CSB schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:10:
Dus nu mijn vraag: Als ik een nieuwe mod zou gaan kopen, welke raden jullie mij aan? Ik ben dus niet zo bezig met instellingen op die Pico bijvoorbeeld, maar als het helpt om de vape cloud te verbeteren alsmede de smaak, dan wil ik me er best in verdiepen. Ik ga alleen niet zelf coils lopen draaien en dat soort dingen, dat is me teveel werk.

Een mod is enkel waar de batterij ingaat. Ik raad je af om voor ingebouwde batterijen te gaan, koop sowiezo iets waar je de batterij uit kan halen en laad ze extern op. (de eerste mod die daadwerkelijk deftig en betrouwbaar batterijen kan opladen moet ik nog tegenkomen, hou opladen via de ingebouwde USB eerder als noodgevallen)
De mod die hier al het langste meegaat is de Geek Vape Aegis, ondertussen te krijgen in zowel single als dual battery. Die mag je letterlijk onder de kraan steken, kan geen kwaad.
Ondanks mishandeling, die mods zijn heel lastig kapot te krijgen en dat is uiteindelijk wel wat je wilt van een mod met verwisselbare batterij, dat het ding héél lang meegaat.
Welke tank je er dan opzet, dat kies je zelf. Echter Geek Vape heeft ondertussen ook een tank uitgebracht (Zeus) welke ik ook gekocht heb en kan vergelijken met 2 andere tanks die ik ervoor op die mod gebruikt heb.
De tank van Geek Vape zuigt lucht bovenaan aan en brengt die vervolgens naar onderen. Dat heeft als nadeel dat door plaats gebrek het baby coils zijn maar als voordeel, het is de eerste tank die niet lekt als in totaal niets, ook niet dat het een beetje plakt. Immers heb je altijd wel condens van de coil die neerslaat op de onderkant, typerend zit daar de luchtinlaat langs waar het altijd wel een beetje lekt. Bij deze tank is de onderkant volledig dicht waardoor die condens niet lekt.
Wel dien je ondanks de baby coils net als bij de grotere coils hoge VG vloeistof te gebruiken ofwel dikke vloeistof. Typerend flesjes van 10ml kant en klare vloeistof is hoge PG wat te dun is, iets wat je zeker bij de grote coils lekken gaat opleveren.
PS: het is een vaak gemaakte fout om de hoeveelheid nicotine af te stemmen op wat men denkt waar men aan verslaafd is. In werkelijkheid stem je de hoeveelheid nicotine af op het toestel, hoe krachtiger het toestel, hoe meer vloeistof het verdampt, hoe meer nicotine er vrij komt in 1 trek. Als je op een deftig toestel 9mg nicotine gooit, dan garandeer ik je dat je keel in brand schiet omdat er veel te veel nicotine vrijkomt.
[
Voor 12% gewijzigd door
sprankel op 15-01-2021 23:40
]