• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51
Had vanavond Thunderbolts gekeken, nog best een aardige marvel. Bijna alles t/m Endgame was erg goed. Bij elke film had ik het idee dat er naar iets werd toegewerkt en het een geheel was. Na Endgame heb ik dat totaal niet meer nu ik alles achter elkaar kijk. De films waar de oude cast nog in zit springen er dan ook tussenuit (thor, spider-man, doctor strange, guardians...). Een rode draad mist naar mij idee na Endgame. Post credit scenes vallen tegen en de films voelen als iets losstaands, met soms een uitschieter( no way home oa), jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Veertien14 op 06-09-2026 23:51 ]

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:11
Tc99m schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Naast Loki (zoals hierboven genoemd) zou ik zeker Daredevil: Born Again seizoen 2 kijken, tot nu toe is de impact op de rest van de MCU klein maar het is wel gewoon een goed gemaakte serie.
Ik ben ondertussen al 2 x begonnen aan de eerste Daredevil en het kan me niet helemaal bekoren.

Is Daredevil: Born again beter/leuker in jouw optiek? en maakt het uit als ik alleen het eerste seizoen van de originele heb gekeken?

Louzy#2475

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14
louzy82 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:05:
[...]

Ik ben ondertussen al 2 x begonnen aan de eerste Daredevil en het kan me niet helemaal bekoren.

Is Daredevil: Born again beter/leuker in jouw optiek? en maakt het uit als ik alleen het eerste seizoen van de originele heb gekeken?
Bedoel je de Netflix Daredevil waar je niet doorheen komt? Als je die seizoenen niks vindt dan zal je Born Again helemaal niks vinden. Vind ik tenminste qua kwaliteit.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:33
Gisteren toch nog even Spider-Man: Brand New Day in de bios gezien. Vergeleken met NWH veel volwassener. Al vond ik NWH toch net iets vermakelijker.
spoiler:
Ik merk dat er nu wel meer vijanden zijn die eigenlijk niet echt vijanden zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Gorr, Bob/Sentry en nu Jean Grey. Ze hebben allemaal wat (naars) meegemaakt, waardoor ze in de film even slecht zijn, maar uiteindelijk gewoon goed zijn.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:20

The Zep Man

🏴‍☠️

RobinNL schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:10:
spoiler:
Ik merk dat er nu wel meer vijanden zijn die eigenlijk niet echt vijanden zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Gorr, Bob/Sentry en nu Jean Grey. Ze hebben allemaal wat (naars) meegemaakt, waardoor ze in de film even slecht zijn, maar uiteindelijk gewoon goed zijn.
spoiler:
Het is toch zo dat Spider-Man zelf een dreiging is? Daarom wil J. Jonah Jameson altijd foto's van hem hebben.
:P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:11
Wren schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:28:
[...]

Bedoel je de Netflix Daredevil waar je niet doorheen komt? Als je die seizoenen niks vindt dan zal je Born Again helemaal niks vinden. Vind ik tenminste qua kwaliteit.
Eh, ik denk het. Ik kijk die wel op Disney. komt uit 2015, met dezelfde acteurs

Louzy#2475

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14
louzy82 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:42:
[...]

Eh, ik denk het. Ik kijk die wel op Disney. komt uit 2015, met dezelfde acteurs
Meestal vindt men de originele reeks superieur aan de disney/born again serie. Maar alles is subjectief 🙂

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:03
louzy82 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:05:
[...]

Of Born Again beter of leuker is ligt er een beetje aan wat jij niet leuk vindt aan de eerste. :p De eerste serie leunt in de eerdere seizoenen natuurlijk wel erg op het vertellen van de origin story. En het is qua stijl nog nog echt een serie uit het vorige decennium, het verhaal ontwikkelt zich in een veel trager tempo. In Born Again ligt dat tempo wel wat hoger. Verder is het natuurlijk wel hetzelfde uitgangspunt, met veel geweld en duistere randjes.

Je hoeft niet per se alle seizoenen van de originele Daredevil te hebben gekeken. Je mist dan de tie-ins met de andere Netflix-series (Jessica Jones, Luke Cage en Defenders) wel een beetje, maar bij het maken van Born Again is natuurlijk ook wel rekening gehouden met dat er nieuwe kijkers zouden komen. Misschien mis je een paar referenties maar de belangrijkste zaken worden wel uitgelegd.

scintillating

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste