Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
@PalingDrone ik heb sinds gisteren weer een nieuwe update van UPS. Dit keer wel een "in transit" met als afleverdatum vandaag. Wie weet gaat het dan echt een keer gebeuren. Wat een amateurs daar bij UPS. Ongelofelijk dat zo'n groot bedrijf er zo'n puinhoop van maakt. Ik snap dan ook niet waarom bedrijven daar dan mee in zee gaan. Als je alle reviews leest... pôh daar lusten de honden geen brood van.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:27
Nvm- niet goed gezocht

[ Voor 89% gewijzigd door emiel74 op 06-02-2021 06:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@emiel74 haal je kant en klare liquids? Zo ja, dan kan je ook overwegen zelf te maken. Dit is echt niet moeilijk als je de stappen goed doorleest. Soms heb je zelfs kant en klare starterspakketjes, kwestie van bij elkaar gooien en schudden maar. Afhankelijk van de smaak kan je dat direct vapen en soms moet het enige tijd steepen. Ipv 6 euro per 10 ml betaal je nog geen 50 cent.

@PalingDrone mijn pakketje was afgelopen maandag dan eindelijk binnen gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door renzo4000 op 06-02-2021 07:28 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:27
renzo4000 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:26:
@emiel74 haal je kant en klare liquids? Zo ja, dan kan je ook overwegen zelf te maken. Dit is echt niet moeilijk als je de stappen goed doorleest. Soms heb je zelfs kant en klare starterspakketjes, kwestie van bij elkaar gooien en schudden maar. Afhankelijk van de smaak kan je dat direct vapen en soms moet het enige tijd steepen. Ipv 6 euro per 10 ml betaal je nog geen 50 cent.
Bedankt voor de tip! Da's natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:23
Zijn hier nog meer mensen die starterspakketten bestellen? Ik bestelde deze altijd bij flavour Boss, maar daar kan je nu niet meer betalen met PayPal en verzending vanuit VK is nu lastiger en een stuk duurder.

Ik heb vorige keer besteld bij le petit vapoteur, maar vind de smaken toch minder dan bij flavour Boss.

Ik heb al lopen zoeken, maar kan niet echt andere shops vinden buiten het VK die deze pakketten verkopen. Ik wil niet met liters vloeistoffen zitten, maar gewoon makkelijk een pakket.

Heeft iemand nog tips voor een shop die voor een goede prijs alles levert wat je nodig hebt zonder alles te hoeven uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-04 12:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heeft iemand de Smok Morph 2 al?
Galaxis schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:41:
Ik haal mijn aroma's, nicotine en base bij savevape.
Is er ergens een goede guide om zelf je liquid te maken, met een aankomende fruitsmaak verbod moet ik mij daar maar eens op oriënteren.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Het is niet alleen fruit. Het zijn alle smaken behalve tabak helaas.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

revolution-nl schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:42:
Heeft iemand de Smok Morph 2 al?

[...]

Is er ergens een goede guide om zelf je liquid te maken, met een aankomende fruitsmaak verbod moet ik mij daar maar eens op oriënteren.
Zelf liquid maken heeft mij heel lang tegengestaan, maar nu ik het eenmaal doe is het vrij makkelijk. Je moet alleen de 1e keer even rekenen welke verhouding je nodig hebt. Daarna is het een kwesie van herhalen.

De meeste aroma's hebben een mengpercentage staan bij de productinfo. Zo kan deze 10% of 15% zijn. Dat houd in als je 100ml wilt maken, je 10ml of 15ml aroma nodig hebt. Voor mij persoonlijk heb ik gemerkt dat de smaken die 15% zijn ook prima smaken met 10%.

Mocht je nicotine willen, dan moet je uitrekenen hoeveel nic-base je nodig hebt. In mijn geval vape ik op 6mg/ml nic, dus op 100ml heb ik 60ml nic-base van 20mg nodig.

Dan nog je PG/VG verhoudingen. Met mijn coils wordt 70/30 PG/VG aangeraden. Ik gebruik dus 70/30 base en 70/30 nic-base. Als de aroma dan ook op 70/30 verkrijgbaar is is mijn verhouding spot on. Als de aroma 50/50 is, dan kom ik uit op 68/32, als de aroma 100PG of 100VG is kom ik uit oprespectievelijk 73/27 of 63/37 en die verschillen zijn (imo) verwaarloosbaar.

Dus mijn 'recept' is eigenlijk altijd: 30ml nic-base van 20mg, 10ml aroma en bijvullen tot het 100ml streepje met normale base. Even goed roeren (ik hou het bakje in warm water) en dan in flesjes stoppen. Flesjes kun je ook in warm water leggen om het steepen te versnellen, en de flesjes nog een paar keer goed schudden.

Dan even laten steepen, al ben ik hier een vreemde; ik vind 'verse' smaakjes lekkerder dan gesteepte :p Maar volgens de lokale vape-winkel komt dat omdat ik gewoon één aroma gebruik, en geen mengseltjes maak.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Nu online

Belindo

Dan nog even een vraag van mijn kant. Ik ben aan het denken aan iets nieuws. Ik ben begonnen met de 'ZenSations' cartridges, daarna een JustFog P16a, toen de Joyetech eGo AIO box en nu de eGO AIO. Voor de laatste twee gebruik ik de 0.5ohm MTL coils.

Op dit moment staan een aantal dingen mij tegen:
- De batterij van de eGo AIO wordt slecht (de 2e, nieuwere is nog wat beter)
- De hoeveelheid damp mag van mij wel iets meer
- De coils zijn rond de 10,95 voor 5 stuks, coils van Ali bleken geen success

Ik wil graag besparen op de coils en daarom overgaan naar een RTA waarin ik zelfgemaakte of voorgemaakte coils kan stoppen. Maar op dit gebied ben ik echt niet, omdat ik altijd kant en klare setjes heb gehad.

Zo heb ik begrepen dat een RTA alleen het deel is wat je op de batterymod schroeft. Voor mij zou deze moeten voldoen aan 'leakproof' en makkelijk in gebruik voor een beginner. In verschillende guides kom ik dan op de Augvape Intake RTA. Deze kost op Ali zo rond de 25,- al zou ik hier wel een ander glaasje voor willen die de inhoud vergoot van 2ml naar meer.

Dan de mod. Het liefst heb ik een mod waarin ik zelf de batterijen van kan vervangen, als deze minder worden. Opladen zou ik wel via de mod zelf willen doen (dus niet de batterijen extern opladen). Een aantal dingen instellen zou fijn zijn (ik neem aan wattage/voltage) maar dat hoeft niet via fancy touch-screens waar ik mijn eigen achtergrond op kan zetten :p Welke mods zijn aan te raden. Ik denk aan een prijsklasse van rond de 50,-

Of, zijn er rond de 75,- kant en klare RTA setjes die een mod+tank hebben?

Dan de vragen voor als het zover is. Voor mijn huidige zetje is er één type coil, met variatie in ohm waarvan ik nu het verschil wel weet tussen een 0,5 en een 0,5 ohm coil. Maar voor die RTA's, er zijn zo veel coils omdat je alles erop kan schroeven. Hoe reken je uit welke coil je nodig hebt voor een optimaal resultaat. Hier telt de soort draad, de dikte van de draad, het aantal windingen etc. mee.

Qua kitjes vind ik bijvoorbeeld de volgende, die inclusief RTA tank zijn én binnen mijn prijsklasse:
- Geekvape Aegis X met Zeus Tank

Wel moeten daar nog 18650 batterijen bij. Zijn deze betrouwbaar van Ali te halen?

[ Voor 5% gewijzigd door Belindo op 21-03-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
madmaxf1 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:39:
Zijn hier nog meer mensen die starterspakketten bestellen? Ik bestelde deze altijd bij flavour Boss, maar daar kan je nu niet meer betalen met PayPal en verzending vanuit VK is nu lastiger en een stuk duurder.

Ik heb vorige keer besteld bij le petit vapoteur, maar vind de smaken toch minder dan bij flavour Boss.

Ik heb al lopen zoeken, maar kan niet echt andere shops vinden buiten het VK die deze pakketten verkopen. Ik wil niet met liters vloeistoffen zitten, maar gewoon makkelijk een pakket.

Heeft iemand nog tips voor een shop die voor een goede prijs alles levert wat je nodig hebt zonder alles te hoeven uitrekenen?
De vorige keer ging mijn levering van Flavour Boss tergend langzaam maar zo veel duurder is het toch niet geworden? Shipping is nog steeds 9,97 met UPS standard. Afrekenen met creditcard.

Ik overweeg om toch maar weer een paar flesjes daar te bestellen al sta ik wel open voor alternatieven die wat sneller kunnen leveren. (Hoop dat die Brexit perikelen inmiddels wel wat zijn ingedaald en alles inmiddels wat vlotter verloopt)
If a product is seized and destroyed by the customs, or returned to the United Kingdom, we will NOT be responsible for the losses, product, or shipping refunds. It is the buyer’s responsibility to cover the shipping costs when the buyer wishes to have a second delivery attempt after the product is returned to Boss Shot Ltd.
Nah... ik ga bij nader inzien toch ook maar voor een alternatief....

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 21-03-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 13:19
Heeft iemand wel eens nic salt booster uit het buitenland geprobeerd te bestellen? Ik zit te kijken en hier is het in bulk veel voordeliger te kopen.
Ik ga dan denk ik voor de salicylate optie, ik zie dat constant aangeprezen worden overal.

[ Voor 12% gewijzigd door michel1991 op 09-04-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
Andere even kijken bij https://www.hiliq.com/en

Die hebben allerlei soorten en ook erg geconcentreerd. Wel hoge verzendkosten, maar alsnog goedkoper dan uit Europa.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxf1 op 09-04-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
madmaxf1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:21:
Andere even kijken bij https://www.hiliq.com/en

Die hebben allerlei soorten en ook erg geconcentreerd. Wel hoge verzendkosten, maar alsnog goedkoper dan uit Europa.
dankjewel! heb ff gekeken maar 45 dollar verzendkosten op een bestelling van 60 vind ik iets te veel. Denk dat ik misschien hier ga proberen, iemand evaringen mee? https://smash-eliquid.com...mg-nicotine-salts-smooth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
komt ook wel mooi uit, een flesje van 100ml met 72mg/ml mengen met 500ml met 0mg/ml, dan krijg ik 600ml juice met 12mg/ml nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
@michel1991 dat is raar, kwam op 20 dollar verzending uit.

Misschien staat de website op de verkeerde regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04 18:22
Heey

Ik heb een lost vape thelema 250c bestelt en vroeg me af welke atomizer jullie hier mee zouden pairen?

En dan voornamelijk voor de smaak. Zelf zat ik te denken aan een TFV16 van smok of een geek vape zeus om mee te beginnen maar zijn dit goeie atomizers?

Tevens wou ik dan bij lepetitvapoteur een 1l base bestellen met boosters plus aroma’s maar ken je dit wel in deze hoeveel heden bestellen aangezien ik overal lees dat 10ml het maximum is in nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Nu online

Belindo

stpain schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:57:
Heey

Ik heb een lost vape thelema 250c bestelt en vroeg me af welke atomizer jullie hier mee zouden pairen?

En dan voornamelijk voor de smaak. Zelf zat ik te denken aan een TFV16 van smok of een geek vape zeus om mee te beginnen maar zijn dit goeie atomizers?

Tevens wou ik dan bij lepetitvapoteur een 1l base bestellen met boosters plus aroma’s maar ken je dit wel in deze hoeveel heden bestellen aangezien ik overal lees dat 10ml het maximum is in nl?
Ik heb hier de Zeus X liggen, dual coil. Helaas is de mod nog onderweg, dus ik heb hem nog niet mogen proberen. Ik heb aardig veel lijstjes bekeken, maar de Zeus stak er regelmatig bovenuit als het ging om gebruikersvriendelijkheid en leakproof. En ik moet zeggen, mijn allereerste keer coils draaien en wicken ging erg makkelijk.

De Zeus is de voorloper van de X en geschikt voor 1 coil. Als je puur voor smaak gaat zou ik dual coil doen. Meer coil is meer oppervlak en dus meer damp en smaak.

Wat betreft de vloeistoffen, ik kan niet spreken voor LePetit, maar waar ik bestel is de base gewoon in literflessen te verkrijgen. Aroma is (voor mijn smaken) 10ml of 30ml. De nicboosters koop ik per 10, dat zijn ook flesjes van 10ml, maar wel 1 product op de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
Belindo schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:12:
[...]

Ik heb hier de Zeus X liggen, dual coil. Helaas is de mod nog onderweg, dus ik heb hem nog niet mogen proberen. Ik heb aardig veel lijstjes bekeken, maar de Zeus stak er regelmatig bovenuit als het ging om gebruikersvriendelijkheid en leakproof. En ik moet zeggen, mijn allereerste keer coils draaien en wicken ging erg makkelijk.

De Zeus is de voorloper van de X en geschikt voor 1 coil. Als je puur voor smaak gaat zou ik dual coil doen. Meer coil is meer oppervlak en dus meer damp en smaak.

Was betreft de vloeistoffen, ik kan niet spreken voor LePetit, maar waar ik bestel is de base gewoon in literflessen te verkrijgen. Aroma is (voor mijn smaken) 10ml of 30ml. De nicboosters koop ik per 10, dat zijn ook flesjes van 10ml, maar wel 1 product op de shop.
Okay dat is mooi maar het invoeren van grotere flessen dan 10ml is geen probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Nu online

Belindo

stpain schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:24:
[...]

Okay dat is mooi maar het invoeren van grotere flessen dan 10ml is geen probleem dus
Ja, volgens mij mag het in Nederland niet verkocht, maar wel ingevoerd worden. ik bestel zelf bij Savevape welke gevestigd is in DE maar vanuit NL verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb twee weken terug nog 2 liter base 3mg besteld bij bunkerbase en de gok op extra kosten (invoerrechten en btw) genomen ... werd zonder problemen afgeleverd zonder bijkomende kosten. Garantie daarop is er niet maar zelfs dan nog zouden de kosten het mij het wel waard zijn.

Achteraf misschien dan maar meteen 20 liter moeten bestellen en opslaan in de vriezer. Aan de andere kant, dan was de order er misschien wel eerder uitgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
nee dat is mooi om te horen, gelijk maar ff van de week een bestelling doen.

hebben jullie nog goede aanradens voor aroma's en shops waar deze te bestellen zijn ( zelf ken ik alleen LPV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja ik heb de laatste keer ook voor het eerst bij lpv besteld maar nog niet geprobeerd, ze moeten nog een weekje steepen. Hier maar eens geprobeerd omdat mijn favoriet "flavour boss" in Engeland zit en ik de laatste keer dus moest bijbetalen...maar als je de gok wil wagen kam ik ze van harte aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Nu online

Belindo

stpain schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:33:
nee dat is mooi om te horen, gelijk maar ff van de week een bestelling doen.

hebben jullie nog goede aanradens voor aroma's en shops waar deze te bestellen zijn ( zelf ken ik alleen LPV)
Ik bestel zelf altijd bij savevape. recentelijk zijn deze opgesplitst in savevape.nl voor aroma's en base en nicotinebase.nl voor de nic boosters.

Snel verzonden, goede service, en altijd wel een extraatje (pakje koekjes, 1ml aroma om te testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Belindo schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:05:
[...]

Ik bestel zelf altijd bij savevape. recentelijk zijn deze opgesplitst in savevape.nl voor aroma's en base en nicotinebase.nl voor de nic boosters.

Snel verzonden, goede service, en altijd wel een extraatje (pakje koekjes, 1ml aroma om te testen).
Daar ga ik morgen maar eens een telefoontje aan wagen, klink alsof ze me daar snel wat wijzer kunnen maken, leveringen die niet uit de VS of het VK komen heb ik momenteel veel meer vertrouwen in.
Snelheid van verzending en geen gelazer met eventuele bijkomende importkosten.

Jammer dat FlavourBoss bestellingen zoveel last hebben van de Brexit c.q. douane oponthoud/kosten, was altijd erg te spreken over dat bedrijf, aan hun ligt het zeker niet dat ik tegenwoordig liever ergens anders bestel, Brusselse machtsspelletjes daarentegen...

(De bodem van de voorraad komt hier akelig snel in zicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Nu online

Belindo

* Belindo is blij

Vandaag een pakketje, en m'n hele set is nu compleet.

Ik kwam van 2 eGo AIO (links) en heb nu een Aegis X mod met twee keer een Zeus X RTA. In de zilveren tank zit een single coil (0.4ohm klapton, meegeleverd met tank) en in de blauwe tank zitten twee zelfgedraaide coils die uitkomen op 0.7ohm.

Tevens een setje gereedschap tbv. coils draaien en wicken.

Wat mij wel opviel is dat de zilveren tank een beetje sputtert. Er lijkt wat vloeistof in de builddeck te zitten. Waarschijnlijk komt dit door de combinatie single coil (minder katoen in de gaatjes) en de 70pg vloeistof. De blauwe tank heeft meer katoen door de dubbele coils, en dezelfde 70pg vloeistof en die heeft dat probleem niet.

Merk wel dat als mijn airflow iets meer dicht staat, het sputteren zo goed als weg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsln1QB9CgLzk81zDe2js090Mkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kx7Fdk7G8i8THA7bKc8fstyq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stpain
Belindo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:15:
* Belindo is blij

Vandaag een pakketje, en m'n hele set is nu compleet.

Ik kwam van 2 eGo AIO (links) en heb nu een Aegis X mod met twee keer een Zeus X RTA. In de zilveren tank zit een single coil (0.4ohm klapton, meegeleverd met tank) en in de blauwe tank zitten twee zelfgedraaide coils die uitkomen op 0.7ohm.

Tevens een setje gereedschap tbv. coils draaien en wicken.

Wat mij wel opviel is dat de zilveren tank een beetje sputtert. Er lijkt wat vloeistof in de builddeck te zitten. Waarschijnlijk komt dit door de combinatie single coil (minder katoen in de gaatjes) en de 70pg vloeistof. De blauwe tank heeft meer katoen door de dubbele coils, en dezelfde 70pg vloeistof en die heeft dat probleem niet.

Merk wel dat als mijn airflow iets meer dicht staat, het sputteren zo goed als weg is.

[Afbeelding]
ziet er goed uit :) heb nu zelf me geekvape zeus binnen samen met een flesje mangabeys van twelve monkeys zeer lekker

hebben jullie nog shops waar ze shortfills verkopen voor een goeie prijs, google geeft voornamelijk US & UK based shops bij mij.

Hier een foto van mijn setup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW6B3NdjyVjn0nFBYhwDXMDy7UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnBXwlrLGOcQg2XxWOsSTaHh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door stpain op 22-04-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Net alsnog een leuke naheffing gekregen van mijn laatste bestelling bij Flavour Boss. :(
Voor mij is het VK dus wel een beetje over qua bestellen, dacht even dat ik bij de laatste bestelling ertussendoor gesneaked was maar blijkbaar dus niet.

Momenteel doe ik het dus zo:
Ik bestel Heizen Edge 10 ml in sterkte 12mg en 50/50 bij een NL shop en doe daar dus een gelijke hoeveelheid VG bij van de restvoorraad van eerdere Flavour Boss bestellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Hoeve was de naheffing en bij welk bedrag? Ik begreep dat als het aankoopbedrag onder de 150 euro bleef wel meeviel.

Ik wacht even je antwoord af voordat ik ook weer bestel bij flavour Boss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:02
madmaxf1 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:37:
Hoeve was de naheffing en bij welk bedrag? Ik begreep dat als het aankoopbedrag onder de 150 euro bleef wel meeviel.

Ik wacht even je antwoord af voordat ik ook weer bestel bij flavour Boss.
Er zijn ook een aantal resellers.
https://www.savevape.nl/en/aromas/flavour-boss/
https://www.aroma-company...oss-boss-shots/page2.html
http://www.flavourhouse.e...roller=category&id_lang=4

Maar je zult even moeten narekenen of ze uberhaupt voordeliger zijn dan bij flavour boss zelf bestellen met naheffing. Wat die naheffing nou precies is, kan ik ook niet zo een twee drie vinden. In ieder geval btw, inklaringskosten bij postnl enzo.. en boven x bedrag ook nog invoerrechten oid. Alles wordt meestal berekend over het hele bedrag inclusief verzendkosten. Beetje jammer dat nu goede suppliers voor vape producten minder makkelijk beschikbaar zijn na de brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Hier ook nog een shop waar ik altijd bestel https://www.aromashot.nl/flavourboss

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
Gelijk maar een bestelling gedaan hier. Ook al een pakketje onderweg met shortfills van uk.

Hebben jullie nog een link voor het uitreken van nicotine boosters op 250/500ml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Staat op de website van flavour Boss een rekenhulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@madmaxf1 Naheffing was uit mijn hoofd rond de 25 euro ofzo, achteraf dom dat ik een kleine bestelling had gedaan van iets van 45 euro waardoor de vaste kosten een groot deel van die naheffing opslokten.
Zit je vlak onder de 150 euro dan blijven de vaste kosten en komt er hooguit iets meer BTW bij waardoor je relatief voordeliger uit bent.
Achja lesje geleerd, niks meer uit het VK bestellen, zelfs UPS heeft nu namelijk alle aandacht van onze douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
@PalingDrone , bedankt voor je antwoord.

Helaas, beviel me altijd wel van flavour Boss.
Dan gaan we maar bestellen bij 1 van de shops die @analogworm heeft genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HorizonNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05-2021
Meestal zie je die kleine flesjes van 10ml voor smaakstof. Onlangs had ik nog een liter besteld hier van https://www.inawerawinkel.com/Flavour-Tobacco-Burley/19/
Ik vraag me af of alleen smaakstof flessen verplicht in 10ml zou moeten zijn, denk zelf van niet.

Ondertussen maak ik grote wolken met m'n nieuwe Steamcrave Ragnar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:36
Welke vaper raden jullie aan voor een beginner? Het hoeft niet fancy te zijn met allemaal instellingen etc. Het liefste qua formaat zo klein mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:53
Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:31:
Welke vaper raden jullie aan voor een beginner? Het hoeft niet fancy te zijn met allemaal instellingen etc. Het liefste qua formaat zo klein mogelijk.
Aspire Nautilis GT. Klein als in compact moet je niet willen. Weinig batterijduur en mogelijkheden.

Iemand ervaring met SNELLE leveringen vanuit het buitenland? Ik zoek wat liquids van Dekang, Hangsen RY4 etc maar FastTech schijnt nu bijzonder traag te zijn geworden.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:31:
geekvape, heb er 3 verscillende van; allemaal werken als zonnetje, super degelijk spul van die fabrikant

van mij bij ali geekvape store gekocht; nederland al snel duurder (let wel op; op ali staan veel immiaties van geekvape, bestel alleen bij hun eigen store)

weet iemand waar ik de base/auroma van deze koop:

Afbeeldingslocatie: https://www.vampirevape.co.uk/media/catalog/product/cache/7a28ef55e47b73b961f667784233f5d0/v/v/vv-10ml_tobacco-1961-bottle-800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.vampirevape.co.uk/media/catalog/product/cache/7a28ef55e47b73b961f667784233f5d0/t/o/tobacco1961.jpg krijg ik in nld niet gevonden (wel eentje in belgie, maar die leverd neit uit ..)

[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 01-06-2021 15:04 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

shippen zij naar nederland?

//edit; heeft m niet (meer)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 02-06-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@himlims_ is het niet gewoon deze: https://www.vapekings.nl/vampire-vape-sweet-tobacco-aroma/

Volgens mij noemen ze het "sweet tabaccco" ivm de regelgeving dat er geen "tabaksmaken" mogen zijn. stond onzin :P

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 03-06-2021 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

renzo4000 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:46:
@himlims_ is het niet gewoon deze: https://www.vapekings.nl/vampire-vape-sweet-tobacco-aroma/

Volgens mij noemen ze het "sweet tabaccco" ivm de regelgeving dat er geen "tabaksmaken" mogen zijn.
volgens mij is dat een andere; tabacco 1961 is de favor (base/aroma) zodat m zelf kan mixen volgens mij alleen vanaf 30ml. de link lijkt 'reguliere' liquid te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 02-06-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:46:

Volgens mij noemen ze het "sweet tabaccco" ivm de regelgeving dat er geen "tabaksmaken" mogen zijn.
Ik dacht juist dat tabaksmaken nog wel mochten maar fruitsmaakjes e.d. verboden worden om te verkopen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
PalingDrone schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Ik dacht juist dat tabaksmaken nog wel mochten maar fruitsmaakjes e.d. verboden worden om te verkopen in Nederland.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk.... had even last van een brainfart 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-04 15:44
Ben ik nou gek of mag nergens meer een liter fles base gekocht worden zonder nicotine?
Heb volgens mij wat gemist :+ .

EDIT: Heb weer gevonden, was wat lastiger vinden dan normaal. Maar zie op veel websites dat dit ookal niet meer naar nederland gestuurd word, gaan ze hier ookal wat aan doen dan?

[ Voor 43% gewijzigd door Poesmij op 11-06-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-11-2024

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Bunkerbase kan je ook bestellen ... maar dat is hit or miss of je invoerrechten moet betalen. De laatste keer heb ik niks betaald en daarvoor wel. Maar dan nog de moeite waard zullen we maar zeggen. Wat ik vervelender vind is dat ik mijn boss shots niet meer kan krijgen zonder extra te hoeven betalen. Dus als iemand nog tips heeft... let me know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Het wordt allemaal steeds lastiger om te bemachtigen inderdaad. Via een Facebook dampgroep gelukkig nog mijn voorraadje base kunnen aanvullen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QERM_OZ63zC53MVJSfjPLgrwweg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFCyH68GCzpf7w2A1XhTEvgD.jpg?f=fotoalbum_large

Die rechterfles is een liter 60mg base dus daar kan ik een flinke tijd mee vooruit. (Damp momenteel 5mg, die gaat snel weer naar 3, terugval gehad met roken :( )

En van de week een nieuw speeltje weten te bemachtigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzZdsIQUCqpjvLAmdfG2SymFULc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jcRYejC2O7wPw5Mu99TNoiP.jpg?f=fotoalbum_large

Een Voopoo Argus Pro icm met een Profile RTA. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, kom van een Kayfun Prime MTL tankje met een Vapresso Revenger mini MOD, maar dit is wel genieten zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-04 15:00
renzo4000 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:15:
Bunkerbase kan je ook bestellen ... maar dat is hit or miss of je invoerrechten moet betalen. De laatste keer heb ik niks betaald en daarvoor wel. Maar dan nog de moeite waard zullen we maar zeggen. Wat ik vervelender vind is dat ik mijn boss shots niet meer kan krijgen zonder extra te hoeven betalen. Dus als iemand nog tips heeft... let me know.
Ik heb bij bunkerbase besteld, na meer dan een maand geen levering of reactie op mails. Ik hoop dat het nog aankomt.
Hiervoor bestelde ik bij Darkstar, maar dat gaat ook niet meer.
Het is duidelijk dat ze DIY het zo moeilijk mogelijk maken. Als er nog iemand tips heeft voor ergens grote bottle shots en VG te bestellen, let me know.
Ik vrees dat ik mijn 1l Darkstar Kanzi bottleshot kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 19:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

rednaz420 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Ik heb bij bunkerbase besteld, na meer dan een maand geen levering of reactie op mails. Ik hoop dat het nog aankomt.
Het is duidelijk dat ze DIY het zo moeilijk mogelijk maken. Als er nog iemand tips heeft voor ergens grote bottle shots en VG te bestellen, let me know.
Hopelijk komt er in de toekomst een constructie waarbij we alsnog gewoon kunnen bestellen zonder bijkomende kosten?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
rednaz420 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Ik wacht ook nog op mijn laatste bestelling maar ik ben een beetje bang dat we de pineut zijn. Opeens is hun website offline en reageren ze ook niet op mijn mails :(

Ik heb nu maar besloten gewoon bij een iets meer solide bedrijf te bestellen die erg groot is in Frankrijk en de rest van Europa.:

https://www.lepetitvapoteur.com/en/

Had daar al vaker diy mixen gehaald die prima waren en nu dus ook een keer base liquid. 2 liter 3mg voor ongeveer €50 is niet goedkoop maar zeker niet duur. In de regel heb je de spullen in 3 dagen thuis. Tevens hebben ook een leuk bonussysteem waarmee je telkens korting in euro's opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier vandaag de Nautilis GT kit binnen. Zelos mod was 'op', batterij ging niet meer mee. Dotmod is inmiddels ook aan vervanging toe, die heeft heel wat valpartijen gezien.

De GT en Glint bevallen ontzettend goed. Mooie tank en prettige mod, al vind ik de Nautilus 2S toch net iets prettiger dus ik zal die er binnenkort wel weer op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Cybergamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:07:
Hopelijk komt er in de toekomst een constructie waarbij we alsnog gewoon kunnen bestellen zonder bijkomende kosten?
Wat voor constructie had je in gedachten dan? Alle pakketten van buiten de EU gaan vanaf deze maand via de private douane genaamd PostNL. Zelf gisteren gezien hoe dat gaat. Pakket komt in Nederland, en je krijgt in de PostNL app een melding dat je inklaringskosten moet betalen. Ik neem aan dat als je die app niet hebt, je een kaartje krijgt met het betaalverzoek, maar dan duurt het dus wel langer dan wanneer je via de app betaalt.

Ik had daar trouwens wel een voordeeltje bij want kennelijk heeft de verkoper dat artikel voor €98 gedeclareerd ipv de €1150 die het echt kostte, scheelt toch 90% van de te betalen BTW. En uiteraard ga ik dan ook geen slapende honden wakker maken!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:14
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:06:
Het wordt allemaal steeds lastiger om te bemachtigen inderdaad. Via een Facebook dampgroep gelukkig nog mijn voorraadje base kunnen aanvullen:

[Afbeelding]

Die rechterfles is een liter 60mg base dus daar kan ik een flinke tijd mee vooruit. (Damp momenteel 5mg, die gaat snel weer naar 3, terugval gehad met roken :( )

En van de week een nieuw speeltje weten te bemachtigen:

[Afbeelding]

Een Voopoo Argus Pro icm met een Profile RTA. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, kom van een Kayfun Prime MTL tankje met een Vapresso Revenger mini MOD, maar dit is wel genieten zeg...
Nice waar vind je zulke facebook groepen :P ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@thomassie12 Mijn tip zou zijn om toch bij een officiële partij je spullen te halen. Bij bovengenoemde facebook contact heb ik ook geinformeerd maar kon mij niet goed uitleggen waar de base vandaan kwam. Ik vind dat toch een beetje tricky als je niet zeker weet dat het veilig spul is wat jij je lichaam in laat komen.

Zoals gezegd kost een 1 liter 3mg base liquid bij https://www.lepetitvapoteur.com/en/ je ongeveer €25 (gratis verzending vanaf €29 dacht ik) ... bij die persoon €16 excl verzending .. scheelt je dus maar een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomassie12 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Nice waar vind je zulke facebook groepen :P ?
Die groep waar ik inzit heet 'DampVol met LOL' _O-

Was ooit een grote vape community, maar is tegenwoordig niet veel meer van over, evenals de andere groepen waar ik ooit in zat.

Er zitten echter enkele die-hards die al vanaf dag 1 strijden voor de belangen van vapers. (Destijds de tank grootte regulaties, het uitstal verbod en nu dat smaakjesverbod.)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1032405 op 08-07-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

renzo4000 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:33:
@thomassie12 Mijn tip zou zijn om toch bij een officiële partij je spullen te halen. Bij bovengenoemde facebook contact heb ik ook geinformeerd maar kon mij niet goed uitleggen waar de base vandaan kwam. Ik vind dat toch een beetje tricky als je niet zeker weet dat het veilig spul is wat jij je lichaam in laat komen.

Zoals gezegd kost een 1 liter 3mg base liquid bij https://www.lepetitvapoteur.com/en/ je ongeveer €25 (gratis verzending vanaf €29 dacht ik) ... bij die persoon €16 excl verzending .. scheelt je dus maar een paar euro.
Dat is inderdaad wel een gegrond punt dat je noemt die iedereen persoonlijk moet afwegen.

Jammer overigens dat het niet gelukt is.

Ik snap het aan 1 kant goed dat hij zijn bronnen niet vrijgeeft. Maar dan draait het direct om vertrouwen en daarmee is het absoluut een risico.

Ik heb hier zelf nooit zo bij stilgestaan, ik weet dat hij sinds jaar en dag actief is en eigenlijk vertrouw ik hem persoonlijk wel.

Bedankt dat je me hier even op wijst, ga dus ook geen mensen meer doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:14
renzo4000 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:33:

Thanks voor de waarschuwing en tip!

Zoals meer op dit forum ligt mijn grootste issue op het moment met de smaakjes bestellen :'( .

Ik zat vaak op dampfabriek, maar ook die is naar de UK.
Al 2x dingen uit UK besteld en elke keer veel invoerkosten..

Ik wil gewoon mijn Evergreen en Seriously Fruity!
Iemand nog tips voor fris fruitige smaakjes? Klein beetje zoet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Even een vraagje:
Vroeger bestelde ik nog wel e.e.a. aan kleine parts zoals reserve glaasjes, coils maar ooks mods/tanks etc bij fasttech en consorten. Dit lijkt nu niet meer mogelijk met paypal.
Hebben jullie nog sites waar dit wel kan ? Ik heb wat reserve spul nodig en overweeg een nieuwe mod, maar die moet cheap zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
renzo4000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Ik wacht ook nog op mijn laatste bestelling maar ik ben een beetje bang dat we de pineut zijn. Opeens is hun website offline en reageren ze ook niet op mijn mails :(
@rednaz420 Mezelf toch even quoten. Zojuist heb ik mijn bestelling (base) binnen van Bunkerbase. Kleine maand onderweg geweest ipv een week. Valt me weer mee. Ik heb nu alleen 4liter base aangezien ik er vanuit ging niks meer te krijgen van Bunkerbase ook 2 liter bestelt bij petite :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhr.robert
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:46
Een open vraag in/voor dit topic. Zelf ben ik in het bezit van een vaporizer, alleen gebruik ik die voornamelijk om wiet mee te 'vapen'. Zijn er hier ook anderen die dat gebruiken of ligt de focus hier enkel op tabak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
dhr.robert schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:05:
Een open vraag in/voor dit topic. Zelf ben ik in het bezit van een vaporizer, alleen gebruik ik die voornamelijk om wiet mee te 'vapen'. Zijn er hier ook anderen die dat gebruiken of ligt de focus hier enkel op tabak?
Voornamelijk? Inhaleer je ook kruidnagels ofzo ? ;)
Ooit wel eens geprobeerd, vond dat vapen wel fijn maar de apparaten nogal prijzig voor die paar keer dat ik iets uit een shop inhaleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
PalingDrone schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Er zijn best wat non-cannabis herbs (hibiscus, groene thee, munt) die legaal zijn en die je kan vapen. Maar, de meeste weed vapes worden gewoon gebruikt voor wiet. :+
dhr.robert schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:05:
In dit topic ligt de nadruk vooral op tabak. En zover ik weet zijn er niet echt wiet vape topics hier op GoT. Het onderwerp ligt nogal gevoelig:
AZ feedbacktopic

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.robert
PalingDrone schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Ooit wel eens geprobeerd, vond dat vapen wel fijn maar de apparaten nogal prijzig voor die paar keer dat ik iets uit een shop inhaleer.
Haha, ik heb wel eens wat kruiden geprobeerd. Maar dat was niet zo boeiend, kruidnagels is wel een interessante suggestie :P

De apparaten zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs. Ik ben op zoek naar een nieuw apparaat maar je gaat al snel naar de 350 euro.. voor mij is het wel de investering waard, het voelt vele malen prettiger en is ook 'gezonder'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhr.robert
ChojinZ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:51:
[...]

In dit topic ligt de nadruk vooral op tabak. En zover ik weet zijn er niet echt wiet vape topics hier op GoT. Het onderwerp ligt nogal gevoelig:
AZ feedbacktopic
Grappig om te lezen dat de moderators toleranter zijn dan sommige gebruikers.. meestal is het precies andersom op fora :) .

Mocht iemand nog een aanbeveling hebben voor een 'wiet' vaporizer dan hoor ik het graag ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

KillerAce_NL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:57:
Even een vraagje:
Vroeger bestelde ik nog wel e.e.a. aan kleine parts zoals reserve glaasjes, coils maar ooks mods/tanks etc bij fasttech en consorten. Dit lijkt nu niet meer mogelijk met paypal.
Hebben jullie nog sites waar dit wel kan ? Ik heb wat reserve spul nodig en overweeg een nieuwe mod, maar die moet cheap zijn :)
Je kan bij FT een tegoedbon kopen met Paypal en dan je bestelling vanuit je tegoed betalen ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:23
@dhr.robert Voor wiet heb je toch in principe geen apart apparaat nodig toch? Hoogstens een tweede tank. Gewoon de cannaboiden extraheren met alcohol, de alcohol verdampen, en dan het restant toevoegen aan de vloeistof alsof het een nicotineshot is.

Versimpeld verhaal natuurlijk, maar tweakers is niet de plek om hier een uitgebreide howto over te plaatsen. Hoogstens om aan te geven dat er meerdere wegen naar Rome zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door scoobs op 10-07-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

In een poging toch echt eens te stoppen een aantal flesjes 0mg gekocht. Zat al op 3mg, maar heb nu 1 vape gevuld met 3 en de ander met 0. Die met 0 mag ik van mezelf onbeperkt aan lurken, die met 3 zo min mogelijk. Eens kijken of dit lukt. Heb (zeker met het constant thuis zitten) er echt een gewoonte van gemaakt om telkens maar m'n vape te pakken en er aan te gaan zitten lurken, dus i.p.v. mezelf dat ontnemen maar gewoon de nicotine weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-04 15:00
Ik heb mijn Kanzi bottleshots terug kunnen bestellen bij Darkstar. Het probleem was 5 liter VG. Ze sturen enkel 1liter flessen overzees.
Goeie service en snelle zending, 30 euro shipping moeten betalen maar de douane was ook meteen al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik heb zo'n twee jaar lang met veel plezier gebruik gemaakt van twee stuks Smok Alien 80W + Smok Big Baby Beast (Q2 0,4Ω coils FTW!) maar dat setje was wel aan vervanging toe. Eén van de Beasts lekte de laatste tijd veel doordat de lid wat los was komen te zittenen één van de Aliens had ook de geest gegeven...

Na veel gezoek (ik wilde een box mod voor één 18650, met verwisselbare accu) terecht gekomen bij de Innokin Coolfire Z80. Die wordt geleverd met een Innokin Zenith II tankje erop. Die tankjes heb ik een dag geprobeerd maar bevalt niet. Zelfs met een "MTL" setup (grotere drip tip en 0,3Ω coil met grotere chimney) is de drag te zwaar, en de smaak van de liquids komt niet echt uit de verf... Ook is die 2ml gewoon te klein, ik blijf aan het bijvullen! Gelukkig komen vandaag ook mijn twee nieuwe Smok Big Baby Beast tankjes aan. Weer lekker smaakvol dampen met die geweldige Q2 coils en 1x per dag vullen dankzij de 5ml tanks.

Wel moet ik zeggen dat het design van die Zenith II tankjes heel gaaf is met een mooi lekvrij vulsysteem. Eigenlijk zou de beste tank wat mij betreft er een zijn die de voordelen van de Big Baby Beast combineert met de voordelen van de Zenith II... Wie weet, ooit? :D

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 16-07-2021 15:55 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Oeps... Het waren Smok TFV8 Baby Beast 3ml die ik per ongeluk besteld had ipv de Big Baby Beast 5ml... Nou ja, 3ml is al beter dan 2ml haha en nu kan ik ten minste weer lekker dampen met die geweldige Smok Q2 coils. En wellicht dat deze doordat ze kleiner zijn juist een design flaw van de Big Baby oplossen: de zwakke lid.

En evt kan ik ook nog wat grotere glaasjes kopen om er 4ml van te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmrNG03a5kAoYCMGPfWZJ60c9Vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFEQFwwZkk1ckSuXLdlUAbe7.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel happy met deze nieuwe setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

NLdamp last van een datalek? Kreeg van de week een persoonlijke email met het subject: Ongebruikt tegoed klaar in uw account MIJNNAAM vanaf adres: Bol.Geschenk <info@email.bestaq.com>

Naar een adres gestuurd die alleen bij NLDamp bekend is. Nl nldamp@mijndomeinnaam.nl.

Dus kijk uit met klikken.

Tevens gemeld bij NLDamp

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ervaren tabak dampers hier? Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat hier kenners zijn die ze kunnen beantwoorden!

- Gebruik een Aspire Nautilus GT Kit - MTL 1,8 ohmen

- Meerdere smaken al getest, maar NIKS bevalt echt goed:

12MG:

Millers Gold (gatverdamme)
Millers Silver (gatverdamme)
Millers Desert (oke, maar weinig smaak, meer vanille achtig)
Millers Tabak (smaakt niet eens naar tabak)
Bookwill Tabak en Desert (ranzig)
RY4 Hansen (niet onder de indruk)
Flavourtech BLACK TOBACCO (zeer goede smaak in de mond, maar bij het uitblazen weinig smaak, vreemd nasmaakje)

Andere nicotine waardes:

Element 555 TOBACCO NIC SALT 20 MG (de meest gore liquid ooit, werd er onpasselijk van)
ExcluCig Diamond Label Tobacco 18MG (te harde smaak, waarschijnlijk door de 18mg)

Wat doe ik verkeerd? Zijn de coils misschien verkeerd? Heb ik de verkeerde smaken? Ik blijf maar kopen, maar kan elke keer smaken wegflikkeren omdat ze niet te pruimen zijn en dat is zonde.

Wat heb ik nu in mijn hoofd?

Authentic Cirkus RY4 Tobacco 12MG
Flavourtec RY4 Tobacco

Iemand ervaringen met deze 2 smaken?

Ben overigens een ex JPS zware shag roker. Apparaat staat ingesteld op rond de 17 watt met 1,8.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind zelf de mesh coils veel prettiger op de Nautilus GT. Rook zelf nooit tabakssmaakjes want dat vind ik altijd smerig. Doe mij maar fruit of menthol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Thomas Mesh coils zijn dat dezelfde als de NET/NIC SALT coils? Fruit etc heb ik helemaal niks mee. Daar wordt ik echt onpasselijk van de hele dag diezelfde smaak :P

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kleine tip @CryptoNL ... ga niet op zoek naar tabaksmaakjes, die zijn er niet. Imho moet je dat ook niet willen. Dampen is geen roken (gelukkig maar) en zou ik je adviseren gewoon eens totaal wat andere smaken te proberen. Kijk eens naar een proefpakket met fruit smaakjes, of desserts, mental etc. Er zit dan vast iets tussen wat je bevalt. Zelf mengde ik ze aan met 50% base omdat de smaken vaak te heftig zijn. Ik heb zelfs een jaar lang alleen maar base gedampt omdat ik smaakjes helemaal beu was.

[ Voor 7% gewijzigd door renzo4000 op 28-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:18

LankHoar

Langharig tuig

Even een kick in dit topic.

Nadat ik ongeveer een jaar overal van af was, heb ik vorige maand op een festivalletje weer een simpel vape apparaat gekocht (van Blu). Het was of dit, of een pakje sigaretten, dus tsja dan beter dit :)

Lees ik nu net dit artikel: https://www.nu.nl/gezondh...zo-ongezond-is-vapen.html

Vind het nogal weinig onderbouwend, en de titel stemmingsmakerij. Dat het niet gezond is lijkt me duidelijk, maar nu word het als het ware in 1 lijn getrokken met het roken van tabak, wat absoluut niet logisch is. Ja er zit nictoine in, en nog een paar stofjes, maar dat is veel minder dan de 100'en slechte stoffen in tabak...

Wat denken jullie er over?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Weinig onderbouwd is nogal een understatement.

De vermelding van nicotine en propyleenglycol als de "wel degelijk schadelijke stoffen" is op zijn minst opmerkelijk. Van PG (en VG) is al sinds de jaren 50 bekend dat het in lage dosering niet schadelijk is. Nicotine is ook niet echt een probleem in deze dosering.

Het verslavende effect van nicotine wordt trouwens schromelijk overdreven. Daar ben je binnen een paar dagen al vanaf. Bij roken speelt de handeling en alle andere stoffen die je binnen krijgt een veel grotere rol.

Over smaakstoffen die je via je longen binnen krijgt is minder bekend wat de gevolgen op de lange termijn zijn. Er zijn iig in het begin een aantal smaakstoffen gebruikt die zeker ongewenst bleken. Die worden al enkele jaren ook niet meer toegepast.

Het feit blijft dat dampen vele malen minder ongezond is dan roken. Niet dampen is nog beter. Wonen in een dunbevolkt gebied, ver van steden, industrie en vulkanen is het beste ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@LankHoar Nu.nl :r Alle genoemde "veiligere" nicotinevervangers als pleisters, kauwgom, tabletten en een mondspray bevatten net zo goed nicotine, sterker nog, het zijn tabaksvervangers, als je je stukje al begint met feitelijke onjuistheden...
PG zit ook in heel veel medicijnen en zelfs in astma inhalers, en dat zou nu opeens super schadelijk zijn, jaja. Hierna volgt zeker een campagne tegen cherrytomaatjes want die sterven ook van de nicotine.
8)7
Vapen is opgezet door de tabakindustrie? Nou dat zat eerst ook nogal anders, mevrouw leeft volgens mij in de VS waar de tabaksboeren met hun "pods" probeerden marktaandeel terug te winnen van de concurrentie die ze daarvoor nooit hadden en zich daarbij ongegeneerd richtten op de jeugd.
Dat speelt hier allemaal niet maar klinkt wel interessant en dreigend in dit stukje... Volgens mij stonden tabaksboeren recht tegenover de vape industrie omdat er plotseling een serieus minder schadelijk alternatief opdook en zij dulden nou eenmaal geen concurrentie maar dat zal ik dan wel weer fout hebben.
Ik ben dan ook geen arts-epidemioloog die geniet van de aandacht tijdens de campagnemaand, we gaan de komende weken nog wel meer flagrante onzin horen vrees ik. (Ik snap hoe het werkt, hoogstwaarschijnlijk heeft de Trimbos mevrouw een heel genuanceerd verhaal verteld maar heeft de stukjesschrijver van nu.nl dit in de huidige onleesbare en op punten feitelijk onjuiste vorm gegoten)

En welke natte krant beweert er nou dat vapen een opstapje is naar tabaksverbranden, sorry hoor maar dan ben je dus echt af.
Alsof tiramisu een gateway is naar alcoholisme.

Qua nieuwswaarde zitten dit soort stukjes het op niveau "Business class" van Harry Mens, wanneer jij morgen met wat campagnebudget daar aanklopt komt er ook gewoon een door jou geredigeerd stukje op nu.nl.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 07-10-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13:13

Whuzz

Dodgeball!

https://www.nu.nl/binnenl...ele-honderden-tot-23.html

Ik kan me ZO storen aan dat argument dat het vapen met smaakjes een "gateway" naar roken zou zijn.
Stel dát het al zo is, dan wordt die gateway alleen maar erger wanneer je "kinderen" laat wennen aan de smaak van "tabak" toch? Het gat tussen lekker aarbei en gore verbrande tabak is immers groter dan dat tussen gore nep-tabak en gore vebrande tabak.

Anywhoo... Dat wordt dus straks écht DIY liquids maken met losse base, losse nic(salt) en losse aroma's.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Whuzz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:09:
https://www.nu.nl/binnenl...ele-honderden-tot-23.html

Ik kan me ZO storen aan dat argument dat het vapen met smaakjes een "gateway" naar roken zou zijn.
Stel dát het al zo is, dan wordt die gateway alleen maar erger wanneer je "kinderen" laat wennen aan de smaak van "tabak" toch? Het gat tussen lekker aarbei en gore verbrande tabak is immers groter dan dat tussen gore nep-tabak en gore vebrande tabak.

Anywhoo... Dat wordt dus straks écht DIY liquids maken met losse base, losse nic(salt) en losse aroma's.
Er zijn uiteraard meer wegen die naar Rome leiden. Je kan natuurlijk gewoon zelf gaan maken zoals je aangeeft en zijn er ook landen waar dan nog steeds (vermoedelijk) volop smaken te krijgen zijn.

Zelf ben ik de laatste tijd erg tevreden over https://www.lepetitvapoteur.com/. Je kan daar genoeg kant en klare liquids krijgen maar ook goed los gaan met base / nic en aroma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Tijdje niet meer in dit topic geweest maar begrijp ik het nu goed dat ze aroma's hebben verboden in Nederland? Hoe dan? Die aromas worden voor veel meer gebruikt dan vapen alleen. Volgens mij zijn die aromas juist bedoeld voor andere dingen dan vapen. Of bedoelen ze enkel eliquid verbieden met smaakjes? En dus niet de concentraten en aroma's? Zie hier dat het wetsvoorstel uit gaat van een verbod per 01-01-2022. Dat is er dus al door? Manmanman.

Ik heb het geluk dat ik hier een wijnkoelkast vol met Nic heb staan dus ik kan nog wel ff vooruit met mixen. Heb onlangs voor de test ook nog een bestelling gedaan bij Hiliq. Even kijken hoe de kwaliteit is en of dat een beetje fatsoenlijk aan wil komen in Nederland. Zie dat er hier meer mensen zijn die daar besteld hebben. Hoe is de ervaring daarmee?

Ook heb ik nog best wat flessenn PG en VG staan op een donkere plek en dat gaat echt jaaaaaren mee. Dus als de aromas niet verboden worden zit ik nog goed.

Ik heb onlangs uit Tsjechie en Slovakije nog wat concentrates en aromas besteld. Ben zelf nog altijd bezig om de American Stars Strawberry Fields Forever te proberen te clonen. Een erg moeilijk proces als je niet het exacte recept hebt maar ik blijf volhouden. Heb uit Tsjechie de Flavourtec Strawberry aromas kunnen bestellen. Dat is de exacte aardbei, maar het mist nog iets. Ben nu aan het uitzoeken wat dat is. Heb wat additives in bestelling staan die ik ga testen :)

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 09-11-2021 18:23 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
DAMAGE schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:04:
Tijdje niet meer in dit topic geweest maar begrijp ik het nu goed dat ze aroma's hebben verboden in Nederland? Hoe dan? Die aromas worden voor veel meer gebruikt dan vapen alleen. Volgens mij zijn die aromas juist bedoeld voor andere dingen dan vapen. Of bedoelen ze enkel eliquid verbieden met smaakjes? En dus niet de concentraten en aroma's? Zie hier dat het wetsvoorstel uit gaat van een verbod per 01-01-2022. Dat is er dus al door? Manmanman.

Ik heb het geluk dat ik hier een wijnkoelkast vol met Nic heb staan dus ik kan nog wel ff vooruit met mixen. Heb onlangs voor de test ook nog een bestelling gedaan bij Hiliq. Even kijken hoe de kwaliteit is en of dat een beetje fatsoenlijk aan wil komen in Nederland. Zie dat er hier meer mensen zijn die daar besteld hebben. Hoe is de ervaring daarmee?

Ook heb ik nog best wat flessenn PG en VG staan op een donkere plek en dat gaat echt jaaaaaren mee. Dus als de aromas niet verboden worden zit ik nog goed.

Ik heb onlangs uit Tsjechie en Slovakije nog wat concentrates en aromas besteld. Ben zelf nog altijd bezig om de American Stars Strawberry Fields Forever te proberen te clonen. Een erg moeilijk proces als je niet het exacte recept hebt maar ik blijf volhouden. Heb uit Tsjechie de Flavourtec Strawberry aromas kunnen bestellen. Dat is de exacte aardbei, maar het mist nog iets. Ben nu aan het uitzoeken wat dat is. Heb wat additives in bestelling staan die ik ga testen :)
Nope, alleen complete flesjes van 10ml met andere dan tabakssmaak. (Geen idee eigenlijk of dat er al helemaal door is en per wanneer)
De aroma's verbieden gaat nooit lukken omdat die ook in de voedingsmiddelenindustrie gebruikt worden.
Net zoiets als lachgaspatronen verbieden, dat gaat ook lastig omdat je mensen moeilijk hun slagroomspuit kan ontzeggen.
Litertje VG staat hier ook al donker, binnenkort eens bij een vapeshop langs die nog wat onder de toonbank heeft liggen qua zelfmeng spul.
Goeie reminder: hamsteren!
Die Strawberry fields is echt lekker, al kostte dat wel snel coils, iets waar ik bij de wat minder zoete Heizen nauwelijks last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
PalingDrone schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:23:
[...]

Nope, alleen complete flesjes van 10ml met andere dan tabakssmaak. (Geen idee eigenlijk of dat er al helemaal door is en per wanneer)
De aroma's verbieden gaat nooit lukken omdat die ook in de voedingsmiddelenindustrie gebruikt worden.
Net zoiets als lachgaspatronen verbieden, dat gaat ook lastig omdat je mensen moeilijk hun slagroomspuit kan ontzeggen.
Litertje VG staat hier ook al donker, binnenkort eens bij een vapeshop langs die nog wat onder de toonbank heeft liggen qua zelfmeng spul.
Goeie reminder: hamsteren!
Die Strawberry fields is echt lekker, al kostte dat wel snel coils, iets waar ik bij de wat minder zoete Heizen nauwelijks last van heb.
Hoelang kan je pg/VG bewaren als het donker staat eigenlijks?
En moet het dan koud staan of gewoon kamer temperatuur goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Poesmij dat kun je echt wel jaaaaaaren laten staan en gebruiken. Je hoeft het niet eens persee koud te hebben staan. Zolang het maar buiten direct zonlicht blijft. Het zit bij mij in amber plastic flessen en dan ook nog in een kartonnen doos. Geldt trouwens ook voor aroma's. Ja die kun je in een koelkast bewaren, maar hoeft niet persee. Het is wel heel belangrijk dat er geen zonlicht op komt, want dan heb ik gemerkt dat ze vrij rap achteruit gaan. Ik ga straks wel enkele aroma's in mijn speciale koelkastje zetten just to be sure.

Ik gebruik hier nog steeds PG met een exp date van 2020 maar dat is nog steeds perfect. Zo lang het helder is en niet raar ruikt is het prima te gebruiken. Je hoeft ook niet bang te zijn dat er bacteria in komen of zo. Die hebben het niet zo op PG :)

Edit: Nicotine heb ik wel in een koelkast staan trouwens (een wijnkoeler die op constante temperatuur blijft. 11 graden blijft hij altijd. Ookal is het hoog zomer. Ideaal. Nicotine vind temperatuur schommelingen niet zo fijn). Dan verkleurt het amper (oxidatie is dat). Je zou zelfs nicotine dat al wat verder verkleurd is kunnen gebruiken maar ik heb het daar niet zo op. Heb ook nog twee kleinere flesjes in een vriezer liggen. Die ga ik binnenkort eens checken. Nicotine wel goed op temperatuur laten komen als je het gaat gebruiken en goed schudden!

@PalingDrone Bij Aromaworld kun je gewoon nog literflessen bestellen. Lijkt mij ook niet dat ze PG en VG kunnen verbieden? Dat wordt ook voor allerlei toepassingen gebruikt.

Inderdaad, die Strawberry Fields is eigenlijk het enige commercial liquid dat ik nog wel eens vape. De rest maak ik allemaal al jaren zelf. Ik probeer ook al minimaal een jaar er achter te komen wat het geheim van die liquid is. Ik heb de strawberry nu gewoon van Flavourtec gekocht (kon ik in NL nergens krijgen dat aroma) en dat is echt de strawberry die in de liquid gebruikt wordt. Echter smaakt hij niet zoals Strawberry Fields Forever. Ik mis nog iets. Heb echt al veel verschillende dingen geprobeerd. Maar ik blijf het proberen want zou zonde zijn als die niet meer verkrijgbaar is straks. Heb in Slowakije nog een paar shake and vape versies kunnen scoren. Zeer slecht te leveren zei die shop owner. Dus hopelijk kom ik er snel achter :)

[ Voor 25% gewijzigd door DAMAGE op 09-11-2021 22:50 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Poesmij schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:28:
[...]

Hoelang kan je pg/VG bewaren als het donker staat eigenlijks?
En moet het dan koud staan of gewoon kamer temperatuur goed?
Mijn VG staat gewoon op kamertemperatuur maar wel achterin een kast en dus donker.
Na wat research geconcludeerd dat dat makkelijk minimaal een jaartje of 2 goed blijft.
PG waarschijnlijk nog langer.
Houdbaarheid maak ik mij weinig zorgen over, hooguit dat aroma's na een flinke tijd wat minder worden onder invloed van de in de fles aanwezige zuurstof of last krijgen van UV.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Mijn zakdampertje was overleden (een Joyetech eGrip 2 die ik eigenlijk altijd in mijn zak had en vooral onderweg gebruikte). Na ruim 2 1/2 jaar trouwe dienst gaf de accu de geest. Wat is het lastig om tegenwoordig nieuwe dampgear te vinden met dat "digitale uitstalverbod" zeg. Je googlet je een ongeluk om te zien hoe apparaten eruit zien...

Als zakdamper gebruikte ik vroeger een Joyetech eGo AiO. Toen de accu daarvan slecht werd heb ik een nieuwe eGo AiO gekocht. En toen ik die een keer per ongeluk in een broekzak had laten zitten toen die broek de was in ging bleek dat de eGo AiO niet meer te krijgen was en toen ben ik dus voor de eGrip 2 gegaan. Die was een stukje minder compact, maar gebruikt zelfde coils als de AiO.

Nu kwam ik tijdens het zoeken opeens de oude vertrouwde eGo AiO weer tegen. Gisterenavond om 23:00 besteld bij Zwoofs, vanmorgen om 9:30 werd die al afgeleverd. Dus vanaf vandaag weer een heerlijk compact zakdampertje op zak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyLKBHlMn3HnsSApIsnJYUZIQLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U67IssBgqmHXTX8lFvNIRxLA.png?f=user_large

Gewoon een heerlijk eenvoudig goedkoop no-nonsense super compact fire-and-forget zakdampertje. Coil tip: neem altijd de Joyetech Cubis / AiO / eGrip2 0,5Ω BF coils. Nooit de 0,6Ω coils en zeker nooit de 1,0 of 1,2Ω coils. En gebruik een liquid met 2x zo veel nicotine als je in je meer geavanceerde gear doet. In mijn Innokin Coolfire Z80 + Smok Baby Beast + 0,4Ω Q2 coils gebruik ik 50/50 6mg/ml liquids, in de AiO 60/40 (dus iets dunner) 12mg/ml.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 11-11-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb die Ego AIO ook gehad (meerdere) en dat was in die tijd een prima dampertje, maar is alweer ruim 5 jaar oud. Er is de afgelopen jaren toch wel een hoop veranderd hoor. Tegenwoordig heb je in de compacte klasse toch wel beter spul eerlijk gezegd @Mx. Alba. Ik verwacht ook niet dat mensen nu heel snel jouw advies/tip zullen opvolgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Caliburn A2, daar krijg je een nog compactere damper met betere (damp/smaak)prestaties.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
renzo4000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:02:
Ik heb die Ego AIO ook gehad (meerdere) en dat was in die tijd een prima dampertje, maar is alweer ruim 5 jaar oud. Er is de afgelopen jaren toch wel een hoop veranderd hoor. Tegenwoordig heb je in de compacte klasse toch wel beter spul eerlijk gezegd @Mx. Alba. Ik verwacht ook niet dat mensen nu heel snel jouw advies/tip zullen opvolgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Caliburn A2, daar krijg je een nog compactere damper met betere (damp/smaak)prestaties.
Ik had die inderdaad ook gezien maar dat is een "pod" damper... Was 'm aan het overwegen toen ik opeens de oude vertrouwde eGo AiO zag staan. Don't change a winning team! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 14:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zijn er hier mensen die over gestapt zijn naar nicotine zout? En wat zijn nun ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Yzord schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:46:
Zijn er hier mensen die over gestapt zijn naar nicotine zout? En wat zijn nun ervaringen ermee?
Heb het al wel eens geprobeerd met (uiteraard) een mtl pod device(sub ohm devices is niet aan te raden ;)). Voordeel is dat je hoger in je nicotine kan gaan zitten zonder dat je meteen je keel in de fik zet :+ . Je kan dus met een paar pufjes veel eerder voldaan zijn (omdat je meer nicotine binnen krijgt) dan bij gewone base vloeistof met nicotine.

Lees anders hier bijv:

https://www.vapekings.nl/...-uit/nic-salt-wat-is-dat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
ik heb sinds april een lost vape thelema, alleen na een paar maanden in gebruik begon ik te merken dat ik last van me keel kreeg (vape zonder NIC, en op 50w gemiddeld)

nu staat tie al een aantal maanden stof te happen. en zit ik er aan te denken om hem weg te doen.

maar nu ik op marktplaats kijk zie ik helemaal niks terug over vapes of ecigs, en ook hier op V&A staat er zover ik ken zien niet echt een categorie tussen voor dit.

dus mijn vraag is weet iemand hier of het is toegestaan op V&A en/of marktplaats, of evt een vape forum die een sectie heeft voor 2e hands verkoop?

hij is maar een paar maanden in gebruik geweest en was vrij duur ( 170eu) dus hopelijk ken ik er iemand anders blij mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 22:03
stpain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:39:
ik heb sinds april een lost vape thelema, alleen na een paar maanden in gebruik begon ik te merken dat ik last van me keel kreeg (vape zonder NIC, en op 50w gemiddeld)

nu staat tie al een aantal maanden stof te happen. en zit ik er aan te denken om hem weg te doen.

maar nu ik op marktplaats kijk zie ik helemaal niks terug over vapes of ecigs, en ook hier op V&A staat er zover ik ken zien niet echt een categorie tussen voor dit.

dus mijn vraag is weet iemand hier of het is toegestaan op V&A en/of marktplaats, of evt een vape forum die een sectie heeft voor 2e hands verkoop?

hij is maar een paar maanden in gebruik geweest en was vrij duur ( 170eu) dus hopelijk ken ik er iemand anders blij mee maken
Je zou het via facebook groepen kunnen proberen maar ik geef je weinig kans. Mensen willen 1ste rang zitten en kopen liever goedkope shit bij Ali dan iets degelijks.
Heb hier ook nog de nodige dingen staan. Een Dani van 200, verschillende verdampers die gemiddeld 100 euro doen. Men wil er niks voor geven. Zeker gezien het feit dat het dampen door de regering dood gemaakt word.
Ik wens je veel sucses.
BTW;
Keelpijn kan ook komen door de smaken die je gebruikt. Ook de hoge wattage kan debet zijn.
Ik dampte meestal zo rond de 18 watt met een 0.6 coil. Prima smaak en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
auroortje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:59:
[...]

Je zou het via facebook groepen kunnen proberen maar ik geef je weinig kans. Mensen willen 1ste rang zitten en kopen liever goedkope shit bij Ali dan iets degelijks.
Heb hier ook nog de nodige dingen staan. Een Dani van 200, verschillende verdampers die gemiddeld 100 euro doen. Men wil er niks voor geven. Zeker gezien het feit dat het dampen door de regering dood gemaakt word.
Ik wens je veel sucses.
BTW;
Keelpijn kan ook komen door de smaken die je gebruikt. Ook de hoge wattage kan debet zijn.
Ik dampte meestal zo rond de 18 watt met een 0.6 coil. Prima smaak en nooit problemen gehad.
thanks voor de snelle reactie ;) ik ga ff kijken ben niet echt in fb groepen wereldje dus kijken of ik wat kan vinden.

over het laatste stukkie, ik heb best wel wat verschillende liquids liggen oa:Twelve monkeys, Jam monster, en nog wat andere random merk smaakies, ook 2 flessen met aroma die je zelf moet vullen van drip hack en flavour boss, maar heb het met alle smaken last van.

Zijn er bepaalde smaken/stoffen in liquids die dit kunnen veroorzaken? want dan probeer ik het nog een keer met liquid waar dit niet inzet. Want buiten dat me keel fucked op ging vond ik het vapen wel een stuk lekkerder dan sigaretten :9

• Poesmij
stpain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:26:
[...]

thanks voor de snelle reactie ;) ik ga ff kijken ben niet echt in fb groepen wereldje dus kijken of ik wat kan vinden.

over het laatste stukkie, ik heb best wel wat verschillende liquids liggen oa:Twelve monkeys, Jam monster, en nog wat andere random merk smaakies, ook 2 flessen met aroma die je zelf moet vullen van drip hack en flavour boss, maar heb het met alle smaken last van.

Zijn er bepaalde smaken/stoffen in liquids die dit kunnen veroorzaken? want dan probeer ik het nog een keer met liquid waar dit niet inzet. Want buiten dat me keel fucked op ging vond ik het vapen wel een stuk lekkerder dan sigaretten :9
Kan het niet de coils zijn? Vriend van me had hier vorige week last van, en die Brande ook in mijn keel terwijl hetzelfde sapje in mijn damper helemaal niet scherp was. Hij heeft nu andere coils en het gaat weer goed.

• stpain
Poesmij schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:28:
[...]

Kan het niet de coils zijn? Vriend van me had hier vorige week last van, en die Brande ook in mijn keel terwijl hetzelfde sapje in mijn damper helemaal niet scherp was. Hij heeft nu andere coils en het gaat weer goed.
nee denk het niet, heb al verschillende coils/atomizers geprobeerd, het is ook niet gelijk dat het brand ofzo, maar word de volgende dag met een dikke keel wakker na het vapen.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
stpain schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:28:
[...]

nee denk het niet, heb al verschillende coils/atomizers geprobeerd, het is ook niet gelijk dat het brand ofzo, maar word de volgende dag met een dikke keel wakker na het vapen.
Wat is je verhouding pg/vg? Zou zomaar eens een reactie op PG kunnen zijn.

• stpain
ExiZTeNcE schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:40:
[...]

Wat is je verhouding pg/vg? Zou zomaar eens een reactie op PG kunnen zijn.
20pg/80vg en sommige zijn 30/70

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 22:03
stpain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:26:
[...]

Wat voor Base gebruikt je??
Een hoge pg geeft ook een gevoelige keel. Vaak een 70vg 30 pg is wat fijner. Je liquids moeten vaak iets langer rijpen maar tis wel zachter aan de keel

Oeps, zag bericht hierboven te laat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren oud en nieuw bij een vriend gevierd. Die had een Flowermate Aura. Daarin hebben we wat Silver Haze wiet gestopt om eens te proberen maar het effect was dusdanig anders dat we ons afvragen of we het wel goed gedaan hebben :)

Apparaat op laten warmen tot 175C en dampen maar. Er kwam vrijwel geen damp (een lullig straaltje zonder geur) uit onze monden en het effect was ook maar zeer beperkt. Zou zelfs placebo kunnen zijn. Apparaat werd wel warm.

Nu lees ik dat kruiden vapen inderdaad tot weinig damp leidt maar ik lees nergens dat het effect van kruiden vapen veel minder is dan roken. Misschien dat de nicotine duizeligheid het verschil maakt maar we waren er niet gerust op.

Klinkt dit herkenbaar of doen we toch iets verkeerd?
Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.