'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hoop ik ook, maar daarna las ik ergens dat Chapek voor een ruwere Daredevil wilde gaan, terwijl Iger het wat vriendelijker wil houden.F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:52:
[...]
Ugh. Ik hoop dat ze er van hebben geleerd en dat het goed komt..
Ik wil écht niet negatief zijn. De schaakstukken hebben alleen allemaal een verleden die momenteel naar iets verwijzen waar fans van een volwassen Daredevil niet op zitten te wachten.
Maar misschien worden we inderdaad verrast doordat deze mensen allemaal ook ervaring hebben met hoe het niet moet

Dat zit wel Schnorr.
Edit: klein plusje, er is ook iemand bij betrokken die voor The Boys heeft geschreven. Als ze die kant op zouden gaan, dan vind ik het dikke prima.

[Voor 16% gewijzigd door Bra-Jo op 26-01-2023 11:15]
Nomen nescio
[Voor 11% gewijzigd door Destiny op 26-01-2023 11:52]
Ik vind het maar magertjes. Sowieso vind ik alle Marvel films na end game een stuk minder.
Namor wordt in deze film zo een dimensionaal neer gezet. Echt jammer.
Zij hadden in deze film eigenlijk geen zin omdat ze dachten dat Ant-Man niet leuk zou zijn enzo. geen bekende held (voor hun)
Toch hebben ze het heel leuk gevonden

Next up Captain America: Civil War
Nou, ik vond de laatste Spider-Man film (No way home) toch wel erg goed in elkaar zitten moet ik zeggen. Veel high stakes, begrijpelijk hoog oplopende emoties, Tobey Maguire en Andrew Garfield als 2e en 3e Spider-Man uit de multiverse...Beste Spider-Man film tot nu toe als je het mij vraagt.Russel88 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:05:
Net Black Panther bekeken op Disney plus. Ik ben blij dat ik het niet in de bioscoop heb gezien.
Ik vind het maar magertjes. Sowieso vind ik alle Marvel films na end game een stuk minder.
Black Panther vond ik ook een goeie film. Maar Wakanda Forever vond ik daarentegen erg slecht helaas.
Verder ben ik het wel met je eens dat de Marvel films ná end game inderdaad van een lager caliber zijn. Thor 3 vond ik al op het randje (deze was nog vóór endgame), maar Thor 4 ging mijns inziens ver erover.
Eternals was wel ok. Shang-Chi vond ik daarentegen wel een zeer goed wegkijkende film. Niet perse high stakes of een groots (emotioneel) conflict ofzo, maar keek gewoon lekker. Sowieso heb ik een zwak voor die specifieke kungfu verfilming met mooie, sierlijke effecten en prachtige natuur

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Hier het zelfde inderdaad. Gelukkig komen ze vrij snel op Disney+.Russel88 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:05:
Net Black Panther bekeken op Disney plus. Ik ben blij dat ik het niet in de bioscoop heb gezien.
Je mist toch Chadwick Boseman in deze. Ik kan me wel voorstellen dat ze na zijn overlijden met het handen in het haar hebben gezeten hoe dit verhaal fatsoenlijk op te pakken.
Volgens mij was dit de enige Marvel film die ik niet in de bios heb gezien.
Overigens twijfel ik ook of ik naar de nieuwe Ant Man ga.
Aan de ene kant heel benieuwd naar Kang en de aftrap van Phase 5, maar Ant Man heeft me nooit heel erg kunnen boeien.
Hier wisten ze vantevoren vanaf maar wilden persé hem casten omdat deze rol hem op zijn lijf was geschreven.yorroy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Hier het zelfde inderdaad. Gelukkig komen ze vrij snel op Disney+.
Je mist toch Chadwick Boseman in deze. Ik kan me wel voorstellen dat ze na zijn overlijden met het handen in het haar hebben gezeten hoe dit verhaal fatsoenlijk op te pakken.
rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
De eerste reviews zijn redelijk positief. En de makers zeggen dat het qua schaal meer een soort Avengers dan Ant-Man is.yorroy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Overigens twijfel ik ook of ik naar de nieuwe Ant Man ga.
Aan de ene kant heel benieuwd naar Kang en de aftrap van Phase 5, maar Ant Man heeft me nooit heel erg kunnen boeien.
Maar omdat deze mensen direct of indirect contractueel gebonden zijn aan het verspreiden van positieve verhalen wacht ik nog even op woensdag voordat ik enthousiast word

Dat zit wel Schnorr.
Ik vond hem best goed tot het moment dat de prinses bevrijd werd. Toen vond ik het te snel gaan alsof ze het restant van de film er snel doorheen moesten jagen.Russel88 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:05:
©2004
Voor mij was Spiderman en Doctor strange veruit de beste films. Ik weet dat er wel wat op aan te merken is aan de Docter Strange film, maar heb hem nu al paar keer gezien en hij kijkt echt prima weg. Maar goed, we hoeven er niet omheen te draaien dat Spider-man gewoon met kop en schouder bovenaan staat.Deathchant schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:45:
[...]
Nou, ik vond de laatste Spider-Man film (No way home) toch wel erg goed in elkaar zitten moet ik zeggen. Veel high stakes, begrijpelijk hoog oplopende emoties, Tobey Maguire en Andrew Garfield als 2e en 3e Spider-Man uit de multiverse...Beste Spider-Man film tot nu toe als je het mij vraagt.
Black Panther vond ik ook een goeie film. Maar Wakanda Forever vond ik daarentegen erg slecht helaas.
Verder ben ik het wel met je eens dat de Marvel films ná end game inderdaad van een lager caliber zijn. Thor 3 vond ik al op het randje (deze was nog vóór endgame), maar Thor 4 ging mijns inziens ver erover.
Eternals was wel ok. Shang-Chi vond ik daarentegen wel een zeer goed wegkijkende film. Niet perse high stakes of een groots (emotioneel) conflict ofzo, maar keek gewoon lekker. Sowieso heb ik een zwak voor die specifieke kungfu verfilming met mooie, sierlijke effecten en prachtige natuur
Afgelopen zaterdag Black Panther 2 gekeken. Zelf vond ik hem behoorlijk tegenvallen. Om deze redenen.
- Ik zie veel mensen volledig los gaan over de dood van Ramonda. Het deed me echt helemaal niks... Ik had letterlijk het gevoel "Ahh, weer een dood. Next...".
- Het gevecht op het einde sloeg gewoon helemaal nergens op. Een gevecht op een boot IN zee. Juist één van de weinig plekken waar je juist niet zou willen vechten.
- Wakanda zou een sterk leger moeten zijn, maar dat zag je niet af in de film. Een boot wil met mensen met speren en een paar vliegtuigen die gelijk al kapot gingen.
- Ik hou niet van post credits die ik na de tijd moet google-en. Dit was er één van.
Volgende week naar Antman! Daar heb ik wel zin in.
[Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 10-02-2023 20:27]

Lol. Ik had exact hetzelfde.grote_oever schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:25:
[...]
Het deed me echt helemaal niks... Ik had letterlijk het gevoel "…….. Next...".

grote_oever schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:25:
[...]
Voor mij was Spiderman en Doctor strange veruit de beste films. Ik weet dat er wel wat op aan te merken is aan de Docter Strange film, maar heb hem nu al paar keer gezien en hij kijkt echt prima weg. Maar goed, we hoeven er niet omheen te draaien dat Spider-man gewoon met kop en schouder bovenaan staat.
Afgelopen zaterdag Black Panther 2 gekeken. Zelf vond ik hem behoorlijk tegenvallen. Om deze redenen.
spoiler:- Nieuwe empire zal vermoedelijk beter tot hun recht komen in de strips. In de film klopt het gewoon niet. Waar waren hun toen de blip er was? Ze leven volledig afgesloten in zee en opeens is de helft van de bevolking weg. Dan vraag je toch af wat er gebeurt is? Persoonlijk ben ik wel klaar met alle nieuwe personen in de film.
- Ik zie veel mensen volledig los gaan over de dood van Ramonda. Het deed me echt helemaal niks... Ik had letterlijk het gevoel "Ahh, weer een dood. Next...".
- Het gevecht op het einde sloeg gewoon helemaal nergens op. Een gevecht op een boot IN zee. Juist één van de weinig plekken waar je juist niet zou willen vechten.
- Wakanda zou een sterk leger moeten zijn, maar dat zag je niet af in de film. Een boot wil met mensen met speren en een paar vliegtuigen die gelijk al kapot gingen.
- Ik hou niet van post credits die ik na de tijd moet google-en. Dit was er één van.
Het zal vast eerder gezegd zijn. Maar het is uiteindelijk teveel een hommage geworden. De Black Panther films zijn, wat mij betreft, veel te beladen geworden. Waardoor de films geen recht doen aan de comic. Dus de uitdagingen die komen kijken bij het leiden van een land als Wakanda, en tegelijk lid van de Avengers. De heftige oorlog tussen Wakanda en Atlantis. En wat doe je met de macht als je een land zo geavanceerd als Wakanda bent. In de 1e film werd dat zeker meer belicht. Maar de 2e film is gewoon een grote faal.
Ik hoop dat ze in het vervolg een stuk beter nadenken over de verhaallijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hieronder even wat milde spoilers

En verder las ik hier en daar al wat reviews dat ze het nogal een Star Wars film vonden, en daar kan ik ze groot gelijk in geven, zodra ze in de quantum realm terecht komen en wat bewoners tegenkomen dan heeft het heel erg een Star Wars vibe.
Verder vond ik het verhaal wat slapjes. Ik vond Ant-Man en co erg makkelijk (zonder sterk verhaal/intro? (kan het niet echt goed verwoorden)) in de quantum realm terecht komen. En pas vanaf het moment dat Kang echt in beeld komt begint het pas een beetje spannend/interessant te worden.
En verder voelt het ook heel erg als een grote opzet naar wat groters, wat ook wel de bedoeling is, maar ik vind Ant-Man qua film daar niet helemaal bij passen.
Al met al een goeie 7,5 en ik ben benieuwd naar de lange termijn planning met Kang.
Dezelfde techniek maakt 'makkelijk' tijdreizen mogelijk (na eenmalig de oplossing ontwikkeld te hebben door Tony Stark voordat die de geest gaf), dus dat is niet zo verbazingwekkend.Remy!!!! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:12:
Gisteren Ant-Man and the Wasp: Quantumania gezien, en was een vermakelijke film.
spoiler:Ik vond Ant-Man en co erg makkelijk (zonder sterk verhaal/intro? (kan het niet echt goed verwoorden)) in de quantum realm terecht komen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Het gaat mij niet echt om de techniek, maar meer verhaaltechnisch.The Zep Man schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:23:
[...]
Dezelfde techniek maakt 'makkelijk' tijdreizen mogelijk (na eenmalig de oplossing ontwikkeld te hebben door Tony Stark voordat die de geest gaf), dus dat is niet zo verbazingwekkend.
Als ze tijdens het scannen een hulproep hadden gekregen dan had ik het beter begrepen, en gezien het begin van de film zou ik ook goed begrijpen dat Cassie direct zou willen ingrijpen.
En dat ze er vervolgens achter komen dat de hulproep van Kang afkomt zou een leuke 'twist' geweest zijn.
Higher. Further. Faster. Together.
— Marvel Studios (@MarvelStudios) 17 februari 2023
Check out the brand-new teaser poster for Marvel Studios’ The Marvels, coming to theaters November 10. pic.twitter.com/zSlozSfQrz
In de tweet wordt het niet vermeld, maar dit betekent dat de film is verplaatst van 28 juli naar 10 november.
Dat zit wel Schnorr.
Geen spoilers, maar het volgende is wel een spoiler over Quantumania:
In deel 3 lopen ze uren of dagenlang zonder probleem rond.
Dat is één van de problemen die ik met Quantumania heb. De U uit MCU is weinig meer waard.
Dat zit wel Schnorr.
Dat werd letterlijk benoemd in de film.
@Remy!!!!
Cassie stuurde een signaal naar de qr en dat werd ontvangen door Kang waardoor hij ze vie die verbinding de qr in zoog.
Jouw versie van het verhaal klink wel als een logische en mooi alternatief.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gisteren ook gezien in de bios! Heb me zeer goed vermaakt en de film is zeker niet tegengevallen. De negatieve reacties snap ik eigenlijk niet. Er is zeker wel wat op aan te merken, maar als je daar niet zo aan stoort dan is de film gewoon prima.Remy!!!! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:12:
Gisteren Ant-Man and the Wasp: Quantumania gezien, en was een vermakelijke film.
spoiler:Het voelde niet echt aan als een Ant-Man film, waar deel 1 en 2 erg kleinschalig aanvoelde (haha woordgrapje) qua bedreiging e.d.. Is deze ineens veel grootser en voelt het daardoor veel meer aan als een Avengers film.
En verder las ik hier en daar al wat reviews dat ze het nogal een Star Wars film vonden, en daar kan ik ze groot gelijk in geven, zodra ze in de quantum realm terecht komen en wat bewoners tegenkomen dan heeft het heel erg een Star Wars vibe.
Verder vond ik het verhaal wat slapjes. Ik vond Ant-Man en co erg makkelijk (zonder sterk verhaal/intro? (kan het niet echt goed verwoorden)) in de quantum realm terecht komen. En pas vanaf het moment dat Kang echt in beeld komt begint het pas een beetje spannend/interessant te worden.
En verder voelt het ook heel erg als een grote opzet naar wat groters, wat ook wel de bedoeling is, maar ik vind Ant-Man qua film daar niet helemaal bij passen.
Al met al een goeie 7,5 en ik ben benieuwd naar de lange termijn planning met Kang.
Kang heeft in deze film duidelijk laten zien waarom het een Thanos-like boss is. En daarom scoort bij mij de film goed. De film is duidelijk neergezet om Kang te introduceren en dat gebeurde gewoon goed.
Post credit 2 kwam voor mij als een verrassing!
Toch even puntje waar ik niet helemaal uit kom:
Ik kan de dood van Kang in antman eigenlijk niet verklaren. De twijfel bij Scott of Kang dood is op het einde maakt het wel goed, maar in de post-credit werd toch duidelijk gezegd dat Kang dood is. Of is deze dood goed te verklaren dat dit het begin is van de samenwerking van alle Kangs?
Kang had toch moeten weten dat die mieren er waren? En daardoor kon hij toch weten hoe hij die had moeten verslaan?
De mieren waren voor mij wel enige nadeel aan de film. Ze kwamen voor mij een beetje uit het niets. Hele film wordt naar de eindbattle gewerkt. Die wordt duidelijk verloren, maar binnen 2 seconden is de battle compleet omgedraaid door de mieren.
p.s. waarom zijn er anno 2023 nog steeds mensen die gelijk de bios uit lopen bij de end-credits? Ze moeten toch weten dat er iets komt. Ging er vervolgens voor mij een vrouw, tijdens de eerste postcredit, ook nog even rustig staand haar jaar aantrekken en praten met haar zoontje over hoe ze bij de auto moeten komen. man man man man...
thijsco19 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:39:
@Stukfruit Ze waren nog niet verder gekomen dan de quantum void, aldus Janet. We hebben dus de quantum realm zoals we die nu kennen van quantumania nog niet gezien.
Dat werd letterlijk benoemd in de film.
Was dat wat in de film werd benoemd (en getoond als wereld waarin Scott inderdaad "gek" werd door alle afsplitsingen van zichzelf) niet juist nog een aantal uitvergrotingen verder?
Dus effectief een nog kleinere wereld. Één die hierdoor verderop ligt dan het deel waar ze doorheen moeten om in het Realm te komen. Of zie ik dat verkeerd?
Wat opvalt is dat verschil sites / reviews dingen door elkaar lijken te halen. De een zegt Realm waar ze Void bedoelen en andersom. Blijkbaar ben ik niet de enige boomer-in-wording als ik er inderdaad naast zit

Maar het punt was dat het de verhaaltechnische evenknie is van gevechten in een omgeving waarvan alleen nog achtergrondkleuren te zien zijn: het is te abstract en begint de LSD-trips van de comics achterna te gaan.
Het voordeel van Marvel was dat men onze echte wereld als basis gebruikte. In tegenstelling tot DC, want bv. Gotham City bestaat niet. Je moet nu meegaan in volledige fantasie. Bij wijze van spreken zouden ze nu ook de wereld met pratende bomen (I am Groot?

Ik begrijp waarom ze het doen, maar sommige mensen houden nu eenmaal niet van totale fantasy. Het is het verschil tussen Star Trek en Star Wars. Het ene is natuurlijk niet realistisch omdat het niet mogelijk is door gebrek aan kennis, maar probeert het wel (void? Nee, kan waarschijnlijk niet vanwege behoud van energie). Het andere is vaak (op Andor na?

En gefeliciteerd met je verjaardag + taartje!

Dat zit wel Schnorr.
Stukfruit schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:26:
[...]
spoiler:Het shot in de video hierboven op 3:47 uit de eerdere films laat (visueel) zien dat het een vage mix tussen Void en Realm leek te zijn.
Was dat wat in de film werd benoemd (en getoond als wereld waarin Scott inderdaad "gek" werd door alle afsplitsingen van zichzelf) niet juist nog een aantal uitvergrotingen verder?
Dus effectief een nog kleinere wereld. Één die hierdoor verderop ligt dan het deel waar ze doorheen moeten om in het Realm te komen. Of zie ik dat verkeerd?
Wat opvalt is dat verschil sites / reviews dingen door elkaar lijken te halen. De een zegt Realm waar ze Void bedoelen en andersom. Blijkbaar ben ik niet de enige boomer-in-wording als ik er inderdaad naast zit
Maar het punt was dat het de verhaaltechnische evenknie is van gevechten in een omgeving waarvan alleen nog achtergrondkleuren te zien zijn: het is te abstract en begint de LSD-trips van de comics achterna te gaan.
Het voordeel van Marvel was dat men onze echte wereld als basis gebruikte. In tegenstelling tot DC, want bv. Gotham City bestaat niet. Je moet nu meegaan in volledige fantasie. Bij wijze van spreken zouden ze nu ook de wereld met pratende bomen (I am Groot?) van Lord of the Rings kunnen bezoeken.
Ik begrijp waarom ze het doen, maar sommige mensen houden nu eenmaal niet van totale fantasy. Het is het verschil tussen Star Trek en Star Wars. Het ene is natuurlijk niet realistisch omdat het niet mogelijk is door gebrek aan kennis, maar probeert het wel (void? Nee, kan waarschijnlijk niet vanwege behoud van energie). Het andere is vaak (op Andor na?) een space opera en daar zie je dat mensen zoals ik afvallen.
offtopic:
En gefeliciteerd met je verjaardag + taartje!
Het is inderdaad een beetje onduidelijk wat nou exact de quantum realm is als je kijkt naar de beelden van eerdere films en andere beelden. Het maakte het voor mij duidelijk toen Hank zelf al zei dat hij al lange tijd de quantum realm bestudeerde en eigenlijk dus nog helemaal niks wist erover. Dat geeft natuurlijk aan dat alles wat wij hiervoor gezien hebben nog niet de echte, of in ieder geval misschien een heel klein gedeelte van de, quantum realm was.
Hoe ik het snap is dat de quantum realm echt een compleet andere universum / realm / whatever is wat bestaat naast / in / onder / whatever aarde en het universum van de andere films. Beetje vergelijkbaar als de serie Loki en de TVA. Tijd en ruimte is daar heel anders of zelfs 'niet bestaand'.
Op een gegeven moment ontkom je er natuurlijk niet aan om deze 'LSD' wereld te ontdekken in de films. Je kan niet alle films op aarde blijven maken. Ik kreeg ook een Star Wars flashback bij die ene scene.
Het is inherent aan comic books met superhelden dat je op een gegeven moment een wereld gaat ontdekken buiten onze bekende aarde.
Bedankt

grote_oever schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:56:
Kang heeft in deze film duidelijk laten zien waarom het een Thanos-like boss is. En daarom scoort bij mij de film goed. De film is duidelijk neergezet om Kang te introduceren en dat gebeurde gewoon goed.
spoiler:Dat Kang dood ging in Loki snap ik. Want zijn dood had een bedoeling.
Ik kan de dood van Kang in antman eigenlijk niet verklaren. De twijfel bij Scott of Kang dood is op het einde maakt het wel goed, maar in de post-credit werd toch duidelijk gezegd dat Kang dood is. Of is deze dood goed te verklaren dat dit het begin is van de samenwerking van alle Kangs?
Kang had toch moeten weten dat die mieren er waren? En daardoor kon hij toch weten hoe hij die had moeten verslaan?
De mieren waren voor mij wel enige nadeel aan de film. Ze kwamen voor mij een beetje uit het niets. Hele film wordt naar de eindbattle gewerkt. Die wordt duidelijk verloren, maar binnen 2 seconden is de battle compleet omgedraaid door de mieren.
p.s. waarom zijn er anno 2023 nog steeds mensen die gelijk de bios uit lopen bij de end-credits? Ze moeten toch weten dat er iets komt. Ging er vervolgens voor mij een vrouw, tijdens de eerste postcredit, ook nog even rustig staand haar jaar aantrekken en praten met haar zoontje over hoe ze bij de auto moeten komen. man man man man...
Tja, die mieren. Het was een leuke twist maar wel een makkelijke twist. Het verhaal ging op dat moment iets te snel.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dit geeft mij eigenlijk wel een compleet andere kijk over het einde van Antman.
Hoe hebben jullie kennis gemaakt met Marcel? Eens een film gekeken of echt van jongs af aan met die strips/comités?
Ik heb kennisgemaakt met Marcel toen ik nog op school zat. Was een goede vriend. We ging samen met de rest van de vriendengroep wel eens naar de bioscoop.Deruxian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:16:
Hoe hebben jullie kennis gemaakt met Marcel? Eens een film gekeken of echt van jongs af aan met die strips/comités?
Destijds waren het vooral de knallers zoals Independence Day die in de bioscopen draaiden, dus de Marvel-tijd was nog niet aangebroken.
Het begon voor mij pas echt toen ik The Hulk met Eric Bana in 2003 in de bioscoop zag. In deze periode werden computers en software steeds beter, waar dit soort films vol special effects goed gebruik van maakten. Maar Marcel kende ik toen al niet meer. Hij was verhuisd naar een ander land.
De comics heb ik trouwens nooit echt gelezen. Mijn stripverhalen kwamen vooral van Carl Barks. Pas jaren later heb ik de blaadjes van andere makers eens opengeslagen en zag ik dat de wereld van Marvel niet alleen uit LSD-trips bestond.
Toen de films werden geïntroduceerd als genrefilms met een realistische insteek was ik dan ook blij verrast en werd ik fan.
Dat is een beetje mijn verhaal in het kort!
Dat zit wel Schnorr.
Samenvatting: Quantumania zou wel eens een andere film kunnen zijn en was misschien beter geweest als eindfilm voor Phase 4, maar de pandemie bracht Marvel in paniekmode en lijkt te hebben gezorgd voor knip- en plakwerk waardoor Quantumania minder logisch overkomt en vooral een spektakelfilm is geworden. Het is hierdoor wel een paar standaard tropes verloren, wat eigenlijk goed is.
Nog kortere samenvatting: paniek die veroorzaakt zou kunnen zijn door microscopisch kleine levensvormen.

Als dit het werkelijke verhaal is, dan zou ik hierbij graag een nieuwe superheld willen voorstellen: Irony Man!
[Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 08-03-2023 23:54]
Dat zit wel Schnorr.
Deruxian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:16:
[Voor 10% gewijzigd door Raem op 08-03-2023 16:25]
Oh bijna vergeten, die heb ik als kind natuurlijk wel gezien

Maar goed, in die tijd had ik geen idee dat deze karakters allemaal (in principe) van dezelfde achterliggende partij afkomstig waren. Dat lag een beetje in dezelfde hoek als (wel jaren later) Eek! The Cat, Teenage Mutant Ninja Turtles, Samurai Pizza Cats en GI Joe.
Dat zit wel Schnorr.
Ik had helemaal niks met superhelden, in de jaren 90 Lois&Clark gezien bij de Vara en dat was het wel. Vond het allemaal maar simpel vermaak.Deruxian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:16:
In 2018 vloog ik vrij veel en als ik vloog had ik de afspraak met mezelf om een film te kijken die ik normaal gesproken nooit zou aanzetten. Black Panther was in het nieuws geweest als een eerste Marvel film met een zwarte regisseur en voornamelijk zwarte cast, Ik was onderweg naar Kenya en vond dat een extra reden om die film aan te zetten. Ik verwachtte weinig maar vond het echt een leuke film.
Thuis Thor 3 aangezet, maar als snel door dat ik een boel miste. Halverwege uitgezet, googled wat MCU nou echt betekende (duurde even voor ik dat door had) en bij de Hulk begonnen. Al vrij snel hooked en alles gekeken. Daarna ook alle x-men films gezien. Heb mijn mening over superhelden films bijgesteld.
Dat hele idee van films die met elkaar verbonden zijn spreekt me toch wel erg aan.
Dat werd voor mij wel vrij duidelijk in de Secret Wars afleveringen in de Spider-Man cartoon uit '94.Stukfruit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:00:
Maar goed, in die tijd had ik geen idee dat deze karakters allemaal (in principe) van dezelfde achterliggende partij afkomstig waren.
Nog steeds een goeie serie trouwens, net als de eerder genoemde X-men.
Dat is na mijn tijd. Toen was m'n aandacht al volledig verschoven naar dat moderne fenomeen dat computer heetteErikT738 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Dat werd voor mij wel vrij duidelijk in de Secret Wars afleveringen in de Spider-Man cartoon uit '94.
[Afbeelding]
Nog steeds een goeie serie trouwens, net als de eerder genoemde X-men.

Dat zit wel Schnorr.
Is Spider-Man and his Amazing Friends meer jouw tijd? Daar zaten (naast Iceman uit de X-Men) ook al crossovers inStukfruit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:34:
[...]
Dat is na mijn tijd. Toen was m'n aandacht al volledig verschoven naar dat moderne fenomeen dat computer heette

Toegegeven, deze is van voor mijn tijd en hier heb ik maar weinig van gezien.
Somebody please kill that bird!Stukfruit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:00:
Samurai Pizza Cats
Ben opgegroeid met alle tekenfilms en series (batman) van de jaren 80/90 samen met bergen strips, de eerste MCU's (en Xmen) waren imho nog erg trouw aan hun principes, maar de latere werden gewoon meer generiek spul (hoe bv Gambit is weggezet in Xmen Wolferine) of gewoon compleet uit z'n verband getrokken (hallo Fantastic 4

Snap dat het met films moeilijk is een langere tijdlijn op te bouwen vanwege de leeftijd van acteurs (hoewel dat met X-men niet eens zo slecht was gedaan), of dat bepaalde acteurs simpel 'gekoppeld' zijn aan hun superheld (Steward, Downey, etc), maar van mij mag er wel weer een no-bullshit actie superheld film komen zonder al die 'politieke' randzaken. Gelukkig doet Azie daar wel goeie zaken in, niet MCU related The Witch 1/2 waren geweldig

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die heb ik in die tijd inderdaad vaak gezien. Maar hoeveel denk je dat het een kind zal boeien dat er crossovers zijn?ErikT738 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:47:
[...]
Is Spider-Man and his Amazing Friends meer jouw tijd? Daar zaten (naast Iceman uit de X-Men) ook al crossovers in![]()
[Afbeelding]
Toegegeven, deze is van voor mijn tijd en hier heb ik maar weinig van gezien.
Voor mij waren dat gewoon bijkarakters

Dat zit wel Schnorr.

https://gizmodo.com/jonat...s-kang-creed-3-1850266736
Zou jammer zijn als hij een Ezra Miller doet. Het zou betekenen dat zijn acteertalent dan ook geen reden meer zal zijn om naar de volgende films uit te kijken, omdat dit dan ontbreekt.
Dat zit wel Schnorr.
Misschien eerst de uitspraak afwachten?Stukfruit schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:33:
Ow... Snap
https://gizmodo.com/jonat...s-kang-creed-3-1850266736
Zou jammer zijn als hij een Ezra Miller doet. Het zou betekenen dat zijn acteertalent dan ook geen reden meer zal zijn om naar de volgende films uit te kijken, omdat dit dan ontbreekt.
Zeg dat maar tegen de eerste partijen die zich na dit soort voorvallen vaak terugtrekken zonder een uitspraak af te wachten, zoals ook hier is gebeurd:
"No word yet if the arrest and charges will change any of that specifically but Majors had been featured in ads for the U.S. Army, which chose to pull those after the events."
[Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 27-03-2023 10:33]
Dat zit wel Schnorr.
Ik vond de opbouw in het begin te lang en het leek een beetje alsof de humor die erin was niet helemaal goed naar voren kwam. Alsof ze het aan het proberen waren ofzo. Hoe de quantum realm uitgebeeld is moet je van houden, ik hou zelf niet zo van die freaky blubberige slimey stuff (freaks me out, I dont know why, datzelfde heb ik met starwars wezens

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Leren ze daar nu niet te wachten met oordelen... Johnny Depp comes to mindStukfruit schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:32:
[...]
Zeg dat maar tegen de eerste partijen die zich na dit soort voorvallen vaak terugtrekken zonder een uitspraak af te wachten, zoals ook hier is gebeurd:
[...]
Raise:
Beste tijden vroeger, op zaterdagochtend als kiddo voor de TV, met die jaren '90 cartoons

En iets later kon ik Teknoman ook erg waarderen en door Battltech een tijdlang helemaal ondergedopeld geweest in het Mechwarrior universum. Maar goed, da's allemaal geen Marvel, dus lichtelijk offtopic

[Voor 38% gewijzigd door Kwistnix op 27-03-2023 22:23]
Het is commercieel een hele simpele afweging, waarom zou je iemand aanhouden die mogelijk een permanent imagoprobleem gaat hebben als je je handen er gewoon vanaf kunt trekken? Als achteraf blijkt dat je asset weer waarde heeft gekregen dan neem je het weer op in je portfolio (om het maar eens in puur zakelijke termen uit te drukken).42erik schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:05:
Leren ze daar nu niet te wachten met oordelen... Johnny Depp comes to mind
Al het gewauwel en zever van bedrijven eromheen die super maatschappelijk betrokken zijn bij dit of dat probleem is zorgvuldig gecomponeerde PR die bedoeld is om geen klanten te verliezen (met hier en daar een uitzondering als een CEO met nogal specifieke opvattingen het bedrijf gebruikt als spreekbuis, maar dat is vrij zeldzaam).
De enige schuld die bedrijven erkennen komt in de vorm van rode cijfers, en onschuld bestaat niet, alleen winst.

omdat we het over mensen hebben en we in de westerse wereld ooit besloten hebben om mensen niet te veroordelen voordat hun schuld bewezen is... al lijken we daar minder goed in te worden helaas... Of valt het me nu meer op?MneoreJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:25:
[...]
Het is commercieel een hele simpele afweging, waarom zou je iemand aanhouden die mogelijk een permanent imagoprobleem gaat hebben als je je handen er gewoon vanaf kunt trekken? Als achteraf blijkt dat je asset weer waarde heeft gekregen dan neem je het weer op in je portfolio (om het maar eens in puur zakelijke termen uit te drukken).
Al het gewauwel en zever van bedrijven eromheen die super maatschappelijk betrokken zijn bij dit of dat probleem is zorgvuldig gecomponeerde PR die bedoeld is om geen klanten te verliezen (met hier en daar een uitzondering als een CEO met nogal specifieke opvattingen het bedrijf gebruikt als spreekbuis, maar dat is vrij zeldzaam).
De enige schuld die bedrijven erkennen komt in de vorm van rode cijfers, en onschuld bestaat niet, alleen winst.
Het is goed en volwassen dat we als formele regel vastgelegd hebben dat iemand juridisch onschuldig geacht wordt tot schuld bewezen is, maar de reden dat we dat überhaupt als regel vast hebben moeten leggen is natuurlijk dat de "waar rook is, is vuur" reactie ons makkelijker af gaat. We mogen je niet in het gevang gooien of alvast een boete opleggen zonder gerechtelijke uitspraak, maar "wij zetten het contract liever niet voort want gedoe" is iets wat je moeilijk kunt gaan verbieden zonder weer andere vrijheden te schenden.
[Voor 142% gewijzigd door MneoreJ op 28-03-2023 23:58]
waar heb je het over? Ik heb het helemaal niet over rechtspraak. Ik heb het over niet oordelen voordat er ook maar meer feiten zijn dan een nieuwsberichtje, wat de army schijnbaar nu al aan het doen is.MneoreJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:32:
[...]
Jij hebt het over rechtspraak, ik heb het over bedrijven die beroemdheid X gebruiken voor reclame/acteerdoeleinden. Iemand niet meer gebruiken voor je reclamecampagne is geen veroordeling, althans niet in juridische zin. Het handjevol mensen dat je wellicht juist bewondert omdat je je poot stijf houdt en in persoon X blijft geloven gaat waarschijnlijk niet voor de gewenste omzet zorgen...
Het is goed en volwassen dat we als formele regel vastgelegd hebben dat iemand juridisch onschuldig geacht wordt tot schuld bewezen is, maar de reden dat we dat überhaupt als regel vast hebben moeten leggen is natuurlijk dat de "waar rook is, is vuur" reactie ons makkelijker af gaat. We mogen je niet in het gevang gooien of alvast een boete opleggen zonder gerechtelijke uitspraak, maar "wij zetten het contract liever niet voort want gedoe" is iets wat je moeilijk kunt gaan verbieden zonder weer andere vrijheden te schenden.
En dat is dus puur eigenbelang, net als bij bedrijven. Wat denk je nou, dat de PR-afdeling van het leger zegt "wel, we weten nog niet of hij echt iets op z'n kerfstok heeft waar hij uiteindelijk voor gestraft gaat worden, dus houden we de reclame er gewoon in, want dat is eerlijk, strookt met onze Westerse normen, en toont karakter" als ze ook gewoon uit voorzorg de boel in de ijskast kunnen zetten en later, als hij toch definitief onschuldig blijkt te zijn, gewoon weer door kunnen?42erik schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:45:
waar heb je het over? Ik heb het helemaal niet over rechtspraak. Ik heb het over niet oordelen voordat er ook maar meer feiten zijn dan een nieuwsberichtje, wat de army schijnbaar nu al aan het doen is.
Het is niet hun taak om mensen in het zonnetje te zetten maar om te adverteren voor het leger, en dat doe je nu eenmaal handiger met iemand die geen schijn van verdenking heeft. Is dat rechtvaardig? Nee. Maar jouw reactie was "leren ze daar nu niet te wachten met oordelen", en daarop is het antwoord "nee, want wachten met oordelen en blijven adverteren levert meer schade voor hun op dan het zekere voor het onzekere nemen".
Na series als She Hulk en Ms. Marvel kunnen we een serie als deze zeker goed gebruiken! Ziet er vrij serieus uit. Nu hopen dat de gehele serie zo is en dat Marvel meer deze kant op gaat met Phase 5 en 6.Stukfruit schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:56:
Dit lijkt eindelijk weer eens wat serieuzer te zijn:
[YouTube: Marvel Studios’ Secret Invasion | Official Trailer | Disney+]
21 juni op D+.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zag hem vanmorgen ja. Ziet er opzich erg goed uit.Stukfruit schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:56:
Dit lijkt eindelijk weer eens wat serieuzer te zijn:
[YouTube: Marvel Studios’ Secret Invasion | Official Trailer | Disney+]
21 juni op D+.
En eindelijk een eigen serie voor Samuel L. Jackson. EindelijkRobinNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:58:
[...]
Na series als She Hulk en Ms. Marvel kunnen we een serie als deze zeker goed gebruiken! Ziet er vrij serieus uit. Nu hopen dat de gehele serie zo is en dat Marvel meer deze kant op gaat met Phase 5 en 6.

Die man had als eerste een serie moeten krijgen. Of veel eerder een film.
Dat zit wel Schnorr.
ChatGPT is that you?WindyAeye schreef op woensdag 5 april 2023 @ 05:25:
Het is interessant om te praten over de evolutie van de MCU en ik hoop dat het goed zal zijn om erover na te denken met alle universums waar we aan denken en ik hoop dat het interessant zal zijn om over na te denken met alle tv en films .
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
BREAKING: newly obtained audio from space 🔉🌌 pic.twitter.com/x7Z71gPWXl
— Marvel Studios (@MarvelStudios) 10 april 2023
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Eindelijk weer eens een Marvel film die gewoon prima was.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Wel een leuke film. Jammer dat verhalen met veel potentie nooit inhoudelijk worden uitgewerkt, maar het is wat het is.
Voor mij begint het daardoor steeds meer aan te voelen alsof ik voor de driehonderdste keer in de Python van de Efteling stap. Nog steeds leuk hoor, alleen weet je na honderd keer exact waar je airtime hebt, wat erop gaat volgen en wanneer je je haar weer in model kan brengen.
Dat zit wel Schnorr.
https://nerdist.com/artic...-love-you-guys-explained/
Is het anderen hier wel opgevallen?
Dat zit wel Schnorr.
ZekerStukfruit schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:42:
Wat mij tijdens Guardians of the Galaxy 3 wel opviel maar waar ik verder niemand over heb horen praten:
spoiler:Over een "groot" moment:
https://nerdist.com/artic...-love-you-guys-explained/
Is het anderen hier wel opgevallen?
Jep dat is het precies en heeft James Gunn ook bevestigd: https://gizmodo.com/guard...marvel-studios-1850396729 (let op spoilers voor Guardians 3!)Terranova schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:11:
[...]
Zeker
spoiler:Ik zie het dat wij als kijker na 3 films nu eindelijk Groot verstaan, net zoals de karakters in de film dat ook na een tijd kunnen
Spoiler….
— James Gunn (@JamesGunn) 6 mei 2023
Yes that’s exactly what it means.

Ik vond de grappen af en toe te lang doorgaan, zoals het "I have one of those" momentje of het ruimtepakding. Gewoon grap maken, lachen en door; van nog wat extra duiten in het zakje doen wordt het niet grappiger, komt eerder pijnlijk over alsof men verwachtte dat de acteurs nog met een briljante improvisatie moesten komen. De film is lang zat, je kunt het je best veroorloven een iets strakker script te hebben.
Er wordt opvallend VEEL GESCHREEUWD als mensen hun punt kracht bij willen zetten. Lijkt geen goede reden voor anders dan dat de schrijvers niet wisten hoe ze impact anders over moesten brengen. En neem vooral geen slok bier als iemand zegt "we have to go save our friend" (geen spoiler, de Guardians moeten elkaar om de haverklap uit de nesten werken

Ik ben niet zo'n nerd die gaat klagen dat het anders is dan de comics en daarom slecht, want zeker bij de Guardians is er veel anders zonder dat dit het minder leuk maakt, maar boy,
En dan op het einde
Zoals gezegd zijn dit nitpicks want de film komt als geheel verder prima uit de verf met het hart op de goede plek; zeker voor een deel 3 verdient het punten voor een mooie landing en ik heb me geen moment verveeld.
Maar de tandjes wat een dikke film was dit! Verhaal, visueel en emotie. Dit is echt super tof gedaan, visueel is het niet normaal goed. Hele leuke Easter Eggs en vooral het spelen met verschillende stylen is super tof gedaan.
Ik had echt niet verwacht dat ze de 1e zouden overtreffen, maar het is ze echt gelukt. Wel vet dat ze met animatie toch even een stapje verder kunnen dan live action!
Jawel, want hoewel het een film van Sony is is het ook onderdeel van de MCU geworden (meerdere expliciete verwijzingen ernaar). Het voelde af en toe zelfs een beetje overdreven dat ze echt elke mogelijke link ernaar erin moesten duwen, maar het is gelukt.Gupje360 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:52:
Weet niet of het hier ook thuis hoort, maar ik heb gisteren Spider-man across the spider-verse gezien.

Ik vond hem af en toe wel een beetje overmatig druk. Die drang om over de eerste film heen te gaan breekt ze wel een beetje op -- het einde is daar ook een teken van. De eerste film had een beperktere focus en "liep" beter. Hier had je echt wel duidelijke druk/rustig/druk fases die er allemaal ingepropt moesten worden, je kijkt praktisch naar een miniserie in speelfilmvorm. Ik had een hele serie ook absoluut niet verkeerd gevonden, maar ik snap dat er voor zoiets geen budget is als je de kwaliteit op dat niveau wil houden.

Artistiek absoluut nog steeds een topprestatie, daar niet van, het is om je vingers bij af te likken hoe de stijlen en accenten aangezet worden. Qua verhaal klopt het ook allemaal wel, het is alleen nogal veel. Klinkt een beetje als een luxeprobleem en dat is het ook wel, maar toch.
Ben juist wel blij dat ze niet alles in 1 film hebben gepropt, want nu wordt niks afgeraffeld of open gelaten. Alles kreeg gewicht en tijd om op te bouwen.MneoreJ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:43:
[...]
Jawel, want hoewel het een film van Sony is is het ook onderdeel van de MCU geworden (meerdere expliciete verwijzingen ernaar). Het voelde af en toe zelfs een beetje overdreven dat ze echt elke mogelijke link ernaar erin moesten duwen, maar het is gelukt.
Ik vond hem af en toe wel een beetje overmatig druk. Die drang om over de eerste film heen te gaan breekt ze wel een beetje op -- het einde is daar ook een teken van. De eerste film had een beperktere focus en "liep" beter. Hier had je echt wel duidelijke druk/rustig/druk fases die er allemaal ingepropt moesten worden, je kijkt praktisch naar een miniserie in speelfilmvorm. Ik had een hele serie ook absoluut niet verkeerd gevonden, maar ik snap dat er voor zoiets geen budget is als je de kwaliteit op dat niveau wil houden.![]()
Artistiek absoluut nog steeds een topprestatie, daar niet van, het is om je vingers bij af te likken hoe de stijlen en accenten aangezet worden. Qua verhaal klopt het ook allemaal wel, het is alleen nogal veel. Klinkt een beetje als een luxeprobleem en dat is het ook wel, maar toch.
Drukte voelde voor mij juist beter, omdat miles zelf ook soepeler loopt dat in de eerste film. Hij had aanzienlijk meer frames gekregen nu.