Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
SN16’s Common Dome was flipped, new flaps were delivered, work on SN8 and SN9 continued and a piece of mystery equipment was delivered.
— Jack Beyer (@thejackbeyer) 5 december 2020
Video + Photos by Mary (@BocaChicaGal) for @NASASpaceflight. Edited by Brady Kennsiton (@TheFavoritist).
➡️ https://t.co/4OrAtViXCX pic.twitter.com/ihGdVzZq2x
SpaceX moet nu echt vaart gaan maken met launches, of er ontstaat een bottleneck
[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 08-12-2020 23:30 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
PSN: DutchTrickle PVoutput
[ Voor 29% gewijzigd door XWB op 08-12-2020 23:35 ]
*beeeeep*
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zullen ze nog een gok wagen, of moeten ze echt de raptors controleren?
Want hij zei volgens mij Raptor Abort.
Ook niet leuk snel een abort message plaatsen als ik een bericht post
[ Voor 15% gewijzigd door TrekDr0p op 08-12-2020 23:40 ]
Gaat dus sowieso niet meer door
Klopt. Staat nu ook op de stream. Morgen weer een poging. Welterusten en tot morgen mensenTrekDr0p schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:39:
Bensimpel
Positieve meneer
Echt de raptors controleren, standing down for the day.TrekDr0p schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:39:
Het lijkt niet alsof ze meteen aan het detanken zijn, zie nog niks bij de tank farm gebeuren.
Zullen ze nog een gok wagen, of moeten ze echt de raptors controleren?
Ook niet leuk snel een abort message plaatsen als ik een bericht post
😆 - Denk ook eens om ;)
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Jazeker. Ik ben vooral benieuwd naar de live beelden uit het vliegtuig, en de belly flopTrekDr0p schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:41:
Moet wel zeggen dat we wel op mooie beelden worden getrakteerd met deze test
Zou het vliegtuig morgen weer vliegen? Hoop het wel en dat dit niet eenmalig was..XWB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:43:
[...]
Jazeker. Ik ben vooral benieuwd naar de live beelden uit het vliegtuig, en de belly flop
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gaat morgen vermoed ik wel niet door, maar dat vliegtuig komt sowieso wel terug bij de echte testthijsco19 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:44:
[...]
Zou het vliegtuig morgen weer vliegen? Hoop het wel en dat dit niet eenmalig was..
[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 08-12-2020 23:47 ]
Spooksel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:57:
Het is ook verantwoordelijk voor dit leuke filmpje
[YouTube: CRS-8 | First Stage Landing on Droneship]
Met comms is het nog mooier!
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
FlappenAPClll schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:51:
En het blijft stiekem ook een hoog Thunderbirds gehalte zo, met zo'n glimmende stomende raket met rare flappen eraan
Je bedoelt Elonerons!
Persoonlijk voor die ene keer vind ik het nog wel acceptabel. Ik deed zelf ook gezellig mee dus ik ben niet objectief.Skyaero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:36:
Kunnen we een los topic krijgen voor starship? Vijf paginas aan slowchat over helemaal niets is gewoon vervuiling van dit topic.
Het is nu éénmaal iets nieuw en 'history in the making' dus dat mensen daar enthousiast over zijn is niet meer dan normaal. Over 1,5 jaar wordt er amper nog over gepost, net zoals de reguliere SpaceX lanceringen op dit moment.
Steam: Grim
Bovendien; als dít geen ontwikkeling in de ruimtevaart is, wat dan wel?Grim schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:55:
[...]
Persoonlijk voor die ene keer vind ik het nog wel acceptabel. Ik deed zelf ook gezellig mee dus ik ben niet objectief.
Het is nu éénmaal iets nieuw en 'history in the making' dus dat mensen daar enthousiast over zijn is niet meer dan normaal. Over 1,5 jaar wordt er amper nog over gepost, net zoals de reguliere SpaceX lanceringen op dit moment.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Gewoon op 'laatste' drukken en het is allemaal voorbij...Skyaero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:36:
Kunnen we een los topic krijgen voor starship? Vijf paginas aan slowchat over helemaal niets is gewoon vervuiling van dit topic.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het staat je vrij om een (uitgebreide) topicstart hiervoor aan te maken.Skyaero schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:36:
Maar ik ben zelf van mening dat het nu druk is, dit is namelijk wel een uniek moment. Wordt vanzelf minder als het routine wordt.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
When you first witnessed Halo, were you blinded by it's majesty?APClll schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:51:
Dat camerastandpunt bij de motoren![]()
En het blijft stiekem ook een hoog Thunderbirds gehalte zo, met zo'n glimmende stomende raket met rare flappen eraan
Bij de county staat de wegafsluiting voor vandaag vanaf 8:00am CST (14:00) tot 5:00pm CST (0:00) nog wel steeds op de planning, normaliter zijn ze wel vrij vlot met communiceren als SpaceX een closure opheft. Maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat SpaceX hem alsnog laat staan om vandaag bijv nog een generale repetitie te doen en dan morgen weer een vlucht poging ofzo. Het is nog ff geduld hebben.
https://www.cameroncounty.us/spacex/
[ Voor 55% gewijzigd door Spooksel op 09-12-2020 11:44 ]
[ Voor 84% gewijzigd door DRaakje op 09-12-2020 11:44 ]
Inderdaad, dat zagen we ook na die eerste Falcon 9 landingen. Niemand heeft het er tegenwoordig nog overZeRoC00L schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:02:
[...]
Het staat je vrij om een (uitgebreide) topicstart hiervoor aan te maken.
Maar ik ben zelf van mening dat het nu druk is, dit is namelijk wel een uniek moment. Wordt vanzelf minder als het routine wordt.
[edit]
Ik had moeten F5'en, @Spooksel was me voor
[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 09-12-2020 11:50 ]
De NOTAM zal ook nog wel geldig zijn hoop ik. Anders wachten we nergens op...Spooksel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:40:
SpaceX/Elon hebben volgens mij nog niks laten horen, de window zou weer om 15u CET openen als het goed is. Maar ja... even officieel bevestiging afwachten van SpaceX/Elon dus.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die is nog geldig inderdaad.mphilipp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:14:
[...]
De NOTAM zal ook nog wel geldig zijn hoop ik. Anders wachten we nergens op...
Vandaag: https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_0598.html
Morgen: https://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_0599.html
Hopen dat ze vandaag nog een poging doen. Met een beetje mazzel gaan ze sneller door alle checks heen. De Elonerons hoeven in elk geval niet meer losgemaakt te worden.
Ook goed om te zien dat NASA wel echt betrokken is bij de ontwikkeling van Starship. Anders zouden ze nooit dat vliegtuig langs laten komen. Het lijkt altijd een beetje alsof SpaceX bezig is met hun hobbyproject en dat NASA vanaf een afstandje mee kijkt, maar het eigenlijk niet veel boeit.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Dus alles zal van hun expertise afhangen of ze vandaag voor een nieuwe kans gaan.
Ikzelf vermoed dat er vandaag niets meer gaat komen.. SpaceX kan natuurlijk wel erg snel schakelen, maar ze willen liever dat de raket pas faalt bij de landing, dan al reeds bij de lancering (de belangrijkste missing data in het Starship verhaal). Dus dan moeten alle teams wel unaniem hun goedkeuring willen geven.
Dat is pas toewijding! Hoe lang zal het duren voordat er een landingsbaan is aangelegd in Boca Chica zodat Elon's vliegtuig lekker in de buurt kan landen?bottom line schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:34:
De privéjet van Elon Musk heeft vannacht nog overuren gedraaid om het raketmotor team van McGregor naar Texas te brengen.
Dus alles zal van hun expertise afhangen of ze vandaag voor een nieuwe kans gaan.
Ikzelf vermoed dat er vandaag niets meer gaat komen.. SpaceX kan natuurlijk wel erg snel schakelen, maar ze willen liever dat de raket pas faalt bij de landing, dan al reeds bij de lancering (de belangrijkste missing data in het Starship verhaal). Dus dan moeten alle teams wel unaniem hun goedkeuring willen geven.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Het vliegveld van Brownsville is al praktisch om de hoek. Denk dat ze de grondverzetwerkzaamheden in Boca Chica wel aan iets nuttigers kunnen bestedenWho Am I? schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:37:
[...]
Dat is pas toewijding! Hoe lang zal het duren voordat er een landingsbaan is aangelegd in Boca Chica zodat Elon's vliegtuig lekker in de buurt kan landen?
Ik vraag mij dan af of er niet opnieuw een static fire moet plaatsvinden als ze dat ding eruit hebben gehaald en gedemonteerd waarschijnlijk. Tenminste..een static fire doe je toch als je even zeker wilt zijn dat ie goed in elkaar zit.bottom line schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:34:
De privéjet van Elon Musk heeft vannacht nog overuren gedraaid om het raketmotor team van McGregor naar Texas te brengen.
Kijken wat er gebeurt.
Vermoed dat Elon ondertussen wel een privé ingang / uitgang heeft in Brownsville, dus dat halfuurtje erna rijden naar Boca Chica is nu niet de grootste rampWho Am I? schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:37:
[...]
Dat is pas toewijding! Hoe lang zal het duren voordat er een landingsbaan is aangelegd in Boca Chica zodat Elon's vliegtuig lekker in de buurt kan landen?
En later krijgt Elon natuurlijk een privé Starship en kan hij landen waar hij wilt
Klopt! Maar ze kunnen ook gewoon kiezen om de static fire over te slaan. Dat doen ze wel regelmatig (starlink lancering), als ze overtuigd zijn dat alles in orde zou zijn.mphilipp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:
[...]
Ik vraag mij dan af of er niet opnieuw een static fire moet plaatsvinden als ze dat ding eruit hebben gehaald en gedemonteerd waarschijnlijk. Tenminste..een static fire doe je toch als je even zeker wilt zijn dat ie goed in elkaar zit.
Kijken wat er gebeurt.
[ Voor 34% gewijzigd door bottom line op 09-12-2020 12:54 ]
Als je eenmaal een lanceerwindow open hebt, heeft het niet zoveel zin een static fire te doen. Als de boel goed werkt kun je net zo goed gelijk door omhoog. Een static fire doe je vooral om van te voren te valideren dat alles goed werkt zodat je kansen in het launch window zo hoog mogelijk zijn. Maar dat stadium is nu toch al voorbij.mphilipp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:
[...]
Ik vraag mij dan af of er niet opnieuw een static fire moet plaatsvinden als ze dat ding eruit hebben gehaald en gedemonteerd waarschijnlijk. Tenminste..een static fire doe je toch als je even zeker wilt zijn dat ie goed in elkaar zit.
Kijken wat er gebeurt.
Uh, McGregor is ook in Texasbottom line schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:34:
Ok dan...
Om van McGregor naar Bocca Chica te brengen
Is toch een 800km afstand, dus hetzelfde als je van Amsterdam naar Munchen zou gaan
[ Voor 18% gewijzigd door bottom line op 09-12-2020 13:04 ]
Ik gok dat Musk liever een hyperloop tussen McGregor en Boca Chica laat aanleggenWho Am I? schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:37:
[...]
Met een extra aansluiting op de Terafactory van Tesla natuurlijkXWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:12:
[...]
Ik gok dat Musk liever een hyperloop tussen McGregor en Boca Chica laat aanleggen
Zal er allemaal weer van afhangen wat er mis was, misschien moeten ze gewoon 3x erop slaan met een hamer en doet ie het daarna weer, zoals wel meer hardware wel eens nodig heeftmphilipp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:
[...]
Kijken wat er gebeurt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Juist! Gewoon een schop er tegen en het werkt weer.YakuzA schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:25:
[...]
Zal er allemaal weer van afhangen wat er mis was, misschien moeten ze gewoon 3x erop slaan met een hamer en doet ie het daarna weer, zoals wel meer hardware wel eens nodig heeft
Mijzelf kennende zou ik daar ook vaak rondhangen als ik in de buurt zou wonenTourniquet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:37:
De mannen van NasaSpaceFlight zijn alweer live, die zijn onvermoeibaar.
Ik weet niet of ze in de buurt wonen of gewoon de camera op afstand bedienen? Dat kampeerterrein (of wat het ook mag zijn) staat volgens mij helemaal vol met campers en camera's voor al die live streams die er te vinden zijn.XWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:27:
[...]
Mijzelf kennende zou ik daar ook vaak rondhangen als ik in de buurt zou wonen
/f/image/Ke7kLMfn2TGIjiGfpPRVujal.png?f=fotoalbum_large)
Dichterbij:
/f/image/kftmiYh1HLWebJtPmGunKiZJ.png?f=fotoalbum_large)
Laatste, met een human for scale:
[ Voor 52% gewijzigd door DaCoTa op 09-12-2020 16:33 ]
Goed lezen, het team is overgehaald, niet een Raptor......mphilipp schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:49:
[...]
Kijken wat er gebeurt.
Als ze een Raptor vervangen zullen ze hoogstwaarschijnlijk weer een static fire uitvoeren..... Maar ik verwacht niet dat die 'even' in een privejet past..
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Officials/Police/Sheriff are starting to patrol and clear roads and land. #Starship
— Chris G (@ChrisG_SpX) 9 december 2020
De bewoners van Boca Chica zijn ook weer geëvacueerd.
Er is ook weer een vluchtplan voor de WB-57:
https://uk.flightaware.com/live/flight/NASA927
The WB-57 flight plan is filed!
— Michael Baylor (@MichaelBaylor_) 9 december 2020
Starship SN8 is set to make a launch attempt this afternoon local time from Boca Chica, Texas. #SpaceXhttps://t.co/AtFnORUg36 pic.twitter.com/17gn79RCej
Vertrek staat gepland om 19:51 NL-tijd, vorige keer was de lanceerpoging ongeveer een uur na het opstijgen van de WB-57.
https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=52397.240
[ Voor 34% gewijzigd door Tourniquet op 09-12-2020 19:52 ]
Dus rond 10 uur de stream aanzettenTourniquet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:50:
NASA927 vertrek staat nu op 14:30 CST (21:30 CET), duurt nog wel even dus.
Veel mensen negatief op twittter dat ze zo lang moesten wachten en er uiteindelijk niks was
https://multistream.co/p/7gSlXQl4FaB/SN_8_12.5k_take_2
Zeurpieten. Het is geen geregiseerde lancering, maar een test. Er is op zich nog gerede kans dat het alsnog hetzelfde eindigt als gisteren. Of daarvoor al een abort. Het valt mij eigenlijk op dat het blijkbaar nog niet helemaal onder controle is. Het is natuurlijk nieuwe tech en het is dan ook geen kritiek van mijn kant, maar steeds met die static fires, gaat het eerst 1 of 2x fout, dat ze weer als een haas gaan detanken enzo, en pas bij een derde poging loopt het. Het hele proces zit nog niet helemaal in de vingers. Daarom is het extra leuk dat we gewoon mee mogen kijken. Van andere R&D trajecten merk je niets totdat het klaar is. Dat is denk ik ook de reden dat 'iedereen' denkt dat er niets gebeurt bij de SLS ontwikkeling. Je hoort er heel weinig van en ziet er nog minder van. Musk is nou gewoon het ding buiten aan het bouwen (de shell dan) en dat trekt aandacht. Net of we een onderdeel zijn. Goed voor zijn schare fans natuurlijk...TrekDr0p schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:56:
[...]
Veel mensen negatief op twittter dat ze zo lang moesten wachten en er uiteindelijk niks was
Let’s go fly @SpaceX @NASASpaceflight pic.twitter.com/GFsco0DhFt
— Tony Casey (@NerdyKowboy) 9 december 2020
En dit is de camera op de neus:Spooksel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:19:
De piloot heeft er zin in!
[Twitter]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JvMyhM9lFiSOzfD7s7Ukqidt.jpg?f=fotoalbum_large)
(bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10104217539633766)
Tijd staat op 22:00, maar is waarschijnlijk net als gisteren een placeholder.
https://multistream.co/p/AUYjkmIGGMl/SN8_12,5km_Pt2
Voor zover ik weet is het nog steeds 12,5 km. Waar zie jij 8 km?XWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:15:
Zo te lezen is het target nu 8 ipv 12 km?
Mijn dank is groot! fantastisch ditSpooksel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:15:
Ik heb ff een nieuwe multi gemaakt met die van SpaceX er ook weer in!
https://multistream.co/p/AUYjkmIGGMl/SN8_12,5km_Pt2
8 mile is ongeveer 12,5km.XWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:15:
Zo te lezen is het target nu 8 ipv 12 km?
*beeeeep*
Ik zag ergens 5 mijl / 8 km voorbij komen, even terugzoeken waar dat wasTourniquet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:18:
[...]
Voor zover ik weet is het nog steeds 12,5 km. Waar zie jij 8 km?
En bij Nautical mile 15 maar daar zullen we wel niet mee rekenen in de runtevaart in de US. Dank Napoleon voor het metrische stelsel.
Dat is bij de titel van "Everyday astronaut". Die zit op 5 mijl of 8 km afstand. (Horizontaal)XWB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:21:
[...]
Ik zag ergens 5 mijl / 8 km voorbij komen, even terugzoeken waar dat was
Launch timer:
Geen launch.
/f/image/SquA6Vb6DjT53rJkIUscubWy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HnegXsiZtIx7TxTN0tOfDp71.jpg?f=fotoalbum_large)