Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:03

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Laatst nog even wat research gedaan naar het verbod op smaakjes maar blijkbaar gaat die dit jaar in en wel vanaf Juli. Dat is het laatste wat ik er over heb kunnen vinden. Dat wordt volledig DIY dan. Gelukkig is er uit de rest van de EU nog genoeg concentrates en aromas te vinden. Denk dat de dampwinkels hier daar ook wel naar over zullen gaan switchen. Geen andere keuze dan.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
DAMAGE schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:11:
Laatst nog even wat research gedaan naar het verbod op smaakjes maar blijkbaar gaat die dit jaar in en wel vanaf Juli. Dat is het laatste wat ik er over heb kunnen vinden. Dat wordt volledig DIY dan. Gelukkig is er uit de rest van de EU nog genoeg concentrates en aromas te vinden. Denk dat de dampwinkels hier daar ook wel naar over zullen gaan switchen. Geen andere keuze dan.
Er zijn al genoeg shops die een AROMA site hebben. Dus totaal geen link met e-cig. Kan je smaken kopen en een basis om te smaken te mengen als ze te sterk zijn >:)

DIY is zooo makkelijk en veel goedkoper. Soms alleen even geduld hebben, soms een paar weken, om de smaak op een goed niveau te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 11:56
Aghanim schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:29:
Gisteren oud en nieuw bij een vriend gevierd. Die had een Flowermate Aura. Daarin hebben we wat Silver Haze wiet gestopt om eens te proberen maar het effect was dusdanig anders dat we ons afvragen of we het wel goed gedaan hebben :)

Apparaat op laten warmen tot 175C en dampen maar. Er kwam vrijwel geen damp (een lullig straaltje zonder geur) uit onze monden en het effect was ook maar zeer beperkt. Zou zelfs placebo kunnen zijn. Apparaat werd wel warm.

Nu lees ik dat kruiden vapen inderdaad tot weinig damp leidt maar ik lees nergens dat het effect van kruiden vapen veel minder is dan roken. Misschien dat de nicotine duizeligheid het verschil maakt maar we waren er niet gerust op.

Klinkt dit herkenbaar of doen we toch iets verkeerd?
Ik heb ook de Flowermate aura waarmee ik wiet vape. Ik heb precies hetzelfde als jou gehad, op 180/190 behoorlijk wat moeten lurken voordat er iets gevoeld word. Ik ben geleidelijk de temperatuur op gaan schroeven, en zit nu op 220 graden. Hierbij komt er wel behoorlijk wat damp vrij en voel je dit wel snel. Nadeel is dat de damp warm is en kan irriteren aan je keel.
Ik heb nu de Storz & Bickel Crafty te leen, en daarmee precies hetzelfde, ik moet 9 behoorlijk diepe teugen nemen op 190, al blijft de damp wel wat koeler.
Wat ook een nadeel is van de Aura, is dat er niet veel wiet in kan. zeker met 2 personen ben je vrij snel aan het reloaden.

Al met al bevalt de aura mij wel. Echter komt er wel een convectie desktop vaper naast waar meer in kan O-)

YouTube: What are the Best Temperatures for Vaporizing?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Dat verbod op smaakjes is echt compleet van de pot gerukt. Sowieso de hele hetze tegen dampen. Al twee generaties lang wordt er gestreden tegen roken en het lukt de overheid maar niet om dat zeer schadelijke genotsproduct uit te bannen... Dan komt er iets wat ongekend effectief is in het rokers laten stoppen met roken, en dan wordt dat helemaal kapotgereguleerd? Je kan zeggen wat je wil, maar die tabakslobby heeft overduidelijk een iets te grote invloed in Den Haag.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 14:59
Mijn tip... check https://www.lepetitvapoteur.com/en/. Heel veel keus qua smaakjes (die m.i. ook nog eens best goed zijn, maar check vooral even de reviewscores) en qua prijs niet eens heel gek.

Bijvoorbeeld: https://www.lepetitvapote...is-dead-ready-to-diy.html = 250ml 3mg voor €16. Een gemiddeld flesje met een beetje goede smaak + nic zit je al gauw 6 a 7 euro per 10 ml (in verhouding dus €175 voor 250ml.).

Het stelt ook niks voor. Je krijgt een compleet pakket met een base + aroma + nic shots en die mieter je allemaal in het base flesje. Even goed mengen, donker en koel wegzetten (afhankelijk van de aangegeven steeptime is ie tussen de 3-14 dagen klaar voor gebruik.

Wil je ook grote aantallen base vloeistof halen (in liters) dat kan daar ook, alleen wil je met nicotine dan krijg je losse flesjes van 10 ml (dus die moet je dan zelf even toevoegen). 1 liter base 50/50 + 3mg is bijvoorbeeld €22. Wat mij betreft een erg acceptabele prijs voor een dergelijke betrouwbare webshop. Je wil toch enigszins kwaliteitsspul inhaleren nietwaar?

Ervaringen met lepetit zijn ook erg goed, geen verzendkosten vanaf €29 en met twee a drie dagen thuis. Daarnaast bouw je punten op die best hard oplopen waardoor je weer extra korting krijgt bij je volgende bestelling. Daarnaast hebben ze regelmatig best hoge kortingen. En nee, ik heb geen aandelen bij hun maar ben erg enthousiast zoals jullie merken.

Overigens meng ik mijn vloeistoffen wel aan 50% base liquid omdat ik zelf de smaak anders te heftig vind voor in een subohm. Maar dat is kwestie van uitproberen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BasE! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Ik heb ook de Flowermate aura waarmee ik wiet vape. Ik heb precies hetzelfde als jou gehad, op 180/190 behoorlijk wat moeten lurken voordat er iets gevoeld word. Ik ben geleidelijk de temperatuur op gaan schroeven, en zit nu op 220 graden. Hierbij komt er wel behoorlijk wat damp vrij en voel je dit wel snel. Nadeel is dat de damp warm is en kan irriteren aan je keel.
Ik heb nu de Storz & Bickel Crafty te leen, en daarmee precies hetzelfde, ik moet 9 behoorlijk diepe teugen nemen op 190, al blijft de damp wel wat koeler.
Wat ook een nadeel is van de Aura, is dat er niet veel wiet in kan. zeker met 2 personen ben je vrij snel aan het reloaden.

Al met al bevalt de aura mij wel. Echter komt er wel een convectie desktop vaper naast waar meer in kan O-)
Dank! Deze week een tweede poging gewaagd en inderdaad op 200C gezet. De mate van damp en het effect zijn nu beter. We liepen toen tegen jouw volgende punt aan. De kamer is te klein om zonder opnieuw vullen een leuke avond te hebben. Door de temperatuur te verhogen ontstaat inderdaad wat last aan de keel (en longen?) de ochtend erna. Misschien ook als gevolg om ‘verbrande’ kruiden te vapen door niet snel genoeg te wisselen.

Eens proberen wat een potenter goedje dan Silver Haze, dan is het wissel probleem misschien ook wel opgelost ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 11:56
Aghanim schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Dank! Deze week een tweede poging gewaagd en inderdaad op 200C gezet. De mate van damp en het effect zijn nu beter. We liepen toen tegen jouw volgende punt aan. De kamer is te klein om zonder opnieuw vullen een leuke avond te hebben. Door de temperatuur te verhogen ontstaat inderdaad wat last aan de keel (en longen?) de ochtend erna. Misschien ook als gevolg om ‘verbrande’ kruiden te vapen door niet snel genoeg te wisselen.

Eens proberen wat een potenter goedje dan Silver Haze, dan is het wissel probleem misschien ook wel opgelost ;)
Ik heb ook wat gespeeld met verschillende soorten wiet. merkte weinig verschil in effect.
Nu ben ik bezig met een soort koelslang te maken voor op de aura, om de damp wat af te koelen, ala Storz & Bickel Plenty. Dan heb je gekoelde damp met maximale potentie :9

Ik heb overigens geen last van mn keel of longen. hoogstens even een enkel kuchje tijdens het vapen. Maar hoe hoger de temp, hoe minder diep ik inhaleer. dat scheelt ook behoorlijk qua irritatie.

Na een paar sessies krijg je wel een idee wanneer je moet wisselen. ik merk dat de damp dan wat muffig word. na gemiddeld 8 a 9 trekjes op 220 graden.

overigens kan je de gebruikte wiet mooi opsparen en het verwerken in cakejes. Schijnt het nog steeds goed te doen. Ik moet het nog proberen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:03

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@auroortje Yes, ik weet het, ik doe al wat jaartjes DIY. Echt een uitkomst. Helaas zijn er nog wat smaakjes die ik maar niet kan clonen. Ik kom er niet bij in de buurt. Clonen is ook lastig. Ben er al een hele tijd mee bezig om het te proberen af en aan. Zit wel in de richting al maar er zit een smaakje bij die ik nog niet echt kan plaatsen.

In de tussen tijd maar mooi de concentrates kopen dan en die mixen :) Ben al lang blij dat dat iig mogelijk is. Echt suf dat ze eliquid smaakjes gaan verbieden hier.

@Mx. Alba Jep. Heb je helemaal gelijk in. We weten al jaren dat tabak roken kanker veroorzaakt maar dat krijgen ze maar niet uit de schappen. En we weten allemaal waarom; het draait allemaal om geld. Dan lopen ze te veel geld mis in het schatkistje. Met het dampen lopen ze ook centjes mis in het schatkistje dus dat moet maar aan banden gelegd worden. Het is allemaal net wat te opzichtig. En dan houd ik totaal niet van de complotten etc. Dit ligt er veel te dik boven op. Mensen die er totaal geen verstand van hebben of zich er niet in verdiept hebben nemen de besluiten. Want hadden ze dat wel gedaan waren ze tot een hele andere conclusie gekomen. Maar ja helaas niets aan te doen. Dan komen we wel op andere manier aan onze spullen. Ik vind het wel heel triest voor alle ondernemers hier in NL.

[ Voor 45% gewijzigd door DAMAGE op 05-01-2022 16:51 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
@DAMAGE het is inderdaad geen complot. Occam's Razor. Geldzucht, wat in een kapitalistisch systeem een gegeven is, verklaart alles, zonder er een samenzwering achter te hoeven zoeken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-08 21:54
Waar is in vredesnaam de Rhodonite gebleven? Voorheen in de winter lekker flesjes macarons weg zitten stomen maar sinds jaren niet meer verkrijgbaar en steeds out-of-stock. Hoe kan zoiets uberhaupt out-of-stock zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Sinds enkele dagen ook begonnen met vapen. Vind het een mooie oplossing aangezien het laatst jaar een stuk meer rook. Zo'n 6 sigaretten p/dag.

Heb de Vaporesso PM80 PM40 Luxe (met een 0.6 en 0.8 ohm coil) gekocht met een 5tal liquids tussen de 3 en 6 mg, 50/50% VG/PG. Vrij sterkte throathkick vind ik, dus ik zal de volgende keer een liquid met een hogere PG verhouding kopen.

Ik vind echter iedere week- 2 weken een nieuwe coil kopen volgens de fabrikant iets teveel van het goeie. Zijn er alternatieven hiervoor, of moet ik dan echt naar een veel grotere mod overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
TereZz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:45:
Sinds enkele dagen ook begonnen met vapen. Vind het een mooie oplossing aangezien het laatst jaar een stuk meer rook. Zo'n 6 sigaretten p/dag.

Heb de Vaporesso PM80 Luxe (met een 0.6 en 0.8 ohm coil) gekocht met een 5tal liquids tussen de 3 en 6 mg, 50/50% VG/PG. Vrij sterkte throathkick vind ik, dus ik zal de volgende keer een liquid met een hogere PG verhouding kopen.

Ik vind echter iedere week- 2 weken een nieuwe coil kopen volgens de fabrikant iets teveel van het goeie. Zijn er alternatieven hiervoor, of moet ik dan echt naar een veel grotere mod overstappen?
De grote van de mod maakt niet uit. Sommige type coils gaan wat langer mee dan anderen maar twee weken met een coil (afhankelijk ook van hoeveel je dampt) is zo gek nog niet en redelijk bovengemiddeld. Waar coils sneller van degraderen zijn de zoete dampsmaakjes. Dit gaat op een gegeven moment afzetten op de coil waardoor die steeds minder presteert. Daarnaast gaat ook je katoen achteruit.

Als je dit goedkoper wel maken zul je moeten kijken naar een rba oplossing en zelf coils gaan bouwen. Ik weet dat er zelfs een rba is voor jouw PM80 (Vaporesso GTX RBA). Dit is echter wel een erg kleine rba dus wat priegelwerk (en geduld) nodig.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:35
TereZz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:45:

Heb de Vaporesso PM80 Luxe (met een 0.6 en 0.8 ohm coil) gekocht met een 5tal liquids tussen de 3 en 6 mg, 50/50% VG/PG. Vrij sterkte throathkick vind ik, dus ik zal de volgende keer een liquid met een hogere PG verhouding kopen.

Als je de throat hit te sterk vind moet je juist qua VG omhoog. PG geeft juist dat sterke gevoel in je keel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
renzo4000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:14:
[...]

De grote van de mod maakt niet uit. Sommige type coils gaan wat langer mee dan anderen maar twee weken met een coil (afhankelijk ook van hoeveel je dampt) is zo gek nog niet en redelijk bovengemiddeld. Waar coils sneller van degraderen zijn de zoete dampsmaakjes. Dit gaat op een gegeven moment afzetten op de coil waardoor die steeds minder presteert. Daarnaast gaat ook je katoen achteruit.

Als je dit goedkoper wel maken zul je moeten kijken naar een rba oplossing en zelf coils gaan bouwen. Ik weet dat er zelfs een rba is voor jouw PM80 (Vaporesso GTX RBA). Dit is echter wel een erg kleine rba dus wat priegelwerk (en geduld) nodig.
Thanks! Die ga ik bestellen. En langzaamaan kijken naar een ander apparaat, dat minder lekgevoelig is.

Hogere VG, got it O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Na jarenlang trouwe dienst is mijn Nitecore D2 charger aan het overlijden. Hij wil nog wel één accu tegelijk laden, maar als je er twee in doet dan "crasht" hij: LCD gaat uit, hij initialiseert weer, laadt één seconde en gaat weer uit, rinse and repeat. Tja, elektronica heeft natuurlijk niet het eeuwige leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roybr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-01 13:27
Iemand die mij de goede kant op kan duwen?

Jaar of vier geleden ben ik begonnen met vapen (Eleaf Istick Basic) en anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt naar en Voopoo Argus Air. Inmiddels op 3mg nicotine en zit hier al een tijd stabiel op.

Het probleem waar ik tegenaan loop is de geringe batterij capaciteit, 900 mAh. Hierdoor ben ik op zoek naar een nieuwe.

Zelf kwam ik uit op de Voopoo Drag 3 of de Voopoo Drag X plus maar lees wisselde verhalen over Voopoo.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:19

SkyStreaker

Move on up!

Heeft iemand tips voor een houder in de auto? Een zoektocht voor aanschaf binnenin NL levert alleen dit op: https://roken.nl/product/elektrische-sigaret-autohouder/

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13

Distortion

Bottle to Throttle

renzo4000 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:17:
Mijn tip... check https://www.lepetitvapoteur.com/en/. Heel veel keus qua smaakjes (die m.i. ook nog eens best goed zijn, maar check vooral even de reviewscores) en qua prijs niet eens heel gek.

Bijvoorbeeld: https://www.lepetitvapote...is-dead-ready-to-diy.html = 250ml 3mg voor €16. Een gemiddeld flesje met een beetje goede smaak + nic zit je al gauw 6 a 7 euro per 10 ml (in verhouding dus €175 voor 250ml.).

Het stelt ook niks voor. Je krijgt een compleet pakket met een base + aroma + nic shots en die mieter je allemaal in het base flesje. Even goed mengen, donker en koel wegzetten (afhankelijk van de aangegeven steeptime is ie tussen de 3-14 dagen klaar voor gebruik.

Wil je ook grote aantallen base vloeistof halen (in liters) dat kan daar ook, alleen wil je met nicotine dan krijg je losse flesjes van 10 ml (dus die moet je dan zelf even toevoegen). 1 liter base 50/50 + 3mg is bijvoorbeeld €22. Wat mij betreft een erg acceptabele prijs voor een dergelijke betrouwbare webshop. Je wil toch enigszins kwaliteitsspul inhaleren nietwaar?

Ervaringen met lepetit zijn ook erg goed, geen verzendkosten vanaf €29 en met twee a drie dagen thuis. Daarnaast bouw je punten op die best hard oplopen waardoor je weer extra korting krijgt bij je volgende bestelling. Daarnaast hebben ze regelmatig best hoge kortingen. En nee, ik heb geen aandelen bij hun maar ben erg enthousiast zoals jullie merken.

Overigens meng ik mijn vloeistoffen wel aan 50% base liquid omdat ik zelf de smaak anders te heftig vind voor in een subohm. Maar dat is kwestie van uitproberen.
Ik wil dit graag proberen, die 1e link die je stuurde. Ik vape met 9mg nicotine.Zit bij dit pakket genoeg booster om op die 9mg te komen? Of moet ik losse flesje bij bestellen?

Oeps laat maar, zie het al. Is het mogelijk om een test pakketje van deze serie te bestellen?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Distortion schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Ik wil dit graag proberen, die 1e link die je stuurde. Ik vape met 9mg nicotine.Zit bij dit pakket genoeg booster om op die 9mg te komen? Of moet ik losse flesje bij bestellen?

Oeps laat maar, zie het al. Is het mogelijk om een test pakketje van deze serie te bestellen?
Ze hebben wel proefpakketjes van hun eigen merk liquids. Moet je even kijken of ook jouw smaakjes er tussen zitten:

https://www.lepetitvapote...1-discovery-pack-flavours

Maar eerlijk gezegd heb ik daar nog geen slechte DIY base pakketjes gehad. Ik kijk gewoon wat mijn smaak voorkeuren zijn en check de reviews. Tot op heden alleen maar lekkere smaakjes gehad. En bedenk maar zo, ongeveer €17 per 250 ml ( =€0,68 per 10 ml flesje!) kan je ook niet echt een miskoop doen. Desnoods maak je er iemand anders blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 20:16

Bob Popcorn

Plop!

Hoe denken de tweakers hier over het smaakjesverbod? Allemaal voornemens om gewoon maandelijks vanuit Duitsland/Belgie/Frankrijk een batch te importeren?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Typisch ondoordacht besluit van de overheid. De ingrediënten zijn niet zo ingewikkeld en betekent dat er losse producten gekocht gaan worden(want die zijn niet verboden) om zelf liquids te gaan maken. Iemand die goed oplet en de verhoudingen goed hanteert hoeft daarvoor niets te vrezen, echter mensen die dat niet doen daarintegen...precies iets wat je niet zou moeten willen als overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 20:16

Bob Popcorn

Plop!

renzo4000 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:48:
Typisch ondoordacht besluit van de overheid. De ingrediënten zijn niet zo ingewikkeld en betekent dat er losse producten gekocht gaan worden(want die zijn niet verboden) om zelf liquids te gaan maken. Iemand die goed oplet en de verhoudingen goed hanteert hoeft daarvoor niets te vrezen, echter mensen die dat niet doen daarintegen...precies iets wat je niet zou moeten willen als overheid.
Worden de 0% liquids ook verboden? Of kun je straks gewoon 0% shortfills met smaakje kopen en daar een squirt nicotine in doen?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bob Popcorn schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:45:
[...]

Worden de 0% liquids ook verboden? Of kun je straks gewoon 0% shortfills met smaakje kopen en daar een squirt nicotine in doen?
Ja alle eliquids met een smaakje anders dan de "tabaksmaken" worden verboden vanaf 1 juli 2022. Dit is de aanzet om uiteindelijk elke vorm van roken uit de maatschappij te verbannen per 2040. Altijd fijn dat de politiek in Den Haag zich goed laat informeren door de juiste onderzoeken.

Wat de overheid niet snapt is dat ze hiermee weer een markt in het leven gaan roepen van "illegale eliquids" waar geen controle op is met alle gevolgen van dien.

Kortom, ga je goed verdiepen in hoe je zelf veilig je eliquids kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Iemand nog recent besteld bij savevape? Is nu aromaworld geworden. Ik wil wat liquid base bestellen en aroma, maar de website ziet er niet zo heel flex uit, veel foutjes en plaatjes die niet laden dus ik vroeg me af of dat nog allemaal legit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:31
Arsenius schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:35:
Iemand nog recent besteld bij savevape? Is nu aromaworld geworden. Ik wil wat liquid base bestellen en aroma, maar de website ziet er niet zo heel flex uit, veel foutjes en plaatjes die niet laden dus ik vroeg me af of dat nog allemaal legit is.
Gewoon same old, same old. Als je goedkoper wil bestel ik tegenwoordig bij https://nomnomz.co.uk/ Engelse prijzen, europese import kosten (dwz geen) want ierland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
Arsenius schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:35:
Zekers legit, maar is inderdaad niet de fijnste website meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:01
Nou, m'n base is op... Savevape.de verzend niet meer naar NL voor zover ik zie, de Nederlandse variant heeft geen base. En de rest van de shops verkoopt kleine flesjes? Verdorie pas aroma besteld.

Moet ik nu naar de Welkoop voor een literfles? :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32

D4NG3R

kiwi

:)

Goed, na bijna een jaar weer te hebben gerookt wil ik de dampstick er weer eens bij pakken om het af te leren. Hoe zit het nu precies met smaakjes? Standaard tabakssmaken vond ik ronduit smerig, en ik gebruik het juist om weer af te kicken. Dus alle relevantie aan tabak moet er gewoon af zijn. :')

Zelf mixen? Ben ik zeker weer een eeuwigheid verder voordat het lang genoeg gestaan heeft om ergens naar te smaken..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@D4NG3R Vanaf 1 juli komt er een verbod op non-tabak smaakjes. Je kan dus beter wiet gaan roken of coke snuiven. Daar is makkelijker aan te komen dan aardbei aroma en base.

Iets serieuzer: gewoon zelf mengen, goed schudden. De helft opzij zetten.
Tegen de tijd dat je voldoende hersteld bent van het roken en weer subtiele verschillen gaat ruiken heb je een berg liquids die ruim voldoende tijd gesteeped hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32

D4NG3R

kiwi

:)

Mijn intentie is niet om (analoog) roken te vervangen met dampen. Trek aan sigaretten (of dampen) heb ik ook nauwelijks, maar ik loop letterlijk een week rond met paniek aanvallen als ik kap met nicotine. :')

Dampen bied daar dan ook een mooie oplossing voor door af te bouwen. Vorige keer ook zo gedaan, pijnloos in een maand tijd naar 0mg weten te gaan. Dampen doe ik daarna eigenlijk alleen nog maar op gelegenheid, als ik volk over de vloer hebt wat nog wel rook bijv. Het eerste coronajaar dampte ik misschien 10ml per maand ter referentie.

Als dat verbod per 1 juli in gaat bestel ik van de week even voldoende voor een paar weken + base/smaakjes om zelf te mixen voor daarna. d:)b

Worden losse flesjes met smaakstoffen daarna ook verboden?

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 05-05-2022 14:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Vragen over regelgeving kan iemand die iets meer ingelezen is dan ik vast beantwoorden.

Het afbouwen herken ik, zo'n vape maakt dat imho inderdaad enorm makkelijk.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:14
Het is tegenwoordig zo simpel om het zelf te maken, als je kan schudden zit je goed.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Raymond P schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:52:
Nou, m'n base is op... Savevape.de verzend niet meer naar NL voor zover ik zie, de Nederlandse variant heeft geen base. En de rest van de shops verkoopt kleine flesjes? Verdorie pas aroma besteld.

Moet ik nu naar de Welkoop voor een literfles? :+
Vandaag weer twee liter base (+ nicshots) en een hoop diy smaakjes besteld bij https://www.lepetitvapoteur.com/en/ . Die heb je dan met twee a drie dagen in huis. Altijd goed geleverd en goede (veilige) kwaliteit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@renzo4000 Thx, ik zag 'm voorbij komen. Kwaliteit is wel een dingetje inderdaad. Enorm nadeel als je twee jaar doet met een litertje en een paar aromas en menthol kristallen, alles verandert...

Ik had inmiddels ook bericht van savevape, die verkopen base onder een ander domeinnaam in NL vanaf volgende week.
Voor mij is dat wat handiger omdat ik ook wat spuitjes en flesjes nodig heb. Als dat toch per 10ml wordt dan wijk ik uit naar die Franse shop.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 03:41
Een flinke poos geleden heb ik via nicotinehub.co.uk naar tevredenheid nicotine besteld. Dat was nog voor de brexit. Zijn er mensen die daar nu nog steeds hun nicotine halen? En de 30 pond verzendkosten die ze rekenen, is de exclusief inklaringskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 16:46
CryptoNL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:45:
Ervaren tabak dampers hier? Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat hier kenners zijn die ze kunnen beantwoorden!

- Gebruik een Aspire Nautilus GT Kit - MTL 1,8 ohmen

- Meerdere smaken al getest, maar NIKS bevalt echt goed:

12MG:

Millers Gold (gatverdamme)
Millers Silver (gatverdamme)
Millers Desert (oke, maar weinig smaak, meer vanille achtig)
Millers Tabak (smaakt niet eens naar tabak)
Bookwill Tabak en Desert (ranzig)
RY4 Hansen (niet onder de indruk)
Flavourtech BLACK TOBACCO (zeer goede smaak in de mond, maar bij het uitblazen weinig smaak, vreemd nasmaakje)

Andere nicotine waardes:

Element 555 TOBACCO NIC SALT 20 MG (de meest gore liquid ooit, werd er onpasselijk van)
ExcluCig Diamond Label Tobacco 18MG (te harde smaak, waarschijnlijk door de 18mg)

Wat doe ik verkeerd? Zijn de coils misschien verkeerd? Heb ik de verkeerde smaken? Ik blijf maar kopen, maar kan elke keer smaken wegflikkeren omdat ze niet te pruimen zijn en dat is zonde.

Wat heb ik nu in mijn hoofd?

Authentic Cirkus RY4 Tobacco 12MG
Flavourtec RY4 Tobacco

Iemand ervaringen met deze 2 smaken?

Ben overigens een ex JPS zware shag roker. Apparaat staat ingesteld op rond de 17 watt met 1,8.
Ik ben ook een bijna-ex-JPS zware shag-roker. Ik rook er nog 3-4 per dag en de rest met een Justfog Q16ff.
Ik gebruik nog de basic tabak maar is niet echt lekker.
Je post is al even geleden maar ik ben benieuwd of je tot een smaak bent gekomen die wel enigsinds bevalt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:20
Ora et Labora schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Ik ben ook een bijna-ex-JPS zware shag-roker. Ik rook er nog 3-4 per dag en de rest met een Justfog Q16ff.
Je post is al even geleden maar ik ben benieuwd of je tot een smaak bent gekomen die wel enigsinds bevalt.
Cirkus RY4 Tobacco is wel aardig.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

tweakkuiken schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:22:
Een flinke poos geleden heb ik via nicotinehub.co.uk naar tevredenheid nicotine besteld. Dat was nog voor de brexit. Zijn er mensen die daar nu nog steeds hun nicotine halen? En de 30 pond verzendkosten die ze rekenen, is de exclusief inklaringskosten?
Pg, Vg, Nic en aroma's kan je niet meer importeren vanuit de UK. Zodra er Pg of Vg inzit, komt het niet door de douane heen. Ik zelf heb dit onlangs meegemaakt bij het invoeren van Vg, van de verzender kreeg ik het bericht dat ik toestemming moest vragen (DHL) en daar kwam dus een negatief antwoord op en ben nu bezig om mijn geld terug te krijgen, welke ook niet al te makkelijk is.
Ora et Labora schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Probeer eens een N.E.T. (Naturally Extracted Tobacco) smaakje eens, deze smaak zit het dichtste bij het natuurlijke product ;)

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MeesKees21 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:04:
[...]

Pg, Vg, Nic en aroma's kan je niet meer importeren vanuit de UK. Zodra er Pg of Vg inzit, komt het niet door de douane heen. Ik zelf heb dit onlangs meegemaakt bij het invoeren van Vg, van de verzender kreeg ik het bericht dat ik toestemming moest vragen (DHL) en daar kwam dus een negatief antwoord op en ben nu bezig om mijn geld terug te krijgen, welke ook niet al te makkelijk is.

[...]

..
Spul gemixt met nicotine kan ik mij voorstellen maar bijvoorbeeld een liter flesje 100%VG of PG?
Dat zijn namelijk gewoon generieke grondstoffen die in heel erg veel producten voorkomen.

Hoe moet ik anders de rookmachine op stoom krijgen? Een handeltje in antivries kunnen opbouwen of medicijnen of bepaalde voedingsmiddelen produceren?

Ben toevallig vandaag een litertje 100% VG gaan halen in Amersfoort bij een erg prettige vapeshop.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 14-05-2022 03:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

PalingDrone schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 02:57:
[...]

Spul gemixt met nicotine kan ik mij voorstellen maar bijvoorbeeld een liter flesje 100%VG of PG?
Dat zijn namelijk gewoon generieke grondstoffen die in heel erg veel producten voorkomen.

Hoe moet ik anders de rookmachine op stoom krijgen? Een handeltje in antivries kunnen opbouwen of medicijnen of bepaalde voedingsmiddelen produceren?
Toch is het zo, ik krijg mijn 8 flessen a 2,5 liter Vg niet van Engeland naar Nederland, waarom zou ik daarover liegen? Zelfde gaat op voor Duitsland.

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MeesKees21 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 03:05:
[...]

Toch is het zo, ik krijg mijn 8 flessen a 2,5 liter Vg niet van Engeland naar Nederland, waarom zou ik daarover liegen? Zelfde gaat op voor Duitsland.
Is het daar zo goedkoop ofzo?
Groothandelsprijzen VG pharma quality zijn bij die hoeveelheden hier in NL ook ongeveer 4 a 5 euro de liter dus waarom iets importeren wat hier ook legaal te koop is?
Ik zou juist de dingen uit het buitenland halen die hier niet of slechts in flesjes van 10ml te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

PalingDrone schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 03:16:
[...]

Is het daar zo goedkoop ofzo?
Groothandelsprijzen VG pharma quality zijn bij die hoeveelheden hier in NL ook ongeveer 4 a 5 euro de liter dus waarom iets importeren wat hier ook legaal te koop is?
Ik zou juist de dingen uit het buitenland halen die hier niet of slechts in flesjes van 10ml te krijgen zijn.
Op het moment van bestellen wel, scheelde ongeveer de helft. Hier in NL kan ik Vg niet onder de € 6,00 de liter krijgen, Pg is nog duurder, gemiddeld € 13,00 per liter.
Aroma's kunnen ook niet meer besteld worden, net zoals bottleshots, er zit namelijk Pg in :/

20 Liter Vg in NL kost je bijna € 180,00 :

https://www.online-zeepwi...o-vrij-ovl01/#description

[ Voor 12% gewijzigd door MeesKees21 op 14-05-2022 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tjah, die kool en raapzaad olie zit nu in de mayo... :+

Fwiw, van de week 'gewoon' m'n bestelling binnen gekregen via lepetitvapoteur.
Voor mij was dat interessanter dan Savevape's https://www.propyleenglycol.com/ door de bezorgkosten.

(Met een liter doe ik bijna twee jaar...)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-08 08:23
Ik heb een week geleden nog twee Boss Shots en een literfles PG van Aroma Company (BE) zonder problemen ontvangen.

Nicotine van nicotinehub uit de UK, maar dat krijg je niet zomaar meer de grens over en heb ik een vriend werkzaam in de transport voor moeten inschakelen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

10 jaar geleden was ik blij dat er een alternatief bleek te bestaan, maar bleef ik toch teruggaan naar roken. 2 jaar geleden van een collega een Joyetech Cubis Pro met een stevige Smoant 200W boxmod gekregen. Eigenwijs, kreeg veel teveel nicotine binnen en wéér terug naar sigaretten.

Dit keer wat meer werk erin gestopt. Passende smaken (koekjes etc.) op 1.5 Ohm coils + 10mg nic-salts voor fase 1. Ik was al klaar met de smaak van tabak roken, en na een week was ik volledig over. Na een maand de overstap gemaakt naar fase 2, sub-ohm (0.25 ohm, 50-60watt) en via 6 & 3mg e-liquids later richting nul. Belachelijke wolken met heerlijke smaken - zolang ik de tank chimney + driptip bij het vullen met een wattenstaafje schoonmaak. Ook oppassen dat ik niet te laag of hoog ga zitten, heb duidelijke afkick én overdose effecten gemerkt.

Voelt persoonlijk wel raar/niet heel erg ok om zoveel afval te produceren met die coils etc. DIY lijkt nu ook een no-brainer als ik hier alleen nog maar 10ml flesjes mag kopen met bijsluiter en pakje -_-' Ik snap dat de motivatie in Nederland "onaantrekkelijk voor de jeugd" is, maar zo jaag je toch iedereen gewoon over de grens?

Maar wow, de adem komt weer terug, inspanning gaat zoveel beter, geen smerig gerochel en gekriebel in m'n keel meer... heerlijk! _/-\o_ Goed, na bijlezen in dit topic dacht ik ook even een leuke bestelling te doen bij Le Petit, Maar Paypal blijft m'n bestellingen als "verdacht" markeren :')

Ik zocht vooral hufterproof, hi-power en elegant/simpel, en dan kwam ik uit tussen de Geekvape Legend of een SMOK Arcfox + TFV18. Wilde PG/VG 20/80 doen, aroma's uit de Pulp lijn zoals Baklava, Tonka, Matcha etc. :9~ en dan binnen een maand hopelijk de RBA coil of een aparte 2e rebuildable tank.

edit: Huh, Paypal lijkt gewoon Vape shops te blokkeren. Nu via een bankoverschrijving gedaan, zelfde dag verzonden lijkt het. Helaas geen gebruik kunnen maken van de weekend actie. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch voor de Geekvape Aegis L200 + Zeus Subohm tank te gaan. De hold slide lijkt me super handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Vyo op 24-05-2022 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Heeft iemand een idee waar ik tweedehands vape spullen (bijvoorbeeld 3 liter 70%VG, 30%PG base vloeistof) kan aanbieden?
Marktplaats verwijderd mijn advertentie :-(
En hier op het forum is V&A ook niet toegestaan lees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
stefanroelofs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:24:
Heeft iemand een idee waar ik tweedehands vape spullen (bijvoorbeeld 3 liter 70%VG, 30%PG base vloeistof) kan aanbieden?
Slimme verkapte manier om het zo te plaatsen dan in dit topic ;) Probeer het eens op het dampforum zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KgrKPjtil9NZwwTj90o1DNrU98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1uc0LKI0nifrsL2k4i2ysK5x.png?f=user_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Nu online
@Negakinu Dat is goed nieuws voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Heb je ook een linkje naar deze bron.
Ik heb nu geen idee waar deze quote/screenshot vandaan komt namelijk.

We hebben inmiddels een nieuwe staatssecretaris, Blokhuis met zijn kruistocht tegen zo ongeveer alles en geholpen door de tabakslobby en antirookclubjes heeft gelukkig het veld geruimd.

[ Voor 29% gewijzigd door PalingDrone op 24-05-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:20
Men wil meer mensen aan het roken hebben hoe gek dat ook klinkt:

- Supermarkten mogen geen sigaretten meer gaan verkopen, waardoor de tabaksspeciaalzaak dat als enige weer mag doen. Jaren geleden was het precies andersom. Toen kwamen de supermarkten opzetten en ging men direct sigaretten verkopen, waardoor veel speciaalzaakjes failliet gingen.

- Smaakjes verbieden, waardoor je eerder geneigd bent terug te pakken naar de sigaret.

Etc etc. Vrij opzichtig allemaal.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

stefanroelofs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:24:
Forum > Vraag en aanbod overig

Je zou het daar kunnen proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:31
BasE! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:57:
[...]

YouTube: What are the Best Temperatures for Vaporizing?
en ook voor @Aghanim

De terpentenen (smaak) komt als eerst vrij, daarna de thc en cbd. Probeer met je flowermate aura een "milkshake" hijs te nemen, rustiger dus dan een joint en ook iets langer (5 tot 15sec) tot ongeveer 75% van je longen gevuld is.

De Crafty is samen met de Mighty de beste draagbare vaporizer qua gemak, ik zou dan starten op 180c voor de smaak en uiteindelijk boosten naar 195c. De "high" die je krijgt is altijd anders dan wanneer je een joint (met tabak) rookt, zeker met een soortje zoals Silver Haze krijg je een opwekkende high en niet het stoned gevoel zoals in een joint met tabak.

Probeer eens een dikke indica op 200c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:23
Damp nu al 2 jaar naar volle tevredenheid met de Vaporesso xtra ,maar k had er nog maar 2 die steeds sneller leeg gaan en dan word ik zenuwachtig :)

Alleen nu blijkt deze overal uitverkocht en zo ver ik heb begrepen van mijn leverancier komt deze ook net meer terug.Iemand een soortgelijk podsysteem als advies voor mij of kan ik beter de Vaporesso xtra in China bestellen zo lang dat nog kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb die xtra ook gehad en vond ze toentertijd best wel oké. Echter toch wel regelmatig last van leaken. Ik zou als ik jou was @Beakzz kiezen voor een uwell caliburn g2 of ak2 (lijkt qua formfactor meer op de xtra). Dit zijn veel betere pods dan de xtra en verkrijgbaarheid is ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik vape met mesh coils zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://img.fasttechcdn.com/973/9738435/9738435-1.jpg

Nu kwam ik daar een rol van tegen die je zelf kunt knippen: https://www.fasttech.com/p/8785105. Anderhalf meter voor maar een eurotje ofzo meer. Dit is echter de enige hiervan of FT, zijn jullie andere verkopers van vergelijkbare mesh rollen bekend?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-08 08:23
NOS vol op het orgel;
Lang werd vapen gezien als minder ongezond dan roken. Maar nieuw onderzoek laat zien dat vooral voor jongeren vapen niet minder schadelijk is. Zo zit in veel wegwerpvapes nicotine. "En nicotine is zeker voor jongeren heel erg verslavend. Het verstoort de hersenen. en dat leidt tot een minder goede concentratie", zegt Croes. "Ook zitten in vapes kankerverwekkende stoffen en zware metalen."
Niet dat ik graag zie dat de jeugd massaal aan het vapen is, maar dat nog liever dan aan de sigaretten.

[ Voor 21% gewijzigd door dubbeldekkert op 06-07-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Nu online
Begint nu toch langzaamaan wel moeilijk te worden om aan de 1 liter flessen pg/vg te komen. Gaat toch een ritje naar onze zuiderburen worden vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Galaxis schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:59:
Begint nu toch langzaamaan wel moeilijk te worden om aan de 1 liter flessen pg/vg te komen. Gaat toch een ritje naar onze zuiderburen worden vrees ik.
Is dat zo? Ik haal ze altijd bij onze Franse vrienden ;)

Bijvoorbeeld 1 liter 50/50/0 mg: https://www.lepetitvapote...base-0mg-born-to-diy.html

Eventueel aan te vullen met nic boosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
dubbeldekkert schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:22:
NOS vol op het orgel;

[...]

Niet dat ik graag zie dat de jeugd massaal aan het vapen is, maar dat nog liever dan aan de sigaretten.
"Lang werd vapen gezien als minder ongezond dan roken."
oke, maar dat is niet zo?
"Maar nieuw onderzoek laat zien dat vooral voor jongeren vapen niet minder schadelijk is."
Oh, bizar, dus het is even schadelijk of zelfs schadelijker dan roken?
"Zo zit in veel wegwerpvapes nicotine. "En nicotine is zeker voor jongeren heel erg verslavend."
Euh, oke? Net als bij sigaretten dus?
"Ook zitten in vapes kankerverwekkende stoffen en zware metalen."
Meer dan in sigaretten? En welke stoffen zijn dit?
Oh, dat is nergens te vinden.

Zeker veel geld van tabakslobby gekregen, die NOS? 8)7 8)7 8)7

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wegwerp meuk is dan ook wel verschrikkelijk, vooral omdat er standaard zo'n beetje overal de 20mg variant van verkocht word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

renzo4000 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Is dat zo? Ik haal ze altijd bij onze Franse vrienden ;)

Bijvoorbeeld 1 liter 50/50/0 mg: https://www.lepetitvapote...base-0mg-born-to-diy.html

Eventueel aan te vullen met nic boosters.
Probeer maar eens 100% PG te krijgen, dat hebben ze niet, wel 100% VG.
Nou is het geluk dat ik mijn eigen N.E.T.'s maak, maar voor 100% VG ga ik toch echt naar een ander adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Galaxis schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:59:
Wil je het persé in een winkel halen? Dat kan gewoon, maar dan heeft het geen vape labeltje. :)

Het in Nederland actieve Duitse Savevape heeft deze shop:
https://www.propyleenglyc...l?id=265735356&quantity=1

Doel is duidelijk, de spullen die je daar koopt zijn ook helemaal niet om te vapen. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Raymond P schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Wil je het persé in een winkel halen? Dat kan gewoon, maar dan heeft het geen vape labeltje. :)

Het in Nederland actieve Duitse Savevape heeft deze shop:
https://www.propyleenglyc...l?id=265735356&quantity=1

Doel is duidelijk, de spullen die je daar koopt zijn ook helemaal niet om te vapen. :9
€ 170,00 voor 10 liter.... Bijna een rib uit je lijf :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MeesKees21 Wellicht kijk ik verkeerd maar 2x 5 L is net geen 112 euro in m'n mandje.

Redelijk prijzig ja, maar zulke shops zijn voor mensen zoals ik die een behoorlijke tijd (lees: 2ml/dag) doen met een beetje.
Een 10 of 20 L jerrycan zal je op andere plekken natuurlijk veel goedkoper kunnen krijgen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Raymond P schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:41:
@MeesKees21 Wellicht kijk ik verkeerd maar 2x 5 L is net geen 112 euro in m'n mandje.

Redelijk prijzig ja, maar zulke shops zijn voor mensen zoals ik die een behoorlijke tijd (lees: 2ml/dag) doen met een beetje.
Een 10 of 20 L jerrycan zal je op andere plekken natuurlijk veel goedkoper kunnen krijgen.
Mijn fout! 8)7 Ik keek naar de literflessen en die kosten € 16,99 per stuk, vandaar dat ik op € 170,00 kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
MeesKees21 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Probeer maar eens 100% PG te krijgen, dat hebben ze niet, wel 100% VG.
Nou is het geluk dat ik mijn eigen N.E.T.'s maak, maar voor 100% VG ga ik toch echt naar een ander adres.
Ok .. maar je bent naar een specifieke verhouding opzoek die je zelf wil mengen 34,5% VG / 65,5% PG ofzo :P

De meest gangbare zijn toch wel zo'n beetje 30/70 50/50 70/30 ... ik zou me er niet zo druk om maken en voor nog geen €10 de liter is niet eens zo gek voor goede kwaliteit Europese base. But suit yourself 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

renzo4000 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Ok .. maar je bent naar een specifieke verhouding opzoek die je zelf wil mengen 34,5% VG / 65,5% PG ofzo :P

De meest gangbare zijn toch wel zo'n beetje 30/70 50/50 70/30 ... ik zou me er niet zo druk om maken en voor nog geen €10 de liter is niet eens zo gek voor goede kwaliteit Europese base. But suit yourself 8)
Klopt, 90VG of 80VG, anders wordt het te dun voor mijn SteamCrave Aromamizer Plus. Daarnaast ben ik absoluut niet gangbaar! :P Ik betaalde onlangs € 63,00 voor 10KG VG, dat zal zo'n 9,6/9,7 liter zijn. Helaas hebben ze het op het moment niet op voorraad, anders zou ik nog zo'n jerrycan bestellen. Voor nu kan ik nog genoeg liters 100VG met nicotine maken 8)

• Poesmij
Ligt het nu aan mij, of kan ik nergens meer gewoon Base liquid kopen? Heb genoeg nicotine, maar gewoon een literfles 5050 pg vg ontgaat mij even helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
Poesmij schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:43:
Ligt het nu aan mij, of kan ik nergens meer gewoon Base liquid kopen? Heb genoeg nicotine, maar gewoon een literfles 5050 pg vg ontgaat mij even helemaal.
Le petit Vapoteur FR.
Savevape DE
Nomnomz Ierland (geen importkosten)

Uhh.. ja.. nederland? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Even los van de tips die @analogworm je gegeven heeft stonden er letterlijk een paar post boven je al wat voorbeelden ;)

Kleine tip mijnerzijds, je kan (als je snel bent) nog met 20% korting bestellen bij lepetite vapoteur met de code ETE20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Nu online
https://www.propyleenglycol.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
renzo4000 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Even los van de tips die @analogworm je gegeven heeft stonden er letterlijk een paar post boven je al wat voorbeelden ;)

Kleine tip mijnerzijds, je kan (als je snel bent) nog met 20% korting bestellen bij lepetite vapoteur met de code ETE20.
Aah excuses.

Maar helaas krijg ik dat de code al niet meer geldig is, thanks though :)
Nouja, ik dacht dat dat op ging voor nicotine/smaak houdende liquid.
Deze had ik daarom goed op voorraad.

[ Voor 21% gewijzigd door Poesmij op 12-08-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-08 21:07
Is er hier ook animo voor het overnemen van spullen van iemand die gestopt is?
Een aantal mods/tanks, een hoop accessoires en +/- 400ml 100mg/ml VG base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Arunok schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:13:
Ligt eraan wat je qua hardware aanbiedt, stuur maar een DM, dan zien we wel waar we komen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08 21:22

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Arunok schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:13:
Stuur mij ook maar een DM. Eens kijken of ik iets kan gebruiken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
Heren,

Voor mij is het tijd gekomen om mijn 7 jaar oude Kangertech Subtank mini met RBA te vervangen. Het begint uit elkaar te vallen en werkt niet meer naar behoren. Ik ben al een week op zoek naar een vervanger maar helaas zie ik door bomen het bos niet meer.

Ik zoek een nieuwe tank met RBA/RTA.

- Lekvrij
- Makkelijk zelf te maken.
- Vriendelijk in gebruik.
- Regelbare airflow.

Hebben jullie tips voor mij?

[ Voor 12% gewijzigd door sanane op 21-10-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sanane schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:55:
Heren,

Voor mij is het tijd gekomen om mijn 7 jaar oude Kangertech Subtank mini met RBA te vervangen. Het begint uit elkaar te vallen en werkt niet meer naar behoren. Ik ben al een week op zoek naar een vervanger maar helaas zie ik door bomen het bos niet meer.

Ik zoek een nieuwe tank met RBA/RTA.

- Lekvrij
- Makkelijk zelf te maken.
- Vriendelijk in gebruik.
- Regelbare airflow.

Hebben jullie tips voor mij?
In 7 jaar tijd is er een hoop veranderd kan ik je vertellen! Wil je perse een rba/rta? Als je bijv een Voopoo drag serie kiest ben je in een keer klaar en weer bij de tijd. Je hebt dan een super goede mod en pods met super goede coils (en regelbare airflow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
renzo4000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

In 7 jaar tijd is er een hoop veranderd kan ik je vertellen! Wil je perse een rba/rta? Als je bijv een Voopoo drag serie kiest ben je in een keer klaar en weer bij de tijd. Je hebt dan een super goede mod en pods met super goede coils (en regelbare airflow).
Haha klopt inderdaad. Er is een hoop veranderd en ik weet echt niet meer wat ik moet kopen :o

De reden dat ik een rba/rta wil is vanwege kostenbesparing. Ik wil geen dure kant en klare coils kopen. Zelf maken is toch wel een stuk goedkoper. Maar ik zal even kijken naar voopoo. Misschien is het wel wat voor mij mits het met kosten meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@sanane de kosten vallen enigzins mee voor de voopoo coils (per 5 stuks). Bovendien gaan ze betrekkelijk lang mee. Bij mij ongeveer twee a drie weken (en ik damp vrij veel) maar ligt ook aan of je erg zoete(caramel) achtige smaken dampt of niet.

Ze hebben overigens ook een pnp rba, dus je kan gewoon nog zelf bouwen. Ik denk dat er een wereld open gaat met een kitje van Voopoo ... veel smaak en damp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
renzo4000 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:21:
@sanane de kosten vallen enigzins mee voor de voopoo coils (per 5 stuks). Bovendien gaan ze betrekkelijk lang mee. Bij mij ongeveer twee a drie weken (en ik damp vrij veel) maar ligt ook aan of je erg zoete(caramel) achtige smaken dampt of niet.

Ze hebben overigens ook een pnp rba, dus je kan gewoon nog zelf bouwen. Ik denk dat er een wereld open gaat met een kitje van Voopoo ... veel smaak en damp!
Welke variant van Voopoo raad je mij specifiek aan? Haha er zijn zoveel varianten te koop... pfff. Kunnen ze het niet simpel houden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ga er maar vanuit dat alle drag varianten hetzelfde zullen "smaken". Ze maken namelijk allemaal gebruik van dezelfde pnp coils en de pods(de tankjes zeg maar).

Wil je verwisselbare of ingebouwde accu? Zelf maak ik al een jaar gebruik van de voopoo Drag S en die bevalt nog steeds.

Op dit moment is de Drag E60(ingebouwde batterij in "boxmod" stijl en de H80 is met losse batterij (langwerpig) het nieuwste, verder zijn ze technisch gelijk.

Dan heb je ook nog de Argus reeks en die zijn meer rugged (stof en spat waterdicht en beter tegen schokken).

Uiteraard is er nog veel meer in de dampwereld maar over het algemeen komen de voopoo drag producten goed uit de reviews.

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 21-10-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savevape.de verzendt niet naar Nederland?

Lepetitvapour heeft niet de juiste aroma's, aromaworld heeft geen RY4 double en base...

Zucht. Savevape.de heeft alles wat ik nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:17:
Ik vape met mesh coils zoals deze:

[Afbeelding]

Nu kwam ik daar een rol van tegen die je zelf kunt knippen: https://www.fasttech.com/p/8785105. Anderhalf meter voor maar een eurotje ofzo meer. Dit is echter de enige hiervan of FT, zijn jullie andere verkopers van vergelijkbare mesh rollen bekend?
Heb zelf een tijd gevaped met mesh coils in een Wotofo profile M , geknipt uit een rol en dat ging prima. Die rol kwam gewoon van aliexpress, was kanthal a1 van Vandy Vape. Ze hebben ook stainless 316. Gewoon ff op maat knippen en knallen maar.

Was echt prima vapen, tot die tank na anderhalf jaar begon te lekken als een malle en ik bij ieder trekje mijn mond vol had met liquid.

Nu weer terug bij mijn ouwe vertrouwde Kayfun Prime :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond contact opgenomen met savevape.de en zij geven inderdaad aan dat ze niet meer naar Nederland verzenden.

Mooie boel zeg.

Ik ga maar eens mijn bestelling uitsmeren over 3 winkels en kijken wat er binnenkomt _O-

Leuke hobby ondertussen dat vapen, een pakje Javaanse Jongens driekwart bij het eerste beste pompstation wordt steeds aantrekkelijker 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• analogworm
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:59:
Savevape.de verzendt niet naar Nederland?

Lepetitvapour heeft niet de juiste aroma's, aromaworld heeft geen RY4 double en base...

Zucht. Savevape.de heeft alles wat ik nodig heb...
https://nomnomz.co.uk/
Uit Noord Ierland, UK prijzen, geen import. Wel een groot assortiment. Misschien kan je daar vinden wat je nodig hebt?

En ik ben maar aromas gaan bestellen bij https://flaywer.de/en/ duurt wel langer, maar verreweg het grootste bestelbare assortiment.

Met base van https://www.propyleenglycol.com/ (zelfde eigenaar als savevape meen ik.. maar dan aparte winkel om regels te omzeilen)

[ Voor 22% gewijzigd door analogworm op 31-10-2022 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

analogworm schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

https://nomnomz.co.uk/
Uit Noord Ierland, UK prijzen, geen import. Wel een groot assortiment. Misschien kan je daar vinden wat je nodig hebt?

En ik ben maar aromas gaan bestellen bij https://flaywer.de/en/ duurt wel langer, maar verreweg het grootste bestelbare assortiment.

Met base van https://www.propyleenglycol.com/ (zelfde eigenaar als savevape meen ik.. maar dan aparte winkel om regels te omzeilen)
Bedankt voor de links man, wordt echt gewaardeerd!

Die flaywer.de lijkt alles te hebben wat ik qua smaken nodig heb, dan de base apart en het komt goed.

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Wij vapers zijn toch de lul:

https://scientias.nl/vape...chade-als-gewone-sigaret/

Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:23
Sja. Dat het niet gezond is lijkt me evident. Maar het onderzoek is wel erg kort door de bocht, het focust zich vooral op de (neven)effecten van nicotine zo te lezen. Wat is de conclusie mbt de rest van de chemische bestanddelen van tabak? Stoffen zoals oa teer, benzeen, ammonia?

Ieder moet voor zichzelf de afweging maken of vapen een gezonder alternatief is, of wellicht een middel om te helpen stoppen met roken. Mijn persoonlijke ervaring is van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag alles besteld wat ik komend jaar nodig ga hebben.

- bijna een liter aan allerlei aroma's bij flaywer.de
- 3 liter 50/50 base bij lepetitvapoteur.com (ligt hier nog 2 liter en 0.7 liter 60mg base)
- 150 gram pure menthol kristallen bij aromaworld (Vrouwtje dampt alleen menthol, flaywer had geen kristallen op voorraad en daardoor zou de bestelling 4 tot 6 weken gaan duren.)

Doel is met deze voorraad uiteindelijk af te bouwen en daarna compleet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:03
Iemand die mij kan helpen met verhoudingen?

Ik gebruik de Elfbar 600 1% wat 10mg/ml is. Nu heb ik een Vaporesso pod set met eigen eliquid.

250ml fles met 210ml eliquid wat aangevuld moet worden met nic salt boosters.

Nu zie ik boosters van 18 / 20mg. Moet ik nu alleen 4x10ml van 18mg toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ari Gold schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:45:
Iemand die mij kan helpen met verhoudingen?

Ik gebruik de Elfbar 600 1% wat 10mg/ml is. Nu heb ik een Vaporesso pod set met eigen eliquid.

250ml fles met 210ml eliquid wat aangevuld moet worden met nic salt boosters.

Nu zie ik boosters van 18 / 20mg. Moet ik nu alleen 4x10ml van 18mg toevoegen?
Met het toevoegen van 4 flesjes van 20mg boosters zou je ongeveer op een mix van 3mg uitkomen. Dit is vrij gebruikelijk voor sub ohm vapes, met van die grote wolken.

Als je 10mg wilt (wat ik zelf wel vrij hoog vind) moet je sterkere nicotine base toevoegen zodat je 250 ml fles een hoger nicotine gehalte krijgt. Zulke base is alleen bijna nergens meer te verkrijgen.

Dus genoegen nemen met 3mg of toch ergens sterkere boosters zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:52
Gezien de recente berichtten over het verbieden van smaakjes om te vapen is mijn vriendin bang dat ze straks in NL niet meer kan bestellen. Sites als bv Ali vertrouwt ze onvoldoende qua mogelijke stofjes die in de liquid verwerkt zou kunnen zijn.

Zijn er hier mensen met aanraders uit bv Duitsland of Frankrijk voor liquids? Ben zelf echt totaal niet thuis in dit onderwerp gezien ik niet vape overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffa schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:25:
Gezien de recente berichtten over het verbieden van smaakjes om te vapen is mijn vriendin bang dat ze straks in NL niet meer kan bestellen. Sites als bv Ali vertrouwt ze onvoldoende qua mogelijke stofjes die in de liquid verwerkt zou kunnen zijn.

Zijn er hier mensen met aanraders uit bv Duitsland of Frankrijk voor liquids? Ben zelf echt totaal niet thuis in dit onderwerp gezien ik niet vape overigens.
Ik heb afgelopen bestelling geplaatst bij https://flaywer.de/en/ (smaakstoffen) en https://www.lepetitvapoteur.com/en/ (smaakstoffen, base liquids en nicotine boosters).

Als ze niet thuis is in de wereld van het zelf liquids mengen; Bij lepetitvaporateur hebben ze ook kant en klare liquids.

Maar bij https://www.lepetitvapoteur.com/en/438-ready-to-diy hebben ze ook liquid pakketten die je heel makkelijk zelf kunt mengen. Bestaat uit een groter flesje base liquid met nicotine boosters en smaakstof. Je selecteert daar het gewenste nicotine gehalte, krijgt het pakketje binnen en gooit de boosters en smaakstof in de grote fles. Schudden en klaar. Dat scheelt je flink in de kosten aangezien deze pakketjes een stuk goedkoper zijn dan kleine kant en klare flesjes.

Van beide bovengenoemde sites waren de bestellingen binnen een paar dagen binnen en de kwaliteit is prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 16:02

Plainside

I browse when I'm at work

Huh, vraag me af he, als je dan zelf mengt mag het wel weer? Dus meeste online vape shops gaan wisselen naar het leveren van die producten?

https://www.nu.nl/economi...n-2023-uit-de-handel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plainside schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
Huh, vraag me af he, als je dan zelf mengt mag het wel weer? Dus meeste online vape shops gaan wisselen naar het leveren van die producten?

https://www.nu.nl/economi...n-2023-uit-de-handel.html
Ja, je kunt bijvoorbeeld bij aromaworld.nl nog steeds een breed scala smaakstoffen bestellen. Deze zijn theoretisch namelijk ook geschikt voor het maken van voeding.

Beetje een loophole in de wetgeving.

Echter biedt een site als aromaworld dan weer geen base liquids, nicotine, of tabakssmaken meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:14
https://aromashot.nl/ levert ook veel aroma's. Voor base en nicotine moet je maar ff een PM sturen, dat ga ik niet zo op het web zetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-08 21:54
Ik vraag me wel af of die shops straks ook niet worden aangesproken op het leveren aan Nederland. Dat kun je bij voorbaat in ieder geval niet uitsluiten denk ik. Het zal wellicht wel wat lastiger worden..

Die vape pennen worden straks met hele colli's tegelijk over de grens gesmokkeld en er ontstaat een leuke illegale markt. De dealers die voorheen alleen goed geld konden maken met XTC kunnen straks ook hun lol op met lachgas en vapewaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:13
Daar maak ik mij ook zorgen over, lepetitvapoteur verstuurd niet naar belgie vanwege de wetgeving die daar van kracht is.

Ik ga een voorraad aanbrengen en mogelijk een doorstuur service gebruiken om toch te kunnen importeren.

[ Voor 20% gewijzigd door XyRuS op 02-12-2022 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:30

Yor

Yor1313#2571

Dat hele "smaakjes" gebeuren gaat niet veel uithalen.

Bijna alle aroma's die jullie vapen, komen van 3 of 4 grote fabrikanten, dezelfde meuk zit ook in de blueberry yoghurt, de honingcandy en ga zo maar door.

Winkels verkopen nu aroma's en aroma verdunner, wat jij daarmee doet, moet jezelf weten...

Ik denk het enige verschil gaat zijn dat je nu zelf moet gaan mixen, maar zelfs daar hebben ze al een antwoord op. Winkels die het voornamelijk moeten hebben van hun overpriced "eigen speciaal ontworpen" liquids, die gaan het nu zwaar krijgen. (lees troep uit China).

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.