OK, de rest dus ook maar even gekeken om te zien of het de moeite waard was om je over op te winden.
Aflevering 7: meh. Het soort aflevering waardoor ik oorspronkelijk gestopt was. Traag en saai en niet bijster origineel - de parodie op een groepssessie met rare figuren en de clichématige uitspraken die bij zulke sessies horen is al 10x gedaan in andere shows/films en dan leuker. De ontboezeming van Jen was dan tenminste nog een beetje karakterontwikkeling, dus geen total loss.
Aflevering 8: het zou verdorie tijd worden, zowaar toch nog wat superheldenactie. Dankzij het gastoptreden is er ook nog ruimte voor grappen die zowaar wel landen, inclusief parodie op het bronmateriaal. Ik had graag een stuk meer hiervan gezien en minder van de zouteloze brol in de rest van de afleveringen, materiaal zat! Het einde was dan wel weer belachelijk geforceerd, compleet met een gebouw dat blijkbaar een "red alert" modus heeft zodra er iets gebeurt. Oh ja joh?
Aflevering 9: OK, not gonna lie, er zaten twéé grappen in waar ik wel smakelijk om moest lachen (
spoiler:wait until the camera is off you, the VFX team has moved on to another project
en
spoiler:Daredevil die op onmogelijke wijze uit de lucht komt vallen
), maar verder was dit behoorlijk gekunsteld. Als je volledig meta wil gaan moet je dat recht eerst verdiend hebben, dit voelde meer als "we doen het omdat we het kunnen en in de comics doet She-Hulk ook gekke dingen op dit vlak". Eerst wat slaps schrijven zodat je er de draak mee kan steken was een stuk sterker geweest als de rest van het seizoen dat ook was geweest, maar dit had ook gewoon, you know, om te beginnen al beter geschreven kunnen worden. Het is nog wat sneuer als je bedenkt dat de schrijvers hier blijkbaar naartoe gewerkt moeten hebben vanaf dag 1 en dat dit een soort triomfmomentje had moeten wezen. Nah.
Ik kan me er alleen niet kwaad om maken, ik zou het zelfs bovengemiddeld noemen op de rest van het seizoen omdat er tenminste nog wat gebeurt. Eindoordeel: heel veel fluff en zever en weinig dat gewoon leuk is om te kijken, en dan voelen die 20-25 minuten telkens veel langer aan dan zou moeten. Was dit alles een
half seizoen geweest en had je die sloopactie van de vierde muur bewaard tot er echt "high stakes" waren dan was het misschien nog wat, maar dan heb je dus ook schrijvers nodig die 2x zo goed hun best kunnen doen.
Ik vind het jammer niet omdat ik per se alles dat Marvel is gezien moet hebben, maar omdat ik She-Hulk toevallig ook gewoon leuk vond voor er een serie van gemaakt werd, dus ik weet dat er meer in zit. Aan de andere kant is het ook gewoon moeilijk om het te vertalen van de comics naar de MCU, want ondanks de relatie zit er toch een behoorlijk verschil in toon tussen die twee. Ik zou het geheel een 4 geven voor de moeite, en als iemand me zou vragen of ze het moesten kijken zou ik zeggen dat je het kunt houden op aflevering 1 en aflevering 8 minus het eind, dan heb je de intro en al het goede gelijk gehad en bijzonder weinig gemist.
Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.