hebben jullie het hele verhaal van moon knight kunnen volgen 6 afleveringen lang? of was mijn interesse zo erg afgezakt dat ik het niet meer kon volgen?
Vond het echt helemaal geweldig, moonknight. Smaken verschillen maar dit was voor mij schot in de roos. Heerlijk!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik vond het één van de betere series van marvel! Vooral die split personality heel leuk gedaan, en knap geacteerd. En een mooie cliffhanger voor s02Farabi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:42:
hebben jullie het hele verhaal van moon knight kunnen volgen 6 afleveringen lang? of was mijn interesse zo erg afgezakt dat ik het niet meer kon volgen?
Gisteren naar Doctor Strange geweest! Ik vond het een erg gave film! Net als Spiderman NWH zou ik er zo nog een keer naartoe kunnen. 
En ik ben echt verliefd op Elizabeth Olsen.
spoiler:
Begreep ik het goed dat in het andere universum (ben even het nummer kwijt, maar met de Illuminati) het oorspronkelijke idee van Ultron wel gelukt is? Oftewel een ‘global peacekeeping program’? Toen Wanda/Scarlet Witch in het gebouw kwam hoorde je een robot iets van “Ultron commands you to stop” zeggen.
En ik ben echt verliefd op Elizabeth Olsen.
KRAI.7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:11:
Gisteren naar Doctor Strange geweest! Ik vond het een erg gave film! Net als Spiderman NWH zou ik er zo nog een keer naartoe kunnen.
spoiler:Begreep ik het goed dat in het andere universum (ben even het nummer kwijt, maar met de Illuminati) het oorspronkelijke idee van Ultron wel gelukt is? Oftewel een ‘global peacekeeping program’? Toen Wanda/Scarlet Witch in het gebouw kwam hoorde je een robot iets van “Ultron commands you to stop” zeggen.
En ik ben echt verliefd op Elizabeth Olsen.![]()
spoiler:
838 (al moest ik hem opzoeken...ik had 616 in mijn hoofd, maar dat is de "normale"... wij? 
Tja, ze hadden flinke hoeveelheden aan ultron-droids, die ingezet werden voor peace. Maar of dat global was, of alleen in het gebied waar de illuminatie over gaan....? En of de illuminatie over de hele aarde gingen...?
Tja, ze hadden flinke hoeveelheden aan ultron-droids, die ingezet werden voor peace. Maar of dat global was, of alleen in het gebied waar de illuminatie over gaan....? En of de illuminatie over de hele aarde gingen...?
En eindelijk weet ik waar ik Anson Mount (
spoiler:
) van ken.... die slechte star trek... black bolt
Is er al een manier om spoilertags te gebruiken zonder het hele woord te moeten tikken?
Als er een bedrijf is dat inclusive is dan is het Disney. Soms tegen het schrijnende aan. We hebben een Ms Marvel, islamistisch meisje, die uit Moon Knight. Het is gewoon een artistieke keuze geweest om Wanda haar saga zo af te ronden. Heus niet omdat ze een tering hekel hebben aan vrouwen. In Guardians of the Galaxy krijgt nebula en Redemption arc, black widow begint als een Russische Assassin die ook niet meteen lekker in de groep valt. Maar nu gaat het, na een zorgvuldig opgezet verhaal over meerdere jaren, het niet goed en opeens is het weer de schuld van, jawel, de blanke man.Stukfruit schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:01:
[...]
Maar dat is een beetje hetzelfde als het "boys will be boys"-argument.
Ik ben tegen de "deken van verplicht conformisme" die over ons heen wordt gegooid (zoals laatst ergens mooi werd omschreven door iemand.. ben even kwijt waar dat was), maar in dit geval benadrukt het gewoon dat het script niet bepaald stevig te noemen is.
In de Eternals was het trouwens een blanke man die aanvankelijk als een goed persoon begon ook de grote bad guy werd en volgens mij was het een Chinese vrouw die de held werd.
In Loki was female Loki ook eerst verdacht maar die bleek het op het eind toch ook aan het juiste eind te hebben?
Ik zal vast even duidelijk moeten zeggen dat ik het boys will be boys argument ook niet okay vindt.
[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 10-05-2022 08:00 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het is heel erg de vraag of er een tweede seizoen komt. Iedereen vond het leuk om te doen, maar er zijn voor nu nog geen plannen. Maar goed, Disney moet content blijven pompen.42erik schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:21:
[...]
Ik vond het één van de betere series van marvel! Vooral die split personality heel leuk gedaan, en knap geacteerd. En een mooie cliffhanger voor s02
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
KRAI.7 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:11:
spoiler:Begreep ik het goed dat in het andere universum (ben even het nummer kwijt, maar met de Illuminati) het oorspronkelijke idee van Ultron wel gelukt is? Oftewel een ‘global peacekeeping program’? Toen Wanda/Scarlet Witch in het gebouw kwam hoorde je een robot iets van “Ultron commands you to stop” zeggen.
En ik ben echt verliefd op Elizabeth Olsen.![]()
spoiler:
Er is heel veel speculatie geweest dat in het universum van de Illuminatie ook de Superior Iron Man rondloopt. Denk Tony Stark met nog veel minder moralen. Die zou zomaar verantwoordelijk kunnen zijn voor de werkende Ultrons.

@MrVegeta Helemaal mee eens. Geen idee hoe iemand tot de conclusie kan komen dat Disney en/of Marvel vrouwen haten omdat ze van een karakter wat begonnen is als villain en altijd geconflicteerd is geweest weer een villan hebben gemaakt.
spoiler:
En zelfs dan krijgt ze nog enige redemption door alle Darkholds te vernietigen en betwijfel ik of ze wel dood is door de rode flits net voordat de hele ruïne instortte.
Maar goed, ik lees dat er ook al klachten zijn over America Chavez's casting omdat ze kennelijk niet donker genoeg zou zijn. Als je maar hard genoeg zoekt is er altijd wel wat te zeiken...
Hebben we ooit een after-credits-scene gehad die niet is opgevolgd? Wellicht komt er geen tweede seizoen maar keert Moon Knight terug in een team-up serie of film.MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:55:
Het is heel erg de vraag of er een tweede seizoen komt. Iedereen vond het leuk om te doen, maar er zijn voor nu nog geen plannen. Maar goed, Disney moet content blijven pompen.
Overigens vraag ik me af of Disney met MoM aanstuurt op een samensmelting tussen verschillende realiteiten voor een soort soft-reboot. Het grondwerk lijkt in ieder geval gelegd.
Alleen die van Homecoming schiet me zo te binnen waarin Vulture en Scorpion elkaar tegenkomen in de gevangenis. Al is dat misschien (waarschijnlijk...ErikT738 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:42:
[...]
Hebben we ooit een after-credits-scene gehad die niet is opgevolgd? Wellicht komt er geen tweede seizoen maar keert Moon Knight terug in een team-up serie of film.

spoiler:
En Vulture komt op magische wijze ook weer terug in de end credits van Morbius 
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
De Sony films zijn natuurlijk minder canon dan die van Marvel zelf aangezien het elke keer spannend is of alle Spider-Man karakters wel in het MCU blijven.raiders schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:02:
[...]
Alleen die van Homecoming schiet me zo te binnen waarin Vulture en Scorpion elkaar tegenkomen in de gevangenis. Al is dat misschien (waarschijnlijk...) meer de schuld van Sony dan van Marvel.
spoiler:En Vulture komt op magische wijze ook weer terug in de end credits van Morbius
Wanda is niet eens een villan. Althans niet in mijn ogen.ErikT738 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:42:
@MrVegeta Helemaal mee eens. Geen idee hoe iemand tot de conclusie kan komen dat Disney en/of Marvel vrouwen haten omdat ze van een karakter wat begonnen is als villain en altijd geconflicteerd is geweest weer een villan hebben gemaakt.
Dat vind ik wel een lastige, in Wandavision is het discutabel, maar in DS2 (even verder in spoilers)MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:31:
[...]
Wanda is niet eens een villan. Althans niet in mijn ogen.
spoiler:
Wilt ze America haar krachten overnemen (en haar daarmee doden?), en vervolgens naar een ander universum reizen om daar kinderen te ontvoeren. En toen ze bij Kamar-Taj was heeft voldoende mensen gedood om alleen maar America te kunnen doden/ontvoeren. Dat ze gedeeltelijk/geheel onder invloed is van de Darkhold maakt het voor mij een lastig verhaal.
Verdere DS2 spoilers/vragen:
spoiler:
Wat ik wel vreemd vind is dat de kinderen van de andere Wanda geen krachten hebben, zou dat te maken hebben met het feit dat die kinderen wel echt zijn? Of moeten ze hun krachten nog ontwikkelen, of hebben ze hun krachten gewoon niet laten zien?
@MrVegeta --> Eens Wanda hoef je niet te zien als een slechterik.
Marvel is daar in mijn ogen wel goed in, een situatie neerzetten die vanuit beide kanten iets hebben. Denk aan Civil war, denk aan Thanos en nu met Wanda.
Dr. Strange laat wel zien dat Marvel alle kanten op kan gaan qua sfeer, comedy / actie / fantasy / horror / thriller / animatie ... i like it. Niet iedereen zal alles kunnen waarderen, maar moet dat?
Marvel is daar in mijn ogen wel goed in, een situatie neerzetten die vanuit beide kanten iets hebben. Denk aan Civil war, denk aan Thanos en nu met Wanda.
Dr. Strange laat wel zien dat Marvel alle kanten op kan gaan qua sfeer, comedy / actie / fantasy / horror / thriller / animatie ... i like it. Niet iedereen zal alles kunnen waarderen, maar moet dat?
1e ep vond ik fantastisch, zat er helemaal in en kon het goed volgen.Farabi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:42:
Maar al vanaf ep 2 werd dat minder, en minder.... Bij die scenes rondom het "hiernamaals/gesticht" in ep 5 ofzo was ik de draad wel praktisch volledig kwijt.
Vond het einde wel ok, maar all in all had de serie veel potentie maar keek het uiteindelijk niet echt prettig weg.
I think I shall call him... Adam...ErikT738 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:42:
Hebben we ooit een after-credits-scene gehad die niet is opgevolgd? Wellicht komt er geen tweede seizoen maar keert Moon Knight terug in een team-up serie of film.l
Degenen die niet (enkel) bedoeld zijn als grap:ErikT738 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:42:
Hebben we ooit een after-credits-scene gehad die niet is opgevolgd? Wellicht komt er geen tweede seizoen maar keert Moon Knight terug in een team-up serie of film.
Karl Mordo, Stakar Ogord & co., Toomes & Gargan, Skrulls (over Nick Fury), ...
Phase Four negeer ik nog even.
Casting.
Maandje geleden.
Ik denk dat Moon Knight goed is afgesloten. Het einde heeft een haakje, maar dat hoeft niet opgevolgd te worden om het als een op zichzelf staand geheel te zien. Een beetje vergelijkbaar met het (non-MCU) Hit-Monkey.
Eternals voelt trouwens ook als iets dat geen onderdeel van het MCU hoeft te zijn, net als Moon Knight. Tot nu toe zou je die twee over kunnen slaan zonder iets te missen al zou je je enkel op het MCU richten. Captain America en Hawkeye zullen zeker weer gebruikt worden (en werden in eerdere werken geïntroduceerd), dus daar heb ik dat gevoel minder bij.
[ Voor 62% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2022 14:56 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ah, kijk, Adam is blijkbaar lange termijn. Dank je!The Zep Man schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Degenen die niet (enkel) bedoeld zijn als grap:
Karl Mordo, Stakar Ogord & co., Toomes & Gargan, Skrulls (over Nick Fury), ...
Phase Four negeer ik nog even.
[...]
Casting.
Maandje geleden.
Ik denk dat Moon Knight goed is afgesloten. Het einde heeft een haakje, maar dat hoeft niet opgevolgd te worden om het als een op zichzelf staand geheel te zien. Een beetje vergelijkbaar met het (non-MCU) Hit-Monkey.
Eternals voelt trouwens ook als iets dat geen onderdeel van het MCU hoeft te zijn, net als Moon Knight. Tot nu toe zou je die twee over kunnen slaan zonder iets te missen al zou je je enkel op het MCU richten. Captain America en Hawkeye zullen zeker weer gebruikt worden (en werden in eerdere werken geïntroduceerd), dus daar heb ik dat gevoel minder bij.
Mordo... Die was ik helemaal vergeten ja.... De skulls en fury komen denk ik nog.
IMDB: Secret Invasion (TV Mini Series 2022– )42erik schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:10:
[...]
Ah, kijk, Adam is blijkbaar lange termijn. Dank je!
Mordo... Die was ik helemaal vergeten ja.... De skulls en fury komen denk ik nog.
Disney (management) waait vooral mee met de richting van de wind.MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:52:
[...]
Als er een bedrijf is dat inclusive is dan is het Disney. Soms tegen het schrijnende aan.
Aan de andere kant zal het vast ook niet makkelijk zijn om zo'n bedrijf draaiende te houden in een staat met machthebbers die van de VS het liefst een soort Rusland zouden maken.
Je hebt gelijk hoor, maar het was @Deathchant die er zo diep op in ging... voorbeelden ...
Dit is op verschillende manieren te interpreteren. Ik wilde er in ieder geval niet mee zeggen dat jij volgens mij iemand bent die er te makkelijk over denkt. Wat ik er wel mee wilde zeggen is dat "leuker als je gewoon een film gaat kijken" makkelijker is gezegd dan gedaanIk zal vast even duidelijk moeten zeggen dat ik het boys will be boys argument ook niet okay vindt.
Nu ik het nog eens lees had ik het beter anders kunnen verwoorden en niet moeten meegaan in de discussie over agenda's. Sorry!
[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 10-05-2022 23:30 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ach, de busjes rijden tegenwoordig errug snel iddStukfruit schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:59:
[...]
Je hebt gelijk hoor, maar het was @Deathchant die er zo diep op in ging(maar ook niet bedoeld om @Deathchant voor de bus te gooien trouwens). Ik probeerde vooral, misschien op een wat onhandige manier, te zeggen dat ik het script niet geweldig vind en dat sommige mensen er niet blij van werden vanwege mogelijke agenda's leek daar bij te passen.
Ik ben ook van mening dat "het script niet geweldig was", alleen bracht ik het iets steviger, maar laten we het daar ook maar gewoon bij houden
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
This better not awaken anything in me.
't doet mij bijzonder weinig, ondanks Tatiana Maslany.
Voor de gamers:
&
Voor de gamers:
i don't know about you but i’m excited about this live action banjo-kazooie movie#SheHulk @WinkySteve @grantkirkhope pic.twitter.com/scEnz4h9AO
— Emma Vakarian-Theirin (@Emma_Vakarian) 18 mei 2022
&
Make lovecraft not warcraft.
De trailer van she-hulk vind ik bijzonder slecht voor een marvel productie. Heb tot nu toe alle series gezien en vond ze allemaal goed (hier en daar wat minder, of juist beter)
Als het om de cgi gaat dan zou dat nog moeten verbeteren. Verder vind ik het wel prima, laat me niet lijden door trailers. Gewoon kijken wat er komt.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Voor degenen die het nog niet weten en liever geen trailers zien:
Vanaf 6 juli in de bioscoop.
Voor Spiderman NWH en Strange MoM had ik geen trailers gezien en was het bioscoopbezoek voor mij wat onverwacht (gelukkige samenloop van omstandigheden). Ik merk dat ik dat fijner vind dan wel van te voren de trailers zien. Ik ga ze niet actief vermijden, maar ook niet actief opzoeken.
[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 24-05-2022 11:08 ]
Net de eerste twee afleveringen van Ms. Marvel gekeken. Wat een bagger zeg, echt een van de slechtste series die ik tot nu toe gezien heb. Heb naar 2 afleveringen gekeken die beide voor 95% uit filler bestaat.
Serie lijkt zich te richten op de leeftijdscategorie 6-12 jaar of zo.
Weet niet of ik me ertoe gezet krijg komende afleveringen te kijken.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dan moet je het niet kijken. Je moet iets kijken omdat je het leuk vindt, niet omdat het toevallig in een (extended) universe past waar je al andere dingen van gezien hebt. Zeker als het niet essentieel is voor dat hele universe.miicker schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:29:
Net de eerste twee afleveringen van Ms. Marvel gekeken. Wat een bagger zeg, echt een van de slechtste series die ik tot nu toe gezien heb. Heb naar 2 afleveringen gekeken die beide voor 95% uit filler bestaat.
Ik heb van de week aflevering 1 gezien, vond 'm zeker niet hoogstaand maar op zich best aardig. Aflevering twee komt vanavond of morgen, en 3 zien we dan wel weer.
Nomen nescio
Vind het een Nickelodeon serie met wat hoger budget. Sommige dingen in de eerste aflevering vond ik wel leuk gedaan , zoals haar dagdromen of appjes in neon enzo.
Verhaaltechnisch is het voor mij ook de minste serie tot nu toe. Maar ga het verder wel afkijken
Verhaaltechnisch is het voor mij ook de minste serie tot nu toe. Maar ga het verder wel afkijken
Na de ms Marvel trailer (welke trouwens muziektechnisch en trailertechnisch wel heel vet was) had ik al besloten ms Marvel over te slaan. Het lijkt me echt helemaal niets. Ik begin er dus gewoonweg maar niet aan.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Uit de trailer was het natuurlijk ook wel duidelijk wat voor een serie dit zou worden. Daar ben ik duidelijk niet de doelgroep voor. Prima ook, ik kan het wel waarderen dat Marvel wat meer verschillende dingen gaan doen. Nadeel daarvan is wel dat er soms iets bij zit wat je zelf wat minder trekt, al moet ik wel zeggen dat ik het op zich nog wel te doen is.
@miicker @sewer @Japie.G het stomme is dat de Ms. Marvel comic juist één van de beste launches van een nieuw karakter was de afgelopen 10 jaar. Ik kan iedereen de eerste run door Wilson en Alphona aanraden. De comic blijft ontzettend leuk tot het hele Marvel universum wordt vernietigd in één of ander dom event.
Helaas lijkt het er op dat de serie enorm afwijkt (al was het bizarre New Jersey uit de comics toch al niet naar real life te vertalen).
Helaas lijkt het er op dat de serie enorm afwijkt (al was het bizarre New Jersey uit de comics toch al niet naar real life te vertalen).
De nieuwe Doctor Strange is nu op Disney+ te kijken. Helaas is Spider-Man: No Way Home nog nergens legaal te vinden. Is het te doen om DS te kijken voor NWH, of is het beter om te wachten?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ik heb DS nog niet gezien, maar die Spider-Man was wel echt een verhaal op zich (wel met Doctor Strange erin), dus kan me niet voorstellen dat je die gezien moet hebben.
Die spider-man is in essentie hetzelfde als de animatie 'into the spider-verse'
Die spider-man is in essentie hetzelfde als de animatie 'into the spider-verse'
spoiler:
zelfde multiverse die per ongeluk geopend wordt, met dezelfde problemen dat karakters nu in de verkeerde wereld earth-616 zitten.
Ik dacht hem kortgeleden als ‘binnenkort’ op Disney+ voorbij te zien komen, maar zal toch niet zo geweest zijn. Heb hem laatst bij prime gehuurd voor 4 of 5 euro. Enige optie die ik zag, helaas wel maar HD kwaliteit, maar nog steeds prima te doen.Robtimus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:56:
De nieuwe Doctor Strange is nu op Disney+ te kijken. Helaas is Spider-Man: No Way Home nog nergens legaal te vinden. Is het te doen om DS te kijken voor NWH, of is het beter om te wachten?
Lekker makkelijk om te zeggen dat je dan maar niet moet kijken. Ik kijk zelf nooit trailers, omdat er 9 van de 10 keer vanalles in gespoild wordt. De enige manier om erachter te komen of iets leuk is, is dus door gewoon te kijken.Bra-Jo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:34:
[...]
Dan moet je het niet kijken. Je moet iets kijken omdat je het leuk vindt, niet omdat het toevallig in een (extended) universe past waar je al andere dingen van gezien hebt. Zeker als het niet essentieel is voor dat hele universe.
Ik heb van de week aflevering 1 gezien, vond 'm zeker niet hoogstaand maar op zich best aardig. Aflevering twee komt vanavond of morgen, en 3 zien we dan wel weer.
Bij veel series kun je moeilijk bij 1 aflevering zeggen of je het wat vind of niet. Ik heb nu ook aflevering 3 gezien, mijn mening is onveranderd. Het is een zeer oninteressant verhaal, vertolkt door slecht gecaste acteurs waarbij het er wat mij betreft allemaal iets te dik bovenop ligt 'hoe gezellig het islamitische geloof is'. Alles wat er gebeurt zie je van mijlen ver aankomen.
Het enige pluspunt is dat ik de stijl (zoals muziek en felle neon kleuren) wel vernieuwend en enigsinds vermakend vind, al slaan ze er wel iets teveel in door.
het kan wel, maar ik zou ecen wachten. het hele multiverse verhaal wordt in spider-man gestart, dus die eerst is wel een meerwaarde vind ikRobtimus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:56:
En niet legaal te vinden? https://www.justwatch.com/nl/movie/spider-man-no-way-home
Goed, niet legaal te vinden zonder meer te betalen dan ik al doe 
Gratis is alleen binnen een KPN abonnement.
Gratis is alleen binnen een KPN abonnement.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Heb intussen Doctor Strange gezien, en je hoeft inderdaad echt niet Spider-man gezien te hebben hiervoor. Het is wel handig als je de serie WandaVision gezien hebt, vanwege
Verder ook ms marvel aflevering 3 gezien, maar nog steeds de minste Marvel serie voor mij tot nu toe (hawkeye was daarvoor de minste voor mij
). Ik snap best wel dat ze allerlei dingen erin doen die herkenbaar zijn voor Pakistanen of moslims, en snap ook wel de bollywood-vibe, ook al heb ik met al die dingen niet zo veel. Maar het grote probleem zit gewoon in het verhaal, het is mijns inziens vrij zwakjes.
Ik snap die 6.1 op imdb goed (wat trouwens behoorlijk slecht is voor een serie, series hebben normaal hogere cijfers dan films). Falcon & winter soldier kreeg een 7.2, hawkeye een 7.6 en wandavision 7.9.
spoiler:
haar transformatie naar scarlet witch en wat de darkhold is. Die darkhold was ook een thema in een seizoen van agents of s.h.i.e.l.d.
Verder ook ms marvel aflevering 3 gezien, maar nog steeds de minste Marvel serie voor mij tot nu toe (hawkeye was daarvoor de minste voor mij
Ik snap die 6.1 op imdb goed (wat trouwens behoorlijk slecht is voor een serie, series hebben normaal hogere cijfers dan films). Falcon & winter soldier kreeg een 7.2, hawkeye een 7.6 en wandavision 7.9.
[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 23-06-2022 17:11 ]
In Ms Marvel aflevering 3 gingen ze ook heel snel tussen:
De Bollywood-vibe laat het er inderdaad erg gezellig uitzien
maar qua verhaal laat het flinke steken vallen.
Een voorganger van een moskee vriendelijke "oom-tips" laten geven terwijl hij in een vorige aflevering nog zei dat vrouwen in het wegrottende deel moesten blijven zitten en hun mond dicht moesten houden was ook wel een beetje out of character. Religie is niet bedoeld om logica uit te oefenen, maar dit is wel heel erg over de top heen
spoiler:
..wij zijn Djinn en gaan je helpen, naar wij zijn Djinn en we gaan je compleet afmaken terwijl je al wilde helpen met die armband.
De Bollywood-vibe laat het er inderdaad erg gezellig uitzien

Een voorganger van een moskee vriendelijke "oom-tips" laten geven terwijl hij in een vorige aflevering nog zei dat vrouwen in het wegrottende deel moesten blijven zitten en hun mond dicht moesten houden was ook wel een beetje out of character. Religie is niet bedoeld om logica uit te oefenen, maar dit is wel heel erg over de top heen
Dat zit wel Schnorr.
Ik zie dat Doctor Strange in the Multiverse of Madness op Disney+ staat. Leuk.
Maar nu zie ik op het plaatje ook Wanda staan.
Nu volgt mijn vraag: Is het nodig om Wandavision gezien te hebben om de film goed te begrijpen?
Ik hoop het niet, want ik vond er geen bal aan, na de eerste aflevering ben ik afgehaakt
Nu volgt mijn vraag: Is het nodig om Wandavision gezien te hebben om de film goed te begrijpen?
Ik hoop het niet, want ik vond er geen bal aan, na de eerste aflevering ben ik afgehaakt
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
In een reactie hierboven wordt ook al aangehaald dat het wordt aangeraden om WandaVision te kijken. Zelf was ik ook heel skeptisch over de eerste (2) afleveringen. Daarna wordt het beter. Ff door de zure appel heenbijten dus.anandus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:20:
Wandavision zit behoorlijk goed in elkaar, vanaf episode 3 of 4 wordt ook duidelijk waarom je naar een jaren 50/60 slapstick zit te kijken.
Als je toch niet de 9 afleveringen wilt gaan kijken, dan moet je weten dat
Of Google even op ‘wandavision in 9 minutes’ en kijk dat op YouTube
Als je toch niet de 9 afleveringen wilt gaan kijken, dan moet je weten dat
spoiler:
Wanda verbitterd is geraakt dat haar man Vision dood is (door thanos net voor de blip) en dat geen happy family met kids meer voor haar mogelijk is. Ze grijpt naar zwarte magie (a la the dark force in stars wars) om een nepgezin met vision en 2 kinderen te realiseren. Niet heel gezond natuurlijk en ze draait helemaal door.
Of Google even op ‘wandavision in 9 minutes’ en kijk dat op YouTube
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 23-06-2022 22:27 ]
Ja, je moet het gezien hebben. Of inderdaad een synopsis hebben gecheckt.anandus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:20:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb nog geen enkele vd nieuwe series gezien en kon Doctor Stragen prima volgen
Nu de Illuminati en het multiverse officieel deel zijn gaan uitmaken van de MCU door de gebeurtenissen in What If, Spider-Man No Way Home en Doctor Strange in the Multiverse of Madness; vraag ik me af waar alle andere films thuishoren qua chronologische volgorde.
Je kunt zeer uitgebreide timeliness vinden, maar ik ben er nog geen een tegengekomen die naast de Sony films ook de Fox films heeft toegevoegd.
Ik gebruik nu deze timeline https://docs.google.com/s...wazKmhWJjr_wKs/edit#gid=0
Heeft iemand een timeline gevonden die alle films combineert?
Nu de Illuminati en het multiverse officieel deel zijn gaan uitmaken van de MCU door de gebeurtenissen in What If, Spider-Man No Way Home en Doctor Strange in the Multiverse of Madness; vraag ik me af waar alle andere films thuishoren qua chronologische volgorde.
Je kunt zeer uitgebreide timeliness vinden, maar ik ben er nog geen een tegengekomen die naast de Sony films ook de Fox films heeft toegevoegd.
Ik gebruik nu deze timeline https://docs.google.com/s...wazKmhWJjr_wKs/edit#gid=0
Heeft iemand een timeline gevonden die alle films combineert?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik denk dat die tijdlijn steeds moeilijker gaat worden 
Kijkt iemand Ms Marvel nog? In de laatste aflevering zit een Thor namedrop!! (
)
De omgevingen zijn nog steeds prachtig en haar achtergrondverhaal en abilities zijn duidelijk een metafoor voor een pijnlijke scheiding tussen India en Pakistan in het verleden.
Maar de rest blijft een beetje generiek. Gevechtje hier, plotseling aanwezige moves daar, bordkartonnen bad guys, je kent het ondertussen wel een beetje. Standaard Marvel framework met in dit geval een (enigszins leerzaam) Pakistaans sausje.
Gelukkig is het niet zo slecht als Superman & Lois S2

Kijkt iemand Ms Marvel nog? In de laatste aflevering zit een Thor namedrop!! (
De omgevingen zijn nog steeds prachtig en haar achtergrondverhaal en abilities zijn duidelijk een metafoor voor een pijnlijke scheiding tussen India en Pakistan in het verleden.
Maar de rest blijft een beetje generiek. Gevechtje hier, plotseling aanwezige moves daar, bordkartonnen bad guys, je kent het ondertussen wel een beetje. Standaard Marvel framework met in dit geval een (enigszins leerzaam) Pakistaans sausje.
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben gestopt. Het is mij te woke, kiddy en bollywood.Stukfruit schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:12:
Ik denk dat die tijdlijn steeds moeilijker gaat worden
Kijkt iemand Ms Marvel nog? In de laatste aflevering zit een Thor namedrop!! ()
Blijkbaar ben ik de enige die Ms Marvel vermakelijk vind. Alhoewel ik afgelopen aflevering vrij zwak vond.
Ik vind het fijn dat Marvel dat de makers van een film/serie sinds kort ook bestaat uit mensen van die etniciteit/ras.
Dit gaf ons al een ander soort vibe bij films als Black Panther, Shang Shi en nu bij Ms Marvel.
Ik vind het fijn dat Marvel dat de makers van een film/serie sinds kort ook bestaat uit mensen van die etniciteit/ras.
Dit gaf ons al een ander soort vibe bij films als Black Panther, Shang Shi en nu bij Ms Marvel.
ik ben pas bij aflevering 3, maar ik kan 'm prima hebben tot nu toe. Ik vind het woke-gedeelte wel meevallen, het wordt er niet met bakken bovenop geschept zoals bij sommige andere films en series.
Enige waar ik het wel een beetje mee eens ben, is dat de doelgroep vrij duidelijk tieners is, minder "alle leeftijden" dan de meeste Marvelfilms en -series. Maar goed, daar stoor ik me niet aan. Heb in het verleden genoeg meuk met m'n dochters meegekeken die een heel stuk slechter was dan dit.
Enige waar ik het wel een beetje mee eens ben, is dat de doelgroep vrij duidelijk tieners is, minder "alle leeftijden" dan de meeste Marvelfilms en -series. Maar goed, daar stoor ik me niet aan. Heb in het verleden genoeg meuk met m'n dochters meegekeken die een heel stuk slechter was dan dit.
Nomen nescio
Tegenwoordig wordt alles al woke genoemd als er ook maar iets van een rol in zit dat niet blank, man, of hetero is. Volgens anti-SJW's is de hele Buzz Lightyear film geflopt doordat er een lesbische zoen in zat die ongeveer 0,1s duurde. Gezeik over "woke" gaat niet stoppen zolang Hollywood meer diversiteit kent dan een oud-Grieks theater. Daarin mochten alleen mannen uit de lokale polis meespelen.
Terug naar Ms. Marvel. Mijn interesse is ook matig. Tot nu toe is het best competent gemaakt, maar ik ben gewoon te oud voor deze serie. Kwalitatief een van de betere Marvel shows, maar toch vind ik het niet super geweldig. Ik ben heel erg niet de doelgroep. Maar ik heb dat liever dan een saaie eenheidsworst. Marvel neemt tegenwoordig toch wat meer risico's op zich, en dat kan ik waarderen. Anders gaat de MCU stagneren en dan wordt het sowieso saai.
Terug naar Ms. Marvel. Mijn interesse is ook matig. Tot nu toe is het best competent gemaakt, maar ik ben gewoon te oud voor deze serie. Kwalitatief een van de betere Marvel shows, maar toch vind ik het niet super geweldig. Ik ben heel erg niet de doelgroep. Maar ik heb dat liever dan een saaie eenheidsworst. Marvel neemt tegenwoordig toch wat meer risico's op zich, en dat kan ik waarderen. Anders gaat de MCU stagneren en dan wordt het sowieso saai.
Tja, zoals zo vaak ligt de waarheid ergens in het midden. Het Buzz Lightyear voorbeeld wat je noemt is natuurlijk bullshit (er zijn genoeg andere redenen voor de flop). Echter heeft Hollywood er tegenwoordig een handje van om te denken dat "de boodschap" genoeg is om een goede film te maken, en wordt er weinig tot geen aandacht besteed aan een daadwerkelijk goed en coherent plot. Hetzelfde doen ze met karakters, ze maken iemand homo, zwart of trans en denken daarmee gelijk een interessant karakter te hebben...Amanoo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:33:
Tegenwoordig wordt alles al woke genoemd als er ook maar iets van een rol in zit dat niet blank, man, of hetero is. Volgens anti-SJW's is de hele Buzz Lightyear film geflopt doordat er een lesbische zoen in zat die ongeveer 0,1s duurde. Gezeik over "woke" gaat niet stoppen zolang Hollywood meer diversiteit kent dan een oud-Grieks theater. Daarin mochten alleen mannen uit de lokale polis meespelen.
Over Ms. Marvel kan ik nu nog niet al te veel zeggen aangezien ik pas één aflevering heb gezien. Ik ben er nog geen fan van dat Kamala wel heel erg een "airhead" is en dat de serie niet opent met "Delicious infidel meat" zoals de comic. Ook vind ik het jammer dat de serie tot nu toe niet zo "goofy" lijkt te worden. Ik zie Kamala's eerste echte villain nog niet in live action terug komen helaas.

:fill(white):strip_exif()/f/image/e3AQ6VNe1MSENDnWJf6O5NDr.png?f=user_large)
Overigens wel tof dat Zoey's cosplay outfit een beetje op het oorspronkelijke comic-outfit van Carol Danvers leek!
Net de nieuwe dr Strange gezien. Ik vond het een goeie film waarin een hoop gebeurd en waar ook weer nieuwe deuren geopend worden. Mooie volgende film weer in de marvel reeks wat mij betreft. Nu op naar Thor.
©2004
Ik heb net aflevering vijf gezien.
spoiler:
De verhaallijn in India en Pakistan vond ik best vermakelijk, ondanks de time paradox. Helaas lijkt het schrijfwerk in het heden een zooitje. In een paar minuten ziet de kwaadaardige Djinn in dat ze fout zit en offert ze zich gelijk op om de wereld te redden. Ook krijgt Kamran in de laatste paar minuten van de op één na laatste aflevering nog even Inhuman Djinn krachten en explodeert Bruno's huis/werk nog even terwijl Ms. Marvel Nightlight that light girl nog aan de andere kant van de wereld zit... Ik ben een beetje bang dat Ms. Marvel een Surf Dracula wordt.

Overigens snap ik ook wel dat ze de comics niet 1-op-1 kunnen adapten. De Inhumans zijn niet echt een ding in het MCU door het floppen van hun serie en Carol Danvers heeft nooit de naam Ms. Marvel gedragen, en ook geen outfit met daarop een bliksemschicht. Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze ook van het bronmateriaal afwijken waar ze dit wel kunnen gebruiken, en van Kamala gelijk een grote heldin willen maken die nog voordat ze überhaupt een naam en kostuum heeft de wereld van de ondergang heeft gered. Het hele verfrissende aan de comic was dat ze als moslim-tiener met een geheime identiteit New Jersey beschermde van street-level bedreigingen, zoals een gekke vogel/uitvinder of een groep tracksuit ninja's...

Overigens snap ik ook wel dat ze de comics niet 1-op-1 kunnen adapten. De Inhumans zijn niet echt een ding in het MCU door het floppen van hun serie en Carol Danvers heeft nooit de naam Ms. Marvel gedragen, en ook geen outfit met daarop een bliksemschicht. Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze ook van het bronmateriaal afwijken waar ze dit wel kunnen gebruiken, en van Kamala gelijk een grote heldin willen maken die nog voordat ze überhaupt een naam en kostuum heeft de wereld van de ondergang heeft gered. Het hele verfrissende aan de comic was dat ze als moslim-tiener met een geheime identiteit New Jersey beschermde van street-level bedreigingen, zoals een gekke vogel/uitvinder of een groep tracksuit ninja's...
Die inhumans-serie was inderdaad crap, maar die inhumans zijn ook wel behoorlijk behandeld bij de goed bekeken serie agents of s.h.i.e.l.d. (met al die monoliths en terrigan transformaties). Zie niet in waarom dat niet meer gebruikt zou kunnen worden in het MCU.
Die Multiverse of Madness vond ik trouwens ook een van de betere films. Bij het filmtopic zag ik twee weken geleden of zo allemaal vijfjes langskomen, maar ik zou hem wel een 8,5 geven. Vond hem de beste sinds infinity wars. Maar ik wijk wel vaker af, vond zelf age of ultron ook een leuke film, en shang-chi viel me weer wat tegen
Die Multiverse of Madness vond ik trouwens ook een van de betere films. Bij het filmtopic zag ik twee weken geleden of zo allemaal vijfjes langskomen, maar ik zou hem wel een 8,5 geven. Vond hem de beste sinds infinity wars. Maar ik wijk wel vaker af, vond zelf age of ultron ook een leuke film, en shang-chi viel me weer wat tegen
Inhumans... Wat was die serie inhumaan slecht zeg 
Het schrijfwerk voor Ms Marvel ligt inderdaad een beetje overal en nergens. Maar het is alsnog beter dan het laatste wat ik heb gezien van het Berlanti-verse (DC)

Het schrijfwerk voor Ms Marvel ligt inderdaad een beetje overal en nergens. Maar het is alsnog beter dan het laatste wat ik heb gezien van het Berlanti-verse (DC)
Dat zit wel Schnorr.
Nou, er zitten elementen in waar Berlanti zich haast nog voor zou schamen. Deze aflevering was grotendeels wat Bollywood, nogal tropy, maar dat is niet per se slecht. Kan ik best mee leven. Maar vooral het einde van de aflevering, dat was écht heel slecht.Stukfruit schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:11:
spoiler:
De villain en Kamala openden dus min of meer per ongeluk een instabiel portal. We wisten dat de villain het wilde, maar het blijft iets dat een beetje zomaar per ongeluk gebeurde. Kamala krijgt een Nat 20 op haar Persuasion check, waarop de villain besluit om maar zelfmoord te plegen om het probleem van dat portal op te lossen.
Het is een redemption arc die in de laatste paar minuten zomaar ineens ontstaat en zichzelf oplost. De villain had ook compleet niet dat verdiend. Er was geen opbouw. De show besloot gewoon zomaar dat het tijd was voor een redemption.
Het is een redemption arc die in de laatste paar minuten zomaar ineens ontstaat en zichzelf oplost. De villain had ook compleet niet dat verdiend. Er was geen opbouw. De show besloot gewoon zomaar dat het tijd was voor een redemption.
Ms MarvelAmanoo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:37:
[...]
Nou, er zitten elementen in waar Berlanti zich haast nog voor zou schamen. Deze aflevering was grotendeels wat Bollywood, nogal tropy, maar dat is niet per se slecht. Kan ik best mee leven. Maar vooral het einde van de aflevering, dat was écht heel slecht.
spoiler:De villain en Kamala openden dus min of meer per ongeluk een instabiel portal. We wisten dat de villain het wilde, maar het blijft iets dat een beetje zomaar per ongeluk gebeurde. Kamala krijgt een Nat 20 op haar Persuasion check, waarop de villain besluit om maar zelfmoord te plegen om het probleem van dat portal op te lossen.
spoiler:
Ik twijfel nog een beetje aan de portal, je zag de eerste Clandestine (weet d'r naam even niet) er doorheen gaan, en dat ging mis. Misschien dat de villain clandestine toen doorhad dat de portal ingaan ook verkeerd voor haar zou aflopen?
Thor, zojuist terug van de laatste Thor.
spoiler:
Was wel een toffe film, naar mijn idee iets teveel humor in de eerste helft van de film gepropt. Daarna werd het wat serieuzer, maar het voelde een beetje gek qua verdeling.
Gorr.. Anzich een toffe villain, maar nogal geforceerd hoe 'makkelijk' hij z'n zwaard+krachten kreeg. Ik had het toffer gevonden als ze hem een paar films/seriers eerder hadden geintroduceerd middels diverse endcredits en zo beter konden opbouwen naar hem. Want qua karakter/krachten is hij enorm sterk, maar door hem in 1 film te proppen kwam hij nogal slap over.
Had hem o.a. in Eternals laten voorkomen dat je hem 1á2 goden ziet slopen, en bijv. ook in Moon knight. Dat waren een paar perfecte films/series om hem voorzichtig te introduceren/forshadowen qua karakter en krachten. En dan bouw je naar mijn idee meer spanning op.
Maar goed al met al, een toffe film, erg veel gelachen! En ik ben benieuwd wat Thor nu gaat doen.
En... SCHREEUWGEIT!!!!!
Gorr.. Anzich een toffe villain, maar nogal geforceerd hoe 'makkelijk' hij z'n zwaard+krachten kreeg. Ik had het toffer gevonden als ze hem een paar films/seriers eerder hadden geintroduceerd middels diverse endcredits en zo beter konden opbouwen naar hem. Want qua karakter/krachten is hij enorm sterk, maar door hem in 1 film te proppen kwam hij nogal slap over.
Had hem o.a. in Eternals laten voorkomen dat je hem 1á2 goden ziet slopen, en bijv. ook in Moon knight. Dat waren een paar perfecte films/series om hem voorzichtig te introduceren/forshadowen qua karakter en krachten. En dan bouw je naar mijn idee meer spanning op.
Maar goed al met al, een toffe film, erg veel gelachen! En ik ben benieuwd wat Thor nu gaat doen.
En... SCHREEUWGEIT!!!!!

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik het idee krijg dat Ms. Marvel juist enorm zou profiteren van de CW/Berlanti methode van schrijven. Gewoon een aflevering of tien waar Kamala wat reguliere boeven kan vangen en langzaam in de rol van een "echte" superheld komt. Op deze manier kan de leuke supporting cast ook wat meer screentime krijgen (in plaats van te worden gedumpt na aflevering 3) en kunnen de villains ook wat beter worden opgebouwd. Ik begrijp niet waarom ze zo veel content in zes afleveringen van 30 minuten proberen te proppen. Eigenlijk lijdt vrijwel elke Disney+ show onder deze keuze en zijn het vooral de langere, meer episodische shows die verhaaltechnisch beter in elkaar steken (WandaVision en Mandalorian).Stukfruit schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:11:
Het stomme is vooral dat we niets nieuws hebben geleerd van het tripje naar het verleden. Het zat best aardig in elkaar, maar uiteindelijk snoept het wel bijna een volledige aflevering van de toch al beperkte runtime af.Amanoo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:37:
[...]
Nou, er zitten elementen in waar Berlanti zich haast nog voor zou schamen. Deze aflevering was grotendeels wat Bollywood, nogal tropy, maar dat is niet per se slecht. Kan ik best mee leven. Maar vooral het einde van de aflevering, dat was écht heel slecht.
spoiler:De villain en Kamala openden dus min of meer per ongeluk een instabiel portal. We wisten dat de villain het wilde, maar het blijft iets dat een beetje zomaar per ongeluk gebeurde. Kamala krijgt een Nat 20 op haar Persuasion check, waarop de villain besluit om maar zelfmoord te plegen om het probleem van dat portal op te lossen.
Edit - Overigens wel fijn dat we eindelijk geen referenties meer doen naar de blip. Het was een leuk idee als Endgame het einde van het MCU was geweest, maar nu zorgt het er enkel voor dat de wereld nodeloos complex wordt en te veel afwijkt van de echte wereld.
[ Voor 5% gewijzigd door ErikT738 op 07-07-2022 08:04 ]
Ms Marvel, tsja, na kijken van episode 5 weet ik nu wel zeker dat het _echt_ niet mijn ding is 
Snap dat die partition een groot ding is/was in Pakistan, maar na 2 keer uitleggen snap ik het probleem ook wel. Begrijp nu wel hoe een gemiddelde Pakistaan/Aziaat westerse series ervaart waar elke aflevering 10x gerefeerd wordt naar bijv. een voorvader die in Auschwitz gezeten heeft.
Verder inderdaad eens met de analyses hierboven eens dat het te veel en warrige verhaallijnen zijn, waar soms opeens iets tevoorschijn getoverd wordt wat ook zo weer na 20 minuten helemaal afgerond kan zijn (en verder geen belang heeft voor het grotere verhaal).
Snap dat die partition een groot ding is/was in Pakistan, maar na 2 keer uitleggen snap ik het probleem ook wel. Begrijp nu wel hoe een gemiddelde Pakistaan/Aziaat westerse series ervaart waar elke aflevering 10x gerefeerd wordt naar bijv. een voorvader die in Auschwitz gezeten heeft.
Verder inderdaad eens met de analyses hierboven eens dat het te veel en warrige verhaallijnen zijn, waar soms opeens iets tevoorschijn getoverd wordt wat ook zo weer na 20 minuten helemaal afgerond kan zijn (en verder geen belang heeft voor het grotere verhaal).
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 07-07-2022 14:18 ]
Thor Love and Thunder is mijn nieuwe favoriete marvel film, niet de beste, maar wel de leukste.
Thor:
spoiler:
Prachtig die “The Rock” grap 
Die ging glad langs me heen, maar m'n broer merkte 'm op!
Thor was erg vermakelijk. Stuk leuker dan Dr. Strange. Gewoon bewust totaal gestoord en er trots op haha.
Make lovecraft not warcraft.
Net de finale van Ms. Marvel gezien... Echt onbegrijpelijk dat ze met tof bronmateriaal, prima acteurs en een basically oneindig budget op deze natte scheet uit kunnen komen. Het lijkt er op dat de makers iedereen proberen te pleasen, met als gevolg dat de serie eigenlijk voor niemand echt leuk is.
Nog wat kritiekpunten die ik onthouden heb uit deze vergeetbare aflevering:
Nou ja, op naar de volgende Disney+ serie die hoopvol begint en teleurstellend eindigt.
Nog wat kritiekpunten die ik onthouden heb uit deze vergeetbare aflevering:
spoiler:
- Kennelijk hebben Disney+ series een parkour quota.
- Ongeloofwaardige reactie van familie en community naar iemand die nog nauwelijks heldendaden heeft verricht.
- "Professioneel" superhelden outfit i.p.v. een aangepaste Burkini.
- Villain heeft nul motivatie en voelt heel random aan.
- Home Alone plan, compleet met tekeningen die uren zouden duren om te maken.
- Elephant's/Devil's Toothpaste is niet zo harmless als het er uit ziet.
- Embiggen zag er goofy uit, had dan voor de stretch krachten gegaan...
- Kamala rolt alweer weer een 20 op haar Persuasion check.
- Mutant i.p.v. Inhuman (al werden Inhumans alleen gepushed omdat Marvel de filmrechten van de X-men niet had).
- Aamir wil superkrachten.

Positieve punten:
- Kamala wacht voor het stoplicht.
- Zoey komt bij de good guys, klooit wat aan met een brandblusser.
- De hele supporting cast is echt goed gecast. Echt jammer dat ze het met dit schrijfwerk moeten doen.
- Ongeloofwaardige reactie van familie en community naar iemand die nog nauwelijks heldendaden heeft verricht.
- "Professioneel" superhelden outfit i.p.v. een aangepaste Burkini.
- Villain heeft nul motivatie en voelt heel random aan.
- Home Alone plan, compleet met tekeningen die uren zouden duren om te maken.
- Elephant's/Devil's Toothpaste is niet zo harmless als het er uit ziet.
- Embiggen zag er goofy uit, had dan voor de stretch krachten gegaan...
- Kamala rolt alweer weer een 20 op haar Persuasion check.
- Mutant i.p.v. Inhuman (al werden Inhumans alleen gepushed omdat Marvel de filmrechten van de X-men niet had).
- Aamir wil superkrachten.
Positieve punten:
- Kamala wacht voor het stoplicht.
- Zoey komt bij de good guys, klooit wat aan met een brandblusser.
- De hele supporting cast is echt goed gecast. Echt jammer dat ze het met dit schrijfwerk moeten doen.
Nou ja, op naar de volgende Disney+ serie die hoopvol begint en teleurstellend eindigt.
Ja het is bijzonder dat ze zo ontzettend slecht zijn in de series afsluiten. Wat was die post credit scene dan…?
spoiler:
Hmm hoe gaan we Captain Marvel linken aan Kamala? Carol die naar aarde komt voor wen fangirl is raar… oh laten we ze van plek wisselen super random!
Uiteraard moet het nog blijken hoe dat afloopt maar het voelde een beetje random en gek. Ik denk dat je wel kunt zeggen dat de armband gelinked is aan de ten rings van Shang Chi (zie post credits van die film).
Uiteraard moet het nog blijken hoe dat afloopt maar het voelde een beetje random en gek. Ik denk dat je wel kunt zeggen dat de armband gelinked is aan de ten rings van Shang Chi (zie post credits van die film).
Het is niet eens dat ze geen series af kunnen sluiten, maar meer dat ze geen coherent verhaal kunnen schrijven. Ze bedenken een paar toffe scènes en wat setpieces en daarna wordt dat met een flinterdun verhaal aan elkaar gelinkt. Wellicht ontstaat dit probleem omdat er bij een bedrijf als Disney te veel mensen aan de serie meewerken, in plaats van één iemand met een visie.raiders schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:25:
Ja het is bijzonder dat ze zo ontzettend slecht zijn in de series afsluiten. Wat was die post credit scene dan…?
spoiler:Hmm hoe gaan we Captain Marvel linken aan Kamala? Carol die naar aarde komt voor wen fangirl is raar… oh laten we ze van plek wisselen super random!
spoiler:
In de instortende tempel waar ze de armband vonden zag je ook de ten rings op de grond.

Ik vermoed dat je daar de spijker op de kop slaat.ErikT738 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:46:
Het is niet eens dat ze geen series af kunnen sluiten, maar meer dat ze geen coherent verhaal kunnen schrijven. Ze bedenken een paar toffe scènes en wat setpieces en daarna wordt dat met een flinterdun verhaal aan elkaar gelinkt. Wellicht ontstaat dit probleem omdat er bij een bedrijf als Disney te veel mensen aan de serie meewerken, in plaats van één iemand met een visie.
Het ziet eruit alsof teveel mensen er hun plasje over wilden doen. Want wat is het nou: een kinderserie? Een avonturenserie? Een soort (door de schoolomgeving, enz) Spider-(wo)Man?
Als men bijvoorbeeld die aflevering over de partition had doorgetrokken naar alle afleveringen dan had het bijvoorbeeld een veel interessantere serie kunnen zijn. Iets serieuzer, meer verhaal, minder van de hak op de tak.
Maar nu is het van alles wat en is er nergens tijd om het herinneringswaardig te maken.
Dat zit wel Schnorr.
Dit zou wel eens de grootste serie van het jaar kunnen worden.
Dat zit wel Schnorr.
Ik denk dat dat met budget te maken heeft. En ik vermoed ook dat als ze langer stil hadden gestaan bij de partition dat een groep mensen zou zijn afgehaakt.Stukfruit schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:34:
[...]
Ik vermoed dat je daar de spijker op de kop slaat.
Het ziet eruit alsof teveel mensen er hun plasje over wilden doen. Want wat is het nou: een kinderserie? Een avonturenserie? Een soort (door de schoolomgeving, enz) Spider-(wo)Man?
Als men bijvoorbeeld die aflevering over de partition had doorgetrokken naar alle afleveringen dan had het bijvoorbeeld een veel interessantere serie kunnen zijn. Iets serieuzer, meer verhaal, minder van de hak op de tak.
Maar nu is het van alles wat en is er nergens tijd om het herinneringswaardig te maken.
Lang verhaal kort. Er is 1 iemand die de boel overziet en dat is Kevin Feige. Bij de 1e 4 fases hadden mensen ook veel vraagtekens. En da’s best goed gekomen
Als ik het goed heb gaan ze in de volgende fases de boel baseren op de Secret Wars. Alleen daarin is de Beyonder de grote bad guy. Terwijl we ook nog Kang the Conquerer hebben. Maar die kan nie meer dan eigenlijk geen eindbaas meer zijn.
Wat ik als comic fan heel interessant vind is dat ze ook Earth-616 hebben langs laten komen in Dr Strange.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
We zitten nu in fase 4 en in vergelijking met de eerdere 3 is dat nu niet echt een succes ( qua plot, geld levert het toch wel op). Disney verwatert de boel een beetje met elke maand weer een andere serie erbij. Ik heb een paar hele kleine uitzonderingen daargelaten niet echt het idee dat men aan het opbouwen is naar een groots idee of finale.OMX2000 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Ik denk dat dat met budget te maken heeft. En ik vermoed ook dat als ze langer stil hadden gestaan bij de partition dat een groep mensen zou zijn afgehaakt.
Lang verhaal kort. Er is 1 iemand die de boel overziet en dat is Kevin Feige. Bij de 1e 4 fases hadden mensen ook veel vraagtekens. En da’s best goed gekomen
Als ik het goed heb gaan ze in de volgende fases de boel baseren op de Secret Wars. Alleen daarin is de Beyonder de grote bad guy. Terwijl we ook nog Kang the Conquerer hebben. Maar die kan nie meer dan eigenlijk geen eindbaas meer zijn.
Wat ik als comic fan heel interessant vind is dat ze ook Earth-616 hebben langs laten komen in Dr Strange.
Was dat ook niet zo aangekondigd, en wel eens langsgekomen in dit topic?Wren schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:46:
Ik heb een paar hele kleine uitzonderingen daargelaten niet echt het idee dat men aan het opbouwen is naar een groots idee of finale.
Oh, ik mag het niet vinden?The Zep Man schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:44:
[...]
Was dat ook niet zo aangekondigd, en wel eens langsgekomen in dit topic?
De vergelijking met phase 1 wordt ook wel eens gemaakt maar die phase had maar een handjevol films. Phase 4 is tot nu toe langer als alle 3 de voorgaande phases bij elkaar en ondanks dat gaat het nergens naartoe. Tenminste... we zien nog niet echt dat alle mooi op elkaar aansluit.
Vannacht (onze tijd) is volgens mij het Marvel Studios panel tijdens comic con. Ik ben benieuwd wat ze allemaal laten zien. Ik houd de verwachtingen laag maar hopelijk een Daredevil reboot / season 4. Charlie Cox is in ieder geval alweer terug voor de nieuwe animated Spider-Man serie
Vannacht (onze tijd) is volgens mij het Marvel Studios panel tijdens comic con. Ik ben benieuwd wat ze allemaal laten zien. Ik houd de verwachtingen laag maar hopelijk een Daredevil reboot / season 4. Charlie Cox is in ieder geval alweer terug voor de nieuwe animated Spider-Man serie
Naar mijn idee zijn ze aan het opbouwen/verder uitwerken naar de Multiverse.Wren schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:46:
[...]
We zitten nu in fase 4 en in vergelijking met de eerdere 3 is dat nu niet echt een succes ( qua plot, geld levert het toch wel op). Disney verwatert de boel een beetje met elke maand weer een andere serie erbij. Ik heb een paar hele kleine uitzonderingen daargelaten niet echt het idee dat men aan het opbouwen is naar een groots idee of finale.
Comic Con 'spoilers'
Geen idee. Ik zie nergens dat iets genoemd wordt over of jij wel of geen mening mag hebben. Ik schreef enkel iets dat jouw mening steunt.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2022 14:43 ]
Alleen was in fase 1 een film ook nog wel eens iets dat op zichzelf een goede film in een bepaald genre kon worden genoemd. In fase 4 is het meeste heel formulematig: held begint, held ontdekt, held heeft actiescene met groot gevecht tegen een onherkenbare achtergrond van iets wat niet op aarde lijkt te zijn.OMX2000 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:59:
Nu zijn het gewoon superheldenfilms. Zodra Kang bv. komt zal hij waarschijnlijk ook alleen toewerken naar een gevecht met superheld die ongeveer dezelfde dingen kan. En dat is jammer, want volgens mij zitten er genoeg goede verhalen in de comics.
Ik zou graag die Nolan-esque thriller willen zien waarin Kang tegen de tijd moet vechten en men buiten het standaard formuleboekje om moet werken. Van mij mogen ze sowieso de hele standaard derde akte en het nodige gevecht met de tegenpool laten vallen.
En het is niet dat films in fase 1 niet last van dat probleem hadden hoor. Toen viel het alleen minder op omdat het niet alleen maar 100% formule was.
[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 23-07-2022 14:47 ]
Dat zit wel Schnorr.
Dan begreep ik je reactie blijkbaar helemaal niet goedThe Zep Man schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:42:
[...]
Geen idee. Ik zie nergens dat iets genoemd wordt over of jij wel of geen mening mag hebben. Ik schreef enkel iets dat jouw mening steunt.
Een aantal films en series van Phase 5 & 6 zijn aangekondigd, voor de zekerheid in spoilers.
Mmmhhhh. Less is more is iets wat hier van toepassing is. Iets teveel flauwe "grappen" in het begin vond ik best een afknapper.Terranova schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:47:
Thor Love and Thunder is mijn nieuwe favoriete marvel film, niet de beste, maar wel de leukste.
Bad guy was wel goed gedaan.
Ieder z'n ding toch. Love & Thunder is echt precies het type film waar ik van houRussel88 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:00:
[...]
Mmmhhhh. Less is more is iets wat hier van toepassing is. Iets teveel flauwe "grappen" in het begin vond ik best een afknapper.
Bad guy was wel goed gedaan.
In 2025 pas, dat duurt nog evenRemy!!!! schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:32:
Een aantal films en series van Phase 5 & 6 zijn aangekondigd, voor de zekerheid in spoilers.
spoiler:
spoiler:
Wel goed om te zien dat ze voor Kang 2 phases uit lijken te trekken en hem niet gaan afhandelen zoals Ultron. Dat is alvast positief nieuws!
Dat zit wel Schnorr.
Black Panther 2:
Het zegt een teaser te zijn maar ik zou niet kijken als je geen spoilers wil zien.
Het zegt een teaser te zijn maar ik zou niet kijken als je geen spoilers wil zien.
Dat zit wel Schnorr.
Die trailer van She-hulk ziet er idd beter uit hoewel ik 1 scene zag waar de cgi nog niet op punt stond, ik hoop dat de getransformeerde versie niet altijd een cgi figuur is.
2 phases voor Kang maar ik ben wel benieuwd waar ze hem allemaal instoppen, vooral in Phase 4. Antman, Loki S2 en verder…? Nergens denk ik?
Wel heel nice dat Daredevil nu confirmed is. 18 afleveringen en misschien wel TV-MA. De nieuwe Marvel Zombies serie is dat in ieder geval wel en dat op Disney+
Wel heel nice dat Daredevil nu confirmed is. 18 afleveringen en misschien wel TV-MA. De nieuwe Marvel Zombies serie is dat in ieder geval wel en dat op Disney+

[ Voor 36% gewijzigd door raiders op 24-07-2022 18:47 ]
en ook betere graphics! Ja, die ga ik wel kijkenStukfruit schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:58:
Oké, nog eentje dan
[YouTube: Official Trailer | She-Hulk: Attorney at Law | Disney+]
spoiler:Deadpool belde. Hij wil zijn vierde muur terug
Ziet er verder al leuker uit dan de eerste trailer.
She Hulk deed het in de comics eerder dan Deadpool. Dus eigenlijk is het meer van haar.Stukfruit schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:58:
Oké, nog eentje dan
[YouTube: Official Trailer | She-Hulk: Attorney at Law | Disney+]
spoiler:Deadpool belde. Hij wil zijn vierde muur terug
Ziet er verder al leuker uit dan de eerste trailer.
Misschien ietsje, maar holy shit wat een berg uncanny valley in één trailer... Zelfs Hulk (Bruce) is in deze trailer een stuk meer uncanny valley dan in de films (begrijpelijk, want serie in plaats van film van 200 miljoen, maar toch). Ik heb met moeite de trailer af weten te kijken42erik schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:07:
[...]
en ook betere graphics! Ja, die ga ik wel kijken

The devil is in the details.
Ook mooi dat zij en hulk er zelf van schrikken...Raem schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:05:
[...]
She Hulk deed het in de comics eerder dan Deadpool. Dus eigenlijk is het meer van haar.
Geen idee wat je bedoelt met uncanny valley...Hahn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Misschien ietsje, maar holy shit wat een berg uncanny valley in één trailer... Zelfs Hulk (Bruce) is in deze trailer een stuk meer uncanny valley dan in de films (begrijpelijk, want serie in plaats van film van 200 miljoen, maar toch). Ik heb met moeite de trailer af weten te kijken
Wikipedia: Uncanny Valley
In het kort: het lijkt heel realistisch, maar net niet realistisch genoeg, waardoor je er een vervelend gevoel aan over houdt.
The devil is in the details.
Phase 6 heeft nog 6 niet aangekondigde films. Daarnaast zijn er, tijdens de presentatie weer at trademark opgedoken die NIET aangekondigd zijn:Remy!!!! schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:32:
spoiler:
spoiler:
Avangers Eternity Wars
Captain America: Red White and Black
Nomad
Celestials: End of Time
Black Knight: Origins
Shang-Chi and the Wreckage of Time
Midnight Son
Captain America: Red White and Black
Nomad
Celestials: End of Time
Black Knight: Origins
Shang-Chi and the Wreckage of Time
Midnight Son
Vermoedelijk zitten er alternatieve titels bij.. maar toch veel nieuwe registraties.
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 25-07-2022 09:38 ]
Aflevering 1 gekeken gisteren, vond het vermakelijk en grappigRussel88 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:20:
Blijkbaar ben ik de enige die Ms Marvel vermakelijk vind. Alhoewel ik afgelopen aflevering vrij zwak vond.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Wees gerust je bent niet alleen, ook ik vond het vermakelijk. Leuk om te zien dat Marvel ook gewoon ander type series durft te maken.Russel88 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:20:
Misschien was niet iedere aflevering sterk, maar ik vond het in ieder geval vermakelijk!
Net heel seizoen 1 van I am Groot in 1 ruk gekeken. De pace zit er lekker in, sterk verhaal en subliem geacteerd.
Tot nu toe de beste Marvel serie die er is. Denk ook dat deze serie vrij onmisbaar is voor alles wat er in het MCU ons nog staat te wachten.
Tot nu toe de beste Marvel serie die er is. Denk ook dat deze serie vrij onmisbaar is voor alles wat er in het MCU ons nog staat te wachten.
Matt zit tegenwoordig ook overal in:
YouTube: Daredevil in She-Hulk - First Look | Marvel Studios' She-Hulk : Atto...
YouTube: Daredevil in She-Hulk - First Look | Marvel Studios' She-Hulk : Atto...
Klinkt goedmiicker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:57:
Net heel seizoen 1 van I am Groot in 1 ruk gekeken. De pace zit er lekker in, sterk verhaal en subliem geacteerd.

Dat zit wel Schnorr.
Ja alle afleveringen zijn 4 minutenStukfruit schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:34:
[...]
Klinkt goedZijn de afleveringen ook echt 4 minuten of zit er nog aftiteling en intro bij?
Neem mijn bericht dus gerust met een grote korrel zout
Zolang het de eerste Marvel-serie is die eindelijk eens wat echt onvergetelijk oneliners heeft dan ben ik al heel blijmiicker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:50:
[...]
Ja alle afleveringen zijn 4 minuten
Neem mijn bericht dus gerust met een grote korrel zout
Dat zit wel Schnorr.