Haha, je moet wel dat dartbord en al die feest vlaggetjes van je tank afhallen. Dan val je wat minder op xD
Het Franse 'logo' is ook een dartbord voor artillerie 
De vlaggetjes moesten, eerste luitenant Dix van mijn m60/T54E1 crew was jarig
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Fordox schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:07:
Het Franse 'logo' is ook een dartbord voor artillerie

wat betreft autoloader tips (let ff niet op spelvouten):
ik heb in mijn t69 geleerd hoe je een autoloader KAN spelen, ik vond dit trouwens de beste autoloader die ik tot nu toe heb gespeeld (heb 50-100/50-120/t54e1/amx1390) maar in die tijd had de t69 ook nog 300 heat pen geloof ik
Ik speel elke autoloader in het begin als een campende td, kijken waar de tegenstander zit en waar de tegenstander damage pakt. behalve als ik in een platoon zit, dan yolo ik altijd veel te hard naar voren en slaag ik er meestal in 1 clip te bouncen en kan ik daarna meekijken met mn platoon
Volgens mij zijn dit een beetje de belangrijke zaken:
* clip reload
Wanneer reload je? dit is ook afhankelijk van de reload tijd, maar er is wel wat algemeens te zeggen. in het begin speel ik gewoon als een normale tank, dwz gewoon schot voor schot peaken en zelden meer dan 1 of 2 schoten na elkaar te doen uit cover.
ik reload in de beginfase zelden, omdat je dan in het begin vaak teveel potentiele damage gaat missen en je toch zelden in de beginfase de mogelijkheid hebt om je hele clip te legen op een vijand.
Dit punt is super belangrijk in de beginfase:
* wees conservatief met je healthpool
Ga dus niet traden, ook jouw 2 schoten voor 1 van zijn schot is het meestal niet waard (ookal doe ik dit zelf vaak genoeg wel
)
Naarmate het spel vordert wordt het imho wel belangrijker om vaker te reloaden, aangezien je dan aankomt bij de volgende 2 punten:
* average damage left in clip zeg maar
* healthpool enemy
Zodra de game langer duurt pakken er meer tanks damage, duh. Maar dit betekent dat de kans groter wordt om een enemy te kunnen clippen. Het volgende punt speelt dan ook gelijk mee:
* aantal enemies over
Je let dus vooral op wat je average dmg is tov de healthpool van de enemies en daarnaast hou je dan rekening met het feit hoeveel enemies er over zijn aangezien dat je de mogelijkheid geeft om te beslissen er vol in te yolo'en en 3 low health tanks te clippen of om toch maar even te reloaden omdat je zeker weet dat je toch niet de tijd hebt.
Verder combineer ik bovenstaande punten met wat mini map awareness zeg maar, wees niet bang om van flank te wisselen als je de snelheid hebt.
edit, nog 1 ding vergeten:
ik schiet op bepaalde autoloaders veel gold, dat heeft te maken dat ik geen low armour targets uitkies, maar targets die vallen binnen mijn average damage left in clip. vaak komt het erop neer dat je dan geen enkel schot wil bouncen.
ik heb in mijn t69 geleerd hoe je een autoloader KAN spelen, ik vond dit trouwens de beste autoloader die ik tot nu toe heb gespeeld (heb 50-100/50-120/t54e1/amx1390) maar in die tijd had de t69 ook nog 300 heat pen geloof ik

Ik speel elke autoloader in het begin als een campende td, kijken waar de tegenstander zit en waar de tegenstander damage pakt. behalve als ik in een platoon zit, dan yolo ik altijd veel te hard naar voren en slaag ik er meestal in 1 clip te bouncen en kan ik daarna meekijken met mn platoon

Volgens mij zijn dit een beetje de belangrijke zaken:
* clip reload
Wanneer reload je? dit is ook afhankelijk van de reload tijd, maar er is wel wat algemeens te zeggen. in het begin speel ik gewoon als een normale tank, dwz gewoon schot voor schot peaken en zelden meer dan 1 of 2 schoten na elkaar te doen uit cover.
ik reload in de beginfase zelden, omdat je dan in het begin vaak teveel potentiele damage gaat missen en je toch zelden in de beginfase de mogelijkheid hebt om je hele clip te legen op een vijand.
Dit punt is super belangrijk in de beginfase:
* wees conservatief met je healthpool
Ga dus niet traden, ook jouw 2 schoten voor 1 van zijn schot is het meestal niet waard (ookal doe ik dit zelf vaak genoeg wel
Naarmate het spel vordert wordt het imho wel belangrijker om vaker te reloaden, aangezien je dan aankomt bij de volgende 2 punten:
* average damage left in clip zeg maar
* healthpool enemy
Zodra de game langer duurt pakken er meer tanks damage, duh. Maar dit betekent dat de kans groter wordt om een enemy te kunnen clippen. Het volgende punt speelt dan ook gelijk mee:
* aantal enemies over
Je let dus vooral op wat je average dmg is tov de healthpool van de enemies en daarnaast hou je dan rekening met het feit hoeveel enemies er over zijn aangezien dat je de mogelijkheid geeft om te beslissen er vol in te yolo'en en 3 low health tanks te clippen of om toch maar even te reloaden omdat je zeker weet dat je toch niet de tijd hebt.
Verder combineer ik bovenstaande punten met wat mini map awareness zeg maar, wees niet bang om van flank te wisselen als je de snelheid hebt.
edit, nog 1 ding vergeten:
ik schiet op bepaalde autoloaders veel gold, dat heeft te maken dat ik geen low armour targets uitkies, maar targets die vallen binnen mijn average damage left in clip. vaak komt het erop neer dat je dan geen enkel schot wil bouncen.
[ Voor 5% gewijzigd door gotfurrr op 20-05-2015 10:59 ]
Ik merk vrij weinig van de lage pen problemen. Als je goed speelt, heb je vaak toch sideshots.
En ja, ik kan ook alleen maar beamen dat clip reloads goed getimed moeten worden.
En ja, ik kan ook alleen maar beamen dat clip reloads goed getimed moeten worden.
klopt fordox, maar ik schiet dan ook relatief veel gold denk ik zonder dat het altijd echt nodig zou zijn. wel denk ik dat je bijvoorbeeld in een t54e1 eerder gold zou willen schieten dan in een amx50-120
Dat klopt ook.
Mijn ergste tegenstanders in mijn T54E1 zijn dan ook t-54 spelers die goed hun armor weten te angelen..
Mijn ergste tegenstanders in mijn T54E1 zijn dan ook t-54 spelers die goed hun armor weten te angelen..
Ja dat timen weet ik onderrand ook alles van, die reload op de 50 100
, man wat duurt dat lang. Mijn eerste auto loader was de bulldog en dat is toch wel ff heel anders dan de 50 100.
Gold heb ik ook nog niet echt nodig geacht, zonde van me credits. In de bulldog gaat alleen goud voor tier 10 heavies (E100, Maus etc.) die vrijwel niet te pennen zijn met standaard ammo. In me 50 100 zit ook maar 1 clip gold, die heeft tot nu toe altijd genoeg pen gehad. En wat Fordox (met hoofdletter ja
) zegt, je targets uitkiezen werkt best goed heb ik ondervonden. Ik denk dat me haat/liefde relatie met de 50 100 toch meer naar de liefde gaat op deze manier.
Iemand nog tips om de 50 120 te spelen? Ik heb hem unlocked maar alles is nog stock op de dingen na die mee komen van de 50 100. Heb bijna genoeg credits om hem te kopen. Maar ik weet niet of het verstandig is om hem stock te gaan spelen, anders moet ik zorgen dat ik meer free xp krijg (aka gold smijten). Maar als het stock ook gaat behoud ik liever mijn gold voor andere zaken.

Gold heb ik ook nog niet echt nodig geacht, zonde van me credits. In de bulldog gaat alleen goud voor tier 10 heavies (E100, Maus etc.) die vrijwel niet te pennen zijn met standaard ammo. In me 50 100 zit ook maar 1 clip gold, die heeft tot nu toe altijd genoeg pen gehad. En wat Fordox (met hoofdletter ja
Iemand nog tips om de 50 120 te spelen? Ik heb hem unlocked maar alles is nog stock op de dingen na die mee komen van de 50 100. Heb bijna genoeg credits om hem te kopen. Maar ik weet niet of het verstandig is om hem stock te gaan spelen, anders moet ik zorgen dat ik meer free xp krijg (aka gold smijten). Maar als het stock ook gaat behoud ik liever mijn gold voor andere zaken.
Ik heb de 50120 gelijk helemaal gefreexpd. Maar het schijnt zo te zijn dat het prima speelbaar is met de 50100 gun
De 50 120 is prima stock. Een ietwat tragere lorrie 40t.
Met de top gun speelt hij daarintegen heel anders.. De 3,33 seconde tussen elk schot is verschrikkelijk lang voor een autoloader.
Het was mijn eerste tier 9 tank, dus al wel even geleden.
Met de top gun speelt hij daarintegen heel anders.. De 3,33 seconde tussen elk schot is verschrikkelijk lang voor een autoloader.
Het was mijn eerste tier 9 tank, dus al wel even geleden.
Ik heb er in de 50 100 ook nogal moeite mee...Gisteren uit frustratie de middelste gun weer gemonteerd omdat deze stukken sneller herlaad en ging meteen stukken beter...Wel minder Damage per clip maar ik wordt niet zo snel meer verrast met een lege clip iig...Bigsexy3 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:14:
Ja dat timen weet ik onderrand ook alles van, die reload op de 50 100, man wat duurt dat lang. Mijn eerste auto loader was de bulldog en dat is toch wel ff heel anders dan de 50 100.
Ga zeker alle autoloader tips die nu voorbij zijn gekomen toepassen, bedankt daarvoor
http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
Het heeft wat mogen kosten maar het resultaat is het waard. MoE3 op de 59-16 is binnen! Laatste stukje van de 90% tot de 95% ging wat minder waardoor ik mijn winrate van rond de 59% niet kon vasthouden.
Heb gekozen voor de extra pen van de 57 mm tier 5 gun (55-57FG) ipv de damage van de andere guns met als equipment een rammer, optics en bino (geen credits voor andere stuff). Dit is voor mij tot nu toe de leukste Chinese tank die ik gespeeld heb.

Heb gekozen voor de extra pen van de 57 mm tier 5 gun (55-57FG) ipv de damage van de andere guns met als equipment een rammer, optics en bino (geen credits voor andere stuff). Dit is voor mij tot nu toe de leukste Chinese tank die ik gespeeld heb.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Kan je een MoE ook weer kwijt raken als je performance met een tank zakt? (Of die van de avg gamer stijgt)
Wel apart dat je captimer aan de haal gaat ? Dit lijkt me een draw te moeten zijn met die 2 seconden verschil dat je later gaat cappen. Voor de rest een leuke pot !
[removed]
Dat is een bug van de captimer dat is veroorzaakt door het doorspoelen. Zat uiteindelijk 5 sec en een heeeeeeeeeeel klein beetje tussen. Mooie pot om te zien!redwing schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:50:
[...]
Wel apart dat je captimer aan de haal gaat ? Dit lijkt me een draw te moeten zijn met die 2 seconden verschil dat je later gaat cappen. Voor de rest een leuke pot !
[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 20-05-2015 13:55 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Als ik kijk wanneer hij de cap in rijdt vergeleken met wanneer de andere gaat cappen zit daar ook geen 5 seconde tussen. Of werkt die hele captimer niet goed als je tussendoor spoelt ?jdh009 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:53:
[...]
Dat is een bug van de captimer wanneer hij doorspoelt. Zat uiteindelijk 5 sec en een heeeeeeeeeeel klein beetje tussen. Mooie pot om te zien!
[removed]
Nope, heeft idd met het spoelen te maken. Daardoor raakt die timer bugged. Maar zoals jdh zegt, er zal 5,1 sec. ofzo tussen beide caps hebben gezeten, vandaar net een loss.
Stronk team is stronk:

Mooiste is nog dat ik alleen was op de rechterflank met twee t7 scouts en voor de rest mijn VOLLEDIGE team naar de andere flank is gegaan.... Om daar vervolgens bizar hard klop te krijgen van minder tank. Platoon 2 waren gewoon 2 blauwe spelers... Maar nee, als dat soort figuren in mijn team zitten zijn het ineens tomatoes...
En ik heb overleefd omdat de enemy liever wilde cappen dan nog meer dmg doen
Also, zojuist 3 fail platoons OP RIJ. En uiteraard allemaal in mijn team
Hoe krijgt WG het toch voor elkaar
Stronk team is stronk:

Mooiste is nog dat ik alleen was op de rechterflank met twee t7 scouts en voor de rest mijn VOLLEDIGE team naar de andere flank is gegaan.... Om daar vervolgens bizar hard klop te krijgen van minder tank. Platoon 2 waren gewoon 2 blauwe spelers... Maar nee, als dat soort figuren in mijn team zitten zijn het ineens tomatoes...
En ik heb overleefd omdat de enemy liever wilde cappen dan nog meer dmg doen
Also, zojuist 3 fail platoons OP RIJ. En uiteraard allemaal in mijn team

[ Voor 72% gewijzigd door Mr_Size op 20-05-2015 16:29 ]
Bedankt voor het maken van de video
Mbt tot dat schot op de KV-1, ik kan me herinneren dat ik dichter ingezoomd was, toen leek het een beter schot
Overigens: Geen crew, wat is dat voor excuus? Kijk naar mijn crew, die is niet eens 100% én ik had geen equipment (overigens zie je hier gelijk de XP die ik zag na het potje)

Geloof me, van deze tank spelen ga je geen spijt krijgen
Wat een game lol, zonde dat je hem verloren hebt. Al was het nu ook niet flawless gespeeld. Voordeel van low tiers natuurlijk skill level ligt een stuk lager. Ook telkens mooie rolls. Die FV304 die ineens verdween was dan wel grappig. Rijdt heel de tijd heen en weer en is dan ineens weg.Richyrick schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:38:
[...]
Bedankt voor het maken van de videoKeek er al een tijdje naar uit
![]()
Mbt tot dat schot op de KV-1, ik kan me herinneren dat ik dichter ingezoomd was, toen leek het een beter schotHet zeggen in de chat deed ik dus niet omdat ik besefte hoeveel mazzel ik had, maar puur omdat toen pas alle spanning een beetje los kwam en ik de kill-teller opeens op 10 zag staan. Overigens dacht ik, toen ik dat heuveltje op reed naar het open veld, iets als "Nou deze pot is verloren, gewoon nog maar zoveel mogelijk dmg doen". Is aardig gelukt
![]()
Overigens: Geen crew, wat is dat voor excuus? Kijk naar mijn crew, die is niet eens 100% én ik had geen equipment (overigens zie je hier gelijk de XP die ik zag na het potje)
Kleine tip, probeer wat meer schoten te leaden. Je bleef telkens op de tank gezoomed waardoor je bloom steeds groot bleef. Als je bij sommige tanks al iets ervoor had gemikt had je sneller/accurater een schot kunnen doen.
Is ook een slecht excuus, maar ja. Ik ben niet zo'n hele grote fan van derp guns, bovendien heb ik ook niet meteen die 152 mm gun. Moet dat allemaal eerst nog grinden en daar kijk ik ook nogal tegenop. Maar ik ga deze tank zeker spelen in de nabije toekomstRichyrick schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:38:
De Conquerer is zo veelzijdig dat het ook als TD kan worden gespeeld
snipen ftw!
http://wotreplays.com/sit...inovka-wouterst-conqueror
http://wotreplays.com/sit...inovka-wouterst-conqueror
Damn wat gaan die credits hard in SH tier6. Vandaag in totaal 1,85 miljoen credits verdiend, daarvan 2 1/4 uur met SH verdiend
Heerlijk rondkarren met wat Cromwells ftw!
[ Voor 19% gewijzigd door Mr_Size op 20-05-2015 22:47 ]
YouTube: Arnold Schwarzenegger's Guide to Blowing Sh*t Up
iemand enig idee welke tank hier op de achtergrond staat?
Let verder niet op t filmpje. Is beetje lame
Damn, heel erg veel credits verdiend met SH tier 6 ja, maar daarna 5 of 6 randoms waarbij we met platoon boven aan staan, maar allemaal losses....
Ow enne, ik ben sinds lange tijd weer begonnen met spelen.
Heb weer wat meer vrije tijd!
Jullie zullen weer meer van mij gaan horen denk ik!
Heb weer wat meer vrije tijd!
Jullie zullen weer meer van mij gaan horen denk ik!
sinds ik wat van de pro's filmpjes heb zitten kijken en me meer probeer te focussen op strategie ipv naar voren rushen krijg ik steeds vaker lekkere potjes. Thanks voor de tips allen!
http://wotreplays.com/site/1894593#self
laatste 3 dagen op average niveau gespeeld terwijl er ervoor diep in de below average zat
http://www.wotstats.org/stats/eu/wouterst/
http://wotreplays.com/site/1894593#self
laatste 3 dagen op average niveau gespeeld terwijl er ervoor diep in de below average zat
http://www.wotstats.org/stats/eu/wouterst/
[ Voor 24% gewijzigd door The_Zohan op 21-05-2015 02:43 ]
Dat is een M47 Oostenrijkse Patton waarin onze Arnie zijn dienst heeft gedaan als tank chauffeurmkliko schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:11:
YouTube: Arnold Schwarzenegger's Guide to Blowing Sh*t Up
https://www.yahoo.com/mov...-tank-spin-000359471.html
(thanks hieronder)
Leuk feitje: Zijn turret staat altijd de andere kant op. Volgens mij is dat handiger met rijden, gezien je de gun dan niet steeds overal tegenaan slaat
[ Voor 25% gewijzigd door Fordox op 21-05-2015 08:16 ]
Oostenrijkse Patton dan, denk ik?Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:05:
[...]
Dat is een Zwitserse Patton waarin onze Arnie zijn dienst heeft gedaan als tank chauffeur
Whoops, my bad

Nachtdienst?
Zo niet: ga werken man
Zo niet: ga werken man
Ik heb momenteel de T49 inc arty gun erop. Mij zijn de volgende dingen opgevallen:
Die gun kan soms de meest idiote dingen missen.. ( full aimed shot dat echt gewoon in een andere game land )
En, maar dat kan ook aan mezelf liggen.. wordt je er door jan en allemaal eruit gefocused?
Geweldige tank, alleen ik ben er (nog) niet zo goed mee helaas.
Die gun kan soms de meest idiote dingen missen.. ( full aimed shot dat echt gewoon in een andere game land )
En, maar dat kan ook aan mezelf liggen.. wordt je er door jan en allemaal eruit gefocused?
Sharfer#2586
1. afstand? ghost shells?Sharfer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:47:
Ik heb momenteel de T49 inc arty gun erop. Mij zijn de volgende dingen opgevallen:
2. tsja.. heb je ook als je een KV-2 (ik iig) niemand wil worden geraakt door een 152HE shell
Als ik de t49 zie, in welke tank dan ook, dan is dat mijn eerste doelwit ja. Omdat jij als scout belangrijk bent in het begin van de match.
En als jij blijft leven, op het einde van de match doet die smerige 152mm derp kanon verschrikkelijk veel schade.
Geen wonder dat men jou dood wil hebben.
Maar dat is hetzelfde als ik in mijn leo1 rond rij. Zodra bestuurders mijn leo1 in de gaten krijgen, draaien alle kanonnen mijn kant op. Want ze weten een leo1 is makkelijk te pennen en prefereren een makkelijk doelwit over een moeilijke. Ook als sta ik langs een is7 met 10 hp, en ik met full health, ze flappen liever mij kapot dan ze proberen de is7 dood te krijgen.
En als jij blijft leven, op het einde van de match doet die smerige 152mm derp kanon verschrikkelijk veel schade.
Geen wonder dat men jou dood wil hebben.
Maar dat is hetzelfde als ik in mijn leo1 rond rij. Zodra bestuurders mijn leo1 in de gaten krijgen, draaien alle kanonnen mijn kant op. Want ze weten een leo1 is makkelijk te pennen en prefereren een makkelijk doelwit over een moeilijke. Ook als sta ik langs een is7 met 10 hp, en ik met full health, ze flappen liever mij kapot dan ze proberen de is7 dood te krijgen.
Alle vragen hebben een antwoord
hmm, ghost shells zouden wel eens kunnen kloppen. Alleen ik wil het liever niet blamen op de game, maar meer op mijzelf.snowD schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:59:
[...]
1. afstand? ghost shells?
2. tsja.. heb je ook als je een KV-2 (ik iig) niemand wil worden geraakt door een 152HE shell
Ik zit nog wel vreselijk te kutten met de equipment. Heb nu vents, camo netje en coated optics. dan is mn vision range 450+ meter en kan ik het begin hopelijk wat beter overleven. Echter, je schiet nu een stuk minder nauwkeurig..
Sharfer#2586
Gebruik je een zoom mod? Ik gebruik p0st z'n modpack en had af en toe het probleem dat bij volledig inzoomen het leek alsof je full aimed was terwijl dat echt niet het geval was.Sharfer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:47:
Damage potentieel van de T49 is te hoog om rond te laten rijden als je hem ergens ziet. Voorzichtig spelen en continu in de buurt van dekking blijven. Je bent geen actieve scout meer zoals de Bulldog.
Volgens mij had ik vents, gun rammer en stabilizers erop, wel een 4 skill crew met full camo.
[ Voor 5% gewijzigd door wvdveer op 21-05-2015 11:20 ]
Ik gebruik jumbo, dus dat kan ik misschien wel zijn ja!wvdveer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Gebruik je een zoom mod? Ik gebruik p0st z'n modpack en had af en toe het probleem dat bij volledig inzoomen het leek alsof je full aimed was terwijl dat echt niet het geval was.
Damage potentieel van de T49 is te hoog om rond te laten rijden als je hem ergens ziet. Voorzichtig spelen en continu in de buurt van dekking blijven. Je bent geen actieve scout meer zoals de Bulldog.
Volgens mij had ik vents, gun rammer en stabilizers erop, wel een 3 skill crew met full camo.
Hmm, dat kan ik misschien ook eens proberen 3/4 hebben full camo maar mis je geen vision range zonder peroscoop of optics?
Sharfer#2586
Paar potjes niet x32 zoom gebruiken en kijken of dat scheelt.Sharfer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:20:
[...]
Ik gebruik jumbo, dus dat kan ik misschien wel zijn ja!
Hmm, dat kan ik misschien ook eens proberen 3/4 hebben full camo maar mis je geen vision range zonder peroscoop of optics?
Ik speelde hem niet echt als scout, meer als mobiele artillery. Zodra je die derpgun afschiet kan zo ongeveer de hele map je zien.

[ Voor 6% gewijzigd door wvdveer op 21-05-2015 11:25 ]
Ik kan maar max 4 x inzoomen uit mn hoofd echt niet zo ver! ik zal wel zoals gewoonlijk mijn muis slepen als ik schiet ofzo... >.<*
Sharfer#2586
Damn, they fixed the bridge
dat wordt interessant, nieuwe meta voor meds en heavies:
http://i.imgur.com/8e3FSyw.gif
[ Voor 16% gewijzigd door Titus op 21-05-2015 11:43 ]
Welke brug? Op Westfield?
edit: Ja dus.
Ik denk niet dat iemand dom genoeg is om daar overheen te rijden
[ Voor 63% gewijzigd door Fordox op 21-05-2015 11:46 ]
Ja, en de stad wordt uitgebreid zo te zien.Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:46:
Stad uitbreiden op Westfield +1
Nu heb ik een plek om heen te rijden met heavies met weinig gun depression. Me gusta.
edit:
De gehele noord kant wordt aangepast, je hoeft nu niet over de heuvel heen te rijden, je kan er gewoon omheen.
Goede aanpassingen +1
Nu heb ik een plek om heen te rijden met heavies met weinig gun depression. Me gusta.
edit:
De gehele noord kant wordt aangepast, je hoeft nu niet over de heuvel heen te rijden, je kan er gewoon omheen.
Goede aanpassingen +1
[ Voor 37% gewijzigd door Fordox op 21-05-2015 11:51 ]
DitFordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:47:
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Die had je sowieso al gekregen, omdat de heuveltjes bij de heavies zijn afgevlakt zo niet verwijderd. In het zuiden, bij de mediums en lights, hebben ze wat extra heuveltjes gemaakt.Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:47:
Ik heb nog wel eens gezien dat mensen die brug op reden hoor (flinke tijd terug), maar die werden gelijk getracked en afgeschoten of ze bedachten zich gelijk, haha.Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:46:
Wel leuk om te zien dat de map nu aangepast wordt. Misschien dat het met een snelle scout een optie is om eroverheen te scheuren? Al is het alleen maar voor shits and giggles? ^^ Snel naar boven rechtsonder, dan de brug over het stadje in en een rondje maken. Haha.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
In meds gebruik ik de brug best veel, zodra mijn scouts ver genoeg geadvanced zijn dat ik weet dat ik niet meer gespot wordt, dan kan je op heel veel in het zuiden en in de stad schieten zonder afgestraft te worden. Nu kan ik in dat stadium doorrijden naar de stad om mijn heavies te supporten ipv omrijden.
mijn 1e Tank Aas op de Conquerer!
http://wotreplays.com/site/1895249#self
http://wotreplays.com/site/1895249#self
[ Voor 15% gewijzigd door The_Zohan op 21-05-2015 13:59 ]
Hopelijk wordt het nu wat minderstatisch linksbovenin (op de kaart). Daar is het gewoon: Degene met de beste gundepression wint.iTitus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:41:
Damn, they fixed the bridgedat wordt interessant, nieuwe meta voor meds en heavies:
(Leuke tijden gehad daar met de T29
Ben benieuwd, denk dat dit wel een vooruitgang is voor deze map. Meer diversiteit. Al is het wel een verandering die in veel andere mappen ook is doorgevoerd en vult het de eenheidsworst wel weer een beetje aan...

Ik vond deze map eerlijkgezegd zo erg nog niet. Enige wat ze er nu mee doen is em echt spiegelbaar maken. rechtsonder heb je nu dezelfde dekking en evenveel bomen. En linksboven lijken ze hetzelfde te doen. Linksboven heb ik trouwens nog mijn missie gehaald 2x eigen HP bouncen met mn T29.
Wel benieuwd of je effectief over de brug gaat kunnen en zo ja, gaat het iets uitmaken
Wel benieuwd of je effectief over de brug gaat kunnen en zo ja, gaat het iets uitmaken
Jammer dat ze westfield gaan aanpakken. In t67 was die map een gegarandeerde scout medaille, ik kondig dat in chat zelfs aan, 3 sec voordat de timer op 0 staat.
http://wotreplays.com/site/1293124#westfield-vorst8-t67
http://wotreplays.com/site/1293124#westfield-vorst8-t67
De brug op westfield is al eerder compleet geweest, in de assault mode. Je kon toen ook over de brug rijden.
En de eerste MoE is binnen voor de T54E1 na 60 battles
Vandaag begonnen met de Amerikaanse M7 Medium om uiteindelijk de T71 en later de T57 Heavy te halen. Had niet verwacht dat ie zo goed zou zijn na het zien van de overal stats van het ding op noobmeter. Het is een tank die met zijn viewrange (380m + optics) goed kan spotten en ideaal is voor hit en run/flanken vanwege zijn snelheid. Elke 3.1 sec een shot van 110 is redelijk handig, alleen is ie niet al te precies en zijn pen wil nog wel is vervelend zijn. Nu redelijk onderweg naar de volgende maar ga zeker even door om de MoE 3 proberen te halen. Volgens vbaddict is daar 850 (spotting) damage voor nodig per game en met het huidige gemiddelde zit ik daar ver boven. Helaas is dat over 18 games.
Die laatste stronghold pot gister.
Abbey tegen een team met 6 spelers waarvan 1 artillery. Hard door het midden rushen, alles opruimen en de artillery ingebouwd met onze meds. Daarna met 20-40 hp per keer doodgeramd.
Abbey tegen een team met 6 spelers waarvan 1 artillery. Hard door het midden rushen, alles opruimen en de artillery ingebouwd met onze meds. Daarna met 20-40 hp per keer doodgeramd.

Stronk tacticwvdveer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:18:
Die laatste stronghold pot gister.![]()

(c) Henkie
Ach, laatste potje van de avond. 4 premium noobs bij elkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door wvdveer op 22-05-2015 08:35 ]
Dan ga je in ieder geval met een goed gevoel achter je pc vandaan
, proberen wij ook altijd te doen
Gisteravond op de testserver bekeken, maar die brug is nog steeds kapot hoor, maar daar naast flink wat veranderingen op de map die best wel eens positieve resultaten kan opleveren.
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Volgens mij is die brug alleen in 1 van de overige game modes heel, voor de standaard game mode niet.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Moeten we meer doenwvdveer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:18:
Die laatste stronghold pot gister.![]()
Je kunt nog zo hard je best doen, agressief spelen, maar teamgenoten blijven campen op Malinovka leidend tot een verlies... weer niet HT-15

http://imgur.com/JmCNpJy

http://imgur.com/8SwlZ7m

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik neem aan dat dit HT-15 voor de 260 is? gezien het feit dat je 14,4k combined hebt. nvm het is voor de proto. Dit wordt volgende patch aangepast naar 8k volgens mij. Al heb je uiteindelijk wel genoeg gedaan voor de 260 ^^ Het is dat je niet gewonnen hebt. Tjah het is ook niet echt een map voor de Maus waarop je je aandeel kan brengen.Rianata schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:00:
Je kunt nog zo hard je best doen, agressief spelen, maar teamgenoten blijven campen op Malinovka leidend tot een verlies... weer niet HT-15![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk wel dat de Maus de beste tank voor de missie is. Heb zelf ook alle HT-15's gehaald met de MAUS en alleen de laatste koste een paar potjes. 10k is opzich wel redelijk te doen. 3k receiven, 3k damage, 4k blocken. Klinkt als een average game op de maus toch.
[ Voor 19% gewijzigd door jantje 2 op 22-05-2015 12:11 ]
Helemaal met je eens, maar het feit dat je van je team afhankelijk bent omdat je voor de 15e missie altijd de secondary moet halen is een RNG factor... maar de Maus is idd by far de beste en makkelijkste tank om het in te halen, alleen je eigen hitpoints al is het halve werkjantje 2 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:10:
[...]
Ik denk wel dat de Maus de beste tank voor de missie is. Heb zelf ook alle HT-15's gehaald met de MAUS en alleen de laatste koste een paar potjes. 10k is opzich wel redelijk te doen. 3k receiven, 3k damage, 4k blocken. Klinkt als een average game op de maus toch.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Die voor de Proto heb ik met de VK 7201 gehaald. Kostte me twee potjes omdat de eerste een loss was.jantje 2 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:10:
Mjah qua damage werkt de VK 7201 wel, maar armor is redelijk unreliable.Vooral rond de turret wordt die makkelijk gepenned, helemaal tijdens sidescrapen. Maus armor is wel 10x beter in iedergeval.User schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:16:
[...]
Die voor de Proto heb ik met de VK 7201 gehaald. Kostte me twee potjes omdat de eerste een loss was.
Die VK 7201 is nog wel de enige T10 die ik nog moet acen. Eigenlijk nog te weinig gespeeld.
Ik hoor inderdaad vaker dat mensen de bepantsering van de VK 7201 bagger vinden. Ik vind het echter prima werkbaarjantje 2 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Mjah qua damage werkt de VK 7201 wel, maar armor is redelijk unreliable.Vooral rond de turret wordt die makkelijk gepenned, helemaal tijdens sidescrapen. Maus armor is wel 10x beter in iedergeval.
Die VK 7201 is nog wel de enige T10 die ik nog moet acen. Eigenlijk nog te weinig gespeeld.
Nee hoor, dat is niet noodzakelijkRianata schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:14:
...omdat je voor de 15e missie altijd de secondary moet halen ...
Aaah extreem zuur Ria, fucking rng based missies 15 ftl
Als er een paar missies zijn die niet echt RNG based zijn vind ik dat wel de 15de missies. Alleen de light tank missie is arbitrair omdat je nooit weet wie wat spot en of er uberhaubt damage wordt gedaan op de tanks die je spot. De secondary halen vind ik dan ook niet echt op RNG gebaseerd. Een win of een kill kan je toch redelijk afdwingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld mensen in de fik schieten (laat staan twee keer in één battle).Mr_Size schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:52:
Aaah extreem zuur Ria, fucking rng based missies 15 ftl
Ja, in de fik schieten. Dan noem je ook meteen de meest rng based missie ever.
Maar nee, een win kan je lang niet altijd afdwingen. Ook niet dat mensen überhaupt op jou schieten, dat is namelijk wel nodig voor HT missie 15. Ik wordt gewoon vermeden als ik die missie probeer te halen, daar doe ik niet zo veel tegen hoor. Dus ja, ik vin dhet wel rng based/team/tegenstander afhankelijk.
Maar nee, een win kan je lang niet altijd afdwingen. Ook niet dat mensen überhaupt op jou schieten, dat is namelijk wel nodig voor HT missie 15. Ik wordt gewoon vermeden als ik die missie probeer te halen, daar doe ik niet zo veel tegen hoor. Dus ja, ik vin dhet wel rng based/team/tegenstander afhankelijk.
Je kan wel een beetje mikken op de fuel tanks
Je moet bij die missie ook niet te veel focussen op damage blokken - wat iedereen op een of andere manier altijd wel probeert te doen. Pak een heavy met een redelijke pantser en een een zeer goed kanon zoals de T110E5 of IS-4, en schiet vervolgens zoveel mogelijk schade. Calculeer in het gevecht niet te overleven, en alles wat je bounced is meegenomen. Voor de T-55A moet ik hem nog doen, maar bij HT-15 voor de vorige twee tanks maakte blokken bij mij maar zo'n 20-30% uit van het totaal voor de missie.
Ja inderdaad dat is waar, het voordeel is dat niet veel mensen weten waar ze moeten schieten. Vaak zijn het dan ook Lucky pens. Meeste mensen aimen toch niet in WoT. Je kan hem wel wat gemakkelijker spelen dan E100, in verband met angling en daarnaast gaat die ook nog wel wat sneller.User schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:26:
[...]
Ik hoor inderdaad vaker dat mensen de bepantsering van de VK 7201 bagger vinden. Ik vind het echter prima werkbaar. Beter dan de bepantsering van de E100 wat mij betreft. In de VK kan ik ten minste op de vijand richten zonder dat elke treffer door mijn toren gaat.
Maar over het algemeen is E100 wel de betere tank, gezien de gun, reload en overall armor. Maarja het is ook een kwestie wat je lekkerder vindt spelen.
Ik weet het wel hoorThomasG schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:30:
[...]
Als jij de artillerie missies wilt overslaan wel.
Maar zoals er nogal gezegd wordt, de meeste missies zijn redelijk RNG based want er zijn teveel factoren die je gewoon niet kunt sturen of bepalen.
Uiteindelijk is damage blocken makkelijker dan damage dealen. Zeker in een Maus is blocken vééél makkelijker dan blocken. Ik probeerde in de berekening het meestal 50/50 te houden. 12k combined. is dus 4,5k blocken. 4,5k damage en 3k own hp. Als je het zo bekijkt is het zeker haalbaar. En afhankelijk van het aantal damage dat je gedaan hebt kan je kijken of je endgame dan nog wat extra's wil blocken.ThomasG schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:39:
Je moet bij die missie ook niet te veel focussen op damage blokken - wat iedereen op een of andere manier altijd wel probeert te doen. Pak een heavy met een redelijke pantser en een een zeer goed kanon zoals de T110E5 of IS-4, en schiet vervolgens zoveel mogelijk schade. Calculeer in het gevecht niet te overleven, en alles wat je bounced is meegenomen. Voor de T-55A moet ik hem nog doen, maar bij HT-15 voor de vorige twee tanks maakte blokken bij mij maar zo'n 20-30% uit van het totaal voor de missie.
maarja gelukkig ben ik enige maandjes klaar met alle missies, hoef ik me er niet meer druk om te maken. Alleen alles nu met honors aan het proberen. Volgens mij tot 260 op wat platoon missies alles klaar. Op arty na dan, daar ben ik nog bij de Stug IV.
[ Voor 18% gewijzigd door jantje 2 op 22-05-2015 13:46 ]
man man ik doe gruwelijk mijn best wat met me net geunlockte tiger 1 wat nuttigs te doen. dit valt nog niet mee. Blijf altijd als 1 van de laatste over maar kom zo vaak in potten met soms wel tier IX gasten. mijn win ratio keldert als de malle. Iemand tips? word er een beetje depri van.Eerst die bagger gun. nu eindelijk de 88 lang.
Mijn ingame naam is heavy_panzer_1... kun jullie e.v.t. even mijn slechte stats kijken.
Mijn ingame naam is heavy_panzer_1... kun jullie e.v.t. even mijn slechte stats kijken.
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
niet boos/depri worden is heel belangrijk.. en free experience gebruiken mits je dat hebt.. als je boos wordt ga je vanzelf fouten maken.. blijf zoveel mogelijk in een goede vrolijke bui.. das wat ik altijd probeer te doen.. van die kleine momentjes pakken waar je battle ondanks een loss toch nog een leuke battle van wordGwatholthar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:46:
man man ik doe gruwelijk mijn best wat met me net geunlockte tiger 1 wat nuttigs te doen. dit valt nog niet mee. Blijf altijd als 1 van de laatste over maar kom zo vaak in potten met soms wel tier IX gasten. mijn win ratio keldert als de malle. Iemand tips? word er een beetje depri van.Eerst die bagger gun. nu eindelijk de 88 lang.
[ Voor 13% gewijzigd door snowD op 22-05-2015 13:53 ]
boos is een groot woord. maar als je gruwelijk je best doen en je bent met nog geen 5 minuten op de klok over als laatste kun je gewoon geen verschil maken. heb ik gewoon gisteren 2x gehad. wat moet je dan?
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
Misschien moet je je meer verdiepen in de mechanics van armor, je average damage blocked van je tiger is nog maar net iets meer dan 200. Daar kan meer uit.
En als je lang overleeft in de gehele battle; misschien moet je dan iets agressiever spelen. Met een Tiger I, vooral toptier, mooi vooraan rijden en niet staan snipen. Snipen is leuk als je bottom tier bent.
Ja een Tiger kan heerlijk snipen indien nodig en dat voelt ook lekker comfortabel, maar je team heeft je HP pool nodig. Die is namelijk lekker juicy en dus ideaal in een push.
En als je lang overleeft in de gehele battle; misschien moet je dan iets agressiever spelen. Met een Tiger I, vooral toptier, mooi vooraan rijden en niet staan snipen. Snipen is leuk als je bottom tier bent.
Ja een Tiger kan heerlijk snipen indien nodig en dat voelt ook lekker comfortabel, maar je team heeft je HP pool nodig. Die is namelijk lekker juicy en dus ideaal in een push.
[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 22-05-2015 13:53 ]
Ik ben maar een avarage player maar de Tiger 1 is 1 van mijn betere raar genoeg...
Blijf wat achter en snipen als een malle...Vergeleken met zowat iedere andere Heavy tank heb je vrij slechte bepantsering. Laat een US of USSR vooraan gaan en snipen vanaf de tweede rang...Met iedere 5,5 seconde loopt de damage erg snel op iig!
Blijf wat achter en snipen als een malle...Vergeleken met zowat iedere andere Heavy tank heb je vrij slechte bepantsering. Laat een US of USSR vooraan gaan en snipen vanaf de tweede rang...Met iedere 5,5 seconde loopt de damage erg snel op iig!
bedankt voor de tips zover maar ik gokte in het begin op voor op gaan. maar dit eindigde meestal in een korte ronde.
@fordox dat blocken houd ni slim gaan staan zodat hij schuin afketst of iets dergelijks?
@fordox dat blocken houd ni slim gaan staan zodat hij schuin afketst of iets dergelijks?
Tiger 1 heeft de health pool en tegen lagere tier tanks prima te bouncen
Alle vragen hebben een antwoord
Ik voel je pijn. Ik ben hetzelfde aan het doormaken met een KV-1. Mijn eerste echte heavy tank die zogezegd noob friendly is. 'k moet zeggen dat ik nu in tier 7 games toch ook al WN8 scores van 1500 durf aan tikken. Blijven spelen met de tank tot je er echt vertrouwd mee voelt.
Ik speel nu sinds kort ook met de Berlin IS-2. Dat is toch een ganse wereld van verschil.
Als ik kijk naar de KV-1 dan scoor ik 350. Maar dat resultaat haal ik even goed met de SU-122-44. De IS-2 zit dan weer op 260 ... waar ik naar mijn mening beter mee speel dan de KV-1.
Ik speel nu sinds kort ook met de Berlin IS-2. Dat is toch een ganse wereld van verschil.
Hoe moet ik dit interpreteren?Fordox schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:53:
Misschien moet je je meer verdiepen in de mechanics van armor, je average damage blocked van je tiger is nog maar net iets meer dan 200. Daar kan meer uit.
Als ik kijk naar de KV-1 dan scoor ik 350. Maar dat resultaat haal ik even goed met de SU-122-44. De IS-2 zit dan weer op 260 ... waar ik naar mijn mening beter mee speel dan de KV-1.
[ Voor 39% gewijzigd door Catscratch op 22-05-2015 14:09 ]
Er voor zorgen dat je niet recht tegenover tegenstanders komt te staan. Zoveel mogelijk sidescrapen als je kan om je voorkant te beschermen en zoveel mogelijk damage je tracks in te krijgen. Daarnaast altid je tank/turret 'twitchen' zodat ze niet goed op je weakspots kunnen aimen en je meer kans hebt om iets te bouncen.Gwatholthar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:55:
bedankt voor de tips zover maar ik gokte in het begin op voor op gaan. maar dit eindigde meestal in een korte ronde.
Zoals al gezegd, wanneer je top tier bent kan je best een beetje roflstompen aangezien je hp pool en armor prima is. Bottom tier, snipen.
Net nagekeken en ik blijk 55% winrate te hebben gehad in deze tank, terwijl ik toen nog als een eckte tomaat speelde.

[ Voor 7% gewijzigd door wvdveer op 22-05-2015 14:20 ]
Okay: Niet vooraan staan maar op een afstandje de vijand bestoken dan...Meestal in de hogere tier games dan uiteraard...Bedoelde eigenlijk meer van ga niet 1 op 1 staan brawlen met een IS-3 of iets dergelijks.
Ew.Orandajin schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:32:
[...]
Okay: Niet vooraan staan maar op een afstandje de vijand bestoken dan...
Je hebt evenveel HP als een IS-3 en een significant hogere DPM. Dus waarom ook niet?Meestal in de hogere tier games dan uiteraard...Bedoelde eigenlijk meer van ga niet 1 op 1 staan brawlen met een IS-3 of iets dergelijks.
Full yolo best yolo.
Fik missie heb ik gehaald door met de 7/1 door de onderplaat van een T62A te schieten 
En met HT15 reken ik voor de zekerheid mijn eigen HP pool niet mee, heb em een keer gehaald, maar ik kreeg mijn HP pool niet meer weg geschoten
Voor de grap mezelf van de cliff op Overlord gegooid om te kijken of ik het op die manier kon halen 
Niet gehaald
Maar wel legit, want nog een kill gemaakt door op iemand te landen
En met HT15 reken ik voor de zekerheid mijn eigen HP pool niet mee, heb em een keer gehaald, maar ik kreeg mijn HP pool niet meer weg geschoten
Niet gehaald

[ Voor 9% gewijzigd door Titus op 22-05-2015 14:55 ]
Jij komt aan zo'n hoge WN8 om dit allemaal iedereen aan te leren zekerUser schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:37:
[...]
Ew.
[...]
Je hebt evenveel HP als een IS-3 en een significant hogere DPM. Dus waarom ook niet?![]()
Full yolo best yolo.
Het gevecht met de IS-3 zul je wel winnen maar er zijn volgens mij meer mensen die mee spelen in een spelletje...
Ik heb op die manier 2100+ DPG gekregen over 100 Tiger potjes. Iets zegt me dat het werkt.Orandajin schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:56:
[...]
Jij komt aan zo'n hoge WN8 om dit allemaal iedereen aan te leren zeker
(Winrate weet ik zo niet meer, was voor een DPG challenge
Inderdaad, dus de kans dat je in een 1v1 komt met een tier 8/9 is dan ook zeer laag.Het gevecht met de IS-3 zul je wel winnen maar er zijn volgens mij meer mensen die mee spelen in een spelletje...
Ik heb wel eens van een IS8 gewonnen met mijn Tiger P 1 op 1 in het open 
Maar de tiger P heeft dan ook werkbare armor.
Maar de tiger P heeft dan ook werkbare armor.
Zal het ook eens een keertje zo proberen
Maar mocht ik in mijn tiger toch een IS3 in zijn eentje tegen komen zal ik hem zoals je zegt echt niet uit de weg gaan.User schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:59:
[...]
Inderdaad, dus de kans dat je in een 1v1 komt met een tier 8/9 is dan ook zeer laag.
[removed]
Dit topic is gesloten.