NeoFoX schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:29:
Nou.. ik wil eens een balletje opgooien. Gisteren Eternals gezien (maandag staat Spidey op het programma

) Maar ik vind de nieuwe weg van Marvel beetje mueah... to much.
Ik vond het hele verhaal tot aan Avengers: Endgame mooi opgebouwd; goede rode draad door alle films en was nog soort van plausible als je begrijpt wat ik bedoel. Het klopt en nog niet over de top...
Vergeet niet dat Endgame eigenlijk een einde was, met maar een paar sequel hooks (Asgardians of the Galaxy

). Daardoor voelt het als een goed 'begin, midden, einde'. Het zou ook een perfect einde zijn voor het MCU als geheel.
Nu dat ik de Eternals gezien heb, denk ik wel van: Come on.. een Celestial in de core van de aarde die nu uitsteekt zoals de Mount Everest?

Ik denk dat Eternals als film beter tot zijn recht zou zijn gekomen als het niet in het MCU zou plaatsvinden. Bij zoveel onderdelen ervan dacht ik 'de Avengers kwamen voor minder opdraven'. Tevens is het iets te onrealistisch, dat iets zo groot en massief onder de aardkost zit en zich heeft verplaatst, zonder dat het verdere gevolgen heeft voor de planeet.
Ik vond Shang-Chi ook al beetje tegenvallen; een lost en hidden city (Black - Panther déjà vu) alleen dan met een giga monster in de berg.
Bij Shang-Chi is er nog het verschil dat het dorp in een andere dimensie/niet op Aarde is. Ik vond die wel vermakelijk, en leuker en beter passen in het MCU dan Eternals.
De arme mensen op de planeet Aarde. Zo vaak is er wel iets dat hun wereld kan vernietigen in het nieuws. Nu (Eternals) was het een gigantische 'god' in de lucht. What's next? Zijn mensen niet ondertussen daar een beetje ongevoelig voor geworden?
[edit]
Een trend die ik ook zie: voor fase 4 was het MCU redelijk in de realiteit gevestigd. De was op Aardse technologie en op technologie die wij niet begrepen (zoals Thor ook noemt, 'magic' en 'technology' die hetzelfde voor hem zijn). Nu zijn we op een punt belandt waar men volledig inzet op magie (zie ook WandaVision), en dat voelt een beetje... gek.
Het is het verschil tussen magie waarvan je denkt dat er een goede technologische uitleg is (en soms ook wordt gegeven), en magie waarvan je denkt dat het enkel bij magie blijft.
[
Voor 13% gewijzigd door
The Zep Man op 28-01-2022 10:50
]