Zeef heeft een druk dagje vandaag. Bij welke pagina zullen ze nu zijn ?
jezus 2011 reacties
statistisch gezien heeft iedereen 0,04972650422675285927399303828941% kans om te winnen.
succes iedereen!!!
statistisch gezien heeft iedereen 0,04972650422675285927399303828941% kans om te winnen.

[ Voor 76% gewijzigd door goedt op 19-05-2015 15:16 ]
Alleen is het geen loterij waarbij iedereen dezelfde kans heeft. Mensen zonder zichtbaar plaatje of met een slechte/geen onderbouwing vallen al meteen af.daan teuben schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:12:
jezus 2011 reacties
![]()
![]()
succes iedereen!!!
Ik ben wel benieuwd hoe jullie (=jury) dit soort dingen aanpakken? 2000 reacties door spitten is niet niks. Wordt het verdeeld over een aantal mensen of gewoon heel snel lezen?
Het beste is denk ik om eerst globaal te kijken en daarbij dan al mensen wegstrepen.
Daarna iets beter doorlezen en weer mensen wegstrepen.
Daarna als het aantal reacties die nog over zijn wat lager ligt de motivaties naast elkaar leggen totdat er een winnaar overblijft.
De eerste 2 stappen kun je makkelijk verdelen over meerdere personen. De laatste zul je in juryoverleg gezamelihk moeten doen.
Lijkt mij de snelste manier.
Daarna iets beter doorlezen en weer mensen wegstrepen.
Daarna als het aantal reacties die nog over zijn wat lager ligt de motivaties naast elkaar leggen totdat er een winnaar overblijft.
De eerste 2 stappen kun je makkelijk verdelen over meerdere personen. De laatste zul je in juryoverleg gezamelihk moeten doen.
Lijkt mij de snelste manier.
Tellen smilies mee in de 300 woorden?

Volgens libre office 292 woorden
Phoe ik maakte me al druk!

Volgens libre office 292 woorden

[ Voor 39% gewijzigd door digidokter.net op 19-05-2015 18:40 . Reden: tweede plaatje ]
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Ik was het helemaal vergeten, nou ja, ik dacht er wel aan toen ik niet meer achter mijn laptop was. Vandaag eindelijk mijn build willen maken... Helaas.
Ik neem aan dat de regel vooral opgesteld is om de hele lange omschrijvingen te vermijden omdat het teveel tijd in beslag neemt, er zijn zoveel verschillende manieren om het geautomiseerd te doen. Je kunt 'woorden' opbreken in dashes, underscores, spaties, kommas en enters om er maar een paar te noemen. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of zoiets als "[b] dikgedrukt [/b]" telt als als 1 of 3 woorden. Ik heb zelf wordcounter.com gebruikt in combinatie met de broncode van wat ik post zonder spaties om de bbcode te plaatsen om er zeker van te zijn dat het klopte, dus ik zou aanraden om hetzelfde te doen maar dat komt nou een beetje als mosterd na de maaltijd.paranoia68 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:32:
Tellen smilies mee in de 300 woorden?
-
Volgens libre office 292 woordenPhoe ik maakte me al druk!
-
Ik neem aan dat er eerst een aantal mogelijk kanshebbers wordt uitgevist en dat daarna die lijst nog eens extra zorgvuldig wordt nagekeken of ze aan alle criteria voldoen.
Aangezien ik alle pagina's in dit topic heb nagekeken om te kijken of daar al een duidelijk antwoord is op gegeven is wat ik hieronder heb neergezet zo'n beetje de aanvullende informatie. Helaas niks over de specifieke manier van woord-telling.
- OS hoeft er niet bij te zitten
- Assemblage/verzendkosten hoef je niet mee te rekenen. Als het onder de €999 op de screenshot is en deze is genomen tijdens de wedstrijd periode dan voldoet het (ongeacht prijsfluctuaties).
- De motivatie is leidend bij het kiezen van de winnaar.
- Het systeem moet wel bij de motivatie passen.
- Het word bekend gemaakt dat er een winnaar is gekozen, maar niet wie het is (de winnaar zelf staat het natuurlijk vrij dit publiek bekend te maken).
Wat ik me nu wel ineens realiseer is dat afhankelijk van waar de screenshot genomen is de PC-builder wellicht niet eens gebruikt is. De screenshots die mensen gekozen hebben bestaan voornamelijk uit 3 types.
- Een uitgeknipt overzicht van het compacte lijstje met onderdelen links-bovenaan in de PC-builder, hier is dus wel de PC-builder gebruikt.
- *Een overzicht zoals die wordt weergegeven als je klikt op "details weergeven" in de PC-builder. Te herkennen aan de tekst "Mijn configuratie" bovenin.
- Afdrukvoorbeeld van de bestellijst, hier is niet te achterhalen of de PC-builder wel of niet is gebruikt.
Ik neem aan dat alle verschillende screenshots echter geldig zijn? Of misschien bij de winnaar nog eens dubbel checken of de configuratie via de PC-builder kan worden samengesteld? Een beetje moeilijke situatie die ik me nu bedenk na het aflopen van de wedstrijd

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Je kan de helft al schrappen omdat ze geen plaatje hebben, over de €999 heen gaan (zelfs 1 eurocent te veel en je ligt er uit) of over de 300 woorden heen gaan.daan teuben schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:12:
jezus 2011 reacties
![]()
![]()
succes iedereen!!!
Daarnaast vergeten veel mensen dat Alternate hun PC builder in het zonnetje probeert te zetten, dus een screenshot van enkel een wenslijstje zonder dat het duidelijk is dat het om de PC builder gaat zal ook niet helpen denk ik zo.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2015 14:42 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Helemaal eens met D4NG3R, ik denk ook dat daarmee de vraag van Xthemes.us is beantwoord.
Tevens denk ik dat de redacteurs niet alle foto's willen inzoomen, zodat daardoor ook veel mensen zullen afvallen. Echter bepaal ik de regels niet, maar Tweakers + Alternate. Zij zullen uiteindelijk de winnaar kiezen. Wie weet wint dan wel gewoon iemand die een perfecte motivatie en build heeft, maar net boven de 300 tekens zit.
Laten we hopen dat we vrijdag het verlossende woord hebben en dat er 1 gelukkige winnaar is, die zich hier ook vrijwillig wilt melden
Tevens denk ik dat de redacteurs niet alle foto's willen inzoomen, zodat daardoor ook veel mensen zullen afvallen. Echter bepaal ik de regels niet, maar Tweakers + Alternate. Zij zullen uiteindelijk de winnaar kiezen. Wie weet wint dan wel gewoon iemand die een perfecte motivatie en build heeft, maar net boven de 300 tekens zit.
Laten we hopen dat we vrijdag het verlossende woord hebben en dat er 1 gelukkige winnaar is, die zich hier ook vrijwillig wilt melden
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb de PC-builder gebruikt maar gekozen voor een afbeelding die bij 'bestellen' wordt gegenereerd. Deze is compacter, duidelijker en mooier. Het lijkt mij sterk dat talloze tweakers afvallen omdat zij voor de betere afbeelding hebben gekozen over een afbeelding die 'bewijst' dat de PC-builder is gebruikt.
I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)
Het lijkt mij gek als de printscreen een doorslaggevende rol gaat spelen in de beslissing van de redactie. Ik heb zelf een thumbnail gebruikt in mijn post. Dat vond ik er wel netjes uit zien. Als de redactie een motivatie goed vindt, dan is een extra klik hoop ik niet te veel gevraagd

[ Voor 13% gewijzigd door jellejanssen198 op 20-05-2015 20:41 ]
D4NG3R schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:36:
[...]
Je kan de helft al schrappen omdat ze geen plaatje hebben, over de €999 heen gaan (zelfs 1 eurocent te veel en je ligt er uit) of over de 300 woorden heen gaan.
Daarnaast vergeten veel mensen dat Alternate hun PC builder in het zonnetje probeert te zetten, dus een screenshot van enkel een wenslijstje zonder dat het duidelijk is dat het om de PC builder gaat zal ook niet helpen denk ik zo.
Daarom zei ik ook statistisch gezienRonald8 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:29:
[...]
Alleen is het geen loterij waarbij iedereen dezelfde kans heeft. Mensen zonder zichtbaar plaatje of met een slechte/geen onderbouwing vallen al meteen af.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie (=jury) dit soort dingen aanpakken? 2000 reacties door spitten is niet niks. Wordt het verdeeld over een aantal mensen of gewoon heel snel lezen?
Mijn configuratie is voor mij de droom, maar wel uit balans: ik heb maar 2 gbyte geheugen en met mijn motivatie "zo veel mogelijk eruit halen" is dat scheef...Maar natuurlijk als ik hem win pug ik er 32 Gybte of wel 4x32 of 4x16? Dus waar kijk de jury naar? Een top PC op moment van samenstellen of wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn bij topprestaties?
Je vraag word in dit topic al behandeld: zeef in "Feedback [ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?"
Het helpt je niet als je met die instelling meedoet.
Het helpt je niet als je met die instelling meedoet.
[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2015 18:19 ]
dankje voor de info en link naar zeef!
Als ik mocht winnen meld ik me wel. Met een puike foto van de pc. Ik las eerder een reactie over iemand die zei dat anderen met minder goede bedoelingen mogelijk een plan zouden kunnen maken. Ik woon op 3 hoog en zet mijn adres er niet bij, zal voor mij minder van belang zijn.
Anoniem: 598404
Je vergeet nog iets: "Wees origineel bij je motivatie,"Xthemes.us schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:20:
[...]
• De motivatie is leidend bij het kiezen van de winnaar.
• Het systeem moet wel bij de motivatie passen.
De vraag is wat de doorslag geeft, orgineel wat betreft inhoud of orgineel in de uitvoering?
De jury kijkt vooral naar de motivatie lijkt mij. Hoe je configuratie er uit ziet doet er niet toe gezien er om je ideale PC gevraagd werd, wat er voor iedereen wel wat anders uit ziet. Als je dus een configuratie hebt gemaakt waar maar 2GB geheugen in zit en je vermeld dat je dit na winnen nog zou uitbreiden... dan is deze configuratie toch niet ideaal voor jou? Je moet er immers nog aan sleutelen om het ideaal te maken.paranoia68 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:07:
Mijn configuratie is voor mij de droom, maar wel uit balans: ik heb maar 2 gbyte geheugen en met mijn motivatie "zo veel mogelijk eruit halen" is dat scheef...Maar natuurlijk als ik hem win pug ik er 32 Gybte of wel 4x32 of 4x16? Dus waar kijk de jury naar? Een top PC op moment van samenstellen of wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn bij topprestaties?
M.b.t. screenshot wat hierboven nog gezegd is... je kunt uit een screenshot niet bepalen of de PC builder gebruikt is of niet. Er zitten wel screenshots tussen waar 2 verschillende harde schijven tussen staan, wat niet kan met de PC builder, maar zelfs dat betekend niet dat de PC builder niet gebruikt is. Het is in ieder geval wel duidelijk dat er veel mensen gebruik van gemaakt hebben, wat de bedoeling is van zo'n actie. Ik moet ook wel eerlijk bekennen, ik heb het jaren geleden geprobeerd maar kwam er toen totaal niet uit. Nu ben ik al jaren niet zo heel actief meer met wat 'het beste is' (behalve wat er bij tweakers berichten voorbij komt) maar het is me toch een stuk makkelijker gegaan dan voorheen. Alhoewel een 'pricewatch-filter-upgrade' in de PC builder toch wel erg fijn zou zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Qre8ive op 21-05-2015 10:45 ]
Je kunt gewoon 2 disken in de pc builder plaatsen..
Hier even snel iets in elkaar gezet met diverse schijven.
Een screenshot als dit is voor iedereen weggelegd met mspaint. Het is maar net wat je ervoor over hebt om de pc te winnen
Een screenshot als dit is voor iedereen weggelegd met mspaint. Het is maar net wat je ervoor over hebt om de pc te winnen

Ah verrek, geen idee of ik nou zo blind was bij mijn samenstelling of dat ze het tussendoor nog gefixt hebbenKiswum schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:59:
Je kunt gewoon 2 disken in de pc builder plaatsen..
How to:Qre8ive schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:01:
[...]
Ah verrek, geen idee of ik nou zo blind was bij mijn samenstelling of dat ze het tussendoor nog gefixt hebben... ik vrees het eerste maar goed om te weten!
Wil je een 2e disk toevoegen, klik op de disk (onder het kopje basiscomponenten) -> kies je type disk -> voeg de juiste disk toe.
Hetzelfde geldt voor casefan, geluid, processor koeler (naast de standaard koeler), etc.
Haha! Dat geloof ik! Als ik mijn speakers op z'n hardst zet hoor ik het gehurremur achter de schermen!
Het is wel een zonnige dag dus dat staat een middagbiertje toe he
I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)
Klopt, is me nu ook gelukt. Voorheen kwam ik steeds op het selectie veranderen gedeelte uit, maar ik gok dat ik dan gewoon verkeerd klikteKiswum schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:06:
[...]
How to:
Wil je een 2e disk toevoegen, klik op de disk (onder het kopje basiscomponenten) -> kies je type disk -> voeg de juiste disk toe.
Hetzelfde geldt voor casefan, geluid, processor koeler (naast de standaard koeler), etc.
* angstvallig Tweakers.net in de gaten houden doet..
Zal altijd mooi zijn als je wint, alleen acht de kans best klein.
Maar natuurlijk hou je vandaag tweakers toch wat meer in de gaten
Als ik zie hoeveel pagina;s aan builds er stonden met best goede motivaties
Heb best medelijden met de gene die al die builds door moet lezen...
Maar natuurlijk hou je vandaag tweakers toch wat meer in de gaten
Als ik zie hoeveel pagina;s aan builds er stonden met best goede motivaties
Heb best medelijden met de gene die al die builds door moet lezen...

[ Voor 37% gewijzigd door flipkipse op 22-05-2015 08:56 ]
Certified Google Teacher.
De kans dat je wint is inderdaad erg klein. Maarja als je niet probeert is je kans nog kleiner
.
Nu vraag ik me ook af of een thumbnail eigenlijk wel geaccepteerd werd als screenshot? Het is zichtbaar, je moet er alleen even op klikken voor het volledige plaatje.
Ach ja, nu maar verder duimen tot vier uur dan
.
Nu vraag ik me ook af of een thumbnail eigenlijk wel geaccepteerd werd als screenshot? Het is zichtbaar, je moet er alleen even op klikken voor het volledige plaatje.
Ach ja, nu maar verder duimen tot vier uur dan
Hoe gemeen zou het zijn als je mensen een PM gaat sturen rond 4 uur
Denken dat je hebt gewonnen en dan zien dat het niet het verwachte berichtje is
Denken dat je hebt gewonnen en dan zien dat het niet het verwachte berichtje is

Nog ongeveer 4 uur.... Ik ben benieuwd of men alles al heeft kunnen lezen en kunnen beoordelen.
Het is in ieder geval een lastige opgave!
Het is in ieder geval een lastige opgave!
Ik ben ook benieuwd of ze er op tijd zullen door geraken. Het zijn aardig wat inzendingen.
Natuurlijk zullen ze wel een team hebben dat afgesproken criteria toetst op elke inzending om zo tot een eindselectie te komen van kwalitatieve inzendingen. Vermoedelijk gevolgd door een onschuldige hand.
Natuurlijk zullen ze wel een team hebben dat afgesproken criteria toetst op elke inzending om zo tot een eindselectie te komen van kwalitatieve inzendingen. Vermoedelijk gevolgd door een onschuldige hand.
Hebben jullie ook dat deuntje van de serie '24' in jullie oren suizen?
[ Voor 3% gewijzigd door 2econd op 22-05-2015 14:41 ]
Nee, want dat kijk ik niet; zit wel al de hele dag op Soundcloud naar Yellow Claw te luisteren.2econd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:41:
Hebben jullie ook dat deuntje van de serie '24' in jullie oren suizen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Krijgen ook de mensen die niet gewonnen hebben een bericht dat de winnaar bekend is gemaakt?
Volgens mij zou zeef melden zodra de winnaar bekend was, om de rest niet in spanning te laten wachten.
Wacht rustig in spanning verder...
Wacht rustig in spanning verder...
En we hebben een winnaar!
Hoe is dat gegaan?
We zijn met zo'n 10 modjes 3 dagen bezig geweest met het sorteren van alle posts. Eerst is een lijst gemaakt met alle posts. Daar hebben we de inzendingen die niet voldeden aan de criteria op 1 gezet. Dus geen zichtbare afbeelding, prijs hoger dan 999 euro, (veel) meer woorden dan 300 etc. etc.
Longlist
Daarna hebben we van alle overgebleven berichten de motivatie bekeken. Alle inzendingen zijn gescoord op een verdeling van 1 tot 5. 1 het laagst, 5 het hoogst. We hebben gekeken naar de originaliteit en met name het droom PC gehalte. We kregen ontzettend veel (zielige) berichten over anderen die 'm zouden moeten winnen om verschillende redenen. Die scoorden minder hoog dan de mensen die 'm zelf wilden gaan gebruiken. Ook 'halve' configuraties, die nog iets nodig hadden om droom PC te worden na het winnen vielen in 1 of 2. Ook de configuratie zelf is marginaal getoetst.

Shortlist
Zo kwamen tot een shortlist met 15-20 leuke inzendingen. Bij de controle zagen we dat een deelnemer op deze lijst zich niet aan de regels had gehouden en een tweede account met inzending had gemaakt. Dus deze kandidaat viel af. We hebben de shortlist bekeken, naast de motivatie ook de configuratie uitgebreid besproken en uiteindelijk met z'n allen op basis daarvan unaniem voor een winnaar gekozen. Die heeft inmiddels een PM ontvangen. Als je dit verhaal kan lezen zonder dat je eerst een felicitatiePM hebt gezien, heb je niet gewonnen.
Wat viel ons op?
Een aantal dingen. Niet iedereen heeft de opdracht gelezen en al snel waren mensen vooral bezig om de keuze voor een bepaald component te motiveren. Terwijl wij juist wilden weten wat deze PC voor jou ging doen. Verder zijn veel accounts actief geworden voor deze actie. Dat heeft bij de jurering overigens geen rol gespeeld. 1 of 1000 posts, dat maakte voor de inhoudelijke toets niets uit. Als laatste viel ons op dat heel veel Tweakers graag een nieuwe PC willen voor een ander. Ouders, vriendinnen, broers, zussen, kinderen, grootouders, we hebben ze allemaal gezien.
Tweakers Top Tip
Onze tip voor de volgende keer: hou het zo dicht mogelijk bij de opdracht. Praat je voorgangers niet na en wees authentiek. "Mijn PC is xx jaar oud, ik moet echt een nieuwe", die zie je zo vaak dat je daarmee niet gaat winnen. Log even uit om te zien of je plaatje werkt. Geen afbeelding = geen kans. Hoe leuk je motivatie ook is. Maak geen clones voor een extra kans. We komen er altijd achter en het is instant diskwalificatie. Het zijn maar een paar tips voor de volgende keer.
Dank!
Namens Tweakers en Alternate dank voor het meedoen in zulke grote getale. Meer dan 2000 berichten, configuraties en motivaties en een druk feedbacktopic in Lieve Adjes. Het was een hele klus, maar we hebben het graag gedaan. Uiteindelijk hebben we 2014 posts beoordeeld en een winnaar gekozen. Binnen de termijn die we voor onszelf hadden gesteld en daar ben ik erg trots op. Een groot compliment voor de GoT modjes die tot diep in de nacht jullie inzendingen hebben beoordeeld!
Hoe is dat gegaan?
We zijn met zo'n 10 modjes 3 dagen bezig geweest met het sorteren van alle posts. Eerst is een lijst gemaakt met alle posts. Daar hebben we de inzendingen die niet voldeden aan de criteria op 1 gezet. Dus geen zichtbare afbeelding, prijs hoger dan 999 euro, (veel) meer woorden dan 300 etc. etc.
Longlist
Daarna hebben we van alle overgebleven berichten de motivatie bekeken. Alle inzendingen zijn gescoord op een verdeling van 1 tot 5. 1 het laagst, 5 het hoogst. We hebben gekeken naar de originaliteit en met name het droom PC gehalte. We kregen ontzettend veel (zielige) berichten over anderen die 'm zouden moeten winnen om verschillende redenen. Die scoorden minder hoog dan de mensen die 'm zelf wilden gaan gebruiken. Ook 'halve' configuraties, die nog iets nodig hadden om droom PC te worden na het winnen vielen in 1 of 2. Ook de configuratie zelf is marginaal getoetst.

Shortlist
Zo kwamen tot een shortlist met 15-20 leuke inzendingen. Bij de controle zagen we dat een deelnemer op deze lijst zich niet aan de regels had gehouden en een tweede account met inzending had gemaakt. Dus deze kandidaat viel af. We hebben de shortlist bekeken, naast de motivatie ook de configuratie uitgebreid besproken en uiteindelijk met z'n allen op basis daarvan unaniem voor een winnaar gekozen. Die heeft inmiddels een PM ontvangen. Als je dit verhaal kan lezen zonder dat je eerst een felicitatiePM hebt gezien, heb je niet gewonnen.
Wat viel ons op?
Een aantal dingen. Niet iedereen heeft de opdracht gelezen en al snel waren mensen vooral bezig om de keuze voor een bepaald component te motiveren. Terwijl wij juist wilden weten wat deze PC voor jou ging doen. Verder zijn veel accounts actief geworden voor deze actie. Dat heeft bij de jurering overigens geen rol gespeeld. 1 of 1000 posts, dat maakte voor de inhoudelijke toets niets uit. Als laatste viel ons op dat heel veel Tweakers graag een nieuwe PC willen voor een ander. Ouders, vriendinnen, broers, zussen, kinderen, grootouders, we hebben ze allemaal gezien.
Tweakers Top Tip
Onze tip voor de volgende keer: hou het zo dicht mogelijk bij de opdracht. Praat je voorgangers niet na en wees authentiek. "Mijn PC is xx jaar oud, ik moet echt een nieuwe", die zie je zo vaak dat je daarmee niet gaat winnen. Log even uit om te zien of je plaatje werkt. Geen afbeelding = geen kans. Hoe leuk je motivatie ook is. Maak geen clones voor een extra kans. We komen er altijd achter en het is instant diskwalificatie. Het zijn maar een paar tips voor de volgende keer.
Dank!
Namens Tweakers en Alternate dank voor het meedoen in zulke grote getale. Meer dan 2000 berichten, configuraties en motivaties en een druk feedbacktopic in Lieve Adjes. Het was een hele klus, maar we hebben het graag gedaan. Uiteindelijk hebben we 2014 posts beoordeeld en een winnaar gekozen. Binnen de termijn die we voor onszelf hadden gesteld en daar ben ik erg trots op. Een groot compliment voor de GoT modjes die tot diep in de nacht jullie inzendingen hebben beoordeeld!
Nooooo 
Gefeliciteerd winnaar *zucht*

Gefeliciteerd winnaar *zucht*
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Ik ben wel zeer benieuwd wie nu in die shortlist van 15-20 stonden. Kunnen jullie dat nog svp publiceren 
En ja dat betekent voor mij ook helaas dat ik alsnog krom moet gaan liggen om alsnog een nieuwe PC te bekostigen, want dat bak stront uit 2008 wordt wel erg vervelend de laatste maanden
En ja dat betekent voor mij ook helaas dat ik alsnog krom moet gaan liggen om alsnog een nieuwe PC te bekostigen, want dat bak stront uit 2008 wordt wel erg vervelend de laatste maanden

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 22-05-2015 16:12 ]
nee, vanwege privacy wordt dat (neem ik aan) niet gedaan
Jammer ik had me er zo op verheugd om het te winnen, maar kan gebeuren.
iid *winnaar* Van harte gefeliciteerd
Jammer ik had me er zo op verheugd om het te winnen, maar kan gebeuren.
iid *winnaar* Van harte gefeliciteerd
[ Voor 50% gewijzigd door goedt op 22-05-2015 16:13 ]
Hoe is dat privacy schending?
En ik had nog wel gedroomd vannacht dat ik zou winnen
Gefeliciteerd naar de winnaar! En een top actie van Tweakers en Alternate.
Gefeliciteerd naar de winnaar! En een top actie van Tweakers en Alternate.
Nee, gaat niet gebeuren, sorry.n00bs schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:11:
Ik ben wel zeer benieuwd wie nu in die shortlist van 15-20 stonden. Kunnen jullie dat nog svp publiceren
Ik zou toch wel willen weten of ik bij die 20 zat haha, dat mag gewoon gepubliceerd worden
Dan weet ik namelijk ook voor de toekomst ooit of ik nog wel of geen energie erin steek
Gefeliciteerd voor diegene die hem gewonnen heeft! Veel plezier er mee!
Nou dat was even spannend.

Niet te serieus nemen graag
Gefeliciteerd aan de echte winnaar, veel plezier met het systeem!

Niet te serieus nemen graag
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Trouwens, wat werd gezien als 'clones'?
Ik bedoel, ik heb een broertje die ook mee deed, maar hoe kijken jullie of iemand een clone is?
Ik bedoel, ik heb een broertje die ook mee deed, maar hoe kijken jullie of iemand een clone is?
Jammer, ik heb hem niet gewonnen, nu zal ik er zelf een paar jaar voor moeten sparen :c
Gefeliciteerd aan de winnaar in ieder geval
Gefeliciteerd aan de winnaar in ieder geval
Nope, gaan we niet doen. Ik heb alles verteld wat we willen vertellen over de uitslag.n00bs schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:11:
We hebben ruime ervaring in het opsporen van dubbele accounts. Daarbij zien we vrij snel het verschil tussen een persoon met twee accounts, en twee personen met een eigen account. Meer wil ik er niet over kwijt.Phantomic schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:15:
Trouwens, wat werd gezien als 'clones'?
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:14:
Nou dat was even spannend.
[afbeelding]
Niet te serieus nemen graag![]()
Heb wel iets aan je uitgedeeld.
[ Voor 46% gewijzigd door zeef op 22-05-2015 16:24 ]
Gefeliciteerd aan de winnaar. Props aan de MODs de gehele crew die hieraan heeft meegewerkt.
@Zeef, bedankt voor het publiceren van jullie methode om de winnaar te kiezen. Persoonlijk vind ik dit een erg goede aanpak om de beste motivatie eruit te halen.
Als ik het zo zie, dan vind ik dat ik bij die laatste top 20 terecht ben gekomen
Helaas niet op de 1e plaats:(
Mocht de winnaar afhaken, niets laten weten, etc. Krijgt de nr2. dan de prijs?
@Zeef, bedankt voor het publiceren van jullie methode om de winnaar te kiezen. Persoonlijk vind ik dit een erg goede aanpak om de beste motivatie eruit te halen.
Als ik het zo zie, dan vind ik dat ik bij die laatste top 20 terecht ben gekomen
Helaas niet op de 1e plaats:(
Mocht de winnaar afhaken, niets laten weten, etc. Krijgt de nr2. dan de prijs?
Is het mogelijk een PM te ontvangen als je wel een 5 had? Ben toch wel benieuwd of mijn moeite überhaupt voldoende was om in de top terecht te komen.
Afijn, gefeliciteerd voor degene die 'm gewonnen heeft!
Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. Staat in de actievoorwaarden.Qre8ive schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:26:
Is het mogelijk een PM te ontvangen als je wel een 5 had? Ben toch wel benieuwd of mijn moeite überhaupt voldoende was om in de top terecht te komen.
Ook niet per DM!
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 22-05-2015 16:35 ]
Jeej, toch nog iets gewonnen.

Een ban van een week
Is het veel werk om bij de inzendingen hun score te publiceren?Alle inzendingen zijn gescoord op een verdeling van 1 tot 5. 1 het laagst, 5 het hoogst
van 2014 is er denk ik een tabel gemaakt? zodat je kan zoeken op je naam?
Anoniem: 661369
paranoia68 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:39:
[...]
Is het veel werk om bij de inzendingen hun score te publiceren?
van 2014 is er denk ik een tabel gemaakt? zodat je kan zoeken op je naam?
zeef schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:28:
[...]
Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. Staat in de actievoorwaarden.
Ook niet per DM!
Niet gewonnen, maar toch vind ik het fijn dat m'n strategie toch niet zo slecht was. Ik heb een hekel aan zielige verhalen dus ik deed het tegenovergestelde
. En ook fijn dat zeef heeft toegelicht hoe de selectie is gegaan.
Ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten, toen ik vandaag tweakers bezocht kreeg ik in plaats van de voorpagina een berichtje te zien en bij het lezen van dit bericht verscheen er een grote glimlach op mijn gezicht
. Blijkt dat ik gewonnen heb, moet er nog even aan wennen. Ik doe meestal aan elke wedstrijd die ik zie mee (als ik de prijs kan gebruiken) maar ik heb nog nooit wat gewonnen, vandaag is daar verandering in gekomen.
Mijn dank aan Alternate & Tweakers voor deze prachtige actie! Mijn inzending zal ik in dit topic nog eens beter uit de doeken doen want ik kon niet alles kwijt binnen de 300 woorden limiet. Het is echter bijna etenstijd dus dat zelf nog even op zich laten wachten.
Mijn dank is groot! Ik zal ervoor zorgen dat zowel Tweakers als Alternate van een review/reactie worden voorzien van alle componenten.
Mijn dank aan Alternate & Tweakers voor deze prachtige actie! Mijn inzending zal ik in dit topic nog eens beter uit de doeken doen want ik kon niet alles kwijt binnen de 300 woorden limiet. Het is echter bijna etenstijd dus dat zelf nog even op zich laten wachten.
Mijn dank is groot! Ik zal ervoor zorgen dat zowel Tweakers als Alternate van een review/reactie worden voorzien van alle componenten.
Je hebt ook een erg leuke inzending, terecht dat je hebt gewonnenXthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
Ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten, toen ik vandaag tweakers bezocht kreeg ik in plaats van de voorpagina een berichtje te zien en bij het lezen van dit bericht verscheen er een grote glimlach op mijn gezicht. Blijkt dat ik gewonnen heb, moet er nog even aan wennen. Ik doe meestal aan elke wedstrijd die ik zie mee (als ik de prijs kan gebruiken) maar ik heb nog nooit wat gewonnen, vandaag is daar verandering in gekomen.
Gefeliciteerd!
En post je ook nog een foto van je nieuwe pc in dit topic?
Gefeliciteerd! Ik verwacht niets anders dan een +3 review waarmee je ook nog een User-Review van de maand gaat worden.Xthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zelf niet gewonnen, maar ben blij dat het naar een mooie build gaatXthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
Ik zal jullie niet langer in spanning ...
Proficiat
[ Voor 64% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2015 17:23 ]
Een busje Deodorant?

Gefeliciteerd, hoop dat jullie er veel plezier mee hebben! Een leuke foto/review op zijn tijd is natuurlijk een mooie troostprijs voor de 2013 niet-winnaars!Xthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
Ik zal jullie niet langer in spanning laten wachten, toen ik vandaag tweakers bezocht kreeg ik in plaats van de voorpagina een berichtje te zien en bij het lezen van dit bericht verscheen er een grote glimlach op mijn gezicht. Blijkt dat ik gewonnen heb, moet er nog even aan wennen. Ik doe meestal aan elke wedstrijd die ik zie mee (als ik de prijs kan gebruiken) maar ik heb nog nooit wat gewonnen, vandaag is daar verandering in gekomen.
Maak je ook een filmpje dat je je 360 uit t raam gooit? 
... Verkeerde post hahah...
... Verkeerde post hahah...
[ Voor 21% gewijzigd door julianbos op 22-05-2015 18:02 . Reden: Verkeerde post gekeken.... ]
Xthemes.us Proficiat!
Iets winnen is altijd erg leuk.
Was spannend de actie tot dat.....
Moet ik toch maar zelf een nieuwe pc kopen.
Iets winnen is altijd erg leuk.
Was spannend de actie tot dat.....
Moet ik toch maar zelf een nieuwe pc kopen.
Gefeliciteerd man, leuk om te horen wie nu wel de winnaar is :-)Xthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
ps: ik dacht wel dat ik echt een goede kans maakte
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 22-05-2015 18:52 ]
Anoniem: 32279
Ik ook, maar ik zal wel niet in de top 20 zitten omdat er opeens een vreemde regel bijgekomen is dat je hem niet aan iemand anders mocht geven (mijn kinderen)n00bs schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:48:
ps: ik dacht wel dat ik echt een goede kans maaktedaarom zou ik toch willen weten of ik bij de top20 zat
vond de meeste reacties zelf niet origineel.

Dus die van mij zal wel in categorie 2 ofzo zitten. Dan maar wat vakantiegeld besteden aan de pc, al bestel ik hem wel ergens anders omdat ik die alternate niet echt goedkoop vind
Wel een leuke terechte winnaar. Leuk dat er hier nog gepost is wie het geworden is.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-05-2015 19:07 ]
Wellicht niet. omwille van het volgende:n00bs schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:48:
[...]
ps: ik dacht wel dat ik echt een goede kans maaktedaarom zou ik toch willen weten of ik bij de top20 zat
vond de meeste reacties zelf niet origineel.
"Ook 'halve' configuraties, die nog iets nodig hadden om droom PC te worden na het winnen vielen in 1 of 2."
zeef in "Feedback [ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?"
Ookal had je al een heel goede gpu thuis, denk ik dat ze posts weg lieten vallen
[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2015 19:33 ]
Er werd dan ook gevraagd om jouw ideale pc, niet de ideale pc van een anderAnoniem: 32279 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:07:
[...]
Ik ook, maar ik zal wel niet in de top 20 zitten omdat er opeens een vreemde regel bijgekomen is dat je hem niet aan iemand anders mocht geven (mijn kinderen)
Gefeliciteerd
[ Voor 59% gewijzigd door Rulelove op 22-05-2015 19:54 ]
Gefeliciteerd! Ben zeer benieuwd naar je review. In mijn niet geposte build wou ik beginnen met die kast omdat ik ook iets kleins wou en die goed was gereviewed. Dus je ervaringen zijn welkom!Xthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
Okay dit is dan de winnende config met alle uitleg 
Zoals te lezen in mijn inzending wil ik een zo'n klein en licht mogelijk systeem zodat die bij de handbagage in kan op het vliegveld maar wel krachtig dat er leuk op te gamen is (online, samen met mijn vriendin).
Omdat we hier niet gebonden aan een statisch plaatje zoals bij de wedstrijd hier een tabelletje met links naar tweakers en alternates PC-builder.
En dan nu een korte uitleg over de verschillende onderdelen.
CPU
Ik moet hier echt voor Intel kiezen want helaas draait de MMO die ik en mijn vriendin spelen beroerd op elke AMD CPU. Mijn keuze is op de Intel Core i5-4590S gevallen omdat deze het niet te gek maakt met het TDP (65 watt) en behoorlijk krachtig is een aantrekkelijk prijskaartje heeft. Veel krachtiger hoeft de CPU niet zijn en het geld dat hier bespaard is kan beter aan de GPU besteed worden.
CPU-koeler
De gekozen kast bied ruimte aan CPU-koelers met een hoogte tot 61mm. Dit betekend dat het overgrote deel van de CPU-koelers op de markt te hoog is. Dit is ook één van de weinige componenten in deze build waar ik liever heb dat het juist wel wat meer weegt want ik hou niet zo van lawaai. Waterkoeling is een optie in deze case met een AIO setje maar op het vliegveld doen ze moeilijk over vloeistoffen dus dat valt helaas af.
De gekozen Scythe Big Shuriken 2. Rev b heeft een hoogte van 57mm en past dus net (4mm speling). De Shuriken doet het heel aardig in de testresultaten van Tom's hardware en ook eteknix.com is erg tevreden over. Ik had ook gekeken naar de Cooler Master GeminII M4 & Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile maar die doen het slechter in de reviews die ik heb kunnen vinden.
Moederbord
Ik heb hier gekozen voor de Gigabyte GA-B85N Phoenix, zat nog te twijfelen tussen een bord met of zonder wifi maar ik heb nog een TP-Link TL-WN821N liggen mocht ik het ooit nodig hebben. Zowel thuis als bij mijn vriendin kan ik gewoon aan het bedrade netwerk en dat heeft eigenlijk toch wel altijd de voorkeur. Voor dit moederbord gekozen omdat hier een mSATA aansluiting opzit en alle features heeft die ik nodig heb. Zit ook een oranje LED effect op zodat ik toch nog een beetje Nederland (oranje) mee naar Engeland kan brengen.
Heb ook nog alle chipsets voor de 1150 socket gekeken maar voor deze build zijn wat mij betreft allemaal gelijk.
Videokaart
Ik heb hier gekozen voor de special voor ITX builds bedoeld GTX970 van Gigabyte, hetzelfde merk als het moederbord en ook nog eens lekker lichtgewicht en nog goedkoper dan de full-sized GTX970's ook. De kleine behuizing zou overigens wel net genoeg plaats moeten bieden dat een full-size kaart past. De GTX970 geeft dit systeem genoeg grafische kracht om moderne spellen te draaien en ik krijg er zelfs The Witcher 3 en Batman Arkham Knight bij. Driemaal raden wie alle vorige delen in deze gameseries op zijn Steam account heeft staan
. The Witcher 3 had ik al gepre-ordered dus die gaat naar mijn vriendin, als ik daar ben zal ik gebruik maken van haar tweede monitor dus een vredesoffer in de vorm van een gratis game komt vast goed te pas!
Kast
De Silverstone Sugo SG-13 is de kleinste en lichtste kast die ik heb kunnen vinden die
1) Mooi is
2) Behoorlijke koelprestaties bied
3) Een standaard ATX-voeding weet te herbergen
Bij mijn eerste opzet van het systeem had ik de Silverstone RVZ01 gekozen maar deze heeft een SFX(-L) nodig en dat hakt er flink in qua prijs. Zonde van het geld want dat komt uit het videokaart budget. Na veel zoeken en vergelijken ben ik bij de Silverstone Sugo SG-13 uitgekomen. Aardige koelingsmogelijkheden, lekker klein en zeer licht (2.43kg).
Mocht deze wedstrijd op een later tijdstip zijn geweest dan had ik ook zeker eens naar de Raven RVZ02 gekeken, die zou wel plaats moeten bieden aan een ATX-voeding en kleiner/lichter dan de RVZ01 zijn. Dat neemt echter niet weg dat ik zeer tevreden ben met mijn keuze.
RAM
8GB is genoeg voor het gamen, zwart net als het moederbord en met 30mm hoogte geen probleem met de CPU-koeler. Overigens ook terug te vinden in de compability lijst van het moederbord en van hetzelfde merk als de SSD kan me bij RAM geen verdere wensen voorstellen
.
SSD
Hier een wat vreemde keuze, een mSATA SSD, het moederbord ondersteunt het en een schijf zonder metalen behuizing is lichter dan er er één met. Performance hiervan is dik in orde en met 256GB is er naast Windows ook nog ruimte voor een paar games (zoals Tera, The Witcher 3 en Batman Arkham knight
)
Voeding
In de gekozen behuizing is het sterk aan te raden een voeding te kiezen met een maximale lengte van 140mm. En uiteraard is bij een ITX-build een modulaire voeding vrijwel altijd een goed idee. De gekozen Cooler Master GM G450M is 140mm lang en modulair en een prima voeding zoals in de duitse computerbase.de review is te lezen.
Casefan
Gezien de relatief krachtige CPU is een casefan geen overbodig luxe en de Alternate PC Builder wees mij hier dan ook op dat het aan te raden was er een case fan in te stoppen. Op zoek naar een fan in Alternates lijst (was eigenlijk op zoek naar BeQuiet - stil & oranje past perfect bij deze build!) kwam ik de Alpenföhn fans tegen. De specificaties opgezocht en naar de tweakers pricewatch gestuurd want die miste deze nog en deze Wingboost2 series zijn toch wel prachtige fans, de oranje variant gekozen zodat deze bij het moederbord met oranje leds past. Stil met prima static pressure en luchtdoorvoer.
Toetsenbord
Mijn laptop, welke dit systeem eigenlijk vervangt heeft naast de belachelijk lage FPS in Tera Online nog één ander groot gebrek. Ik kan bepaalde toetscombinaties niet uitvoeren, erg vervelend! Mijn laptop heeft een key-roll over probleem, meer dan 3 toetsen tegelijk indrukken wordt namelijkt niet herkend en dat voor een 'gaming' laptop! Nou is de laptop wel 5 jaar oud dus dat helpt al niet maar het zou met niks verbazen als dit bij de laatste gaming-laptops nog steeds zo is. Overigens net zoals bij vrijwel alle toetsenborden inclusief een aantal gericht op gamers. Op zoek naar een goedkoop en licht toetsenbord voor dit systeem dus want mijn loeizware Razer Ultimate 2014 waar ik normaalgesproken op typ laat ik liever thuis. Het kostte me nogal zoeken want het aantal toetsen dat je kunt indrukken op een toetsenbord is iets waar vrijwel geen enkele fabrikant iets over zegt en ook in de meeste reviews niet aan bod komt. Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen bij de Sharkoon Skiller. Deze belooft 18-key rollover, ik heb maar 10 vingers dus dat zit wel snor.
Zoals te lezen in mijn inzending wil ik een zo'n klein en licht mogelijk systeem zodat die bij de handbagage in kan op het vliegveld maar wel krachtig dat er leuk op te gamen is (online, samen met mijn vriendin).
Omdat we hier niet gebonden aan een statisch plaatje zoals bij de wedstrijd hier een tabelletje met links naar tweakers en alternates PC-builder.
En dan nu een korte uitleg over de verschillende onderdelen.
CPU
Ik moet hier echt voor Intel kiezen want helaas draait de MMO die ik en mijn vriendin spelen beroerd op elke AMD CPU. Mijn keuze is op de Intel Core i5-4590S gevallen omdat deze het niet te gek maakt met het TDP (65 watt) en behoorlijk krachtig is een aantrekkelijk prijskaartje heeft. Veel krachtiger hoeft de CPU niet zijn en het geld dat hier bespaard is kan beter aan de GPU besteed worden.
CPU-koeler
De gekozen kast bied ruimte aan CPU-koelers met een hoogte tot 61mm. Dit betekend dat het overgrote deel van de CPU-koelers op de markt te hoog is. Dit is ook één van de weinige componenten in deze build waar ik liever heb dat het juist wel wat meer weegt want ik hou niet zo van lawaai. Waterkoeling is een optie in deze case met een AIO setje maar op het vliegveld doen ze moeilijk over vloeistoffen dus dat valt helaas af.
De gekozen Scythe Big Shuriken 2. Rev b heeft een hoogte van 57mm en past dus net (4mm speling). De Shuriken doet het heel aardig in de testresultaten van Tom's hardware en ook eteknix.com is erg tevreden over. Ik had ook gekeken naar de Cooler Master GeminII M4 & Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile maar die doen het slechter in de reviews die ik heb kunnen vinden.
Moederbord
Ik heb hier gekozen voor de Gigabyte GA-B85N Phoenix, zat nog te twijfelen tussen een bord met of zonder wifi maar ik heb nog een TP-Link TL-WN821N liggen mocht ik het ooit nodig hebben. Zowel thuis als bij mijn vriendin kan ik gewoon aan het bedrade netwerk en dat heeft eigenlijk toch wel altijd de voorkeur. Voor dit moederbord gekozen omdat hier een mSATA aansluiting opzit en alle features heeft die ik nodig heb. Zit ook een oranje LED effect op zodat ik toch nog een beetje Nederland (oranje) mee naar Engeland kan brengen.
Heb ook nog alle chipsets voor de 1150 socket gekeken maar voor deze build zijn wat mij betreft allemaal gelijk.
Videokaart
Ik heb hier gekozen voor de special voor ITX builds bedoeld GTX970 van Gigabyte, hetzelfde merk als het moederbord en ook nog eens lekker lichtgewicht en nog goedkoper dan de full-sized GTX970's ook. De kleine behuizing zou overigens wel net genoeg plaats moeten bieden dat een full-size kaart past. De GTX970 geeft dit systeem genoeg grafische kracht om moderne spellen te draaien en ik krijg er zelfs The Witcher 3 en Batman Arkham Knight bij. Driemaal raden wie alle vorige delen in deze gameseries op zijn Steam account heeft staan
Kast
De Silverstone Sugo SG-13 is de kleinste en lichtste kast die ik heb kunnen vinden die
1) Mooi is
2) Behoorlijke koelprestaties bied
3) Een standaard ATX-voeding weet te herbergen
Bij mijn eerste opzet van het systeem had ik de Silverstone RVZ01 gekozen maar deze heeft een SFX(-L) nodig en dat hakt er flink in qua prijs. Zonde van het geld want dat komt uit het videokaart budget. Na veel zoeken en vergelijken ben ik bij de Silverstone Sugo SG-13 uitgekomen. Aardige koelingsmogelijkheden, lekker klein en zeer licht (2.43kg).
Mocht deze wedstrijd op een later tijdstip zijn geweest dan had ik ook zeker eens naar de Raven RVZ02 gekeken, die zou wel plaats moeten bieden aan een ATX-voeding en kleiner/lichter dan de RVZ01 zijn. Dat neemt echter niet weg dat ik zeer tevreden ben met mijn keuze.
RAM
8GB is genoeg voor het gamen, zwart net als het moederbord en met 30mm hoogte geen probleem met de CPU-koeler. Overigens ook terug te vinden in de compability lijst van het moederbord en van hetzelfde merk als de SSD kan me bij RAM geen verdere wensen voorstellen
SSD
Hier een wat vreemde keuze, een mSATA SSD, het moederbord ondersteunt het en een schijf zonder metalen behuizing is lichter dan er er één met. Performance hiervan is dik in orde en met 256GB is er naast Windows ook nog ruimte voor een paar games (zoals Tera, The Witcher 3 en Batman Arkham knight
Voeding
In de gekozen behuizing is het sterk aan te raden een voeding te kiezen met een maximale lengte van 140mm. En uiteraard is bij een ITX-build een modulaire voeding vrijwel altijd een goed idee. De gekozen Cooler Master GM G450M is 140mm lang en modulair en een prima voeding zoals in de duitse computerbase.de review is te lezen.
Casefan
Gezien de relatief krachtige CPU is een casefan geen overbodig luxe en de Alternate PC Builder wees mij hier dan ook op dat het aan te raden was er een case fan in te stoppen. Op zoek naar een fan in Alternates lijst (was eigenlijk op zoek naar BeQuiet - stil & oranje past perfect bij deze build!) kwam ik de Alpenföhn fans tegen. De specificaties opgezocht en naar de tweakers pricewatch gestuurd want die miste deze nog en deze Wingboost2 series zijn toch wel prachtige fans, de oranje variant gekozen zodat deze bij het moederbord met oranje leds past. Stil met prima static pressure en luchtdoorvoer.
Toetsenbord
Mijn laptop, welke dit systeem eigenlijk vervangt heeft naast de belachelijk lage FPS in Tera Online nog één ander groot gebrek. Ik kan bepaalde toetscombinaties niet uitvoeren, erg vervelend! Mijn laptop heeft een key-roll over probleem, meer dan 3 toetsen tegelijk indrukken wordt namelijkt niet herkend en dat voor een 'gaming' laptop! Nou is de laptop wel 5 jaar oud dus dat helpt al niet maar het zou met niks verbazen als dit bij de laatste gaming-laptops nog steeds zo is. Overigens net zoals bij vrijwel alle toetsenborden inclusief een aantal gericht op gamers. Op zoek naar een goedkoop en licht toetsenbord voor dit systeem dus want mijn loeizware Razer Ultimate 2014 waar ik normaalgesproken op typ laat ik liever thuis. Het kostte me nogal zoeken want het aantal toetsen dat je kunt indrukken op een toetsenbord is iets waar vrijwel geen enkele fabrikant iets over zegt en ook in de meeste reviews niet aan bod komt. Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen bij de Sharkoon Skiller. Deze belooft 18-key rollover, ik heb maar 10 vingers dus dat zit wel snor.
Leuk te zien dat er eens een 'echte tweaker' wint. Ik ben direct je activiteit/karma gaan bekijken, en waar het 9 van de 10 keer gaat om vrijwel inactieve gebruikers die winnen gun ik jou het van harte. Heel veel plezier met je 'handbagage'
Anoniem: 32279
Het enige wat nog mist is een foto van je vriendin 
Een goede tweaker heeft gewonnen trouwens! erg leuke prijsvraag voor deze site.
Die voorwaarden lezen is net als een handleiding, dat sla ik weleens over... Je hebt volkomen gelijk!Qre8ive schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:43:
Er werd dan ook gevraagd om jouw ideale pc, niet de ideale pc van een anderdaar zal het aan gelegen hebben denk ik.
Een goede tweaker heeft gewonnen trouwens! erg leuke prijsvraag voor deze site.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-05-2015 22:31 ]
Congrats Xtheme mogen je nog vele English breakfasts eten bij je vrouwtje
Van harte gefeliciteerd met het winnen van deze actie!Xthemes.us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:22:
Okay dit is dan de winnende config met alle uitleg
Ik kan me goed voorstellen dat de redactie voor deze config en je zeer goede motivatie heeft gekozen. Aangezien en review enorm veel tijd kost, ga ik je niet vragen om dat te maken. Het enige wat ik hoop te zien is een blog met wat plaatjes van de kast en de onderdelen.
Bij je vorige bericht over een mogelijke kanshebber, heb je prima verwoord wat de eisen waren.
Gefeliciteerd voor jou en voor je Engelse vriendin. Nu kan ze je op een eerlijke en waardige manier inmaken
Zou kunnen maar een i5 i7 etc hebben een onboard Intel videokaart. Dus het systeem is gewoon werkend.SmokingCrop schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:32:
[...]
Wellicht niet. omwille van het volgende:
"Ook 'halve' configuraties, die nog iets nodig hadden om droom PC te worden na het winnen vielen in 1 of 2."
zeef in "Feedback [ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?"
Ookal had je al een heel goede gpu thuis, denk ik dat ze posts weg lieten vallen
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar een eventuele review.
Ik ben toch blij dat een actief en ouder lid gewonnen heeft, veel te vaak is het iemand die zich tijdens de actieperiode inschrijft die wint - alleen maar omdat er daar 100en van zijn.
Ik ben toch blij dat een actief en ouder lid gewonnen heeft, veel te vaak is het iemand die zich tijdens de actieperiode inschrijft die wint - alleen maar omdat er daar 100en van zijn.
Gefeliciteerd 
Nu nog een foto van je build (in de koffer). Veel plezier er mee!
Nu nog een foto van je build (in de koffer). Veel plezier er mee!
Ja, maar als er in de motivatie stond: "Dan doe ik er zelf nog een SSD/extra RAM/videokaart* in", dan waren dat minpunten. De PC die je dan zou krijgen zou pas na extra toevoegingen je droom PC worden. En dat vroegen we niet.n00bs schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:49:
[...]
Zou kunnen maar een i5 i7 etc hebben een onboard Intel videokaart. Dus het systeem is gewoon werkend.
*= dwnvti
Een bedankje van Alternate voor jullie inzendingen: Geen assemblagekosten vanaf 500€

[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 29-05-2015 08:23 ]
Ssst, er wordt niet gecorrespondeerd over de uitslagzeef schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:47:
[...]
Ja, maar als er in de motivatie stond: "Dan doe ik er zelf nog een SSD/extra RAM/videokaart* in", dan waren dat minpunten. De PC die je dan zou krijgen zou pas na extra toevoegingen je droom PC worden. En dat vroegen we niet.
*= dwnvti
Alternate bied een mooie korting aan. Als ik een pc alsnog zou samenstellen, dan kies er liever voor om hem zelf in elkaar te zetten. Echter zal mijn nieuwe pc vanaf het einde van het jaar komen i.v.m. andere prioriteiten
Vroem vroem.
Passage uit een langer bedankje van Tweakers.net: "Helaas heb jij niet gewonnen, maar als dank voor je deelname biedt ALTERNATE je graag een exclusieve kortingsactie aan! Stel uiterlijk 14 juni je droom-PC samen via de ALTERNATE PC-Builder en profiteer van gratis assemblage t.w.v. €65."
Bedankt Tweakers.net en Alternate. Wat attent om ook de niet-winnende deelnemers een berichtje te sturen. Wel was ik verbaast over de "troostprijs" die jullie geven. Welke tweaker wordt hier nou blij van? Een echte tweaker vindt het assembleren van zijn eigen configuratie configuratie toch het leukste om zelf te doen?
Ik ben van mening dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, dus heb ik ook niets te klagen. Ik vond het alleen wat vreemd dat deze korting wordt aangeboden aan een doelgroep die er waarschijnlijk weinig waarde aan kan hechten. Of zie ik dat verkeerd?
Bedankt Tweakers.net en Alternate. Wat attent om ook de niet-winnende deelnemers een berichtje te sturen. Wel was ik verbaast over de "troostprijs" die jullie geven. Welke tweaker wordt hier nou blij van? Een echte tweaker vindt het assembleren van zijn eigen configuratie configuratie toch het leukste om zelf te doen?
Ik ben van mening dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, dus heb ik ook niets te klagen. Ik vond het alleen wat vreemd dat deze korting wordt aangeboden aan een doelgroep die er waarschijnlijk weinig waarde aan kan hechten. Of zie ik dat verkeerd?
Reken er maar op dat veel van de deelnemers zelf geen PC willen bouwen, voor hen is het een leuke troostprijs
ik zit er ook niet op te wachten, sowieso geen geld om een PC te bestellen
[ Voor 25% gewijzigd door Qre8ive op 29-05-2015 12:09 ]
Jammer dat de (Belgische) Alternate veel te duur is 
Met die korting kom je bij een redelijke dure PC nog steeds duurder uit dan bij bv. afuture ofzo
Met die korting kom je bij een redelijke dure PC nog steeds duurder uit dan bij bv. afuture ofzo
Bestel je hem in NL, met "afhalen"?SmokingCrop schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:13:
Jammer dat de (Belgische) Alternate veel te duur is
Zo exclusief is die code ook niet, zonder account kun je ook in dit topic komen en gebruik maken van de code, ook als je niet hebt deelgenomen aan de actie.
Zullen vast wel mensen zijn die liever niet zelf assembleren en toch al van plan waren om een systeem te bestellen, dan is het inderdaad een leuke troostprijs.
Alternate stelt natuurlijk niet zomaar een PC beschikbaar ter waarde van 999 euro, zo'n code achteraf is gewoon onderdeel van de reclamecampagne.
Ik moet wel zeggen dat ik dit soort acties waarbij je er zelf wat voor moet doen een stuk fijner vind dan al die "like, share & win" zooi waarbij een random winnaar gekozen wordt.
Zullen vast wel mensen zijn die liever niet zelf assembleren en toch al van plan waren om een systeem te bestellen, dan is het inderdaad een leuke troostprijs.
Alternate stelt natuurlijk niet zomaar een PC beschikbaar ter waarde van 999 euro, zo'n code achteraf is gewoon onderdeel van de reclamecampagne.
Ik moet wel zeggen dat ik dit soort acties waarbij je er zelf wat voor moet doen een stuk fijner vind dan al die "like, share & win" zooi waarbij een random winnaar gekozen wordt.
of course not
Wie gaat er nu honderden kilometers gaan rijden daarvoor
In België betaal je gemiddeld per product een 10 euro extra bij Alternate.be in vergelijking met bv Afuture.nl. (Bij alternate.nl is het een 4-5 euro ofzo, dus dan heb je wel baat bij die korting)
[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 29-05-2015 22:17 ]
Niet voor iedere Belg is het "honderden kilometers" rijden natuurlijk. Bovendien is zo'n tripje natuurlijk prima te combineren met een bezoek aan ons mooie land.SmokingCrop schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:15:
[...]
of course not![]()
Wie gaat er nu honderden kilometers gaan rijden daarvoor
In België betaal je gemiddeld per product een 10 euro extra bij Alternate.be in vergelijking met bv Afuture.nl. (Bij alternate.nl is het een 4-5 euro ofzo, dus dan heb je wel baat bij die korting)
Als het maar zo weinig scheelt, dan begrijp ik je oorspronkelijke bericht niet, waar je schreef dat: "de (Belgische) Alternate veel te duur is".
Maar goed, computeronderdelen kan je overal kopen, dus met wat zoeken ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit door de onderdelen bij meerdere leveranciers te kopen en e.e.a. eventueel te combineren met onderdelen die de meeste tweakers nog wel ergens hebben liggen.
10 euro per onderdeel is al snel 100 euro te veel voor dezelfde computerToff schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:40:
[...]
Niet voor iedere Belg is het "honderden kilometers" rijden natuurlijk. Bovendien is zo'n tripje natuurlijk prima te combineren met een bezoek aan ons mooie land.
Als het maar zo weinig scheelt, dan begrijp ik je oorspronkelijke bericht niet, waar je schreef dat: "de (Belgische) Alternate veel te duur is".
Maar goed, computeronderdelen kan je overal kopen, dus met wat zoeken ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit door de onderdelen bij meerdere leveranciers te kopen en e.e.a. eventueel te combineren met onderdelen die de meeste tweakers nog wel ergens hebben liggen.
Als je dat niet veel vindt, dan is die gratis assemblage ook niet echt een goede bonus
Daarnaast kan je niet bij meerdere shops kopen als je de assemblage erbij wilt.
Just saying.. maakt niet veel uit. Als Belg zijnde is Alternate ook met die bonus gewoon niet de place to go.
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 30-05-2015 00:37 ]
Nou,sorry, ik ben je al een tijdje kwijt, maar 100 euro teveel minus 65 euro korting voor de blijkbaar voor jou noodzakelijke assemblage, is uiteindelijk 35 euro "veel te duur"?SmokingCrop schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:34:
[...]
10 euro per onderdeel is al snel 100 euro te veel voor dezelfde computer
Als je dat niet veel vindt, dan is die gratis assemblage ook niet echt een goede bonus
Daarnaast kan je niet bij meerdere shops kopen als je de assemblage erbij wilt.
Just saying.. maakt niet veel uit. Als Belg zijnde is Alternate ook met die bonus gewoon niet de place to go.

Jij bent diegene die zit te klagen om te klagen..Toff schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:58:
[...]
Nou,sorry, ik ben je al een tijdje kwijt, maar 100 euro teveel minus 65 euro korting voor de blijkbaar voor jou noodzakelijke assemblage, is uiteindelijk 35 euro "veel te duur"?Klagen om te klagen, lijkt mij.
(of stiekem een grote fan van Alternate
Alternate geeft 65 euro korting in de vorm van assemblage.
(nooit gezegd dat het noodzakelijk is voor mijzelf)
Met deze korting zijn ze alsnog heel wat duurder dan de concurrentie in België.
(35 euro is heel wat duurder, dat is het verschil tussen een slechte stock koeler en een stille, koele aftermarket koeler, men zit vaak al tegen hun budget aan. Zie het DAA forum..)
That's it. Jij bent diegene die er zo'n big deal van maakt.
Ik zie gewoon vaak mensen die dan bij Alternate.be gaan kopen en dan besparen op zaken waar ze achteraf spijt van hadden omdat het budget op was.. Terwijl het goedkoper elders kon & minstens even goede service.
anyways.. /end of rant/
[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 30-05-2015 01:36 ]
Ach, het enige wat ik deed was jou adviseren om dan maar in Nederland te bestellen en af te halen, als de Belgische vestiging je zo veel te duur was. Geen idee waarom je mij nu als pispaaltje gebruikt en de manier waarop je mij nu persoonlijk meent te moeten aanvallen, bevalt mij niets. Vriendelijke groeten uit Nederland.SmokingCrop schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 01:27:
[...]
Jij bent diegene die zit te klagen om te klagen..![]()
(of stiekem een grote fan van Alternateen ja ik ben fan van Afuture, al altijd perfect geleverd & cheap)
Alternate geeft 65 euro korting in de vorm van assemblage.
(nooit gezegd dat het noodzakelijk is voor mijzelf)
Met deze korting zijn ze alsnog heel wat duurder dan de concurrentie in België.
(35 euro is heel wat duurder, dat is het verschil tussen een slechte stock koeler en een stille, koele aftermarket koeler, men zit vaak al tegen hun budget aan. Zie het DAA forum..)
That's it. Jij bent diegene die er zo'n big deal van maakt.
Ik zie gewoon vaak mensen die dan bij Alternate.be gaan kopen en dan besparen op zaken waar ze achteraf spijt van hadden omdat het budget op was.. Terwijl het goedkoper elders kon & minstens even goede service.
anyways.. /end of rant/
Gisteren de PC ontvangen van mijn altijd vriendelijke postbode. Een behoorlijk grote doos, meteen mijn zakmes en schroevendraaier erbij gepakt.

Eens kijken of al het moois is aangekomen in deze doos

Ja hoor een tjokvolle doos gevuld met mijn droom PC. Bij het uitpakken kom ik tot mijn verassing allemaal lege doosjes tegen maar de doos van de case waarop nog een extra briefje zit is wel relatief zwaar (ik zeg relatief want deze PC is echt een lichtgewicht
). En wat haal ik daar uit deze doos?
Een al compleet geassembleerde PC. Het zakmes en de schroevendraaier maar weer opgeborgen en meteen de Windows 10 preview erop gezet en het werkt allemaal lekker soepel.
Nu ik er van verzekerd ben dat alles werkt moet ik als Tweaker zijnde natuurlijk nog wel even de binnenkant bekijken en één wijziging maken waarvan ik vermoed dat het de koeling ten goede komt.
Zoals te zien is in de foto's hierboven zit de voeding zo goed als tegen de voeding aangeplakt (58mm hoge koeler en 61mm ruimte in totaal). De koeler blaast omlaag terwijl de voeding de lucht omhoog zuigt, aangezien deze twee 3mm van elkaar zitten lijkt me dat niet ideaal. Ik heb dan ook de fan op de CPU koeler omgedraaid, deze zuigt nu dus de lucht door de heatsink heen en blaast het in de voeding, de hete lucht binnen de kast komt sowieso direct in de voeding terecht dus kan het net zo goed rechtstreeks doen lijkt mij. De arme voeding moet het helaas maar aankunnen, binnen zo'n klein kastje kan helaas niet alles perfect zijn.
Ten slotte heb ik de kabels een klein beetje aangepast, toen ik de grote bundel kabels aan de linkerkant naast de ventilator wou plaatsen in plaats van erachter zodat deze niet midden in de airflow hangen ging dat zo makkelijk dat ik vermoed dat Alternate dit zelf ook had gedaan. Dit is waarschijnlijk tijdens het vervoer losgeschoten. Wat dat betreft zou ik dus zeggen de assemblage optie van Alternate nog niet zo een gek idee is voor de Tweakers die liever wat geld dan tijd kwijt zijn want het wordt wel keurig gedaan. De boel word netjes ge-tiewrapped
Ook nog eventjes netjes de ventilator en kabeltjes van de case onder het moederbord weggestopt en de moederbord stekker langs de voeding geleid zodat deze er niet zo losjes bijhangt.
Ik heb de temperaturen niet gemeten voor en nadat ik de CPU fan heb omgedraait met het systeem is idle nu een stuk stiller, heel erg stil zelfs met het raam open hoor ik de PC geheel niet, met het raam gesloten nauwlijks. Tijdens het gamen lopen de temperaturen natuurlijk wel op en daarbij ook de geluidsproductie maar nog steeds acceptabel. Mocht je dezelfde kast gebruiken en wil je een echt stil systeem dan zou ik een AIO waterkoeler aanraden voor de CPU want de CPU koeler is bij verre het luidste onderdeel voor mij in deze PC.
Okay, nu ik dit verhaaltje op deze PC heb getyped zal ik hem afsluiten en op de weegschaal zetten. Dan zal ik nog even laten hoeveel het geheel weegt in een edit. Mijn schatting was 5,74KG - eens kijken hoe dicht we daarbij in de buurt gaan komen.
[edit]
Ik heb niet de meest nauwkeurige weegschaal maar het lijkt erop dat de kast 5KG weegt, nog minder dan verwacht.

Eens kijken of al het moois is aangekomen in deze doos

Ja hoor een tjokvolle doos gevuld met mijn droom PC. Bij het uitpakken kom ik tot mijn verassing allemaal lege doosjes tegen maar de doos van de case waarop nog een extra briefje zit is wel relatief zwaar (ik zeg relatief want deze PC is echt een lichtgewicht
![]() | ![]() |
Een al compleet geassembleerde PC. Het zakmes en de schroevendraaier maar weer opgeborgen en meteen de Windows 10 preview erop gezet en het werkt allemaal lekker soepel.
Nu ik er van verzekerd ben dat alles werkt moet ik als Tweaker zijnde natuurlijk nog wel even de binnenkant bekijken en één wijziging maken waarvan ik vermoed dat het de koeling ten goede komt.
![]() | ![]() |
Zoals te zien is in de foto's hierboven zit de voeding zo goed als tegen de voeding aangeplakt (58mm hoge koeler en 61mm ruimte in totaal). De koeler blaast omlaag terwijl de voeding de lucht omhoog zuigt, aangezien deze twee 3mm van elkaar zitten lijkt me dat niet ideaal. Ik heb dan ook de fan op de CPU koeler omgedraaid, deze zuigt nu dus de lucht door de heatsink heen en blaast het in de voeding, de hete lucht binnen de kast komt sowieso direct in de voeding terecht dus kan het net zo goed rechtstreeks doen lijkt mij. De arme voeding moet het helaas maar aankunnen, binnen zo'n klein kastje kan helaas niet alles perfect zijn.
Ten slotte heb ik de kabels een klein beetje aangepast, toen ik de grote bundel kabels aan de linkerkant naast de ventilator wou plaatsen in plaats van erachter zodat deze niet midden in de airflow hangen ging dat zo makkelijk dat ik vermoed dat Alternate dit zelf ook had gedaan. Dit is waarschijnlijk tijdens het vervoer losgeschoten. Wat dat betreft zou ik dus zeggen de assemblage optie van Alternate nog niet zo een gek idee is voor de Tweakers die liever wat geld dan tijd kwijt zijn want het wordt wel keurig gedaan. De boel word netjes ge-tiewrapped
Ook nog eventjes netjes de ventilator en kabeltjes van de case onder het moederbord weggestopt en de moederbord stekker langs de voeding geleid zodat deze er niet zo losjes bijhangt.
![]() | ![]() |
Ik heb de temperaturen niet gemeten voor en nadat ik de CPU fan heb omgedraait met het systeem is idle nu een stuk stiller, heel erg stil zelfs met het raam open hoor ik de PC geheel niet, met het raam gesloten nauwlijks. Tijdens het gamen lopen de temperaturen natuurlijk wel op en daarbij ook de geluidsproductie maar nog steeds acceptabel. Mocht je dezelfde kast gebruiken en wil je een echt stil systeem dan zou ik een AIO waterkoeler aanraden voor de CPU want de CPU koeler is bij verre het luidste onderdeel voor mij in deze PC.
Okay, nu ik dit verhaaltje op deze PC heb getyped zal ik hem afsluiten en op de weegschaal zetten. Dan zal ik nog even laten hoeveel het geheel weegt in een edit. Mijn schatting was 5,74KG - eens kijken hoe dicht we daarbij in de buurt gaan komen.
[edit]
Ik heb niet de meest nauwkeurige weegschaal maar het lijkt erop dat de kast 5KG weegt, nog minder dan verwacht.
Gefeliciteerd met je prijs. Leuk dat je ons een kijkje gunt in het gerealiseerde resultaat. Mooi compact (al ben ik zelf meer van de big towers). Het lijkt wel of er iets teveel kabels uit de voeding komen, maar als de kast dicht is, zie je daar weinig van. Omdraaien van de ventilator lijkt een verstandige tweak. Over airflow wordt vaak te weinig nagedacht bij standaard assemblage. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!Xthemes.us schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:28:
Gisteren de PC ontvangen van mijn altijd vriendelijke postbode. Een behoorlijk grote doos, meteen mijn zakmes en schroevendraaier erbij gepakt.