Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Ik snap de kritiek ook niet helemaal, en ja de show krijgt idd extreem veel kritiek. Enerzijds hoor ik mensen vaak roepen dat alles wat Hollywood/Disney/Marvel maakt eenheidsworst is, niks is meer origineel, één en al uitmelken.... en dan maakt men iets als She-Hulk wat totaal anders is dan al het andere ervoor en dan is het óók weer niet goed, want het moet juist méér lijken op alle eerdere generieke Marvel meuk. Zo tegenstrijdig allemaal.
Men lijkt ook teveel zoekende, alsof alles direct perfect in smaak moet vallen. Hoe zit het met dit karakter, hoe zit het met de villain, waarom zijn alle mannen dom etc... kijk gewoon en wacht rustig af. De makers hebben een idee en werken dat uit, althans zover er nog creatieve vrijheid is in Hollywood. Ze zijn in elk geval niet bezig met wat ene Henk of Anita in Schubbekutteveen te Nederland daarvan vinden, en als het je niet bevalt dan kijk je niet. Maar daar zit het 'm denk ik in, Disney en Marvel hebben "ons" gewoon in de pocket. Normaliter als iets niet je ding is dan laat je dat gewoon aan je voorbij gaan. Maar niet bij Marvel of Disney, nee dan voelen we ons haast persoonlijk aangevallen/beledigd dat we dit moeten aanzien, schande. Kennelijk is het ze gelukt ons onbewust te overtuigen dat we ALLES van Disney/Marvel moeten zien en leuk vinden, en als het dan eens niet bij je persoonlijke voorkeuren past dan schuurt dat en vinden we er allemaal dingen van. Het is óf leuk en fantastisch óf het is superkut en slecht, een tussenweg lijkt er niet.. "best ok maar niet mijn ding" hoor ik dan ook nooit meer. Klinkt haast ongezond, je gemoedstoestand zo erg aan een commercieel product verbinden

Anyway, ik kijk in elk geval oprecht uit naar een 2e siezoen. Het zou leuk zijn als ze het upgraden naar een volwaardige sitcom van 12-24 afleveringen en dan een beetje in de stijl van House MD of DrWho vooral losse afleveringen met hier en daar een ontwikkeling in de rode draad, met meer nadruk daarop aan het einde vh seizoen (zoals ze nu eigenlijk ook al deden). Of iets langere afleveringen en iets meer richting Law&Order (meer het legal aspect uitlichten) zou ik ook wel kunnen waarderen.
Schijnt ook dat Kevin Feige het ontwerp voor K.E.V.I.N. had afgekeurd vanwege het petje. En dat de makers vervolgens alleen maar ontwerpvoorstellen hebben gedaan waarin hij een petje had.Raem schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:43:
Ik vond het eigenlijk wel een prima afsluiter voor de serie. Geen goede afsluiter, maar de hele serie sloeg al nergens op, dus dit past er eigenlijk wel prima bij.
spoiler:Als het een normaal standaard Marvel einde had gehad (zoals ze het zelf omschrijven) had ik het denk ik nóg slechter gevonden. Want hoe alles nu bij elkaar kwam (voor de 4th wall break) ging echt nergens over.
Dat ze Kevin Feige als een AI neerzetten kon ik zelfs nog wel om lachen. En de X-Men opmerking was de beste grap uit de serie denk ik.
Marvel en Disney zorgen er bewust voor dat je eigenlijk alles moet zien om het hele MCU goed te kunnen volgen, dat is niet iets wat per ongeluk is ontstaan. Ook in deze serie hebben ze weer dingen gestopt die je eigenlijk nodig hebt om het gehele verhaal te snappen. Als ze dat dan in een serie stoppen die kwalitatief niet veel voorstelt en hier en daar zelfs een hekel lijkt te hebben aan de oorspronkelijke fans, dan is het niet gek dat die fans er niet blij mee zijn.davidov schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:04:
Maar daar zit het 'm denk ik in, Disney en Marvel hebben "ons" gewoon in de pocket. Normaliter als iets niet je ding is dan laat je dat gewoon aan je voorbij gaan. Maar niet bij Marvel of Disney, nee dan voelen we ons haast persoonlijk aangevallen/beledigd dat we dit moeten aanzien, schande. Kennelijk is het ze gelukt ons onbewust te overtuigen dat we ALLES van Disney/Marvel moeten zien en leuk vinden, en als het dan eens niet bij je persoonlijke voorkeuren past dan schuurt dat en vinden we er allemaal dingen van. Het is óf leuk en fantastisch óf het is superkut en slecht, een tussenweg lijkt er niet.. "best ok maar niet mijn ding" hoor ik dan ook nooit meer. Klinkt haast ongezond, je gemoedstoestand zo erg aan een commercieel product verbinden
Dat ongezonde valt overigens wel mee geloof ik. Het is vooral ongeloof wat ik zie, en vrees dat het hele MCU naar dit niveau wordt getrokken.
Daredevil was fantastisch, hoewel ik niet kan wennen aan zijn nieuwe pak. Ook de CGI van hoe She Hulk er zelf uit ziet, zag er heel nep uit.
Tot aan episode 8 zou ik de serie een mager zesje geven.
Maar die laatste episode was wel echt tenenkrommend slecht..
Mijn vrouw vond het echter allemaal wel leuk.
Naar aanleiding van de after credits ben ik wel nieuwsgierig naar de zoon van Bruce. Tijdens Thor Ragnarok werd toch verteld dat de tijd daar anders verloopt? Dan zou de zoon van Bruce al tientallen jaren oud moeten zijn.
Ze hadden een leuke serie van kunnen maken, maar hebben het helemaal verprutst.
[Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 16-10-2022 19:09]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
In dat perspectief is het een goeie serie geworden.

4th wall breaks in deadpool zijn cool.... we doen er meer en wat extremer... ja, maar nu vinden we het stom...
het eindgevecht is wel wat hetzelfde aan het worden... we doen wat anders... ja, maar nu vinden we het stom
Ik vond het een heel andere serie dan ik gewend ben van marvel, maar ik vond hem hartstikke leuk. Nee, het was niet de extreme characterdevelopment die wandavision gaf, maar het keek lekker weg, veel humor, jezelf en je universum niet te serieus nemen, veel onverwachte wendingen en 4th wall breaks zijn gewoon leuk vind ik

Het is alleen zo jammer dat ze vooral modder tegen een muur hebben gegooid en hoopten dat er iets van zou blijven zitten boven de kwaliteitsstreep.
Ik heb een deel van de comics moeten lezen om te begrijpen waar ik 9 afleveringen naar heb zitten kijken. Tja...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Is er toch nog iets goeds van gekomen, zou ik zeggen.Stukfruit schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 04:07:
Ik heb een deel van de comics moeten lezen om te begrijpen waar ik 9 afleveringen naar heb zitten kijken.

Ik heb de serie niet meer gekeken sinds ik zei dat ik er klaar mee was, maar als ik alle gezouten meningen hier zie (zowel tegen als voor) zal ik die 60 minuten toch maar gaan spenderen om te zien hoe erg het is.
Alle mensen die het wel leuk vonden kan ik eigenlijk alleen maar aanraden om de comics een kans te geven -- de She-Hulk series uit 2004 is waar men qua thema's en toon het meeste van gejat heeft voor deze show, behalve dan dat de comics het veel beter deden. Als je bereid bent dit te kijken kun je in ieder geval niet aanvoeren dat je je te verheven en volwassen voelt voor stripboeken

Aflevering 7: meh. Het soort aflevering waardoor ik oorspronkelijk gestopt was. Traag en saai en niet bijster origineel - de parodie op een groepssessie met rare figuren en de clichématige uitspraken die bij zulke sessies horen is al 10x gedaan in andere shows/films en dan leuker. De ontboezeming van Jen was dan tenminste nog een beetje karakterontwikkeling, dus geen total loss.
Aflevering 8: het zou verdorie tijd worden, zowaar toch nog wat superheldenactie. Dankzij het gastoptreden is er ook nog ruimte voor grappen die zowaar wel landen, inclusief parodie op het bronmateriaal. Ik had graag een stuk meer hiervan gezien en minder van de zouteloze brol in de rest van de afleveringen, materiaal zat! Het einde was dan wel weer belachelijk geforceerd, compleet met een gebouw dat blijkbaar een "red alert" modus heeft zodra er iets gebeurt. Oh ja joh?

Aflevering 9: OK, not gonna lie, er zaten twéé grappen in waar ik wel smakelijk om moest lachen (
Ik kan me er alleen niet kwaad om maken, ik zou het zelfs bovengemiddeld noemen op de rest van het seizoen omdat er tenminste nog wat gebeurt. Eindoordeel: heel veel fluff en zever en weinig dat gewoon leuk is om te kijken, en dan voelen die 20-25 minuten telkens veel langer aan dan zou moeten. Was dit alles een half seizoen geweest en had je die sloopactie van de vierde muur bewaard tot er echt "high stakes" waren dan was het misschien nog wat, maar dan heb je dus ook schrijvers nodig die 2x zo goed hun best kunnen doen.

Ik vind het jammer niet omdat ik per se alles dat Marvel is gezien moet hebben, maar omdat ik She-Hulk toevallig ook gewoon leuk vond voor er een serie van gemaakt werd, dus ik weet dat er meer in zit. Aan de andere kant is het ook gewoon moeilijk om het te vertalen van de comics naar de MCU, want ondanks de relatie zit er toch een behoorlijk verschil in toon tussen die twee. Ik zou het geheel een 4 geven voor de moeite, en als iemand me zou vragen of ze het moesten kijken zou ik zeggen dat je het kunt houden op aflevering 1 en aflevering 8 minus het eind, dan heb je de intro en al het goede gelijk gehad en bijzonder weinig gemist.

YouTube: Marvel Studios’ Ant-Man and the Wasp: Quantumania | Official Trailer

Hier de embedded trailer.Stukfruit schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:54:
Heel stiekem ben ik nu voor een eerste keer nieuwsgierig naar een film over Ant-Man.
spoiler:Of is het Spider-Man?
Ben benieuwd hoe ze Kang's verhaal gaan opbouwen.
Make lovecraft not warcraft. / Films 2022
dan mis je wel wat, de 1e was echt heel vermakelijk.Stukfruit schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:54:
Heel stiekem ben ik nu voor een eerste keer nieuwsgierig naar een film over Ant-Man.
spoiler:Of is het Spider-Man?
2e... mwoa... minder... ik ben vooral niet zo'n fan van ghost, of eigenlijk meer van de actrice... Die vond ik mede daarom wat minder
Oh ik heb ze wel gezien hoor. Ik was er alleen totaal niet nieuwsgierig naar voordat ze uitkwamen, vond het uiteindelijk weinig aan en heb ze vooral gekeken omdat ik niets wilde missen.42erik schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
dan mis je wel wat, de 1e was echt heel vermakelijk.
2e... mwoa... minder... ik ben vooral niet zo'n fan van ghost, of eigenlijk meer van de actrice... Die vond ik mede daarom wat minder
Misschien komt het door Paul Rudd, misschien door het genre, ik weet het eigenlijk niet.
Rudd lijkt mij trouwens wel een enorm aardige kerel, dus daar ligt het ook niet aan. Soms heb je dat gewoon

even respect voor één van de leukste side characters van het MCUStukfruit schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:58:
[...]
Oh ik heb ze wel gezien hoor. Ik was er alleen totaal niet nieuwsgierig naar voordat ze uitkwamen, vond het uiteindelijk weinig aan en heb ze vooral gekeken omdat ik niets wilde missen.
Misschien komt het door Paul Rudd, misschien door het genre, ik weet het eigenlijk niet.
Rudd lijkt mij trouwens wel een enorm aardige kerel, dus daar ligt het ook niet aan. Soms heb je dat gewoon
Sinds ik weet dat 'ie scientologist is, een stuk minder...42erik schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:28:
[...]
even respect voor één van de leukste side characters van het MCU
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik vond Titania in She-Hulk een betere side character42erik schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:28:
[...]
even respect voor één van de leukste side characters van het MCU
[YouTube: Ant-Man (2015) - But I Got The Van!]

Ik heb de trailer echt met volledige desinteresse zitten kijken. De Quantum Realm zou net zo goed uit Guardians of the Galaxy kunnen komen qua bewoners en uiterlijk, en er gaat echt nul dreiging uit van de bad guy. Kang is zeker nog geen Thanos.Sméagol schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:07:
[...]
Hier de embedded trailer.
[YouTube: Marvel Studios’ Ant-Man and The Wasp: Quantumania | Official Trailer]
Ben benieuwd hoe ze Kang's verhaal gaan opbouwen.
De quantum realm is inderdaad wel wat space-achtig, zeker met al die alien achtige figuren. Niet helemaal wat ik gedacht had. Zou die stad in de quantum realm dan confirmed worden als de TVA?
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Wel heel jammer dat ze
Nomen nescio
Kang nog geen 2 seconde in beeld, maar je weet nu al dat er geen dreiging vanuit gaa...ErikT738 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:02:
[...]
Ik heb de trailer echt met volledige desinteresse zitten kijken. De Quantum Realm zou net zo goed uit Guardians of the Galaxy kunnen komen qua bewoners en uiterlijk, en er gaat echt nul dreiging uit van de bad guy. Kang is zeker nog geen Thanos.

Sowieso was thanos de 1e tijd vooral "die gast in die stoel", zijn dreiging duurde ook even
Ik weet helemaal niet dat er geen dreiging vanuit gaat, maar hij komt nog niet dreigend over. Het helpt ook niet mee dat de Kang die we in Loki hebben gezien meer een grap was dan een serieuze antagonist. Wellicht dat QuantumMania me nog heel erg gaat verassen.42erik schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:29:
[...]
Kang nog geen 2 seconde in beeld, maar je weet nu al dat er geen dreiging vanuit gaa...
Sowieso was thanos de 1e tijd vooral "die gast in die stoel", zijn dreiging duurde ook even
...
Vermoedelijk niet overigens. Sinds Endgame voelt het echt een beetje alsof Marvel niet meer weet wat ze met het MCU aan moeten.
Maar... waarom zeg je dat dan net zo stellig?ErikT738 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:43:
[...]
Ik weet helemaal niet dat er geen dreiging vanuit gaat,
Er zaten wat mindere in, da's waar. Ook hele goede tegelijkmaar hij komt nog niet dreigend over. Het helpt ook niet mee dat de Kang die we in Loki hebben gezien meer een grap was dan een serieuze antagonist. Wellicht dat QuantumMania me nog heel erg gaat verassen.
...
Vermoedelijk niet overigens. Sinds Endgame voelt het echt een beetje alsof Marvel niet meer weet wat ze met het MCU aan moeten.
Omdat het zo op me overkwam in de trailer? Ik oordeel enkel op basis van wat ik gezien heb (eerder MCU materiaal en de trailer) en vorm daarmee mijn mening. Misschien dat het in de uiteindelijke film anders is, maar dat zien we volgend jaar pas.42erik schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Maar... waarom zeg je dat dan net zo stellig?
[Voor 89% gewijzigd door 42erik op 25-10-2022 16:05]
Marvel Studios’ Special Presentation: The Guardians of the Galaxy Holiday Special | Official Trailer
als toevoeging: minuut of 40 lang, en dit is dan de afsluiting van phase 4.Remy!!!! schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:44:
En we blijven doorgaan!
Marvel Studios’ Special Presentation: The Guardians of the Galaxy Holiday Special | Official Trailer
[YouTube: Marvel Studios’ Special Presentation: The Guardians of the Galaxy Holiday Special | Official Trailer]
Aangezien phase 4 dit is:
Films
2.1 Black Widow (2021)
2.2 Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021)
2.3 Eternals (2021)
2.4 Spider-Man: No Way Home (2021)
2.5 Doctor Strange in the Multiverse of Madness (2022)
2.6 Thor: Love and Thunder (2022)
2.7 Black Panther: Wakanda Forever (2022)
Television series
3.1 WandaVision (2021)
3.2 The Falcon and the Winter Soldier (2021)
3.3 Loki season 1 (2021)
3.4 What If...? season 1 (2021)
3.5 Hawkeye (2021)
3.6 Moon Knight (2022)
3.7 Ms. Marvel (2022)
3.8 She-Hulk: Attorney at Law (2022)
Television specials
4.1 Werewolf by Night (2022)
4.2 The Guardians of the Galaxy Holiday Special
hebben we alleen nog black panther 2 en deze kerstspecial voor deze phase te kijken
Misschien komt t nog als de richting van Marvel voor de komende phases wat duidelijker wordt…
Tot nu toe hebben degene die je noemt ook nog geen echte samenhang met de rest van het verhaal.Ht87 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:39:
Ik heb dan alles gezien behalve 3.5 t/m 3.8. Die series kunnen me echt niet zo trekken op de een of andere manier. Ik mis een beetje de urgentie en heb geen fomo zoals ik bij voorgaande phases wel had.
Misschien komt t nog als de richting van Marvel voor de komende phases wat duidelijker wordt…
Ms marvel zit volgens mij wel in the marvels, dus dan komt er wel samenhang. En ik verwacht dat Kate Bishop nog wel vaker langs gaat komen (vond die serie ook op zichzelf al heel erg de moeite waard)
[Voor 39% gewijzigd door raiders op 10-11-2022 09:53]
Ook net terug van de bios, en volledig eens met jouw verhaal.raiders schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:39:
Ik vond hem ook erg goed! Vooral het eerste anderhalf uur. Op het einde werd het vooral weer standaard Marvel actie sequence en Riri Williams / FBI storyline voelde ook wat onnodig. Maar ach gezeik… overall zeer vermaakt. Hopelijk komt Namor nog een keer terug, een van mijn favoriete villains uit phase 4 denk ik.
Eerste helft was erg sterk, en iedereen was even stil bij het Marvel logo stukje

ErikT738 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:53:
@raiders @Remy!!!! Ik heb de film niet gezien, maar...
spoiler:Hebben ze Namor's naam echt aangepast naar een korte versie van "el Niño sin amor", oftwel "the child/boy with no love"? Ik dacht eerst dat het een meme was om de film belachelijk te maken maar ik zie het nu op meer plekken terug komen. Dit lijkt me echt één van de meest zinloze en onnodige retcons ooit. Kan het niet net als in de comics gewoon zijn naam zijn?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Daarmee zeggende... Hetzelfde had ik met de laatste Thor film. De bad guy was hier ook niet echt een schurk.
Nu Phase 4 ten einde komt vind ik No Way Home en Shang-Chi de beste films uit de fase.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dit is helaas niets nieuws want het is sinds Iron Man 1 al zo: de eindbaas is altijd een tegenpool. Liefst met hetzelfde pakkie of abilities. Ja, ook in Thor: Love and Thunder.
Wanneer ik het heb over het volgen van een standaard draaiboek, dan staat dit op nummer 1.
Maar goed, ik ben sowieso voor het afschaffen van de hele standaard derde akte in de meeste films, dus tja

[Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 19-11-2022 14:24]
De special is ondertussen uit en ik heb er wel van genoten, mooie christmas special!Remy!!!! schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:44:
En we blijven doorgaan!
[YouTube: Marvel Studios’ Special Presentation: The Guardians of the Galaxy Holiday Special | Official Trailer]
Ja ik heb mij er ook prima mee vermaakt. Goed mee te lachen en leuke sfeer in weggezet.Terranova schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:42:
[...]
De special is ondertussen uit en ik heb er wel van genoten, mooie christmas special!
Mocht best wat langer duren.
Dat Peter en Mantis broer en zus zijn is voor mij ook een nieuwe verrassing. Zou mij niet verbazen als Ego terugkomt. Mogen ze hem samen bestrijden
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
[Voor 95% gewijzigd door Stukfruit op 02-12-2022 00:47]
Let op, er zitten nieuwe spoilers in en je ziet de film waarschijnlijk volledig voorbijkomen omdat trailers tegenwoordig in miniformaat de hele film tonen.
En in de kleine lettertjes moet ik er dan natuurlijk bij schrijven: see what I did?

Bovendien verwacht ik ook niet dat ze nu met Phase 5 plotseling wel grote karakters in films aan de zijkant opeens meer schermtijd en backstory gaan geven nadat ze dit in de laatste Spider-Man en Thor ook niet hebben gedaan, dus de kans is groot dat dit nog niet de film gaat zijn waar je op zit te wachten als je fan bent van deze villain.

Yep, ik denk er over om in de toekomst alle trailers voor films van Marvel over te slaan want er zit anders geen verrassingselement meer inraiders schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 04:47:
Oof deze trailer voelt wel heel erg als een spoiler. Toch klik ik elke keer de trailers weer aan…![]()
spoiler:Had niet gedacht dat ze zouden bevestigen dat Yellowjacket uit de eerste film MODOK zou zijn.

Scheelt ook gelijk een half uur reclame kijken in de bioscoop bij andere films

https://gamerant.com/dare...ain-writers-room-laywers/
De nieuwe schrijvers komen onder andere bij Arrow en The Flash vandaan en de serie lijkt een andere tijdlijn te krijgen.
Ugh. Ik hoop dat ze er van hebben geleerd en dat het goed komt..Stukfruit schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:11:
De nieuwe schrijvers komen onder andere bij Arrow en The Flash vandaan en de serie lijkt een andere tijdlijn te krijgen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hoop ik ook, maar daarna las ik ergens dat Chapek voor een ruwere Daredevil wilde gaan, terwijl Iger het wat vriendelijker wil houden.F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:52:
[...]
Ugh. Ik hoop dat ze er van hebben geleerd en dat het goed komt..
Ik wil écht niet negatief zijn. De schaakstukken hebben alleen allemaal een verleden die momenteel naar iets verwijzen waar fans van een volwassen Daredevil niet op zitten te wachten.
Maar misschien worden we inderdaad verrast doordat deze mensen allemaal ook ervaring hebben met hoe het niet moet

Edit: klein plusje, er is ook iemand bij betrokken die voor The Boys heeft geschreven. Als ze die kant op zouden gaan, dan vind ik het dikke prima.

[Voor 16% gewijzigd door Bra-Jo op 26-01-2023 11:15]
Nomen nescio
[Voor 11% gewijzigd door Destiny op 26-01-2023 11:52]
Ik vind het maar magertjes. Sowieso vind ik alle Marvel films na end game een stuk minder.
Namor wordt in deze film zo een dimensionaal neer gezet. Echt jammer.
Zij hadden in deze film eigenlijk geen zin omdat ze dachten dat Ant-Man niet leuk zou zijn enzo. geen bekende held (voor hun)
Toch hebben ze het heel leuk gevonden

Next up Captain America: Civil War
Nou, ik vond de laatste Spider-Man film (No way home) toch wel erg goed in elkaar zitten moet ik zeggen. Veel high stakes, begrijpelijk hoog oplopende emoties, Tobey Maguire en Andrew Garfield als 2e en 3e Spider-Man uit de multiverse...Beste Spider-Man film tot nu toe als je het mij vraagt.Russel88 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:05:
Net Black Panther bekeken op Disney plus. Ik ben blij dat ik het niet in de bioscoop heb gezien.
Ik vind het maar magertjes. Sowieso vind ik alle Marvel films na end game een stuk minder.
Black Panther vond ik ook een goeie film. Maar Wakanda Forever vond ik daarentegen erg slecht helaas.
Verder ben ik het wel met je eens dat de Marvel films ná end game inderdaad van een lager caliber zijn. Thor 3 vond ik al op het randje (deze was nog vóór endgame), maar Thor 4 ging mijns inziens ver erover.
Eternals was wel ok. Shang-Chi vond ik daarentegen wel een zeer goed wegkijkende film. Niet perse high stakes of een groots (emotioneel) conflict ofzo, maar keek gewoon lekker. Sowieso heb ik een zwak voor die specifieke kungfu verfilming met mooie, sierlijke effecten en prachtige natuur

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Hier het zelfde inderdaad. Gelukkig komen ze vrij snel op Disney+.Russel88 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:05:
Net Black Panther bekeken op Disney plus. Ik ben blij dat ik het niet in de bioscoop heb gezien.
Je mist toch Chadwick Boseman in deze. Ik kan me wel voorstellen dat ze na zijn overlijden met het handen in het haar hebben gezeten hoe dit verhaal fatsoenlijk op te pakken.
Volgens mij was dit de enige Marvel film die ik niet in de bios heb gezien.
Overigens twijfel ik ook of ik naar de nieuwe Ant Man ga.
Aan de ene kant heel benieuwd naar Kang en de aftrap van Phase 5, maar Ant Man heeft me nooit heel erg kunnen boeien.
Hier wisten ze vantevoren vanaf maar wilden persé hem casten omdat deze rol hem op zijn lijf was geschreven.yorroy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Hier het zelfde inderdaad. Gelukkig komen ze vrij snel op Disney+.
Je mist toch Chadwick Boseman in deze. Ik kan me wel voorstellen dat ze na zijn overlijden met het handen in het haar hebben gezeten hoe dit verhaal fatsoenlijk op te pakken.
rMBP M1 13" iPhone 12 Mini Watch S7 AirPods Pro
De eerste reviews zijn redelijk positief. En de makers zeggen dat het qua schaal meer een soort Avengers dan Ant-Man is.yorroy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Overigens twijfel ik ook of ik naar de nieuwe Ant Man ga.
Aan de ene kant heel benieuwd naar Kang en de aftrap van Phase 5, maar Ant Man heeft me nooit heel erg kunnen boeien.
Maar omdat deze mensen direct of indirect contractueel gebonden zijn aan het verspreiden van positieve verhalen wacht ik nog even op woensdag voordat ik enthousiast word

Ik vond hem best goed tot het moment dat de prinses bevrijd werd. Toen vond ik het te snel gaan alsof ze het restant van de film er snel doorheen moesten jagen.Russel88 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:05:
©2004
Voor mij was Spiderman en Doctor strange veruit de beste films. Ik weet dat er wel wat op aan te merken is aan de Docter Strange film, maar heb hem nu al paar keer gezien en hij kijkt echt prima weg. Maar goed, we hoeven er niet omheen te draaien dat Spider-man gewoon met kop en schouder bovenaan staat.Deathchant schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:45:
[...]
Nou, ik vond de laatste Spider-Man film (No way home) toch wel erg goed in elkaar zitten moet ik zeggen. Veel high stakes, begrijpelijk hoog oplopende emoties, Tobey Maguire en Andrew Garfield als 2e en 3e Spider-Man uit de multiverse...Beste Spider-Man film tot nu toe als je het mij vraagt.
Black Panther vond ik ook een goeie film. Maar Wakanda Forever vond ik daarentegen erg slecht helaas.
Verder ben ik het wel met je eens dat de Marvel films ná end game inderdaad van een lager caliber zijn. Thor 3 vond ik al op het randje (deze was nog vóór endgame), maar Thor 4 ging mijns inziens ver erover.
Eternals was wel ok. Shang-Chi vond ik daarentegen wel een zeer goed wegkijkende film. Niet perse high stakes of een groots (emotioneel) conflict ofzo, maar keek gewoon lekker. Sowieso heb ik een zwak voor die specifieke kungfu verfilming met mooie, sierlijke effecten en prachtige natuur
Afgelopen zaterdag Black Panther 2 gekeken. Zelf vond ik hem behoorlijk tegenvallen. Om deze redenen.
- Ik zie veel mensen volledig los gaan over de dood van Ramonda. Het deed me echt helemaal niks... Ik had letterlijk het gevoel "Ahh, weer een dood. Next...".
- Het gevecht op het einde sloeg gewoon helemaal nergens op. Een gevecht op een boot IN zee. Juist één van de weinig plekken waar je juist niet zou willen vechten.
- Wakanda zou een sterk leger moeten zijn, maar dat zag je niet af in de film. Een boot wil met mensen met speren en een paar vliegtuigen die gelijk al kapot gingen.
- Ik hou niet van post credits die ik na de tijd moet google-en. Dit was er één van.
Volgende week naar Antman! Daar heb ik wel zin in.
[Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 10-02-2023 20:27]

Lol. Ik had exact hetzelfde.grote_oever schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:25:
[...]
Het deed me echt helemaal niks... Ik had letterlijk het gevoel "…….. Next...".

grote_oever schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:25:
[...]
Voor mij was Spiderman en Doctor strange veruit de beste films. Ik weet dat er wel wat op aan te merken is aan de Docter Strange film, maar heb hem nu al paar keer gezien en hij kijkt echt prima weg. Maar goed, we hoeven er niet omheen te draaien dat Spider-man gewoon met kop en schouder bovenaan staat.
Afgelopen zaterdag Black Panther 2 gekeken. Zelf vond ik hem behoorlijk tegenvallen. Om deze redenen.
spoiler:- Nieuwe empire zal vermoedelijk beter tot hun recht komen in de strips. In de film klopt het gewoon niet. Waar waren hun toen de blip er was? Ze leven volledig afgesloten in zee en opeens is de helft van de bevolking weg. Dan vraag je toch af wat er gebeurt is? Persoonlijk ben ik wel klaar met alle nieuwe personen in de film.
- Ik zie veel mensen volledig los gaan over de dood van Ramonda. Het deed me echt helemaal niks... Ik had letterlijk het gevoel "Ahh, weer een dood. Next...".
- Het gevecht op het einde sloeg gewoon helemaal nergens op. Een gevecht op een boot IN zee. Juist één van de weinig plekken waar je juist niet zou willen vechten.
- Wakanda zou een sterk leger moeten zijn, maar dat zag je niet af in de film. Een boot wil met mensen met speren en een paar vliegtuigen die gelijk al kapot gingen.
- Ik hou niet van post credits die ik na de tijd moet google-en. Dit was er één van.
Het zal vast eerder gezegd zijn. Maar het is uiteindelijk teveel een hommage geworden. De Black Panther films zijn, wat mij betreft, veel te beladen geworden. Waardoor de films geen recht doen aan de comic. Dus de uitdagingen die komen kijken bij het leiden van een land als Wakanda, en tegelijk lid van de Avengers. De heftige oorlog tussen Wakanda en Atlantis. En wat doe je met de macht als je een land zo geavanceerd als Wakanda bent. In de 1e film werd dat zeker meer belicht. Maar de 2e film is gewoon een grote faal.
Ik hoop dat ze in het vervolg een stuk beter nadenken over de verhaallijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hieronder even wat milde spoilers

En verder las ik hier en daar al wat reviews dat ze het nogal een Star Wars film vonden, en daar kan ik ze groot gelijk in geven, zodra ze in de quantum realm terecht komen en wat bewoners tegenkomen dan heeft het heel erg een Star Wars vibe.
Verder vond ik het verhaal wat slapjes. Ik vond Ant-Man en co erg makkelijk (zonder sterk verhaal/intro? (kan het niet echt goed verwoorden)) in de quantum realm terecht komen. En pas vanaf het moment dat Kang echt in beeld komt begint het pas een beetje spannend/interessant te worden.
En verder voelt het ook heel erg als een grote opzet naar wat groters, wat ook wel de bedoeling is, maar ik vind Ant-Man qua film daar niet helemaal bij passen.
Al met al een goeie 7,5 en ik ben benieuwd naar de lange termijn planning met Kang.
Dezelfde techniek maakt 'makkelijk' tijdreizen mogelijk (na eenmalig de oplossing ontwikkeld te hebben door Tony Stark voordat die de geest gaf), dus dat is niet zo verbazingwekkend.Remy!!!! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:12:
Gisteren Ant-Man and the Wasp: Quantumania gezien, en was een vermakelijke film.
spoiler:Ik vond Ant-Man en co erg makkelijk (zonder sterk verhaal/intro? (kan het niet echt goed verwoorden)) in de quantum realm terecht komen.

Het gaat mij niet echt om de techniek, maar meer verhaaltechnisch.The Zep Man schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:23:
[...]
Dezelfde techniek maakt 'makkelijk' tijdreizen mogelijk (na eenmalig de oplossing ontwikkeld te hebben door Tony Stark voordat die de geest gaf), dus dat is niet zo verbazingwekkend.
Als ze tijdens het scannen een hulproep hadden gekregen dan had ik het beter begrepen, en gezien het begin van de film zou ik ook goed begrijpen dat Cassie direct zou willen ingrijpen.
En dat ze er vervolgens achter komen dat de hulproep van Kang afkomt zou een leuke 'twist' geweest zijn.
Higher. Further. Faster. Together.
— Marvel Studios (@MarvelStudios) 17 februari 2023
Check out the brand-new teaser poster for Marvel Studios’ The Marvels, coming to theaters November 10. pic.twitter.com/zSlozSfQrz
In de tweet wordt het niet vermeld, maar dit betekent dat de film is verplaatst van 28 juli naar 10 november.
Geen spoilers, maar het volgende is wel een spoiler over Quantumania:
In deel 3 lopen ze uren of dagenlang zonder probleem rond.
Dat is één van de problemen die ik met Quantumania heb. De U uit MCU is weinig meer waard.
Dat werd letterlijk benoemd in de film.
@Remy!!!!
Cassie stuurde een signaal naar de qr en dat werd ontvangen door Kang waardoor hij ze vie die verbinding de qr in zoog.
Jouw versie van het verhaal klink wel als een logische en mooi alternatief.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gisteren ook gezien in de bios! Heb me zeer goed vermaakt en de film is zeker niet tegengevallen. De negatieve reacties snap ik eigenlijk niet. Er is zeker wel wat op aan te merken, maar als je daar niet zo aan stoort dan is de film gewoon prima.Remy!!!! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:12:
Gisteren Ant-Man and the Wasp: Quantumania gezien, en was een vermakelijke film.
spoiler:Het voelde niet echt aan als een Ant-Man film, waar deel 1 en 2 erg kleinschalig aanvoelde (haha woordgrapje) qua bedreiging e.d.. Is deze ineens veel grootser en voelt het daardoor veel meer aan als een Avengers film.
En verder las ik hier en daar al wat reviews dat ze het nogal een Star Wars film vonden, en daar kan ik ze groot gelijk in geven, zodra ze in de quantum realm terecht komen en wat bewoners tegenkomen dan heeft het heel erg een Star Wars vibe.
Verder vond ik het verhaal wat slapjes. Ik vond Ant-Man en co erg makkelijk (zonder sterk verhaal/intro? (kan het niet echt goed verwoorden)) in de quantum realm terecht komen. En pas vanaf het moment dat Kang echt in beeld komt begint het pas een beetje spannend/interessant te worden.
En verder voelt het ook heel erg als een grote opzet naar wat groters, wat ook wel de bedoeling is, maar ik vind Ant-Man qua film daar niet helemaal bij passen.
Al met al een goeie 7,5 en ik ben benieuwd naar de lange termijn planning met Kang.
Kang heeft in deze film duidelijk laten zien waarom het een Thanos-like boss is. En daarom scoort bij mij de film goed. De film is duidelijk neergezet om Kang te introduceren en dat gebeurde gewoon goed.
Post credit 2 kwam voor mij als een verrassing!
Toch even puntje waar ik niet helemaal uit kom:
Ik kan de dood van Kang in antman eigenlijk niet verklaren. De twijfel bij Scott of Kang dood is op het einde maakt het wel goed, maar in de post-credit werd toch duidelijk gezegd dat Kang dood is. Of is deze dood goed te verklaren dat dit het begin is van de samenwerking van alle Kangs?
Kang had toch moeten weten dat die mieren er waren? En daardoor kon hij toch weten hoe hij die had moeten verslaan?
De mieren waren voor mij wel enige nadeel aan de film. Ze kwamen voor mij een beetje uit het niets. Hele film wordt naar de eindbattle gewerkt. Die wordt duidelijk verloren, maar binnen 2 seconden is de battle compleet omgedraaid door de mieren.
p.s. waarom zijn er anno 2023 nog steeds mensen die gelijk de bios uit lopen bij de end-credits? Ze moeten toch weten dat er iets komt. Ging er vervolgens voor mij een vrouw, tijdens de eerste postcredit, ook nog even rustig staand haar jaar aantrekken en praten met haar zoontje over hoe ze bij de auto moeten komen. man man man man...
thijsco19 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:39:
@Stukfruit Ze waren nog niet verder gekomen dan de quantum void, aldus Janet. We hebben dus de quantum realm zoals we die nu kennen van quantumania nog niet gezien.
Dat werd letterlijk benoemd in de film.
Was dat wat in de film werd benoemd (en getoond als wereld waarin Scott inderdaad "gek" werd door alle afsplitsingen van zichzelf) niet juist nog een aantal uitvergrotingen verder?
Dus effectief een nog kleinere wereld. Één die hierdoor verderop ligt dan het deel waar ze doorheen moeten om in het Realm te komen. Of zie ik dat verkeerd?
Wat opvalt is dat verschil sites / reviews dingen door elkaar lijken te halen. De een zegt Realm waar ze Void bedoelen en andersom. Blijkbaar ben ik niet de enige boomer-in-wording als ik er inderdaad naast zit

Maar het punt was dat het de verhaaltechnische evenknie is van gevechten in een omgeving waarvan alleen nog achtergrondkleuren te zien zijn: het is te abstract en begint de LSD-trips van de comics achterna te gaan.
Het voordeel van Marvel was dat men onze echte wereld als basis gebruikte. In tegenstelling tot DC, want bv. Gotham City bestaat niet. Je moet nu meegaan in volledige fantasie. Bij wijze van spreken zouden ze nu ook de wereld met pratende bomen (I am Groot?

Ik begrijp waarom ze het doen, maar sommige mensen houden nu eenmaal niet van totale fantasy. Het is het verschil tussen Star Trek en Star Wars. Het ene is natuurlijk niet realistisch omdat het niet mogelijk is door gebrek aan kennis, maar probeert het wel (void? Nee, kan waarschijnlijk niet vanwege behoud van energie). Het andere is vaak (op Andor na?

En gefeliciteerd met je verjaardag + taartje!

Stukfruit schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:26:
[...]
spoiler:Het shot in de video hierboven op 3:47 uit de eerdere films laat (visueel) zien dat het een vage mix tussen Void en Realm leek te zijn.
Was dat wat in de film werd benoemd (en getoond als wereld waarin Scott inderdaad "gek" werd door alle afsplitsingen van zichzelf) niet juist nog een aantal uitvergrotingen verder?
Dus effectief een nog kleinere wereld. Één die hierdoor verderop ligt dan het deel waar ze doorheen moeten om in het Realm te komen. Of zie ik dat verkeerd?
Wat opvalt is dat verschil sites / reviews dingen door elkaar lijken te halen. De een zegt Realm waar ze Void bedoelen en andersom. Blijkbaar ben ik niet de enige boomer-in-wording als ik er inderdaad naast zit
Maar het punt was dat het de verhaaltechnische evenknie is van gevechten in een omgeving waarvan alleen nog achtergrondkleuren te zien zijn: het is te abstract en begint de LSD-trips van de comics achterna te gaan.
Het voordeel van Marvel was dat men onze echte wereld als basis gebruikte. In tegenstelling tot DC, want bv. Gotham City bestaat niet. Je moet nu meegaan in volledige fantasie. Bij wijze van spreken zouden ze nu ook de wereld met pratende bomen (I am Groot?) van Lord of the Rings kunnen bezoeken.
Ik begrijp waarom ze het doen, maar sommige mensen houden nu eenmaal niet van totale fantasy. Het is het verschil tussen Star Trek en Star Wars. Het ene is natuurlijk niet realistisch omdat het niet mogelijk is door gebrek aan kennis, maar probeert het wel (void? Nee, kan waarschijnlijk niet vanwege behoud van energie). Het andere is vaak (op Andor na?) een space opera en daar zie je dat mensen zoals ik afvallen.
offtopic:
En gefeliciteerd met je verjaardag + taartje!
Het is inderdaad een beetje onduidelijk wat nou exact de quantum realm is als je kijkt naar de beelden van eerdere films en andere beelden. Het maakte het voor mij duidelijk toen Hank zelf al zei dat hij al lange tijd de quantum realm bestudeerde en eigenlijk dus nog helemaal niks wist erover. Dat geeft natuurlijk aan dat alles wat wij hiervoor gezien hebben nog niet de echte, of in ieder geval misschien een heel klein gedeelte van de, quantum realm was.
Hoe ik het snap is dat de quantum realm echt een compleet andere universum / realm / whatever is wat bestaat naast / in / onder / whatever aarde en het universum van de andere films. Beetje vergelijkbaar als de serie Loki en de TVA. Tijd en ruimte is daar heel anders of zelfs 'niet bestaand'.
Op een gegeven moment ontkom je er natuurlijk niet aan om deze 'LSD' wereld te ontdekken in de films. Je kan niet alle films op aarde blijven maken. Ik kreeg ook een Star Wars flashback bij die ene scene.
Het is inherent aan comic books met superhelden dat je op een gegeven moment een wereld gaat ontdekken buiten onze bekende aarde.
Bedankt

grote_oever schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:56:
Kang heeft in deze film duidelijk laten zien waarom het een Thanos-like boss is. En daarom scoort bij mij de film goed. De film is duidelijk neergezet om Kang te introduceren en dat gebeurde gewoon goed.
spoiler:Dat Kang dood ging in Loki snap ik. Want zijn dood had een bedoeling.
Ik kan de dood van Kang in antman eigenlijk niet verklaren. De twijfel bij Scott of Kang dood is op het einde maakt het wel goed, maar in de post-credit werd toch duidelijk gezegd dat Kang dood is. Of is deze dood goed te verklaren dat dit het begin is van de samenwerking van alle Kangs?
Kang had toch moeten weten dat die mieren er waren? En daardoor kon hij toch weten hoe hij die had moeten verslaan?
De mieren waren voor mij wel enige nadeel aan de film. Ze kwamen voor mij een beetje uit het niets. Hele film wordt naar de eindbattle gewerkt. Die wordt duidelijk verloren, maar binnen 2 seconden is de battle compleet omgedraaid door de mieren.
p.s. waarom zijn er anno 2023 nog steeds mensen die gelijk de bios uit lopen bij de end-credits? Ze moeten toch weten dat er iets komt. Ging er vervolgens voor mij een vrouw, tijdens de eerste postcredit, ook nog even rustig staand haar jaar aantrekken en praten met haar zoontje over hoe ze bij de auto moeten komen. man man man man...
Tja, die mieren. Het was een leuke twist maar wel een makkelijke twist. Het verhaal ging op dat moment iets te snel.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dit geeft mij eigenlijk wel een compleet andere kijk over het einde van Antman.
Hoe hebben jullie kennis gemaakt met Marcel? Eens een film gekeken of echt van jongs af aan met die strips/comités?
Ik heb kennisgemaakt met Marcel toen ik nog op school zat. Was een goede vriend. We ging samen met de rest van de vriendengroep wel eens naar de bioscoop.Deruxian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:16:
Hoe hebben jullie kennis gemaakt met Marcel? Eens een film gekeken of echt van jongs af aan met die strips/comités?
Destijds waren het vooral de knallers zoals Independence Day die in de bioscopen draaiden, dus de Marvel-tijd was nog niet aangebroken.
Het begon voor mij pas echt toen ik The Hulk met Eric Bana in 2003 in de bioscoop zag. In deze periode werden computers en software steeds beter, waar dit soort films vol special effects goed gebruik van maakten. Maar Marcel kende ik toen al niet meer. Hij was verhuisd naar een ander land.
De comics heb ik trouwens nooit echt gelezen. Mijn stripverhalen kwamen vooral van Carl Barks. Pas jaren later heb ik de blaadjes van andere makers eens opengeslagen en zag ik dat de wereld van Marvel niet alleen uit LSD-trips bestond.
Toen de films werden geïntroduceerd als genrefilms met een realistische insteek was ik dan ook blij verrast en werd ik fan.
Dat is een beetje mijn verhaal in het kort!
Samenvatting: Quantumania zou wel eens een andere film kunnen zijn en was misschien beter geweest als eindfilm voor Phase 4, maar de pandemie bracht Marvel in paniekmode en lijkt te hebben gezorgd voor knip- en plakwerk waardoor Quantumania minder logisch overkomt en vooral een spektakelfilm is geworden. Het is hierdoor wel een paar standaard tropes verloren, wat eigenlijk goed is.
Nog kortere samenvatting: paniek die veroorzaakt zou kunnen zijn door microscopisch kleine levensvormen.

Als dit het werkelijke verhaal is, dan zou ik hierbij graag een nieuwe superheld willen voorstellen: Irony Man!
[Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 08-03-2023 23:54]
Deruxian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:16:
[Voor 10% gewijzigd door Raem op 08-03-2023 16:25]
Oh bijna vergeten, die heb ik als kind natuurlijk wel gezien

Maar goed, in die tijd had ik geen idee dat deze karakters allemaal (in principe) van dezelfde achterliggende partij afkomstig waren. Dat lag een beetje in dezelfde hoek als (wel jaren later) Eek! The Cat, Teenage Mutant Ninja Turtles, Samurai Pizza Cats en GI Joe.
Ik had helemaal niks met superhelden, in de jaren 90 Lois&Clark gezien bij de Vara en dat was het wel. Vond het allemaal maar simpel vermaak.Deruxian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:16:
In 2018 vloog ik vrij veel en als ik vloog had ik de afspraak met mezelf om een film te kijken die ik normaal gesproken nooit zou aanzetten. Black Panther was in het nieuws geweest als een eerste Marvel film met een zwarte regisseur en voornamelijk zwarte cast, Ik was onderweg naar Kenya en vond dat een extra reden om die film aan te zetten. Ik verwachtte weinig maar vond het echt een leuke film.
Thuis Thor 3 aangezet, maar als snel door dat ik een boel miste. Halverwege uitgezet, googled wat MCU nou echt betekende (duurde even voor ik dat door had) en bij de Hulk begonnen. Al vrij snel hooked en alles gekeken. Daarna ook alle x-men films gezien. Heb mijn mening over superhelden films bijgesteld.
Dat hele idee van films die met elkaar verbonden zijn spreekt me toch wel erg aan.
Dat werd voor mij wel vrij duidelijk in de Secret Wars afleveringen in de Spider-Man cartoon uit '94.Stukfruit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:00:
Maar goed, in die tijd had ik geen idee dat deze karakters allemaal (in principe) van dezelfde achterliggende partij afkomstig waren.
Nog steeds een goeie serie trouwens, net als de eerder genoemde X-men.
Dat is na mijn tijd. Toen was m'n aandacht al volledig verschoven naar dat moderne fenomeen dat computer heetteErikT738 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Dat werd voor mij wel vrij duidelijk in de Secret Wars afleveringen in de Spider-Man cartoon uit '94.
[Afbeelding]
Nog steeds een goeie serie trouwens, net als de eerder genoemde X-men.

Is Spider-Man and his Amazing Friends meer jouw tijd? Daar zaten (naast Iceman uit de X-Men) ook al crossovers inStukfruit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:34:
[...]
Dat is na mijn tijd. Toen was m'n aandacht al volledig verschoven naar dat moderne fenomeen dat computer heette

Toegegeven, deze is van voor mijn tijd en hier heb ik maar weinig van gezien.
Somebody please kill that bird!Stukfruit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:00:
Samurai Pizza Cats
Ben opgegroeid met alle tekenfilms en series (batman) van de jaren 80/90 samen met bergen strips, de eerste MCU's (en Xmen) waren imho nog erg trouw aan hun principes, maar de latere werden gewoon meer generiek spul (hoe bv Gambit is weggezet in Xmen Wolferine) of gewoon compleet uit z'n verband getrokken (hallo Fantastic 4

Snap dat het met films moeilijk is een langere tijdlijn op te bouwen vanwege de leeftijd van acteurs (hoewel dat met X-men niet eens zo slecht was gedaan), of dat bepaalde acteurs simpel 'gekoppeld' zijn aan hun superheld (Steward, Downey, etc), maar van mij mag er wel weer een no-bullshit actie superheld film komen zonder al die 'politieke' randzaken. Gelukkig doet Azie daar wel goeie zaken in, niet MCU related The Witch 1/2 waren geweldig

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die heb ik in die tijd inderdaad vaak gezien. Maar hoeveel denk je dat het een kind zal boeien dat er crossovers zijn?ErikT738 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:47:
[...]
Is Spider-Man and his Amazing Friends meer jouw tijd? Daar zaten (naast Iceman uit de X-Men) ook al crossovers in![]()
[Afbeelding]
Toegegeven, deze is van voor mijn tijd en hier heb ik maar weinig van gezien.
Voor mij waren dat gewoon bijkarakters

https://gizmodo.com/jonat...s-kang-creed-3-1850266736
Zou jammer zijn als hij een Ezra Miller doet. Het zou betekenen dat zijn acteertalent dan ook geen reden meer zal zijn om naar de volgende films uit te kijken, omdat dit dan ontbreekt.
Misschien eerst de uitspraak afwachten?Stukfruit schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:33:
Ow... Snap
https://gizmodo.com/jonat...s-kang-creed-3-1850266736
Zou jammer zijn als hij een Ezra Miller doet. Het zou betekenen dat zijn acteertalent dan ook geen reden meer zal zijn om naar de volgende films uit te kijken, omdat dit dan ontbreekt.
Zeg dat maar tegen de eerste partijen die zich na dit soort voorvallen vaak terugtrekken zonder een uitspraak af te wachten, zoals ook hier is gebeurd:
"No word yet if the arrest and charges will change any of that specifically but Majors had been featured in ads for the U.S. Army, which chose to pull those after the events."
[Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 27-03-2023 10:33]
Ik vond de opbouw in het begin te lang en het leek een beetje alsof de humor die erin was niet helemaal goed naar voren kwam. Alsof ze het aan het proberen waren ofzo. Hoe de quantum realm uitgebeeld is moet je van houden, ik hou zelf niet zo van die freaky blubberige slimey stuff (freaks me out, I dont know why, datzelfde heb ik met starwars wezens

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Leren ze daar nu niet te wachten met oordelen... Johnny Depp comes to mindStukfruit schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:32:
[...]
Zeg dat maar tegen de eerste partijen die zich na dit soort voorvallen vaak terugtrekken zonder een uitspraak af te wachten, zoals ook hier is gebeurd:
[...]
Raise:
Beste tijden vroeger, op zaterdagochtend als kiddo voor de TV, met die jaren '90 cartoons

En iets later kon ik Teknoman ook erg waarderen en door Battltech een tijdlang helemaal ondergedopeld geweest in het Mechwarrior universum. Maar goed, da's allemaal geen Marvel, dus lichtelijk offtopic

[Voor 38% gewijzigd door Kwistnix op 27-03-2023 22:23]
Het is commercieel een hele simpele afweging, waarom zou je iemand aanhouden die mogelijk een permanent imagoprobleem gaat hebben als je je handen er gewoon vanaf kunt trekken? Als achteraf blijkt dat je asset weer waarde heeft gekregen dan neem je het weer op in je portfolio (om het maar eens in puur zakelijke termen uit te drukken).42erik schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:05:
Leren ze daar nu niet te wachten met oordelen... Johnny Depp comes to mind
Al het gewauwel en zever van bedrijven eromheen die super maatschappelijk betrokken zijn bij dit of dat probleem is zorgvuldig gecomponeerde PR die bedoeld is om geen klanten te verliezen (met hier en daar een uitzondering als een CEO met nogal specifieke opvattingen het bedrijf gebruikt als spreekbuis, maar dat is vrij zeldzaam).
De enige schuld die bedrijven erkennen komt in de vorm van rode cijfers, en onschuld bestaat niet, alleen winst.

omdat we het over mensen hebben en we in de westerse wereld ooit besloten hebben om mensen niet te veroordelen voordat hun schuld bewezen is... al lijken we daar minder goed in te worden helaas... Of valt het me nu meer op?MneoreJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:25:
[...]
Het is commercieel een hele simpele afweging, waarom zou je iemand aanhouden die mogelijk een permanent imagoprobleem gaat hebben als je je handen er gewoon vanaf kunt trekken? Als achteraf blijkt dat je asset weer waarde heeft gekregen dan neem je het weer op in je portfolio (om het maar eens in puur zakelijke termen uit te drukken).
Al het gewauwel en zever van bedrijven eromheen die super maatschappelijk betrokken zijn bij dit of dat probleem is zorgvuldig gecomponeerde PR die bedoeld is om geen klanten te verliezen (met hier en daar een uitzondering als een CEO met nogal specifieke opvattingen het bedrijf gebruikt als spreekbuis, maar dat is vrij zeldzaam).
De enige schuld die bedrijven erkennen komt in de vorm van rode cijfers, en onschuld bestaat niet, alleen winst.
Het is goed en volwassen dat we als formele regel vastgelegd hebben dat iemand juridisch onschuldig geacht wordt tot schuld bewezen is, maar de reden dat we dat überhaupt als regel vast hebben moeten leggen is natuurlijk dat de "waar rook is, is vuur" reactie ons makkelijker af gaat. We mogen je niet in het gevang gooien of alvast een boete opleggen zonder gerechtelijke uitspraak, maar "wij zetten het contract liever niet voort want gedoe" is iets wat je moeilijk kunt gaan verbieden zonder weer andere vrijheden te schenden.
[Voor 142% gewijzigd door MneoreJ op 28-03-2023 23:58]
waar heb je het over? Ik heb het helemaal niet over rechtspraak. Ik heb het over niet oordelen voordat er ook maar meer feiten zijn dan een nieuwsberichtje, wat de army schijnbaar nu al aan het doen is.MneoreJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:32:
[...]
Jij hebt het over rechtspraak, ik heb het over bedrijven die beroemdheid X gebruiken voor reclame/acteerdoeleinden. Iemand niet meer gebruiken voor je reclamecampagne is geen veroordeling, althans niet in juridische zin. Het handjevol mensen dat je wellicht juist bewondert omdat je je poot stijf houdt en in persoon X blijft geloven gaat waarschijnlijk niet voor de gewenste omzet zorgen...
Het is goed en volwassen dat we als formele regel vastgelegd hebben dat iemand juridisch onschuldig geacht wordt tot schuld bewezen is, maar de reden dat we dat überhaupt als regel vast hebben moeten leggen is natuurlijk dat de "waar rook is, is vuur" reactie ons makkelijker af gaat. We mogen je niet in het gevang gooien of alvast een boete opleggen zonder gerechtelijke uitspraak, maar "wij zetten het contract liever niet voort want gedoe" is iets wat je moeilijk kunt gaan verbieden zonder weer andere vrijheden te schenden.
En dat is dus puur eigenbelang, net als bij bedrijven. Wat denk je nou, dat de PR-afdeling van het leger zegt "wel, we weten nog niet of hij echt iets op z'n kerfstok heeft waar hij uiteindelijk voor gestraft gaat worden, dus houden we de reclame er gewoon in, want dat is eerlijk, strookt met onze Westerse normen, en toont karakter" als ze ook gewoon uit voorzorg de boel in de ijskast kunnen zetten en later, als hij toch definitief onschuldig blijkt te zijn, gewoon weer door kunnen?42erik schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:45:
waar heb je het over? Ik heb het helemaal niet over rechtspraak. Ik heb het over niet oordelen voordat er ook maar meer feiten zijn dan een nieuwsberichtje, wat de army schijnbaar nu al aan het doen is.
Het is niet hun taak om mensen in het zonnetje te zetten maar om te adverteren voor het leger, en dat doe je nu eenmaal handiger met iemand die geen schijn van verdenking heeft. Is dat rechtvaardig? Nee. Maar jouw reactie was "leren ze daar nu niet te wachten met oordelen", en daarop is het antwoord "nee, want wachten met oordelen en blijven adverteren levert meer schade voor hun op dan het zekere voor het onzekere nemen".