Nouuu.volgens mij was dat Daredevil.:)Jogai schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:42:_ Jessica Jones was de aanzet van de netflix mcu series, en daardoor toen verfrissend.
Vanochtend het droevige nieuws gelezen dat Black Panther acteur Chadwick Boseman is overleden...
https://nos.nl/l/2345815
Heeft dus alle Marvel films (Black Panther, Civil War, en de 2 Avengers films) gedraaid terwijl ie al ziek was en volop behandeld werd.PEBKAC schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:38:
Vanochtend het droevige nieuws gelezen dat Black Panther acteur Chadwick Boseman is overleden...
Diep respect...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Even daar gelaten of het zijn eigen keuze was: ik vind het echt enorm triest dat we het als heldhaftig en respectvol zien dat iemand die zo ziek is gewoon doorwerkt; laat goed zien wat er mis is met de wereld. Nogmaals, daargelaten of het zijn eigen keuze was, zouden mensen zich moeten kunnen focussen op hun gezondheid en herstel ervan.loekf2 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:14:
[...]
Heeft dus alle Marvel films (Black Panther, Civil War, en de 2 Avengers films) gedraaid terwijl ie al ziek was en volop behandeld werd.
Diep respect...
Het opnemen van die films en de stunts ervan doen tijdens dat je chemo en operaties ondergaat kunnen nooit goed zijn voor het herstel naar mijn idee.
Ik zag al van allerlei achteraf zooi voorbij komen dat men hem te onfit uit vonden zien en dat hij vast en zeker een suit aan moest hebben die hem gespierder deed overkomen...Ja duh, he was effing dying
Ik vind het echt heel erg dat hij er niet meer is
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Enorm triest? Mis met deze wereld?
Gast, als het zijn eigen keus is (aangezien het redelijk stil werd gehouden lijkt mij dat wel) is het toch heldhaftige en respectvol dat hij dat gedaan heeft?
"zouden mensen zich moeten kunnen focussen op hun gezondheid en herstel ervan."
Dit is precies wat er mis is met de wereld, mensen die voor andere bepalen. Of als iemand zelf de keus maakt om op een andere manier ergens mee om te gaan, mensen dat belachelijk of not done vinden.
Misschien was dit voor hem dé manier om zijn gedachte ergens anders te hebben.
Gast, als het zijn eigen keus is (aangezien het redelijk stil werd gehouden lijkt mij dat wel) is het toch heldhaftige en respectvol dat hij dat gedaan heeft?
"zouden mensen zich moeten kunnen focussen op hun gezondheid en herstel ervan."
Dit is precies wat er mis is met de wereld, mensen die voor andere bepalen. Of als iemand zelf de keus maakt om op een andere manier ergens mee om te gaan, mensen dat belachelijk of not done vinden.
Misschien was dit voor hem dé manier om zijn gedachte ergens anders te hebben.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Je vindt het erg, omdat je hem kent als Black Panther, een film die hij volgens jou nooit had moeten maken. En dát is er wat er mis is met de wereld.Deathchant schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:30:
[...]
Ik vind het echt heel erg dat hij er niet meer is
[ Voor 3% gewijzigd door Droefsnoet op 30-08-2020 17:51 ]
Nooit had moeten maken?Droefsnoet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:45:
[...]
Je vindt het erg, omdat je hem kent als Black Panther, een film die hij naar eigen zeggen nooit had moeten maken. En dát is er wat er mis is met de wereld.
Ik heb mijn bericht gewijzigd, wellicht dat het dan duidelijker is waar de denkfout zit
Oeps. misschien iets te oude reactie, maar dit is zeker niet de volgorde waarin je moet kijken. Want captain marvel heeft veel grappen die naar eerdere delen verwijzen. Antman & wesp moet je niet kijken voor infinity war.
Zoals ik zie geeft het plaatje de volgorde in tijd weer. Zou hem zeker zo niet kijken.
Toevallig ben ik een groot deel weer opnieuw aan het kijken, en hoewel ik beide Antman films oversla was ik wel benieuwd naar jouw redenatie, waarom zou je Antman & the Wasp niet voor infinitywar moeten kijken? Qua tijdlijn is alleen de after credits scène in deze film toch na infinity war?grote_oever schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:10:
[...]
Oeps. misschien iets te oude reactie, maar dit is zeker niet de volgorde waarin je moet kijken. Want captain marvel heeft veel grappen die naar eerdere delen verwijzen. Antman & wesp moet je niet kijken voor infinity war.
Zoals ik zie geeft het plaatje de volgorde in tijd weer. Zou hem zeker zo niet kijken.
Zoals gezegd kijk ik de hele serie nu nog een keer, maar ik sla over:
- Hulk
- Antman
- Antman & the Wasp
- Black Panther
- Captain Marvel
- Spider-man homecoming
Vooral Ant-man (1 en 2) en Hulk waren echt magere films vond ik zelf.
Vaak blijf je zitten bij end-credits. Vooral als je eerste keer kijkt. Ik vind de end credits van “Antman & the wasp” wel een mega spoiler voor infinity war. M’n zwager is nu MCU voor eerste keer aan het kijken en ik “kijk” deels met hem mee. Ik merk juist dat de kracht zit in het opbouwen van de characters en daar voegen de end credits veel aan toe. Voor de kijker zijn de endcredits juist de opbouw van het “nerdgevoel”. Voorbeeld:yorroy schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:40:
[...]
Toevallig ben ik een groot deel weer opnieuw aan het kijken, en hoewel ik beide Antman films oversla was ik wel benieuwd naar jouw redenatie, waarom zou je Antman & the Wasp niet voor infinitywar moeten kijken? Qua tijdlijn is alleen de after credits scène in deze film toch na infinity war?
Zoals gezegd kijk ik de hele serie nu nog een keer, maar ik sla over:
- Hulk
- Antman
- Antman & the Wasp
- Black Panther
- Captain Marvel
- Spider-man homecoming
Vooral Ant-man (1 en 2) en Hulk waren echt magere films vond ik zelf.
Infinity war
spoiler:
Fury die paar seconden voordat hij verdwijnt captain marvel op piept
Captain America
spoiler:
End credit ben ik niet 100% zeker van, maar volgens mij zie je hier neerslagenheid van de overgebleven avangers die zich afvragen wie Fury heeft opgepiept.
Thor: ragnarok
spoiler:
End credit is begin van infinity war. Deze kan overigens wel later beken worden.
Daarnaast merk ik wel dat de films beter worden in de reeks. En als je toch aan kijken bent, waarom niet in de volgorde dat ze bedoelt zijn. Iedereen is natuurlijk vrij om hun eigen volgorde te kijken, maar persoonlijk zou ik de volgorde in tijd niet pakken om de eerste keer te kijken.
Toevallig ook de hele serie opnieuw aan het kijken. Ik moet alleen Infinity War en Endgame nog. Een andere volgorde kan wel, maar de after credits zijn inderdaad wel af en toe een spoiler voor de eerdere films. Zeker die van Antman and the Wasp voor Infinity War inderdaad.grote_oever schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:47:
[...]
Vaak blijf je zitten bij end-credits. Vooral als je eerste keer kijkt. Ik vind de end credits van “Antman & the wasp” wel een mega spoiler voor infinity war. M’n zwager is nu MCU voor eerste keer aan het kijken en ik “kijk” deels met hem mee. Ik merk juist dat de kracht zit in het opbouwen van de characters en daar voegen de end credits veel aan toe. Voor de kijker zijn de endcredits juist de opbouw van het “nerdgevoel”. Voorbeeld:
Infinity war
spoiler:Fury die paar seconden voordat hij verdwijnt captain marvel op piept
Captain America Marvel <-- FTFY
spoiler:End credit ben ik niet 100% zeker van, maar volgens mij zie je hier neerslagenheid van de overgebleven avangers die zich afvragen wie Fury heeft opgepiept.
Thor: ragnarok
spoiler:End credit is begin van infinity war. Deze kan overigens wel later beken worden.
Daarnaast merk ik wel dat de films beter worden in de reeks. En als je toch aan kijken bent, waarom niet in de volgorde dat ze bedoelt zijn. Iedereen is natuurlijk vrij om hun eigen volgorde te kijken, maar persoonlijk zou ik de volgorde in tijd niet pakken om de eerste keer te kijken.
Als je de eerste keer kijkt zou ik ook gewoon de volgorde aanhouden van uitbrengen.
Zit thuis in quarantaine en ben de MCU opnieuw aan het kijken.
Iemand enig idee waar ik Spiderman Homecomming zou kunnen kijken?
Far from home staat op Netflix maar deel 1 staat niet op Disney en niet op Netflix
Far from home staat op Netflix maar deel 1 staat niet op Disney en niet op Netflix
Ik heb ooit eens iets gehoord over een baai met ruige zeelieden.dongilles schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:38:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Voor zover ik weet is 'ie niet op een Nederlands streaming-kanaal te bekijken. Naast de bovengenoemde opties, kun je 'm wel huren via bv. Amazon Prime of Pathé Thuis.dongilles schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:38:
Zit thuis in quarantaine en ben de MCU opnieuw aan het kijken.
Voor zulke dingen is justwatch.com toch uitgevonden?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Die baai met ruige zeelieden staat daar toch echt niet op.Jogai schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:47:
Voor zulke dingen is justwatch.com toch uitgevonden?
Overigens is er natuurlijk ook een ander alternatief: koop het schijfje, en rip die om hem vervolgens af te spelen via Kodi of Plex. Na het rippen is de 'ervaring' hetzelfde als bij streaming.
Ik heb sinds enkele maanden nieuw geluidssetje en gebruikte avangers infinity war om de “mooie effecten” goed te laten zien en vooral horen. Toch kreeg ik het nooit goed afgestemd met Disney +. Toen via bol.com een blu-ray gekocht van avangers infinity war. Ik kan je wel zeggen dat er een wereld aan verschil zit tussen die twee. De film is echt zoveel vetter op Blu-ray. Ik had nooit verwacht dat er zoveel verschil in zat.The Zep Man schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:32:
[...]
Die baai met ruige zeelieden staat daar toch echt niet op.
Overigens is er natuurlijk ook een ander alternatief: koop het schijfje, en rip die om hem vervolgens af te spelen via Kodi of Plex. Na het rippen is de 'ervaring' hetzelfde als bij streaming.
Heel vet:
https://www.google.nl/amp...lot-villains-info%3famp=1
https://www.google.nl/amp...lot-villains-info%3famp=1
[ Voor 3% gewijzigd door xavier! op 19-10-2020 22:22 ]
Het is altijd popcorntijd.The Zep Man schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Ik heb ooit eens iets gehoord over een baai met ruige zeelieden.
enorme 'noob' vragen waarschijnlijk. maar ik ben met m'n zoontje van 10 begonnen met MCU films. FF opgezocht welke volgorde we moesten aanhouden.
Maar ik zie nu bij The Incredible Hulk dat hij al de Hulk is. Dus Hulk uit 2003 (Ang Lee) is de film waar Hulk de Hulk wordt. In Thor werd er meen ik naar gerefereerd?
Waarom hoort die niet bij MCU?
En vraag van m'n zoontje, Hij speelt Fortnite en daar zitten nu al die Marvel helden in. Dus hij vroeg wanneer komt Wolverine dan? Ja...sta ik dan
... Ja dat is wel Marvel maar niet van het grote verhaal zeg ik dan maar. Is er een betere uitleg? (voor een tienjarige te begrijpen dan he)
Maar ik zie nu bij The Incredible Hulk dat hij al de Hulk is. Dus Hulk uit 2003 (Ang Lee) is de film waar Hulk de Hulk wordt. In Thor werd er meen ik naar gerefereerd?
En vraag van m'n zoontje, Hij speelt Fortnite en daar zitten nu al die Marvel helden in. Dus hij vroeg wanneer komt Wolverine dan? Ja...sta ik dan
Volgens mij wordt de Hulk 2003 niet echt gerekend tot het MCU, die valt er eigenlijk net buiten. Het was ook eigenlijk best een slechte film. Maar dat geldt voor The Hulk uit 2008 ook wel een beetje, die was ook niet zo heel best in vergelijking met de andere films. Er is ook sprake van hele andere acteurs.readytoflow schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:48:
enorme 'noob' vragen waarschijnlijk. maar ik ben met m'n zoontje van 10 begonnen met MCU films. FF opgezocht welke volgorde we moesten aanhouden.
En vraag van m'n zoontje, Hij speelt Fortnite en daar zitten nu al die Marvel helden in. Dus hij vroeg wanneer komt Wolverine dan? Ja...sta ik dan... Ja dat is wel Marvel maar niet van het grote verhaal zeg ik dan maar. Is er een betere uitleg? (voor een tienjarige te begrijpen dan he)
Maar officieel is Hulk en Iron Man uit 2008 het startschot van de serie.
Wolverine speelt mee met X-men. Dat is wel Marvel maar speelt zich in een ander/alternatief universum af.
Overigens is Logan, de allerlaatste film van Wolverine ook niet geschikt voor kinderogen
Dat was trouwens wel een erge goede maar brute film.
[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 24-11-2020 23:06 ]
Thx. Ja, weet van X men uiteraard. Ken alles films ook los wel bijna. Maar nooit in volgorde gekeken eigenlijk. Leek me wel leuk met ,n zoontje. Zie je toch nieuwe dingen.
Maar van Hulk vond ik dat toch wel raar. Van de andere helden zie je wel hoe ze zo geworden zijn. Hoewel Capt. Marvel wel een hele lastige was hoor. Zeker voor een 10-jarige.
Maar van Hulk vond ik dat toch wel raar. Van de andere helden zie je wel hoe ze zo geworden zijn. Hoewel Capt. Marvel wel een hele lastige was hoor. Zeker voor een 10-jarige.
Thor is in feite ook al.. Thorreadytoflow schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:16:
En bij Spider-Man Homecoming skippen ze ook de daadwerkelijke scene dat hij wordt gebeten. Waarschijnlijk omdat net als bij Hulk iedereen wel ongeveer weet hoe ze zo zijn geworden en het al meerdere keren in andere films/series voorbij is gekomen.
Als je het begrijpelijk wil uitleggen voor je zoontje van tien zeg je gewoon hetzelfde als wat er in tig comics (en ook MCU films) als uitleg wordt gegeven als held X er niet bij was: Wolverine was op dat moment op een missie in de ruimtereadytoflow schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:48:
En vraag van m'n zoontje, Hij speelt Fortnite en daar zitten nu al die Marvel helden in. Dus hij vroeg wanneer komt Wolverine dan? Ja...sta ik dan... Ja dat is wel Marvel maar niet van het grote verhaal zeg ik dan maar. Is er een betere uitleg? (voor een tienjarige te begrijpen dan he)
Leuk, een MCU-topic!
Vorig jaar heb ik alle MCU-films gekeken in de volgorde dat de films zijn
Wel had ik Doctor Strange, Spider-Man: Homecoming en Black Panther eerder gezien maar die films staan redelijk op zich zelf in tegenstelling tot de Avengers-films.
Endgame, BP en de Spider-Man films behoren tot mijn favorieten.
Verder ben ik erg benieuwd naar de aankomende Disney+-series. WandaVision ziet erg tof uit alleen is het wel raar dat we in de trailer nog niets gezien hebben van Kat Dennings en Randall Park.
En Variety heeft net bekend gemaakt dat de volgende acteurs in Hawkeye zullen spelen:
Vorig jaar heb ik alle MCU-films gekeken in de volgorde dat de films zijn
Wel had ik Doctor Strange, Spider-Man: Homecoming en Black Panther eerder gezien maar die films staan redelijk op zich zelf in tegenstelling tot de Avengers-films.
Endgame, BP en de Spider-Man films behoren tot mijn favorieten.
Verder ben ik erg benieuwd naar de aankomende Disney+-series. WandaVision ziet erg tof uit alleen is het wel raar dat we in de trailer nog niets gezien hebben van Kat Dennings en Randall Park.
En Variety heeft net bekend gemaakt dat de volgende acteurs in Hawkeye zullen spelen:
spoiler:
Florence Pugh, Vera Fermiga, Fra Fee, Tony Dalton, Alaqua Cox en Zahn McClarnon.
Florence Pugh zal opnieuw Yelena spelen dus Black Widow moet echt voor 2022 uitkomen
Florence Pugh zal opnieuw Yelena spelen dus Black Widow moet echt voor 2022 uitkomen
Die aankondigingen!
https://www.marvel.com/articles/movies/new-marvel-cinematic-universe-movies-shows-disney-plus
We zijn de komende jaren nog wel even zoet met de MCU.
https://www.marvel.com/articles/movies/new-marvel-cinematic-universe-movies-shows-disney-plus
We zijn de komende jaren nog wel even zoet met de MCU.
Ik zag ineens dat er een MCU topic was, misschien een betere plek voor WandaVision (en alle nieuwe series) dan het Disney+ topic 
Nieuwe aflevering was wel top. De sitecom style van de eerste 3 afleveringen was wel leuk, maar nu begint er wel wat meer tempo in te komen.
Nieuwe aflevering was wel top. De sitecom style van de eerste 3 afleveringen was wel leuk, maar nu begint er wel wat meer tempo in te komen.
spoiler:
"The universe gave us a sitcom with 2 avengers?" elke kijker van deze serie 
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Ja de eerste aflevering was even wennen, maar 2e helft van aflevering 2 en heel aflevering 3 begint het op gang te komenraiders schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:53:
Ik zag ineens dat er een MCU topic was, misschien een betere plek voor WandaVision (en alle nieuwe series) dan het Disney+ topic
Nieuwe aflevering was wel top. De sitecom style van de eerste 3 afleveringen was wel nice, maar nu begint er wel wat meer tempo in te komen.
spoiler:"The universe gave us a sitcom with 2 avengers?" elke kijker van deze serie
Wat ik alleen wel irritant vind is dat de credits dik 6 minuten duren en Disney+ dat niet herkent als credits. Dus dan moet je handmatig forwarden om te zorgen dat hij als gekeken wordt gemarkeerd
[ Voor 14% gewijzigd door Bas170 op 29-01-2021 12:01 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Dat laatste is volgens mij een algemeen probleem bij D+. De Mandalorian heeft dat b.v. ook.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
What the heck, aflevering vier van Wandavision is ineens een heel ander level. Iedereen ook Darcy Lewis uit de Thor films herkend ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bij de Mandalorian is de outro zo geweldig dat het onderdeel is van de aflevering en niet enkel van de aftiteling.Robtimus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:21:
Dat laatste is volgens mij een algemeen probleem bij D+. De Mandalorian heeft dat b.v. ook.
loekf2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:50:
What the heck, aflevering vier van Wandavision is ineens een heel ander level. Iedereen ook Darcy Lewis uit de Thor films herkend ?
spoiler:
Het begin van episode lijkt exact het moment te zijn na de 'Blip' of 'Snap', waarbij mensen na 5 jaar weer terugkeren in het MCU. Wel leuk dat het nu 'serieus' wordt, hoewel de eerste 3 episodes ook wel interessant waren, met daarin toen al allerlei verwijzingen naar het logo van S.W.O.R.D. (logo ketting, logo op rug van de 'imker', logo op het speelgoed vliegtuig wat dus een drone is etc). Vanaf ep 4 krijgen we nu denk ik te zien hoe men contact probeert te leggen met Westfield, waar Vision & Wanda opgesloten zitten in een soort van dome, waarbij het stadje zich afspeelt in het verleden in de vorm van een sitcom.]
Edit:
Klaar met kijken van episode 4, vermoeden lijkt te kloppen. Lijkt erop dat Wanda wel degene is die in 'control' is en dit stadje heeft gecreeerd oid op basis van haar illusie? Jimmy Woo (die FBI agent) is trouwens ook al een bekende, hij speelde in Antman.
Edit:
Klaar met kijken van episode 4, vermoeden lijkt te kloppen. Lijkt erop dat Wanda wel degene is die in 'control' is en dit stadje heeft gecreeerd oid op basis van haar illusie? Jimmy Woo (die FBI agent) is trouwens ook al een bekende, hij speelde in Antman.
[ Voor 52% gewijzigd door FREAKJAM op 30-01-2021 00:05 ]
is everything cool?
FREAKJAM schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:33:
[...]
spoiler:Het begin van episode lijkt exact het moment te zijn na de 'Blip' of 'Snap', waarbij mensen na 5 jaar weer terugkeren in het MCU. Wel leuk dat het nu 'serieus' wordt, hoewel de eerste 3 episodes ook wel interessant waren, met daarin toen al allerlei verwijzingen naar het logo van S.W.O.R.D. (logo ketting, logo op rug van de 'imker', logo op het speelgoed vliegtuig etc). Vanaf ep 4 krijgen we nu denk ik te zien hoe men contact probeert te leggen met Westfield, waar Vision & Wanda opgesloten zitten in een soort van dome, waarbij het stadje zich afspeelt in het verleden in de vorm van een sitcom
spoiler:
Alles wijst erop dat Wanda deze wereld heeft gecreëerd toch? En soms verliest ze controle, en dan zie je even de overleden Vision.
Wat ik vooral interessant vind hoe dit verhaal past in de MCU. Want de referenties vanuit WandaVision naar de gebeurtenissen die we kennen uit de MCU is leuk. Maar zijn er ook al verwijzingen andersom geweest die nu pas ergens op slaan. Dus een verwijzing uit een MCU film naar iets wat in WandaVision gebeurd?
Maar verder is dit niet mijn type of show. Qua mysterie vond ik Legion ongeëvenaard, en het 1e seizoen geniaal. Ik vond DareDevil en Jessica Jones ook super spannend. Agents of Shield was dat ook. Maar WandaVision is not my cup of tea. Ik kijk het wel, omdat dat gewoon moet
Oh en de afleveringen hadden 10 minuten langer mogen zijn, of 3 minuten extra na de aftiteling. Iedere keer als ik de aftiteling zie denk ik steeds "oh het gaat nu echt beginnen. Oh shit, nee da's de aftiteling".
Wat ik vooral interessant vind hoe dit verhaal past in de MCU. Want de referenties vanuit WandaVision naar de gebeurtenissen die we kennen uit de MCU is leuk. Maar zijn er ook al verwijzingen andersom geweest die nu pas ergens op slaan. Dus een verwijzing uit een MCU film naar iets wat in WandaVision gebeurd?
Maar verder is dit niet mijn type of show. Qua mysterie vond ik Legion ongeëvenaard, en het 1e seizoen geniaal. Ik vond DareDevil en Jessica Jones ook super spannend. Agents of Shield was dat ook. Maar WandaVision is not my cup of tea. Ik kijk het wel, omdat dat gewoon moet
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
OMX2000 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:05:
[...]
spoiler:Wat ik vooral interessant vind hoe dit verhaal past in de MCU. Want de referenties vanuit WandaVision naar de gebeurtenissen die we kennen uit de MCU is leuk. Maar zijn er ook al verwijzingen andersom geweest die nu pas ergens op slaan. Dus een verwijzing uit een MCU film naar iets wat in WandaVision gebeurd?
spoiler:
Waarschijnlijk niet? Maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Wandavision is het eerste project in Marvel Phase 4 als ik het goed heb. Deze serie is misschien wel de basis van alle nieuwe projecten. De nieuwe Doctor Strange film gaat volgens mij ook verder op WandaVision.
Ik vind Wandavision tot nu toe best leuk eigenlijk. Had vrij lage verwachtingen maar het idee vind ik tot toe wel tof gedaan.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Corona heeft de release schedule van Phase 4 enorm opgeschud.raiders schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:56:
[...]
spoiler:Waarschijnlijk niet? Maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Wandavision is het eerste project in Marvel Phase 4 als ik het goed heb. Deze serie is misschien wel de basis van alle nieuwe projecten. De nieuwe Doctor Strange film gaat volgens mij ook verder op WandaVision.
Black Widow zou allang uitgebracht moeten zijn als start van Phase 4.
Wikipedia heeft alles netjes op een rijtje gezet:
Daarnaast zou The Falcon & The Winter Soldier in augustus 2020 uitkomen als eerste serie op Disney+ maar de opnames waren nog niet afgerond.- Black Widow (moved from May 1, 2020, then to November 6, 2020 and to May 7, 2021; replacing Doctor Strange in the Multiverse of Madness)[79]
- Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (moved from February 12, 2021, then to May 7, 2021 and to July 9, 2021)
- Eternals (moved from November 6, 2020, then to February 12, 2021 and to November 5, 2021; replacing Thor: Love and Thunder)
- Untitled Spider-Man: Far From Home sequel (co-production with Columbia Pictures and released by Sony Pictures Releasing; (moved from July 16, 2021, then to November 5, 2021 and to December 17, 2021)
- Doctor Strange in the Multiverse of Madness (moved from May 7, 2021, then to November 5, 2021 and to March 25, 2022)
- Thor: Love and Thunder (moved from November 5, 2021, then to February 18, 2022 and to February 11, 2022 and again to May 6, 2022; replacing Black Panther II)
- Black Panther II (moved from May 6, 2022 to July 8, 2022; replacing Captain Marvel 2)
- Captain Marvel 2 (moved from July 8, 2022, to November 11, 2022)
WandaVision zou eerst ‘early 2021’ uitkomen, toen werd dat 2020 en in November werd bekend gemaakt dat WandaVision toch ‘early 2021’ uitkomt.
Loki zou sowieso later uitkomen dan de andere series dus daar is niks in veranderd.
Zowel Loki als WandaVision zijn gelinkt aan de nieuwe Doctor Strange film.
Wandavision!!!
Holy fuck dat einde
Holy fuck dat einde
spoiler:
X-Men

Het zat er aan te komen natuurlijk, maar het op deze manier doen is gewoon echt geweldig.
Briljant in deze serie neergezet, stiekem hoop ik op meer van zulke 'spin-ins' (goed woord?) van andere characters, of een variatie met andere backstory. Andere kant lijkt het ook beetje cash-grab te kunnen worden als dan gewoon expendable-style de meest populaire in een film gaan gooien.
Andere kant, helemaal prima
Ooit op een dag komt de film: Marvel x DC
Andere kant, helemaal prima
Ooit op een dag komt de film: Marvel x DC
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat een serie is het eigenlijk 
De eerste 2 afleveringen waren uiteindelijke een broodnodige inleiding, maar misschien "saai". Maar daarna gaat het echt snel de goede kant op
De eerste 2 afleveringen waren uiteindelijke een broodnodige inleiding, maar misschien "saai". Maar daarna gaat het echt snel de goede kant op
The multiverse is coming..Remy!!!! schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:23:
Wandavision!!!
Holy fuck dat einde![]()
spoiler:X-Men![]()
![]()
Het ligt er misschien nu wat dik op, maar het zou wel vet zijn als Wanda op het begin van Phase 4 de villain zou zijn. En dat het later pas blijkt dat er meer gaande is (al zijn er nu al genoeg theorieën natuurlijk
)
raiders schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:
Het ligt er misschien nu wat dik op, maar het zou wel vet zijn als Wanda op het begin van Phase 4 de villain zou zijn. En dat het later pas blijkt dat er meer gaande is (al zijn er nu al genoeg theorieën natuurlijk)
[ Voor 3% gewijzigd door Wren op 05-02-2021 19:47 ]
House of M opzetjeraiders schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:
Het ligt er misschien nu wat dik op, maar het zou wel vet zijn als Wanda op het begin van Phase 4 de villain zou zijn. En dat het later pas blijkt dat er meer gaande is (al zijn er nu al genoeg theorieën natuurlijk)
Wat ze nu doet is het eigenlijk al in het klein...
Zoooo whaaaaaat
Ik was echt ff flabberghasted! Pietro maar niet Pietro
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hoe is dat in de comics eigenlijk? Word/is ze dan ook een villain?raiders schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:44:
Ben nog niet heel erg hyped voor Wandavision en ik heb al heel veel gezien
Ik irriteer mij mateloos aan die lachband tijdens de serie, ook al snap ik dat dat onderdeel van het geheel is en sommige grappen zijn enorm cringe en niet zo grappig zeg maar.
Voor mij blijft een Doom Patrol nog steeds een van de beste samen met Watchmen.
Voor mij blijft een Doom Patrol nog steeds een van de beste samen met Watchmen.
Wanda en haar broer waren ten tijde van hun introductie wel villains en leden van de brotherhood of mutants. Daarna zijn ze goed geworden en tig keer geretconned. Je zou kunnen beredeneren dat zij ten tijde van de House of M crossover gezien zou kunnen worden als de villain, zeker door de Mutants.PEBKAC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Hoe is dat in de comics eigenlijk? Word/is ze dan ook een villain?
Ik verwacht dat wel House of M de meest logische route gezien huidige ontwikkelingen, al hebben we dan nog iets meer x-men crossovers nodig, maar Strange, Vision, haar kinderen (of wat dat Avengers vs x-men?). Zeker nu er recent weer gehint werd naar Fantastic Four, is dat maar 1 stap van onze big boy Doom verwijderdWren schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:56:
[...]
Wanda en haar broer waren ten tijde van hun introductie wel villains en leden van de brotherhood of mutants. Daarna zijn ze goed geworden en tig keer geretconned. Je zou kunnen beredeneren dat zij ten tijde van de House of M crossover gezien zou kunnen worden als de villain, zeker door de Mutants.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit de comics gelezen, maar ik kreeg wel laatst deze video van 4 jaar geleden in mijn aanbevelingen waar Elizabeth Olsen het zelf even samenvat in 3 minutenPEBKAC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Hoe is dat in de comics eigenlijk? Word/is ze dan ook een villain?
Wel misschien spoilers in deze video, ligt er een beetje aan hoeveel ze uit de comics halen.
Lang verhaal kort: ja dus? En wellicht dus ook een crossover met de nieuwe Doctor Strange die volgend jaar uitkomt?
[ Voor 17% gewijzigd door raiders op 10-02-2021 15:23 ]
Ik zou dan eerder verwachten dat ze het idee van House of M gebruiken, niet de exacte settingSinergyX schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Ik verwacht dat wel House of M de meest logische route gezien huidige ontwikkelingen, al hebben we dan nog iets meer x-men crossovers nodig, maar Strange, Vision, haar kinderen (of wat dat Avengers vs x-men?). Zeker nu er recent weer gehint werd naar Fantastic Four, is dat maar 1 stap van onze big boy Doom verwijderd
Yep! Ik ook, wij dachten zelf dat er nu wel een link gelegd is met X-MenAngeloonie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:51:
Zoooo whaaaaaat
Er ligt dus nog genoeg materiaal op de plank. Veel dingen uit het filmpje zie je nu ook terug komen in de serie : Wanda & Vision die getrouwd zijn en een baby krijgen etc. Natuurlijk wel anders dan in de comics, maar ik ben benieuwd wat ze nog meer gaan gebruikenraiders schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:21:
[...]
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit de comics gelezen, maar ik kreeg wel laatst deze video van 4 jaar geleden in mijn aanbevelingen waar Elizabeth Olsen het zelf even samenvat in 3 minuten![]()
Wel misschien spoilers in deze video, ligt er een beetje aan hoeveel ze uit de comics halen.
[YouTube: Elizabeth Olsen Explains The Origins Of Wanda Maximoff aka The Scarlet Witch | Allure]
Lang verhaal kort: ja dus? En wellicht dus ook een crossover met de nieuwe Doctor Strange die volgend jaar uitkomt?
Was weer een leuke aflevering, helaas niet zo'n grote cliffhanger als aflevering 5.
En deze zag ik net op reddit voorbij komen
En deze zag ik net op reddit voorbij komen

Komt de serie dan toch eindelijk een beetje op gang? Ik begon het ergste te vrezen, hopelijk wordt het vanaf nu een stuk interessanter
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik ben eindelijk bij met WandaVision, de afgelopen 2 avonden alle afleveringen bekeken.
Nu moet ik zeggen dat ik positief verrast ben over hoe Elizabeth Olsen haar rol speelt, maar de eerste 3 afleveringen dacht ik echt: "waar ben ik in hemelsnaam naar aan het kijken".
De laatste 2 afleveringen maken veel goed, helemaal de intrede van [spolier]Pietro[/spoiler] .
Wel heel benieuwd waar dit naar toe gaat en hoe
Verder ben ik erg benieuwd hoe Wanda Vision tot leven heeft gewekt.
Nu moet ik zeggen dat ik positief verrast ben over hoe Elizabeth Olsen haar rol speelt, maar de eerste 3 afleveringen dacht ik echt: "waar ben ik in hemelsnaam naar aan het kijken".
De laatste 2 afleveringen maken veel goed, helemaal de intrede van [spolier]Pietro[/spoiler] .
Wel heel benieuwd waar dit naar toe gaat en hoe
spoiler:
uberhaupt hier terecht komt. Hij moet dan toch echt uit een andere Pietro
spoiler:
komen. De koppeling met dimensie
spoiler:
is dan wel snel gelegd. X-men
Reality warping, maar hoe het MCU er uitleg aan gaat geven...yorroy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:35:
Ik ben eindelijk bij met WandaVision, de afgelopen 2 avonden alle afleveringen bekeken.
Wel heel benieuwd waar dit naar toe gaat en hoespoiler:uberhaupt hier terecht komt. Hij moet dan toch echt uit een anderePietrospoiler:komen. De koppeling metdimensiespoiler:is dan wel snel gelegd.X-men
Is toch al eerder gedaan? Zie Thanos en de reality stone.Wren schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:52:
Reality warping, maar hoe het MCU er uitleg aan gaat geven...
Jazeker, maar je weet niet hoe ze bestaande origins en krachten herschrijven. Die van Wanda is immers ook anders dan de tig retcons uit de comicsThe Zep Man schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:31:
[...]
Is toch al eerder gedaan? Zie Thanos en de reality stone.
De comics hebben hun universum, en het MCU is een eigen universum. Er wordt wel eens leentje buur gedaan, maar tot zover ik weet is in het MCU nog nooit iets 'herschreven'. De claims dat bijvoorbeeld Bruce Banner of Rhodes er plots anders uitzien zijn niets meer dan hearsay...Wren schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:50:
Jazeker, maar je weet niet hoe ze bestaande origins en krachten herschrijven. Die van Wanda is immers ook anders dan de tig retcons uit de comics
Ik doel bijv. Op de oorsprong van characters en hun krachten. Kunnen redelijk anders zijn ( bijv. QS/SW, vision,captain marvel etc).The Zep Man schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:00:
[...]
De comics hebben hun universum, en het MCU is een eigen universum. Er wordt wel eens leentje buur gedaan, maar tot zover ik weet is in het MCU nog nooit iets 'herschreven'. De claims dat bijvoorbeeld Bruce Banner of Rhodes er plots anders uitzien zijn niets meer dan hearsay...
Dank je! Die had ik gewoon helemaal gemist...Remy!!!! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:22:
Er is een aftercredits scene...
Jij snooper.Alcmaria schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:45:
Dank je! Die had ik gewoon helemaal gemist...
Ik ben niet zo gepakt door WandaVision. Ik was door de trailers vooraf ook niet zo verbaasd over de 1e aflevering. Het acteerwerk en de “authenticiteit” van hoe ze steeds de tijdperken hebben verfilmd is heel goed gedaan.
Wat het voor mij een beetje verpestte is dat ik steeds maar zat te wachten tot de “bad girl/guy” zou verschijnen. Plus door de overname van Fox door Disney is ook de “holy shit DAT IS MAGNETO” factor weg.
WandaVision wordt nu geprezen vanwege de stijlbreuk, maar voor mij was seizoen 1 van Legion unieker en een kunstwerk. WandaVision doet eigenlijk alles goed maar het is de RTL4 versie van een kunstwerk, if that makes sense.
Wat het voor mij een beetje verpestte is dat ik steeds maar zat te wachten tot de “bad girl/guy” zou verschijnen. Plus door de overname van Fox door Disney is ook de “holy shit DAT IS MAGNETO” factor weg.
WandaVision wordt nu geprezen vanwege de stijlbreuk, maar voor mij was seizoen 1 van Legion unieker en een kunstwerk. WandaVision doet eigenlijk alles goed maar het is de RTL4 versie van een kunstwerk, if that makes sense.
spoiler:
Ik kijk de serie wel graag, maar meer om te zien watvoor wendingen ze gaan maken. En de introductie van Agatha Harkness is interessant! Want gaat zijn de Villain zijn? Of de mentor voor Wanda. Maar maakt ook de weg vrij om bijvoorbeeld de Fantastic Four the introduceren.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb een tijd terug de serie Helstrom gekeken. Nu zijn dat ook Marvel personages maar de serie loopt bij Hulu. Is er een kans dat zij ook deel uit gaan maken van het MCU? Het lijkt mij van niet, omdat de setting een stuk grimmiger is dan wat Marvel nu doet (Deadpool daargelaten).
Aan de andere kant valt dit nu ook onder Disney+.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
magneto? heb ik wat gemist?OMX2000 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 04:21:
Ik ben niet zo gepakt door WandaVision. Ik was door de trailers vooraf ook niet zo verbaasd over de 1e aflevering. Het acteerwerk en de “authenticiteit” van hoe ze steeds de tijdperken hebben verfilmd is heel goed gedaan.
spoiler:Ik kijk de serie wel graag, maar meer om te zien watvoor wendingen ze gaan maken. En de introductie van Agatha Harkness is interessant! Want gaat zijn de Villain zijn? Of de mentor voor Wanda. Maar maakt ook de weg vrij om bijvoorbeeld de Fantastic Four the introduceren.
Dat vind ik vooral irritant, dat er verwacht wordt van de kijker dat ze allemaal dingen herkennen van vroeger, maar ik heb toch de meeste marvel films enzo wel gezien maar blijkbaar mis ik alsnog een hoop

Playstation 5
Nee, Helstrom volledig los gesneden toen bekend werd dat Marvel TV stopte. De rest van de geplande series is toen zelfs gecancelled, dus dat het er nog is gekomen was al een wonderVrijdag schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:28:
Ik heb een tijd terug de serie Helstrom gekeken. Nu zijn dat ook Marvel personages maar de serie loopt bij Hulu. Is er een kans dat zij ook deel uit gaan maken van het MCU? Het lijkt mij van niet, omdat de setting een stuk grimmiger is dan wat Marvel nu doet (Deadpool daargelaten).
Oh da's jammer. Ik vond Helstrom namelijk wel gaaf en zou een beetje een duister randje wel mooi vinden. Hoop wel dat er een tweede seizoen van komt.Terranova schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:10:
[...]
Nee, Helstrom volledig los gesneden toen bekend werd dat Marvel TV stopte. De rest van de geplande series is toen zelfs gecancelled, dus dat het er nog is gekomen was al een wonder
Helaas, de serie is al gecancelled. Denk dat de serie al te ver in productie was om helemaal te schrappen en dus is uitgekomenVrijdag schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:38:
[...]
Oh da's jammer. Ik vond Helstrom namelijk wel gaaf en zou een beetje een duister randje wel mooi vinden. Hoop wel dat er een tweede seizoen van komt.
Ah wat jammer zegTerranova schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Helaas, de serie is al gecancelled. Denk dat de serie al te ver in productie was om helemaal te schrappen en dus is uitgekomen
Spider-Man: No Way Home
Soort van spoiler (vooral geruchten)
Soort van spoiler (vooral geruchten)
spoiler:
Aangezien Jamie Foxx (Electro) en Alfred Molina (Doctor Octopus) ook mee gaan doen, zal Spider-Man in een ander Universum terecht komen, met geen weg terug?
Dit wordt dan de overstap van Spider-Man/Tom Holland naar het Sony Spider-Man universum?
Of is de titel gewoon een beetje overdreven?
Spider-Man: Homecoming, had vooral op het eind met de Homecoming te maken
Spider-Man: Far From Home, speelde zich in Europa af, maar die eindigde ook gewoon weer in NY.
Dus zal deze zich voor 80% in het Sony universum afspelen, en daarna gewoon weer terug in NY?
Dit wordt dan de overstap van Spider-Man/Tom Holland naar het Sony Spider-Man universum?
Of is de titel gewoon een beetje overdreven?
Spider-Man: Homecoming, had vooral op het eind met de Homecoming te maken
Spider-Man: Far From Home, speelde zich in Europa af, maar die eindigde ook gewoon weer in NY.
Dus zal deze zich voor 80% in het Sony universum afspelen, en daarna gewoon weer terug in NY?
spoiler:
Kans lijkt me vrij groot, het gaat toch nog even duren voordat er weer een grote Avengers film gaat komen waar ze weer allemaal bij elkaar komen, dus kunnen ze prima de verschillende helden in aparte films late draaien om over een jaar of 3 alles weer bij elkaar te gooien - net zoals nog steeds Venom 3 gerucht loopt dat Spiderman daar mee gaat doen
Ik zie de spoilers van Wandavision al weer op Twitter voorbij komen.
Dat wordt nog even doorbijten tot eind van de middag. Papieren zakdoekjes schijn je bij de hand te moeten hebben.
Dat wordt nog even doorbijten tot eind van de middag. Papieren zakdoekjes schijn je bij de hand te moeten hebben.
Spoilers...loekf2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:39:
Dat wordt nog even doorbijten tot eind van de middag.spoiler:Papieren zakdoekjes schijn je bij de hand te moeten hebben.
spoiler:
Ik jank graag onvoorbereid.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 26-02-2021 10:57 ]
Mis vooral de mid credit scene niet
Er is weer een mid-credit scene!
spoiler:
- Dus de Vision die Wanda heeft gemaakt is niet echt, en ze heeft zijn lichaam dus niet van S.W.O.R.D. gejat.
- Er van uitgaan de dat de 'gemaakte' Vision niet echt is, zijn haar kinderen dus ook niet echt? Ik had verwacht dat ze daarmee zouden eindigen qua aflevering, en dat Wanda compleet zou doordraaien. Misschien volgende week
- Scarlet Witch!
- Wanda had dus al haar krachten voordat Hydra ging experimenteren, dus ze is toch een mutant of misschien inhuman?
- Er van uitgaan de dat de 'gemaakte' Vision niet echt is, zijn haar kinderen dus ook niet echt? Ik had verwacht dat ze daarmee zouden eindigen qua aflevering, en dat Wanda compleet zou doordraaien. Misschien volgende week
- Scarlet Witch!
- Wanda had dus al haar krachten voordat Hydra ging experimenteren, dus ze is toch een mutant of misschien inhuman?
spoiler:
26:02: Leuk om te zien dat voor Avengers HQ men ook geshopt heeft bij IKEA. 
[edit]
Remy!!!! schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:17:
spoiler:- Dus de Vision die Wanda heeft gemaakt is niet echt,
spoiler:
Definieer 'echt'. Als je bedoelt dat het de Vision was die wij kennen sinds AoU, nee. Dat is hem niet. Wel lijkt hij (net als de kinderen) in staat om voor zichzelf te denken en een vorm van zelfbewustzijn te hebben. Mogelijk heeft Vision geen ziel, maar wel een 'geest' (mind stone). Hetzelfde met de kinderen.
Dit maakt het overigens wel heel lief. De Vision die Wanda tot leven heeft geroepen is qua karakter gelijk aan hoe Vision ook was, omdat hij hetzelfde mededogen toont als het origineel. Zij herinnert hem goed (onbewust).
Dit maakt het overigens wel heel lief. De Vision die Wanda tot leven heeft geroepen is qua karakter gelijk aan hoe Vision ook was, omdat hij hetzelfde mededogen toont als het origineel. Zij herinnert hem goed (onbewust).
spoiler:- Wanda had dus al haar krachten voordat Hydra ging experimenteren, dus ze is toch een mutant of misschien inhuman?
spoiler:
Het wordt door Agatha gesuggereerd dat er krachten kunnen zijn die onbenut blijven in individuen, tenzij zij getraind worden. Wanda is zo'n individu, en de mind stone opende de deur zodat zij geen training nodig had.
Of dat iets met mutanten te maken heeft? Geen idee. Het wordt gesuggereerd dat het genen zijn die hekskrachten geven, die mogelijk geërfd worden (zie Agatha en haar moeder). Andere mensen gingen meteen dood na contact met de mind stone, maar niet Wanda en Pietro. De suggestie is dat zij beiden iets in zich hebben dat dat mogelijk maakt. Mutanten? Mogelijk, maar ik weet niet of het MCU ze zo gaat noemen.
Of dat iets met mutanten te maken heeft? Geen idee. Het wordt gesuggereerd dat het genen zijn die hekskrachten geven, die mogelijk geërfd worden (zie Agatha en haar moeder). Andere mensen gingen meteen dood na contact met de mind stone, maar niet Wanda en Pietro. De suggestie is dat zij beiden iets in zich hebben dat dat mogelijk maakt. Mutanten? Mogelijk, maar ik weet niet of het MCU ze zo gaat noemen.
[ Voor 107% gewijzigd door The Zep Man op 26-02-2021 12:54 ]
Dit zou wel heel vet zijn om The Punisher (Jon Bernthal) en Daredevil (Charlie Cox) terug te zien https://www.manners.nl/marvel-netflix-disney-plus/
[ Voor 34% gewijzigd door PEBKAC op 26-02-2021 19:08 ]
Dat waren beide ook hele toffe series. Vooral The Punisher heb ik echt van genoten.PEBKAC schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:06:
Dit zou wel heel vet zijn om The Punisher (Jon Bernthal) en Daredevil (Charlie Cox) terug te zien https://www.manners.nl/marvel-netflix-disney-plus/
Jessica Jones, Luke Cage en Iron Fist vielen dan wel erg tegen.
Jon Bernthal had al toegezegd de rol wel weer op te willen pakken en stiekem hoop ik dat Daredevil bij de nieuwe Spider-man nog een kleine rol heeft.
Bij Spider-man willen ze sowieso gaan uitpakken als ik de geruchten zo lees. Onder andere Tobey Maguire en Andrew Garfield zouden mogelijk ook een rol krijgen
Overigens was WandaVision ook weer genieten.
Vergeet niet de after credits scène te bekijken
Vergeet niet de after credits scène te bekijken
[ Voor 196% gewijzigd door yorroy op 26-02-2021 22:37 ]
Eindelijk de eerste volledige WandaVision aflevering. Ik heb de eerste paar afleveringen constant door lopen spoelen omdat die hele setting mij niet kon boeien. Opzich wel een leuk idee, maar damn wat duurde het lang tot we ergens heen gingen en het boeiend wordt.
Wat een enorm toffe aflevering! Jammer dat het alweer voorbij is... moest ook deze keer wel weer een traantje wegpinken 
spoiler:
wel even blijven zitten, er zijn 2 nastukjes deze keer 
Goede afsluiting.
spoiler:
Met name was het 'gevecht' tussen de (neppe/ware) Vision en de (neppe/ware) Vision goed gedaan. Past in de stijl van de serie.
En een referentie naar de Sorcerer Supreme!
En een referentie naar de Sorcerer Supreme!
spoiler:
Wel is het wenselijk dat Agatha's theme song weer gebruikt wordt als ze ooit terugkomt. 
[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2021 10:46 ]
Wat een einde inderdaad! Kan nu niet wachten op Doctor Strange 2, helaas nog meer dan een jaar 
spoiler:
Wel een klein beetje teleurgesteld dat Pietro uiteindelijk gewoon een "niemand" is.
raiders schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:00:
spoiler:Wel een klein beetje teleurgesteld dat Pietro uiteindelijk gewoon een "niemand" is.
spoiler:
Fietro, if you will.
spoiler:
Iemand vergeten?Afsluitende haakjes voor het MCU:
• Wanda met haar nieuwe kookboek en reserveheks in opslag.
• Albino Vision, met een nieuwe blik op het leven.
• Monica Rambeau... in space!
• Darcy, die bijna willekeurig in elke andere film als bijrol geschoven kan worden.
• Jimmy Woo, die Darcy achterna mag reizen om haar te debriefen.
• Darcy, die bijna willekeurig in elke andere film als bijrol geschoven kan worden.
Ow ja...
spoiler:
• Tyler Hayward. Heeft ongetwijfeld iets in zijn tijd als SWORD director gedaan waarvoor ze hem uit de bak moeten halen.
• Aan de mensen in Westview... ksrybye... En we noemen jullie waarschijnlijk nooit meer.
• Aan de mensen in Westview... ksrybye... En we noemen jullie waarschijnlijk nooit meer.
[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2021 11:09 ]
The Zep Man schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:06:
spoiler:Iemand vergeten?Afsluitende haakjes voor het MCU:
spoiler:
Afsluitende haakjes voor het MCU:
• Misschien een plot hole, maar wie was de missing fbi witness?
• Misschien een plot hole, maar wie was de missing fbi witness?
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Lonestander schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:08:
spoiler:• Misschien een plot hole, maar wie was de missing fbi witness?
spoiler:
Heb je het nu echt gemist? Nog één keer... 
[YouTube: WandaVision - Agatha All Along (Extended Version)]
spoiler:
Serieus, geen idee. Zei Woo niet zoiets als 'the entire town'?
Verder hoeft het geen plot hole te zijn. Als iemand in dat stadje ook maar iets voor de FBI deed...
Het kan overigens zelfs Wanda zelf zijn.
Verder hoeft het geen plot hole te zijn. Als iemand in dat stadje ook maar iets voor de FBI deed...
Het kan overigens zelfs Wanda zelf zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2021 11:14 ]
Vanavond de aflevering denk ik nog een keer kijken. Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet maar:
spoiler:
Agatha is nu dus weer nosy neighbour Agnes. Maar nog geen 10 minuten later is de hex opgeheven dus... is Agatha nu alweer terug?
[...]
spoiler:• Aan de mensen in Westview... ksrybye... En we noemen jullie waarschijnlijk nooit meer.
spoiler:
Vast leuk om een keer een inwoner van Westview terug te halen als villain voor een Spiderman film, een keer wat anders dan een werknemer van Stark 
[ Voor 45% gewijzigd door raiders op 05-03-2021 11:38 ]
raiders schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:31:
Vanavond de aflevering denk ik nog een keer kijken. Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet maar:
spoiler:Agatha is nu dus weer nosy neighbour Agnes. Maar nog geen 10 minuten later is de hex opgeheven dus... is Agatha nu alweer terug?
spoiler:
Wanda had in Age of Ultron al krachten waarmee ze geesten een bepaalde richting op kon duwen, zonder dat ze daarna nog fysiek in de buurt was. Nu ze Scarlet Witch is, zijn die krachten een stuk sterker geworden. De geest kan ze mogelijk nu blijvend wijzigen, totdat ze anders besluit. Agatha kon daar niets tegen doen, omdat ten tijde van het wijzigen van haar geest haar magie onbruikbaar was.
Over de kleding en haarstijl: transmutatie is permanent. Zie bijvoorbeeld de EV die deels de hex in werd geduwd, en daar deels weer uitkwam, met de voorkant van een pick-up truck. Maar ook de kleding die Rambeau mee terugnam uit de hex.
Over de kleding en haarstijl: transmutatie is permanent. Zie bijvoorbeeld de EV die deels de hex in werd geduwd, en daar deels weer uitkwam, met de voorkant van een pick-up truck. Maar ook de kleding die Rambeau mee terugnam uit de hex.
spoiler:
Overigens wel goed dat ze een veelgebruikte regel in fictie over transmutatie (The Law of Natural Providence) in stand houden. Bijvoorbeeld, de kleding van Rambeau was voor zoveel procent van kevlar gemaakt.
spoiler:
Dat ze in de aftiteling haar kinderen hoort hint op Mephisto.
[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2021 12:55 ]
[...]
spoiler:Fietro, if you will.
spoiler:Iemand vergeten?Afsluitende haakjes voor het MCU:
Ow ja...
spoiler:• Tyler Hayward. Heeft ongetwijfeld iets in zijn tijd als SWORD director gedaan waarvoor ze hem uit de bak moeten halen.
spoiler:
Enige wat ik jammer vind van de finale is dat Darcy en Jimmy Woo minder in beeld waren dan voorheen.
Marr voor de rest was het enorm goede afsluiting.
De aflevering ging direct door op vorige aflevering en de VFX/SFX waren écht goed. Ook de uitleg van Vision en White Vision vond ik enorm goed gedaan.
Ik heb de X-Men films niet gezien dus voor maakte Bohner niks uit
Zowel de finale als de algehele serie geef ik een 9.
Marr voor de rest was het enorm goede afsluiting.
De aflevering ging direct door op vorige aflevering en de VFX/SFX waren écht goed. Ook de uitleg van Vision en White Vision vond ik enorm goed gedaan.
Ik heb de X-Men films niet gezien dus voor maakte Bohner niks uit
Zowel de finale als de algehele serie geef ik een 9.
Over die bewoners hè?
spoiler:
Houden zij nu hun herinneringen aan de Wandavision periode als karakter of figurant? Of herinneren ze zich dat ze waren opgesloten ergens? Ik snap het niet helemaal. Ze keken namelijk wel allemaal erg boos naar Wanda. Maar het is een redelijk groot plaatsje, zouden er dan niet ook gewoon mensen rondlopen die zich nergens van bewust zijn? Niet iedereen was op het plein immers
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 06-03-2021 00:24 ]
Vrijdag schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:23:
Over die bewoners hè?
spoiler:Houden zij nu hun herinneringen aan de Wandavision periode als karakter of figurant? Of herinneren ze zich dat ze waren opgesloten ergens? Ik snap het niet helemaal. Ze keken namelijk wel allemaal erg boos naar Wanda. Maar het is een redelijk groot plaatsje, zouden er dan niet ook gewoon mensen rondlopen die zich nergens van bewust zijn? Niet iedereen was op het plein immers
spoiler:
Van wat ik heb gezien zijn ze zich constant volledig bewust van wat er aan de hand is, maar kunnen ze er gewoon niets tegen doen. Dan houden ze hun herinneringen van zowel karakter als wie ze eigenlijk zijn. Wel of niet op het plein zou geen verschil moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 06-03-2021 00:38 ]
PilatuS schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:38:
spoiler:Van wat ik heb gezien zijn ze zich constant volledig bewust van wat er aan de hand is, maar kunnen ze er gewoon niets tegen doen. Dan houden ze hun herinneringen van zowel karakter als wie ze eigenlijk zijn. Wel of niet op het plein zou geen verschil moeten zijn.
spoiler:
Darcy noemde ook dat ze graag een bijrolletje in WandaVision wilde hebben, maar de rol die ze kreeg was niet wat ze had verwacht.
Denk ook aan de mevrouw met de traan die 'vast' zat in het ophangen van de Halloween decoratie. Verder waren er natuurlijk ook de mensen die na Agatha's manipulatie Wanda smeekten voor vrijheid of dood.
Dus ja, Westview heeft na WandaVision een lading zielenknijpers nodig.
Denk ook aan de mevrouw met de traan die 'vast' zat in het ophangen van de Halloween decoratie. Verder waren er natuurlijk ook de mensen die na Agatha's manipulatie Wanda smeekten voor vrijheid of dood.
Dus ja, Westview heeft na WandaVision een lading zielenknijpers nodig.
spoiler:
Ik begrijp even niet hoe ze de witte Vision tot leven hebben gewekt zonder Mind Stone.
Komt dat puur door de energie die ze uit dat vliegtuigje hebben gehaald?
Verder heeft witte Vision dus de herinneringen van de “echte” Vision gekregen waardoor we eigenlijk Vision dus weer terug hebben maar dan wit. Zie ik dat goed?
Verder heeft witte Vision dus de herinneringen van de “echte” Vision gekregen waardoor we eigenlijk Vision dus weer terug hebben maar dan wit. Zie ik dat goed?
Ik vond WandaVision bij vlagen wel ingewikkeld worden.
Ik was even bang dat we nu weer in een zwart gat zouden vallen, maar ik zag dat Falcon and the Winter Soldier over 2 weken alweer begint. Zin in!
[ Voor 59% gewijzigd door yorroy op 06-03-2021 08:36 ]
Ah bedankt @PilatuS en @The Zep Man 
spoiler:
Ik was inderdaad die vrouw in die "loop" vergeten, en Vision's collega. Dat maakt Wanda wel een stuk minder sympathiek, want eigenlijk is ze dan gewoon een slavendrijver.
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 06-03-2021 09:55 ]
yorroy schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:31:
spoiler:Ik begrijp even niet hoe ze de witte Vision tot leven hebben gewekt zonder Mind Stone.
spoiler:
Zoals ik het begrijp komt de persoonlijkheid van Vision uit de mind stone. White Vision is alleen de programmering die overblijft. Daarom is White Vision na zijn trip down memory lane denk ik ook verdwenen, de “data” is terug maar niet het gevoel erbij.
Ik heb geen idee wat de energy uit de drone er uiteindelijk mee te maken had...
Ben benieuwd naar Falcon and the Winter Soldier, 11 juni kunnen we direct verder met Loki dacht ik
[ Voor 10% gewijzigd door raiders op 06-03-2021 10:54 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De drone had nog 'magie' van Wanda in zich, en dat hebben ze als een soort kickstarter gebruikt om Vision weer tot 'leven' te wekken.raiders schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:51:
[...]
spoiler:Zoals ik het begrijp komt de persoonlijkheid van Vision uit de mind stone. White Vision is alleen de programmering die overblijft. Daarom is White Vision na zijn trip down memory lane denk ik ook verdwenen, de “data” is terug maar niet het gevoel erbij.
Ben benieuwd naar Falcon and the Winter Soldier, 11 juni kunnen we direct verder met Loki dacht ik