Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:09
Stukfruit schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:25:
Spider-Man, Loki, WandaVision en aflevering 4 en 9 van What If...? :Y

De rest hadden ze van mij weg mogen laten.
Maar aflevering 8 en 9 van What If...? slaan dan weer nergens op zonder de andere 7 afleveringen.

Dat gevoel heb ik wel meer bij het MCU, sommige films an-sich zijn niet bijzonder sterk maar als onderdeel van het geheel voegen ze veel toe.

Ik heb me op momenten echt door What If...? heen moeten worstelen maar deze payoff vond ik het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 15:09

odan

The dark side is within all!

Black Widow: Goede film, had hem alleen liever wat eerder gezien.
Shang-Chi: redelijk.
Eternals: Redelijk, laat wel zien dat we een heel andere kant op gaan in de MCU nu.
Spider-man: Nog niet gezien.

Wandavision: Goede serie.
Falcon and the Winter Solider: Minst interessante serie.
Loki: Geweldig
What If...?: Leuk, maar alternatieve realiteiten vind ik meestal wel interessant dus het had al een + voor ik ook wat had gezien.
Hawkeye: Leuke serie.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GS88 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:34:

Al met al heb ik met fase 4 een veel sterker "melk maar uit"-gevoel dan met de andere fases.
Het voelt nu echt alsof ze 'mainstream' zijn gegaan, in redelijk vorm simpel te consumeren, beetje meeliften op bepaalde hypes/stromingen, maar er maar een leuk verhaaltje bij.. voila, weer een film/serie/ding. Spiderman is duidelijk een 'versie' van Spiderman Multiverse (de animatie) met een zeer goeie call naar trouwe fans van de spiderman series, leunt nog sterk in de (naar mijn idee) originele ideetjes die ze hadden vanuit Strange en Wanda, maar de rest is meer.. nouja, we hebben wat tijd over nu met corona, wie heeft nog wat leuke ideetjes?

Snap wel dat ze overgangen moeten bouwen bij bepaalde heroes (captain america, hawkeye, wanda, semi-loki), maar zeker de series zijn imho te hoge rampup met een floepflapflip tada 'nieuwe hero' principe (zegmaar Green Arrow principe). Zeker nu ze weer nieuwe chars erbij gooien (bij Strange deel 2), wordt het beetje opstapeling van allemaal iets te sterke superhelden, we praten niet over wat thugs en badguys neermeppen, nee we praten planeet-reddende alleskunners, iets waar ze bij Ms Marvel eerst bang voor waren maar die was achteraf dus helemaal niet zo allmighty sterk.

Moeten we straks ook nog meer X-men crossovers krijgen, verwacht nog wel wat 'vergeten heroes' die worden toegevoegd, nu met multiverse is sky de limit, haal je zelfs superman en batman er van mij part bij, want 'ander universe'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 15-09 15:09

odan

The dark side is within all!

SinergyX schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:29:
[...]
haal je zelfs superman en batman er van mij part bij, want 'ander universe'.
Denk dat DC dan een beetje op tilt gaat dan :P

De cheecky reference in eternals zal simpel door de vingers gezien worden, maar meer als dat gaat miljoenen kosten ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-09 15:25
Ik ben misschien in een kleine minderheid hier in een MCU topic, maar ik ben van fase 4 nog het meeste aan het volgen vergeleken met de vorige fases (daarin keek ik vrijwel alleen Avengers, Guardians of the Galaxy, en een losse film tussendoor). Voornamelijk omdat ik het idee had dat iedere film op elkaar leek (superheld, superschurk, go).

In fase 4 worden nieuwe ideeën aangebroken met de multiverses, grotere vijanden, stakes die een stuk groter worden. Zo vond ik Loki en WandaVision echt heel goed. En ook al is de uitvoering van Eternals niet al te best, het zet het verhaal wel op voor gigantische planet-destroying vijanden wat ik tof vind.

Wat dat betreft gaat het een beetje Dragonball achterna - waarbij in de originele serie alle vijanden redelijk kleinschalig zijn, vanaf DBZ is iedere enemy nog groter, gekker en sterker waardoor de hele power scaling op een logaritmische schaal omhoog vliegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 15-09 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Brrand0n schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:59:
Wat dat betreft gaat het een beetje Dragonball achterna - waarbij in de originele serie alle vijanden redelijk kleinschalig zijn, vanaf DBZ is iedere enemy nog groter, gekker en sterker waardoor de hele power scaling op een logaritmische schaal omhoog vliegt.
Volgens mij is het lastig om de schaal van

spoiler:
What If

te toppen. ;)

Het valt buiten het MCU, maar ik ga het toch vragen in dit topic (ook omdat non-MCU shows zoals Agents of S.H.I.E.L.D. hier besproken zijn): heeft iemand Hit-Monkey gezien?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/789or1tp29e81.jpg

Zonder spoilers, want het is nog maar redelijk kort uit op Disney+: ik heb ervan genoten. Erg sfeervol geanimeerd, hoewel de lage frame rate af en toe wel aanwezig is. Dat mag de pret niet drukken. Een goede balans van (bloederige) actie, drama en humor, met passende muziek. Het verhaal is diep genoeg, zonder dat de serie zichzelf te serieus neemt.

Het is onwaarschijnlijk dat het als een laatste adem van Marvel TV ooit nog een seizoen 2 krijgt, maar als die zou komen dan zou ik die zeker kijken. Laat het gebrek aan een seizoen 2 je er niet van weerhouden om het te kijken: het verhaal wordt goed afgerond, en de sequel hooks zijn minimaal (en de moeite waard om te zien).

[edit]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer genoten heb van Hit-Monkey dan van de MCU phase 4 TV series. Dat houdt niet in dat ik de andere TV series als slecht beoordeel, maar eerder dat Hit-Monkey voor mij gewoon een tandje beter is.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 03-02-2022 11:41 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Goede tip, ga ik zeker checken. Probeer zelf altijd wel dit soort series uit, ook niet-officiele als legion/hellstrom/m.o.d.o.k./stan lee's lucky man etc, kwaliteit is nogal wisselend :P

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 03-02-2022 11:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Nieuwe Mom trailer:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heel tof! Maar een kleine waarschuwing: iedereen die zo min mogelijk over deze film wil weten qua mogelijke spoilers moet de trailer absoluut niet kijken.

En ook niet de comments op YouTube lezen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Er is vooral 1 grote spoiler inderdaad. Maar dat ze die in de trailer laten zien laat het wel lijken dat er veel grotere verrassingen zijn!

spoiler:
Of het is weer een: heh Bohner. Niet de eerste keer dat er een X-men "crossover" is haha.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:50
Ik heb het altijd verwacht toen duidelijk werd dat Marvel met de multiverse gaat 'spelen'. SHIT IS ABOUT TO GET WEIRD. Ik kijk echt uit naar deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:40
Ik had het al aangegeven in het Netflix-topic, maar de Marvel Netflix-series gaan Netflix verlaten op 1 maart.
Het gaat om Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage, Iron Fist, The Defenders en The Punisher. Er gaan geruchten dat de streamingrechten verlopen en dat Disney deze series zelf gaat aanbieden op Disney+.
In de app wordt inmiddels ook aangegeven dat de series Netflix gaan verlaten.

Overigens is er ook een 'The Big Game' spot uitgebracht van Moon Knight:

[ Voor 9% gewijzigd door VirinR op 14-02-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36
raiders schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:02:
Er is vooral 1 grote spoiler inderdaad. Maar dat ze die in de trailer laten zien laat het wel lijken dat er veel grotere verrassingen zijn!

spoiler:
Of het is weer een: heh Bohner. Niet de eerste keer dat er een X-men "crossover" is haha.
spoiler:
Jij hoorde dus ook de stem van Patrick Stewart?

Ben erg benieuwd, series van Marvel zijn leuk om weg te kijken. Maar de films zijn toch wel de kersen op de taart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

NL_NaToR schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:31:
[...]

spoiler:
Jij hoorde dus ook de stem van Patrick Stewart?

Ben erg benieuwd, series van Marvel zijn leuk om weg te kijken. Maar de films zijn toch wel de kersen op de taart!
Wie het was in de trailer en het tribunaal waar Strange stond:
spoiler:
100% zeker was dat Patrick Stewart als Prof. Charles Xavier als lid van de Illuminati, hij was zelfs van de achterkant in beeld.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/46/NEWAVNIL001.jpg

Deze bestaat uit:
Namor (King of Atlantis)
Tony Stark (Tom Cruise Variant?)
Reed Richards (Leader of Fantastic Four).
Black Bolt (King of Inhumans)
Doctor Stephen Strange (Variant?)
Professor Charles Xavier (Leader of the X-Men)

[ Voor 36% gewijzigd door Gekkenhuis op 14-02-2022 12:17 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Van het weekend No-Way-Home gezien.. vond het idd een gave film! Had natuurlijk al wel wat spoilers gehoord en gezien; maar wat ik wel knap vind van Marvel is dat ze de details met oa de trailer zo lang voor zich hebben kunnen houden.

Vond het een vermakelijke film, beter dan Eternals of Shang-chi van vorig jaar. Vond het alleen wel jammer dat de post-credit scene dus eigenlijk de verkapte trailer is van Dr Strange :) had daar een iets andere teaser verwacht ... uiteraard is post-credit scene 2 wel een nice teaser (snap alleen niet waarom hij weggebeamd wordt.. en door wat / wie?)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
NeoFoX schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:37:
uiteraard is post-credit scene 2 wel een nice teaser (snap alleen niet waarom hij weggebeamd wordt.. en door wat / wie?)
Je bedoelt mid-credit scene, wat eigenlijk de eerste is? :P

spoiler:
Hij wordt weggebeamed door het ongedaan maken van de spreuk van Dr. Strange, net als alle andere bad guys uit andere universums die je op een gegeven moment in de brekende lucht ziet doorkomen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Je bedoelt mid-credit scene, wat eigenlijk de eerste is? :P

spoiler:
Hij wordt weggebeamed door het ongedaan maken van de spreuk van Dr. Strange, net als alle andere bad guys uit andere universums die je op een gegeven moment in de brekende lucht ziet doorkomen.
Spoiler over venom icm mcu
spoiler:
dus tom-hardy-venom is nu alweer het mcu uit.. Jammer! Die had ik graag als onderdeel daarvan gezien :)

Een theorie is dat ze het zo gedaan hebben, om de symbioot aan een ander te kunnen laten hechten en zo de brute moordlustige venom te kunnen gebruiken, ipv de venom waar we na 2 films best van zijn gaan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
De eerste Ms. Marvel trailer is uit. Ik begrijp echt niet hoe ze naar de comic hebben gekeken en bij dit eindproduct aan zijn gekomen. Waar zijn de stretchy ledemaden en de "embiggened" vuisten? Dit lijkt meer op een Green Lantern color swap...

De hele origin story lijkt ook anders. Ik snap dat ze haar los willen trekken van de geflopte Inhumans maar het zou toch wel leuk zijn als ze het deel houden waar Kamala per abuis in haar idool shapeshift (uiteraard in gedateerd Ms. Marvel kostuum). Ik mis ook een beetje het street-level New-Jersey superheld idee waar het hele karakter om draaide.

Ik raad iedereen aan om de comics te lezen tot het punt waarop Marvel Kamala in ging zetten voor allerlei crossovers en events. Waarschijnlijk zijn die boeken een stuk beter dan de aankomende Disney+ serie.

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-2DUOuZwCM_Q/VGTbeHh8sMI/AAAAAAAAAxg/38i6SQJTJ1k/s1600/1899750_243141442536331_763387626_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/n5bKoF00AUcoGFgViD9IFtn6jxiiEzZLwhrLpZOxonI.png?auto=webp&s=ff8653eaa80e1bbbfdf9078835d54f3c17fa3c66

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Fun fact:

2 afleveringen van Ms. Marvel zijn geregisseerd door "Adil & Bilall"; voor wie ze niet kent, dat is een Belgisch regisseursduo die het proberen maken in Hollywood (waar ze Bad Boys for Life gemaakt hebben met Will Smith), in de lage landen zijn ze vooral bekend geworden met hun eerdere werk zoals Black & Patser (waar overigens een stevige NL component bij zit)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
ErikT738 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:38:
De eerste Ms. Marvel trailer is uit. Ik begrijp echt niet hoe ze naar de comic hebben gekeken en bij dit eindproduct aan zijn gekomen. Waar zijn de stretchy ledemaden en de "embiggened" vuisten? Dit lijkt meer op een Green Lantern color swap...

[YouTube: Marvel Studios’ Ms. Marvel | Official Trailer | Disney+]
De hele origin story lijkt ook anders. Ik snap dat ze haar los willen trekken van de geflopte Inhumans maar het zou toch wel leuk zijn als ze het deel houden waar Kamala per abuis in haar idool shapeshift (uiteraard in gedateerd Ms. Marvel kostuum). Ik mis ook een beetje het street-level New-Jersey superheld idee waar het hele karakter om draaide.

Ik raad iedereen aan om de comics te lezen tot het punt waarop Marvel Kamala in ging zetten voor allerlei crossovers en events. Waarschijnlijk zijn die boeken een stuk beter dan de aankomende Disney+ serie.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmm, origin lijkt idd anders (then again, captain marvel kreeg haar powers ook op een andere manier dan in het MCU) maar ik zie wel een grotere vuist of 2 in de trailer? Dit in combinatie met een soort telekinetische krachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Wren schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Hmm, origin lijkt idd anders (then again, captain marvel kreeg haar powers ook op een andere manier dan in het MCU) maar ik zie wel een grotere vuist of 2 in de trailer? Dit in combinatie met een soort telekinetische krachten.
Afgaande op de promotie art is die vuist ook een soort Green Lantern construct en geen vergrote vuist.
Afbeeldingslocatie: https://static2.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2021/10/Ms-Marvel-MCU-Powers.jpg

Ik gok dat er ergens een producer heeft gezegd dat haar krachten te "vies" zijn of te veel op die van Reed Richards lijken ofzo. Overigens vraag ik me ook nog af hoe Kamala een Captain Marvel fangirl kan zijn in het MCU als Carol Danvers vooral in de ruimte bezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:38:
en dat gebaseerd om een trailer van minder dan 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deze is volgens mij nog niet langsgekomen. Moon Knight trailer:

[YouTube: Moon Knight | Final Trailer | 2022 | Disney+ | 4K]

De oudere trailer:

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
42erik schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:54:
[...]

en dat gebaseerd om een trailer van minder dan 2 minuten?
Ja?

Gebaseerd op eerdere ervaringen is sterk afwijken van het bronmateriaal meestal geen goed teken. Ik claim niet dat de serie nu niet meer goed kan zijn ofzo, maar de kans is wat mij betreft wel significant kleiner.

Maar goed, we gaan het zien. Zelf vind ik het gewoon een beetje jammer dat Marvel in zowel de comics als live action compleet breekt met alles wat Ms. Marvel in eerste instantie anders maakte dan de rest van het Marvel universum. Als je de eerste bundeling (No Normal) leest begrijp je denk beter wat ik bedoel. Zo zie ik haar eerste echte villain The Inventor nog niet in de serie verschijnen omdat deze niet past bij de rest van het "Marvel" merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18

OMX2000

By any means necessary...

ErikT738 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Ja?

Gebaseerd op eerdere ervaringen is sterk afwijken van het bronmateriaal meestal geen goed teken. Ik claim niet dat de serie nu niet meer goed kan zijn ofzo, maar de kans is wat mij betreft wel significant kleiner.

Maar goed, we gaan het zien. Zelf vind ik het gewoon een beetje jammer dat Marvel in zowel de comics als live action compleet breekt met alles wat Ms. Marvel in eerste instantie anders maakte dan de rest van het Marvel universum. Als je de eerste bundeling (No Normal) leest begrijp je denk beter wat ik bedoel. Zo zie ik haar eerste echte villain The Inventor nog niet in de serie verschijnen omdat deze niet past bij de rest van het "Marvel" merk.
Ik heb Ms Marvel nooit gelezen. Dus kan echt niks vinden ervan. Maarrr ik vond de Eternals nogal storender. Een Eternal die overlijd? Oh rly? Dat je dat doet in de 2 of 3e film, ok. Maar hoe dan!?!?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
OMX2000 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Ik heb Ms Marvel nooit gelezen. Dus kan echt niks vinden ervan. Maarrr ik vond de Eternals nogal storender. Een Eternal die overlijd? Oh rly? Dat je dat doet in de 2 of 3e film, ok. Maar hoe dan!?!?
Ik heb slechts één Eternals boek gelezen (de self-contained run van Neil Gaiman) en de film lijkt daar helaas totaal niet op. Als ze dit verhaal hadden gebruikt zou de film waarschijnlijk beter zijn ontvangen. Het had zelfs een ingebouwde reden om te verklaren waarom de Eternals niet aanwezig waren in de eerdere Marvel films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gebaseerd op eerdere ervaringen is sterk afwijken van het bronmateriaal meestal geen goed teken.
Zie bijvoorbeeld Iron Man en Guardians of the Galaxy. Van wat ik begrijp aardig anders dan in de comics, en dat ging op zich best OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ja?

als ik jou was zou ik proberen er wat opener in te gaan. Op deze manier zal de serie je sowieso niet bevallen, omdat je nu al problemen zoekt er in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Grappig genoeg vind ik het nu juist jammer dat ze lijken te kiezen voor een technologische oplossing (de armbanden) ipv iets in de richting van Inhumans en wat ik overal lees over haar comic-verleden.

Daarnaast lijkt het na de trailer weer meer te gaan om vage kleurblobjes met glitters in After Effects. Dat is vaak ook een goede indicatie van de hoeveelheid tijd en geld dat er verder in is gestoken.

Als je haar de big-ass handen zou geven die in Charlie Kaufman-stijl onhandig (see what I did?) heen en weer zweven om de onderliggende identiteitsproblematiek te benadrukken met een goed verhaal dan ben je wat duurder uit.

En dat is waarom ik denk dat het een standaard tienerserie wordt met een meisje dat toevallig ook moslim is maar waar verder weinig van betekenis mee wordt gedaan omdat het sommige doelgroepen zou kunnen afschrikken.

Om het met minder bullshit te omschrijven: nee, ik denk niet dat dit 'm wordt. Maar ik ga wel kijken en hoop dat ik ernaast zit :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Iemand al aflevering 1 van MoonKnight al gezien? Ik vond hem erg gaaf 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb 'm daarnet gezien. Het

spoiler:
...overbrengen van het gevoel van plaatsvervangende schaamte hebben ze in ieder geval goed gedaan :P

Hallelujah zeg, ik zakte bijna door de bank door het meeschamen toen hij in de bus stond te gillen :X :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik vond de eerste aflevering van Moon Knight echt heel erg gaaf. Net weer een andere draai aan het geheel van Marvel. Lekker duister en mysterieus. Op naar de volgende aflevering oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 09:58
De strips zijn sowieso ook al bijzonder om te lezen, maar vet gedaan dit! Even lekker totaal wat anders!

spoiler: title
Alleen had ik het gevoel dat er 2 verschillende voiceovers werden gebruikt. De eerste voiceover in de bergen klonk als venom en daarna werd het zijn eigen stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Gupje360 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:45:
De strips zijn sowieso ook al bijzonder om te lezen, maar vet gedaan dit! Even lekker totaal wat anders!

spoiler: title
Alleen had ik het gevoel dat er 2 verschillende voiceovers werden gebruikt. De eerste voiceover in de bergen klonk als venom en daarna werd het zijn eigen stem.
Dat was de stem van
spoiler:
Khonshu
die je hoorde, later was hij het zelf als
spoiler:
Marc Spector. Steven Grant is zijn "Alter-ego"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36
Damn wat een aflevering. Qua stijl behoorlijk anders dan aflevering 1, maar toch ook weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Goeie serie zeg!! Hier hou ik wel van. Vind het nu al jammer dat er maar 6 afleveringen zijn ><

[ Voor 74% gewijzigd door hk12nl op 06-04-2022 20:43 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 09:58
Mag van mij eigenlijk nog wel iets darker en het schijt lollige mag wel weg blijven.

Maar al met al echt een toffe serie tot nu toe. Hoop wel dat we nog meer persoonlijke heden gaan zien!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Ben ik trouwens de enige die de hele tijd Hans Teeuwen ziet als Harrow weer in beeld komt bij Moon Knight? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGJs5_Ml4UYYTEnoLRNyrCcLOJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPyX3OYXgyP6JSxzwCNIWW1a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHajTacGJhMcgfXz4QXdP7xHVbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZBgJTUS1Uc0gkOApqf67EOF.jpg?f=fotoalbum_tile
Hans TeeuwenHarrow

[ Voor 81% gewijzigd door LA-384 op 11-04-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Nog een klein maandje oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 22:41

Insidious

Professionele amateur

LA-384 schreef op maandag 11 april 2022 @ 05:51:
Ben ik trouwens de enige die de hele tijd Hans Teeuwen ziet als Harrow weer in beeld komt bij Moon Knight? :D

[Afbeelding][Afbeelding]
Hans TeeuwenHarrow
Wat dat toch is met Hans Teeuwen en comic villains? Bijzonder opmerkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7mhRMdaXEfXhizvzGJzGSGQwT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ySbNZ4TPYzBlmqTYgM2GV7z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PPIrTjYOZcbCezJcRspeyx4Oho=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/2qMTAq2GXdZyVERyCX8Qrczq.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
De teaser trailer voor Thor: Love and Thunder is uit!

YouTube: Marvel Studios' Thor: Love and Thunder | Official Teaser

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
hk12nl schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:43:
Goeie serie zeg!! Hier hou ik wel van. Vind het nu al jammer dat er maar 6 afleveringen zijn ><
Das Disney he dat gaat niet gauw 18+ worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
jaaoie17 schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:42:
[...]

Das Disney he dat gaat niet gauw 18+ worden.
:? Heb je het nu over het aantal afleveringen, of de leeftijdsrating?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Hahn schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:55:
[...]

:? Heb je het nu over het aantal afleveringen, of de leeftijdsrating?
Leeftijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Oké, en waarom begin je daarover? Degene die je quote heeft het namelijk over 6 afleveringen, als in, de hoeveelheid afleveringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Hahn schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:25:
[...]

Oké, en waarom begin je daarover? Degene die je quote heeft het namelijk over 6 afleveringen, als in, de hoeveelheid afleveringen...
Zie het nu. Heb de verkeerde gequote.
Gupje360 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:27:
Mag van mij eigenlijk nog wel iets darker en het schijt lollige mag wel weg blijven.

Maar al met al echt een toffe serie tot nu toe. Hoop wel dat we nog meer persoonlijke heden gaan zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ok, ik vond Moon Knight tot nu toe nog een beetje meh, maar door de enorme The Mummy vibes in deze aflevering heb ik er toch enorm van genoten. Ook mooi om te zien dat Marc en Steven allebei niet in de valstrik trappen die in andere series gerust een hele aflevering in beslag zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
Heerlijke aflevering inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Wat een aflevering. Heerlijk!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 22:29

Japie.G

Colour Classic

Allemachtig wat een aflevering. Geeft wel grote vragen nu. Ik ken de comics niet, dus welllicht is het voor anderen duidelijk. Maar ik zit echt met grote WTF erlebnis 🤪

Spoiler moonknight ep4
spoiler:
Zit alles wat we tot nu toe gezien hebben in zn hoofd? Of zit juist dat ‘gekkenhuis’ in zn hoofd. En de tweede sarcofaag die dicht gelaten werd.. bevat het onbekende derde personage van Marc/Steven?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 21:31
ErikT738 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:25:
Ok, ik vond Moon Knight tot nu toe nog een beetje meh, maar door de enorme The Mummy vibes in deze aflevering heb ik er toch enorm van genoten. Ook mooi om te zien dat Marc en Steven allebei niet in de valstrik trappen die in andere series gerust een hele aflevering in beslag zou nemen.
Nu wel echt intrigerend! Welke valstrik doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had eerst m'n twijfels over Isaac, maar hij zet het verschil tussen Marc en Steven toch mooi in beeld, ik zit nog in ep3 maar het kijkt toch best bijzonder lekker weg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
SinergyX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:04:
Had eerst m'n twijfels over Isaac, maar hij zet het verschil tussen Marc en Steven toch mooi in beeld, ik zit nog in ep3 maar het kijkt toch best bijzonder lekker weg.
Ik zou zeggen, veel plezier met ep4 dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Terranova schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:06:
[...]

Ik zou zeggen, veel plezier met ep4 dan :o
Ja ep4 was apart hahah.

Ik heb echt zin in de nieuwe Dokter Strange ook! Maar nog even geduld hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik ben het wel met bovenstaande personen eens. Eindelijk een wat betere episode :Y

Hopelijk gaan ze de laatste 2 episodes ook wat meer deze kant op.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vond het een leuke aflevering. Liet me een beetje denken aan
spoiler:
Shutter Island
:)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Maar wat is nu waar... ep4🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
gms007 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:02:
[...]

Nu wel echt intrigerend! Welke valstrik doel je op?
spoiler:
De "protagonist zit in een gekkenhuis en alle gebeurtenissen tot nu toe waren slechts waanbeelden" valstrik die ik o.a. in Buffy the Vampire Slayer en Deep Space Nine al eens heb gezien.
Japie.G schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:35:
spoiler:
Zit alles wat we tot nu toe gezien hebben in zn hoofd? Of zit juist dat ‘gekkenhuis’ in zn hoofd. En de tweede sarcofaag die dicht gelaten werd.. bevat het onbekende derde personage van Marc/Steven?
spoiler:
Ik heb de trope al iets te vaak gezien en zolang het niet een reveal op het einde van een film is dan was alles gewoon echt en is het gekkenhuis de illusie :p

Wel apart dat ze die tweede sarcofaag dicht lieten. Wellicht hebben Marc en Steven onbewust ook al enig idee wie of wat daar in zit en houden die liever opgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 22:29

Japie.G

Colour Classic

ErikT738 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:02:
[...]

spoiler:
De "protagonist zit in een gekkenhuis en alle gebeurtenissen tot nu toe waren slechts waanbeelden" valstrik die ik o.a. in Buffy the Vampire Slayer en Deep Space Nine al eens heb gezien.

[...]

spoiler:
Ik heb de trope al iets te vaak gezien en zolang het niet een reveal op het einde van een film is dan was alles gewoon echt en is het gekkenhuis de illusie :p

Wel apart dat ze die tweede sarcofaag dicht lieten. Wellicht hebben Marc en Steven onbewust ook al enig idee wie of wat daar in zit en houden die liever opgesloten.
spoiler:
Ben er wel benieuwd naar. Er is al een paar keer gehint naar een derde, meer evil personage naast marc en steven

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gms007
spoiler:
Zoals in vorige aflevering met het uitmoorden van die huurlingen. Niet een echte Steven job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoeveel afleveringen gaat moon knight duren? als het weer 6 is, kijk ik hem misschien nog wel af. maar na aflevering 1 gaat het bergafwaarts. onnodig ingewikkelde verhaal weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Farabi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:47:
hoeveel afleveringen gaat moon knight duren? als het weer 6 is, kijk ik hem misschien nog wel af. maar na aflevering 1 gaat het bergafwaarts. onnodig ingewikkelde verhaal weer.
In de tijd dat je deze post had getypt, had je ook 'Moon Knight IMDB' kunnen Googlen, en kunnen zien dat het inderdaad maar 6 afleveringen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering 5 was voorspelbaar.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ja wel een leuke aflevering maar ik moest wel erg denken aan episode 8 van Wandavision. Thowback naar de jeugd en een film die de inspiratie is voor Steven.

Ik ben benieuwd hoe ze dit allemaal gaan wrappen in 1 aflevering en of we de derde persoonlijkheid nog gaan zien. Als die überhaupt al bestaat in de MCU. Er is vaker naar gehint maar na deze episode heb ik het idee van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Dat vond ik wel meevallen, ik had namelijk echt verwacht dat de derde persoonlijkheid eruit moest komen om de schaal in balans te krijgen.
Hoewel er eigenlijk maar weinig voortgang in het verhaal kwam is de achtergrondinformatie over het ontstaan van Steven wel leuk gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
raiders schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:37:
Ja wel een leuke aflevering maar ik moest wel erg denken aan episode 8 van Wandavision. Thowback naar de jeugd en een film die de inspiratie is voor Steven.

Ik ben benieuwd hoe ze dit allemaal gaan wrappen in 1 aflevering en of we de derde persoonlijkheid nog gaan zien. Als die überhaupt al bestaat in de MCU. Er is vaker naar gehint maar na deze episode heb ik het idee van niet.
Die bestaat zeker. De tweede sarcofaag en het gevecht waar zowel Marc als Steven niet wisten wie het bloedbad had aangericht zaten niet voor niets in de serie. Het zou wel goed kunnen dat ze hem bewaren voor een eventueel tweede seizoen.

Ik vond het wel grappig gedaan dat Taweret duidelijk geen ervaring heeft met het begeleiden van zielen naar het hiernamaals en moet vertrouwen op kaartjes met notities. Anubis (wiens taak het eigenlijk is) zit waarschijnlijk ook opgesloten in een standbeeld.

Ook leuk om te zien dat Taweret niet volledig CGI lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMJCP9AVVu55gMRPdzBGuIoCkC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D23guBjkFu7Yle2Hprjnp49I.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
moon knight aflevering 5:

hoewel ik de serie begon af te kraken paar posts geleden, moet ik toegeven dat het verhaal erg integrerend was dit keer. het drama ging ver boven alle andere marvel films en pakte me voor de eerste keer. Ik moet zeggen dat oscaar isaac een staaltje acteerwerk neerzet in deze aflevering. en dat terwijl hij totaal niet mijn acteur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
yorroy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:47:
[...]

Dat vond ik wel meevallen, ik had namelijk echt verwacht dat de derde persoonlijkheid eruit moest komen om de schaal in balans te krijgen.
Hoewel er eigenlijk maar weinig voortgang in het verhaal kwam is de achtergrondinformatie over het ontstaan van Steven wel leuk gebracht.
Dat idee had ik ook, dat nummer 3 de key tot balans was. Of de 2 harten in elkaar duwen. Deze zag ik niet aankomen.

Ik vind het een hele leuke serie tot nu toe, met ook heel indrukwekkend acteerwerk van marc/steven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb net de laatste aflevering gezien en vind het niet indrukwekkend. Vooral niet visueel en al helemaal niet qua script.

We zijn weer volledig terug in 1998. Blade was bijvoorbeeld een coole film voor de tieners die zoiets nog nooit op het witte doek hadden gezien. Maar een van de grote zwaktes van Blade en soortgelijke superheldenfilms uit die tijd (en daarvoor) is dat men probeerde om stripboeken rechtstreeks naar het grote doek te vertalen zonder echt na te denken over hoe realistisch het nou eigenlijk is.

Paarse, rode en groene neon-wolkjes die "magie" of geesten moeten voorstellen staan in de recente films en series gelijk aan de grafische variant van een plat script zonder creativiteit: het is allemaal hetzelfde en het doet geen moeite om je te overtuigen dat het echt is. Er hangt ook totaal geen gewicht aan. Zelfs de film over Casper het spookje uit de jaren '90 deed meer moeite om je er als kijker iets bij te laten voelen.

Eigenlijk exact het probleem waar DC nu al jarenlang mee te kampen heeft en blijft falen.

TL;DR: Marvel heeft zijn Big Mac nu geperfectioneerd. Compleet met kartonnen jaren '90-stijl doosje voor de smaak die tot in het blaadje sla te proeven is. Iedere keer stap je graag de McDonald's binnen omdat ze leuke speeltjes weggeven en het er allemaal goed uitziet. De eerste hap van zo'n slap frietje en het overvolle gevoel in je buik doen je echter al snel eindigen met spijt van de recente uitgave.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007

Sméagol

Master of Mayhem

Dr. Strange was wel entertainend, maar lang niet zo goed als de laatste Spider-man. Qua verhaal en character development / leuke dialogen valt 't een beetje tegen. America Chavez krijgt geen behoorlijke introductie en Wanda mist ook wat development. Wel tof zijn de (trippy) visuals en een behoorlijke horror vibe voor een Marvel film. De beruchte Illuminati scene is wel leuke fanservice. Bovendien is 't ook behoorlijk
spoiler: illuminati
schokkend. Holy shit, arme Black Bolt!

De mid-credit scene betekende niks voor mij qua lore, maar super tof dat
spoiler: mid credit scene
Charlize Theron
eindelijk in de MCU zit!

Post-credit scene is lollig.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het was ook niet zo goed omdat bijna alles al te zien is geweest in de trailers. Op de easter eggs na was er niets nieuws.

Gelukkig is de heer Feige het daar ook niet helemaal mee eens (waarschuwing: volgende link niet aanklikken als je geen trailers / promo's kijkt):
https://thedirect.com/art...ge-2-kevin-feige-trailers

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gelukkig kijk ik nog steeds geen trailers. Heb me prima vermaakt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Stukfruit schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:38:
TL;DR: Marvel heeft zijn Big Mac nu geperfectioneerd. Compleet met kartonnen jaren '90-stijl doosje voor de smaak die tot in het blaadje sla te proeven is. Iedere keer stap je graag de McDonald's binnen omdat ze leuke speeltjes weggeven en het er allemaal goed uitziet. De eerste hap van zo'n slap frietje en het overvolle gevoel in je buik doen je echter al snel eindigen met spijt van de recente uitgave.
Ik vond de serie beter te pruimen dan jij, maar ik vind Blade ook leuk om te zien (sewer in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]") en die 2x per jaar dat ik in de McDonalds kom geniet ik ook van een big mac-menu ;) Vond de hysterie in de serie en het wat vage verhaal wel leuk eigenlijk.

Je hebt wel zeker gelijk dat je bij deze serie veel moet 'aannemen' dat het zo werkt, hoe het met die goden en die avatars werkt, en bijv. hoe de 'schizofrenie' bij de hoofdrolspeler werkt.
Bij Blade was dit minder als je het concept van een vampier acccepteert; enige nieuwe is dat er een halfvampier bestaat met wat specifieke regels zoals immuun voor zon.

Ik denk dat ik deze serie toch een van de betere Marvel-series vond, denk dat ik WandaVision en Loki beter vond, en daarna deze :) WhatIf en Falcon & Winter Soldier dan wat minder. En hawk-eye het minst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Komende zaterdag ga ik Doctor Strange: Multiverse of Madness in de bios kijken. Is het zinvol om eerst Wandavision gezien te hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gms007
Zinvol zeker, haast noodzakelijk zelfs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
dreester schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:19:
Komende zaterdag ga ik Doctor Strange: Multiverse of Madness in de bios kijken. Is het zinvol om eerst Wandavision gezien te hebben?
Dat is idd bijna wel noodzakelijk, ik heb hem gisteren gezien en er zat iemand naast mij die continue tegen z'n partner(?) zei 'ik snap er niets van'...

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ben ik nou echt de enige die zeer teleurgesteld is in deze 2e Dr. Strange film?
Ik had best goeie verwachtingen, maar tegen het einde was ik echt bijna kwaad, mijn vrouw was nóg bozer.
Ik zal het in spoilertags zetten, dus degene met de DarkReader addon in firefox is gewaarschuwd ;)
spoiler:
Ik vind het dus echt ongelooflijk hoe ze Wanda neergezet hebben hier.
Op het einde van de film dacht ik echt van "en dit is hoe vrouwen zich al hun hele leven voelen als ze weer eens weggezet worden als de grootste evil die er bestaat"; de male hero's (Tony Stark, Bucky, Clint) krijgen altijd medeleven en redemption stories. De female hero's krijgen allemaal van die evil storylines pf rare character flaws :( Natasha Romanoff moet dood door die stomme Barton die weet ik niet hoeveel mensen vermoord heeft doordat zijn familie in de Thanos tijd weggeblipt waren....Some hero!! En Wanda maakt elke keer van die ommezwaaien......We zien in de 2e avenger film dat ze in armoede zit en gevangen gehouden, en in Captain America 3 zien we dat ze het zo erg vindt als ze die bom de lucht in stuurt waarbij mensen omkomen in de explosie van dat gebouw door diezelfde bom. Dan ineens gaat dat weer overboord in Wandavision omdat haar "Viz" is afgenomen geworden en ze voor zichzelf grijpt naar de darkhold, een heel dorp gegijzeld houdt en nota bene 2 kinderen creeert waar ze moedergevoelens voor heeft, en dát wordt nu als motivatie gebruikt om het hele verhaal van Dr. Strange 2 aan op te hangen. En ze is ook nog echt medogenloos bruut hier, ze vermoordt weet ik niet hoeveel mensen, heel Kamar-Taj ligt in puin, om dan vervolgens op het einde, zodra ze in de oogjes van haar kids kijkt, toch weer het juiste lijkt te doen.
Wat ik ook erg vervelend vond, is dat er nu duidelijk weer een split gemaakt wordt in magic: sorcery = good, witchcraft = evil.

Nee ik vind het echt niks wat ze hier gedaan hebben. Hollywood kan het toch niet laten om female characters toch in diezelfde ouderwetse narratieven te drukken.
Ik zal voor velen vast overdrijven, maar zo vind ik het nou eenmaal.

Visueel zag het er goed uit moet ik zeggen!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Even over de post-credit scene:

spoiler:
Wie of wat speelde Charlize Theron eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deathchant schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:19:
Ik had best goeie verwachtingen, maar tegen het einde was ik echt bijna kwaad, mijn vrouw was nóg bozer.
Ik zal het in spoilertags zetten, dus degene met de DarkReader addon in firefox is gewaarschuwd ;)
spoiler:
Op het einde van de film dacht ik echt van "en dit is hoe vrouwen zich al hun hele leven voelen als ze weer eens weggezet worden als de grootste evil die er bestaat"; de male hero's (Tony Stark, Bucky, Clint) krijgen altijd medeleven en redemption stories. De female hero's krijgen allemaal van die evil storylines pf rare character flaws :( Natasha Romanoff moet dood door die stomme Barton die weet ik niet hoeveel mensen vermoord heeft doordat zijn familie in de Thanos tijd weggeblipt waren....Some hero!! En Wanda maakt elke keer van die ommezwaaien......We zien in de 2e avenger film dat ze in armoede zit en gevangen gehouden, en in Captain America 3 zien we dat ze het zo erg vindt als ze die bom de lucht in stuurt waarbij mensen omkomen in de explosie van dat gebouw door diezelfde bom. Dan ineens gaat dat weer overboord in Wandavision omdat haar "Viz" is afgenomen geworden en ze voor zichzelf grijpt naar de darkhold, een heel dorp gegijzeld houdt en nota bene 2 kinderen creeert waar ze moedergevoelens voor heeft, en dát wordt nu als motivatie gebruikt om het hele verhaal van Dr. Strange 2 aan op te hangen. En ze is ook nog echt medogenloos bruut hier, ze vermoordt weet ik niet hoeveel mensen, heel Kamar-Taj ligt in puin, om dan vervolgens op het einde, zodra ze in de oogjes van haar kids kijkt, toch weer het juiste lijkt te doen.
Wat ik ook erg vervelend vond, is dat er nu duidelijk weer een split gemaakt wordt in magic: sorcery = good, witchcraft = evil.

Nee ik vind het echt niks wat ze hier gedaan hebben. Hollywood kan het toch niet laten om female characters toch in diezelfde ouderwetse narratieven te drukken.

Het is leuker als je gewoon film gaat kijken. Niet je zo druk houden met de agenda's die jij denkt dat er zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Het is leuker als je gewoon film gaat kijken. Niet je zo druk houden met de agenda's die jij denkt dat er zijn.
Maar dat is een beetje hetzelfde als het "boys will be boys"-argument.

Ik ben tegen de "deken van verplicht conformisme" die over ons heen wordt gegooid (zoals laatst ergens mooi werd omschreven door iemand.. ben even kwijt waar dat was), maar in dit geval benadrukt het gewoon dat het script niet bepaald stevig te noemen is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:01:
[...]

Ik vond de serie beter te pruimen dan jij, maar ik vind Blade ook leuk om te zien (sewer in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]") en die 2x per jaar dat ik in de McDonalds kom geniet ik ook van een big mac-menu ;) Vond de hysterie in de serie en het wat vage verhaal wel leuk eigenlijk.

Je hebt wel zeker gelijk dat je bij deze serie veel moet 'aannemen' dat het zo werkt, hoe het met die goden en die avatars werkt, en bijv. hoe de 'schizofrenie' bij de hoofdrolspeler werkt.
Bij Blade was dit minder als je het concept van een vampier acccepteert; enige nieuwe is dat er een halfvampier bestaat met wat specifieke regels zoals immuun voor zon.

Ik denk dat ik deze serie toch een van de betere Marvel-series vond, denk dat ik WandaVision en Loki beter vond, en daarna deze :) WhatIf en Falcon & Winter Soldier dan wat minder. En hawk-eye het minst :P
WandaVision en Loki waren inderdaad een stuk beter :)

Misschien moet ik het anders omschrijven:
spoiler:
ik vind het leuk voor de hardcore fans dat de sterportal van mevrouw Chavez te zien is zoals in de comics.

Alleen kan ik mij nog goed herinneren dat bijvoorbeeld de Joker van Heath Ledger werd geroemd omdat het een eng karakter was dat je zo op straat tegen zou kunnen komen. Dat maakte het echt een beetje freaky.

Dr. Strange 2 zag er mooi uit. Maar het is niet meer dan snoep voor het oog. Op deze manier zitten we volgend jaar met de terugkeer van Arnold Schwarzenegger als Mr. Freeze :P

spoiler: Alleen lezen na het kijken van Dr. Strange 2 ivm grote spoiler
..het pakkie van Mr. Fantastic deed in ieder geval al erg veel denken aan die uit de film uit 1994.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Maar dat is een beetje hetzelfde het "boys will be boys"-argument.

Ik ben tegen de "deken van verplicht conformisme" die over ons heen wordt gegooid (zoals laatst ergens mooi werd omschreven door iemand.. ben even kwijt waar dat was), maar in dit geval benadrukt het gewoon dat het script niet bepaald stevig te noemen is.
Hoezo was het script niet stevig? Wanda is altijd al instabiel geweest, nu door de Darkhold over de grens...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Deathchant schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:19:
spoiler:

Dude! Ieder zijn mening maar

spoiler:
ik snap echt niet hoe je hier een vrouwenhatende film in kan zien. De madness van Wanda is ingezet het moment dat Vision om kwam. Ik vond juist dat ze Wanda echt enorm tof hebben weggezet. Na thanos was zij voor mij de beste MCU schurk tot nu toe! Nee, na alles wat zij heeft meegemaakt snap ik wel dat ze in haar ‘madness’ is geraakt. En hoe ze de Illuminati zo omver blies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
dglavimans schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:56:
[...]

spoiler:
ik snap echt niet hoe je hier een vrouwenhatende film in kan zien. De madness van Wanda is ingezet het moment dat Vision om kwam. Ik vond juist dat ze Wanda echt enorm tof hebben weggezet. Na thanos was zij voor mij de beste MCU schurk tot nu toe! Nee, na alles wat zij heeft meegemaakt snap ik wel dat ze in haar ‘madness’ is geraakt. En hoe ze de Illuminati zo omver blies.
Je hebt gelijk hoor.

spoiler:
Zeker omdat dit toch wel een beetje bij Wanda past vanuit de comics. Misschien dat het niet duidelijk is voor mensen zonder kennis van de strips, maar dit is zeer zeker niet een vrouwenhatende film. Maar sommige mensen zien dat overal in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Maar gelijk mijn inzicht over de film dan

spoiler:
Ik had hele hoge verwachtingen na Spidey NWH en had veel returns verwacht omdat deze film zelfs de titel droeg met Multiverse erin. Net zoals met de Spidey film ben ik ongeveer een week op media blackout gegaan tegen spoilers en kon ik dus weer een Marvel film zonder spoilers zien, aanrader.

Ik verwachtte dus veel cameo’s maar ergens in de film ging de knop om en had ik mij voorgenomen niet alleen daar op te gaan hopen.

De film was daardoor erg gaaf. Als die knop niet om kon zoals vele zullen hebben dan valt deze film tegen. De film had wel wat dingen. Ik vond hem iets tekort. America had meer schermtijd moeten hebben, de begin fight duurde vrij lang, en het heet Multiverse of madness maar door de tijdsduur voelde het alsof er weinig universums zijn bezocht eigenlijk.

De film gister gezien in een uitverkochte bios. Een Marvel film kijken in opening week is een grote aanrader door het enthousiasme van het publiek. De blijschap toen Illuminati kwam. Het applaus toen het ‘I can do this all day’ zinnetje kwam.

De film voelde echt meer horror. Ik volg deze reeks met mijn beste maat al vanaf het begin in de bios en na afloop zei ik echt dat het op momenten best horror aanvoelde. Ik doe met Halloween altijd een 31 dagen film marathon en deze gaat er zeker in. Dikke props voor Raimi.

Toch voelde het voor mij meer als een Wanda film grappig genoeg. Kick ass momenten waar zij de tegenstanders wegblaasde. Volgens mij heeft Strange geen gevecht gewonnen van haar? Als Strange film voelde er voor het karakter eigenlijk wat weinig progressie? Buiten het derde oog, wat trouwens echt weer op mij inspeelde met dat horror aspect!

Nee ik vind dat MCU met phase 4 nog niet heeft gemist qua films. Ik weet trouwens niet of ik de trend fijn vindt dat je tv series moet kijken voor de film (je moest Wandavision wel gezien hebben imo) mijn maat wilt gewoon niet elk dingetje kijken en met series als Moon knight kan het ook echt best wel ‘te veel’ aanvoelen.

Ik vraag mij een beetje af wanneer we weer richting een Avengers film toe gaan. Het voelt nog erg ver weg en veel opzetten voor de toekomst. Maar blij dat Marvel ging voor lore building ipv fanservice met returns of een Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:32:
[...]

Hoezo was het script niet stevig? Wanda is altijd al instabiel geweest, nu door de Darkhold over de grens...
Niet per se qua instabiliteit van Wanda, maar qua beslissingen die zijn genomen voor de verhaallijn in het algemeen. Teveel fanservice, teveel "lees de comics maar om het te begrijpen", teveel "we zitten in de echte wereld hoor, maar ook deze volgt nu geen logica meer", teveel pogingen om nieuwe karakters te laten passen met geforceerde scenes, enz.

Ik klink nu heel verwend :P Sommige dingen vond ik best cool hoor. En de easter eggs waren best leuk. En als oud 3d'er kan ik de prachtige beelden natuurlijk wel waarderen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MrVegeta schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:30:
[...]

dglavimans schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:56:
[...]

spoiler:
Terranova schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Je hebt gelijk hoor.

spoiler:
Zeker omdat dit toch wel een beetje bij Wanda past vanuit de comics. Misschien dat het niet duidelijk is voor mensen zonder kennis van de strips, maar dit is zeer zeker niet een vrouwenhatende film. Maar sommige mensen zien dat overal in...
Wat fijn om hier weer weer weggezet te worden als iemand die overal iets in ziet. Ik ga jullie toch ook niet allemaal toespreken in hoe erg jullie mannen in de hollywoodclichés trappen? Het was gewoon mijn iets diepere visie op de film en waarom ik em niet goed vond.

Ik zeg trouwens ook nergens dat het de comics niet zou volgen. Overigens is dat natuurlijk hét excuus om hetgeen ik zei plat te slaan, net zoals de veel geroepen drogreden "historical accuracy", en het is natuurlijk alleen maar goed als het letter voor letter de boeken/comics volgt en alles wat afwijkt is per definitie fout :/

spoiler:
Ik heb het puur over het probleem wat Marvel heeft met killing off their female characters, of dat nou in letterlijke zin is of in figuurlijke zin; ze zijn gewoon niet goed in (lead) female superheroes een fatsoenlijke verhaallijn te geven waarbij ze op zichzelf en hun eigen succes staan ipv een ondersteunende rol te vervullen of als love interest dienen voor de mannelijke characters.

Waar in het geval van mannelijke superheroes zaken als pijn en verdriet dé motivatoren zijn, waar de kijker sympathie voor heeft en onder dát mom ze alles moet worden vergeven, is dat bij vrouwelijke karakters heel anders. Bij vrouwelijke karakters worden pijn en verdriet omgezet in women going batshit crazy, waarbij ze alles en iedereen geweld/pijn aandoen en motieven geen recht aan hun karakter aandoen. Dat de Darkhold haar over the edge tipt snap ik, en dat je ook tussen realiteit en fictie heen en weer switcht is ook prima, maar echt moorden heeft ze in de Avengers en Wandavision altijd erg gevonden.
Wanda wilt gewoon een kind (Chavez) vermoorden door haar powers weg te nemen, terwijl "haar kinderen" alles voor haar zijn (en ze dus zou moeten begrijpen dat dat not-done is) en schroomt het vermoorden van mensen in her way helemaal niet.
Maar kortgezegd zijn het de mannelijke rollen waarbij altijd sympathie en redemption volgt, waarbij vrouwen óf evil zijn, óf het veld moeten ruimen, óf ondersteunend zijn aan de mannelijke rol, en ik vind dat je dat bij deze film ook goed merkt.

Kijk eens hoe lang het geduurd heeft voordat Black Widow eindelijk een eigen backstory kreeg in haar eigen film...Vervolgdelen zijn min of meer uitgesloten, want ze is in de Avengers om het leven gekomen. Agent Carter heeft haar serie gecanceled gekregen na 2 seizoenen, Jane Foster hebben we na de eerste Thor films niks meer van gehoord (in afwachting wat ze met haar gaan doen in Thor4 en daarna), Pepper dient alleen maar ter ondersteuning van Stark.
Thor: 3 films, Iron Man: 3 films, Captain America: 3 films, Hulk (alhoewel een andere set films: meerdere films, Spiderman: 3 films...
Guardians of the Galaxy: lead hero: Quill. Female chars: Nebula: in eerste instantie evil. Gamora: "dochter" van de bad guy, en later vermoord...
Ik vond Captain Marvel nog de verrassing onder de Marvel films; zo'n leuke film, goeie actrice, maar daar werd verder vrij weinig (media)aandacht aan besteed en voelde aan alsof deze er nog effe doorgedrukt moest worden vóór de avengers. In de Avengers komt ze al bijna niet voor, alleen effe op het laatste als rescuemotief om het plot verder te brengen.

Dus nee, ik vind dat Marvel anno 2022 beter zou moeten doen. Nogmaals, visueel = (y)
Nogmaals, vind ervan wat je vindt, ik vind het mijne ervan, maar speel het aub niet op de man, maar op de inhoud.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:08:
[...]

[...]

[...]

Wat fijn om hier weer weer weggezet te worden als iemand die overal iets in ziet. Ik ga jullie toch ook niet allemaal toespreken in hoe erg jullie mannen in de hollywoodclichés trappen? Het was gewoon mijn iets diepere visie op de film en waarom ik em niet goed vond.

Ik zeg trouwens ook nergens dat het de comics niet zou volgen. Overigens is dat natuurlijk hét excuus om hetgeen ik zei plat te slaan, net zoals de veel geroepen drogreden "historical accuracy", en het is natuurlijk alleen maar goed als het letter voor letter de boeken/comics volgt en alles wat afwijkt is per definitie fout :/

spoiler:
Ik heb het puur over het probleem wat Marvel heeft met killing off their female characters, of dat nou in letterlijke zin is of in figuurlijke zin; ze zijn gewoon niet goed in (lead) female superheroes een fatsoenlijke verhaallijn te geven waarbij ze op zichzelf en hun eigen succes staan ipv een ondersteunende rol te vervullen of als love interest dienen voor de mannelijke characters.

Waar in het geval van mannelijke superheroes zaken als pijn en verdriet dé motivatoren zijn, waar de kijker sympathie voor heeft en onder dát mom ze alles moet worden vergeven, is dat bij vrouwelijke karakters heel anders. Bij vrouwelijke karakters worden pijn en verdriet omgezet in women going batshit crazy, waarbij ze alles en iedereen geweld/pijn aandoen en motieven geen recht aan hun karakter aandoen. Dat de Darkhold haar over the edge tipt snap ik, en dat je ook tussen realiteit en fictie heen en weer switcht is ook prima, maar echt moorden heeft ze in de Avengers en Wandavision altijd erg gevonden.
Wanda wilt gewoon een kind (Chavez) vermoorden door haar powers weg te nemen, terwijl "haar kinderen" alles voor haar zijn (en ze dus zou moeten begrijpen dat dat not-done is) en schroomt het vermoorden van mensen in her way helemaal niet.
Maar kortgezegd zijn het de mannelijke rollen waarbij altijd sympathie en redemption volgt, waarbij vrouwen óf evil zijn, óf het veld moeten ruimen, óf ondersteunend zijn aan de mannelijke rol, en ik vind dat je dat bij deze film ook goed merkt.

Kijk eens hoe lang het geduurd heeft voordat Black Widow eindelijk een eigen backstory kreeg in haar eigen film...Vervolgdelen zijn min of meer uitgesloten, want ze is in de Avengers om het leven gekomen. Agent Carter heeft haar serie gecanceled gekregen na 2 seizoenen, Jane Foster hebben we na de eerste Thor films niks meer van gehoord (in afwachting wat ze met haar gaan doen in Thor4 en daarna), Pepper dient alleen maar ter ondersteuning van Stark.
Thor: 3 films, Iron Man: 3 films, Captain America: 3 films, Hulk (alhoewel een andere set films: meerdere films, Spiderman: 3 films...
Guardians of the Galaxy: lead hero: Quill. Female chars: Nebula: in eerste instantie evil. Gamora: "dochter" van de bad guy, en later vermoord...
Ik vond Captain Marvel nog de verrassing onder de Marvel films; zo'n leuke film, goeie actrice, maar daar werd verder vrij weinig (media)aandacht aan besteed en voelde aan alsof deze er nog effe doorgedrukt moest worden vóór de avengers. In de Avengers komt ze al bijna niet voor, alleen effe op het laatste als rescuemotief om het plot verder te brengen.

Dus nee, ik vind dat Marvel anno 2022 beter zou moeten doen. Nogmaals, visueel = (y)
Nogmaals, vind ervan wat je vindt, ik vind het mijne ervan, maar speel het aub niet op de man, maar op de inhoud.
Tja, dat zijn een aantal voorbeelden waar vrouwen er misschien niet allerbest uitkomen (al werd Carter gewoon gecancelled vanwege kijkcijfers, en was Jane foster Niet meer beschikbaar omdat de actrice er niet meer was), en zo zijn er ook legio voorbeelden voor de andere kant te vinden.

Widow die zichzelf onbaatzuchtig opoffert, de vrouwenpose in endgame, zelfs in strange 2 waarin de vrouwen van de illuminatie daadwerkelijk weerstand bieden in tegenstelling tot de mannen. En niet te vergeten, de 2 sterkste karakters zijn 2 vrouwen in Scarlett witch en cpt marvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

42erik schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:25:
[...]

Tja, dat zijn een aantal voorbeelden waar vrouwen er misschien niet allerbest uitkomen (al werd Carter gewoon gecancelled vanwege kijkcijfers, en was Jane foster Niet meer beschikbaar omdat de actrice er niet meer was), en zo zijn er ook legio voorbeelden voor de andere kant te vinden.

Widow die zichzelf onbaatzuchtig opoffert, de vrouwenpose in endgame, zelfs in strange 2 waarin de vrouwen van de illuminatie daadwerkelijk weerstand bieden in tegenstelling tot de mannen. En niet te vergeten, de 2 sterkste karakters zijn 2 vrouwen in Scarlett witch en cpt marvel.
"Jane foster Niet meer beschikbaar omdat de actrice er niet meer was"
Dat kwam omdat de vrouwelijke regisseur (Patty Jenkins, tevens regisseur van Wonder Woman) ineens ontslagen werd en een mannelijke regisseur ervoor in de plaats kwam bij Thor 2 en zij toen nog vastzat aan het contract, terwijl ze aangegeven had onder die vrouwelijke regisseur te willen blijven werken. Marvel heeft het natuurlijk altijd op "creative differences" gegooid, maar je kunt hiervoor vanalles invullen. Misschien dat de mannelijke regisseur volgens Marvel qua kwaliteit echt meer in zijn mars had (Thor 2 was overigens de minst succesvolle Thor film, en Wonder Woman was een kaskraker, dus of het écht op kwaliteit aankwam .....?), of omdat er misschien toch écht wat seksime bij is komen kijken? Natalie Portman staat in hollywood iig bekend als iemand die pleit voor meer vrouwelijke regisseurs en meer diversity.

Maar in ieder geval fijn dat in Thor4 zij waarschijnlijk niet alleen maar de love-interest gaat zijn en dan óók de comics gevolgd gaan worden (Jane Foster wordt de nieuwe Thor).

"Widow die zichzelf onbaatzuchtig opoffert, de vrouwenpose in endgame"
Om Barton (degene die ineens ook moordenaar wordt na het verliezen van zijn gezin, en ook zijn eigen serie heeft) te sparen. Resultaat: de man (Barton) wordt geredeemed, en de vrouw (Romanoff) sterft.

"zelfs in strange 2 waarin de vrouwen van de illuminatie daadwerkelijk weerstand bieden in tegenstelling tot de mannen"
Resultaat:
spoiler:
binnen 5 minuten vermoord ;)

Wanda en Captain Marvel zijn net als Superman de superheroes die alle overige heroes teniet kunnen doen; Captain Marvel kon het hele Thanos-gedoe in 1x oplossen, maar ze lossen dat op door haar naar andere galaxies te sturen omdat niet alleen de mensen op aarde hulp nodig hebben...
Ik weet niet wat er nu met Wanda gaat gebeuren, want
spoiler:
ondanks er een complete ruine op haar gevallen is, geloof ik toch niet dat ze dood is. Ik hoop echt dat bij een volgende film/serie, dat Marvel Wanda een redemption story geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 06-05-2022 16:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:54:
[...]

"Jane foster Niet meer beschikbaar omdat de actrice er niet meer was"
Dat kwam omdat de vrouwelijke regisseur (Patty Jenkins, tevens regisseur van Wonder Woman) ineens ontslagen werd en een mannelijke regisseur ervoor in de plaats kwam bij Thor 2 en zij toen nog vastzat aan het contract, terwijl ze aangegeven had onder die vrouwelijke regisseur te willen blijven werken. Marvel heeft het natuurlijk altijd op "creative differences" gegooid, maar je kunt hiervoor vanalles invullen. Misschien dat de mannelijke regisseur volgens Marvel qua kwaliteit echt meer in zijn mars had (Thor 2 was overigens de minst succesvolle Thor film, en Wonder Woman was een kaskraker, dus of het écht op kwaliteit aankwam .....?), of omdat er misschien toch écht wat seksime bij is komen kijken? Natalie Portman staat in hollywood iig bekend als iemand die pleit voor meer vrouwelijke regisseurs en meer diversity.

Maar in ieder geval fijn dat in Thor4 zij waarschijnlijk niet alleen maar de love-interest gaat zijn en dan óók de comics gevolgd gaan worden (Jane Foster wordt de nieuwe Thor).

"Widow die zichzelf onbaatzuchtig opoffert, de vrouwenpose in endgame"
Om Barton (degene die ineens ook moordenaar wordt na het verliezen van zijn gezin, en ook zijn eigen serie heeft) te sparen. Resultaat: de man (Barton) wordt geredeemed, en de vrouw (Romanoff) sterft.

"zelfs in strange 2 waarin de vrouwen van de illuminatie daadwerkelijk weerstand bieden in tegenstelling tot de mannen"
Resultaat:
spoiler:
binnen 5 minuten vermoord ;)

Wanda en Captain Marvel zijn net als Superman de superheroes die alle overige heroes teniet kunnen doen; Captain Marvel kon het hele Thanos-gedoe in 1x oplossen, maar ze lossen dat op door haar naar andere galaxies te sturen omdat niet alleen de mensen op aarde hulp nodig hebben...
Ik weet niet wat er nu met Wanda gaat gebeuren, want
spoiler:
ondanks er een complete ruine op haar gevallen is, geloof ik toch niet dat ze dood is. Ik hoop echt dat bij een volgende film/serie, dat Marvel Wanda een redemption story geeft.
Poe, als je al seksisme gaat zien in welke regisseur en zelfs het overduidelijke voorbeeld van bijvoorbeeld die illuminatie probeert te ondergraven ben je wel echt wat aan het zoeken als ik eerlijk ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Ik zou een hele tekst willen typen maar merk al dat wij het hierover totaal niet eens gaan worden.. Daarnaast negeer je juist totaal waarom ik juist denk dat Wanda enorm sterk uit deze film komt..

Vooropgesteld dat ik hoop dat iedereen zich fijn voelt in de wereld van Marvel en dat alle groepen hierin vertegenwoordigd gaan worden op een goeie manier.

Ik zie ook totaal je probleem niet wil je dat Captain Marvel naar Thanos gaat en de film na 5 minuten over is? Widow die sterft is vrouwonvriendelijk terwijl haar story eigenlijk gewoon klaar is en een lopend verhaal tussen haar en Hawkeye in vriendschap in dat eindigt. Whut? 10 jaar naar toegewerkt? Was je blijer geweest als dan Hawkeye van de berg was gevallen?

Denk dat ik mij verder iig van deze discussie afzijdig ga houden daarvoor ben ik te invested in het verhaal en de uitleg ervan en ben ik blij met de toekomstplannen die ik denk dat ze gaan hebben met Wanda.

En dan hebben we het niet eens over de scene in endgame waar alle vrouwen bij elkaar komen om Thanos het leven zuur te maken. Dus nee we verschillen te veel denk ik in wat wij zien op het scherm :p

En dat is niet op de man ik ben het puur met je inhoud niet eens eigenlijk

[ Voor 28% gewijzigd door dglavimans op 06-05-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dglavimans schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:36:
Widow die sterft is vrouwonvriendelijk terwijl haar story eigenlijk gewoon klaar is
En zo komen we weer terug bij het punt dat het script gewoon niet zo goed is ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ga jullie eensgezindheid niet verder verstoren, want dat is hoe het hier wordt opgevat. Ik ga je voorbeeld volgen en ook de discussie (wat voor mij niet eens een discussie was, maar goed...er moesten mensen zo nodig op de man spelen) bij deze verlaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deathchant schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:08:
[...]

[...]

[...]

spoiler:

Ik had niet eens door dat je een vrouw was. Kan me ook niets schelen. Ik ben het gewoon niet eens met je. Ze hebben Wanda behoorlijk in de spotlight gezet, haar eigen serie gegeven en deze film. Haar hele karakter is uitgediept vanaf Ultron. Dat het niet de kant opgegaan is die je wilde (een vrolijke huisvrouw/held?) doet daar niet veel aan af. Er is (naar mijn idee, als blanke man) geen sterkere band dan een vrouw en haar kinderen. Marvel heeft nu wel laten zien hoe erg dat kan zijn. Scarlet Witch ging zo ver om de moeder van de echte kinderen om te brengen om zelf daar moeder van te worden. Is dat evil? Niet perse, althans zo heb ik dat niet ervaren. Meer desperate, ze deed het niet om kwaadaardige redenen.

Ik heb er nog wat over nagedacht en ik ben het wel met je eens dat de mannen vaak/altijd een redemption story krijgen. Hawkeye, Iron Man (alcoholist, maken van Ultron). Maar die gingen natuurlijk niet zo ver als Scarlet Witch (zie trouwens hoe ik een onderscheid maar tussen Wanda en Scarlet Witch, want dat zijn niet dezelfde personen). In de films van MCU zijn nu bar weinig vrouwen over in een echte hoofdrol. Straks krijgen we wel female Thor (geen idee wat haar comicbook naam is) en ... Wasp (?) en natuurlijk Captain Marvel.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 09-05-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
Zonet de film ook gezien, ik zal alles nog in spoiler tags zetten.
spoiler:
Toch een beetje een haat/liefde verhouding met deze film. Het verhaal zat goed maar vind het toch jammer dat een van mijn favoriete karakters moet sterven (al hoop ik dat ze het heeft overleefd). Ze hadden ze ook gewoon terug goed laten worden door de darkhold te vernietigen en niet de hele infrastructuur op Wanda te laten vallen.
Verder ga ik toch een beetje mee in het verhaal dat de vrouwen slechter worden behandeld. Het lijkt me wel dat ze eerder het probleem willen aankaarten in de maatschappij. Dat werd denk ik redelijk goed verwoord in de film zelf: “When you break the rules, you become the hero. When I do it I become the enemy. That doesn’t seam fair to me.” Dit lijkt me echt wel te verwijzen naar hoe de maatschappij ernaar kijkt. Dat is dan weer mijn visie en ik kan volkomen begrijpen dat iemand het er niet in ziet.
De rest van de films was wel goed, een beetje een saai publiek maar dat is nu ook weer niet zo erg.
Ik hoop wel dat we later iets meer diepte krijgen in het verhaal van America, hoe ze haar krachten kreeg bijvoorbeeld want daar blijft wel een leegte. We leren niet zoveel over haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
AppleFan2007 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:15:
Zonet de film ook gezien, ik zal alles nog in spoiler tags zetten.
spoiler:
Toch een beetje een haat/liefde verhouding met deze film. Het verhaal zat goed maar vind het toch jammer dat een van mijn favoriete karakters moet sterven (al hoop ik dat ze het heeft overleefd). Ze hadden ze ook gewoon terug goed laten worden door de darkhold te vernietigen en niet de hele infrastructuur op Wanda te laten vallen.
Verder ga ik toch een beetje mee in het verhaal dat de vrouwen slechter worden behandeld. Het lijkt me wel dat ze eerder het probleem willen aankaarten in de maatschappij. Dat werd denk ik redelijk goed verwoord in de film zelf: “When you break the rules, you become the hero. When I do it I become the enemy. That doesn’t seam fair to me.” Dit lijkt me echt wel te verwijzen naar hoe de maatschappij ernaar kijkt. Dat is dan weer mijn visie en ik kan volkomen begrijpen dat iemand het er niet in ziet.
De rest van de films was wel goed, een beetje een saai publiek maar dat is nu ook weer niet zo erg.
Ik hoop wel dat we later iets meer diepte krijgen in het verhaal van America, hoe ze haar krachten kreeg bijvoorbeeld want daar blijft wel een leegte. We leren niet zoveel over haar.
spoiler:
Ja eens! Maar een comic book / film regel is wel: als je geen dood lichaam zag… ;).

Ik had wel een beetje het idee dat de storyline van Wandavision een beetje tenietgedaan werd. Voor mijn gevoel was dat wel redelijk een story arc waar Wanda leert om niet de villain te zijn. Om dan vervolgens nu weer te zeggen: “ja haha grapje. Deze keer gaan we universums killen in plaats van een dorp”. Al kun je nu natuurlijk zeggen dat Wandavision geen redemption story is maar een villain origin.

Anyway wel gewoon weer een goede film. Kunnen we concluderen dat Jim Halpert John Krasinski ook terugkomt voor de F4 reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
raiders schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:27:
[...]

spoiler:
Ja eens! Maar een comic book / film regel is wel: als je geen dood lichaam zag… ;).

Ik had wel een beetje het idee dat de storyline van Wandavision een beetje tenietgedaan werd. Voor mijn gevoel was dat wel redelijk een story arc waar Wanda leert om niet de villain te zijn. Om dan vervolgens nu weer te zeggen: “ja haha grapje. Deze keer gaan we universums killen in plaats van een dorp”.

Anyway wel gewoon weer een goede film. Kunnen we concluderen dat Jim Halpert John Krasinski ook terugkomt voor de F4 reboot?
spoiler:
Het verhaal van WandaVison werd eigenlijk al tenietgedaan bij de credits scène van de serie. Je ziet ze in de darkhold lezen en dat is waar ze evil wordt. Logisch is het niet aangezien ze toch goed heeft gedaan op het einde met Agnes. Het was me ook niet duidelijk waarom ze überhaupt de darkhold begon te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Er is iets in Dr. Strange 2 waar iedereen het volgens mij wél over eens zal zijn:
spoiler:
Getrolled worden door Bruce Campbell is nooit een probleem :Y :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 01:14:
Er is iets in Dr. Strange 2 waar iedereen het volgens mij wél over eens zal zijn:
spoiler:
Getrolled worden door Bruce Campbell is nooit een probleem :Y :P
Behalve die jonkies die niet weten wie hij is..

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste