Ik heb de afgelopen discussie eens teruggelezen. Alle klachten en redenaties over de tijdlijn: natuurlijk zullen er hier en daar plotholes zijn; dat is nu eenmaal evident bij zo'n ingewikkelde verhaalconstructie. Zolang we niet echt kunnen tijdreizen, blijft het ook bij theorie en speculatie. Meer nog; waarom zou je vallen over het tijdreizen, maar nemen we voor lief dat Scarlett Witch, The Vision, Thanos en Rocket bestaan? Als we alleen maar naar reële personages kijken (met de kennis die we nu hebben) dan houdt het bij Fury, Black Widow en Hawkeye al snel op. De personages rondom Ant-Man en Iron Man zijn weliswaar echte mensen, maar net als bij Spider-Man wordt er van niet bestaande technieken gebruik gemaakt. Daar hoor je echter niemand over.
Denk dat we maar gewoon moeten genieten van wat je op het beeld voorgeschoteld krijgt
Ik had met alle speculaties overigens verwacht dat Bucky het stokje van Steve Rogers over zou nemen, maar dat Sam dat doet, is in principe ook prima natuurlijk. Sam is zover ik mij herinner ook "ongeschonden" en niet zoals Bucky ook gecompromiteerd geweest. Prima keuze lijkt mij. Ben dan wel benieuwd wat dit voor zijn alter ego Falcon zou betekenen. Krijgen we een nieuwe Captain? Of een Falcon met het schild? Een totaal nieuwe superheld?
V.w.b. het einde van Tony Stark: dat had ik helemaal niet verwacht. Hij is toch eigenlijk ook wel mijn favoriete MCU personage. Speculaties over zijn opvolging lopen ook weer flink uiteen. Zou hij terugkomen als nieuwe AI bijvoorbeeld? Dat lijkt me na Jarvis en Friday ook wel cool. Een opvolging door Peter Parker geloof ik eigenlijk niet in. Hij heeft een heel eigen plek in het MCU en ik zie hem dan eerder door een nieuwe Tony AI begeleidt worden, dan dat hij Tony's rol overneemt. Dan zie ik meer in zijn dochter Morgan, ook vanwege het dragen van de helm, maar zij is eigenlijk nog veel te jong. Voordat zij minimaal 16 is, zijn we dus ook minstens 11 jaar verder. Een interessante keuze zou ik dan bijv. Riri Williams als Ironheart vinden. Dat zou ook heel goed passen bij het einde van de film. Niet alleen is het geluid van het gehamer aan het eind dan een hommage aan Tony Stark en het creëren van het eerste Iron Man suit, maar als wonderkind die de Iron Man tech reverse engineered zou het ook een verwijzing naar Ironheart kunnen zijn. Zij is echter van vergelijkbare leeftijd als Peter Parker, waardoor we 2 wel heel jonge helden te zien krijgen. Voor het aanspreken van nieuwe fans echter wel een goede keuze lijkt me.
Trouwens, waarom dat kapsel van Brie?? Zo zonde!