franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zit precies tegenover de camera niet een floodlight?3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:42:
Wat een mooie belichting binnenin Starship. Is dat de open payload bay waar het licht door naar binnen valt?
Je ziet starship heel langzaam afremmen trouwens.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Jep, dat zag je aan het flink heen en weer bewegen van de gridfins.Spooksel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:40:
Ik denk dat de booster al zo hard 'out of control' aan het spinnen was dat die motoren niet meer aan konden door brandstoftekort. Dat zie je wel vaker als een raket zo spint.
dat waren geen kleine bewegingen voor koerscorrecties en stabilisatie
En steeds hoger gaan vliegen. We begonnen rond de 170km volgens mij.LED-Maniak schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:44:
Je ziet starship heel langzaam afremmen trouwens.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik denk dat ze hem aan het testen zijn. Het is niet onlogisch dat ze hem zijdelings draaien om de payload bay te openen. Dat zal tijdens het loslaten van Starlink satellieten niet anders zijn. Ook willen ze nog een brandstof overdracht testen volgens de planning.Spooksel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:47:
Ik hoop zo dat ze Starship onder controle weten te houden. Hij is aardig aan het rollen op het moment.
Is dat niet voor de transfer?Spooksel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:47:
Ik hoop zo dat ze Starship onder controle weten te houden. Hij is aardig aan het rollen op het moment.
De oriëntatie maakt weinig uit als er geen zwaartekracht is.Is dat niet voor de transfer?
mag hopen dat de telemetry werkt, issue zal zijn een real-time verbinding op 230 km van de aarde
[ Voor 52% gewijzigd door loekf2 op 14-03-2024 14:51 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Maar lichte variaties door de thrusters zijn er wel. Die duwen de brandstof dan bijvoorbeeld net weer een andere kant op.Skit3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:50:
[...]
De oriëntatie maakt weinig uit als er geen zwaartekracht is.
Wel als er acceleratie isSkit3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:50:
[...]
De oriëntatie maakt weinig uit als er geen zwaartekracht is.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
2024 a SpaceX Odysseyloekf2 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:50:
Voelt beetje als een Lost In Space film nu...
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Nog een paar puntjes00:28:21 Payload door close
00:40:46 Raptor in-space relight demo
00:49:05 Starship entry
01:02:16 Starship is transonic
01:03:04 Starship is subsonic
01:04:39 An exciting landing!
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Heel langzaam dicht.3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:54:
Naar mijn idee weigert de deur dicht te gaan. Of lijkt dat maar zo.
Nou, dat zag er niet best uit. Volgens mij is hij nu echt stuk.
Heerlijk.
wel hopen dat die payload door weer helemaal dichtgaat
[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 14-03-2024 14:56 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
If you choose not to decide, you still have made a choice.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Bijna 1 minuutGeronimous schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:57:
volgens mij loopt everyday astronaut wat achter?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik zag het nu ook, zeker die bovenste lijkt weg.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er komt geen landing relight. Ze gaan voor een harde horizontale landing.coelho schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:08:
Volgens mij alleen de mid-flight relight, niet per se de landing relight.
Klopt, die hebben ze geskipt. Had op T+40m46 moeten gebeuren. Dus nu rest alleen een re-entry test en een hard splashdown als er niet nog meer tegels losvallen3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:07:
Begrijp ik het goed dat ze geen engine relight gaan doen?
Starship: hold my beer
Signatures zijn voor boomers.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
*raapt kaak van toetsenbord*
:fill(white):strip_exif()/f/image/tPXk2xiSvSPqmEIvZ8qrE2UD.png?f=user_large)
Die grijns
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dat idee kreeg ik ook ja.Geronimous schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:16:
erg gave beelden idd, maar zag er niet naar uit dat alleen de tegels de hitte opvingen, ship leek toch te blijven draaien?
Dit idee had ik ook. Vooral in het begin leek Starship zijwaarts te vallen.Geronimous schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:16:
erg gave beelden idd, maar zag er niet naar uit dat alleen de tegels de hitte opvingen, ship leek toch te blijven draaien?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De camara zat aan 1 van de flaps, dus op het moment dat de flap beweegt correcties te doen lijkt het of het hele schip draait maar het is enkel de flap waarschijnlijk.
Op dit moment blackout of al een RUD maar dat weten we pas na 10 minuten.
Ook daar is lucht, alleen veel minder.3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:19:
Zomaar een vraag, maar is er tijdens re-entry voldoende lucht om de flaps te laten werken? Ik bedoel, ze werken prima op zeeniveau, maar kun je er ook een schip mee sturen tijdens re-entry?
Gezien de beelden lijkt het te werken. Met die snelheid (26 miljoen kilometer per uur) heb je ook niet veel lucht nodig voor weerstand.3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:19:
Zomaar een vraag, maar is er tijdens re-entry voldoende lucht om de flaps te laten werken? Ik bedoel, ze werken prima op zeeniveau, maar kun je er ook een schip mee sturen tijdens re-entry?
26.000km/h of 26.000.000m/h ;-)franssie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:21:
[...]
Gezien de beelden lijkt het te werken. Met die snelheid (26 miljoen kilometer per uur) heb je ook niet veel lucht nodig voor weerstand.
[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 14-03-2024 15:22 ]
had inderdaag 26 miljoen meter per uur moeten zijn.
Die plasma-gloed was letterlijk buitenaards om te zien... En gewoon video door blijven sturen, wat een bazen daar bij SpaceX.Maasluip schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:12:
Space Shuttle: we don't have comms at re-entry because of the plasma.
Starship: hold my beer
Overigens had de Space Shuttle na het operationeel brengen van de TDRS satellieten ook (radio)communicatie tijdens reentry, zie voor wat details hier.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
SpaceX zegt op Twitter dat de deur dicht zat, maar dat laten ze alleen niet zien in de video die ze erbij plaatsen. Ik vraag me af of ze wel zeker weten of hij dicht zat.Gé Brander schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:30:
Of ik heb een beeld gemist maar het zag eruit alsof de Bay door niet goed meer dicht ging en dat dat een oorzaak zou kunnen zijn voor een Rud.
Pez door checkout complete, door closing, and HD views are over @Starlink pic.twitter.com/Kmb2SpMVTu
— SpaceX (@SpaceX) 14 maart 2024
Mogelijk. Zeker als je het combineert met een Starship die mogelijk niet helemaal in de correctie hoek binnen kwam.Gé Brander schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:30:
Of ik heb een beeld gemist maar het zag eruit alsof de Bay door niet goed meer dicht ging en dat dat een oorzaak zou kunnen zijn voor een Rud.
Ik kan me voorstellen dat het hele ship aan de binnenkant vol zit met thermo couples om de temperatuur van het metaal in de gaten te houden!
Dit is het laatste beeld wat wij zagen. Als ik vroeger een deur zo dicht deed werd mijn moeder boos3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:32:
[...]
SpaceX zegt op Twitter dat de deur dicht zat, maar dat laten ze alleen niet zien in de video die ze erbij plaatsen. Ik vraag me af of ze wel zeker weten of hij dicht zat.
[Twitter]
Zover komt het niet eens, hij zal geklapt zijn op grote hoogte en eerder neerkomen als een regen van brokjesfranssie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:33:
Ik vraag me nu wel af met welke snelheid ship 28 in de zee is geknald. De laatste telemetrie in beeld (geen idee of die klopte) was dacht ik ca 25.000 km/u op 65 km hoogte? Dat zou je bijna op een seismologisch station moeten kunnen terugzien
[ Voor 61% gewijzigd door Spooksel op 14-03-2024 15:35 ]
Ze zeiden net dat er nog 4 klaar stonden om afgeschoten te worden, dus ik denk niet dat het zo lang gaat duren...technoaddict schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:34:
En nu weer anderhalf jaar wachten op de volgende flight test?
Hoe bedoel je? Dit was de derde vlucht in 1 jaar tijd.technoaddict schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:34:
Zee zal hij niet gehaald hebben. Tijdens de re-entry fase heb je de grootste de-acceleratie zodra je de dampkring begint te raken.De verwachting was dat ze hier van 27000Km/h naar ongeveer 1000Km/h zijn gegaan. Hierbij komt ontzettend veel hitte vrij.franssie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:33:
Ik vraag me nu wel af met welke snelheid ship 28 in de zee is geknald. De laatste telemetrie in beeld (geen idee of die klopte) was dacht ik ca 25.000 km/u op 65 km hoogte? Dat zou je bijna op een seismologisch station moeten kunnen terugzien
Deze hitte heeft waarschijnlijk een weg naar binnen gevonden en dan brand je voertuig uiteindelijk uit. Losse onderdelen zullen het water raken, maar geen volledig starship, veel zal opbranden in de atmosfeer.
Het is waarschijnlijker dat FTS in werking trad of hij gewoon door thermomechanische stress uit elkaar is gevallenfranssie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:33:
FTS is doorgaans niet meer actief op het punt waar ze nu waren hoorMigrator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Het is waarschijnlijker dat FTS in werking trad of hij gewoon door thermomechanische stress uit elkaar is gevallen
per aspera ad astra
Ik gok op Telegraaf of NU.nl.
2 zeker, meer wil je niet vanwege aanpassingen in iteraties.ed-oorklep schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Ze zeiden net dat er nog 4 klaar stonden om afgeschoten te worden, dus ik denk niet dat het zo lang gaat duren...
Zolang ze kunnen bewijzen dat vluchtprofiel voldeed aan de licentie zal de FAA niet tegensputteren.
Dat is dan puur om data te vergaren zodat de aanpassingen in de volgende iteraties worden opgelost.
Maar dat kan door een open communicatie te hebben en daarmee de vragen voor de volgende serie vergunningen qua papierwerk al in orde te hebben. Dan is het net zoals nu alleen de laatste loodjes aftikken
Nu.nl noemt het een succes in de kop, maar dan de tweede zin: "Twee eerdere pogingen vorig jaar waren mislukt", omdat de raket ontploft was. Zouden ze de kop nog aanpassen?Spooksel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:39:
En dan ben ik nu benieuwd naar welke nieuwsbron/website het als eerste voor elkaar krijgt om dit weer te framen alsof het een totale mislukking was weer.
[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 14-03-2024 15:41 ]
De lancering wel ja.
ook in dat artikel:
Ook is het vaartuig 10 meter hoger dan de Apollo-raketten waarmee ruimtevaarders in de jaren zestig en zeventig naar de maan gingen en weer terugkwamen.
Exact hetzelfde doen ze ook met Starship zelf.franssie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:41:
[...]
De lancering wel ja.
ook in dat artikel:
[...]
Ze laten het klinken alsof het de booster is die de astronauten ook weer op moet gaan halen ofzo.De Starship-raket is vanuit de Amerikaanse staat Texas voor een testvlucht onbemand naar de ruimte gestuurd. De raket moet verder ontwikkeld worden, zodat die astronauten naar de maan kan brengen en weer kan terugbrengen.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: het was Madagaskar. Dit meer zie je op de foto.
En dat in 1 uurtje vliegen?3raser schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:46:
[...]
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: het was Madagaskar. Dit meer zie je op de foto.
Het landen moet je dan maar even buiten beschouwing laten
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
*knip*, op de man.technoaddict schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:34:
[ Voor 19% gewijzigd door NMH op 14-03-2024 21:05 ]
Het belgische HLN is er goed in geslaagd:Spooksel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:39:
En dan ben ik nu benieuwd naar welke nieuwsbron/website het als eerste voor elkaar krijgt om dit weer te framen alsof het een totale mislukking was weer.
https://www.hln.be/wetens...evlucht-vergaan~ad3f5e92/
Grootste raket ooit, Starship, is ook bij haar derde ruimtevlucht vergaan
[ Voor 9% gewijzigd door Mschamp op 14-03-2024 17:05 . Reden: Titel toegevoegd ]
F***, wat irritantStarship van SpaceX vergaan bij terugkeer naar aarde
Het gebeurde bij de derde testlancering.
----------
NOS nadat Max Verstappen op pole stond, de race won en snelste ronde heeft gereden:
Max Verstappen had niet de snelste pitstop
[ Voor 35% gewijzigd door Mog op 14-03-2024 17:25 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Launch timer:
Geen launch.
/f/image/dcDGRkFynX7peb5XDblZIJAE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X78R3i13SWMZTeo6mJBkfQ8s.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZX6P8Wdynn9oM9PCRL9pWH7F.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/RIYQnIdhXxpQ4YEQGzsg6prX.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/IhOl2z0KgX32kZmtSJiVOIql.png?f=fotoalbum_tile)