Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:38:
[...]

Het is het onderwerp is 40% van de scenes....
Dan is het inderdaad niet een serie voor jou, kan gebeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-08 16:01
Wren schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:39:
[...]

Dan is het inderdaad niet een serie voor jou, kan gebeuren :)
Tja, ik snap t punt dat gemaakt wordt wel. Het is wel heel erg woke en dik opgelegd dat BLM belangrijk is in deze tijd. Een beetje meer gedoseerd ipv all in your face zou zorgen voor een geloofwaardiger verhaal en gewoon een betere verhaallijn in de serie imo. Het voelt nu net wat te geforceerd aan. Dat zeg ik als serie en filmliefhebber en als iemand die genoten heeft van de verhaallijn van Marvel tot nu toe. Van een verplichte maatschappelijke discussie geef ik minder, dan kijk ik wel Jinek of andere praatprogramma's voor (ook leuk, interessant en belangrijk, maar als ik een Marvel kijk wil ik gewoon lekker relaxt kijken). Ben desondanks wel erg benieuwd naar de komende films en series, US agent icm nieuwe captain en de rest van de Avengers biedt wel weer spektakel. Na wandavision en deze serie ben ik wel benieuwd hoe t in de rest van de universe aan toe gaat, benieuwd of we dat met Loki wat meer gaan zien!

[ Voor 17% gewijzigd door Ht87 op 27-04-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Edit: per ongeluk mezelf gequote 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Ht87 op 27-04-2021 17:05 . Reden: Foutieve reactie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:41

The Zep Man

🏴‍☠️

yorroy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:13:
Zo blijft de serie ook in mijn herinnering hangen, zo ontzettend geforceerd…
Wat maakt mij het uit of Captain America blank, zwart, Aziatisch, vrouw, of homo is. Het maakt me wel uit dat het zo geforceerd moet.
Volgens mij is de boodschap juist dat het niet jou, maar het de maatschappij niet moet uitmaken welke huidskleur Cap heeft. En daar zit het probleem. Racisme is nog steeds sterk aanwezig in de VS, en grote werkelijke problemen worden wel eens in fictieve media gebruikt voor drama.

spoiler:
Zelf vind ik de strijd tussen de "have's" (GRC) en "have not's" (Flag Smashers) meer kraken. Mogelijk door de plotwijziging, maar de combinatie van 'wij willen alles houden dat wij (onwettelijk) hebben verkregen na de blip' en 'wij blazen gebouwen op met mensen erin om ons punt te maken' zit gewoon niet lekker. Zelf vind ik Karli ook niet echt een sympathiek of interessant karakter. Daar hadden ze veel meer mee kunnen doen, zodat zij de speech van Sam aan het einde van de serie verdiende.
Ik vraag me alleen af of dat Hollandse nuchterheid is of dat 90% van de wereldbevolking zo zou denken.
Dat eerste, maar vergis je niet: ook in Nederland zijn er voldoende racisten. Ik schat dat dit relatief lager is dan in de VS, maar het is nog steeds een maatschappelijk probleem.

[edit]
Overigens vind ik de actrice die Karli speelde, Erin Kellyman, ook niet echt goed. Ze speelde ook in Solo, en toen ik dat hoorde moest ik heel hard denken welke rol dat ook alweer was. Er komt voor mijn gevoel maar weinig emotie vanuit haar, ook (juist) in situaties waarin emoties de boventoon zouden moeten voeren.
spoiler:
Denk aan het opblazen van een gebouw met mensen erin.
De 'ongeïnteresseerd en neutrale' uitdrukking die ze constant uitstraalt zorgt er ook voor dat ik ongeïnteresseerd ben. Dat is zo in zowel Solo als in FatWS.

Van iemand die opgepompt is met super soldier serum verwacht ik meer dan een constante 'huh' uitdrukking. Qua dat was Walker echt een stuk leuker om te volgen door het verhaal heen.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2021 08:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:14
Wren schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:36:
[...]

En..voor jou maakt het misschien niet uit maar voor een enorm groot deel van de bevolking (van bijv. de US) maakt het wel heel erg uit dus mission accomplished?
Het past misschien goed in een serie over het hedendaagse Amerika, maar in het MCU heeft het wat mij betreft geen plaats meer. Als je planeet tot drie keer toe is aangevallen door aliens en plotsklaps de halve wereldbevolking is verdwenen en vijf jaar later weer is verschenen dan zijn we (hopelijk) wel met andere dingen bezig dan iemands huidskleur. Ik kijk de Marvel films en series voor mijn plezier, niet om een preek te volgen of een wijze les te leren.

Overigens wel grappig dat Walker het enige karakter in de serie lijkt te zijn wat niets om huidskleur geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 11:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ErikT738 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:45:
[...]

Het past misschien goed in een serie over het hedendaagse Amerika, maar in het MCU heeft het wat mij betreft geen plaats meer. Als je planeet tot drie keer toe is aangevallen door aliens en plotsklaps de halve wereldbevolking is verdwenen en vijf jaar later weer is verschenen dan zijn we (hopelijk) wel met andere dingen bezig dan iemands huidskleur. Ik kijk de Marvel films en series voor mijn plezier, niet om een preek te volgen of een wijze les te leren.

Overigens wel grappig dat Walker het enige karakter in de serie lijkt te zijn wat niets om huidskleur geeft.
Mensheid zal nooit boven zichzelf uitstijgen zolang de verkeerde mensen de macht hebben, en mensen met macht worden altijd corrupt.

De mensheid heeft al heel veel doorstaan (niet op intergalactische schaal maar toch) en racisme/haat/slavenvrij/genocide gebeurd nog steeds dagelijks.

Ik begrijp niet zo goed waarom zoveel mensen klagen op het feit dat Marvel woke/pc is. Ten eerste $, het is "hip" om het te zijn. De afzetmarkt is enorm. Ten tweede is Marvel dat toch altijd al geweest in de comics? De mensen met superkrachten waren vaak allegorieën voor hedendaagse issues. En als laatst als je denkt dat dit een non-issue is dan leef je echt op een andere planeet.

Dat gezegd te hebben was het schrijf/acteerwerk niet echt subtiel... dan was het verhaallijn met Isaiah Bradley een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2021 09:28 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Altijd is wel erg selectief kijken, aanzienlijk veel meer comics die gewoon niets doen, of niets extra's, met hedendaagse zaken, of dat het gewoon een reflectie is van de dan lopende maatschappij. Maar er dik bovenop een boodschap op gaan gooien, dat is een compleet ander caliber.

Vandaag is het BLM, morgen is het vrouwen, vorige week was het transgenders, straks weer de dikke mensen, vorige maand de arme mensen, volgend jaar de rokers, vorig jaar Trump, niemand ontkent, maar niemand accepteerd net zo goed. Verschil zal er altijd zijn, het is enkel in welk hokje deze zwaarder beladen is dan een ander.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 28-04-2021 09:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
MrVegeta schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:26:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom zoveel mensen klagen op het feit dat Marvel woke/pc is.
Omdat Marvel het in de MCU al redelijk in toom heeft gehouden en niet zo in your face zoals het nu is. Black Panther en Captain Marvel zijn de enige films die het op die manier doen, maar bij die films is het ook 100% van te voren duidelijk, zelfde zal ook wel gelden voor de Miss Marvel serie.

Bij Falcon and the Winter Soldier verwacht je gewoon een prima actie verhaal met misschien wat woke gedoe hier en daar. Niet zoals het nu is gegaan.

Voor mij is de serie ook van een krap 7tje naar een 5 gegaan. Ik heb echt een gigantische hekel aan dat in your face SJW gedoe in m'n entertainment. Er zijn zat films/series die het gewoon op een subtiele manier weten te brengen die niet zo prekerig is, hadden ze ook kunnen doen hier. Maar nee, dit is goedkoop scoren.

[ Voor 26% gewijzigd door Terranova op 28-04-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 21:39
Terranova schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:02:
[...]

Voor mij is de serie ook van een krap 7tje naar een 5 gegaan. Ik heb echt een gigantische hekel aan dat in your face SJW gedoe in m'n entertainment. Er zijn zat films/series die het gewoon op een subtiele manier weten te brengen die niet zo prekerig is, hadden ze ook kunnen doen hier. Maar nee, dit is goedkoop scoren.
Ik vond het persoonlijk juist een logisch thema. De comics nemen ook vaak de geest van de tijd mee, zoals dat eigenlijk in elke film gebeurt. Ik heb het overigens niet echt ervaren als prekerig of over-done. Het enige 'prekerige' had juist niets of weinig te maken met racisme, maar met een fictieve (licht overdreven, maar overduidelijk geïnspireerd op de Amerikaanse overheid) organisatie die over mensen regeert zonder die te betrekken.

Ik heb overigens een hekel aan dat Amerikaans-conservatieve narratief van 'woke', 'cancel culture' en 'SJW', maar dat ter zijde. Het is prima om thema's geloofwaardig te verwerken in het verhaal. Waar ik zelf meer 'last' van heb is de geforceerde stukjes ('girlpower' scene in end game bijvoorbeeld). Daarbij heb ik geen last van de boodschap, maar meer dat het zo cheesy is verwerkt in het geheel.

Los daarvan vond ik FatWS niet de beste serie, maar dat had meer te maken met de matige bad guys. Het is verder wel functioneel in het uitdiepen van Bucky, Sam Wilson en een opzetje voor meer content van hen en US Agent (en wellicht meer Zemo, die een geslaagde anti-held is geworden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Terranova schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:02:
Omdat Marvel het in de MCU al redelijk in toom heeft gehouden en niet zo in your face zoals het nu is.
Uhuh. Laten we een bepaalde scene in Endgame maar niet noemen...

Ik stoor mij er niet erg aan en vind het goed passen in de context van het huidige MCU. Juist in series is er wat meer tijd om uit te wijden. Vaak ligt het probleem van iemand die 'de les wordt gelezen' bij de persoon die denkt dat die een les wordt gelezen. ;)

[edit]
Net als @PatrickH89 denk ik dat FatWS OK is. Niet super, maar het is de nodige lijm tussen twee fasen. Heb er met plezier naar gekeken, ondanks dat ik de serie niet een hoog cijfer zou geven.

De bad guys waren meer fluff/opvulling/bijna een red herring. De serie gaat met name over een paar Avengers die wel doorgaan en degenen die hen indirect ondersteunen/aanvullen/in de toekomst gaan tegenwerken (Walker, Carter, Zimo, ...).

[ Voor 62% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
The Zep Man schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:34:
[...]
Uhuh. Laten we een bepaalde scene in Endgame maar niet noemen...

Ik stoor mij er niet erg aan en vind het goed passen in de context van het huidige MCU. Juist in series is er wat meer tijd om uit te wijden. Vaak ligt het probleem van iemand die 'de les wordt gelezen' bij de persoon die denkt dat die een les wordt gelezen. ;)

[edit]
Net als @PatrickH89 denk ik dat FatWS OK is. Niet super, maar het is de nodige lijm tussen twee fasen. Heb er met plezier naar gekeken, ondanks dat ik de serie niet een hoog cijfer zou geven.

De bad guys waren meer fluff/opvulling/bijna een red herring. De serie gaat met name over een paar Avengers die wel doorgaan en degenen die hen indirect ondersteunen/aanvullen/in de toekomst gaan tegenwerken (Walker, Carter, Zimo, ...).
Ja die scene heb ik verbannen uit m'n geheugen, maar dat sluit aan bij mijn punt. Normaal doen ze het op een subtiele manier, dus wanneer ze het op die manier doen dan valt het pas op en stoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
PatrickH89 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:25:
[...]
Het is prima om thema's geloofwaardig te verwerken in het verhaal. Waar ik zelf meer 'last' van heb is de geforceerde stukjes ('girlpower' scene in end game bijvoorbeeld). Daarbij heb ik geen last van de boodschap, maar meer dat het zo cheesy is verwerkt in het geheel.
Dat is ook het pijnpunt hier denk ik. Niemand klaagt over de boodschap an-sich maar meer over hoe geforceerd het in het verhaal wordt gepropt. Kennelijk verschillen de meningen over wat als geforceerd wordt ervaren alleen een beetje.

Maar goed, iedereen lijkt het er over eens te zijn dat de serie matig tot oké was, en niet meer dan dat.
MrVegeta schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:26:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom zoveel mensen klagen op het feit dat Marvel woke/pc is. Ten eerste $, het is "hip" om het te zijn. De afzetmarkt is enorm.
Ik denk dat je hier wel kan stoppen. Bij bedrijven als Disney zal het altijd hoofdzakelijk om het geld gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Misschien was het gewoon beter om er 4 afleveringen van te maken, zodat ze al die opvulling niet nodig hadden. Het waren ook wel erg veel vechtscenes die lang duurden en uiteindelijk geen impact leken te hebben op het verhaal.

Ik vond zowel Sam als Bucky overigens prima acteren en het is een waardige Captain America. Dat lijkt wel te impliceren dat we Rodgers in ieder geval niet terug gaan zien in die rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
PWM schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:28:
Misschien was het gewoon beter om er 4 afleveringen van te maken, zodat ze al die opvulling niet nodig hadden. Het waren ook wel erg veel vechtscenes die lang duurden en uiteindelijk geen impact leken te hebben op het verhaal.

Ik vond zowel Sam als Bucky overigens prima acteren en het is een waardige Captain America. Dat lijkt wel te impliceren dat we Rodgers in ieder geval niet terug gaan zien in die rol.
Ik zat op de after-credits scene te wachten waar Steve op een maanbasis naar Sam's speech zit te kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
ErikT738 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:19:
[...]

Dat is ook het pijnpunt hier denk ik. Niemand klaagt over de boodschap an-sich maar meer over hoe geforceerd het in het verhaal wordt gepropt. Kennelijk verschillen de meningen over wat als geforceerd wordt ervaren alleen een beetje.

Maar goed, iedereen lijkt het er over eens te zijn dat de serie matig tot oké was, en niet meer dan dat.

[...]

Ik denk dat je hier wel kan stoppen. Bij bedrijven als Disney zal het altijd hoofdzakelijk om het geld gaan.
Ik ben het wel grotendeels met PatrickH89 eens. De comics volgden ook altijd de tijdsgeest en konden soms flink prediken. Met deze series wordt ineens een veel groter publiek bereikt, kennelijk ook het deel wat zich op de tenen getrapt voelt. Ja, ik vond het aanwezig maar nee, ik vond het niet geforceerd. Maar ik had ook helemaal geen verwachtingen van de serie. Als je pure actie verwacht dan kan je inderdaad teleurgesteld zijn in de serie, en dat mag natuurlijk :)

Wat de meesten van ons prima zouden vinden:"vorige captain america was een Arische god en nu is het een zwarte man, boeiuh' is voor velen toch nog wel een stap.
sluit me ook bij jou aan, het was een matig tot redelijk seizoen, duidelijk als setup bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 21:39
PWM schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:28:

Volgens mij bieden de comics altijd genoeg wegen om Steve Rogers te laten terugkeren overigens in welke vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
PatrickH89 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:45:
[...]

Volgens mij bieden de comics altijd genoeg wegen om Steve Rogers te laten terugkeren overigens in welke vorm dan ook.
Als we de comics volgen dan zou Steve Rogers niet of nauwelijks ouder moeten worden. Zie bijvoorbeeld de "Castaway in Dimension Z" arc waar hij jarenlang in een andere dimensie gevangen zit. Sowieso is dat een aanrader voor een mooi stand-alone Marvel verhaal. Je hoeft in ieder geval niet nog vijf andere reeksen te volgen om alles te begrijpen.
offtopic:
Je mag de boeken gerust een keer lenen @PatrickH89 :P

Afbeeldingslocatie: https://i.gr-assets.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/hostedimages/1464721472i/19268930._SX540_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04:46
Volgens mij had Chris Evans toch aangegeven niet meer Captain America te willen zijn en verder wil gaan met zijn carriere? Het kan natuurlijk ooit nog gebeuren maar ik kan me wel voorstellen dat je na 15 jaar wel een keer klaar bent met een rol en naar mijn mening is er ook een mooi einde gekomen aan het verhaal van Steve Rogers. Zeg nooit, nooit maar ik zie het voorlopig niet gebeuren en volgens mij is het ook niet echt nodig.

Overigens ermee eens dat de serie wel "leuk" was. Ik zie die Thunderbolts spinoff die ze op het einde geteased hebben wel heel erg zitten. Spoiler voor de zekerheid:
spoiler:
Blijkbaar zou Contessa Valentina eerst geïntroduceerd worden in Black Widow. Zou wel leuk zijn als TaskMaster dan ook nog bij de club komt.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 20:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt of ze 2 scenes niet in de goede volgorde hebben uitgezonden?
spoiler:
Eerst zijn Sam en Bucky lekker aan het "overgooien" met het schild, waarbij ze allebei zonder moeite het schild weggooien en weer opvangen. Later zie je de scene waarin Sam gaat trainen met het schil, en opeens kan hij het helemaal niet meer opvangen en moet hij dat eerst leren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:19:
[...]

Zoals hier goed opgemerkt: Wren in "Marvel Cinematic Universe"

Het geforceerde zit eigenlijk in een andere hoek. Dat komt naar voren bij analyse van de scenes en de stappen: de afleveringen zijn onderhevig geweest aan rewrites waardoor er punten zijn waar het van stap naar sprong ging.

Nu heeft Disney zelf die rewrites niet bevestigd, vanuit de industrie en watchers daarvan zelf is echter meer dan genoeg naar voren gekomen van reshoots, returns, voice edits e.d. Als ik het goed begrijp omdat er huivering was voor een context arc van globaal virus -> corona.

Zes afleveringen was aldus misschien beter omgezet in vier, maar ja, dan was de ruimte wel heel beperkt geweest om opzetjes in te voegen voor canon en verdere producties. Het zou ook wel behoorlijk fragiel fundament zijn voor de nieuwe Captain America filmproductie.

Om helemaal compleet te zijn, ik denk dat er ook een factor is van het in de Falcon and the Winter Soldier rollen na Wandavision voor velen. Totaal ander format, totaal andere ervaring & beleving, bijna real time fan / community setting. Waar Falcon and the Winter Soldier dat niet had maar velen het wel in het achterhoofd hadden.

Ik kan het helaas zo 1-2-3 niet terugvinden, maar Malcolm Spellman heeft er ergens afgelopen weken een interview over gegeven. Wandavision de realtime puzzel, FWS als passive storytelling (met schokken van rewrite).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Virtuozzo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:23:
[...]

Zoals hier goed opgemerkt: Wren in "Marvel Cinematic Universe"

Het geforceerde zit eigenlijk in een andere hoek. Dat komt naar voren bij analyse van de scenes en de stappen: de afleveringen zijn onderhevig geweest aan rewrites waardoor er punten zijn waar het van stap naar sprong ging.

Nu heeft Disney zelf die rewrites niet bevestigd, vanuit de industrie en watchers daarvan zelf is echter meer dan genoeg naar voren gekomen van reshoots, returns, voice edits e.d. Als ik het goed begrijp omdat er huivering was voor een context arc van globaal virus -> corona.

Zes afleveringen was aldus misschien beter omgezet in vier, maar ja, dan was de ruimte wel heel beperkt geweest om opzetjes in te voegen voor canon en verdere producties. Het zou ook wel behoorlijk fragiel fundament zijn voor de nieuwe Captain America filmproductie.

Om helemaal compleet te zijn, ik denk dat er ook een factor is van het in de Falcon and the Winter Soldier rollen na Wandavision voor velen. Totaal ander format, totaal andere ervaring & beleving, bijna real time fan / community setting. Waar Falcon and the Winter Soldier dat niet had maar velen het wel in het achterhoofd hadden.

Ik kan het helaas zo 1-2-3 niet terugvinden, maar Malcolm Spellman heeft er ergens afgelopen weken een interview over gegeven. Wandavision de realtime puzzel, FWS als passive storytelling (met schokken van rewrite).
Dat klopt inderdaad, de serie was ook al klaar namelijk, tot er opeens flinke reshoots kwam en daarom Wandavision de eerste serie werd en FatWS de 2e.

Je ziet in de serie overigens ook nog eens wat van dat virus in de achtergrond shots enzo, medische containers etc. Screenshots daarvan waren ook gepost op Reddit enzo

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 28-04-2021 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:13
Robtimus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:55:
Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt of ze 2 scenes niet in de goede volgorde hebben uitgezonden?
spoiler:
Eerst zijn Sam en Bucky lekker aan het "overgooien" met het schild, waarbij ze allebei zonder moeite het schild weggooien en weer opvangen. Later zie je de scene waarin Sam gaat trainen met het schil, en opeens kan hij het helemaal niet meer opvangen en moet hij dat eerst leren.
Volgens mij ging het juist nog niet helemaal goed in die eerste scene met Sam.
Hij gooide een paar keer met het schild, en hoewel het de bedoeling is dat het schild weer bij hem zelf terecht hoort te komen moest Bucky hem elke keer vangen.
Tenminste, zo interpreteerde ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

yorroy schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:16:
[...]

Volgens mij ging het juist nog niet helemaal goed in die eerste scene met Sam.
Hij gooide een paar keer met het schild, en hoewel het de bedoeling is dat het schild weer bij hem zelf terecht hoort te komen moest Bucky hem elke keer vangen.
Tenminste, zo interpreteerde ik het.
Zelfs dan nog kan hij bijzonder goed mikken om vanuit een boom/boom dan wel precies in de handen van Falcon te kunnen gooien, bedoeld of niet, skills heb je als je vanuit zoveel opties dat ding toch precies in z'n handen weet te gooien :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
SinergyX schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:54:
[...]

Zelfs dan nog kan hij bijzonder goed mikken om vanuit een boom/boom dan wel precies in de handen van Falcon te kunnen gooien, bedoeld of niet, skills heb je als je vanuit zoveel opties dat ding toch precies in z'n handen weet te gooien :P
Bucky is natuurlijk een super soldier zoals Steve Rogers, de reden waarom Steve dat ding zo goed kan gooien is omdat ie vanwege z'n superbrein altijd de goeie angles enzo heel snel kon berekenen. Dat heeft Bucky dus ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:55

Black WidowJuli 2021
Shang-Chi and the Legend of the Ten RingsSeptember 2021
EternalsNovember 2021
Spider-Man: No Way HomeDecember 2021
Doctor Strange in the Multiverse of MadnessMaart 2022
Thor: Love and ThunderMei 2022
Black Panther: Wakanda ForeverJuli 2022
The MarvelsNovember 2022
Ant-man and the Wasp: QuantumaniaFebruari 2023
Guardians of the Galaxy volume 3Mei 2023
Fantastic Four??

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 03-05-2021 16:27 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 19:50
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:23:
[YouTube: Marvel Studios Celebrates The Movies]

Black WidowJuli 2021
EternalsNovember 2021
The MarvelsNovember 2022
Fantastic Four??
Kan niet wachten, maar mijn grote vraagteken met al deze releases is wat het samenhangende verhaal gaat zijn. Ik zie geen Avengers deel 1,2,3 etc. Dat vind ik van de afgelopen saga zo ontzettend tof. Standalone movies met tussendoor grote blockbusters waar alle superheroes samenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
aschja schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Kan niet wachten, maar mijn grote vraagteken met al deze releases is wat het samenhangende verhaal gaat zijn. Ik zie geen Avengers deel 1,2,3 etc. Dat vind ik van de afgelopen saga zo ontzettend tof. Standalone movies met tussendoor grote blockbusters waar alle superheroes samenkomen.
Tussen de eerste IronMan en de eerste Avengers zat ook bijna 4 jaar aan opbouw en het planten van zaadjes.. :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Nnoitra schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Tussen de eerste IronMan en de eerste Avengers zat ook bijna 4 jaar aan opbouw en het planten van zaadjes.. :)
Goed punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
aschja schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Aan de titels zou je het niet zeggen, maar bijna iedere film heeft wel een crossover met een andere reeks als we de geruchten mogen geloven. Genoeg team-ups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-08 22:37
Het hele Marvel Cinematic Universe is op productie en film niveau een ongekende prestatie wat we waarschijnlijk nooit meer gaan meemaken.
Ik ben nog steeds zwaar onder de indruk hoe ze zo veel films hebben kunnen maken die praktisch perfect in elkaar overlopen. Kwalitatief erg consistent. Bijna alle films zijn wel redelijk, op een paar uitzonderingen na die matig (maar niet slecht) of juist ongekend goed zijn.

Ik ben erg benieuwd naar Phase IV. Laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
Ik ben benieuwd of er nog meer series aan gaan komen die straks het verhaal gaan ondersteunen, net als nu wandavision en FatWS. Of zou dat alleen voor de aftrap van phase 4 zijn geweest? Ben ook benieuwd hoe lang de acteurs van de 'oude' Avengers nog blijven, ze spelen die rol ook al ruim een decennium. Ik zit iig vol verwachting haha! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:13
Zeker, ze hebben al een aantal series aangekondigd en die gaan zeker op de films inspelen. Ms. Marvel komt later dit jaar uit en die zal ook weer terugkomen in The Marvels film. Zo ook Monica die al geintroduceerd was in WandaVision.

Je kunt denk ik de Disney+ series integraal meenemen in films; ze zijn ook officieel onderdeel van de MCU dus ik verwacht zeker dat er steeds meer heroes/villains in een serie geintroduceerd worden of terugkomen naast de films.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-08 16:17
Raem schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:23:
[YouTube: Marvel Studios Celebrates The Movies]

Black WidowJuli 2021
EternalsNovember 2021
The MarvelsNovember 2022
Fantastic Four??
En omdat er ook veel series uitkomen die gelinkt zijn aan de films:
Loki6 afleveringen11 juni 2021
What If…? S110 afleveringen Mid 2021
Ms. MarvelTBALate 2021
HawkeyeTBA Late 2021
Moon Knight6 afleveringen2022
She-Hulk10 afleveringen2022
The Guardians of the Galaxy Holiday SpecialSpecial Late 2022
Secret Invasion6 afleveringen TBA
Ironheart6 afleveringen TBA
Armor WarsTBATBA
Untitled Wakanda seriesTBATBA

@Ht87 @Viccers Een aantal oudere MCU-acteurs hebben nu wel een hoofdrol in een serie bemachtigd. Samuel L. Jackson, Tom Hiddleston, Mark Ruffalo, Don Cheadle en Jeremy Renner gaan allemaal in een serie spelen. Vergeet niet dat afleveringen wekelijks uitkomen dus in theorie kan er het hele jaar door nieuwe content komen.
Hoewel What If…? niet belangrijk is voor het verhaallijn maar wel interessant vanwege de animatie en cast

Daarnaast worden er ook nieuwe personages geïntroduceerd zoals Ms. Marvel en She-Hulk die weer in de films te zien zullen zijn. Zelf vind ik de naamsverandering van Captain Marvel 2 naar The Marvels erg goed gezien het nu duidelijk wordt dat het een ensemble is.

[ Voor 12% gewijzigd door VirinR op 04-05-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
VirinR schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Ms. MarvelTBALate 2021
HawkeyeTBA Late 2021
Armor WarsTBATBA

@Ht87 @Viccers Een aantal oudere MCU-acteurs hebben nu wel een hoofdrol in een serie bemachtigd. Samuel L. Jackson, Tom Hiddleston, Mark Ruffalo, Don Cheadle en Jeremy Renner gaan allemaal in een serie spelen. Vergeet niet dat afleveringen wekelijks uitkomen dus in theorie kan er het hele jaar door nieuwe content komen.
Hoewel What If…? niet belangrijk is voor het verhaallijn maar wel interessant vanwege de animatie en cast

Daarnaast worden er ook nieuwe personages geïntroduceerd zoals Ms. Marvel en She-Hulk die weer in de films te zien zullen zijn. Zelf vind ik de naamsverandering van Captain Marvel 2 naar The Marvels erg goed gezien het nu duidelijk wordt dat het een ensemble is.
Zou The Marvels dan de nieuwe Blockbuster naam worden net als The Avengers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
VirinR schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Ms. MarvelTBALate 2021
HawkeyeTBA Late 2021
Armor WarsTBATBA

Gaan ze Secret War als serie doen? Ik had eigenlijk verwacht dat de invasie het volgende grote crossover event zou worden.
aschja schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:13:
[...]

Zou The Marvels dan de nieuwe Blockbuster naam worden net als The Avengers?
Klinkt meer als een Carol & Kamala team-up, al is Captain Marvel in de MCU zo sterk dat ik me afvraag wat Ms. Marvel bij zou kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Denk dat het misschien iets is als The Winter Soldier wat in principe een Captain America film is maar waar ook nog wel aardig wat andere characters in zaten. Monica Rambeau zou ook wel in The Marvels zitten.

Ik ben wel het meest benieuwd naar de Fantastic 4 reboot en Multiverse of Madness.

[ Voor 17% gewijzigd door raiders op 05-05-2021 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
raiders schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:33:
Denk dat het misschien iets is als The Winter Soldier wat in principe een Captain America film is maar waar ook nog wel aardig wat andere characters in zaten. Monica Rambeau zou ook wel in The Marvels zitten.

Ik ben wel het meest benieuwd naar de Fantastic 4 reboot en Multiverse of Madness.
Gaat Chris Evans in Fantastic 4 dan weer Johnny Storm spelen, net als 15 jaar geleden? :o

Ik kijk ontzettend uit naar de nieuwe Spider-man, voornamelijk als de geruchten waar zijn over dat Tobey Maguire en Andrew Garfield hun Spider-Man ook laten zien in de nieuwe film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
ErikT738 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:38:
[...]

Gaan ze Secret War als serie doen? Ik had eigenlijk verwacht dat de invasie het volgende grote crossover event zou worden.

[...]

Klinkt meer als een Carol & Kamala team-up, al is Captain Marvel in de MCU zo sterk dat ik me afvraag wat Ms. Marvel bij zou kunnen dragen.
Captain Marvel is wat dat betreft net Super-man, maar die heeft ook zijn zwakke punten. Daar zal vast iets op gevonden worden.
Ik ken de captain Marvel comics overigens ook niet, ze zullen daar vast al eens met dat bijltje gehakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
yorroy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Captain Marvel is wat dat betreft net Super-man, maar die heeft ook zijn zwakke punten. Daar zal vast iets op gevonden worden.
Ik ken de captain Marvel comics overigens ook niet, ze zullen daar vast al eens met dat bijltje gehakt hebben.
Dat lukt vast wel ja.

De Captain Marvel comics ken ik ook niet echt. Ik weet alleen dat Carol Danvers een belangrijke rol speelde in Civil War 2 en dat ze pas een jaar of tien geleden de mantel van Captain Marvel heeft opgepakt. Daarvoor bestond ze ook wel maar dan als Miss Marvel of Binary. Ik ben benieuwd of ze de super-creepy pregnancy-arc gaan adapten :+

Afbeeldingslocatie: https://www.blastoffcomics.com/wp-content/uploads/2013/03/captain-marvel-rape-son-marcus-avengers-200.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.blastoffcomics.com/wp-content/uploads/2013/03/e055f94cad58f2a1e49e391bd2a66d8bbda4bf6a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.blastoffcomics.com/wp-content/uploads/2013/03/1955844-c4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
ErikT738 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:38:
[...]

[...]

Ik denk dat Marvel nu even wacht met een crossover om te focussen op het introduceren van nieuwe personages (Eternals, Ms. Marvel, Kate Bishop, She-Hulk, etc.). Wellicht in 2024 of 2025. Het kan natuurlijk ook zijn dat Julia Louis-Dreyfus' personage de kracht is achter een volgende crossover-film en dat het geleidelijk zal verlopen via de series en films. Ik ben onbekend met de Marvel comics dus ik weet niet wat er precies gebeurt in de comics dus ik laat mij verrassen :)

Ik weet wel dat Olivia Colman en Emilia Clarke in Secret Invasion zullen spelen dus de cast van Marvel-producties blijft indrukwekkend, ook al is het een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR

Loki begint nu dus twee dagen eerder op woensdag 9 juni. Nieuwe afleveringen worden woensdag in plaats van vrijdag uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Past wellicht (nog) niet helemaal in het Cinematic Universe, maar trailer van Venom 2 is uit:
https://m.imdb.com/video/vi3101409305?listId=ls053181649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

yorroy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:35:
Past wellicht (nog) niet helemaal in het Cinematic Universe, maar trailer van Venom 2 is uit:
https://m.imdb.com/video/vi3101409305?listId=ls053181649
Venom 2 is geen onderdeel van het MCU. Ik zie dit soort zaken meer als de oude series (Agents of SHIELD*, etc.): het is de facto 'één-weg canon'. Ze pakken elementen over uit het MCU, maar voeden niets terug en kunnen ook vrij conflicteren zonder dat dit voor problemen zorgt in het MCU.

"Only in theaters this year". Dat gaat pijn doen. Heb de eerste film uit 2018 nog niet gezien. Die bleef toen voor mij wat onder de radar. IMDB geeft een 6,7. Misschien toch maar eens oppakken...

* Agents of SHIELD had één indirecte invloed op het MCU in Age of Ultron, maar het is zo minimaal dat enkel daarvoor het niet gekeken hoeft te worden om een volledig plaatje van het MCU te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 12-05-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Het Kirby "Chariots of the Gods" sentiment druipt er met alle verbasteringen van af. Als serie heeft het nooit echt binnen het Marvel universum gepast, daar was het ook niet voor ontworpen.

https://www.cbr.com/comic-book-legends-revealed-444/

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
De eerste aflevering van Loki staat sinds vandaag op Disney Plus.

Ik vond het wel een aardig begin! De rest even in een spoiler omdat ik er van uit ga dat nog niet iedereen 'm heeft gezien.
spoiler:
Een hoop recaps deze aflevering om zowel het publiek als 2012-Loki op de hoogte te brengen van het lot van Endgame-Loki. Door de aflevering verspreid zitten wat zaken die we vast later terug gaan zien, zoals de blauwe kauwgom die in middeleeuws Frankrijk terecht is gekomen als het tijdreis-device uit het jaar 3000. Waarschijnlijk gaan we de settings waar deze spullen vandaan komen nog wel bezoeken!

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met het feit dat Loki kennelijk zelf de bad guy is die de TVA teams uitschakelt en hun reset-devices steelt. Ik gok dat ze de komende afleveringen gaan impliceren dat het een Loki uit een andere tijdlijn is en dat we er tegen het einde achter komen dat het alsnog om de 2012-Loki gaat die we deze serie volgen.

Verder heb ik geen enkele trailer gezien, dus wellicht sla ik de plank volledig mis met mijn speculatie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Loki was inderdaad erg leuk :) Tom Hiddleston en Owen Wilson zijn de ideale match. Wow!

spoiler:
Ook leuk dat de infinity stones nu inderdaad... uh.. infinite zijn :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Die eerste aflevering voelt als een opzetje naar dat universe of madness verhaal. Dr. Strange, Scarlet Witch, magic > science e.d.

Flink was gecomprimeerde informatie in de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Denk wel dat de tva aan het eind van deze serie bijvoorbeeld ophoudt te bestaan. Ze hebben deze organisatie nu als zo all powerfull neergezet dat elke toekomstige avengers villain er niet meer toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 21:57

Snippertje

Light up your life

Wren schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:13:
Denk wel dat de tva aan het eind van deze serie bijvoorbeeld ophoudt te bestaan. Ze hebben deze organisatie nu als zo all powerfull neergezet dat elke toekomstige avengers villain er niet meer toe doet.
Ja precies. Er moet meer achter zitten of gebeuren. Denk dat Loki daarin een belangrijke eye opener gaat krijgen en daardoor misschien juist gebeurt wat ze niet willen dat gebeurt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-08 12:48

Insidious

Professionele amateur

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Zichtbaar was Loki nu toch een stuk ouder, logisch natuurlijk, maar het viel wel op. Als groot fan van de MCU vind ik het vooralsnog niet fantastisch. De CGI was af en toe ook niet helemaal vlekkeloos. We gaan het zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 10-06-2021 19:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 23:05

alienfruit

the alien you never expected

Vergeleken met Wandavision is Loki toch vanaf het begin een leuke serie. :D Ik denk dat Loki niet zo saai wordt als Wandavision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ep 2 van Loki staat online.

Zal geen spoilers posten, maar wow. Beter dan ep 1! Geweldige serie zo ver en ben nu gewoon in shock haha.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
Bensimpel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:07:
Ep 2 van Loki staat online.

Zal geen spoilers posten, maar wow. Beter dan ep 1! Geweldige serie zo ver en ben nu gewoon in shock haha.
Hyped hier nu! Kan pas vanavond kijken, ben erg benieuwd! Vond aflevering 1 al sterk, benieuwd naar deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Phase 4 begint wel lekker zo met Loki en WandaVision. Benieuwd hoe het verder gaat, deze aflevering had ik eerder ergens aan het einde van de serie pas verwacht.

Inderdaad beter dan ep1 en die was ook al top.

[ Voor 13% gewijzigd door raiders op 16-06-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06
Loki Ep 2 beter dan ep 1? Hmm ik vond de eerste echt sterker, begon met een sneltreinvaart... Ja het was vooral introductie en recap, maar met zo'n vliegende start kan het tempo lekker hoog blijven had ik gehoopt, immers veel opbouw is na 1 ep al achter de rug.

Ep 2 vond ik voor de helft beetje pappen en nathouden
spoiler:
Op die fair is wéér een team uitgeschakeld door de variant (is voor de show al 20x gebeurd, en tijdens de show is dit alweer de 3e keer), wéér die plek onderzoeken met een team (only to find nothing), Loki lult er wat op los blijkt een bluf te zijn en hoppa 1e 12 minuten zijn alweer voorbij en we zijn 0,0 verder...
Daarna zit er weer wat schot in de zaak (Loki bedenkt verstoppen in een ramp, test bij Pompei) maar verder lijkt eigenlijk het verhaal even stil te staan tot de twist aan het einde -> female Loki.
Hmm, ja een twist, leuk, maar écht verrast was ik niet, er zaten al zoveel hints in die het publiek sturen:
De hint naar de horens in het raam in ep1, het feit dat Morbius zegt dat Loki2 de echte villain is maar ze vervolgens z'n gezicht niet tonen (ergo: ziet er dus anders uit dan onze Loki).
Ep 2 begint met het nummer "Bonnie Tyler - Holding Out For A Hero" met allemaal verwijzingen naar mannen, om je nog even op het verkeerde been te zetten... iets later krijgen we allemaal variaties op Loki te zien (oa Hulk achtig bijv) maar allemaal mannelijk... *hint hint*

Enfin, ik vind het dusver een topserie, erg vermakelijk... maar zo ijzersterk, compact en vlot als de 1e ep begon vond ik de 2e alweer iets minder.
Nog 4 eps te gaan, maar er komt wel een seizoen 2.
Hmmm, ik hoop dat ze in de overige 4 eps echt gaan/blijven knallen en niet dat het tempo blijft afnemen om te eindigen in een cliffhanger voor seizoen 2.

[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 17-06-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
spoiler:
Ik vond het juist wel goed dat ze in ep1 vooral introduceerde waar Loki beland is en in ep2 nu dieper in duiken op hoe "time travel" en de tva werken.

De twist met Lady Loki was inderdaad niet mind blowing, maar goed dat we die nu dan ook gehad hebben. Bij de eerste trailers gingen alle theorieën al over Lady Loki ​en het slopen van de timeline. Die kogel is nu met de tweede aflevering door de kerk. Dan krijg je in ieder geval niet iets zoals Wandavision: in de ena laatste aflevering de "bad guy" bekend maken die iedereen in de eerste aflevering toch al zag aankomen.

Is een seizoen 2 officieel? Dat WandaVision, Spiderman 3 en de nieuwe Doctor Strange op elkaar aansluiten was ik bekend mee, maar het voelt ook wel alsof Loki ook wel hierin past. Je zou namelijk kunnen zeggen dat Lady Loki zojuist de "multiverse of madness" heeft gemaakt. Of werkt dat anders? Zijn dit verschillende timelines binnenin het MCU universum en hebben alle andere universums ook een Sacred Timeline?

Overigens eerder al gesproken dat spoilers zonder spoiler tags kunnen. Vind het zelf niet zo'n issue maar ook niet handig om een Marvel topic aan te klikken wanneer je weet dat er iets nieuws uit is:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66414650

[ Voor 12% gewijzigd door raiders op 17-06-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
spoiler:
Ik denk dat Lady Loki iemand anders is, namelijk The Enchantress.. Lady Loki enchant die andere mensen, Loki geeft tijdens het vechten al aan dat hij nooit zo zou vechten. En er zijn nog wel een paar theories/hints te vinden op Reddit.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06
raiders schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:40:

Overigens eerder al gesproken dat spoilers zonder spoiler tags kunnen. Vind het zelf niet zo'n issue maar ook niet handig om een Marvel topic aan te klikken wanneer je weet dat er iets nieuws uit is:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66414650
Fair enough, had die post idd gemist. Ene topic wel, andere niet... ik wil gewoon voor niemand iets verpesten maar idd: -> ik kijk altijd pas in topics nadat ik 100% up to date ben :)

more on topic: Begrijp me goed ik vond de 1e ep misschien wel perfect, als een 1e ep dan. Elke minuut had een doel en was vermakelijk danwel intrigerend...
Maar van de 2e kan ik dat nét niet zeggen, ik ben het eens dat het leuker is om meer over het werken van de TVA te leren... maar ik vond dat wel meevallen deze ep, dat stuk met die circustent hadden ze kunnen swappen met iets wat nieuw voor ons was ipv ojee iedereen dood/weg geen spoor te bekennen etc. (wat we al 2x! id vorige ep! gezien hebben...)

Maargoed, ik ben te kritisch, Loki dusver is voor mij een mix van Dr Who en vooral Dirk Gently met een jaren 60/70 SF sausje en dat is right up my alley dus eigenlijk mag ik niet klagen. :*)

En oh: op Wikipedia staat "A second season is in development." en wiki heeft mij betreffende dit soort dingen nog nooit in de steek gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Ik vond de pacing van WandaVision en TFATWS juist beter dan in Loki. Ofwel, niet te gehaast maar rustig de tijd nemen om de personages beter te leren kennen post-Endgame.

De eerste aflevering van Loki vond ik zo snel gaan dat ik deze nog eens heb gezien voordat ik begon de tweede aflevering. Nu ik deze achter elkaar heb gezien begrijp ik het verhaal (TVA, branches, resets) veel beter dan eerst. Daarnaast was ik helemaal vergeten dat Loki al een paar keer dood is gegaan maar dat Loki in Endgame en dus de serie niet dezelfde Loki is als in de 'echte' tijdlijn. 8)7
Gelukkig werd Loki's arc aardig samengevat in de eerste aflevering.

Owen Wilson en Tom Hiddleston doen het erg goed en ik ben blij dat er stukje comedy in de serie zit. Verder hoop ik dat Gugu Mbatha-Raw meer scenes krijgt, want zij wordt nu wel erg onbenut in de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:19

g0tanks

Moderator CSA
Remy!!!! schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:00:
spoiler:
Ik denk dat Lady Loki iemand anders is, namelijk The Enchantress.. Lady Loki enchant die andere mensen, Loki geeft tijdens het vechten al aan dat hij nooit zo zou vechten. En er zijn nog wel een paar theories/hints te vinden op Reddit.
spoiler:
Lady Loki was nog druk bezig met het opzetten van de reset charges dus ik snap wel dat ze niet direct wilde vechten. Ook de hoorns die ze aan had komen erg overeen met die van Loki. Daarnaast lijkt mij dat de TVA wel weet om wat voor persoon het gaat. Maar wie weet. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
spoiler: Loki
Aflevering 3 van Doctor Who Loki was best leuk :)

Ik mis alleen nog de Daleks!

[ Voor 13% gewijzigd door Stukfruit op 24-06-2021 07:13 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 14:37
Stukfruit schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:13:
spoiler: Loki
Aflevering 3 van Doctor Who Loki was best leuk :)

Ik mis alleen nog de Daleks!
Herkenbaar en mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik vond deze aflevering wat minder. Voor mijn gevoel wat minder reveals als de eerste twee afleveringen. In ieder geval qua tempo wat omlaag. Maar er was natuurlijk wat ruimte nodig om Loki kennis te laten met met Sylvie (de mcu lijkt Lady Loki en Enchantress dus samen te voegen?). En de eerste keer dat de tva een beetje wordt neergezet als bad guy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 21:57

Snippertje

Light up your life

raiders schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:59:
Ik vond deze aflevering wat minder. Voor mijn gevoel wat minder reveals als de eerste twee afleveringen. In ieder geval qua tempo wat omlaag. Maar er was natuurlijk wat ruimte nodig om Loki kennis te laten met met Sylvie (de mcu lijkt Lady Loki en Enchantress dus samen te voegen?). En de eerste keer dat de tva een beetje wordt neergezet als bad guy.
Oh ik vond deze audio visueel juist een spektakel. Zeker met atmos geluid. Qua verhaal wellicht wat minder inhoudelijk, maar de dynamiek tussen de twee acteurs vond ik weer geweldig :) Leek wel alsof ik een film zat te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 25-06-2021 15:37 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het leek inderdaad vooral een opzetje te zijn voor de volgende aflevering(en) :)

De laatste minuten vielen trouwens wel een beetje tegen nu ik er nog eens aan terugdenk. Zou mij niets verbazen als dat kwam door de pandemie. Weinig mensen voor iets wat een groot spektakel had moeten (kunnen?) zijn.

Bij sommige andere series merk je het pandemie-effect ook heel duidelijk. In The Handmaid's Tale S5 was het ook goed merkbaar.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Oei, die vechtscene was niet best deze aflevering.
spoiler:
Ik weet ook nog niet wat ik van de after-credits scene en het nexus-event in een Apocalyps moet vinden, maar wie weet geven ze daar nog een goede uitleg voor. Zou het overigens incest of masturbatie zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
ErikT738 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:24:
Oei, die vechtscene was niet best deze aflevering.
spoiler:
Het gevecht tussen Ravonna en Sylvie was inderdaad zwak. Verder was het heerlijk om Loki en Mobius weer samen te zien, al was dat van korte duur. :'(

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Er is trouwens een mid credits scène.

[ Voor 5% gewijzigd door Remy!!!! op 30-06-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 14:45

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

The Zep Man schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Venom 2 is geen onderdeel van het MCU. Ik zie dit soort zaken meer als de oude series (Agents of SHIELD*, etc.): het is de facto 'één-weg canon'. Ze pakken elementen over uit het MCU, maar voeden niets terug en kunnen ook vrij conflicteren zonder dat dit voor problemen zorgt in het MCU.
Ok, in deze context: Was Iron Man dan wel echt de eerste film in het MCU? https://www.imdb.com/title/tt0091225 8)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 15-08 22:02
Remy!!!! schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:16:
Er is trouwens een mid credits scène.
Dat was wel ff een wtf, zeker die krokoloki :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
En als je iemand pruned ben je dus niet meteen dood! Er is dus misschien ook nog een Mobius-verse. Het zou wel prachtig zijn als er een Mobius variant is die gewoon Owen Wilson is en een Bliksem McQueen variant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
raiders schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:19:
En als je iemand pruned ben je dus niet meteen dood! Er is dus misschien ook nog een Mobius-verse. Zou wel prachtig zijn als er een Mobius variant is die gewoon Owen Wilson is en een Bliksem McQueen variant :+
Ik hoop dat er niemand is die gelooft dat Wilson daadwerkelijk dood/weg is. We gaan 'm zeker terugzien met een jet-ski.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
ErikT738 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Ik hoop dat er niemand is die gelooft dat Wilson daadwerkelijk dood/weg is. We gaan 'm zeker terugzien met een jet-ski.
Laten we het hopen, ik vind Wilson en Hiddleston erg vermakelijk spelen. Overigens staat Wilson ook gewoon op de acteurslijst voor de laatste 2 afleveringen.
Vooralsnog vind ik Sylvie nog niet zo bijzonder gecast moet ik zeggen..

Heel benieuwd waar de serie naar toe gaat en mee eindigt, maar je kunt er donder op zeggen dat Dr Strange en Spider-man voortborduren op de chaos die ontstaat met een multiverse.
Voordat dat begint krijgen we natuurlijk eerst nog Shang-Chi en Eternals, maar ik gok dat die zich in een andere tijd afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
En dan is het de vraag of je per persoon je eigen pruniversum hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Of dat je gewoon de gecontroleerde omgeving van de time keepers uitgetrapt wordt als je gepruned bent. Misschien is de multiverse er al. Dit is de sacred timeline maar wellicht niet de enige timeline.

We zullen het zien in ieder geval. De time keepers zijn fake en Rennslayer weet net iets te veel. Stiekem misschien toch hopen op Kang? Misschien ook niet te veel straks komt er weer een Ralph Bohner _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 15-08 22:02
raiders schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:02:
Stiekem misschien toch hopen op Kang? Misschien ook niet te veel straks komt er weer een Ralph Bohner _O-
De TVA clerk met een la vol met infinitystones heet Casey -> KC -> Kang the Conqueror :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Toffe aflevering weer! Heeft iemand screenshots gemaakt van alle random MCU crap die in The Void wordt gedumpt? Ik heb sowieso Avenger's Tower en Ronan's schip uit GotG gespot.

Ik wordt wel een beetje moe van Loki's vage powerset. In Avengers wordt hij in elkaar getimmerd door de Hulk zonder echte schade op te lopen terwijl hij het in de serie moeilijk heeft met een paar security guards. Ook "conjured" hij de ene keer tijdelijke illusies terwijl hij de andere keer permanente fysieke spullen kan maken...

spoiler:
RIP Classic Loki. Gelukkig hebben we Kid Loki en KrokoLoki nog.

Wel jammer dat we Worthy Loki en Agent of Asgard Loki uit de comics niet hebben gezien, en dat Vote For Loki eigenlijk niets zinnigs heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ErikT738 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:59:
Ik wordt wel een beetje moe van Loki's vage powerset. In Avengers wordt hij in elkaar getimmerd door de Hulk zonder echte schade op te lopen terwijl hij het in de serie moeilijk heeft met een paar security guards.
De schade aan zijn ego was bijzonder groot, en hij hield er best wel een trauma aan over. Zie Ragnarok. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Bedoel je niet:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/product/AHI_43545239353431383936_3_LowRes_JPG.JPG
?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verkeerde smaak. Beter:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/product/AHI_43545239353431383937_2_LowRes_JPG.JPG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
ErikT738 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:59:
Heeft iemand screenshots gemaakt van alle random MCU crap die in The Void wordt gedumpt? Ik heb sowieso Avenger's Tower en Ronan's schip uit GotG gespot.
spoiler:
Thanoscopter waar flink over gememed werd rond de release van End Game:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnyBLEACVWkz_a8RKs9ZtxOC8OY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QRn3ykzvQpZKcVyYa6rWPKB7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QD4R-8izc7gBaiqocgHwAad7jlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtwtbwT8Y2DYayTYecXDTxp1.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine disclaimer trouwens dat Black Widow vandaag ook uitgekomen is dus waarschijnlijk dubbele spoilers in dit topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door raiders op 07-07-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

raiders schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:47:
[...]

spoiler:
Thanoscopter waar flink over gememed werd rond de release van End Game:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
spoiler:
Deadpool in MCU confirmed!
:+

Dat zou trouwens wel een geweldige 'what if' zijn, met de stemacteurs van
spoiler:
Thanos en Deadpool
.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 07-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
https://www.forbes.com/si...e-return/?sh=651566553f59

Zou wat zijn! Hugh Jackman was echt geknipt voor Wolverine, en zou het volgens mij nog steeds kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
yorroy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:59:

Zou wat zijn! Hugh Jackman was echt geknipt voor Wolverine, en zou het volgens mij nog steeds kunnen.
Als ze voor "Old Man Logan" gaan kan Jackman nog jaren mee. De X-men verhalen zitten zo vol met tijdreizen dat het niet eens gek zou zijn om ook nog een "normale" Wolverine te hebben.

spoiler:
Briljant die Thanoscopter trouwens, ik had 'm wel gezien maar kende 'm niet uit de comics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 11:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

yorroy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:59:

Echt, een top keus voor Wolverine .. was'm op het lijf geschreven! Die aderen op zijn armen omg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/da/1b/a8/da1ba8719c906aafbf6c9e0d02a32d74.jpg

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/UgvBM8UXhlFuZkKiMN2kKUekWORWN6aBmnto9Y86WDY.jpg?auto=webp&s=bd83e1aafcfbc0f15c2356d135d84b7108361014

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/b2/5c/46/b25c4645295610ef33664e32586c6dfb.jpg

sick :o

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2021 14:19 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Alfa Novanta schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Echt, een top keus voor Wolverine .. was'm op het lijf geschreven! Die aderen op zijn armen omg

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

sick :o
spoiler:
Hugh Jackman heeft daadwerkelijk een adamantium skelet. Zijn aders zijn zo door de constante vergiftiging, waar hij geen last van heeft doordat hij snel geneest.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 07-07-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-08 09:30
Black Widow sinds vandaag in de bios! Nu nog iemand zoeken waarmee ik naar de bios kan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
de Foarsitter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:36:
Black Widow sinds vandaag in de bios! Nu nog iemand zoeken waarmee ik naar de bios kan :')
Goed dat je het zegt!
Vanaf morgen ook op Disney+, maar dan wel voor 21,99 euro.
Als je wat meer geduld kunt opbrengen is het vanaf 6 oktober "gratis" te streamen op Disney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
yorroy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Goed dat je het zegt!
Vanaf morgen ook op Disney+, maar dan wel voor 21,99 euro.
Als je wat meer geduld kunt opbrengen is het vanaf 6 oktober "gratis" te streamen op Disney.
Dat valt me nog mee eigenlijk, twee bioscoopkaartjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
de Foarsitter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:36:
Nu nog iemand zoeken waarmee ik naar de bios kan :')
Het is ook toegestaan om alleen naar de film te gaan hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 09:31

Arethusa

Niet die server

g0tanks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Ik heb dat regelmatig gedaan en kan het aanraden. Wanneer je niemand vinden kan, gewoon gaan.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Haha ja. Grappig dat de bioscoop altijd een soort sociaal ding is om te doen. Ga de bioscoop in, 2 uur stil zijn en dan weer de bioscoop uit.

Oke fair enough: soms van te voren of daarna even in de stad een biertje drinken en de film nabespreken is ook wel leuk. Maar alleen naar de bioscoop gaan is zo gek nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Dat valt me nog mee eigenlijk, twee bioscoopkaartjes.
2 kaartjes? Met de recente prijsverhogingen valt dat tegen hoor :'(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-08 09:30
g0tanks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Haha ik ben in mijn hele leven maar vijf keer naar de bios geweest :') Ik wil op zich wel naar de bios met iemand, maar heb volgens mij geen vrienden die de MCU hebben gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Loki episode 5 was wild, ik kan niet wachten tot volgende week. :)

spoiler:
Zien we aan het einde het kasteel van Kang? https://www.marvel.com/characters/immortus

Deep in Earth’s future, the time-traveling conqueror Kang came to find his excursions into time left him unfulfilled, and he decided to give up worldly conquests and meditate on the nature of time until the end of his days. Thus, he journeyed to Limbo, a dimension that exists outside the timestream itself and built a castle, lording over the wanders of Limbo, the Space Phantoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

OMX2000

By any means necessary...

g0tanks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:55:
Loki episode 5 was wild, ik kan niet wachten tot volgende week. :)

spoiler:
Zien we aan het einde het kasteel van Kang? https://www.marvel.com/characters/immortus

Deep in Earth’s future, the time-traveling conqueror Kang came to find his excursions into time left him unfulfilled, and he decided to give up worldly conquests and meditate on the nature of time until the end of his days. Thus, he journeyed to Limbo, a dimension that exists outside the timestream itself and built a castle, lording over the wanders of Limbo, the Space Phantoms.
Ik ben de originele Avengers comics aan het lezen via Marvel Unlimited. Nooit gedaan omdat ik X-Men las en toen niet bekend met de rest. Maar die Kang verhaallijnen waren leuk om te lezen. Ik zit nu ergens in de jaren 70. Wel leuk, en soms ook silly ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
OMX2000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Ik ben de originele Avengers comics aan het lezen via Marvel Unlimited. Nooit gedaan omdat ik X-Men las en toen niet bekend met de rest. Maar die Kang verhaallijnen waren leuk om te lezen. Ik zit nu ergens in de jaren 70. Wel leuk, en soms ook silly ;)
Marvel Unlimited is echt ideaal! Ik volg nu deze reading order, en ben op driekwart van Part 1, nog heel wat te gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Remy!!!! schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:40:
Marvel Unlimited is echt ideaal! Ik volg nu deze reading order, en ben op driekwart van Part 1, nog heel wat te gaan :+
12.955 stripboeken... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Loki screenshots uit de trailers die we nog niet in de serie hebben gezien:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6dokv6hsit971.jpg

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste