- Captain Marvel redt opeens Stark/Nebula uit het niets (makkelijke oplossing)
-- Plot armor
- Binnen enkele minuten is Thanos opgezocht en omgelegd (oppervlakkig uitgewerkt)
-- Nebula weet waar Thanos heen zou gaan
- Hulk is uit het niets opeens Professor Hulk (terwijl in de vorige film zoveel nadruk lag op zijn conflict met de 2 persoonlijkheden)
-- Banner legt uit dat hij 18 maanden bezig is geweest om dit voor elkaar te krijgen
- Vervolgens stukje doelloos rekken van de film (want ja je kunt Lang niet te snel laten komen???)
- Een rat die toevallig ergens overheen loopt (ook weer makkelijke oplossing)
-- Enige oplossing ivm de manier waarop ze hem achterlieten in de post credits, cheap ja, maar andere oplossing nagenoeg niet mogelijk.
- Stark: "ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het..." (... op een avondje even tussendoor)
-- Locke_ legt dit ook al uit
- Persoonlijke irritatie: Stark komt aanscheuren met een hoop motorgeluid in een Audi E-Tron
-- ja ook een wtf momentje
- Humor prima tot op zekere hoogte (someone pissed my pants), maar draaft een beetje door voor deze categorie film
- Terughalen van stenen wederom oppervlakkig uitgewerkt:
1. Oh Strange gaf de steen weg? Dan doe ik het ook, ik geloof je op je mooie Groene ogen
-- The Mystic One kijkt constant door de tijd heen, slechts beperkt in de toekomst tot het moment waarop ze doogaat (zie Dr Strange scene in ziekenhuis) ze weet al wat Strange kan en wordt, Ook dat hij worthy is om teh volgense Ancient One te worden,
2. Hail Hydra en de steen is van mij (hoe makkelijk wil je het)
-- Openbaring dat Cap een Hydra agent is geeft inderdaad voldoende vertrouwen. (en leuke easteregg)
3. Oh we zijn de steen kwijt, verder terug in tijd, we komen zonder problemen een geheime basis in/uit met de steen (spreek/zie je vader/meid nog even)
-- Stark gebruikt zijn 20th century tech om daarin te komen, prima te verklaren, Howard en Peggy zijn nodig om te Arcs van Cap en Stark af te sluiten (vanaf toen wist ik zeker dat Cap niet terug zou keren naar zijn eigen tijdlijn (1e hint kreeg ik toen Banner uitleg kreeg over de tijdlijnen van de Ancient One)
4. Thor die bipolair is en niets bijdraagt, en opeens rent die rat voorbij me de steen
-- Thor was voornamelijk Comic relief deze film Rocket is badass en inventief, dus niet verworndelijk dat hij gewoon brutal die steen extract uit Jane
5. Waarom wordt niet van te voren bekend gemaakt dat je een offer moet brengen voor de soul steen (om te voorkomen dat het verder moet worden uitgewerkt?)
-- Op het moment dat ze daar aankwamen had ik mijn oh snap moment en wist ik weer hoe dat zat, met als conclusie dat Black Widow dood zou gaan omdat ik al wist van de scene van Hawkey die met een glove rent
6. Een tik op Quill en de steen mee
-- He's an idiot inderdaad
- Terug met de stenen, iedereen vraagt naar Romanoff, niemand denkt waar is Nebula (waarvan de versie uit het verleden als onwetende even een portal opent)?
-- Beide Nebula's delen hun Memory bank, na de scan weten beide Nebula's alles van elkaar
- Lang gevecht, Thanos zo sterk zonder stenen?, deel helden vast dus/want Stark moet zich opofferen (emotie, emotie)
-- Lastig zonder achtergrond kennis te verklaren inderdaad.Kom erop neer dat Thanos een van de sterkste en meest intelligente bad guys is in het Marvel Universe. In MCU heeft hij te weinig backstory gekregen (zou best een Thanos film willen zien btw
De rest is uiteraard allemaal Disney
- Rogers terug naar zijn meid, komt oud terug om het schild (en de hamer van Thor dan die die meeneemt? Waar is die?) terug te brengen (nogmaals emotie, emotie)
-- aflsuiting van Cap's arc
- Parker ziet z'n oude maatjes weer (emotie, emotie)
-- Spider man Far from home is de echte Phase 4 aflsuiter (hoewel ik mij nu af vraag wie spidey's pak gaat voorzien nu Stark dood is.
- Je pa hield ook van cheeseburgers, ik ga er heel veel voor je kopen (emotie, emotie)
-- Disney
- Afsluitende video Stark " I love you 3000", iedereen in de zaal met kinderen krijgt een brok in z'n keel (je snapt hem: emotie, emotie)
-- Disney