Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Nnoitra schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:39:
Dus qua timeline begint Loki nog in het timeframe van de eerste Avengers film, maar daarvoor zijn wel eerst de acties van 2019 (Endgame) nodig.
spoiler:
Niet vanuit het perspectief van Loki. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ErikT738 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:40:
Om het MCU in de juiste volgorde te kijken moeten we natuurlijk eerst Loki opknippen en alle bezoekjes aan andere tijden op de juiste plek zetten. Dus eerst Captain America, dan dat stukje in de jaren 80 uit Loki, en dan Captain Marvel :p
Loki begon een stuk eerder.

spoiler:
Het uitbarsten van de Vesuvius in 79.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
The Zep Man schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:31:
[...]
Loki begon een stuk eerder.

spoiler:
Het uitbarsten van de Vesuvius in 79.
Well actually...
spoiler:
Als je op chronologische volgorde kijkt kun je het beste Loki altijd aan hebben staan op een tweede scherm. De scenes in de tva zijn overal en nergens in de timezone :+ :X

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

raiders schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:52:
spoiler:
Als je op chronologische volgorde kijkt kun je het beste Loki altijd aan hebben staan op een tweede scherm. De scenes in de tva zijn overal en nergens in de timezone :+ :X
Houdt dat in dat bij meerdere universums je meerdere TV's aan moet hebben? :+

Dat zou wel een leuk project zijn: een tijdlijn van het gehele MCU vanaf begin tot einde, realtime afgespeeld (en tijd wanneer er niets gebeurd uiteraard overgeslagen). Elke keer als universums/tijden/zaken overlappen, dan worden die tegelijkertijd afgespeeld.

spoiler:
Denk bijvoorbeeld aan de scene na de credits van Ant-Man and the Wasp.

spoiler:
De TVA bestaat buiten de tijdlijn, maar voor het gemak kan je die scenes ook plaatsen net voor het einde van de tijd, met de ontmoeting met He Who Remains en mogelijk straks Kang the Conqueror als het einde van de tijdlijn.

spoiler:
In Dr. Strange kan het eindgevecht samengevat worden tot een enkele ronde, waarin elke keer dat Strange doodgaat tegelijkertijd wordt afgespeeld, samen met de laatste 'ronde' waarin hij wint.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 22-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:59
Ik heb de MCU pas gekeken toen Disney+ officieel lanceerde en heb het toen in chronologische volgorde van het verhaal gekeken (CA:TFA > CM > Iron Man etc etc) en ik denk dat je beter de films (en inmiddels series) in release order kan kijken. Ik wist door de endcredits van Captain Marvel, wat ik dus als tweede film zag, dat er een moment was dat Black Widow, Captain America en Bruce Banner geen contact hadden met Nick Fury. (En bovendien dat Steve Rogers een baard zou laten staan.)

Is het al in dit topic besproken dat het moment dat Kang zegt niet te weten wat er in de toekomst gebeurt, het moment is dat Wanda transformeert in the Scarlet Witch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
de Foarsitter schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:25:
...

Is het al in dit topic besproken dat het moment dat Kang zegt niet te weten wat er in de toekomst gebeurt, het moment is dat Wanda transformeert in the Scarlet Witch?
Mind blown hier haha! Nog niet bij stilgestaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
de Foarsitter schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:25:
Ik ben daar nog niet van overtuigd. WandaVision speelt zich af rond 2023. He Who Remains komt ergens uit de 31ste eeuw en bevindt zich letterlijk 'at the end of time'. Hij heeft haar al die tijd al kunnen observeren, waarom zouden die twee gebeurtenissen tegelijkertijd afspelen?

Het lijkt me dan plausibeler dat het samenvalt met de post-credits scene van WandaVision: zodra de multiverse ontstaat hoort Wanda de stemmen van haar kinderen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Was "He Who Remains" met z'n mansion/kasteel niet gewoon min of meer net zoals de TVA "outside of all time"?

Net zoals de TVA alles kon zien (van jaar 0 tot 2020 zegmaar), telt dat dan ook niet gewoon voor dat kasteel?
Toen de tijdlijn uit elkaar viel zag je in allemaal verschillende tijden nieuwe branches ontstaan, en TVA kan direct ingrijpen of het nou 1800 of 2000 is. Vanuit het perspectief van TVA gebeurd dus alles tegelijk soort van.... van de dino's tot het einde der tijden.

He who remains geeft aan dat hij alles heeft gezien, alles! Tot het punt van z'n vervanging, dat hij zelf geconstrueerd en begeleid heeft, vanaf dat punt kan hij niks zien (niet geheel logisch, wel een leuk trucje van de schrijvers).

Dat punt echter (He who remains stopt / weet niet wat er nu komt), valt buiten elke logica van tijd (als in wanneer gebeurd dat precies vanuit een Aards perspectief) want het gebeurd jawel -> buiten alle tijd.

Je zou dus idd kunnen zeggen dat "het punt van niks meer zien" samen valt met Wanda's tranformatie naar Scarlet Witch, maar zoals ik het interpreteer valt het net zo goed samen met het uitsterven van alle Dino's, de geboorte van christus, de 2e wereldoorlog etc etc.
g0tanks schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:23:
[...]
Het lijkt me dan plausibeler dat het samenvalt met de post-credits scene van WandaVision: zodra de multiverse ontstaat hoort Wanda de stemmen van haar kinderen.
Helemaal mee eens. Die kinderen zijn immers weg, dus die hint stuurt echt op "what else is out there?" -> multiverse.

[ Voor 14% gewijzigd door davidov op 22-07-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Wat wel een leuke "easter egg" is, is dat het qua timestamp precies samen valt. Echt exact het moment in de finale dat Wanda Scarlet Witch wordt is op dezelfde timestamp He Who Remains zijn controle kwijt.

Zelf zou ik ook zeggen dat het openbreken van de multiverse tijdens de end credit scene van WandaVision is. Al zou je ook kunnen zeggen dat het universum uit WandaVision misschien botst met een ander universum. Je ziet op het scherm van de TVA soms dat lijnen elkaar overlappen. Wellicht voelt Scarlet Witch dat aan, er was toch ook een commercial voor "Nexus" in WandaVision die tot nu geen betekenis had? Misschien was dit wel een soort once in a lifetime (timeline-loop time) experience? Ik vraag me ook af of He Who Remains controle kon uitoefenen over wat er in de hex gebeurt. Aangezien dat misschien een soort van afgesloten timeline is.

Maakt op zich allemaal ook niet zoveel uit. Maart mag in ieder geval wel snel komen met Multiverse of Madness :D

[ Voor 22% gewijzigd door raiders op 23-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij hebben nu alle series van Marvel gezien op Disney+

Loki
Vond het een vermakelijke serie met een leuk verhaal, leuk om voor de verandering een andere kant van Loki te zien. Het enige minpuntje aan de serie vond ik de onthulling van Kang de Timekeeper, zijn persoonlijkheid en onvolwassen gedrag irriteerde ik mij best wel aan. Had denk ik meer een grote bad guy of wijs persoon verwacht denk ik na alle verhalen over de TimeKeepers.

The Falcon and the Winter Soldier
Persoonlijk vond ik The Falcon and the Winter Soldier de leukste, het verhaal sprak mij heel erg aan. Ik vind Valentina Allegra de Fontainewel wel erg apart en vaag, wat haar rol nou precies zal zijn in de toekomstige series/films geen idee.

spoiler:
Aangezien je haar ook tegenkomt in The Black Widow

Wanda Vision
Wanda Vision was in het begin echt even doorbijten want het was in het begin allemaal erg vaag totdat je de oorzaak van alles leert en waarom Wanda dit heeft gedaan, vanaf dat moment kijkt de serie wat fijner weg. Het is een goed en sterk verhaal waarin je medelijden en begrip krijgt voor Wanda, het is natuurlijk niet zomaar iets waar ze doorheen is gegaan.

Ik zou van alle 3 de series wel graag een vervolg seizoen willen, maar dan hopelijk wel meer afleveringen want als je elke avond bij het avondeten een aflevering kijkt ben je wel heel snel door 8 afleveringen heen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het mooiste van marvel universe was iron-man 1, infinity wars en wandavision in mijn opinie. van deze 2 heb ik het meest genoten.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 23-07-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
raiders schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:05:
Wat wel een leuke "easter egg" is, is dat het qua timestamp precies samen valt. Echt exact het moment in de finale dat Wanda Scarlet Witch wordt is op dezelfde timestamp He Who Remains zijn controle kwijt.
Hmmm lijkt mij dat dat toeval is.
Denk eraan dat shows als deze meestal het standaard format van +/- 45 minuten aanhouden, en Disney werkt héél graag met standaard formules/formats. (denk aan al het copy-paste werk id tekenfilms dat ze decennialang hebben gedaan)
Ja er zijn uitzonderingen ook bij Disney; 1e 2 Wanda eps waren comedy formaat gezien het ook comedy was (25-30 min) en bij The Mandalorian hebben ze een uitzonderlijke vrijheid dat je zelden ziet bij series (32-54 min)

Anyway; als je dan ook nog een seizoens finale hebt, dan neemt de kans op een grote twist ook enorm toe.
En dan hangt het ervan af; willen ze met de twist nog iets in de aflevering zelf doen? Dan komt de twist 10-15 minuten voor het einde. Tillen ze de afhandeling vd twist over naar het nieuwe seizoen? Dan komt de twist in de laatste 5 minuten....

Ik zou er daarom niet teveel waarde aan hechten aan die toevalligheid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
yorroy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Je verwoord goed hoe ik er ook over denk.
Sinds Endgame veroorzaakt het bij mij ook vaak kortsluiting en Loki maakt het geheel niet makkelijker.
Op een gegeven moment zie je ook de “toekomst” van Loki dat hij gewurgd wordt door Thanos, maar feitelijk bestaat die toekomst niet omdat de 2014 Thanos niet meer leeft.
Dat wil dus eigenlijk zeggen dat die scene waarin Loki gewurgd wordt geen deel meer uitmaakt van de Sacred Timeline.
Zo is ook het verleden waarin Vision door Thanos vernietigd wordt dus eigenlijk niet gebeurd. Bij Wandavision had Vision dus eigenlijk niet dood kunnen zijn.

Maar dit is altijd met films over tijdreizen en het verleden veranderen. Er zitten altijd gaten in het verhaal doordat iedereen tijdreizen en het maken van veranderingen in het verleden anders interpreteert.

Aan de ene kant is het jammer, want in het begin waren de Marvel films leuk verbonden met elkaar en was het verhaal redelijk simpel en bereik je een heel breed publiek.
Nu worden de verhalen wat ingewikkelder en krijg je af en toe kortsluiting in je hoofd omdat je er teveel bij moet nadenken.

Ik heb het dus liever zoals de eerste 20 films, maar desondanks vermaak ik me zowel met Loki als Wandavision weer prima. De kunst is om er dus niet al te veel bij na te denken.

Mand.
Precies dit! Zodra we gaan tijdreizen en je erover na gaat denken gaat het mis.

Teruggaan in de tijd om event te doen, waardoor gevolg niet meer gebeurd. Maar gevolg is er niet meer dus gaan we niet meer terug waardoor event niet meer gebeurd waardoor gevolg weer wel kan waardoor je weer terug kan voor event waardoor..... Aaaarrrrrggggghhhhh

Niet erover nadenken maar... We onthouden het motto "back to the future is geen documentaire"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
davidov schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Hmmm lijkt mij dat dat toeval is.
Denk eraan dat shows als deze meestal het standaard format van +/- 45 minuten aanhouden, en Disney werkt héél graag met standaard formules/formats. (denk aan al het copy-paste werk id tekenfilms dat ze decennialang hebben gedaan)
Ja er zijn uitzonderingen ook bij Disney; 1e 2 Wanda eps waren comedy formaat gezien het ook comedy was (25-30 min) en bij The Mandalorian hebben ze een uitzonderlijke vrijheid dat je zelden ziet bij series (32-54 min)

Anyway; als je dan ook nog een seizoens finale hebt, dan neemt de kans op een grote twist ook enorm toe.
En dan hangt het ervan af; willen ze met de twist nog iets in de aflevering zelf doen? Dan komt de twist 10-15 minuten voor het einde. Tillen ze de afhandeling vd twist over naar het nieuwe seizoen? Dan komt de twist in de laatste 5 minuten....

Ik zou er daarom niet teveel waarde aan hechten aan die toevalligheid :P
Bij Marvel/MCU is niets toevallig ;)

Iets meer detail: Loki #6 & WandaVision #9, rond de 27e minuut:
Op het moment dat Wanda de Scarlet Witch wordt, stopt Who Remains om naar gerommel/gedonder in te verte te luisteren waarop hij zegt; “We just crossed the threshold”.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Het algemeen beleid zegt hierover: Kijk eerst in de TS en/ of topic warning of er aangegeven is of spoilers gewenst zijn en in welke vorm en mate.

Aangezien dit niet het geval is, zou mijn voorstel ook zijn 1 dag.
dan krijgen de bingewatchers, die de afleveringen opsparen wel een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:42:
Ik vind Valentina Allegra de Fontainewel wel erg apart en vaag, wat haar rol nou precies zal zijn in de toekomstige series/films geen idee.

spoiler:
Ik denk iets als de manager van de beste huurlingen in de wereld. Toen ik haar voor het eerst zag, zat ik vooral met seinfeld in mijn hoofd, maar je went eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56
42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Ik denk iets als de manager van de beste huurlingen in de wereld. Toen ik haar voor het eerst zag, zat ik vooral met seinfeld in mijn hoofd, maar je went eraan
Valentina Allegra de Fontaine =Madame Hydra...de naam zegt het al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Valentina Allegra de Fontaine =Madame Hydra...de naam zegt het al :)
hmm... ik kende die naam niet... interesting

Vraag me af wanneer we de gevolgen van de postcredit van black widow gaan zien. Wordt dat in de serie die eind van het jaar uitkomt...? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:43:
[...]

hmm... ik kende die naam niet... interesting

Vraag me af wanneer we de gevolgen van de postcredit van black widow gaan zien. Wordt dat in de serie die eind van het jaar uitkomt...? :Y
Tja, als Marvel 1 ding heeft bewezen is dat ze niks zomaar doen :) Dus wellicht gaan de films de Kang route in en zijn de series, volgens mij is Hawkeye de volgende?, wat meer down to earth dus een nieuwe Hydra arc wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Tja, als Marvel 1 ding heeft bewezen is dat ze niks zomaar doen :) Dus wellicht gaan de films de Kang route in en zijn de series, volgens mij is Hawkeye de volgende?, wat meer down to earth dus een nieuwe Hydra arc wellicht?
Volgende is what if, maar die zal niet echt meetellen in the grander scheme of things...

Ms marvel komt ook eind 2021, maar welk precies eerst komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Volgende is what if, maar die zal niet echt meetellen in the grander scheme of things...

Ms marvel komt ook eind 2021, maar welk precies eerst komt?
What if lijkt mij ook de buitenstaander. Als ik het opzoek dan is het verder : hawkeye,ms marvel,moon knight( waarschijnlijk), she hulk en dan nog een hoop aangekondigde series zonder datum.

Ondertussen zijn er al een hele hoop young avengers geintroduceerd dus wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
What if...? is zover ik begreep wel MCU canon. Kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je een ontelbaar aantal universums hebt. Ik las wel vandaag dat:
spoiler:
Captain Carter
misschien op komt dagen in Multiverse of Madness. Maar ja... al die leaks moet je ook niet teveel aandacht aan besteden. Ondertussen komt elke Marvel character volgens mij In Spiderman 3 :P

Dit jaar is inderdaad nog What If...?, Hawkeye en Ms Marvel. Die laatste 2 beide nog zonder date. Ik denk dat de kans groot is dat Yelena weer terug te zien is in Hawkeye.

Hadden Hawkeye, Scarlet Witch en White Vision ook niet een grote rol in de Westcoast Avengers? Zou wel tof zijn als ze nu niet voor 1 Avengers team gaan maar meerdere doen. Young Avengers, Fantastic Four, Valentina's team en de "nieuwe" Avengers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
raiders schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:41:
What if...? is zover ik begreep wel MCU canon. Kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je een ontelbaar aantal universums hebt. Ik las wel vandaag dat:
spoiler:
Captain Carter
misschien op komt dagen in Multiverse of Madness. Maar ja... al die leaks moet je ook niet teveel aandacht aan besteden. Ondertussen komt elke Marvel character volgens mij In Spiderman 3 :P

Dit jaar is inderdaad nog What If...?, Hawkeye en Ms Marvel. Die laatste 2 beide nog zonder date. Ik denk dat de kans groot is dat Yelena weer terug te zien is in Hawkeye.

Hadden Hawkeye, Scarlet Witch en White Vision ook niet een grote rol in de Westcoast Avengers? Zou wel tof zijn als ze nu niet voor 1 Avengers team gaan maar meerdere doen. Young Avengers, Fantastic Four, Valentina's team en de "nieuwe" Avengers.
en dan... over een paar jaar.... enter the x-men... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:53:
[...]

dan krijgen de bingewatchers, die de afleveringen opsparen wel een probleem
Tja, maar die hebben dat probleem ook op heel veel andere sites. Bovendien zal dat een minderheid zijn. Dus gewoon algemeen beleid volgen is het beste.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXIhViwuMOhlHG6amr_raCqo2rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dc9dbRuNDR1PqHiekVs267Uj.jpg?f=fotoalbum_large

Young avengers overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Jogai schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:23:
[...]

Tja, maar die hebben dat probleem ook op heel veel andere sites. Bovendien zal dat een minderheid zijn. Dus gewoon algemeen beleid volgen is het beste.
Het is een minderheid dus ze boeien niet... Wat een zwaar asociale reactie 8)7 :F

Het is namelijk echt heel veel moeite om even spoiler tags erbij te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Aan de andere kant is je hele pagina dan een blok spoiler tag. Waarom een Marvel topic bezoeken als je weet dat je nog niet bij bent?

Wel een mooie feature voor Tweakers om te kunnen markeren dat je spoiler tags automatisch geopend wil hebben. Geen idee of zoiets met custom CSS zou kunnen. Maar dat is off topic denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
g0tanks schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Ik ben daar nog niet van overtuigd. WandaVision speelt zich af rond 2023. He Who Remains komt ergens uit de 31ste eeuw en bevindt zich letterlijk 'at the end of time'. Hij heeft haar al die tijd al kunnen observeren, waarom zouden die twee gebeurtenissen tegelijkertijd afspelen?

De theorie is dat de TVA gevestigd is in de Quantum Realm, waar tijd anders is dan in de gewone wereld. Mobius zegt ook dat tijd in de TVA-wereld anders is in aflevering 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
de Foarsitter schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:37:
[...]

De theorie is dat de TVA gevestigd is in de Quantum Realm, waar tijd anders is dan in de gewone wereld. Mobius zegt ook dat tijd in de TVA-wereld anders is in aflevering 1
Dat snap ik, maar juist daarom vind ik het nog minder logisch dat iets in de 'gewone wereld' tegelijkertijd zou kunnen afspelen met de TVA. Overigens zit het kasteel van He Who Remains op een andere plek dan de TVA, maar waarschijnlijk nog steeds in de quantum realm.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
42erik schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Het is een minderheid dus ze boeien niet... Wat een zwaar asociale reactie 8)7 :F

Het is namelijk echt heel veel moeite om even spoiler tags erbij te zetten...
Dank je, dat is totaal niet wat ik bedoelde, maar jij wil het blijkbaar zo uitleggen.

Als je een keuze moet maken is het gewoon logischer om het voor de meerderheid makkelijker te maken, plus dat dit beleid overal zo op tweakers al zo is.

Beter zou zijn een feature zoals @raiders voorsteld. Overigens heb ik dark mode css aan staan en zijn de spoiler tags gewoon leesbaar door een fout daarin. Dus dat is een tip voor iedereen die gewoon bij is/wacht met het topic te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:55
Heeft iemand het magische moment van x minuten ook al bekeken bij de Falcon and the Winter Soldier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

raiders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:29:
Aan de andere kant is je hele pagina dan een blok spoiler tag. Waarom een Marvel topic bezoeken als je weet dat je nog niet bij bent?
Omdat het MCU wel erg breed is.

Ik heb de series op Disney+ al gekeken, dus daar wil ik best spoilers over lezen. Black Widow ga ik pas kijken als die uit de premium access komt, dus daar wil ik juist geen spoilers over lezen.
Dit is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik heb voor Loki gewacht met kijken totdat alles uitgezonden was, zodat ik niet elke keer een week moest wachten. Ik heb al die tijd dit topic ook vermeden. Maar wat nou als ik Black Widow wel al had gekeken en daar over wou discussiëren? Mag dat dan niet omdat anderen spoilers over Loki zonder spoiler tags plaatsen?

Met andere woorden: voor een topic die maar voor 1 serie of film is (b.v. GoT), sure, daarvan weet je dat je niet hoeft te kijken als je niet up-to-date bent. Voor "verzameltopics" zoals deze, zeker als er meerdere films/series tegelijk lopen, dan zijn spoiler tags wel gewenst.

Het zou wel fijn zijn als er dan ook wordt aangegeven waar het een spoiler voor is, via spoiler=xxx. Voorbeeld:
spoiler: Loki
Dit is een spoiler over Loki

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
betreffende die sync tussen loki & wandavision,
betrokkenen hebben al gereageerd dat die volledig toevallig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
NL_NaToR schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:54:
Heeft iemand het magische moment van x minuten ook al bekeken bij de Falcon and the Winter Soldier?
TFAWTS speelt zich in dezelfde wereld af als WandaVision en is <a href="https://decider.com/2021/03/19/falcon-and-winter-soldier-marvel-timeline/"> later </a> dan WandaVision, dus het lijkt me niet zinvol om dat te onderzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Wie is de opvolger van Iron Man in deze collage? Is deze persoon al geïntroduceerd in de MCU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
de Foarsitter schreef op zondag 25 juli 2021 @ 01:20:
[...]

Wie is de opvolger van Iron Man in deze collage? Is deze persoon al geïntroduceerd in de MCU?
Riri Williams AKA Ironheart.

https://marvelcinematicun...iki/Ironheart_(TV_series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Euhh, zijn die allemaal al released? Ik ken alleen de bovenste rij (kinderen van Wanda als ik me niet vergis, en loki), de rest kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
mark-k schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Euhh, zijn die allemaal al released? Ik ken alleen de bovenste rij (kinderen van Wanda als ik me niet vergis, en loki), de rest kan ik me niet herinneren.
Midden links zat in fatws. Daarnaast hawkeye ( nog uitkomen) en ms marvel( idem).
Cassie lang zit in ant-man, rechtsonder is americ chavez,die komt in dr strange 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Wren schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Midden links zat in fatws. Daarnaast hawkeye ( nog uitkomen) en ms marvel( idem).
Cassie lang zit in ant-man, rechtsonder is americ chavez,die komt in dr strange 2.
Oh ja het 'black captain America' stukje, herken m nu weer.

De rest is dus nog een aantal maanden tot n jaar wachten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:15:
en dan... over een paar jaar.... enter the x-men... :D
En Deadpool for president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
raiders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:29:

Wel een mooie feature voor Tweakers om te kunnen markeren dat je spoiler tags automatisch geopend wil hebben. Geen idee of zoiets met custom CSS zou kunnen. Maar dat is off topic denk ik ;)
Omdat je wel bij bent met de films, maar nog niet met de series bijvoorbeeld

Ja, dat zou een mooie zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Jogai schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Dank je, dat is totaal niet wat ik bedoelde, maar jij wil het blijkbaar zo uitleggen.
Dat is wel wat je zei, maar goed te lezen dat dat niet is wat je bedoelde
Als je een keuze moet maken is het gewoon logischer om het voor de meerderheid makkelijker te maken, plus dat dit beleid overal zo op tweakers al zo is.
Ehm, een groot voordeel voor de minderheid weegt toch op tegen een miniem nadeel voor de meerderheid?
Waarbij ik me al afvraag of de meerderheid dit zo doet zelfs
Beter zou zijn een feature zoals @raiders voorsteld. Overigens heb ik dark mode css aan staan en zijn de spoiler tags gewoon leesbaar door een fout daarin. Dus dat is een tip voor iedereen die gewoon bij is/wacht met het topic te openen.
Ja, dat zou een mooie oplossing zijn ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Denk niet dat de wereld daar klaar voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

NL_NaToR schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:54:
huh?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
Of daar ook een match in te zien is. Bij Wanda was dat het moment dat ze de powerup kreeg, bij Loki was dat het moment van de drempel.

Zou grappig zijn geweest als er bij Falcon toen ook iets leuks, maar ook belangrijks gebeurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Er wordt waarschijnlijk gerefereerd naar dit:

Bij Falcon and the Winter Soldier is er waarschijnlijk niet zo'n element, gezien het iets meer 'down-to-earth' is, en wat erin gebeurde niet schokkend is op een multi-universum niveau.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 27-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

The Zep Man schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Er wordt waarschijnlijk gerefereerd naar dit:
[YouTube: Wanda abre o Multiverso | Episódios finais de Loki e WandaVision sincronizados!]

Bij Falcon and the Winter Soldier is er waarschijnlijk niet zo'n element, gezien het iets meer 'down-to-earth' is, en wat erin gebeurde niet schokkend is op een multi-universum niveau.
Ah thanks moet hem thuis even met geluid kijken.

Moet wel vragen waarom filmen mensen toch zo .............. zouden ze serieus moeten verbieden, film gewoon horizontaal zoals het hoort. Als ik dit filmpje nu wil gaan kijken op mijn Oled zit je niet lekker te kijken.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Euhm het is 2x een filmpje boven elkaar gemonteerd. Je krijgt altijd een hoop zwart eromheen.

Maar hier eentje met engelse audio, dat lijkt me zowieso wat makkelijker te volgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The Zep Man schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Daar mag er wel weer eentje van uitkomen, spul van nu is voor mij te hoog Green Arrow gehalte, hier en daar wat testen of het gaat aanslaan, de rest kijk ik wel via recaps. Anders maar uitzingen de cross-X-men komen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Daar mag er wel weer eentje van uitkomen, spul van nu is voor mij te hoog Green Arrow gehalte, hier en daar wat testen of het gaat aanslaan, de rest kijk ik wel via recaps. Anders maar uitzingen de cross-X-men komen :P
Wat bedoel je met green arrow gehalte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Green Arrow = Arrowverse = Greg Berlanti = pulp :P

Dat is meer "The Bold and the Beautiful" met een dun randje sci-fi en standaard choreografie voor saaie gevechten waar niemand iets aan heeft (inclusief de hoofdrolspelers in de betreffende serie).

Voor mij is dat ook een reden om vooral MCU-series te kijken en ik hoop dan ook heel erg dat ze niet dezelfde kant op gaan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:49:
Green Arrow = Arrowverse = Greg Berlanti = pulp :P

Dat is meer "The Bold and the Beautiful" met een dun randje sci-fi en standaard choreografie voor saaie gevechten waar niemand iets aan heeft (inclusief de hoofdrolspelers in de betreffende serie).

Voor mij is dat ook een reden om vooral MCU-series te kijken en ik hoop dan ook heel erg dat ze niet dezelfde kant op gaan.
Bold and the beautiful met scifi... mooie beschrijving :)

Qua flash, volledig eens, dat gezuer van die vriendin van hem (nog afgezien van het feit dat hij door zijn dwang om te tijdreizen elke keer zijn eigen shit veroorkzaakt). Arrow zelf, mwoa, hij is af en toe wat gloomy, maar verder. Legends, nee, die vind ik oprecht leuk! Niet te serieus, heerlijk :)

Lois and Clark moet ik ooit nog kijken... wacht, superman and lois dus, Lois and clark is de jaren 90 versie

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 27-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Maar de DC shows van de CW zijn inderdaad gewoon over het algemeen een stuk minder. Zowel qua special effects als alle tiener drama. Die seizoenen duren me toch ook lang. 22 episodes of zo... doe mij dan maar 6 afleveringen van Loki en dan niet continu hetzelfde.

Ik moet zeggen dat deze series voor mij ook een beetje een bittere nasmaak hebben achtergelaten over een multiverse. De zoveelste speedster waar Barry tegen moet vechten of mee samen werkt, characters weer terug halen die al dood waren, uiteraard een Nazi versie van de main characters.

Maar met Marvel heb ik er wel hoop in dat ze dit beter uitdenken en hopelijk niet gebruiken als een escape hatch om bepaalde beslissingen ongedaan te maken op een veel te makkelijke manier.

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 28-07-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:44
raiders schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:47:
Maar de DC shows van de CW zijn inderdaad gewoon over het algemeen een stuk minder. Zowel qua special effects als alle tiener drama. Die seizoenen duren me toch ook lang. 22 episodes of zo... doe mij dan maar 6 afleveringen van Loki en dan niet continu hetzelfde.

Ik moet zeggen dat deze series voor mij ook een beetje een bittere nasmaak hebben achtergelaten over een multiverse. De zoveelste speedster waar Barry tegen moet vechten of mee samen werkt, characters weer terug halen die al dood waren, uiteraard een Nazi versie van de main characters.

Maar met Marvel heb ik er wel hoop in dat ze dit beter uitdenken en hopelijk niet gebruiken als een escape hatch om bepaalde beslissingen ongedaan te maken op een veel te makkelijke manier.
Ik wordt juist die super korte seizoenen van tegenwoordig een beetje zat. Is het zo lastig om voor 10 of 20 afleveringen een goed verhaal te schrijven?

Dat CW crossover event met Nazi-versies van alle main characters was trouwens geweldig en typisch iets wat je in een comic zou kunnen lezen. Juist in een serie als Loki zou er voor Marvel ook ruimte zijn voor dit soort uitstapjes. Ik had bijvoorbeeld verwacht dat we de wereld/tijdlijn van President Loki uit de trailer wel zouden bezoeken maar helaas bleek hij enkel een throwaway bad guy met maar een paar minuten screentime.

Overigens is Legends de enige CW DC show die ik nog uit kan staan. De rest heeft inderdaad te veel soap-drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:41:
Lois and Clark moet ik ooit nog kijken... wacht, superman and lois dus, Lois and clark is de jaren 90 versie
Superman and Lois ziet er wel beter uit dan de standaard Berlanti-schlock. Blijkbaar door minder episodes te schieten (en door betere cinematografie, camera's, enz):
https://www.reddit.com/r/...ese_claims_about_hbo_max/

Maar alsnog zitten er (ook visueel) enorme verschillen tussen S&L en bv. Loki. Bekijk de laatste / meest recente afleveringen van beiden eens. In Loki zit zoveel detail O+

ErikT738 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:56:
Ik word juist die super korte seizoenen van tegenwoordig een beetje zat. Is het zo lastig om voor 10 of 20 afleveringen een goed verhaal te schrijven?
Vast niet, maar dan gaat het budget wel flink omlaag :)

De MCU-series zouden rond de 25 miljoen USD per aflevering zitten, terwijl je daar volgens geruchten gemiddeld rond de 3 afleveringen van Arrow mee kan maken. Die laatste was in 2015 dus daar moet nog inflatie bij. En ik heb het vermoeden dat het genoemde budget niet (ook niet gemiddeld) voor iedere aflevering geldt vanwege de vele fillers.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ja iets meer episodes mogen wel maar ga dan niet 6 - 7 seizoenen door. Loki krijgt een tweede dus vind het wel prima al had ik een paar extra niet erg gevonden.

What if…? Heeft er schijnbaar wel 10 maar die is natuurlijk animated.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

G_Dragon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:42:
Wij hebben nu alle series van Marvel gezien op Disney+

Loki
Vond het een vermakelijke serie met een leuk verhaal, leuk om voor de verandering een andere kant van Loki te zien. Het enige minpuntje aan de serie vond ik de onthulling van Kang de Timekeeper, zijn persoonlijkheid en onvolwassen gedrag irriteerde ik mij best wel aan. Had denk ik meer een grote bad guy of wijs persoon verwacht denk ik na alle verhalen over de TimeKeepers.

The Falcon and the Winter Soldier
Persoonlijk vond ik The Falcon and the Winter Soldier de leukste, het verhaal sprak mij heel erg aan. Ik vind Valentina Allegra de Fontainewel wel erg apart en vaag, wat haar rol nou precies zal zijn in de toekomstige series/films geen idee.

spoiler:

Wanda Vision
Wanda Vision was in het begin echt even doorbijten want het was in het begin allemaal erg vaag totdat je de oorzaak van alles leert en waarom Wanda dit heeft gedaan, vanaf dat moment kijkt de serie wat fijner weg. Het is een goed en sterk verhaal waarin je medelijden en begrip krijgt voor Wanda, het is natuurlijk niet zomaar iets waar ze doorheen is gegaan.

Ik zou van alle 3 de series wel graag een vervolg seizoen willen, maar dan hopelijk wel meer afleveringen want als je elke avond bij het avondeten een aflevering kijkt ben je wel heel snel door 8 afleveringen heen.
Voor mij was TFATWS ook het leukst. De pace in dit verhaal ligt naar mijn mening wat hoger in vergelijking met Lok & WandaVision waardoor ik meer op het randje van mijn stoel zat.

Maar toch echt grote complimenten voor alle 3 de geweldige shows, ik was heel benieuwd hoe dit (officiele MCU shows) zou uitpakken maar het productie niveau ligt zo bizar hoog (geen wonder dat de aflveringen zo duur zijn om te maken) waardoor het alleen qua camera werk & visual effects het al een genot is om te kijken. De verhaalen an zich en het oog voor detail blijft geweldig zoals gewend, al met al zeer blij met de hoeveelheid MCU content die we op relatief korte tijd allemaal krijgen.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Vandaag aangekondigd: Hawkeye released op 24 november. Vraag me af of Ms. Marvel dit jaar dan nog uitkomt. Ik ga er niet vanuit eigenlijk.
https://ew.com/tv/hawkeye...-renner-hailee-steinfeld/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

raiders schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:11:
Vandaag aangekondigd: Hawkeye released op 24 november.
Ergens logisch.

spoiler:
Gezien de after credits scene van Black Widow.

spoiler:
Mogelijk bouwt het voort op het einde van Falcon and the Winter Soldier (nieuwe baan voor ex-Captain America, naam vergeten...) en het einde van Black Widow. Die dame (ook naam vergeten...) lijkt een eigen team op te zetten, waar Hawkeye mogelijk op in gaat haken.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Met betrekking tot de after credits scene van Black Widow, waarop laat Valentina Hawkeye zien? Een iPad! En wat is de eis van Apple als hun producten in een film/serie worden gebruikt? De badguys mogen geen Apple producten gebruiken... Dus Valentina is in ieder geval niet (echt?) een badguy.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Remy!!!! schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:15:
Met betrekking tot de after credits scene van Black Widow, waarop laat Valentina Hawkeye zien? Een iPad! En wat is de eis van Apple als hun producten in een film/serie worden gebruikt? De badguys mogen geen Apple producten gebruiken... Dus Valentina is in ieder geval niet (echt?) een badguy.
In dat artikel hebben ze het specifiek over iPhones, niet over apple producten :+
Daarnaast is het artikel ruim een jaar oud; dingen veranderen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
De definitie van "bad guy" is natuurlijk ook wel lastig. Ik heb deze comics niet gelezen maar ik begreep dat dit een beetje ging richting een wat grijzer gebied tussen good guys en bad guys gaat. Een beetje zoals de Suicide Squad. Ik denk dat ze dat ook wel goed lieten zien met John Walker in FATWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

raiders schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:26:
De definitie van "bad guy" is natuurlijk ook wel lastig. Ik heb deze comics niet gelezen maar ik begreep dat dit een beetje ging richting een wat grijzer gebied tussen good guys en bad guys. Een beetje zoals de Suicide Squad.
Enchantress is best wel evil en een 'bad guy'. ;)

Enkel omdat een bad guy vecht met een bad guy, maakt het niet minder een bad guy. :+

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

raiders schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:26:
De definitie van "bad guy" is natuurlijk ook wel lastig. Ik heb deze comics niet gelezen maar ik begreep dat dit een beetje ging richting een wat grijzer gebied tussen good guys en bad guys. Een beetje zoals de Suicide Squad. Ik denk dat ze dat ook wel goed lieten zien met John Walker in FATWS.
Loki was altijd de bad guy maar nu hebben veel mensen toch een heel ander beeld van hem haha.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
ErikT738 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Ik wordt juist die super korte seizoenen van tegenwoordig een beetje zat. Is het zo lastig om voor 10 of 20 afleveringen een goed verhaal te schrijven?
Ik vind het juist zo geweldig aan Marvel dat ze gewoon het aantal afleveringen gebruiken wat ze nodig hebben om het verhaal te vertellen en niet meer. Kijk naar ongeveer alle andere series, zodra ze renewen voor nog een seizoen, dan wordt het crap.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Ramon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Ik vind het juist zo geweldig aan Marvel dat ze gewoon het aantal afleveringen gebruiken wat ze nodig hebben om het verhaal te vertellen en niet meer. Kijk naar ongeveer alle andere series, zodra ze renewen voor nog een seizoen, dan wordt het crap.
Tja aan de andere kant, sommige dingen slaan ze over of kunnen ze meer backstory over geven en dan kom je wel dichter bij de 10 afleveringen. Met de films is het ook zo dat bepaalde backstories missen.. maar daar zit je echt met een tijdslimiet en met series is dat toch een stuk minder.

Ik zou 22 afleveringen zoals de Arrowverse series(dont hate me) veel te veel vinden voor de marvel series, maar 8, 10 of 13 zoals de Netflix Marvel series (Daredevil, The Punisher, Marvels Defenders etc) zou nog best prima zijn. WandaVision had ook al 8 dus ze kunnen het wel, en afhankelijk van het verhaal lijkt mij 8 of 10 ideaal.

Maarja.. het mooie van marvel is ook juist dat je backstories soms pas veel later leert.. zo verbinden de verhalen weer mooi met elkaar.. een moeilijk dilemma waarbij de keuze van marvel om variabele lengtes (aantal afleveringen) van series te hebben waarschijnlijk de beste keuze is.

• ErikT738
Ramon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Het wordt crap omdat de schrijvers niet ver genoeg vooruit hebben gedacht en helemaal geen content hadden voor een tweede seizoen. Een goede schrijver kan ook een verhaal schrijven wat in 10 of 20 afleveringen moet worden verteld zonder gebruik te maken van filler-afleveringen. De Marvel series zijn momenteel meer films die ze in zes stukjes hebben opgeknipt.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
Captain America 4 ergens medio 2023 als we de aankondigingen mogen geloven met Sam als Cap

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wat een vette nieuwe aflevering van what if! Mooi alternatief verhaal, leuk om alle gevolgen te zien en de grapjes rondom thanos deden het goed hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

raiders schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:47:
Ietwat late reactie, maar ik ben het hiermee eens.

Ik ben nu door Agents of Shield aan het ploegen, waarbij ieder seizoen met uitzondering van de laatste twee 22 afleveringen heeft. De kwaliteit is aardig, en dat het non-canon is stoort ook niet heel erg. Wel voelt het hier en daar wat stroperig aan, juist omdat de seizoenen zo lang zijn. Ik denk dat als je het vet wegsnijdt, dat je met 10-15 afleveringen per seizoen hetzelfde kan vertellen zonder dat je echt iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
Dan gaat het 4e seizoen van agents of shield je wel bevallen, heeft 2 verhalen (en m.i. Ook het beste seizoen) 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

sewer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:05:
Dan gaat het 4e seizoen van agents of shield je wel bevallen, heeft 2 verhalen (en m.i. Ook het beste seizoen) 😊
Heb het eerste verhaal daarin inmiddels gehad.

spoiler:
Ghost Rider was goed. De special effects waren ook niet verkeerd voor een serie. Het tempo was wat beter.

spoiler:
Het tweede deel, over LMD's, heb ik bijna uit. Dit deel vind ik niet zo sterk, en het voelde wat trager aan. Nu begrijp ik dat wat zaken opgezet worden voor het derde en laatste deel van het seizoen. Ik geef het een kans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Agents of Shield had inderdaad veel goede onderdelen, maar die scenes in grijze gangen om binnen het budget te blijven zijn nog steeds een tegenvaller.

Daar had best een keer iemand creatief op los kunnen gaan :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Haha ja, ik zit nu Daredevil te kijken ook omdat er wat geruchten rond gingen dat die misschien de MCU in komt.

Maar man, man, man waren ze de licht schakelaar vergeten bij productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
sewer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:05:
stel dat je ergens in seizoen 3 bent blijven hangen, is het dan de moeite om 4 weer pop te pakken? Is die zodanig goed/beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
42erik schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

stel dat je ergens in seizoen 3 bent blijven hangen, is het dan de moeite om 4 weer pop te pakken? Is die zodanig goed/beter?
De 2 beste afleveringen van de serie zijn in seizoen 4 en 7. Zegt genoeg denk ik :+

Naar mijn mening is het zeker de moeite waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
42erik schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Absoluut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Om nog even terug te komen op de discussie over de Marvel TV-series en die van DC op The CW:
Afbeeldingslocatie: https://static.tvmaze.com/uploads/images/medium_portrait/258/647134.jpg

Zelfs Loki is niet zo campy / kinderlijk. En dan heb ik het over een serie met
spoiler:
een alligator...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:23:
Om nog even terug te komen op de discussie over de Marvel TV-series en die van DC op The CW:
[Afbeelding]

Zelfs Loki is niet zo campy / kinderlijk. En dan heb ik het over een serie met
spoiler:
een alligator...
Ik ben daar bij aflevering 2 al gesneuveld

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

NL_NaToR schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Mag ik je berichtje meerdere keren een duimpje geven?
Ik help je wel even!

Toffe trailer, ziet er naar uit dat de productie weer helemaal in orde is.
Ik verbaas me steeds eigenlijk dat we gewoon nog 4 marvel films (waarvan 3 MCU) en 1 (mogelijk 2) series krijgen dit jaar.

(Shang-chi, Venom 2, Eternals, Spiderman - Hawkeye en mogelijk Ms Marvels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Byron010 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Ik help je wel even!

Toffe trailer, ziet er naar uit dat de productie weer helemaal in orde is.
Ik verbaas me steeds eigenlijk dat we gewoon nog 4 marvel films (waarvan 3 MCU) en 1 (mogelijk 2) series krijgen dit jaar.

(Shang-chi, Venom 2, Eternals, Spiderman - Hawkeye en mogelijk Ms Marvels)
Ja, het wordt tijd voor een unlimited bios abbo :D

Hawkeye begint eind november, dus of ms marvel dit jaar nog is...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

42erik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:37:
[...]

Ja, het wordt tijd voor een unlimited bios abbo :D

Hawkeye begint eind november, dus of ms marvel dit jaar nog is...?
Ms Marvel was eerst verwacht voor "late 2021", maar het lijkt er nu meer op dat het 2022 wordt inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
maak die trailers nog langer, zodat we meer spoilers zien. man man, gaat nergens meer over tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Met de trailers die recent gedropt zijn en de films die binnenkort uitkomen, ben ik best wel benieuwd of we de series op disney+ moeten zien voordat we de films kijken.

Met de belofte dat we de series wel moeten zien, is het aan te raden om te wachten met de nieuwe films totdat je de series gezien hebt? (in release order?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Net de trailer gezien... woowwww!!!!!!

De verbanden komen alweer, zo snel in phase 4, aangezien dit sowieso een setup voor Dr Strange en zijn multiverse is!

Ehm.... Green Goblin alleen.... ik mis wat....? Help..?

Edit: nevermind.... ik let echt niet op zie ik...

[ Voor 10% gewijzigd door 42erik op 24-08-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:29
Farabi schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:17:
maak die trailers nog langer, zodat we meer spoilers zien. man man, gaat nergens meer over tegenwoordig.
Ik denk dat het verhaal niet belemaal zo is als dat de trailer suggereert.. Verder wel echt vet, heel benieuwd en de unlimited loopt gelukkig al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
ikbenerniet schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:51:
Met de trailers die recent gedropt zijn en de films die binnenkort uitkomen, ben ik best wel benieuwd of we de series op disney+ moeten zien voordat we de films kijken.

Met de belofte dat we de series wel moeten zien, is het aan te raden om te wachten met de nieuwe films totdat je de series gezien hebt? (in release order?)
De series leggen wel een basis voor phase 4, met name Loki en wandavision zijn wel een mustsee denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ikbenerniet schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:51:

Black widow is sowieso te kijken zonder de series gezien te hebben, alleen de post credit is wat lastiger te volgen als je Falcon and the winter soldier niet gezien hebt.

Ik kan me eerlijk gezegd nog niet echt voorstellen, kijkend naar de trailers dat ze nodig zijn voor shang-chi en eternals, die zullen eerst zichzelf moeten introduceren. Voor spider-man... tja... daar zou het kunnen

Maareh... als je de films waardeert, waardeer je de series ook, dus ik zou ze sowieso kijken! Zijn ook niet bijster lang allemaal, Loki was 6 * 50 minuten is 300 minuten is 5 uur. (ok, die is wel de kortste geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
42erik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:34:
[...]

Black widow is sowieso te kijken zonder de series gezien te hebben, alleen de post credit is wat lastiger te volgen als je Falcon and the winter soldier niet gezien hebt.

Ik kan me eerlijk gezegd nog niet echt voorstellen, kijkend naar de trailers dat ze nodig zijn voor shang-chi en eternals, die zullen eerst zichzelf moeten introduceren. Voor spider-man... tja... daar zou het kunnen

Maareh... als je de films waardeert, waardeer je de series ook, dus ik zou ze sowieso kijken! Zijn ook niet bijster lang allemaal, Loki was 6 * 50 minuten is 300 minuten is 5 uur. (ok, die is wel de kortste geloof ik)
In de praktijk is Loki een stuk korter, zonder de opening credits, previously on en de enorm lange credits aan het eind zijn het afleveringen van 30 tot 40 minuten. De meeste Marvel series tot nu toe zijn meer opgeknipte films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

In de praktijk is Loki een stuk korter, zonder de opening credits, previously on en de enorm lange credits aan het eind zijn het afleveringen van 30 tot 40 minuten. De meeste Marvel series tot nu toe zijn meer opgeknipte films.
Goed punt, da's waar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nieuwste What If was wel aardig.

spoiler:
Het idee van een evil Ant Man was wel goed, en het legt de nadruk op het gevaar van de gebruikte technologie.

spoiler:
Toont wel aan dat de MCU Hulk een stuk zwakker is dan de meeste varianten van comic Hulk. In de strips kan Hulk zelfs regenereren gebaseerd op enkele cellen, en zijn hoofd verliezen was volgens mij ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

The Zep Man schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:19:
Nieuwste What If was wel aardig.

spoiler:
Het idee van een evil Ant Man was wel goed, en het legt de nadruk op het gevaar van de gebruikte technologie.

spoiler:
Toont wel aan dat de MCU Hulk een stuk zwakker is dan de meeste varianten van comic Hulk. In de strips kan Hulk zelfs regenereren gebaseerd op enkele cellen, en zijn hoofd verliezen was volgens mij ook geen probleem.
Het is een What-if hè!

spoiler:
Thor omleggen met een pijl lijkt me ook redelijk lastig. Blijft een god.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

What If wijzigt iets kleins in het universum en laat de gevolgen zien. Aan de krachten van de superhelden is deze aflevering niets veranderd.
spoiler:
Thor omleggen met een pijl lijkt me ook redelijk lastig. Blijft een god.
spoiler:
Thor is in het MCU geen god, maar een Asgardian. Asgardians gaan ook dood.

spoiler:
Op dat moment was Thor vervloekt/verbannen en niet waardig om zijn naam/titel/krachten te dragen. Hij was toen als een mens, getuige dat hij ook bewusteloos was na het aanrijden met een auto en net als een mens dronken werd. Dit terwijl hij wanneer hij later wel waardig is niet snel dronken wordt, en zich niet om zou laten leggen door aangereden te worden door een auto.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Laatst online: 08:56
Dit heeft toch niets meer met Spiderman te maken uit de strips? De vorige voelde ook echt als een kinderfilm. Hetgeen wat mij nog meest frustreert is dat hij niet eens zelf biologisch web kan schieten. Ik vind het echt verschrikkelijk.
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste