De trailer van What If is net uitgebracht.
De serie begint 11 augustus op Disney+
Let op dat niet alles dat in een trailer gebruikt hoeft te worden.g0tanks schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:54:
Loki screenshots uit de trailers die we nog niet in de serie hebben gezien:
spoiler:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Vind je? Ik ben niet echt kapot van de animatie als ik de trailer zo zie. De stijl spreekt me niet echt aan.raiders schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:34:
Ziet er top uit. āEnter the multiverse of unlimited possibilitiesā. Rip de sacred timeline
Ik zet mijn geld er op in dat er ook een Loki achter de TVA zit. We gaan het zien. Ik ben (nog) niet weggeblazen maar ik merk wel dat ik snel de nieuwste aflevering wil zien. Tom Hiddleston vind ik in ieder geval niet zo een geweldige comedic acteur. Hij excelleert vooral in een serieuze rol. Op naar de finale!g0tanks schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:54:
Loki screenshots uit de trailers die we nog niet in de serie hebben gezien:
spoiler:
Ik heb ook nooit een comicboek gelezen, maar heb je wel alle films gezien? Ik vind het namelijk best goed volgbaar als je alles hebt geziendglavimans schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:21:
Als geen comic boek lezer (wil er wel aan beginnen ooit) moet ik toch zeggen dat ik Marvel films enzo echt lastig vind soms.. Nu ook weer met Loki laatste episode denk ik op het eind meer van.. Wat gebeurd er allemaal dan echt het te snappen.. Hoop niet dat ik uit phase 4 wordt getrapt zo want schijnt wel meer multiverse achtige dingen aan te komen
Ja vanaf Iron Man 1 zelfs.. Misschien ligt het aan mezelf haha maar is wel iets dat ik de laatste films/series beetje merk.. Misschien trekt het wel weer bij uiteindelijkde Foarsitter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:04:
[...]
Ik heb ook nooit een comicboek gelezen, maar heb je wel alle films gezien? Ik vind het namelijk best goed volgbaar als je alles hebt gezien
[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 10-07-2021 17:11 ]
Kan je een voorbeeld geven van iets in de Loki serie dat je moeilijk vindt om te volgen?dglavimans schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:07:
[...]
Ja vanaf Iron Man 1 zelfs.. Misschien ligt het aan mezelf haha maar is wel iets dat ik de laatste films/series beetje merk.. Misschien trekt het wel weer bij uiteindelijk
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Hm ja je hebt dan al die verschillende ātijdlijnenā als het ware en de hoofd tijdlijn. Als er iets gebeurd dat niet hoort is er dus een vertakking en moet de tva komen om het op te lossen. Maar dit is dan wel weer anders dan we van Endgame gewent zijn met de portals enzo volgens mij?g0tanks schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:12:
[...]
Kan je een voorbeeld geven van iets in de Loki serie dat je moeilijk vindt om te volgen?
[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 10-07-2021 18:10 ]
Ik snap het wel, Loki botst in zoveel manieren met de andere Marvel films in mijn hoofd.dglavimans schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:10:
[...]
Hm ja je hebt dan al die verschillende ātijdlijnenā als het ware en de hoofd tijdlijn. Als er iets gebeurd dat niet hoort is er dus een vertakking en moet de tva komen om het op te lossen. Maar dit is dan wel weer anders dan we van Endgame gewent zijn met de portals enzo volgens mij?
Ook in de laatste episode dat schiet me te binnen dan is er dat beest (moet even terugkijken precies waarom dat beest er was) en dan wordt er weer een portaal geopend naar iets (zonder te spoileren..) Misschien dat ik er gister gewoon niet echt lekker in zat hoor verder als ik het zo hier neer zet dan valt er wel iets voor te zeggen en bedenken allemaal.. Moet ik alleen even de laatste minuten gaan terugkijken hoe en wat..
Qua dat ben ik ook wel simpel kan ik meer genieten van de standaard terrorisme serie die falcon and the winter soldier isMaar snap ook wel dat tijd portals en dergelijke we bij Marvel (of uberhaupt comics) hoort uiteindelijk.
In ieder geval volgende week naar Black WidowDie verwacht ik weer iets meer in de trend van Falcon dus zou ik wel gaan enjoyen denk ik
Was het niet anders? De Loki die we volgen in de serie had als plan om een Tempad te gebruiken om te ontsnappen. Waarop gereageerd werd: āwant de tempads liggen hier natuurlijk voor het oprapenā (niet dus).AppleFan2007 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:18:
[...]
Ook met jouw voorbeeld van het portaal is het moeilijk te volgen. Op een gegeven moment zegt 1 van de loki's dat het er vol ligt met die apparaatjes en dan in een sarcastische manier zegt hij dat niemand het al geprobeerd heeft.
Dan op het einde gebruiken ze die dan wel om zich te verplaatsen, in die wereld of hoe je het ook noemt.
Ze kunnen dus wel vluchten van Goliath.
Soms ontbreken er stukken of zijn er stukken die niet overeenkomen met wat we al gezien hebben.
Misschien even een recap zoeken op youtube om de rode draad te snappen? Misschien helpt datdglavimans schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:07:
[...]
Ja vanaf Iron Man 1 zelfs.. Misschien ligt het aan mezelf haha maar is wel iets dat ik de laatste films/series beetje merk.. Misschien trekt het wel weer bij uiteindelijk
Nou ik zit dus al tijden in me hoofd met echt een rewatch te doen nu alles op Disney+ staat.. Maar vindt de tijd maar eens voor 15+ films hahahde Foarsitter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:20:
[...]
Misschien even een recap zoeken op youtube om de rode draad te snappen? Misschien helpt dat
[ Voor 12% gewijzigd door dglavimans op 10-07-2021 19:24 ]
Volgens mij werd er ergens uitgelegd dat dat juist de Sacred timeline is omdat het zo moest gebeurenAppleFan2007 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:18:
[...]
maar dat de Avengers Thanos uit 2014 doden is dan geen vertakking?
Want ja, de evenementen van Infinity war zullen dan niet plaats vinden op de heilige tijdlijn.
Het zou kunnen dat het anders was, ik zal het niet goed verstaan hebben.raiders schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:52:
[...]
Was het niet anders? De Loki die we volgen in de serie had als plan om een Tempad te gebruiken om te ontsnappen. Waarop gereageerd werd: āwant de tempads liggen hier natuurlijk voor het oprapenā (niet dus).
Even later kwam Sylvie die er wel eentje had omdat ze die van Rennslayer had gejat en zichzelf ermee gepruned heeft. Je kunt je dan afvragen waarom de Tempad mee gepruned is en de prune stick zelf niet. Het enige antwoord daarop is waarschijnlijk: omdat de schrijvers dat zo bedacht hebben. Net zoals dat Loki niet mag tijdreizen maar The Avengers wel āwant dat hebben de time keepers bedachtā.
Ja, en volgens mij ging dat over het tijd reizen.Jaguar645 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:56:
[...]
Volgens mij werd er ergens uitgelegd dat dat juist de Sacred timeline is omdat het zo moest gebeuren
Het tijdreizen door de Avengers en de uitkomst daarvan was onderdeel van de sacred timeline.AppleFan2007 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:18:
[...]
Ik snap het wel, Loki botst in zoveel manieren met de andere Marvel films in mijn hoofd.
Zo is het een vertakking omdat Loki de Tesseract steelt en dat niet de bedoeling is, maar dat de Avengers Thanos uit 2014 doden is dan geen vertakking?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
En Florence Pughg0tanks schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:09:
Zojuist Black Widow gezien. De hoogtepunten waren voor mij de interacties die Alexei had.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 11-07-2021 01:13 ]
Dat zit wel Schnorr.
Je verwoord goed hoe ik er ook over denk.AppleFan2007 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:11:
[...]
Het zou kunnen dat het anders was, ik zal het niet goed verstaan hebben.
Maar het is gewoon niet logisch dat je het verleden uitwist want dan is het heden er ook niet.
Als je de 2014 Thanos uitwist wilt het zeggen dat diezelfde Thanos de snap niet niet meer kan uitvoeren waardoor alles veranderd.
[...]
Ja, en volgens mij ging dat over het tijd reizen.
Maar na Endgame bestond Thanos uit 2014 niet meer, dus hoe kan dan de Sacred Timeline nog hetzelfde verlopen want tijd is van alle tijden, ook het verleden.
Iedereen die daardoor in het verleden blijft leven is een variant want die tijdlijn was geschreven.
Misschien dat ik er te ver achter zoek maar ergens geeft de gedachte dat het zo moest kortsluiting in mijn hoofd.

Met jouw comment te lezen denk ik ineens aan iets. Stel dat onze theorie klopt over 2014 Thanos die niet meer leeft, dan leeft zoals je zegt Vision nog. Onlangs hebben ze de laatste scene in WandaVision veranderd en daar is een schim waar te nemen. Stel je voor dat dat dan de echte Vision is.yorroy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:05:
[...]
Je verwoord goed hoe ik er ook over denk.
Sinds Endgame veroorzaakt het bij mij ook vaak kortsluiting en Loki maakt het geheel niet makkelijker.
Op een gegeven moment zie je ook de ātoekomstā van Loki dat hij gewurgd wordt door Thanos, maar feitelijk bestaat die toekomst niet omdat de 2014 Thanos niet meer leeft.
Dat wil dus eigenlijk zeggen dat die scene waarin Loki gewurgd wordt geen deel meer uitmaakt van de Sacred Timeline.
Zo is ook het verleden waarin Vision door Thanos vernietigd wordt dus eigenlijk niet gebeurd. Bij Wandavision had Vision dus eigenlijk niet dood kunnen zijn.
Maar dit is altijd met films over tijdreizen en het verleden veranderen. Er zitten altijd gaten in het verhaal doordat iedereen tijdreizen en het maken van veranderingen in het verleden anders interpreteert.
Aan de ene kant is het jammer, want in het begin waren de Marvel films leuk verbonden met elkaar en was het verhaal redelijk simpel en bereik je een heel breed publiek.
Nu worden de verhalen wat ingewikkelder en krijg je af en toe kortsluiting in je hoofd omdat je er teveel bij moet nadenken.
Ik heb het dus liever zoals de eerste 20 films, maar desondanks vermaak ik me zowel met Loki als Wandavision weer prima. De kunst is om er dus niet al te veel bij na te denken.
Mand.
Volgens mij werd in endgame of in infinity war door the ancient one aan Bruce Banner aangegeven dat een verandering in de tijd (bv doden van Thanos) niet het verleden veranderde maar dat het gebeurt in het heden van de huidige tijdlijn (wow, is dit nog te volgen?AppleFan2007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Met jouw comment te lezen denk ik ineens aan iets. Stel dat onze theorie klopt over 2014 Thanos die niet meer leeft, dan leeft zoals je zegt Vision nog. Onlangs hebben ze de laatste scene in WandaVision veranderd en daar is een schim waar te nemen. Stel je voor dat dat dan de echte Vision is.
Het is jammer dat het hele tijdreis gedoe op verschillende manieren kan worden geĆÆnterpreteerd.
Maar ergens is het niet logisch dat als je het verleden uitwist dat het heden nog bestaat.
Dus wat de rest ook zegt, ik blijf leven met de gedachte dat Vision, Loki, Gamora en misschien Tony nog leven.
Over Tony ben ik er nog niet echt aan uit of het wel kan dat hij nog zou leven.
yorroy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:05:
[...]
Zo is ook het verleden waarin Vision door Thanos vernietigd wordt dus eigenlijk niet gebeurd.
Jawel, als je bedenkt dat tijdreizen er voor zorgt dat er alternatieve tijdlijnen ontstaan. Dankzij de acties in Endgame is er een nieuwe tijdlijn ontstaan waarin Thanos verdwijnt voordat Infinity War plaatsvindt. Vermoedelijk is deze vervolgens gepruned door de TVA.AppleFan2007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Maar ergens is het niet logisch dat als je het verleden uitwist dat het heden nog bestaat.
[ Voor 4% gewijzigd door g0tanks op 11-07-2021 21:07 ]
Maar haar uitleg botst dan weer met de TVA, als ik het allemaal wel goed begrijp.Ht87 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Volgens mij werd in endgame of in infinity war door the ancient one aan Bruce Banner aangegeven dat een verandering in de tijd (bv doden van Thanos) niet het verleden veranderde maar dat het gebeurt in het heden van de huidige tijdlijn (wow, is dit nog te volgen?). Dus als the Avengers terug in de tijd gaan en Thanos doden, dan is dat niet echt het verleden, maar een soort parallele realiteit.
Ik krijg het niet beter uitgelegd hoe t in m'n hoofd zit
Dus als de TVA Thanos dan terug brengt zou er inderdaad niets aan de hand zijn.g0tanks schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:04:
[...]
[...]
Jawel, als je bedenkt dat tijdreizen er voor zorgt dat er alternatieve tijdlijnen ontstaan. Dankzij de acties in Endgame is er een nieuwe tijdlijn ontstaan waarin Thanos verdwijnt voordat Infinity War plaatsvindt. Vermoedelijk is deze vervolgens gepruned door de TVA.
Nee dat is niet nodig. Je moet begrijpen dat tijdreizen er voor zorgt dat een nieuwe tijdlijn wordt gemaakt: https://www.reddit.com/r/..._plot_of_avengers_endgameAppleFan2007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:17:
Dus als de TVA Thanos dan terug brengt zou er inderdaad niets aan de hand zijn.
De tijdlijn waarin Infinity War heeft plaatsgevonden blijft gewoon bestaan, daarvoor hoeft Thanos niet terug te komen.Joe Russo: "You can't change the future by simply going back to past. But it's possible to create a different alternate future. It's not butterfly effect. Every decision you made in the past could potentially create a new timeline."
-edit- oops, ik zie nu pas dat je in een andere post idd aangeeft dat infinity war gewoon plaats heeft gevondeng0tanks schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:04:
[...]
[...]
Jawel, als je bedenkt dat tijdreizen er voor zorgt dat er alternatieve tijdlijnen ontstaan. Dankzij de acties in Endgame is er een nieuwe tijdlijn ontstaan waarin Thanos verdwijnt voordat Infinity War plaatsvindt. Vermoedelijk is deze vervolgens gepruned door de TVA.
[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 11-07-2021 21:36 ]
..wat ook gevaarlijk is. Want als alle tijdlijnen gewoon blijven bestaan, dan betekent dit dat na n mutaties de tijdlijnen zo enorm ver uit elkaar lopen dat bv. evolutie er voor zorgt dat er tijdlijnen zullen zijn met compleet andere wezens.g0tanks schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:23:
[...]
Nee dat is niet nodig. Je moet begrijpen dat tijdreizen er voor zorgt dat een nieuwe tijdlijn wordt gemaakt: https://www.reddit.com/r/..._plot_of_avengers_endgame
[...]
De tijdlijn waarin Infinity War heeft plaatsgevonden blijft gewoon bestaan, daarvoor hoeft Thanos niet terug te komen.
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent
Interessante link, maar voor mij is het dit zinnetje dat het belangrijkste is:g0tanks schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:23:
[...]
Nee dat is niet nodig. Je moet begrijpen dat tijdreizen er voor zorgt dat een nieuwe tijdlijn wordt gemaakt: https://www.reddit.com/r/..._plot_of_avengers_endgame
[...]
De tijdlijn waarin Infinity War heeft plaatsgevonden blijft gewoon bestaan, daarvoor hoeft Thanos niet terug te komen.
Dus een alternatieve realiteit is een volledig andere tijdlijn maar niet hetzelfde als een alternatieve tijdlijn als ik het goed begrijp.The time travel in this movie created an alternate reality.
AppleFan2007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:11:
Dus zo zijn alle vragen direct opgelost, Vision en Loki zijn weg voor altijd als we deze realiteit blijven volgen.
Tenzij ik er weer te ver achter zoek of iets vergeet.
Dat zit wel Schnorr.
Stukfruit schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:55:
[...]
spoiler: niet lezen als je WandaVision nog niet hebt gezienVision zit in principe nog wel in deze realiteit, want White Vision is fysiek toch "gewoon" Vision zonder z'n gele steentje? Daar ging dat verhaal over die boot in de bibliotheek over, toch?
[ Voor 6% gewijzigd door raiders op 14-07-2021 11:03 ]
g0tanks schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:16:
Loki episode 6:
spoiler:Ik snap dat de dood van He Who Remains de rest van Phase 4 opzet, maar ik vond het geen bijzondere aflevering. Jonathon Majors als Kang-variant was vooral grappig en voelde voor mij niet als een grote bedreiging.
Ik zit nog even met dat stukje. Kan iemand dat uitleggen.g0tanks schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:16:
Loki episode 6:
spoiler:Ik snap dat de dood van He Who Remains de rest van Phase 4 opzet, maar ik vond het geen bijzondere aflevering. Jonathon Majors als Kang-variant was vooral grappig en voelde voor mij niet als een grote bedreiging.
[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 15-07-2021 10:39 ]
Zoals ik het heb begrepen:grote_oever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:30:
[...]
Ik zit nog even met dat stukje. Kan iemand dat uitleggen.
spoiler:Is de dood van Kang nu een reset van de tijdlijns? Of zorgde dit er nu voor dat de tijdslijn niet gereset wordt?
Werd Loki nu getransporteerd naar een andere multiverse of wordt hij gedeporteerd naar een eerder moment.
En ik ben wel heel erg benieuwd wat miss minute gecommuniceerd heeft naar de directrische.
Hoe lang na het uitzenden blijven we eigenlijk spoiler tags gebruiken?grote_oever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:30:
[...]
Ik zit nog even met dat stukje. Kan iemand dat uitleggen.
spoiler:Is de dood van Kang nu een reset van de tijdlijns? Of zorgde dit er nu voor dat de tijdslijn niet gereset wordt?
Werd Loki nu getransporteerd naar een andere multiverse of wordt hij gedeporteerd naar een eerder moment.
En ik ben wel heel erg benieuwd wat miss minute gecommuniceerd heeft naar de directrische.
[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 15-07-2021 10:46 ]
Remy!!!! schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Zoals ik het heb begrepen:
spoiler:Met de dood van 'He who remains' is de sacred timeline nu niet meer de enige timeline/multiverse. Andere Kangs (en andere mensen) kunnen nu 'makkelijker' ons universum betreden en dus proberen ons universum te veroveren. Waardoor je dus weer een multiversal war krijgt.
Als ik het goed heb begrepen is de TVA overkoepelend (weet even geen beter woord) over alle tijdlijnen/multiverse. Dus er zijn niet meerdere TVA's. Het lijkt erop dat een variant van Kang de TVA heeft overgenomen, en alle variant's/TVA agents heeft gehersenspoeld.
[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 15-07-2021 10:51 ]
Het algemeen beleid zegt hierover: Kijk eerst in de TS en/ of topic warning of er aangegeven is of spoilers gewenst zijn en in welke vorm en mate.grote_oever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:47:
@ErikT738 1 dag na de tijd vind ik wel spoilertags waardig. Vervelend lezen, maar als er 1 iemand geirriteerd raakt door mijn spoiler dan gebruik ik hem liever.
Remy!!!! schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Zoals ik het heb begrepen:
spoiler:Als ik het goed heb begrepen is de TVA overkoepelend (weet even geen beter woord) over alle tijdlijnen/multiverse. Dus er zijn niet meerdere TVA's. Het lijkt erop dat een variant van Kang de TVA heeft overgenomen, en alle variant's/TVA agents heeft gehersenspoeld.
Phase 4, End Game en Infinity War hadden helemaal voorkomen kunnen worden als Starlord zich een beetje inhield tegen Thanosgrote_oever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:30:
spoiler:Phase 4 had helemaal voorkomen kunnen worden als iedereen, samen met de Hulk, de trap nam.
raiders schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:40:
[...]
spoiler:Dat is ook hoe ik het begrijp. De TVA bestaat in een null timezone los van alle timelines (net zoals de citadel op het einde). Mobius zegt dit ook in de eerste aflevering: "time works different in the TVA". Dus het openbreken van de multiverse heeft ervoor gezorgd dat Kang de boel heeft overgenomen, misschien zelfs met de hulp van Ravonna?
[...]
Wat Starlord deed was onderdeel van de Sacred Timeline. Als hij geen beuk zou geven, dan zou de TVA ingrijpen omdat zaken dan te veel af zouden wijken van wat moest komen.raiders schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:40:
Phase 4, End Game en Infinity War hadden helemaal voorkomen kunnen worden als Starlord zich een beetje inhield tegen Thanos
[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 15-07-2021 12:05 ]
Chronologisch gezien moet je Black Widow gaan kijken na CA: Civil WarMADG0BLIN schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:28:
Een maand geleden gestart met mijn dochter om alle films te kijken. Ze is enorme Star Wars fan en wilde graag beginnen met Marvel kijken. We kijken ze in Chronologische volgorde, zijn aan beland bij Guardians of the Galaxy.
Alleen nog Black Widow kijken dan ben ik zelf weer bij, maar denk dat we dat gewoon samen gaan doen. Geinig om weer eens terug te kijken en te zien hoeveel ik vergeten ben. š±

Dat chronologische kijken heb ik nooit gesnapt. Je zou dan captain marvel voor iron man moeten kijken. Er zit gewoon bijna 10 jaar tussen de 2 films. Waarom niet gewoon kijken op de manier dat ze uitgekomen zijn?yorroy schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Chronologisch gezien moet je Black Widow gaan kijken na CA: Civil War
Alleen dan niet de after credits scĆØne, want die is zoān beetje van na Falcon and The Winter Soldier.
Ik vond het trouwens een vermakelijk film
Het is voor de kijker die niet bekend is met alles dan iets makkelijker te volgen denk ik? Tot nu toe bevalt het prima. Op disney+ staan beide opties. Chronologisch of in volgorde van uitkomen.grote_oever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:36:
[...]
Dat chronologische kijken heb ik nooit gesnapt. Je zou dan captain marvel voor iron man moeten kijken. Er zit gewoon bijna 10 jaar tussen de 2 films. Waarom niet gewoon kijken op de manier dat ze uitgekomen zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 17-07-2021 15:29 ]
Ik denk een andere tijdlijn. Er stond een beeld van The one who remains ipv time keeper toch?Ht87 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:15:
The one who remains is gedood door Sylvie, hierdoor ontstaat chaos in de tijdlijnen en komen varianten van the one who remains om de andere tijdlijnen te veroveren. Intussen is Loki door Sylvie weggezonden en terecht gekomen in een vermoedelijk andere tijdlijn en wordt hij niet meer herkend. (Of het geheugen van Mobius etc is gewist).
(Geen spoilers meer na een dag toch?)
Volgens mij was het een beeld van Kang the Conqueror zoals hij ook wel in de strips werd getekend. Dus dan sowieso een andere tijdlijn.Timminator schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:58:
[...]
Ik denk een andere tijdlijn. Er stond een beeld van The one who remains ipv time keeper toch?
Het is gewoon een narrative engine om voor commerciĆ«le toepassingen de beperkingen van continuity te omzeilen Ć©n meer te integreren met Disney methodologie voor cultural engineering. Maar goed, dat gaat wat ver voor dit topic šHt87 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:15:
The one who remains is gedood door Sylvie, hierdoor ontstaat chaos in de tijdlijnen en komen varianten van the one who remains om de andere tijdlijnen te veroveren. Intussen is Loki door Sylvie weggezonden en terecht gekomen in een vermoedelijk andere tijdlijn en wordt hij niet meer herkend. (Of het geheugen van Mobius etc is gewist).
(Geen spoilers meer na een dag toch?)
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zou kunnen, maar denk eerder een voorzet op dr strange and the multiverse of madness. Daarna weer seizoen 2 van Loki?Virtuozzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:07:
[...]
Het is gewoon een narrative engine om voor commerciĆ«le toepassingen de beperkingen van continuity te omzeilen Ć©n meer te integreren met Disney methodologie voor cultural engineering. Maar goed, dat gaat wat ver voor dit topic š
Dat is idd onderdeel daarvan. Lang verhaal kort, Disney heeft de afgelopen decennia nogal een corporate policy ontwikkeld op cultural engineering, Marvel heeft daarbinnen een functie zoals elk ander merk. Het verdienen van geld in combinatie met export van narratieven - dat eerste, normaal. Dat tweede, dat is een beerput (meer in detail over tafel gegaan in de VS topics de afgelopen paar jaar).Ht87 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:34:
[...]
Zou kunnen, maar denk eerder een voorzet op dr strange and the multiverse of madness. Daarna weer seizoen 2 van Loki?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Best boeiend, zal me er eens wat meer in verdiepen!Virtuozzo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:42:
[...]
Dat is idd onderdeel daarvan. Lang verhaal kort, Disney heeft de afgelopen decennia nogal een corporate policy ontwikkeld op cultural engineering, Marvel heeft daarbinnen een functie zoals elk ander merk. Het verdienen van geld in combinatie met export van narratieven - dat eerste, normaal. Dat tweede, dat is een beerput (meer in detail over tafel gegaan in de VS topics de afgelopen paar jaar).
Multiverse of Madness is een refocusing, een toevoegen van prikkels voor bereik - horror en culture formats. Zelfde draaiboek wordt ook elders toegepast, voor nieuwe markten, en nieuwe segmenten voor targeting.
Multiverse -> anything goes. Als ik het goed heb volgt Loki 2 daarna idd, en niet in parallel. COVID heeft best wat impact op de agendering gehad, bovenop impact op scripts en shoots. Falcon & Winter Soldiers was gekoppeld and Black Widow, die eerste kwam ook wat te dichtbij in relatie tot COVID, etc. Maar goed, Marvel zit daar altijd bovenop. Moet ook wel, DC Universe drama voorbeeld / commerciƫle ontwikkeling.
Zit flink wat Amerikaanse geschiedenis bij, als evolutie van een hele sector en kunst binnen cultuur, tot hoe comics de Amerikaanse variant zijn van mythologie - als land te jong om zoiets te hebben. Inderdaad boeiend, en iets wat heel veel inzichten geeft voor puur de producties, maar net zo voor interacties zakelijk / politiek.Ht87 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:33:
[...]
Best boeiend, zal me er eens wat meer in verdiepen!
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 17-07-2021 23:46 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En ik maar denken dat 2022 zo'n goed jaar gaat worden...MrVegeta schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:46:
Eh als je denkt dat Dr Strange 2 een horrorfilm gaat worden heb ik (slecht) nieuws voor je... dat is allemaal marketing geneuzel.
Dat zit wel Schnorr.
't Zou wat zijn. Zo'n Sam Remi horrorfilm in MCUStukfruit schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:51:
[...]
En ik maar denken dat 2022 zo'n goed jaar gaat worden...
Dat snap ik natuurlijk, maar ik mag hopen, toch?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Body positive & colored? Too woke to cancelFarabi schreef op zondag 18 juli 2021 @ 01:39:
graag deze mevrouw niet meer casten voor dit soort rollen. zeer irritante actrice.
[Afbeelding]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Hier kun je bij Marvel niet meer omheen. Alles van de laatste pak hem beet 5 jaar zijn woke doordrenkt Gewoon doorheen kijken en genieten. Die trend is niet meer terug te draaien.
[ Voor 39% gewijzigd door BushMule op 20-07-2021 08:33 ]
Ik vond het in de Loki serie ook gewoon goed gedaan, niet te dik er bovenop zeg maar. In falcon and the winter soldier was t wat afleidend en gepusht wat mij eigenlijk van t verhaal afduwde.Wren schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:36:
Wat is er fout of woke aan het gebruiken van een actrice? Mogen er geen (of oh nee, zwarte!) vrouwen hunters zijn in de TVA?
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen, eigenlijk voornamelijk om dingen te zien/snappen die ik voorheen, in de vele malen dat ik MCU films en series gezien heb, gemist hebt. (discutabel of de series nou wel of niet onderdeel van MCU zijn)grote_oever schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:36:
[...]
Dat chronologische kijken heb ik nooit gesnapt. Je zou dan captain marvel voor iron man moeten kijken. Er zit gewoon bijna 10 jaar tussen de 2 films. Waarom niet gewoon kijken op de manier dat ze uitgekomen zijn?
Captain America [MOVIE]
Agent Carter Season 1 [SHOW]
Agent Carter - One Shot [ONE-SHOT]
Agent Carter Season 2 [SHOW]
Peggy Carter 1953 Interview [AD/TEASER/PROMO]
Come to Wakanda - Before [AD/TEASER/PROMO]
Iron man 2 Promo - Star Expo 1974 [AD/TEASER/PROMO]
Captain Marvel [MOVIE]
Iron Man [MOVIE]
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Zonder onderbouwing heeft deze reactie weinig tot geen toegevoegde waarde.Farabi schreef op zondag 18 juli 2021 @ 01:39:
graag deze mevrouw niet meer casten voor dit soort rollen. zeer irritante actrice.
[Afbeelding]
Je hebt de comics gelezen? Waar dacht je dat Black Panther vandaan komt, en X-Men HQ die een veilige plek is voor mutanten. Het hele "anders zijn" is zo'n beetje waar Marvel op gebouwd is.BushMule schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:32:
Gisteren Black Widow gekeken. Ik vind het echt gaaf dat ze deze film die een phase2 gevoel geeft toch belangrijk maken voor phase4 door met name de post credit scene. Door die scene begrijp je ineens het belang van waar je de hele film naar hebt zitten kijken
[...]
Hier kun je bij Marvel niet meer omheen. Alles van de laatste pak hem beet 5 jaar zijn woke doordrenkt Gewoon doorheen kijken en genieten. Die trend is niet meer terug te draaien.
Gek genoeg maakt het mij echt niet uit. Ik kijk, en als ik vind dat het acteerwerk recht doet aan het karakter heb ik er vrede mee.Lee and Kirby's creation of Black Panther was inspired by Lee's desire in the mid-60s to include more African and African-American characters in Marvel Comics.
DĆØ developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zonder onderbouwing heeft deze reactie weinig tot geen toegevoegde waarde.g0tanks schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Zonder onderbouwing heeft deze reactie weinig tot geen toegevoegde waarde.
Leuk geprobeerd, maar zo werkt de bewijslast niet. Als je een sterke statement neerzet moet je dat kunnen ondersteunen.Jogai schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Ik ga geen hele uitgebreide reactie geven. Maar een ding dus: "the pendulum swings". Kan best vervelend ervaren worden, maar dat was het ook voor de anderen toen de slinger de andere kant op ging. Ik probeer positief te blijven, en het komt wel weer goed.Jogai schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Overigens heb ik me niet geergerd aan deze actrice. In elk geval is het geloofwaardiger dat zo iemand wat meer gewicht in de schaal kan leggen tijdens een gevecht dan sommige actrice's met een catwalk-figuur.
De Marvel comics ken ik idd niet, maar het is nog maar van recentere datum dat hollywood wat diverser mag zijn. Waar het fout gaat ze een moraal preken voor het gepeupel, maar daar zelf niet of heel selectief aan meedoen. Zie bijvoorbeeld het 'cancellen' van Gina Carano en het filmen van Mulan in dezelfde regio als concentratiekampen voor Oeigoerse moslims.
DĆØ developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Grapje idd. Maar strikt genomen was er een onderbouwing, alleen nogal summier. (Ik vond ze niet irritant, dus kan er ook niet meer over zeggen).g0tanks schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Leuk geprobeerd, maar zo werkt de bewijslast niet. Als je een sterke statement neerzet moet je dat kunnen ondersteunen.
Dracula schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:47:
Black Widow gezien en zit met een ding waar ik of wat heb gemist of wat een plot hole is.
spoiler:Aan het einde als Secretary Ross (de cavalerie) aan komt rijden pakken ze black widow op maar ineens 2 weken later is ze weer vrij en zegt ze dat ze de andere die in civil war opgepakt waren gaat bevrijden. Maar hoe komt ze zelf vrij dan?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik plak soms de stempel #BLM op afleveringen. Dat had ik met name bij Falcon and the winter soldier. Maar niet bij Loki en ook de dame die aangehaald wordt hier niet.
Ik ben er wel even benieuwd naar. Want chronologische volgorde in combinatie met de series heb ik tot nu toe nooit gezien. Alleen de films.Byron010 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen, eigenlijk voornamelijk om dingen te zien/snappen die ik voorheen, in de vele malen dat ik MCU films en series gezien heb, gemist hebt. (discutabel of de series nou wel of niet onderdeel van MCU zijn)
Ondanks dat ik de meeste dingen meerdere keren gezien heb (vooral de phase 1 films heel vaak) kom ik nog steeds dingen tegen die nieuw zijn. Juist omdat het nu chronologisch loopt herken je bepaalde dingen eerder of heb je al een idee waar het naar toe gaat.
De volgorde is dan toch wel weer ingewikkeld, vooral omdat verschillende online bronnen elkaar soms tegenspreken. Ik heb de verschillende bronnen gecombineerd tot een lijst die meer compleet is en waar de kleine foutjes uit zijn (tot zover ik nu ben in het verhaal), Indien interesse kan ik wel een kopie maken van mijn spreadsheet. Dit is ongeveer hoe het begint:
(alles van S7 van Agents of Shield heb ik voor nu genegeerd i.v.m het te recent gezien hebben van dat seizoen, die zou invloed kunnen heben op de start)
[...]
Hm beetje zwakjes maar ok, het geen gevecht argument vind ik wel valide.Nnoitra schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
[...]
spoiler:āThat was intentional, because we wanted to leave the question of how she would get away, rather than allow the audience to get exhausted by another fight.
āWe wanted to leave you guys on a high with the question of how did she use her ingenuity? Because she did. And it was probably, I would say, she bargained her way out of that situation. But I donāt know.ā
Alles van Marvel Television is non-canon, dus ook Agents of Shield en Agent Carter.raiders schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:29:
Agents of Shield en Agent Carter zijn geen mcu canon toch? Sluit dat mooi aan?
[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 09:32 ]
Klinkt als: "Wij weten het ook niet, verzin maar wat".Nnoitra schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
[...]
spoiler:āThat was intentional, because we wanted to leave the question of how she would get away, rather than allow the audience to get exhausted by another fight.
āWe wanted to leave you guys on a high with the question of how did she use her ingenuity? Because she did. And it was probably, I would say, she bargained her way out of that situation. But I donāt know.ā
@grote_oever @raiders
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Het is 'een' totaalplaatje. Leuk om te kijken, maar als het conflicteert met wat in het MCU wordt gedaan, dan is het een discrepantie. Het MCU doet zijn ding, die series deden hun eigen ding. Voor het MCU gaat het MCU voor.Byron010 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:34:
De meeste referenties zijn relatief klein, bepaalde gebeurtenissen die belangrijk waren. Maar bijv agent carter geeft meer backstory, terwijl Agents of Shield het kindje is van Phil Coulson. Vooral AoS heeft meerdere referenties maar alles in het geheel geeft mij toch meer een totaal plaatje.
Op zich kan je alles van Marvel dat uitkomt gewoon op volgorde zien dat het is uitgekomen. Daarmee snap je ook alle referenties. In-universum chronologische volgorde heeft als nadeel dat er potentieel zaken langskomen die verwarrend zullen zijn, omdat de uitleg pas (veel) later volgt. Denk aan Battlestar Galactica: Razor. Dat past tussen twee afleveringen, maar refereert iets aan het einde dat pas anderhalf seizoen later significant wordt, en daardoor eigenlijk een grote spoiler is. Voor het MCU zullen dat bijvoorbeeld de after credits scenes zijn.Hier is de volgorde die ik volg:
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 11:45 ]
Daarom inderdaad dat ze alle pre-wandavision series nu als non-canon bestempelen, want er conflicteerde eigenlijk niks (of amper iets) maar zo hoeven ze met hun huidige plannen nergens rekening mee te houden.The Zep Man schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:41:
[...]
Het is 'een' totaalplaatje. Leuk om te kijken, maar als het conflicteert met wat in het MCU wordt gedaan, dan is het een discrepantie. Het MCU doet zijn ding, die series deden hun eigen ding. Voor het MCU gaat het MCU voor.
Dat houdt niet in dat je het niet moet kijken. Verre van. Zeker als de series vermakelijk zijn is het zonde om dat over te slaan. Het is verder ook een goed achtergrondverhaal. Je kan het ook zien als onbetrouwbare vertellers, die je gewoon een geweldig verhaal vertellen.
[...]
Op zich kan je alles van Marvel dat uitkomt gewoon op volgorde zien dat het is uitgekomen. Daarmee snap je ook alle referenties. In-universum chronologische volgorde heeft als nadeel dat er potentieel zaken langskomen die verwarrend zullen zijn, omdat de uitleg pas (veel) later volgt. Denk aan Battlestar Galactica: Razor. Dat past tussen twee afleveringen, maar refereert iets aan het einde dat pas anderhalf seizoen later significant wordt, en daardoor eigenlijk een grote spoiler is. Voor het MCU zullen dat bijvoorbeeld de after credits scenes zijn.
Verder ben ik benieuwd naar hoe je in-universum datums gaat toevoegen voor series zoals Loki. Ik zeg: de afleveringen opknippen en de scenes van bijvoorbeeld het uibarsten van de vulkaan ook kijken op chronologische volgorde.
Byron010 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:19:
Betreft Loki en het vervolg
spoiler:Aan de andere kant open Loki (sylvie) de deuren om alles canon te maken gezien het toch een multiverse is. Qua specifieke datums is loki echt niet aan te beginnen haha, maar het is wel vlak na infinity war.
Voor de eerste keer zou ik het juist wel doen, zo vermijd je zeker misverstanden.The Zep Man schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:39:
[...]
spoiler:Loki begint vlak na Avengers. Doordat Loki snel up-to-date wordt gebracht met hoe zijn normale leven verder zou zijn gegaan (en zou eindigen), kom je al snel tot een Loki die soortgelijke ontwikkelingen heeft meegemaakt tot het moment dat Loki in de normale tijdlijn doodging in Infinity War.
Verder kan ik mij voorstellen dat het leuk is om het op chronologische volgorde te doen, maar ik zou het inderdaad niet de eerste keer doen.
Het hangt vast aan elkaar, maar er zijn maar weinig momenten dat iets dat is uitgekomen refereert naar iets dat nog niet is uitgekomen.AppleFan2007 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:58:
Voor de eerste keer zou ik het juist wel doen, zo vermijd je zeker misverstanden.
Zeker omdat het MCU vasthangt aan elkaar.
Ik juist wel. Met die volgorde zijn de verhalen geschreven, en de schrijvers gaan bij het schrijven ervan uit dat dat de volgorde is waarin het geconsumeerd wordt.Ik snap het juist niet dat je de films zou bekijken op volgorde van uitkomst.
[ Voor 63% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 14:42 ]
Ik zie het als Star Wars, de eerste 3 films zijn ook bedoeld als de 4de,5de en 6de film.The Zep Man schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:02:
[...]
Het hangt vast aan elkaar, maar er zijn maar weinig momenten dat iets dat is uitgekomen refereert naar iets dat nog niet is uitgekomen.
[...]
Ik juist wel. Met die volgorde zijn de verhalen geschreven, en de schrijvers gaan bij het schrijven ervan uit dat dat de volgorde is waarin het geconsumeerd wordt.
Soms past een 'origin' story beter op een bepaalde plek in de volgorde waarin je iets kijkt, ook al speelt een dergelijk verhaal zich (ver) in het verleden af. Zeker als het uitlegt waarom zaken zijn zoals ze zijn, kan het punt waarop er wordt teruggeblikt kritiek zijn. Kijk het te vroeg, en je zit je mogelijk 1-2 seizoenen/films te vervelen over iets dat voor jou geen mysterie meer, maar nog wel voor de karakters in het universum.
Vergelijk Captain Marvel. Het eerste dat je van haar ziet is in de jaren 90. Daarna zijn er drie fasen aan films en zij-materiaal waarin zij niet voorkomt. Tegen de tijd dat je aankomt bij Endgame, is het onwaarschijnlijk dat je nog weet wie zij is als je het geheel voor de eerste keer kijkt. Haar verhaal past (samen met Ant-Man and the Wasp) perfect als 'pauzemoment' tussen Inifinity War en Endgame, ook met alle after credits scenes in het achterhoofd.
Dit even onafhankelijk van de meningen over Captain Marvel...
Een valse vergelijking. George Lucas heeft zelf aangegeven in welke volgorde je ze moet kijken. De schrijvers van het MCU hebben dat niet gedaan. Dat kan ook niet, omdat er meerdere schrijvers zijn. Een schrijver gaat over het algemeen pas refereren naar eigen werk, en zeker naar het werk van een ander, als dat werk er al is.AppleFan2007 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:41:
Ik zie het als Star Wars, de eerste 3 films zijn ook bedoeld als de 4de,5de en 6de film.
Maar ik ken werkelijk niemand die eerst die 3 films kijkt en dan begint met the phantom menace.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 14:45 ]
4, 5, 2, 3, 6? Alles dat Episode 1 overslaat is beter dan alles dat Episode 1 heeft.MADG0BLIN schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:17:
Iedereen weet toch dat de Machete order voor Star Wars de beste is.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 15:43 ]
Hoeft volgens mij niet in spoilers, maar vooruit.The Zep Man schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:39:
[...]
spoiler:Loki begint vlak na Avengers. Doordat Loki snel up-to-date wordt gebracht met hoe zijn normale leven verder zou zijn gegaan (en zou eindigen), kom je al snel tot een Loki die soortgelijke ontwikkelingen heeft meegemaakt tot het moment dat Loki in de normale tijdlijn doodging in Infinity War.
Verder kan ik mij voorstellen dat het leuk is om het op chronologische volgorde te doen, maar ik zou het inderdaad niet de eerste keer doen.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq