Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Terranova schreef op zondag 28 april 2019 @ 03:01:
[...]

spoiler:
De series hoef je niet te zien
Hoeft niet, maar geeft wel veel achtergrond. Er wordt regelmatig verwezen naar s.h.i.e.l.d en mijn vrouw vroeg zich af wie die vrouw was bij captain america.
wesleytjuh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:00:
[...]

spoiler: title
Werd dit niet in Captain Marvel aan het einde van de film (na de credits) juist uitgelegd? Captain Marvel werkt opgepiept door Fury en kwam daardoor terug op aarde terecht, wat me bijstaat is dat ze toen opzoek zijn gegaan naar Tony en uiteindelijk ook vonden. Vanaf dat punt stopte Captain Marvel en ging het over in Endgame

Ik heb hem overigens ook afgelopen dinsdagnacht gezien in Antwerpen, na Infinity War. Begin was voor mij inderdaad ook wat langzaam, ook iets te veel "toevalligheden". 2e helft was erg sterk, mooi hoe ze de hele geschiedenis aan elkaar geknoopt hebben en ook afgerond. Gevecht was natuurlijk episch :). Captain Marvel vond ik eigenlijk maar een beetje onnodig, voegde weinig toe imo (buiten dan het terughalen van Tony)
Captain Marvel is idd wat slecht weg gezet in deze film. Had verwacht dat ze een grotere rol zou spelen. Introductie van captain marvel gebeurde eigenlijk in haar eigen film in post creditscene. Deze was trouwens wel tof.

YouTube: Captain Marvel Post Credit Scene | Avengers ' Endgame ' 2019

Even een vraag:

spoiler:
Waarom kon captain american thors hammer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

grote_oever schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:23:
spoiler:
Waarom kon captain american thors hammer gebruiken?
spoiler:
Omdat hij nu 'worthy' is. Iets waar in Age of Ultron al op werd gehint.
YouTube: Lifting Thor's Hammer Scene | Marvel's Avengers: Age of Ultron (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:57:
[...]

spoiler:
Ze komen altijd terug via de portaal naar hun eigen tijdlijn. Zelf thanos zijn schip en leger kwamen via de portaal. Duidelijker kan het niet.

Dat ze terug in de tijd nog verder terug in de tijd kunnen reizen is wel een ding maar het platform dient als een baken om terug in hun eigen tijdlijn te komen. Als ze kunnen gaan waar en wanneer ze willen waarom moeten hawkeye en blackwidow nog met een schip naar hun bestemming reizen ? Waarom hebben ze überhaupt de portaal als ze alleen hun pak Pim particles en een GPS nodig hebben op tijd te reizen.

Maar zo zie je maar weer dat als ze dingen anders hadden aangepakt en beter geschreven hadden dan was er ook geen discussie over nodig. Op deze manier heeft het nogal een hoge mcguffin factor als het werk altijd hoe ze het willen en er zijn geen duidelijke regels.

spoiler:
tijdrijzen levert in films altijd meer problemen op dan ze oplossen
verstand op 0 zetten er er niet teveel over nadenken is dan vaak het advies.
spoiler:
Prima, als jij denkt dat het zo werkt, maar dan komt mijn eerdere opmerking weer naar voren. Wie zegt dat Cap niet een uurtje eerder op het platform is terug gekomen. Dat kan gewoon gezien Cap en Tony een dubbele tijdsprong hebben gemaakt eerder in de film zonder terug te keren.

En bovendien zoals ik ook al eerder aangaf, ze kunnen niet alles perfect uitleggen zonder dat de film te lang wordt, ze gaan er vanuit dan mensen wel logisch kunnen nadenken over wat er gebeurd is. Blijkbaar is dat niet mogelijk voor iedereen en dat maakt ook niet uit en is geen verwijt. Dat is iets voor ze voor gekozen hebben een film van maar 3 uur met wat stukken waar mensen zelf maar over na moeten denk ipv een film van 6 uur met volledige uitleg die naast te lang ook dan een stuk minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Prx schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:58:
[...]

spoiler:
Omdat hij nu 'worthy' is. Iets waar in Age of Ultron al op werd gehint.
YouTube: Lifting Thor's Hammer Scene | Marvel's Avengers: Age of Ultron (2015)
spoiler:
Ik denk zelf dat hij altijd al worthy was, maar gewoon niet de hamer wilde oppakken. Je ziet ook dat hij niet echt meer kracht zet na de kleine beweging. Iets wat al jaren een theory is en Thor zegt sowieso i knew it, alsof hij het toen ook al dacht. Bovendien is Cap de films na Age of Ultron nou niet perse meer worthy geworden, eerder juist andersom.

Maargoed, dat is alleen maar een theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Terranova schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:00:
[...]

spoiler:
Ik denk zelf dat hij altijd al worthy was, maar gewoon niet de hamer wilde oppakken. Je ziet ook dat hij niet echt meer kracht zet na de kleine beweging. Iets wat al jaren een theory is en Thor zegt sowieso i knew it, alsof hij het toen ook al dacht. Bovendien is Cap de films na Age of Ultron nou niet perse meer worthy geworden, eerder juist andersom.

Maargoed, dat is alleen maar een theorie
spoiler:
Ik denk dat hij juist wel "worthier" is geworden na wat er is gebeurd in Civil War. Hij liep al die tijd nog rond wetende dat Bucky, als Winter Soldier, de ouders van Tony had vermoord. Hij heeft dit al die jaren voor Tony verzwegen, en heeft in Civil War het boetekleed aangetrokken. En letterlijk z'n schild opgegeven.

Al met al een geweldige film en waardige afsluiter!

spoiler:
Alle cameo's, easter eggs, referenties naar de eerdere films waren een genot om naar te kijken.

- Korg en Miek :+
- De omhelzing van Tony en Peter. Tony die het nu niet doet om alleen de deur open te houden ;(
- Jarvis uit Agent Carter :D
- Cap die eindelijk z'n date/dans heeft met Peggy
- Falcon: "On your left" 8)
- Tony: "I Am Iron Man" :'(

Goede video met veel van de cameo's en easter eggs achter elkaar; YouTube: Every Avengers: Endgame Easter Egg

Niet perse een spoiler denk ik, maar damn die soundtrack! O+
YouTube: Alan Silvestri - Portals (From "Avengers: Endgame"/Audio Only)

[ Voor 6% gewijzigd door Pendaco op 28-04-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:58:
[...]

spoiler:
Prima, als jij denkt dat het zo werkt, maar dan komt mijn eerdere opmerking weer naar voren. Wie zegt dat Cap niet een uurtje eerder op het platform is terug gekomen. Dat kan gewoon gezien Cap en Tony een dubbele tijdsprong hebben gemaakt eerder in de film zonder terug te keren.

En bovendien zoals ik ook al eerder aangaf, ze kunnen niet alles perfect uitleggen zonder dat de film te lang wordt, ze gaan er vanuit dan mensen wel logisch kunnen nadenken over wat er gebeurd is. Blijkbaar is dat niet mogelijk voor iedereen en dat maakt ook niet uit en is geen verwijt. Dat is iets voor ze voor gekozen hebben een film van maar 3 uur met wat stukken waar mensen zelf maar over na moeten denk ipv een film van 6 uur met volledige uitleg die naast te lang ook dan een stuk minder goed is.
spoiler:
omdat dat zou betekenen dat het platform daar al een uur onbeheerd staat. Het ziet eruit als een vrij mobiele versie van het platform dus is het nogal onlogisch dat het er al die tijd al stond. Ook laat de scene zien dat de hulk net klaar was met alles in te stellen. Er is geen logische uitleg en zoals ik al aangaf hadden ze gewoon cap op het platform moeten laten terugkeren waarna hij zijn helm afdoen om te laten zien dat hij oud is. Dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden. Er is geen logische verklaring mogelijk. Dat laat jou mentale gymnastiek als poging om het te verklaren duidelijk zien. Straks ga je nog beweren dat cap terug in de tijd zelf een nieuw platform heeft gebouwd om weer naar de toekomst te gaan.

Het is alleen te behappen als je je verstand op 0 zet en er niet teveel over nadenkt sommige mensen kunnen dat blijkbaar heel goed, ik houd liever van wat meer diepgang.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2019 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:37:
[...]

spoiler:
omdat dat zou betekenen dat het platform daar al een uur onbeheerd staat. Het ziet eruit als een vrij mobiele versie van het platform dus is het nogal onlogisch dat het er al die tijd al stond. Ook laat de scene zien dat de hulk net klaar was met alles in te stellen. Er is geen logische uitleg en zoals ik al aangaf hadden ze gewoon cap op het platform moeten laten terugkeren waarna hij zijn helm afdoen om te laten zien dat hij oud is. Dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden. Er is geen logische verklaring mogelijk. Dat laat jou mentale gymnastiek als poging om het te verklaren duidelijk zien. Straks ga je nog beweren dat cap terug in de tijd zelf een nieuw platform heeft gebouwd om weer naar de toekomst te gaan.

Het is alleen te behappen als je je verstand op 0 zet en er niet teveel over nadenkt sommige mensen kunnen dat blijkbaar heel goed, ik houd liever van wat meer diepgang.
We hebben het nog steeds over een film waarin een grote paarse man vecht tegen een legertje mensen met superkrachten en een grote groene man, die nu blijkbaar wel zijn zelfbeheersing kan behouden?

Prachtige finale van 10 jaar films. Deze film had alles. Terugverwijzingen naar de oude films, alle vrienden en vijanden nog eens de revue laten passeren, een spectaculair gevecht, en een passend einde. Well done.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:47:
[...]

We hebben het nog steeds over een film waarin een grote paarse man vecht tegen een legertje mensen met superkrachten en een grote groene man, die nu blijkbaar wel zijn zelfbeheersing kan behouden?

Prachtige finale van 10 jaar films. Deze film had alles. Terugverwijzingen naar de oude films, alle vrienden en vijanden nog eens de revue laten passeren, een spectaculair gevecht, en een passend einde. Well done.
Een paar posts terug heb ik ook gezegd dat ik prima heb genoten van de film ;) maar al met al maakte infinity war deel 1 meer indruk op mij.

Ik nu vooral benieuwd naar wat de toekomt gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:37:
[...]

spoiler:

spoiler:
Je eerste zin laat al weer zien dat je zelf weinig begrijpt van de films en begrijpend. Wat erg dat een platform onbeheerd op 't Avengers HQ staat. Een afgesloten landgoed, wat eerder in de film al naar voren kwam. Als 2e was het volgens mij vrij duidelijk dat ik met een uur eerder niet specifiek een uur eerder bedoelde. Vandaar dat ik ook zei een uurtje eerder, want het net zo goed 5 minuten eerder kunnen zijn geweest of een moment dat er even niemand oplet.

Maar bij deze ga ik hier mee ophouden, blijkbaar wil je plotholes zien in de film en logische "oplossingen" voor de plotholes al helemaal niet zien. Vooral omdat je het hebt over films met diepgang. Dit is juist een film met diepgang gezien alle callbacks naar de afgelopen 11 jaar, dingen die gewoon 100% kloppen met die vorig films. Ze vallen niet altijd op, maar daarom moet je er overnadenken.

Kijk overigens maar eens naar deze timeline die heeft uitgewerkt.
https://www.reddit.com/r/.../bi8hem/endgame_timeline/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Bizar, volgens Boxofficemojo.com heeft Avengers: Endgame inmiddels al meer dan 1,2 miljard dollar omzet gedraaid :D
Total Lifetime Grosses
Domestic: $350,000,000 28.9%
+ Foreign: $859,000,000 71.1%
= Worldwide: $1,209,000,000
(Domestic = USA)
Endgame's estimated $350 million debut will almost surely improve once actuals are revealed on Monday afternoon, but for now the film's opening is nearly $93 million larger than the previous record set by Avengers: Infinity War ($257.69 million) just last year and a whopping 90% of the overall weekend market share.

[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 28-04-2019 20:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Holy shit!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:04:
[...]

spoiler:
Je eerste zin laat al weer zien dat je zelf weinig begrijpt van de films en begrijpend. Wat erg dat een platform onbeheerd op 't Avengers HQ staat. Een afgesloten landgoed, wat eerder in de film al naar voren kwam. Als 2e was het volgens mij vrij duidelijk dat ik met een uur eerder niet specifiek een uur eerder bedoelde. Vandaar dat ik ook zei een uurtje eerder, want het net zo goed 5 minuten eerder kunnen zijn geweest of een moment dat er even niemand oplet.

Maar bij deze ga ik hier mee ophouden, blijkbaar wil je plotholes zien in de film en logische "oplossingen" voor de plotholes al helemaal niet zien. Vooral omdat je het hebt over films met diepgang. Dit is juist een film met diepgang gezien alle callbacks naar de afgelopen 11 jaar, dingen die gewoon 100% kloppen met die vorig films. Ze vallen niet altijd op, maar daarom moet je er overnadenken.

Kijk overigens maar eens naar deze timeline die heeft uitgewerkt.
https://www.reddit.com/r/.../bi8hem/endgame_timeline/
spoiler:
persoonlijke aanvallen ga ik niet op in.

Hulk last duidelijk zien dat hij net het platform opstart en instelt dus cap kan hem niet daarvoor gebruiken. Over consistentie gesproken zei jij niet eerder dat het platform niet nodig was? En nu ineens wel? :p

Je komt niet met logische oplossingen, alleen met hersenspinsel waarvan geen bewijs of hint Te zien is in de film. En nee ik kraak niet de hele film af door dit voorval, ik vind het als fan alleen jammer dat het zo is afgeraffeld, had namelijk ook anders gekunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:22

Locke_

Iron within, Iron Without!

Echt een briljante film, super om te zien en heerlijk genoten.
Morgen nog een keer met de kids! :D

Maar een paar dingen vraag ik me af / zitten we dwars (oke, dat is misschien wat overdreven)
spoiler:
- Ik vind het jammer dat de opoffering van Black Widow zo weinig in het geheel doet. Naar mijn gevoel had Clint net zo goed kunnen springen en was het einde precies hetzelfde verlopen. Het had in mijn beleving iets toegevoegd als Clint iets bijzonders deed om het betekenis te geven. Dit zou voor mijn gevoel veel meer passen bij het 1 in zoveel miljoen scenario's idee. Immers daarin passen ook de rat en het offer van Tony.

- Waren er meer mensen die het jammer vonden dat er bij het verschijnen van de Avengers op het einde er niet ook een paar Flerken tevoorschijn zouden komen? Natuurlijk is Goose er niet meer na zoveel jaar, maar het ras is toch niet uitgestorven?

- Ik blijf Cpt Marvel niet mogen, het ego en het feit dat het karakter zo overpowered is wil er bij mij niet lekker in. Ik snap dat dat echt een persoonlijk dingetje is ;-)

- Ik vind de redding van Tony en Nebula echt zo een afknapper, daar had naar mijn idee echt wel iets mooiers van gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld met de ravengers die het schip vonden ofzo.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Locke_ schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:06:

spoiler:
- Ik blijf Cpt Marvel niet mogen, het ego en het feit dat het karakter zo overpowered is wil er bij mij niet lekker in. Ik snap dat dat echt een persoonlijk dingetje is ;-)
Gek dat je dat niet vindt van het ego van Tony en Thor...Komt dat omdat zij mannelijk zijn en je een bepaald "ego" bij een vrouw dan niet fijn vindt? (not judging, just asking)

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 28-04-2019 21:11 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Deathchant schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:10:
[...]

Gek dat je dat niet vindt van het ego van Tony en Thor...Komt dat omdat zij mannelijk zijn en je een bepaald "ego" bij een vrouw dan niet fijn vindt? (not judging, just asking)
Ik snap wat je zegt, maar ik zie hun ego meer passend bij het karakter. De ene is een geniale miljardair playboy filantroop en de ander een god. Daar past een bepaald ego bij.

spoiler:
Cpt Marvel is een voormalig straaljagerpiloot die een fractie van de kracht van een infinity stone heeft gekregen. Ik had het helemaal niet erg gevonden als ze zichzelf geweldig had gevonden, dat vinden de meeste straaljagerpiloten zichzelf (voor zover ik ze ken en kan oordelen). Echter, ze gedraagt zich naar mijn mening in de film alsof ze Galactus zelf is.

Daarnaast rijmt het ego van Tony en Thor ook met de karakters uit de comics, dat van Cpt Marvel juist weer niet.

Dat gezegd hebbende sluit ik nog steeds niet uit dat het idd gewoon aan mij ligt hoor :X

[ Voor 0% gewijzigd door Locke_ op 28-04-2019 21:33 . Reden: spoiler tags toegevoegd ]

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Locke_ schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:06:

spoiler:
- Waren er meer mensen die het jammer vonden dat er bij het verschijnen van de Avengers op het einde er niet ook een paar Flerken tevoorschijn zouden komen? Natuurlijk is Goose er niet meer na zoveel jaar, maar het ras is toch niet uitgestorven?
spoiler:
Hahaha, dat er uit 1 van die portals een stuk of 8 van die katjes naar buiten komen paraderen en vervolgens die Chitauri even blijven staan van "huh" en daarna die katten allemaal tegelijkertijd hun bekkies open doen en losgaan _O-

Afbeeldingslocatie: https://pixel.nymag.com/imgs/daily/vulture/2019/03/08/08-captain-marvel-cat-1.w460.h575.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

spoiler:
Meh, ik snap het gedoe niet. Het is een comicbook film, dus ik verwacht wat plotholes en goofy shit.
Helemaal niet erg imo, het hoeft ook niet ALLEMAAL duidelijk en 100% kloppend te zijn om het een leuke film te vinden.

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe stijl van de Marvel films (Ragnarok en Endgame vooral) erg fijn vind. Het serieuze zit er in, maar ook is de film op momenten totaal niet serieus wat het weer wat fris maakt.

Ik liep in ieder geval met een kleine lach op mijn gezicht de zaal uit. Jammer dat Iron Man het niet heeft overleefd, maar wat een waardige dood voor zo'n character.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Pendaco schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:12:
[...]

spoiler:
Hahaha, dat er uit 1 van die portals een stuk of 8 van die katjes naar buiten komen paraderen en vervolgens die Chitauri even blijven staan van "huh" en daarna die katten allemaal tegelijkertijd hun bekkies open doen en losgaan _O-

[Afbeelding]
jij snapt hem oOo _O- _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Ook vandaag gekeken in 4DX (deed me niet zoveel).

In tegenstelling tot de meesten hier die de film erg goed vinden (ondanks mogelijke plotholes), vond ik de film maar redelijk. Ik gok ook dat de meesten de film goed vinden omdat het bepaalde emoties oproept door de band die er opgebouwd is met personages uit vorige films (dat op zich is niet slecht uiteraard, maar vertroebelt misschien wel het oordeel over deze individuele film).
Ik vind met name dat een aantal dingen in het plot erg berusten op toeval, anderen zijn maar erg oppervlakkig uitgewerkt en weer andere delen van de plot vind ik erg geforceerd om personages tot een bepaald einde te laten komen.

spoiler: Ik ga vast een heel aantal mensen tegen de schenen trappen hier
- Captain Marvel redt opeens Stark/Nebula uit het niets (makkelijke oplossing)
- Binnen enkele minuten is Thanos opgezocht en omgelegd (oppervlakkig uitgewerkt)
- Hulk is uit het niets opeens Professor Hulk (terwijl in de vorige film zoveel nadruk lag op zijn conflict met de 2 persoonlijkheden)
- Vervolgens stukje doelloos rekken van de film (want ja je kunt Lang niet te snel laten komen???)
- Een rat die toevallig ergens overheen loopt (ook weer makkelijke oplossing)
- Stark: "ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het..." (... op een avondje even tussendoor)
- Persoonlijke irritatie: Stark komt aanscheuren met een hoop motorgeluid in een Audi E-Tron 8)7
- Humor prima tot op zekere hoogte (someone pissed my pants), maar draaft een beetje door voor deze categorie film
- Terughalen van stenen wederom oppervlakkig uitgewerkt:
1. Oh Strange gaf de steen weg? Dan doe ik het ook, ik geloof je op je mooie Groene ogen
2. Hail Hydra en de steen is van mij (hoe makkelijk wil je het)
3. Oh we zijn de steen kwijt, verder terug in tijd, we komen zonder problemen een geheime basis in/uit met de steen (spreek/zie je vader/meid nog even)
4. Thor die bipolair is en niets bijdraagt, en opeens rent die rat voorbij me de steen
5. Waarom wordt niet van te voren bekend gemaakt dat je een offer moet brengen voor de soul steen (om te voorkomen dat het verder moet worden uitgewerkt?)
6. Een tik op Quill en de steen mee
- Terug met de stenen, iedereen vraagt naar Romanoff, niemand denkt waar is Nebula (waarvan de versie uit het verleden als onwetende even een portal opent)?
- Lang gevecht, Thanos zo sterk zonder stenen?, deel helden vast dus/want Stark moet zich opofferen (emotie, emotie)
- Rogers terug naar zijn meid, komt oud terug om het schild (en de hamer van Thor dan die die meeneemt? Waar is die?) terug te brengen (nogmaals emotie, emotie)
- Parker ziet z'n oude maatjes weer (emotie, emotie)
- Je pa hield ook van cheeseburgers, ik ga er heel veel voor je kopen (emotie, emotie)
- Afsluitende video Stark " I love you 3000", iedereen in de zaal met kinderen krijgt een brok in z'n keel (je snapt hem: emotie, emotie)

Die laatste serie emoties is denk ik waar heel veel mensen mee eindigen en dus dan denken, dit raakt mij dus dit vind ik een erg goede film. Terwijl ik vind dat de uitwerking van de rest van de film wel matigjes is.

Al met al was Infinity War ook een lange film, maar daar gebeurde voor mijn gevoel zo veel dat ik echt het gevoel had dat er goed was nagedacht en uitgewerkt waardoor er diepgang zat in de film. En dat miste ik nu toch echt.

Het was nu naar mijn idee meer een film met een bepaalde conclusie die er moest komen en eindjes die aan elkaar geplakt moesten worden, uiteraard binnen een beperkte tijd waardoor je dat wel terugziet in de uitwerking vind ik. Van sommige plotdelen denk ik doe het goed of doe het niet.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me geamuseerd met de film, en ik heb vrede dat dit zo eindigt. Maar ik verschil gewoon van mening met anderen die vinden dat die een film is die een 9/10 of hoger verdient. Ik blijf zelf hangen op een 7,5. Zal ik de film nogmaals bekijken? Zeker, omdat de emotie uiteraard meetelt en zeker in relatie tot alle oude films, maar niet omdat ik deze individuele film zo goed vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

spoiler:
[quote]
[/quote]
helemaal mee eens.

[quote]
- Binnen enkele minuten is Thanos opgezocht en omgelegd (oppervlakkig uitgewerkt)
- Hulk is uit het niets opeens Professor Hulk (terwijl in de vorige film zoveel nadruk lag op zijn conflict met de 2 persoonlijkheden)
[/quote]

Het jammere aan dit vind ik eigenlijk dat er een periode verstreken is, maar we in, naar mijn gevoel, te veel geknipte stukjes moeten opmaken wat er is gebeurt. Alhoewel ik me er ook niet heel erg aan gestoord heb.

[quote]
[/quote]

1 scenario in 14 miljoen, daar past wel wat toeval in toch? ;)

[quote]
- Stark: "ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het..." (... op een avondje even tussendoor)
[/quote]

Heb ik ervaren als een verwijzing naar het feit dat hij iets niet los kan laten als hij getriggerd wordt, ongeacht of hij het wil of niet.

[quote]
- Persoonlijke irritatie: Stark komt aanscheuren met een hoop motorgeluid in een Audi E-Tron 8)7
[/quote]

ik heb er niet zo bij stilgestaan, maar nu je het zegt...... |:(

[quote]
- Humor prima tot op zekere hoogte (someone pissed my pants), maar draaft een beetje door voor deze categorie film
[/quote]

ik vind het wel passen bij de nieuwe stijl, Ragnarok had dit ook.

[quote]
[/quote]

juist een super verwijzing naar een serie uit de comics waar Cpt America een Hydra agent blijkt.

[quote]
5. Waarom wordt niet van te voren bekend gemaakt dat je een offer moet brengen voor de soul steen (om te voorkomen dat het verder moet worden uitgewerkt?)
[/quote]

Enige dat ze weten is dat Thanos met Gamora naar Vormir is gegaan en zonder Gamora is teruggekomen. De reden daarachter is niemand van de aanwezigen bekend. Ik vind het eerder jammer dat ze het woord van de Red Skull zonder vragen accepteren en zichzelf van kant proberen te maken.

[quote]
[/quote]

he's an idiot _/-\o_

[quote]
- Terug met de stenen, iedereen vraagt naar Romanoff, niemand denkt waar ik Nebula (die als onwetende toch even een portal kan openen)?
[/quote]

true, nu je het zegt, dit viel mij ook op.

[quote]
- Lang gevecht, Thanos zo sterk zonder stenen?, deel helden vast dus Tony moet zich opofferen (emotie, emotie)
[/quote]

In mijn beleving, Thanos uit Infinity War was gedreven op zijn einddoel, hij was niet perse bezig de Avengers te vermoorden, maar om zijn doel (de stenen) te bereiken. Hij heeft zich niet vol gegeven tegen de Avengers. Thanos in End Game is "jonger" en volledig gedreven om de Avengers te vermoorden. Full Force er tegenaan.

[quote]
- Rogers terug naar zijn meid, komt oud terug om het schild (en de hamer van Thor dan die die meeneemt? Waar is die?) terug te brengen (nogmaals emotie, emotie)
[/quote]

De hamer heeft hij terug gebracht naar het tijdstip waarop Thor hem meenam. Anders had Thor uit het verleden zijn hamer niet gehad en had Hela deze dus ook nooit kunnen vernietigen. Overigens lijkt mij dat er nog een leuke "mini-serie" te maken valt van Cpt America die de stenen terug brengt naar de verschillende tijden.

[quote]
- Afsluitende video Stark " I love you 3000" (iedereen met kinderen krijgt tranen in z'n ogen (je snapt hem: emotie, emotie)
[/quote]

bij ons in de zaal zat dik 95% te snotteren, kan het publiek zijn, maar het is ze goed gelukt om de gevoelige snaar te raken _/-\o_

hmm, quote tags in een spoiler tag werken niet of ik doe het verkeerd. Hoop dat het leesbaar is.
maar ik voel me niet voor mijn schenen geschopt in ieder geval hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

spoiler:
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze in Guardians of the Galaxy 3 alle gebeurtenissen in Endgame gaan verwerken. Die tijdlijn is namelijk volledig naar de klote:
- Thanos is er in die tijdlijn niet meer. Want voor de gebeurtenissen waar de Guardians elkaar ontmoeten is hij al terug in de tijd
- Gamora komt nooit op Xandar en heel die achtervolging tussen Quill, Gamora, Ratchet en Groot gaat nooit plaatsvinden.
- Ook geen gevangenis en ze gaan Drax dus niet ontmoeten
- Quill zal de steen verkopen
- Ronan is er wel maar mist de aansturing door Thanos. Ook zijn hele motivatie om de steen te vinden (zodat Thanos Xandar vernietigd) is er niet. Waarschijnlijk gaat Roman dus zijn eigen weg
- Xandar zal niet vernietigd worden (de kans is zeer groot dat niemand überhaupt weet dat die steen daar is)

De steen vrolijk terugleggen zodat Quill hem alsnog kan pakken heeft 0,0 nut. Je hebt Thanos en Gamora nodig voor het plot en om alle gebeurtenissen uit die film te laten plaatsvinden.

Well done Endgame! Benieuwd wat James Gunn hiervan gaat vinden...

Als je deze tijdlijn zou repareren en op 1 of andere manier kan voorkomen dat Thanos weet krijgt van alles en naar de toekomst (of eigenlijk het heden) gaat, dan gaat de nieuwe tijdlijn, met het gevecht op het einde en Iron Man die snap doet, ook niet gebeuren.

We hebben ook nog Loki die met de tesseract ervan doorgaat. Ook dat gaat gigantische gevolgen hebben voor de tijdlijn van Thor en alles wat daarbij komt kijken (geen Thor the Dark World en ook geen Ragnarok).
Het enige alternatief is dat Captain America de mind stone en time stone teruggeeft en vervolgens de tijdreizende Tony en Captain America weet te behouden achter de tesseract te gaan.

We hebben echter nu wel een tijdlijn met 3 Captain America's:
- de originele van the Avengers (in 2012)
- de versie die met Tony & Co. teruggaat om stenen te bemachtigen
- de versie die alle stenen terug moet plaatsen

Dan heb je ook nog het hele gebeuren met de portal om überhaupt in de quantum realm te komen en er uit te raken.
Ze kunnen eenmaal terug in de tijd, nog verder terug (iets dat Tony en Cap doen), zonder gebruik te maken van een portal. Feitelijk zijn ze dus niet uit de quantum realm, aangezien ze anders een portal nodig hadden om weer terug te gaan en te jumpen.

Ik zeg het je: deze film zit zo gigantisch vol plotholes en tegenstrijdigheden. Ze hadden het tijdreizen echt anders aan moeten pakken of simpelweg laten voor wat het was. Het is duidelijk dat de schrijvers een groot deel van de regels (die ontstaan bij tijdreizen) maar buitenboord hebben gegooid.

Zeer storend in mijn optiek!

Wanneer kunnen we trouwens stoppen met die tags? Lijkt me nu wel lang genoeg. Iemand die de film nu nog moet zien, moetaar wegblijven in dit topic!

[ Voor 39% gewijzigd door MazeWing op 29-04-2019 07:26 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Wekenlang deze draad gemeden, gisteren indelijk gezien, eerst maar inhaken op dangerpaki
dangerpaki schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:57:
Ook vandaag gekeken in 4DX (deed me niet zoveel).

In tegenstelling tot de meesten hier die de film erg goed vinden (ondanks mogelijke plotholes), vond ik de film maar redelijk. Ik gok ook dat de meesten de film goed vinden omdat het bepaalde emoties oproept door de band die er opgebouwd is met personages uit vorige films (dat op zich is niet slecht uiteraard, maar vertroebelt misschien wel het oordeel over deze individuele film).
Ik vind met name dat een aantal dingen in het plot erg berusten op toeval, anderen zijn maar erg oppervlakkig uitgewerkt en weer andere delen van de plot vind ik erg geforceerd om personages tot een bepaald einde te laten komen.

-- Plot armor :P

-- Nebula weet waar Thanos heen zou gaan

-- Banner legt uit dat hij 18 maanden bezig is geweest om dit voor elkaar te krijgen

- Vervolgens stukje doelloos rekken van de film (want ja je kunt Lang niet te snel laten komen???)

-- Enige oplossing ivm de manier waarop ze hem achterlieten in de post credits, cheap ja, maar andere oplossing nagenoeg niet mogelijk.

-- Locke_ legt dit ook al uit

-- ja ook een wtf momentje :P

1. Oh Strange gaf de steen weg? Dan doe ik het ook, ik geloof je op je mooie Groene ogen
-- The Mystic One kijkt constant door de tijd heen, slechts beperkt in de toekomst tot het moment waarop ze doogaat (zie Dr Strange scene in ziekenhuis) ze weet al wat Strange kan en wordt, Ook dat hij worthy is om teh volgense Ancient One te worden,

-- Openbaring dat Cap een Hydra agent is geeft inderdaad voldoende vertrouwen. (en leuke easteregg)

3. Oh we zijn de steen kwijt, verder terug in tijd, we komen zonder problemen een geheime basis in/uit met de steen (spreek/zie je vader/meid nog even)
-- Stark gebruikt zijn 20th century tech om daarin te komen, prima te verklaren, Howard en Peggy zijn nodig om te Arcs van Cap en Stark af te sluiten (vanaf toen wist ik zeker dat Cap niet terug zou keren naar zijn eigen tijdlijn (1e hint kreeg ik toen Banner uitleg kreeg over de tijdlijnen van de Ancient One)

4. Thor die bipolair is en niets bijdraagt, en opeens rent die rat voorbij me de steen
-- Thor was voornamelijk Comic relief deze film Rocket is badass en inventief, dus niet verworndelijk dat hij gewoon brutal die steen extract uit Jane

-- Op het moment dat ze daar aankwamen had ik mijn oh snap moment en wist ik weer hoe dat zat, met als conclusie dat Black Widow dood zou gaan omdat ik al wist van de scene van Hawkey die met een glove rent :(

-- He's an idiot inderdaad :P

- Terug met de stenen, iedereen vraagt naar Romanoff, niemand denkt waar is Nebula (waarvan de versie uit het verleden als onwetende even een portal opent)?
-- Beide Nebula's delen hun Memory bank, na de scan weten beide Nebula's alles van elkaar

- Lang gevecht, Thanos zo sterk zonder stenen?, deel helden vast dus/want Stark moet zich opofferen (emotie, emotie)
-- Lastig zonder achtergrond kennis te verklaren inderdaad.Kom erop neer dat Thanos een van de sterkste en meest intelligente bad guys is in het Marvel Universe. In MCU heeft hij te weinig backstory gekregen (zou best een Thanos film willen zien btw :Y

De rest is uiteraard allemaal Disney :P

-- aflsuiting van Cap's arc

-- Spider man Far from home is de echte Phase 4 aflsuiter (hoewel ik mij nu af vraag wie spidey's pak gaat voorzien nu Stark dood is.

- Je pa hield ook van cheeseburgers, ik ga er heel veel voor je kopen (emotie, emotie)
-- Disney

- Afsluitende video Stark " I love you 3000", iedereen in de zaal met kinderen krijgt een brok in z'n keel (je snapt hem: emotie, emotie)
-- Disney

Die laatste serie emoties is denk ik waar heel veel mensen mee eindigen en dus dan denken, dit raakt mij dus dit vind ik een erg goede film. Terwijl ik vind dat de uitwerking van de rest van de film wel matigjes is.

Al met al was Infinity War ook een lange film, maar daar gebeurde voor mijn gevoel zo veel dat ik echt het gevoel had dat er goed was nagedacht en uitgewerkt waardoor er diepgang zat in de film. En dat miste ik nu toch echt.

Het was nu naar mijn idee meer een film met een bepaalde conclusie die er moest komen en eindjes die aan elkaar geplakt moesten worden, uiteraard binnen een beperkte tijd waardoor je dat wel terugziet in de uitwerking vind ik. Van sommige plotdelen denk ik doe het goed of doe het niet.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me geamuseerd met de film, en ik heb vrede dat dit zo eindigt. Maar ik verschil gewoon van mening met anderen die vinden dat die een film is die een 9/10 of hoger verdient. Ik blijf zelf hangen op een 7,5. Zal ik de film nogmaals bekijken? Zeker, omdat de emotie uiteraard meetelt en zeker in relatie tot alle oude films, maar niet omdat ik deze individuele film zo goed vind.
Ik ging de film in met een voorspelling van 3 personen die het einde niet zouden halen
1 daarvan paste ik tijdens de film aan, ivm de uitleg tijdlijnen
1 correct 1 fout :P

Goed vermaak, Veel hints en knipogen naar Marvel Universe (non cinematic)
Maar liep de zaal uit met het gevoel dat ik er wat ontbrak.

Zoals ik vermoedde end of an era
spoiler:
Cap, Stark en Widow

Jammer dat Thor voornamelijk Comic relief was deze film en jammer dat Cap Marvel weinig screentijd had
spoiler:
Beide helaas nodig omdat ze lorewise beide op zichzelf eigenlijk een match zijn voor Thanos maar Scarlet Witch eigenlijk ook

Teleurgesteld dat Phase 3 nu op zijn eind is
spoiler:
en dat Falcon de nieuwe Cap America is WTF, had dat schild aan Bucky gegeven.... ggrmbls

Tijdreizen geeft naast plotholes ook veel opties voor MCU om te rebooten aan te passen zoals ook in de comics gedaan wordt. andere tijdlijnen, andere personen in dezelfde rol etc.

Vraag mij af hoeveel hints/eastereggs ze gaan gebruiken voor Phase 4 films en verder

spoiler:
Morgan Stark _O-
Morgan Stark met de helm van "Rescue" armor suit *O* (jammer dat pepper in het laatste gevecht een ander armor aanhad, hoewel begrijpelijk met de aard van "Rescue")
Clint die hint naar een vrouwlijke Hawkeye
Hawkeye Ronin die Yakuza afslacht
Prof Hulk, ok geen easteregg, wel leuk dat het in de story zat.
Cap's shield rekt
(As)guardians of the Galaxy _O-
Namor sub mariner :Y
Cap die Mjolnir gebruikt
Cap die Hail Hydra zegt

En uiteraard het einde van Iron Man zoals het begon, geluid van Stark die MKI helm maakt in Afghanistan als aftercredits.

Zullen er uiteraard nog veel meer in zitten, maar kijk hem nog wel een keer :P

Dus ondanks dat ik Infinity war de betere film vond toch goed vermaak en wel tevreden.

Nu op naar Phase 4: Secret Wars }) (wishfull thinking)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
spoiler:
Ik dacht ook: Huh Captain Marvel uit het niets Tony gevonden maar we hebben natuurlijk de end credit scene van haar film. Daarin zien we haar op aarde al bij de Avengers (door signaal van de pieper van Fury) Toen hebben de Avengers vast aangegeven dat hun Tony ergens daar is met verzoek om hem op te zoeken want hij is van grote waarde.

En ja dat van die rat die Antman bevrijd is erg makkelijk en misschien lazy writing maar het is wel na 5 jaar.. Niet na 5 uur of 5 dagen. Dat een rat in die 5 jaar daar eens loopt en bij toeval ergens overheen loopt is al weer meer waarschijnlijk. Maar blijft easy :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36
MazeWing schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:00:
spoiler:
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze in Guardians of the Galaxy 3 alle gebeurtenissen in Endgame gaan verwerken. Die tijdlijn is namelijk volledig naar de klote:
- Thanos is er in die tijdlijn niet meer. Want voor de gebeurtenissen waar de Guardians elkaar ontmoeten is hij al terug in de tijd
- Gamora komt nooit op Xandar en heel die achtervolging tussen Quill, Gamora, Ratchet en Groot gaat nooit plaatsvinden.
- Ronan is er wel maar mist de aansturing door Thanos. Ook zijn hele motivatie om de steen te vinden (zodat Thanos Xandar vernietigd) is er niet. Waarschijnlijk gaat Roman dus zijn eigen weg
- Xandar zal niet vernietigd worden (de kans is zeer groot dat niemand überhaupt weet dat die steen daar is)

De steen vrolijk terugleggen zodat Quill hem alsnog kan pakken heeft 0,0 nut. Je hebt Thanos en Gamora nodig voor het plot en om alle gebeurtenissen uit die film te laten plaatsvinden.

Als je deze tijdlijn zou repareren en op 1 of andere manier kan voorkomen dat Thanos weet krijgt van alles en naar de toekomst (of eigenlijk het heden) gaat, dan gaat de nieuwe tijdlijn, met het gevecht op het einde en Iron Man die snap doet, ook niet gebeuren.

We hebben ook nog Loki die met de tesseract ervan doorgaat. Ook dat gaat gigantische gevolgen hebben voor de tijdlijn van Thor en alles wat daarbij komt kijken (geen Thor the Dark World en ook geen Ragnarok).
Het enige alternatief is dat Captain America de mind stone en time stone teruggeeft en vervolgens de tijdreizende Tony en Captain America weet te behouden achter de tesseract te gaan.

Dan heb je ook nog het hele gebeuren met de portal om überhaupt in de quantum realm te komen en er uit te raken.
Ze kunnen eenmaal terug in de tijd, nog verder terug (iets dat Tony en Cap doen), zonder gebruik te maken van een portal. Feitelijk zijn ze dus niet uit de quantum realm, aangezien ze anders een portal nodig hadden om weer terug te gaan en te jumpen.

Ik zeg het je: deze film zit zo gigantisch vol plotholes en tegenstrijdigheden. Ze hadden het tijdreizen echt anders aan moeten pakken of simpelweg laten voor wat het was. Het is duidelijk dat de schrijvers een groot deel van de regels (die ontstaan bij tijdreizen) maar buitenboord hebben gegooid.

Wanneer kunnen we trouwens stoppen met die tags? Lijkt me nu wel lang genoeg. Iemand die de film nu nog moet zien, moetaar wegblijven in dit topic!
spoiler:
Je interpreteerd de time travel regels uit de film helemaal verkeerd denk ik. Elke keer als ze in het verleden iets veranderen triggered dat een splitsing van de tijdlijn (eigenlijk een alternate reality). Zodra de infinity stones terug worden gebracht op exact hetzelfde moment toen ze gestolen waren, keert de timeline terug naar de originele timeline (zie uitleg van de Ancient One met Bruce). Hoe dat werkt is natuurlijk wel een beetje vaag.

Maar als je die regels aanhoudt, en ook al zouden de Infinity stones niet teruggebracht worden, zou het geen effect hebben op de timline die wij kennen uit de films. Alle butterfly effects die jij omschrijft hebben geen effect. Dus nee, er is totaal geen probleem met een GotG3 of alle komende Thor films. Die zijn gebeurd in onze timeline en zullen nooit kunnen worden teruggedraaid.

[ Voor 63% gewijzigd door Viccers op 29-04-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Bokkie schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:52:

Teleurgesteld dat Phase 3 nu op zijn eind is
spoiler:
en dat Falcon de nieuwe Cap America is WTF, had dat schild aan Bucky gegeven.... ggrmbls
Mag ik vragen waarom je dit jammer vindt? Bucky heeft een sterke eigen rol in de universe en doet het bijzonder goed met Rocket (on-screen in de MCU). Ik denk dat hij in zijn huidige rol nog mee zou kunnen spelen en best een leuke match met de rest is.
spoiler:
Sam heeft in de comics ook 3 jaar lang de rol van Captain America gehad en is ook in de moderne tijd een goede vriend van Steve in de MCU. Je ziet in de scene ook dat Bucky het aanmoedigt en een soort 'nod of approval' geeft.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Haha die zijn irritant idd, misschien was een losse spoiler thread ook wel handiger geweest, al is het nu misschien een beetje te laat daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:04:
[...]

spoiler:
Je interpreteerd de time travel regels uit de film helemaal verkeerd denk ik. Elke keer als ze in het verleden iets veranderen triggered dat een splitsing van de tijdlijn (eigenlijk een alternate reality). Zodra de infinity stones terug worden gebracht op exact hetzelfde moment toen ze gestolen waren, keert de timeline terug naar de originele timeline (zie uitleg van de Ancient One met Bruce). Hoe dat werkt is natuurlijk wel een beetje vaag.

Maar als je die regels aanhoudt, en ook al zouden de Infinity stones niet teruggebracht worden, zou het geen effect hebben op de timline die wij kennen uit de films. Alle butterfly effects die jij omschrijft hebben geen effect. Dus nee, er is totaal geen probleem met een GotG3 of alle komende Thor films. Die zijn gebeurd in onze timeline en zullen nooit kunnen worden teruggedraaid.
spoiler:
Banner legt juist ergens op het begin uit dat er geen alternatieve tijdlijnen zijn. Je kunt het verleden prima veranderen, als je dan terugkeert naar het heden is er in principe niks veranderd. Want als de toekomst zou veranderen door het veranderen van het verleden is er ook geen toekomstige versie van jezelf die terug zou kunnen naar het heden waardoor het verleden dus nooit aangepast zou kunnen zijn.

Ze doen juist heel makkelijk in deze film en zeggen, the past is the past. Ze hanteren geen butterfly effects. Alleen als de infinity stones uit een tijdlijn worden weggehaald is er geen universum in zn geheel meer, die wordt juist in stand gehouden door de infinity stones. Als ze maar ooit weer terugkeren naar dat moment waar ze verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kaasdipje schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:39:
[...]

Mag ik vragen waarom je dit jammer vindt? Bucky heeft een sterke eigen rol in de universe en doet het bijzonder goed met Rocket (on-screen in de MCU). Ik denk dat hij in zijn huidige rol nog mee zou kunnen spelen en best een leuke match met de rest is.
spoiler:
Sam heeft in de comics ook 3 jaar lang de rol van Captain America gehad en is ook in de moderne tijd een goede vriend van Steve in de MCU. Je ziet in de scene ook dat Bucky het aanmoedigt en een soort 'nod of approval' geeft.
.
spoiler:
Persoonlijk altijd meer fan geweest van de Bucky Cap dan de Sam cap,
Snap de keuze op zich wel, maar dit is gewoon persoonlijke voorkeur :)

[/spoiler]
Rule schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:05:
[...]

spoiler:
Banner legt juist ergens op het begin uit dat er geen alternatieve tijdlijnen zijn. Je kunt het verleden prima als je den terugkeert naar het heden is er in principe niks veranderd. Want als de toekomst zou veranderen door het veranderen van het heden is er ook geen toekomstige versie van jezelf die terug zou kunnen naar het heden waardoor het verleden dus nooit aangepast zou kunnen zijn.

Ze doen juist heel makkelijk in deze film en zeggen, the past is the past. Ze hanteren geen butterfly effects. Alleen als de infinity stones uit een tijdlijn worden weggehaald is er geen universum in zn geheel meer, die wordt juist in stand gehouden door de infinity stones. Als ze maar ooit weer terugkeren naar dat moment waar ze verdwenen zijn.
spoiler:
Banner legt eerder uit dat zodra je terug gaat in de tijd er een afsplitsing plaats vind.

Het enige wat het terugbrengen van de stenen doet naar de eigen tijdlijn is ervoor zorgen dat de tijdlijn niet veranderd in chaos door de balans van de 5 stenen in stand te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Afgelopen zaterdag ook Endgame gezien. Zeer vermakelijke film, alleen waren mijn verwachtingen beetje te hoog vermoed ik. Gevoelsmatig vond ik Infinity Wars beter, maar volgens mij behoor ik tot de minderheid.

Paar punten wat me opviel

spoiler:
- Waar iedereen dacht dat Captain Marvel de sterkste personage was, weten we nu zeker, dat is Scarlet Witch. Ze is de enige die echt Thanos aankon en dat er voor zorgde dat Thanos zijn eigen leger naar gorten begon te schieten.

- Mijn mening over Brie Larson blijft het zelfde, hoewel ze een goede actrice is, past ze niet bij Captain Marval. Ze straat te veel "barbie doet stoer" uit. Ze heeft niet de natuurlijke autoritaire uitstraling als Scarlet Johanson of Katheryn Winnick (om het met vrouwen te vergelijke)

- De scene waarin Captain Marval door vrouwen omringt werd die haar zouden helpen om de infinity gauntlet naar de busje te brengen was wel erg "we are woman and we have the power"-scene. Lag er te dik op. En dat dan ook vrouwen tussen stonden die letterlijk niks van waarde hadden op dat moment, zoals Mantis, maakte het alleen maar meer ongeloofwaardig.

- Ik vraag me af hoe Captain America de soul stone heeft terug gebracht. Hoe werkt dat? Moet je het over de rand gooien?

- Hoe is de tijdlijn goed gezet dat Loki met de tesseract vandoor ging?

- En natuurlijk, hoezo was Thanos nu zoveel sterker dan bij Infinity Wars. Dit sloeg echt nergens op.

En dan de leuke dingen

spoiler:
- Pepper in haar pak. Dit vond ik toch wel echt heel gaaf gedaan. Ze deed het opvallend goed en paste perfect in de film. Samen met Iron Man rug aan rug. Gewoon geweldig.

- De moment dat iedereen terugkomt vlak voor het gevecht, gewoon geniaal! Goosebumps!

- Captain America met Mjolnir _/-\o_

- Kleine details die wel kloppen, zoals dat je door portal van Dr. Strange kan ze dat ze uit Titan terug komen.

Al bij al, zeker niet een film waar alles klopt, maar het is wel zeer leuk om te zien. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:04:
[...]

spoiler:

spoiler:
back to the future is bullshit
😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
spoiler:

spoiler:
Nou de hoeveelheid plot holes vind ik nu wel mee vallen, vond dat er in infinity war meer waren.

Tijd reizen is altijd fout en gaat niet veranderen, Wordt ook in de film uitgelegd omdat ze wat weg halen verandert de tijd lijn voor dat moment en is er een nieuwe tijd lijn. Dus was we gezien hebben is van deze en op het moment van veranderen zijn er nieuwe tijdlijnen.

Zo werkt het eenmaal, je kan bijna niet wat doen in het verleden zonder een nieuwe tijd lijn te maken.
Dus terug denken van maar dit is er gebeurt in die ene film en dat kan nu niet meer gebeuren om dat het verandert is, zit je al in foute gedachten. Het is een andere tijd lijn geworden vanaf dat moment.

Op elk verhaal die lang speelt zijn er gaten te vinden zolang je er genoeg over na denkt. Soms moet je niet teveel nadenken, want dat is geen enekele film meer leuk of logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
MM99 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:29:
Paar punten wat me opviel

spoiler:
- Waar iedereen dacht dat Captain Marvel de sterkste personage was, weten we nu zeker, dat is Scarlet Witch. Ze is de enige die echt Thanos aankon en dat er voor zorgde dat Thanos zijn eigen leger naar gorten begon te schieten.
spoiler:
De krachten van Scarlet Witch zijn erg vaag en nooit uitgelegd. Ze doet aan magie en dat kan zo krachtig zijn als je wil. Captain Marvel moet het hebben van een fysieke confrontatie, terwijl Scarlet Witch in principe van een afstand iemands nek kan omdraaien. Vorig jaar hebben we het daar ook al eens over gehad, zie Verwijderd in "Marvel Cinematic Universe"

Fysiek gezien is Scarlet Witch niet zo sterk natuurlijk, dus tja wat maakt iemand het sterkste personage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

spoiler:
Als er niets qua tijdlijn aan de hand is zodra die stenen terug zijn gestopt, hebben ze alles voor niets gedaan aangezien Thanos dan alsnog wint.

Ik het beste geval zijn er 2 tijdlijnen nu:
1. Waar Thanos de snap doet en 5 jaar later fixen ze het (het einde van deze film)
2. Waar ze hebben zitten rommelen met de tijd en zaken nooit meer gaan verlopen zoals ze horen te verlopen en er geen Thanos meer is, maar ook bepaalde zaken en ontmoetingen nooit gaan gebeuren.

Deze 2 tijdlijnen lopen nu parallel naast elkaar.

Allemaal leuk en aardig dat in de film dan een aantal regels worden uitgelegd, maar dan moeten ze zich er wel zelf aan houden. Het is 1 grote continuity waar ze rekening mee moeten houden, iets dat ze grotendeels verzuimen!

[ Voor 17% gewijzigd door MazeWing op 29-04-2019 12:15 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MazeWing schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:00:
spoiler:
Als er niets qua tijdlijn aan de hand is zodra die stenen terug zijn gestopt, hebben ze alles voor niets gedaan aangezien Thanos dan alsnog wint.

Ik het beste geval zijn er 2 tijdlijnen nu:
1. Waar Thanos de snap doet en 5 jaar later fixen ze het (het einde van deze film)
2. Waar ze hebben zitten rommelen met de tijd en zaken nooit meer gaan verlopen zoals ze horen te verlopen en er geen Thanos meer is, maar ook bepaalde zaken en ontmoetingen nooit gaan gebeuren.

Deze 2 tijdlijnen lopen nu parallel naast elkaar...
spoiler:
Er zijn nu meerdere tijdlijnen, elke tijdsprong heeft een splitsing veroorzaakt
Het enige wathet terugbrengen van de stenen gedaan heeft is zorgen dat er balans blijft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heeft iemand al eens op "Thanos" gegoogled en vervolgens op de Infinity gauntlet geklikt die rechts naast zijn naam verschijnt ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Bokkie schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:13:
[...]

spoiler:
Er zijn nu meerdere tijdlijnen, elke tijdsprong heeft een splitsing veroorzaakt
Het enige wathet terugbrengen van de stenen gedaan heeft is zorgen dat er balans blijft.
Balans omdat volgens the ancient one die stenen nodig zijn
spoiler:
om verschillende zaken te leren verlopen (zie de andere Marvel-films. Dit neemt niet weg dat bepaalde stenen nauwelijks tot geen nut meer hebben zonder Thanos.

Een goed voorbeeld is die power stone uit GOTG of de Soul Stone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
dangerpaki schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:57:

Responses op de punten waar ik me niet in kan vinden.

spoiler:

Ik denk dat dit intentional was, om het falen van de Avengers op het kritieke moment te benadrukken. "I went for the head", mosterd na de maaltijd. Daarnaast ook om Captain Marvel's Deus Ex Machina af te zwakken: Zij was net zo goed te laat, en kon achteraf niets toevoegen. Je kan wel met veel bombarie bij Thanos binnenstormen, maar daar had je dus niks aan. Uiteindelijk kan je wel de "Avengers" zijn, maar daarmee ben je dus te laat. En dat was rond datzelfde moment ook al benoemd door Tony.

Dit zie ik eerder als het resultaat van Tony's character arc door de gehele serie. Hij is obsessief in z'n werk en wil het liefst niemand verliezen. Dus als je dan iemand hebt die zegt dat je, na de eerste keer in je leven onherstelbaar, definitief te falen, letterlijk de gevolgen kan terugdraaien, is het volledig in lijn met Tony om het uit te werken. "Ik doe het niet, ik doe het niet" was ook niet zozeer "Ik doe het niet" maar Tony die zichzelf probeert te overtuigen dat het toch niet gaat werken, en toch niet klopt. Terwijl je als audience duidelijk ziet dat als hij het werkend zou krijgen hij het echt wel doet.

Dit was al enkele Marvel-films de ingeslagen weg. Vergeleken met Avengers 1 of Iron Man is het wat jarring, maar in de context van Phase 3 paste het goed.

Wat zou je dan doen? Een Hydra-official even weigeren? Een slimme list als je 't mij vraagt.

Door wie? Thanos was de enige die het eerder had gedaan en was weggelopen.

Past-Nebula kwam iirc gewoon door het portal mee terug met de anderen, door de Pym Particles van Future-Nebula te gebruiken.

Jep. Thanos had op dat moment al meerdere populaties gehalveerd op andere werelden. Thanos is ook zonder stenen 1 van de sterkste wezens van het universum. Alleen niet sterk genoeg voor een snap, enkel voor gewelddadige halvering.

De hamer moest, net als de steen, ook terug naar het verleden.

- (emotie, emotie)

Dat is toch wel gepast in de afsluiting van een 11 jaar durende filmserie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:46
spoiler:
Wat ik alleen niet begrijp, de Tesseract is door Loki gejat, dat houdt toch in dat er een loophole is gestart en datgene waar TAO voor waarschuwde alsnog is gebeurd? De Tesseract uit 1970 is immers weer een andere werkelijkheid (Inception?)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
KillaZ schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:45:
spoiler:
Wat ik alleen niet begrijp, de Tesseract is door Loki gejat, dat houdt toch in dat er een loophole is gestart en datgene waar TAO voor waarschuwde alsnog is gebeurd? De Tesseract uit 1970 is immers weer een andere werkelijkheid (Inception?)
spoiler:
Yup, klopt. Dit betekent dus dat in ieder geval de New York 2012 timeline afgesplitst is van het origineel. Zijn ook geruchten dat de Disney+ serie van Loki over deze 'alternate' versie van Loki gaat.

Overigens, het is nitpicking, maar volgens mij is het niet super waarschijnlijk dat Captain America de SHIELD officers van de lift scene in 2012 al zo goed kende. Hij was toch pas kort daarvoor door Fury gerecruit voor de Avengers, en daarna verloopt alles al in een stroomversnelling. Lijkt me niet logisch dat hij dan al op een name basis met Rumlow en die andere is. Ook zegt ie dat ie orders heeft van Pierce, terwijl hij die voor TWS nooit had ontmoet. Maar ach, dat weten die Hydra agents ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
KillaZ schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:45:
spoiler:
spoiler:
Aangezien Cap is teruggekomen met de stones voordat Loki een andere stone jat is dat weer een andere tijdlijn. Want voor TAO is er namelijk niets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:56:
[...]

spoiler:
Aangezien Cap is teruggekomen met de stones voordat Loki een andere stone jat is dat weer een andere tijdlijn. Want voor TAO is er namelijk niets veranderd
spoiler:
Ah, inderdaad, die steen gaat niet uit de tijdlijn :-)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:56:
[...]

spoiler:
spoiler:
Jawel, want door die actie van Loki is de tesseract in 2012, na het gevecht in New York weg. Ze kunnen dan mooi in de jaren 70 de tesseract terug zetten, echter blijf je houden dat er in 2012 na het gevecht geen tesseract meer is. Waardoor het hele verhaal van TAO niet meer opgaat. Het is ook haar tijdlijn uit 2012 die volledig wordt veranderd

Zie nu maar gewoon in dat het wemelt van de plotholes op dat gebied. Er is altijd sprake van een butterfly effect, ook al willen de schrijvers dat heel graag juist niet.

Het is namelijk niet mogelijk, ook niet volgens de regels in Endgame, dat je gaat rommelen met gebeurtenissen, maar deze allemaal ongedaan worden gemaakt zodra je de steen terug stopt. Dat is onzin en bespottelijk voor de kijker.

Als je als schrijvers daar niet goed mee om kan gaan, moet je ver wegblijven van tijdreizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
MazeWing schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:02:
[...]

spoiler:
Jawel, want door die actie van Loki is de tesseract in 2012, na het gevecht in New York weg. Ze kunnen dan mooi in de jaren 70 de tesseract terug zetten, echter blijf je houden dat er in 2012 na het gevecht geen tesseract meer is. Waardoor het hele verhaal van TAO niet meer opgaat.

Zie nu maar gewoon in dat het wemelt van de plotholes op dat gebied. Er is altijd sprake van een butterfly effect, ook al willen de schrijvers dat heel graag juist niet.

Het is namelijk niet mogelijk, ook niet volgens de regels in Endgame, dat je gaat rommelen met gebeurtenissen, maar deze allemaal ongedaan worden gemaakt zodra je de steen terug stopt. Dat is onzin en bespottelijk voor de kijker.

Als je als schrijvers daar niet goed mee om kan gaan, moet je ver wegblijven van tijdreizen!
spoiler:
Hoezo, de 2012 Tesseract blijft waar? Precies, in 2012. Dat Loki hem heeft maakt voor de balans van TAO niet uit. Het gaat voor TAO ook niet om de gebeurtenissen, maar om de balans van de stenen in elke tijdlijn. Haal je permanent een steen weg uit een tijdlijn, verander je de balans en open je een poort met daarin een enorme shitstorm. Ga je terug naar diezelfde tijdlijn en zorg je er voor dat de balans herstelt, maakt het voor TAO niet uit wat de verdeling van de stenen is.

[ Voor 14% gewijzigd door KillaZ op 29-04-2019 13:06 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

KillaZ schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:04:
[...]

spoiler:
Hoezo, de 2012 Tesseract blijft waar? Precies, in 2012. Dat Loki hem heeft maakt voor de balans van TAO niet uit. Het gaat voor TAO ook niet om de gebeurtenissen, maar om de balans van de stenen in elke tijdlijn. Haal je permanent een steen weg uit een tijdlijn, verander je de balans en open je een poort met daarin een enorme shitstorm. Ga je terug naar diezelfde tijdlijn en zorg je er voor dat de balans herstelt, maakt het voor TAO niet uit wat de verdeling van de stenen is.
spoiler:
Dus wat er gaat gebeuren met de stenen en alle gevolgen of bepaalde personages elkaar wel of niet leren kennen maakt niet uit, maar dat een steen weg is, dan is meteen het einde der tijden...

Raar dat enkele stenen dan feitelijk al jaren (1970, 2012, 2014) weg zijn, maar de wereld in 2022/2023 nog steeds niet meer de klote is. Zeker wanneer je een steen als 52/53 jaar uit z'n eigen tijd haalt, zou er toch iets moeten gebeuren?! Of is het pas na een x-aantal jaar uit balans? Of heb ik nu weer een plothole blootgelegd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:50:
[...]

spoiler:
Overigens, het is nitpicking, maar volgens mij is het niet super waarschijnlijk dat Captain America de SHIELD officers van de lift scene in 2012 al zo goed kende. Hij was toch pas kort daarvoor door Fury gerecruit voor de Avengers, en daarna verloopt alles al in een stroomversnelling. Lijkt me niet logisch dat hij dan al op een name basis met Rumlow en die andere is. Ook zegt ie dat ie orders heeft van Pierce, terwijl hij die voor TWS nooit had ontmoet. Maar ach, dat weten die Hydra agents ook niet :+
spoiler:
Op dat moment was hij ook geen Captain America, maar SHIELD official #294 die op orders van hogerhand dat koffertje kwam halen net zoals de rest. Hij kende ze helemaal niet, maar dat maakt ook niet zo uit want binnen SHIELD ken je niet iedereen. En als iemand dat weet dat SHIELD eigenlijk Hydra is, dan kan je diegene wel vertrouwen want die zit toch in de "inner circle".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
MazeWing schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:10:
[...]

spoiler:
Dus wat er gaat gebeuren met de stenen en alle gevolgen of bepaalde personages elkaar wel of niet leren kennen maakt niet uit, maar dat een steen weg is, dan is meteen het einde der tijden...

Raar dat enkele stenen dan feitelijk al jaren (1970, 2012, 2014) weg zijn, maar de wereld in 2022/2023 nog steeds niet meer de klote is. Zeker wanneer je een steen als 52/53 jaar uit z'n eigen tijd haalt, zou er toch iets moeten gebeuren?! Of is het pas na een x-aantal jaar uit balans? Of heb ik nu weer een plothole blootgelegd??
spoiler:
Nee, je hebt geen plothole blootgelegd. De toekomst(de maintimeline dus ook) kan niet worden aangepast in het verleden, er komt dan een nieuwe timeline met alle gevolgen van de verandering daar in

Vrij geniale oplossing van Marvel dus, aangezien er dus nooit plotholes kunnen zijn, alleen maar extra tijdlijnen. Zorgt er wel voor dat je goed moet opletten in welke timeline je zit. Maar als het goed is eindigt de film wel in de main timeline(waar geen enkele verandering uit het verleden zit).

Het kan best wel verwarrend zijn, maar het is eigenlijk een multiversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Stoelpoot schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:18:
[...]

spoiler:
Op dat moment was hij ook geen Captain America, maar SHIELD official #294 die op orders van hogerhand dat koffertje kwam halen net zoals de rest. Hij kende ze helemaal niet, maar dat maakt ook niet zo uit want binnen SHIELD ken je niet iedereen. En als iemand dat weet dat SHIELD eigenlijk Hydra is, dan kan je diegene wel vertrouwen want die zit toch in de "inner circle".
spoiler:
Met die uitleg ben ik het niet helemaal eens, aangezien in de lift ten eerste Steve z'n hele Capt. America kostuum aan heeft; lijkt me sterk dat ze m niet herkennen. Ten tweede spreekt Cap hem ook aan specifiek met 'Rumlow', wat wel impliceerd dat ze elkaar kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

spoiler:

spoiler:
Dat zijn allemaal andere tijdslijnen. Wordt ook uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

spoiler:

spoiler:
Vergeet je Back to the Future uitleg. Aanpassingen in het verleden hebben geen effect op het heden maar alleen effect op het toekomstig heden welke is gebaseerd op het huidig verleden :+ "Makes sense, right?"

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:22:
[...]

spoiler:
Met die uitleg ben ik het niet helemaal eens, aangezien in de lift ten eerste Steve z'n hele Capt. America kostuum aan heeft; lijkt me sterk dat ze m niet herkennen. Ten tweede spreekt Cap hem ook aan specifiek met 'Rumlow', wat wel impliceerd dat ze elkaar kennen.
spoiler:
Wacht, je hebt gelijk, ik was in de war. Hoe dan ook staat voor mij het tweede deel nog sterk genoeg: Als iemand weet dat Hydra in de lift staat, dan zal het wel kloppen, ook al ken je 'm nog niet. Wat betreft Rumlow, kan je opzich wel zeggen dat hij een hoogstaande Hydra agent was en dus wel bekend was. En buiten dat: Gaat Rumlow het wel opmerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Ik vond het een goeie film ondanks wat onvolkomenheden.

spoiler:
Mijn grootste pijnpunt tijdens het zien van de film was dat Nebula blijkbaar de "tijdmachine" kan hacken en daarmee een enorm ruimteschip naar het heden kan toveren. Waarom doen de Avengers zo moeilijk over tijdreizen als iemand zonder enige kennis van zaken enorme ruimteschepen door een portal kan trekken? Hadden ze daar niet die kleine rode buisjes voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
[...]

spoiler:

En als je hem OOIT weer terugbrengt naar exact hetzelfde moment dat je hem hebt weggehaald is hij nooit weggeweest. Nog geen 1 seconde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
3raser schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:35:
Ik vond het een goeie film ondanks wat onvolkomenheden.

spoiler:
Mijn grootste pijnpunt tijdens het zien van de film was dat Nebula blijkbaar de "tijdmachine" kan hacken en daarmee een enorm ruimteschip naar het heden kan toveren. Waarom doen de Avengers zo moeilijk over tijdreizen als iemand zonder enige kennis van zaken enorme ruimteschepen door een portal kan trekken? Hadden ze daar niet die kleine rode buisjes voor nodig?
spoiler:
Nadat 2014 Thanos en Nebula de 2023 Nebula hadden gevangen, zag je dat 2014 Nebula het flesje Pym Particles aan Thanos gaf, waardoor het schip schijnbaar door de portal naar 2023 kon. Maarrrr.... in principe had iedereen maar 1 flesje Pym Particles om terug te gaan; 2014 Nebula gaat met de rest van de Avengers terug maar dan had ze ook haar eigen shot Particles nodig. Dit is dus wellicht wel een plothole.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:18:
[...]

spoiler:
Nee, je hebt geen plothole blootgelegd. De toekomst(de maintimeline dus ook) kan niet worden aangepast in het verleden, er komt dan een nieuwe timeline met alle gevolgen van de verandering daar in

Vrij geniale oplossing van Marvel dus, aangezien er dus nooit plotholes kunnen zijn, alleen maar extra tijdlijnen. Zorgt er wel voor dat je goed moet opletten in welke timeline je zit. Maar als het goed is eindigt de film wel in de main timeline(waar geen enkele verandering uit het verleden zit).

Het kan best wel verwarrend zijn, maar het is eigenlijk een multiversum
Ik kap met die spoiler-tags. Als mensen nu nog steeds hier komen, kunnen ze verwachten dat ze spoilers kunnen lezen. In de GoT-thread is het ook zonder tags zodra een aflevering is uitgezonden!

Ehm?? Dus elk gapend plothole wordt weggezet als briljant en het zijn extra tijdlijnen. Sorry hoor! Maar dat slik ik dus niet. Als je niet wil dat er ontzettend veel verschillende tijdlijnen, dan heb je je te houden aan bepaalde logica. Het is duidelijk dat Bruce de originele tijdlijn wil herstellen, dat zie je ook in het gesprek met TAO, waarbij hij de stenen pakt en terugzet en de afsplitsing verdwijnt.

Hierdoor kunnen we dus terecht concluderen dat ze niet te veel met de tijd willen rommelen. Helaas falen ze daar compleet in en ten tijde van de aftiteling is het hele universum er waarschijnlijk stukken slechter aan toe dan toen Thanos "snap" deed.

Even een korte opsomming:

De hoofdtijdlijn waar tot 1970 niet aan is gerommeld, gaat vanaf dan verschillende aftakkingen krijgen. Laten we voor het gemak (en om de schrijvers het wat makkelijker maken) er vanuit gaan dat de 3 afsplitsingen geen effect op elkaar hebben. Het zijn alle 3 afsplitsingen van de hoofdtijdlijn.

Splitsing 1 (wanneer Captain America terug gaat naar 1970 en vervolgens van zijn leven gaat genieten):
- Captain America (2022/2023 versie) loopt vrij rond (en wordt oud) terwijl er nog een andere onder het ijs zit, die pas rond 2012 gaat ontdooien. Captain America (die oud is geworden) heeft deze tijdlijn volledig afgemaakt en zit rond 2022/2023 op het bankje.

Splitsing 2 (wanneer ze in 2012 in New York de stenen gaan halen)
- Captain America vecht met Captain America en de 2012 versie zal hoe dan ook beïnvloed zijn, tenzij hij blijft denken dat het echt Loki was.
- De mensen in de lift (Hydra) denken dat Captain America Hydra is, waardoor er ook serieuze veranderingen zullen plaatsvinden met het verhaal van the Winter Soldier (en op z'n beurt weer Civil War)
- Loki is er met de tesseract vandoor en de tijdlijn die vanaf toen is gehandhaafd (phase 2 en phase 3) worden drastisch anders.

Splitsing 3 (wanneer ze Quill gaan bezoeken)
- Hij verkoopt de steen uiteindelijk op Xandar en gaat rentenieren. Hij zal Gamora, Ratcher, Tree en Drax nooit ontmoeten. Ook zal GOTG 2 er heel anders uit zien.
- Thanos bestaat vanaf 2014 niet meer. Hij is namelijk naar 2022/2023 gegaan en is daar "gesnapped"

De originele tijdlijn (of voor zover de schrijvers het willen) is er 1 waarbij Thanos (uit 2014) naar het heden (2022/2023) komt en daar wordt afgemaakt. Maar schijnbaar houden ze ook rekening met het feit dat Captain America vanaf 1970 oud is geworden. We kunnen dus aannemen dat splitsing 1 de "nieuwe" tijdlijn is. 1 waarbij er dus 2 Captain America's zijn (een oude en een jonge), echter ging de jonge versie toch terug in de tijd om de stenen terug te brengen ( 8)7 8)7 |:( |:( )
Rule schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:46:
[...]

En als je hem OOIT weer terugbrengt naar exact hetzelfde moment dat je hem hebt weggehaald is hij nooit weggeweest. Nog geen 1 seconde :+
En laten we maar even voor het gemak de decennia weg waarbij er 1 of meerdere stenen niet in de juiste tijd zijn, zonder dat dit ook maar enig gevolg had.
Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:46:
[...]

spoiler:
Nadat 2014 Thanos en Nebula de 2023 Nebula hadden gevangen, zag je dat 2014 Nebula het flesje Pym Particles aan Thanos gaf, waardoor het schip schijnbaar door de portal naar 2023 kon. Maarrrr.... in principe had iedereen maar 1 flesje Pym Particles om terug te gaan; 2014 Nebula gaat met de rest van de Avengers terug maar dan had ze ook haar eigen shot Particles nodig. Dit is dus wellicht wel een plothole.
Je had toch een speciaal pak nodig om door de quantum realm te reizen, Thanos & Co. hadden dit echter niet nodig schijnbaar, waardoor de film zich wederom tegenspreekt. Want ook als je teruggehaald wordt (naar de toekomst) ga je door de quantum realm en heb je gewoon dat pak nodig (of in ieder geval iets waardoor je bescherming hebt)

[ Voor 17% gewijzigd door MazeWing op 29-04-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
MazeWing schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:41:
[...]

Ik kap met die spoiler-tags. Als mensen nu nog steeds hier komen, kunnen ze verwachten dat ze spoilers kunnen lezen. In de GoT-thread is het ook zonder tags zodra een aflevering is uitgezonden!

Ehm?? Dus elk gapend plothole wordt weggezet als briljant en het zijn extra tijdlijnen. Sorry hoor! Maar dat slik ik dus niet. Als je niet wil dat er ontzettend veel verschillende tijdlijnen, dan heb je je te houden aan bepaalde logica. Het is duidelijk dat Bruce de originele tijdlijn wil herstellen, dat zie je ook in het gesprek met TAO, waarbij hij de stenen pakt en terugzet en de afsplitsing verdwijnt.

Hierdoor kunnen we dus terecht concluderen dat ze niet te veel met de tijd willen rommelen. Helaas falen ze daar compleet in en ten tijde van de aftiteling is het hele universum er waarschijnlijk stukken slechter aan toe dan toen Thanos "snap" deed.

Even een korte opsomming:

De hoofdtijdlijn waar tot 1970 niet aan is gerommeld, gaat vanaf dan verschillende aftakkingen krijgen. Laten we voor het gemak (en om de schrijvers het wat makkelijker maken) er vanuit gaan dat de 3 afsplitsingen geen effect op elkaar hebben. Het zijn alle 3 afsplitsingen van de hoofdtijdlijn.

Splitsing 1 (wanneer Captain America terug gaat naar 1970 en vervolgens van zijn leven gaat genieten):
- Captain America (2022/2023 versie) loopt vrij rond (en wordt oud) terwijl er nog een andere onder het ijs zit, die pas rond 2012 gaat ontdooien. Captain America (die oud is geworden) heeft deze tijdlijn volledig afgemaakt en zit rond 2022/2023 op het bankje.

Splitsing 2 (wanneer ze in 2012 in New York de stenen gaan halen)
- Captain America vecht met Captain America en de 2012 versie zal hoe dan ook beïnvloed zijn, tenzij hij blijft denken dat het echt Loki was.
- De mensen in de lift (Hydra) denken dat Captain America Hydra is, waardoor er ook serieuze veranderingen zullen plaatsvinden met het verhaal van the Winter Soldier (en op z'n beurt weer Civil War)
- Loki is er met de tesseract vandoor en de tijdlijn die vanaf toen is gehandhaafd (phase 2 en phase 3) worden drastisch anders.

Splitsing 3 (wanneer ze Quill gaan bezoeken)
- Hij verkoopt de steen uiteindelijk op Xandar en gaat rentenieren. Hij zal Gamora, Ratcher, Tree en Drax nooit ontmoeten. Ook zal GOTG 2 er heel anders uit zien.
- Thanos bestaat vanaf 2014 niet meer. Hij is namelijk naar 2022/2023 gegaan en is daar "gesnapped"

De originele tijdlijn (of voor zover de schrijvers het willen) is er 1 waarbij Thanos (uit 2014) naar het heden (2022/2023) komt en daar wordt afgemaakt. Maar schijnbaar houden ze ook rekening met het feit dat Captain America vanaf 1970 oud is geworden. We kunnen dus aannemen dat splitsing 1 de "nieuwe" tijdlijn is. 1 waarbij er dus 2 Captain America's zijn (een oude en een jonge), echter ging de jonge versie toch terug in de tijd om de stenen terug te brengen ( 8)7 8)7 |:( |:( )

[...]

En laten we maar even voor het gemak de decennia weg waarbij er 1 of meerdere stenen niet in de juiste tijd zijn, zonder dat dit ook maar enig gevolg had.

[...]

Je had toch een speciaal pak nodig om door de quantum realm te reizen, Thanos & Co. hadden dit echter niet nodig schijnbaar, waardoor de film zich wederom tegenspreekt. Want ook als je teruggehaald wordt (naar de toekomst) ga je door de quantum realm en heb je gewoon dat pak nodig (of in ieder geval iets waardoor je bescherming hebt)
spoiler:
Het is briljant omdat ze met die uitleg weten dat ze geen plotholes kunnen veroorzaken, alleen maar meerdere tijdlijden.

Dus wat bij andere films een plothole zou zijn is hier een andere tijdlijn, dat is misschien wat makkelijk. Maar zorgt er wel voor dat er eigenlijk overal een antwoord op is. Dus gewoon briljant, want bij andere films over tijdreizen is er altijd flink gezeur, nu ook wel maar er is gewoon altijd een antwoord voor. Dat kunnen mensen misschien niet leuk vinden, maar dat is wel hoe ze het gedaan hebben.

En sowieso volgens die regels kan Cap niet oud zijn geworden in de originele timeline, maar is oud geworden in een andere timeline en is terug gekomen waarschijnlijk op het moment dat Peggy is overleden(vandaar dat hij er niet over wil praten) om het schild(wat weer een andere variant van het schild is, terwijl er maar 1 schild is in de timeline, dus die moet wel van een andere timeline komen) te overhandigen.

Overigens willen de Avengers niet meerdere timelines maken, maar daar hebben ze mogelijk in gefaald, maar dat betekend niet dat de film er verkeerd mee omgaat. De film houdt zich gewoon aan de door zichzelf opgestelde regels.

Ik hoop ook dat er nog wel eens een cameo hier en daar komt van Old man Cap, dat past ook nog wel bij de comics waar Cap in bepaalde verhaallijnen ook een oude man is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:58:
[...]

Het is briljant omdat ze met die uitleg weten dat ze geen plotholes kunnen veroorzaken, alleen maar meerdere tijdlijden.

Dus wat bij andere films een plothole zou zijn is hier een andere tijdlijn, dat is misschien wat makkelijk. Maar zorgt er wel voor dat er eigenlijk overal een antwoord op is. Dus gewoon briljant, want bij andere films over tijdreizen is er altijd flink gezeur, nu ook wel maar er is gewoon altijd een antwoord voor. Dat kunnen mensen misschien niet leuk vinden, maar dat is wel hoe ze het gedaan hebben.

En sowieso volgens die regels kan Cap niet oud zijn geworden in de originele timeline, maar is oud geworden in een andere timeline en is terug gekomen waarschijnlijk op het moment dat Peggy is overleden(vandaar dat hij er niet over wil praten) om het schild(wat weer een andere variant van het schild is, terwijl er maar 1 schild is in de timeline, dus die moet wel van een andere timeline komen) te overhandigen.

Overigens willen de Avengers niet meerdere timelines maken, maar daar hebben ze mogelijk in gefaald, maar dat betekend niet dat de film er verkeerd mee omgaat. De film houdt zich gewoon aan de door zichzelf opgestelde regels.

Ik hoop ook dat er nog wel eens een cameo hier en daar komt van Old man Cap, dat past ook nog wel bij de comics waar Cap in bepaalde verhaallijnen ook een oude man is
Dan ga niet in het gesprek met TAO zeggen dat je, zodra ze Thanos hebben verslagen, de tijdlijn intact laten door de stenen terug te zetten.
Iets dat ook al niet meer gaat aangezien ze praktisch alle voorwerpen hebben vernield waar die stenen in zaten.

Hopelijk heeft Cap een grote tube secondelijm bij 'm anders gaat Quill raar opkijken als ie zit dat de stone in een gebroken ding zit (waar pas later in GOTG duidelijk van wordt dat er daadwerkelijk een steen in die bal zit). Ook is te hopen dat Cap voldoende "how to make a tesseract-cube" filmpjes heeft gekeken op YouTube want dat mag ie ook in de praktijk brengen, anders kijken een boel mensen raar op.

Daarnaast zal the soul stone guardian ook wel raar opkijken als iemand de steen komt terugbrengen. Of weet Cap toevallig waar Red Skull 'm stiekem verstopt?

Stop nu eens met de film qua plotholes recht te praten? Er was maar 1 mogelijkheid de film zo te laten verlopen dat het allemaal zou kloppen: zorgen dat Thanos na the snap alsnog zou verliezen en ze de boel weer recht zouden zetten. Mogelijk door een paar dagen voor ze 'm in z'n huisje aantroffen te verslaan en de stenen dan te gebruiken.

Wat iemand hier al terecht zei: hoe denk je dat de wereld de afgelopen 5 jaar is gegaan? Ouders die zelfmoord hebben gepleegd omdat hun halve gezin opeens weg is, baby's, kinderen, etc. die dood zijn gegaan omdat niemand voor ze kan zorgen. Of alle mensen die dood zijn gegaan omdat ze afhankelijk waren van iemand die na the snap er niet meer was (denk aan piloten, chirurgen, etc.)
Allemaal zaken waar de film 0,0 rekening mee houdt, maar wel degelijk een gigantische rol spelen in een goed of slecht plot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:21
MazeWing schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:41:
[...]

Ehm?? Dus elk gapend plothole wordt weggezet als briljant en het zijn extra tijdlijnen. Sorry hoor! Maar dat slik ik dus niet.
Zullen we het er op houden dat iedereen recht op een mening heeft en dat ieder zijn mening niet aan anderen gaat opdringen en dat iedereen de andere in z'n waarde laat?

Dan kan deze zinloze discussie gestopt worden :)

Ik quote jullie omdat jullie als laatste een reactie gepost hebben, maar dit geldt natuurlijk voor ieder

[ Voor 29% gewijzigd door Nnoitra op 29-04-2019 15:14 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Helemaal mee eens... Die spoiler tags zijn vreselijk irritant... Als mensen dit 1 week na premiere lezen, dan verwacht je wel spoilers...
Wat doe je überhaupt hier als je geen spoilers wilt lezen?
Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:46:
[...]

spoiler:
Idd.. iedereen had nog maar een shotje over (daarom moest Cap en Tony terug om meer te halen)
Maar stel Nebula had wel 1 shotje voor haarzelf en 1 voor Thanos...
Misschien had Thanos het shotje aan het ruimteschip gegeven zodat de hele ruimteship door de portal kon...
En het schip biedt dan ook nog eens bescherming voor de passagiers tegen de quantum realm 8)7 8)7 :9
(Just kidding, gwn weer een plothole, maar wat verwacht je van een superhelden film van 3 uur.. of zelfs 5,5 uur bijelkaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Tijd reizen is altijd fucked up
Imho is de "the Back to the future is bullshit" theorie de 'beste'

Elke jump zorgt voor een afsplitsing want zodra je jumpt kan je nooit je eigen toekomst veranderd omdat dat jouw verleden is.

Endgame heeft dus voor 8 afsplitsiingen gezorgd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
             Cap 2e lijn terugbrengen steen ----- wel Thanos 2x Steve Rogers
                                  /
           Cap 1e lijn weghalen steen---------- wel Thanos
                                /
                               /     Loki ontsnap lijn 1.2------ wel thanos
                              /                /    
                             /     Loki ontsnap lijn 1.1------ wel Thanos
                            /                /            
                           /                /              Thor 2.3 ------wel Thanos
                          /                /                 /
                         /                /             Thor 2.2----- wel thanos
                        /                /                 /          
                       /                /                 /               Gog 1.2------ geen Thanos / black widow
                      /                /                 /                 /  
                     /                /                 /              GoG 1.1  ------ geen thanos / black widow
                    /                /                 /                 /   
Hoofdlijn  --------------------------------------------------------------------------- geen Thanos / black widow / iron man
                  1970           2012              2013               2014

Bij het terughalen van cap werd gezegd dat hij zijn moment voorbijsprong -> paar momenten verder op de bank, dat is de enige verklaring die ik kan geven.

Naast het feit dat de jump naar 1970 er dus voor zorgt dat elke andere aftakking ook weer aftakkingen kan krijgen afhankelijk van de uitslag van het gevecht want in elke tijdlijn zijn alle stones weer aanwezig en alleen in de tijdlijn na GoG is thanos er niet meer om zijn "snap" te doen.

En daarom zijn er zoveel 'versies' van Marvel :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Avengers Endgame is geen film die zich voordoet als intellectuele film als het gaat om tijdreizen (zoals Interstellar of predestination). Ze hebben voor de Multiverse Theory gekozen om het niet al te moeilijk te maken mbt paradoxen, time loops, ect (al is deze theorie ook niet bepaald waterdicht) . Wellicht hebben ze ook specifiek hiervoor gekozen om het mogelijk te maken in de toekomst films te maken in een ander universum / tijdlijn (zoals de Spiderman in to the spider-verse, of de laatste Star-trek films)?

Ik vind de "plotholes" waar iedereen het over heeft geen afbreuk doen aan de film, dat wil echter niet zeggen dat ik het de beste MCU film vind. Voor mij persoonlijk is IW nog steeds de beste MCU film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:58:
[...]

spoiler:

lekker dan, dingen jatten uit andere tijdlijn (schild) en in andere tijdlijnen de boel op stelten zetten om alleen maar je eigen tijdlijn te redden, klinkt nogal egoistisch en totaal niet bij de avengers passen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:16
Eergisteren de film gezien & en teleurgesteld buitengegaan.

Waar infinity war startte als een perfect gecontroleerde rollercoaster, doet endgame net het omgekeerde. Het eerste uur/half word even gebruikt om toe te lichten hoe sip iedereen wel niet is door de Thanos snap.
Ik begrijp dat hier wel wat tijd moet aan besteed worden, maar het werd veel te hard gerekt om toch maar ieder personage zijn lijden te laten zien. Naar mijn mening een beetje een cheap methode om een film van 3uur te verkrijgen.

Het tijdreizen vond ik matig tot slecht uitgewerkt. Ik vond dat de schrijvers het onnodig ingewikkeld hebben gemaakt waardoor het allemaal matig is uitgewerkt en zelfs gewoon niet klopt.

Het derde deel van de film was dan ook het beste, en eigenlijk dan pas herkende ik de avengers films in terug.

Verdere vond ik volgende zaken ook slecht uitdraaien
-essentiele karakters die veel te weinig screen time hebben gehad, terwijl minder belangrijke karakters in de serie dan weer wel veel in screen time krijgen.
-Thanos zonder stenen lijkt machtiger te zijn met stenen, wtf was dit?
-Thanos geeft captain marvel een dreun met de power stone - en vervolgens komt ze niet meer in beeld?
-Dikke thor was episch, maar ze trekken het door de hele film door..
-Niets van episch gevecht met hulk in deze film :/ Slechter nog, er is geen enkel gevecht in Endgame die zelfs maar op schouderhoogte komt van het gevecht tussen Thanos en Iron man in infinity war.

Conclusie: Een teleurstelling. Een film die te ingewikkeld is gemaakt door de schrijvers + teveel karakters uit marvel films wil betrekken waardoor de diepgang van de karakters die er echt iets toe doen verloren gaan.
Infinty war was een meesterwerk die ik 9.5 heb gegeven. Endgame kan ik niet verder dan een 7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:23:
[...]

lekker dan, dingen jatten uit andere tijdlijn (schild) en in andere tijdlijnen de boel op stelten zetten om alleen maar je eigen tijdlijn te redden, klinkt nogal egoistisch en totaal niet bij de avengers passen.
2019 Cap weet dat Wakanda bestaat en zij een gigantische voorraad Vibranium hebben. Het nieuwe schild kan dus perfect een nieuw schild zijn en niet het originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:23:
[...]

Plus dat Captain America, "The first Avenger, who cant sit idle by" die terug de tijd in is gegaan dus sinds ~1940 stil zit, wetende dat zijn beste vriend nog leeft, en Hydra ook nog bestaat...
Simon Shipperd schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:29:
[...]

2019 Cap weet dat Wakanda bestaat en zij een gigantische voorraad Vibranium hebben. Het nieuwe schild kan dus perfect een nieuw schild zijn en niet het originele.
Dat is wel een hele nieuwe can of worms die je dan opent, dan zouden ze dus in Wakanda moeten weten dat er 2 captain america's zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
CaDje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:17:
[...]

Plus dat Captain America, "The first Avenger, who cant sit idle by" die terug de tijd in is gegaan dus sinds ~1940 stil zit, wetende dat zijn beste vriend nog leeft, en Hydra ook nog bestaat...

[...]

Dat is wel een hele nieuwe can of worms die je dan opent, dan zouden ze dus in Wakanda moeten weten dat er 2 captain america's zijn....
Dat hoeft niet perse, als het een andere timeline is waar Cap is dan hoeft de afloop niet hetzelfde te zijn als in de main timeline. Peggy Carter was heel der verdere leven bij SHIELD, mogelijk hebben ze samen Hydra opgeruimd, Bucky veel eerder gered etc. Dat kan echt compleet anders zijn dan de main timeline. Maar hoe dat gegaan is komen we (voorlopig) niet te weten. Misschien in de What If serie op Disney+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Terranova schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:12:
[...]

Dat hoeft niet perse, als het een andere timeline is waar Cap is dan hoeft de afloop niet hetzelfde te zijn als in de main timeline. Peggy Carter was heel der verdere leven bij SHIELD, mogelijk hebben ze samen Hydra opgeruimd, Bucky veel eerder gered etc. Dat kan echt compleet anders zijn dan de main timeline. Maar hoe dat gegaan is komen we (voorlopig) niet te weten. Misschien in de What If serie op Disney+
Dan zou je dus via de quantum realm ook tussen verschillende tijdlijnen reizen en feitelijk nog meer aftakkingen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:27:
[...]

spoiler:
Vergeet je Back to the Future uitleg. Aanpassingen in het verleden hebben geen effect op het heden maar alleen effect op het toekomstig heden welke is gebaseerd op het huidig verleden :+ "Makes sense, right?"
spoiler:
In BttF tekenen ze de tijdlijn en dan splitsen ze hem af door dat marty wat verandert in het verleden. Waarbij de oorspronkelijke tijdlijn ophoud te bestaan. De oude toekomst is verdwenen er komt een nieuwe voor in de plaats.

In Endgame is de tekening gelijk, alleen verdwijnt de oorspronkelijke tijdlijn niet, maar blijft deze naast de nieuwe tijdlijn bestaan. Feitelijk springen ze eerst terug in de tijd, creéren daarmee een parallel universum en springen vervolgens heen en weer tussen hun eigen en dit nieuwe parellele universum.

De enige uitzonder lijkt Cap te zijn: die komt niet terug op het platform wat zou betekenen dat hij terug is gesprongen naar het verleden om met Peggy te zijn en daarbij geen nieuw universum heeft gecreëerd. Dat kan dus aleen als ze altijd al in een universum hebben geleefd waarin cap teruggegaan is in de tijd en er gedurende alle eerdere films m.u.v. Captain America: The First Avenger twee Steve rogers in de wereld waren. Een jonge cap die in het ijs gevroren is en ontdooit wordt en een oude cap die dit als verleden heeft en terug in de tijd is gereisd. En dit tot het moment dat hij terug in de tijdgaat, vanaf dat punt is er weer één Steve Rogers in de tijdlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

De discussie over Cap en welke tijdlijn kan nu wel opgedoekt worden. Volgens de Russo's is het dus een andere tijdlijn. Ze geven nog wat meer goede antwoorden op andere vragen(Gaat via reddit want originele bron is in chinees)

[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 30-04-2019 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
Q: How did Thanos bring his army to the future?

A: There is a guy called Maw in his army, he was a great wizard. Thanos himself was a brilliant genius as well. Those two easily reverse engineered and mass produced Pym Particles.
Zo, klaar :+

En over Doc:
Q: EG's plot, is it a parallel universe or a closed time loop?

A: Nope, not a time loop. Both Ancient One and Hulk were right. You can't change the future by simply going back to past. But it's possible to create a different alternate future. It's not butterfly effect. Every decision you made in the past could potentially create a new timeline. For example, the old Cap at the end movie, he lived his married life in a different universe from the main one. He had to make another jump back to the main universe at the end to give the shield to Sam.
Dus Doc is gewoon teruggesprongen met een paar jaartjes extra in de benen.

[ Voor 55% gewijzigd door KillaZ op 30-04-2019 16:58 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:45:

De discussie over Cap en welke tijdlijn kan nu wel opgedoekt worden. Volgens de Russo's is het dus een andere tijdlijn. Ze geven nog wat meer goede antwoorden op andere vragen(Gaat via reddit want originele bron is in chinees)
KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:49:
[...]

Zo, klaar :+

En over Doc:

[...]

Dus Doc is gewoon teruggesprongen met een paar jaartjes extra in de benen.
zeer slechte uitleg. dit betekent dus dat het hele platform niet nodig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:35:
[...]

[...]

zeer slechte uitleg. dit betekent dus dat het hele platform niet nodig is.....
Chapeau dat je dit door wil blijven zetten. Zoals ik al meerdere keren heb gepost hier was het geen plothole en wat blijkt, mijn hele redenatie klopte dus. Het was geen plothole maar een andere timeline. Je zou ook kunnen zeggen, oh ik begreep de film verkeerd, ook al bleef je meerdere keer mensen negeren die uitleg probeerde te geven en het is prima dat mensen een andere interpretatie hebben van een film. Dat is juist het leuke er van, kunnen discussiëren over de film.

Alleen er van de regisseur van de film een uitleg komt die volledig in lijn ligt met wat er daadwerkelijk op het scherm is vertoond dan zou ik persoonlijk wel kunnen toegeven dat ik het toch verkeerd heb gezien i.p.v. zeggen dat het een zeer slechte uitleg is van de regisseur over zijn eigen creatie.

Zonde...
en sowieso Ant-man kon al met alleen z'n pak door de tijdreizen en Tony wist niet eens dat ze een platform aan het bouwen waren, dus misschien wat het hele platform wel overbodig omdat Professor Hulk niet alles wist.

[ Voor 9% gewijzigd door Terranova op 30-04-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:49:
[...]

Chapeau dat je dit door wil blijven zetten. Zoals ik al meerdere keren heb gepost hier was het geen plothole en wat blijkt, mijn hele redenatie klopte dus. Het was geen plothole maar een andere timeline. Je zou ook kunnen zeggen, oh ik begreep de film verkeerd, ook al bleef je meerdere keer mensen negeren die uitleg probeerde te geven en het is prima dat mensen een andere interpretatie hebben van een film. Dat is juist het leuke er van, kunnen discussiëren over de film.

Alleen er van de regisseur van de film een uitleg komt die volledig in lijn ligt met wat er daadwerkelijk op het scherm is vertoond dan zou ik persoonlijk wel kunnen toegeven dat ik het toch verkeerd heb gezien i.p.v. zeggen dat het een zeer slechte uitleg is van de regisseur over zijn eigen creatie.

Zonde...
en sowieso Ant-man kon al met alleen z'n pak door de tijdreizen en Tony wist niet eens dat ze een platform aan het bouwen waren, dus misschien wat het hele platform wel overbodig omdat Professor Hulk niet alles wist.
er is nog niets eens bevestigd dat die Q&A echt is.....
Dat is juist het leuke er van, kunnen discussiëren over de film.
zegt diegene die niet eens er een discussie over wil en maar bleef zeggen dat het onzin is etc.
en sowieso Ant-man kon al met alleen z'n pak door de tijdreizen
Antman had toch echt zijn kwantum tunnel in het busje nodig....
Tony wist niet eens dat ze een platform aan het bouwen waren, dus misschien wat het hele platform wel overbodig omdat Professor Hulk niet alles wist.
Dus het platform is onzin ? waarom wordt er dan zoveel nadruk op gelegd in de film ?

"ze moeten naar het busje met de kwantumportaal nadat het platform vernietigd was"

"een rat zet de portaal weer aan zodat antman terug kwam"

"ze bouwen een speciaal mini platform voor cap nadat de vorige vernietigd is"

De uitleg die gegeven wordt (als deze echt van Joe russo is) leverd alleen maar meer vragen op en tegenstrijdigheden met wat wij op beeld zien.

daar hebben ze ook een term voor .... "bad writing"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:57:
[...]

er is nog niets eens bevestigd dat die Q&A echt is.....
https://ew.com/movies/201...brothers-captain-america/

Via Entertainment Weekly, dat zelfde medium wat ontzettend veel exclusives krijgt van Marvel. Het is echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:06:
[...]

https://ew.com/movies/201...brothers-captain-america/

Via Entertainment Weekly, dat zelfde medium wat ontzettend veel exclusives krijgt van Marvel. Het is echt
“Interesting question, right?” Joe said. “Maybe there’s a story there. There’s a lot of layers built into this movie and we spent three years thinking through it, so it’s fun to talk about it and hopefully fill in holes for people so they understand what we’re thinking.”
lees je wel wat jezelf linkt ?

hij geeft geen uitleg over waarom hij opeens op dat bankje zat en hoe hij überhaupt terug is gekomen.

Jij zegt dat hij gewoon zonder platform kan terugkomen en ik wijs jou erop in de post hierboven dat die theorie nog meer tegenstrijdigheden opleverd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:10:
[...]

[...]

lees je wel wat jezelf linkt ?

hij geeft geen uitleg over waarom hij opeens op dat bankje zat en hoe hij überhaupt terug is gekomen
Ja hij zegt dat ze nu dingen bespreken om mensen te helpen met het begrijpen van de film. Zeker omdat ze nu de kijkers bij het handje kunnen nemen en alles volledig uitleggen, want dan is de film 6 uur.
Begrijpend lezen is niet voor iedereen dus.

En ja ik zei eerder dat discussiëren over de film leuk is, maar niet met iemand die keer op keer verkeerd zit en het niet in kan zien. Dus nogmaals, ik stop hier met je over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:15:
[...]

Ja hij zegt dat ze nu dingen bespreken om mensen te helpen met het begrijpen van de film. Zeker omdat ze nu de kijkers bij het handje kunnen nemen en alles volledig uitleggen, want dan is de film 6 uur.
Begrijpend lezen is niet voor iedereen dus.

En ja ik zei eerder dat discussiëren over de film leuk is, maar niet met iemand die keer op keer verkeerd zit en het niet in kan zien. Dus nogmaals, ik stop hier met je over te discussiëren.
Ja hij zegt dat ze nu dingen bespreken om mensen te helpen met het begrijpen van de film. plotholes in te vullen.

sorry hoor maar als je een film maakt van 3 uur en daarin geen duidelijk verhaal kan vertellen dan gaat er gewoon iets mis. Had dan een tv serie gemaakt zou ik zeggen. Ik krijg meteen al weer "JJ abrahams mystery box" kriebels waar Mcguffins de norm zijn.... dat levert alleen maar films op die intelligent denken te zijn maar eigenlijk nergens op slaan.

Tja stop maar want antwoorden op terechte vragen geef je niet en je negeer je de helft van mijn opmerkingen toch al.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:45:

spoiler:
Sorry, maar als Cap in een alternatieve timeline zat had hij op het platform terug moeten komen. Als hij zijn tijd voorbij schoot wat later dan verwacht, maar nog steeds op het platform. Dat hij op de bank eindigt is dan simpelweg een fout. NIet dat het me veel uitmaakt ik heb nog steeds genoten van de film. Maar het is een inconsistentie die echt onmiddelijk opvalt omdat hij niet klopt met wat er eerder allemaal is gezegd en gedaan in de film. Ik zat letterlijk naar de scene te kijken toen ik dacht 'huh dit klopt niet', zo duidelijk is de fout. En ik ben duidelijk niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Austin powers heeft het goed uitgelegd: YouTube: Austin Powers on Time Travel

"I suggest you don't worry about these things and just enjoy yourself"

Zou Black Widow wellicht nog terug komen als Cap de soul stone weer terug plaatst / geeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
leuke easter egg op google.
zoek in google op "thanos"
dan zie je ergens een infinity glove in beeld.
daar moet je op klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
M a r c o schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:32:
leuke easter egg op google.
zoek in google op "thanos"
dan zie je ergens een infinity glove in beeld.
daar moet je op klikken.
Haha echt heel gaaf bedacht en uitgevoerd :+

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
En nu kunnen we ook de problemen (die men heeft) met de ronkende motor van de E-Tron, laten rusten :)
The filmmakers requested a sound for a specific scene in the new Avengers movie, a sound that actively supported the drama of the scene, including the gag when Tony Stark deliberately drove by.

On the basis of this request from the filmmakers, Audi experts developed a digitally-generated sound for the car. This sound was then further developed together with the sound experts from the filmmakers in order to fit perfectly into the scene.

As well as teasing the series production version of the E-tron GT in the movie, Audi is also teasing the topic of sound for its up-coming electric cars. In the near future, regulations will require that electric cars make a sound in many markets around the world.

The sound that Audi developed for the E-tron GT concept in the new Avengers movie is not the actual sound of the E-tron GT series production version – which goes into production in 2020.
https://jalopnik.com/here...-avengers-endg-1834423004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:42:
[...]

spoiler:
Sorry, maar als Cap in een alternatieve timeline zat had hij op het platform terug moeten komen. Als hij zijn tijd voorbij schoot wat later dan verwacht, maar nog steeds op het platform. Dat hij op de bank eindigt is dan simpelweg een fout. NIet dat het me veel uitmaakt ik heb nog steeds genoten van de film. Maar het is een inconsistentie die echt onmiddelijk opvalt omdat hij niet klopt met wat er eerder allemaal is gezegd en gedaan in de film. Ik zat letterlijk naar de scene te kijken toen ik dacht 'huh dit klopt niet', zo duidelijk is de fout. En ik ben duidelijk niet de enige.
spoiler:
Misschien is hij wel op het platform gekomen maar was de rest even niet aan het opletten en is Cap snel naar het bankje gelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
CaDje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:27:

Zou Black Widow wellicht nog terug komen als Cap de soul stone weer terug plaatst / geeft?
Nope, de 'soul stone ruil' is permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Nope, de 'soul stone ruil' is permanent.
spoiler:
Maar ze kunnen haar wel uit het verleden plukken. Gamorra zit in GotG 3. Ik heb niet gezien wat er met gamorra gebeurt na Tony's snap. Ze vocht met de avengers mee, dus ik verwacht dat ze nog leeft en niet naar haar eigen tijdlijn is teruggegeaan. Geen enkele reden dat ze niet hetzelfde kunnen doen met black widow. Neem een timeline waar het helemaal mis gaat en pluk haar daaruit vlak voor ze sterft.

Marvel heeft de multiverse theorie uit de comics in feite nu ook in de MCU geintroduceert en kan nu dus alle kanten op met alle characters. Zelfs Cap kunnen ze terughalen als Chris Evans zich ooit bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:14:
spoiler:
Zelfs Cap kunnen ze terughalen als Chris Evans zich ooit bedenkt.
spoiler:
Maar Cap leeft nog. :P

Verder trekken ze mensen uit een andere tijdlijn naar hun eigen tijdlijn. Het wordt een andere tijdlijn zodra ze wijzigingen in het verleden maken (bijvoorbeeld een karakter eruit halen), omdat er dan een dimensie wordt gemaakt waarin de betreffende persoon ontbreekt. Tenminste, dat is de variant van tijdreizen waar ze vanuit gaan in het MCU.

Het is dus niet "iemand uit het verleden plukken", maar "iemand uit een verleden plukken.".

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 01-05-2019 11:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:07:
[...]
spoiler:
Maar Cap leeft nog. :P
spoiler:
Stop ... of ik sla je met mijn rolator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Zou wel interessant zijn als ze een paar dagen terug in de tijd gaan om vanuit die alternate reality Black Widow ophalen; zij zou dan al volledig op de hoogte zijn van het time travel plan, maar je kunt haar meenemen naar jouw reailiteit met de boodschap: Als je hier blijft ga je dood, dus kom met ons mee naar de reality waar je al dood bent en leef lekker door alsof er niets gebeurd is!

Volgens mij klopt de logica in ieder geval wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Viccers schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:50:
Als je hier blijft ga je dood, dus kom met ons mee naar de reality waar je al dood bent en leef lekker door alsof er niets gebeurd is!
Om zo in die realiteit het halve universum 'verdwenen' te laten... En dat omdat men, in het herstelde universum, haar zo miste...
Dat zou wel enigszins wreed en egoïstisch zijn, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Ze leggen uit waarom ze Black Widow niet terug kunnen halen, maar wat ik me afvraag, waarom halen ze Heimdall niet terug?

Banner zegt nog "ik heb geprobeerd haar terug te halen, maar dat lukte niet". Maar andere hebben ze niet over gehad. Enige wat ik me kan bedenken is dat Hulk wel Heimdall kende, maar dat Bruce Banner hem niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
MM99 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:46:
Ze leggen uit waarom ze Black Widow niet terug kunnen halen, maar wat ik me afvraag, waarom halen ze Heimdall niet terug?

Banner zegt nog "ik heb geprobeerd haar terug te halen, maar dat lukte niet". Maar andere hebben ze niet over gehad. Enige wat ik me kan bedenken is dat Hulk wel Heimdall kende, maar dat Bruce Banner hem niet kende.
Ik veronderstel dat de Infinity Stones niet in staat zijn om doden terug tot leven te brengen. Vandaar dat bv Vision ook niet meer terug is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
MM99 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:46:
Of alle andere dooie Asgardians, etc etc etc. :+
De 'Hulk Snap' doet de 'Thanos Snap' ongedaan, meer niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
wat een gemuts over tijdreizen, in elke film klopt wel iets niet.(goofs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Helemaal mee eens! Ik heb enorm van de film genoten. en ja 'sommige' dingen kloppen niet.
Het blijft evengoed een geweldige afsluiter van een lange reeks!
Zelfs voor een 2de keer kijken ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
wat nog zou kunnen toen antman jonger en ouder werdt, is de tijd door captain america sturen zodat ie weer jonger wordt. dus zolang dat een optie is is hij nog niet afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13
Super gave film, gisteren gezien, eindelijk eens wat karakter ontwikkeling. Goede keuze om pas na 2 uur uberhaupt wat actie te tonen. :)

Maar damn, wat is die Brie Larson als Captain Marvel toch irritant, blij dat ze een kleine rol had. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:09
Inverted_World schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:43:
Super gave film, gisteren gezien, eindelijk eens wat karakter ontwikkeling. Goede keuze om pas na 2 uur uberhaupt wat actie te tonen. :)

Maar damn, wat is die Brie Larson als Captain Marvel toch irritant, blij dat ze een kleine rol had. :P
Ik kreeg het idee dat zij als keiharde eis had dat er een 'We are women, we are power' moment in de climax van de film moest toen alle vrouwelijke characters bij elkaar wel even het klusje gingen klaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:17
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5jKqreXkAAvtTH.jpg

I love you 3000.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Ik kreeg het idee dat zij als keiharde eis had dat er een 'We are women, we are power' moment in de climax van de film moest toen alle vrouwelijke characters bij elkaar wel even het klusje gingen klaren.
Het is zonde, ik vind dat het de kracht van Captain Marvel en de feministische boodschap onderuit haalt. In haar eigen film zag je het ook, dat ze aan het einde een "I've always been told I can't do something" erin hadden geshoehorned terwijl dat weinig aanleiding had. Als je een superheld met "Girl Power" wilt, ga er dan ook echt voor. Nu voelt het als een equality-tax die verplicht moest worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:09
Stoelpoot schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Het is zonde, ik vind dat het de kracht van Captain Marvel en de feministische boodschap onderuit haalt. In haar eigen film zag je het ook, dat ze aan het einde een "I've always been told I can't do something" erin hadden geshoehorned terwijl dat weinig aanleiding had. Als je een superheld met "Girl Power" wilt, ga er dan ook echt voor. Nu voelt het als een equality-tax die verplicht moest worden betaald.
Inderdaad, ook een nutteloze Mantis die er dan bij staat.

Ik vraag me af of dit een koers is die Marvel wil varen, of deze boodschap bij elke scene met Captain Marvel erin wil uitdragen of dat het is omdat Brie Larson zo'n feministische vrouw is die zoiets eist.
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste