Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 09:56
renzo4000 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:20:
Tja, dat ligt er een beetje aan hoeveel je dampt he ;) ... Maar ik heb het hier als eens eerder gemeld, de Vaporesso Xtra. Dit is een MTL pod mod die met gemak de hele dag mee gaat op een batterij. Is mooi compact (past makkelijk in je borstzak) en heeft een goede smaak/damp productie voor een dergelijke device. Er gaat 2ml in maar aangezien het een lage wattage MTL device is doe je daar wel lang mee. Maar als je aan het chainvapen bent ga je daar de dag niet mee redden natuurlijk. Dit soort devices vind ik persoonlijk prima voor onderweg / kantoor / etc. Ik hoef dan geen enorme unit bij te hebben die alles blank zet. Dat soort devices bewaar ik lekker voor thuis.
Ik ken de term MTL pod niet, maar wat ik zie dat dat de vervanger van coils zijn? Die dingen zijn relatief een stukje duurder dan coils. Ik doe zo'n 2 maanden met een coil, is zo'n pod vergelijkbaar?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
its_Muppet schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:
Wat is voor mij nu een goede combinatie die niet lekt, ik zeker een dag zonder opladen mee kan en als het even kan ook een dag zonder bijvullen?
Ik heb hier de Uwel Crown 4 (5/6ml versie) atomizer. Daarmee heb ik totaal geen last van lekken.
Voor mij nu toch al een mooi poosje de ideale tank.

Deze zit bij mij op een geekvape aegis solo. Meestal rond 21:00/22:00 begint de batterij op te laten en dan wissel ik die even om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 14:59
its_Muppet schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Ik ken de term MTL pod niet, maar wat ik zie dat dat de vervanger van coils zijn? Die dingen zijn relatief een stukje duurder dan coils. Ik doe zo'n 2 maanden met een coil, is zo'n pod vergelijkbaar?
Dat ligt er een beetje aan wat je dampt, als je erg zoete liquids dampt dan gaan die coils minder lang mee. Maar mijn ervaring is dat ik er ook minimaal een maand mee doe. Echter heb ik meerdere devices dus niet constant op de Xtra aan het dampen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Laatst online: 04-07 09:56
Fonta schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Ik heb hier de Uwel Crown 4 (5/6ml versie) atomizer. Daarmee heb ik totaal geen last van lekken.
Voor mij nu toch al een mooi poosje de ideale tank.

Deze zit bij mij op een geekvape aegis solo. Meestal rond 21:00/22:00 begint de batterij op te laten en dan wissel ik die even om.
Vreemd, als ik de reviews ga lezen wordt juist aangegeven dat men veel last van lekken heeft.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sowieso loop je altijd kans dat liquid iets kan gaan lekken. Zeker de dunnere varianten (50/50 of lager) gaan bij warmte nog eerder lekken. Zeker als je dat in je warme borst of broekzak houdt blijft die kans aanwezig. Zorg dan iig dat ie rechtop blijft staan zover dan kan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

PalingDrone schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Die coils vallen mij mee, beetje afhankelijk wat voor vloeistof je dampt maar wanneer het niet al te zoete muk is die aanbakt doe ik met mijn Heizen vloeistoffen royaal een maand met een coil.
Ook weer afhankelijk van het wattage waarop je dampt en hoe zuiver de vloeistof zelf is.
Een paar coils kan je ook gewoon in NL bestellen bij rookwinkel o.i.d. maar met 3 coils doe je voorlopig wel eventjes. Zolang je gewoon hetzelfde sapje door blijft dampen maak ik de coils niet schoon, alleen de buitenkant van de tank een beetje schoon houden en en het mondgedeelte, de rest blijft gewoon nat in dezelfde smaak vloeistof wanneer je bijtankt.
Ik zat vandaag nog eens over die coils te denken, maar zou je die niet gewoon kunnen schoonmaken met een ultrasone schoonmaker? Zo een die ook voor PCB's, juwelen, chirurgusche instrumenten en dergelijke gebruikt wordt?

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Helgie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Ik zat vandaag nog eens over die coils te denken, maar zou je die niet gewoon kunnen schoonmaken met een ultrasone schoonmaker? Zo een die ook voor PCB's, juwelen, chirurgusche instrumenten en dergelijke gebruikt wordt?
Jawel, dat moet lukken, een half uurtje in de ultrasoon haalt de aangekoekte muk wel redelijk los.
Daarna een nachtje in de Gin/Vodka/Jenever om de oude smaak er echt uit te krijgen, op laten drogen en primen met het volgende sapje.
Mocht je zo'n ding hebben staan lijkt mij dat ideaal, nogmaals is het erg afhankelijk van welke liquids je gebruikt hoe lang ze meegaan. Probeer je een zoete dropsmaak dan proef je eerder een verbrande smaak dan wanneer je een heldere vloeistof met een fruitsmaakje gebruikt die niet al te zoet is.
Gewoon proberen dus, met niet al te beroerde vloeistoffen kan je zomaar een maand (of langer) met een coil doen. Zorgen dat de coil niet droog komt te staan en vooral bij nieuwe coils langzaam wattage opbouwen, niet gelijk de eerste stoot vol 70 Watt erdoor jagen en vooral de coil de tijd geven om zich vol te laten zuigen met vloeistof.

Moet trouwens wel zeggen dat ik uiterst tevreden ben met de huidige levertijden van Lepetitvap, woensdagmiddag 13.55 besteld en vrijdagmorgen voor de koffie al in huis :)
Een werkende Pico 25 is toch wel weer fijn, de vorige was zijn USB aansluiting al kwijtgeraakt, paar keer verzopen in vloeistof, paar crashes op beton vanaf 1,5 meter hoogte gedaan en toen was ie echt stuk.
(het glaasje van de grote tank heeft vreemd genoeg alles wel overleefd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

PalingDrone schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Jawel, dat moet lukken, een half uurtje in de ultrasoon haalt de aangekoekte muk wel redelijk los.
Daarna een nachtje in de Gin/Vodka/Jenever om de oude smaak er echt uit te krijgen, op laten drogen en primen met het volgende sapje.
Mocht je zo'n ding hebben staan lijkt mij dat ideaal, nogmaals is het erg afhankelijk van welke liquids je gebruikt hoe lang ze meegaan. Probeer je een zoete dropsmaak dan proef je eerder een verbrande smaak dan wanneer je een heldere vloeistof met een fruitsmaakje gebruikt die niet al te zoet is.
Gewoon proberen dus, met niet al te beroerde vloeistoffen kan je zomaar een maand (of langer) met een coil doen. Zorgen dat de coil niet droog komt te staan en vooral bij nieuwe coils langzaam wattage opbouwen, niet gelijk de eerste stoot vol 70 Watt erdoor jagen en vooral de coil de tijd geven om zich vol te laten zuigen met vloeistof.

Moet trouwens wel zeggen dat ik uiterst tevreden ben met de huidige levertijden van Lepetitvap, woensdagmiddag 13.55 besteld en vrijdagmorgen voor de koffie al in huis :)
Een werkende Pico 25 is toch wel weer fijn, de vorige was zijn USB aansluiting al kwijtgeraakt, paar keer verzopen in vloeistof, paar crashes op beton vanaf 1,5 meter hoogte gedaan en toen was ie echt stuk.
(het glaasje van de grote tank heeft vreemd genoeg alles wel overleefd)
Ik heb er inderdaad een staan, vandaar de vraag :)

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

W.b.t. lekken, mijn Nautilus 2S heeft nog nooit gelekt in de maanden, inmiddels bijna een jaar, dat ik hem heb gebruikt. Mijn tigon wel zo af en toe, soms leegt 'ie gewoon even de hele tank door de lucht intake. Tot zover heeft m'n Dotmod AIO ook nog niet gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08 21:22

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb nu enige tijd de Wasp Nano RDTA en die doet het SUPER! Verslaat elke tank en RTDA die ik tot op heden heb aangeschaft!

Enige wat jammer is dat die maar een 2ml tankje heeft, maar is het helemaal waard :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Oke, ik heb nu een dag of drie m'n Swag 2 binnen, maar ik merk dat met 70/30 vloeistof m'n keel echt gigantisch irriteert. Zeg maar, een hoestbui na elke hijs. Praktisch onrookbaar voor mij. Ik heb het geprobeerd met 0,4 en 0,15 ohm coils en verschillende wattages, maar het lijkt geen verschil te maken.

Met 50/50 ( en in dit geval een 0.4 ohm coil) heb ik daar bijna geen last van. De irritatie van m'n keel is praktisch hetzelfde als bij een sigaret.

Is dit iets wat jullie herkennen? Betekent dit dat een vloeistof met 50% of minder PG voor mij beter zou zijn? En zo ja, is het bij zo'n dikkere vloeistof dan beter om een lagere weerstand coil te gebruiken of een hogere? ( Ik heb er op zitten googlen hoor, maar ik hoor liever van mensen die er daadwerkelijk ervaring mee hebben :) )

( Ik heb ook nog eens m'n JTI Logic Compact door zitten meten, en die gebruikt coils van 1.6 ohm. Nu weet ik niet wat de PG/VG verhouding van dat ding is, maar ik vind de damp die dat ding produceert ideaal eigenlijk. Heel mild en heel 'dicht' ( geconcentreerd?) Klopt het dan als ik daaruit opmaak dat vloeistoffen met een lager PG-gehalte dikker zijn, een hogere weerstand coil gebruiken en minder wattage nodig hebben?)

[ Voor 21% gewijzigd door Helgie op 16-07-2020 18:20 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-08 18:48
Helgie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:17:
Oke, ik heb nu een dag of drie m'n Swag 2 binnen, maar ik merk dat met 70/30 vloeistof m'n keel echt gigantisch irriteert. Zeg maar, een hoestbui na elke hijs. Praktisch onrookbaar voor mij. Ik heb het geprobeerd met 0,4 en 0,15 ohm coils en verschillende wattages, maar het lijkt geen verschil te maken.

Met 50/50 ( en in dit geval een 0.4 ohm coil) heb ik daar bijna geen last van. De irritatie van m'n keel is praktisch hetzelfde als bij een sigaret.

Is dit iets wat jullie herkennen? Betekent dit dat een vloeistof met 50% of minder PG voor mij beter zou zijn? En zo ja, is het bij zo'n dikkere vloeistof dan beter om een lagere weerstand coil te gebruiken of een hogere? ( Ik heb er op zitten googlen hoor, maar ik hoor liever van mensen die er daadwerkelijk ervaring mee hebben :) )

( Ik heb ook nog eens m'n JTI Logic Compact door zitten meten, en die gebruikt coils van 1.6 ohm. Nu weet ik niet wat de PG/VG verhouding van dat ding is, maar ik vind de damp die dat ding produceert ideaal eigenlijk. Heel mild en heel 'dicht' ( geconcentreerd?) Klopt het dan als ik daaruit opmaak dat vloeistoffen met een lager PG-gehalte dikker zijn, een hogere weerstand coil gebruiken en minder wattage nodig hebben?)
Vg is juist minder irriterend voor je keel dan pg.
Hoeveel mg nicotine heb je erin?

Overigens is die JTI met 1,6ohm een mouth to lung, je swag 2 met nrg tank is een Direct lung. Overigens moet je daar geen 50/50 liquid in stoppen, dat gaat lekken..

Dus anders dampen en waarschijnlijk nicotine naar beneden, DL is op 6mg al vrij zwaar op de keel..

[ Voor 8% gewijzigd door ExiZTeNcE op 16-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

ExiZTeNcE schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Vg is juist minder irriterend voor je keel dan pg.
Hoeveel mg nicotine heb je erin?
Sorry, ik had de termen omgedraaid :) Op het moment 12mG/mL. Bij minder heb ik het idee dat het te weinig is, alhoewel ik denk dat een deel daarvan ook gewoon de psychologische drang naar het simpelweg opsteken van een sigaret is.
Overigens is die JTI met 1,6ohm een mouth to lung, je swag 2 met nrg tank is een Direct lung. Overigens moet je daar geen 50/50 liquid in stoppen, dat gaat lekken..

Dus anders dampen en waarschijnlijk nicotine naar beneden, DL is op 6mg al vrij zwaar op de keel..
Ik heb inderdaad eens dat DL geprobeerd, en dat werkt met 50/50 op zich prima. Met 70/30 absoluut niet, helaas. Tot nog toe lekt de tank niet met 50/50 erin, gebeurt dat op langere termijn? De 50/50 vloeistof die ik hier heb is juist dikker dan de 70/30, dus zou die dan niet juist minder moeten lekken?

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Helgie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Sorry, ik had de termen omgedraaid :) Op het moment 12mG/mL. Bij minder heb ik het idee dat het te weinig is, alhoewel ik denk dat een deel daarvan ook gewoon de psychologische drang naar het simpelweg opsteken van een sigaret is.

[...]

Ik heb inderdaad eens dat DL geprobeerd, en dat werkt met 50/50 op zich prima. Met 70/30 absoluut niet, helaas. Tot nog toe lekt de tank niet met 50/50 erin, gebeurt dat op langere termijn? De 50/50 vloeistof die ik hier heb is juist dikker dan de 70/30, dus zou die dan niet juist minder moeten lekken?
Met die standaard tank van de swag is 6mg echt meer dan genoeg (ik kom van brandaris af...), opname met deep lung is heel anders dan roken of mouth to lung..

Die 70/30, is dat 70vg/30pg of precies andersom? Zo klinkt het wel namelijk.. je moet eigenlijk minimaal 70vg hebben (of hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

ExiZTeNcE schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Met die standaard tank van de swag is 6mg echt meer dan genoeg (ik kom van brandaris af...), opname met deep lung is heel anders dan roken of mouth to lung..

Die 70/30, is dat 70vg/30pg of precies andersom? Zo klinkt het wel namelijk.. je moet eigenlijk minimaal 70vg hebben (of hoger).
Oh, maar dan klopt het! Nee, ik bedoelde inderdaad een hoger VG-gehalte, want als ik het goed begrijp is PG één van de dingen die je keel irriteren. Ik had nu een aantal vloeistoffen met 70PG/30VG, en dat wilde echt totaal niet. Dus als ik bijvoorbeeld dit bestel, dan zou dat beter passen bij deze tank? En qua coils, dan zou een coil met een lagere weerstand ( en dan ook hoger wattage erdoor, neem ik aan) hierbij passen?

Sorry, ben echt een noob hierin :+ Op het moment ben ik me aan het inlezen, maar ik zit nog niet helemaal in het wereldje, zeg maar.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Helgie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Oh, maar dan klopt het! Nee, ik bedoelde inderdaad een hoger VG-gehalte, want als ik het goed begrijp is PG één van de dingen die je keel irriteren. Ik had nu een aantal vloeistoffen met 70PG/30VG, en dat wilde echt totaal niet. Dus als ik bijvoorbeeld dit bestel, dan zou dat beter passen bij deze tank? En qua coils, dan zou een coil met een lagere weerstand ( en dan ook hoger wattage erdoor, neem ik aan) hierbij passen?

Sorry, ben echt een noob hierin :+ Op het moment ben ik me aan het inlezen, maar ik zit nog niet helemaal in het wereldje, zeg maar.
Dat klopt idd! :-)
En die van zwoofs is prima! Als je eenmaal een beetje een idee hebt wat je lekker vind zou ik bij bijvoorbeeld https://www.savevape.nl/nl/ een base, nicotine en smaak kopen, kun je zelf mengen (stelt geen zak voor en het scheelt heel veel geld, die Swag is een stuk dorstiger dan je vorige).

En ja, deep lung is idd lagere ohm, meer wattage en hogere vg (en een lager percentage nicotine).
En herkenbaar ;-) ik had alleen de mazzel dat een goeie vriend van me al een paar jaar ervaring heeft, dat scheelt in de uitleg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

ExiZTeNcE schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Dat klopt idd! :-)
En die van zwoofs is prima! Als je eenmaal een beetje een idee hebt wat je lekker vind zou ik bij bijvoorbeeld https://www.savevape.nl/nl/ een base, nicotine en smaak kopen, kun je zelf mengen (stelt geen zak voor en het scheelt heel veel geld, die Swag is een stuk dorstiger dan je vorige).

En ja, deep lung is idd lagere ohm, meer wattage en hogere vg (en een lager percentage nicotine).
En herkenbaar ;-) ik had alleen de mazzel dat een goeie vriend van me al een paar jaar ervaring heeft, dat scheelt in de uitleg :+
Top, dankje! Alhoewel dit vast niet m'n laatste vraag zal zijn, maar daar is dit topic voor :)

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 08:19

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Weet iemand een goed adresje waar je bulk Ruyan4 kan halen in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-08 07:17
Yzord schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:02:
Weet iemand een goed adresje waar je bulk Ruyan4 kan halen in de EU?
https://www.savevape.nl/nl/mount-baker-vapor-ruyan-4.html

Was de eerste hit toen ik ruyan4 googlede ;)

Nevermind, ik had het bulk gedeelte gemist

[ Voor 8% gewijzigd door justmike op 19-07-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:59
https://flavour-boss.co.u...e-liquid-starter-kit-3mg/

Als startpakket in 3 en 6 mg nicotine, of alleen de aroma te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

justmike schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:15:
[...]

https://www.savevape.nl/nl/mount-baker-vapor-ruyan-4.html

Was de eerste hit toen ik ruyan4 googlede ;)

Nevermind, ik had het bulk gedeelte gemist
Ja minimaal een liter. Maar heb waarschijnlijk iemand gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
@Yzord , waar heb je wat gevonden als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 09:24
Mijn Vaporesso Target Mini doet sinds een aantal dagen wat raar. Als ik hem aan de oplader hang claimed hij binnen enkele seconden (of soms minuten) vol te zijn, en als ik de kabel eruit haal zakt de batterij indicator vrijwel direct van vol naar één streepje. Nu denk ik dat die batterij (die niet vervangbaar is) gewoon aan zijn einde is, maar heeft er iemand nog een idee of dit verder te fixen is?

Edit: Ik heb hem nu 2 jaar en 3 dagen en niet als full time mod in gebruik, maar wel relatief veel gebruikt. Is dat een normale levensduur?

[ Voor 15% gewijzigd door TweakMDS op 21-07-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
SndBastard schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:11:
Mijn Vaporesso Target Mini doet sinds een aantal dagen wat raar. Als ik hem aan de oplader hang claimed hij binnen enkele seconden (of soms minuten) vol te zijn, en als ik de kabel eruit haal zakt de batterij indicator vrijwel direct van vol naar één streepje. Nu denk ik dat die batterij (die niet vervangbaar is) gewoon aan zijn einde is, maar heeft er iemand nog een idee of dit verder te fixen is?

Edit: Ik heb hem nu 2 jaar en 3 dagen en niet als full time mod in gebruik, maar wel relatief veel gebruikt. Is dat een normale levensduur?
Dat klinkt wel heel erg alsof de batterij aan zijn einde is.
Toen mijn 18650 accu aan zijn einde was merkte ik precies dezelfde symptomen. Zo'n accu moet regelmatig in korte tijd heel veel stroom leveren, misschien soms wat leger geweest dan goed voor m is en dan is het na een jaar of 2 wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Iemand enig idee waar ik de Vandy Vape Pulse v2 box mod kan kopen in NL? Mijn Vandy Vape Pulse is in bad gevallen gisteren en deed meteen niks meer, maar nu zit ik ook echt zonder want de oude box mods die ik nog had hebben schijnbaar ook de geest gegeven.

Nu heb ik er eentje besteld bij Dampfabriek, blijkt dat ik hem heb besteld bij een franchise van ze en die zit in de UK. Dus die is er morgen ook niet.

Dus ik raak een beetje in paniek lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Top, dank je...alleen werkt hun website niet goed. Als ik op bestellen druk, dan gebeurt er niks. Maar ineens is het in mijn winkelmandje en als ik dan wil orderen en ik klik op een betalingsmethode, dan verdwijnt het uit mijn winkelmand en kan ik niks meer. Dan weer opnieuw doen en dan herhaalt alles zich weer opnieuw.

edit, wat een knakesite zeg lol. Safari, Brave, Firefox, Tor browser, niks werkt er op. Zelfs op mijn iphone niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 24-08-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Haal je toch gewoon een simpel mtl kitje ter overbrugging (caliburn oid). Komt altijd van pas als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

renzo4000 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:04:
Haal je toch gewoon een simpel mtl kitje ter overbrugging (caliburn oid). Komt altijd van pas als backup.
Haha, ja was dat maar zo simpel. ik ben een gigantische autist daarin. Ik squonk en dan wil ik een goed setje. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten wat een mtl kitje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
ah zo, squonken heb ik alweer enige tijd achter mij gelaten. Maar een caliburn mtl kitje is op basis van een pod met ingebouwde coil. Dit vul je over het algemeen met iets hogere nicotine liquids (6-12mg) en daarmee kan je dan prima aan je "trekken" komen. Echter zal de smaakbeleving en dampproductie niet te vergelijken zijn met een squonk kit met een dual coil rba erop ;). Maar zoals gezegd, het is prima als backup als je wacht op je nieuwe device.

https://www.zwoofs.nl/uwell-caliburn-kit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

renzo4000 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:09:
ah zo, squonken heb ik alweer enige tijd achter mij gelaten. Maar een caliburn mtl kitje is op basis van een pod met ingebouwde coil. Dit vul je over het algemeen met iets hogere nicotine liquids (6-12mg) en daarmee kan je dan prima aan je "trekken" komen. Echter zal de smaakbeleving en dampproductie niet te vergelijken zijn met een squonk kit met een dual coil rba erop ;). Maar zoals gezegd, het is prima als backup als je wacht op je nieuwe device.

https://www.zwoofs.nl/uwell-caliburn-kit/
Haha, nee das niks voor mij. Toch bedankt voor het meedenken :)

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 19:59
Een paar jaar geleden volop aan het vapen geweest maar toch weer terug gegaan naar de sigaretten. Nu ben ik wederom met vapen begonnen echter nu met nic salts.

In het verleden mengde ik alles zelf in grote hoeveelheden. Nu heb ik mijn favoriete aroma's al weer besteld (mexican fried ice cream en tickle me pink van chefs flavours) echter ben ik nog zoekende naar base met 20mg Nic salts. Heeft iemand een idee waar ik dit (bij voorkeur binnen EU ivm levertijd) kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:32
Ben met stoppoging bezig qua roken. Wil op een e-liquid gaan die nicotinevrij is, vanwege het ritueel en het zuigen. Word niet vrolijk wat ik in de TS lees, dat dat soort dampen saai is, geen keelhit.
Ben onervaren, heb 7 jaar terug een Joyetech ego oid aangeschaft, goh wat was dat tegenvallend, lekken, geen bevrediging (zat toen aan nicotinehoudende Turkish tobacco die ik heerlijk vond, maar nogmaals ik wist niet hoe snel ik een shaggie weer moest draaien).
Nu ga ik weer eens langs bij een shop, wil me iets goeds laten meegeven, maar vraag me af of ik er uberhaupt aan moet beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:39:
Ben met stoppoging bezig qua roken. Wil op een e-liquid gaan die nicotinevrij is, vanwege het ritueel en het zuigen. Word niet vrolijk wat ik in de TS lees, dat dat soort dampen saai is, geen keelhit.
Ben onervaren, heb 7 jaar terug een Joyetech ego oid aangeschaft, goh wat was dat tegenvallend, lekken, geen bevrediging (zat toen aan nicotinehoudende Turkish tobacco die ik heerlijk vond, maar nogmaals ik wist niet hoe snel ik een shaggie weer moest draaien).
Nu ga ik weer eens langs bij een shop, wil me iets goeds laten meegeven, maar vraag me af of ik er uberhaupt aan moet beginnen.
Kan je verzekeren dat het niet de nicotine is waar je verslaafd aan bent bij analoog roken.
Ik damp al een tijdje 6mg en kan rustig een weekendje weg zonder dat ding mee te nemen, dat was wel anders met peuken.. Hoewel ik DL damp en redelijk hoog in de nicotine zit merkte ik toen ik mij laatst wat in mijn voorraad vergist had en dus een klein weekje moest wachten op een verse lading liquid uit het VK, ik ook prima zonder kon ;).
Om toch een beetje mijn zuigreflex op peil te houden heb ik toen zo af en toe wat pure VG gedampt, ging ook goed. Nu weer met een smaakje en nico, iets lekkerder en wat meer hit.
Kortom, niet zo gefixeerd zijn op helemaal nicotineloos gaan gelijk. Tabak vaarwel zeggen is je grootste stap, die nicotine fiets je er, mocht je dat willen, redelijk snel uit. Dat gaat moeiteloos vergeleken met je shagverslaving.

Probeer die verbrande tabakssmaak vooral niet in vloeibare vorm te vinden want dat bestaat gewoon niet. Een acceptabel alternatief smaakje om de momenten dat je behoefte hebt aan "iets" mee in te vullen is ff een zoektocht.
Wat gear en een beetje liquid voorkomt misschien dat je weer naar de shag grijpt op een lastig moment en is derhalve best handig om achter de hand te hebben. Al voorkom je er maar 1 terugval mee dan blijf je iig gestopt met tabak. Succes met volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:35
Gek probleem met mijn JustFog Q16 e-smoker. Sinds een dag of 2 moet ik tijdens het vapen een beetje duwen met mijn mond of aan het glas draaien om damp eruit te krijgen. Zit de coil dan niet goed of een rubber versleten of iets dergelijks?

Ik weet wel dat je bij dit model de onderkant moet draaien en duwen/inklikken in het glas om hem vast te draaien (wat trouwens irritant is). Kan het zijn dat hij ''scheef'' zit ofzo?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:42
CryptoNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:38:
Gek probleem met mijn JustFog Q16 e-smoker. Sinds een dag of 2 moet ik tijdens het vapen een beetje duwen met mijn mond of aan het glas draaien om damp eruit te krijgen. Zit de coil dan niet goed of een rubber versleten of iets dergelijks?

Ik weet wel dat je bij dit model de onderkant moet draaien en duwen/inklikken in het glas om hem vast te draaien (wat trouwens irritant is). Kan het zijn dat hij ''scheef'' zit ofzo?
Als die scheef zit zou die ook lekken toch?
Ik heb hetzelfde model en had het zelfde probleem, maar ik verloor ook de complete inhoud snachts .... maar zag niks liggen.
Nieuw glas besteld, bleek een barst in te zitten die ik niet eerder zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
lifeguard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:27:
[...]

Als die scheef zit zou die ook lekken toch?
Ik heb hetzelfde model en had het zelfde probleem, maar ik verloor ook de complete inhoud snachts .... maar zag niks liggen.
Nieuw glas besteld, bleek een barst in te zitten die ik niet eerder zag.
Denk dat ik ga kijken voor een model zonder zo'n kinderslot etc. Heel irritant. Makkelijkste zou zijn een model die je gewoon vastklikt en klaar. Even verder zoeken O-)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Heb nu de Freemax Twister 30W gekocht. Leuk apparaat, maar er is nogal wat vreemds mee en misschien weet iemand waar het aan kan liggen. Aan de onderkant van het apparaat kun je het wattage instellen van 10W tot en met 30W. Als je hem op de 25-30W instelt en dan inhaleert dan doet het gewoon PIJN aan je mond (voelt heel heet op je tong en lip). Waar kan dit aan liggen of is dat normaal en moet je die standen gewoon niet gebruiken?

Tevens is het mondstuk erg dun (JustFog is veel dikker bijvoorbeeld) en bij het inhaleren hoor je het borrelen, maar komt er soms niks uit (enkel als je je mond geheel over het tuitje doet zeg maar). Misschien doe ik iets verkeerd.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Welke coil heb je erin gezet en hoeveel watt mag die coil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Na vele jaren verzamelen van gear, zijn we nu zo goed als gestopt met het vapen. Zoals het topic zelf ook zegt, v&a is niet toegestaan, maar dat mag eigenlijk nergens meer. Iemand een idee waar dit nog wel mag? (Hopelijk mag deze reactie wel).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Web-Brielle schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:03:
Na vele jaren verzamelen van gear, zijn we nu zo goed als gestopt met het vapen. Zoals het topic zelf ook zegt, v&a is niet toegestaan, maar dat mag eigenlijk nergens meer. Iemand een idee waar dit nog wel mag? (Hopelijk mag deze reactie wel).
Op V&A? :-) al vraag ik me af of er daar veel mensen naar dampspul zoekt. Anders marktplaats, en mss dat er ergens nog een dampforum is met een soort marktplaats iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
madmaxf1 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:38:
Welke coil heb je erin gezet en hoeveel watt mag die coil hebben?
Er zat standaard een 1,5 in en heb er de bijgeleverde 0,5 in gedaan. De 1,5 was een blindganger.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
ExiZTeNcE schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:44:
[...]

Op V&A? :-) al vraag ik me af of er daar veel mensen naar dampspul zoekt. Anders marktplaats, en mss dat er ergens nog een dampforum is met een soort marktplaats iets
Valt onder rookwaar en daarom mag het vaak niet. MP en FB mogen al niet bijvoorbeeld.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:22
Op Dampforum kan je nog verkopen, maar er zijn misschien wel limieten op minimum tijd lid en aantal posts, dat moet je even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 21:27
Iemand enig idee waar je nog bulk nicbase kunt bestellen? M’n vriezer begint nu leeg te raken maar kan zo ff niet vinden waar ik het nog kan krijgen, wil niet gaan zitten klooien met van die losse 10ml flesjes booster eigenlijk..

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Al een tijdje niet meer van me laten horen, maar ik wilde jullie toch even wijzen op de Mato, een RTA die ik al een jaar ofzo gebruik en waar ik mezelf niet snel van af zie stappen. Grote voordeel: top coil waardoor hij inherent niet kan lekken (tenzij je hem op de kop houdt, maar zelfs dan heeft hij hier nog nooit gelekt). De wicking gaat uitstekend met 30pg/70vg blends die ik heb.

Als een tank een jaar lang 0,0 heeft gelekt, dan mag hij even getipt worden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EbqHpkgQNkB8oHkVoUjhR74LSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gBlYZM03DnHsnjqSDlLoZ7Vl.png?f=user_large

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Misschien een gekke vraag, maar zijn er webshops die korting geven op e-liquids als je er 20-50 koopt? Millers kost vrijwel overal €2,95. Is dat nog ergens goedkoper te krijgen bij grotere aantallen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-08 14:23
CryptoNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:51:
Misschien een gekke vraag, maar zijn er webshops die korting geven op e-liquids als je er 20-50 koopt? Millers kost vrijwel overal €2,95. Is dat nog ergens goedkoper te krijgen bij grotere aantallen?
Zolang als het kan wijk ik uit naar Engeland voor grotere hoeveelheden. Flavourboss.co.uk met kortingscode DIYFB en driphacks bijvoorbeeld. Nicotine van nicotinehub.co.uk zit je pak 'm beet op een derde tot een vierde vd prijs per liter van je Millers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
analogworm schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:45:
[...]

Zolang als het kan wijk ik uit naar Engeland voor grotere hoeveelheden. Flavourboss.co.uk met kortingscode DIYFB en driphacks bijvoorbeeld. Nicotine van nicotinehub.co.uk zit je pak 'm beet op een derde tot een vierde vd prijs per liter van je Millers.
Ja dat is zelf aanmaken van liquid. Die kan ik in Nederland ook een stuk goedkoper krijgen, maar ik zoek juist goedkope prijzen van die Millers of is dat niet mogelijk?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
CryptoNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:43:
[...]

Ja dat is zelf aanmaken van liquid. Die kan ik in Nederland ook een stuk goedkoper krijgen, maar ik zoek juist goedkope prijzen van die Millers of is dat niet mogelijk?
Ik zou zeggen bel eens wat shops op om te vragen of je staffelkorting kan krijgen.. Geen idee of je direct bij een distributeur terecht kan. Ik betwijfel echter of je het goedkoper krijgen kan dan uit engeland.

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 17-11-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
analogworm schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:40:
[...]

Ik zou zeggen bel eens wat shops op om te vragen of je staffelkorting kan krijgen.. Geen idee of je direct bij een distributeur terecht kan. Ik betwijfel echter of je het goedkoper krijgen kan dan uit engeland.
Waar in Engeland kan ik Millers Silver/Gold vinden dan? Die kan ik bij beide voorbeelden niet vinden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
CryptoNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:53:
[...]

Waar in Engeland kan ik Millers Silver/Gold vinden dan? Die kan ik bij beide voorbeelden niet vinden.
Ik bedoel ook niet dat je Millers goedkoper kan krijgen, maar wel dat je Millers niet goedkoper kan krijgen dan de Boss shots / shortfills uit Engeland. Met een beetje proberen kom je ongetwijfeld op smaken uit die minstens even lekker zijn.

Maar goed, je kan Millers zelf ook even bellen. Wie weet kan je daar wel per liter krijgen. Al vermoed ik dat dat niet gaat gebeuren ivm wetgeving.

https://www.millersjuice.com/

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 17-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Mijn schoonmoeder rookt deze troep, ik word er nog benauwder van met meeroken (Omdat zei rookt) dan gewoon sigaretten.
Daarnaast krijg je gewoon een brandende gevoel bij je luchtwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Mark31 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:06:
Mijn schoonmoeder rookt deze troep, ik word er nog benauwder van met meeroken (Omdat zei rookt) dan gewoon sigaretten.
Daarnaast krijg je gewoon een brandende gevoel bij je luchtwegen.
Zeuren over deze "troep" moet je op andere kanalen doen en niet hier. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
auroortje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:20:
[...]

Zeuren over deze "troep" moet je op andere kanalen doen en niet hier. :X
Ik zeg alleen dat je denk ik nog beter een sigaret kan roken dan deze troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Mark31 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:25:
[...]

Nee want door het dampen ben ik al 6 jaar van het roken af. Dit is een opstap naar het stoppen.
En je moet ook niet die troep bij de Ali kopen in China. Koop goede liquid.
Goede Liquid maakt een wereld van verschil. En natuurlijk een goede verdamper.
Beide zaken zijn heel belangrijk.
Kan ook zijn dat de 1 gevoelig is voor PG wat meestal meer Trowhit geeft. Ga dan over op meer VG houdende liquid.
Er zijn vele wegen die bewandeld kunnen worden zo ook met Dampen.
Je kan dampen voor 5 euro in de week maar ook voor 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:35
Mark31 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:25:
[...]

Verklaar je eens nader en onderbouwend graag.

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
foxtrot81 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:41:
[...]

Verklaar je eens nader en onderbouwend graag.
Het zou ook kunnen dat er verschil is tussen bepaalde merken dampen.
Wat ik al zei mijn schoonmoeder dampt ook, heeft niet veel geld dus zou zomaar rommel kunnen zijn.
Ik rook het niet, maar je ruikt het als meeroker wel.
Ik voel dan serieus dat je luchtwegen gewoon verbranden van binnen als ze dat rookt en ik dus ook inadem.
Dat voel je niet bij sigaretten.

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:35
Mark31 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:45:
[...]

Het zou ook kunnen dat er verschil is tussen bepaalde merken dampen.
Wat ik al zei mijn schoonmoeder dampt ook, heeft niet veel geld dus zou zomaar rommel kunnen zijn.
Ik rook het niet, maar je ruikt het als meeroker wel.
Ik voel dan serieus dat je luchtwegen gewoon verbranden van binnen als ze dat rookt en ik dus ook inadem.
Dat voel je niet bij sigaretten.
Sigarettenrook werkt verdovend vandaar hebben de mensen niet de neiging om zich rot te kuchen, zoveel gemene troep zit daarin van amoniac tot benzine aan toe.
pg/vg/aroma heeft dat niet daarom kuchen de meeste mensen omdat de verdovende troep eruit is, men haalt ook de voldoening uit de nicotine die erin zit.(kwestie van wennen omdat de longhaartjes zich herstellen)
In kwaliteit zit een hoop verschil idd, enkel wat je op de Europese markt kan klrijgen is veilig dus enkel een kwestie van smaak.
Het zou zomaar kunnen zijn dat jij een pg/vg allergie heb, en zoals vernoemd door damp""rook"" wordt ook jij niet verdoofd zoals met peuken vandaar merk jij het in dit geval sneller.

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ik snap er niks meer van. Heb weer een nieuw apparaat dit keer de Voopoo Drag S, zeer mooi ding, maar met de eerste hijs gilde ik het zowat uit van de pijn op mijn lippen. De geinhaleerde liquid en de dripper werden weer gloeiend heet en dat terwijl het apparaat op de juiste stand staat ingesteld. WAT DOE IK FOUT?

Ik heb ook al de Freemax Twister gehad en die had exact hetzelfde. De enige waarbij ik het niet heb is de JustFog Q16. Ik wil gewoon kunnen dampen zonder dat ik mijn bek verbrand als dat zou kunnen.

Coil die er nu in zit is de 0,3 ohm en die staat ingesteld op 30-32W zoals beschreven.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Hoe staat de luchttoevoer ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@CryptoNL

Volgens mij doe je niets fout. Je bent enkel de warme damp die bij sub ohm devices hoort niet gewend. Voor de freemax en de voopoo heb je ook een andere inhaleer techniek nodig. De just fog is een "mouth to lung" verdamper terwijl de twee andere "Direct to lung" zijn. DL devices hebben ook een airflow die minder afgenepen is dan MTL devices, je hoeft er dus ook niet zo hard aan te hijsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@CryptoNL Precies wat @justmike zegt, knopje indrukken en gewoon inademen door dat ding. Alsof je zucht of een iets diepere ademteug neemt.
Bij MTL zuig je je mond vol damp voor je het ineens allemaal tegelijk inademt, bij DL adem je eigenlijk gewoon in.

Wat ik zelf altijd doe bij een nieuwe coil is nadat dat ding 5 minuten is volgezogen op heel weinig Watt beginnen, zeg zo rond de 10 Watt. Dan krijg je weinig damp maar de boel warmt dan ook langzaam op en de coil en vloeistof verbrand niet. Vervolgens de boel in stapjes ophogen tot je een aangename damp hebt.

Bij de huidige coil en vloeistof combi zit ik op een kleine 18 watt, terwijl die coil voor rond de 40 Watt geschikt is. Dat geeft voor mij een lekkere koele damp met genoeg smaak.
Zorg er wel voor dat je ventilatieopeningen redelijk open zijn.
Ook damp je bij DL over het algemeen met een veel lager nicotinegehalte en wat meer VG dan PG in de liquid. High VG is voor MTL dampen vaak te stroperig maar juist fijner voor DL. Is je liquid 50/50 of nog minder VG dan gaat het vaak knetteren en spetteren bij DL.

Welke PG/VG verhouding heeft je vloeistof?

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 20-11-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
PalingDrone schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:12:
@CryptoNL Precies wat @justmike zegt, knopje indrukken en gewoon inademen door dat ding. Alsof je zucht of een iets diepere ademteug neemt.
Bij MTL zuig je je mond vol damp voor je het ineens allemaal tegelijk inademt, bij DL adem je eigenlijk gewoon in.

Wat ik zelf altijd doe bij een nieuwe coil is nadat dat ding 5 minuten is volgezogen op heel weinig Watt beginnen, zeg zo rond de 10 Watt. Dan krijg je weinig damp maar de boel warmt dan ook langzaam op en de coil en vloeistof verbrand niet. Vervolgens de boel in stapjes ophogen tot je een aangename damp hebt.

Bij de huidige coil en vloeistof combi zit ik op een kleine 18 watt, terwijl die coil voor rond de 40 Watt geschikt is. Dat geeft voor mij een lekkere koele damp met genoeg smaak.
Zorg er wel voor dat je ventilatieopeningen redelijk open zijn.
Ook damp je bij DL over het algemeen met een veel lager nicotinegehalte en wat meer VG dan PG in de liquid. High VG is voor MTL dampen vaak te stroperig maar juist fijner voor DL. Is je liquid 50/50 of nog minder VG dan gaat het vaak knetteren en spetteren bij DL.

Welke PG/VG verhouding heeft je vloeistof?
Het zit hem inderdaad in de DTL techniek, maar dat ligt mij totaal niet als ex-roker en helaas is er een verkeerd advies uitgebracht door de webwinkel (kan gebeuren). Ik heb nu een Vaptio en die bevalt uitstekend. Overigens proef ik wel een bijsmaak. Wat is de beste manier om die bijsmaak weg te krijgen? Ik denk dat het komt door de nieuwigheid van het apparaatje, maar smakelijk is het niet.

Ik damp 70-30 Millers Desert.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:55:
[...]

Het zit hem inderdaad in de DTL techniek, maar dat ligt mij totaal niet als ex-roker en helaas is er een verkeerd advies uitgebracht door de webwinkel (kan gebeuren). Ik heb nu een Vaptio en die bevalt uitstekend. Overigens proef ik wel een bijsmaak. Wat is de beste manier om die bijsmaak weg te krijgen? Ik denk dat het komt door de nieuwigheid van het apparaatje, maar smakelijk is het niet.

70 PG / 30 VG zou ik zeker niet DL doen, veel te dun dat spettert veel te snel, precies de effecten die jij had ;)
Ik damp DL op 25 PG / 75 VG en dat gaat prima, stroperig genoeg.
Die vloeistof die jij gebruikt is dan weer prima geschikt om MTL te doen (MTL verbruikt ook nog eens stukken minder vloeistof dan DL)

Geen idee wat een Vaptio is of welke je hebt... is dat een MTL?

Tabakssmaken blijven altijd een lastige.

Rare bijsmaak kan komen doordat je pech hebt en momenteel met een slechte coil zit of dat er iets een beetje verbrand is omdat je, voordat de boel goed volgezogen was met vloeistof, enthousiast bent gaan lurken.
Kan ook zijn dat je vermogen te hoog staat of dat je liquid in dit apparaat gewoon anders smaakt dan in het apparaat wat je hiervoor gewend was.
Vervuiling van de gloeidraad, soort "lont" die er in zit, nicotinegehalte, mogelijkheden te over. Ook het materiaal van de coil (rvs, titanium etc.) heeft een effect op de smaak.
Dat alles in combinatie met de vloeistof maakt het lastig te zeggen wat die bijsmaak veroorzaakt.
Ik merkte zelf dat bijvoorbeeld watten/katoen een zachtere smaak gaven dan andere materialen als wick/lont, veel minder scherpe "bijsmaak". Meer PG is scherper, meer VG in een vloeistof is wat zachter en zoeter.

Maar soms kan je ook gewoon pech hebben dat je een verkeerde coil treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
PalingDrone schreef op maandag 23 november 2020 @ 01:26:
[...]

70 PG / 30 VG zou ik zeker niet DL doen, veel te dun dat spettert veel te snel, precies de effecten die jij had ;)
Ik damp DL op 25 PG / 75 VG en dat gaat prima, stroperig genoeg.
Die vloeistof die jij gebruikt is dan weer prima geschikt om MTL te doen (MTL verbruikt ook nog eens stukken minder vloeistof dan DL)

Geen idee wat een Vaptio is of welke je hebt... is dat een MTL?

Tabakssmaken blijven altijd een lastige.

Rare bijsmaak kan komen doordat je pech hebt en momenteel met een slechte coil zit of dat er iets een beetje verbrand is omdat je, voordat de boel goed volgezogen was met vloeistof, enthousiast bent gaan lurken.
Kan ook zijn dat je vermogen te hoog staat of dat je liquid in dit apparaat gewoon anders smaakt dan in het apparaat wat je hiervoor gewend was.
Vervuiling van de gloeidraad, soort "lont" die er in zit, nicotinegehalte, mogelijkheden te over. Ook het materiaal van de coil (rvs, titanium etc.) heeft een effect op de smaak.
Dat alles in combinatie met de vloeistof maakt het lastig te zeggen wat die bijsmaak veroorzaakt.
Ik merkte zelf dat bijvoorbeeld watten/katoen een zachtere smaak gaven dan andere materialen als wick/lont, veel minder scherpe "bijsmaak". Meer PG is scherper, meer VG in een vloeistof is wat zachter en zoeter.

Maar soms kan je ook gewoon pech hebben dat je een verkeerde coil treft.
De smaak die ik heb is geen tabakssmaak ;) Meer richting vanille :P Deze smaak is niet in een andere verhouding te krijgen overigens dusja :D

De bijsmaak is geen verbrande smaak. Dat verschil herken ik wel en dat heb ik weleens met mijn JustFog (die heb ik ook nog als reserve esmoker). Ik kan het niet omschrijven, lijkt wel nieuwigheid ofzo.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
CryptoNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:55:
[...]

Echt heel persoonlijk, ik kreeg van MTL totaal geen voldoening, met als resultaat dat ik na het dampen alsnog trek in een shaggie had. DL was idd ff wennen omdat je anders moet inhaleren (eerste paar keer was een groot hoest festijn), maar uiteindelijk haal ik daar veel meer voldoening uit. Maar idd wel met meer VG dan PG

Vwb smaak, hieronder is al veel genoemd. Kan ook gewoon zo zijn je Vaptio anders smaakt door gebruik van andere coils/wick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
ExiZTeNcE schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:41:
[...]

Echt heel persoonlijk, ik kreeg van MTL totaal geen voldoening, met als resultaat dat ik na het dampen alsnog trek in een shaggie had. DL was idd ff wennen omdat je anders moet inhaleren (eerste paar keer was een groot hoest festijn), maar uiteindelijk haal ik daar veel meer voldoening uit. Maar idd wel met meer VG dan PG

Vwb smaak, hieronder is al veel genoemd. Kan ook gewoon zo zijn je Vaptio anders smaakt door gebruik van andere coils/wick.
Ja dat van de voldoening herken ik wel, maar de DTL smaak is mij te heftig zeg maar en dat ik zin heb in een shaggie is dan maar zo. Ik geloof ook nooit dat ik voor altijd stop met roken. Die illusie wil ik mijzelf zeker niet voor houden ;)

Ja ik weet het niet. Het is echt heel apart en het lijkt ook niet van de coil te komen als ik ervaringen lees ofzo.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Klote dingen zijn die coils van Justfog toch :P Weer 2 kapot en dan heb ik ze geprimed (10-15 minuten wachten), beetje aantippen en op laagste stand dampen. Direct verbrand. Tjonge jonge....

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Al twee weken stil hier :o.

Ik zoek een nieuwe 18650 box mod, klein en subtiel in voorkomen... Alles wat ik tegenkom lijkt óf erg groot, óf zo spacy mogelijk vormgegeven... Iemand een goede tip?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
@Obiter dictum

single of dual battery ?

Ik heb een maand of 2 geleden een Vaporesso Gen S ( black red ) gekocht. Misschien net niet klein en subtiel maar zeker een aanrader wat mij betreft. Zeer stevig en robuust.

https://www.vaporesso.com/vape-kits/gen-s

De mod is ook los verkrijgbaar ( zonder tank )

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 15-12-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
justmike schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:14:
@Obiter dictum

single of dual battery ?

Ik heb een maand of 2 geleden een Vaporesso Gen S ( black red ) gekocht. Misschien net niet klein en subtiel maar zeker een aanrader wat mij betreft. Zeer stevig en robuust.

https://www.vaporesso.com/vape-kits/gen-s

De mod is ook los verkrijgbaar ( zonder tank )
Ik heb ook een Gen S, maar dan blauw, erg fijne mod idd! Nog een swag erbij, ook fijn, maar die batterij is zo leeg dus die gebruik ik naast m’n Gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 24-08 18:32
Probeer me weer in te lezen, maar raak de draad snel kwijt merk ik.
Jaren gerookt, paar periodes gedampt. Wil weer dampen om van de sigaretten af te komen. De eJoice die hier ligt doet niets meer, dus wil wat nieuws bestellen. Verwisselbare accu is een must. Zware mods hoeven niet perse, komt later wel. Wil gewoon de beginner van dit moment, maar ook niet zo'n simpel ding van de sigarettenzaak op de hoek. Kan iemand me een richting op sturen? Als even kan snel te bestellen/leveren met kerst op komst ;)

/edit
MTL is waar ik naar zoek denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 20-12-2020 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:30

Yor

Yor1313#2571

foxtrot81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:19:
[...]

Sigarettenrook werkt verdovend vandaar hebben de mensen niet de neiging om zich rot te kuchen, zoveel gemene troep zit daarin van amoniac tot benzine aan toe.
pg/vg/aroma heeft dat niet daarom kuchen de meeste mensen omdat de verdovende troep eruit is, men haalt ook de voldoening uit de nicotine die erin zit.(kwestie van wennen omdat de longhaartjes zich herstellen)
Standaard verkoopriedeltje, werk je in een vapeshop? Werkt altijd goed inderdaad!
In kwaliteit zit een hoop verschil idd, enkel wat je op de Europese markt kan klrijgen is veilig dus enkel een kwestie van smaak.
Nope, je werkt niet in een vapeshop, want dan had je geweten dat een hoop liquid gewoon in China geproduceerd en van een labeltje voorzien wordt. Veel liquids zijn van dezelfde fabrikant, echter voorzien van een shop/merk labeltje naar wens.
Het zou zomaar kunnen zijn dat jij een pg/vg allergie heb, en zoals vernoemd door damp""rook"" wordt ook jij niet verdoofd zoals met peuken vandaar merk jij het in dit geval sneller.
Het stukje allergie, alles erna is te vaag.

Ik denk eerder inderdaad dat @Mark31 gevoelig is voor iets in de liquid, kan heel goed de PG zijn.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 27-08 22:31

CSB

:D

Een vraag aan de experts hier:
Ik zoek een nieuwe mod. Maar voordat ik verder in detail treed, eerst even de voorgeschiedenis:

Begonnen met een Justfog Q16 MTL te vervanging van shag/sigaretten. Op zich ging dat "redelijk" maar ik merkte dat ik niet de voldoening haalde die ik met een peuk wel kreeg. De damp is matig en hij geeft snel een verbrande smaak op middel- tot hoge standen, waarna ik de coil kan weggooien. Hij is wel lekker "lek-proof", ik heb tot op heden nog geen flinke lekkages meegemaakt en kan hem overal mee naartoe nemen.

Na een tip van een mede-vaper ben ik toen overgestapt naar een eLeaf istick Pico 25 DL mod. Daarmee haal ik genoeg "damp", maar de mod lekt nogal snel en vaak en ik merk dat ik MTL toch een prettigere manier van vapen vind omdat ik toch jarenlang gerookt heb. Ook is de batterij van deze mod vrij snel leeg als ik hem vergelijk met de Justfog. Ik neem hem dus eigenlijk ook nooit mee als ik de deur uit ga, vanwege het lekken en de batterijduur.

Qua instellingen rommel ik niet teveel aan, beide mods zijn zo goed als standaard ingesteld.
Ik damp graag Pinky Vape (3mg nicotine, ben van 9 gaan afbouwen maar merk dat zonder nicotine helemaal niets bij me doet), met name de rode vruchten vind ik lekker.

Dus nu mijn vraag: Als ik een nieuwe mod zou gaan kopen, welke raden jullie mij aan? Ik ben dus niet zo bezig met instellingen op die Pico bijvoorbeeld, maar als het helpt om de vape cloud te verbeteren alsmede de smaak, dan wil ik me er best in verdiepen. Ik ga alleen niet zelf coils lopen draaien en dat soort dingen, dat is me teveel werk. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 17:39
weet iemand hoe het nu zit met het smaakjes verbod?
ik heb er verder eigenlijk niets meer van gehoord.. ik vraag mij af of ik gewoon ff een half jaar smaakjes moet kopen voor de 31e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-06 12:55
pvnzoest schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:32:
weet iemand hoe het nu zit met het smaakjes verbod?
ik heb er verder eigenlijk niets meer van gehoord.. ik vraag mij af of ik gewoon ff een half jaar smaakjes moet kopen voor de 31e :)
Wetsvoorstel gaat uit van een verbod per 01-01-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Obiter dictum schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:58:

Ik zoek een nieuwe 18650 box mod, klein en subtiel in voorkomen... Alles wat ik tegenkom lijkt óf erg groot, óf zo spacy mogelijk vormgegeven... Iemand een goede tip?
De Wismec 2/3 is mogelijk een goeie keus.
Niet te groot , niet flashy, degelijk en netjes geprijst.

Ik heb een classic 200 en een 2/3 en beiden werken na jaren nog als nieuw.
Kan ook worden voorzien van een custom firmware voor de vape tweakers ;)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
shicomm schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:13:
[...]

De Wismec 2/3 is mogelijk een goeie keus.
Wow, van een flashback naar 2016 gesproken :9

Het zou me verbazen als je die nog ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

justmike schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:17:
[...]

Wow, van een flashback naar 2016 gesproken :9

Het zou me verbazen als je die nog ergens kan vinden.
https://www.rookwinkel.nl...ismec-reuleaux-rx200.html

De classic nota bene ;)

---

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

De gen 3 , iets anders en heeft geen 3 cel (optie) meer maar doet nagenoeg hetzelfde ;)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:42
Ik rook al jaar en dag Millers Peppermint 12mg

Ik weet dat ik het zelf kan maken, alleen de vraag is hoe? Is dit een kwestie van een simpele base kopen met nicotine en dan een aroma toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb op FT net een dual 18650 gekocht. Beetje overkill, want ik vape op 20 watt, maar dan kan ik in elk geval de dag doorkomen. Mag ik, gelet op het lage wattage, 2 cellen gebruiken die in merk en type hetzelfde zijn, maar wel al enkele maanden separaat van elkaar in een single 18650 mod zijn gebruikt?
lifeguard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:39:
Ik rook al jaar en dag Millers Peppermint 12mg

Ik weet dat ik het zelf kan maken, alleen de vraag is hoe? Is dit een kwestie van een simpele base kopen met nicotine en dan een aroma toevoegen?
Dat was het wel, maar is tegenwoordig wat lastiger met NIC base. Maar op hoofdlijnen:

1. Vape base kopen, als het kan al in de gewenste PG/VG verhouding
2. Nicotine toevoegen. Als je met hoger concentraat (zeg, 36mg/ml en hoger) werkt veiligheidsmaatregelen nemen zoals geschikte handschoenen
3. Aroma toevoegen, afhankelijk van je aroma tussen 3 en 10 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Obiter dictum altijd dezelfde 18650 batterijen tegelijk laten "trouwen/koppelen". Dus niet twee "oude" losse (ook al zijn het dezelfde typen en specs). Je kan er genoeg over vinden op het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

renzo4000 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:35:
@Obiter dictum altijd dezelfde 18650 batterijen tegelijk laten "trouwen/koppelen". Dus niet twee "oude" losse (ook al zijn het dezelfde typen en specs). Je kan er genoeg over vinden op het internet.
Cheers, gaan we doen. Moet sowieso vier nieuwe 18650's hebben; mijn Nitecore lader van iets meer dan twee maanden oud lijkt 18650's te slopen. Weet niet precies wat er aan de hand is, maar inmiddels is duidelijk dat er een goede cel in gaat, en er één uitkomt die opgeladen schijnt te zijn maar waarvan het voltage niet hoger komt dan 3,5v.

Extra jammer is dat Nkon, die ik best hoog had zitten, echt superirritant doet in de mailwisseling. Enorm kortaf in de correspondentie en totaal niet constructief in het zoeken naar een oplossing; blegh. Echt beu, en vooral erg spijtig. Heb maar nieuwe lader en cellen elders gekocht, hopelijk snel binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
CSB schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:10:

Dus nu mijn vraag: Als ik een nieuwe mod zou gaan kopen, welke raden jullie mij aan? Ik ben dus niet zo bezig met instellingen op die Pico bijvoorbeeld, maar als het helpt om de vape cloud te verbeteren alsmede de smaak, dan wil ik me er best in verdiepen. Ik ga alleen niet zelf coils lopen draaien en dat soort dingen, dat is me teveel werk. ;)
Een mod is enkel waar de batterij ingaat. Ik raad je af om voor ingebouwde batterijen te gaan, koop sowiezo iets waar je de batterij uit kan halen en laad ze extern op. (de eerste mod die daadwerkelijk deftig en betrouwbaar batterijen kan opladen moet ik nog tegenkomen, hou opladen via de ingebouwde USB eerder als noodgevallen)

De mod die hier al het langste meegaat is de Geek Vape Aegis, ondertussen te krijgen in zowel single als dual battery. Die mag je letterlijk onder de kraan steken, kan geen kwaad.
Ondanks mishandeling, die mods zijn heel lastig kapot te krijgen en dat is uiteindelijk wel wat je wilt van een mod met verwisselbare batterij, dat het ding héél lang meegaat.

Welke tank je er dan opzet, dat kies je zelf. Echter Geek Vape heeft ondertussen ook een tank uitgebracht (Zeus) welke ik ook gekocht heb en kan vergelijken met 2 andere tanks die ik ervoor op die mod gebruikt heb.

De tank van Geek Vape zuigt lucht bovenaan aan en brengt die vervolgens naar onderen. Dat heeft als nadeel dat door plaats gebrek het baby coils zijn maar als voordeel, het is de eerste tank die niet lekt als in totaal niets, ook niet dat het een beetje plakt. Immers heb je altijd wel condens van de coil die neerslaat op de onderkant, typerend zit daar de luchtinlaat langs waar het altijd wel een beetje lekt. Bij deze tank is de onderkant volledig dicht waardoor die condens niet lekt.

Wel dien je ondanks de baby coils net als bij de grotere coils hoge VG vloeistof te gebruiken ofwel dikke vloeistof. Typerend flesjes van 10ml kant en klare vloeistof is hoge PG wat te dun is, iets wat je zeker bij de grote coils lekken gaat opleveren.

PS: het is een vaak gemaakte fout om de hoeveelheid nicotine af te stemmen op wat men denkt waar men aan verslaafd is. In werkelijkheid stem je de hoeveelheid nicotine af op het toestel, hoe krachtiger het toestel, hoe meer vloeistof het verdampt, hoe meer nicotine er vrij komt in 1 trek. Als je op een deftig toestel 9mg nicotine gooit, dan garandeer ik je dat je keel in brand schiet omdat er veel te veel nicotine vrijkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door sprankel op 15-01-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
De Uwell Crown IV tank is ook een aanrader. Heb ik nu al een hele tijd op een Geek Vape Aegis zitten en nog maar een enkele keer gehad dat er een klein beetje lekkage was.
In tegenstelling tot allerlei andere tanks, maakt het bij deze echt niet uit of de vape rechtop staat of op zijn zij ligt.

Voor mij sowieso vloeistof van minimaal 50% VG. De hoeveelheid nicotine maakt niet zo heel veel uit, als je het wattage aan kan passen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Inmiddels ben ik 3 maanden van het vapen af. Voelt wel prettig! Mis het nog maar mondjesmaat (de momenten dat je aan een lekker biertje zit bijvoorbeeld). En roken zelf mis ik helemaal niet meer. Dus mijn doel om helemaal te stoppen lijkt nu behaald te zijn :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik haalde veelal mijn benodigdheden om zelf liquids te halen bij oa flavour boss en bunkerbase uit Engeland. Zo ook vorige week een bestelling gedaan ... ik was alleen even vergeten dat sinds de Brexit er invoerkosten bij komen. Op een bestelling van €70 kwam er €31 bovenop ... beetje jammer.

Zijn er binnen Europa nog andere betrouwbare adressen waar je grote volumes (met nicotine) kan kopen? Ik kan dit maar slecht vinden. Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
Ik haal mijn aroma's, nicotine en base bij savevape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:15:
Ik haalde veelal mijn benodigdheden om zelf liquids te halen bij oa flavour boss en bunkerbase uit Engeland. Zo ook vorige week een bestelling gedaan ... ik was alleen even vergeten dat sinds de Brexit er invoerkosten bij komen. Op een bestelling van €70 kwam er €31 bovenop ... beetje jammer.

Zijn er binnen Europa nog andere betrouwbare adressen waar je grote volumes (met nicotine) kan kopen? Ik kan dit maar slecht vinden. Tips zijn welkom!
Ooopsie, net bij Flavourboss een kleine bestelling gedaan. Hoop dat het een beetje meevalt, mijn bestelling was iets van 35 euro, is dat extra bedrag douane/import/btw?
Duurt het dan wat langer en mag je dan extra aftikken bij de bezorger of hoe ging het bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Tot 22 eur mag het vrij worden verstuurd boven de 22 tot 150 is btw en inklaringskostsn betalen. Je krijgt van UPS een melding dat je moet betalen via de mail (kan dan direct) of bij de bezorger. Ik heb het pakket nog niet ontvangen terwijl dit eerst op afgelopen vrijdag stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:57
Galaxis schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:41:
Ik haal mijn aroma's, nicotine en base bij savevape.
Nicotine ook nog steeds? Is voor zover ik kan zien uit de shop gehaald en er zat laatst een flyer bij m'n bestelling maar die heb ik niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:32:
Tot 22 eur mag het vrij worden verstuurd boven de 22 tot 150 is btw en inklaringskostsn betalen. Je krijgt van UPS een melding dat je moet betalen via de mail (kan dan direct) of bij de bezorger. Ik heb het pakket nog niet ontvangen terwijl dit eerst op afgelopen vrijdag stond.
Hmm, om die inklaringskosten wat uit te smeren was het achteraf gezien handiger geweest om een bestelling van net onder de 150 euro te doen, naja, misschien handig voor de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Spyran schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:31:
[...]

Nicotine ook nog steeds? Is voor zover ik kan zien uit de shop gehaald en er zat laatst een flyer bij m'n bestelling maar die heb ik niet meer..
Was ook al aan het zoeken maar die verkopen ze via een andere site, nicotinebase.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
PalingDrone schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Ooopsie, net bij Flavourboss een kleine bestelling gedaan. Hoop dat het een beetje meevalt, mijn bestelling was iets van 35 euro, is dat extra bedrag douane/import/btw?
Duurt het dan wat langer en mag je dan extra aftikken bij de bezorger of hoe ging het bij jou?
Als ze je pakket er uit pikken (behoorlijke kans vanuit de UK) betaal je 21% BTW, en daar bovenop nogeens 13,50 administratiekosten (voor DHL/PostNL/FedEx/UPS/...). Dus zal je pakket naast jouw 35 Euro nog zo'n 21 Euro extra gaan kosten. ;(

Invoerrechten komen er pas boven de 150 Euro bij.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
LessRam schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Als ze je pakket er uit pikken (behoorlijke kans vanuit de UK) betaal je 21% BTW, en daar bovenop nogeens 13,50 administratiekosten (voor DHL/PostNL/FedEx/UPS/...). Dus zal je pakket naast jouw 35 Euro nog zo'n 21 Euro extra gaan kosten. ;(

Invoerrechten komen er pas boven de 150 Euro bij.
Dat wachten we dan maar af, UPS meldde al dat het bij inklaring ligt en dat het nog ff gaat duren voor de postbode een rekening komt brengen, en het pakje hopelijk...
Rekenen ze Nederlandse BTW over de Engelse heen of gaat dat over het netto bedrag en ook over de shipping?

Ondertussen langzaamaan op zoek om wat ingrediënten binnen Europa te zoeken en daar mijn eigen Heizen smaakje van te gaan brouwen. Mocht ik achter een adresje komen dan wordt dat na een proeflevering een complete jaarvoorraad bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Mogelijk krijg je van UPS (namens de douane) eerst nog een mail om eventueel te bewijzen wat de waarde van het pakket is. (door rekening te mailen). Hoe sneller je mails beantwoord des te sneller heb je gewoon het pakket, bij mij is het meestal binnen 2-3 extra dagen geregeld. Al zal dat nu door Corona mischien langer duren.
In europa zoek ik toch vooral bij SaveVape en FlavorMonks (in BE).
Ik kwam er zelf van de week achter dat Mandel (amandel/Almond) van CdD nergens meer te vinden is. Dus dat wordt zoeken naar een goede vervanger. FlavourArt en Capella al wel geprobeerd, maar lijken er niet op.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Nou, mijn FlavourBoss pakketje is inmiddels lekker aan het bouncen tussen Eindhoven en het V.K.
Al weer voor de 2e keer onderweg naar Engeland wegens Brexit problemen volgens UPS. Had al een kleine bestelling gedaan bij een Nederlandse webshop ter overbrugging maar vrees dat ik nog een keer en nu een iets grotere mag gaan doen, blij dat spul van Rookwinkel en Zwoofs wel gewoon vlot aankomt.
Gisteren zou het bezorgd worden, vandaag weer en de laatste update is dat het nu richting het westen vliegt de Noordzee over...
Verder nog geen meldingen of mails gehad over inklaring o.i.d. voorlopig lopen de respectievelijke douanes eerst nog even met elkaar ruzie te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 29-01-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ups is echt de grootste kneus uit het klasje van pakketbezorgers... ik heb mijn pakket ook nog niet (3 weken geleden besteld inmiddels wat normaal 3 werkdagen duurde in het verleden.) Ik heb al 2 keer een afleverdatum en tijd gekregen en komen gewoon niet. Krijg je doodleuk weer een nieuwe datum... wat een prutsers.

En bellen hoef je niet te proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UswwZTMD_UkIBlGBsPSDBjbQpcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlxNM7lc86mVW18WK8d5L8iM.jpg?f=fotoalbum_large

https://nl.trustpilot.com/review/ups.nl

Zegt genoeg denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door renzo4000 op 29-01-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mijn pakket is alweer voor de 3e keer op Eindhoven aangekomen, Brexit troubles staat er in de gedetailleerde weergave... Heb ook al 2 bezorgmomenten gehad volgens UPS...
Hangt nu bij de importscan in "de gekste"

Hopelijk is 3x scheepsrecht maar vind het wel vreemd dat wanneer je een telefoon uit China besteld hij er met 2 a 3 dagen is en zo'n pakketje dampsap uit het V.K. wekenlang frequent flyer miles aan het verzamelen is.

Bellen ga ik mij niet eens aan wagen, heb al ergernis en frustratie genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 01-02-2021 01:09 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Let op:
Zoals ook op het hele forum geldt: V&A is in dit topic expliciet niet toegestaan, niet uit eigen naam maar ook niet hinten naar anderen.