh, en jouw posthistorie telt ook maar 11 reacties, dus http://gathering.tweakers...nd/poster/607942/messages werkt ook prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Dirk op 10-05-2015 20:50 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qre8ive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-02-2024
Dirk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:49:
Jouw naam invullen in het zoekveld bovenaan het topic en dan kiezen voor de optie 'Dit topic (poster)': http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1633556?data[filter_userids]=daan%20teuben dus.
Handig! :) Ook nog maar even mijn afbeelding aangepast zodat het binnen de richtlijnen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Qre8ive schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:03:
[...]

Handig! :) Ook nog maar even mijn afbeelding aangepast zodat het niet binnen de richtlijnen valt...
Dat is niet handig, ik neem aan dat je kans wilt maken om te winnen. Je afbeelding moet dan juist wel binnen de richtlijnen vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qre8ive
Kiswum schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Dat is niet handig, ik neem aan dat je kans wilt maken om te winnen. Je afbeelding moet dan juist wel binnen de richtlijnen vallen ;)
Als dat een vereiste is aan de actie wint niemand het denk ik, gezien de FAQ ook maximaal 430 pixels hoogte als richtlijn heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Qre8ive schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:33:
[...]

Als dat een vereiste is aan de actie wint niemand het denk ik, gezien de FAQ ook maximaal 430 pixels hoogte als richtlijn heeft ;)
Uhm:
Handig! :) Ook nog maar even mijn afbeelding aangepast zodat het niet binnen de richtlijnen valt...
Je wilt je foto toch juist wel binnen de richtlijnen hebben?

Uit de FAQ:
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels
In het verleden mochten foto's inderdaad niet te breed zijn, volgens mij is dat jaren lang maximaal 570 of 600 breed geweest. Ik heb gemerkt dat de breedte is opgerekt naar 800 pixels. Mijn foto heb ik dus vergroot van 600 naar 800 breed.

p.s. de foto die je nu hebt, ziet er breed en zichtbaar genoeg uit hoor. Daar hoef je denk ik niets aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qre8ive
Haha, had m'n typefout nog niet eens gezien.... moest uiteraard binnen (of niet buiten). Ik had dus een te brede screenshot, maar even een crop van gemaakt en wat verkleind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Het systeem verkleint het toch vanzelf naar 800px?

enige dat belangrijk is: "De afbeelding moet zichtbaar zijn in dit topic. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting."

Die afmeting is een goede richtlijn in een link naar een tip die wellicht zelf al wat verouderd is..
(vroeger kwamen er namelijk rode lijntjes rond de afbeelding als die te groot was, met de melding "maak een thumbnail...")

[ Voor 95% gewijzigd door SmokingCrop op 11-05-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Als ik in de PC-builder deze voeding kies:
Seasonic M12II-520 EVO, 520 Watt

dan kan ik niet voor een socket 1150 CPU kiezen. Heb het op twee PC's en browsers geprobeerd maar geven allen hetzelfde resultaat.

Is dit een fout in de builder of doe ik gewoon iets verkeerd?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 17:16
Wes46 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:51:

dan kan ik niet voor een socket 1150 CPU kiezen. Heb het op twee PC's en browsers geprobeerd maar geven allen hetzelfde resultaat.

Ik zie het zelfde^
Leest Alternate ook wat we aan tips/bugs reporten in dit en in het Winactie topic? :)

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2econd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Zou ik nog een vraag mogen stellen. Er wordt gevraagd om een motivatie met de woorden: "Motiveer dan nog waarom juist jij de pc zou moeten winnen."

Maar als ik door de inzendingen blader wordt het gros van de tekst besteed aan waarom voor een bepaalde configuratie is gekozen...

Wenst de jury sowieso een uitleg van de gekozen componenten (of spreekt de screenshot van de droom PC voor zichzelf)? M.a.w. woorden volstaat een uitleg waarom jij deze PC graag wilt winnen zonder de gekozen componenten verder te verklaren?

300 woorden is niet veel, zeker niet als ik alle componenten na moet lopen; en dan is er natuurlijk nog de motivatie!

Alvast bedankt voor de uitleg!

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wes46 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:51:

Dat zal ongetwijfeld komen doordat de Seasonic M12II EVO 520W niet Haswell certified is. Voor deze test moet de voeding namelijk volledig vermogen op de 3,3V en 5V kunnen geven en amper load op de 12V en deze situatie moeten de spanningen binnen de ATX specificatie vallen. Dit zal bij deze voeding (en waarschijnlijk zo goed als alle andere voedingen met group regulation) niet goed gaan werken.

Al kun je trouwens wel weer andere voedingen selecteren die ook niet Haswell certified zijn, dus erg consistent werkt de PC Builder niet...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Laatst online: 05-07 15:37
Moet je rekening houden met de verendkosten? Aangezien ik op €998,60 zonder verzendkosten zit :#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:08

Case_C

[Team Carrack]

Jeroendedoem schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:02:
Moet je rekening houden met de verendkosten? Aangezien ik op €998,60 zonder verzendkosten zit :#.
Nee, dit hoeft niet worden meegenomen in de €999,- .

Zeef had er dit over te zeggen:
Hoef je geen rekening mee te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
2econd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:57:
Zou ik nog een vraag mogen stellen. Er wordt gevraagd om een motivatie met de woorden: "Motiveer dan nog waarom juist jij de pc zou moeten winnen."

Maar als ik door de inzendingen blader wordt het gros van de tekst besteed aan waarom voor een bepaalde configuratie is gekozen...

Wenst de jury sowieso een uitleg van de gekozen componenten (of spreekt de screenshot van de droom PC voor zichzelf)? M.a.w. woorden volstaat een uitleg waarom jij deze PC graag wilt winnen zonder de gekozen componenten verder te verklaren?

300 woorden is niet veel, zeker niet als ik alle componenten na moet lopen; en dan is er natuurlijk nog de motivatie!

Alvast bedankt voor de uitleg!
De motivatie waarom is gevraagd. Dat mensen hun keuze toelichten is prima, als het waarom jij, waarom deze PC maar helder is. Moet je de componenten daarvoor toelichten? Niet perse. Mag wel, hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Laatst online: 05-07 15:37
Case_C schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Nee, dit hoeft niet worden meegenomen in de €999,- .

Zeef had er dit over te zeggen:

[...]
Oké thanks ik had nog gezocht of iemand er iets over gevraagd had, waarschijnlijk gemist dan 8)7
Trouwens moeten we prijswijzigingen incalculeren, aangezien iets wat nu €995 kan kosten misschien over een paar dagen op de €1000 kost, of geld de screenshot?

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroendedoem op 12-05-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jeroendedoem schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Oké thanks ik had nog gezocht of iemand er iets over gevraagd had, waarschijnlijk gemist dan 8)7
Trouwens moeten we prijswijzigingen incalculeren, aangezien iets wat nu €995 kan kosten misschien over een paar dagen op de €1000 kost, of geld de screenshot?
Screenshot is waar we naar kijken. Dus prijswijzigingen daarna kun je negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:53:
[...]

Ik had het eerder gevraagd, misschien heb ik er overheen gelezen, maar mag je meerder screenshots plaatsen? Ik heb er namelijk 2 omdat niet alles op 1 screenshot past :)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als het niet anders kan, dan mag dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Koninkje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Ik had het eerder gevraagd, misschien heb ik er overheen gelezen, maar mag je meerder screenshots plaatsen? Ik heb er namelijk 2 omdat niet alles op 1 screenshot past :)
Wat al eerder door een medetweaker is gezegd:
Mr. Jummy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Plak ze in paint aan elkaar :+
Gewoon 2 screenshots maken en deze aan elkaar plakken, is letterlijk een minuut werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:31:
Als het niet anders kan, dan mag dat.
Hartelijk dank :)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rulelove
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-12-2018
Moet je screenshot maken van de winkelwagen of puur van de verzamelde onderdelen, de prijs kan nogal eens wisselen in als het eerste het geval is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Rulelove schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:23:
Moet je screenshot maken van de winkelwagen of puur van de verzamelde onderdelen, de prijs kan nogal eens wisselen in als het eerste het geval is. :p
Gebruik de Alternate PC Builder en druk op "Detail overzicht" en maak daar een screenshot van.
Bv. met de Fireshot extensie kan je een volledige webpagina screenshotten.

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 14-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

300 woorden telt alle text mee. Heb namelijk om me verhaal wat te verduidelijken mijn oude inventaris in tabelvorm er ingezet. Kan dit natuurlijk ook beknopt opschrijven ? De BB code maakt me text 2x zo lang :(

[ Voor 10% gewijzigd door NLKornolio op 14-05-2015 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:53:
[...]

Hoe zit het met producten die niet langer geleverd worden? Ik had bijvoorbeeld een m-sata SSD van 256GB van Crucial geselecteerd omdat deze groter en goedkoper is dan zijn nieuwere 250GB broertje (performance verschil van niks). Deze 256GB versie levert alternate echter niet meer, het is dat ik dagelijks (eigenlijke meerdere keren per dag) mijn inzending nog eens doorloop dat ik in het in de gaten had.

Wordt er een vervangend onderdeel gekozen door tweakers als dit bij de winnaar het geval is of het is de verantwoording van de deelnemers om te zorgen dat het systeem uit componenten bestaat die leverbaar zijn?
SmokingCrop schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:31:
Gebruik de Alternate PC Builder en druk op "Detail overzicht" en maak daar een screenshot van.
Bv. met de Fireshot extensie kan je een volledige webpagina screenshotten.
Als er een vreemd balkje in de screenshot staat gebruikmakende van Fireshot, druk op F12 en klik dan op 'element inspecteren' op de cookies bar en verwijder deze door op delete te drukken. Als je daarna een screenshot maakt met fireshot gaat alles goed :)

Erg leuke wedstrijd trouwens, heb mijn post al wel 8-10 keer mijn inzending aangepast en ik weet niet hoeveel bijna dezelfde systemen (aan het finetunen) samengesteld met Alternates PC builder. Met zo'n ruim budget zijn hele leuke dingen te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Xthemes.us op 14-05-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Xthemes.us schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:44:
[...]

Hoe zit het met producten die niet langer geleverd worden? Ik had bijvoorbeeld een m-sata SSD van 256GB van Crucial geselecteerd omdat deze groter en goedkoper is dan zijn nieuwere 250GB broertje (performance verschil van niks). Deze 256GB versie levert alternate echter niet meer, het is dat ik dagelijks (eigenlijke meerdere keren per dag) mijn inzending nog eens doorloop dat ik in het in de gaten had.

Wordt er een vervangend onderdeel gekozen door tweakers als dit bij de winnaar het geval is of het is de verantwoording van de deelnemers om te zorgen dat het systeem uit componenten bestaat die leverbaar zijn?
Als die toen in de PC builder zat dan telt het gewoon. ;)
Als dat product nog niet End Of Life is dan zal die wel wat later weer binnenkomen.
Xthemes.us schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:44:
Als er een vreemd balkje in de screenshot staat gebruikmakende van Fireshot, druk op F12 en klik dan op 'element inspecteren' op de cookies bar en verwijder deze door op delete te drukken. Als je daarna een screenshot maakt met fireshot gaat alles goed :)
Oh, inderdaad. Ik gebruikte een andere die ondertussen blijkbaar niet meer goedgekeurd is door Google en die deed het wel goed (of ze hebben nog maar recent die fixedbottom toegevoegd) :>

<div id="fixedBottom"> verwijderen is inderdaad een optie.

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 14-05-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47
Alternate's PC-builder is handig voor mensen die wel een eigen PC willen bouwen, maar niet goed weten welke componenten bij elkaar passen.

Het idee is goed: het filteren van producten die niet goed combineren met hetgeen dat al eerder gekozen is. Resultaat is dat je per component nog steeds bijzonder veel keuzemogelijkheden hebt. De PC-builder biedt geen goede optie om hierin verder te filteren, Dit gaat ten koste van de gebruiksvriendelijkheid.

Opvallend is dat sommige producten helemaal niet zijn te vinden via de PC-builder. Ik had graag de Sharkoon QB One in mijn configuratie gestopt. Helaas ging dit dus niet. Is hier een reden voor? Als de andere onderdelen al gekozen zijn, is het eenvoudig om de boel toch ergens anders te bestellen, om toch maar dat ene component te hebben. Dit is dus ook een probleem van de PC-builder.

De gebruiksvriendelijkheid is eenvoudig te verbeteren: implementeren van de filters die op de normale website wel beschikbaar zijn. Alle componenten in de PC-builder zetten lijkt mij ook eenvoudig, maar Alternate kan dat vast beter inschatten.

Hopelijk helpen deze opmerkingen Alternate bij de verdere ontwikkeling van hun PC-builder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Er zit steeds een banner door de screenshot heen die ik er niet uit kan laten. Banner is niet aanwezig voordat ik de screenshot maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Kan je die 'banner' hier eens plaatsen? Klinkt als iets van een virus of andere rotzooi, zeker als het alleen op screenshots verschijnt en daadwerkelijk op reclame lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Gebruik anders het gratis (bannervrije) Greenshot. Ik gebruik deze regelmatig op mijn werkpc.
http://getgreenshot.org

Deze vind ik ook vele malen handiger dan de ingebouwde tool van Microsoft: snipping tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik kreeg per DM deze vraag:
Krijgen niet-winnaars ook te horen wat de winnende setup bij de alternate actie was?
Mijn antwoord daarop wil ik graag met jullie allemaal delen:
In principe zijn we daarmee gestopt. Niet iedereen wil dat de prijs naar een persoon herleidbaar is. Uit respect voor de privacy van de winnaar doen we dat niet. Uiteraard staat het de winnaar vrij om zijn of haar winnende configuratie (en belangrijker nog, de motivatie) te delen.

Updaten van je post? Je hebt nog één dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het nakijken van je post is voor velen sowieso aan te raden, ik hoop echter niet dat ze het doen zodat de winkans groter is.
Een link naar een image = geen zichtbare image :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik ben in principe altijd voor meer privacy, maar je geeft de motivatie & configuratie al aan in je post dus in principe of je dan wint of niet maakt weinig uit? Wat je wil en waarom is al bekend, wou dat gewoon even vermelden want als diegene dit liever niet bekend aan de wereld maakt - dan heeft hij/zij nog de kans om de post aan te passen. Kan dan alsnog mogelijk opvraagbaar zijn via bijvoorbeeld google cache, wees dus altijd voorzichtig met wat je online zet :)
Ik neem aan dat na de deadline het gehele topic inclusief alle posts (en dus edits) op slot gaan.
zeef schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:23:
Updaten van je post? Je hebt nog één dag!
Wat is de precieze tijd dat het echt einde verhaal is? Is dit precies op 00:00 wanneer de dag afloopt of is dit eerder?
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen nog even net voor de tijd willen checken of ze die niet wat hogere geklokte CPU of het RAM met die mooie heatsinks er nog net in kunnen krijgen.
Ik heb dit zelf namelijk wel gedaan, initeel budget gebonden aan een sharkoon case fan wat net kon (€998,97 is nipt minder dan €999 haha). Zit nu een prachtige Alpenföhn fan in die zelfs qua kleur prachtig bij de rest past en een stuk meer ruimte in het budget (€989,05).

Succes toegewenst aan degene(n) die de posts zullen doorlezen voor de motivaties, ik heb zelf meerdere pagina's gelezen (vermoed rond de 10) en daar gaat behoorlijk wat tijd inzitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Xthemes.us op 17-05-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Xthemes.us schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:02:
Ik ben in principe altijd voor meer privacy, maar je geeft de motivatie & configuratie al aan in je post dus in principe of je dan wint of niet maakt weinig uit? Wat je wil en waarom is al bekend, wou dat gewoon even vermelden want als diegene dit liever niet bekend aan de wereld maakt - dan heeft hij/zij nog de kans om de post aan te passen. Kan dan alsnog mogelijk opvraagbaar zijn via bijvoorbeeld google cache, wees dus altijd voorzichtig met wat je online zet :)
Het probleem is echt niet de motivatie of de configuratie. Mensen vinden het niet prettig dat anderen (met al dan niet snode plannen) kunnen achterhalen dat er een pc van (max) 999€ staat te shinen bij de winnaar.

Overigens, in de voorwaarden staat duidelijk dat over de uitslag niet gecorrespondeerd wordt. Als de winnaar zichzelf bekend wil maken: geen enkel probleem. Wil hij/zij dat niet: dan niet. :)
Ik neem aan dat na de deadline het gehele topic inclusief alle posts (en dus edits) op slot gaan.
Inderdaad
Wat is de precieze tijd dat het echt einde verhaal is? Is dit precies op 00:00 wanneer de dag afloopt of is dit eerder?
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen nog even net voor de tijd willen checken of ze die niet wat hogere geklokte CPU of het RAM met die mooie heatsinks er nog net in kunnen krijgen.
Ik heb dit zelf namelijk wel gedaan, initeel budget gebonden aan een sharkoon case fan wat net kon (€998,97 is nipt minder dan €999 haha). Zit nu een prachtige Alpenföhn fan in die zelfs qua kleur prachtig bij de rest past en een stuk meer ruimte in het budget (€989,05).
Dat zal op enig moment na 23:59 op 18 mei liggen. Helaas kan ik topics nog niet automatisch sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
zeef schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Het probleem is echt niet de motivatie of de configuratie. Mensen vinden het niet prettig dat anderen (met al dan niet snode plannen) kunnen achterhalen dat er een pc van (max) 999€ staat te shinen bij de winnaar.
Duidelijk, was me totaal ontschoten dat de motivatie ook vanuit die richting kon zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvinkurk
  • Laatst online: 09-04 13:18
Ik wil iedereen alvast veel succes wensen! Dat word duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Tevens kan niet iedereen zo'n pc betalen in het kader van uitkeringen, kan het zijn dat zo'n nieuwe pc als inkomen wordt gezien. Hierdoor kunnen mensen problemen krijgen als ze met naam en toenaam worden genoemd.
Het klinkt triest, maar zo'n leuke prijs kan door bepaalde instanties worden afgepakt als je schulden hebt. Zo'n prijs kan net die ene positieve opsteker zijn. Het zou dus een erg mooie gift kunnen zijn voor zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Hoi. Ik heb twee dagen geleden per ongeluk een klad gepost en deze weer weggehaald. Vandaag pas de pc opnieuw samengesteld met juiste motivatie. Zal de prijs-weggever mijn (zulke) post-edit(s) over het hoofd zien? Mishcien maak ik mij druk om niks haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas204
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 19:39
Hey tweakers,

Of ik nu wel of niet win, ik ben benieuwd wat jullie van mijn configuratie en motivatie vonden. Als iemand van jury daar toevallig tijd / zin voor heeft, graag! Als het niet uitkomt, c'est ça.

Alvast veel plezier / sterkte toegewenst met het jureren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLeaZer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-08 22:58
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm180/BLeaZer/PC%20Alternate_Anco_Bos_zps89hs0wwx.jpg
Waarom ik in aanmerking moet komen voor dit GE-WEL-DIGE systeem? Mijn systeem stamt nog uit het jaar 2008. Op het moment van schrijven maak ik gebruik van een systeem met de volgende specs Core2Duo @3.00Ghz (E8400), 4GB DDR2, P5Q Deluxe moederbord, Cosmos S kast, MSI GTX650 TI videokaart en een x aantal SATA 2 schijven.

Bij het winnen van het systeem kan ik weer jaren vooruit en ben ik voorzien van bijna de nieuwste technieken en opties, die op dit moment beschikbaar zijn. Met het gekozen systeem, overbrug ik een enorme generatiekloof van ongeveer 7 jaar. Van een systeem uit 2008 naar een systeem uit eind 2014 / begin 2015.

Met het budget heb ik voornamelijk de focus gelegd op de CPU. Met mijn huidige systeem vormt de CPU de grootste bottleneck als het gaat om het spelen van games, of het bewerken van foto's in Photoshop. Met de gekozen CPU moet dit tot de verledentijd behoren. Er is specifiek niet gekozen voor een videokaart, omdat ik deze los van het vaste budget (€999,-) los wil toevoegen aan dit systeem.

Het moederbord zorgt dat ik weer helemaal bij ben met uitbreidingen; SATA 3, PCIe 3.0, CPU socket 1150 en meer SATA aansluiten dan dat ik nu heb.

De belangrijkste componenten in deze opstelling vormen de CPU, moederbord, SSD en het werkgeheugen. Dit vormen de basisonderdelen die voor de beste verwerkingsprestaties zorgen.

Door deze opstelling heb ik voornamelijk moeten besparen op de behuizing en de voeding. Maar daarvoor heb ik wel betere basiscomponenten kunnen kiezen. Een optische drive is niet gekozen, omdat het niet werd gevraagd en zelf gebruik ik al 2 jaar geen optische schijven meer.

Opsomming:
Core2Duo | Core i7
SATA 2 | SATA 3
PCIe 2.0 | PCIe 3.0
DDR2 | DDR3
P5Q Deluxe (P45)| Z98 Deluxe (Z98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 15-09 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je moet je inzending hier posten ipv in dit feedbacktopic

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:47:
Het nakijken van je post is voor velen sowieso aan te raden, ik hoop echter niet dat ze het doen zodat de winkans groter is.
Een link naar een image = geen zichtbare image :)
Dit heb ik niet helemaal begrepen. De screenshots van vrijwel iedereen zijn gewoon zichtbaar hoor. En zij gebruiken net als ik gewoon een picturehost ? Hmm.. watskebeurt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

SoundByte schreef op maandag 18 mei 2015 @ 01:39:
[...]

Dit heb ik niet helemaal begrepen. De screenshots van vrijwel iedereen zijn gewoon zichtbaar hoor. En zij gebruiken net als ik gewoon een picturehost ? Hmm.. watskebeurt hier.
Veel posts zijn voorzien van alleen een link naar het plaatje.
Als er een plaatje zichtbaar is, dan zijn er velen alleen te zien als je een vergrootglas erbij pakt of op de thumbnail klikt. Volgens mij is zowel een link als een thumbnail niet goed genoeg. Althans, dat zou het waarschijnlijk een stuk lastiger maken voor de commissie die alle posts moet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Bedankt Kiswum. Ik heb het al even aangepast. Meer kunnen we ook niet doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedt
zouden julllie het wel bekend willen/kunnen maken als winnaar is gekozen. hoeft niet bij wie het is of welke pc het is, maar dan weet ik wanneer ik kan stoppen met mail/tweakers.net om de minuut te controleren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
daan teuben schreef op maandag 18 mei 2015 @ 06:44:
zouden julllie het wel bekend willen/kunnen maken als winnaar is gekozen. hoeft niet bij wie het is of welke pc het is, maar dan weet ik wanneer ik kan stoppen met mail/tweakers.net om de minuut te controleren :p
Doe ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

76 pagina's met configuraties.

Volgens mij hoeft niemand meer een Aankoopadvies topic aan te maken voor een build van 1000 euro.

Keus en meningen zat

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2econd
Zijn er meer met mij dit toch wel toe moeten geven dat deze winactie de afgelopen dagen flink door ons hoofd echoot? Elke dag lees ik nog een keer over mijn post heen, lees ik deze nieuwe inzendingen of breng ik een bezoekje aan Alternate om daar weer iets nieuws bij elkaar te klikken (just for fun).

Het is gelukkig wel leuke spanning/interesse! Het zou bijna een videogame kunnen zijn zoals de stokoude Pizza Tycoon (maar nu gaan we voor de meest in de smaak vallende PC).

Ik kan niet wachten tot de 22e ;)

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2econd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:54:
Elke dag lees ik nog een keer over mijn post heen,
Kijk er nog maar eens naar, de afbeeldingen zijn voor mij niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:27:
[...]

Kijk er nog maar eens naar, de afbeeldingen zijn voor mij niet zichtbaar.
Afbeelding los opvragen levert op:
Unauthorized

Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2econd
Jee! Wat een geluk dat jullie dat opvalt! Thanks!

Ik heb het wachtwoord van de map verwijderd. Ik hoop dat de afbeeldingen nu wel gewoon te zien zijn. Ik had het niet door omdat ik zelf natuurlijk wel gewoon toegang heb tot de afbeeldingen :s

Echt super bedankt voor de heads up!

Edit: even een accountje aangemaakt om mijn post als 'vreemde' zien. Nu zijn de plaatjes zichtbaar :*)

[ Voor 15% gewijzigd door 2econd op 18-05-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

2econd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:36:

Edit: even een accountje aangemaakt om mijn post als 'vreemde' zien. Nu zijn de plaatjes zichtbaar :*)
Volgens mij is dat niet de bedoeling; je had ook gewoon kunnen uitloggen van je account of T.net bezoeken met een browser die je nog niet eerder gebruikt had. :|

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pagina openen in een incognito window werkt ook prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2econd
Volgens mij is dat niet de bedoeling; je had ook gewoon kunnen uitloggen van je account of T.net bezoeken met een browser die je nog niet eerder gebruikt had. :|
Geprobeerd, maar als onbekende kon ik niet verder bladeren dan pagina 19 en mijn post staat op pagina 50 - geen idee waarom. Maakt verder toch niet uit? Account zal na x inactiviteit vanzelf worden verwijderd of ik doe het handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cloneaccount? BAN!!!!11111 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2econd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Geprobeerd, maar als onbekende kon ik niet verder bladeren dan pagina 19
Ik zie wat je bedoeld, vreemd. Je kunt wel zoeken op je naam in 'dit topic (poster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2econd
Maakt niet uit - plaatjes gecheckt en zichtbaar - thanks voor de hulp!

Theweaker (zojuist aangemaakte account) mag geband worden hoor (deze die ik nu gebruik zou ik lieverrr... willen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:37:
76 pagina's met configuraties.

Volgens mij hoeft niemand meer een Aankoopadvies topic aan te maken voor een build van 1000 euro.

Keus en meningen zat
Al zijn er meer vreemde keuzes dan goede keuzes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

SoundByte schreef op maandag 18 mei 2015 @ 02:00:
Bedankt Kiswum. Ik heb het al even aangepast. Meer kunnen we ook niet doen denk ik.
Ik met mijn grote mond... weer een kanshebber erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvantWel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
En di ht zit het topic. Verbazingwekkend hoeveel inzendingen er in de laatste 15 minuten nog kwamen 😯.

Iedereen veel succes met winnen en de keurmeesters natuurlijk succes met het doorspitten van al die inzendingen (al valt 40% toch al snel buiten boord omdat ze de regels niet hebben gelezen...)!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste